Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:30:
Ik heb m'n TV (TX-P42G15) sinds gisteren in m'n nieuwe wandmeubel gezet.
Sindsdien klinkt het geluid STUKKEN minder, (dof, het lijkt alsof de kast als een soort klankkast word gebruikt).
Om een idee te krijgen van het wandmeubel: Het is een boekenkast met groot vak waarvoor een schuifdeur kan. Het vak is 108 cm breed en 72 cm hoog. De TV past er dus mooi in, maar het geluid word helaas een stuk slechter.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen (behalve door het aanschaffen van een surroundset, dat staat gepland maar is er nu nog niet.)
Dat had ik wel verwacht ja. Meestal zijn de speakers verscholen/naar buiten gericht en minder naar voren.
Het geluid wordt waarschijnlijk gevangen door de kast en klinkt dan niet goed meer.
Persoonlijk vind ik dit soort kasten een gruwel

Fastman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:22:
Komt inbranden nu eigenlijk nog voor bij de Panasonic modellen?
Volgens een collega met een Panasonic plasma van nog geen 2 jaar, is die bij hem ingebrand. Zwarte banden aan de zijkant omdat z'n zoontje teveel tekenfilms kijkt in 4:3 ofzoiets.
Hm, verhalen van horen zeggen......
Het zal wel meevallen, anders had hij het wel eerder opgemerkt en niet pas na 2 jaar. Gewoon ff wat beeldvullend kijken en t zal waarschijnlijk wel wegtrekken.
Als ik op mn vorige 2 jaar oude PV70 iets had gekeken, zag ik ook image retention maar dat was meteen weg als ik iets anders keek.
Misschien moet je ff tegen je collega zeggen dat hij zn tv op beeldaspect JUIST moet zetten, want dan wordt 4:3 content heel mooi beeldvullend weergegeven.
Overigens is hetgeen wat hij ziet het tegenovergestelde van inbranden! De zwarte stukken zijn juist minder versleten/nieuwer en dat is wat hij ziet.
Ik weet niet of het bestaat, maar misschien zou een programmaatje helpen dat het gewone beeld zwart toont en waar de zwarte balken zichtbaar zijn, juist een beeld in kleur kan tonen.
[
Voor 39% gewijzigd door
Ferry34 op 18-12-2009 22:08
]