Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259321

Topicstarter
Tja sorry voor het topic titel, maar een betere omschrijving kon ik niet geven.

Ik ben in het bezit van een Sony DAR-X1R (http://www.sony.nl/view/S...rround+Kit+%26+DVD+Player)

Nu gaat mijn analoge kabel vanuit de muur naar mijn sony apparaat deze gaat daarna doro met een scart kabel mijn TV in.

Nu het probleem. Als ik de TV aanzet heb ik gewoon goed beeld. Als ik de Sony aanzet wordt het slechter....
Als ik een TV programma opneem en dan later afkijken zie ik een soort schaduwen van een ander net er doorheen.
Dit heb ik ook als ik een DVD afspeel.
Als ik nu mijn analoge kabel vanuit de muur eruit trek dan krijg ik een klein beetje sneeuw door mijn beeld.

Beide kabels heb ik laatst al vervangen door wat duurdere kabels van de mediamarkt. Dit heeft het helaas niet verholpen.
Mijn vriendin heeft wel het idee dat sinds ik mijn WII van de andere scart poort heb gehaald dat het erger is geworden, terwijl die nooit aanstond ofzo....

Iemand eventueel een idee wat het probleem kan zijn?

PS. er loopt ook nog een kabel vanuit de muur naar mijn bassbox, daar zit de aansluiting voor de radio namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 259321 op 07-05-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:05

psy

Ik denk toch een kabelprobleem. Of er is iets mis met de afscherming van de tuner van die Sony.
Sluit hem eens aan op een andere tv en kijken of het probleem dan hetzelfde is

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan wel erg toevallig dat ik het met 2 soorten kabels hetzelfde probleem heb.
Eerst had ik el cheapo kabels en had ik het probleem. En nu wat duurdere en hetzelfde probleem.
De TV kan ik helaas niet even checken.
Zou het ook kunnen dat de boxxen te dichtbij staan? Ze staan zo een 20cm van de TV 1 links en 1 rechts ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:05

psy

Ik mis in je verhaal de coax kabel van je Sony naar je tv (alleen van de wand naar de Sony). Hoe zit het daarmee? Heb je die ook uitgewisseld?

Boxen zo dicht bij je tv is zowiezo niet slim. Het ruimtelijke effect gaat dan wel een beetje verloren. Maar eerlijk gezegd DENK ik dat die afgeschermd zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door psy op 07-05-2008 16:16 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja de boxen kan ik helaas niet verder weg zetten. Eind van de maand een groter appartement dan kan het wel :P

De kabel tussen de sony en de TV.... Hmmm zal vanavond eens kijken. Volgens mij heb ik die ook vervangen maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het probleem komt me bekend voor. :)

Kijk hier eens: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanx! Het probleem komt bekend voor, het is geen standaard kanaal die ik erdoorheen zie. Zal vanavond kijken of ik een oude kabel ergens heb :d zo zonde om de nieuwe kabel even te slopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SUPER!!
probleem met het ghosting is weg. Was 5 min werk waar ik me dus al maanden aan stoorde....

Nu mijn goede kabel nog slopen, die is namelijk gegoten, zal dus meer werk zijn.

thanx!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 259321 op 08-05-2008 09:43 ]

Pagina: 1