Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Nieuw TopicReg. datum: 22 januari 2004
Reg. datum: 29 mei 2007
ik heb een resevoir waar te weinig water instaat : net onder het minimum niveau.
als koelvloeistof gebruik ik dat TT spul:P
om het vloeistof niveau omhoog te krijgen kan ik dan gewoon DEMI water toevoegen?
tot het niveau dat nodig is?
Frozeskillz wijzigde dit bericht 22-07-2007 16:17 (5%)
dat zou mooi zijn
om bij te vullen moet ik dan mijn systeem uitzetten of aan laten staan zodat hij het meteen ''pakt'' en mengt zeg maar.
Waarom doe je dat iedere 2 weken ? Ik draai nu al bijna 1 jaar constant met mijn vloestof. Met mijn oude PC heb wel eens meer dan 3 jaar gedaan.quote:In de 2 weken ververs ik mijn water.
3 jaar is het langste wat ik getest hebquote:lism schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:26:
Hoe lang gaat gedestileerd water met anti-alg eigenlijk mee?
In de 2 weken ververs ik mijn water, en het gebruikte giet ik weer af in een oude fles. Kan ik dat nog hergebruiken?
Overigens is het verstandig om ipv 1 fan op de CPU-fan connector 2 fans er aan te hangen? Zo'n functie om het lekker stil te draaien is handig, maar als je daar maar 1 aansluiting daarvoor hebt ...
Niet eens demiwater of gedestilleerd water gebruikt, dat had ik niet bij de hand. Gewoon gekookt water met wat Zerex koelvloeistof, rook na 3 jaar wel wat muffig maar verder was er niets bijzonders mee gebeurd.
Staat jouw set trouwens open aan de buitenlucht of is ie helemaal gesloten? Oftewel verdampt ie water en moet je bijvullen? In dat laatste geval heb je een veel grotere kans op algen, al is elke 2 weken verversen wel wat overdreven
pc specs | auto specs | Het meest fout gespelde Nederlandse woord: sowieso
want ik hoor steeds een soort van bubbel geluid uit mijn pomp komen nu en ik zie er steeds meer bellen door heen gaan ( niet dat dit niet mooi is
pc specs | auto specs | Het meest fout gespelde Nederlandse woord: sowieso
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
@MadMarky, Ja mijn setup is gesloten.
| Watercooling | ||
Ik heb geen zin om bij elk plaatje een verhaal te zetten, dus doe ik het maar zo. Ik trof al een langere tijd een groene kleur aan op m'n waterblock, die heb ik vervolgens helemaal uit elkaar gehaald en geconstateerd dat er dus wel algen aanwezig waren. Schoongemaakt, en bekant alle aansluitingen met een stukje teflon bewerkt. Vervolgens had ik ook de chipset van nieuwe koelpasta bezorgd, waarop het blokje ondertussen maar moeizaam contact wil maken (lamme pootjes). Ik was dus in de namiddag nog snel naar een webshop geweest Jaja, is altijd handig een vriend met de sleutel van een webshop
Ondertussen zijn beide fans op top aangesloten op 1 CPU-connector, en 1 daarvan wordt gemonitord door het moederbord zelf. Lekker stil, alleen dat papst fannetje draait nog iets te hard op de NB.
Overige pics komen later, er was namelijk geen fatsoenlijk licht meer.
Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+
verder is teflontape niet nodig als er een O-ring op je fittingen/aansluiting zit.
Reg. datum: 29 april 2007
Van Aquatuning de pomp Laing D-5 vario ontvangen echter er zit geen aansluiting aan, alleen een rood en zwart draad(12v/grnd).
Hoe moet ik dit aansluiten ? Met Molex ?
Whow idd!quote:PilatuS schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Waarom doe je dat iedere 2 weken ? Ik draai nu al bijna 1 jaar constant met mijn vloestof. Met mijn oude PC heb wel eens meer dan 3 jaar gedaan.
2 weken? dat is echt onzin!
Als je je water goed behandeld (dwz goede toevoegingen geeft) kan het zeker weten meer dan een jaar draaien.
Het water dat er bij mij nu in zit is nu 1 jaar oud en gaat deze keer voor de 1.5 jaar (dan is mn upgrade). Hiervoor was het ook 1.2 jaar ofzo, toen ik dit er uit liet lopen was het nog even helder en rook het hetzelfde (naar niks
Ik had nog wat aangemengde in een fles zitten en dat gebruik ik nu. Het verversen van je setup is niet zo erg, maar het ontluchten is wel een langdurig procces. Het duurd soms een paar dagen voordat alle lucht uit het water is, en als je dan alweer de boel gaat vervangen
Ik had 18-07 wat besteld bij Aquatuning, en 19e mn bank opdracht gegeven voor betaling, heb vandaag bericht ontvangen dat het verzonden is. Zal wel morgen of overmorgen aankomen.quote:Trenner schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:08:
Jeuh, duurt een bestelling uit duitsland zo lang? ik wacht nu al een week op een pomp die ik heb bestelt bij Aquatuning..iemand ook richting slowmotion gedacht?
GLS komt toch meestal later in de middag?
Bulls wijzigde dit bericht 23-07-2007 18:51 (33%)
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Reg. datum: 22 januari 2004
@Iism, mooi hoe je je handelen hebt weten te fotograveren, als mijn artrikel binnen is wil ik ook wel een sessie maken..
| Watercooling | ||
Even betere pics zijn er niet. Ik baal ervan dat ik ondanks bijna alle kabels weggewerkt te hebben toch 1 dikke molex dwars over het moederbord moet laten gaan. Komt namelijk doordat het moederbord naast de 4pins 12V stekker ook nog eens voor de PCI-E een molex nodig heeft, de rearfan, en niet te vergeten onderop stroom voor de fan & blauwe ledjes aan de voorzijde.
Ik zal wel even zorgen voor customized Molexkabels en vanaf dan pas wegwerken. Tevens moet ik ook iets doen met m'n resevoir, m'n kast openen gaat op deze manier niet echt meer. Binnen plaatsen is niet echt een optie, erbuiten zou alleen op de panels kunnen, of een heel ander resevoir zodat ie wel binnen zou passen, of buiten.
Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+
Ik zou trouwens geen plakband gebruiken als ik jou was. Het kan uitdrogen en uit elkaar vallen net zoals elastiek.

Onderin is het aardig krap, maar het past allemaal precies.
Ik heb nu ook eindelijk de radiator van mijn MSI 8800GTX OC LIQUID een plekje kunnen geven.
Mijn pomp staat bovenin op mijn optical drives, het reservoir is een soort tupperware bakje van de blokker.
Met de dremel heb ik daar heel precies de gaten in gemaakt, en de slangen moeten er met kracht en moeite ingeduwd worden.
Het reservoir is nu tenminste waterdicht en ik kan mijn pc dus makkelijk verplaatsen!
Er zit ook nog een klein gaatje in om het water (bij) te vullen, dat gaat dicht met een schroef met teflon tape erom.
Ik heb 2x een 120mm rad met 2x 120mm laagtoerige fans welke de warme lucht uit mijn kast halen en zorgen voor de koeling van het water. (laagtoerig en exit zorgt ervoor dat mijn temps niet super zijn, maar beter dan wat ik met lucht had!'
Bij de rad van de videokaart zit een fan die blaast, en samen met mijn front fan zorgt deze voor de verkoeling van mijn systeem.
Ik heb een Apogee GTX op mijn cpu en een MCW30 op mijn NB, op mijn SB zit een HR05 Sli met laagtoerige 80mm fan, op mijn geheugens zitten HR07´s met laagtoerige 80mm fan.
Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.
Reg. datum: 09 september 2001
Ik kan er wel een aantal opnoemen, maar ik denk dat je het beste gewoon een (messing of vernikkelde) G3/4 male naar G1/4 female verloopring kunt nemen; daar kun je dan weer alle soorten G1/4 fittingen inschroeven..quote:Dark0z schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:07:
Ik heb ooit eens een radiator gekocht en daarop moeten fittings met schroefdraad van 3/4 female zodat er slangen met een binnen diameter van 10mm erop kan... Heeft iemand nog enig idee waar ik dit kan bestellen (koper of plastic), of een manier waarop ik dit makkelijk kan vinden. Tot nu toe heb ik op pilaren gezocht of fittingen, zijn er nog andere benamingen voor aansluitingen voor slangen ?
De meeste WC-zaken verkopen wel van dat soort reductiekoppelstukjes (voorbeeldje Aquatuning), maar niet jouw maat.
De verloopring die jij nodig hebt staat hier bij de bovenste van de 2 soorten REDUCTIE MANN./VROUW (referentie ARMF06-02 - 3/4-1/4).
Succes..
Reg. datum: 28 september 2006
Wow jou kast is zo mooiquote:HugoBoss1985 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:40:
Zo ziet het er bij mij nu uit na weer een dagje kloten, zo blijft het nu definitief.
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderin is het aardig krap, maar het past allemaal precies.
Ik heb nu ook eindelijk de radiator van mijn MSI 8800GTX OC LIQUID een plekje kunnen geven.
Mijn pomp staat bovenin op mijn optical drives, het reservoir is een soort tupperware bakje van de blokker.
Met de dremel heb ik daar heel precies de gaten in gemaakt, en de slangen moeten er met kracht en moeite ingeduwd worden.
Het reservoir is nu tenminste waterdicht en ik kan mijn pc dus makkelijk verplaatsen!
Er zit ook nog een klein gaatje in om het water (bij) te vullen, dat gaat dicht met een schroef met teflon tape erom.
Ik heb 2x een 120mm rad met 2x 120mm laagtoerige fans welke de warme lucht uit mijn kast halen en zorgen voor de koeling van het water. (laagtoerig en exit zorgt ervoor dat mijn temps niet super zijn, maar beter dan wat ik met lucht had!'
Bij de rad van de videokaart zit een fan die blaast, en samen met mijn front fan zorgt deze voor de verkoeling van mijn systeem.
Ik heb een Apogee GTX op mijn cpu en een MCW30 op mijn NB, op mijn SB zit een HR05 Sli met laagtoerige 80mm fan, op mijn geheugens zitten HR07´s met laagtoerige 80mm fan.
Ik heb er dus wel aardig wat aan moeten dremelen voor de rads, en voor de wieltjes.
Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last
Dit topic is gesloten.