Verwijderd

haha tegenwoordig moet je wel meer moeite doen om zwart te kijken ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 09:20
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:12:
haha tegenwoordig moet je wel meer moeite doen om zwart te kijken ;)
Mja, local dimming LED's komen wel redelijk in de buurt vind ik ;)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:16:
[...]

Mja, local dimming LED's komen wel redelijk in de buurt vind ik ;)
ja ik kan ook mijn TV uitzetten en naar het scherm staren ;) :+

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 09:20
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:45:
ja ik kan ook mijn TV uitzetten en naar het scherm staren ;) :+
Als ie maar niet in de zon staat dan hè :P

Nickname does not reflect reality

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-11 13:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:06:
[...]
zoek handmatig op frequentie 570,75 hz

Daar staan NED1 en 2 HD.

NED 2 en 3 HD zijn gecodeerd. Moet je daar een HD abonnement voor hebben? Ik dacht dat het gratis was. Betaal al belasting.
het werkt! Zoeken op 570,75 werkt inderdaad, ook nederland 1 niet HD heb ik inmiddels gevonden via deze weg. Je hebt geen abo nodig voor NL2HD en NL3HD alleen een smartcard en een CI cam voor in je TV maar die heb ik niet!

Verwijderd

pipo1000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:04:
[...]

het werkt! Zoeken op 570,75 werkt inderdaad, ook nederland 1 niet HD heb ik inmiddels gevonden via deze weg. Je hebt geen abo nodig voor NL2HD en NL3HD alleen een smartcard en een CI cam voor in je TV maar die heb ik niet!
Ok.. dus ik moet een alphacrypt hebben en ergens een Ziggo kaartje vandaan ritselen en dan moet het weken?

• pipo1000
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:12:
[...]

Ok.. dus ik moet een alphacrypt hebben en ergens een Ziggo kaartje vandaan ritselen en dan moet het weken?
Yep, dat is de theorie, alleen ik weet niet of iemand hier dit al in de praktijk heeft draaien!?

Trouwens NL3HD kan ik ook niet vinden, als ik de transponder frequentie 730,75 laat afzoeken dan vind hij niets.

[ Voor 14% gewijzigd door pipo1000 op 10-12-2009 22:41 ]

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Flieger schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:52:
[...]

Renbull, het is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik (HD) digitale televisie in Caiway gebied op mijn toekomstige Panasonic TX-P42V10 krijg. In de specificaties van dit model kan ik niet terugvinden dat er een DVB-C h.264 tuner in zit.

Volgens mij heb jij ook de P42V10, als ik me niet vergis. Als er dus een DVB-C h.264 in zit, dan kan ik in het Caiway gebied waar het digitale (HD) signaal niet versleuteld wordt verzonden, gewoon de kabel vanuit de muur in de TV pluggen en het standaard pakket digitaal zien en indien er van een zender een HD versie beschikbaar is zie ik deze automatisch?

Mocht ik een uitbreiding van het standaardpakket willen dan ben ik wel aangewezen op een Smart Card + CI module?
Je wil wel elke keer een andere tv hè :9
Met een V10 moet het gewoon lukken om zonder CAM module de 'gratis' HD-zender te bekijken bij caiway
ik heb een G10 en die doet het voortreffelijk _/-\o_

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Verwijderd

Ik heb deze week de Panasonic 46G10 gekocht. Had eerst de 42" staan en twee dagen later besloten om een 46" te nemen, omdat toch nog iets groter wilde. Deed mediamarkt gelukkig niet zo moeilijk over. 42" werd opgehaald en 46" gebracht... ideaal!

Wat een prachtige televisie is dit. Geweldig mooi beeld. Vooral bij HD beelden. Heb een mediacenter en daar ging ik mkv-bluray-tjes op kijken. En ziet er heel erg mooi uit. Erg mooi kleurpalet en erg detailvol. De bluray van Lost Season 3 t/m 5 zijn een aanrader om te gaan kijken, omdat deze een erg mooie beeldkwaliteit hebben. Perfect dus om ff aan iemand te laten zien hoe vet je tv is :)

Had hiervoor een 50hz 32" televisie en zie het verschil in refreshrate goed. Snelle bewegingen gaan erg vloeiend. Weet niet of er met de 600hz techniek echt veel verschil zit tussen 100hz en de neopdp 600hz techniek, omdat hiervoor al geen 100hz tv had dus geen vergelijkingsmateriaal had. Zit er veel merkbaar verschil in, mensen-met-neopdp-pana?

Nadelen van de televisie kan ik zo 123 niet noemen. Ja, misschien dat de kwaliteit van een uitzending goed opvalt op zo'n scherm. Kunt goed zien wat mooi opgenomen is of niet. Maar dit is natuurlijk niet iets waar de televisie aan kan doen. Ned 1 2 en 3 zien er sowieso vaak beter uit, omdat het HD is of meestal upscaled. Merkt goed bijv het verschil nu met RTL 4, GTST of Ik hou van Holland is lang niet zo scherp als bijv DWDD(en dat is niet eens in HD opgenomen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 23:37 ]

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn V10 ontvangen *kwijl

Ik vroeg me alleen af hoe ik hem de 1ste 200 uur moet instellen? En kan ik spellen als Call of Duty en Forza Motorsport spelen de eerste 200 uur?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 16:42
nero355 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:44:
Hoezo nou weer 900 lijnen ?? Oude panelen die onder andere in de 42PZ85 zaten hebben toch gewoon 1080 als bewegende resolutie ?? Zo niet dan zijn er heel wat sites die het toen mis hadden :D
De PZ serie had ook een motion reso van 900 en dat was toen echt de top hoor. Misschien dat de Pio's toen al 1080 deden, maar dat weet ik niet.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Modbreak:Offtopic is helemaal geen probleem, maar het moet niet te ver uit de klauwen lopen.

Maak desnoods een nieuw topic aan als hier baat bij is :)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:35:

Had hiervoor een 50hz 32" televisie en zie het verschil in refreshrate goed. Snelle bewegingen gaan erg vloeiend. Weet niet of er met de 600hz techniek echt veel verschil zit tussen 100hz en de neopdp 600hz techniek, omdat hiervoor al geen 100hz tv had dus geen vergelijkingsmateriaal had. Zit er veel merkbaar verschil in, mensen-met-neopdp-pana?
Die 600 hz heeft niets met refreshrate te maken (en de 50/100 hz discussie). Gewoon een fancy marketing term voor een interpolatietechniek.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
renbull schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:28:
[...]

Je wil wel elke keer een andere tv hè :9
Met een V10 moet het gewoon lukken om zonder CAM module de 'gratis' HD-zender te bekijken bij caiway
ik heb een G10 en die doet het voortreffelijk _/-\o_
Nee hoor, de V10 heeft altijd mijn interesse al gehad. De X10 is al in bezit. ;)

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:21:
[...]

Die 600 hz heeft niets met refreshrate te maken (en de 50/100 hz discussie). Gewoon een fancy marketing term voor een interpolatietechniek.
Oké, maar is het verschil met 100hz en de 600hz techniek van panasonic merkbaar?

Verwijderd

pipo1000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:39:
[...]

Yep, dat is de theorie, alleen ik weet niet of iemand hier dit al in de praktijk heeft draaien!?

Trouwens NL3HD kan ik ook niet vinden, als ik de transponder frequentie 730,75 laat afzoeken dan vind hij niets.
Ik heb een 50G10 en ik kijk ook met een alphacrypt naar de ziggo kabel. Ned123 zien er super uit in HD!

Je hoeft niets speciaals te doen, gewoon de cam+kaart erin, en de landinstellingen van je tv op 'Zweden' zetten en daarna laten scannen.

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:44:
[...]

Oké, maar is het verschil met 100hz en de 600hz techniek van panasonic merkbaar?
Dat zijn dus twee verschillende 'hz'en', dus niet met elkaar te vergelijken, dus ook geen verschillen.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:44:
[...]

Het is moeilijk te zeggen omdat het niet 100% zeker is hoe de 600 hz techniek werkt.
Het is wèl zo dat sinds dit jaar de Pana's een motion reso hebben van 1080, dus dat is een voordeel.
Of je het ziet is een tweede ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:40:
Vandaag heb ik mijn V10 ontvangen *kwijl

Ik vroeg me alleen af hoe ik hem de 1ste 200 uur moet instellen? En kan ik spellen als Call of Duty en Forza Motorsport spelen de eerste 200 uur?
waarom niet? Daar koop je hem toch voor? Zorg alleen dat het contrast niet te hoog staat. In de spel-stand zetten, kontrast rond de 30 zetten en de helderheid op -2, -1 of 0 (ligt aan de stand en hoeveel omgevingslicht je hebt) . Games zijn tegenwoordig ook zo gemaakt om inbranding te voorkomen. Er zijn weinig onderdelen die heel erg lang stil in beeld staan. Potjes van Call Of duty duren ook niet super lang. Als je het afwisselend met gewoon TV kijken en film kijken kan het geen kwaad.

Ik zal eens aan mn oom vragen of hij nog een ziggo kaart over heeft. En anders moet ik misschien een proefabonnement nemen en dat kaartje bewaren ofzo.

• pipo1000
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:04:
[...]
Ik heb een 50G10 en ik kijk ook met een alphacrypt naar de ziggo kabel. Ned123 zien er super uit in HD!

Je hoeft niets speciaals te doen, gewoon de cam+kaart erin, en de landinstellingen van je tv op 'Zweden' zetten en daarna laten scannen.
Waarom zijn die Alphacrypts hier in nederland op pricewatch minimaal 105 euro en op ebay 'maar' 52 euro? Zit er verschil in versies ofzo, oude en nieuwe?

Verwijderd

Gegroet allemaal,
ik volg dit forum nu al sinds dat de v10 op de markt kwam begin dit jaar. Ik ben nu van plan om dit weekend de v10 te halen. Ik kijk nu nog naar een 70cm crt scherm met het basis pakket van ziggo (analoog). Ik wil nu zeker HD tv gaan kijken en lees nu op dit forum allemaal verschillende manieren. Wanneer ik een alphacrIpt koop en deze dus in de tv stop heb ik geen decoder nodig om de nederlandse zenders op HD te kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:45:
Gegroet allemaal,
Wanneer ik een alphacrIpt koop en deze dus in de tv stop heb ik geen decoder nodig om de nederlandse zenders op HD te kijken.
In theorie wel maar voor hetzelfde of iets minder geld heb je die pvr erbij? (en weer een afstandsbediening maar dat is weer een mooi excuus om een harmony oid te kopen. :P )

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-11 17:03
Hoe plak je een subtitle aan een divx?
Ik heb een "de naam.avi" en een "de naam.srt" en toch zie ik geen ondertitel. Met option komt er wel een menu om ondertitel te kiezen, maar er valt niets te kiezen.

Dit is middels DLNA vanaf een Synology DS-209II.

Verwijderd

jopie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:17:
Hoe plak je een subtitle aan een divx?
Ik heb een "de naam.avi" en een "de naam.srt" en toch zie ik geen ondertitel. Met option komt er wel een menu om ondertitel te kiezen, maar er valt niets te kiezen.

Dit is middels DLNA vanaf een Synology DS-209II.
Windows Media Player ziet hem automatisch als hij in dezelfde map staat. Voor andere apparaten als bijv. de PS3 kan je hem er in bakken.

zie: http://www.ps3-media.nl/tutorials/464-tut-divx.html

Verwijderd

Ik lees dat je voorzichtig de 1ste 200 uren de tv moet inspelen. Dan gaat ie langer mee. En bij Forza blijven de tellers op 1 stand staan.

Maar dus de 1ste 200 uren de kontrast op 30 zetten. Maakt het ook uit hoe hoog de kleur staat? Bij mijn staat ie nu ook op 30.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:36:
[...]

waarom niet? Daar koop je hem toch voor? Zorg alleen dat het contrast niet te hoog staat. In de spel-stand zetten, kontrast rond de 30 zetten en de helderheid op -2, -1 of 0 (ligt aan de stand en hoeveel omgevingslicht je hebt) . Games zijn tegenwoordig ook zo gemaakt om inbranding te voorkomen. Er zijn weinig onderdelen die heel erg lang stil in beeld staan. Potjes van Call Of duty duren ook niet super lang. Als je het afwisselend met gewoon TV kijken en film kijken kan het geen kwaad.

Ik zal eens aan mn oom vragen of hij nog een ziggo kaart over heeft. En anders moet ik misschien een proefabonnement nemen en dat kaartje bewaren ofzo.

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:45:
Gegroet allemaal,
ik volg dit forum nu al sinds dat de v10 op de markt kwam begin dit jaar. Ik ben nu van plan om dit weekend de v10 te halen. Ik kijk nu nog naar een 70cm crt scherm met het basis pakket van ziggo (analoog). Ik wil nu zeker HD tv gaan kijken en lees nu op dit forum allemaal verschillende manieren. Wanneer ik een alphacrIpt koop en deze dus in de tv stop heb ik geen decoder nodig om de nederlandse zenders op HD te kijken.
Vanaf 1 februari stop Ziggo met deze C+ ondersteuning, dus is zou maar gewoon een losse decoder nemen als ik jou was.

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Kan iemand mij bevestigen of ik met de ingebouwde DVB-S2 tuner naar alle zenders (dus ook de HD-zenders) van canaaldigitaal kan kijken via de schotel? Uiteraard gewoon betalend met origineel pasje. Gaat om de 50V10.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:47:
Ik lees dat je voorzichtig de 1ste 200 uren de tv moet inspelen. Dan gaat ie langer mee. En bij Forza blijven de tellers op 1 stand staan.

Maar dus de 1ste 200 uren de kontrast op 30 zetten. Maakt het ook uit hoe hoog de kleur staat? Bij mijn staat ie nu ook op 30.

[...]
Ik weet ook niet wat ze met voorzichtig inspelen bedoelen. Urenlang panorama's weergeven van molens en koeien? Dan zou je de eerste paar maanden niet kunnen gamen ;)
Zo lang je geen 24 uur van Le Mans non-stop rijdt kan het. Je zit waarschijnlijk ook enige tijd in de menu's tussendoor.
Rond de 30 is een goede waarde ja. Ik heb kleur ook op 30 gelaten, maar wel op "warm" gezet. Verder heb ik de gammacurve op 2.2 gezet.

Verwijderd

Trotse bezitter van de P50S10 geworden! (met dank aan diegene die bevestigden dat 50" zeker niet te groot is!)

50" is groot voor alledaagse TV vind ik wel persoonlijk, maar voor films is hij prachtig en zeker niét te groot!! (hoewel groter nu ook niet direct moet ;) )

1 vraagje echter:

Bij het aansluiten van PC -> TV via HDMI heb je 2 keuzes: bureaublad uitbreiden / bureaublad dupliceren.

Bij bureaublad dupliceren krijg ik 1920 x 1080 correct op de TV afgebeeld, maar is de PC gewijzigd in resolutie (standaard 1440x900).

Bij bureaublad uitbreiden krijg ik het scherm volledig gevuld wanneer ik TV op 1280 x 720 zet, maar wanneer ik uitbreid naar 1920 x 1080 wordt enkel het middelste van de TV gevuld, met heel wat zwart er rond.

Iemand een idee? (Dell Studio 17, Ati 3650, recente drivers)

Verwijderd

ik heb geen idee maar zou je je bevindingen over de tv hier een keer kunnen posten (of nog liever gezegd, een review van de tv schrijven hier op tweakers)?

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat denken jullie dat de nieuwe Panasonic tv's gaan doen in maart? Zelf vraag ik me de volgen zaken af:

- Zal de input lag nog verder dalen dan de 42G10 in game mode? (Wellicht door de Pioneer Kuro patenten?)
- Zal er CI+ opzitten?
- Op welke prijs zal de 'nieuwe' tegenhanger van de G10 in het begin zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door Ronwiel op 12-12-2009 16:10 ]

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Kan ik met de Panasonic Viera TH-P42S10 ook via de schotel tv zien?We hebben hier tv vlaanderen maar we krijgen het maar neit aan de praat...

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:35:
Wat heb je voor de 42g10 bij de MM betaald als ik vragen mag?

• gastje13
  • Laatst online: 18-08-2024
ronwiel schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:09:
Wat denken jullie dat de nieuwe Panasonic tv's gaan doen in maart? Zelf vraag ik me de volgen zaken af:

- Zal de input lag nog verder dalen dan de 42G10 in game mode? (Wellicht door de Pioneer Kuro patenten?)
- Zal er CI+ opzitten?
Volgens mij heeft de 42G10 zo goed als geen merkbare input lag?
Ik denk dat de nieuwe G10 iets onder de prijs van de 42G10 zal gaan zitten, rond de 900 euro. Hoop vooral dat de weergave van niet 1080p bronnen (vooral 576P) gaat verbeteren door pioneer techniek, wat nu ronduit belachelijk is, zeker gezien 1080p wel heel heel goed is.

Verwijderd

Ik heb weinig andere referenties, maar ik vind de SD weergave van de G10 niet slecht. Ik had erger verwacht. input lag is niet merkbaar.

Ik heb er gisteren voor het eerst een BRD op bekeken (ik heb de Band Of Brothers serie op BRD gekocht :D). Zag er erg goed uit. Alleen shots waarbij de camera aan het pannen was werd niet echt scherp. Dat zal wel zo horen of moet dat nog te verbeteren zijn met een instelling? Op een kleine TV zal het ook wel zo zijn, maar minder opvallen denk ik.

• gastje13
Misschien is het gewoon omdat ik CRT nog gewend ben.
Bij mijn ouders is de 42G10 met bluray heel heel mooi, zeker met hun dali speaker. Net alsof je echt in een bioscoop zit :)

Denk dat we SD maar moeten vergeten en hopen dat de HD opkomst snel zal gaan.

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 02:51:
[...]

Vanaf 1 februari stop Ziggo met deze C+ ondersteuning, dus is zou maar gewoon een losse decoder nemen als ik jou was.
Ziggo stopt toch alleen met de CI ondersteuning in CI+ toestellen? Volgens mij kun je ook na 1 februari probleemloos een Alphacrypt (=CI) card in je niet CI+ V10 gebruiken.

• Ferry34
ronwiel schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:09:

- Zal er CI+ opzitten?
Welke inputlag?
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:28:
[...]

Ziggo stopt toch alleen met de CI ondersteuning in CI+ toestellen? Volgens mij kun je ook na 1 februari probleemloos een Alphacrypt (=CI) card in je niet CI+ V10 gebruiken.
Ahh zo.
gastje13 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:26:
[...]

Volgens mij heeft de 42G10 zo goed als geen merkbare input lag?
Ik denk dat de nieuwe G10 iets onder de prijs van de 42G10 zal gaan zitten, rond de 900 euro. Hoop vooral dat de weergave van niet 1080p bronnen (vooral 576P) gaat verbeteren door pioneer techniek, wat nu ronduit belachelijk is, zeker gezien 1080p wel heel heel goed is.
576p is dvd en dat ziet er op mn PX80 echt prachtig uit. Ook digitale tv met scart is heel mooi, dus ik vraag me af wat er bij jou zo slecht is.
Analoog is natuurlijk bagger, maar als mensen dàt nog gaan bekijken dan moeten ze gewoon een crt kopen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Ferry34 op 12-12-2009 19:41 ]

Verwijderd

px80 is gewoon een geniale tv (:P heb hem zelf ook).

maar ff serieus. ik heb de G10 bij een vriend gezien en ik vind de digitale tv en DVD's er bij mij beter uitzien (mijn tv is dan wel gecalibreerd en die van mijn vriend niet).1080p materiaal ziet er natuurlijk erg mooi uit maar dat komt ook omdat dat full hd is. 720p materiaal heeft hij niet maar het zou me niet verbazen als 720p op de px80 (is dus ook een hd-ready/720p toestel) er beter uitziet als op de G10

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 19:56 ]

• gastje13
576p is dvd en dat ziet er op mn PX80 echt prachtig uit. Ook digitale tv met scart is heel mooi, dus ik vraag me af wat er bij jou zo slecht is.
Analoog is natuurlijk bagger, maar als mensen dàt nog gaan bekijken dan moeten ze gewoon een crt kopen ;)
M'n CRT geeft SD, zowel digitaal, dvd en analoog, gewoon veel zuiverder en scherper weer (echte scherpte dan) . . . . .
Zal wel eens een foto maken

720P ziet er op een HDready plasma beter uit dan de G10. 1080P is het weer andersom

[ Voor 8% gewijzigd door gastje13 op 12-12-2009 20:29 ]

Verwijderd

Ik deed net mn G10 uit en ik zag in het donker nog het laatste dat ik had bekenen. Ik schrok wel even. Ik had niet lang hetzelfde aan staan. Daarna weer aangezet en heel even op NED1 gezet. Deed ik hem weer uit zag ik het NED1 logo ook. Mijn CRT gloeide ook vaak een beetje na als ik hem lang aan had staan en toen hij afgekoeld was zag je niets meer. Is dat ook zo met een plasma?

• gastje13
Als je nu gaat kijken moet het weg zijn ;) (of de tv heeft aangestaan ondertussen)

Verwijderd

pipo1000 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:11:
[...]

Waarom zijn die Alphacrypts hier in nederland op pricewatch minimaal 105 euro en op ebay 'maar' 52 euro? Zit er verschil in versies ofzo, oude en nieuwe?
Die goedkope zijn wss de 'light' versies, die werken niet. Ik heb mijn 'classic' van marktplaats voor 70 euro.

Verwijderd

gastje13 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:08:
Als je nu gaat kijken moet het weg zijn ;) (of de tv heeft aangestaan ondertussen)
Het was inderdaad binnen 15 minuten weg ofzo.. :*)

En over lag. Ik heb hem net met Guitar Hero 5 gekalibreerd. Ik kwam gemiddeld uit rond de 28ms videolag en 0 ms audiolag in de spel stand. Er zit wel een beetje lag in, maar vrij eenvoudig te corrigeren. Ik had hem eerst niet gekalibreerd. Ik miste nogal veel noten. Na het kalibreren ging het perfect.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

gastje13 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:26:
M'n CRT geeft SD, zowel digitaal, dvd en analoog, gewoon veel zuiverder en scherper weer (echte scherpte dan) . . . . .
Dan heb je een heel goede CRT :)
720P ziet er op een HDready plasma beter uit dan de G10. 1080P is het weer andersom
Dat is vreemd, de G10 is veel nieuwer. Heb je het getest?

• Ronwiel
  • Niet online
En dat is met game mode?

Opvallend, de v10 serie al uitverkocht?: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95140.0

[ Voor 66% gewijzigd door Ronwiel op 13-12-2009 14:26 ]

• gastje13
Ik vergelijk met een middeklasser philips uit de jaren 90 (GR2.4 chassis 50hz) en een simpele vestel (ook 50hz 11ak37 chassis). Beide 28 inch.

Op de G10 is het SD beeld erg "digitaal" ik weet niet hoe ik anders moet noemen. Je ziet heel duidelijk dat er veel digitale bewerkingen bij SD te pas komen.

Een oude PV45 doet overegens beter SD, veel minder digitaal maar wel nog altijd minder scherp (wat wollig) dan CRT. Heb het idee dat de scaler in die tv gewoon details verdoezelt. Leuk detail is dat op de PV45 analoog er wel beter uit ziet dan op beide CRT's. Kan omdat de kabelaansluiting daar beter is, maar meer mijn gevoel dat de scaler wat verdoezelt.

Alle digitale bronnen staan op RGB uit (geven de plasma's ook aan) met kwaliteits scart kabel (bandrigde)
[...]

Dat is vreemd, de G10 is veel nieuwer. Heb je het getest?
Op de PV45 (hdready) is een xbox game die 720P helemaal zuiver. Op de G10 zijn vergezichten allemaal wat friemelig en oogt ook hier weer ietsjes digitaal bewerkt op 720p.

Ik heb de twee plasma's uitvoerig kunnen testen bij mijn ouders (de G10 en de PV45)
1080P op de G10 was het enige wat echt goed was, zeer goed zelfs.

[ Voor 5% gewijzigd door gastje13 op 13-12-2009 15:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:05:
Er zit wel een beetje lag in, maar vrij eenvoudig te corrigeren.
Daar ben ik wel benieuwd naar. ;)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10 22:42
Ik heb bij m'n 42G10 als ik mijn xbox360 op HDMI1 aansluit en aanzet flinke storing op het analoge TV signaal. Als ik de xbox op HDMI2 aansluit nergens last meer van. Meer mensen last van?

En om even antwoord op mezelf te geven voor de volledigheid :p
Pkunk schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:30:
In deze review http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42g10b-20090415146.htm wordt gezegd dat een minpunt van de G10 is dat je de witbalans niet kan instellen. Maar dit zou wel moeten kunnen op de europese versie (G10E), die in nederland te koop is. Als ik dan lees over de THX instelling op de V10 lees ik dat ze voornamelijk er te spreken zijn over de witbalans van die setting. Maar als je die dus zelf in kan stellen zou je toch goed in de buurt moeten komen van die THX instelling lijkt me. Kan iemand me daar iets meer over vertellen?
Ja, bij de G10E kan je inderdaad de witbalans en gamma instellen. Misschien handig om te weten, want die knuppel bij de mediamarkt kon het niet vinden en zei dus dat het er niet op zat :/

Verder kan ik alvast melden dat tot nu toe de TV meer bevalt dan ik had gehoopt. Ik hoop ergens deze week een nette productreview neer te zetten als ik de TV heb gecalibreerd en wat meer heb gespeeld met alle opties.

Hallo met Tim

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:52:
[...]

Daar ben ik wel benieuwd naar. ;)
In Guitar Hero zit een lag kalibratie functie. In GH komt het aan op timing. Halve noten, hele noten etc etc. Bij Modern Warfare 2, Fifa 10 etc heb je voor je gevoel geen vertraging. Het voelt heel direct.
Sommige kalibratie uitslagen waren 0ms maar dat kan ook omdat ik dan het ritme kende. Als ik echt puut op zicht het juiste moment aansloeg kwam ik tussen de 18 en 36 ms uit. Maarja die gitaar is ook draadloos. Daar kan ook wat vertraging in zitten.
gastje13 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:26:
[...]

Ik heb vooral games gezien in die resolutie, maar ik vind het op mijn TV er toch veel mooier uitzien dan op de HD-ready TV's van vrienden/familie. Ik liet ze vandaag naar mijn tv kijken, maar ze vonden het er echt veel beter uitzien dan hun eigen TV (zowel NED1 HD als analoge TV). Zij hebben zelf digitale televisie.
Op de TV bij ons beneden (een JVC die destijds ruim €1700 was) ziet analoog er heel goed uit. Beter dan bij mij. Dat komt vooral omdat die TV rond de 60cm is en mijn tv 106cm. Sommige uitzendingen lijken dan inderdaad een beetje youtube achtig (overdreven).

• gastje13
Ik heb vooral games gezien in die resolutie, maar ik vind het op mijn TV er toch veel mooier uitzien dan op de HD-ready TV's van vrienden/familie. Ik liet ze vandaag naar mijn tv kijken, maar ze vonden het er echt veel beter uitzien dan hun eigen TV (zowel NED1 HD als analoge TV). Zij hebben zelf digitale televisie.
Op de TV bij ons beneden (een JVC die destijds ruim €1700 was) ziet analoog er heel goed uit. Beter dan bij mij. Dat komt vooral omdat die TV rond de 60cm is en mijn tv 106cm. Sommige uitzendingen lijken dan inderdaad een beetje youtube achtig (overdreven).
Wat voor HDready tv is dat? als het een (goedkope) lcd is kan ik het wel begrijpen dat het beeld dan beter is op de G10. 720P is zeker niet slecht, maar als je verwacht dat het beeld net zo strak is als een PC monitor op native is het een teleurstelling. HDready zit veel dichter bij de native 720P resolutie(1024x768), daarom is het beeld denk ik beter op de PV45 gezien er veel minder gescaled hoeft te worden.

Is die JVC een 100hz? Die jvc's met 100hz hadden naar mijn mening een beroerd beeld vol 100hz effecten. 100Hz zowizo was niet mijn ding (te wazig).

[ Voor 7% gewijzigd door gastje13 op 14-12-2009 08:51 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

gastje13 schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:46:
HDready zit veel dichter bij de native 720P resolutie(1024x768), daarom is het beeld denk ik beter op de PV45 gezien er veel minder gescaled hoeft te worden.
Dat is niet de reden, schalen is juist makkelijker met meer pixels.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10 23:02

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Hahaha, toevallig dit hele weekend visite over de vloer gehad en stuk voor stuk vielen ze steil (stijl?) achterover van mn P50V10. :) Eerst van de grootte, daarna van het strakke beeld. Ik had wat typische HD demo materiaal opgezet, met die mooie natuurbeelden die je ook vaak in de winkel ziet. 8)

Iemand toevallig al die Blu-Ray van de actie binnen? (Hoezo ongeduldig...)

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Pkunk schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:10:
Ik heb bij m'n 42G10 als ik mijn xbox360 op HDMI1 aansluit en aanzet flinke storing op het analoge TV signaal. Als ik de xbox op HDMI2 aansluit nergens last meer van. Meer mensen last van?

En om even antwoord op mezelf te geven voor de volledigheid :p

[...]

Ja, bij de G10E kan je inderdaad de witbalans en gamma instellen. Misschien handig om te weten, want die knuppel bij de mediamarkt kon het niet vinden en zei dus dat het er niet op zat :/

Verder kan ik alvast melden dat tot nu toe de TV meer bevalt dan ik had gehoopt. Ik hoop ergens deze week een nette productreview neer te zetten als ik de TV heb gecalibreerd en wat meer heb gespeeld met alle opties.
Graag zou ik weten hoe je dat calibreren gaat doen. Want daar heb ik toch nog nergens een eenvoudig antwoord op gevonden....

• Pkunk
Krivas schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:44:
[...]
Graag zou ik weten hoe je dat calibreren gaat doen. Want daar heb ik toch nog nergens een eenvoudig antwoord op gevonden....
Ik ben gisteren hiermee begonnen. http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=54 (heerlijk accent trouwens die dude :p)

Ik ben eerst met contrast en brightness volgens deze tutorial gaan calibreren (kleur niet, want zo'n blauw ding heb ik niet, dus dat moet nog even op gevoel). Hiervoor heb ik gewoon die plaatjes van het internet geplukt en op een SD kaartje gezet. Maar het resultaat was erg beroerd. Nadat ik de brightness met de "pluge" goed had gezet kreeg ik het beeld niet meer helder genoeg. Ook niet met het contrast helemaal vol. Het beeld was gewoon veel te donker. Misschien omdat de TV nog moet inspelen.
Ik ga het deze week nogmaals proberen met een DVD van een vriend van me. Ik hoop dat daar ook mogelijkheden bij zitten om de witbalans en gamma goed te krijgen, want volgens mij scheelt dat nog het meest. En als het met die DVD ook niks wordt probeer ik het over 2 maanden nog eens.

Hier staan trouwens (gecalibreerde) instelling zoals ik ze zelf ook ongeveer heb staan:
RECOMMENDED PREFERENCES by HD Television (SD, HD, PS3 and PC)
Calibrated settings for the picture are:

Mode: Cinema
Contrast: 36
Brightness: 0
Color: 30
Sharpness: 7
Color Temperature: Warm
Color Management: off
xvColour: off
Eco mode: off
Picture Noise: off
Inteligent Frame Creation: On

Under Advanced Settings, Image, Picture-Advanced to set the following:

High End Blue: 4 click to the left
High End Red: Leave at 0
Low End Blue: 6 clicks left
Low End Red: Leave at 0
Gamma: 2.2
Ik heb zelf normale kleuren, S-Curve gamma en de rood beiden 2 tikken naar rechts

[ Voor 34% gewijzigd door Pkunk op 14-12-2009 10:47 ]

Hallo met Tim

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik zie in het krantje van de Mediamarkt (Enschede) de Panasonic 42G10 voor €888 staan. Voor een Nederlands model lijkt me dit een scherpe prijs. Iemand enig idee wat hij normaal daar kost? (Staat geen van x voor x prijs bij).
Ik wilde eigenlijk over een maandje voor de 42V10 gaan, maar zo wordt het prijsverschil wel erg groot.
(vraag me af of je hier ook die blu-ray speler bij krijgt)

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 14-12-2009 13:29 ]

PSN: Shiver23

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:13:
Ik zie in het krantje van de Mediamarkt (Enschede) de Panasonic 42G10 voor €888 staan. Voor een Nederlands model lijkt me dit een scherpe prijs. Iemand enig idee wat hij normaal daar kost? (Staat geen van x voor x prijs bij).
Ik wilde eigenlijk over een maandje voor de 42V10 gaan, maar zo wordt het prijsverschil wel erg groot.
2 weken geleden stond hij bij de MM voor €999
gastje13 schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:46:
[...]

Wat voor HDready tv is dat? als het een (goedkope) lcd is kan ik het wel begrijpen dat het beeld dan beter is op de G10. 720P is zeker niet slecht, maar als je verwacht dat het beeld net zo strak is als een PC monitor op native is het een teleurstelling. HDready zit veel dichter bij de native 720P resolutie(1024x768), daarom is het beeld denk ik beter op de PV45 gezien er veel minder gescaled hoeft te worden.

Is die JVC een 100hz? Die jvc's met 100hz hadden naar mijn mening een beroerd beeld vol 100hz effecten. 100Hz zowizo was niet mijn ding (te wazig).
Ik geloof dat die HD-ready tv's van hun meer dan €1800 waren (Philips). Dat was wel ongeveer 2 jaar geleden, maar zeker geen budget modellen.
Ik ga er ook niet vanuit dat het zo strak is als een PC monitor. Die van mij is maar 22 inch met een hele hoge resolutie. Is niet helemaal eerlijk.
SD vind ik er op een oude CRT wel beter uitzien, maar ik heb nog niet gezien dat 720p er beter uitziet op een HD-ready dan op mijn G10.

Het is een 100hz JVC. Vergeleken met andere 100hz modellen die ik heb gezien best wel goed, maar dat is een kwestie van smaak en manier van instellen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Blu-ray speler zou je er ook nog bij moeten krijgen. BCC ook en BCC heeft laagste prijsgarantie plus 10% van het verschil. Eens even kijken hoe ver we die prijs naar beneden kunnen krijgen >:)

PSN: Shiver23

Verwijderd

Als het goed is kom ik straks thuis van werk en staat de TX-P42G15 op me te wachten. Eerst wat rond zitten neuzen hier op 't forum en mijn opties werden steeds minder: Samsung LED7000, Samsung LE40B750 of de Panasonic G15. Ben gaan kijken bij een paar winkels, je moet toch ook andere modellen/merken bekijken. Uiteindelijk viel de LED af vanwege de kinderschoenen en kinderziektes. Wilde gaan voor de LCD, maar wilde eerst plasma zien. Toevallig een aanbieding tegengekomen bij Polectro van de Panasonic, vrijdag gaan kijken en wow. Helaas was er alleen nog maar een demo-model (zaterdag stond ie nog steeds in de krant). Niet gedaan en een goede webshop gezocht.

Vanmiddag lekker gaan installeren en dan deze topics nog eens doorstruinen voor de instellingen. Post van Pkunk hierboven ziet er erg nuttig uit!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RCRD73 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:52:Kan iemand mij bevestigen of ik met de ingebouwde DVB-S2 tuner naar alle zenders (dus ook de HD-zenders) van canaaldigitaal kan kijken via de schotel? Uiteraard gewoon betalend met origineel pasje. Gaat om de 50V10.
S2 = ook HD kanalen dus ja dat werkt als je de juiste Cam + Kaart hebt :)

Heb toevallig dit weekend wat FTA kanalen in HD zitten kijken = :9~ :9~ :9~ _O_ d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pkunk
Shiver23 schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:13:
(vraag me af of je hier ook die blu-ray speler bij krijgt)
Die van mij toevallig zaterdag gehaald bij de MM Zoetermeer voor 899,- Stond in de winkel voor 945,- En je krijgt er die speler bij

Hallo met Tim

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
nero355 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:04:
[...]

S2 = ook HD kanalen dus ja dat werkt als je de juiste Cam + Kaart hebt :)

Heb toevallig dit weekend wat FTA kanalen in HD zitten kijken = :9~ :9~ :9~ _O_ d:)b
Das mooi. Bedankt. Ben ik dan eindelijk weer van een extra kast verlost (de set top box).

• Flieger
  • Nu online
Is hier al meer over bekend hier? Bij Saturn Utrecht weten ze te melden dat er nog voorraad is en dat de V10 tevens nog te bestellen is door hun.

• dewfuz
  • Laatst online: 09-10 14:08
Als ik naar de pricewatch kijk (voor de 42v10 die ik de 22e eigenlijk wou scoren) zie ik ook de stunters verdwijnen (bijv koopjeskampioen, plasma discounter, wehkamp heeft heel even erin gestaan met een goede prijs) uit de lijst,

de top 3 in prijs heeft allemaal levertijd onbekend (of groter dan 8 dagen, maar dat noem ik onbekend)

zou heel goed kunnen dat die v10's als warme broodjes over de toonbank gaan en dat er niet tegen aan te leveren is.

zou de keuze te wachten op nieuwe modellen wel makelijker maken :) (maar ik wou zo graag met kerst ervan kunnen genieten.. zijn meer mensen die zo denken gok ik :( )

• Flieger
  • Nu online
Ik heb pas in februari een nieuwe tv nodig en hoopte voor een mooie prijs een V10 te scoren tegen die tijd. Maar als ze dan al op zijn...

Verwijderd

tegen februari zijn de nieuwe modellen er bijna al dus dan denk je waarschijnlijk 'ah die paar weken kan ik ook nog wel wachten'.

• Flieger
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:10:
tegen februari zijn de nieuwe modellen er bijna al dus dan denk je waarschijnlijk 'ah die paar weken kan ik ook nog wel wachten'.
De modellen worden meestal in januari op de CES geïntroduceerd. Dan duurt het nog wel 2 maanden tot ze daadwerkelijk in de winkel staan, toch? Vandaar dat ik juist dacht voor een mooie prijs nog een V10 te scoren in februari. Ik ga ervan uit dat de nieuwe modellen minimaal dezelfde (advies)prijs hebben. Dus de opvolger van de V10 zou dan 1.599,- zijn. Terwijl de V10 nu wel te krijgen is voor 1.300,-.

Verwijderd

ja meestal rond maart/april ja. maar ik zou dan denken dan wacht ik eerst de reviews af en dan zie ik dan wel of ik die 300 euro extra waard vind (meestal wel het geval;)). maarja dat is dan weer persoonlijk.

• Flieger
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:15:
ja meestal rond maart/april ja. maar ik zou dan denken dan wacht ik eerst de reviews af en dan zie ik dan wel of ik die 300 euro extra waard vind (meestal wel het geval;)). maarja dat is dan weer persoonlijk.
Ik zou inderdaad ook niet op voorhand al een nieuw model bestellen of direct aanschaffen zodra deze in de winkel staat. Vandaar ook mijn keus voor de V10. Meestal zit er flink overloop tussen de uitlopende en nieuwe modellen waardoor de uitlopende modellen vaak voor nog iets gunstiger prijzen weggaan.

Nu mijn keus voor de V10 waarschijnlijk niet door kan gaan (en ik ook niet op de eerste reviews en gebruikerservaringen van de nieuwe modellen wil wachten) zal ik weer opzoek moeten naar een ander model.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Goed ik ben dus aan het twijfelen. Ga ik voor de 46G10 of de Samsung PN50A650
Beide mooie TV's en qua prijs redelijk gelijk. Alleen is de samsung 4" groter.

Kan iemand mij overtuigen waarom ik voor de pana moet gaan ipv de Samsung?
Ik kan niet echt een goede vergelijking vinden tussen de twee (test of gebruikers)

Money for nothin' and your chicks for free

• Flieger
  • Nu online
Als je tussen maar twee modellen twijfelt kan je mijns inziens het beste naar een winkel die beide modellen heeft staan en met eigen materiaal (dvd/blu-ray) eens gaan kijken, spelen met de instellingen enz.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Flieger schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:03:
Als je tussen maar twee modellen twijfelt kan je mijns inziens het beste naar een winkel die beide modellen heeft staan en met eigen materiaal (dvd/blu-ray) eens gaan kijken, spelen met de instellingen enz.
Dan ben ik sowieso van plan. De pana staat al lang op mijn lijstje en veel over gelezen.
Wil de TV nog deze maand gaan aanschaffen. Alleen wilde ik gewoon ff die extra bevestiging zeg maar.
Komend weekend maar eens de Media Markt instappen.

Iemand ervaring met Koopjes Kampioen? Zijn dat gewoon nederlandse modellen?

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 16-12-2009 09:21 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• dewfuz
  • Laatst online: 09-10 14:08
Flieger schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:38:
[...]
Nu mijn keus voor de V10 waarschijnlijk niet door kan gaan (en ik ook niet op de eerste reviews en gebruikerservaringen van de nieuwe modellen wil wachten) zal ik weer opzoek moeten naar een ander model.
och, je hoefde in februari toch pas? lijkt me dat ze tegen die tijd wel weer leverbaar zijn, of ze moeten echt op zijn, maar denk dat het atm meer leverlingsproblemen is ivm sinterklaas/kerst inkoop madness en de bluray actie
DeeJee schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:07:
[...]
Iemand ervaring met Koopjes Kampioen? Zijn dat gewoon nederlandse modellen?
ik denk dat je daar gewoon vanuit kunt gaan, ze adverteren wel met de bluray actie, en dat lijkt me in nederland alleen met nederlandse modellen te werken

[ Voor 44% gewijzigd door dewfuz op 16-12-2009 12:41 ]

• Flieger
  • Nu online
Ik lees nu op dat forum het volgende:

Blijkt nu dat de V10 lijn nog gewoon gemaakt wordt, maar dat Haagtechno is gestopt met het leveren van Panasonic in het algemeen wegens de grote druk van de internetprijzen!!

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen...

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41
Flieger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:35:
[...]

De modellen worden meestal in januari op de CES geïntroduceerd. Dan duurt het nog wel 2 maanden tot ze daadwerkelijk in de winkel staan, toch? Vandaar dat ik juist dacht voor een mooie prijs nog een V10 te scoren in februari. Ik ga ervan uit dat de nieuwe modellen minimaal dezelfde (advies)prijs hebben. Dus de opvolger van de V10 zou dan 1.599,- zijn. Terwijl de V10 nu wel te krijgen is voor 1.300,-.
Ik zie eigenlijk een prijs daling in Januari. Ik denk eigenlijk dat ze een model die even goed als de V10 presteert zeg de V20 voor 1200 euro gaan verkopen.

1) Ze verkopen minder goed ivm concurrentie.(daarom ook die aanbiedingen).
2) Goedkopere productie kosten.
3) minder materialen
4) lage dollar koers
5) Techniek gaat vooruit.

Ik vermoed inderdaad dat de nieuwe modellen net zoals voorgaande jaren rond maart - april leverbaar zijn. Zeker voor mij het wachten waard als je weet dat de V10 zeer goed is maar 3 maanden wachten ik er wel voor over heb. Ook verwacht ik een prijsdaling naar 1000 euro van de V10 in Januari / Februari omdat ze dan die blue ray niet meer aanbieden en deze is wel 200 euro waard. Ook zie je dat prijzen in de niet EU landen gewoon 200 Euro lager zitten dus tja

Ennuh aan het design moeten ze echt wat doen! Ik vind de bijvoorbeeld G10 er gewoon weg niet uitzien en de afstandsbediening komt uit het jaar 2000. >:)

Verwijderd

lol.. in het jaar 2000 moest iedereen persé alles grijs hebben. Klopt dus niet helemaal :P Design van de G10 had van mij ook wat strakker en hoekiger gemogen.

• Flieger
  • Nu online
De prijs zal grotendeels afhangen van de verschillen met de V10. Als er Kuro techniek in zit zullen de patenten ook terugverdiend moeten worden. Als je bijvoorbeeld ziet wat Philips vraagt voor hun laatste (LED) lijn. Die trekken zich weinig aan van de 5 door jou genoemde punten.

Maar zoals ik al hierboven aangaf: voorlopig levert Haagtechno geen Panasonic/V10s.

Het design is ook best belangrijk inderdaad. De V10 gaat nog wel, maar het is nooit écht mooi bij Panasonic. Het kan ook zomaar dat de opvolgers weer spuuglelijk worden.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:07:
[...]Iemand ervaring met Koopjes Kampioen?
Wellicht ook handig voor meer info: http://tweakers.net/shopr...scoreMaxService=5&x=0&y=0

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 14:43 ]

Verwijderd

Ennuh aan het design moeten ze echt wat doen! Ik vind de bijvoorbeeld G10 er gewoon weg niet uitzien en de afstandsbediening komt uit het jaar 2000. >:)
Dat is dan weer per persoon verschillend. Heb de G10 aan de muur hangen en vind het een pracht TV. Tuurlijk vind een pioneer zonder speakers mooier, maar die zijn ook 2x zo duur.

Afstandbediening moet ik je wel gelijk in geven. Alhoewel hij wel lekker toetst :)

Verwijderd

maar wanneer nu al gestopt is met de productie van de 2009 lijn (wat we niet lijkt). dan zal alleen de voorraad nog beschikbaar zijn voor de consument en zoals de meeste mensen wel weten, wanneer er weinig aanbod is en veel vraag zullen de prijzen omhoog gaan (hoe krom het ook klinkt in de technologie).

dus als er binnenkort een artikel komt dat de productie van de 2009 modellen gestopt is dan zullen de prijzen eerder stijgen dan dalen. dit gebeurt dan natuurlijk wel in een aanzienlijke periode dus rond januari zullen de prijzen niet omhoog gegaan zijn (lijkt mij).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 15:52 ]

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Is het normaal dat het contrast op maximaal 60 kan ingesteld worden. Je zou toch een schaal van 1-100% verwachten? Misschien zitten er wel fransen in het ontwerpteam (wie gebruikt nu 60 als max.)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:39:
[...]

Dat is dan weer per persoon verschillend. Heb de G10 aan de muur hangen en vind het een pracht TV. Tuurlijk vind een pioneer zonder speakers mooier, maar die zijn ook 2x zo duur.

Afstandbediening moet ik je wel gelijk in geven. Alhoewel hij wel lekker toetst :)
De knoppen zijn inderdaad lekker groot. Ik heb namelijk dikke vingers. Op zich had er wel licht in de toetsen mogen zitten.
_Silencer schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:04:
Is het normaal dat het contrast op maximaal 60 kan ingesteld worden. Je zou toch een schaal van 1-100% verwachten? Misschien zitten er wel fransen in het ontwerpteam (wie gebruikt nu 60 als max.)...
Ik vind het ook wel een aparte schaalverdeling. Maarja 30=50%.. er valt op zich wel mee te rekenen.

Verwijderd

wie kan mij het verschil vertellen tussen de g10 ga11

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:50:
wie kan mij het verschil vertellen tussen de g10 ga11
De GA11 heeft een aluminium zilveren voet(g10 is van plastic). Da's het enige.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 19:23
Flieger schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:46:
Ik lees nu op dat forum het volgende:

Blijkt nu dat de V10 lijn nog gewoon gemaakt wordt, maar dat Haagtechno is gestopt met het leveren van Panasonic in het algemeen wegens de grote druk van de internetprijzen!!

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen...
Dat is absolute onzin.
Ze hebben vandaag bij ons in de winkel nog een z11 geplaatst met meubel ed.
Overigens de V10 niet meer leverbaar wegens komst nieuw model alleen nog niet bekend wanneer deze zal verschijnen.

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:39:
[...]

De GA11 heeft een aluminium zilveren voet(g10 is van plastic). Da's het enige.
Nou enige..? Zoek nog een verschil door te vergelijken: http://tinyurl.com/y86ut26
(Heb zelf de GA11 sinds een kleine week.)

This is my sick nature.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
hbokh schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:38:
[...]

Nou enige..? Zoek nog een verschil door te vergelijken: http://tinyurl.com/y86ut26
(Heb zelf de GA11 sinds een kleine week.)
Die vergelijking klopt ook niet helemaal. De GA11 heeft wel een DVB-C HD decoder, zelf getest hier in telenet gebied. Ik kan er één HD en canvas HD mee ontvangen (zijn FTA).

G10 -> GA11

Voet is anders (zilver).
Meer teletext geheugen.
Klein verschil afstandsbediening.
Pro versie van virtual surround software.

Verschil is gewoon zeer klein, neem gewoon het goedkoopste van de twee...

• Flieger
  • Nu online
Bever! schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:28:
[...]

Dat is absolute onzin.
Ze hebben vandaag bij ons in de winkel nog een z11 geplaatst met meubel ed.
Overigens de V10 niet meer leverbaar wegens komst nieuw model alleen nog niet bekend wanneer deze zal verschijnen.
Het blijft een vreemd en wazig verhaal. Haagtechno zelf zegt dat de levering gestopt is maar dat deze misschien op een later moment weer hervat wordt. Er zijn berichten dat de productie is gestopt en er zijn berichten dat de productie nog gewoon loopt maar dat Haagtechno is gestopt.

Ik heb mijn nieuwe televisie pas in februari 'nodig'. Ik kan 'm wel nu aanschaffen, maar dan staat de tv 2 maanden in de doos. Dit zijn de mogelijkheden die ik zie:
  • Nu een TX-P42V10 aanschaffen met het risico dat de levering straks weer hervat wordt en de prijzen nog dalen tussen nu en februari. En daarnaast het risico dat de opvolger beter, mooier en dezelfde prijs heeft of zelfs goedkoper is dan de TX-P42V10 op dit moment.
  • De gok nemen dat de levering alsnog hervat wordt met het risico dat er geen TX-P42V10 meer te krijgen is in februari. En daarnaast het risico dat de opvolger niet veel beter, minder mooi en duurder is dan de TX-P42V10 op dit moment.
Als ik voor optie 2 ga, en de TX-P42V10 is er in februari echt niet meer, dan is het sowieso wachten tot maart/april op de nieuwe modellen. Eigenlijk zie ik dat niet zitten. Bovendien zullen de prijzen dan niet echt dalen i.v.m. het naderende WK.

Wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen? Een TV 2 maanden in de doos laten zitten is ook zo zonde.

Verwijderd

Flieger schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:41:
[...]
Wat is wijsheid? Wat zouden jullie doen? Een TV 2 maanden in de doos laten zitten is ook zo zonde.
In februari een 50" kopen. Maargoed, ik zou me echt niet blindstaren op een specifiek model dat _misschien_ niet meer leverbaar is over een paar maanden. En is het niet zo dat er met het WK altijd extra gestunt wordt?

• Flieger
  • Nu online
Een maat groter is helaas ook geen optie i.v.m. gebrek aan ruimte. Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen en voorbereiden op de aanschaf. Nu dacht ik eindelijk een keus gemaakt te hebben... :)

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:20

pvr

Ik heb nu een panasonic th-42py70f, en zou graag voor een 46, of 50 inch willen gaan.
Alleen kijkafstand is 3 meter, en ik ben verliefd geworden op de Panasonic TX-P50V10.
Ik ben namelijk bang dat als ik voor 46 inch ga, er straks spijt van ga krijgen.
Iemand ervaring met 50 inch op 3 meter afstand?

B.V.D

pvr

[ Voor 8% gewijzigd door pvr op 17-12-2009 13:08 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 12:31

MrDry

Desperados!

Mn TH-P46GA11 is net geleverd _/-\o_

Er moet nog een beugel voor komen. Hij hangt aan een gipsplaatje (een voorzetwand dus) dus ik wil graag een beugel met een grote achterplaat zodat ik een handvol metalen wokkels in het gips kan draaien. Mijn oog is gevallen op deze van de beugelknaller (wat een naam :+ )

Een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.debeugelknaller.nl/images/plb-17-black%20small.jpg

Iemand ervaring met deze beugel?

Hoe zit het eigenlijk met de beschikbare ruimte aan de achterzijde van het toestel? Moet ik opzoek naar haakse HDMI kabels of gaat rechtuit ook passen? (beugel is ca 35 mm diep)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

MrDry schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:56:

Hoe zit het eigenlijk met de beschikbare ruimte aan de achterzijde van het toestel? Moet ik opzoek naar haakse HDMI kabels of gaat rechtuit ook passen? (beugel is ca 35 mm diep)
Ik heb mijn 50g10 aan de vogels VFW 040 hangen, en dat gaat maar net/net niet goed met hdmi kabels. Dwz, het scherm leunt echt tegen de bocht die de kabels maken. En volgens mij is die 43mm diep.

Verwijderd

Iemand ervaring met de Nintendo Wii op de TX-P50V10?
Ziet het er een beetje leuk uit of krijg je slechter beeld omdat het een 50inch is?
Ik zou mij zo voor kunnen stellen dat het wellicht misschien blokkeriger wordt ofzo?!?!?

Plasmid

Verwijderd

Daar hangt mijn 42V10 aan (met een gewone muur). Zit ook nog een metalen strip bij die je erin schuift en daarna met een hangslot kan beveiligen. Prima beugel verder, ophangen en dan de TV er in hangen.

Ik heb wel de grootste meegeleverde afstandsbusjes gebruikt, zodat de bekabeling nog past (geen haakse connectors verder).

• pvr

pvr

Net ff gekeken bij: Actie! Koop nu een Viera 600Hz NeoPDP en ontvang een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau.
http://www.panasonic.nl/h...6/index.html#anker_160400

Maar als ik bij Deelnemende dealers kijk, staat plasma-discounter er niet tussen, terwijl deze toch aan de actie meedoet.
En er staat duidelijk op de actievoorwaarden, dat men als winkel/webshop in de lijst moet voorkomen, om een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau te krijgen. :?
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:43:
[...]

Zo denk ik er ook over. Gelukkig wordt mijn gevoel bevestigd. Bij de plasma-discounter is er nu zelfs een actie.

"Actie! Koop nu een Viera 600Hz NeoPDP en ontvang een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau. Deze actie is geldig tot en met 24 december. De Blue-ray speler wordt u gratis toegestuurd door Panasonic nadat u de actiecoupon heeft ingestuurd."

bron: www.plasma-discounter.nl

Ik heb al een PS3 als Blueray-speler. Is deze beter? Anders weet ik wel iemand die hem graag overneemt :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• pvr

pvr

MrDry

Kan je mijn vertellen hoeveel cm de voet uit voorkant scherm steekt.
Ik wil dit graag weten inverband met meubel.
Mn TH-P46GA11 is net geleverd _/-\o_

Er moet nog een beugel voor komen. Hij hangt aan een gipsplaatje (een voorzetwand dus) dus ik wil graag een beugel met een grote achterplaat zodat ik een handvol metalen wokkels in het gips kan draaien. Mijn oog is gevallen op deze van de beugelknaller (wat een naam :+ )

Een plaatje:
[afbeelding]

Verwijderd

pvr schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:45:
Net ff gekeken bij: Actie! Koop nu een Viera 600Hz NeoPDP en ontvang een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau.
http://www.panasonic.nl/h...6/index.html#anker_160400

Maar als ik bij Deelnemende dealers kijk, staat plasma-discounter er niet tussen, terwijl deze toch aan de actie meedoet.
En er staat duidelijk op de actievoorwaarden, dat men als winkel/webshop in de lijst moet voorkomen, om een Panasonic BD-60 Blu-ray speler cadeau te krijgen. :?

[...]
Create2Fit bv = Plasma Discounter

• Pkunk
Hoelang duurt het eigenlijk totdat je die blu-ray in huis hebt? Of dat je te horen krijgt dat je aanvraag is binnengekomen?

Hallo met Tim

Verwijderd

Denk dat je na opsturen hem over twee/drie weken krijgt Of(wat niet te hopen is) pas nadat de actie verlopen is. 24-12 dus.

Iemand ervaring in hoelang het duurt met acties waarvan je een actiecoupon moest invullen en dat je iets kreeg?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste