Ik kan je er morgen meer over vertellen. Wat ik wel weet is dat sommige mensen met een vergrootglas op het scherm zitten wat normaal gesproken niemand doet. Ik heb de G10 al meerdere keren in de winkel gezien en hij heeft niet constant last van banding. Het ligt volgens mij dan ook aan de bron. Dat flickering heb ik nog nooit met mijn eigen ogen waargenomen. Ik heb het alleen op youtube gezien.Pkunk schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:55:
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een nieuwe TV aan het einde van het jaar en ik neig naar de G10. Alleen lees ik hier:
http://www.avforums.com/f...ests-between-g10-x10.html
Dat die dude een probleem heeft met "banding en flickering". Ik kan op het forum sporadisch mensen vinden die dat ook zeggen, maar nergens wat het precies is of waardoor het komt. Iemand hier wel?
renbull schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:12:
Wat heerlijk zo,n Panasonic met DVB-C h.264 tuner.
Nu naast Ned 1,2,3 en eurosport in HD zonder smartcard ook RTL 4,5,7 en 8 in HD op de Caiway kabel hier!!!!
Zie nu dat ook de belg één en canvas/ketnet in HD worden uitgezonden:P
gewoon de kabel uit de muur in de tv gestopt!Flieger schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:10:
[...]
Hoe heb je de Panasonic nu aangesloten dan? Ik zit vanaf begin volgend jaar ook in Caiway gebied en ben me nog aan het oriënteren voor een nieuwe TV. Panasonic had voor mij het nadeel dat je een aparte decoder nodig hebt, maar jij hebt hier een oplossing voor?
Niet alle gebieden van caiway bieden digitaal tv zonder smart card, maar hier wel dus dan heb je voor het standaard pakket geen CI/CI+ module nodig.
de meeste 2009 moddelen van panasonic hebben gewoon een DVB-C tuner aanboord die actief word als je zweden als landinstellingen kiest.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ah, ik heb dat youtube filmpje ook gevonden geloof ik:Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:45:
[...]
Ik kan je er morgen meer over vertellen. Wat ik wel weet is dat sommige mensen met een vergrootglas op het scherm zitten wat normaal gesproken niemand doet. Ik heb de G10 al meerdere keren in de winkel gezien en hij heeft niet constant last van banding. Het ligt volgens mij dan ook aan de bron. Dat flickering heb ik nog nooit met mijn eigen ogen waargenomen. Ik heb het alleen op youtube gezien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-wPaXk00TIM&feature=related]
Maar wat is dat banding dan? Hier staat iets wat er lijkt op het effect als je een gradient van een plaatje uitrekt, maar ik kan er geen plaatjes van vinden.
Hallo met Tim
Sorry hoor, maar ik zie geen flikker op dat filmpje. en op me tv ook niet.Pkunk schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:31:
[...]
Ah, ik heb dat youtube filmpje ook gevonden geloof ik:
[video]
Maar wat is dat banding dan? Hier staat iets wat er lijkt op het effect als je een gradient van een plaatje uitrekt, maar ik kan er geen plaatjes van vinden.
Wat sommige banding noemen noemen anderen weer Posterization meestal komt dit door de bron en niet door de tv. op mijn tv ik zie dit ook wel eens.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ik heb ook een 50v10 in bestelling staan, maar dan bij Koopjeskampioen. Was de laatste daar en zie net dat ie van de site is afgehaald. Ook specifiek gebeld voor de Blu Ray actie en die komt gewoon meeRay-zor schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:13:
Vreemd. Ik stond op het punt de P50V10 te bestellen bij Viptronics, maar voor de zekerheid nog via mail gevraagd of de gratis blu-ray speler actie ook via hen mogelijk was. Kreeg netjes een antwoord maar daarin wordt gesteld dat dit actie alleen voor fysieke winkels geldt. Dat bevreemd mij wel een beetje, bijvoorbeeld Bobshop.nl biedt dat volgens de site wel aan. Wat is jullie ervaring met die Panasonic actie?
EDIT: Dan maar besteld via Bobshop.nl. Scheelt maar 5 euro of zo. Als alles goed gaat, ben ik komende vrijdag een Panasonic TV rijker.
Wordt vandaag of morgen gebeld om de afleverdag af te spreken. Altijd spannend en leuk die dagen voorafgaand aan een nieuwe tv
Verwijderd
Dat heb ik ook. Maar dat heb ik met alle gadgetsDutchOwnage schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:53:
[...]
Ik heb ook een 50v10 in bestelling staan, maar dan bij Koopjeskampioen. Was de laatste daar en zie net dat ie van de site is afgehaald. Ook specifiek gebeld voor de Blu Ray actie en die komt gewoon mee
Wordt vandaag of morgen gebeld om de afleverdag af te spreken. Altijd spannend en leuk die dagen voorafgaand aan een nieuwe tv
Zou zonde zijn om dan een decoder aan te schaffen natuurlijk.renbull schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:19:
gewoon de kabel uit de muur in de tv gestopt!
Niet alle gebieden van caiway bieden digitaal tv zonder smart card, maar hier wel dus dan heb je voor het standaard pakket geen CI/CI+ module nodig.
de meeste 2009 moddelen van panasonic hebben gewoon een DVB-C tuner aan boord die actief word als je zweden als landinstellingen kiest.
Ik was in de veronderstelling dat DVB-C alleen i.c.m. met een smart card werkte.
Verwijderd
            hoe zit het eigenlijk met die blu-ray speler die je er bij krijgt? krijg je die er meteen bij of moet je eerst een voucher invullen en opsturen? en als het het geval is met de voucher weet iemand dan hoelang dat zal gaan duren?

Gaat via een voucher en ik heb geen idee hoe lang het duurt, moet de mijne nog insturen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:11:
hoe zit het eigenlijk met die blu-ray speler die je er bij krijgt? krijg je die er meteen bij of moet je eerst een voucher invullen en opsturen? en als het het geval is met de voucher weet iemand dan hoelang dat zal gaan duren?
Verwijderd
voucher. Geen idee hoe lang het gaat duren. Ik denk minimaal een week. En ik hoop binnen twee weken.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:11:
            Kan een van jullie die voucher inscannen, zodat mensen zoals ik die 1,5 week te vroeg waren een poging kunnen doen om die player alsnog te bemachtigen ??  Voel me zooo lullig na zoveel geld voor een P50V10 te hebben betaald
 Voel me zooo lullig na zoveel geld voor een P50V10 te hebben betaald  

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
            ik weet nog wel dat bij sony zo´n aanbieding was (paar jaar geleden) dat je een playstation 3 bij je full hd bravia kreeg. een vriend van me had die tv gehaald en kreeg een half jaar later pas zn ps3 binnen. scheen geen uitzondering te zijn. hoop dat dat hier niet het geval is.

Verwijderd
Die consoles hebben in een vroeg stadium altijd leveringsproblemen (die actie was geloof ik niet heel erg lang na de release). Ik denk dat de winkels en pre-orders dan nog voorang krijgen. Met de feestdagen zijn ze ook niet aan te slepen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:35:
ik weet nog wel dat bij sony zo´n aanbieding was (paar jaar geleden) dat je een playstation 3 bij je full hd bravia kreeg. een vriend van me had die tv gehaald en kreeg een half jaar later pas zn ps3 binnen. scheen geen uitzondering te zijn. hoop dat dat hier niet het geval is.
Ik baal ook met mijn 42v10, maar ja. ik val buiten de periode.nero355 schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:52:
Kan een van jullie die voucher inscannen, zodat mensen zoals ik die 1,5 week te vroeg waren een poging kunnen doen om die player alsnog te bemachtigen ??Voel me zooo lullig na zoveel geld voor een P50V10 te hebben betaald
Heb nog wel gevraagd of mijn dealer een nieuwe bon wilde maken, maar dat ging niet. VOor de actie heb je ook de streepjescode van de verpakking nodig, en de mijne is denk ik al weer tot wc papier verwerkt...
Ik zie het anders wel. Haar haar is opeens een stuk 'lichter' van kleur en 1 seconde laten weer donkerder. Dit lijkt me niet helemaal in orde maar misschien dat bepaalde input dit beinvloed.renbull schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:43:
[...]
Sorry hoor, maar ik zie geen flikker op dat filmpje. en op me tv ook niet.
Wat sommige banding noemen noemen anderen weer Posterization meestal komt dit door de bron en niet door de tv. op mijn tv ik zie dit ook wel eens.
Ik zie het ook. Zie ook mijn eerdere reactie over dit probleem:freedzed6 schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:47:
[...]
Ik zie het anders wel. Haar haar is opeens een stuk 'lichter' van kleur en 1 seconde laten weer donkerder. Dit lijkt me niet helemaal in orde maar misschien dat bepaalde input dit beinvloed.
Dlocks in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."
Verwijderd
            pfff ik had me zo verheugd dat vandaag mijn TV binnen zou komen. Word ik net gebeld dat mijn TV door een fout niet in de auto zit.   

Nu komt hij vrijdag pas. Als ik me ergens op verheug kan ik hier slecht tegen.
   Nu komt hij vrijdag pas. Als ik me ergens op verheug kan ik hier slecht tegen.   Het is niet bepaald een kleine doos die ze vergeten. Nu wordt het pas vrijdag, omdat ik niet eerder kan. Als ik hier een vrije dag voor had moeten opnemen dan was het al helemaal fraai geweest. Dan kan je er nog één opnemen. Wat een stelletje dropveters. Betaal ik daar €50 extra voor.
 Het is niet bepaald een kleine doos die ze vergeten. Nu wordt het pas vrijdag, omdat ik niet eerder kan. Als ik hier een vrije dag voor had moeten opnemen dan was het al helemaal fraai geweest. Dan kan je er nog één opnemen. Wat een stelletje dropveters. Betaal ik daar €50 extra voor.

Nu komt hij vrijdag pas. Als ik me ergens op verheug kan ik hier slecht tegen.  [ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 08:57 ]
De bron is sterk van invloed. Maar deze tv's zijn zo groot, dat bij enige banding in het bronsignaal je dit gaat zien op de TV. En daarvoor heb je echt geen vergrootglas nodig hoor. Kijk maar eens kritisch naar een 720p serie.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:45:
[...]
Ik kan je er morgen meer over vertellen. Wat ik wel weet is dat sommige mensen met een vergrootglas op het scherm zitten wat normaal gesproken niemand doet. Ik heb de G10 al meerdere keren in de winkel gezien en hij heeft niet constant last van banding. Het ligt volgens mij dan ook aan de bron. Dat flickering heb ik nog nooit met mijn eigen ogen waargenomen. Ik heb het alleen op youtube gezien.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ouch sterkte ik begrijp je gevoelVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:55:
pfff ik had me zo verheugd dat vandaag mijn TV binnen zou komen. Word ik net gebeld dat mijn TV door een fout niet in de auto zit.

Het is niet bepaald een kleine doos die ze vergeten. Nu wordt het pas vrijdag, omdat ik niet eerder kan. Als ik hier een vrije dag voor had moeten opnemen dan was het al helemaal fraai geweest. Dan kan je er nog één opnemen. Wat een stelletje dropveters. Betaal ik daar €50 extra voor.

Die van mij komt donderdag, werd net gebeld.
Maar is dat iets wat extra sterk aanwezig is bij deze serie? Of hebben LCD's daar bijvoorbeeld ook last van? Want daar heb ik nog nooit over gelezen.psy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:58:
[...]
De bron is sterk van invloed. Maar deze tv's zijn zo groot, dat bij enige banding in het bronsignaal je dit gaat zien op de TV. En daarvoor heb je echt geen vergrootglas nodig hoor. Kijk maar eens kritisch naar een 720p serie.
Hallo met Tim
Ik zie het ook op me Samsung 930BF, dus ja LCD heeft het ook...Pkunk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:50:
[...]
Maar is dat iets wat extra sterk aanwezig is bij deze serie? Of hebben LCD's daar bijvoorbeeld ook last van? Want daar heb ik nog nooit over gelezen.
            Voor de liefhebber...
[Ziggo CI+] Panasonic th-42px80e
            [Ziggo CI+] Panasonic th-42px80e
            Ik zit toch eens te denken om een Alphacrypt te kopen... maar nu zie ik dat ze op eBay Dld zo'n € 50 kosten en in NL minimaal € 100
Iemand hier een idee waarom ze in Dld zo goedkoop zijn? Doen ze het hier soms niet?
            Iemand hier een idee waarom ze in Dld zo goedkoop zijn? Doen ze het hier soms niet?
Verwijderd
            Weet iemand hoe je het probleem oplost wanneer je DVB-C tuner van een 42G15 elke dag de zender instelling is vergeten?

Valt ook niet mee soms...
                    Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:55:
Weet iemand hoe je het probleem oplost wanneer je DVB-C tuner van een 42G15 elke dag de zender instelling is vergeten?
Dlocks schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:26:
[...]
Dat is een vraag die in ieder deeltje om de 3 a 4 pagina's weer gesteld wordt. Misschien een idee om het in de OP te zetten?
Maar goed, het antwoord is:
Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."
[ Voor 27% gewijzigd door oXygeN op 02-12-2009 14:21 ]
\o/
            2e post in dit topic!
            Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:23:
[...] EXTRA INFO [...]
Kanalenlijst
Om deze lijst uit je favorieten weer in te laten lezen volg je onderstaande stappen:
Menu
Instellingen
Systeemmenu
Systeem bijwerken --- Openen
Autom. bijwerken zoeken --- Uit
[
[ Voor 9% gewijzigd door SqueakyClean op 02-12-2009 14:37 ]
... altijd eerst even de Openigspost lezen of zelf zoeken in het topic of GoT voordat je een vraag stelt. Want deze was inderdaad wel heel makkelijk te vinden geweestVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:55:
Ja dat weet ik.Jobbie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:01:
Ik zit toch eens te denken om een Alphacrypt te kopen... maar nu zie ik dat ze op eBay Dld zo'n € 50 kosten en in NL minimaal € 100
Je vergelijkt 2 verschillende produkten
Light

Is bij de Panasonic TX-P37X10 het land ook nog te wijzigen na de eerste installatie of zal je dan altijd eerst terug naar fabrieksinstellingen moeten en vervolgens de eerste setup opnieuw doorlopen?
Caiway zend met hun signaal de hd-simulcast descriptor mee. Betekend dit dat je voldoende hebt aan alleen de DVB-C tuner of heb je dan nog steeds een Ci(+) module met smartcard nodig?
            Caiway zend met hun signaal de hd-simulcast descriptor mee. Betekend dit dat je voldoende hebt aan alleen de DVB-C tuner of heb je dan nog steeds een Ci(+) module met smartcard nodig?
Oeh! Nog één nachtje slapen en dan zijn we beiden een P50V10 rijker!!!Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:55:

Ik heb tevens de Xtreamer mediaspeler besteld en deze zal als het goed is ook vandaag of morgen binnenkomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ray-zor op 03-12-2009 12:29 ]
            30 OKTOBER ging mijn 42V10-tje kapot. (5 weken oud)
Gisteren 02/12 hebben ze eindelijk een nieuwe gebracht!! De oude was niet meer te repareren.
De 2 weken hebben ze niet gehaald, het werden er uiteindelijk 5 weken.
De Service van E-care is wel netjes te noemen.
Ik zie hier een patroon 

Gisteren 02/12 hebben ze eindelijk een nieuwe gebracht!! De oude was niet meer te repareren.
De 2 weken hebben ze niet gehaald, het werden er uiteindelijk 5 weken.
De Service van E-care is wel netjes te noemen.
Ik zie hier een patroon
[ Voor 22% gewijzigd door Falcon2107 op 03-12-2009 13:08 ]
Verwijderd
            In december valt waarschijnlijk de beslissing voor de Panasonic. 
Er zaten soms wel wat verschillende beoordelingen naargelang de serie C/U/X S/G/V die beoordeeld werd.
Nu twijfel ik nog tussen de P46s10 en de P50U10 (resp. 860 euro vs 800 euro).
Zal vooral gebruikt worden voor digitale TV (toch in aankomst!) - 30 % - en Bluray/SD via PC (hdmi) - 70%- .
Grootste verschillen zijn iets meer opties bij de S-versie, slechts 100 hz bij de U-versie ?
Er valt niet super veel over te vinden, het lijkt alsof die U-serie amper bestaat. Blijkbaar zou het een gestripte versie van de S-reeks zijn?
            Er zaten soms wel wat verschillende beoordelingen naargelang de serie C/U/X S/G/V die beoordeeld werd.
Nu twijfel ik nog tussen de P46s10 en de P50U10 (resp. 860 euro vs 800 euro).
Zal vooral gebruikt worden voor digitale TV (toch in aankomst!) - 30 % - en Bluray/SD via PC (hdmi) - 70%- .
Grootste verschillen zijn iets meer opties bij de S-versie, slechts 100 hz bij de U-versie ?
Er valt niet super veel over te vinden, het lijkt alsof die U-serie amper bestaat. Blijkbaar zou het een gestripte versie van de S-reeks zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 17:14 ]
Verwijderd
            Binnen 2 weken krijg ik me 42v10 binnen Yippie! Kan iemand me uitleggen wat de beste instellingen is voor de eerste 200 uur. 
En is het aan te raden om race games and shooters op te spelen binnen deze 200 uren? (games met snelle bewegingen).
Alvast bedankt!
            En is het aan te raden om race games and shooters op te spelen binnen deze 200 uren? (games met snelle bewegingen).
Alvast bedankt!
Je tv dient wel te beschikken over een HD tuner, niet een gewone DVB-C tuner.Flieger schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:50:
Is bij de Panasonic TX-P37X10 het land ook nog te wijzigen na de eerste installatie of zal je dan altijd eerst terug naar fabrieksinstellingen moeten en vervolgens de eerste setup opnieuw doorlopen?
Bij Caiway heb je geen CI/CI+ module nodig. deze is immers voor de smartcard, maar die heb je niet nodig voor het basis paket. zij versturen die immers onversleuteld.
Behalve in "Hilvarenbeek, Loenen of Midden-Holland (Gouda en omstreken)" daar is wel een smartcard nodig, dus ook een CI/CI+ module.
[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 03-12-2009 17:51 ]
            Vandaag is dan m'n 50v10 bezorgd. Wat een toestel. Eerste wat ik deed is via hotelmode m'n HDMI 1 ingang voor opstarten selecteren want daar zit m'n mediabox van UPC op aangesloten. Daarna natuurlijk een paar uur zitten spelen met alle modes van het toestel voor 3 van de 4 HDMI aansluitingen want ook m'n popcornhour en Xbox360 verdienen natuurlijk een fantastisch plaatje. En echt geweldige beelden, digitale tv is natuurlijk al ok maar deze tv komt echt tot leven als je 'm HD voert, wat natuurlijk logisch is. Ik kom van een 42pz85 af en wat mij direct opviel, is dat die IFC van de v10 het nu wél goed doet itt tot de pz85. Als er nu een voetbal een lange hijs wordt gegeven, zie ik de bal niet meer stotteren met IFC aan. Ik kon IFC niet aanzetten bij voetbalwedstrijden op m'n pz85 vanwege het voorgaande. Nu dus wel en net ff een herhaling van de CL op Sport1-HD gekeken en dat is werkelijk fantastisch.
Ik heb alleen een vraagje over die Blu Ray actie: je moet de actiecoupon invullen, tezamen met een kopie van de aankoopbon en de streepjescode op de verpakking van de doos. Dat is neem ik aan de witte stickerl op de doos? En hoe hebben jullie dat gedaan? Daar ook een kopietje van maken en meesturen of?
Bij voorbaat dank.
            Ik heb alleen een vraagje over die Blu Ray actie: je moet de actiecoupon invullen, tezamen met een kopie van de aankoopbon en de streepjescode op de verpakking van de doos. Dat is neem ik aan de witte stickerl op de doos? En hoe hebben jullie dat gedaan? Daar ook een kopietje van maken en meesturen of?
Bij voorbaat dank.
Uitknippen en meesturenDutchOwnage schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:29:
Bij voorbaat dank.
Verwijderd
            Ik heb een 50g10 waarvan ik die dvb-c tuner gebruik. Nu heb ik ook een logitech harmony 555, waarbij ik ingesteld heb dat deze voor tv kijken op TV moet staan. Echter komt hij nu elke keer bij het submenu TV, en soms bladert de harmony dan naar beneden om vervolgens voor dvb-t te kiezen. Heeft toevallig iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor je reactie! Het wordt wel erg ingewikkeld zeg. Er zijn nog geen tv's met ingebouwde HD tuner, toch? Dus je bent hoe dan ook aangewezen op een aparte tuner (en extra afstandbediening of een universele afstandbediening)?renbull schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:51:
Je tv dient wel te beschikken over een HD tuner, niet een gewone DVB-C tuner.
Bij Caiway heb je geen CI/CI+ module nodig. deze is immers voor de smartcard, maar die heb je niet nodig voor het basis paket. zij versturen die immers onversleuteld.
Behalve in "Hilvarenbeek, Loenen of Midden-Holland (Gouda en omstreken)" daar is wel een smartcard nodig, dus ook een CI/CI+ module.
Je kunt dit menu aanpassen zodat er alleen maar DVB-C kan worden gekozen ipv de kueze uit Analoog, DVB-C en DVB-T. Dit kan in het menu waar je ook de namen van de andere inputs kan wijzigen.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:35:
Ik heb een 50g10 waarvan ik die dvb-c tuner gebruik. Nu heb ik ook een logitech harmony 555, waarbij ik ingesteld heb dat deze voor tv kijken op TV moet staan. Echter komt hij nu elke keer bij het submenu TV, en soms bladert de harmony dan naar beneden om vervolgens voor dvb-t te kiezen. Heeft toevallig iemand hier ervaring mee?
Volgens mij hebben (bijna) alle panasonic 2009 modelen een ingebouwde HD-tuner, dus je bent absoluut niet aangewezen op een exern apparaat. Lees maar een paar posts erboven, daar zeg ik toch echt dat ik geniet van 12 HD zenders rechtstreeks uit de muur.Flieger schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:59:
[...]
Bedankt voor je reactie! Het wordt wel erg ingewikkeld zeg. Er zijn nog geen tv's met ingebouwde HD tuner, toch? Dus je bent hoe dan ook aangewezen op een aparte tuner (en extra afstandbediening of een universele afstandbediening)?
Verwijderd
Sweet! Ik ga het vnvd na het werk meteen proberen. Thanks voor de tip!renbull schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:20:
[...]
Je kunt dit menu aanpassen zodat er alleen maar DVB-C kan worden gekozen ipv de kueze uit Analoog, DVB-C en DVB-T. Dit kan in het menu waar je ook de namen van de andere inputs kan wijzigen.
Bedankt! Naar aanleiding van dat bericht stelde ik mijn vraag ook namelijk. De X10 is een 2009 model, dus het zou moeten werken. Kan ik ergens in de specificaties een term vinden die laat zien of er een HD-tuner in de tv zit?renbull schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:23:
Volgens mij hebben (bijna) alle panasonic 2009 modelen een ingebouwde HD-tuner, dus je bent absoluut niet aangewezen op een exern apparaat. Lees maar een paar posts erboven, daar zeg ik toch echt dat ik geniet van 12 HD zenders rechtstreeks uit de muur.
Nu kan ik alleen nergens vinden of ik de landinstelling nu nog kan wijzigen of eerst terug moet naar de fabrieksinstellingen.
            hoe zit dat eigenlijk met die bluray actie? Ik begreep dat hij t/m 24 december loopt.
Nu moet ik nog even wachten met aanschaffen tot de studiefinanciering van 22 december, ben ik dan nog op tijd?
zovan gaat het om de aankoopdatum op de aankoopbon,of moet de bon voor kerst binnen zijn?
Dat laatste zal mij dan niet lukken als je rekening houd met verzendtijd.
            Nu moet ik nog even wachten met aanschaffen tot de studiefinanciering van 22 december, ben ik dan nog op tijd?
zovan gaat het om de aankoopdatum op de aankoopbon,of moet de bon voor kerst binnen zijn?
Dat laatste zal mij dan niet lukken als je rekening houd met verzendtijd.
            Aankoopdatum voor 24/12, volgens mij kun je de bon opsturen tot ergens in januari of februari. Dus dat scheelt weer  

Zo gezegd, zo gedaan.
De X10E heeft geen HD tuner, de X10Y wel.Flieger schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:17:
[...]
Bedankt! Naar aanleiding van dat bericht stelde ik mijn vraag ook namelijk. De X10 is een 2009 model, dus het zou moeten werken. Kan ik ergens in de specificaties een term vinden die laat zien of er een HD-tuner in de tv zit?
Nu kan ik alleen nergens vinden of ik de landinstelling nu nog kan wijzigen of eerst terug moet naar de fabrieksinstellingen.
3000Wp op 't dak
Verwijderd
7 januari 2010reiker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:34:
Aankoopdatum voor 24/12, volgens mij kun je de bon opsturen tot ergens in januari of februari. Dus dat scheelt weer
Ik heb de 42G10 binnen.. erg mooi! Meteen op de gamestand! contrast op 49 en brightness op +1 en kleuren op warm. In Fifa 10 zitten wat testpatronen
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik NED 1,2,3 en Eurosport in HD kan vinden. Land staat op Finland en regio op Helsinki.
42 inch was groot genoeg
Hebben het dan over HD content of SD ?? Heb je toevallig ook via de SCART getest ??DutchOwnage schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:29:Ik kom van een 42pz85 af en wat mij direct opviel, is dat die IFC van de v10 het nu wél goed doet itt tot de pz85. Als er nu een voetbal een lange hijs wordt gegeven, zie ik de bal niet meer stotteren met IFC aan. Ik kon IFC niet aanzetten bij voetbalwedstrijden op m'n pz85 vanwege het voorgaande. Nu dus wel en net ff een herhaling van de CL op Sport1-HD gekeken en dat is werkelijk fantastisch.
Ik heb namelijk 2 dingen bij de P50V10E gemerkt :
- SCART geeft rare onscherp beeld bij sommige SD uitzendingen.
- IFC bij SD content via SCART > Component kabel geeft af en toe rare effecten. Zonder IFC is het veel vloeiender
Verder geweldig beeld ook via HDMI en HD content enz... enz...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ik heb hem nu ook ongeveer een week in huis, en wat een geweldig ding is het. heb zelf het contrast op 45 staan, en de rest ook het zelfde ingestelt.Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:22:
[...]
7 januari 2010
Ik heb de 42G10 binnen.. erg mooi! Meteen op de gamestand! contrast op 49 en brightness op +1 en kleuren op warm. In Fifa 10 zitten wat testpatronen
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik NED 1,2,3 en Eurosport in HD kan vinden. Land staat op Finland en regio op Helsinki.
42 inch was groot genoeg
er lijkt net een nieuwe wereld te zijn open gegaan als ik het beeld vergelijk met me breedbeeld tv.
me 360 games zien er echt gaaf uit, films kijken is op zo een scherm is gewoon wauw.
enig nadeel dat ik heb kunnen ontdeken is, waar ga ik de doos laten want die staat nog in de woonkamer
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt? maar volgens mij zijn intern zijn alle x10 's het zelfde.
http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Produkter/Viera+TV/Plasma+TV/TX-P37X10/specifications/2186624/index.html?trackInfo=true
Volgens de zweedse panasonic site zit er dus wel degelijk een HD tuner in de X10.
Ik vrees dat je idd gelijk hebt, als ik in het zweeds bijde handledingnen check dan staat er bij de x10Y wel dbv-C en bij de X10E niet

[ Voor 28% gewijzigd door renbull op 04-12-2009 14:56 ]
Menu->setup->Display settings->input labels, en dan alles wat je niet gebruikt op skip zetten:DVerwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:31:
[...]
Sweet! Ik ga het vnvd na het werk meteen proberen. Thanks voor de tip!
Ik vrees dat je idd terug moet naar fabrieksinstellingen,Flieger schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:17:
[...]
Bedankt! Naar aanleiding van dat bericht stelde ik mijn vraag ook namelijk. De X10 is een 2009 model, dus het zou moeten werken. Kan ik ergens in de specificaties een term vinden die laat zien of er een HD-tuner in de tv zit?
term voor HD tuner is H.264 ergens bij DVB-C of DVB-T check je zweedse handleiding.
[ Voor 7% gewijzigd door renbull op 04-12-2009 14:46 ]
Bij zowel HD voetbal ( Sport1-HD ) als SD ( Eredivisie Live/ RTL7 ) geen last meer van een stotterende IFC, maar wel via HDMI aangesloten. SCART heb ik niet getest.nero355 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:37:
[...]
Hebben het dan over HD content of SD ?? Heb je toevallig ook via de SCART getest ??
Ik heb namelijk 2 dingen bij de P50V10E gemerkt :
- SCART geeft rare onscherp beeld bij sommige SD uitzendingen.
- IFC bij SD content via SCART > Component kabel geeft af en toe rare effecten. Zonder IFC is het veel vloeiender
Verder geweldig beeld ook via HDMI en HD content enz... enz...
Nu ik een avondje testen en kijken verder ben, kan ik voor mezelf op dit moment concluderen dat ik SD beeld ( digitale tv ) nét wat minder vindt dan op m'n 42pz85. Met minder bedoel ik iets minder scherp en allemaal wat "wolliger". Maar HD beelden daarintegen, en daar gebruik ik 'm toch 85% van de tijd van ( HD streamen via popcornhour, Xbox360, PS3, de HD kanalen bij UPC, straks een Blu Ray'tje ) is werkelijk subliem en weer een stap voorwaarts tov van m'n vorige tv. Komt natuurlijk nog bij het lekkere grote 50" formaat
Gamen is ook echt een beleving op een tv van dit formaat.
[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 04-12-2009 14:54 ]
Verwijderd
ja het is echt wauw!badboynova schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:38:
[...]
ik heb hem nu ook ongeveer een week in huis, en wat een geweldig ding is het. heb zelf het contrast op 45 staan, en de rest ook het zelfde ingestelt.
er lijkt net een nieuwe wereld te zijn open gegaan als ik het beeld vergelijk met me breedbeeld tv.
me 360 games zien er echt gaaf uit, films kijken is op zo een scherm is gewoon wauw.
enig nadeel dat ik heb kunnen ontdeken is, waar ga ik de doos laten want die staat nog in de woonkamer
Had eerst contrast op 50. Het wit was echt wit. Alleen in Fifa 10 werd ik scheel van het licht.
Ik heb trouwens alleen NED1 en 2 HD kunnen vinden, waarvan alleen NED1 werkt (NEd2 is nog geblokkeerd). NED3 HD schijnt er nog niet te zijn. Ik kan ook nog geen nieuwe NED3 HD frequentie vinden voor mijn Ziggo/multikabel netwerk.
            Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's
Ziggo maakt het vanaf 2 februari 2010 onmogelijk om met een Alphacrypt cam-module in een CI+-toestel naar digitale televisie te kijken. De kabelaanbieder zegt tot de stap over te gaan op aandringen van diverse contentproviders.
Lees verder op: nieuws: Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's
            Ziggo maakt het vanaf 2 februari 2010 onmogelijk om met een Alphacrypt cam-module in een CI+-toestel naar digitale televisie te kijken. De kabelaanbieder zegt tot de stap over te gaan op aandringen van diverse contentproviders.
Lees verder op: nieuws: Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's
Echt vervelend voor de getroffen mensen, maar gelukkig heeft panasonic 2009 serie nog geen CI+ dus zijn hun eigenaren niet getroffen, want tv's met 'slechts' een CI slot worden niet afgeslotenDlocks schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:41:
Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's
Verwijderd
            Beste mensen, overweeg de P42G10 te kopen, helaas zijn wij waarschijnlijk gebonden aan digitenne. Heeft er iemand ervaring met digitenne op deze tv???
Er is ook nog een twijfel tussen deze tv en de samsung 40B7000. Iemand nog argumenten voor of tegen een van deze twee tv's???
Alvast bedamkt voor jullie ervaringen en meningen.
Ed.
            Er is ook nog een twijfel tussen deze tv en de samsung 40B7000. Iemand nog argumenten voor of tegen een van deze twee tv's???
Ed.
...je vraag over Samsung is helaas niet passend in dit Panasonic topic, al was het maar omdat het dan ook ong eens LCD betreft ipv een plasma... Er zijn topics over Samsung, en ook over keuze Plasma-LCD. Die zijn beide geschikt voor je zoektocht....Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:35:
Beste mensen, overweeg de P42G10 te kopen, helaas zijn wij waarschijnlijk gebonden aan digitenne. Heeft er iemand ervaring met digitenne op deze tv???
Ed.
Verwijderd
            Ik ga dan misschien ook verkeerd zitten, maar ik waag het er toch op...
Vandaag stond ik de P46S10, 50U10 (gestripte S10) en de samsung PS50B550 & B450 naast elkaar te bekijken.
Als fervent voorstander van de "black levels" van panasonic, moest ik hier toegeven dat de zwarte scenes van de samsung zwarter + duidelijker waren. (bij panasonic was de zwarte hoek soms een donkere schaduw, waar je bij de samsung duidelijk nog kon onderscheiden wat er in de hoek lag)
Ik betwijfel of het veel aan de kleurinstellingen te maken heeft, maar goed, kan altijd.
Ik ben absoluut geen fan van samsung, integendeel, maar ik overweeg serieus de samsung plasma op dit moment...
Hopelijk deelde (!) iemand die ervaring en is er toch een addertje... 

Vandaag stond ik de P46S10, 50U10 (gestripte S10) en de samsung PS50B550 & B450 naast elkaar te bekijken.
Als fervent voorstander van de "black levels" van panasonic, moest ik hier toegeven dat de zwarte scenes van de samsung zwarter + duidelijker waren. (bij panasonic was de zwarte hoek soms een donkere schaduw, waar je bij de samsung duidelijk nog kon onderscheiden wat er in de hoek lag)
Ik betwijfel of het veel aan de kleurinstellingen te maken heeft, maar goed, kan altijd.
Ik ben absoluut geen fan van samsung, integendeel, maar ik overweeg serieus de samsung plasma op dit moment...
Hopelijk deelde (!) iemand die ervaring en is er toch een addertje...
Verwijderd
            Mooi apparaat, heb hem nu bijna een week in bezit (de 42V10). Wel heb ik nog veel vragen over de instellingen.
Dat VIERA CAST (YouTube etc) is heel leuk, maar ik mis nog een hoop mogelijkheden. Alleen Youtube, Picasa, wat beurskoersen (kan ik niet zelf finetunen kennelijk) en het weer in Londen (kan ik blijkbaar geen Amsterdam van maken?). Zou het niet fantastisch zijn als uitzending gemist via Viera Cast te benaderen zou zijn? Nu is het wat karig..
En ik merk toch dat het scherm best veel spiegelt, dat is wel wat jammer.
            Dat VIERA CAST (YouTube etc) is heel leuk, maar ik mis nog een hoop mogelijkheden. Alleen Youtube, Picasa, wat beurskoersen (kan ik niet zelf finetunen kennelijk) en het weer in Londen (kan ik blijkbaar geen Amsterdam van maken?). Zou het niet fantastisch zijn als uitzending gemist via Viera Cast te benaderen zou zijn? Nu is het wat karig..
Dat doet elke plasma. Inherent aan de dikke lompe glasplaat. Ook al zit er iets van ontspiegeling inVerwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:51:
Verwijderd
            Ik heb nooit last van spiegeling. Ik heb dan ook geen licht op mn scherm gericht en ik zit er recht voor. Misschien is dat de bedoeling 
Ik heb net ontdekt dat Nederland 1 HD wegvalt als ik mijn PS3 aanzet. Ik vroeg me steeds af waarom het signaal weg was. 

Ik heb net ontdekt dat Nederland 1 HD wegvalt als ik mijn PS3 aanzet. Ik vroeg me steeds af waarom het signaal weg was.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 19:06 ]
            Ik heb in deel 5 wel een en ander terug gevonden over het verschil in 24p tussen de G10 en V10 versie.
Maar ik kon er nog steeds geen duidelijk antwoord op vinden; [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 5; zoek op "96hz"
Dus in niet-europese/amerikaanse (de TH-P..G10 versies) reviews wordt de 24p modus op de G10 als nutteloos bestempeld vanwege het zeer merkbare flikkeren. Omdat het beeld dan met 48hz wordt getoond.
Maar de Europese (TX-P..G10 versies) uitvoering zou deze 24p modus op de G10 op 96hz tonen?
Als iemand dit kan bevestigen, dan schaf ik een G10 aan, en anders een V10.
Of wordt er bij de europse G10 een pulldown (benadering) gebruikt om het niet te laten flikkeren?
            Maar ik kon er nog steeds geen duidelijk antwoord op vinden; [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 5; zoek op "96hz"
Dus in niet-europese/amerikaanse (de TH-P..G10 versies) reviews wordt de 24p modus op de G10 als nutteloos bestempeld vanwege het zeer merkbare flikkeren. Omdat het beeld dan met 48hz wordt getoond.
Maar de Europese (TX-P..G10 versies) uitvoering zou deze 24p modus op de G10 op 96hz tonen?
Of wordt er bij de europse G10 een pulldown (benadering) gebruikt om het niet te laten flikkeren?
Verwijderd
            Hallo allemaal, 
Na lang zoeken, wikken en wegen heb ik afgelopen week besloten mijn 81cm 100 hertz (CRT) JVC te vervangen door een PLASMA. Na wat speurwerk ging ik gisteren naar de winkel om een LG 50PS3000 te kopen en ben thuis gekomen met een TX-P42G10E (waar staat die E voor).
Moeders de gans was in de winkel zeer onder de indruk van de kleuren/design van de Panasonic dus ik overstag.
Thuis alles aangesloten en dus direct genieten! Wat ben ik blij dat we voor Panasonic zijn gegaan, kleuren enz. werkelijk schitterend! Toch na een x aantal kijk uurtjes wil ik toch een groter scherm. Met de winkel is afgesproken dat ik dit toestel binnen 2 weken kan omruilen voor een andere, of centjes terug.
Ik zou een 50inch kunnen nemen maar prijstechnisch lijkt mij een 46inch ook wel interessant
Waar het mij nu om gaat is het volgende...
Is 46inch (117cm) nu een afwijkende maat? Ik heb dit namelijk wel eens gehoord! De exacte reden waarom dit zo zou zijn weet ik niet helemaal, iets met beeld formaat (breedbeeldformaat) o.i.d. en dat een playstation 3 hier ook moeilijkheden mee zou kunnen hebben?!?
Wie O wie kan hier een duidelijk antwoord op geven?
Ik heb al heel veel gelezen in dit topic maar er staat zo veel informatie dat ik een antwoord ik niet heb kunnen vinden...
Bedankt, Dennis
            Na lang zoeken, wikken en wegen heb ik afgelopen week besloten mijn 81cm 100 hertz (CRT) JVC te vervangen door een PLASMA. Na wat speurwerk ging ik gisteren naar de winkel om een LG 50PS3000 te kopen en ben thuis gekomen met een TX-P42G10E (waar staat die E voor).
Moeders de gans was in de winkel zeer onder de indruk van de kleuren/design van de Panasonic dus ik overstag.
Thuis alles aangesloten en dus direct genieten! Wat ben ik blij dat we voor Panasonic zijn gegaan, kleuren enz. werkelijk schitterend! Toch na een x aantal kijk uurtjes wil ik toch een groter scherm. Met de winkel is afgesproken dat ik dit toestel binnen 2 weken kan omruilen voor een andere, of centjes terug.
Ik zou een 50inch kunnen nemen maar prijstechnisch lijkt mij een 46inch ook wel interessant
Waar het mij nu om gaat is het volgende...
Is 46inch (117cm) nu een afwijkende maat? Ik heb dit namelijk wel eens gehoord! De exacte reden waarom dit zo zou zijn weet ik niet helemaal, iets met beeld formaat (breedbeeldformaat) o.i.d. en dat een playstation 3 hier ook moeilijkheden mee zou kunnen hebben?!?
Wie O wie kan hier een duidelijk antwoord op geven?
Ik heb al heel veel gelezen in dit topic maar er staat zo veel informatie dat ik een antwoord ik niet heb kunnen vinden...
Bedankt, Dennis
            Dat is echt grote onzin, 46" is gewoon een bepaalde maat TV, daar is helemaal niets afwijkends aan. 
De resolutie van een full HD exemplaar (overgrote deel van 46"-ers) is gewoon hetzelfde als een 42".
                    De resolutie van een full HD exemplaar (overgrote deel van 46"-ers) is gewoon hetzelfde als een 42".
\o/
Verwijderd
Inderdaad.. Is ook gewoon 16:9, alleen iets groter.oXygeN schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:21:
Dat is echt grote onzin, 46" is gewoon een bepaalde maat TV, daar is helemaal niets afwijkends aan.
De E staat voor Europa.
Ik heb nog geen blueray bekenen op de G10, maar over het algemeen met alle andere bronnen vind ik dat flikkeren heel erg meevallen. Ik vind het niet erger dan onze 100hz JVC die beneden staat. Ik heb nooit gelezen dat de 24p modus nutteloos is op de G10 in een review.Ik heb in deel 5 wel een en ander terug gevonden over het verschil in 24p tussen de G10 en V10 versie.
Ik heb wel gisteren voor het eerst fosfor sporen en paarse randjes gezien. Je ziet dat groen/gele alleen bij shooters. Als je heel snel naar links en rechts beweegt en je naar een wit object kijkt. Als je met Fifa 10 de bal heel hard naar voren trapt dan wil er nog weleens wat paars op de middenlijn zitten als je met je ogen beweegt. Ik vind het allemaal niet storend. Het gebeurt niet vaak en als je het ziet is het minder dan een seconde.
De doos bestaat uit 2 delen:badboynova schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:38:
[...]
ik heb hem nu ook ongeveer een week in huis, en wat een geweldig ding is het. heb zelf het contrast op 45 staan, en de rest ook het zelfde ingestelt.
- de vaste onderkant van ong 15 cm hoogte
- het stuk daarboven kan je eraf halen en vouwen en kan je achter je kledingkast schuiven.
Het vaste stuk kan je òp je kast leggen bijv.
Verwijderd
Ik heb hem in een andere kamer gedumpt. Moet je die doos überhaupt bewaren?Ferry34 schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:22:
[...]
De doos bestaat uit 2 delen:
- de vaste onderkant van ong 15 cm hoogte
- het stuk daarboven kan je eraf halen en vouwen en kan je achter je kledingkast schuiven.
Het vaste stuk kan je òp je kast leggen bijv.
Heb je de doos niet nodig om garantie bij de winkel te claimen? Daarbij moest je hem ooit transporteren is die doos wel heel handig (bescherming).Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:26:
[...]
Ik heb hem in een andere kamer gedumpt. Moet je die doos überhaupt bewaren?
nee, panasonic doet onsite garantie. En een doos heb je NOOIT nodig om garantie te claimen. Winkels kunnen het wel eisen, maar dat mogen ze niet._Silencer schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:59:
[...]
Heb je de doos niet nodig om garantie bij de winkel te claimen? Daarbij moest je hem ooit transporteren is die doos wel heel handig (bescherming).
            Zojuist weer staan kwijlen bij een 50" Panasonic TV. Wat kriebelt het toch flink om het niet te kopen. Het zou helemaal passen in de woonkamer maar toch, nu nog niet....
De HT is redelijk in balans op de receiver na maar die 50" plasma zou de balans weer, in een beperkte mate, uit balans halen.
                    De HT is redelijk in balans op de receiver na maar die 50" plasma zou de balans weer, in een beperkte mate, uit balans halen.
[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 06-12-2009 12:57 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mij werd door de bezorgers aangeraden de doos 4 weken te houden, ivm mogelijke fabrieksfouten of wanneer ik de tv nog zou willen ruilen. Vooral voor dat laatste vragen winkels toch vaak dat je de originele doos nog hebtVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:26:
[...]
Ik heb hem in een andere kamer gedumpt. Moet je die doos überhaupt bewaren?
Verwijderd
OK, bedankt! Dan vouw ik hem op en bewaar ik hem nog even. Niet dat ik wil ruilen, maar er kan altijd iets gebeuren.JeroenBvd schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:13:
[...]
Mij werd door de bezorgers aangeraden de doos 4 weken te houden, ivm mogelijke fabrieksfouten of wanneer ik de tv nog zou willen ruilen. Vooral voor dat laatste vragen winkels toch vaak dat je de originele doos nog hebt
Verwijderd
Ik zat eerst vanwege de prijs te twijfelen of ik niet gewoon de 42" moest halen, maar wat ben ik blij dat ik de 50" heb genomen.Chevy454 schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:56:
Zojuist weer staan kwijlen bij een 50" Panasonic TV. Wat kriebelt het toch flink om het niet te kopen. Het zou helemaal passen in de woonkamer maar toch, nu nog niet....
Groot? Ja dat lijkt ie de eerste week. Heb m nu een paar weken en vind m eigenlijk toch iets te klein!
Verwijderd
            Klein probleempje met de V10 nou ja eigenlijk de HTPC die eraan vast zit. Links hou ik ongeveer een halve cm zwart over, rechts, boven en onder niet. Met under/overscan is dit niet op te lossen en ik kan in Catalyst geen optie vinden om maar 1 zijde aan te passen? Iemand een idee? 
Met de PVR en 360 krijg ik wel volledig beeld.
Eh, hoezo uit balans?Chevy454 schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:56:
Koop nou toch lekker die 50 inch!
Wist je al dat ik mn 50 inch Pana heb weggedaan en er nu een 60 inch Pioneer ultra black kuro in mn gamekamer staat? Sindsdien ben ik zèlf erg in balans (lees: erg gelukkig)
kijkafstand 2,80 meter maar dat gaat perfekt. Heb nog zelfs speling voor in de toekomst, mocht ik nòg groter willen
Zit er op de tv geen optie om het pc beeld naar links en rechts te verschuiven of beter: hetzelfde maar dan op de pc?Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:28:
Klein probleempje met de V10 nou ja eigenlijk de HTPC die eraan vast zit. Links hou ik ongeveer een halve cm zwart over, rechts, boven en onder niet. Met under/overscan is dit niet op te lossen en ik kan in Catalyst geen optie vinden om maar 1 zijde aan te passen? Iemand een idee?
[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 06-12-2009 17:06 ]
Nou, een big ass TV en dan "kleine" zuilspeakers ernaast.Ferry34 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:38:
Eh, hoezo uit balans?
Been there done that, had to buy bigger speakers
Echt, heb toen grotere zuilen en een grotere subwoofer gekocht.
Dus ja, met een 50" TV zit ik weer in die situatie dat mijn speakers (nu al de grootste uit die reeks) weer visueel te klein gaan lijken. (prestatie technisch ben ik zeer tevreden).
Ja maar ik houd ook graag van een visuele balans dan puur het beeld. Goed, als het licht uit is zie je er weinig van maarja, dat kan je dan ook van vrouwen zeggenKoop nou toch lekker die 50 inch!
JAWist je al dat ik mn 50 inch Pana heb weggedaan en er nu een 60 inch Pioneer ultra black kuro in mn gamekamer staat?
Ik twijfel er geen seconde over. Ik ben ook erg in balans sinds ik net mijn 70cm breedbeeld CRT beeldbuis in de slaapkamer heb vervangen door een 55cm 4:3 CRT beeldbuis heb vervangen. (ik haat TV op de slaapkamer maar om even old skool te gamen is een normale 4:3 tv toch beter, meer old skool gevoelSindsdien ben ik zèlf erg in balans (lees: erg gelukkig)
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Tv wil ik niks aan doen want de 360 en PVR gaan goed, pc kan ik niks vinden in Catalyst. Geen idee of je dat op meerdere manieren kan instellen?Ferry34 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:38:
Zit er op de tv geen optie om het pc beeld naar links en rechts te verschuiven of beter: hetzelfde maar dan op de pc?

Ik kwam onder andere dit tegen, uit een review van cnetVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:08:
[...]
Inderdaad.. Is ook gewoon 16:9, alleen iets groter.
De E staat voor Europa.
[...]
Ik heb nog geen blueray bekenen op de G10, maar over het algemeen met alle andere bronnen vind ik dat flikkeren heel erg meevallen. Ik vind het niet erger dan onze 100hz JVC die beneden staat. Ik heb nooit gelezen dat de 24p modus nutteloos is op de G10 in een review.
Maar lees dit weer:Video Processing:
..
The company also includes a "24p direct in" setting that's available when the TV detects a 1080p/24 source, typically from a Blu-ray Disc. As with the PZ800U and 850U models from last year, choosing the "48Hz" setting, as opposed to the standard 60Hz setting, causes the display to refresh at 48Hz to match the 24fps cadence of film. And as with last year's sets, selecting 48Hz on the G10 causes flicker--more intense in brighter areas, but visible pretty much constantly--that basically renders the image unwatchable. We don't expect any of the videophiles toward whom this setting is aimed to stand for the flicker, so we kept the G10 set to 60Hz. It's worth noting that the step-up V10 series refreshes at 96Hz, according to Panasonic, so the flicker shouldn't be a problem on those sets.
http://www.avforums.com/f...lueray-plasma-needed.html
Nouja kga toch maar de P50G10 aanschaffen.
Ben benieuwd! Woensdag afhalen bij bobshop (incl bluray actie, geen idee wat dat inhoud maar zien we dan wel
[ Voor 16% gewijzigd door admiral866 op 06-12-2009 19:18 ]
Verwijderd
            Hey bedankt Admiral, 
Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet helemaal snap, zou jij of iemand het makkelijk kunnen uitleggen? 

Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet helemaal snap, zou jij of iemand het makkelijk kunnen uitleggen?
Je krijgt een gratis Panasonic DMP-BD60 Blu-ray speler!(incl bluray actie, geen idee wat dat inhoud maar zien we dan wel)
            bluray wordt in 24 fps opgenomen, "bioscoop fps".
Voor 1 op 1 afspelen heb je dus een factor 24 in hz nodig. 24,48,72,96hz etc.
Aangezien dit vrij nieuw is en de meeste tvs een andere frequentie aanhouden moet er ergens een framepje bij getekend worden, of wat langer in beeld gehouden worden. Dit wordt door de tv zelf gedaan.
Je krijgt dus wat een vervorming van het origineel.
Nu is het zo dat de amerikaanse (de TH-versies) P..10G uitvoeringen tot 48hz gaan. En tja dan zie je 't flikkeren. En zou je dus naar 60hz of hoger moeten. Dat kan gewoon, geen probleem zo werd 't altijd al gedaan afaik.
De P..10V versie ondersteunt dan wel weer 96hz,
In Europa zou je volgens de berichten ook met de P..10G 96hz kunnen afspelen.
En dit heeft dan weer te maken met dat de Amerikaanse versies een THX modus hebben. En om aan die THX specificatie te voldoen kunnen ze daar geen 96hz van maken; Tja dat heb ik ook maar ergens op een dergelijk forum gelezen en niet verder nagezocht.
En dan zal het wel zo zijn dat de P..10V versie dan geen THX heeft of wel de mogelijkheid om te switchen tussen 96hz of THX. Dat laatste klinkt me logischer omdat het immers een luxer/duurder model is.
En de europese, TX- P..G10 zal dan geen THX hebben(?)
Nouja dat is wat ik er zo'n beetje van kan maken. Kan er best hier en daar naast zitten.
Misschien biedt het volgende nog verheldering, Wikipedia: 24p
(heb die zelf nog niet gelezen)
Heb alleen net een aantal dagen terug deze besteld (ZyXEL DMA-2500 Full HD Digital Mediaspeler met HDMI)
Aangezien dit vrij nieuw is en de meeste tvs een andere frequentie aanhouden moet er ergens een framepje bij getekend worden, of wat langer in beeld gehouden worden. Dit wordt door de tv zelf gedaan.
Nu is het zo dat de amerikaanse (de TH-versies) P..10G uitvoeringen tot 48hz gaan. En tja dan zie je 't flikkeren. En zou je dus naar 60hz of hoger moeten. Dat kan gewoon, geen probleem zo werd 't altijd al gedaan afaik.
En dit heeft dan weer te maken met dat de Amerikaanse versies een THX modus hebben. En om aan die THX specificatie te voldoen kunnen ze daar geen 96hz van maken; Tja dat heb ik ook maar ergens op een dergelijk forum gelezen en niet verder nagezocht.
En dan zal het wel zo zijn dat de P..10V versie dan geen THX heeft of wel de mogelijkheid om te switchen tussen 96hz of THX. Dat laatste klinkt me logischer omdat het immers een luxer/duurder model is.
Nouja dat is wat ik er zo'n beetje van kan maken. Kan er best hier en daar naast zitten.
Ah ok, nooit weg natuurlijkVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:29:
Je krijgt een gratis Panasonic DMP-BD60 Blu-ray speler!
Heb alleen net een aantal dagen terug deze besteld (ZyXEL DMA-2500 Full HD Digital Mediaspeler met HDMI)
[ Voor 7% gewijzigd door admiral866 op 06-12-2009 21:48 ]
Ik heb hem al een tijdje nu en ben zeer tevreden over kwaliteit, mn full HD bluray, plaatje gewoon!, en gebruik de volgende instellingen gemiddeld na wat tweaks en inspeeltijd:DutchOwnage schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:30:
Zijn er misschien mensen die de picturesettings van hun v10 met mij willen delen?
Beeld instelling: Cinema (ivm dat ik graag MET IFC kijk, zonder vind ik te onrustig kijken)
Kontrast: 36
Helderheid: +1 ( begon met 2, 0 was TE donker bij dit model met te veel details verlies, na inspeel naar +1)
Kleur: 31
Scherpte 4
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer UIT
DCC UIT
Eco modus AAN (in begin uit, maar vond het beeld vaak te fel in de avonduren, dit kijkt nu erg fijn vinden wij) Soms staat hij ook wel uit hoor
PNR UIT
IFC AAN
SCAN AAN/UIT naar gelang wat ik kijk
Gamma 2.0
Tis uiteraard heel persoonlijk ook en kan PER model verschillen. Soms pas ik ook wat aan als de bron van afspeel dat vraagt, Wellicht dat ik hem binnenkort voor het eerst laat calibreren. Maar dit is het ongeveer wel.
[ Voor 6% gewijzigd door phemelrijk op 07-12-2009 01:39 ]
Verwijderd
            Ik denk er over om de 46" te laten voor wat het is en gewoon te gaan voor de 50". Vandaag nog even gekeken bij de MM en hij is super! 
Na de MM even naar de "Every day..." winkel geweest en geïnformeerd naar HDMI mogelijkheden, ik was bijna van plan mijn JVC weer aan te sluiten en de plasma terug te brengen...
Mij werd door de verkoper aangeraden speciale Monster Cables Advanced High Speed 6.68Gbps HDMI Cable te gebruiken (140.-) om het beste beeld en geluid te creëren. Veel cijfers, kabels en honderden euro's verder zou het dan wel perfect zijn... Aardige verkoper verder, maar om nou 5 a 600 euro aan kabels te gaan uitgeven...NO WAY!
Ik heb een Ps3, Xbox 360, Marantz 5001, UPC harddisk decoder en de gratis Blu-ray speler en dit moet allemaal worden aangesloten op de Panasonic. De verkoper vertelde me dit op deze manier te doen en volgens mij is dat wel een goed plan... Hoe denken jullie hierover?

Na de MM even naar de "Every day..." winkel geweest en geïnformeerd naar HDMI mogelijkheden, ik was bijna van plan mijn JVC weer aan te sluiten en de plasma terug te brengen...
Mij werd door de verkoper aangeraden speciale Monster Cables Advanced High Speed 6.68Gbps HDMI Cable te gebruiken (140.-) om het beste beeld en geluid te creëren. Veel cijfers, kabels en honderden euro's verder zou het dan wel perfect zijn... Aardige verkoper verder, maar om nou 5 a 600 euro aan kabels te gaan uitgeven...NO WAY!
Ik heb een Ps3, Xbox 360, Marantz 5001, UPC harddisk decoder en de gratis Blu-ray speler en dit moet allemaal worden aangesloten op de Panasonic. De verkoper vertelde me dit op deze manier te doen en volgens mij is dat wel een goed plan... Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 01:33 ]
            Monsterkabels   , dingen zijn nuclearproof volgens mij voor die prijzen
 , dingen zijn nuclearproof volgens mij voor die prijzen 
Maar over je schema, de HDMI splitter is overbodig. Na een vlugge Googleactie zag ik dat je Marantz 2x HDMI in heeft en éénmaal HDMI out. Je zou de spelcomputers dus via HDMI aansluiten op de Marantz, die vervolgens het beeld doorstuurt naar je TV. Weet niet of de Marantz een HDMI repeater heeft, anders heb je nog een extra kabel nodig voor het geluid als je het via de receiver wilt krijgen.
De overige apparaten zul je dan rechtstreeks in je TV moeten steken, mits je genoeg aansluitingen hebt. Anders ben je alsnog aangewezen op een HDMI splitter.
                    Maar over je schema, de HDMI splitter is overbodig. Na een vlugge Googleactie zag ik dat je Marantz 2x HDMI in heeft en éénmaal HDMI out. Je zou de spelcomputers dus via HDMI aansluiten op de Marantz, die vervolgens het beeld doorstuurt naar je TV. Weet niet of de Marantz een HDMI repeater heeft, anders heb je nog een extra kabel nodig voor het geluid als je het via de receiver wilt krijgen.
De overige apparaten zul je dan rechtstreeks in je TV moeten steken, mits je genoeg aansluitingen hebt. Anders ben je alsnog aangewezen op een HDMI splitter.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
            Dan zou ik eerder de Blu-ray speler i.p.v. bijv. de XBox360 aansluiten via HDMI, dit naar aanleiding van de HD-audio content op BD's.

Nickname does not reflect reality
            Afgelopen vrijdag (helaas laat in de middag) werd netjes zoals gepland de P50V10 afgeleverd. Mijn vriending begon bijna te huilen van de enorme doos en de enorme plasma plaat die daaruit kwam. Ook ik had wel even een "oei" moment.  Eenmaal op zn plek (heb daarvoor mijn TV meubel moeten aanpassen anders paste het niet) staat het eigenlijk perfect. Doordat zo'n platte tv bijna tegen die muur aan kan geeft het een veel cleanere look dan de 32" neutronenkanon dieer eerst stond.
 Eenmaal op zn plek (heb daarvoor mijn TV meubel moeten aanpassen anders paste het niet) staat het eigenlijk perfect. Doordat zo'n platte tv bijna tegen die muur aan kan geeft het een veel cleanere look dan de 32" neutronenkanon dieer eerst stond.
Helaas niet zo heel veel tijd gehad om met instellingen te spelen en bovendien heb ik daar ook niet zo'n verstand van. Dus gewoon gestreamd een HD filmpje gekeken in THX-modus: 

Simpelweg genieten.
 Simpelweg genieten.
Gewone TV (wel digitaal, niet HD) via scart ziet er uit zoals ik verwacht. Bij sommige zenders maakt de TV er iets veel mooiers van, bij andere zie je juist de "tekortkomingen" goed. Vooral lichte vlakken geven bij sommige zenders een flikker beeld. Misschien dat daar nog wat te tweaken valt.
De banding die ik in de winkel bij alle typen (plama's en LCD's) HDTVs zag, zie ik nu ook alleen niet zo erg aanwezig. Het jammere vind ik wel dat het met een HD-film ook te zien is.
Verder moet ik uit gaan zoeken wat sommige technieken met het beeld doen. Daar ben ik nog een beetje een leek in.
Ik heb nu wat mindere dingen hier gemeld, maar laat me duidelijk zijn, dit is met afstand de beste aankoop die ik de afgelopen 4 jaar heb gedaan. Ook mijn vriendin moet eerlijk toegeven dat het wel een beleving is om zo film te kijken en wil nu graag alle Harry Potters nóg een keer zien.
Ik heb trouwens via Bobshop besteld (incl BluRay actie) maar helaas niks van een BluRay of voucher gezien. Daar moet ik dus nog achteraan.
            Helaas niet zo heel veel tijd gehad om met instellingen te spelen en bovendien heb ik daar ook niet zo'n verstand van. Dus gewoon gestreamd een HD filmpje gekeken in THX-modus:
Gewone TV (wel digitaal, niet HD) via scart ziet er uit zoals ik verwacht. Bij sommige zenders maakt de TV er iets veel mooiers van, bij andere zie je juist de "tekortkomingen" goed. Vooral lichte vlakken geven bij sommige zenders een flikker beeld. Misschien dat daar nog wat te tweaken valt.
De banding die ik in de winkel bij alle typen (plama's en LCD's) HDTVs zag, zie ik nu ook alleen niet zo erg aanwezig. Het jammere vind ik wel dat het met een HD-film ook te zien is.
Verder moet ik uit gaan zoeken wat sommige technieken met het beeld doen. Daar ben ik nog een beetje een leek in.
Ik heb nu wat mindere dingen hier gemeld, maar laat me duidelijk zijn, dit is met afstand de beste aankoop die ik de afgelopen 4 jaar heb gedaan. Ook mijn vriendin moet eerlijk toegeven dat het wel een beleving is om zo film te kijken en wil nu graag alle Harry Potters nóg een keer zien.
Ik heb trouwens via Bobshop besteld (incl BluRay actie) maar helaas niks van een BluRay of voucher gezien. Daar moet ik dus nog achteraan.
Dit lijkt mij een slechte manier van aansluiten.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:26:
Ik denk er over om de 46" te laten voor wat het is en gewoon te gaan voor de 50". Vandaag nog even gekeken bij de MM en hij is super!
[afbeelding]
De tv stuurt naar mijn weten alleen dolby 2.0 uit naar de receiver.
Dus wat voor mij al gezegd werd, randapparatuur aansluiten op de versterker, inclusief geluid en dan 1 hdmi kabel naar de tv
            Inderdaad een heel slecht advies. 
Hdmi kabels koop je gewoon voor een tientje en dat zijn hdmi 1.3 en dus is de overdracht exact hetzelfde, maar op die monster kabels pakt hij n hoop winst.
Een hdtv stuurt alleen stereo uit dus een optische kabel vanuit je tv is t domste wat je kunt doen.
Het beste is om zoveel mogelijk direkt op de receiver aan te sluiten.
            Hdmi kabels koop je gewoon voor een tientje en dat zijn hdmi 1.3 en dus is de overdracht exact hetzelfde, maar op die monster kabels pakt hij n hoop winst.
Een hdtv stuurt alleen stereo uit dus een optische kabel vanuit je tv is t domste wat je kunt doen.
Ik neem aan dat die receiver de TV zenders en beelden naar de TV stuurt? Zo ja, dan zou ik die met een HDMI kabel aansluiten. Tenzij je de TV zo goed als nooit gebruikt om naar TV zenders te kijken,Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:26:
[afbeelding]
Ik heb zojuist gebeld en blijkt dat ze de voucher niet bij de verpakking kunnen stoppen en dat deze dus altijd wordt nagezonden. De mijne is al onderweg. (Klonk wel geloofwaardig aan de telefoon, maar moet het altijd nog zien.Ray-zor schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:27:
[...]
Yellowneck schreef op maandag 07 december 2009 @ 02:01:
Weet niet of de Marantz een HDMI repeater heeft, anders heb je nog een extra kabel nodig voor het geluid als je het via de receiver wilt krijgen.
De Marantz SR5001 heeft alleen HDMI Switching en geen processing. Dus dat wordt sowieso kabeltjes trekken vanaf alle apparaten om het geluid weer te geven.Brad Pitt schreef op maandag 07 december 2009 @ 02:07:
Dan zou ik eerder de Blu-ray speler i.p.v. bijv. de XBox360 aansluiten via HDMI, dit naar aanleiding van de HD-audio content op BD's.
Ook heeft de SR5001 alleen HDMI 1.1 en geen HD Audio codecs, dus dan wordt HD Audio toch over LPCM verzonden. Weet alleen niet of de Marantz daar wel mee overweg kan...
Niet alle HD TV's doen dat. Zo kan een Philips gewoon inkomende Dolby Digital 5.1signalen doorsturen via de digitale coax uitgang binnenkomen.Ferry34 schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:43:
[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 07-12-2009 10:37 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Oh okay, my bad, dat is nogal minder dan ja... M'n opmerking kan inderdaad gerust geskipped worden danFeaR1986 schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:35:
De Marantz SR5001 heeft alleen HDMI Switching en geen processing. Dus dat wordt sowieso kabeltjes trekken vanaf alle apparaten om het geluid weer te geven.
Nickname does not reflect reality
            @DSEL
Je kunt je afvragen of je eigenlijk wel alles via HDMI wilt aansluiten als je receiver niet verder gaat dan 6.1. Om het aantal kabels te minimaliseren kun je wel gebruik maken van HDMI via de receiver. Via de TV kan ook en omdat de Pana DTS kan uitsturen (via optisch) zul je qua audio waarschijnlijk niets missen.
Dit is meer een opmerking om je niet meteen je oude kabels te laten vervangen door nieuwe wat je waarschijnlijk niet bijster veel zal doen opleveren (anders dan het aantal kabels te verminderen).
Mocht je in de toekomst je receiver vervangen voor een 7.1 model, dan zou ik zeker zo veel mogelijk alles eerst naar de receiver laten lopen via HDMI.
            Je kunt je afvragen of je eigenlijk wel alles via HDMI wilt aansluiten als je receiver niet verder gaat dan 6.1. Om het aantal kabels te minimaliseren kun je wel gebruik maken van HDMI via de receiver. Via de TV kan ook en omdat de Pana DTS kan uitsturen (via optisch) zul je qua audio waarschijnlijk niets missen.
Dit is meer een opmerking om je niet meteen je oude kabels te laten vervangen door nieuwe wat je waarschijnlijk niet bijster veel zal doen opleveren (anders dan het aantal kabels te verminderen).
Mocht je in de toekomst je receiver vervangen voor een 7.1 model, dan zou ik zeker zo veel mogelijk alles eerst naar de receiver laten lopen via HDMI.
Verwijderd
            Het is me duidelijk geworden dat er nog al wat werk aan de winkel is, maar dat ik door jullie reacties waarschijnlijk ook al een boel geld heb bespaart. 
Mijn receiver is dan misschien wel 6.1 maar ik heb maar 2 aangesloten speakers...
Zou iemand misschien een simpel tekeningetje kunnen maken en mailen of posten?
Wat mij trouwens opvalt aan de Panasonic is dat ik mijn afstandsbediening wel recht op de tv moet richten wil deze reageren, is dit normaal?
            Mijn receiver is dan misschien wel 6.1 maar ik heb maar 2 aangesloten speakers...
Zou iemand misschien een simpel tekeningetje kunnen maken en mailen of posten?
Wat mij trouwens opvalt aan de Panasonic is dat ik mijn afstandsbediening wel recht op de tv moet richten wil deze reageren, is dit normaal?
            Even een vraagje voor de mensen met een 50inch TV of groter die op een kijkafstand van ongeveer 3 meter zitten. Hoe is de beeldkwaliteit van Digitale TV over HDMI? Is dat een beetje te doen op die kijkafstand?
Ik ben zelf namelijk aan het twijfelen of ik voor een 46inch of voor een 50inch moet gaan. We zitten hier op ongeveer 3 meter afstand tot TV. De stoelen aan de zijkant zitten ongeveer op 2 meter afstand.
            Ik ben zelf namelijk aan het twijfelen of ik voor een 46inch of voor een 50inch moet gaan. We zitten hier op ongeveer 3 meter afstand tot TV. De stoelen aan de zijkant zitten ongeveer op 2 meter afstand.
Verwijderd
Met de kwaliteit zit het wel goed.Even een vraagje voor de mensen met een 50inch TV of groter die op een kijkafstand van ongeveer 3 meter zitten. Hoe is de beeldkwaliteit van Digitale TV over HDMI? Is dat een beetje te doen op die kijkafstand?
En over het formaat, dit is heel persoonlijk, lees:
Ik heb zelf de 46" en zit op 4,10 meter en op zich is het zeer aangenaam kijken maar toch wil ik groter. Mijn broer heeft ook een 50" en zit ook op 3 meter, heel goed te doen! Vooral met films en games is het SUPER!Wist je al dat ik mn 50 inch Pana heb weggedaan en er nu een 60 inch Pioneer ultra black kuro in mn gamekamer staat? Sindsdien ben ik zèlf erg in balans (lees: erg gelukkig)
kijkafstand 2,80 meter maar dat gaat perfekt. Heb nog zelfs speling voor in de toekomst, mocht ik nòg groter willen
Maar goed, het is en persoonlijke kwestie. Valt me vaak wel op dat mensen met en "kleiner" scherm snel zeggen "groot genoeg, ik moet niet groter"...financiële kwestie, jaloezie of gewoon eerlijk...
Kan gebeurenBrad Pitt schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:41:
[...]Oh okay, my bad, dat is nogal minder dan ja... M'n opmerking kan inderdaad gerust geskipped worden dan
Ik heb het zelf ook even op moeten zoeken, want ken alle specificaties van receivers ook niet uit mijn hoofd. Maar denk dat DSEL sowieso al meer op weg geholpen is met het hoe en wat aan te sluiten.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Ik zal eens uitzoeken hoe je het aantal Hz aanpast voor 24p op de G10, als dat überhaupt kan.admiral866 schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:55:
bluray wordt in 24 fps opgenomen, "bioscoop fps".
[...]
Ah ok, nooit weg natuurlijk
@DSEL
Die verkopers proberen je altijd Monsterkabels aan te smeren, net als een netfilter stekkerblok voor €130 of €200 van Monster. Voor beide zijn er minstens zo goede alternatieven die veel goedkoper zijn.
Ik heb zelf 42 inch. Ik vind het groot zat. Ik zit er ongeveer 3 meter van af. 46 inch had nog gekund, maar anders zou ik hoofdpijn krijgen. Ik vind het vervelend om mn ogen of hoofd te moeten bewegen om alles te kunnen zien. Dan is het net alsof ik op de eerste rij in de bios zit. Misschien dat het anders is als ik hem wat langer heb. Het is dus echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.

:fill(white):strip_exif()/i/1247744793.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/1250168701.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/1239003324.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/1237970467.jpeg?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/1251791788.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/u/105600/10074.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/100070/crop5d011fa0d05d4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community) 
            /u/820/crop5dc1821dada95_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/16181/images.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/31114/kluround.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/12696/got.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/223147/crop618ba4f03c4d6_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/206770/crop58d7bc261ea34.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/5237/pp.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/126706/racing%2520avatar.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/33506/icon.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/50430/crop58937f6f11340_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/158536/850RGot.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/24088/felix.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/214236/Spongebob.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/10569/RUNSIES_by_sereneworx.gif?f=community)