Het grote Canonmount-objectieven-topic v10.0
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 96 97 98 99 last
Nieuw TopicReg. datum: 22 november 2001
Inderdaad, die 17-35 2.8-4.0 is niet meer zo interessant nu die 17-50 2.8 er is.. Daarom zie je ze ook af en toe voor 150 of minder aangeboden worden.quote:neographikal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:52:
Leg 80 euro bij en haal jezelf een 17-50 van Tamron. Die is echt mijlen beter
Er zijn wel heel scherpe exemplaren van te vinden, en als je die te pakken kan krijgen heb je voor een prikkie een mooie landschap-groothoek voor een fullframe camera. (de beeldkwaliteit is afgestopt echt heel goed bij die dingen)
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
het is voor een 30d, dus helaas geen FF, maar voor een crop-camera ook goed te doen dan toch? (Bovendien, als iemand zich een FF kan veroorloven, waarom zou je dan nog zo'n lens kopen?)quote:abrakadaver schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:43:
[...]
Inderdaad, die 17-35 2.8-4.0 is niet meer zo interessant nu die 17-50 2.8 er is.. Daarom zie je ze ook af en toe voor 150 of minder aangeboden worden.
Er zijn wel heel scherpe exemplaren van te vinden, en als je die te pakken kan krijgen heb je voor een prikkie een mooie landschap-groothoek voor een fullframe camera. (de beeldkwaliteit is afgestopt echt heel goed bij die dingen)
30D, 17-50 f2,8, 70-210 USM, Ewa-Marine U-AXP!!
Reg. datum: 22 november 2001
Als je maar weinig van dat bereik gebruik maakt, wil je er misschien ook niet zo veel aan uitgeven.quote:JaapJanWillem schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:16:
[...]
het is voor een 30d, dus helaas geen FF, maar voor een crop-camera ook goed te doen dan toch? (Bovendien, als iemand zich een FF kan veroorloven, waarom zou je dan nog zo'n lens kopen?)
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Reg. datum: 05 november 2000
ik heb een boel oudere lenzen, maar heb nooit een lekkere walkaround gehad. ik heb afgelopen weekend met mn 28-105 rondgelopen en dat viel ook niet tegen. op mn canon D60 had ik altijd een 24-85 gehad en voor groothoek een 14mm. wat dat betreft voorziet nikon zn klanten beter met ee walkaround met flinke groothoek.(16-85)quote:abrakadaver schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:00:
[...]
Als je geen andere lenzen hebt dan die 10-22 dan zou ik voor de 17-85 gaan. Dat is een flinke uitbreiding van bereik en geeft je meteen aardig wat tele. Hij zal qua beeldkwaliteit wat minder presteren dan de 18-55IS, maar die is toch wel wat minder degelijk gebouwd dan de 17-85. (de bouwkwaliteit van de 17-85 is een aardige middenweg in degelijkheid, gewicht en grootte).
ik weet dat tokina een lens heeft die bij 16 begint maar die is niet zo geweldig lees ik. dan heeft canon 2 betaalbare walkarounds (17-85 en 18-55is) waarbij het extra beeik in tele voor mij niet opweegt tegen gebrek aan scherpte. de totaalervaring misschien wel. en an hoor ik toch wel veel mensen die positief zijn over de 17-85 in de dagelijke omgang.
Uit de reacties op mijn vraag begrijp ik ook tevredenheid over de beeldkwaliteit van de 18-55is maar niet kunnen wennen aan de bouwkwaliteit.
lastig...
Reg. datum: 18 maart 2005
Alleen zit ik nu een beetje met het probleem dat mijn "walkaround" optie, de kitlens opeens helemaal niet fijn is, mijn andere spul is gewoon veel beter (scherper, steviger, etc). Nu heb ik het idee om de Sigma 17-70 F/2.8-4 DC Macro aan te schaffen: cheap en het zou meteen Macro opleveren, want dat heb ik niet. Zo te zien is het een prima objectief voor het bedrag, maar toch graag ietwat advies.
-Is het voor build+beeld kwaliteit inderdaad een mooie step-up voor de kitlens? De reviews zijn wel positief, maar iemand met hands-on ervaring is wel prettig.
-Is het een aardige instap macro lens? Ik heb nul en generlei macro ervaring en het zal ook niet mijn main-interest worden. Wel leuk om ook eens te kunnen doen natuurlijk.
30D|18-55efs|10-22efs|50F1.8 II ef|70-200F4L|Nog heel veel te leren
Ik heb deze lens een jaar geleden ofzo ook overwogen en vergeleken met een geleende kitlens. De sigma is duidelijk een stuk beter gebouwd dan de kitlens. Over de optiek kan ik helaas weinig over zeggen omdat ik uiteindelijk voor de sigma 18-50 EX gekozen heb (vanwege de constante 2.8 die ik al gewend was van mn 28-70 op mn film EOS).quote:Tuschinski schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:59:
Vanwege een vakantie met veel landschap en architectuur toch maar de 10-22 aangeschaft en inderdaad ik ben helemaal "om"
Alleen zit ik nu een beetje met het probleem dat mijn "walkaround" optie, de kitlens opeens helemaal niet fijn is, mijn andere spul is gewoon veel beter (scherper, steviger, etc). Nu heb ik het idee om de Sigma 17-70 F/2.8-4 DC Macro aan te schaffen: cheap en het zou meteen Macro opleveren, want dat heb ik niet. Zo te zien is het een prima objectief voor het bedrag, maar toch graag ietwat advies.
-Is het voor build+beeld kwaliteit inderdaad een mooie step-up voor de kitlens? De reviews zijn wel positief, maar iemand met hands-on ervaring is wel prettig.
-Is het een aardige instap macro lens? Ik heb nul en generlei macro ervaring en het zal ook niet mijn main-interest worden. Wel leuk om ook eens te kunnen doen natuurlijk.
Maar ik denk dat je er voor het geld best een mooie lens aan kunt hebben.
Winter 08/09 : Les deux Alpes / Mayrhofen / Val Thorens / ... ? || Mijn Persoonlijke charts @ Last.FM
Eensch... mijn setup op het moment: 8mm fish, 17-40/4, 50/1.8 (mkI), 70-200/4. Het gat tussen 40 en 70 mis ik echt niet, stapzoom werkt best bij mijquote:BlizzarD schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:20:
[...]
'Gaten' in je bereik zijn zoiezo overrated imho.. De situaties waarin je bereik precies op de mm bij elkaar moet aansluiten zul je bijna nooit vinden. Koop een lens aan de hand van zn prestaties/kunnen en wat voor jou een prettig bereik geeft, niet omdat het een gat in je collectie opvult
Roeligan's Photography
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
De Sigma doet:quote:Tuschinski schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:59:
Nu heb ik het idee om de Sigma 17-70 F/2.8-4 DC Macro aan te schaffen: cheap en het zou meteen Macro opleveren, want dat heb ik niet
Minimum instelafstand van 20 cm, maximale afbeeldingsmaatstaf 1:2,3 Bron
Oftewel, het is close-up, voor macro heb je minimaal 1:1 nodig. Dus verwacht niet dat je er echt macro foto's mee kunt maken. De term Macro op deze lens is puur marketing en zoals je zelf ook merkt.... dat werkt.
Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII
De sigma 17-70 voelt heel wat minder degelijk dan de 10-22. Het is mischien technisch geen echte macro, maar 1:2.3 kom je redelijk dichtbij... je kunt scherpstellen op een rechthoek van ongeveer 3.5x5.2 cm.quote:Tuschinski schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:59:
Vanwege een vakantie met veel landschap en architectuur toch maar de 10-22 aangeschaft en inderdaad ik ben helemaal "om"
Zoek je naast optisch beter ook een betere bouw, dan zit je meestal goed bij Tokina (16-50/2.8, maar die is minder overtuigent dan de tamron 17-50/2.8 optisch). Buiten deze 3 wordt het meteen een heel stuk duurder...
Canon Eos 30 Eye Control
Tamron 28-75/2.8
Fuji Velvia 50, Kodak T-Max 3200
Alles wat je wil weten over Lenzen en Cameras!
Macro heb ik er destijds niet met getest, maar zoals hierboven reeds vermeld is dit puur een marketing truc. Voor macro moet je meestal nog naar de echte macrolens grijpen, al kan je via tussenringen ook wat 'macro' verkrijgen (op kortere afstanden scherpstellen), maar dat gaat ten koste van je beeldkwaliteit door het verlies van licht (valt een deeltje buiten je sensor dan).
EOS 40D || 17-55 f2.8 IS USM || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII
Reg. datum: 17 maart 2005
Of dit als macrolens wat voor je is hangt primair van je budget (en de definitie van macro...) af, spinnetje met de 17-70 is voor mij voorlopig macro genoeg, natuurlijk niet zo scherp als een dedicated 100mm macro prime, maar wel acceptabel imho.quote:ajhaverkamp schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:48:
[...]
De Sigma doet:
Minimum instelafstand van 20 cm, maximale afbeeldingsmaatstaf 1:2,3 Bron
Oftewel, het is close-up, voor macro heb je minimaal 1:1 nodig. Dus verwacht niet dat je er echt macro foto's mee kunt maken. De term Macro op deze lens is puur marketing en zoals je zelf ook merkt.... dat werkt.
Die 20 centimeter is overigens de afstand van de body, ik kan 'm prima scherp krijgen als ik beestjes plet
Zo heeel slecht gebouwd is 'ie overigens ook niet, heb 'm al twee keer op de tegels laten vallen. Al met al ben ik er erg tevreden mee, heerlijke walk-around lens met hoog bang-for-bucks gehalte
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Tamron AF 17-50mm f/2.8 is ook wel een idee. De Tokina is toch een stuk duurder, 525 tov 275 voor de Sigma. Dan zou ik eerder 100 eurie erbij lappen en de Canon 17-40 F4L kiezen.quote:Ronald schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:57:
[...]
De sigma 17-70 voelt heel wat minder degelijk dan de 10-22. Het is mischien technisch geen echte macro, maar 1:2.3 kom je redelijk dichtbij... je kunt scherpstellen op een rechthoek van ongeveer 3.5x5.2 cm.
Zoek je naast optisch beter ook een betere bouw, dan zit je meestal goed bij Tokina (16-50/2.8, maar die is minder overtuigent dan de tamron 17-50/2.8 optisch). Buiten deze 3 wordt het meteen een heel stuk duurder...
De drie jongens opeen rij.
Tammie:
- 335 Euro
- Constant 2.8 is heel, heel erg fijn
Sigma:
- 275 Euro
- Zoomt zelfde kant op als Canon
- Soort macro (gemankeerd, maar Augmentors voorbeeld is voor mijn wens eigenlijk zat... indien nodig kan ik altijd wat euries stuk slaan op een prime)
- Verlopend diafragma bij langere zoom
- Langer bereik, wat voor walk around natuurlijk wel lekker is
Canon 17-40L
-~625 Euro (- eventuele cashback)
- Interne zoom (als ik de plaatjes goed interpreteer), daar ben ik een groot fan van
- bouwkwaliteit. Als hij net zo aanvoel als mijn 70-200 wordt ik daar wel heel blij van. Het is allemaal subjectief, maar ik vind het heel prettig om iets solide vast te pakken ipv een plastic bakkie.
- Constant F4. Constant is fijn, niet echt snel, maar zoals ik al zei, ga ik dat nodig hebben? Ik denk het niet.
- Bereik is wat kort. Omdat ik de lens als enige lens zal gebruiken als ik echt licht op stap wil, is dat wel een nadeeltje.
Tsja....constant 2.8 is natuurlijk wel ontzettend lekker, maar of ik dat met walkaround 1-2-3 nodig heb is de vraag. Scheelt toch ff 60 euro (20%). De Canon is weer een heel andere prijsklasse. Het is op zich wel een haalbare optie, maar ik vind ook dat ik wel weer zat heb uitgegeven
Dus ik denk dat de Sigma voor mij een redelijk keus is.
Waarom sla je de sigma 18-50 2.8 over?quote:Tuschinski schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:37:
[...]
Tamron AF 17-50mm f/2.8 is ook wel een idee. De Tokina is toch een stuk duurder, 525 tov 275 voor de Sigma. Dan zou ik eerder 100 eurie erbij lappen en de Canon 17-40 F4L kiezen.
De drie jongens opeen rij.
Tammie:
- 335 Euro
- Constant 2.8 is heel, heel erg fijn
Sigma:
- 275 Euro
- Zoomt zelfde kant op als Canon
- Soort macro (gemankeerd, maar Augmentors voorbeeld is voor mijn wens eigenlijk zat... indien nodig kan ik altijd wat euries stuk slaan op een prime)
- Verlopend diafragma bij langere zoom
- Langer bereik, wat voor walk around natuurlijk wel lekker is
Canon 17-40L
-~625 Euro (- eventuele cashback)
- Interne zoom (als ik de plaatjes goed interpreteer), daar ben ik een groot fan van
- bouwkwaliteit. Als hij net zo aanvoel als mijn 70-200 wordt ik daar wel heel blij van. Het is allemaal subjectief, maar ik vind het heel prettig om iets solide vast te pakken ipv een plastic bakkie.
- Constant F4. Constant is fijn, niet echt snel, maar zoals ik al zei, ga ik dat nodig hebben? Ik denk het niet.
- Bereik is wat kort. Omdat ik de lens als enige lens zal gebruiken als ik echt licht op stap wil, is dat wel een nadeeltje.
Tsja....constant 2.8 is natuurlijk wel ontzettend lekker, maar of ik dat met walkaround 1-2-3 nodig heb is de vraag. Scheelt toch ff 60 euro (20%). De Canon is weer een heel andere prijsklasse. Het is op zich wel een haalbare optie, maar ik vind ook dat ik wel weer zat heb uitgegeven![]()
Dus ik denk dat de Sigma voor mij een redelijk keus is.
Winter 08/09 : Les deux Alpes / Mayrhofen / Val Thorens / ... ? || Mijn Persoonlijke charts @ Last.FM
Over het hoofd gezien. Er zijn over de nieuwe variant niet veel duidelijke reviews over, maar hij is hoe dan ook een 100 euries duurder dan de 17-70. Dat is best veel als je nagaat dat ik niet zeker weet of ik hem heel vaak gebruik.quote:
Voor paardensport pak ik de 70-200, de wens naar een snel 2.8 objectief tussen de 17-70 range heb ik eigenlijk niet (wel naar een 70-200 2.8 IS, maar ja...^^ ) Voor steden-landschappen is de 10-22 deze vakantie niet van mijn camera afgegaan
Ik wil gewoon 1 lensje die ik erop draai als ik alleen de camera mee wil ipv de tas en waarbij ik weet dat k toch wat zoom nodig heb (anders pak ik dus de 10-22).
Dde prijs telt erg zwaar, het mag niet teveel kosten anders ga ik toch spijt krijgen dat het niet de F4L is geworden
Mijn keuze stond qua prijs wel vast, ik wilde alleen wat duidelijkheid of de lens genoeg upgrade is tov de kit lens. Wat ik zo zie denk ik dat het wel een goede keus zal zijn.
Dan denk ik idd dat je aan die 17-70 een goeie koop doet. Ik kon de 100 extra toen voor mezelf rechtvaardigen omdat ik wist dat dit een bereik was wat ik veel gebruik. (En ik de 2.8 over het hele bereik zou gaan missen omdat ik daar al aan gewend was.) Anders had ik het denk ik ook niet gedaan.quote:Tuschinski schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:30:
[...]
Mijn keuze stond qua prijs wel vast, ik wilde alleen wat duidelijkheid of de lens genoeg upgrade is tov de kit lens. Wat ik zo zie denk ik dat het wel een goede keus zal zijn.
Wellicht nog wel een nuttige kanttekening : Die 2.8 op de 17-70 is echt alleen op de eerste...10mm ofzo. Ik weet nog dat ik het iig zon kort stukje vond dat ik me eigenlijk een beetje genept voelde toen ik hem probeerde.
Reg. datum: 25 november 2003
400D - 10-22 - kitlens - 50 F/1.8. Schrijft voor Photofacts, nederlands grootste weblog over fotografie. Flickr!
Prima walk-around lens, die gewoon alles kan. Tuurlijk, er zijn lenzen met een betere focus, meer scherpte, betere build, meer contrast etc. Maar dan kom je bij bijv. de 17-55 IS uit die ik nu heb
17-70 heeft wel een handige macro, dat is het enige wat een duidelijk verschil geeft met de 17-55, voorheen kon ik echt goed kleine voorwerpen vastleggen, zoals dit maar daarvoor ga ik de 17-70 niet houden, dan maar geen macro meer. Probeer em dus 2e hands te verkopen, scheelt weer wat op de prijs van de 17-55
_ferry_ wijzigde dit bericht 14-04-2008 19:50 (12%)
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
Ligt een beetje aan welk bereik je wil gebruiken, maar deze oude 75-300 's zijn niet al te best, dus ligt eraan wat ie moet kosten, anders zou je kunnen kijken naar een 55-250 IS (nieuw en wordt kwa beeldkwaliteit behoorlijk goed gevonden)quote:Mobyrick schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:37:
Ik kan een gebruikte EF 75-300mm f/4-5.6 II overkopen (II dus en niet III) maar ik kan hierover geen info vinden en ook geen tweedehands prijzen. Het lijkt me een ideale lens om mee te beginnen in dit bereik maar een vraagprijs bedenken is moeilijk en info vinden ook. Als iemand wat meer weet over deze lens hoor ik het graag.
Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2
Reg. datum: 25 november 2003
Ja ik begin ook steeds meer te twijfelen, de 55-250IS lijkt me wel zoveel beter als "uitprobeerteleobjectief" dat ik deze maar laat schieten denk ik. Dan maar even doorsparen. De vraagprijs is 75 euro overigens, vrij veel nu ik erover nadenk aangezien de 55-250 250 euro is. Dit objectief is echt een test, als ik het bereik echt leuk vind en er eenmaal goed mee overweg kan, wil ik echt wel dieper in de buidel tastten maar nu gewoon nog niet. Ik ben er nog niet uit.quote:qless schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:14:
[...]
Ligt een beetje aan welk bereik je wil gebruiken, maar deze oude 75-300 's zijn niet al te best, dus ligt eraan wat ie moet kosten, anders zou je kunnen kijken naar een 55-250 IS (nieuw en wordt kwa beeldkwaliteit behoorlijk goed gevonden)
400D - 10-22 - kitlens - 50 F/1.8. Schrijft voor Photofacts, nederlands grootste weblog over fotografie. Flickr!
Reg. datum: 05 november 2000
arjandijk162 wijzigde dit bericht 15-04-2008 14:57 (3%)
Was moe en heb hem niet getest, maar dat is het eerste exemplaar dat ik reallife zie. Zelfs op pbase zijn er nog geen foto's van te vinden.
Nou ja, hij is dus " leverbaar" in groningen (hoe goed weet ik dus niet, maar lokaal in groningen is hij te koop).
offtopic:quote:Nomad schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:30:
de lokale fotoboer
waar zit die zaak ?
Canon 40D - Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS - Canon 10-22 F 3.5-4.5 USM - Speedlite 430EX - Crumpler Pretty Boy Back Pack
Niet dat een tele komende lange tijd op de planning staat..maargoed
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 96 97 98 99 last
Dit topic is gesloten.