Gathering of Tweakers

Quicksearch
Officieel moto fan :)

Als je de FAQ niet als strict wetboek ziet, maar als een indicatie van wat gewenst en niet gewenst is (zoals je de FAQ zou moeten zien), dan kom je o.a. dit tegen:

• EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
• Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!"
• Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
Al die drie de zaken komen op hetzelfde neer: niet extra aandacht trekken voor je post of topic dan normaal is. Ik mag hopen dat we allemaal volwassen genoeg zijn om door te hebben dat of dat je nou "HOOFDLETTERS" gebruikt, of "rood" gebruikt, dat de intentie en dus de gewenstheid hetzelfde is :)

Het mag dus niet.

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Wel verdorrie :) ik ga eens zoeken wat er wordt gezegd over het * Me gebruik. Ik doe dit al jaren... onbecommentarieerd.
quote:
elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:04:
Helaas kent React technische beperkingen waardoor dit niets anders kan waardoor de tags aanstaan voor iedereen, maar net zoals op elke andere manier 'extra' aandacht trekken voor je post (of dat nou is als replier of als topicstarter) zien we liever niet :)
Kleurtjes lijken mij nochtans handig voor een topicstart. En als dat toch niet toegelaten is, zijn creatieve manieren om dit te omzeilen (met images, tables, /me enz.) dan ook verboden?

Einde bericht ^^

Acties: [view][quote]

Door: -NMe- Admin Devschuur®
Watching you I am.

quote:
SecondChoice schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:23:
Kleurtjes lijken mij nochtans handig voor een topicstart. En als dat toch niet toegelaten is, zijn creatieve manieren om dit te omzeilen (met images, tables, /me enz.) dan ook verboden?
Een dergelijk opgemaakte topicstart opleuken met wat kleurtjes is natuurlijk een heel ander verhaal, omdat de kleurtjes daar wel degelijk functioneel zijn, lijkt me? :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Nee hoor die posts gaan we natuurlijk niet verbieden :) Zoals ik hier boven al aangeef kijken we voornamelijk naar de context e.d. waarmee een topic of een reply wordt geplaatst :)

Wat ik niet wil hebben is dat we straks een oerwoud van posts krijgen in allerlei diverse kleuren waarin de nadruk gelegd wordt op niet inhoudelijke reacties, ik denk dat niemand wil dat een topic er straks zo uit gaat zien:

quote:
Welkom op GoT

...
quote:
Welkom op GoT
quote:
Welkom Op GoT!!11111
Nu kunnen we natuurlijk gaan wachten tot het zo ver is - we kunnen ook op dit moment gewoon even aangeven wat wenselijk en wat niet wenselijk is :)

elevator wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:51 (8%)

Ik zet alleen mijn allerliefste manier van begroeten van een nieuwe user in het rood. Mij gaat het niet om een topicstart, nee, puur en alleen om een eenmalige begroeting.

Maar dan dan brul ik het voortaan wel in het zwart.

Welkom op GoT ! ! ! ! !

offtopic:
ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten ik moet niet al te enthousiast begroeten

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:34 (69%)

Een eenvoudige regel is dus: zolang het niet als spam wordt aangevoeld, is het toegelaten :P

offtopic:
Met "kleurtjes" voor topicstarts bedoelde ik dus wel degelijk de kleurtags...

SecondChoice wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:39 (5%)

Einde bericht ^^

ye olde farte

Ik moet zeggen dat deze discussie over kleurtjes of bold teksten nogal vreemd overkomt.

Overmatig smiley-gebruik wordt toch ook op dezelfde manier bekeken?

Lijkt een beetje spijkers-op-laag-water-zoeken-actie als je het mij vraagt om er (van gebruikerskant) zo'n punt van te maken....

alt-92 wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:45 (103%)

Zoals ik het begrijp is een opmerking zoals:

Welkom op GoT ook als is het maar eenmalig, niet toegestaan. Opmaak van een startpost mag wel.

Ik zeg het toch maar eventjes, ik vind het wel heel erg kinderachtig om voor zo'n vriendelijke opmerking (in WOS en nergens anders gedurende een jaar of 4) een PM te krijgen.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:46 (40%)

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

BackSlash32: Volgens mij: nee, maar alleen als het extra aandacht vragen voor een (deel van de) post tot doel heeft.

Nee, niet elk gebruik wordt niet op prijs gesteld - oftewel, er zijn wel degelijk veel voorbeelden te vinden waarom de tags wel nuttig zijn - anders hadden ze helemaal niet erin gezeten :)

De kleurtjes-tags zijn aangezet omdat het gebruik van HTML afgebouwd wordt op GoT en men in Dutch Power Cows kleurtjes moet kunnen gebruiken. Dat is de enige reden waarom deze tags gemaakt zijn.

Wat ik liever niet zie is dat we aan de hand van kleurtags de nadruk gaan leggen op posts zonder dat het daadwerkelijk een functioneel doel dient - de reden waarom we dat liever niet zien geef ik 3 posts hierboven dus aan.

Het gebruik van 'opmaak' tags an sich is dus niet iets wat per definitie ongewenst is - wat wel ongewenst is is als het geen enkel doel dient (net zoals het niet gewenst is om hele stukken tekst in bold italic te gaan typen als dat geen enkel doel dient) :)

Oftewel - gebruik gewoon 'common sense' en ga je topics niet opleuken met kleurtjes maar gebruik ze voor structuur :)

ye olde farte

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:43:
Ik zeg het toch maar eventjes, ik vind het wel heel erg kinderachtig om voor zo'n vriendelijke opmerking een PM te krijgen.

Daar kan je van mening over verschillen natuurlijk...
Zoals ik al zei, bij overmatig smiley gebruik wordt er ook wat van gezegd, en een PM is geen afbrander ofzo.
quote:
quote:
Ik was er al achter dat het ook niet zo gesteld was ;)

alt-92 wijzigde dit bericht 05-02-2006 14:51 (20%)

Maar laat ik de discussie dan eens de richting op duwen die het mijn inziens zou moeten hebben -

De drie quotes zoals ik die hier elevator in "Oneens met een actie van een moderator?" maak gaan in de volgende React mogelijk worden (je gaat straks in React in tables zelf de font grootte kunnen instellen, kleurtjes en bold kan ook al).

Wat is volgens jullie dan nog gewenst op GoT? :) Wordt zo'n post als hierboven staat niet storend door jullie ervaren? (door mij wel ;) )?

Uiteindelijk zijn die drie quotes niets meer dan vriendelijke begroetingen net zoals GA ze nu enkel in rood zet.

Mag je dan straks wel kleurtjes gebruiken, maar niet in bold? Of wel kleurtjes en wel font-groottes, maar niet groter dan 12 punten? :)

Wanneer zou jij het als storend ervaren? :)

Nee, een PM is geen afbrander en is i.i.g. wat vriendelijker dan een modbreak in je post of een opmerking van een moderator onder je post zoals weleens wordt gedaan.

Ok ok, ik begroet dus voortaan maar niemand meer, een zwarte begroeting vind ik namelijk niks. :(
quote:
elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:53:

Maar laat ik de discussie dan eens de richting op duwen die het mijn inziens zou moeten hebben -

Van mij hoeft het regelmatig kleurtjes gebruiken in een post, of het veranderen van de fontgrootte in een post niet echt.

Ik hou me bij de gedachte dat als je een nieuwe gebruiker éénmalig begroet in het rood, dat dit niet storend is. Daarnaast staat er nog de verdere reactie in het zwart. Hieruit kun je afleiden dat inderdaad het rode als 'opvallen' is bedoeld en in de context van een begroeting is daar i.m.o. niets mis mee, integendeel.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 15:04 (29%)

Watching you I am.

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:57:
Ok ok, ik begroet dus voortaan maar niemand meer, een zwarte begroeting vind ik namelijk niks. :(
Sorry, maar is dat niet een beetje flauw? "Ik krijg mijn zin niet, dus ga ik zitten mokken." NOFI, maar zo komt het wel over. Er wordt toch een heel valide punt gemaakt waarom kleurtjes zonder functioneel nut als storend worden ervaren, en er wordt toch ook gewoon op een nette manier gevraagd om dit met mate toe te passen? Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. In het zwart kun je toch ook heel vriendelijk zijn? :?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

ye olde farte

quote:

Ik vind het sowieso onnodig om die kleurtjes te pas en te onpas te gebruiken.

Als je met een beetje gezond verstand opgezadeld bent (ja dat kan soms een last zijn tegenwoordig) doe je het enkel en alleen als je ergens de nadruk op wil leggen op een moment dat het absoluut niet anders kan.

Ik zie het nut er niet van in een standaard begroeting van een kleurtje te voorzien, het voegt namelijk geen bijzondere waarde toe aan een discussie of post.

Waar ik dan weer géén moeite mee heb is het gebruik van het blauwe kleurtje van GA bij een bronvermelding eerlijk gezegd ;)

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

elevator e.a.: Natuurlijk worden die vormen als storend ervaren. En natuurlijk moet het voor een groot deel aankomen op gezond verstand, maar enige richtlijnen lijken me toch handig. Persoonlijk zou ik het gebruik van kleurtjes en grote van fontsize al redelijk snel als storend ervaren. Fontgrootte, kleurtjes en andere aanpassingen zijn m.i. alleen bedoeld voor het aanbrengen van structuur in posts, en níét voor het de aandacht vestigen op je eigen posts, of delen daarvan.

Overigens zou ik het zonde vinden als het niet met [hx] en dergelijke tags wordt opgelost, maargoed.

Guardian Angel: Wat is er zo vreselijk aan het mensen begroeten zonder kleurtje :? .

En het lijkt me toch echt handiger als deze discussie wordt afgesplitst naar LA.
quote:
-NMe- schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:04:
[...]
In het zwart kun je toch ook heel vriendelijk zijn? :?

Jazeker kan ik dat. :)

Alleen vraag ik me af waarom na 4 jaar op GoT en alleen in WOS ik niemand in het rood mag begroeten. De rest van het verhaal interesseert me geen ene malle moer. Ik heb de pest aan postings met veel kleurtjes. Daarom laat ik het bij een éénmalig welkom heten van een nieuwe user.

Zie het dan maar als een extra warm welkom.

quote:
JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:05:
Guardian Angel: Wat is er zo vreselijk aan het mensen begroeten zonder kleurtje :? .

Het is mijn eigen persoonlijke en vertrouwde manier om iets te doen. Ik vind het vriendelijker overkomen. Ik moet dat dan afleren denk ik.

edit:
Ik denk trouwens dat een nieuwe gebruiker het ook wel leuk en absoluut niet storend vindt.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 15:51 (33%)

quote:

Ikzelf zou een opgemaakte post (specifiek één met kleurtjes) als storend ervaren wanneer:
• het geen enkel nut heeft, bv. willekeurig je tekst in rood of groen beginnen typen wanneer het je zelf uitkomt
• de post te overvloedig opgemaakt wordt (in het ergste geval tot in de signatures toe) zodat de boodschap schreeuwerig overkomt (zoals in elevators derde voorbeeldquote) en slecht leesbaar wordt

Ik zou me er echter niet aan ergeren als:
• het om een eenmalig geval gaat, zoals een startpost of een eenmalige begroeting
• het voor puur zakelijke redenen gebruikt wordt, zoals voor een bronvermelding of een statistisch gegeven (al dan niet in het DPC forum), waardoor de post wat meer structuur krijgt

Moest de opmaak nu steeds door eenzelfde persoon verkeerdelijk gebruikt worden, is eventueel een waarschuwing wel op zijn plaats. Hoewel iedere zaak natuurlijk anders is, dat is dan voor de moderators om uit te maken.
Hopelijk was dit duidelijk genoeg ;)

Einde bericht ^^

Jezus, wat 'n onverdraagzaam clubje is 't hier toch.

Gebruikers zeuren over kleurtjes, lettertypes en smilies.

Moderators beoordelen de toonzetting van bijdragen op 'n gouden weegschaaltje
en verwijderen elke bijdrage die huns inziens over de schreef gaat.

Vaak heb ik de indruk dat met de got-regeltjes in de hand wordt geprobeerd mensen de mond te snoeren.

Ik vraag me af of dat wel zo fatsoenlijk is............

Waar is dit topic dan voor?

Ik vraag om verduidelijking van iets dat ik niet begrijp. Niets mis mee lijkt me. :)

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 17:17 (71%)

Watching you I am.

quote:
spacecom schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:15:
Vaak heb ik de indruk dat met de got-regeltjes in de hand wordt geprobeerd mensen de mond te snoeren.
Dat zal alleen gebeuren bij onbeschoft taalgebruik of dingen die volgens de policy echt niet kunnen. En zò onredelijk is die policy nou ook weer niet. ;)

De Tweakers.net Tijdlijn

quote:
spacecom schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:15:
Jezus, wat 'n onverdraagzaam clubje is 't hier toch.

Gebruikers zeuren over kleurtjes, lettertypes en smilies.

Moderators beoordelen de toonzetting van bijdragen op 'n gouden weegschaaltje
en verwijderen elke bijdrage die huns inziens over de schreef gaat.

Ik vraag me af of dat wel zo fatsoenlijk is............
In het algemeen willen de mods gewoon voorkomen dat iets wat klein begint steeds grotere vormen aan begint te nemen en dus uit de hand gaat lopen. En dan is ingrijpen veel lastiger. Je moet ergens een grens trekken. Imho trek je die bij wel of niet 'functioneel' gebruik van kleur. En dan is hetgeen Guardian Angel doet niet gewenst, ook al is het maar klein.

zomertje wijzigde dit bericht 05-02-2006 19:24 (44%)
Reden: duidelijker is duidelijker :P

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

Begroeten van een nieuwe gebruiker op dit forum is wel degelijk functioneel. Ik vind het niet meer dan normaal als iemand die als vreemde binnenkomt vriendelijk wordt welkom geheten.

Als :w Welkom op GoT ! :) wél kan, dan is mijn kleurig welkom een stuk netter.

quote:
zomertje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:14:
[...]
In het algemeen willen de mods gewoon voorkomen dat iets wat klein begint steeds grotere vormen aan begint te nemen en dus uit de hand gaat lopen.
Dan had men eens wat eerder moeten opletten. Ik doe dit al zo lang als ik me kan herinneren. :)

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 20:16 (43%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws