[digitale decoder] ghosting? in uitzendingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255648

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Full HD 32" sharp LCD TV en heb af en toe last van spookbeelden (van andere kanalen) door mijn uitzendingen heen. Ik kijk TV via mijn digitale decoder van Samsung die ik bij mijn caiway abbonement heb gekregen.

Ik heb al afgeschermde coaxkabel gekocht, en een goede scart-kabel. Beide hebben het probleem niet opgelost, of eigenlijk ook niet minder gemaakt. Het vreemde is wel, soms heb ik er helemaal geen last van! En dan ineens is het er weer. Bij caiway hebben ze er wel meer van gehoord, maar weten ze geen oplossing voor dit probleem. p.s. Ik heb geen HDMI of andere aansluiting op de decoder. Het signaal gaat wel via mijn DVD recorder van LG.

Weten jullie wat het kan zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als ik dit verhaal lees lijkt het er op dat het ghost signaal in je digitale signaal gecodeerd is. Met andere woorden, het probleem ligt bij je kabelexploitant, niet bij jou. Het lijkt me namelijk nagenoeg onmogelijk dat er na het decoderen van de digitale stream op één of andere manier een analoog stoorsignaal in het beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben vandaag bij de caiwayshop geweest.. En het kan volgens hun niet aan het signaal liggen. Toch denk ik van wel, want mijn zoon woont een flat verder, en heeft ook wel van dit probleem last, alleen veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is het niet het singaal van je eigen tv die gemixed word ?

trek je normale antenne eens uit je tv en kijk of je ghosting veranderd
stel je tv ook eens zo in dat hij naar een bleuscreen gaat bij geen singaal en check dan nog eens je ghosting

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 15-03-2008 22:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:39
Inderdaad is het hoogstwaarschijnlijk het uitgaande tunersignaal van je TV op de SCART connector welke deze storing veroorzaakt.
Oplossing is om de uitgaande signalen van je TV-Scart te onderbreken.
Dit heb ik echt al bij zoveel mensen met precies hetzelfde probleem gedaan.

Zie dit ook onderwerp:
Vaag digitale TV probleem.
Een heel bekend probleem. :)
Doordat de meeste TV's op de (eerste) SCART het A/V signaal van de TV-tuner uitsturen kan er hierdoor storing/overspraak ontstaan.
Hierdoor zie en/of hoor je het beeld van de laatstgekozen TV zender door het beeld van de A/V ingang heen.
Inderdaad uitermate hinderlijk maar niet iedereen valt het op. ;)
Dit is meer een ontwerp probleem dan het al dan niet gebruiken van een "dure" SCART kabel.
Soms wordt dan aangeraden om de TV eerst op geen zender (0) te zetten of de antennekabel los te halen, dit is natuurlijk geen serieuze oplossing!

Wel een goede oplossing is het gebruik van een zogenaamde "een-richtings" SCART kabel.

Je kunt hiervoor eenvoudig de (bijgeleverde?) SCART-kabel aanpassen met behulp van de SCART pin layout:

SCART Euro AV Connector layout

Onderbreek hiervoor de volgende pinnen in de SCART connector die in de TV gaat:

1 - Audio Out Right
3 - Audio Out Left
19 - Composite Video Out

Ik las ergens dat bij de Panasonic decoder ook een een-richtings SCART kabel meegeleverd werd?

Zie ook:
MGV: Analoog geluid stoort op digitale ontvangst
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ging er van uit dat TS geen RF antennekabel op zijn TV heeft aangesloten, aangezien dat overbodig is bij gebruik van een DVB-C receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

assumptions are the mother of all fuck-ups ....

nofi

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk is mijn probleem opgelost,ik heb bij mijn scartkabel zoals beschreven nl;van de scart nr1(audio output right)losknippen en hierna nr3 (audio output left) losknippen en hierna nr19 (video output)losknippen en nu heb ik geen last meer van ghosting van andere zenders.nog bedankt voor de tip!!
Pagina: 1