Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Stevefilmfreak: graag gedaan ;)

Over t stroomverbruik: waarschijnlijk heb je t verkeerd gemeten of is de meter niet goed, want zoveel kàn die Pana niet eens verbruiken!

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 03-11-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Dat ik precies wat ik zeg. Volgens de specificaties kán hij dat niet eens verbruiken. Maar toch is dat wat ik meet. Hij zou volgens opgave bij normaal gebruik, wat dat ook mag zijn, een 280w mogen verbruiken. Dit is maar een 150w meer dan de oude TV. Nu gisteren heb ik toch ook weer dat hoge verbruik gemeten.... ik word hier niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Meet je dan alleen je TV met een stroommeter of kijk je gewoon na een x aantal uur in je meterkast?

In dat laatste geval ligt er denk ik ergens een stekkerdoos te vonken ofzo :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:54
Afgelopen zaterdag is mijn kapotte 42V10 vervangen door een nieuw exemplaar. Wat een fantastische TV. Ik gebruik de ingebouwde DVB-C tuner in het Caiway gebied, zelfs SD ziet er nog prima uit (kijkafstand ongeveer 2.5 meter). Ik heb het beeld op THX gezet en verder niets aangepast. Nog geen posterization of phosfor trails gemerkt.

@Illusion: het paneel zit bij mij wel in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Ik kijk inderdaad na een aantal uur in de meterkast. Mijn verbruik hou ik dagelijks bij sinds zo'n twee jaar. Dus ik weet ondertussen al wat ik verbruik. Er zit absoluut regelmaat in. Echter sinds de P50V10 er staat is het dus naar boven geschoten !! Terwijl ik, zoals eerder gezegd, een 150w meer had verwacht. Echt heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje aan jullie allen,

ik kan de P42S10E (1080p) ophalen als ik wil. heb hem ergens gereserveerd maar ik heb nu een TH-42PX80 staan (720p). ik vroeg me af of dat ik dan vooruit zal gaan. ik game op de xbox360, kijk digitale tv via upc (scart) en ik zal binnen niet al te lange tijd een media(speler/streamer) of een ion systeem kopen om HD-films te gaan kijken. over een tijdje zullen we hier ook hdtv krijgen. nou hoor ik wel eens dat non-full hd content op een 720p tv er beter uit ziet als op een 1080p tv.

ik heb me vader zover gekregen om mijn px80 te kopen zodat ik zelf nog maar 250 euro bij hoef te betalen.

kortom, denken jullie dat het met mijn gebruikssituatie die 250 euro extra waard is?

En dat is al de derde keer in zeer korte tijd dat je exact dezelfde vraag stelt. Geef mensen eens rustig de tijd om te reageren. Je vraag elke dag opnieuw posten kan veelal alleen maar averechts werken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 03-11-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:24:
even een vraagje aan jullie allen,

ik kan de P42S10E (1080p) ophalen als ik wil. heb hem ergens gereserveerd maar ik heb nu een TH-42PX80 staan (720p). ik vroeg me af of dat ik dan vooruit zal gaan. ik game op de xbox360, kijk digitale tv via upc (scart) en ik zal binnen niet al te lange tijd een media(speler/streamer) of een ion systeem kopen om HD-films te gaan kijken. over een tijdje zullen we hier ook hdtv krijgen. nou hoor ik wel eens dat non-full hd content op een 720p tv er beter uit ziet als op een 1080p tv.

ik heb me vader zover gekregen om mijn px80 te kopen zodat ik zelf nog maar 250 euro bij hoef te betalen.

kortom, denken jullie dat het met mijn gebruikssituatie die 250 euro extra waard is?

[MBR]En dat is al de derde keer in zeer korte tijd dat je exact dezelfde vraag stelt. Geef mensen eens rustig de tijd om te reageren. Je vraag elke dag opnieuw posten kan veelal alleen maar averechts werken ;) [/]
Ik ken beide toestellen niet. Alleen denk ik niet dat het nodig is om elk jaar een nieuwe TV te kopen ;)

Daarnaast zijn bijna alle Xbox 360 games 720p (PS3 ook overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Xbox360 kan wel upscalen naar 1080p, PS3 doet dat voor games niet. Hoedanook, als je vrij dicht op je tv zit, is een FullHD wel handig. En je hebt nieuwer panel in die P42S10, dus je zal er niet op achteruit gaan. De PX80 is echter zo'n fantastisch goeie tv dat er weinig andere aan kunnen tippen :)

Net zo'n Ikea-led-stokjes achter mijn P50V10 geplaatst, komt nu links- en rechtsachteraan een mooi, zacht wit licht tevoorschijn (beetje zoals Philips Ambilight maar dan statisch). Vrouw vond dat wel iets hebben dus bij deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:38:
[...]

Hoeveel keer knippert de LED?

Ik hoop dat de reparatie bij jouw sneller gaat dan bij mij.. Ik zit nu al ruim 6 weken zonder werkende TV :(
- Vrijdag gebeld met BCC, Binnen twee dagen zou E-care contact opnemen.
- Vandaag (dinsdag, dag 3), nog geen reactie.
- Vandaag dinsdag BCC gebeld:" Ja, ja vreemd, ik kan eigenlijk niks vinden, ik zet u direct door naar E-care"
- 15 minuten in de wacht bij E-care: Ja ik kan uw registratie niet terugvinden. En zonder registratie kan ik u niet helpen. Dus u moet BCC maar bellen." Mijn reactie: Dat gaan we niet doen natuurlijk, want die lui heb ik al aan de telefoon gehad en maken er dus een potje van. "Ok dan laat ik Panasonic Nederland terugbellen en die regelen het dan verder." :O
- Panasonic Nederland: "ja dan moet u bij de verkoper (BCC) zijn om de klacht te registreren.
Mijn reactie: :X
"Ok dan maak ik een registratie voor u aan en dan wordt u binnen twee dagen gebeld door E-care.
Mijn reactie: kan dat niet sneller? Ik wacht namelijk al twee dagen en omdat er iets mis gaat binnen uw service moet ik weer extra wachten?
"Ja meneer er zijn meer mensen problemen, u bent echt niet de enige". 8)7
Ok dan wachten we geduldig af totdat E-care belt.

En zo wachten we nog even wat langer en moet ik het stellen met mijn oude 19"CRT buisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Falcon2107 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:19:
[...]

Heerlijke service weer, maar lees ik nou in je bericht dat BCC de zaken niet heeft doorgezet, of ligt de fout bij Panasonic ( terugverwijzen naar BCC, kan beter Panasonic ruzie maken met BCC).

Nog een keer gelezen.. fout ligt dus bij BCC. lekkerre club dan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krivas schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:18:
Ik kijk inderdaad na een aantal uur in de meterkast. Mijn verbruik hou ik dagelijks bij sinds zo'n twee jaar. Dus ik weet ondertussen al wat ik verbruik. Er zit absoluut regelmaat in. Echter sinds de P50V10 er staat is het dus naar boven geschoten !! Terwijl ik, zoals eerder gezegd, een 150w meer had verwacht. Echt heel raar.
Ik zou het verder zoeken dan de tv. De TX-P50v10 kan niet eens 350W continu verbruiken, want dan klapt de interne zekering er uit. Dus laat staan 667W. Er is iets anders aan de hand in dit verhaal.

TV's zijn überhaupt geen stroomvreters, dat is voorbehouden aan, wasdrogers, wasmachines,koffieapparaten,waterkokers,stofzuigers,strijkbouten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

- Vandaag dinsdag BCC gebeld:" Ja, ja vreemd, ik kan eigenlijk niks vinden, ik zet u direct door naar E-care"
- 15 minuten in de wacht bij E-care: Ja ik kan uw registratie niet terugvinden. En zonder registratie kan ik u niet helpen. Dus u moet BCC maar bellen." Mijn reactie: Dat gaan we niet doen natuurlijk, want die lui heb ik al aan de telefoon gehad en maken er dus een potje van. "Ok dan laat ik Panasonic Nederland terugbellen en die regelen het dan verder." :O
- Panasonic Nederland: "ja dan moet u bij de verkoper (BCC) zijn om de klacht te registreren.
"Ok dan maak ik een registratie voor u aan en dan wordt u binnen twee dagen gebeld door E-care.
Mijn reactie: kan dat niet sneller? Ik wacht namelijk al twee dagen en omdat er iets mis gaat binnen uw service moet ik weer extra wachten?

En zo wachten we nog even wat langer en moet ik het stellen met mijn oude 19"CRT buisje.
Ik had mijn defect direct bij Panasonic gemeld die het weer doorgaf aan E-care, ik werd toen (de eerste keer) de volgende dag gebeld dat ze een component moesten bestellen dat 3 werkdagen zou duren, 6 werkdagen later belde ze voor een afspraak (waar ze de TV niet konden repareren).

Overigens wil panasonic mij ook niet echt helpen telefonisch, verwijzen mij gewoon naar e-care die vervolgens zegt dat het component in bestelling is (ondertussen al meer dan een maand...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07
Ferry34 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:06:
[...]

Altijd komen de plasma's er bij reviews veel beter uit dan de lcd's.
Behalve bij de consumentenbond. Daar krijgen ALLE plasma's gewoon een onvoldoende voor beeldkwaliteit en LCD's een hoog cijfer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Adlermann schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:12:
[...]

Behalve bij de consumentenbond. Daar krijgen ALLE plasma's gewoon een onvoldoende voor beeldkwaliteit en LCD's een hoog cijfer :(
Totdat je ze thuis hebt staan, had twee dagen lang de nieuwste led tv van phlips in huis, de 40 pfl 9704, toch ingeruild voor een plasma
Ga liever uit van tweakers, of kieskeurig, of andere sites ( veel engelstalige sites), heb je uch veel keer meer aan dan de consumentenbond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
baasandre schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:36:
[...]

Totdat je ze thuis hebt staan, had twee dagen lang de nieuwste led tv van phlips in huis, de 40 pfl 9704, toch ingeruild voor een plasma
Ga liever uit van tweakers, of kieskeurig, of andere sites ( veel engelstalige sites), heb je uch veel keer meer aan dan de consumentenbond
Ik heb al 6 maanden een g10 hoor, mij hoef je niet te overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
baasandre schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:36:
[...]

Ware het niet dat van de review gemaakt door Tweakers ook weinig klopt(e):
reviews: Panasonics P42G-10e plasma-scherm bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Nog even een heel snel dom vraagje...

Ik ben er nu bijna 95% over uit dat het de X10 Panasonic gaat worden, dus dat is een 1024x768 TV, dus ik neem aan dat ik dan de 360 en PS3 enzo op 720p moet instellen... maar hoe vertaalt zich dat dan tot wat ik op het beeld zie: is het beeld dan iets vervormd, of zie je hele kleine minieme zwarte balkjes, of is er een soort van 'overscan' ofzo!?

Jammer dat die Samsung B650 dat buzz-probleem heeft. Ik durf het niet aan die gok te wagen, met het risico dat je zo'n toestel hebt en zit te klooien met reparatie en/of terugsturen etc. Er is nog steeds een hele lichte twijfel (vooral omdat ie vandaag 1000 euro kost bij de MM, maar dan moet je maar afwachten of je een nieuw model of een showmodel of geretourneerd model krijgt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Is de 54V10 fictie in Nederland? Zie hem nergens.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Nog een vervolgvraagje over de X10
We had high expectations to PX80 here at Flatpanels. Other reviewers are excited and I can understand why. PX80 didn’t let us down.

It’s very likely the best TV in the mid-end segment and in my opinion it’s even better than some much more expensive TVs. The colour reproduction is nice and the out-of-box colours are some of the best I’ve seen. I miss the RGB (red, green, blue) controls but because of the good out-of-box result it’s not critical.
PX80 has deep blacks and nice shadow details.

In GTA IV I noticed a light green trail, the one referred to as phosphor trail on most plasma TVs. I never saw it on DVD and HD clips, however, and most users probably won’t detect it
Deze review gaat over de X80, maar had er nog weinig over gehoord: is dit een groot/storend probleem? Hebben anderen met een X80 ook die 'phosphor trail' gezien? En weet iemand of dat bij de X10 nog steeds aanwezig is, of minder!?

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1229334066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09
Phosfor trails kun je op alle plasma's zien volgens mij. Zelf zie ik het ook wel eens in games op mijn LG plasma. Wat mij betreft is het niet storend, typisch zoiets wat je alleen ziet als je er op gaat letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Resolutie is ook geen probleem, TV accepteert gewoon een 16:9 signaal en scaled dat naar z'n native 1024x768 (pixels van het scherm zijn ietwat rechthoekig)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
oXygeN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:37:
Resolutie is ook geen probleem, TV accepteert gewoon een 16:9 signaal en scaled dat naar z'n native 1024x768 (pixels van het scherm zijn ietwat rechthoekig)
Als de pixels wat rechthoekig zijn, dan heb je nog steeds hetzelfde aantal pixels, dus 768-720 = 48 pixels die 'missen'...!?

Ik zal wel verschrikkelijk dom zijn, maar ik begrijp het dus nog steeds niet :)
Xtuv schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:46:
Phosfor trails kun je op alle plasma's zien volgens mij. Zelf zie ik het ook wel eens in games op mijn LG plasma. Wat mij betreft is het niet storend, typisch zoiets wat je alleen ziet als je er op gaat letten.
Iedere plasma heeft er dus last van!? Hmmm... dan zal het dus wel meevallen, gezien de nog steeds erg lovende meningen over plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
lapino schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:38:
Xbox360 kan wel upscalen naar 1080p, PS3 doet dat voor games niet. Hoedanook, als je vrij dicht op je tv zit, is een FullHD wel handig. En je hebt nieuwer panel in die P42S10, dus je zal er niet op achteruit gaan. De PX80 is echter zo'n fantastisch goeie tv dat er weinig andere aan kunnen tippen :)

Net zo'n Ikea-led-stokjes achter mijn P50V10 geplaatst, komt nu links- en rechtsachteraan een mooi, zacht wit licht tevoorschijn (beetje zoals Philips Ambilight maar dan statisch). Vrouw vond dat wel iets hebben dus bij deze...
Hoe kom je erbij dat de ps3 dit niet doet? Bij mij doet die dat wel hoor ;) (bij anderen natuurlijk ook).
GTA4 bijv is een 1080i spel en als ik dit op mn hdready speel, dan startte die automatisch op in 720p.
Nadat ik de ps3 had geforced m op 1080p door te geven (instellingen games), speelde die mooi de game op 1080p.

Mooi hè, die leds? Ik heb ze nu een jaar of 2 erachter zitten, met verschillende kleuren. Heel rustgevend voor je ogen en het contrast lijkt groter te worden van de tv.
Yi-Long schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:04:
[...]

Als de pixels wat rechthoekig zijn, dan heb je nog steeds hetzelfde aantal pixels, dus 768-720 = 48 pixels die 'missen'...!?

Ik zal wel verschrikkelijk dom zijn, maar ik begrijp het dus nog steeds niet :)
[...]

Iedere plasma heeft er dus last van!? Hmmm... dan zal het dus wel meevallen, gezien de nog steeds erg lovende meningen over plasma...
Iedere hdtv herberekent het binnenkomende signaal naar zijn eigen native resolutie, wanneer deze afwijkt van die van de tv.
Dus als de plasma een 1920x1080 of 1280x720 signaal binnen krijgt, scaled deze dit naar de reso van het scherm en dus 1024x768. Er zit een chip in de tv die dit regelt en de Pana doet dit bijzonder fraai.
De 1024x768 is eigenlijk geen 16-9 beeldverhouding, maar doordat de pixels langwerpig zijn wordt dit weer wèl 16-9. Ik denk dat hij dit wilde zeggen.

Iedere plasma heeft phosfortrails, maar het wordt steeds minder. Er zijn maar weinig mensen die dit kunnen zien overigens. Als je het in de winkel niet ziet, dan zal je er thuis ook geen last van hebben. In de winkel staat de tv meestal op 100% contrast en daarmee zal je de trails eerder zien.

De trails komen doordat de kleur groen nèt iets minder snel dooft dan de andere kleuren. Ik game al jaren op een plasma en ik heb het nog nooit gezien (gelukkig ;))

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 05-11-2009 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 01:29:
Iedere plasma heeft phosfortrails, maar het wordt steeds minder. Er zijn maar weinig mensen die dit kunnen zien overigens. Als je het in de winkel niet ziet, dan zal je er thuis ook geen last van hebben. In de winkel staat de tv meestal op 100% contrast en daarmee zal je de trails eerder zien.

De trails komen doordat de kleur groen nèt iets minder snel dooft dan de andere kleuren. Ik game al jaren op een plasma en ik heb het nog nooit gezien (gelukkig ;))
Lucky you then... juist de phosphortrails en in nog ergere mate de plainbows maken voor mij het kijken naar vrijwel alle nieuwe plasma tv's een bijzonder onrustige ervaring. Terwijl ik op zich verder het beeld van plasma op de meeste punten toch wel mooier vind dan menig LCD, heb ik daarom toch een LCD moeten aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05
Na in juli een P46G10 te hebben gekocht, was het nu de beurt aan de slaapkamer. Hier moest ook een leuke tv komen te hangen, maar de noodzaak van allerlei features was natuurlijk wat minder. Na de goede ervaring met de G10 ben ik toen voor de X10 gegaan, het 37 inch model.
Vind het precies een mooie maat voor een slaapkamer. Niet te groot en niet te klein (lig er ongeveer 2,5 meter vandaan). Hij wordt eigenlijk alleen gebruikt om nog even wat te kijken voor het slapen, of als ik iets anders wil zien dan mijn vriendin (of andersom natuurlijk;)). Eerst had ik nog mijn twijfels vanwege de resolutie (1024 bij 768) maar dit is eigenlijk niet te zien. Het is gewoon prachtig beeld, zelfs met een (nog) crappy analoog SD signaal.
Trouwens speciaal voor een plasma gegaan omdat een LCD al snel een grote bak licht in de kamer schijnt, en het toch vaak donker is in de slaapkamer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jasjenl schreef op donderdag 05 november 2009 @ 02:28:
[...]
Lucky you then... juist de phosphortrails en in nog ergere mate de plainbows maken voor mij het kijken naar vrijwel alle nieuwe plasma tv's een bijzonder onrustige ervaring. Terwijl ik op zich verder het beeld van plasma op de meeste punten toch wel mooier vind dan menig LCD, heb ik daarom toch een LCD moeten aanschaffen..
Ik weet het ;) Mag binnenkort weer beginnen met inspelen :)

bevalt je Samsung nog? Je had n B6000 of 8000 toch?
Ik vond je foto's van de slechte kijkhoek gewoon schokkend, maar als je gevoelig bent voor trails dan houdt het op.

Hopelijk worden de full leds met local dimming snel beter geprijsd (ik zag dat een 40 inch Sammy 8500 ruim €3500 moest kosten??) of anders de oleds?
Ik weet nog niet wat ik van die laatste moet vinden. Heb er nog nooit 1 gezien, dus kan ik er niets over zeggen.

-----

Sluuz: wacht maar totdat je digitaal op die tv gaat kijken. Afgelopen weekend formule1 race Abu Dabi gekeken: wauw!

De prijs/kwaliteitsverhouding ligt bij die hdready Pana plasma's op hoog niveau. Regelmatig zeggen mn vrouw en ik tijdens het kijken: wat een mooi beeld hè?! En dat voor €700! (vorig jaar voor n 42 inch).

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 05-11-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:19:
Ik zou het verder zoeken dan de tv. De TX-P50v10 kan niet eens 350W continu verbruiken, want dan klapt de interne zekering er uit. Dus laat staan 667W. Er is iets anders aan de hand in dit verhaal.

TV's zijn überhaupt geen stroomvreters, dat is voorbehouden aan, wasdrogers, wasmachines,koffieapparaten,waterkokers,stofzuigers,strijkbouten etc.
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe televisie. Ik neig, vanwege goede ervaringen met de combi Plasma en Panasonic, sterk naar de V10, G15 of G10.

Echter beoordeeld de Consumentenbond, zoals eerder gemeld, Plasma's standaard al onvoldoende. Met name vanwege het energieverbruik. Nu spreken de Consumentenbond, reviews op internet en de verkopers in winkels elkaar nogal tegen op dit punt.

Als het prijsverschil tussen een Plasma en LED ongeveer 1.000 euro bedraagt. Binnen hoeveel tijd is dit dan terug te verdienen met het zuiniger verbruik van de LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Flieger schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:42:
[...]
Als het prijsverschil tussen een Plasma en LED ongeveer 1.000 euro bedraagt. Binnen hoeveel tijd is dit dan terug te verdienen met het zuiniger verbruik van de LED?
Een kW/uur kost ongeveer 25 cent. Stel je hebt een tv die 200W zuiniger is dan een andere. Stel je kijkt 5 uur per dag tv. Dan "bespaar" je per dag dus 1000W. Dat is dus 25 cent. De 1000 Euro deel je door 25 cent = 4000. Na 4000 dagen heb je 1000 Euro aan energie bespaard.

Al met al een besparing van niets dus, in mijn optiek, voor een "beter" beeld ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:36
Flieger schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:42:

Heb even geen tijd om een uitgebreide berekening te maken, maar ik kan zeggen dat het heeeel lang gaat duren voordat je die 1.000 euro hebt terug verdiend.

Edit: Brad Pitt was me voor (met een beter onderbouwing), maar de conclusie is hetzelfde. Vele jaren naar een mindere beeldkwaliteit kijken, voordat je die 1.000 euro terug verdiend hebt.

Ps. Er wordt nog geen rekening gehouden met inflatie in de berekening. 1.000 euro nu is meer dan 1.000 euro over 10 jaar ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Wouter Rebel op 05-11-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
@Brad Pitt & Wouter Rebel:

Hartelijk dank voor jullie heldere en snelle reactie! Echter is het verschil tussen bijvoorbeeld een 40PFL9704H/12 van Philips (LED) en TX-P42V10 van Panasonic (Plasma) in de praktijk daadwerkelijk 200W of is het verschil groter?

Als het verschil zo klein is, waarom worden LED en LCD dan meer gepromoot en lijkt Plasma naar de achtergrond te verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

[...]

Vandaag 6/11 netjes gebeld door E-care. Maandag komen ze langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Het gaat er natuurlijk niet om wat Jij verdiend door voor een LED tv te kiezen. Die paar cent maakt mij persoonlijk niets uit. Dan maar wat extra voor een Plasma.
Maar als 1000 man dat beetje extra gaat verbruiken.....dan wordt dat 1000x een beetje.
Maar voorlopig vind ik de kosten voor een goede LED TV te duur. Dus staat er gewoon een mooi plasma.

Zelfde eigenlijk met de spaarlamp. Wel zeggen dat iedereen die moet gebruiken. Maar wel de hoofdprijs er voor vragen. Logisch dat het lastig is voor mensen om niet die goedkope gloeilamp te kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan eindelijk de 50G10 besteld.. Kan niet wachten tot hij er is! Zat lang te twijfelen tussen de 50S10 en de 50G10, vanwege het prijsverschil. Uiteindelijk toch voor het nieuwere paneel gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op donderdag 05 november 2009 @ 02:28:
[...]
Ik heb die plainbows ook gezien in de winkel (G10). Maar daar stond het contrast vol open en ik zag het toen ik met mijn neus op het scherm zat. Ik hoop dat het bij normale instellingen amper te zien is.
De P42G10 en de Sony 40W5500 (4500) zijn mijn overgebleven opties voor een game HDTV. Samsung valt toch af.

Als ik een plasma bij bijvoorbeeld de plasmadiscounter bestel brengen zij de TV dan ook bijvoorbeeld naar de slaapkamer als ik dat wil? Ik kan die TV niet naar boven tillen met mijn knie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ik ga gewoon voor de beeldkwaliteit, stroomrekening zie ik toch pas na 12 mnd.
had eerst de 40pfl9704 in huis, misschien goedkoper met stroom, maar het beeld van de V10 voldoet veel meer aan mijn smaak.
Als me dat per jaar paar tientjes meer kost, heb ik dat over voor een plasma
Ondertussen ben ik dus zeer blij met mijn 42V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen de LG 50PS8000 en de Panasonic Viera TX-P50V10 kwa panel?

Als ik de specs bekijk krijg ik toch een beetje de indruk dat het de zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:57:
Weet iemand het verschil tussen de LG 50PS8000 en de Panasonic Viera TX-P50V10 kwa panel?

Als ik de specs bekijk krijg ik toch een beetje de indruk dat het de zelfde zijn.
Vergelijk op AUTOWEEK eens een Toyota Avensis 2.2d met een BMW 520d.
Als je de specs bekijkt, krijg jij dus de indruk dat ze hetzelfde zijn........... OK?

Welke denk je dat beter en lekkerder rijdt ?

Ik bedoel maar............ als het niet het geld is, kies voor de Pana !!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:17:
[...]

Ik heb die plainbows ook gezien in de winkel (G10). Maar daar stond het contrast vol open en ik zag het toen ik met mijn neus op het scherm zat. Ik hoop dat het bij normale instellingen amper te zien is.
De P42G10 en de Sony 40W5500 (4500) zijn mijn overgebleven opties voor een game HDTV. Samsung valt toch af.

Als ik een plasma bij bijvoorbeeld de plasmadiscounter bestel brengen zij de TV dan ook bijvoorbeeld naar de slaapkamer als ik dat wil? Ik kan die TV niet naar boven tillen met mijn knie :(
Voor Gaming kan ik alleen maar zeggen: PLASMA !!
Zeker de nieuwe NEO PDP's zijn extreem snel. Zie review op HDTVtest.uk

[i]Console Gaming

High-definition gaming on the Panasonic TX-P42G10 will be a blast thanks to its punchy contrast, vibrant colours, lucid detail, and almost non-existent input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk teruggebeld door plasmadiscounter, en ik krijg volgende week (tv momenteel niet op voorraad) een nieuwe TV. Hun konden van e-care ook geen duidelijk antwoord krijgen wanneer de TV zou worden gerepareerd. Ook geregeld dat mijn garantie opnieuw ingaat. Alleen jammer dat de TV sinds aanschaf meer dan 100 euro in prijs is gedaald maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:17:
[...]
bevalt je Samsung nog? Je had n B6000 of 8000 toch?
Ik vond je foto's van de slechte kijkhoek gewoon schokkend, maar als je gevoelig bent voor trails dan houdt het op.
Ach ja, je went eraan. De kijkhoek blijft matig en het blacklevel is absoluut niet van plasma kwaliteit, maar na de ISF calibratie die ik er op heb laten uitvoeren is het beeld op zich ook weer niet echt slecht, zeker qua kleuren niet. Totdat er iets beters komt, doe ik het er maar mee... Maar ik blijf er nog steeds bij dat op sommige punten m'n oude Loewe CRT beter was.
Hopelijk worden de full leds met local dimming snel beter geprijsd (ik zag dat een 40 inch Sammy 8500 ruim €3500 moest kosten??) of anders de oleds?
Ik weet nog niet wat ik van die laatste moet vinden. Heb er nog nooit 1 gezien, dus kan ik er niets over zeggen.
Tja, oled heb ik nog steeds mijn grote hoop op gevestigd. Ik heb alleen die kleine Sony gezien, zag er op zich veelbelovend uit maar was ook nog niet perfect. Maar op zich denk ik dat als oled een keer echt gaat doorbreken we eindelijk weer eens een echt goede tv techniek krijgen die t.o.v. CRT geen enkel nadeel heeft. Dat kan ik van zowel LCD als plasma niet zeggen, die hebben allebei toch minpunten t.o.v. CRT. Niet dat CRT perfect was, maar als je een tv met nieuwere techniek koopt, zou je er eigenlijk op geen enkel punt op achteruit willen gaan. Dat is dus naar mijn mening met de huidige flatscreen technieken niet mogelijk, je levert altijd wel op bepaalde punten in t.o.v. CRT.
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:17:
[...]

Tja, ik zie de plainbows zelfs in normale huiskamer opstelling. Ik ken twee mensen die een Pioneer Kuro hebben en m'n ouders hebben een Panasonic van de vorige generatie. Voor mij is het bij al die tv's één groot 'plainbow feest'. Nou ja, dat is wellicht wat overdreven ;) Maar ik zie het wel altijd meteen als een tv een plasma is, net zoals ik ook niet goed naar DLP beamers kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Er is hier eerder gesproken over LED's van Ikea achter een Plasma van Panasonic. Welke LED's van Ikea worden dan bedoeld? Gelukkig heeft alles van Ikea een naam. :)

Graag zou ik ook foto's zien van deze opstelling, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:58:
[...]

Voor Gaming kan ik alleen maar zeggen: PLASMA !!
Zeker de nieuwe NEO PDP's zijn extreem snel. Zie review op HDTVtest.uk

[i]Console Gaming

High-definition gaming on the Panasonic TX-P42G10 will be a blast thanks to its punchy contrast, vibrant colours, lucid detail, and almost non-existent input lag.
mijn gevoel zegt ook G10 :) Deze overtuigd me nog het meest. Ik ga hem over ongeveer 2 weken kopen :) Deze heeft voor mij meer voordelen dan nadelen. Plainbows en phosphor trails kunnen nadelen zijn. Dat eerste kan je denk ik beperken door het contrast niet te hoog te zetten. Dat tweede heb ik niet waargenomen en dat neem ik ook niet echt op CRT waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Aangezien plasma een beetje op zijn laatste benen loopt wil ik zo'n TV gaan kopen, maar ik wil -ook- CI+. Zijn er al geluiden dat Panasonic CI+ gaat toevoegen?

Zucht, wachten op de 2010 modellen :(

[ Voor 25% gewijzigd door sphere op 07-11-2009 19:59 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
Flieger schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:14:
Er is hier eerder gesproken over LED's van Ikea achter een Plasma van Panasonic. Welke LED's van Ikea worden dan bedoeld? Gelukkig heeft alles van Ikea een naam. :)

Graag zou ik ook foto's zien van deze opstelling, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn? Bij voorbaat dank!
Volgens mij heten ze "dioder"....heb ze zelf ook achter m'n pana geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Flieger schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:14:

Deze heten DIODER en zijn er in 2 versies: de langwerpige strips of rondjes. De strips zijn veel handiger.

Deze heb je ook weer in 2 soorten: eentje die alleen wit kan weergeven (30 euro) en eentje die meerdere kleuren kan laten zien (50 euro).
Het zijn setjes van 4 strips, compleet met plaktape etc. Op de foto heb ik dus 2 sets gebruikt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60116540 (klik tussen wit en veelkleurig).

Heb hier een beetje een wazige foto, omdat mn toestel niet zo goed met weinig licht kan omgaan.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/totaal2lampenuit.jpg

Ik vind het erg mooi en rustiger voor je ogen als het beeld aanstaat. Heb ze ook in de huiskamer achter mn Pana geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 07-11-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er puur qua beeldkwaliteit eigenlijk veel verschil tussen de V10 en de Z1 ?

Heb momenteel de 50V10 in bestelling staan bij mijn electrozaak, maar ben nog steeds aan het twijfelen of ik wel de juiste keuze gemaakt heb...

Kwam vandaag bij MediaMarkt (voor alle duidelijkheid; niet de electrozaak war ik hem besteld heb ;) ) en daar stonden de V10 en de Z1 naast elkaar opgesteld...

De Z1 was via HMDI met een blu-ray verbonden en echt WOOOOOW, wat een mooi beeld! Een pareltje! :9~
Daarnaast de V10, maar die kon me echt niet overtuigen (weinig definitie, niet helder maar grauw, ...).

Bleek dat de V10 aangesloten was via een component-bron. Na een interventie van een verkoper, heeft hij de V10 aangesloten op dezelfde blu-ray bron als de Z1, via HDMI (dus effectief kabels verwisseld en dus rechtstreekse (zelfde) bron).

Nou, de V10 wist me nog steeds NIET te overtuigen, zelfs niet nadat de settings (contrast, mode, ...) van beide toestellen hetzelfde waren ingesteld...

Volgens de site van Panasonic zouden beide toestellen hetzelfde paneel moeten hebben, maar dus toch een andere verwerking van de gegevens?

Ik begin me al zorgen te maken voor mijn V10 die er binnenkort aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 02:13:
Is er puur qua beeldkwaliteit eigenlijk veel verschil tussen de V10 en de Z1 ?
.....
Ik zou het niet weten, Kan je wel vertellen over mijn ervaring met de 42V10. Het beeld bevalt met thuis prima !!
Het is toch anders kijken dan in de winkel, en moeilijk te vergelijken.
De v10 vindt ik persoonliojk een goede tv. Heb er ook een revieuw over geschreven.

Als je sterk twijfelt , raad ik je aan om met de verkoper af te spreken dat je de tv twee dgn op proef mag hebben en indien de tv niet bevalt je via hem de Z1 afneemt en die houdt.

[ Voor 0% gewijzigd door baasandre op 08-11-2009 08:42 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
@Technics SA-DA8 en Ferry34:
Hartstikke bedankt voor jullie antwoord! En Ferry34, hartstikke bedankt voor de foto! Ziet er fraai uit zo! Thuisbioscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Heb ik net mijn kuro tv binnen :o

In ieder geval goed nieuws dat deze techniek word overgenomen en niet verloren gaat. (Dit was eigenlijk al in Mei bekend).

Maargoed, toch even afwachten wat het gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Mijn zoon heeft een kleine breedbeeld, en wil een lcd/led/plasma kopen.
Hij zit er 1,5m vanaf tekijken, en gebruikt hem grotendeels voor de PS3.
Omdat hij een kleine kamer heeft, kan alleen een 37inch of kleiner.
Ik zelf dachtaaan de Panasonic TX-P37C10E.
Deze is niet full HD, maar dan moet je al weer naar de 42 inch, die hij niet kwijt kan.

Is deze plasma een goeie keuze voor deze jongen? Meeste mensen zeggen dat je full HD moet nemen, en dan ga je weer naar led of lcd, terwijl ik een plasma freak ben.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pvr schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:25:
Mijn zoon heeft een kleine breedbeeld, en wil een lcd/led/plasma kopen.
Hij zit er 1,5m vanaf tekijken, en gebruikt hem grotendeels voor de PS3.
Omdat hij een kleine kamer heeft, kan alleen een 37inch of kleiner.
Ik zelf dacht aan de Panasonic TX-P37C10E.
Deze is niet full HD, maar dan moet je al weer naar de 42 inch, die hij niet kwijt kan.

Is deze plasma een goeie keuze voor deze jongen? Meeste mensen zeggen dat je full HD moet nemen, en dan ga je weer naar led of lcd, terwijl ik een plasma freak ben.
...wat formaat betreft, geef je zelf het antwoord al...42 past niet, dus ben je aangewezen op 37, en als je voor plasma gaat ... is de P37CE dus je keus (kleiner is er niet in plasma).

Voor de afweging met de andere genoemde type schermen en/of FullHD of HDready zul je echter een ander topic moeten zoeken/openen, want die discussies horen niet in dit topic thuis.
Maar er zijn genoeg draadjes op GoT die je daarbij kunnen helpen :) Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Er is dus ook nog de Panasonic TX-P37X10E.
Kost 130 eurie,s meer, en ik weet niet of dit de meerwaarde waard is?
Daarbij vind ik dat mijn vraag over Plasma/HDready een vraag die juist thuis hoort in deze topic.
Alle 2 type,s waar mijn zoon intresse in heeft zijn de Panasonic 2009 serie,s
Open dit draadje op de hoop iemands bevindingen te horen over 1 van deze type plasma,s

Greetzzz paul
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:29:
[...]
...wat formaat betreft, geef je zelf het antwoord al...42 past niet, dus ben je aangewezen op 37, en als je voor plasma gaat ... is de P37CE dus je keus (kleiner is er niet in plasma).

Voor de afweging met de andere genoemde type schermen en/of FullHD of HDready zul je echter een ander topic moeten zoeken/openen, want die discussies horen niet in dit topic thuis.
Maar er zijn genoeg draadjes op GoT die je daarbij kunnen helpen :) Succes.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Flieger schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:39:
@Technics SA-DA8 en Ferry34:
Hartstikke bedankt voor jullie antwoord! En Ferry34, hartstikke bedankt voor de foto! Ziet er fraai uit zo! Thuisbioscoop?
Thuisbioscoop? Daar begint het wel op te lijken ja!
Ik heb een kleine gameroom (2,5 bij 3,5 meter), kijk maar s.

http://sonder-fjh.magix.net/

Klik op gameroom en daarna op de pijltjes rechtsboven om het beeldvullend te zien.
Echter: heb zojuist mn Panasonic 50 inch ingeruild en een Pioneer 60 inch Kuro gekocht! Kijkafstand 2,80 meter 8)
Nieuwe foto's volgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 08-11-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Laatst online: 15-09 22:16
Ik ben aan twijfelen tussen een 42inch en een 50inch plasma (Helaas is er hier geen 46inc bij de V serie verkrijgbaar). Het nadeel van een 50 inch plasma is denk ik dat het SD signaal (UPC Digitale TV & DVD) bij een afstand van 2,90 meter er niet heel mooi uitziet.

Is er een optie bij deze TV om het beeld uit te zoomen?

Dan zou ik het beeld van SD signaal op 2/3 grootte van het beeld kunnen instellen, zodat het beeld scherper oogt en niet opgeblazen overkomt. HD materiaal speel ik dan uiteraard gewoon 1 op 1 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
RelaXXinG schreef op maandag 09 november 2009 @ 02:24:
Ik ben aan twijfelen tussen een 42inch en een 50inch plasma (Helaas is er hier geen 46inc bij de V serie verkrijgbaar). Het nadeel van een 50 inch plasma is denk ik dat het SD signaal (UPC Digitale TV & DVD) bij een afstand van 2,90 meter er niet heel mooi uitziet.

Is er een optie bij deze TV om het beeld uit te zoomen?

Dan zou ik het beeld van SD signaal op 2/3 grootte van het beeld kunnen instellen, zodat het beeld scherper oogt en niet opgeblazen overkomt. HD materiaal speel ik dan uiteraard gewoon 1 op 1 af.
Opties voor beeldinstelling:bij de 42v10
Auto
16:9
4:3
Juist
Zoom 1
Zoom 2
Zoom 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pvr schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:07:
Er is dus ook nog de Panasonic TX-P37X10E.[...]
...maar dat type had je zelf nog niet meegenomen in je keuze/afweging bij je vorige post, dus was er geen mogelijkheid om een keuze voor je aan te wijzen ;) (...en het is op tweakers wel de bedoeling om zelf eerst onderzoek te doen naar de mogelijkheden alvorens een en ander voor te leggen...).
pvr schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:25:
Voor HDReady/FullHD keuze/discussie kan je hier bijvoorbeeld terecht HD ready of Full HD
(..daar staat ook zo'n veelgebruikt tabelletje bij mbt afstanden en formaat... )
en voor Plasma/LCD keuze hier; Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4]

Verder is er toch ook in in de loop van de afgelopen Panasonic topics al vaak over gediscusieerd, dus met een beetje zoeken is die info wel weer terug te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:22:
[...]
...maar dat type had je zelf nog niet meegenomen in je keuze/afweging bij je vorige post, dus was er geen mogelijkheid om een keuze voor je aan te wijzen ;) (...en het is op tweakers wel de bedoeling om zelf eerst onderzoek te doen naar de mogelijkheden alvorens een en ander voor te leggen...).

[...]

Voor HDReady/FullHD keuze/discussie kan je hier bijvoorbeeld terecht HD ready of Full HD
(..daar staat ook zo'n veelgebruikt tabelletje bij mbt afstanden en formaat... )
en voor Plasma/LCD keuze hier; Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4]

Verder is er toch ook in in de loop van de afgelopen Panasonic topics al vaak over gediscusieerd, dus met een beetje zoeken is die info wel weer terug te vinden.
Lekkere dooddoeners zijn dit. Door dit soort reacties (wel goed uitgezocht btw ;)) bloed een topic dood. En aangezien ik dit topic graag lees, zou ik dat heel zonde vinden.

@pvr
Er zijn 2 HD-ready plasma's van panasonic. De C-serie en de X-serie.
Waarvan de X-serie de betere specs heeft. Mocht een 42" wel passen, dan zou de S-serie of de U-serie eventueel kunnen om de kosten te drukken. De C-serie had geloof ik geen antireflectie coating en die spiegelt dus enorm.

Allemachtig wat is die Panasonic site van Nederland toch traag!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Laatst online: 15-09 22:16
baasandre schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:36:
[...]

Opties voor beeldinstelling:bij de 42v10
Auto
16:9
4:3
Juist
Zoom 1
Zoom 2
Zoom 3
Maar die zoomstanden zijn neem ik aan standen waarbij er ingezoomed is. Is er ergens in het menu waarbij je de zoom helemaal zelf kan regelen (dus ook met uitzoomen) die hij dan per aansluiting onthoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
pvr schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:07:
Er is dus ook nog de Panasonic TX-P37X10E.
Kost 130 eurie,s meer, en ik weet niet of dit de meerwaarde waard is?
Daarbij vind ik dat mijn vraag over Plasma/HDready een vraag die juist thuis hoort in deze topic.
Alle 2 type,s waar mijn zoon intresse in heeft zijn de Panasonic 2009 serie,s
Open dit draadje op de hoop iemands bevindingen te horen over 1 van deze type plasma,s

Greetzzz paul

[...]
Een groot voordeel van de X10 is dat hij beter ontspiegeld is. Heb je dus een kamer met veel lichtinval dan kan je beter voor de X10 gaan. Ook heeft de X10 een HDMI poort meer geloof ik. Het zijn beide prima schermen, die tov een LCD sowieso het voordeel hebben dat je geen inputlag hebt (bij LCD-schermen zit er nog wel eens een vertraging in), dus voor gamen zijn ze prima. De resolutie, tja, een Full HD zal misschien iets scherper zijn (afhankelijk van hoe ver je er vanaf zit), en een G10 bijv geeft weer een mooier beeld, maar dat is weer een andere prijsklasse en andere grootte. De C10 en X10 geven beiden goede "bang-for-bucks", ga ze eens in de winkel bekijken zou ik zeggen, dan weet je ook of de C10 bijv voor jou teveel spiegelt of niet, en wat je van de beeldkwaliteit vindt (een "redelijke" beeldkwaliteit ervaart de ene persoon als ontzettend goed, de ander als onacceptabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
RelaXXinG schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:39:
[...]

Maar die zoomstanden zijn neem ik aan standen waarbij er ingezoomed is. Is er ergens in het menu waarbij je de zoom helemaal zelf kan regelen (dus ook met uitzoomen) die hij dan per aansluiting onthoud?
Niet dat ik weet, ben het ook nog niet tegengekomen in het menu.
Toch al tig keer doorgelopen
Dus mijn antwoord is nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 00:00
Deze week (als alles goed gaat) zal de 50G10 in huis staan. De 1 vindt break-in onzin de ander "noodzaak". Voor de zekerheid wil ik het eigenlijk wel doen, aangezien het voornamelijk als Game TV zal fungeren in combinatie met de Xbox 360. Nu is mijn vraag, zou ik via USB zo een break-in kunnen laten lopen via de xbox360? Of zal de xbox360 dit op de 1 of andere manier niet toelaten, is een iso file zover ik begrepen heb. Zo heb ik ook een versie gezien speciaal voor USB alleen heeft de 50G10 geen USB ingang en zal het dan alsnog via de xbox moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenBvd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:23:
[...]

Een groot voordeel van de X10 is dat hij beter ontspiegeld is. Heb je dus een kamer met veel lichtinval dan kan je beter voor de X10 gaan. Ook heeft de X10 een HDMI poort meer geloof ik. Het zijn beide prima schermen, die tov een LCD sowieso het voordeel hebben dat je geen inputlag hebt (bij LCD-schermen zit er nog wel eens een vertraging in), dus voor gamen zijn ze prima. De resolutie, tja, een Full HD zal misschien iets scherper zijn (afhankelijk van hoe ver je er vanaf zit), en een G10 bijv geeft weer een mooier beeld, maar dat is weer een andere prijsklasse en andere grootte. De C10 en X10 geven beiden goede "bang-for-bucks", ga ze eens in de winkel bekijken zou ik zeggen, dan weet je ook of de C10 bijv voor jou teveel spiegelt of niet, en wat je van de beeldkwaliteit vindt (een "redelijke" beeldkwaliteit ervaart de ene persoon als ontzettend goed, de ander als onacceptabel).
Gisteren de 37C10 gekocht voor slechts € 429,-.
Fantastisch beeld zelfs bij analoge TV, alleen ........ spiegelt enorm.
Ik neem aan dat alle plasma schermen spiegelen door de glasplaat.
Eigenaardig is wel dat je de standbyknop lang ingedrukt moet inhouden om de tv weer aan te krijgen.
Wilde bijna de Panasonic helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Vraagje over onderhoud:

Ik heb een pc monitor (Samsung SyncMaster) met een glanzend zwart frame (zelfde volgens mij wat de G10 ook heeft) en die heb ik toen net zoals de meeste objecten in het huis met de stofzuiger afgedaan wat niet zo slim was want daardoor zaten er meteen lichte krasjes op het frame.

Nu heb ik sinds vorige week de P50G10 en om niet dezelfde fout te maken heb ik toen dat blauw doekje wat er bij zat gebruikt om de stof en vingers mee te verwijderen. Je zou denken dat dat geen kwaad kan alleen heeft dat doekje nu lichte krasjes gemaakt aan de rechterkant van het frame (beetje dezelfde krasjes als op m'n pc monitor). Je ziet het alleen van dichtbij en als de zon/het licht erop staat maar zou niet mogen lijkt me als dat doekje er voor bedoeld is en daarnaast moet het frame toch wel iets kunnen hebben? De rest van het frame en de voet heb ik daarna op de 'gewone' manier gedaan dus met een beetje vochtige doek (het bekende gele doekje) en daarna met een droge doek afgedaan en dat ging gewoon goed zonder krasjes. Baal er wel een beetje van want hij is net paar dagen oud en omdat ik het weet ga je er automatisch op letten.

Is er een manier om deze lichte krasjes weg te poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Thank,s Ossi en JeroenBvd voor de reactie,s

Rob_s spiegelt de 37C10, omdat hij in je huiskamer staat met veel ramen?
En met welke afstand kijk je naar dit scherm?

Als iemand een Panasonic TX-P37X10E heeft....... hoor het graag, hoe je ervaringen zijn met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Ondertussen heb ik de P50V10 ongeveer een week in huis. Drie dingen vallen me nu op;

Het verbruik waar ik het eerder over had in dit topic lijkt verminderd te zijn????

Bij donkere scenes vind ik alles nogal donker. Ofwel weinig detail in het zwart? Het verhogen of verlagen van het contrast brengt niet veel op. De waarde van contrast staat op ongeveer 37. Ik speel hier wel eens mee. De helderheid staat op 0 of +2.

Gisteren een DVD'tje gekeken. Ik meende het al eens eerder gezien te hebben. Bijvoorbeeld hij het snel draaien van een personage zijn hoofd, lijkt het wel in hele snelle schokjes te gaan? Ook bij bijvoorbeeld een auto die snel door het beeld komt rijden zie ik een dergelijk verschijnsel.

Nu heb ik wel eens gelezen dat het beeld nog beter en sneller wordt naarmate het wat meer gedraaid heeft? Ik denk dat de Pana nog maar zo'n 20 uur gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Krivas schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:14:
Het verhogen of verlagen van het contrast brengt niet veel op. De waarde van contrast staat op ongeveer 37.
Met contrast regel je het wit... Dit zorgt dan ook niet voor het effect dat jij zoekt.
De helderheid staat op 0 of +2.
Met helderheid/brightness regel je inderdaad het zwart. Brightness ietsjes verhogen zal in het algemeen voor wat meer schaduwdetail zorgen, ten koste van de zwartwaarde uiteraard. Gewoon een beetje mee experimenteren. Brightness stapsgewijs zó laag zetten dat je geen verandering meer ziet qua zwartwaarde.

Goedkoopste, snelste en makkelijkste is om gewoon even een calibratie discje te gebruiken. Een zekere mate van black-crush hebben de meeste plasma's sowieso wel hoor, dat is niet te voorkomen.
Nu heb ik wel eens gelezen dat het beeld nog beter en sneller wordt naarmate het wat meer gedraaid heeft? Ik denk dat de Pana nog maar zo'n 20 uur gespeeld heeft.
Dit lees ik ook wel vaker, ik ervaar dat zelf geheel anders, dat soort dingen veranderen echt niet. Het zal voornamelijk te maken hebben met een soort gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Als ik nu een wist waar je zo'n calibratie-dvd haalt?? Ik heb me al rot gezocht. En moet de tv dan niet eerst 200u oud zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Krivas schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:34:
Als ik nu een wist waar je zo'n calibratie-dvd haalt?? Ik heb me al rot gezocht. En moet de tv dan niet eerst 200u oud zijn?
Misschien de : THX OPTIMIZER wat voor je

Setup your new HDTV or projector for better picture quality in just minutes. Many THX Certified DVDs and some new THX Certified Blu-ray titles feature THX Optimizer (including some you may already own). THX Optimizer is an easy-to-use, on-screen calibration tool for home theater systems.

Meer info hierover:
http://www.thx.com/home/dvd/optimizer/index.html

Misschien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Nu heb ik nog een week om hem in te ruilen. En ik begin me af te vragen of de Samsung 46B7000 geen betere keuze was geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

baasandre schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:54:
[...]

Setup your new HDTV or projector for better picture quality in just minutes. Many THX Certified DVDs and some new THX Certified Blu-ray titles feature THX Optimizer (including some you may already own). THX Optimizer is an easy-to-use, on-screen calibration tool for home theater systems.

Meer info hierover:

Deze staat toch op de Star Wars DVD's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
baasandre schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:54:
[...]

Meer info hierover:

Nu moet ik zeggen dat ik die site niet zo begrijp. Wel de test en uitleg. Maar waar haal ik die plaatjes dan? Staan die op een DVD? En hoe kan ik die dan aanschaffen? Waarschijnlijk kijk ik niet goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
pvr schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:50:
Thank,s Ossi en JeroenBvd voor de reactie,s

Rob_s spiegelt de 37C10, omdat hij in je huiskamer staat met veel ramen?
En met welke afstand kijk je naar dit scherm?

Als iemand een Panasonic TX-P37X10E heeft....... hoor het graag, hoe je ervaringen zijn met dit scherm.
k zal het proberen te tekenen :)

Overdag:

Op plek Z dus recht tegenover de TV heb je geen last van spiegeling.
Op plek X heb je veel last van het raam.

's avonds zie ik alleen vanaf plek Y het licht van de lamp die naast de zitbank staat.

Echt hinderlijk is het dus 's avonds niet maar overdag dus wel als je er schuin voorzit.

-----------------------muur-------------------------------------------

------------------------TV---------------------------------------------

X

------------------------------------------------Y---------------------- raam

-------------------------Z----------------------------------------------

------------------zitbank---------------------------------------------

Maar omdat elke plasma tv een glasplaat heeft maakt het denk ik niet veel uit welke tv je neemt. Ik kan me nl niets voorstellen bij een anti reflectielaag.

[ Voor 13% gewijzigd door rob_st op 10-11-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
rob_st schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:14:
[...]
Maar omdat elke plasma tv een glasplaat heeft maakt het denk ik niet veel uit welke tv je neemt. Ik kan me nl niets voorstellen bij een anti reflectielaag.
Toch zit er wel degelijk verschil in hoeveel een plasma kan reflecteren. Lees bijv dit topic eens door, daar zijn mensen ook absoluut niet te spreken over de reflectie van de p37c10, en is dat bij de X10 beter (door een soort filter). Ook in de winkel kan je het al zien, zo viel mij op dat bijv de Samsung LE40B650 veel meer reflecteerde dan de P42G10, ondanks dat die laatste een glasplaat had (ik vond m niet zo reflecterend als dat ik verwacht had). Daarom zou ik ook zeker aanraden voor je een aankoop maakt, deze eerst eens in een winkel te gaan bekijken, recensies zeggen maar een deel van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:22:
[...]
Met helderheid/brightness regel je inderdaad het zwart. Brightness ietsjes verhogen zal in het algemeen voor wat meer schaduwdetail zorgen, ten koste van de zwartwaarde uiteraard. Gewoon een beetje mee experimenteren. Brightness stapsgewijs zó laag zetten dat je geen verandering meer ziet qua zwartwaarde.
Ik heb helderheid op m'n g10 op 5-6 staan. Dan blijft zwart nog zwart,maar wel met meer detail. Hoger dan dat en het "zwarte"zwart gaat ook lichter worden (bv de balken boven en onder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Krivas schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:12:
[...]
Nu moet ik zeggen dat ik die site niet zo begrijp. Wel de test en uitleg. Maar waar haal ik die plaatjes dan? Staan die op een DVD? En hoe kan ik die dan aanschaffen? Waarschijnlijk kijk ik niet goed.....
"The simplest and least expensive way to calibrate a TV is to se the free THX
Optimizer on any THX-Certified DVD"
Welke dvd je daarvoor kunt gebruiken vindt je in de lijst:
http://www.thx.com/home/dvd/search.html
Bijvb:
Star Wars Episode 2
Finding nemo

Of zoek eens op Digital Video Essentials: High Definition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik zou geen DVD nemen om een HDTV te calibreren, tenzij je daar vaker naar kijkt. HD-content maakt gebruik van een andere colorspace dus kan je beter een calibratie-BD gebruiken die daarin is gemastered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Ondertussen heb ik al een prijsaanvraag weggedaan voor een ISF calibratie. Als de prijs me enigzins meevalt laat ik die uitvoeren. Maar ik zal zelf zeker ook even aan de slag gaan met hetgene hier is genoemd. Bedankt voor de antwoorden. Nog meer info mag natuurlijk altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannochtend mijn P50G10 ontvangen en meteen aan de muur gehangen. Ik had hiervoor een oudere Samung LCD, die ook aan de beugel hing. Nu hangt de 50" iets te hoog, maargoed daar moet ik voor nu maar mee leven.

Ik kan echter niet meer terugvinden hoe ik het aantal branduren van de tv kan opzoeken. Gaat dit ook via het "hotel" menu?

Zal wel hard afgestraft worden voor deze vraag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:38:
Vannochtend mijn P50G10 ontvangen en meteen aan de muur gehangen. Ik had hiervoor een oudere Samung LCD, die ook aan de beugel hing. Nu hangt de 50" iets te hoog, maargoed daar moet ik voor nu maar mee leven.

Ik kan echter niet meer terugvinden hoe ik het aantal branduren van de tv kan opzoeken. Gaat dit ook via het "hotel" menu?

Zal wel hard afgestraft worden voor deze vraag >:)
Weet je wel zeker dat die beugel geschikt is voor 50" plasma? :X
Aangezien je er hier voor maar een 32"lcd aan had hangen...
Zonde om de tv op de grond te zien kletteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:55:
[...]

Weet je wel zeker dat die beugel geschikt is voor 50" plasma? :X
Aangezien je er hier voor maar een 32"lcd aan had hangen...
Zonde om de tv op de grond te zien kletteren!
Het is een vogels vfw040 en volgens hun site tot max 50". Bovendien past ie, en zou de beugel makkelijk tot 70kg aankunnen. Ik ben niet zo bang dat ie er vanaf valt :P. Het hangt ook aan een kalkzandsteen muurtje dus dat kan wel wat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
baasandre schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:23:
[...]

"The simplest and least expensive way to calibrate a TV is to se the free THX
Optimizer on any THX-Certified DVD"
Welke dvd je daarvoor kunt gebruiken vindt je in de lijst:
http://www.thx.com/home/dvd/search.html
Bijvb:
Star Wars Episode 2
Finding nemo

Of zoek eens op Digital Video Essentials: High Definition
Nu heb ik "Alexander" uit die lijst, echter ik heb op de DVD niets kunnen vinden waarmee men zou moeten kunnen calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Krivas schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:36:
Nu heb ik "Alexander" uit die lijst, echter ik heb op de DVD niets kunnen vinden waarmee men zou moeten kunnen calibreren?
Gewoon de DVE Blu-ray kopen via het internet, kost weinig en doet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08-2023
Twijfel tussen de aanschaf van een TX-42-G10 of een TX-42-S10

Op het eerste gezicht zie ik weinig verschillen tussen beide schermen. De S10 is in ieder geval goedkoper. De G10 heeft de nieuwe NeoPDP technologie maar ik betwijfel of ik dat verschil kan zien. Daarnaast lees ik verschillende verhalen op het internet over het energiegebruik van de G10: de NeoPDP-technologie zorgt voor een grote reductie van energieverbuik ten opzichte van eerdere generaties HDTV's maar scoort slecht in de diverse tests op energiegebruik. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb zelf geen meetapparaat. Maar volgens mij een aantal tweakers hier wel. En die melden dat het gemiddelde verbruik nog wel meevalt t.o.v. sites als consumentenbond doen beweren.
Persoonlijk heb ik liever een G serie dan een S serie. Maar je moet gewoon eens kijken (liefst met eigen materiaal) en kijken of jij verschil ziet en of dat dat het waard is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Had een beetje hetzelfde dilemma, en ik heb toen beiden eens goed in de winkel bekeken en daarna kwam mijn keuze toch definitief op de G10 (gisteren eindelijk besteld bij Saturn Tilburg, kostte me 904 euro incl bezorgen en installeren :)). De S10 heeft ook minder lichtopbrengst, voor mn gevoel had ie minder contrast waardoor het wat fletser oogde. Om nu voor het energiegebruik voor de G10 te gaan zou me wat ver gaan, beter kan je gewoon, maar ik vond het beeld gewoon een stuk mooier. Dat zie je ook terug in deze review van Trustedreviews: http://www.trustedreviews...-P42S10-42in-Plasma-TV/p3
Verdict

If you're in the market for an affordable 42in Full HD home cinema screen for a dedicated - i.e. very low lit - viewing room, the P42S10 is definitely worth considering. But while it delivers a typical Panasonic black level master class, and certainly has its moments, it's not quite successful enough in all areas of its picture performance to unreservedly recommend as a main living room TV. In short, if you can afford to step up to Panasonic's superior G10 range (a 42in model of which will set you back another £150 or so), I'd recommend that you do so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

erik39 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:40:
Daarnaast lees ik verschillende verhalen op het internet over het energiegebruik van de G10: de NeoPDP-technologie zorgt voor een grote reductie van energieverbuik ten opzichte van eerdere generaties HDTV's maar scoort slecht in de diverse tests op energiegebruik. Wie weet raad?
Tis maar net waar ze het mee vergelijken he, als ze de G10 vergelijken met de vorige generatie plasma's zal het energieverbruik is gunstiger zijn, maar vergeleken met LED-backlit LCD rommel verbruikt et meer.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Krivas schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:21:
Ondertussen heb ik al een prijsaanvraag weggedaan voor een ISF calibratie. Als de prijs me enigzins meevalt laat ik die uitvoeren. Maar ik zal zelf zeker ook even aan de slag gaan met hetgene hier is genoemd. Bedankt voor de antwoorden. Nog meer info mag natuurlijk altijd :)
De bekende Frank Doorhof uit Emmeloord vraagt €200 als die bij je langs moet komen. Je schrijft je in voor een tour.
Als je zelf je tv naar Emmeloord brengt, doet die het voor €80

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=5495.0

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 11-11-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik39 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:40:
Twijfel tussen de aanschaf van een TX-42-G10 of een TX-42-S10

Op het eerste gezicht zie ik weinig verschillen tussen beide schermen. De S10 is in ieder geval goedkoper. De G10 heeft de nieuwe NeoPDP technologie maar ik betwijfel of ik dat verschil kan zien. Daarnaast lees ik verschillende verhalen op het internet over het energiegebruik van de G10: de NeoPDP-technologie zorgt voor een grote reductie van energieverbuik ten opzichte van eerdere generaties HDTV's maar scoort slecht in de diverse tests op energiegebruik. Wie weet raad?
Ik twijfel dus ook tussen deze modellen.
wat me opvalt is dat ik veel lees over dat geflikker van de G10, ik lees hier niets over bij de S10?
Heeft dit model hier nu ook last van of is het zo dat de G10 het alleen bij bepaalde instellingen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou het voordeel van de S series ten opzicht van de 200 euro duurdere G series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik heb vorig jaar mijn Panasonic TH 42PY70 ook laten calibreren door Frank Doorhof.
200 eurie,s is veel geld, maar na de calibratie, is mijn contrast, helderheid, kleur en scherpte optimaal geworden _/-\o_
Ferry34 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:18:
[...]

De bekende Frank Doorhof uit Emmeloord vraagt €200 als die bij je langs moet komen. Je schrijft je in voor een tour.
Als je zelf je tv naar Emmeloord brengt, doet die het voor €80

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=5495.0

Verwijderd

Gisteren een 42" V10 besteld, ben heel benieuwd. :)

Ook alvast gekeken naar calibratie dvd's, welke is aan te raden? De monster ISF of de DVE? :?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:58:
Ook alvast gekeken naar calibratie dvd's, welke is aan te raden? De monster ISF of de DVE? :?
Monster ISF moet je skippen, da's gewoon een reclame-filmpje voor de vriendin van de baas van Monster :X

• Ossi
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:29:
wat is nou het voordeel van de S series ten opzicht van de 200 euro duurdere G series?
Het antwoord staat in je vraag :)
Hij is 200 euro goedkoper :)

Verwijderd

JeroenBvd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:12:
[...]

Toch zit er wel degelijk verschil in hoeveel een plasma kan reflecteren. Lees bijv dit topic eens door, daar zijn mensen ook absoluut niet te spreken over de reflectie van de p37c10, en is dat bij de X10 beter (door een soort filter). Ook in de winkel kan je het al zien, zo viel mij op dat bijv de Samsung LE40B650 veel meer reflecteerde dan de P42G10, ondanks dat die laatste een glasplaat had (ik vond m niet zo reflecterend als dat ik verwacht had). Daarom zou ik ook zeker aanraden voor je een aankoop maakt, deze eerst eens in een winkel te gaan bekijken, recensies zeggen maar een deel van het verhaal.
Mee eens dat je eerst in de winkel moet gaan kijken voordat je iets koopt. Maar de winkels waar ik ben geweest hebben geen ramen (foka, correct, saturn, mediamarkt). Dus was de mate van reflectie niet te testen. Mogelijk refecteert de X10 in mijn woonkamer ook maar dat is lastig te testen, zou je eigenlijk beide tv's op zicht moeten bestellen.
Daarnaast is de X10 100 euro duurder dan de C10, praat je over 25% meer. Het is maar de vraag en dat is persoonlijk of je dat er voor over hebt voor iets minder reflectie.

• HL77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04-2023
Ook lang gezocht naar een goede plasma (De vergelijkkingen met LCD gedaan en al heel snel tot de conclusie gekomen dat het zeker een plasma moest zijn ), en belangrijk was hierbij dat hij niet de kamer overheerst. Dus een 37inch. Dan blijft er niet veel over. Veel heel veel gelezen over plasma op diverse forums ( tweakers ea. ) De types die ik wou zien, in de winkels gevraagd om ze aan te sluiten met de bronnen die vergelijkbaar zijn met die ik thuis heb. Maar met de standaardintellingen, want je bent ontzettend afhankelijk van de omgeving ( licht, lichtinval, TL-buizen, afstand etc.

Uiteindelijk knoop doorgehakt en gekozen voor 37X10, gekocht bij Plasmadiscounter.

De C10 spiegelt wel heel erg en de voet vind ik persoonlijk minder mooi. En minder hdmi ingangen,en nog een aantal niet noemens waardige dingen. De rest,37 inch, zijn allemaal verouderd

In vergelijking met mijn uitstekende CRT heb ik niets verandert aan de aangesloten bronnen.
Dus op dit moment zit de tv aangesloten via schotel ( met vergulde scart ) en dvd met component (video mode 576i ).

Beeld bij Ned 1,2 en 3, BVN en nog een paar buitenlandse zenders is zeer goed te noemen.
De andere zenders zijn minder, vooral detail en ik mis hierbij diepte in het beeld, voorgrond is super gedetaileerd daarachter beetje wazig, maar absoluut niet storend (ik ben nou eenmaal een zeikerd )
Maar dit zal door de bandbreedte komen en of het wel of niet gecomprimeerd is..denk ik.

Instellingen zijn persoonlijk, ieder heeft zijn eigen smaak, en overal is de omgeving weer anders. Zoveel smaken zoveel wensen.
Je kunt in ieder geval alle kanten op.

Geluid is redelijk, geen bas, spraak is duidelijk. En luister toch meestal via Marantz 5004.

Makkelijk te bedienen en inte stellen.

De TV is echt een plaatje.

Al met al zou ik eigenlijk niets hoeven te veranderen..
En toch wil ik het maximale uit deze tv halen.
Dus ik ga een Philips DSR 5005 kopen, en een goede DVD-speler. Geen blue-ray want ik heb geen enkele blueray, en deze tv is niet full-HD, dus onzin. Een goede DVD-speler ( upscalen tot 720p, 1080p volstaat prima)
Vooral als ik nu zie hoe goed het beeld is met 576i.

Al veel over gelezen, maar nu deze 37 inch hier zo staat, had een 42inch ook wel gekund.

Ferry even bedanken voor zijn kundige uitleg, veel baat bij gehad.

Voor dit geld zo'n beeld krijgen is belachelijk goedkoop !!

ps. als iemand ervaring heeft met de Philips DSR 5005 dan hoor ik het graag, want ik moet hem nog kopen.

• Brad Pitt
HL77 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:17:
En toch wil ik het maximale uit deze tv halen.
So far so good...
Dus ik ga een Philips DSR 5005 kopen, en een goede DVD-speler. Geen blue-ray want ik heb geen enkele blueray, en deze tv is niet full-HD, dus onzin.
Hier vergis je je drastisch in. Ook op jouw tv zal Blu-ray vele malen scherper zijn dan welke DVD ook.
Een goede DVD-speler ( upscalen tot 720p, 1080p volstaat prima)
Dit is ook onzin, upscalen is werkelijk enorm overrated. Een gedownscalede Blu-ray is (niet alleen door de hoeveelheid pixels maar ook door de véél hogere datarate) veel scherper dan een geüpscalede DVD.

Als er in jouw tv een redelijke scaler en deïnterlacer zit is een upscalende DVD-speler overbodig. Ik zou veel eerder een budget Blu-ray speler kopen en de tv laten downscalen dan een goede (en wellicht relatief kostbare) DVD-speler en deze pixels erbij te laten bedenken, iets dat uiteraard onmogelijk is.

• Ossi
  • Nu online
Brad Pitt schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:01:
[...]

So far so good...

[...]

Hier vergis je je drastisch in. Ook op jouw tv zal Blu-ray vele malen scherper zijn dan welke DVD ook.

[...]

Dit is ook onzin, upscalen is werkelijk enorm overrated. Een gedownscalede Blu-ray is (niet alleen door de hoeveelheid pixels maar ook door de véél hogere datarate) veel scherper dan een geüpscalede DVD.

Als er in jouw tv een redelijke scaler en deïnterlacer zit is een upscalende DVD-speler overbodig. Ik zou veel eerder een budget Blu-ray speler kopen en de tv laten downscalen dan een goede (en wellicht relatief kostbare) DVD-speler en deze pixels erbij te laten bedenken, iets dat uiteraard onmogelijk is.
Helemaal met je eens. DVD's zijn toch ook gewoon af te spelen in een Blu-ray speler?
Ik heb zelf een Yamaha DVD speler die upscaled naar 1080i, moet zeggen dat DVD's die ik er mee afspeel echt heel mooi zijn. Maar toch haalt ie het niet bij een Blu-ray.

Verwijderd

Ossi schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:53:
[...]

Het antwoord staat in je vraag :)
Hij is 200 euro goedkoper :)
oja stom. ik bedoel. wat is het voordeel van de G series ten opzichte van de 200 euro goedkopere S series. de G is een neopdp paneel en de S niet maar ik kan nergens vinden of dat dat ook zo'n veel beter paneel is.

• Ossi
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:18:
[...]

oja stom. ik bedoel. wat is het voordeel van de G series ten opzichte van de 200 euro goedkopere S series. de G is een neopdp paneel en de S niet maar ik kan nergens vinden of dat dat ook zo'n veel beter paneel is.
G-serie heeft inderdaad een NeoPDP panel, wat een beter contrast en kleurweergave zou moeten geven.
Ook is het scherm iets zuiniger in gebruik.
De G-serie is 600Hz wat een veelvoud is van de meest gebruikte standaarden (24Hz, 30Hz, 50Hz, 60Hz) in tegenstelling tot de 400Hz van de S serie. Dit zou er voor moeten zorgen dat alle signalen Judder-free weer worden gegeven..
En nog wat kleine dingetjes, maar dit zijn de voornaamste redenen om voor een G Serie te gaan.
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste