[Ziggo CI+] Panasonic th-42px80e

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
Hallo,
Om te beginnen met mijn vraag. Ik heb dus bovenstaande Panasonic HD-ready plasma televisie.
Sinds kort hebben wij ook digitale televisie van Ziggo. Deze werkt nog gewoon via zo'n decoder (zo'n bepaald kastje van ziggo) van het merk Samsung.
Nou vind ik het een enorm gekloot met twee verschillende afstandsbedieningen.
Ik heb dus gehoord dat op bepaalde televisies zo'n Ci+ module met smartcard kan.
Ik dus op Ziggo.nl rondkijken, maar het merk Panasonic staat er helemaal niet bij:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

Terwijl onze televisie wel een ingang heeft voor een zogenoemd "common interface"
Als wij zo'n Ci+ module kopen (€80,-) zijn wij er dan zeker van dat die module dan ook daadwerkelijk werkt en het geen weggegooid geld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

volgens mij heeft de px80 idd een CI slot, maar is deze alleen compatible met DVB-T (terrestial = kpn dus) en niet via de kabel (DVB-C), daarnaast is CI+ ook nog eens een nieuwere standaard.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 17:59
Er is een topic hierover op het Ziggo-gebruikers forum.

Ik heb zelf ook een Panasonic TV en heb al eens gevraagd aan Panasonic hoe het zat met CI+ ondersteuning. Zowel Ziggo als Panasonic geven aan dat support voor CI+ pas aanwezig zal zijn in de modellen uit 2010.

Er wordt ook geen firmware update meer uitgebracht voor reeds uitgebrachte modellen. Er zijn twee simpele oplossingen:
  • Een losse decoder; ondersteund door Ziggo, dus geen problemen met eventuele toekomstige problemen
  • Een CI CAM module als bijvoorbeeld Alphacrypt; niet ondersteund, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Zelf heb ik een Alphacrypt module (de Alphacrypt IC, te koop via firedtv.nl) in een Panasonic TX-37G10), werkt prima maar zoals hierboven staat is er geen garantie dat het ook daadwerkelijk blijft werken.

Ik zie trouwens net dat deze TV alleen een DVB-T ontvanger heeft, DVB-C gaat dus sowieso niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door gibraltar op 08-11-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik afgelopen weekend een Panasonic Full HD lcd tv gekocht, waarbij de verkoper in de winkel mij vertelde dat dit zou werken in combinatie met een CI+ module. Ook Ziggo klantenservice bevestigde dit. Maar.....het werkte dus niet. De Panasonic herkende de kaart niet. Er bleek wel een fout te staan in de handleiding van Ziggo, de kaart moest er andersom in, maar ook dan werkt het niet.
Ik voel me dus beetgenomen door zowel Ziggo als een bekende elektronicaketen (It's). Na wat telefoontjes met de winkel en de storingsdienst van Ziggo, blijkt dat dit dus niet werkt. Ik heb de tv en de kaart weer ingeleverd bij de verkoper. Onjuiste informatie, dan geen verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Vreemd, want bij de Panasonic plasma's werkt het wèl.

Mensen moesten alleen het lang op Zweden zetten en de automatische updates uitzetten, omdat anders steeds de zenders verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
cramwinckel schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:13:
volgens mij heeft de px80 idd een CI slot, maar is deze alleen compatible met DVB-T (terrestial = kpn dus) en niet via de kabel (DVB-C), daarnaast is CI+ ook nog eens een nieuwere standaard.
Een CI(+) slot heeft niets met het type signaal ontvangst te maken. De tuner in de TV bepaalt wat voor een soort signaal je kan ontvangen, namelijk een DVB-T tuner voor Digitenne van KPN en een DVB-C tuner voor digitale TV via de kabel. Via het CI(+) slot maak je een TV geschikt voor het door de digitale TV provider gekozen Conditional Access System (CAS). Digitenne van KPN maakt bijvoorbeeld gebruik van het Conax CAS, dus heb je een Conax CAM nodig voor toegang tot het signaal. De meeste kabelbedrijven in Nederland inclusief Ziggo hebben gekozen voor het Irdeto CAS en dus heb je een Irdeto CAM nodig voor toegang tot het digitale kabel TV signaal.

Het vervelende is echter dat Ziggo besloten heeft dat ze niet willen dat je een standaard DVB CI slot in combinatie met een standaard Irdeto DVB CAM gebruikt, dus werken ze dergelijke mogelijkheden tegen. In plaats daarvan mag je van Ziggo alleen een CI+ slot in combinatie met een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM gebruiken. Daar heb je dus niet veel aan als er in je TV een DVB-C tuner zit samen met een standaard DVB CI slot aangezien de Ziggo CI+ CAM van Ziggo niet in een dergelijk standaard DVB CI slot mag functioneren. Er bestaat wel een standaard Irdeto DVB CAM die momenteel werkt in combinatie met het signaal van Ziggo en dat is de AlphaCrypt Classic CAM. De kans bestaat echter dat Ziggo die AlphaCrypt Classic CAM op termijn gaat proberen uit te schakelen door een Irdeto protocol update.

Samenvattend:
Een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM mag alleen werken in een apparaat met CI+ slot. Als de TV een standaard DVB CI slot heeft dan is er nog de mogelijkheid om een AlphaCrypt Classic CAM te gebruiken op voorwaarde dat de TV wel beschikt over een DVB-C tuner, anders gaat het zeker niet werken. Het risico bestaat dat over enige tijd de AlphaCrypt Classic CAM door Ziggo wordt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:24:
Zelf heb ik afgelopen weekend een Panasonic Full HD lcd tv gekocht, waarbij de verkoper in de winkel mij vertelde dat dit zou werken in combinatie met een CI+ module. Ook Ziggo klantenservice bevestigde dit. Maar.....het werkte dus niet. De Panasonic herkende de kaart niet. Er bleek wel een fout te staan in de handleiding van Ziggo, de kaart moest er andersom in, maar ook dan werkt het niet.
Ik voel me dus beetgenomen door zowel Ziggo als een bekende elektronicaketen (It's). Na wat telefoontjes met de winkel en de storingsdienst van Ziggo, blijkt dat dit dus niet werkt. Ik heb de tv en de kaart weer ingeleverd bij de verkoper. Onjuiste informatie, dan geen verkoop.
was niet nodig geweest als je even op de portal van ziggo had gekeken. Daar staat precies welke TV's geschikt / gecertificeerd zijn voor CI+ CAM's van Ziggo.
Pagina: 1