• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
Ik heb de 37X10 en die is prima. Hij hangt in de slaapkamer dus vaak donker en dan een prima beeld. Ook overdag bij daglicht prima beeld met weinig spiegeling. Had ook al gelezen dat de C10 veel en veel meer spiegelt dan de X10. Voor mij het prijsverschil wel waard.

PSN: Sluuz

• HL77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04-2023
Brad Pitt schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:01:
[...]

So far so good...

[...]

Hier vergis je je drastisch in. Ook op jouw tv zal Blu-ray vele malen scherper zijn dan welke DVD ook.

[...]

Dit is ook onzin, upscalen is werkelijk enorm overrated. Een gedownscalede Blu-ray is (niet alleen door de hoeveelheid pixels maar ook door de véél hogere datarate) veel scherper dan een geüpscalede DVD.

Als er in jouw tv een redelijke scaler en deïnterlacer zit is een upscalende DVD-speler overbodig. Ik zou veel eerder een budget Blu-ray speler kopen en de tv laten downscalen dan een goede (en wellicht relatief kostbare) DVD-speler en deze pixels erbij te laten bedenken, iets dat uiteraard onmogelijk is.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik geen enkele BlueRay film heb, of van plan ben deze te gaan kopen. Ik heb alleen maar DVD's en veeeel gekopieerde DVD's

Ik vond het beeld van mijn gekopieerde DVD's goed, en orginele uitstekend (weergave 576i)

Dus dan nog is het verstandiger om een blueray-speler aan te schaffen en geen goede dvd-speler ??
Ik zat hier al wel over te twijfelen, maar ik dacht wat moet ik met een blueray-speler terwijl ik geen blueray's heb, en geen FullHD tv...

De spelers die ik op het oog heb zijn de Marantz DV4003 óf de panasonic DMP BD-80..

Niemand ervaringen met de Satelliet-ontvanger Philips DSR 5005 ?? Ik ben wel benieuwd of het signaal via de schotel nog scherper zou kunnen..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb ook verrel dvd's maar sinds ik een HD scherm heb kijk ik bijna geen dvd's meer. De br variant is echt vele malen mooier.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:45:
[...]Gisteren de 37C10 gekocht voor slechts € 429,-.
Fantastisch beeld zelfs bij analoge TV, alleen ........ spiegelt enorm.
Ik neem aan dat alle plasma schermen spiegelen door de glasplaat.
De TX-P37X10 is ook voor rond diezelfde prijsklasse te krijgen... Wat ik mij wel afvraag of de methode om het spiegelen te minderen, ook van invloed is op de (verminderde) helderheid van de kleuren... iets, wat volgens mij nog wel eens het geval was bij andere oplosingen om het spiegelen te minderen. Iemand enig idee hoe dat zit mbt de TX10 ?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Vandaag de Panasonic TX-P37C10E zwart binnen gekregen via cameranu.nl. (429€)
Levering snel, en de goedkoopste, :)
Gekozen voor de TX-P37C10E, omdat mijn zoon altijd in het donker naar de tv kijkt of een spel speelt.
En omdat ik een groot fan ben van Plasma/Panasonic ;)
Gordijnen zijn altijd dicht, dus geen last van spiegeling.
Daarbij heeft hij een bepaald budget, dus de TX-P37X10E vond hij te duur.
En de 2 HDMI aansluitingen, zijn ook genoeg voor hem.

Zenders(Analoog/CAI) werden gevonden, en vond dit persoonlijk geen scherp beeld.
PS3 aangesloten, en het beeld is super scherp en zuiver.
Me zoon was blij dat hij naar mij geluisterd had, omdat zijn maatjes allemaal LCD hebben, en spelen het spel Call of Duty Modern Warfare 2, en vond dit op plasma mooier dan lcd :)
Lcd vond hij te scherp, en onnatuurlijk overkomen.

Zoals jullie weten heb ik een Panasonic TH 42PY70 FullHD beneden staan, aangesloten op een Dreambox 800HD.(schotel, Visiosat BIG BISAT, 4 koppen)
Ik zit zelf te denken, om later nog een Dreambox 800HD aan te schaffen, en deze boven op de TX-P37C10E aan te sluiten.
Dan kan ik sharen, en heb een extra tuner om op te nemen, en dan heeft mijn zoon ook knap beeld op zijn Pana :)

Al met al zijn we blij met deze aankoop _/-\o_

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
HL77 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:29:
[...]
Dus dan nog is het verstandiger om een blueray-speler aan te schaffen en geen goede dvd-speler ??
Ik zat hier al wel over te twijfelen, maar ik dacht wat moet ik met een blueray-speler terwijl ik geen blueray's heb, en geen FullHD tv...

De spelers die ik op het oog heb zijn de Marantz DV4003 óf de panasonic DMP BD-80..
(kleine zijstap)
Heb zelf de Dmp BD-60, en bevalt mij prima
productreview: Panasonic DMP-BD60 review door baasandre (revieuw).
Heb zelf op dit moment ook pas een paar blue ray films (box earth), maar speel mijn dvd's (cd/ mp3 cd)ook allemaal af via de bd-60.
De extra's op de bd 80 Extra op de DMP-BD80 t.ov de bd 60 voor mij geen issue
• Hoogwaardige audiocomponenten
• 7.1 analoog uit
• High Clarity Sound....

De bd-60 in combinatie met mijn 42V10, ben een blij persoon !!! Gewoon superstrak beeld.
Vieralink werkt perfect met de twee pana's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Ossi schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:30:
[...]

G-serie heeft inderdaad een NeoPDP panel, wat een beter contrast en kleurweergave zou moeten geven.
Ook is het scherm iets zuiniger in gebruik.
De G-serie is 600Hz wat een veelvoud is van de meest gebruikte standaarden (24Hz, 30Hz, 50Hz, 60Hz) in tegenstelling tot de 400Hz van de S serie. Dit zou er voor moeten zorgen dat alle signalen Judder-free weer worden gegeven..
En nog wat kleine dingetjes, maar dit zijn de voornaamste redenen om voor een G Serie te gaan.
600hz subfielddrive heeft niets te maken met 50/100/120hz!! ;)

Van ieder beeld berekent de Pana 12 subframes en kiest daaruit de beste. Dit wordt intern gedaan en er wordt helemaal niets met 600hz getoond.(12 subframes op 50 hz is 600hz). De vorige serie (G10) en de S serie berekenen 8 subframes en dat komt uit op 400hz.
De Pana is 100hz en dat laat die zien, 100 beeldjes per seconde. De 50hz beeldjes worden overigens 2 keer getoond.
[b]HL77 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:17:

De TV is echt een plaatje.

Al met al zou ik eigenlijk niets hoeven te veranderen..
En toch wil ik het maximale uit deze tv halen.
Dus ik ga een Philips DSR 5005 kopen, en een goede DVD-speler. Geen blue-ray want ik heb geen enkele blueray, en deze tv is niet full-HD, dus onzin. Een goede DVD-speler ( upscalen tot 720p, 1080p volstaat prima)
Vooral als ik nu zie hoe goed het beeld is met 576i.

Al veel over gelezen, maar nu deze 37 inch hier zo staat, had een 42inch ook wel gekund.

Ferry even bedanken voor zijn kundige uitleg, veel baat bij gehad.

Voor dit geld zo'n beeld krijgen is belachelijk goedkoop !!
Graag gedaan ;)

Wat de anderen ook al zeiden: blu-ray is echt een stap verder hoor en dat zie je echt wel. Probeer anders ff in de winkel te kijken of leen s een blu-ray speler. Ik moet wel zeggen dat het per tv verschilt en de PX en X serie kunnen dvd's gewoon heel mooi weergeven.

Als je toch al van plan bent om een andere dvdspeler te kopen, dan zou ik meteen voor een blu-rayspeler gaan. Ben je meteen van die 576i af, want Panasonics zijn niet heel goed in deinterlacen.

Plasmabezitters willen al heel snel een nog groter scherm! Komt echt omdat het zo mooi beeld is. Bij lcd bezitters hoor ik vaak dat ze m groot zat vinden. Apart hè?
Ikzelf zat gisteren te kwijlen bij het kijken van de hd-dvd van Transformers op mn 60 inch Kuro. Kijkafstand 2.80 en dat is echt genieten!

Geen woorden voor. Zó zwart, zóveel detail in het beeld. Ik geloof mn ogen bijna niet _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Ferry34 op 13-11-2009 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:15
Ferry34 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 02:37:
[...]

Van ieder beeld berekent de Pana 12 subframes en kiest daaruit de beste. Dit wordt intern gedaan en er wordt helemaal niets met 600hz getoond.(12 subframes op 50 hz is 600hz). De vorige serie (G10) en de S serie berekenen 8 subframes en dat komt uit op 400hz.
De Pana is 100hz en dat laat die zien, 100 beeldjes per seconde. De 50hz beeldjes worden overigens 2 keer getoond.
Maar wat is dan het nut van die extra subframes? Hoe kan de tv dan de beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
HL77 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:29:
[...]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik geen enkele BlueRay film heb, of van plan ben deze te gaan kopen. Ik heb alleen maar DVD's en veeeel gekopieerde DVD's

Ik vond het beeld van mijn gekopieerde DVD's goed, en orginele uitstekend (weergave 576i)

Je hebt het zelf over het kopen van een goede DVD-speler. Die zijn ook niet goedkoop.
Daarom raadt iedereen je aan om een Blu-ray speler te kopen.
Zelfde kwaliteit EN de mogelijkheid om Blu-rays af te spelen, waarom dan nog een verouderde techniek kopen voor bijna hetzelfde geld...?
Je hoeft echt geen FullHD tv te hebben om blu-rays af te spelen.. op een hd-ready tv ziet het er ook ongelovelijk mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
[...]

[...]
Hoe zit het met 24Hz? 30Hz? 60Hz?

Ik had altijd begrepen dat het om de multiplier ging van fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Van ieder beeld berekent de Pana 12 subframes en kiest daaruit de beste.
Dit is niet waar. Heeft werkelijk helemaal niets te maken met het beste frame kiezen whatsoever. Wat subfield drive wél betekent is al eens ter sprake gekomen in dit forum.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 17:47
oXygeN schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:03:
[...]

Tis maar net waar ze het mee vergelijken he, als ze de G10 vergelijken met de vorige generatie plasma's zal het energieverbruik is gunstiger zijn, maar vergeleken met LED-backlit LCD rommel verbruikt et meer.
Energie verbruik:
Wie kan me dit verschil uitleggen:

Panasonic TX-P46G10 verbruikt 240 Watt.

Panasonic TX-P46S10 verbuikt 200 watt.

Herhaaldelijk lees ik dat de TX-P46G10 juist minder energie verbruikt wegens de NeoPDP technologie...

Hoe is dit verschil dan te verklaren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
cejean schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:15:
[...]

Energie verbruik:
Wie kan me dit verschil uitleggen:

Panasonic TX-P46G10 verbruikt 240 Watt.

Panasonic TX-P46S10 verbuikt 200 watt.

Herhaaldelijk lees ik dat de TX-P46G10 juist minder energie verbruikt wegens de NeoPDP technologie...

Hoe is dit verschil dan te verklaren? :?
Het zijn beide G12 (generatie) panels. Je kunt beter vergelijken met de generatie ervoor. De g10 (type) verbruikt gemiddeld 200 (watt (42"). De pz80 verbruikt 340 watt gemiddeld (42 inch)...

Dus de claims dat g12 minder verbruikt dan de veneratie ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Is het niet zo dat de S10-serie hetzelfde paneel heeft als PZ80 (en daarom tikkie goedkoper)

Wat is de bron van die metingen?

[ Voor 16% gewijzigd door oXygeN op 13-11-2009 14:17 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:53:
[...]

Dit is niet waar. Heeft werkelijk helemaal niets te maken met het beste frame kiezen whatsoever. Wat subfield drive wél betekent is al eens ter sprake gekomen in dit forum.
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Aangezien dit deel 6 is van dit forum en ik het opslitsen sowieso irritant vind heb ik die niet zo snel voor je ;)

Met een beetje googlen kom je ook een hoop te weten hoor. Subfield drive is gewoon een plasma-principe, niets bijzonders. Dat Panasonic nu loopt te schermen met 600Hz is leuk, Pioneer heeft echter al jaren 840Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
oXygeN schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:16:
Is het niet zo dat de S10-serie hetzelfde paneel heeft als PZ80 (en daarom tikkie goedkoper)

Wat is de bron van die metingen?
Volgens de specs (handleidingen van de verschillende apparaten) hebben de apparaten wel verschillende panels.

PZ80 = G11
s10 = G12
G10 = G12, NEODPD

Voor 42":
340 watt
??? watt
200 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:47:
[...]

Aangezien dit deel 6 is van dit forum en ik het opslitsen sowieso irritant vind heb ik die niet zo snel voor je ;)

Met een beetje googlen kom je ook een hoop te weten hoor. Subfield drive is gewoon een plasma-principe, niets bijzonders. Dat Panasonic nu loopt te schermen met 600Hz is leuk, Pioneer heeft echter al jaren 840Hz.
Klopt. Ik heb er ook al eens het één en ander over opgezocht. Alleen zijn de meeste beschrijvingen van subfield drive dusdanig technisch dat ik nog steeds niet 100% begrijp wat het nu exact inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Er zijn 2 verschillende uitlegs over deze kwestie.
De meest voorkomende is die ik heb uitgelegd. Zie ook deze link van Panasonic zelf.

http://www.panasonic.nl/h...00+Hz+IFC/4009/index.html

Een andere uitleg gaat over het aantal keer dat de plasmacel een impuls krijgt. De plasmacellen zouden per frame 12 keer een impuls krijgen/oplichten. Dit staat hier uitgelegd met een link naar de Canadesche Panasonic site.

http://www.tvlampsnbulbs....0hz-subfield-motion-mean/

Het is lastig te vertellen welke de ware is, waarschijnlijk vanwege produktgeheimen zullen ze het bij Panasonic niet helemaal uitleggen neem ik aan.
Ikzelf ben niet technisch dus ik lees het ook allemaal maar ;)

Waarom zou bijvoorbeeld een Pana 100hz beeld geven, terwijl iedere plasmacel 600 keer oplicht. Dat zou betekenen dat de Pana dus gewoon een 600hz beeld. Toch staat er duidelijk 100hz vermeld en dus klopt er iets niet helemaal.
Er staat ook duidelijk vermeld SUBfield drive, dus het is niet zo dat het hele beeld iedere seconde 600 keer wordt getoond. De naam subfield lijkt mij meer op een internte berekening te duiden, maar ik kan er gewoon helemaal naast zitten hoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Ferry34 op 13-11-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
Link: S10
http://www.kieskeurig.nl/...s10/specificaties/335513/

Link G10
http://www.kieskeurig.nl/...g10/specificaties/326694/

Dus Kieskeurig heeft het hier mis?

Kijk, als het werkelijk is dat G 10 minder verbruikt dan de S 10 dan wil ik toch keizen voor deze.
Hij is wel € 150,- duurder dan de S 10, maar dat haal ik er door de jaren gebruik wel uit.
Het enige wat me nog een beetje tegenhoud is het flikkeren van het beeld, maar dit is nu toch definitief opgelost met een software update..toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
cejean schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:45:
[...]

Link: S10
http://www.kieskeurig.nl/...s10/specificaties/335513/

Link G10
http://www.kieskeurig.nl/...g10/specificaties/326694/

Dus Kieskeurig heeft het hier mis?

Kijk, als het werkelijk is dat G 10 minder verbruikt dan de S 10 dan wil ik toch keizen voor deze.
Hij is wel € 150,- duurder dan de S 10, maar dat haal ik er door de jaren gebruik wel uit.
Het enige wat me nog een beetje tegenhoud is het flikkeren van het beeld, maar dit is nu toch definitief opgelost met een software update..toch? :?
echt om 40 watt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
Resessie Aldermann lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 13:40
Ferry34 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:22:
Er zijn 2 verschillende uitlegs over deze kwestie.
Ik las er nog eentje: http://answers.yahoo.com/...qid=20090506191951AAYnLWy (uit het 600hz subfielddrive topic).

Het komt er op neer dat een plasma scherm is opgedeeld 10 subfields. Elke subfield wordt 60 per seconde ververst. 10*60 = 600Hz. Een onzinnig marketing getal dus. Maar ja je moet iets om met meer Hz'en dan LCD-tv's te kunnen adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:22:
De meest voorkomende is die ik heb uitgelegd. Zie ook deze link van Panasonic zelf.

http://www.panasonic.nl/h...00+Hz+IFC/4009/index.html
Het is dan ook pure bullsh*t wat er staat.
Een andere uitleg gaat over het aantal keer dat de plasmacel een impuls krijgt. De plasmacellen zouden per frame 12 keer een impuls krijgen/oplichten. Dit staat hier uitgelegd met een link naar de Canadesche Panasonic site.

http://www.tvlampsnbulbs....0hz-subfield-motion-mean/
Dit is al een heel stuk beter ja.
Het is lastig te vertellen welke de ware is
Nee hoor, de uitleg op de site van Panasonic is marketing drizzle.
...waarschijnlijk vanwege produktgeheimen zullen ze het bij Panasonic niet helemaal uitleggen neem ik aan.
Zoals gezegd, marketing. Ze "moesten" gewoon een waarde hebben die hoger was dan 200, welnu da's gelukt. De gemiddelde koper slikt het als zoete koek, 600>200 en "dus" beter, dus mission accomplished.
Da's een nog iets betere uitleg ja. Heb ook ergens wel een wat verduidelijkend plaatje van hoe het werkt, van Pioneer, maar dan moet ik even zoeken. Maakt toch verder allemaal niet uit, hoeveel mensen lezen dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Marketing drizzle? ;)

Dat klopt, maar de consument is gewoon gevoelig voor dit soort dingen.
Hoe vaak lees je niet op internet dat mensen een tv kiezen omdat die 2ms heeft tegenover 3ms van de andere keuze. Of dat het dynamische contrast 20.000:1 hoger is dan die andere etc etc.

Het blijft raar dat de plasmaproducenten zo weinig tonen aan de consumenten dat deze ook in specs superieur zijn aan lcd, denk aan daadwerkelijk contrast, motion resolution en de veel snellere refresh.

http://answers.yahoo.com/...qid=20090506191951AAYnLWy

Eh, klopt die uitleg een beetje? Een 8 bits paneel heeft dus een range van 8 impulsen om bijvoorbeeld rood te tonen, waarbij 8 het felste is?
Dus als een paneel 12 bits is, heeft de tv gewoon 4 gradaties meer om te tonen? Werkt dat zo is klopt daar helemaal niets van? (interessant)

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 14-11-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:26:
Eh, klopt die uitleg een beetje? Een 8 bits paneel heeft dus een range van 8 impulsen om bijvoorbeeld rood te tonen, waarbij 8 het felste is?
Yes, dat is het. Buiten het feit dan dat je de impulsen kan "optellen", dus een tv met een subfield drive van 8 kan als maximale helderheid de 8-pulsen-bij-elkaar-opgeteld weergeven. Een subfield drive 8 tv heeft hoogstwaarschijnlijk de individuele waardes 1-2-4-8-16-32-64-128, opgeteld is dit 255, dus de maximale helderheid is dan 255.
Dus als een paneel 12 bits is, heeft de tv gewoon 4 gradaties meer om te tonen? Werkt dat zo is klopt daar helemaal niets van? (interessant)
Nou nee, niet "4" meer, maar echt veel meer mogelijkheden om een kleur een bepaalde tint te geven, waardoor het beeld natuurlijker (kleurechter) kan worden. De subfield drive geeft aan in hoeveel "stappen" een tv een kleurwaarde kan weergeven. Hoe hoger het aantal, hoe meer kleurtjes, en "dus" een hogere mate van kleurechtheid. Dit vermenigvuldig je dan met de content die wordt afgespeeld en je hebt de waarde waar nu bijv. Panasonic mee adverteert. Een nieuwe Panasonic met 10 subfield drives heeft dus tussen de 24x10 (bij 1080/24p content) en 60x10Hz (bij 1080p60 content) Hz.

De meeste plasma's hebben een subfield drive van 8, maal de maximale 60 beelden per seconde = 480Hz, de nieuwe Panasonics hebben dus 10x60 (en niet 12 zoals in dat linkje staat) is 600Hz. Pioneers gebruiken al tijden 14x60=840Hz subfield drive, en zouden in theorie in ieder geval dus meer kleurschakeringen kunnen weergeven.

Hier zie je een voorbeeld van een subfield drive van 600Hz (waarschijnlijk Panasonic dus):

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/600hz.jpg

Te zien is dat er niet gebruikt wordt gemaakt van de standaard 1-2-4-8-16-32 reeks maar er twee andere waardes bij zitten (logisch, als je van 8 naar 10 bits gaat) waardoor het mogelijk is meer kleurwaardes te kunnen genereren.

En hier de 14 subfield drive 840Hz van Pioneer:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/840hz.jpg

Zoals je kan zien gebruikt Pioneer weer andere (en meer...) "tussenwaardes" om toch ook aan de 255/256 kleurtinten te komen. Op deze manier waren zij in staat om meer kleuren weer te geven dan de (in ieder geval toenmalige) andere plasma schermen (wat op zich best vaag is aangezien je met 8 bits óók 256 waardes kan genereren, maar goed, dat zal wel).

Let wel dat ondanks deze hoge(re) subfield drive waardes een plasma paneel nog steeds niet élke kleurtint kan weergeven en altijd zal ditheren en last hebben van pulse width modulation (wandelende miertjes effect). Deze aan plasma-techniek inherente dingen worden echter steeds minder zichtbaar. Vooral op de oudere HD-Ready tv's was dit vaak goed zichtbaar, vooral blij "lastige" kleuren, waar dan hele vlakken konden "trillen". Als je dan van dichtbij keek zag je die wandelende miertjes echt heel goed. Met de recente FullHD schermen is dit stukken minder, helemaal weg is het echter nog niet.

Hoop dat deze droge materie nu ietsies duidelijker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom is het dan wit/felle kleuren dat het meest "flikkerend" wordt weergegeven?

Qua pulsen staat de pixel eigenlijk het langste aan, of is dat omdat het verschil met uit gewoon het grootst is? En dat dat van meer invloed is?

Waar staat trouwens number of sustains voor in de tabel? En de APL-waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat is Average Picture Level. Zoals je waarschijnlijk wel eens hebt gezien wordt het scherm minder helder naarmate er meer lichte content aanwezig is. De APL zorgt ervoor dat de voeding niet teveel wordt belast door de helderheid te verlagen indien nodig. Een geheel wit scherm is dan ook veel minder wit dan een zwart scherm met een witte cirkel er in bijvoorbeeld.

Aan de number of sustain pulses kan je de werking van APL in werking zien. Als je aan de linkerkant kijkt en de APL-waarde ziet oplopen zie je er rechts van in welke mate de pulsen worden verminderd, om de voeding te sparen. Zo kan deze tv bij APL-waarde 20 nog 780 "maximale" (waarde 255 (maximaal rood/groen/blauw)) pulsen geven per subfield wat terugloopt tot 169 pulses bij een maximale APL van 255.

Ik denk dan ook dat dit gegeven, het teruglopen van het maximale aantal pulsen per seconde door de invloed van APL, het flikkeren veroorzaakt van witte/lichte vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:50
Na lang sparen en vergelijken is het voor mij de TX-P42G10 geworden. Prachtig beeld.
Ik gebruik nu nog een vga kabel (5 meter hdmi moet binnekort binnen zijn) maar mij viel op dat bij lichte (witte) beelden het beeld een beetje knipperde.
Ligt dit aan de vga aansluiting die ik nu gebruik? of aan instellingen? Of moet de tv nog inspelen (slechts 6 uur gedraaid)

Overigens helemaal geen buzz of andere vervelende dingen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy36NL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 14:31
Zijn er hier mensen met een TX-P42U10E?
Is in de aanbieding bij Pixmania maar er is op internet weinig informatie over te vinden.
Staat ook niet vermeld op de site van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:15
Ik ben bang voor je dat het blijft. Het valt me bij mijn V10 ook op, en vind het erg storend.
Had meer verwacht voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Roy36NL schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:53:
Zijn er hier mensen met een TX-P42U10E?
Is in de aanbieding bij Pixmania maar er is op internet weinig informatie over te vinden.
Staat ook niet vermeld op de site van Panasonic.
Dit is een goedkope versie van de P42S10. Minder aansluitmogelijkheden (oa 2 HDMI ipv 3 HDMI) en mist de antireflectie coating. Dat laatste kan soms heel vervelend uitpakken bv als er een lamp in de tv weerkaatst wordt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjimmel schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:30:
...maar mij viel op dat bij lichte (witte) beelden het beeld een beetje knipperde.
Ligt dit aan de vga aansluiting die ik nu gebruik? of aan instellingen?
LOL! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Heeft er misschien iemand een indicatie voor de instellingen van contrast en helderheid? Ik kom hier maar niet uit. De ene keer zet ik het contrast op ongeveer 35 en de helderheid op +2. Maar is bijvoorbeeld contrast op ongeveer 28 en helderheid op +7 niet beter? Ik kom er maar niet uit. Dus; iemand tips waar op te letten bij het instellen van deze waarden?

En heeft er ooit al eens iemand een verbruiksmeter tussen een Pana 50" gehangen? Ik heb het al eens eerder aangegeven en het leek verbeterd, echter dit weekend na een tweetal filmpjes, was mijn verbruik, afgelezen in de meterkast, weer onwaarschijnlijk hoog geweest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Krivas schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:57:
De ene keer zet ik het contrast op ongeveer 35 en de helderheid op +2. Maar is bijvoorbeeld contrast op ongeveer 28 en helderheid op +7 niet beter?
Gebruik een calibratie BD en laat de tv erna lekker zo ingesteld staan. En draai hem nogmaals na xxx uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vriend van mij heeft een 42G10 en idd 0,0 buzz te horen, ook niet bij lichte beelden en ook niet als je met je oor naast de tv hangt. Erg goed van Pana! Dat is nl wel anders bij mijn Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
En heeft er ooit al eens iemand een verbruiksmeter tussen een Pana 50" gehangen? Ik heb het al eens eerder aangegeven en het leek verbeterd, echter dit weekend na een tweetal filmpjes, was mijn verbruik, afgelezen in de meterkast, weer onwaarschijnlijk hoog geweest??
Dat lijkt mij nou niet echt een goede meet methode!
Koop een stroommeter en zet die tussen de tv en het stopcontact. Alleen dan kan je goed meten wat je tv verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 13:40
Maar wat er op de meter in de meterkast komt te staan is wat je moet betalen. Dus weldegelijk van belang.
Slechte verbruiksmeters houden geen rekening met iets als de cosphi, maar hoe weet je of de meter in de meterkast dat wel goed doet?
Na even zoeken blijkt dat energiebedrijven wel rekening houden met de cosphi, maar op mijn meter zie ik dat niet terug, dus hoe zij dat weten? Of laat een moderne meter dat wel zien? http://www.essent.be/nl/i...t-cos-phi-op-mijn-factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mijn Panasonic P42V10 ontvangen en fantastisch beeld. Twonky 5.x geinstalleerd en getest. Ik kan via de mediaserver inderdaad video afspelen. Echter kan ik geen mp3's uit de folder Muziek afspelen -onbekend bestandsformaat- maar ook bij de map Foto's kan ik geen foto's afspelen. Ik zie mijn muziek bestanden wel en ook mijn fotomappen en bestanden. Ik kan ze ook selecteren en ook de info wordt goed getoond. Enige is dus dat ik ze niet kan afspelen.

Omdat ik wel video kan afspelen had ik verwacht dat simpele mp3's en jpeg bestanden ook wel via twonky naar mijn tv konden worden gestuurd. Op de website van Pana zie ik ook de ondersteuning hiervoor (of is dit alleen via de sd card?). Verwacht ik te veel of doe ik iets verkeerd?

Thx a lot for any help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier staat een paar weken een TX-P42G15E. Achterop staat dat DVB-C alleen gebruikt kan worden in Zweden en nog een ander land.
Hier en daar lees ik dan dat mensen dat als locatie instellen om het zo werkend te krijgen. Waarom eigenlijk heeft Panasonic dit zo gedaan? Heeft deze locatie nog ergens anders invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al enig idee wanneer de 2010 modellen van Panasonic ongeveer beschikbaar zullen zijn?

Ben namelijk bang dat als ik nu een 50V10 koop over enkele maanden de nieuwe modellen aangekondigd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, het risico dat er weer wat nieuwers uitkomt heb je altijd en elk jaar weer. :D

Nog steeds mijn V10 niet binnen, zou eigenlijk zaterdag al gebracht worden maar helaas.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat begrijp ik, maar je hoort de vele verhalen over dat de nieuwe panasonic modellen gebruik maken van de Kuro technieken en hierdoor nog beter zwart waardes halen.

Vandaar dat ik best bereid ben om even geduld te hebben mits het geen 8-9 maanden gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

Sjaaky schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:48:
Maar wat er op de meter in de meterkast komt te staan is wat je moet betalen. Dus weldegelijk van belang.
Slechte verbruiksmeters houden geen rekening met iets als de cosphi, maar hoe weet je of de meter in de meterkast dat wel goed doet?
Na even zoeken blijkt dat energiebedrijven wel rekening houden met de cosphi, maar op mijn meter zie ik dat niet terug, dus hoe zij dat weten? Of laat een moderne meter dat wel zien? http://www.essent.be/nl/i...t-cos-phi-op-mijn-factuur.
meterkast is van belang maar je kan door zo onduidelijke conclusies trekken. Lampen aan/uit, wasmachine aan dat soort dingen.

Als je je meterstand opneemt voordat je 2 filmpjes kijkt, en gelijk daarna (zonder _iets_ anders te doen) heb je verbruik.
Als je dit later nog een keer doet (natuurlijk zonder iets anders te doen) kan je verbruik nog een keer meten. Als het goed is moet dit hetzelfde zijn.

makkelijkste is om een verbruiksmeter te kopen en die voor de stekker van de TV aansluiten. Meer dan genoeg

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens toch, wat een geklaag over het energieverbruik, overdag de pc aan, de electrische deken, een wasje draaien, kost toch allemaal meer dan een avondje tv of een blu-raytje. Wat een discussie iedere keer over het verschil in verbruik, terwijl er veel meer te winnen is in huis aan beparing, wat denk je van je koffiezetter of het strijkijzer (weet je daar de verbruikcijfers van??????)
Kwaliteit kost nu eenmaal geld, ergo wie wil genieten van een plasma moet het iets hogere verbruik op de koop toenemen. (of voer de tv-loze zondag in)
Ik drink nu eenmaal liever een espresso dan een senseo, en betaal daar graag iets meer voor

einde discussie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ben ik helemaal mee eens.
Je leeft tenslotte maar 1 keer ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:24:
Jongens toch, wat een geklaag over het energieverbruik, overdag de pc aan, de electrische deken, een wasje draaien, kost toch allemaal meer dan een avondje tv of een blu-raytje. Wat een discussie iedere keer over het verschil in verbruik, terwijl er veel meer te winnen is in huis aan beparing, wat denk je van je koffiezetter of het strijkijzer (weet je daar de verbruikcijfers van??????)
Kwaliteit kost nu eenmaal geld, ergo wie wil genieten van een plasma moet het iets hogere verbruik op de koop toenemen. (of voer de tv-loze zondag in)
Ik drink nu eenmaal liever een espresso dan een senseo, en betaal daar graag iets meer voor

einde discussie ??

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
BradPitt: bedankt voor de uitleg over de 8 en 12 bits panelen en subfield drives.

Ik moet het nog wel een keertje of 8 lezen voordat ik het helemaal begrijp, maar ik denk wel dat ik het licht heb gezien (ook 12 bit denk ik ;) )

Ik durf de stelling wel aan: jouw buurman doet aan wietteelt en tapt stroom af bij jou! ;)

Even serieus. en verbruiksmeter hangen tussen het stopcontact en de hdtv is de enige oplossing.
Wil je besparen, vervang dan je oude koelkast! Ik maak geen geintje.

[ Voor 67% gewijzigd door Ferry34 op 17-11-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...met de Las Vegas CES Januari 2010 in aantocht, vraag ik mij af of er al berichten zijn over de Panasonic modellen van 2010 ? (..is weer es wat anders als stroom, verbruik en meters ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:32:
Hier staat een paar weken een TX-P42G15E. Achterop staat dat DVB-C alleen gebruikt kan worden in Zweden en nog een ander land.
Hier en daar lees ik dan dat mensen dat als locatie instellen om het zo werkend te krijgen. Waarom eigenlijk heeft Panasonic dit zo gedaan? Heeft deze locatie nog ergens anders invloed op?
Dit heeft te maken met de "lokale software tabellen" (waaronder NIT Tabellen).
Deze worden dan geladen om het systeem aan een provider te koppelen, waardoor de kanalen in de volgorde
van de kabelaar worden neergezet. Informatie over bv. het software-update kanaal en vele andere netwerk gegevens.

Door Zweden te installeren activeert hij de DVB-C tuner volledig, maar moet je zelf de zenders op volgorde zetten en "systeem updates" uit zetten, want omdat er geen NIT-table in zit "wist"hij de zenders uit het geheugen en kan je alles opnieuw instellen.

Voordeel blijft wel, dat je volledig onzichtbaar blijft voor de netwerk aanbieder (zoals Ziggo) in plaats van een CI+ systeem, waar men jou gedrag kan monitoren en dat je zelf de volgorde van de kanalen kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sjaaky schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:48:
Wat op de meter staat moet je inderdaad betalen, maar wat op de meter staat is niet alleen van de tv.
Je hebt verlichting branden, koelkast staat aan, home cinema set staat aan enzovoort enzovoort.
Dus om het gebruik van de tv te meten zul je toch echt een stroommeter tussen de tv en het stopcontact moeten plaatsen. En dan niet het hele stekkerblok meten, want een home cinema set lust ook behoorlijk stroom, net als de digitale tuners en mediacenters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk een vervangde TV gekregen voor mijn TV die al twee maanden defect was... er zit echter een rode stip in het midden van het scherm die alleen zichtbaar is bij witte beelden. het lijkt alsof de rode sporadisch een paar ms naar wit veranderd... zou het kunnen helpen om een pixel unstucker te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:54:
Gisteren eindelijk een vervangde TV gekregen voor mijn TV die al twee maanden defect was... er zit echter een rode stip in het midden van het scherm die alleen zichtbaar is bij witte beelden. het lijkt alsof de rode sporadisch een paar ms naar wit veranderd... zou het kunnen helpen om een pixel unstucker te draaien?
Kun je er eens een foto van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang sparen en vergelijken is het voor mij de TX-P42G10 geworden. Prachtig beeld.
Ik gebruik nu nog een vga kabel (5 meter hdmi moet binnekort binnen zijn) maar mij viel op dat bij lichte (witte) beelden het beeld een beetje knipperde.
Ligt dit aan de vga aansluiting die ik nu gebruik? of aan instellingen? Of moet de tv nog inspelen (slechts 6 uur gedraaid)

ik hoor bij dit probleem alleen maar G10 en V10 vallen.
Heeft de S10 dit probleem nu ook of niet?
Kan iemand hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:00:
[...]

Kun je er eens een foto van maken?
Best lastig, een foto maken. Valt mij wel op dat de "pixel" meer naar het wit knippert vanavond... als ik op mn ps3 internet is hij soms wit en soms knippernd afhankelijk van waar ik scroll.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/9254/img3470a.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Zojuist hebben wij thuis een Panasonic TX-P42G15E gehaald. Hij is zojuist aangesloten en op dit moment speelt het Nederlands elftal de sterren van de hemel in onze huiskamer. Ik heb alleen 2 kleine vraagjes die ik jullie zou willen stellen.

1. Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe televisie meerdere malen gelezen dat je deze 200 uur moet 'inspelen'. Mijn vraag is nu, moet ik daar ook instellingen voor wijzigen of kan hij ingespeeld worden met de standaard instellingen?

2. De logo's van de zender zijn heel erg wazig. Weet iemand waar dit aan ligt? Het overige beeld is wel mooi scherp, alleen die logo's dus niet.

Ik hoop dat iemand de antwoorden weet! Ik ben er in ieder geval blij mee :D

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:49

TheFruitNerd

iets met fruit

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:09:
[...]

ik hoor bij dit probleem alleen maar G10 en V10 vallen.
Heeft de S10 dit probleem nu ook of niet?
Kan iemand hier iets over vertellen?
Ik heb de S10 en gebruik een 3 meter kabel van König en heb inderdaad ook last van 'trillingen' bij wit beeld. De S10 is aangesloten op mijn laptop met ATI X700 als videokaart.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Harrie21 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:40:
1. Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe televisie meerdere malen gelezen dat je deze 200 uur moet 'inspelen'. Mijn vraag is nu, moet ik daar ook instellingen voor wijzigen of kan hij ingespeeld worden met de standaard instellingen?
Uiteraard ben ik zelf ook blijven zoeken. Ik heb nu gevonden dat het contrast max. 50% mag zijn en de helderheid ook niet te hoog.

Het contrast staat op 36 en de helderheid op 0 (in het midden). Dit is dus goed genoeg voor de eerste 200 uur?

Als iemand verder nog tips heeft dan hoor ik ze graag!

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie21 op 18-11-2009 22:13 ]

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders zijn al een tijdje opzoek naar een LCD/Plasma tv. Een tijdje terug ging het voornamelijk tussen de Samsung UEB6000 en een 32' Panasonic LCD tv. Voornamelijk mijn vader was gecharmeerd van de Samsung (was toch wel erg mooi dat platte), echter toen ik het geluid hoorde dat eruit kwam heb ik toch maar geadviseerd om nog even verder te kijken.

Ik ben me sinds kort ook meer gaan verdiepen in toen kwam ik ook bij de Panasonic TX-P37X10 uit, namelijk een zeer betaalbare plasma met hier in het forum positieve reacties. Echter veel reviews kan ik niet vinden en ik heb helaas ook nog geen winkel kunnen vinden waar ik hem in het echt hebben kunnen zien. Vandaar dat ik graag wat advies nodig heb.

Mijn ouders kijken 99% van de tijd analoge tv. Binnen één tot twee jaar zou het kunnen dat ze digitale tv nemen, maar daar blijft het bij. Ze kijken nu al nooit DVD en ik zie ze ook niet zo overstappen naar Blu Ray. Daarom is de voornaamste eis dat SD materiaal er goed uit ziet en dat er ook behoorlijk geluid uit komt. Daarnaast zochten ze eigenlijk een 32 inch scherm, maar bij een groot kwaliteitsverschil denk ik dat ze ook wel naar de 37 inch willen (aangezien plasma's helaas pas bij de 37' beginnen).

Dus ik vroeg me af, wat is hier de ervaring met de SD kwaliteit van de P37X10? We hebben ook al gekeken naar een L32V10, is er een groot verschil in beeldkwaliteit tot opzichte de P37X10, behalve natuurlijk minder goede zwart waardes? En natuurlijk de vraag, wat zouden jullie aanraden, de plasma P37X10 of de LCD L32V10 (tja ik denk dat ik het antwoord al wel weet in een plasma topic..., maar ik stel hem toch).

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:39:
Mijn ouders zijn al een tijdje opzoek naar een LCD/Plasma tv. Een tijdje terug ging het voornamelijk tussen de Samsung UEB6000 en een 32' Panasonic LCD tv. Voornamelijk mijn vader was gecharmeerd van de Samsung (was toch wel erg mooi dat platte), echter toen ik het geluid hoorde dat eruit kwam heb ik toch maar geadviseerd om nog even verder te kijken.

Ik ben me sinds kort ook meer gaan verdiepen in toen kwam ik ook bij de Panasonic TX-P37X10 uit, namelijk een zeer betaalbare plasma met hier in het forum positieve reacties. Echter veel reviews kan ik niet vinden en ik heb helaas ook nog geen winkel kunnen vinden waar ik hem in het echt hebben kunnen zien. Vandaar dat ik graag wat advies nodig heb.

Mijn ouders kijken 99% van de tijd analoge tv. Binnen één tot twee jaar zou het kunnen dat ze digitale tv nemen, maar daar blijft het bij. Ze kijken nu al nooit DVD en ik zie ze ook niet zo overstappen naar Blu Ray. Daarom is de voornaamste eis dat SD materiaal er goed uit ziet en dat er ook behoorlijk geluid uit komt. Daarnaast zochten ze eigenlijk een 32 inch scherm, maar bij een groot kwaliteitsverschil denk ik dat ze ook wel naar de 37 inch willen (aangezien plasma's helaas pas bij de 37' beginnen).

Dus ik vroeg me af, wat is hier de ervaring met de SD kwaliteit van de P37X10? We hebben ook al gekeken naar een L32V10, is er een groot verschil in beeldkwaliteit tot opzichte de P37X10, behalve natuurlijk minder goede zwart waardes? En natuurlijk de vraag, wat zouden jullie aanraden, de plasma P37X10 of de LCD L32V10 (tja ik denk dat ik het antwoord al wel weet in een plasma topic..., maar ik stel hem toch).
Het hangt er vanaf welke provider ze hebben. Ik zelf heb caiw en de belangrijke zenders zitten niet achter een smartcard. Dus met een goede digi-ontvanger hebben ze ook echt plezier van een flatscreen.

Echter, wanneer digi-tv uitgesteld wordt vanwege allerlei bijkomende kosten agv smartcards etc, kunnen ze voorlopig beter ouderwets SD blijven kijken (beeldbuis).

SD en een flatscreen zonder goede digi-ontvanger gaan nou eenmaal niet goed samen. Flatscreens hebben namelijk een rottige eigenschap; alle tekortkomingen in het signaal zijn zeer goed zichtbaar. Derhalve ben ik voorlopig zeer gelukkig met digitaal signaal op m'n 32inch trinitron beeldbuis. Zodra de 50inch (2010 model, kuro technology hopelijk) er staat, zal ik per direct de huidige ontvanger voor een HD-exemplaar vervangen om ergenissen te voorkomen.

Voor wat betreft het live aanschouwen, Smits Arnhem staat hoog aangeschreven bij diverse tweakers. FF zoeken op GoT en aanverwant AV forum.

iR Profiel

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:52:
[...]

Dit heeft te maken met de "lokale software tabellen" (waaronder NIT Tabellen).
Deze worden dan geladen om het systeem aan een provider te koppelen, waardoor de kanalen in de volgorde
van de kabelaar worden neergezet. Informatie over bv. het software-update kanaal en vele andere netwerk gegevens.

Door Zweden te installeren activeert hij de DVB-C tuner volledig, maar moet je zelf de zenders op volgorde zetten en "systeem updates" uit zetten, want omdat er geen NIT-table in zit "wist"hij de zenders uit het geheugen en kan je alles opnieuw instellen.

Voordeel blijft wel, dat je volledig onzichtbaar blijft voor de netwerk aanbieder (zoals Ziggo) in plaats van een CI+ systeem, waar men jou gedrag kan monitoren en dat je zelf de volgorde van de kanalen kan bepalen.
Thanks voor uitleg. :)

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:39:

Wat is de reden dat ze geen digitale tv hebben? Ik heb alleen ervaringen met Ziggo en dan is de aanschaf van de decoder met smartcard de enige kosten. Het abonnement blijft dus gelijk! Zo'n decoder zal ongeveer €70 kosten? Ik kocht m met een aktie en heb maar 40 betaald.

Ik heb deze icm een 42PX80 en het beeld is echt heel mooi. Het geluid is beter dan mn oude JVC crt bak en dus gewoon perfekt.
In mn gamekamer heb ik een surroundset, dus ik weet heus wel wat goed geluid is ;) , maar voor gewoon tv kijken en dvd's is het geluid van zo'n Pana plasma gewoon heel goed.
Tja, zo'n 37 inch geeft een prachtbeeld voor heel weinig geld.

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:37:
[...]

Wat is de reden dat ze geen digitale tv hebben? Ik heb alleen ervaringen met Ziggo en dan is de aanschaf van de decoder met smartcard de enige kosten. Het abonnement blijft dus gelijk! Zo'n decoder zal ongeveer €70 kosten? Ik kocht m met een aktie en heb maar 40 betaald.

Ik heb deze icm een 42PX80 en het beeld is echt heel mooi. Het geluid is beter dan mn oude JVC crt bak en dus gewoon perfekt.
In mn gamekamer heb ik een surroundset, dus ik weet heus wel wat goed geluid is ;) , maar voor gewoon tv kijken en dvd's is het geluid van zo'n Pana plasma gewoon heel goed.
Tja, zo'n 37 inch geeft een prachtbeeld voor heel weinig geld.
We hebben al internet van UPC, dus om alles een beetje gecentraliseerd te houden zou het dan waarschijnlijk ook UPC worden. Waarom geen digitale TV op dit moment? Kost weer wat extra's (een paar Euro per maand bij UPC dacht ik + kosten van decoder) en op dit moment hebben we nog een dikke beeldbuis staan.
Mijn ouders zijn niet zo vooruitstrevend en ze stappen pas over als het of even duur is (en dan nog) of echt veel voordeel levert (en de vraag is dan, zien mijn ouders het verschil tussen analoog en digitaal :P).

Is er trouwens ook een groot verschil in beeldkwaliteit tussen de P37 en de rest van de P serie van Panasonic (vanaf 42' gebruikt deze namelijk NeoDPD).

Verwijderd

er zit nauwelijks verschil tussen analoog tv op een crt en digitaal tv op een plasma. dit komt omdat crt gewoon gemaakt is voor analoge tv. wat is eigenlijk de reden dat je ouders een platte tv willen? (misschien heb je dat al gezegd maar kan het even niet vinden)

• Ossi
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:48:
er zit nauwelijks verschil tussen analoog tv op een crt en digitaal tv op een plasma. dit komt omdat crt gewoon gemaakt is voor analoge tv. wat is eigenlijk de reden dat je ouders een platte tv willen? (misschien heb je dat al gezegd maar kan het even niet vinden)
Ik geloof daar niet zo in.
Wat eventueel zou kunnen als verklaring is dat de flatscreen meestal een stuk groter zijn dan de oude beeldbuis tv's waardoor de kwaliteitsverbetering wat minder zichtbaar is.
Ik vind alle nieuwe tv's met digitale tv mooier dan de oude beeldbuizen.

Verwijderd

Nou, onze tv is gesneuveld en ze gebruiken op dit moment mijn prachtige antieke Metz CRT tv :P . Ze moeten dus een nieuwe tv en aangezien CRT's zo goed als niet meer nieuw te krijgen zijn en ze toch wel erg lomp zijn, hebben ze besloten om een platte tv te nemen.

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Ossi schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:11:
[...]

Ik geloof daar niet zo in.
Wat eventueel zou kunnen als verklaring is dat de flatscreen meestal een stuk groter zijn dan de oude beeldbuis tv's waardoor de kwaliteitsverbetering wat minder zichtbaar is.
Ik vind alle nieuwe tv's met digitale tv mooier dan de oude beeldbuizen.
klopt, maar ik vind digitale tv op een beeldbuis er schitterend uitzien. mooier als op een plasma/lcd.

Als de beeldbuizen in full hd resolutie geweest waren had de wereld van tv's er heel anders uitgezien

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Kruiwagen schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:42:
[...]

klopt, maar ik vind digitale tv op een beeldbuis er schitterend uitzien. mooier als op een plasma/lcd.

Als de beeldbuizen in full hd resolutie geweest waren had de wereld van tv's er heel anders uitgezien
Ben ik niet met je eens.
De resolutie van een beeldbuistelevisie is vele malen lager dan die van een Full-HD LCD/Plasma televisie.
Door deze lagere resolutie wordt er een heleboel troep verdoezelt dat je op een Full-HD LCD/Plasma heel duidelijk ziet.

Zet maar eens een plasma naast jouw beeldbuis en je ziet het verschil, dat garandeer ik je!

[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 19-11-2009 12:49 ]

"When you grow up your heart dies"

• Sluuz
  • Laatst online: 15:43
Nogal vreemde opmerking. Het grote verschil is natuurlijk dat platte tv's flink groter kunnen zijn dan CRT's en dus een betere ervaring bieden zonder aan beeldkwaliteit in te moeten boeten.

PSN: Sluuz

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:45:
[...]

Ben ik niet met je eens.
De resolutie van een beeldbuistelevisie is vele malen lager dan die van een Full-HD LCD/Plasma televisie.
Door deze lagere resolutie wordt er een heleboel troep verdoezelt dat je op een Full-HD LCD/Plasma heel duidelijk ziet.

Zet maar eens een plasma naast jouw beeldbuis en je ziet het verschil, dat garandeer ik je!
dat zegt hij ook. áls een beeldbuis een full hd resolutie had gehad dan... en digitale tv (576p) zou dvd kwaliteit moeten zijn dus qua resolutie kunnen zowel de beeldbuizen en flatscreens de volledige resolutie weergeven (beide 576p) dus in principe zou er geen verschil mogen zijn tussen deze twee. bij HDTV (720p) zou je dan wel weer mooier beeld kunnen krijgen op een hd-ready of full-hd tv t.o.v. een beeldbuis aangezien HDTV 720p is.

ikzelf vind digitale tv op een beeldbuis er mooier uitzien als bijvoorbeeld digitale tv op een lcd (dus niet een plasma). natuurlijk verschilt dat heel erg wat voor een soort lcd je hebt maar bij de oude crt's had je bij elke nieuwe tv van een goed merk vrijwel dezelfde beeldkwaliteit. plasma komt nog het meest in de buurt van wat we gewend zijn van de beeldbuizen.

• Ferry34
Digitale tv met een scartaansluiting ziet er veel mooier uit op mn plasma in vergelijking met analoog op n crt.
De crt is sowieso interlaced.

Dat n crt nog een mooi beeld lijkt te geven is vanwege de bijzonder kleine afmeting in combinatie met de ouderwets grote kijkafstand.
Ga maar s dicht op je crt zitten, dan schrik je je rot! Rode groen blauwe bolletjes en ruis.

Blijf je analoog kijken dan kan je beter n crt kopen. Dàt ziet er op n crt meestal wèl beter uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 19-11-2009 15:51 ]

Verwijderd

bij mij vind ik dat wel meevallen en ik heb ook de 42px80 (gecalibreerd) met digitale tv van upc en beneden hebben we dan analoog signaal van upc en ik zie weinig verschil. misschien komt dit ook door de grote kijkafstand.

aan de andere kant, me broer heeft een 82cm crt en heeft daar digitale tv op (voor sport 1 enzo) maar als ik wissel tussen analoog en digitaal zie ik totaal geen verschil (kan ook aan mij liggen maar ik ben vrij gevoelig voor dat soort dingen).

• DarkSide

DarkSide

Het verschil tussen analoog en digitaal op een CRT is een verschil als dag en nacht vind ik.
Nu was het analoge signaal niet zo goed bij mij. Dus digitaal is een stuk zuiverder (geen korrels).
Maar ook het kleurbereik is beter. En het is fijn dat digitaal in anamorph uitzendt waardoor BB uitzendingen er beter uitzien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:19:
[...]

Is er trouwens ook een groot verschil in beeldkwaliteit tussen de P37 en de rest van de P serie van Panasonic (vanaf 42' gebruikt deze namelijk NeoDPD).
*Kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:04:
[...]
Wat ik mij wel afvraag of de methode om het spiegelen te minderen, ook van invloed is op de (verminderde) helderheid van de kleuren... iets, wat volgens mij nog wel eens het geval was bij andere oplosingen om het spiegelen te minderen. Iemand enig idee hoe dat zit mbt de TX10 ?
...nogmaals even mijn vraag in de herhaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaool schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:45:
[...]
Heb dat gedaan, m'n huidige Kuro naast de oude Philips Matchline (36 inch). De Philips gaf een veel mooier plaatje. Zoveel mooier zelfs dat de koper van de Philips dacht dat ik de Pioneer expres "slechter" had ingesteld. Welnu neen, die stond gewoon zoals het moest. Uiteraard komt een groot gedeelte van het "betere" beeld ook door het veel kleinere formaat, maar een echt goede CRT kan je niet zomaar uitvlakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feest is bijna zover. Ik ga deze week een nieuwe TV bestellen. Alleen blijf ik dubben. De 42G10 blijft mijn nummer 1, maar toch blijven de Sony 40W5500 en 40W4500 maar door mijn hoofd heen spoken. Het zullen geen slechte TV's zijn. Het nadeel van de G10 kan zijn dat het beeld een beetje flikkert, wat ik hier weleens lees. Ook lees ik dat plasma betere zwartwaardes heeft, maar dat LCD meer details in het zwart heeft. Op dat flikkeren na vind ik het geen nadelen voor gamen. Verder heeft de G10 meer voordelen: 42inch ipv. 40 inch, bijna geen input lag, 0 ms, mooier zwart. Maarja de beide Sony's zijn een flinke klap goedkoper geworden. Al maakt het niet uit, als ik mn knip toch al trek neem ik liever de TV die ik echt wil.

Prioriteiten:
* PS3 games

* Films
* Voetbal (meestal kijk ik het ergens anders omdat ik geen Eredivisie live/Sport 1 heb ;))
* Analoge TV

Hij komt op mijn slaapkamer. Ik kan het goed verduisteren en ik game bijna altijd na 21:00.
Mijn gevoel zegt G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:28:
Ook lees ik dat plasma betere zwartwaardes heeft, maar dat LCD meer details in het zwart heeft.
Volgens mij is het juist plasma die meer detail in het zwart geeft, pls correct me if I'm wrong...

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:32:
[...]

Volgens mij is het juist plasma die meer detail in het zwart geeft, pls correct me if I'm wrong...
Ik weet het niet. Ik denk dat het een kwestie van kalibreren is.

Ik las iets als: Als een persoon bijvoorbeeld een zwart kledingstuk heeft je op de plasma ook echt een zwart kledingstuk hebt, maar dat je bij de LCD een iets minder zwart kledingstuk hebt, maar je wel de structuur van de stof zelfs kan zien. Maarja.. broodje aap of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Mij is altijd verteld dat hetgeen wat jij beschrijft juist het voordeel van plasma is als gevolg van een groter kleurbereik.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:28:

Prioriteiten:
* PS3 games

* Films
* Voetbal (meestal kijk ik het ergens anders omdat ik geen Eredivisie live/Sport 1 heb ;))
* Analoge TV

Hij komt op mijn slaapkamer. Ik kan het goed verduisteren en ik game bijna altijd na 21:00.
Mijn gevoel zegt G10.
Gezien je prioriteiten, is dit een no-brainer:

Games -> weinig lag gewenst, dus plasma
Films -> plasma heeft een mooier beeld, lcd "scherper"; Is dus een persoonlijke keuze.
Voetbal -> snel bewegende beelden, dus plasma
Analoge tv -> op beide geen aanrader, maar een plasma er meer van te maken dan een lcd
Na 21:00 kijken -> donker, dus op de plasma is zwart beter

Kortom, ik zou gezien deze prioriteiten op een plasma uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Rebel schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:48:
[...]

Gezien je prioriteiten, is dit een no-brainer:

Games -> weinig lag gewenst, dus plasma
Films -> plasma heeft een mooier beeld, lcd "scherper"; Is dus een persoonlijke keuze.
Voetbal -> snel bewegende beelden, dus plasma
Analoge tv -> op beide geen aanrader, maar een plasma er meer van te maken dan een lcd
Na 21:00 kijken -> donker, dus op de plasma is zwart beter

Kortom, ik zou gezien deze prioriteiten op een plasma uitkomen.
Zo denk ik er ook over. Gelukkig wordt mijn gevoel bevestigd. Bij de plasma-discounter is er nu zelfs een actie.

"Actie! Koop nu een Viera 600Hz NeoPDP en ontvang een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau. Deze actie is geldig tot en met 24 december. De Blue-ray speler wordt u gratis toegestuurd door Panasonic nadat u de actiecoupon heeft ingestuurd."

bron: www.plasma-discounter.nl

Ik heb al een PS3 als Blueray-speler. Is deze beter? Anders weet ik wel iemand die hem graag overneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:43:
[...]

Zo denk ik er ook over. Gelukkig wordt mijn gevoel bevestigd. Bij de plasma-discounter is er nu zelfs een actie.

"Actie! Koop nu een Viera 600Hz NeoPDP en ontvang een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau. Deze actie is geldig tot en met 24 december. De Blue-ray speler wordt u gratis toegestuurd door Panasonic nadat u de actiecoupon heeft ingestuurd."

bron: www.plasma-discounter.nl

Ik heb al een PS3 als Blueray-speler. Is deze beter? Anders weet ik wel iemand die hem graag overneemt :)
Dit is trouwens een algemene Panasonic actie, is bij veel internetshops en gewone winkels.
Geldt voor de G en V series.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
Bah, gisteren werd die van mij geleverd, deze actie ging echter pas in vanaf vandaag :(. Misschien volgende week maar eens langs de winkel, kijken of ik wat kan regelen, desnoods ruilen ze hem maar om voor hetzelfde product |:( (heb 14 dagen omruilgarantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu het enige verschil tussen de G en S serie dat de S het oude panel heeft (en dus een refreshrate van 400 hz ipv 600) en 900 beeldlijnen ipv 1080 en dus eigenlijk geen echte Full Hd is. En ga ik hier uberhaupt iets van merken.

En is het met de S dus ook mogelijk om de Ziggo module te plaatsen (wel op zweeds zetten heb ik begrepen)

Enig idee welk versie de laatste update is voor de G serie en/of de S.

Ik wilde in eerste instantie voor de G gaan maar zie niet in waarom ik 150 euro meer zou betalen voor hetzelfde apparaat.Of kan iemand mij ervan overtuigen dat het dit wel waard is.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:47:
Is nu het enige verschil tussen de G en S serie dat de S het oude panel heeft (en dus een refreshrate van 400 hz ipv 600) en 900 beeldlijnen ipv 1080 en dus eigenlijk geen echte Full Hd is. En ga ik hier uberhaupt iets van merken.

En is het met de S dus ook mogelijk om de Ziggo module te plaatsen (wel op zweeds zetten heb ik begrepen)

Enig idee welk versie de laatste update is voor de G serie en/of de S.

Ik wilde in eerste instantie voor de G gaan maar zie niet in waarom ik 150 euro meer zou betalen voor hetzelfde apparaat.Of kan iemand mij ervan overtuigen dat het dit wel waard is.

Thnx
Ik heb ze net naast elkaar gezien. Ik vond de G toch wel mooier. Bewegingen vond ik persoonlijk vloeiender en het plaatje (weliswaar bewegend) vond ik mooier. Iemand die niet heel erg kritisch is zal het misschien niet eens zien.
De G spiegelt helemaal niet, maar de S wel.

Ik ga zelf voor de G. Alleen zit ik nu weer te twijfelen tussen 42" en 46" :+
Komt vooral door die Blueray speler die je er bij krijgt die ik toch weer ga verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

we hebben de panasonic TX-42V10 gekocht en zijn zeer tevreden!
Alles wordt in prachtige kwaliteit weergegeven..maar...

We gamen nogal vaak en ook games worden mooi weergegeven op 1 game na:

Trials HD

In deze game zitten veel donkere hoeken en deze worden erg lelijk weergegeven. Het zwart lijkt wel door een kleuter te zijn ingekleurd?! Bruinige vegen worden het als het ware.

Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb de xbox al op verschillende manieren ingesteld maar dat mocht allemaal niet baten.
Gelukkig zie ik dit probleem verder nergens terug maar de game was qua beeld wel goed op onze andere tv...dus waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ik denk dat je nu details ziet in het zwart die je oude tv niet kon weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeebus schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:53:
Ik denk dat je nu details ziet in het zwart die je oude tv niet kon weergeven.
Hoi, bedankt voor je reactie maar dat denk ik niet. Het gaat om een HD game.... en het beeld dat ik zie is geen detail maar een veeg....erg lelijk...het kan niet zijn dat het zo hoort. Het moet een andere oorzaak hebben.

Ik zal er wel eens een foto van proberen te maken. Misschien is dat handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een filmpje op you tube gevonden dis ook hetzelfde probleem vertoont..het gaat om het rechter gedeelte van het beeld.

http://www.youtube.com/wa...&playnext_from=PL&index=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik toch voor de Panasonic TX-P46G10 :D Ik vind 46 inch toch even wat lekkerder voor games. Kan ik met Fifa 10 bijna het hele voetbalveld weergeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik ben bezig bij iemand een P42G10 te installeren, maar heb het probleem dat de tv het signaal van de xbox over component niet accepteerd.

Ik heb de tv aangesloten over component (bij xbox schuifje ook op HDTV gezet) en had in eerste instantie over component beeld. Was echter van kotskwaliteit, dus ging naar menu van xbox en zag dat deze op 480P stond. Zette hem een stapje hoger (720P) en toen was het beeld weg.

Terug via composiet, weer op 480p gezet vanuit daar. Opnieuw xbox opgestart met schuifje op HD, maar sindsdien geen beeld meer op component.

Weet iemand wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:31:
Ik ga denk ik toch voor de Panasonic TX-P46G10 :D Ik vind 46 inch toch even wat lekkerder voor games. Kan ik met Fifa 10 bijna het hele voetbalveld weergeven :P
Dat heeft natuurlijk niets meer Inches te maken, maar met resolutie. Je ziet ook niet 'meer' een film op een 46" scherm dan op een 42" scherm. Het is alleen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Heb de xbox ondertussen werkend. TV slikt tot 1080i over component. 1080p helaas niet.
Het beeld is best goed, maar kan nog stuk beter volgens mij. Xbox beeld is nog niet helemaal zuiver, lijkt net of er een kunstmatige scherpte toegevoegd wordt (scherpte helemaal op 0). Kan dit komen omdat het beeld niet 1080p native is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

360 geeft ook hier alleen i maar het beeld meer dan prima.

Ik heb een ander probleem, ik wilde de V10 met mijn netwerk verbinden en alles gaat goed op het ophalen van het DNS adres na (maakt hij het adres van mijn router van) en handmatig instellen werkt ook niet. Melding die ik krijg is: "Ongeldige DNS-naam" en geen idee wat ik hier mee moet.
Heb al meerdere DNS adressen geprobeerd maar hij blijft deze melding teruggeven. :X

Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Nog steeds blij met de 50G10. Echt een heerlijke tv en geniet er nog elke dag van. Nu een paar maanden in bezit.

Zit er 3,5 meter vanaf en vond het beeld de eerste avond wel wat groot, maar nu ik gewend ben had 60" ook wel gekund (niet leverbaar in G-serie, maar toch :))

Films en PS3 games zijn echt een belevenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

gastje13 schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:42:
Heb de xbox ondertussen werkend. TV slikt tot 1080i over component. 1080p helaas niet.
Het beeld is best goed, maar kan nog stuk beter volgens mij. Xbox beeld is nog niet helemaal zuiver, lijkt net of er een kunstmatige scherpte toegevoegd wordt (scherpte helemaal op 0). Kan dit komen omdat het beeld niet 1080p native is?
Bij de vorige generaties van de pana hoorde je regelmatig dat 720P beter beeld gaf dan 1080i omdat het de-interlacen niet je van het is. Ik zou de xbox dan ook weer op 720P zetten.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Die heb ik ook al geprobeerd ;)

Eerlijk gezegd had ik het beeld net zo strak en zuiver voorgesteld als een PC monitor op. Maar dat gaat enkel op 1080P denk ik?

En een PC monitor ziet er ook minder uit op een "niet-native" resolutie (uiteraard crt's wél).
Heb op internet ook gelezen dat de scaler van deze tv's niet de beste zijn.

Wel getest met foto's op hoge resolutie, en dat gaat perfect(zeer goed beeld). Binnenkort krijgen ze ook blu-ray dan kan ik dat daar ook even testen. In de winkel zag blu-ray er zeer fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
owja, is het standaard dat de meeste tv's geen 1080P over component en VGA weergeven? Een nieuwe xbox360 is dan de enige oplossing gezien de oude xboxen geen HDMI hebben.

Misschien domme vraag, maar waar zit op dit forum de "edit" knop ? Kan die niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtsboven je bericht. er staat edit view en quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

gastje13 schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:55:
Die heb ik ook al geprobeerd ;)

Eerlijk gezegd had ik het beeld net zo strak en zuiver voorgesteld als een PC monitor op. Maar dat gaat enkel op 1080P denk ik?

En een PC monitor ziet er ook minder uit op een "niet-native" resolutie (uiteraard crt's wél).
Heb op internet ook gelezen dat de scaler van deze tv's niet de beste zijn.

Wel getest met foto's op hoge resolutie, en dat gaat perfect(zeer goed beeld). Binnenkort krijgen ze ook blu-ray dan kan ik dat daar ook even testen. In de winkel zag blu-ray er zeer fraai uit.
Je zal iets fout fout doen, want 720P behoort die gewoon te pakken. Zeker als die ook 1080i pakt. Vwb de scaler in de pana, daar is niets mis mee. Het is het de-interlacen wat roet in het eten gooit. Vandaar dat 720P over het algemeen beter beeld geeft. Dat nog buiten het feit dat de 360 ook moet scalen aangezien er hooguit (if any) enkele spellen zijn die native 1080p renderen. Velen halen de 720P niet eens...

iR Profiel

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste