Hoofdcategorieën
Topicacties

[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
Henkus schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:38:
[...]
Beide op 1 poort onboard firewire (A8N-32 SLI) , ik had het probleem ook al bij 1 floppy dtv
Ik heb dit probleem gehad toen ik beide tuners op dezelfde poort van mijn Conceptronic FireWire kaart aangesloten had.

Dit was overigens niet het enige probleem dat ik had met de Conceptronic kaart. Ik heb het met die FireWire kaart nooit lekker werkend gekregen. Pas nadat ik die kaart omgewisseld had voor een Creative Soundcard (met daarop 2 firewire aansluitingen) werkten de tuners naar behoren (ik heb later overigens een ander moederbord gekocht met daarop 2 firewire aansluitingen, een Asus M2A-VM HDMI, en dat werkt ook goed).

Ik heb in die tijd ook nogal wat posts gelezen in het Digital-Everywhere forum waarin gemeld werd dat de tuners niet even goed werkten met alle verschillende FireWire chips.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
RAPWare schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:13:
[...]

Ik heb dit probleem gehad toen ik beide tuners op dezelfde poort van mijn Conceptronic FireWire kaart aangesloten had.

Dit was overigens niet het enige probleem dat ik had met de Conceptronic kaart. Ik heb het met die FireWire kaart nooit lekker werkend gekregen. Pas nadat ik die kaart omgewisseld had voor een Creative Soundcard (met daarop 2 firewire aansluitingen) werkten de tuners naar behoren (ik heb later overigens een ander moederbord gekocht met daarop 2 firewire aansluitingen, een Asus M2A-VM HDMI, en dat werkt ook goed).

Ik heb in die tijd ook nogal wat posts gelezen in het Digital-Everywhere forum waarin gemeld werd dat de tuners niet even goed werkten met alle verschillende FireWire chips.
Je zegt het uiteindelijk goed; het gaat om de chipset en niet om het merk, je zegt ook niet welke Conceptronic FW kaart je hebt, zelfs binnen één merk willen de chipsets nog wel eens verschillen. De Conceptronics gebruiken iha de chipset van VIA maar zelfs binnen VIA zijn verschillende FW/1394 chipsets......

Iha heb ik slechte ervaringen met VIA chipsets, maar ook met NEC chipsets. Ook in de professionele audio sfeer werk ik veel met firewire en ook daar gelazer met deze chipsets.
Als het even kan; ga voor een firewire controller met een Texas Instruments (TI) of Agere chipset. Daar heb ik geen problemen mee ondervonden....

quote:
kaajee schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:52:
[...]Je zegt het uiteindelijk goed; het gaat om de chipset en niet om het merk, je zegt ook niet welke Conceptronic FW kaart je hebt, zelfs binnen één merk willen de chipsets nog wel eens verschillen.
Absoluut waar. Ik had de kaart niet zo 123 voorhanden en kon dus ook niet even kijken welke FireWire chip erop zat.

Ik heb hem ondertussen even van zolder afgehaald... Het is een PCI Conceptronic FireWire kaart, Ci1394b, met daarop een VIA FireWire chip (de VT6306).

Het Asus M2A-VM HDMI moederbord dat ik nu gebruik heeft ook een VIA FireWire chip (de VT6307) en daar werkt het in ieder geval perfect mee.

Is er ook al iemand met ervaringen bij UPC? Want ik zit er ook over te denken om zo'n floppyDTV aan te schaffen.

En waar kon ik nu het beste zo'n FloppyDTV met CAM online aanschaffen?
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:57:
Is er ook al iemand met ervaringen bij UPC? Want ik zit er ook over te denken om zo'n floppyDTV aan te schaffen.

En waar kon ik nu het beste zo'n FloppyDTV met CAM online aanschaffen?
Wat moet je met een CAM bij UPC?

Zeer snel gemaakt gewoon goed.

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:21:
[...]

Wat moet je met een CAM bij UPC?
Euh, is dat niet altijd noodzakelijk dan om zenders te decrypten? Die heb je toch nodig om je smartcard te kunnen gebruiken?

Voor mij is dit vrij nieuw allemaal. Ik gebruikte een PVR 150 van Hauppauge maar op mijn 24" Dell is de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Nu is die kaart toevallig kapot gegaan en wil Azerty deze voor mij crediteren. Dan zou ik óf voor een PVR500 gaan (dubbele tuner) of misschien digitale TV als ik weet dat dit goed kan werken.
Digitale TV met een set-top box via S-VHS zie ik niet echt zitten. Kwaliteit is dan niet beter.

En het lijkt me wel tof om series ed op te nemen digitaal en op DVD te kunnen branden om beneden op de TV te kunnen kijken.

FlameBoy wijzigde dit bericht 05-10-2007 10:35 (60%)

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:27:
[...]

Euh, is dat niet altijd noodzakelijk dan om zenders te decrypten? Die heb je toch nodig om je smartcard te kunnen gebruiken?

Voor mij is dit vrij nieuw allemaal. Ik gebruikte een PVR 150 van Hauppauge maar op mijn 24" Dell is de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Nu is die kaart toevallig kapot gegaan en wil Azerty deze voor mij crediteren. Dan zou ik óf voor een PVR500 gaan (dubbele tuner) of misschien digitale TV als ik weet dat dit goed kan werken.
Digitale TV met een set-top box via S-VHS zie ik niet echt zitten. Kwaliteit is dan niet beter.

En het lijkt me wel tof om series ed op te nemen digitaal en op DVD te kunnen branden om beneden op de TV te kunnen kijken.
UPC codeert op 'geheel eigen wijze' :P En daar kom je niet weg met een CAM, ze voeren een andere codering dan de standaard, bovendien wordt er binnen de set top box/decoder een unieke sleutel 'meegestuurd' en kun je dus geen andere decoder/stb gebruiken. En dus ook niet een digitale tuner. Dus UPC digitaal icm met een computer kan eigenlijk alleen via de MCE set top box procedure. Dus de UPC stb koppelen aan je MCE.

Nu schijnt het wel zo te zijn dat UPC een flink aantal kanalen (die in het standaard pakket zitten) FTA (free to air; dus zonder smartcard etc.) door te geven. Ik kan dit echter niet met 100% zekerheid zeggen. En ze kunnen dit natuurlijk ook weer zo 'terug draaien'.
Ik weet niet of het gaat werken, maar er bestaat dus een kans dat je een aantal kanalen FTA kunt ontvangen en dan heb je dus ook met een computer geen CAM module (en smartcard) nodig......

Da's balen zeg! :(

Daar is dus niet op één of andere manier omheen te komen door een andere CAM te gebruiken ofzo? Ik las ergens dat UPC ook Irdeto2 gebruikte?

En die FTA zenders kan niemand bij beloven natuurlijk maar is er iemand die hier ervaringen mee heeft?
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Met een cam moet je een smartcard hebben.
Omdat UPC geen smartcards gebruikt heb je niets aan een cam.
Zo simpel is het.

En of ze nou irdeto2 gebruiken of niet (niet dus...) maakt daarvoor niet uit.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
job schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:48:
Met een cam moet je een smartcard hebben.
Omdat UPC geen smartcards gebruikt heb je niets aan een cam.
Zo simpel is het.

En of ze nou irdeto2 gebruiken of niet (niet dus...) maakt daarvoor niet uit.
Op mijn vorige adres had ik een set-top box van UPC waar wel een smartcard in zat hoor. Misschien zijn de dingen tegenwoordig weer gewijzigd. :-(

Kan ik het eventueel anders aanpakken door een HDTV set-top box te nemen van UPC en het HD signaal op één of andere manier bij m'n MCE te krijgen? (zoeits als de ATi Ocur) Ik kan de HD wel via DVI/HDMI/Component naar m'n beeldscherm krijgen maar dan kan ik weer niet opnemen!

Frustrerend allemaal, en als je nu van provder kon switchen..... :(

FlameBoy wijzigde dit bericht 05-10-2007 10:55 (5%)

Semoekber.

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:51:
Frustrerend allemaal, en als je nu van provder kon switchen..... :(
Kan toch? Canal Digitaal, Digitenne :P.

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:25:
[...]

Kan toch? Canal Digitaal, Digitenne :P.
Canal Digitaal is geen optie, ik ga geen schotel op m'n dak zetten. Misschien is digitenne een optie maar ik hoor juist dat de kwaliteit ervan niet heel gewelidg is?

Bij Digitenne krijg je ook een smartcard en die kan ik gewoon in elke DVB-T kaart stoppen en werken met MCE? Want DVB-T wordt standaard ondersteunt toch?

FlameBoy wijzigde dit bericht 05-10-2007 11:33 (17%)

Semoekber.

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Canal Digitaal is geen optie, ik ga geen schotel op m'n dak zetten. Misschien is digitenne een optie maar ik hoor juist dat de kwaliteit ervan niet heel gewelidg is?

Bij Digitenne krijg je ook een smartcard en die kan ik gewoon in elke DVB-T kaart stoppen en werken met MCE? Want DVB-T wordt standaard ondersteunt toch?
Digitenne kaart moet in een Conax CAM en die Conax CAM moet in een CI :). MCE weet ik niet, MCE is vet brak en/of ondersteund veel te weinig. DVB-T onder MCE schijnt te kunnen, maar om de CI/CAM aan te sturen ben je dan afhankelijk van extra tools van de kaartfabrikant.

Maar b.v. een Technotrend T-1500 + CI + Conax CAM of KNC1 + Cineview + Conax CAM werkt onder Linux out-of-the-box normaliter ;).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 05-10-2007 11:45 (8%)

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Digitenne heeft minder zenders, hou daar ook rekening mee. Canal Digitaal juist weer meer, voor een redelijk goede kwaliteit (hoewel tegenwoordig veel kabelaars de Nederlandse zenders @ 8 Mbit/s weergeeft; satelliet is rond de 5 Mbit/s (acceptabel, maar kan beter op erg grote schermen); digitenne is rond de 2.5 Mbit/s volgens het Digitenne-topic (niet acceptabel, zeker niet op 26+" schermen), allemaal MPEG2).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Semoekber.

Naar mijn mening ziet Digitenne er prima uit, maar dit is tot op zekere hoogte ook persoonlijk, wat goed genoeg voor je is. Satelliet is wel beter, dat is waar.

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:44:
[...]
werkt onder Linux out-of-the-box normaliter ;).
En het is me ook meteen duidelijk waarom je MCE vet brak vind. ;)

Ik heb in ieder geval een kaartje besteld voor DVB-C omdat ik toch de gok ga wagen voor UPC. Ik heb begrepen van de leverancier dat de standaard zender FTA zijn en dat UPC dit niet zomaar zal wijzigen omdat er ook Loewe, B&O en Sony TV's zijn met ingebouwde decoder en die zouden dan niet meer werken. Extra zenders enzo ga ik toch niet gebruiken.
Hij zij ook dat UPC misschien over zou gaan naar een andere codering maar dan zou ik er alsnog een CAM in kunnen zetten.

Nu vraag ik me alleen nog af of dit digitale signaal altijd al op de kabel zit of dat dit echt door UPC aktief gemaakt moet worden op mijn adres? Ik kan het wel aanvragen bij UPC maar dan krijg ik die mediabox die ik gelijk in de kliko kan mikken. >:)

FlameBoy wijzigde dit bericht 05-10-2007 13:43 (5%)

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:42:
[...]

Ik heb in ieder geval een kaartje besteld voor DVB-C omdat ik toch de gok ga wagen voor UPC. Ik heb begrepen van de leverancier dat de standaard zender FTA zijn en dat UPC dit niet zomaar zal wijzigen omdat er ook Loewe, B&O en Sony TV's zijn met ingebouwde decoder en die zouden dan niet meer werken. Extra zenders enzo ga ik toch niet gebruiken.
Hij zij ook dat UPC misschien over zou gaan naar een andere codering maar dan zou ik er alsnog een CAM in kunnen zetten.

Nu vraag ik me alleen nog af of dit digitale signaal altijd al op de kabel zit of dat dit echt door UPC aktief gemaakt moet worden op mijn adres? Ik kan het wel aanvragen bij UPC maar dan krijg ik die mediabox die ik gelijk in de kliko kan mikken. >:)
En welke kaart heb je besteld? Wel gekeken of ie uberhaupt werkt onder MCE? Want dat is nl. zeker niet standaard. MCE ondersteund nl. geen DVB-C kaarten en ook geen CAMmodule. Er zijn slechts een paar kaarten die met een truuk wel in staat zijn DVB-(C&S) te kunnen ontvangen......

Ik heb de FloppyDTV DVB-C besteld bij www.firedtv.nl. Deze zou d.m.v. drivers toch in MCE werken zelfs onder Vista x64 is mij beloofd. Het zal mij gaan benieuwen.

Alleen zal ik nog moeten wachten totdat UPC digitaal op mijn lijn actief heeft gemaakt. Kan twee weken duren zeggen ze. :(
Semoekber.

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:42:
[...]

Ach, je kan ook Mediaportal ofzo proberen. Maar MCE kan standaard alleen analoog en DVB-T aan, wat imo niet echt ergens meer op slaat tegenwoordig, zo'n beperking.

Ik vraag me juist weer af waarom zoveel mensen _per se_ een MS product moeten gebruiken. En daarna ook op GoT komen klagen dat DVB-C niet werkt, dat DVB-S niet werkt, dat de CAM niet werkt, en ja zulke berichten heb ik al meerdere malen gezien. Alsof er niets anders in de wereld is dan MS.
quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:43:
Ik heb de FloppyDTV DVB-C besteld bij www.firedtv.nl. Deze zou d.m.v. drivers toch in MCE werken zelfs onder Vista x64 is mij beloofd. Het zal mij gaan benieuwen.

Alleen zal ik nog moeten wachten totdat UPC digitaal op mijn lijn actief heeft gemaakt. Kan twee weken duren zeggen ze. :(
DVB-C signalen zijn gewoon altijd aanwezig als analoog ook werkt, hoef je niks voor aan te vragen.

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:43:

UPC digitaal kan toch niet gedecoded worden met de AlphaCrypt? en het gaat er ook niet gratis op, dus denk dat je pech heb.. .. i could be wrong!
Semoekber.

quote:
Sa1 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:41:
[...]
UPC digitaal kan toch niet gedecoded worden met de AlphaCrypt? en het gaat er ook niet gratis op, dus denk dat je pech heb.. .. i could be wrong!
Zenders zijn bij UPC willekeurig soms wel en soms niet gecodeerd. Meest recente bericht wat ik zo zie:
Hier is op het moment wel weer het een en ander open de nl zenders en de 2 belgen en mtv/tmf en nog een paar maar dat kan ook zo weer gebeurt zijn

quote:
Sa1 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:41:
[...]
Bovendien; wie heeft er hier over Alphacrypt dan? Daar heeft FlameBoy het toch helemaal niet over?
(wel ff alles lezen voordat je brult hè :P )

Reg. datum: 04 april 2006

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen deze twee producten:

1.
http://www.multimediapc.n..._144&products_id=1092

2.
http://www.multimediapc.n..._144&products_id=1908

Ik zelf denk eigenlijk dat ze gewoon identiek zijn, ook omdat ze op de technotrend site zelf maar 1 model kennen, maar kan iemand dit ook bevestigen? :)

Weet verder iemand of dit product ook werkt onder windows vista, media center dacht ik in ieder geval niet, maar dat hoeft van mij ook niet met vista ondersteuning ben ik tevreden. :)

Specs Win-pc & Blackbook 1st generation

Reg. datum: 21 december 2000

De ene heeft h264 codecs meegeleverd, de andere niet.

Reg. datum: 04 april 2006

en wat moet ik me daarbij voorstellen?

want ik zie hier op de site ( http://www.technotrend.com/2781/TT-budget__C-1500.html ) staan dat er alleen support voor mpeg2 HDTV is.

Follie wijzigde dit bericht 05-10-2007 19:01 (64%)

Specs Win-pc & Blackbook 1st generation

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: