Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geeft 720 echt geen beter beeld, je ziet dat er her en der ingegrepen wordt. :/
Gewoon 1080i instellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
De Panasonic 42G10 heb ik al een half jaar in bezit en bevalt prima.
Ik heb veel problemen gehad met de combinatie van deze TV en een mediacenter.
Het bekende geflikker in 1080p 50/60Hz mode.

De mediacenter is verkocht en daarvoor in de plaats gebruik ik de Eminent 7075 mediaplayer.
De mediaplayer heeft ook de optie om in 1080p 50/60 Hz te werken en met deze instelling treden er geen problemen met het beeld op!
De softwareversie vd TV is al deze tijd niet vervangen en nog steeds de versie van begin dit jaar.

Ik heb de Nintendo Wii ook op het scherm aangesloten.
Eerst via de scart bus maar sinds dit weekend met een component kabel.
Dat scheelt aanzienlijk in beeld!
Het beeld is een stuk scherper, de scart kabel gaf ook een soort dof en "waas" over het beeld heen die met de componentkabel weg is.
De Wii is nu ingesteld in de 480p optie.
De G10 speelt gewoon de oudere 576i spelletjes probleemloos af.
Wat ik wel moest doen is de "overscan" functie instellen met de Wii daar daarmee het beeld helemaal uitgevuld wordt.

Behalve de component kabel heb ik ook de nieuwste Super Mario Bros Wii gekocht.
Over het spel zelf zal ik niets zeggen maar wat me nu met dit spel opvalt is dat je op het horizontale midden van het scherm wat beeldfouten ziet, je ziet een aantal zwarte puntjes af en toe door het scherm heen.
Echt opvallen doen ze nu ook weer niet maar ze zijn er wel.
Ook zie je een soort horizontale strepen in het midden lopen bij sommige beelden die de kleur van het spel dan hebben.
Ik heb het ook een keer in Mario Galaxy gezien.

De TV staat op de GAME stand en behalve de overscan functie staan de andere bekende opties uit.
Overigens maakt het niets uit of die opties aan of uit staan.
De "Intelligent Frame Creation" is geen beschikbare optie lijkt het met de component ingang.
Met Scart en HDMI is die keuze er wel.

Is dit iemand ook opgevallen of...heb je er juist GEEN last van?
Zo nee..vertel je geheim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:13:
[...]

Dat heeft natuurlijk niets meer Inches te maken, maar met resolutie. Je ziet ook niet 'meer' een film op een 46" scherm dan op een 42" scherm. Het is alleen groter.
Met fifa 10 kan je de camera uitzoomen. Dan wordt alles kleiner, maar zie je een groter oppervlak van het veld. Met zo'n TV blijven de spelers dan evengoed groot genoeg.

"Meer" film zou vervelend zijn als ik een film kijk. Zie je elke keer de hele crew in beeld en de microfoon van de geluidsman. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:31:
Ik ga denk ik toch voor de Panasonic TX-P46G10 :D Ik vind 46 inch toch even wat lekkerder voor games. Kan ik met Fifa 10 bijna het hele voetbalveld weergeven :P
Ik heb nu de 50G10, en waarschijnlijk ga je spijt van je 46G10 krijgen. Het is jammer dat groter als 50" veel duurder is, anders had ik liever nog groter gehad. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:47:
Is nu het enige verschil tussen de G en S serie dat de S het oude panel heeft (en dus een refreshrate van 400 hz ipv 600) en 900 beeldlijnen ipv 1080 en dus eigenlijk geen echte Full Hd is. En ga ik hier uberhaupt iets van merken.

En is het met de S dus ook mogelijk om de Ziggo module te plaatsen (wel op zweeds zetten heb ik begrepen)

Enig idee welk versie de laatste update is voor de G serie en/of de S.

Ik wilde in eerste instantie voor de G gaan maar zie niet in waarom ik 150 euro meer zou betalen voor hetzelfde apparaat.Of kan iemand mij ervan overtuigen dat het dit wel waard is.

Thnx
Je haalt nu echt belangrijke dingen helemaal door elkaar!!

Een Panasonic plasma is 100 hz en de 400-600hz is iets heel anders (nogal technisch verhaal).

De motion resolution is het meten van ghosting. Een full hd lcd heeft een motion resolution van ongeveer 300-600. Dit is het aantal horizontale beeldlijnen dat correct wordt weergegeven.
Een plasma had een motion resolution van 900, maar de nieuwste doen zelfs 1080 en dat betekent dat er geen ghosting is.

Zowel de lcd als de plasma's zijn gewoon full hd en veel mensen zien het verschil in motion resolution niet.

Ergo: het lezen van specs is nutteloos en helemaal als je niet precies weet hoe er mee gegoocheld wordt.
Ga gewoon de verschillende tv's in de winkel goed testen en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend ben ik weer wezen kijken voor een plasma / lcd tv. Omdat het voor mijn ouders is, zijn zij ook meegegaan om te kijken wat zij prettiger vonden. Zij vonden dat plasma een stuk prettiger kijken was, dan LCD (rustiger/niet zo fel), maar 37' was toch echt te groot. Daarop zei de verkoper dat volgend jaar er ook een 32' plasma van Panasonic zou komen. Aangezien ik daar niet van gehoord had, ben ik thuis even wezen googlen, maar ik kon er niks over vinden. Is het gewoon onzin wat die verkoper verkocht of komt er inderdaad een 32' plasma van Panasonic in 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:08:
. Is het gewoon onzin wat die verkoper verkocht of komt er inderdaad een 32' plasma van Panasonic in 2010?
Ik heb er nog niets van gehoord. Het zou niet onmogelijk moeten zijn. LG heeft, dacht ik, ook een 32" plasma.
Maar plasma schermen zijn gewoon lastig te maken in een klein formaat. Zeker als je ook nog Full HD zou willen. En hoewel de techniek steeds beter word, betwijfel ik of Panasonic tijd zal steken om een 32" Plasma te ontwikkelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
onsgeluk schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:40:
[...]

Je zal iets fout fout doen, want 720P behoort die gewoon te pakken. Zeker als die ook 1080i pakt. Vwb de scaler in de pana, daar is niets mis mee. Het is het de-interlacen wat roet in het eten gooit. Vandaar dat 720P over het algemeen beter beeld geeft. Dat nog buiten het feit dat de 360 ook moet scalen aangezien er hooguit (if any) enkele spellen zijn die native 1080p renderen. Velen halen de 720P niet eens...
Ik bedoelde dat ie wel 720P accepteerde, maar het beeld ook op 720P nog altijd wat "digitaal bewerkt" lijkt. Denk dat het perfecte beeld enkel op native 1080P kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
DarkSide schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:13:
[...]

Ik heb er nog niets van gehoord. Het zou niet onmogelijk moeten zijn. LG heeft, dacht ik, ook een 32" plasma.
Maar plasma schermen zijn gewoon lastig te maken in een klein formaat. Zeker als je ook nog Full HD zou willen. En hoewel de techniek steeds beter word, betwijfel ik of Panasonic tijd zal steken om een 32" Plasma te ontwikkelen.
Lijkt me lulverhaal van de verkoper. Die LG had lagere resolutie dan een standaard CRT, en dan kun je imho beter een goede CRT zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:33:
[...]

Ik heb nu de 50G10, en waarschijnlijk ga je spijt van je 46G10 krijgen. Het is jammer dat groter als 50" veel duurder is, anders had ik liever nog groter gehad. >:)
Ik zou eigenlijk voor de 42 inch gaan, maar ik kwam er achter dat voor mijn afstand de 46 inch toch beter is. Aangezien ik nog wat geld tegoed had en ik die gratis blueray speler ga verkopen kan ik voor de 46 inch gaan. Het prijsverschil tussen de 42 inch en 46 inch is al aanzienlijk groot.
50 inch vind ik eerlijk gezegd ook net ietsje te groot. Ik ben ook wel van hoe groter hoe beter. De 50 inch is te duur en past niet helemaal op de plek waar ik hem ga neerzetten. Dan komt hij te dicht bij mijn verwarmingsbuizen als ik hem ophang en bedekt mijn lichtknopje als ik ik hem op de voet zet. Ook staat hij dan maar enkele cm's van de deur af.

Is er eigenlijk een verschil in beeldkwaliteit tussen een 42 inch en een 46 inch? Ze moeten in een 42inch een even grote resolutie proppen als bij de 46 inch. Dus hetzelfde in een kleinere oppervlakte. Ik heb wel gelezen dat het juist moeilijker is om kleinere full-hd plasma's te maken. 42 inch is de kleinste full-hd die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:02:
[...]

Aangezien ik nog wat geld tegoed had en ik die gratis blueray speler ga verkopen kan ik voor de 46 inch gaan.
Is die gratis speler een actie van Panasonic ofzo?

Ik zie het al.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 23-11-2009 15:14 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:50
Als ik op mijn p42G10 mijn pc aansluit. (hd4850 kaart) via hdmi. full hd resolutie. Dan zie ik alsnog een donkere rand om het beeld heen van pixels.

Is dat normaal en zo nee hoe gaat het weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donkere rand als in balken? Dat kan je met overscan inregelen, ik had precies het omgekeerde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

sjimmel schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:15:
Als ik op mijn p42G10 mijn pc aansluit. (hd4850 kaart) via hdmi. full hd resolutie. Dan zie ik alsnog een donkere rand om het beeld heen van pixels.

Is dat normaal en zo nee hoe gaat het weg?
Is normaal. En heeft te maken met overscan functie. Die moet je in de CCC even aanpassen naar 0.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
Heel erg bedankt ik begon me al zorgen te maken. Ik heb catalyst 9.7 en daar zit iets niet goed. Telkens als ik overscan etc. wil aanpassen springt hij naar het welkom scherm dus eerst maar een nieuwe catalyst.

(Net geinstalleed en nu zijn de randen weg. Ik krijg hem niet helemaal perfect maar de randen zijn duidelijk minder.)

Bedankt voor de hulp

[ Voor 25% gewijzigd door sjimmel op 23-11-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje13 schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:24:
[...]

Lijkt me lulverhaal van de verkoper. Die LG had lagere resolutie dan een standaard CRT, en dan kun je imho beter een goede CRT zoeken.
Dit lijkt me juist een lulverhaal , ik heb nl. die 32'' plasma van LG en deze heeft een HD-Ready resolutie
-> LG type 32PG6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ik ga denk ik toch voor de 42 inch. De 46 inch kan ik net wel/niet betalen. Dan moet ik die blueray speler ook nog persé goed verkopen. Dan houd ik niets over. Als ik de 42 inch neem dan houd ik wat over om een game te kopen, leuke dingen doen in december. Ik wilde oorspronkelijk een 32 inch kopen, toen 37 inch, daarna 40 of 42 inch. Zo blijft het doorgaan. Ik weet dat 46inch misschien net wat fijner is, maar het prijsverschil met de 42 inch is zo enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:38:
[...]

Dit lijkt me juist een lulverhaal , ik heb nl. die 32'' plasma van LG en deze heeft een HD-Ready resolutie
-> LG type 32PG6000
Ik zag idd dat het gewoon 720p is, niks mis mee bij 32'. Hoe bevalt deze plasma trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
-> LG type 32PG6000
Oké, dan hadden we een misverstand over het type nummer.

Ik had de 32PC51 in gedachten en die is wel maar 480p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu heb ik een gebruiksaanwijzing van de P50V10 gedownload via de site van Panasonic. Maar daar staan hele andere menu's in, met veel meer mogelijkheden dan ik heb?

Ook andere benamingen. Bijvoorbeeld "Zijnpaneel" wordt omschreven als "beeldscherm" waar dan weer een waarde van "100hz" wordt genoemd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sjimmel schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:31:
Heel erg bedankt ik begon me al zorgen te maken. Ik heb catalyst 9.7 en daar zit iets niet goed. Telkens als ik overscan etc. wil aanpassen springt hij naar het welkom scherm dus eerst maar een nieuwe catalyst.

(Net geinstalleed en nu zijn de randen weg. Ik krijg hem niet helemaal perfect maar de randen zijn duidelijk minder.)

Bedankt voor de hulp
Toch moet het helemaal 100% weg zijn.

In de instellingen van de videokaart moet je, nadat je de resolutie van het bureaublad op 1920x1080 hebt gezet, aangeven dat de kaart niet mag scalen.
Bij Nvidia moet je een vinkje aanzetten.
Krivas schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:40:
Nu heb ik een gebruiksaanwijzing van de P50V10 gedownload via de site van Panasonic. Maar daar staan hele andere menu's in, met veel meer mogelijkheden dan ik heb?

Ook andere benamingen. Bijvoorbeeld "Zijnpaneel" wordt omschreven als "beeldscherm" waar dan weer een waarde van "100hz" wordt genoemd ??
Dat was mn vorige hdtv. Wat wil je precies weten?

Het Zijpaneel kan je aan/uit zetten en dat bepaalt hoe zwart de zwarte balken bij bijvoorbeeld een 21-9 film worden getoond. Dit kan dus zwart of grijs.

Er is ook een optie op het scherm op 50hz te zetten, maar die is nutteloos.

Ik zal vanmiddag s kijken of er inderdaad een verschil is met de handleiding die ik had. Misschien had je een ander landentype te pakken?

Even vlug gekeken, maar volgens mij klopt het allemaal wel hoor.
Beeldscan en Zijpaneel staan er beide gewoon in. Let wel: dit zijn 2 verschillende dingen dus.

Ik heb de PV70F gedownload en dat was precies t type die ik had.
Het is ook zo dat sommige opties alleen verschijnen bij bepaalde sources! Misschien dat jou dit op t verkeerde been gezet hebt?

De optie Beeldscan zal bijv niet verschijnen bij de source Scart en wèl bij hdmi.

[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met ongeldige DNS-naam is opgelost door beide adressen in te vullen. :/
Normaal is 1 adres ook voldoende maar goed. Is er trouwens nog iets aan regio oid in te stellen? Vind het youtube gedeelte wel heel erg amerikaans getint.

@Krivvas: Welke mogelijkheden zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
De opties A-kleursysteem, GUIDE+, 24P smooth, heb ik al helemaal niet, in het menu van de tv???? Ook de opties van teletekst heb ik helemaal niet. Het betreft bladzijde 30 en 31 van de gebruiksaanwijzing.

Ik heb in het menu gekeken terwijl de Humax decoder, aangesloten met HDMI, eraan ging. Dus dat 24P er niet bijstaat kan ik me nog voorstellen...

Dit is toch wel heel vreemd..... dit gebruiksaanwijzing die ik heb is: TX-P50V10E De TV is gekocht bij een MicroElectro.

[ Voor 57% gewijzigd door Krivas op 24-11-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Op een PV70 zit helemaal geen 24p smooth. Ik zal de handleiding ff bekijken.Ik vergiste me trouwens met de beeldscan optie, want die zit ook niet op de PV70.
Overscan is niet uit te schakelen.Ik zie t niet staan hoor. Heb je niet per ongeluk de PZ gedownload?

[ Voor 57% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handleiding is niet meer te downloaden.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Natuurlijk wel. Heb het net nog gedaan ;)

http://www.panasonic.nl/h...323/index.html#anker_3323

[ Voor 126% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Op de handleiding die ik gedownload heb, staat toch duidelijk: Modelnr. TX-P42V10E en TX-P50V10E ..... ik snap er niets van. Net zoals ik niets snap van het verbruik, wat ik hier eerder al eens heb aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krivas schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:07:
Op de handleiding die ik gedownload heb, staat toch duidelijk: Modelnr. TX-P42V10E en TX-P50V10E ..... ik snap er niets van. Net zoals ik niets snap van het verbruik, wat ik hier eerder al eens heb aangegeven.
...klopt het modelnr van je tv dan wel, niet per ongeluk een of ander import model gekregen met wat afwijkende specs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb even een newbie vraagje. Ik heb besloten een plasma van Panasonic te kopen, maar kom er maar niet echt achter welke van de serie ik zou willen kopen. Is er ergens een duidelijk overzicht te vinden van de verschillen?

Ik ga de televisie vooral gebruiken voor films, en heb al een apparaat voor het streamen van films (de Popcorn Hour) dus al te veel wireless zaken / online zaken is niet echt heel nodig. Gamen doe ik niet. Is er een versie die voor mij "duidelijk" in aanmerking komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:43:
Hoi, ik heb even een newbie vraagje. Ik heb besloten een plasma van Panasonic te kopen, maar kom er maar niet echt achter welke van de serie ik zou willen kopen. Is er ergens een duidelijk overzicht te vinden van de verschillen?

Ik ga de televisie vooral gebruiken voor films, en heb al een apparaat voor het streamen van films (de Popcorn Hour) dus al te veel wireless zaken / online zaken is niet echt heel nodig. Gamen doe ik niet. Is er een versie die voor mij "duidelijk" in aanmerking komt?
Op de site van panasonic kun je de onderlinge modellen vergelijken.

Welke tv je moet/gaat kopen is enorm afhankelijk van je budget natuurlijk :)
Nog een aantal criteria zijn kijkafstand, plaatsing van de tv (ivm veel licht/reflecties), stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:55:
[...]

Op de site van panasonic kun je de onderlinge modellen vergelijken.

Welke tv je moet/gaat kopen is enorm afhankelijk van je budget natuurlijk :)
Nog een aantal criteria zijn kijkafstand, plaatsing van de tv (ivm veel licht/reflecties), stroomverbruik.
http://panasonic.nl/html/...&p=TX-P42GA11&p=TX-P42G10

Maar je moet wel erg goed zoeken naar de verschillen :D Geld is het probleem niet zo, wil alleen niet te veel geld investeren in zaken die ik toch niet ga gebruiken. Bijvoorbeeld een televisie die extra duur is omdat je er zo goed op kan gamen..

THX ; hebben mensen daar ervaring mee en is het echt een groot verschil?

edit: Knoop maar doorgehakt, de Panasonic Viera TX-P42V10 zojuist online besteld. Hoop dat ie een beetje snel geleverd gaat worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, zowel met IE als met FF lukt het niet. Bestand is beschadigd oid terwijl ik hem maandagochtend wel had. (per abuis weer weggegooid)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn hem ergens te uppen? ;)

Edit: Inmiddels na een poging of 30 wel gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:53:
[...]

http://panasonic.nl/html/...&p=TX-P42GA11&p=TX-P42G10

Maar je moet wel erg goed zoeken naar de verschillen :D Geld is het probleem niet zo, wil alleen niet te veel geld investeren in zaken die ik toch niet ga gebruiken. Bijvoorbeeld een televisie die extra duur is omdat je er zo goed op kan gamen..

THX ; hebben mensen daar ervaring mee en is het echt een groot verschil?

edit: Knoop maar doorgehakt, de Panasonic Viera TX-P42V10 zojuist online besteld. Hoop dat ie een beetje snel geleverd gaat worden :)
Zo jij bent er snel uit :) En op die tv kan je ook nog goed gamen :9

Ik heb net de TX-P42G10 besteld :D

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik heb hier met mijn PZ85 ook opeens nogal last van posterization. Dit valt me pas op nadat ik intensief Windows 7 ben gaan gebruiken, en alléén bij HD bestanden. Het valt me totaal niet op bij digitale tv (SD/HD). Het valt wel erg op bij heel veel MKV's die ik heb. Extreem goed voorbeeld een willekeurige episode van Desperate Housewives. Meteen het intro met de appel. Extreme posterization te zien...

Ook American Gangster, op het vervelende af zie ik colour banding. Zelfs in een 'remux' versie (dus 1:1 rip, geen compressie) zie ik erg zichtbaar bijna altijd banding.

Als ik mijn ps3 aansluit, heb ik er eigenlijk geen last van. De ps3 'ruist' het beeld op die plekken, zodat het niet opvalt (dithering). Ik vind het machtig vreemd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Ossi
psy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:01:
Ik heb hier met mijn PZ85 ook opeens nogal last van posterization. Dit valt me pas op nadat ik intensief Windows 7 ben gaan gebruiken, en alléén bij H.264 bestanden. Het valt me totaal niet op bij digitale tv (SD/HD). Het valt wel erg op bij heel veel MKV's die ik heb. Extreem goed voorbeeld een willekeurige episode van Desperate Housewives. Meteen het intro met de appel. Extreme posterization te zien...

Ook American Gangster, op het vervelende af zie ik colour banding. Zelfs in een 'remux' versie (dus 1:1 rip, geen compressie) zie ik erg zichtbaar bijna altijd banding.

Als ik mijn ps3 aansluit, heb ik er eigenlijk geen last van. De ps3 'ruist' het beeld op die plekken, zodat het niet opvalt (dithering). Ik vind het machtig vreemd.
Dat klinkt als een probleem van de videokaart...
Hoe heb je de (computer/HTPC?) aangesloten?

Probeer eens nieuwe drivers of eventueel oude drivers.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:47:
[...]

Zo jij bent er snel uit :) En op die tv kan je ook nog goed gamen :9

Ik heb net de TX-P42G10 besteld :D
waar heb je hem besteld, en voor hoeveel.
want ga hem ook halen, was van de week bij foto klein en daar stond hij voor 988 maar als ik hem snel wilde zou het me 900 kosten. de verkoopster vertelde me dat als ik de module voor digitene erbij zou nemen (50 euro) dat ze wel een mooi prijsje kon maken voor me + een gratis blue ray speler (249 euro ivm actie) :*)

• psy

psy

Ossi schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:05:
[...]

Dat klinkt als een probleem van de videokaart...
Hoe heb je de (computer/HTPC?) aangesloten?

Probeer eens nieuwe drivers of eventueel oude drivers.
Betreft een Geforce 9400. Heb al heel wat drivers geprobeerd maar geen verbetering.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

badboynova schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:08:
[...]

waar heb je hem besteld, en voor hoeveel.
want ga hem ook halen, was van de week bij foto klein en daar stond hij voor 988 maar als ik hem snel wilde zou het me 900 kosten. de verkoopster vertelde me dat als ik de module voor digitene erbij zou nemen (50 euro) dat ze wel een mooi prijsje kon maken voor me + een gratis blue ray speler (249 euro ivm actie) :*)
Bij plasma-discounter.nl

€864+€8 (verwijderingsbijdrage) +€50 bezorgkosten= €922

Er zit ook een voucher bij voor de Panasonic BD-60 blueray speler. Die is bij hun €185 en bij de BCC €199. :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:43
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:47:
Is nu het enige verschil tussen de G en S serie dat de S het oude panel heeft (en dus een refreshrate van 400 hz ipv 600) en 900 beeldlijnen ipv 1080 en dus eigenlijk geen echte Full Hd is. En ga ik hier uberhaupt iets van merken.

En is het met de S dus ook mogelijk om de Ziggo module te plaatsen (wel op zweeds zetten heb ik begrepen)

Enig idee welk versie de laatste update is voor de G serie en/of de S.

Ik wilde in eerste instantie voor de G gaan maar zie niet in waarom ik 150 euro meer zou betalen voor hetzelfde apparaat.Of kan iemand mij ervan overtuigen dat het dit wel waard is.

Thnx
Klopt weinig van je vragen. De refreshrate is niet 600Hz of 400Hz, die waarden staan voor wat anders, een paar pagina's terug te vinden. Daar moet je je zeker niet blind op staren, want het verschil tussen 400 en 600 ga je vrijwel niet zien. Ik weet niet of de S een andere resolutie heeft dan de G maar dat lijkt me vrij sterk. Helemaal een resolutie van 900 horizontale beeldlijnen.

Het is met geen enkele Panasonic mogelijk de Ziggo CI+ module te gebruiken. Ook niet als je hem op Zweeds zet. Het is bij de modellen die jij noemt wel mogelijk een alphacrypt kaart te gebruiken als CI module. Je moet hem dan idd op regio Zweden zetten. Dit is wat anders dan de officiele Ziggo module en wordt dus ook niet door Ziggo ondersteund!

PSN: Sluuz

• badboynova
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:42:
[...]

Bij plasma-discounter.nl

€864+€8 (verwijderingsbijdrage) +€50 bezorgkosten= €922

Er zit ook een voucher bij voor de Panasonic BD-60 blueray speler. Die is bij hun €185 en bij de BCC €199. :)
dat is ook geen slechte deal, ik ga zelf ook ff kijken als ik een nog mooier prijsje kan krijgen. heb als voordeel dat hij niet bezorgd hoeft te worden, omdat de winkel bijna om de hoek is en heb een bus dus kan hem gelijk mee nemen want ze hebben hem op voorraad. dus het eerste bod samen met de extra module voor 900 euro is voor mij een koopje, en als een echt nederlander gaan we gewoon meer afdingen :+

• Ossi
psy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:27:
[...]

Betreft een Geforce 9400. Heb al heel wat drivers geprobeerd maar geen verbetering.
Hoe heb je m aangesloten?
En had je dit eerder ook?

Verwijderd

badboynova schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:21:
[...]

dat is ook geen slechte deal, ik ga zelf ook ff kijken als ik een nog mooier prijsje kan krijgen. heb als voordeel dat hij niet bezorgd hoeft te worden, omdat de winkel bijna om de hoek is en heb een bus dus kan hem gelijk mee nemen want ze hebben hem op voorraad. dus het eerste bod samen met de extra module voor 900 euro is voor mij een koopje, en als een echt nederlander gaan we gewoon meer afdingen :+
Dat is wel erg handig ja. Dit model was vanaf maandag niet meer op voorraad. Gisteren hadden ze er toevallig weer één. Iemand zal zn order wel geannuleerd hebben. Geluk voor mij. Kan ik er eerder van genieten. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet (terug) vinden of de TX-P42S10 , net als de X-serie, een minder spiegelende glasplaat heeft. Iemand die deze kennis wel (paraat) heeft ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:39:
Ik kan niet (terug) vinden of de TX-P42S10 , net als de X-serie, een minder spiegelende glasplaat heeft. Iemand die deze kennis wel (paraat) heeft ?
Ik heb de S, X, G en V in verschillende winkels gezien. De S spiegelt het meest van allemaal (duidelijk te zien). De X spiegelt een klein beetje. Bij de G en V nam ik amper spiegeling waar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:09:
[...]

Ik heb de S, X, G en V in verschillende winkels gezien. De S spiegelt het meest van allemaal (duidelijk te zien). De X spiegelt een klein beetje. Bij de G en V nam ik amper spiegeling waar.
okee, duidelijk... wel jammer dat de duurdere S serie meer spiegelt als de goedkopere X...

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
iemand die ervaring heeft met de TX-P42G10 en dan in combinatie met zonlicht wat erop schijnt?
Bij de winkel zei men namelijk dat plasma televisies veel last hebben van weerkaatsing.
Ik ben van plan de tv in de kamer te zetten, maar dan kan er wel zonlicht door de ramen direct op de tv vallen.
zoeperman schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:23:
iemand die ervaring heeft met de TX-P42G10 en dan in combinatie met zonlicht wat erop schijnt?
Bij de winkel zei men namelijk dat plasma televisies veel last hebben van weerkaatsing.
Ik ben van plan de tv in de kamer te zetten, maar dan kan er wel zonlicht door de ramen direct op de tv vallen.
Zonlicht erop zie je wel duidelijk. Gewoon hetzelfde als bij een CRT met vol licht erop en je ziet niets meer.

Verwijderd

Topicstarter
zoeperman schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:23:
slechts 2 posts boven je wordt volgens mij het antwoord al gegeven ;) (nu hieronder... :) )
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:09:
[...]Ik heb de S, X, G en V in verschillende winkels gezien. De S spiegelt het meest van allemaal (duidelijk te zien). De X spiegelt een klein beetje. Bij de G en V nam ik amper spiegeling waar.

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:41:
[...]
slechts 2 posts boven je wordt volgens mij het antwoord al gegeven ;) (nu hieronder... :) )

[...]
ja maar dat was niet met zonlicht erop, dat was gewoon spiegelen...
Misschien dan toch over een lcd nadenken

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben nu nog in het bezit van een 2 ton zware 82cm beeldkanon. Doet het nog prima en een week geleden dacht ik nog "ach, een nieuwe TV komt wel over een jaar of 2 (als ik verhuis)". En nu sta ik om één of andere reden op het punt de P50v10 te kopen. :) De goede berichten (behalve energieverbruik) vooral over THX in combinatie met een relatief schappelijke prijs (vergelijken met LCD/LED met dezelfde grootte) hebben me naar deze TV geleid.

Nu liep ik vanavond even door de Saturn en daar stond zowaar deze plasma in de winkel, tussen veel ander HD schermen. Wat me opviel is dat alle schermen (ook ander merken) heel duidelijk color-banding of posterization (of hoe het ook heet) vertoonden. Ik weet dat in zo'n grote winkel vaak het signaal niet ideaal is, en volgens mijj stond er één of ander non-HD promo DVDtje te spelen. Maar ik vond het toch typisch en ik kon mijn vriendin niet ongelijk geven dat ze begon te twijfelen om zoveel geld aan een HD uit te geven, zeker met zulk een energie-verbruik.
Even verderop stond de P42V10 wat prominenter opgesteld met een Panasonic Viera demo, en dat zag er wel heerlijk uit. Maar goed kijkend zag ik toch nog wat posterization. Hebben alle HD schermen dat op ligt dat aan de instelling? Begin toch weer een beetje te twijfelen over LED, maar da's weer duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ray-zor op 26-11-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

LED TV bestaat niet!
Het is en blijft een LCD, alleen backlight is LED ipv CCFL.

FFS!

Wellicht dat als je met je neus erop zit dat je het ziet, maar als je gewoon op een normale afstand kijkt komt het beeld van een plasma veel natuurlijker over dan het beeld van een LCD (imho)

[ Voor 52% gewijzigd door oXygeN op 27-11-2009 10:17 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
oXygeN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:16:
LED TV bestaat niet!

FFS!

Wellicht dat als je met je neus erop zit dat je het ziet, maar als je gewoon op een normale afstand kijkt komt het beeld van een plasma veel natuurlijker over dan het beeld van een LCD (imho)
Ze zijn toch juist bezig om wel een LED tv te maken...
OLED ofzo, dus daadwerkelijk LEDs als pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Ja, maar dat duurt nog wel een paar jaar voordat ze in redelijk formaat + normale prijzen te krijgen zijn, dus dat is gewoon nu niet aan de orde...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 50g10 nu bijna twee weken, en het beeld is gewoon geweldig mooi. Ik zie geen posterisation, en ik kijk veel naar (full)hd films/series.

Het enige wat ik wel zie zijn de "lopende miertjes"/dithering als je je neus tegen het scherm aan drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

oXygeN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:16:
LED TV bestaat niet!

FFS!

Weet ik. :) Maar ik dacht dat het hier wel ingeburgerd was om "LED tv" te zeggen ipv "LCD met LED backlight". Niet dus, excusses. :P ;) Anyway, het effect wat ik zag (op een metertje of 2) was zowel bij plasma en LCD (ik heb niet gekeken welke backlights die LCD hadden), dus daar maakte ik geen onderscheid tussen.

In het show-display naast de P42v10 (of was het nu de 46) stonden Samsung LCD's met LED (edge-lit) en de scherpte en helderheid daarvan sprongen behoorlijk in het oog. Maar de pijs en de achterstand die ook goede LCD's nog steeds hebben op goede plasma's qua beeldkwailiteit doen me toch voor de Panasonic V-serie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray-zor schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:10:
en de scherpte en helderheid daarvan sprongen behoorlijk in het oog.
Pijn in de ogen. Zo in een showdisplay vond ik het wel mooi maar plasma geeft een veel rustiger beeld. :9
Sowieso vind ik veel LCD tv's vermoeiend kijken. Zo voor een uurtje geen probleem maar een wat langere film levert een (lichte) hoofdpijn op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sony demo die ze vaak in winkels aan hebben staan, met dat witte vlak en die bewegende Sony letters ,heeft nogal last van posterazation. Op elke TV in de winkel zie je het.

mmm ik dacht dat je bij plasma-discounter.nl na één werkdag een mailtje kreeg voor een bezorgafspraak. Het is nu al werkdag twee. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:33:
Die Sony demo die ze vaak in winkels aan hebben staan, met dat witte vlak en die bewegende Sony letters ,heeft nogal last van posterazation. Op elke TV in de winkel zie je het.

mmm ik dacht dat je bij plasma-discounter.nl na één werkdag een mailtje kreeg voor een bezorgafspraak. Het is nu al werkdag twee. Ik ben benieuwd.
anders bel je ze even.

ik heb zelf al ruimte gemaakt waar hij moet gaat staan, dus het is straks tijd om hem op te halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:50:
[...]

anders bel je ze even.

ik heb zelf al ruimte gemaakt waar hij moet gaat staan, dus het is straks tijd om hem op te halen :*)
Ik heb helaas niet die luxe. Ik heb geen grote auto en geen rijbewijs. Ook woon ik aan het einde van Nederland.

Ik wacht nog een paar uurtjes en dan zal ik bellen :)

Edit: Ik krijg net een mailtje dat hij niet meer op voorraad is. :( Ik zag toch echt duidelijk staan dat ze er één op voorraad hadden toen ik op bestellen drukte. Een paar minuten later toen mijn betaling was gedaan stond hij op "niet meer op voorraad". Dan ga je er toch vanuit dat alles is gelukt. In het mailtje staat: "Deze verwachten wij deze week of aankomende week weer geleverd te krijgen." Ik kan wel annuleren wanneer ik wil, maar dan ben ik nog niet sneller. Maarja, volgens mijn moeder ben ik ongeduldig. Vroeger moest je 12 weken wachten op een bankstel. :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ossi schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:59:
[...]

Hoe heb je m aangesloten?
En had je dit eerder ook?
Heb inmiddels eens uitgebreid een grote hoeveelheid MKV's geprobeerd. Probleem doet zich vooral voor bij de film American Gangster, maar dit is een erg donkere film, en ik heb het contrast toch wel een stuk hoger staan als bv op mijn monitor. Maar in al die donkere scnes valt het op de TV erg op. Ik denk dat het echt aan de bron ligt (het is dus wel een 1:1 rip...), in combinatie met het feit dat ik alleen de Microsoft decoder dit kan laten afspelen. Wat ik ook probeer, een andere decoder, altijd weer die Microsoft deocder. Ik denk dat deze wat minder goed omgaat met VC-1 decodering.

Veel andere films zien er perfect uit. In de serie Lost is t ook een beetje zichtbaar maar niet storend. In desperate is het iets meer zichtbaar maar ook nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
psy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:09:
[...]

Heb inmiddels eens uitgebreid een grote hoeveelheid MKV's geprobeerd. Probleem doet zich vooral voor bij de film American Gangster, maar dit is een erg donkere film, en ik heb het contrast toch wel een stuk hoger staan als bv op mijn monitor. Maar in al die donkere scnes valt het op de TV erg op. Ik denk dat het echt aan de bron ligt (het is dus wel een 1:1 rip...), in combinatie met het feit dat ik alleen de Microsoft decoder dit kan laten afspelen. Wat ik ook probeer, een andere decoder, altijd weer die Microsoft deocder. Ik denk dat deze wat minder goed omgaat met VC-1 decodering.

Veel andere films zien er perfect uit. In de serie Lost is t ook een beetje zichtbaar maar niet storend. In desperate is het iets meer zichtbaar maar ook nog te doen.
Speel je het af via een HTPC?
Is die nieuw? Of heb je m ook eerder gebruikt op deze of een andere tv?
Welk programma gebruik je om het materiaal af te spelen?

Allemaal belangrijke factoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ossi schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:11:
[...]

Speel je het af via een HTPC?
Is die nieuw? Of heb je m ook eerder gebruikt op deze of een andere tv?

Allemaal belangrijke factoren :)
Speel je het af via een HTPC? -
> Ja

Is die nieuw?
-> Ja, maar het is inmiddels mijn 2e htpc

Of heb je m ook eerder gebruikt op deze of een andere tv?
-> Heb eerste Vista heel even geprobeerd maar zodra ik een legale Win7 had meteen dat erop gezet
Onder Vista is het me nooit opgevallen, maar die periode was met deze htpc TE kort

-> Bedoeling is dat alles afspeelbaar is met Mediacenter.
Ter test gebruik ik ook Windows Media Player, en Mediaplayerclassic HC.
Alle spelers geven exact hetzelfde resultaat. Als code'pack' gebruik ik alleen Shark007 codecs.
Deze maakt gebruik van ffdshow, naast de standaard Microsoft decoders.
Op mijn oude Vista HTPC is me dit nooit opgevallen, maar dit was een AMD/ATI exemplaar. Niet te vergelijken dus. Daar had ik ook vooral last van dat het allemaal niet echt vloeiend liep. Misschien viel het me daar wel niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben net weer een vracht binnen gekregen met de 42G10 (hij is weer ruim op vooraad). Ik kreeg een bericht dat hij ook al vandaag met inventra wordt meegestuurd. :D netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:54:
[...]

Ze zijn toch juist bezig om wel een LED tv te maken...
OLED ofzo, dus daadwerkelijk LEDs als pixels.
Nope en gaat er ook niet meer komen ook. Sony was hier het verste mee in ontwikkeling en die zijn er volledig me gestopt. Te weining WOW factor voor het grote publiek alleen maar een andere techniek die verder niets brengt. (ja betere/natuurlijkere kleuren maar daar zit het grote publiek niet op te wachten want dan zou plasma nu ook beter verkopen t.o.v. de zuurstok LCD kleuren) 3D is de grote nieuwe WOW factor dus daar gaat nu al het ontwikkelgeld naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:47:
Ze hebben net weer een vracht binnen gekregen met de 42G10 (hij is weer ruim op vooraad). Ik kreeg een bericht dat hij ook al vandaag met inventra wordt meegestuurd. :D netjes!
eind goed, al goed zou ik zeggen.

ik heb de mijn nu hier staan (wat een geweldig ding zeg) ik ga nu alles aansluiten, eerst me xbox natuurlijk :*).
heb net ook gelijk hdmi kabels gehaald bij de lidl, hopelijk zijn het een beetje goede kabels anders bestel ik wel andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:54:
[...]

Nope en gaat er ook niet meer komen ook. Sony was hier het verste mee in ontwikkeling en die zijn er volledig me gestopt. Te weining WOW factor voor het grote publiek alleen maar een andere techniek die verder niets brengt. (ja betere/natuurlijkere kleuren maar daar zit het grote publiek niet op te wachten want dan zou plasma nu ook beter verkopen t.o.v. de zuurstok LCD kleuren) 3D is de grote nieuwe WOW factor dus daar gaat nu al het ontwikkelgeld naartoe.
Sony is er niet mee gestopt en OLED is nog wel degelijk in ontwikkeling. Alleen zal er voorlopig nog niet echt een betaalbare OLED tv op de markt komen, denk dat dat nog wel een paar jaar zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@diverse posts hierboven.. ...voor OLED, LED en Sony zijn vast wel andere topics te vinden dan hier in het Plasma topic van Panasonic ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:32:
[...]

eind goed, al goed zou ik zeggen.

ik heb de mijn nu hier staan (wat een geweldig ding zeg) ik ga nu alles aansluiten, eerst me xbox natuurlijk :*).
heb net ook gelijk hdmi kabels gehaald bij de lidl, hopelijk zijn het een beetje goede kabels anders bestel ik wel andere.
Ja ik hoop dat ik hem dinsdag heb. Woensdag en donderdag ben ik er niet. Anders wordt het pas volgende week vrijdag. Heb zin om er op te gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:55:
[...]

Ja ik hoop dat ik hem dinsdag heb. Woensdag en donderdag ben ik er niet. Anders wordt het pas volgende week vrijdag. Heb zin om er op te gamen!
ben zelf blij dat ik hem gelijk mee kon nemen, onderweg nog ff een nieuw game gehaald voor de xbox (ufc 2009) dus ik hoop veel bloed te zien straks.

wat me toch blijft verbazen, is dat hij zich zo simpel aanpast met de licht opbrengst in de kamer je merkt er niks van en toch blijft het beeld mooi.

heb nu enkel tv gekeken, maar ik ben benieuwd hoe het beeld is als ik ga game.
maar nu eerst me bordje leeg eten (wat wel snel zal gaan) en dan gaan we echt game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
Hallo tweakers, ik heb een muursteun gekocht voor de p42G10. (waar ik overigens heel blij mee ben, bluray earth was gewoon adembenemend) en wel deze steun: http://www.samenkopen.net/action_product/133281/665020
Maar de schroefjes die achterin het scherm gaan (waar plastic doppen zitten) zijn te dun.

Weet iemand welk schroefdraad ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboynova schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:37:
[...]

ben zelf blij dat ik hem gelijk mee kon nemen, onderweg nog ff een nieuw game gehaald voor de xbox (ufc 2009) dus ik hoop veel bloed te zien straks.

wat me toch blijft verbazen, is dat hij zich zo simpel aanpast met de licht opbrengst in de kamer je merkt er niks van en toch blijft het beeld mooi.

heb nu enkel tv gekeken, maar ik ben benieuwd hoe het beeld is als ik ga game.
maar nu eerst me bordje leeg eten (wat wel snel zal gaan) en dan gaan we echt game.
Hij komt dinsdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
In ben geïnteresseerd in de PANASONIC
TX P 42 S 10.

Voornamelijk voor xbox360 en hd films vanaf de pc af te spelen, wat denken jullie, moet dat hier goed op kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Stealthstorm op 28-11-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Stealthstorm schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:55:
Voornamelijk voor xbox360 en hd films vanaf de pc af te spelen, wat denken jullie, moet dat hier goed op kunnen?
Gaat lukken ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stealthstorm schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:55:
In ben geïnteresseerd in de PANASONIC
TX P 42 S 10.

Dat gaat helemaal niet lukken. Dat ding is nog in zwart wit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:28:
[...]

Dat gaat helemaal niet lukken. Dat ding is nog in zwart wit man!
behuizing met zebraprintje? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08-2023
Wil mijn Panasonic DVR-EH57 Dvd-recorder aansluiten op de TX-P42G10. Als ik gebruik maak van de DVB-C tuner (met alphacrypt classic), hoe dien ik dan de dvd-recorder aan te sluiten en met welke kabels? Ik realiseer me dat ik niet digitaal kan opnemen met de EH-57 maar wil deze nog niet afschrijven. Ook wil ik de Guide Plus functie blijven gebruiken. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
dat dacht ik ook al :( hij is inderdaad alleen zw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
sjimmel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:02:
Hallo tweakers, ik heb een muursteun gekocht voor de p42G10. (waar ik overigens heel blij mee ben, bluray earth was gewoon adembenemend) en wel deze steun: http://www.samenkopen.net/action_product/133281/665020
Maar de schroefjes die achterin het scherm gaan (waar plastic doppen zitten) zijn te dun.

Weet iemand welk schroefdraad ik moet hebben?
Iemand welke schroefmaat achter in de p42G10? achter de plastic dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmel schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:49:
[...]

Iemand welke schroefmaat achter in de p42G10? achter de plastic dopjes?
Je zou kunnen kijken welke schroefjes bij deze modellen zitten.

http://www.plasma-discoun...rt-112222/muurbeugels.htm

Op pag. 7 van de handleiding staat dat je voor de voetsteun M5 nodig hebt. Misschien dat de ophangbeugel dezelfde heeft??? De handleiding zegt alleen maar dat je hem voorzichtig moet ophangen.

handleiding:
http://tda.panasonic-euro.../OI/804210/TQB0E0797B.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
erik39 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:02:
Wil mijn Panasonic DVR-EH57 Dvd-recorder aansluiten op de TX-P42G10. Als ik gebruik maak van de DVB-C tuner (met alphacrypt classic), hoe dien ik dan de dvd-recorder aan te sluiten en met welke kabels? Ik realiseer me dat ik niet digitaal kan opnemen met de EH-57 maar wil deze nog niet afschrijven. Ook wil ik de Guide Plus functie blijven gebruiken. Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat je een scart kabel (alle aders doorgetrokken) zal moeten gebruiken en ergens in de TV iets moet instellen in verband met QLink. Misschien dat iemand een gelijkaardig setup heeft en kan helpen. Anders moet je eens je handleiding bijnemen, er staat volgens mij hierover iets in.

HDMI is verlopig enkel van recorder naar tv en heeft geen video-kanaal van tv naar recorder (wat bij scart wel mogelijk is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
Bedankt ro_serpiente.

Ik heb de handleiding goed doorgenomen en er staat inderdaad niets over de schroefmaat van de vesa gaten, vandaar de vraag hier. Ik ga als ik thuis ben de schroefjes van de voetsteun proberen (slaat zich voor het hoofd dat ik er niet zelf op kwam).

Eventueel anderen die het al weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:33:
[...]
Ha, dat zou wel kunnen ja. Er stond inderdaad vaak "Sony" in beeld. Maar ook een laptop en een stofzuiger, dus kon dat niet helemaal rijmen.
Anyway, m'n vriendin is een beetje moeilijk aan het doen over de enorme omvang van de P50V10 (nee, ze is niet veel gewend ;) ) en vooral het energie-verbruik. De w.a.f. is niet erg hoog, maar ik ga deze TV er wel doorheen drukken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Er is maar 1 ding waarvan vrouwen roepen "bigger is better" en geloof me, dat zal niet over je TV gaan 8)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:45:
Er is maar 1 ding waarvan vrouwen roepen "bigger is better" en geloof me, dat zal niet over je TV gaan 8)
badkamer? kledingkast? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:43:
[...]

Zo denk ik er ook over. Gelukkig wordt mijn gevoel bevestigd. Bij de plasma-discounter is er nu zelfs een actie.

"Actie! Koop nu een Viera 600Hz NeoPDP en ontvang een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau. Deze actie is geldig tot en met 24 december. De Blue-ray speler wordt u gratis toegestuurd door Panasonic nadat u de actiecoupon heeft ingestuurd."

bron: www.plasma-discounter.nl

Ik heb al een PS3 als Blueray-speler. Is deze beter? Anders weet ik wel iemand die hem graag overneemt :)
Ik vind deze anders beter.

http://www.hdbonus.com.au/hdbonus/

ps: Leuk zo'n blue ray speler maar ik zou hem zelf direct verkopen. Geeft mij maar een DVD Recorder ( om TV op te nemen als ik er niet bent aangezien nog bijna alles op SD wordt uitgezonden) of damn zo'n geluids systeem! Mooi _/-\o_ Jammer dat deze alleen in Austalie is.... :/

[ Voor 4% gewijzigd door freedzed6 op 30-11-2009 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
Wij hebben sinds enkele jaren de Panasonic 37PV70 die uitstekend bevalt.
Deze staat in de woonkamer nu willen we voor in de slaapkamer wederom een panasonic.

Spiegeling zal geen probleem zijn omdat we 1 klap raam hebben die van binnen kan worden geblindeerd.

Ik wil niet achteruit in beeld kwaliteit en zal een 2e mediabox aanschaffen van UPC.

Is de Panasonic TX-P37C10 gelijkwaardig aan de PV70 m.b.t de beeld kwaliteit.

Graag jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
21x2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:38:
Wij hebben sinds enkele jaren de Panasonic 37PV70 die uitstekend bevalt.
Deze staat in de woonkamer nu willen we voor in de slaapkamer wederom een panasonic.

Spiegeling zal geen probleem zijn omdat we 1 klap raam hebben die van binnen kan worden geblindeerd.

Ik wil niet achteruit in beeld kwaliteit en zal een 2e mediabox aanschaffen van UPC.

Is de Panasonic TX-P37C10 gelijkwaardig aan de PV70 m.b.t de beeld kwaliteit.

Graag jullie mening :)
Kuch, kun je niet gewoon voro de woonkamer een nieuwe kopen en de auto naar de slaapkaemr moven? :) Dus een mooie g10 voor in de woonkamer :) Maar eur 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
LOL, bedankt

Dat antwoord had ik verwacht.

Nee de 37PV70 blijft in de woonkamer,de vraagstelling blijft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
21x2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:12:
LOL, bedankt

Dat antwoord had ik verwacht.

Nee de 37PV70 blijft in de woonkamer,de vraagstelling blijft _/-\o_
Volgens mij kun je dan beter de X serie kopen.
Als je de specs vergelijkt op de website van panasonic dan rechtvaardigd dat wel de meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
psy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:19:
[...]

Speel je het af via een HTPC? -
> Ja

Is die nieuw?
-> Ja, maar het is inmiddels mijn 2e htpc

Of heb je m ook eerder gebruikt op deze of een andere tv?
-> Heb eerste Vista heel even geprobeerd maar zodra ik een legale Win7 had meteen dat erop gezet
Onder Vista is het me nooit opgevallen, maar die periode was met deze htpc TE kort

-> Bedoeling is dat alles afspeelbaar is met Mediacenter.
Ter test gebruik ik ook Windows Media Player, en Mediaplayerclassic HC.
Alle spelers geven exact hetzelfde resultaat. Als code'pack' gebruik ik alleen Shark007 codecs.
Deze maakt gebruik van ffdshow, naast de standaard Microsoft decoders.
Op mijn oude Vista HTPC is me dit nooit opgevallen, maar dit was een AMD/ATI exemplaar. Niet te vergelijken dus. Daar had ik ook vooral last van dat het allemaal niet echt vloeiend liep. Misschien viel het me daar wel niet op...
Dan lijkt het mij echt een probleem van de HTPC (codecs/drivers) en kun je beter in een HTPC forum je vraag stellen. Dit topic gaat echt over de panasonic plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
@ Ossi

Ik heb uiteraard specs bekeken echter de panasonic site heeft het over de TX-P37C10E en de TX 37PX10

Wat is het voordeel van de X10 ?
Het paneel is hetzelfde ,resolutie ect.... teletekst niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
21x2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:41:
@ Ossi

Ik heb uiteraard specs bekeken echter de panasonic site heeft het over de TX-P37C10E en de TX 37PX10

Wat is het voordeel van de X10 ?
Het paneel is hetzelfde ,resolutie ect.... teletekst niet
Reflectiecoating van de X serie is stukken beter, of misschien zit er uberhaupt geen coating op de C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Wat heerlijk zo,n Panasonic met DVB-C h.264 tuner.
Nu naast Ned 1,2,3 en eurosport in HD zonder smartcard ook RTL 4,5,7 en 8 in HD op de Caiway kabel hier!!!! _/-\o_ _/-\o_
Zie nu dat ook de belg één en canvas/ketnet in HD worden uitgezonden:P

[ Voor 18% gewijzigd door renbull op 30-11-2009 11:20 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Vreemd. Ik stond op het punt de P50V10 te bestellen bij Viptronics, maar voor de zekerheid nog via mail gevraagd of de gratis blu-ray speler actie ook via hen mogelijk was. Kreeg netjes een antwoord maar daarin wordt gesteld dat dit actie alleen voor fysieke winkels geldt. Dat bevreemd mij wel een beetje, bijvoorbeeld Bobshop.nl biedt dat volgens de site wel aan. Wat is jullie ervaring met die Panasonic actie?

EDIT: Dan maar besteld via Bobshop.nl. Scheelt maar 5 euro of zo. Als alles goed gaat, ben ik komende vrijdag een Panasonic TV rijker. 8) :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Ray-zor op 30-11-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
@ ossi

Je hebt een belangrijk punt, bedankt.

Het bekende AV Forums praat hier ook over.

http://www.avforums.com/f...-p42x10-tx-p42c10-12.html

Citaat van een post binnen de thread.

Had the pana tx37c10 delivered a couple of days ago.
Picture was good,easy to set up.BUT...
Just been to comet today and asked to swap the c10 for the x10!
The reflection on the c10 is awefull,watched alien vrs pred the other night,great picture quality but spent most of the night looking at myself in the tv!!
Cant believe panasonic would release a tv with such bad reflections.
Getting the x10 on saturday so fingers crossed lol

De X10 zou dan de voorkeur genieten.

Kan de X10 als gelijkwaardig gezien worden m.b.t de 37PV70 ?
M.A.W wat is de huidige model vervanger van de PV70 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:12:
Wat heerlijk zo,n Panasonic met DVB-C h.264 tuner.
Nu naast Ned 1,2,3 en eurosport in HD zonder smartcard ook RTL 4,5,7 en 8 in HD op de Caiway kabel hier!!!! _/-\o_ _/-\o_
Zie nu dat ook de belg één en canvas/ketnet in HD worden uitgezonden:P
Ik zit helaas in Ziggo gebied, maar met de alphacrypt is het ook wel lekker kijken op mijn 50g10 :)

Helaas hebben we nog geen RTL zenders in HD op Ziggo. Weet iemand waneer dat komt?

Ik vind het ook jammer dat de "Guide" functie het kanaal onderbreekt. Bij mijn dreambox werd de EPG transparant over het beeld geprojecteerd, wat ik eigenlijk veel beter vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
21x2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:22:
@ ossi

Je hebt een belangrijk punt, bedankt.

Het bekende AV Forums praat hier ook over.

http://www.avforums.com/f...-p42x10-tx-p42c10-12.html

Citaat van een post binnen de thread.

Had the pana tx37c10 delivered a couple of days ago.
Picture was good,easy to set up.BUT...
Just been to comet today and asked to swap the c10 for the x10!
The reflection on the c10 is awefull,watched alien vrs pred the other night,great picture quality but spent most of the night looking at myself in the tv!!
Cant believe panasonic would release a tv with such bad reflections.
Getting the x10 on saturday so fingers crossed lol

De X10 zou dan de voorkeur genieten.

Kan de X10 als gelijkwaardig gezien worden m.b.t de 37PV70 ?
M.A.W wat is de huidige model vervanger van de PV70 ?
Volgens mij zijn alle 37" plasma's van Panasonic Hd-ready. Dus daar valt geen winst te halen.
Maar de nieuwere technieken zullen de X wel beter maken dan de PV70... misschien ook wel energiezuiniger..
Dus toch een reden om de tv's te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een nieuwe TV aan het einde van het jaar en ik neig naar de G10. Alleen lees ik hier:
http://www.avforums.com/f...ests-between-g10-x10.html
Dat die dude een probleem heeft met "banding en flickering". Ik kan op het forum sporadisch mensen vinden die dat ook zeggen, maar nergens wat het precies is of waardoor het komt. Iemand hier wel?

Hallo met Tim

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste