Daneel schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:10:
Okeedan. Ik was even bang dat ik plasma wel van mijn wensenlijstje kon schrappen. Er zijn wel aardig wat "verwarringen" rond plasma; re-gassing, energieverbruik, geen full-hd enz. Het lijkt wel alsof er wat tegen plasma is. Maar voorlopig staat de VT25 bovenaan mijn wensenlijstje, als de prijs redelijk blijft. Natuurlijk wil ik hem wel eerst graag zien spelen, alleen is mijn ervaring dat de tv-dozen-schuivers weinig moeite doen om de beeldkwaliteit in de winkel te tonen. Blijkbaar valt er aan andere tv's meer te verdienen.
Alleen lcd-bezitters roepen dit soort nonsnens over verbruik, geen full hd etc etc. totdat ze zelf een plasma bezitten want dan zijn ze ineens "om".
Hdready plasma to full hd lcd: een hdready plasma heeft een veel hogere motion resolution dan een full hd lcd, dus die mensen kletsen echt uit hun nek.
Ook dat ze vanaf 3 meter het verschil tussen full hd en hdready kunnen zien is totale onzin. Deze mensen testen dit door 720p te vergelijken op hun 1080p scherm....kansloos.
Als ik ze dan uitleg waarom je dit op zo'n manier helemaal niet kunt doen, begrijpen ze me niet.
Een verloop in het beeld van plasma? het is zó ontzettend weinig dat ik aan de instellingen van mn 50PV70 in 2 jaar niets heb veranderd. Officieel moet je iedere hdtv ieder jaar laten calibreren, ook een lcd. Ik vind het een beetje overdreven.
Gamers weten het allang: een plasma is geweldig (refresh van 0,001 ms) en ik ruil zelfs mn PX80 nog niet in voor een full hd led lcd...no way! Lees voor de gein het Samsung lcd forum maar s en vergelijk dit met de ervaringen in het Panasonic plasma forum.
In het lcd forum wordt er regelmatig geklaagd over tegenvallende beeldkwaltiteit etc etc, terwijl de Panasonic bezitters zeer enthousiast zijn.
ruward schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:40:
[...]
Laatst met twee collega's naar BCC gegaan om eens aan ze te laten zien hoe plasma's er uitzien tov LCD.'s. Ze wilden me eerst niet geloven. Maar toen ik ze wees op de inkijk hoek, het cartoonachtige beeld, de te felle verlichting en daarna op het beeld van de G10 (BCC heeft hier een wat donkerdere plek waar een tx-p42g10 staat) zagen ze opeens wat ik bedoelde. Zelfs zo dat 1 collega meteen de tx-p42g10 overwoog: "Dat is, ja, dat is, inderdaad een erg mooi beeld". Zoals jij al schrijft: de mensen die in de zaak waren keken hier ook alleen maar naar LCD. Onbegrijpelijk. Er stond trouwens ook een tx-p50g10, en die zag je -in tegenstelling tot de tx-p42g10- flikkeren.
Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb hetzelfde gedaan bij een maat van me die een 37inch hdtv zocht voor tv kijken en ps3 gaming.
Heb het verschil laten zien tussen plasma en lcd (heb m thuis nog even een demonstratie gegeven met Transformers op hd-dvd

) en heb daar in de winkel de fouten in de lcd getoond.
De gewone consument heeft helemaal geen verstand van wat een goed en mooi beeld is, maar gaat gewoon op het felste beeld af en dat is de lcd.
Ik heb toen uitgelegd dat fel absoluut niet hetzelfde is als mooi en dat deze felheid in de huiskamer alleen maar een nadeel is.
Toen heb ik nog wat nadelen uitgelegd, laten zien dat bij lcd de kleur- en zwartweergave gewoon veranderen wanneer je een stap opzij doet en daarna heb ik de beeldfouten aangewezen.
De mensen die er toevallig bijstonden (mannetje of 8 ) gingen echt van ahhhh, ohhhh op diè manier! Zo hadden ze het nog nooit bekeken

(heb mn roeping als hdtv verkoper gemist

)
[
Voor 31% gewijzigd door
Ferry34 op 25-01-2010 18:16
]