![]() |
Waarom Chrome? |
|
Extensies |
Scrollen e.d. ChromeTouch: Scrollen op de iPhone manier, dus klikken en je muis naar boven bewegen is naar beneden scrollen, werkt heel native! Chromium Wheel Smooth Scroller: Een smoothscroll extensie die lekker werkt. Voor degenen die dit niet kennen, en wel met Opera gewerkt hebben, dit is Opera-style scrollen. SmoothScroll: Nog een smoothscroll extensie, werkt in mijn ervaring nét iets minder lekker. Chrome Gestures: Beweeg je muis naar boven om een nieuw tabblad te openen, en nog veel meer! Connectiviteit: T.net | Post History [speciaal voor Tweakers.net]: Klik voor een snelle blik of er alweer reacties zijn op topics die je volgt op Tweakers.net. One Number: Checkt in één keer je Gmail, Google Tasks, Google Wave en Google Voice. Chromed Bird: Voor de Twitteraars onder ons. TabsPreview: Ooit wel eens teveel tabs gehad, zodat je ze niet meer uit elkaar houdt? Hier de oplossing, een tab ordener met thumbnails Overig ChromeLock: Vergrendel Chrome, zodat niemand het kan gebruiken voordat jij het wachtwoord weer hebt ingevoerd. Speed Dial: Stel zelf je nieuwe tabpagina in met een mooi thema en een zelf te bepalen aantal bookmarks. Heb jij een onmisbare extensie? DM of mail hem dan naar me met een beschrijving en hij komt in de TS! |
Thema's |
Ook nieuw in de stable van 4.0 zijn de thema's, die de FF-gebruikers waarschijnlijk wel kennen. Je kan hiermee Google Chrome aanpassen aan jouw voorkeuren. Een nieuw jasje voor je browser haal je op de volgende website op |
FAQ |
Deze knop word standaard verborgen. Je kunt 'm aanzetten onder Opties -> tabblad Basisinstellingen -> 'Startpagina' op de werkbalk weergeven Chrome heeft alle talen standaard aan boord. Je kunt de taal wijzigen onder Opties -> tabblad Kleine aanpassingen -> Verander lettertype en taal instellingen -> Talen Chromium is het open-source project achter Chrome. Chrome is dus eigenlijk de door Google aangeboden versie van Chromium. Je zou de volledige setup kunnen proberen. Deze is hier te downloaden. De SafeBrowsing-feature (anti-malware, anti-phishing) update elke 30 minuten z'n blacklists. Het uitschakelen hiervan kan het probleem verhelpen (bron 1, bron 2) Probeer het eens met de Google Chrome Channel Changer Op de officiële manier, en de niet officiële Extensies voor Google Chrome ontwikkelen is zo simpel als het ontwikkelen van een webpagina die je met JavaScript interactief maakt. Wil je dit zelf proberen? Google heeft een erg duidelijk ontwikkelaarswebsite met bijzonder handige voorbeelden die de meest gebruikte functies toepassen. |
Foto's, filmpjes en links |
Links Lijst van eerdere delen: Topicreeks: Browser: Google Chrome Meer informatie:Downloads:
![]() ![]() Filmpjes Introductiefilmpje van Chrome: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PqfwNbB0QqQ] Review productreview: Google Chrome voor Linux review door Anoniem: 357365 |
Tot slot |
Dit is een eerste opzet, als ik tijd heb zal ik deze topicstart verder bijwerken. Opmerkingen, tips en verbeteringen zijn welkom via DM en mail. Nog steeds onder constructie!ToDo:
|
[ Voor 35% gewijzigd door RetroTycoon op 17-08-2011 22:04 ]
Ik heb geen leuke ondertitel.