Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:08:
[...]

Ik heb hier geen antwoord op gehad, maar ik zou het toch graag willen weten. :)
Totaal geen ongeregeldheden meer gezien of gehoord na de update:

Panasonic G10 NeoPDP Update 1.213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:08:
[...]

Ik heb hier geen antwoord op gehad, maar ik zou het toch graag willen weten. :)
Ik heb nooit problemen gehad. Niet voor en ook niet na de firmware-update. Het is gewoon een supergoede TV met een prachtig beeld.
Ik herken de hier gemelde klachten dan ook niet. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo allemaal,
ik heb alle forums een beetje door gezocht maar ik kom er niet uit. Op mijn 37px80, heb ik sinds kort een playstation 3 aangesloten. Nu is het beeld niet geheel naar mijn zin. Is er iemand die weet welke instellingen ik ongeveer moet hebben, of een site met instellingen?
Ook lees ik op google dat mijn TV een game mode zou moeten hebben. Ik kan deze echter niet vinden, ook niet in de handleiding. Weet iemand hier wat meer van?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:
[...]

salgera schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:21:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad. Niet voor en ook niet na de firmware-update. Het is gewoon een supergoede TV met een prachtig beeld.
Ik herken de hier gemelde klachten dan ook niet. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen. :)
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nu echt bijna zeker voor deze TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:27

Maduth

Probeersel

http://www.itsonline.nl/T...-TX-P42V10/17/014415/#Top

Aanbieding van PANASONIC TX-P42V10 Plasma Televisie E. 1184

EDIT: Weet iemand of mijn ziggo card met deze kan combineren?

Kan het niet vinden op de site en kieskeurig

[ Voor 25% gewijzigd door Maduth op 23-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2-tal maanden geleden de 42G10E gekocht.
Héél tevreden over maar er is 1 probleem dat ik niet opgelost krijg.

Ik krijg het niet voor mekaar om een DVD te converteren en te copieren naar een 16 GB SDHC kaart die door de TV herkend wordt;
Geen enkel probleem om foto's in te lezen, maar bij .avi, of .mpg of .mpeg krijg ik steeds de melding " ongeldige file"

Als converteer progje gebruik ik " OJOsoft Total Video Converter" of " Ultra Video Convertor "

Je zou denken dat de fout in het converteren light, maar een filmpje opgenomen met fototoestel "canon Ixus 65" krijg ik ook niet op het scherm.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? En hoe te verhelpen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Dat komt omdat hij helemaal niet overweg kan met AVi, MPGs of andere video bestanden.
Het moet een correcte AVCHD indeling zijn. Dan werkt het.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:06:
Dat komt omdat hij helemaal niet overweg kan met AVi, MPGs of andere video bestanden.
Het moet een correcte AVCHD indeling zijn. Dan werkt het.
Dat was snel :)
Weet U soms dan ook met welk progje de conversie dan wel zou lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij kan dat met tsMuxeR. Maar heb er zelf geen ervaring mee omdat ik geen AVCHD's bekijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt
Ga ik straks uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Illusion

(the art of)

Lijkt me een goede deal, dus ben ik net zelf even langs de It's gelopen en heb er 1 besteld. Komende dindsdag ben ik dus hopelijk de trotse eigenaar van een 42V10 :)
EDIT: Weet iemand of mijn ziggo card met deze kan combineren?

Kan het niet vinden op de site en kieskeurig
De 42V10 heeft geen CI+ slot, dus de ziggo card zal voor zover ik weet niet werken.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Maduth schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:06:
Aanbieding van PANASONIC TX-P42V10 Plasma Televisie E. 1184
Meerdere Pana's in de aanbieding bij IT's: de P50G10 voor EUR 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Raar verschil eigenlijk met die andere aanbieding (in mijn ogen). Ben nu een beetje aan het surfen maar kan niet echt een verschil ontdekken tussen beide.

[ Voor 50% gewijzigd door Maduth op 23-10-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Laatst online: 13-08 19:12
Hoe bedoel je? De ene is de G10 serie met een 50" scherm, de ander is de V10 serie met een 42" scherm. De V10 is wat beter, heeft wat meer functies en is gewoon meer high end dan de G10 versie, al ligt het qua beeldkwaliteit dicht bij elkaar. Ik zou zelf eerder voor de P42G10 gaan, die is nu €868,-, een erg scherpe prijs en mijns inziens is de V10 die 300 euro extra niet waard. Mocht ik 1200 euro te besteden hebben en er de ruimte voor hebben dan lijkt de P50G10 mij een betere deal, maarja, niet iedereen wil 50 inch :). Alle 3 zijn ze overigens erg scherp geprijsd, ik vraag me af hoe lang die prijzen zo blijven (de P42G10 die ik wilde halen is helaas niet meer op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dat bedoel ik dus:
? De ene is de G10 serie met een 50" scherm, de ander is de V10 serie met een 42" scherm. De V10 is wat beter, heeft wat meer functies en is gewoon meer high end dan de G10 versie, al ligt het qua beeldkwaliteit dicht bij elkaar.
Twijfel dus nu over de 50" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Altijd voor zo groot mogelijk gaan. Valt de TV tegen dan weet je dat je moet verhuizen naar een grotere woonkamer :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ben net verhuisd ;)

Was namelijk bij al ready om deze te kopen: Sony KDL-40Z5500

[ Voor 62% gewijzigd door Maduth op 23-10-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Laatst online: 13-08 19:12
Ik zou zeker voor de grote gaan, die extra functionaliteit van de V10 vindt ik redelijk verwaarloosbaar (persoonlijk zou ik het niet echt gebruiken), en in de winkel kon ik het verschil in beeldkwaliteit eigenlijk niet zien. Heb je ruimte voor de 50" en vindt je dat niet te groot dan is de keuze eenvoudig lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
Misschien een beetje offtopic maar ik had net de IT's gebeld naar aanleiding van de P50G10 voor EUR 1200 en de verkoper zei dat de prijzen op de website anders zijn dan de prijzen in de winkel. De levering is verder hetzelfde maar mocht er wat stuk zijn dan moet je dat ook via de website regelen. In de winkel was ie EUR 1500 dus dat is een beetje groot verschil. Ik koop meestal de 'dure' apparaten in een winkel en heb verder geen ervaring met service en garantie via een website.

Heeft iemand hier ervaring mee en moet je dat dan via de website regelen of krijg je rechtstreeks te maken met in dit geval Panasonic zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
It's is een authorized Panasonic dealer (volgens deze lijst) dus je hebt recht op de thuis service van Panasonic/E-care.

[ Voor 28% gewijzigd door DrNizeGuy op 23-10-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:
[...]

Het gaat om de G10 TV.
Is de update eventueel al beschikbaar via de Panasonic nl website?
Ik heb de oude firmwareversie nog die op de TV standaard staat (TV gekocht in mei dit jaar) en ik had ook last van flikkeringen in combinatie met mijn HTPC.
Deze heb ik echter weggedaan en ben overgestapt op een losse mediaspeler.
Dit is de Eminent 7075 die ik ook heb ingesteld op 1080p/60Hz en ik heb geen enkel last meer van flikkerend beeld!!
Dat is toch wel apart moet ik zeggen, de HTPC had een Nvidia videochip.
Ik heb de TV op meerdere HTPC's getest en daar kwam het flikkeren ook voor.
Het waren echter ook PC's met een Nvidia chip!!
De Nvidia chips waar het om ging: 9400 (onboard op mobo) 250GTS en een oudere 6600.
Zoals te zien verschillende versies van Nvidia chips.
Ik weet het niet zeker maar voorzichtig kan ik concluderen dat Nvidia chips de oorzaak zouden kunnen zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

The Crow NL schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:02:
Misschien een beetje offtopic maar ik had net de IT's gebeld naar aanleiding van de P50G10 voor EUR 1200 en de verkoper zei dat de prijzen op de website anders zijn dan de prijzen in de winkel. De levering is verder hetzelfde maar mocht er wat stuk zijn dan moet je dat ook via de website regelen. In de winkel was ie EUR 1500 dus dat is een beetje groot verschil. Ik koop meestal de 'dure' apparaten in een winkel en heb verder geen ervaring met service en garantie via een website.

Heeft iemand hier ervaring mee en moet je dat dan via de website regelen of krijg je rechtstreeks te maken met in dit geval Panasonic zelf?
Ik ben vanmiddag met een printout van de aanbieding naar de it's gelopen, en daar kreeg ik zonder problemen de 42V10 voor de geadverteerde 1184 ex verwijderingsbijdrage ex bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Hyperdunk_15 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:11:
Hallo allemaal,
ik heb alle forums een beetje door gezocht maar ik kom er niet uit. Op mijn 37px80, heb ik sinds kort een playstation 3 aangesloten. Nu is het beeld niet geheel naar mijn zin. Is er iemand die weet welke instellingen ik ongeveer moet hebben, of een site met instellingen?
Ook lees ik op google dat mijn TV een game mode zou moeten hebben. Ik kan deze echter niet vinden, ook niet in de handleiding. Weet iemand hier wat meer van?

Bedankt alvast!
Waarom is het beeld niet naar je zin? Dat verbaast me nogal, dus ik heb het idee dat er iets niet goed staat.
Wat speel je voor games dan of welke films kijk je?

Hoe heb je de ps3 aangesloten? Je begrijpt dat dit met een hdmi kabel moet? (10 euro bij de handyman, hdmi 1.3).

Heb je de ps3 op 720 of 1080p staan? Daar moet die namelijk op.

Een game mode zit volgens mij niet op de PX80

Zet de beeldinstelling op Movie, Normal of Eco (als je veel omgevingslicht hebt). Zet m nooit op Dynamisch!!

Zet de scherpte zo laag mogelijk (0-1 klik). HD is namelijk al scherp.

Zet de Beeldscan (menu-instellingen-beeldscan, volgens mij op blz 2) op UIT.

Dingen als contrast, helderheid en kleur zullen ongeveer op 50-70% moeten staan, maar dat luistert nogal nauw.
De helderheid regelt de zwartweergave en contrast de witweergave. Zet je de helderheid te hoog, dan wordt het zwart eerder grijs. Zet je de helderheid te laag, verlies je de details in het zwart.
ls je contrast te hoog zet, verlies je alle details in het wit. Zet je het te laag, dan wordt je beeld dof/niet sprankelend

Laat t ff weten hoe het gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 24-10-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
DrNizeGuy schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:12:
It's is een authorized Panasonic dealer (volgens deze lijst) dus je hebt recht op de thuis service van Panasonic/E-care.
Dat is mooi, kan ik hem gewoon via de website bestellen.
Illusion schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:10:
[...]

Ik ben vanmiddag met een printout van de aanbieding naar de it's gelopen, en daar kreeg ik zonder problemen de 42V10 voor de geadverteerde 1184 ex verwijderingsbijdrage ex bezorgen.
Ga straks nog langs de IT's dus zal ff printje meenemen en kijken of ik hem in de winkel kan kopen en anders wordt het via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
Had nog gebeld naar een andere IT's winkel in de buurt en die had wel dezelfde prijzen als de website maar het maakte volgens de verkoopster niet uit of je hem in de winkel koopt of via de website besteld want IT's is IT's zei ze. Daarnaast was ie bij de winkel van gisteren 1500 en bij deze 1600 dus die regel gaat niet helemaal op ;) Vanaf maandag is ie op de website weer de oude prijs dus heb hem maar blind besteld via de website zonder hem in het echt te hebben gezien maar goed, loop van de week nog wel een keer langs, vandaag geen tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Iemand een idee hoe je in het geavanceerde beeldinstellingen menu komt bij een txp42s10?

wil graag gamma ed. aanpassen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

TheFruitNerd

iets met fruit

Bever! schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:09:
Iemand een idee hoe je in het geavanceerde beeldinstellingen menu komt bij een txp42s10?

wil graag gamma ed. aanpassen.
:)
Instellingen van kleuren e.d. kun je bereiken via Menu - Beeld (sinds gisteren ook trotse eigenaar van de S10).
Maar volgens mij kun je gamma niet instellen (zie ook hier, 2e alinea).
Bij deze review van onze eigen tweakers crew gaat het weliswaar over de 42G10, de menustructuur zal echter zo goed als hetzelfde zijn.

-edit-
Excuus, jasjenl heeft gelijk; Menu - Beeld - Geavanc. PC-instel. - Gamma

Heb ik zelf nog even een vraag over de koptelefoon; op een of andere manier wordt het geluid van de tv niet uitgeschakeld als ik er een mini jack in prik. Dus een koptelefoon op m'n hoofd zetten zodat de omgeving het geluid niet hoort, werkt niet. Iemand hier een idee over?

[ Voor 6% gewijzigd door TheFruitNerd op 25-10-2009 15:42 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

TheFruitNerd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:49:
[...]

Instellingen van kleuren e.d. kun je bereiken via Menu - Beeld (sinds gisteren ook trotse eigenaar van de S10).
Maar volgens mij kun je gamma niet instellen (zie ook hier, 2e alinea).
Bij deze review van onze eigen tweakers crew gaat het weliswaar over de 42G10, de menustructuur zal echter zo goed als hetzelfde zijn.
Die review klopte niet en daar is destijds ook al over geschreven: bij het UK model van de G10 kun je inderdaad niet de gamma instellen, bij het NL model echter juist wel. Hoe dat bij de S10 zit weet ik niet, aangezien dat een goedkoper model is zou het best kunnen dat het daar überhaupt niet in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 20:41
jasjenl schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:20:
[...]
Die review klopte niet en daar is destijds ook al over geschreven: bij het UK model van de G10 kun je inderdaad niet de gamma instellen, bij het NL model echter juist wel. Hoe dat bij de S10 zit weet ik niet, aangezien dat een goedkoper model is zou het best kunnen dat het daar überhaupt niet in te stellen is.
heb het niet gevonden, erg jammer dat ze zoiets weghalen bij de series onder de G10 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Hey Ferry, bedankt voor je reactie!

Het is niet zo dat het beeld lelijk is, dat zeer zeker niet. Het is meer het gevoel dat ik er meer uit moet kunnen halen, omdat ik er al veel over gelezen heb o.a. op de site van kieskeurig e.d.. Ik was laatst bij een vriendin aan het gamen op een samsung tv (lcd), wel een 32 inch en full hd, en dit beeld kwam toch net even wat scherper en helderder over. Ik weet nou niet of dit door de full hd komt, omdat ik overal op internet in de reviews zie dat de 37px80 ook sublieme beelden geeft zonder de full hd.

Beeldscan heb ik zoiezo uitstaan. Alleen de scherpte zal ik dan wat naar beneden moeten bijstellen. Ik heb een HDMI kabel van de action ( deze heb ik al een tijdje, gebruikte ik eerst alleen voor de computer). Maar op internet las ik dat er weinig verschil zit tussen die kabels als het maar om een 2 meter kabel gaat. Bij de beeldscherminstellinge heb ik de resolutie op '' automatisch'' gezet bij de ps3. Hij past dit dan de hele tijd automatisch aan.Moet ik dit op manueel zetten, en dan 1080i en 1080p niet aanvinken omdat het een HD ready tv is?
Het gaat om spellen als killzone en met name fifa.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De prijzen van hdmi kabels maken voor de beeldkwaliteit weinig uit, behalve die van 3 euro van de Action.
Daar hoor ik met enige regelmaat problemen over.

De ps3 kan je gewoon op 720 of 1080p laten staan. Stuur liever geen 1080i naar je Pana, omdat die erom bekend staan dat hun deinterlacing matig is.

