Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Even uit nieuwsgierigheid (en omdat ik het niet in dit topic kan vinden): Hoevaak en in welke periode komt Panasonic eigenlijk met nieuwe modelreeksen uit?
Van LCD tv's weet ik dat het vaak in september is, de modelwisselingen. Maar aangezien ik nu ernstig nadenk over een panasonic plasma, ben ik me hierin druk aan het verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:54:
Even uit nieuwsgierigheid (en omdat ik het niet in dit topic kan vinden): Hoevaak en in welke periode komt Panasonic eigenlijk met nieuwe modelreeksen uit?
Van LCD tv's weet ik dat het vaak in september is, de modelwisselingen. Maar aangezien ik nu ernstig nadenk over een panasonic plasma, ben ik me hierin druk aan het verdiepen :)
Ik denk ergens in het voorjaar. Ik denk dat er begin 2010 wel dingen aangekondigd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:02:
Wat mij trouwens opvalt aan de Panasonic is dat ik mijn afstandsbediening wel recht op de tv moet richten wil deze reageren, is dit normaal?
Bij mij niet. Hij is redelijk ruim met richten. Mijn G-serie (weet niet of dit ook voor andere series geldt) heeft 2 'oogjes' op de AB. Zodat je hem zelfs naar boven kunt richten. Vind de AB fijner dan mijn vorige TV.
Zal niet lang meer duren voordat de nieuwe modellen uitlekken met wat specificaties.
Dacht dat ze rond februari/maart aangekondigd werden. En dan rond april/mei beschikbaar zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door DarkSide op 07-12-2009 13:07 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 01:02
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:36:
[...]
Ik heb zelf de 46" en zit op 4,10 meter en op zich is het zeer aangenaam kijken maar toch wil ik groter. Mijn broer heeft ook een 50" en zit ook op 3 meter, heel goed te doen! Vooral met films en games is het SUPER!
precies, Films en Games.. die zal ik ook in HD formaat (af)spelen. Maar het gaat me nou juist om normale digitale TV uitzendingen via hdmi. Naast films en games wordt hier namelijk de helft van de tijd naar tv zenders gekeken.

Dat het beeld bij films en games super is, daar twijfel ik niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...het daadwerkelijke voorstellen van de nieuwe modellen is al van 7 tot 10 januari 2010 op de CES in Las Vegas, zoals elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ah, dus net een half jaartje eerder (of later :+ ) dan LCD's dus. Ik heb niet al te veel haast met het toestel, de aankondigingen van half januari kan ik dan ook wel rustig nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik in september een plasma tv halen. en dan wordt het een panasonic of een samsung (want die schijnen de pioneer black-levels te evenaren met de 2010 modellen. natuurlijk zijn er meer dingen belangrijk dan het contrast maar het geeft wel een leuk perspectief. maar panasonic zal ook niet stil gezeten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Weet iemand hoelang het duurt voordat panasonic de gratis blu-ray spelers opstuurt? Mijn ouders hebben bijna twee terug de bon opgestuurd, maar nog niets ontvangen . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:14
Brad Pitt schreef op maandag 07 december 2009 @ 02:07:
Dan zou ik eerder de Blu-ray speler i.p.v. bijv. de XBox360 aansluiten via HDMI, dit naar aanleiding van de HD-audio content op BD's.
Mischien een wat late reactie, maar krijg je geen last van input-lag wanneer je de consoles aansluit via de versterker? Dat is op een DVD/Blu-ray speler niet zo'n probleem, maar voor games wil je toch zo min mogelijk vertraging hebben.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
gastje13 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:17:
Weet iemand hoelang het duurt voordat panasonic de gratis blu-ray spelers opstuurt? Mijn ouders hebben bijna twee terug de bon opgestuurd, maar nog niets ontvangen . . .
2 weken?

Ik heb geen ervaring met de actie van panasonic, maar bij andere acties is het toch wel vaak zo dat ze de spullen na afloop van de actie opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

reiker

dan jij!

gastje13 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:17:
Een verkoper bij de MediaMarkt vertelde me dat het tussen de twee en drie weken zou duren. Dacht hij. Maarja, of dat ook echt ergens op gebaseerd is...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37

FeaR

In GoT we trust

-Mous- schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:20:
[...]Mischien een wat late reactie, maar krijg je geen last van input-lag wanneer je de consoles aansluit via de versterker? Dat is op een DVD/Blu-ray speler niet zo'n probleem, maar voor games wil je toch zo min mogelijk vertraging hebben.
De eventuele lag van/door beeldverbeteraars van de tv zijn een grotere vorm van vertraging dan het beeld door een receiver heen te laten lopen. Dat laatste merk je echt niet. En overigens wil je zowel met games als met films sowieso geen delay hebben, het is altijd irritant ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Toch vind ik persoonlijk dat er verschil tussen die 2 zit:
Bij games wil je geen "absolute" delay, dus dat het beeld later te zien is dan dat het wordt "verstuurd" door de console.

Bij films wil je geen relatieve delay: Dus geen tijdsverschil tussen beeld en geluid. En of je het dan een seconde later te zien krijgt dan je bron het heeft verstuurd is niet echt boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
FeaR1986 schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:35:
[...]

[...]

[...]

Niet alle HD TV's doen dat. Zo kan een Philips gewoon inkomende Dolby Digital 5.1signalen doorsturen via de digitale coax uitgang binnenkomen.
zodra er content vanaf een extern aangesloten apparaat wordt bekeken (xbox, blu-ray, dvd speler, decoder), schakelt de tv de audio uitvoer naar stereo (afspraak met filmindustrie tegen illegaal kopieëren).

Alleen bij t kijken via de interne hd-tuner (denk aan Discovery HD via de dvb-c tuner) wordt er 5.1 door de tv uitgestuurd ;)
-Mous- schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:20:
[...]

Mischien een wat late reactie, maar krijg je geen last van input-lag wanneer je de consoles aansluit via de versterker? Dat is op een DVD/Blu-ray speler niet zo'n probleem, maar voor games wil je toch zo min mogelijk vertraging hebben.
neen, want omdat het beeld van de xbox360 en PS3 al perfekt en 1080p zijn, stel je bij de receiver in dat deze geen enkele berekening mag doen en alleen de audio uit t signaal mag laten horen.

Ik kan als fanatieke gamer melden dat er geen merkbare vertraging is. (bij Battlefield1943 sta ik op plaats 27 van alle xboxxers ter wereld :) )

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 07-12-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Raymond schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:38:
Toch vind ik persoonlijk dat er verschil tussen die 2 zit:
Bij games wil je geen "absolute" delay, dus dat het beeld later te zien is dan dat het wordt "verstuurd" door de console.
Nogmaals: via de receiver laten lopen ga je echt niet merken.
Ferry34 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:45:
[...]zodra er content vanaf een extern aangesloten apparaat wordt bekeken (xbox, blu-ray, dvd speler, decoder), schakelt de tv de audio uitvoer naar stereo (afspraak met filmindustrie tegen illegaal kopieëren).

Alleen bij t kijken via de interne hd-tuner (denk aan Discovery HD via de dvb-c tuner) wordt er 5.1 door de tv uitgestuurd ;)
Dan nodig ik je bij deze uit om bij mij te komen kijken :)
Ik kan via HDMI gewoon Dolby Digital 3/2 versturen via mijn Blu-ray speler, PS3 en XBox 360 en dat via de S/PDIF Out terugsturen naar mijn receiver. De receiver geeft dan gewoon Dolby Digital 5.1 aan. Met DTS werkt het helaas niet al waren er Philips tv's die dat wel slikten via de HDMI Side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is zeker bijzonder. De Loewe was de enige waarvan ik heb gehoord dat die wèl surround kan doorsturen, maar daar moest je wel een speciale aansluitingenbracket/kastje bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
phemelrijk schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:56:
[...]

Ik heb hem al een tijdje nu en ben zeer tevreden over kwaliteit, mn full HD bluray, plaatje gewoon!, en gebruik de volgende instellingen gemiddeld na wat tweaks en inspeeltijd:

Beeld instelling: Cinema (ivm dat ik graag MET IFC kijk, zonder vind ik te onrustig kijken)
Kontrast: 36
Helderheid: +1 ( begon met 2, 0 was TE donker bij dit model met te veel details verlies, na inspeel naar +1)
Kleur: 31
Scherpte 4
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer UIT
DCC UIT
Eco modus AAN (in begin uit, maar vond het beeld vaak te fel in de avonduren, dit kijkt nu erg fijn vinden wij) Soms staat hij ook wel uit hoor
PNR UIT
IFC AAN
SCAN AAN/UIT naar gelang wat ik kijk
Gamma 2.0

Tis uiteraard heel persoonlijk ook en kan PER model verschillen. Soms pas ik ook wat aan als de bron van afspeel dat vraagt, Wellicht dat ik hem binnenkort voor het eerst laat calibreren. Maar dit is het ongeveer wel.
Dank je, ik ga er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ray-zor schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:27:

De banding die ik in de winkel bij alle typen (plama's en LCD's) HDTVs zag, zie ik nu ook alleen niet zo erg aanwezig. Het jammere vind ik wel dat het met een HD-film ook te zien is.
Wat wordt er precies bedoeld met deze banding? Zijn dat die lichtere verticale strepen over het scherm? Ik zie deze ook namelijk, maar met name bij voetbalwedstrijden en ook nog eens bij een snelle camera pan van links naar rechts of vice versa. Ik heb dit bij alle LCD's en Plasma's die ik tot nu toe heb gehad ondervonden, maar nu met zo'n grote 50" valt het natuurlijk meer op. Ik heb echt al heel veel met de instellingen gespeeld, maar ik krijg het helaas nooit helemaal weggewerkt. Zijn hier misschien nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ferry34 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:57:
Dat is zeker bijzonder. De Loewe was de enige waarvan ik heb gehoord dat die wèl surround kan doorsturen, maar daar moest je wel een speciale aansluitingenbracket/kastje bij kopen.
Philips kan dat dus zonder kastjes of wat dan ook >:)
"Oude" Philips modellen hadden zelfs een optie om een digitaal audio-signaal in te voeren zodat het door te tv kon en zo naar een receiver. De tv zelf herkende dan ook Dolby Digital 3/2 en dat klonk dan weer beter uit de speakers van de tv.

Maar goed... dit was het Panasonic-topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

DutchOwnage schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:04:
[...]
Wat wordt er precies bedoeld met deze banding? Zijn dat die lichtere verticale strepen over het scherm? Ik zie deze ook namelijk, maar met name bij voetbalwedstrijden en ook nog eens bij een snelle camera pan van links naar rechts of vice versa. Ik heb dit bij alle LCD's en Plasma's die ik tot nu toe heb gehad ondervonden, maar nu met zo'n grote 50" valt het natuurlijk meer op. Ik heb echt al heel veel met de instellingen gespeeld, maar ik krijg het helaas nooit helemaal weggewerkt. Zijn hier misschien nog tips voor?
http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_bandingAfbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9a/Colour_banding_example01.png
De meest linker rode strook geeft in heel sterk overdreven vorm weer wat ik op alle HDTV's zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik zie het helaas ook op mijn 42v10 met UPC HDTV.
Nu vraag ik me alleen af, is dit nu een beperking van de tv, of geeft ie het zo scherp weer dat de beperking van het signaal zichtbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik heb volgens mij toch iets anders. Dit is wat ik zie: http://www.youtube.com/wa...NJilk88gY&feature=related

Maar dus alleen bij een egale kleur achtergrond, zoals ook bij een voetbalgrasveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banding zie ik ook op mijn G10 in combinatie met de PS3.

Ik kan niets vinden over het schakelen van 60hz naar 96hz voor blueray..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
jopie schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:28:
Ik zie het helaas ook op mijn 42v10 met UPC HDTV.
Nu vraag ik me alleen af, is dit nu een beperking van de tv, of geeft ie het zo scherp weer dat de beperking van het signaal zichtbaar wordt?
Grappig ( misschien vervelend/ lastigvoor jou), ik heb ook de 42v10 en upc hdtv, heb nergens last van.
Misschien ligt het aan de tv zelf ?, misschien dat een bepaalde productie serie dit heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Brrrrr. Ik heb een beetje (veel) last van "diepe" image retention op mijn P42G10, nouja, dat hoop ik tenminste (het alternatief is burn-in :( )

Ik zal zo wel even een foto uploaden. Ik weet in ieder geval dat ik voorlopig geen (gedownde) Discovery Channel dingen kijk, of tweakers.net in Opera 10 open op mijn tv.
Misschien komt het mede omdat ik enkel mijn Pana gebruikt als pc-monitor, voor HD films erop te kijken, en af en toe, als ik te lui ben om naar mijn andere scherm over te switchen, even te browsen.

Ik zal zo even een foto uploaden, kan mogelijk eventjes duren vanwege brak internet atm :X .

Zo, hier is hij dan:
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/sirnobax/IMGP6195_small.JPG

Zo te zien een vage combo van:
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/sirnobax/IMGP6195_tweakers.JPG
en het discovery logo van:
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/sirnobax/IMGP6195_discovery.JPG

Dat ik het Discovery logo kan zien geeft me de indruk dat het inderdaad retention is, gezien ik die "maar" ~240 minuten op mijn beeld had, vanochtend vroeg vanaf 6 uur 's ochtends ofzo.
Toch maar oppassen met browsen, blijkbaar.

Iemand hier verder ervaring mee, of zal het, bij licht/matig gebruik, volgende week ( 8)7 ) weer semi-verdwenen zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door SirNobax op 07-12-2009 21:10 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er niet best uit:O. ik weet er niks van hoor maar is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel tussen de P42x10 en p42s10....kijk vooral veel tv (ziggo digitaal), xbox 360, en kijk aardig wat dvd's (geen blue ray). Op kieskeurig raden ze aan de hd ready tv te nemen, vooral met het oog op tv kijken. Omde verwarring nog wat groter te maken: de x10 beschikt over v-real 4, terwijl de s10 volgens mij v-real 3 bevat :? ..zit daar nog veel verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:47:
Twijfel tussen de P42x10 en p42s10....kijk vooral veel tv (ziggo digitaal), xbox 360, en kijk aardig wat dvd's (geen blue ray). Op kieskeurig raden ze aan de hd ready tv te nemen, vooral met het oog op tv kijken. Omde verwarring nog wat groter te maken: de x10 beschikt over v-real 4, terwijl de s10 volgens mij v-real 3 bevat :? ..zit daar nog veel verschil tussen?
De X heeft minder spiegelend glas dan de S serie.
Verder is het V-realPro3 (ipv V-real 3), dus daar zal wel een technische meerwaarde in zitten t.o.v 'gewoon' V-real4. ...denk ik.

Hier V-realPro3 http://www.panasonic.co.u...-real+3/844008/index.html t.o.v V-real3
Over V-real4 kan ik niet zo een groot artikel vinden op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:11:
[...]
De X heeft minder spiegelend glas dan de S serie.
Verder is het V-realPro3 (ipv V-real 3), dus daar zal wel een technische meerwaarde in zitten t.o.v 'gewoon' V-real4. ...denk ik.

Hier V-realPro3 http://www.panasonic.co.u...-real+3/844008/index.html t.o.v V-real3
Over V-real4 kan ik niet zo een groot artikel vinden op dit moment...
Voor zover ik weet is de pro voor full hd, en de pro voor hd ready....vanaf 2009 worden de panas uitgerust met v-real 4. Was in de veronderstelling dat de s10 ook in 2009 op de markt werd gebracht. Internet is best handig, maar soms roept het meer vragen op als antwoorden ;). Dat van dat spiegelend glas neem ik zeker mee, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31
Sinds een week ben ik in het bezet van de 50V10, het is echt een schitterend beeld. Alleen heb ik bij een aantal zenders in THX mode links bovenin een streepje wit-zwart geblokt. Het is te zien bij de zenders National Geographic, Sport1 en een aantal andere zenders, van het Alles-in-1 plus pakket van Ziggo. De streep loopt van links bovenin horizontaal tot iets verder dan de helft van het scherm (bovenste plasma cellijn). In een andere mode (normaal, cinema) is het niet te zien. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Is t een probleem met de TV, dus terugsturen? Heeft iemand misschien ook hetzelfde issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook het ook bij UPC maar dan bij een panasonic th-42px80e (model uit 2008). is dus normaal. heb het ook maar bij sommige zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:58:
[...]Voor zover ik weet is de pro voor full hd, en de pro voor hd ready....vanaf 2009 worden de panas uitgerust met v-real 4.
:? ...ik denk dat je bedoeld (en dat blijkt inderdaad ook zo te kloppen op de Panasonic site ...) dat V-real4 voor HDready modellen is en V-realPro3 voor FullHD modellen is.
Maar blijkbaar wist je zelf dus al min of meer het antwoord op je eigen gestelde vraag ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:01:
[...]
:? ...ik denk dat je bedoeld (en dat blijkt inderdaad ook zo te kloppen op de Panasonic site ...) dat V-real4 voor HDready modellen is en V-realPro3 voor FullHD modellen is.
Maar blijkbaar wist je zelf dus al min of meer het antwoord op je eigen gestelde vraag ;)
Nee,je hebt v-real 3 en v-real 3 pro (2008),en v-real 4 en v-real 4 pro (2009)...kan alleen nergens het verschil vinden tussen 3 en 4, het lijkt dus of de s-serie een jaartje ouder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Gisteravond heb ik voor het eerst wat uitgebreider gekeken naar deverschillende (pre-set) setting van de P50V10. Het viel me van het weekend al een beetje op maar nu ik er echt goed naar hebt gekeken is het duidelijk dat de THX modus een groene / groenige waas over het beeld legt.

Ik hoopte eerst dat het gezichtsbedrog was omdat ik het heel duidelijk zie wanneer ik switch van een andere modus, bijv Cinema, naar THX. Misschien was Cinema wel te helder/kleurig afgesteld een léék THX daardoor alleen maar wat groenig. Maar ook na langere tijd THX kijken kan ik er niet omheen. Het beeld is groen. Je ziet het zelfs al aan de letters in het OSD menu, laat staan als je beelden met witte vlakken opzoekt. Echt irritant en ik weet niet hoe dat weg te kalibreren.

Ik heb hier nog niemand erover horen klagen en ook in mijn review-onderzoek voor aankoop had ik er niet over gelezen. Pas nu ik specifiek op dit fenomeen zoek (het was gister te laat om dat te doen), kan ik meerdere meldingen hierover vinden. Soms lees ik dat een firmware update dit THX "color decoding" probleem fixed, maar naar mijn weten heb ik de laatste versie. Ik ben nu niet thuis maar uit mijn hoofd was dat iets met "13". Welke versie hebben jullie op de TV?

Ik merk het zowel op mijn scart1 ingang (Humax digitale decoder) als HDMI1 (Xtreamer) dus aan de aansluiting of bekabeling lijkt het niet te kunnen liggen.
Nog maar even verder zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door Ray-zor op 08-12-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ray-zor schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:16:
Gisteravond heb ik voor het eerst wat uitgebreider gekeken naar deverschillende (pre-set) setting van de P50V10. Het viel me van het weekend al een beetje op maar nu ik er echt goed naar hebt gekeken is het duidelijk dat de THX modus een groene / groenige waas over het beeld legt.

Ik hoopte eerst dat het gezichtsbedrog was omdat ik het heel duidelijk zie wanneer ik switch van een andere modus, bijv Cinema, naar THX. Misschien was Cinema wel te helder/kleurig afgesteld een léék THX daardoor alleen maar wat groenig. Maar ook na langere tijd THX kijken kan ik er niet omheen. Het beeld is groen. Je ziet het zelfs al aan de letters in het OSD menu, laat staan als je beelden met witte vlakken opzoekt. Echt irritant en ik weet niet hoe dat weg te kalibreren.

Ik heb hier nog niemand erover horen klagen en ook in mijn review-onderzoek voor aankoop had ik er niet over gelezen. Pas nu ik specifiek op dit fenomeen zoek (het was gister te laat om dat te doen), kan ik meerdere meldingen hierover vinden. Soms lees ik dat een firmware update dit THX "color decoding" probleem fixed, maar naar mijn weten heb ik de laatste versie. Ik ben nu niet thuis maar uit mijn hoofd was dat iets met "13". Welke versie hebben jullie op de TV?

Ik merk het zowel op mijn scart1 ingang (Humax digitale decoder) als HDMI1 (Xtreamer) dus aan de aansluiting of bekabeling lijkt het niet te kunnen liggen.
Nog maar even verder zoeken...
Nu dacht ik dat het aan mij lag, maar ook ik zie een groenige waas over het beeld. En dan onafhankelijk welke stand ik gebruik. Ik gebruik altijd de Cinema-stand en nu in combinatie de de kleuren op "koel". Dan is de groenige waas het minste. Met de kleuren op normaal of warm is het helemaal erg. Wat bij mij ook opvalt is dat het rood er enorm uitspringt. Dit is natuurlijk wel weg te regelen. Inderdaad heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
SirNobax schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:17:
Iemand hier verder ervaring mee, of zal het, bij licht/matig gebruik, volgende week ( 8)7 ) weer semi-verdwenen zijn?
Dit heb ik precies eender op mijn Kuro, ook aan de zijkanten, maar dan van het kijken naar 4:3 content. Dit gaat (hier) niet/nooit meer weg, zit er gewoon "in". Niet onlogisch, die zwarte balken zijn wat minder "verouderd" en gebruikt dan het deel van het paneel dat het 4:3 beeld weergaf. Tijdens 16:9 content zie je het echter niet.

Plus kan ik onderin het beeld zien waar ondertiteling heeft gedaan, bovenin logo's, etc.

Dus dat je dit soort dingen zoals die van jou en mij tegenwoordig niet meer zou zien, da's gewoon onzin ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:05:
[...]

Bij mij niet. Hij is redelijk ruim met richten. Mijn G-serie (weet niet of dit ook voor andere series geldt) heeft 2 'oogjes' op de AB. Zodat je hem zelfs naar boven kunt richten.
Mijn TX-P42G10E is helemaal niet "ruim" met richten, net zo slecht als mijn oude JVC.

Voor de liefhebbers, mensen mogen me een aansluit schema sturen hoor... Ik ben al wel heel veel wijzer geworden maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik zou een plasma nooit primair voor computerwerk gebruiken. Daar is LCD nog steeds veel beter geschikt voor, alleen al om die image retention en de kans op inbranden. Nu kan je wel zeggen dat dat laatste niet meer echt gebeurt, maar IR kan best vervelend zijn. Bij mij is het overigens alleen te zien als ik de tv net heb uitgezet. De dag erna is het vrijwel altijd verdwenen.

Ik zou ook zoveel mogelijk afwisselen. 4:3, 16:9, logo's, geen logo's, games/tv, zoveel mogelijk doen. Maar niet alléén maar gaan GTA'en 4 weken achter elkaar, of RTL4 weken achter elkaa..
Dat is gewoon vragen om problemen (net zoals CRT dat ook wel had overigens). Je moet wel de plasma techniek een beetje begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 08-12-2009 10:18 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Krivas schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:44:
[...]
Nu dacht ik dat het aan mij lag, maar ook ik zie een groenige waas over het beeld. En dan onafhankelijk welke stand ik gebruik. Ik gebruik altijd de Cinema-stand en nu in combinatie de de kleuren op "koel". Dan is de groenige waas het minste. Met de kleuren op normaal of warm is het helemaal erg. Wat bij mij ook opvalt is dat het rood er enorm uitspringt. Dit is natuurlijk wel weg te regelen. Inderdaad heel irritant.
Ik zag in een eerdere post van je dat je aan een ISF calibratie dacht. Maar uit bovenstaande reactie begrijp ik dat je dat niet hebt laten doen(?). Ikzelf vind €200 - €300 erg veel geld voor wat eigenlijk imho fine-tuning zou moeten zijn ipv een reperatie. En zelf in het service menu (als dat er al is, want daar kan ik ook weinig over vinden) gaan proberen, durf ik qua garantie niet.
Ik zal vanavond de TV nog eens op zoek laten gaan naar nieuwe firmware (netwerkkabel zit niet standaard in de TV) en als dat niks oplevert, neem ik contact op met Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik er verstandig aan doen een showroommodel TX-P50G10E te kopen...??? Deze tv's staan natuurlijk wel de hele dagen te branden. Er moet natuurlijk wel wat aan de prijs gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
SirNobax schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:17:
Brrrrr. Ik heb een beetje (veel) last van "diepe" image retention op mijn P42G10, nouja, dat hoop ik tenminste (het alternatief is burn-in :( )

Ik zal zo wel even een foto uploaden. Ik weet in ieder geval dat ik voorlopig geen (gedownde) Discovery Channel dingen kijk, of tweakers.net in Opera 10 open op mijn tv.
Misschien komt het mede omdat ik enkel mijn Pana gebruikt als pc-monitor, voor HD films erop te kijken, en af en toe, als ik te lui ben om naar mijn andere scherm over te switchen, even te browsen.

Ik zal zo even een foto uploaden, kan mogelijk eventjes duren vanwege brak internet atm :X .

Zo, hier is hij dan:
(klikbaar)
[afbeelding]

Zo te zien een vage combo van:
[afbeelding]
en het discovery logo van:
[afbeelding]

Dat ik het Discovery logo kan zien geeft me de indruk dat het inderdaad retention is, gezien ik die "maar" ~240 minuten op mijn beeld had, vanochtend vroeg vanaf 6 uur 's ochtends ofzo.
Toch maar oppassen met browsen, blijkbaar.

Als je de foto hebt genomen vlak nadat je dat beeld hebt bekeken en de tv even geen signaal krijgt, vind ik t niet verontrustend.
Zie je dit beeld zelfs nadat je ander content hebt bekeken, dan zou ik toch wel ff oppassen.

Ik gebruikte mn PV70 ook als pc monitor (heb zelfs mn 17 inch monitor destijds weggedaan) en geen enkel probleem gehad. Ik zag wel image retention maar dat was zo weer weg.

Ik had wèl altijd de schermbeveiliging op de pc aan en de tv ging na enkele minuten vanzelf op de beveiliginsgstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:26:
Zou ik er verstandig aan doen een showroommodel TX-P50G10E te kopen...??? Deze tv's staan natuurlijk wel de hele dagen te branden. Er moet natuurlijk wel wat aan de prijs gebeuren.
Zijn iig goed los gespeeld. :D Ik zou het nooit doen maar als de prijs aantrekkelijk genoeg is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:29:
[...]

Zijn iig goed los gespeeld. :D Ik zou het nooit doen maar als de prijs aantrekkelijk genoeg is? :?
Ja zo denk ik er ook over. Maar in hoeverre kan de tv "schade" hebben opgelopen, kwa inbranden, niet inspelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Retentie/Inbranden zou geen probleem moeten zijn. Ik heb nog geen eene CRT gezien die ingebrand is en voor Plasma's geldt hetzelfde. Sowieso wordt de boel "schoongemaakt" als je een ander kanaal kijkt of iets anders gaat kijken via je HTPC. Werkt dat niet dan kan je altijd nog even een wit beeld laten weergeven : Sommige TV's hebben dit ingebouwd zelfs :)

Het is een beetje net als met SSD's : Gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ray-zor schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:58:
[...]

Ik zag in een eerdere post van je dat je aan een ISF calibratie dacht. Maar uit bovenstaande reactie begrijp ik dat je dat niet hebt laten doen(?). Ikzelf vind €200 - €300 erg veel geld voor wat eigenlijk imho fine-tuning zou moeten zijn ipv een reperatie. En zelf in het service menu (als dat er al is, want daar kan ik ook weinig over vinden) gaan proberen, durf ik qua garantie niet.
Ik zal vanavond de TV nog eens op zoek laten gaan naar nieuwe firmware (netwerkkabel zit niet standaard in de TV) en als dat niks oplevert, neem ik contact op met Panasonic.
Inderdaad, ik heb aan ISF calibratie gedacht. En dat kwam mede doordat ik niet echt tevreden ben van het beeld van de P50V10. In tegenstelling tot al de zeer goede ervaringen die ik hier allemaal hoor. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu ik van meerdere gebruikers hoor van die groene waas.... zou er dan toch wat mis zijn?

Zo merk ik ook bij bijvoorbeeld het snel draaien van iemands hoofd, dat het lijkt alsof het met zeer snelle schokjes gaat. Dit komt ook niet altijd voor, wat het dus zeer lastig maakt om er de vinger op te leggen. Heb jij dat probleem dan misschien ook?

Ikzelf heb mijn TV gehaald bij een Micro Electro en die komt een dezer dagen eens langs om te zien wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Krivas schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:16:
[...]
Inderdaad, ik heb aan ISF calibratie gedacht. En dat kwam mede doordat ik niet echt tevreden ben van het beeld van de P50V10. In tegenstelling tot al de zeer goede ervaringen die ik hier allemaal hoor. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu ik van meerdere gebruikers hoor van die groene waas.... zou er dan toch wat mis zijn?

Zo merk ik ook bij bijvoorbeeld het snel draaien van iemands hoofd, dat het lijkt alsof het met zeer snelle schokjes gaat. Dit komt ook niet altijd voor, wat het dus zeer lastig maakt om er de vinger op te leggen. Heb jij dat probleem dan misschien ook?

Ikzelf heb mijn TV gehaald bij een Micro Electro en die komt een dezer dagen eens langs om te zien wat er aan de hand is.
Ik hoop dat ik niet teveel vraag als ik het verzoek doe om mij/ons op de hoogte te houden van de bevindingen van MircoElectro. Ik heb die van mij via internet besteld dus ga direct naar Panasonic mocht het euvel zich blijven voordoen.

Schokkende lichaamsdelen heb ik nog niet gezien, maar ik ben er nog niet aan te gekomen om te experimenteren met 24Hz bronnen (xtreamer ondersteund 24p) icm met IFC/24p Smooth Film in- of uitgeschakeld. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet helemaaa helder heb wat dat nu precies inhoudt, maar kan geloof ik wel te maken hebben met lichtelijke schokkende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Ferry34 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:28:
[...]
Als je de foto hebt genomen vlak nadat je dat beeld hebt bekeken en de tv even geen signaal krijgt, vind ik t niet verontrustend.
Helaas is dat niet het geval, ik heb het scherm "schoongemaakt" voordat ik die foto's nam, door er een volledig egaal lichtgrijs beeld op te laten zien voor enkele minuten. En bovendien, tweakers had ik die dag niet eens erop bekeken, ~24 uur daarvoor ofzo, en Discovery had ik om ~6 uur 's ochtends tot ~10-11 uur ofzo bekeken, waarna de tv weer 'netjes' uitging en ik op mijn tft'tje verder ga.

Ik zal van de week nog eens kijken, als het er dan nog is, ga ik maar even kijken of ik tijdelijk mijn beeld op "negatief" kan zetten o.i.d.. (geloof dat dat met PowerStrip kan)

Verder is het ook niet dat ik uuuuren mijn tv als pc-monitor gebruik, ik zet hem aan zodra ik er een film op kan kijken, zodra ik die gezien heb gaat hij over het algemeen uit, slechts sporadisch kijk ik daarna nog even, een uurtje ofzo, op tweakers.net voordat ik de hele boel afsluit.

[ Voor 22% gewijzigd door SirNobax op 08-12-2009 12:53 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:08:
[...]Nee,je hebt v-real 3 en v-real 3 pro (2008),en v-real 4 en v-real 4 pro (2009)...kan alleen nergens het verschil vinden tussen 3 en 4, het lijkt dus of de s-serie een jaartje ouder is
...dan wellicht Panasonic zelf maar even een mailtje sturen om het te weten te komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
  • Laatst online: 28-03-2024
knarf_st schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:22:
Sinds een week ben ik in het bezet van de 50V10, het is echt een schitterend beeld. Alleen heb ik bij een aantal zenders in THX mode links bovenin een streepje wit-zwart geblokt. Het is te zien bij de zenders National Geographic, Sport1 en een aantal andere zenders, van het Alles-in-1 plus pakket van Ziggo. De streep loopt van links bovenin horizontaal tot iets verder dan de helft van het scherm (bovenste plasma cellijn). In een andere mode (normaal, cinema) is het niet te zien. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Is t een probleem met de TV, dus terugsturen? Heeft iemand misschien ook hetzelfde issue?
He dit heb ik ook, die blokjes die linksboven beginnen tot halverwege, dit heb ik ook alleen als hij in THX mode staat, nu heeft kennis ook de P50V10 gehaald met de laatste softeware 2.013 en hij heeft dit niet, ik heb zelf nog de firmware versie 2.011 en als ik zoek naar een nieuwere zegt ie dat ik al de laatste firmware heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

khalbour schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:00:
[...]

He dit heb ik ook, die blokjes die linksboven beginnen tot halverwege, dit heb ik ook alleen als hij in THX mode staat, nu heeft kennis ook de P50V10 gehaald met de laatste softeware 2.013 en hij heeft dit niet, ik heb zelf nog de firmware versie 2.011 en als ik zoek naar een nieuwere zegt ie dat ik al de laatste firmware heb.
Misschien even met de PC downloaden en op een SD kaartje zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Mijn v10 heeft ook als sofwareversie 2.013 ( laatste? ), maar ik heb wel die blokjes bij bepaalde zenders maar niet bij alle programma's op die zenders volgens mij. Licht het niet aan het bronmateriaal? Want als voorbeeld Sport1, bij beelden uit de studio zie ik het niet maar bij een samenvatting van een voetbaldwestrijd dan soms weer wel.

Overigens zie ik persoonlijk geen groene waas in THX mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:08
khalbour schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:00:
[...]

de blokjes bovenin had ik ook op een 42px80 bij filmnet.
door in menu>>instellingen>autoscan te veranderen kreeg ik dit weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu dat ik ook bij gewoon beeld van mijn PVR een stukje mis van de linkerkant, de grootte is afhankelijk van de beeldinstelling, bij THX mis ik het meest. :/
Zou iemand eens kunnen kijken of dat bij hem ook zo is? :? Het is maar een klein stukje maar toch....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat is het verschil tussen de panasonic S10 en deze S11??

http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMa9mQytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:40:
Ik zie nu dat ik ook bij gewoon beeld van mijn PVR een stukje mis van de linkerkant, de grootte is afhankelijk van de beeldinstelling, bij THX mis ik het meest. :/
Zou iemand eens kunnen kijken of dat bij hem ook zo is? :? Het is maar een klein stukje maar toch....
beeldscan staat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

in verband met de groenige tint die ik ervaar bij THX, heb ik zojuist nogmaals de firmware gechecked en dat blijkt inderdaad de meest recente te zijn: 2.013. Ook heb ik alle fabrieksinstellingen hersteld. Toen kwam ik erachter dat Cinema modus default de "warme" kleur heeft (die had ik van het weekend meteen op "normaal" gezet) en dat die warme tint behoorlijk overeenkomt met wat ik in THX ervaar. Hoe hebben jullie Cinema ingesteld en hoe verhoudt zich dat tot THX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray-zor schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:21:
in verband met de groenige tint die ik ervaar bij THX, heb ik zojuist nogmaals de firmware gechecked en dat blijkt inderdaad de meest recente te zijn: 2.013. Ook heb ik alle fabrieksinstellingen hersteld. Toen kwam ik erachter dat Cinema modus default de "warme" kleur heeft (die had ik van het weekend meteen op "normaal" gezet) en dat die warme tint behoorlijk overeenkomt met wat ik in THX ervaar. Hoe hebben jullie Cinema ingesteld en hoe verhoudt zich dat tot THX?
Op de G10 heb ik de kleuren op warm staan in de cinema mode. Dat ziet er een stuk beter uit. In de THX mode zal je alles standaard moeten laten denk ik (op het contrast en helderheid na denk ik) omdat het er dan al uitziet zoals het er uit zou moeten zien volgens de film makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel heel dom klinken maar beeldscan? Je bedoelt automatisch de juiste verhouding kiezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 23:12

phemelrijk

Wat is dat dan ?

VOOR DE MENSEN MET BLOKJES BOVEN IN BEELD.

Dan kun je in principe oplossen met beeldscan. Full HD utizendingen zullen het hele scherm gebruiken waardoor je de eindranden van het beeld niet ziet zeg maar.

Gewone reguliere tv of dvd opnames zijn soms qua beeldformaat net even wat kleiner waardoor je dat op je tv ziet. Door beeldscan aan te zetten ZOOMT je tv ietwat in waardoor je net de rand afknipt zeg maar en het beeld je tv vult, dan zou het weg moeten zijn. Uitzonderingen van sommige uitzendingen afspeelbronnen daargelaten,

Je vind de beeldscan optie bij instellingen> OVERIGE instellingen> in het menu. Bij THX stand kun je het geloof ik NIET aanpassen omdat die altijd max beeld weergeeft. Overscan is anders dan formaatkeuze zoals 4:3 16:9 etc..

[ Voor 5% gewijzigd door phemelrijk op 08-12-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gevonden maar voor mij helpt het niet, ik hoop dat de mensen met blokjes in beeld er iets aan hebben. ;)
Wel jammer op zich, Beeld is verder prima maar toch gek dat hij een paar mm niet gebruikt? :? Ik snap de reden ook niet zo, via HDMI zou hij toch gewoon een native resolutie moeten pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 23:12

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:10:
Heb het gevonden maar voor mij helpt het niet, ik hoop dat de mensen met blokjes in beeld er iets aan hebben. ;)
Wel jammer op zich, Beeld is verder prima maar toch gek dat hij een paar mm niet gebruikt? :? Ik snap de reden ook niet zo, via HDMI zou hij toch gewoon een native resolutie moeten pakken?
Ja inderdaad, met welke specifieke bron (tv zender, dvd oid) heb je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf_st
  • Laatst online: 23:31
phemelrijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:45:
VOOR DE MENSEN MET BLOKJES BOVEN IN BEELD.

Dan kun je in principe oplossen met beeldscan. Full HD utizendingen zullen het hele scherm gebruiken waardoor je de eindranden van het beeld niet ziet zeg maar.

Gewone reguliere tv of dvd opnames zijn soms qua beeldformaat net even wat kleiner waardoor je dat op je tv ziet. Door beeldscan aan te zetten ZOOMT je tv ietwat in waardoor je net de rand afknipt zeg maar en het beeld je tv vult, dan zou het weg moeten zijn. Uitzonderingen van sommige uitzendingen afspeelbronnen daargelaten,

Je vind de beeldscan optie bij instellingen> OVERIGE instellingen> in het menu. Bij THX stand kun je het geloof ik NIET aanpassen omdat die altijd max beeld weergeeft. Overscan is anders dan formaatkeuze zoals 4:3 16:9 etc..
Je hebt gelijk bij alle andere dan de THX stand stond de Beeldscan AAN en was er geen probleem (geen blokjes). Bij de THX stand is er geen beeldscan optie. Indien ik in THX mode ASPECT op JUIST zet, zijn de blokjes weg. Waarschijnlijk een domme vraag maar wat is het verschil tussen de aspect instelling AUTO en JUIST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalbour
  • Laatst online: 28-03-2024
Heb nu de firware 2.011 draaien op mijn p50v10 alleen is de 2.013 al uit voor dit toestel, weet iemand waar ik deze firmware kan downloaden en dan via de SD kaart installeren?

Via het menu van de Pana zegt ie dat de 2.011 de laaste firmware heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik zie de witte blokjes bovenaan het beeld, op de linker helft. Op een paar van de UPC digital kanalen (o.a. DIsney). Terwijl de decoder dit uitstuurt als 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

khalbour schreef op woensdag 09 december 2009 @ 01:42:
Heb nu de firware 2.011 draaien op mijn p50v10 alleen is de 2.013 al uit voor dit toestel, weet iemand waar ik deze firmware kan downloaden en dan via de SD kaart installeren?

Via het menu van de Pana zegt ie dat de 2.011 de laaste firmware heeft.
Heb je misschien een ander land geselecteerd? Ik weet absoluut niet of dat zo is hoor, maar misschien is firmware landenafhankelijk (?). Anders contact opnemen met Panasonic lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:22:
[...]

Ja inderdaad, met welke specifieke bron (tv zender, dvd oid) heb je dat?
Discovery HD met de standaard Cisco 8455dvb van Ziggo, andere bronnen moet ik nog even bekijken maar in mijn beleving moet hij via hdmi toch gewoon het hele beeld weergeven? :? Dvi->hdmi vanuit mediacenter mist hij ook (een nog iets groter) stukje beeld aan de linkerkant.
16:9/juist/automatisch maakt ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
knarf_st schreef op woensdag 09 december 2009 @ 01:01:
[...]

Je hebt gelijk bij alle andere dan de THX stand stond de Beeldscan AAN en was er geen probleem (geen blokjes). Bij de THX stand is er geen beeldscan optie. Indien ik in THX mode ASPECT op JUIST zet, zijn de blokjes weg. Waarschijnlijk een domme vraag maar wat is het verschil tussen de aspect instelling AUTO en JUIST?
Beeldscan is een ander woord voor Overscan. Dus Beeldscan Aan is Overscan Aan.
De beeldscan moet aan bij niet digitale content zoals gewone digitale tv, dvd's. De beeldscan moet uit bij PC gebruik, blu-ray, HD zenders, games.
Daarom staat de beeldscan op de THX mode altijd uit.

Overscan is iets uit het analoge tijdperk. Deze rekt het beeld iets uit zodat je geen beeldfouten ziet bovenin het beeld. Hier zit bijvoorbeeld de teletekstpagina's etc. Doordat hdtv's tegenwoordig overscan kunnen uitzetten, kwamen dit soort beeldfouten ineens in het beeld.

Het beeldformaat JUIST is erg geschikt voor gewone digitale tvzenders, omdat deze bij 4:3 uitzendingen het beeld behoorlijk mooi beeldvullend weergeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 09-12-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
renbull schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:23:
Volgens mij hebben (bijna) alle panasonic 2009 modelen een ingebouwde HD-tuner, dus je bent absoluut niet aangewezen op een exern apparaat. Lees maar een paar posts erboven, daar zeg ik toch echt dat ik geniet van 12 HD zenders rechtstreeks uit de muur.
Renbull, het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik (HD) digitale televisie in Caiway gebied op mijn toekomstige Panasonic TX-P42V10 krijg. In de specificaties van dit model kan ik niet terugvinden dat er een DVB-C h.264 tuner in zit.

Volgens mij heb jij ook de P42V10, als ik me niet vergis. Als er dus een DVB-C h.264 in zit, dan kan ik in het Caiway gebied waar het digitale (HD) signaal niet versleuteld wordt verzonden, gewoon de kabel vanuit de muur in de TV pluggen en het standaard pakket digitaal zien en indien er van een zender een HD versie beschikbaar is zie ik deze automatisch?

Mocht ik een uitbreiding van het standaardpakket willen dan ben ik wel aangewezen op een Smart Card + CI module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17
Ik heb ergens (kan alleen niet meer vinden waar) gelezen dat Panasonic geen nieuwe V10's maakt en alleen nog de winkelvoorraden worden opgemaakt. Klopt dit of is het onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:29
Flieger schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:52:
Renbull, het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik (HD) digitale televisie in Caiway gebied op mijn toekomstige Panasonic TX-P42V10 krijg. In de specificaties van dit model kan ik niet terugvinden dat er een DVB-C h.264 tuner in zit.

Volgens mij heb jij ook de P42V10, als ik me niet vergis. Als er dus een DVB-C h.264 in zit, dan kan ik in het Caiway gebied waar het digitale (HD) signaal niet versleuteld wordt verzonden, gewoon de kabel vanuit de muur in de TV pluggen en het standaard pakket digitaal zien en indien er van een zender een HD versie beschikbaar is zie ik deze automatisch?

Mocht ik een uitbreiding van het standaardpakket willen dan ben ik wel aangewezen op een Smart Card + CI module?
Ik heb ook de P42V10 en woon in het Caiway gebied (let er op dat niet in het hele Caiway gebied het basispakket onversleuteld is!) Ontvangst van de HD zenders uit het basis pakket werkt zonder problemen en (mits je in het juiste gebied woont) zonder smartcard/CAM. Het enige wat je moet doen is de land instelling van de TV op Zweden zetten, daarna is de DVB-C tuner geactiveerd, ook de HD kanalen werken (ned 1,2,3; RTL 4,5,7,8; NET5 en Eurosport). Je zult wel zelf de volgorde van de zenders in moeten stellen.... En zet kanaal updates uit, anders kun je elke dag de zenders opnieuw instellen.

Als je kanalen uit een aanvullend pakket wilt kijken, heb je inderdaad een smartcard + CAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Sikkek schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:47:
Ik heb ook de P42V10 en woon in het Caiway gebied (let er op dat niet in het hele Caiway gebied het basispakket onversleuteld is!) Ontvangst van de HD zenders uit het basis pakket werkt zonder problemen en (mits je in het juiste gebied woont) zonder smartcard/CAM. Het enige wat je moet doen is de land instelling van de TV op Zweden zetten, daarna is de DVB-C tuner geactiveerd, ook de HD kanalen werken (ned 1,2,3; RTL 4,5,7,8; NET5 en Eurosport). Je zult wel zelf de volgorde van de zenders in moeten stellen.... En zet kanaal updates uit, anders kun je elke dag de zenders opnieuw instellen.

Als je kanalen uit een aanvullend pakket wilt kijken, heb je inderdaad een smartcard + CAM nodig.
Bedankt voor je antwoord en uitleg! Ik woon vanaf begin volgend jaar in Caiway gebied waar het basispakket onversleuteld is. Wel vreemd dan Panasonic niet duidelijker communiceert dat er een HD DVB-C tuner in die serie zit. Ze lopen ook al achter met CI+.

Nu lees ik hierboven alleen het gerucht dat de V10 uit productie is? Dat is nu net het model wat bovenaan mijn verlanglijst staat. Ik kan hier overigens helemaal niets over vinden. Wellicht ging het om de Pioneer Plasma's?

[ Voor 3% gewijzigd door Flieger op 09-12-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf in het Ziggo (multikabel) gebied. Ik kan met mijn DVB-C tuner alleen NED1 HD, Zenderoverzicht en wat regionale kanalen van een andere gemeente ontvangen. NED2 HD zit versleuteld en NED3 HD is zelfs onvindbaar. Ik heb mijn land ingesteld op Finland, Helsinki. Vind ik ze wel als ik hem op Zweden zet of is Ziggo gewoon zo gierig?
NED1 HD ziet er prachtig uit. Hij verliest alleen signaal als ik het licht aan of uit zet. Ook verlies ik signaal als ik mijn PS3 aan zet. Ligt het aan mijn bekabeling of moet ik ook een netfilter op mijn coax zetten? Of ligt het aan de uitzending zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:47:
Ik zit zelf in het Ziggo (multikabel) gebied. Ik kan met mijn DVB-C tuner alleen NED1 HD, Zenderoverzicht en wat regionale kanalen van een andere gemeente ontvangen. NED2 HD zit versleuteld en NED3 HD is zelfs onvindbaar. Ik heb mijn land ingesteld op Finland, Helsinki. Vind ik ze wel als ik hem op Zweden zet of is Ziggo gewoon zo gierig?
NED1 HD ziet er prachtig uit. Hij verliest alleen signaal als ik het licht aan of uit zet. Ook verlies ik signaal als ik mijn PS3 aan zet. Ligt het aan mijn bekabeling of moet ik ook een netfilter op mijn coax zetten? Of ligt het aan de uitzending zelf?
Dat lijkt me niet te liggen aan de uitzending zelf (ik heb zelf ook ziggo met HD abbo) en daar kan ik Ned1,2,3 Discovery HD, Nat Geo Hd, History channel HD en Eurosport HD ontvangen (eventueel nog wat wat niet van belang is).
Ook als jij het licht uit doet en je verliest signaal lijkt me een kwalijke zaak.
Waarschijnlijk gebruik je wat slechte kabels ofzo, koop eens een goede coax kabel, door de betere afscherming zou je dit probleem niet meer moeten hebben.

Er is een tijd geleden een onderzoek gedaan door hackers hoe ze toetsenborden konden aflezen van afstand door de spanningsvelden in het toetsenbord kabel. Waarschijnlijk spelen die velden ook parten bij jouw bekabeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:24:
[...]

Dat lijkt me niet te liggen aan de uitzending zelf (ik heb zelf ook ziggo met HD abbo) en daar kan ik Ned1,2,3 Discovery HD, Nat Geo Hd, History channel HD en Eurosport HD ontvangen (eventueel nog wat wat niet van belang is).
Ook als jij het licht uit doet en je verliest signaal lijkt me een kwalijke zaak.
Waarschijnlijk gebruik je wat slechte kabels ofzo, koop eens een goede coax kabel, door de betere afscherming zou je dit probleem niet meer moeten hebben.

Er is een tijd geleden een onderzoek gedaan door hackers hoe ze toetsenborden konden aflezen van afstand door de spanningsvelden in het toetsenbord kabel. Waarschijnlijk spelen die velden ook parten bij jouw bekabeling...
Ik heb zelf dus geen HD-abbo.. 1,2 en 3 zouden gratis zijn. NED 1 HD lukt dus wel.

Ik zal eens kijken tot in hoeverre nieuwe kabels trekken mogelijk is. Ik heb er ook een kabelversterker tussen zitten. Moet die dan ook vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:36:
[...]

Ik heb zelf dus geen HD-abbo.. 1,2 en 3 zouden gratis zijn. NED 1 HD lukt dus wel.

Ik zal eens kijken tot in hoeverre nieuwe kabels trekken mogelijk is. Ik heb er ook een kabelversterker tussen zitten. Moet die dan ook vervangen worden?
In een goede situatie zou een versterker eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Kun je ons eens jouw situatie schetsen qua bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:04:
[...]

In een goede situatie zou een versterker eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Kun je ons eens jouw situatie schetsen qua bekabeling?
Ik heb het nagekeken. Ik heb het zelf niet aangelegd.

Kabel uit de aansluiting wordt direct gesplit. Eén naar de TV beneden en één door het plafond naar boven boven.

Boven hangt een antenne versterker en verdeler met twee uitgangen.
Eén uitgang gaat naar de TV in mijn oude kamer die niet meer wordt gebruikt.

De andere uitgang wordt gesplit. Die gaan naar de TV van mijn moeders slaapkamer en de andere naar mijn TV. Ik denk dat dit een grote invloed heeft.

Zouden er meer dingen kunnen zijn?

Ik ga even uitzoeken hoe ik coax stekkertjes kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Zojuist mij even aangemeld op Tweakers en een hoop info gelezen over de plasma van Panasonic die ik graag wil aanschaffen namelijk de TX-P50V10.

Rest mij toch wel de vraag of jullie misschien weten of er in de aankomende maanden (maart?) wellicht een opvolger wordt geintroduceerd voor de V10?
Nu krijg je de gratis bleuray wat mij best aanspreekt maar het zou zo zonde zijn als er al snel weer wat beters te koop is........

Mij is bekend (op Tweakers gelezen) dat er een 3D 50inch aan staat te komen en nog wat andere grote schermen zonder 3D.
Die schermen hebben niet mijn interesse enkel en alleen maar de V10 want die schijnt goed te zijn en is betaalbaar.

Graag verneem ik van jullie als er iets bekend is over een vervanger van de V10!

Groeten,

Plasmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken de 42V10 in mijn bezit en heb toch last van een verschijnsel. Zal mss allang bekend zijn of er bestaat al een term voor, ik ben helemaal nieuw op dit gebied en hoop antwoord te krijgen op mijn bevindingen).

Bij tv kijken (digitaal UPC) dan zie ik altijd kleur randen in beeld delen. Vooral in diapositief beeld. (Dus een kleur met daar in witte letters) deze witte letters bevatten altijd een gele of blauwe dus ook groene rand. Als voorbeeld de reklame van het kruitvat, mocht iemand deze reklame tegenkomen. Ook bij het snel beeld wisselen heb ik vergelijkbare kleur weergave.

Bij het spelen van Fifa 10 op de PS3 is het ook aanwezig. Vooral als de camera snel van de ene kant naar de andere kant van het veld gaat (Bijvoorbeeld bij een uittrap van de keeper of bij een lange bal naar voren) dan zie je hele kleur randen met de shirtjes van de spelers meebewegen.

Mijn idee van deze tv, bij stilstaand (digitaal) beeld of langzaam/normaal bewegend beeld geeft de tv een plaatje weer. (M.u.v. de kleur randen) Als het allemaal snel van links naar rechts gaat dan word ik er bijna gek van.

Kan iemand mij uitleggen wat ik mee maak en wat er aan te doen is.

Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Zojuist mij even aangemeld op Tweakers en een hoop info gelezen over de plasma van Panasonic die ik graag wil aanschaffen namelijk de TX-P50V10.

Rest mij toch wel de vraag of jullie misschien weten of er in de aankomende maanden (maart?) wellicht een opvolger wordt geintroduceerd voor de V10?
Nu krijg je de gratis bleuray wat mij best aanspreekt maar het zou zo zonde zijn als er al snel weer wat beters te koop is........

Mij is bekend (op Tweakers gelezen) dat er een 3D 50inch aan staat te komen en nog wat andere grote schermen zonder 3D.
Die schermen hebben niet mijn interesse enkel en alleen maar de V10 want die schijnt goed te zijn en is betaalbaar.

Graag verneem ik van jullie als er iets bekend is over een vervanger van de V10!

Groeten,

Plasmid
Er komt zeker een opvolger in die tijd. Er is nog niet veel over bekend.

Er is wel wat nieuws.. Panasonic gaat zich bezighouden met 3D en 50inch wordt de meest populaire maat.

http://www.3dtvnieuws.nl/

Ik heb geen idee wat 3D gaat kosten. Of het net zo veel gaat kosten als de huidige modellen of dat het veel duurder gaat worden weet ik niet. Ik weet ook nog totaal niet wat ik er van kan verwachten.
Maar ja zo blijf je aan de gang. Als je over 1,5 jaar een nieuwe TV koopt heb je weer een betere.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:57:Rest mij toch wel de vraag of jullie misschien weten of er in de aankomende maanden (maart?) wellicht een opvolger wordt geintroduceerd voor de V10?

Groeten,
- ...in januari (7-14) is de CES in Las Vegas. Daar worden traditiegetrouw de nieuwe modellen getoond. En zeer zeker ook dus opvolgers van de huidige reeks (waaronder de V10). Dus dat is al vrij vlot dat we daar meer over horen. Soms zijn er al wat geruchten of wat info, maar tot op heden lijkt het stil te zijn mbt de nieuwe modellen 2010.

- Blu Ray (zonder e in Blu) is vrij 'vers' , dus om nu te gaan wachten op een opvolgend (beter ?) medium :?

- En welkom :w , maar groeten doen we niet...zie de forum regels :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:15
Hey Tweakers,

Na een foutje van een online bestelling, koop ik nu toch maar een TV in de winkel, en mijn oog is gevallen op de TX-P42S10E. Het lijkt me een mooi ding voor hetgeen waar ik een tv voor wil gebruiken, xbox360 aansluiten en full hd content kijken via pc/xbox en in toekomst bluray.

Nu zie ik echter op de site van panasonic het volgende staan bij deze tv:
Resolutie bewegende beelden: 900 lijnen

Betekent dit dat hij stiekem maar 1080i is, in plaats van 1080P, dat overal staat aangegeven? Ik snap het niet helemaal meer door alle cijfertjes...

Hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden! :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht dan nog even de CES in Las Vegas af voor eventuele nieuwe modellen!
Jammer dan van de misgelopen BLU-ray!

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...verkeerd gedoe..

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Blu-ray (Disc) ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Binnenkort wil ik een nieuwe TV kopen en heb op dit moment een Samsung LCD. Na wat speurwerk heb ik een sterke voorkeur tussen een LCD/LED of een Pana Plasma. Ik heb de neiging om een Plasma te kopen (42V10), maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Ik ben dan ook benieuwd naar jullie Plasma ervaring i.c.m. met een HTPC. Mijn gebruiksdoelen zijn; tv-kijken (digitaal), gamen via xbox360 en mijn AsRock HTPC (voor films, muziek, pictures) aansluiten via een Plasma.

Als advies krijg ik elke te horen dat Plasma uitstekend is voor films kijken, tv-kijken (digitaal hd) en sport. Wat zijn jullie ervaringen met een HTPC en een Pana Plasma?

Daarnaast ben ik benieuwd wat ik allemaal met die Viera Link kan.
Is dit hetzelfde als een HDMI CEC? Kan ik bijvoorbeeld ook mijn Onkyo receiver hiermee bedienen?

Groeten, Stanley

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
In deze review http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42g10b-20090415146.htm wordt gezegd dat een minpunt van de G10 is dat je de witbalans niet kan instellen. Maar dit zou wel moeten kunnen op de europese versie (G10E), die in nederland te koop is. Als ik dan lees over de THX instelling op de V10 lees ik dat ze voornamelijk er te spreken zijn over de witbalans van die setting. Maar als je die dus zelf in kan stellen zou je toch goed in de buurt moeten komen van die THX instelling lijkt me. Kan iemand me daar iets meer over vertellen?

//edit: zit ik weer met m'n neus te kijken, of zijn er gewoon geen reviews van de G10E ?

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 10-12-2009 08:33 ]

Hallo met Tim

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:13:
Sinds twee weken de 42V10 in mijn bezit en heb toch last van een verschijnsel. Zal mss allang bekend zijn of er bestaat al een term voor, ik ben helemaal nieuw op dit gebied en hoop antwoord te krijgen op mijn bevindingen).

Bij tv kijken (digitaal UPC) dan zie ik altijd kleur randen in beeld delen. Vooral in diapositief beeld. (Dus een kleur met daar in witte letters) deze witte letters bevatten altijd een gele of blauwe dus ook groene rand. Als voorbeeld de reklame van het kruitvat, mocht iemand deze reklame tegenkomen. Ook bij het snel beeld wisselen heb ik vergelijkbare kleur weergave.

Bij het spelen van Fifa 10 op de PS3 is het ook aanwezig. Vooral als de camera snel van de ene kant naar de andere kant van het veld gaat (Bijvoorbeeld bij een uittrap van de keeper of bij een lange bal naar voren) dan zie je hele kleur randen met de shirtjes van de spelers meebewegen.

Mijn idee van deze tv, bij stilstaand (digitaal) beeld of langzaam/normaal bewegend beeld geeft de tv een plaatje weer. (M.u.v. de kleur randen) Als het allemaal snel van links naar rechts gaat dan word ik er bijna gek van.

Alvast mijn dank.
Dit klinkt niet goed.
Ik weet dat plasma wel altijd last heeft van groene nazweem bij snelle beelden maar niet iedereen is hier even gevoelig voor. Dit is inherent aan de plasmatechniek.
Wat jij omschrijft lijkt iets anders. Ik zou eens in de winkel kijken of je het daar ook ziet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:46:Als advies krijg ik elke te horen dat Plasma uitstekend is voor films kijken, tv-kijken (digitaal hd) en sport. Wat zijn jullie ervaringen met een HTPC en een Pana Plasma?
HTPC/Wii/Digitaal beeld = Allemaal helemaal perfect :)
Daarnaast ben ik benieuwd wat ik allemaal met die Viera Link kan.
Is dit hetzelfde als een HDMI CEC? Kan ik bijvoorbeeld ook mijn Onkyo receiver hiermee bedienen?
HDMI CEC wordt wel ondersteund, echter is het bij zowat alle merken echt 100% bruikbaar pas als je alles ook van dat merk hebt dus Blu-Ray/DVD speler en Versterker enz...

Zie het als een standaard die niet gestandardiseerd is :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Koeckie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:36:
Hey Tweakers,

Na een foutje van een online bestelling, koop ik nu toch maar een TV in de winkel, en mijn oog is gevallen op de TX-P42S10E. Het lijkt me een mooi ding voor hetgeen waar ik een tv voor wil gebruiken, xbox360 aansluiten en full hd content kijken via pc/xbox en in toekomst bluray.

Betekent dit dat hij stiekem maar 1080i is, in plaats van 1080P, dat overal staat aangegeven? Ik snap het niet helemaal meer door alle cijfertjes...

Nee dat werkt niet zo, de TV is wel degelijk 1080p, alleen de zogenaamde 'motion-resolution' is 900, wat volgens mij zoiets inhoudt dat wanneer er bewegend beeld wordt getoond, er nog maar 900 beeldlijnen overblijven qua detail.

Ter vergelijking, een Samsung 40B7020 Full HD LCD-TV heeft een motion resulotion van iets van 300-550 afhankelijk 'beeldverbeterings'technieken aan/uit.

\o/

• Ferry34
Koeckie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:36:
Hey Tweakers,

wees niet bang, de Pana is helemaal 1080p ;)

Motion resolution is een methode om ghosting te meten en deze Pana heeft een motion resolution van 900 en dat is heel hoog!
Bij tests blijkt dus dat van de 1080 beeldlijnen er 900 correct worden weergegeven.

Full hd lcd's hebben een motion resolution van 300-600! De rest is dus ghosting. De pixels gaan te traag naar de andere kleur.

De Pana's met het Neo paneel hebben een motion reso van 1080.

Die Pana gaat jou echt bevallen, want HD en xbox games zien er echt geweldig op uit.

Edit: die "nare" Oxigen was sneller met typen ;)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

GMTA :)

*edit* oxygen, niet oxigen, das weer iemand anders :P

[ Voor 80% gewijzigd door oXygeN op 10-12-2009 11:39 ]

\o/

• nero355

nero355

Hoezo nou weer 900 lijnen ?? Oude panelen die onder andere in de 42PZ85 zaten hebben toch gewoon 1080 als bewegende resolutie ?? Zo niet dan zijn er heel wat sites die het toen mis hadden :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:13:

Alvast mijn dank.
Ik heb het ook met Fifa 10. De middenlijn wordt paars (overdreven) als je de bal hard over de middenlijn rost. Je ziet het paarse dan met het pannen. Bij echte voetbalwedstrijden zie je het niet. Toen ik het contrast flink omlaag had geschroefd naar rond de 30 was het een stuk minder. Rond de shirtjes en broekjes zie ik niets.
Dat van die letters zie ik ook soms. Ik had het met het journaal toen ze de Volkskrant letters lieten zien door met de camera ingezoomd van links naar rechts te bewegen.
Ik zie het heeeeel soms in Modern Warfare 2. Als ik snel draai en naar een fel object kijk in de map Afghan. Maar dat duurt niet lang en ik vind het niet storend. Ik vind een waas irritanter.

Oh en mijn problemen met NED1 HD zijn verholpen. Ik heb de stekkertjes gewisseld. Ik deel niet meer de kabel met een andere TV. Nu heb ik 100% ontvangst. :) Geen problemen meer met het licht aan en uit doen en bijna geen beeldfouten meer. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 13:07 ]

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 10:36
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:04:
[...]
Oh en mijn problemen met NED1 HD zijn verholpen. Ik heb de stekkertjes gewisseld. Ik deel niet meer de kabel met een andere TV. Nu heb ik 100% ontvangst. :) Geen problemen meer met het licht aan en uit doen en bijna geen beeldfouten meer. :*)
Ik heb ook op Helsinki/Finland gezocht maar ik vind alleen die regionale + zenderoverzicht, geen enkele HD zender! Heb jij daar nog iets speciaal voor gedaan? Ik vind ook geen nederland 1 in niet HD, jij wel? Zelfs als ik naar gecodeerde stations zoek, dan vind ik er maar een stuk of 54. Mijn Humax 9200C kan wel alle zenders vinden met dezelfde kabel!

Verwijderd

pipo1000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:27:
[...]

Ik heb ook op Helsinki/Finland gezocht maar ik vind alleen die regionale + zenderoverzicht, geen enkele HD zender! Heb jij daar nog iets speciaal voor gedaan? Ik vind ook geen nederland 1 in niet HD, jij wel? Zelfs als ik naar gecodeerde stations zoek, dan vind ik er maar een stuk of 54. Mijn Humax 9200C kan wel alle zenders vinden met dezelfde kabel!
zoek handmatig op frequentie 570,75 hz

Daar staan NED1 en 2 HD.

NED 2 en 3 HD zijn gecodeerd. Moet je daar een HD abonnement voor hebben? Ik dacht dat het gratis was. Betaal al belasting.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 14:07 ]

Verwijderd

Heeft iemand nog kunnen kijken of hij of zij ook beeld mist aan de linker- of een andere kant? :?

• Ossi
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:06:
[...]

zoek handmatig op frequentie 570,75 hz

Daar staan NED1 en 2 HD.

NED 2 en 3 HD zijn gecodeerd. Moet je daar een HD abonnement voor hebben? Ik dacht dat het gratis was. Betaal al belasting.
Het is toch ook gewoon gratis van de kabel af te halen?
Dat jij het 'persee' in HD wil hebben is je eigen wens.

Verwijderd

Ossi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:44:
[...]

Het is toch ook gewoon gratis van de kabel af te halen?
Dat jij het 'persee' in HD wil hebben is je eigen wens.
Je betaalt kijk- en luister geld en het wordt uit de overheidskas betaald. Ook de HD uitzendingen neem ik aan. Nu word je verplicht een duur abonnement te nemen om dat te kunnen bekijken als je het in HD wil. Ik heb verder geen behoefte aan meer zenders, omdat ik alleen 1 en 3 kijk. Al die andere digitale kanalen van de publieke omroep zullen me een worst wezen. Als ze het voetbal naar 1 verplaatsen hoor je mij ook niet klagen. ;)

• Ossi
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:53:
[...]

Je betaalt kijk- en luister geld en het wordt uit de overheidskas betaald. Ook de HD uitzendingen neem ik aan. Nu word je verplicht een duur abonnement te nemen om dat te kunnen bekijken als je het in HD wil. Ik heb verder geen behoefte aan meer zenders, omdat ik alleen 1 en 3 kijk. Al die andere digitale kanalen van de publieke omroep zullen me een worst wezen. Als ze het voetbal naar 1 verplaatsen hoor je mij ook niet klagen. ;)
Kijk en luistergeld bestaat toch al jaren niet meer?
Indirect betaal je uiteraard wel je belasting er voor.
Vroeger had je zo'n reclame ervoor, dan zag je een groot oog, paniekerig, op de bank zitten, bang dat iemand hem betrapt op zwartkijken :') :')

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ossi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:13:
[...]
Kijk en luistergeld bestaat toch al jaren niet meer?
Indirect betaal je uiteraard wel je belasting er voor.
Toen het kijk- en luistergeld werd opgeheven (1-1-2000) is de belasting over schijf 1 met 1,1% verhoogd.
0,011 * 17.878 = 196,66 euro per jaar.
Volgens wiki komt er per jaar 800 miljoen euro binnen bij de publieke omroep (ex. reclame inkomsten)
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste