Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Als de prijzen erg hoog zijn ga ik nog wel voor de 50G10.. Ik verwacht dat die de komende maanden nog wel 100 a 200 euro zal zakken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:55:
[...]

Bij mij is dat 1 meter. Binnen een meter zie je miertjes lopen. Als je verder gaat verdwijnen ze. Als je gewone TV kijkt en je hebt ruis dan is je ontvangst niet goed. Zeker de HD kanalen, games en Blu-ray zijn helemaal schoon en heb ik PWN-noise uit staan. Beter is altijd prettiger, maar grote winst zal het voor mij niet zijn.
Je bedoelt wat anders dan je schrijft denk ik ;) (soort ruisonderdrukker bedoel je denk ik)
Kon dat maar, PWMnoise uitzetten. Meestal is het na 1 meter idd niet meer te zien, een enkel geval nog wel. Op kijkafstand totaal niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje13 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:47:
[...]

Je bedoelt wat anders dan je schrijft denk ik ;) (soort ruisonderdrukker bedoel je denk ik)
Kon dat maar, PWMnoise uitzetten. Meestal is het na 1 meter idd niet meer te zien, een enkel geval nog wel. Op kijkafstand totaal niet gelukkig.
Ja ik bedoel de PWN-noise filter/onderdrukker die ik uit heb staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RCRD73 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:18:
De nieuwe prijzen van de US die bekend zijn geworden zijn voor wat het waard is wel weer mooi in vergelijking met vorig jaar.

P46S1 (2009): 1499
P46S2 (2010): 1099
P54S1 (2009): 2199
P54S2 (2010): 1599
...dat gaat dus best wel goed komen met die prijzen. Zoals elk jaar dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:08
Bever! schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:29:
[...]

ik denk dat hij bijv bij een blauwe hemel een soort vlakken met kleuren ziet ipv een vloeiend verloop. alsof het 16 bits is ipv 32 om even een voorbeeld te noemen.
Zeer zeker niet! Wat jij omschrijft is banding. Dat valt niet te testen in de winkel, aangezien dat al in de bron zit (elke tv geeft bij het "mediamarkt rood" een soort van gekleurde vlakken weer, ipv een constant verloop).

Wat ik bedoel zijn een soort "spikkels", waar je een constante kleur verwacht. Hetzelfde effect zie je ook bij gifjes als je "dithering" aanzet bij het opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:40:
16 feb. as....zijn nog niet bekendgemaakt
dit bericht is uit 2009. het gaat dus ook om de "nieuwe" 2009 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Raymond schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:59:
[...]

Zeer zeker niet! Wat jij omschrijft is banding. Dat valt niet te testen in de winkel, aangezien dat al in de bron zit (elke tv geeft bij het "mediamarkt rood" een soort van gekleurde vlakken weer, ipv een constant verloop).

Wat ik bedoel zijn een soort "spikkels", waar je een constante kleur verwacht. Hetzelfde effect zie je ook bij gifjes als je "dithering" aanzet bij het opslaan.
Aan dithering doen alle panelen, maar dat is alleen zichtbaar van heel dichtbij.
Waar jij hebt over hebt is waarschijnlijk false-contouring...

De TV zelf heeft er maar weinig last van, maar als de bron het al bevat wordt het ineens heel opvallend.
Erg jammer, want bij een blu-ray of gamen zul je het niet zien.

Ik vind het zelf ook het grootste nadeel van de TV als ik naar slechtere bronnen kijk... maar ik vergeet 't snel als ik een blu-ray afspeel of aan 't gamen ben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:40:
16 feb. as. [..]Door Willem de Moor, dinsdag 3 februari 2009 12:16, views: 20.170
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:41:
[...]
...yep, en in dit topic gaat het over 2010 8)7 .
...dus als mak53 even zijn lap tekst wil weghalen, want het wekt maar verwarring in de hand op deze
manier ;)

En sinds Raymond benoemde dat hij de voorloper, de V10 had, glijdt de discusie redelijk af naar dit 2009 model en het probleem wat hiermee samenhing.
Meer ontopic dus maar weer naar verse info over verse 2010 modellen en de zaken die daarbij horen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:41:
[...]

Doh, ik dacht al "Huh, de Z-serie was toch juist niet teruggebracht?". Ik zat het artikel ook al te zoeken in de lijst met nieuws op de FP :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Jeetje, leren ze nou nooit bij Panasonic dat ze iemand moeten aannemen die een beetje fatsoenlijk kan ontwerpen? Die toestellen zien er grotendeels weer niet uit. Waarom is het nou altijd of - of. Waarom niet en beeldkwaliteit en design???

Maar goed waar ik me verder nog een beetje aan irriteer is dat ze nooit duidelijk aangeven wat de verschillen zijn tussen verschillende modellen. Als je zo kijkt dan denk je ja wat is functioneel nou het verschil. Ze zouden bij Panasonic gewoon een simpele tabel moeten hebben waar je alle Plasmas zo naast elkaar zet en kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zijn er altijd. alleen nu zijn ze nog niet officieel uit. wanneer ze op de pana site staan kun je erg makkelijk de modellen met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

dangerpaki schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:48:

Maar goed waar ik me verder nog een beetje aan irriteer is dat ze nooit duidelijk aangeven wat de verschillen zijn tussen verschillende modellen. Als je zo kijkt dan denk je ja wat is functioneel nou het verschil. Ze zouden bij Panasonic gewoon een simpele tabel moeten hebben waar je alle Plasmas zo naast elkaar zet en kan vergelijken.
Dat komt toch vanzelf wanneer de modellen verkrijgbaar zijn....
Beetje raar om daar nu al over te klagen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja.. op de Z1 na vind ik de meeste modellen ook niet bijzonder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:56
DeeJee schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Dat komt toch vanzelf wanneer de modellen verkrijgbaar zijn....
Beetje raar om daar nu al over te klagen.
pcies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:49:
[...]
...dat gaat dus best wel goed komen met die prijzen. Zoals elk jaar dus.... ;)
Misschien nog even aanvullen met de rest:

HD-Ready:
TC-P42C2 599
TC-P50C2 799

FullHD en native 2.000.000:1 contrast:
TC-P42S2: 899
TC-P46S2: 1099
TC-P50S2: 1299
TC-P54S2: 1599

Valt allemaal reuze mee

Bron: http://www2.panasonic.com...11002_7000000000000005702

Edit: Nvm is vorige pagina al gepost

[ Voor 3% gewijzigd door Lightning89 op 04-02-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Lightning89 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:25:
FullHD en native 2.000.000:1 contrast
Native 2.000.000:1 ja? Netjes hoor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Ik zie beter beeld op de vergelijkingsfoto's.
http://translate.google.c...%2F201002%2F04%2F102.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

De TC-P50G20 (2010) heeft 4 HDMI aansluitingen, dat is dus 1 meer dan de TC-P50G10.
Hopelijk gaat dat ook gelden voor de PAL variant TX-P50G20.

-summiere- review en spec.'s van de TC-P50G20 trouwens hier:

http://reviews.plasmatvbu...v/panasonic-tcp50g20.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Niet mee eens. Beeld van de G2 is gewoon brighter. Lees: té bright. Zo erg dat je al bloomingverschijnselen hebt. Deze "vergelijking" slaat dus werkelijk helemaal nergens op. Stel ze eerst gelijk in, dan kijken we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Brad Pitt schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Niet mee eens. Beeld van de G2 is gewoon brighter. Lees: té bright. Zo erg dat je al bloomingverschijnselen hebt. Deze "vergelijking" slaat dus werkelijk helemaal nergens op. Stel ze eerst gelijk in, dan kijken we verder.
Dat vind ik nou ook. Ik heb ze naast elkaar bekeken en het G10 beeld laat meer details zien, waarschijnlijk omdat de G20 te fel staat afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Volgens mij heeft het niet zo veel zin om de helderheid, zwartwaarde, contrast of kleur te beoordelen van een foto. De beeldweergave is van zo veel onderdelen afhankelijk; denk aan: hoe donker is het in die kamer?, wat is de afstelling van de fotocamera en de tv, hoe gevoelig is de lens en fotochip van de fotocamera, wat is het bereik van de camera enz.

Het is leuk dat er foto's bij de reviews geplaatst worden, alleen zou ik aan die plaatjes niet erg veel waarde hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technische specificaties van de G25 zijn bekend. :)

http://www2.panasonic.com...00000000005702#tabsection

Model Type Plasma
Series G25
Model Year 2010
VIDEO .
Screen Size 42" Class (41.6" diagonal)
Contrast Ratio Infinite Black/5,000,000:1 Native
Aspect Ratio 16:9
Native Resolution (Number of Pixels) 2,073,600 (1,920 x 1,080)
Moving Picture Resolution 1080 lines
Shades of Gradation 6,144 equivalent
HDTV Display Capability (1080p, 1080i, 720p) Yes
EDTV Display Capability (480p) Yes
Aspect Control Normal, Zoom, Full, Just, H-fill for TV/AV modes
4:3, Full for PC mode
AR (Anti-Reflective) Filter Yes
600Hz Sub-field Drive Yes
LAN Port 1
24p Playback(2:3) Yes
Deep Color Yes
x.v.Color Yes
THX Mode Yes
3D Color Management Yes
Sub Pixel Control Yes
Motion Pattern Noise Reduction Yes
AUDIO .
Speakers Full-range x 2 (L, R)
Number of Speakers 2
Audio Output 20 W ( 10% THD )
Surround Sound Yes
INPUTS & JACKS .
Integrated ATSC Tuner Yes
VIERA Image Viewer™ Y (AVCHD/MPEG2/JPEG Playback)
HDMI Input 3 (1 side)
Composite Video Input 2 (1 side)
Audio Input (for Video) 2 (1 side)
PC Input Mini D-sub 15-pin x 1 (side)
Component Video Inputs (Y, PB, PR) 2
Audio Input (for Component Video) 2
Digital Audio Output 1
CONVENIENCE .
VIERA Link™ Y (with Network Camera)
VIERA Cast™ (IPTV) Yes
Skype Ready Yes
VIERA® Tools Yes
Game Mode Yes
Pixel Orbiter (Anti-Image Retention) Yes
Built-In Closed Caption Decoder Yes
Off - Timers Yes
GENERAL .
Power Supply AC 120 V, 60Hz
Standby Power Consumption 0.3 W
Energy Star Yes
Receiving System ATSC/QAM/NTSC
Operating Temperature 32°F - 104°F (0°C - 40°C)
Safety Standard UL6500/C-UL
Swivel Angle +15°
Optional Wall-mounting Bracket TY-WK4P1RW
SPECIFICATIONS .
Dimensions (H x W x D) with Stand 27.3" x 40.6" x 12.2"
Dimensions (H x W x D) without Stand 25.8" x 40.6" x 3.5"
Weight (lbs.) w/Stand 51.8 lbs.
Weight (lbs.) without Stand 45.2 lbs.
Carton Dimensions 30.2" x 45.6" x 11.2"
Gross Weight [lbs (kg)] 61.7 lbs.
Trilingual Menu English/Spanish/French
HDMI Input-Support Feature Audio Return Channel (Input 1)
USB 2
Analog Audio Input ( for HDMI/DVI) Yes
Weight 61.7 lbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
Vet. DIt zal hem wel worden hier. Maar eerst maar eens de europese specs afwachten want ik wil perse een TV met DVB-S2 tuner...
Ben benieuwd naar de prijs van deze in de US. Kan iemand dat hier met die zogenaamde "hack" van AVS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Daneel schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:38:
Volgens mij heeft het niet zo veel zin om de helderheid, zwartwaarde, contrast of kleur te beoordelen van een foto. De beeldweergave is van zo veel onderdelen afhankelijk; denk aan: hoe donker is het in die kamer?, wat is de afstelling van de fotocamera en de tv, hoe gevoelig is de lens en fotochip van de fotocamera, wat is het bereik van de camera enz.
De tv's staan in dezelfde kamer, met dezelfde camera gefotografeerd. Alleen is het beeld van de G2 zodanig tweaked dat 'ie aan het bloomen is en daardoor helderder lijkt en zogenaamd meer shadow detail weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
Adviesprijs voor de 50G25 blijkt 1499 dollar in de VS. Krijg op deze manier toch weer hoop op een 50VT25 met een budget van 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Blooming is toch enkel bij CRT? (het uitvlekken van lichte kleuren?)
Ben het er wel mee eens dat de helderheid te hoog staat op het nieuwe model, deze is met zulke instelling gewoon flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 Februari worden de Europese modellen normaal voorgesteld. Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Enig idee al rond de prijs van de 42 G20, hopelijk niet in de stijl van de japanse markt :o Ben serieus aan het twijfelen... Normaal gezien zou ik een Samsung LE40b620 LCD kopen, maar omdat iedereen hier zo hoog van de 42 G10 oploopt dacht ik die te halen, daar ie nog maar +- 750 kost...

Nu ziet de G20 er wel erg knap uit moet ik zeggen en die nieuwe zwartwaarde is ook al helemaal top! Zeker na het artikel dat pas verschenen is over het verlies van de zwartwaarden... Maar als die direct een 600 EUR duurder is, dan ga ik precies liever snel een G10 inslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het valt echt wel mee met die zwartwaarde hoor.. Mijn Plasma van 5 jaar oud geeft nog heel mooi diep zwart beeld.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M@cer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:06:
Het valt echt wel mee met die zwartwaarde hoor.. Mijn Plasma van 5 jaar oud geeft nog heel mooi diep zwart beeld.
Dat is het idee ook: plasma's worden steeds minder helder naarmate ze meer aan hebben gestaan, dus ook je zwartwaarden zakken ;) Kun je eenvoudig voor corrigeren en dat heeft Panasonic denk ik wat overdreven ingebouwd (hoeven ze van mij echt niet te doen trouwens, ik doe dat liever zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Grrrrrene schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:08:
[...]

Dat is het idee ook: plasma's worden steeds minder helder naarmate ze meer aan hebben gestaan, dus ook je zwartwaarden zakken ;) Kun je eenvoudig voor corrigeren en dat heeft Panasonic denk ik wat overdreven ingebouwd (hoeven ze van mij echt niet te doen trouwens, ik doe dat liever zelf).
Volgens mij is het dat ze een techniek hebben ingebouwd die de helderheid hoger zet naarmate je plasma ouder wordt, om zo te corrigeren voor de afname van helderheid. Echter als je daarvoor corrigeert (door je helderheid in je instellingen omhoog te gooien) dan neemt je zwartwaarde natuurlijk af.
Het heeft niet direct met de afname van helderheid door gebruik te maken (want dat zou immers betere zwartwaarden geven aangezien zwart bij een plasma gewoon betekent dat de cellen daar uit staan) maar met de correctie.
In principe is het een heisa om niets, gewoon om de zoveel tijd even een calibratie DVDtje erin gooien en calibreren, dan is het voor 90% van de consumenten gewoon prima beeld. En voor de extremisten is er altijd de ISF calibratie. Panasonic zou er goed aan doen om een optie in te bouwen waarmee je die functie van hun gewoon kunt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Panasonic zou er goed aan doen weer andere lijsten dan glimzwart aan te bieden...

Zoals de TH-42PX8E had...
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=309954.jpg

Zoveel mooier ik vind. Speel met de gedachte dan maar een 2010 model te vernaggelen met spuitbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
vraagje dat me even te binnen schoot, bij de g25 staat dat ie 3d color management heeft. Nu wordt er overal gezegd dat de vt het 3d ondersteunende model zou worden. Wat kunnen we er dan bij de g25 over denken? Zou de g2 dan ook 3d ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
QwaftZefoni schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:10:
Panasonic zou er goed aan doen weer andere lijsten dan glimzwart aan te bieden...

Zoals de TH-42PX8E had...
[afbeelding]

Zoveel mooier ik vind. Speel met de gedachte dan maar een 2010 model te vernaggelen met spuitbus.
Panasonic zou er sowieso goed aan doen als ze al hun designers een schop onder de kont gaven en nieuwe designers huurden. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze bij Pana nog steeds niet door hebben dat ze lelijke TVs maken.
Ik ben persoonlijk meer van de lijstvrije televisies met single glass

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 09-02-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:23:
[...]

Panasonic zou er sowieso goed aan doen als ze al hun designers een schop onder de kont gaven en nieuwe designers huurden. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze bij Pana nog steeds niet door hebben dat ze lelijke TVs maken.
Ik geef je gelijk. Je moet er inderdaad orchideeën naast zetten om er nog wat van te maken ;) Het ziet er allemaal een beetje plastic uit. Ik vind de Z11 dan wel weer mooi, maar dat is wel weer een hoop extra centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoh... Ik vind ze er niet slecht uitzien moet ik zeggen...
Alleen de kwaliteitservaring van het plastic mag wel een stapje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het vergelijk met de modellen van Sony, Philips en LG vind ik Panasonic nou geen designwonder. Lelijk vind ik ver gaan, maar ze doen geen enkele moeite om er iets moois van te maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Het design van de rand of voet vind ik totaal niet interessant. De voet gaat er sowiezo van af, want ik hang mijn scherm op. De rand vind ik ook niet zo belangrijk want als ik tv kijk, zie ik de rand eigenlijk niet. Natuurlijk is wel van belang om de rand zo dun mogelijk te houden, want als de rand 15cm dik wordt, kan ik geen groot scherm meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Ach dat went heeeeel snel. In de winkel denk je "wat lelijk" maar eenmaal als dat ding een tijdje thuis staat is het "gewoon" en kijk je enkel nog naar het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mwoagh, ik ben het wel met Grrrrrene eens: 't zou niet slim zijn van een mediamarkt om zo'n panasonic tussen een philips 9704 en een Sony Bravia te hangen, want die stralen toch wel heel wat meer klasse uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

dangerpaki schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:23:
[...]

Zwart is juist de enige juiste lijst omdat dat het (waargenomen) contrast van het beeld verbetert. Ik vind de tv's er prima uitzien. Ok er zijn beste mooiere te koop, maar ik ga geen consessies doen aan beeldkwaliteit omdat er een leuker lijstje omheen zit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ontwerp is smaakgevoelig en niet echt een discussie die topic waardig is, in dit topic...
On topic maar weer met de verse modellen en hun technieken... want dat is toch waar het om gaat ;)
nieuws: Panasonic kondigt full-hd 3d-plasmaschermen aan
De twee 3d-plasma schermen moeten op 23 april in Japan verschijnen. De 54"-versie met typenummer TH-P54VT2 kost omgerekend 4300 euro en de 50"-televisie met typenummer TH-P50VT2 mag voor 3500 euro over de toonbank getild worden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met (dynamisch :r ) 500.000.000:1 nu. Wie gaat als eerste merk de miljard aantikken? Man man man :O

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 10-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jammer alleen dat ze nergens de native contrastratio weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ook al gaven ze native aan, dan nog slaat het nergens op. Meet gewoon het ANSI contract en geef DAT eerlijk weer in de specs.

Zal je zien dat er ineens VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL meer plasma's over de toonbank vliegen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:34
http://www2.panasonic.com...11002_7000000000000005702

50G25 $1499 en de 42G25 voor $1199. Superlage advies prijzen !!. Wel raar dat de 50G25 even veel kost als de 50G20. Volgens de specs heeft de g25 een netwerk camera en de G20 niet, verder zijn volgens de specs geen verschillen. Maar waarom kunnnen de tv's geen 3d afspelen?

[ Voor 32% gewijzigd door BlacKstaR- op 10-02-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

BlacKstaR- schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:24:
Maar waarom kunnnen de tv's geen 3d afspelen?
Omdat de VT-serie een andere fosforlaag heeft die sneller dooft.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:18:
Ook al gaven ze native aan, dan nog slaat het nergens op. Meet gewoon het ANSI contract en geef DAT eerlijk weer in de specs.

Zal je zien dat er ineens VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL meer plasma's over de toonbank vliegen _O_
De meeste mensen zijn bang/allergisch voor plasma. Ze kopen nog liever een LCD van dat brakke merk uit Eindhoven (dit is een mening gebaseerd op ervaringen in mijn omgeving). Zo lang dat zo blijft zal plasma voor de puristen/liefhebber blijven.
Ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
True that!

Hoeveel ik er ook over praat met mensen en op een normale manier dingen aanhaal die op een plasma beter uit de verf komen.....toch blijft 95% van de andere mensen er allergisch voor. Nu ook op me nieuwe werk is iedereen tegen plasma. Ik vraag dan gewoon waarom??

Ja, heel hoog energieverbruik, branden in en beeld is veel slechter. Die tv's kunnen geen 1080p aan.

Dan lach ik echt de billen uit me string _O-. De helft weet niet eens wat 1080p betekend _O-.

Ook plasma's hebben hun minpunten en die merk ik nu ook, maar dan nog kies ik de tv die voor mij het beste beeld regelt -> op dit moment plasma's. Nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Er zijn genoeg belangen in het spel. Bedrijven (zoals dat K**-merk uit Eindhoven, waar ik ook heel slechte ervaringen mee heb) zien hun eigen producten/patenten, winsten opbrengen. Op plasma gebied hebben de meeste merken niets meer te bieden, hooguit kan Samsung nog enigszins aanhaken.

Als er veel partijen grote belangen hebben, duiken er vaak genoeg "sprookjes" op. Ook wordt de handelaars een grotere marge gegeven en zie de plasma's in de winkel op ECO-mode draaien terwijl de LCD.CCFL en LCD.LED schermen erg fel zijn afgesteld. (Wat anders kan dit verklaren, dan dat zij er belang bij hebben)

Er wordt gewoon een vies spelletje gespeeld in deze markt en zie als consument daar maar eens deerheen te prikken.
Mjah, die eerste link lijkt me meer een soort weblog van iemand die ook graag wat wilde melden over de nieuwe Panasonic-plasma's, maar niet goed wist wat. Er staat weinig info in die we niet al hadden en de prijzen en modellen zijn gebaseerd op de Amerikaanse launch op de CES. We zullen toch echt nog een weekje moeten wachten tot volgende week de Europese modellen worden gelanceerd. Ik ben ervan overtuigd dat wij ook wat modellen onder de 50-54" krijgen.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

StealthyPeanut schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:50:
True that!

Hoeveel ik er ook over praat met mensen en op een normale manier dingen aanhaal die op een plasma beter uit de verf komen.....toch blijft 95% van de andere mensen er allergisch voor. Nu ook op me nieuwe werk is iedereen tegen plasma. Ik vraag dan gewoon waarom??
Vertelde gisteren ook tegen een vriend dat ik een plasma had gekocht en de prijs daarvan. "Daarvoor heb je ook een LED-tv". Omdat hij een gamer is heb ik waren de argumenten dat je geen inputlag of ghosting hebt al overtuigend genoeg. Plasma heeft een serieus imagoprobleem. En ik geloof niet dat de term neo-PDP daar al iets aan veranderd.

Het helpt Panasonic ook niet echt dat ze met die zwartwaardes zitten te knoeien...

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Shiver23 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:46:
[...]

Vertelde gisteren ook tegen een vriend dat ik een plasma had gekocht en de prijs daarvan. "Daarvoor heb je ook een LED-tv". Omdat hij een gamer is heb ik waren de argumenten dat je geen inputlag of ghosting hebt al overtuigend genoeg. Plasma heeft een serieus imagoprobleem. En ik geloof niet dat de term neo-PDP daar al iets aan veranderd.
Hmm op het moment van kopen van een TX-P42GA11 was een LCD met edge led zelf een paar honderen euro's duurder in dezelfde winkel... keuze was dan wel snel gemaakt :) Het black level van een edge led is ook niks speciaal bij een donkere scene (enkel bij een volledige zwart scherm zetten ze de leds uit) en details in de schaduw van objecten gingen soms verloren :s

• ability
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11-2011
Had nog even met panasonic gemaild,

" De informatie over het 2010-assortiment is in de tweede helft van maart beschikbaar. Wij adviseren u rond deze tijd een bezoek te brengen aan onze website of uw dealer hierover te informeren.

Ook de prijzen zullen rond deze tijd bekend zijn."

Dat word nog even wachten dus.., twijfel nu over een 46ga11, die staat hier nog in de winkel...
Mijn huidige panna is namenlijk deze week overleden... (lcd na 1,5 jaar)
Gezien de goede service van panna kies ik er toch weer een, alleen dan liever een plasma.

Verwijderd

die 1,5 jaar is binnen de 2 jaar garantie. misschien een tip?

• ability
nee das wel goed geregeld bij panna, ik krijg een creditering.., mijn geld terug dus!
maar bedankt voor de tip :)

[ Voor 14% gewijzigd door ability op 11-02-2010 16:21 ]

• StealthyPeanut
Shiver23 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:46:
[...]

Ik zou als ik bij de marketingafdeling van Panasonic zat echt eens een grootschalig image-onderzoek houden of voorstellen. De uitkomst zal echt schrikbarend zijn denk ik, DAAR moeten ze de reclames op afstemmen (stroomverbruik, inbranden, snelheid) etc. etc.

Ze zijn nu al redelijk opweg met de reclames, maar ze moeten er echt nog meer aan doen willen ze de mensen overtuigen.

• gastje13
CRT is ook helemaal verdwenen enkel door imago schade (wie wil nou een tv die niet plat is maar wel een zeer goed beeld geeft?) terwijl deze tot en met 32 inch superieur zijn t.o.v. lcd. Geen scalers (ook goed SD weergave), perfect zwart, diepe kleuren, geen enkele beeldbewerking nodig voor goed beeld, lange levensduur enz.

De resolutie van de buizen was al lang hoog genoeg om HD af te spelen, enkel de elektronica bleef nog achter.

De klant interesseert beeld weinig, en zowel is het al goed als het beweegt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, das natuurlijk onzin...

De resolutie van CRT is niet om over naar huis te schrijven, de retention was vaak ook nogal fors aanwezig, en zwart was vaak ook geen perfect zwart.
gastje13 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:05:
CRT is ook helemaal verdwenen enkel door imago schade (wie wil nou een tv die niet plat is maar wel een zeer goed beeld geeft?) terwijl deze tot en met 32 inch superieur zijn t.o.v. lcd. Geen scalers (ook goed SD weergave), perfect zwart, diepe kleuren, geen enkele beeldbewerking nodig voor goed beeld, lange levensduur enz.

De resolutie van de buizen was al lang hoog genoeg om HD af te spelen, enkel de elektronica bleef nog achter.

De klant interesseert beeld weinig, en zowel is het al goed als het beweegt.
Er waren verdomd weinig crt's met hd-beeldbuis, zeker in Europa. Bovendien is en blijft een CRT een lomp groot apparaat, kun je je een 50" crt voorstellen? Al zou het marginaal beter zijn, dan nog zou ook ik als filmliefhebber liever een grotere televisie hebben die aan de muur kan hangen.

• gastje13
Ging mij om tot en met 32 inch waar plasma geen optie is daar nauwelijks gemaakt. In is CRT gewoon beter dan LCD. Met name door het ontbreken van een complexe beeldprocessing die in die groottes nooit voordeel heeft.

De philips buizen bijv. in de topmodellen hadden al een hogere resolutie voor de landen waar HD al veel gebruikt werd. Ik baal er soms van dat ik nu niet groter dan 32 inch kwijt kan, en als ik HD wil verplicht LCD met wat een hele grote compromis is. Daarbij hoeft een 1080p resolutie niet op 32 inch, 720p met CRT zou al mooi geweest zijn.

Boven de 32 inch ben je beter uit met een plasma, zonder meer.

De goede CRT's die ik ken hebben zwarter zwart dan de panasonic plasma's die ik gezien heb. Geen groot verschil maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door gastje13 op 11-02-2010 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
CRT is toch echt way-off-topic :X
Voor nostalgisch gebabbel lijkt mij een vers topic hierover de beste methode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:48:
CRT is toch echt way-off-topic :X
Voor nostalgisch gebabbel lijkt mij een vers topic hierover de beste methode ;)
idd.. en ik wil niet weten hoe groot de toeter achter een 32inch CRT is ;) Vast en zeker kijkafstand verkleinend.

Ik ben wel echt benieuwd hoe groot het verschil is tussen de 2009 en 2010 modellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Volgens Panasonic (of was het nou WC-Eend?) is het verschil aanzienlijk. De journalisten die op de CES zijn geweest, zijn de verschillen ook best groot. Vooral het zo "belangrijke" Black-Level.
De gebruikte gassen zouden beter (en vooral bij de VT-serie) sneller zijn. Daarmee heeft Panasonic, volgens eigen zeggen, de VT gesschikt gemaakt voor 3D, want je moet dan 2x zoveel beeldjes tonen als bij 2D.
Zelf denk ik dat de opening van Panasonics nieuwe fabriek voor plasmapanelen een gunstige invloed heeft op de prijzen van de schermen. Op enkele Amerkaanse sites zijn al lijstjes gemaakt van al bekende prijzen en verwachte prijzen. Wat blijkt, sommige schermen zijn zelfs goedkoper geworden dan hun voorgangers!

Over de echte verschillen, zullen we moeten wachten. 16/02 is de datum dat de europese modellen gelanceerd worden. Half maart zouden de eerste schermen uitgeleverd moeten worden. Mogelijk eerst de eenvoudigere en kleinere uitvoeringen. Dat is ook het moment om uit te zien naar de eerste echte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
gastje13 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:34:
Ging mij om tot en met 32 inch waar plasma geen optie is daar nauwelijks gemaakt. In is CRT gewoon beter dan LCD. Met name door het ontbreken van een complexe beeldprocessing die in die groottes nooit voordeel heeft.

De philips buizen bijv. in de topmodellen hadden al een hogere resolutie voor de landen waar HD al veel gebruikt werd. Ik baal er soms van dat ik nu niet groter dan 32 inch kwijt kan, en als ik HD wil verplicht LCD met wat een hele grote compromis is. Daarbij hoeft een 1080p resolutie niet op 32 inch, 720p met CRT zou al mooi geweest zijn.

Boven de 32 inch ben je beter uit met een plasma, zonder meer.

De goede CRT's die ik ken hebben zwarter zwart dan de panasonic plasma's die ik gezien heb. Geen groot verschil maar toch.
Steeds als mensen beweerden dat er crt's zouden bestaan die 720p konden weergeven, kon ik aantonen dat dit niet waar was. De reso van de crt's was altijd 576 interlaced, maar sommige konden een hogere reso als input aan. Daar had je natuurlijk geen fluit aan omdat het gedownscaled werd.

Een goede crt blijft een interlaced bak en de enige reden waardoor dit er nog goed uitziet, is omdat deze door mensen gebruikt wordt die geen HD content hebben.

Het is mij sowieso een raadsel waarom mensen een full hd lcd kopen, terwijl ze 0,0 hd content gaan kijken.
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:36:
[...]

De meeste mensen zijn bang/allergisch voor plasma. Ze kopen nog liever een LCD van dat brakke merk uit Eindhoven (dit is een mening gebaseerd op ervaringen in mijn omgeving). Zo lang dat zo blijft zal plasma voor de puristen/liefhebber blijven.
Ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews!
Je geeft mensen veel te veel credit. Mensen kopen lcd, niet omdat ze bang zijn voor plasma, maar simpelweg omdat de lcd het felste beeld geeft.
Deze mensen hebben echter geen idee wat beeldkwaliteit inhoudt en ze verwarren felheid met een mooi beeld.
Grrrrrene schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:05:
Het helpt Panasonic ook niet echt dat ze met die zwartwaardes zitten te knoeien...
Mee eens, maar heb je de fouten in de Samsungs wel s gevolgd?

Enorme lipsync issues, het bekende Movie Mode kleurenprobleem en nog recent het Out of Focusprobleem en niet te vergeten: het niet fatsoenlijk kunnen afspelen van 24p door de 5-serie.
Ook daar waren firmwareupdates voor nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 12-02-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar even een lijstje van mogelijke topics gezocht voor off-topic zaken die nu hier worden besproken. Graag daar verder of een eigen topic starten mbt andere onderwerpen dan Plasma Panasonic 2010 :)

Keuze CRT / Plasma?
Full HD CRT televisies
HD Full 1080 , HD ready, Plasma / LCD
Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4]
Kiezen tussen Plasma of LCD
Plasma of LCD ( Gamen xbox360 / Films )
Vervoeren van LCD en plasma TV's
[LCD] Welke LCD televisie?
Game TV (LCD of Plasma?), uitgebreide situatie/eisen schets

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferry34 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:56:
[...]

Mee eens, maar heb je de fouten in de Samsungs wel s gevolgd?

Enorme lipsync issues, het bekende Movie Mode kleurenprobleem en nog recent het Out of Focusprobleem en niet te vergeten: het niet fatsoenlijk kunnen afspelen van 24p door de 5-serie.
Ook daar waren firmwareupdates voor nodig.
Agreed, maar het probleem bij Panasonic voedt het anti-plasma kamp en dat is een redelijk fanatiek groepje mensen, waaronder heel wat mensen die een lcd hebben omdat plasma inbrandt, in de winkel niet zo mooi lijkt en veel energie slurpt. De verhalen over Samsung vinden ze dan meer merkgerelateerd, om vervolgens een Philips-lcd te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ability
Vind dat iedereen maar moet kiezen wat ze zelf mooi vinden, lcd of plasma, who cares !

Het lijkt wel een soort pc vs mac verhaal, ontspan allemaal. Dit Topic gaat iniedergeval over PLASMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:37:
[...]

Omdat de VT-serie een andere fosforlaag heeft die sneller dooft.
Euh neen, gewoon omdat deze goedkoper is => het model er onder. De G20 en de V-serie hebben hetzelfde panel met dezelfde nieuwe fosforlaag.... De G-serie kan gewoon geen 3D afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of in de nieuwe G-series en V-series een ventilator zit? In de huidige series zitten die wel, en de G10 maakt echt wel veel lawaai. Dat is zowat de enige reden voor mij om die niet te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:30:
Weet er iemand of in de nieuwe G-series en V-series een ventilator zit? In de huidige series zitten die wel, en de G10 maakt echt wel veel lawaai. Dat is zowat de enige reden voor mij om die niet te kopen.
Ik heb ook een G10 maar die hoor ik toch echt niet. Ook al is het muis stil in de kamer.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Euh neen, gewoon omdat deze goedkoper is => het model er onder. De G20 en de V-serie hebben hetzelfde panel met dezelfde nieuwe fosforlaag.... De G-serie kan gewoon geen 3D afspelen.
Euh ja.
Over de VT25
In addition these TVs feature new phosphor science that allows the TV to switch quicker, providing a smooth 3D image. As with all the Panasonic Plasma HDTVs, the Full HD 3D models have a panel life of up to 100,000 hours and are mercury and lead free.
Dit staat niet bij de G25. http://www2.panasonic.com...=Content01062010102307903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is kiezen tussen een ventilator of een hoop rook ;) Ik kan je vertellen dat het geluid niet zo opvalt (ik ben erg gevoelig voor hoge tonen). Als je het contrast op 50% zet dan hoor je hem al een heel stuk minder. Als het gehele beeld wit is dan hoor je hem iets meer dan wanneer je een normale scene bekijkt. Als ik het geluid van de tv op een normale volume zet hoor ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Dat is het geluid van de voeding hoor ;) Die gaat ook harder werken bij een volledig wit vlak.
Bij sommige tv's kan je die horen.

Ik denk niet dat dit de ventilator is. Check t maar s voor de zekerheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Ferry34 op 12-02-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Misschien moet je dan het geluid van je receiver eens aanzetten.. 8)7 Als ik tv kijk dan komt een lullig ventilatortje daar echt niet bovenuit.\

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
De ventilator is idd nauwelijks hoorbaar in de G10. Zou deze tv daar niet voor laten staan.
De X en C serie heeft geen ventilator, toch in de 37 inch reeks dan.

[ Voor 25% gewijzigd door gastje13 op 12-02-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 14:59
Dat betekent nog niet dat het niet zo is. Ik denk namelijk niet dat panasonic de hele productie gaat omgooien zodat alleen de VT serie het andere fosfor hebben, dat levert te veel kosten op. Ze adverteren er mee bij de VT serie zodat je die gaat kopen, maar de kans is groot de het plasma panel van de G serie 100% gelijk is. Helemaal gezien de verdere specs die identiek zijn.

Ik kwam op het avs forum nog de volgende spreadsheet tegen over de nieuwe line up, geeft wel mooi de veranderingen en features weer. De V(T) serie staat er helaas nog niet bij want daar is de manual nog niet van verschenen.
2010 Panasonic Plasma Feature Comparison
G20 owners manual
G25 owners manual

De G20 en G25 zijn praktisch gelijk, op de network camera connectivity van de G25 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger Mulder schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:57:
[...]

Dat betekent nog niet dat het niet zo is. Ik denk namelijk niet dat panasonic de hele productie gaat omgooien zodat alleen de VT serie het andere fosfor hebben, dat levert te veel kosten op. Ze adverteren er mee bij de VT serie zodat je die gaat kopen, maar de kans is groot de het plasma panel van de G serie 100% gelijk is. Helemaal gezien de verdere specs die identiek zijn.

Ik kwam op het avs forum nog de volgende spreadsheet tegen over de nieuwe line up, geeft wel mooi de veranderingen en features weer. De V(T) serie staat er helaas nog niet bij want daar is de manual nog niet van verschenen.
2010 Panasonic Plasma Feature Comparison
G20 owners manual
G25 owners manual

De G20 en G25 zijn praktisch gelijk, op de network camera connectivity van de G25 na.
Ik zit even naar de afstandsbediening te kijken

- N knop is verdwenen (beterrr)
- Er zit een knop "game" op om meteen te switchen naar het kanaal met je console (je moet wel eerst een label op game zetten voor die HDMI/scart/component etc. poort). Hij zal dan ook vast op game staan (picture mode). Dat is bij de G10 ook zo. Daar onthoudt hij ook de laatste instelling.
- De knoppen zijn verlicht (lichtknopje linksboven)
- Een knop om het beeldformaat te veranderen.

"Panel brightness: Selects the display panel brightness. (High/Mid/Low)".. Betekend dit dat je het nu zelf kan regelen in plaats van dat Panasonic je scherm helderder maakt naar verloop van tijd?
In combinatie met een "costum" mode kan je als dat waar is bijvoorbeeld ook een cinema instelling maken voor een volledig donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:12:
[...]
...da's mooi... Heb ze maar even overgenomen voor de OP... _/-\o_
mooi, maar zet dan svp de tags goed dus zoals Rutger ze ook had staan
beetje slordig die urls zo 'kaal' in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:07:
[...]

Ik zit even naar de afstandsbediening te kijken

[knip]

"Panel brightness: Selects the display panel brightness. (High/Mid/Low)".. Betekend dit dat je het nu zelf kan regelen in plaats van dat Panasonic je scherm helderder maakt naar verloop van tijd?
Ik denk dat dat meer bedoeld is als snelschakelmogelijkheid tussen overdag en 's avonds kijken (of beter gezegd: in daglicht of verduisterd). Panasonic heeft al gezegd dat deze 2010 modellen ook die automatische aanpassing van de helderheid hebben, alleen dan een verbeterde versie (lees: waarschijnlijk zullen ze minder grote stappen nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wachten is voorbij, de Europese modellen zijn bekend.

Volledige specs staan al op de Spaanse Panasonic site: http://www.panasonic.es/h...are/productsCategory.html

FlatpanelsHD heeft de nieuwe G20 al binnen en is aan het testen. Binnenkort weten we echt hoe goed de nieuwe pana's zijn.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1266224400

Hoop dat de NL prijzen dezelfde zijn als de Spaanse *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er staat op de spaanse Pana site geen DVB-C tuner bij :(. (hoewel onderin staat: DVB-C functie is alleen beschikbaar in de volgende landen: tegen Zweden (comhem, Canal Digital), Denemarken (YouSee), Noorwegen (Canal Digital), Finland (Cable HD Ready), Duitsland, Zwitserland, Nederland)

Edit:
... maar op de die site van flatpanelshd.com staat de DVB-C er wel bij... Lekker duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Jckx op 15-02-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Is toch mooi dat staat dat er in NL een DVB-C tuner inzit? Ik vind het niet belangrijk of dat in spanje ook zo is :P Ik hoop alleen dat er een CI+ kaartje in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik hoop dat de G20 ook in het silver leverbaar wordt zoals de plaatjes op de spaanse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

VariX schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:04:
Er staat op de spaanse Pana site geen DVB-C tuner bij :(. (hoewel onderin staat: DVB-C functie is alleen beschikbaar in de volgende landen: tegen Zweden (comhem, Canal Digital), Denemarken (YouSee), Noorwegen (Canal Digital), Finland (Cable HD Ready), Duitsland, Zwitserland, Nederland)

Edit:
... maar op de die site van flatpanelshd.com staat de DVB-C er wel bij... Lekker duidelijk.
Dat is hetzelfde als met de huidige modellen. DVB-C is alleen beschikbaar met bepaalde landinstellingen. Zet hem op zweden en DVB-C werkt. Zie niets over CI+ helaas. En die kleur.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
Ik lees in ieder geval ook iets over een DVB-S2 tuner. Maar waarom is panasonic.nl nog niet geupdate? (eigenlijk ook vragen naar de bekende weg. Op dit gebied is het Nederland 2e wereldland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:58:
Hoop dat de NL prijzen dezelfde zijn als de Spaanse *O*
Wel als de spaanse idd, maar niet als de deense, die zijn zeker 10-20% hoger. En blijkbaar is de VT20 erboven gekomen als model, dus die kan je niet krijgen voor V10 prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar V20 en VT20 zijn hetzelfde model dan? Nee dus 8)7 * Grrrrrene ziet door de bomen het bos niet meer :o Want dan heb je ook nog de V25/VT25... In de startpost staat bij hun omschrijving een identiek verhaaltje en deze modellen staan niet op de Spaanse website.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 15-02-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
VT is 3D en dat lijkt vooralsnog het enige verschil. En als je daar 500 euro meer voor moet betalen kan het niet anders dan dat het een grote flop wordt. Geen tot haast geen content. En die 3D BR speler zal ook niet voor 150 euro over de toonbank gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Grrrrrene: Volgens die flatpanelsHD site: de "25 serie" is amerikaans, niet europees. Dus die kan je buiten beschouwing laten.

V20 is opvolger van V10 en leverbaar in 42" en 50". VT20 zit daarboven en doet 3D en is leverbaar in 50" en 65".

D'r zit ongeveer 20% prijsverschil tussen V20 en VT20. Dus als de prijzen t.o.v. huidige modellen niet stijgen, zou de VT20 een adviesprijs van rond de 2200-2300 euro moeten krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Raymond op 15-02-2010 13:45 . Reden: argh, nou doe ik het zelf ook fout :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:44:
Grrrrrene: Volgens die flatpanelsHD site: de "25 serie" is amerikaans, niet europees. Dus die kan je buiten beschouwing laten.
OK, V20 it is dan. Lekker verwarrend en IMO redelijk overbodig om zulke typeverschillen aan te brengen, maar ik ben het van de fabrikanten van digitale camera's al gewend (Canon o.a.).
V20 is opvolger van V10 en leverbaar in 42" en 50". VT20 zit daarboven en doet 3D en is leverbaar in 50" en 65".

D'r zit ongeveer 20% prijsverschil tussen V20 en VT20. Dus als de prijzen t.o.v. huidige modellen niet stijgen, zou de VT20 een adviesprijs van rond de 2200-2300 euro moeten krijgen.
OK, dat klinkt hoopvol. Adviesprijs van 2200-2300 euro zou op een winkelprijs van ~2000 euro uitkomen, mooi binnen m'n budget \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als je geen interesse hebt in 3D, dan zou je dus voor de V20 kunnen kunnen gaan en die zou ongeveer hetzelfde moeten kosten als de V10 nu.

Maar ik lees elke keer dat de "3D fosfor laag" ook voor beter beeld in 2D zou moeten zorgen, dus ik zou er die €200 wel voor over hebben (plus dat het apparaat zèlf er volgens mij iets mooier uitziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:27:

Maar ik lees elke keer dat de "3D fosfor laag" ook voor beter beeld in 2D zou moeten zorgen, dus ik zou er die €200 wel voor over hebben (plus dat het apparaat zèlf er volgens mij iets mooier uitziet)
Ja, dat lees ik dus ook. Om die beelden snel genoeg te laten wisselen en de fosfor snel genoeg uit te laten doven, heeft de VT-serie een nieuwe fosforlaag gekregen die toevallig ook in 2D nog 's voor betere actiebeelden zou moeten zorgen. Daarbij komt dat ik geregeld een racespel speel op m'n tv en snelle 2D beelden dus redelijk essentieel zijn.

Bovendien vraag ik me af of Sony nu niet met allerlei 3D-spellen op de PS3 gaat komen die gebruik maken van de 3D-capaciteiten van de nieuwste lcd's en plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
't lijkt mij een redelijke premium markt, waar ze zich echt wel op zullen storten. Maar zoiets is toch altijd koffiedik kijken.

Persoonlijk vind ik dat Blu-Ray redelijk snel is aangeslagen en het aanbod ook prima is. Dus met een beetje mazzel lukt dat met 3D ook wel :) Zeker omdat er met de PS3 al een flinke "installed base" voor 3D Blu-Ray is.

En ach: Als je dan toch al €1700 had gereserveerd voor een TV, dan kan die €300 extra voor de TV die je eigenlijk graag wil hebben er ook nog wel vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:37:
[...]

Ja, dat lees ik dus ook. Om die beelden snel genoeg te laten wisselen en de fosfor snel genoeg uit te laten doven, heeft de VT-serie een nieuwe fosforlaag gekregen die toevallig ook in 2D nog 's voor betere actiebeelden zou moeten zorgen. Daarbij komt dat ik geregeld een racespel speel op m'n tv en snelle 2D beelden dus redelijk essentieel zijn.

Bovendien vraag ik me af of Sony nu niet met allerlei 3D-spellen op de PS3 gaat komen die gebruik maken van de 3D-capaciteiten van de nieuwste lcd's en plasma's.
Ik heb wel gelezen dat Gran Turismo 5 3d gaat gebruiken. Of er komt een speciale 3d editie uit. De PS3 krijgt ook een firmware update ergens dit voorjaar voor 3d. Ik denk dat je wel wat aan 3d hebt als je op de PS3 gamet. Ik verwacht dat er eind 2010 en in 2011 heel veel games met een 3d functie gaan komen.
Een betere fosforlaag is mooi voor gaming. Ik vraag me alleen af hoe groot het verschil in de praktijk is bij 2d beelden (of het dan ook waarneembaar beter is).
Pagina: 1 ... 3 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.