Een lcd oogt soms scherper, maar dat is onnatuurlijk en door de tv gemaakt. Vaak hebben lcd bezitters de scherpte hoog staan en bij HD moet die sowieso heel heel laag staan. Als die zo hoog staat dan tekent de tv dunne zwarte lijntjes om objecten en dan lijkt het inderdaad scherper.

Het is echter schijn en onnatuurlijk. Als ik het beeld zie bij kennissen met zo'n lcd waarbij de scherpte heel hoog staat en ik zie een boom in het beeld (ik gebruik dit voorbeeld vaker) dan denk ik bij mezelf: wat is die boom scherp!
Maar als ik zelf door een bos loop, dan denk ik nooit: wat is die boom scherp!
Het is dus een onnatuurlijke scherpte. Waar je op moet letten is of je meer details ziet in t beeld ipv naar de lijntjes te kijken.

Weet je dat dit gewoon is te meten? Dit is de motion resolution en meet hoeveel beeldlijnen er correct worden getoond? Hiermee wordt dus ghosting gemeten en kan je zien hoe de tv de scherpte behoudt bij bewegende beelden.
Een PX80 doet minimaal 700 beeldlijnen goed, terwijl een full hd lcd (samsung A656) 300-600 doet!

Een maat van me heeft zo'n Sony full hd lcd, maar ik zie geen details die ik niet zie. Wel vind ik zijn beeld veel platter. Bij mij zit er veel meer diepte in het beeld.
Als je zo'n lcd beter afstelt, gaat het beeld wel met sprongen vooruit, maar die diepte zie ik nooit.

Dat een lcd een bak licht uitbraakt dat klopt.
Het kan handig zijn als er veel zonlicht in de kamer is.

Ik heb in de huiskamer een 42PX80 icm een xbox en dat beeld is echt top. Valt er zonlicht binnen, dan deed ik vroeger altijd de gordijnen dicht. Nadeel van een plasma dacht ik dan......totdat ik de beeldinstelling ECO een keertje aanzette!
Het lijkt dan net een....lcd! (de Pana meet dan de lichthoeveelheid in de kamer en past het beeld daarop aan. Als het donker is, vind ik het beeld te donker worden en zet ik m weer terug op Cinema).

Wereldtv voor een belachelijk lage prijs ;)
TheFruitNerd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:49:
[...]

Heb ik zelf nog even een vraag over de koptelefoon; op een of andere manier wordt het geluid van de tv niet uitgeschakeld als ik er een mini jack in prik. Dus een koptelefoon op m'n hoofd zetten zodat de omgeving het geluid niet hoort, werkt niet. Iemand hier een idee over?
Ja daarr kwam ik ook achter. Wat je moet doen is het geluid van de tv muten!
Je kan namelijk in het menu het volume van de koptelefoonuitgang aanpassen! Je hebt dus een aparte regelaar voor de koptelefoonuitgang.(bij mn px80 kan dat in ieder geval).

Soms is dat lastig want als je m ff harder of zachter wilt zetten, dan moet je dit via Menu doen. Doe je dit per ongeluk door de volumeknoppen op de afstandsbediening in te drukken, dan knallen de speakers weer aan (vind de vrouw niet leuk ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Ferry34 op 26-10-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Hey Ferry, je bent trouwens altijd heel positief over de X80. De opvolger, de X10, weet je of die ook BETER is dan de X80 (ik neem eigenlijk aan van wel), of hebben ze er steekjes laten vallen m.b.t. de PX80!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net een 50v10E gekocht.
Voor 1620€ incl van Bobshop.nl

Mijn vraag: Wat is het verschil tussen de V10E en de V10 (zonder E)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pinolief schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:05:
[...]
Dat is toch wel apart moet ik zeggen, de HTPC had een Nvidia videochip.
Ik heb de TV op meerdere HTPC's getest en daar kwam het flikkeren ook voor.
Het waren echter ook PC's met een Nvidia chip!!
De Nvidia chips waar het om ging: 9400 (onboard op mobo) 250GTS en een oudere 6600.
Zoals te zien verschillende versies van Nvidia chips.
Ik weet het niet zeker maar voorzichtig kan ik concluderen dat Nvidia chips de oorzaak zouden kunnen zijn? :?
nee, helaas.heb zelf een htpc met ati gpu. En daar kwam het ook af en toe voor. Maar na de update geen enkele keer last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:45
Bij mijn P42V10 zie ik vooral in lichte (wit-bijna wit) vlakken flikkeren van het beeld. Hoe donkerder het beeld, des te rustiger het staat. Meer mensen die dit bevestigen, of heb ik iets vreemds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Je Pana is nog niet ingespeeld zeker? Ik had dat in het begin ook, maar later is dat helemaal verdwenen.
Bij grote witte vlakken was het beeld onrustig, sneeuwig. Later was het beeld perfect.
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:09:
Hallo,

De laatste letter refereert aan het land waar het toestel voor is gemaakt. Er staat volgens mij altijd een letter achter.

E is waarschijnlijk Europa. Ik heb zelf een EA (waarschijnlijk Oostenrijk. Ik neem aan de A australie is en dat ze die E voor Europa hebben bedacht) en een F (Frankrijk).

Er kunnen wel kleine verschillen inzitten zoals een andere dvb tuner. In het ene land een dvb-t (digitenne) en t andere land dvb-c (kabel).
Ook wil er wel s een optische audio uitgang wel of niet op zitten.
Yi-Long schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:55:
Hey Ferry, je bent trouwens altijd heel positief over de X80. De opvolger, de X10, weet je of die ook BETER is dan de X80 (ik neem eigenlijk aan van wel), of hebben ze er steekjes laten vallen m.b.t. de PX80!?
Ik vind het inderdaad een erg goede hdtv. Zeker als je weet dat ik er €700 voor heb betaald (inmiddels zijn ze nòg goedkoper). Mn 50 inch was meer dan 3 keer zo duur en dat terwijl SD op de PX80 een stuk beter uitziet dan SD op mn 50 inch. Dat verschil is echt groot.
HD is op beide toestellen top. (als ik t financieel rond krijg, ruil ik mn 50 inch in!)

Ik heb de X10 nog nooit in levende lijve gezien of getest, dus ik kan je er niets over zeggen.

[ Voor 94% gewijzigd door Ferry34 op 27-10-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:09:
Hallo,

E is van Europe. Extra aanduiding dus om aan te geven voor welk land het model is bestemd

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Ferry34 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:41:
Je Pana is nog niet ingespeeld zeker? Ik had dat in het begin ook, maar later is dat helemaal verdwenen.
Bij grote witte vlakken was het beeld onrustig, sneeuwig. Later was het beeld perfect.

[...]

De laatste letter refereert aan het land waar het toestel voor is gemaakt. Er staat volgens mij altijd een letter achter.

E is waarschijnlijk Europa. Ik heb zelf een EA (waarschijnlijk Oostenrijk. Ik neem aan de A australie is en dat ze die E voor Europa hebben bedacht) en een F (Frankrijk).

Er kunnen wel kleine verschillen inzitten zoals een andere dvb tuner. In het ene land een dvb-t (digitenne) en t andere land dvb-c (kabel).
Ook wil er wel s een optische audio uitgang wel of niet op zitten.

[...]

Ik vind het inderdaad een erg goede hdtv. Zeker als je weet dat ik er €700 voor heb betaald (inmiddels zijn ze nòg goedkoper). Mn 50 inch was meer dan 3 keer zo duur en dat terwijl SD op de PX80 een stuk beter uitziet dan SD op mn 50 inch. Dat verschil is echt groot.
HD is op beide toestellen top. (als ik t financieel rond krijg, ruil ik mn 50 inch in!)

Ik heb de X10 nog nooit in levende lijve gezien of getest, dus ik kan je er niets over zeggen.
Thanks Ferry. Dan gaat het waarschijnlijk toch de X10 worden, en dan wellicht over 1-2 jaar dat ik voor een FullHD plasma ga... (wellicht de opvolger dan van de G10, of van de Samsung B650)

De Samsung B650 krijgt trouwens wel erg lovende kritieken voor hoe SD-materiaal eruit ziet, dus er is nog steeds lichte twijfel bij me...
Excellent performance with DVD
If the Samsung quietly raises its hand for attention with Blu-ray, it jumps up and down screaming for you to take notice when you play a DVD.

Here you get sharpness and detail combining with superb image stability and cleanliness to produce the best standard-def picture we've seen for a while.
http://www.whathifi.com/Review/Samsung-PS50B650/

Ik hoopte eigenlijk te kunnen wachter tot de X10 onder de 500 zou komen, maar momenteel is hij rond de 550 euro bij de MM en It's Online, en ook online zit het rond die prijs, dus het is nu even bekijken waar ik hem het beste zou kunnen bestellen, qua garantie en leveringskosten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Wilde eigenlijk even checken of de phosfor trails nog steeds aanwezig waren in de 2009 series, maargoed ik kwam het "color bleeding" probleem tegen zoals dlocks met plaatjes beschrijft.

Dit probleem zit ook in de 2008 series, ik heb zelf een 42pz85 met hetzelfde irritante probleem.

De oorzaak ligt mijnsinziens niet aan de plasma techniek, maar aan de baggere image processors van panasonic. Ik heb al letterlijk dagen zitten klooien met de calibratie van mijn pz85 en elke keer loop ik tegen de lamp betreffende de image processor:

1) Het "color bleeding' probleem treed bij mij alleen op als ik >24 hz beelden weergeef, waarschijnlijk schakelt de image processor dan naar een lagere kwaliteitsmodus ofzo.
Dit kun je makkelijk testen met een pc en test plaatjes. Zet hem op 24p en je hebt geen bleeding, zet hem op 50 of 60hz en je hebt bleeding. Zet hem op 24p met IFC aan en je hebt bleeding (gezien het scherm dan weer op >50hz loopt). Naast dit probleem bij huidskleuren etc, zie jet het ook bij grijswaardes, zoals wolken, die dan opeens een kleur erbij krijgen.
Daarnaast flikkeren kleuren in brightness bij bepaalde beelden, weet nietmeer of dit hetzelfde probleem betrof. (heb het eens getest, maar weer vergeten }:O )

2) Er zit geen goede "contrast" optie op de TV. Eco en dynamic zijn waardeloos.
Normaal is enigsinds ok, echter bij licht beeld verwijderd hij veelste veel zwart details.
Cinema geeft het natuurgetrouwst het contrast weer, echter voegt deze setting ook een soort "blur" filter toe.
Bij near-zwart waardes zorgt dit bijna altijd voor een extreme rood steek die je niet eruit gecalibreerd krijgt. (deze setting geeft de near zwart waardes dan ook totaal anders weer als de andere settings).
Calibreer je de near zwart waardes fatsoenlijk met cinema, kloppen de mid en high waardes niet meer etc. Al met al erg frustrerend en ongeloofelijk dat ze zoiets op de markt brengen. Typisch resultaat van slechte/blinde engineers...
Ik geloof dat de "auto" setting nog het beste is, echter kun je deze alleen tijdens het service menu selecteren, daarom heb ik er ook niet verder intensief naar gekeken.
Liefste zou ik dus de normale setting hebben (die geen roodsteek geeft), met het natuurlijke dynamisch bereik van de cinema setting. Ach ja 8)7

3) De IFC implementatie zuigt van de 2008 series, veel distortion. Een samsung lcd doet dit veel beter, maargoed die is ook nieuwer. Ben benieuwd hoe de 2009 series dit nu doen...

4) De maximum power consumption limiet is erg conservatief. Een dikkere voeding en geen limiet zou wenselijk zijn, maargoed dan kost het apparaat ook weer meer, en gezien de idiote regelgevingen betreffende energie verbruik denk ik niet dat panasonic daar veel aan kan veranderen. Iemand een idee hoe dit met 2009 modellen zit? Nog erger (verwacht ik)?

Samengevat verbaasd het me dat ogenschijnlijk al deze "bugs" nog steeds aanwezig zijn in de nieuwe 2009 modelen. :?
En hoe zit het met phosfor trails? Nog steeds zo erg?

[ Voor 9% gewijzigd door Unique op 27-10-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Yi-Long schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:22:
[...]
De Samsung B650 krijgt trouwens wel erg lovende kritieken voor hoe SD-materiaal eruit ziet, dus er is nog steeds lichte twijfel bij me...
[...]
Dat zou mooi zijn, vergeleken met mijn pz85 is het SD beeld van een samsung series 7 LED tv echt super slecht. Dus blijkbaar heeft samsung dit onder handen genomen voor de nieuwere modellen..

[ Voor 3% gewijzigd door Unique op 27-10-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Unique schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:35:
[...]

Dat zou mooi zijn, vergeleken met mijn pz85 is het SD beeld van een samsung series 7 LED tv echt super slecht. Dus blijkbaar heeft samsung dit onder handen genomen voor de nieuwere modellen..
Iets met appels en peren :)

Samsung series 7 LED tv (kuch, edge LED-backlight) is een LCD-TV en een Samsung PS50B650 is een Plasma, hence betere beeldkwaliteit ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, heb ik net die aanbieding van de IT's gemist! :( :(

Ik zat eerst voor een p50s10 te kijken, maar wil toch liever diegene met het nieuwere paneel, de p50g10. Ik snap niet waarom deze zoveel duurder is, zeker ook als je naar de prijsverschillen in de UK kijkt tegenover de p50s10. Daar schelen de twee modellen namelijk maar 40 pond, en hier +300 euro.

Iemand nog in geslaagd om alsnog die tv bij de IT's te kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Unique schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:30:

.........

Normaal is enigsinds ok, echter bij licht beeld verwijderd hij veelste veel zwart details.
Cinema geeft het natuurgetrouwst het contrast weer, echter voegt deze setting ook een soort "blur" filter toe.
Bij near-zwart waardes zorgt dit bijna altijd voor een extreme rood steek die je niet eruit gecalibreerd krijgt. (deze setting geeft de near zwart waardes dan ook totaal anders weer als de andere settings).
Calibreer je de near zwart waardes fatsoenlijk met cinema, kloppen de mid en high waardes niet meer etc. Al met al erg frustrerend en ongeloofelijk dat ze zoiets op de markt brengen.

......
Mijn P42X10Y had ook deze klachten en was voor mij de reden om hem na 5 weken te vervangen voor een 'demo' Pioneer PDP-428XD met bijna 4600 uur op de teller. Van hier boven genoemde heb je op de Pioneer gelukkig geen last. Na dagen (eigenlijk weken) bezig geweest te zijn om de Panasonic X10 optimaal aftestellen was ik het zat. Inderdaad is de Cinema stand de beste optie maar de ergelijke grijswaas/onscherpte die je dan krijgt is niet of nauwelijks weg te krijgen. Jammer dat zo'n topmerk er mee gestopt is. :'(

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:32:
Iemand nog in geslaagd om alsnog die tv bij de IT's te kopen??
Ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik zelf ook op zoek ben was naar een plasma.
Heb dan ook dankbaar gebruik gemaakt van de tip van Maduth en gekeken of er ook andere modellen in de aanbieding waren. En heb dan uiteindelijk ook een P50G10 aangeschaft. :) Zal zaterdag bezorgd worden, hoef ik ook geen (mid)dag vrij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:32:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje aangezien ik zelf ook op zoek ben was naar een plasma.
Heb dan ook dankbaar gebruik gemaakt van de tip van Maduth en gekeken of er ook andere modellen in de aanbieding waren. En heb dan uiteindelijk ook een P50G10 aangeschaft. :) Zal zaterdag bezorgd worden, hoef ik ook geen (mid)dag vrij te nemen.
Lucky you. Ik had nog even een its filiaal gebeld, maar het goedkoopste wat ze ervan wilden maken was 1400nogwat. Baal er stevig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:54:
[...]

Lucky you. Ik had nog even een its filiaal gebeld, maar het goedkoopste wat ze ervan wilden maken was 1400nogwat. Baal er stevig van
EUR 1382 bij Bobshop (incl. verzendkosten en verwijderingsbijdrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Mag ik mij even melden als nieuw lezer van dit draadtje, ik heb even gekeken hier en een hoop te weten gekomen al, alleen al die model afkortingen kom ik nog niet helemaal goed uit... volgens mij zijn er gewoon te veel modellen. Maar ik heb ook een nieuwe Panasonic gekocht namelijk de TX-P42S10E, hoe word die bij jullie afgekort want ik zag hem niet langskomen hier? Als het goed is heb ik hem A.s Dinsdag dus over een week.

Ben benieuwt.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 13-09 18:11
Centropy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:09:
[..]
TX-P42S10E, hoe word die bij jullie afgekort want ik zag hem niet langskomen hier?
Als je ergens S10 ofwel blablaS10blabla ziet staan dan gaat het over de S10 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Unique schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:30:
Wilde eigenlijk even checken of de phosfor trails nog steeds aanwezig waren in de 2009 series, maargoed ik kwam het "color bleeding" probleem tegen zoals dlocks met plaatjes beschrijft.

Dit probleem zit ook in de 2008 series, ik heb zelf een 42pz85 met hetzelfde irritante probleem.

De oorzaak ligt mijnsinziens niet aan de plasma techniek, maar aan de baggere image processors van panasonic. Ik heb al letterlijk dagen zitten klooien met de calibratie van mijn pz85 en elke keer loop ik tegen de lamp betreffende de image processor:

1) Het "color bleeding' probleem treed bij mij alleen op als ik >24 hz beelden weergeef, waarschijnlijk schakelt de image processor dan naar een lagere kwaliteitsmodus ofzo.
Dit kun je makkelijk testen met een pc en test plaatjes. Zet hem op 24p en je hebt geen bleeding, zet hem op 50 of 60hz en je hebt bleeding. Zet hem op 24p met IFC aan en je hebt bleeding (gezien het scherm dan weer op >50hz loopt). Naast dit probleem bij huidskleuren etc, zie jet het ook bij grijswaardes, zoals wolken, die dan opeens een kleur erbij krijgen.
Daarnaast flikkeren kleuren in brightness bij bepaalde beelden, weet nietmeer of dit hetzelfde probleem betrof. (heb het eens getest, maar weer vergeten }:O )

Calibreer je de near zwart waardes fatsoenlijk met cinema, kloppen de mid en high waardes niet meer etc. Al met al erg frustrerend en ongeloofelijk dat ze zoiets op de markt brengen. Typisch resultaat van slechte/blinde engineers...
Ik geloof dat de "auto" setting nog het beste is, echter kun je deze alleen tijdens het service menu selecteren, daarom heb ik er ook niet verder intensief naar gekeken.
Liefste zou ik dus de normale setting hebben (die geen roodsteek geeft), met het natuurlijke dynamisch bereik van de cinema setting. Ach ja 8)7

3) De IFC implementatie zuigt van de 2008 series, veel distortion. Een samsung lcd doet dit veel beter, maargoed die is ook nieuwer. Ben benieuwd hoe de 2009 series dit nu doen...

4) De maximum power consumption limiet is erg conservatief. Een dikkere voeding en geen limiet zou wenselijk zijn, maargoed dan kost het apparaat ook weer meer, en gezien de idiote regelgevingen betreffende energie verbruik denk ik niet dat panasonic daar veel aan kan veranderen. Iemand een idee hoe dit met 2009 modellen zit? Nog erger (verwacht ik)?

Samengevat verbaasd het me dat ogenschijnlijk al deze "bugs" nog steeds aanwezig zijn in de nieuwe 2009 modelen. :?
En hoe zit het met phosfor trails? Nog steeds zo erg?
Waarom heb je de PZ niet isf laten calibreren? Dan heb je een perfekte zwart- en kleurenweergave, contrast etc etc.
Jij lijkt mij iemand die kieskeurig is wat betreft beeldkwaliteit (een goede eigenschap ;) ), maar dit soort dingen kan je moeilijk zelf instellen hoor. Denk ook aan gamma, greyscale en kleuren (primaire en secundaire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 15-09 07:33
Zo, gisteren kwam de bezorgdienst van it's mijn P42V10E afleveren. Ik vond de chaufeur al een beetje lomp met de doos omgaan, maar goed, de tv zit over het algemeen wel goed verpakt. Toen ik de doos open maakte (bezorger was al weer weg) kwam het piepschuim er al in stukken uit, ik vreesde het ergste. En inderdaad: het paneel was kompleet kapot, in 20 delen gebroken. Waarschijnlijk is de doos omgevallen o.i.d.

Afijn, zaterdag komen ze 'm omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sikkek schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:57:
Zo, gisteren kwam de bezorgdienst van it's mijn P42V10E afleveren. Ik vond de chaufeur al een beetje lomp met de doos omgaan, maar goed, de tv zit over het algemeen wel goed verpakt. Toen ik de doos open maakte (bezorger was al weer weg) kwam het piepschuim er al in stukken uit, ik vreesde het ergste. En inderdaad: het paneel was kompleet kapot, in 20 delen gebroken. Waarschijnlijk is de doos omgevallen o.i.d.

Afijn, zaterdag komen ze 'm omruilen...
Mooi is dat :? Waar had je hem gekocht, een internet winkel of een stenen winkel?
Geen goede aflever service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 15-09 07:33
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:12:
Mooi is dat :? Waar had je hem gekocht, een internet winkel of een stenen winkel?
Geen goede aflever service!
Bij It's Online, voor een schamele 1184 euro, blijkbaar bezuinigen ze op de bezorgdienst om die prijs te kunnen doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik heb zo nu en dan problemen met de ontvangst van Ketnet/Canvas-kanaal van Ziggo op mijn Panasonic P46G10 met AlphaCrypt. Hebben hier meer mensen last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik heb sinds gisteren ook een 42V10 (aanbieding van it's).
Tot nu toe bevalt hij prima. De ingebouwde DLNA mediaplayer speelt alle divx/xvid afleveringen van series die ik nog had staan m.b.v. twonkeymedia. Als ik een x264 .mkv ofzo wil kijken, dan laat ik die live transcoderen door ps3-mediaserver. Werkt traag maar als de film eenmaal gestart is werkt ook dat prima. Zijn er nog meer mensen die de ingebouwde DLNA client gebruiken? Tips?

Het enige vreemde is dat ik het gevoel heb dat het panel niet in het midden van de behuizing zit. Aan de linkerkant heb ik nog een zwarte streep tussen het zwart van het voorglas en het beeld. Aan de rechterkant heb ik die niet.Ook aan de onderkant is de streep groter dan boven. Het zit niet in het signaal wat ik erheen stuur. Als ik de AspectRatio op de TV verander, dan staan de grijze side-panels namelijk ook niet symmetrisch t.o.v. de voorste glasplaat.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Is het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illusion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:25:
Ik heb sinds gisteren ook een 42V10 (aanbieding van it's).
Tot nu toe bevalt hij prima. De ingebouwde DLNA mediaplayer speelt alle divx/xvid afleveringen van series die ik nog had staan m.b.v. twonkeymedia. Als ik een x264 .mkv ofzo wil kijken, dan laat ik die live transcoderen door ps3-mediaserver. Werkt traag maar als de film eenmaal gestart is werkt ook dat prima. Zijn er nog meer mensen die de ingebouwde DLNA client gebruiken? Tips?

Het enige vreemde is dat ik het gevoel heb dat het panel niet in het midden van de behuizing zit. Aan de linkerkant heb ik nog een zwarte streep tussen het zwart van het voorglas en het beeld. Aan de rechterkant heb ik die niet.Ook aan de onderkant is de streep groter dan boven. Het zit niet in het signaal wat ik erheen stuur. Als ik de AspectRatio op de TV verander, dan staan de grijze side-panels namelijk ook niet symmetrisch t.o.v. de voorste glasplaat.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Is het te verhelpen?
Wellicht ook gestuiterd bij :*) 8)7 IT's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:54:
[...]

Wellicht ook gestuiterd bij :*) 8)7 IT's ?
Mwah, de bezorgers (petje 1 en petje 2) waren er wel erg ruig mee vond ik. Werd schuin op een steekwagentje (wel op de smalle kant dus glasplaat vertikaal) over de gallerij gerost, flinke deuken in de doos en een scheur waar de plaat van de steekwagen zat. Ook lieten ze hem gewoon buiten op de stoep staan, i.p.v. aan te bieden hem naar binnen te sjouwen. Minpuntjes!
De TV zelf is uiterlijk nog wel in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
De v10 is zeker alleen in 42 en 50 inch te verkrijgen ? ik kan moeilijk een keus maken op LCD gebied (ivm input lag met zowel philips samsung als sony) dat ik eventueel plasma overweeg.
Budget 900-1300 (kan natuurlijk worden bijgesteld ;)

Mijn gedachte ging op LCD gebied uit naar een 47pfl8404 de le46b650 of de sony kdl4500-w5500.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Door de economische crisis was ik genoodzaakt om mn prachtige isf gecalibreerde Panasonic TH50PV70 in te ruilen voor een andere hdtv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Ferry34 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:09:
Door de economische crisis was ik genoodzaakt om mn prachtige isf gecalibreerde Panasonic TH50PV70 in te ruilen voor een andere hdtv :(
Nu willen we ook meteen weten WELKE andere HDTV, Ferry ;)

Wel rampverhalen over de bezorging trouwens. Dat is toch wel schrikwekkend... wanneer men zo lomp met je aankopen omgaat. Waarom hebben dat soort mensen eigenlijk werk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
stroomverbruik?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
Zaterdag wordt de P50G10 bezorgd en geïnstalleerd door IT's, ben benieuwd hoe dat verloopt. Heb gekozen voor pinnen bij aflevering dus mocht het fout gaan dan hebben ze pech en krijgen ze niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ben ik vanavond lekker aan het kijken op mijn 42V10 en wat denk je springt het beeld uit en blijft het rode lampje knipperen. Uit gezet/aan gezet en het rode lampje blijft maar knipperen en de TV doet helemaal niks meer!!! HELUP!

Dat wordt E-care bellen denk ik......

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon2107 op 29-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Falcon2107 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:52:
Ben ik vanavond lekker aan het kijken op mijn 42V10 en wat denk je springt het beeld uit en blijft het rode lampje knipperen. Uit gezet/aan gezet en het rode lampje blijft maar knipperen en de TV doet helemaal niks meer!!! HELUP!

LOL het lijkt wel alsof ze nu een V10's-gooien-over-de-bar-wedstrijd hebben bij It's en andere zaken dit net hebben gehad :P . Ze vallen bij bosjes uit en zijn uit de doos stuk . Even E-Care bellen inderdaad, Ik wacht nog even tot kerst met de aanschaf dan gooien ze namelijk met bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Yi-Long schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:57:
[...]

Nu willen we ook meteen weten WELKE andere HDTV, Ferry ;)

Wel rampverhalen over de bezorging trouwens. Dat is toch wel schrikwekkend... wanneer men zo lomp met je aankopen omgaat. Waarom hebben dat soort mensen eigenlijk werk!?
De Pioneer KRP600M 60 inch full hd plasma :+
Ik verwacht dat de Kerncentrale Borsele alleen voor mij overuren moet gaan maken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 30-10-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:27:
[...]De Pioneer KRP600M 60 inch full hd plasma :+
[...]
Ik verwacht dat de Kerncentrale Borsele alleen voor mij overuren moet gaan maken ;)
* Eriksk verafschuwt zulke mensen :r
en nu opflikkeren uit het panasonic topic...

iets met jaloezie te maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eriksk op 30-10-2009 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
lol.

Gelukkig heb ik ook nog mn Pana 42PX80 en blijf ik hier gezellig hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Ik hoop maar dat Eriksk een grapje maakt...............
want op dit soort reacties zit volgens mij niemand te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hij maakte maar een geintje ;)

Tja, Panasonic heeft dit nogal aan zichzelf te danken (en aan de dalende prijs van de Pioneers).
Ik was zoals jullie weten, rustig aan het sparen voor een 54/58 V10. Toen echter de prijzen bekend werden (€4000-€5000 op internet) viel ik bijna van mn stoel.

Natuurlijk zullen deze nog dalen, maar ik koop voor een stuk minder geld een Pioneer KRP600. Dan is de keus snel gemaakt. Volgende week vrijdag haal ik m op.
Deze Pioneer is nu echt bijna uitverkocht (de man had er nog 3 kunnen verkopen, maar hij kan er niet meer aankomen).

Nu afwachten wat de prijzen van de Panasonic gaan doen, ook omdat veel mensen nu al voor een 50 inch gaan en de mensen die hun 50 inch willen vervangen, waarschijnlijk voor een iets grotere zullen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 30-10-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:29:

[/quote]

Ik hoop maar dat Eriksk een grapje maakt...............
want op dit soort reacties zit volgens mij niemand te wachten
:?
Dat leek me wel behoorlijk duidelijk... toch? ;)

@Ferry; Gave tv is dat inderdaad, heb de 50" gezien. Vind het vreemd dat die goedkoper is dan de grote versies van de V10, terwijl de Pioneer nog steeds (iets) beter is.
Gekocht bij Smits? Laat je em nog calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
De afgelopen maanden heb ik de ontwikkelingen niet gevolgd, aangezien ik tegen m'n buurman had gezegd (wie mij om hulp vroeg) dat ik eerst de CI+ ontwikkelingen wilde afwachten. Met name wilde ik eerst zeker weten of de Panasonic TX-P42G10 CI+ ondersteunt.

Is hier inmiddels al zekerheid over? Ik begrijp dat Ziggo Ci+ inmiddels heeft gelanceerd, maar nog niet de officiele testen met Panasonic heeft afgerond.

Edit: gebeld met Panasonic. Ci+ wordt in de huidige lijn nog niet ondersteund. Dat komt ergens in April. Waarschijnlijk dat dit voor de medetweakers al oud nieuws is, spuit 11.

[ Voor 18% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-10-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Vanmiddag krijg ik de 42V10 geleverd. Hopelijk krijg ik geen spijt..... denk het niet
Stap van de 40 pfl9704 ( 4 dgn in huis gehad)over naar de panasonic. Reden hiervoor is dat het voetbal kijken op de led tv mij tegenviel.
Pff.. uiteindelijk een goede tv kiezen die aansluit bij je wensen kan lastig zijn !!
Maar denk dat ik met de panasonic mijn tv wel gevonden heb (film en voetbal ), dit in combinatie met de blue ray speler van pana (dmp-bd 60), denk dat ik het weekend wel doorkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Eriksk schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

:?
Dat leek me wel behoorlijk duidelijk... toch? ;)

@Ferry; Gave tv is dat inderdaad, heb de 50" gezien. Vind het vreemd dat die goedkoper is dan de grote versies van de V10, terwijl de Pioneer nog steeds (iets) beter is.
Gekocht bij Smits? Laat je em nog calibreren?
Bij Smits inderdaad en ik laat m zeker calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

baasandre schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:13:
Vanmiddag krijg ik de 42V10 geleverd. Hopelijk krijg ik geen spijt..... denk het niet
Stap van de 40 pfl9704 ( 4 dgn in huis gehad)over naar de panasonic. Reden hiervoor is dat het voetbal kijken op de led tv mij tegenviel.
Pff.. uiteindelijk een goede tv kiezen die aansluit bij je wensen kan lastig zijn !!
Maar denk dat ik met de panasonic mijn tv wel gevonden heb (film en voetbal ), dit in combinatie met de blue ray speler van pana (dmp-bd 60), denk dat ik het weekend wel doorkom
ga je geen spijt van hebben

* Falcon2107 BCC gebeld, E-care neemt vandaag of maandag contact op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
baasandre schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:13:
Een plasma is erg goed in het weergeven van snelle bewegende beelden, dus dat zit wel goed.

Er zijn wèl nogal wat verschillen in beeldkwaliteit tussen verschillende wedstrijden, maar dat ligt aan de zender of het land waar de wedstrijd wordt gespeeld.

Soms zitten er wedstrijden tussen die gewoon beroerd worden doorgegeven en dat zie je vooral in de lijnen op het veld. Gelukkig zijn de meeste wedstrijden prachtig om te zien.

De beeldproblemen zijn alleen bij sommige buitenlandse wedstrijden. Nogmaals, dat komt omdat die dan belabberd van kwaliteit zijn.
Eredivisie ziet er op mn PX80 al prachtig uit en dan heb ik nog maar een decoder met scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
[b]

ga je geen spijt van hebben

* baasandre BCC gebeld, E-care neemt vandaag of maandag contact op
Nee denk het ook niet, heb hem net binnen gekregen, en zojuist even op eurosport gekeken naar stukje voetbal
Zag er goed uit (en straks helemaal als ik de hd box heb !!) :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag bij de BCC om de TV's die ik op het oog had te bekijken. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de p42G10, maar die Samsung 40B652 en Sony Bravia 40W5500 waren ook erg mooi. Maarja de Samsung stond op een goede bron aangesloten. De Panasonic stond ook wel op een HD bron, maar toch minder goed.
Ik heb er naar zitten kijken, maar ik vond de kleuren en contrasten van de Panasonic toch wel veel beter. De verkoper zei tegen mij dat de panasonic plasma juist minder goed is bij snelle bewegingen dan LCD (terwijl hij ook hoort dat plasma het beter zou moeten doen) en hij zei dat de G10 een beetje knippert (dat zag ik ook toen ik er met mijn neus bovenop zat. Maarja is dat de bron? Ik zag ook bij hoge contrasten, bij de lijnen tussen heel licht en heel donker een paarsen of groene gloed. Dat hadden meerdere TV's. Dat kan zelfs aan de cameralens liggen volgens mij. Hij wist ook niets af van input lag bij LCD tv's. Ach ja. Je moet ook niet alles geloven wat ze zeggen. Hij zegt dat een HDTV veel mooier beeld krijgt met een goede dure HDMI kabel en een speciaal stekkerblok. Dat laatste is wel zo bij audioapparatuur. Bij HDTV's weet ik het niet. De HDMI kabel is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Het grote prijsverschil tussen de S10 en de G10 ... is dat er ook aan af te zien? Maakt die neoPDP veel verschil?

Zit nog zwaar te dubben tussen een pana plasma .. of de sony 40w5500 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:14:
Ik was vandaag bij de BCC om de TV's die ik op het oog had te bekijken. Mijn voorkeur gaat wel uit naar de p42G10, maar die Samsung 40B652 en Sony Bravia 40W5500 waren ook erg mooi. Maarja de Samsung stond op een goede bron aangesloten. De Panasonic stond ook wel op een HD bron, maar toch minder goed.
Ik heb er naar zitten kijken, maar ik vond de kleuren en contrasten van de Panasonic toch wel veel beter. De verkoper zei tegen mij dat de panasonic plasma juist minder goed is bij snelle bewegingen dan LCD (terwijl hij ook hoort dat plasma het beter zou moeten doen) en hij zei dat de G10 een beetje knippert (dat zag ik ook toen ik er met mijn neus bovenop zat. Maarja is dat de bron? Ik zag ook bij hoge contrasten, bij de lijnen tussen heel licht en heel donker een paarsen of groene gloed. Dat hadden meerdere TV's. Dat kan zelfs aan de cameralens liggen volgens mij. Hij wist ook niets af van input lag bij LCD tv's. Ach ja. Je moet ook niet alles geloven wat ze zeggen. Hij zegt dat een HDTV veel mooier beeld krijgt met een goede dure HDMI kabel en een speciaal stekkerblok. Dat laatste is wel zo bij audioapparatuur. Bij HDTV's weet ik het niet. De HDMI kabel is onzin.
Altijd komen de plasma's er bij reviews veel beter uit dan de lcd's. Waarom zie je dit dan niet in de winkel terug?

Allereerst is er veels te veel licht in een winkel en omdat een lcd een hogere helderheid kan uitspuwen, is het beeld feller en dat zien mensen. Let wel: feller is niet mooier, maar omdat de plasma er dan naast staat lijkt die dof.

Ten tweede staan alle hdtv's in een winkel beroerd afgesteld, namelijk in stand Dynamisch met helderheid, contrast en scherpte op 100%. Ook weer om het beeld te laten opvallen in de felverlichte winkel.
Zet je de tv met zo'n setting bij je thuis zet, is het beeld niet om aan te zien.
Ik zie zelden een plasma zó staan dat die meteen opvalt door een betere beeldkwaliteit. De Plasma die bij me thuis staat geeft altijd een superieur beeld en dat komt natuurlijk door de afstelling en het omgevingslicht.

Als laatste laten ze vaak demo's zien die speciaal gemaakt zijn om de tekortkomingen van een scherm te verbloemen. Zo zie je bij de lcd's vaak langzame natuuropnames zoals een insect op een bloem.

Dat is ook de reden dat bij de reclame van Samsung met de kolibrie (heel snelle vleugelslagen), deze vleugels niet echt worden getoond. Het zijn een soort lichteffecten door een computer gegenereerd.

Met alle respect, maar 99 van de 100 consumenten hebben geen flauw idee waar ze op moeten letten. Ik zie ze dan bij een tv staan en ik hoor ze zeggen dat ze het een mooi beeld vinden. Ik zie dan allang beeldfouten, het totaal niet aanwezig zijn van details in het zwart en een beroerde kijkhoek.
Vergelijk de zeer goede ervaringen met de beeldkwaliteit in dit forum voor de gein maar s met het Samsung lcd forum. Daar lees je heel andere ervaringen, al moet ik zeggen dat ik het Samsung lcd forum sinds 4 maanden niet meer volg.

Het belangrijkste blijft dat je absoluut de beeldinstellingen in de winkel naar eigen smaak moet veranderen, anders heeft het vergelijken van hdtv's geen enkele zin. Neem het liefst eigen films of apparatuur mee (xbox/ps3).

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 31-10-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje aan jullie allen,

ik heb zojuist de P42S10E (1080p) besteld bij digitalstreet.nl en daar kan ik hem maandag ophalen. ik heb nu een TH-42PX80 staan (720p). ik vroeg me af of dat ik dan vooruit zal gaan. ik game op de xbox360, kijk digitale tv via upc (scart) en ik zal binnen niet al te lange tijd een media(speler/streamer) of een ion systeem kopen om HD-films te gaan kijken.

ik heb me vader zover gekregen om mijn px80 te kopen zodat ik zelf nog maar 250 euro bij hoef te betalen.

kortom, denken jullie dat het met mijn gebruikssituatie die 250 euro extra waard is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:19:
ik heb zojuist de P42S10E (1080p) besteld bij digitalstreet.nl en daar kan ik hem maandag ophalen. ik heb nu een TH-42PX80 staan (720p).
Je hebt eerst een nieuwe besteld en daarna ga je je afvragen of je deze wel wilt/nodig hebt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen een pana 50V10, bij het aanzetten komt gelijk een boodschap dat er zijn kanalen te vinden via DVB-T en dat ik op OK moest drukken dan gaat hij zoeken.
Druk ik op AV dan komt hij terug naar het laatste gekeken zender, bovenste is wel voor mijn vrouw vervelend want ik ben niet altijd thuis, continu uitleggen heb ik er ook geen zin in haha
Weet iemand waarom hij niet gelijk naar het laatste zender gaat, hoef geen boodschap te zien over iets dat ik niet gebruikt, toch.
mvg Steve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
Vandaag is de P50G10 geleverd en geïnstalleerd door IT's. Ging zonder problemen en verder alles netjes afgehandeld. Wel leuk want ze hadden zelf zo'n grote tv nog niet geleverd dus ze gingen als grapje er nog even goed voor zitten :)

Viel me op dat digitaal er goed uitziet, had dat niet verwacht op dat formaat. Heb wel de Cisco 8455DVB HD PVR (Ziggo) en die upscaled de standaardkanalen ook naar HD dus misschien komt het mede daardoor.

[ Voor 6% gewijzigd door The Crow NL op 31-10-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:19:

ik heb zojuist de P42S10E (1080p) besteld bij digitalstreet.nl en daar kan ik hem maandag ophalen. ik heb nu een TH-42PX80 staan (720p). ik vroeg me af of dat ik dan vooruit zal gaan. ik game op de xbox360, kijk digitale tv via upc (scart) en ik zal binnen niet al te lange tijd een media(speler/streamer) of een ion systeem kopen om HD-films te gaan kijken.

ik heb me vader zover gekregen om mijn px80 te kopen zodat ik zelf nog maar 250 euro bij hoef te betalen.

kortom, denken jullie dat het met mijn gebruikssituatie die 250 euro extra waard is?
Dat had je inderdaad beter van tevoren kunnen gaan testen. Het zal mij benieuwen eerlijk gezegd, vooral omdat je nog geen blu-ray kijkt.
Ik weet niet in hoeverre contrast etc beter zijn van de S.

Ze kosten beide ongeveer €700 dus heeft jouw vader voor €450 een hele mooie tv.
Laat maar s weten hoe de S10 bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb hem besteld maar dat wil niet zeggen dat ik hem persé hoef op te halen. ik bedoel eigenlijk dat ik hem gereserveerd heb daar.

en over dat blu-ray, ik zal wel degelijk blu-ray (1080p) gaan kijken wanneer die streamer of ion system komt. en bovendien heeft microsoft aangekondigt 1080p films te gaan streamen naar xbox 360 consoles. ook worden de games van de 360 upgescaled naar 1080p maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-11-2009
Illusion schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:10:
[...]

Kan/wil iemand even een scan of schreendump plaatsen van die it's aanbieding(en).
eventueel ook van de 42g10 en 50g10, en weet iemand of er ook een aanbieding was voor de 46g15
Neem ik dat even mee als ik ga shoppen. :*) :*)

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heeft iemand een idee hoe ik mijn P50V10 kan instellen zodat die bij het aanzetten automatisch op HDMI1 start? Graag stap voor stap uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 13-09 18:11
lapino schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:24:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn P50V10 kan instellen zodat die bij het aanzetten automatisch op HDMI1 start? Graag stap voor stap uitleg.
Ferry34 in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon2107 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:52:

Hoeveel keer knippert de LED?

Ik hoop dat de reparatie bij jouw sneller gaat dan bij mij.. Ik zit nu al ruim 6 weken zonder werkende TV :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb gemerkt dat mijn P50V10 vrij veel lawaai maakt door de fans achteraan. Had hem voordien op voet staan en toen nooit opgemerkt, maar hangt nu aan muur en is toch redelijk merkbaar. Het is een zacht blazend geluid maar zeker hoorbaar. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist de P42S10E (1080p) besteld bij digitalstreet.nl en daar kan ik hem binnen 14 dagen ophalen. ik heb nu een TH-42PX80 staan (720p). ik vroeg me af of dat ik dan vooruit zal gaan. ik game op de xbox360, kijk digitale tv via upc (scart) en ik zal binnen niet al te lange tijd een media(speler/streamer) of een ion systeem kopen om HD-films te gaan kijken.

ik heb me vader zover gekregen om mijn px80 te kopen zodat ik zelf nog 250 euro bij hoef te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:59:
Heb sinds een paar dagen een pana 50V10, bij het aanzetten komt gelijk een boodschap dat er zijn kanalen te vinden via DVB-T en dat ik op OK moest drukken dan gaat hij zoeken.
Druk ik op AV dan komt hij terug naar het laatste gekeken zender, bovenste is wel voor mijn vrouw vervelend want ik ben niet altijd thuis, continu uitleggen heb ik er ook geen zin in haha
Weet iemand waarom hij niet gelijk naar het laatste zender gaat, hoef geen boodschap te zien over iets dat ik niet gebruikt, toch.
mvg Steve
Is dit niet gewoon het probleem dat de tv de zenders niet onthoudt bij gebruik van de dvb-t cam module?

Wanneer je landinstellin op Zweden zet en de automatische update in de instellingen uitzet is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu ben ik sinds dit weekend ook in het bezit van een P50V10. De eerste uren viel het scherm me flink tegen, maar na wat instellen is het al een heeeeel stuk beter :) Verder zal hij nog wat moeten inspelen denk ik.

Nu probeer ik via internet wat HD demo materiaal te downloaden, maar niets wil werken? Welke extensie heb ik nodig? En is er een mogelijkheid om de ingebouwde decoders te upgraden? Er staat over al dit niets in de gebruiksaanwijzig?? Ook zou ik graag een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing downloaden, maar de link op de Panasonic-site werkt niet....

Dagelijks hou ik mijn stroomverbruik bij. En ik vond het dus belangrijk dat een nieuwe tv een redelijk laag verbruik heeft. Na een half dagje spelen met de Pana schrok ik me dood hoe hoog het verbruik was geweest!! Het was dubbel tov normaal!! Eigenlijk kan dat bijna niet. Maar als dat zo blijft, ruil ik hem toch in voor een LED-LCD van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

En dat van dat stroomverbruik (die paar tientjes per jaar die et scheelt) had je niet even van tevoren kunnen weten toen je een 50" Full HD plasma kocht?
8)7

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Voordat je met hamertjes op je hoofd gaat slaan;

Uiteraard heb ik een en ander heel goed uitgezocht. Mijn oude CRT verbruikte 122W volgens de opgave. Ik ging uit van een gemiddeld verbruik van 250W voor de plasma. Dat verschil bekeken op een avondje van een uur of vier is maar een half kilowatje ongeveer. Mijn gemiddelde verbruik is 4000W per dag. Na dat middagje spelen was mijn verbruik 8000W !! En dat had ik toch niet verwacht.... volgens de opgave van de Pana zou dat eigenlijk ook niet mogelijk zijn. Toch, dat heb ik gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Dus je bedoelt 4 kilowatt in een dag extra verstookt?

Als je zegt dat in een middagje gebeurd is (6 uur ofzo?), dan kom je voor zover ik het even snel uitreken (correct me if i'm wrong) op 4kw / 6 = 667 watt continu? (het verbruik van je oude TV wat is nu mist daarin nog niet eens meegenomen)

Dat lijkt me wel erg veel.

[ Voor 13% gewijzigd door oXygeN op 02-11-2009 14:20 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Je rekensommetje klopt helemaal.... en dat lijkt mij toch ook wat veel. Nogmaals, dat is toch wat ik geconstateerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
HD materiaal: DLNA toepassing voor DviX / JPEG / MPEG2 weergave, dus alleen in die formaat
trouwens ik ken geen enkele tv waar je rechtstreeks hd materiaal naar toe kan streamen, heb je echt een mediaspeler voor nodig

de handleiding staat op een cd-rom die je bij de tv geleverd krijgt, ook in het nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze optie gevolgd en als alles goed is is mijn probleem voor altijd geholpen, met dank aan deze berichtje.

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krivas schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:32:
Je rekensommetje klopt helemaal.... en dat lijkt mij toch ook wat veel. Nogmaals, dat is toch wat ik geconstateerd heb.
Wat zou dat per maand/jaar extra kosten ten opzichte van de oude TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:33:
[...]

Wat zou dat per maand/jaar extra kosten ten opzichte van de oude TV?
100 KWH kost iets van 25 euro dus reken maar uit ;)
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste