Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Mede-auteur:
  • RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:14

RetroTycoon

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LonFd0KAwJWKS7Izwvpcq5OA/full.png
Waarom Chrome?
  • Snelheid: Google Chrome is razendsnel met opstarten en renderen.
  • Minimalistische interface zodat je meer ruimte overhoud voor de websites zelf.
  • Downloads worden onder in het scherm weergegeven, er is dus geen apart venster nodig.
  • Omnibox: Intelligente adresbalk toont zoeksuggesties, populaire pagina's en zoekt in eerder bezochte pagina's.
  • 'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
  • Visual history: zoeken in de geschiedenis toont thumbnails van de gevonden pagina's.
  • Incognito mode: je kunt een 'incognito' venster openen. In dit venster worden dan geen cookies, geschiedenis en download-geschiedenis opgeslagen.
  • Applicatie snelkoppelingen: snelkoppelingen naar websites maken, zodat ze net zo werken als 'echte' applicaties.
  • Sandbox: tabbladen en plugins draaien in een apart proces, zodat niet heel de browser onderuit gaat als in een tab wat misgaat of vastloopt. Met de ingebouwde task manager kun je processen sluiten en statistieken opvragen.
  • Nieuw: Extensies en thema's: Met de stable van Google Chrome 4.0 zijn de extensies vrijgegeven voor de stable builds. Dit houdt in dat je à la FF (of FX, wat je wilt :) ) dingen in je browser kunt zetten, zoals een downloadhelper, een mailchecker en smoothscroll.
Klik hier voor een feature overzicht van Google.
Extensies

Scrollen e.d.
ChromeTouch: Scrollen op de iPhone manier, dus klikken en je muis naar boven bewegen is naar beneden scrollen, werkt heel native!
Chromium Wheel Smooth Scroller: Een smoothscroll extensie die lekker werkt. Voor degenen die dit niet kennen, en wel met Opera gewerkt hebben, dit is Opera-style scrollen.
SmoothScroll: Nog een smoothscroll extensie, werkt in mijn ervaring nét iets minder lekker.
Chrome Gestures: Beweeg je muis naar boven om een nieuw tabblad te openen, en nog veel meer!

Connectiviteit:
T.net | Post History [speciaal voor Tweakers.net]: Klik voor een snelle blik of er alweer reacties zijn op topics die je volgt op Tweakers.net.
One Number: Checkt in één keer je Gmail, Google Tasks, Google Wave en Google Voice.
Chromed Bird: Voor de Twitteraars onder ons.
TabsPreview: Ooit wel eens teveel tabs gehad, zodat je ze niet meer uit elkaar houdt? Hier de oplossing, een tab ordener met thumbnails :)

Overig
ChromeLock: Vergrendel Chrome, zodat niemand het kan gebruiken voordat jij het wachtwoord weer hebt ingevoerd.
Speed Dial: Stel zelf je nieuwe tabpagina in met een mooi thema en een zelf te bepalen aantal bookmarks.

Heb jij een onmisbare extensie? DM of mail hem dan naar me met een beschrijving en hij komt in de TS!

Thema's

Ook nieuw in de stable van 4.0 zijn de thema's, die de FF-gebruikers waarschijnlijk wel kennen. Je kan hiermee Google Chrome aanpassen aan jouw voorkeuren. Een nieuw jasje voor je browser haal je op de volgende website op :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5d163r.gif

FAQ

:? Waar is de Home-button?
Deze knop word standaard verborgen. Je kunt 'm aanzetten onder Opties -> tabblad Basisinstellingen -> 'Startpagina' op de werkbalk weergeven

:? Waar kan ik de Engelse versie downloaden?
Chrome heeft alle talen standaard aan boord. Je kunt de taal wijzigen onder Opties -> tabblad Kleine aanpassingen -> Verander lettertype en taal instellingen -> Talen

:? Wat is het verschil tussen Chrome en Chromium?
Chromium is het open-source project achter Chrome. Chrome is dus eigenlijk de door Google aangeboden versie van Chromium.

:? De Chrome-setup werkt niet achter een proxy!
Je zou de volledige setup kunnen proberen. Deze is hier te downloaden.

:? Waarom ratelt mijn harde schijf zo?
De SafeBrowsing-feature (anti-malware, anti-phishing) update elke 30 minuten z'n blacklists. Het uitschakelen hiervan kan het probleem verhelpen (bron 1, bron 2)

:? Ik kan geen nieuwe channel release installeren?
Probeer het eens met de Google Chrome Channel Changer :)
:? Waar kan ik extensies downloaden?
Op de officiële manier, en de niet officiële ;)
:? Hoe kan ik extensies ontwikkelen?
Extensies voor Google Chrome ontwikkelen is zo simpel als het ontwikkelen van een webpagina die je met JavaScript interactief maakt. Wil je dit zelf proberen? Google heeft een erg duidelijk ontwikkelaarswebsite met bijzonder handige voorbeelden die de meest gebruikte functies toepassen.

Foto's, filmpjes en links

Links
Lijst van eerdere delen:
Topicreeks: Browser: Google Chrome
Meer informatie:Downloads:Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.livbit.com/article/wp-content/uploads/2009/02/chrome-os-x.png
Afbeeldingslocatie: http://i145.photobucket.com/albums/r231/soulmatecn2000/Google%20Chrome/google-chrome-screenshot.jpg

Filmpjes
Introductiefilmpje van Chrome:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PqfwNbB0QqQ]

Review
productreview: Google Chrome voor Linux review door Anoniem: 357365
Tot slot

Dit is een eerste opzet, als ik tijd heb zal ik deze topicstart verder bijwerken. Opmerkingen, tips en verbeteringen zijn welkom via DM en mail.

Nog steeds onder constructie!

ToDo:
  • Goede (betere :) ) inleiding

[ Voor 35% gewijzigd door RetroTycoon op 17-08-2011 22:04 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 17:01
Mooi een nieuw topic!

Wat me vandaag opviel is dat er nu gestures in chrome zitten tot nu toe 2 kunnen ondekken, pagina vooruit en achteruit

Dmv een klik en dan naar recht of links te gaan en dan los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nieuw topic :)

Heb net toevallig een nieuw handig dingetje gevonden bij chrome. Maar als je bijvoorbeeld zoekt bij youtube naar je eigen usernaam, je usernaam staat rechtsboven en het zoekvak komt dan over je usernaam te staan, verplaatst het zoekvak naar rechts om vervolgens je usernaam te laten zien. Best slimme zoekvak dus :P

-edit- ook faal trouwens merk net dat Chrome bij mail.google.nl aangeeft dat google.nl niet de juiste certificaten heeft. Oh en iemand die weet hoe je de auto-update uitzet van de devchannel?

[ Voor 22% gewijzigd door Chip. op 10-02-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wouser schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:02:
-edit- ook faal trouwens merk net dat Chrome bij mail.google.nl aangeeft dat google.nl niet de juiste certificaten heeft.
Hier geen last van, gebruik je een proxy?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 07:24

Fitz

Vincent! We happy?

Langras schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:03:
Mooi een nieuw topic!

Wat me vandaag opviel is dat er nu gestures in chrome zitten tot nu toe 2 kunnen ondekken, pagina vooruit en achteruit

Dmv een klik en dan naar recht of links te gaan en dan los te laten.
Haha, ik dacht exact hetzelfde. Toen ik echter naar het versienummer keek bleek de build nog hetzelfde te zijn. Zojuist kwam ik erachter dat het een nieuwe feature is van chromeTouch, en die extensies update ie automatisch.

Heb m wel uitgeschakeld, vond t niet zo makkelijk werken (ik heb tenslotte een back button op de muis:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Leuk, die tags :)

edit:
TS geupdate

[ Voor 39% gewijzigd door thijsje66 op 10-02-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:54
Oplossing voor dat irritante "translate this page"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Ik kan geen extenties installeren. Ik krijg alleen aan download scherm. Ik kan ze dus wel opslaan, maar daar heb ik weinig aan.Ik gebruik de laatste versie 4..0.279.78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Cabo schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:45:
Oplossing voor dat irritante "translate this page"?
Als de balk tevoorschijn komt klik rechts op never translate english / dutch (lig aan de taal) dat scheelt.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 01:10

scorpie

Supra Addict

Misschien nog een leuke tip, het pinnen van tabbladen zodat alleen hun favicons te zien is en niet de hele titel. Rechtermuis op de gewenste tab, en dan "tab vastzetten" / "pin tab" functie. Alle tabs die nieuw geopend worden, worden rechts naast de gepinde tabs geopend. Ik vind het een heerlijke functie :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Nog een tip van mij dan, werkt wel niet in de dev versie omdat pintabs daar momenteel kapot is.

Als je een aantal pagina's hebt die je veel bezoekt, waarschijnlijk ook je startpagina's, en je wilt deze automatisch bij het opstarten gepind hebben. Dan kun je op de chrome -> rechtermuisknop -> eigenschappen klikken en bij doel het volgende toevoegen...

code:
1
--pinned-tab-count=4 chrome://newtab/ http://www.igoogle.nl http://www.nu.nl http://www.tweakers.net

Dat word dan...

code:
1
"C:\Users\...\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --pinned-tab-count=4 chrome://newtab/ http://www.igoogle.nl http://www.nu.nl http://www.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Nieuwe stable!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iftqg10yxABvMgTvrciq71Oe/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Mooi zo!
Ik ga iig van de dev af, dat vreet echt m'n cpu op :P
alles wordt er langzaam door, zelfs Chrome zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik draai 4.0.249.78. We zitten hier achter een proxy (ISA 2006).

Als ik naar de website van het knmi ga en kijk bij de verwachtingen dan laat Chrome oude verwachtingen zien. Waarschijnlijk gecached door ISA. IE 6 doet dit ook, Wat doe je in zo'n geval, shift F5 of ctrl F5. Maar dat maak niet uit, Chorme vervesrt de pagina niet.
Start ik IE6 op en ga naar dezelfde pagina (deze: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/) dan krijg ik dezelfde oude pagina te zien, echter na een ctrl F5 wordt de recente pagina geladen. Daarna chrome starten en ik krijg daar ook de pagina die ik wens.

Nu zal er vast een fout zitten op de KNMI pagina dat ISA denkt dat deze niet veranderd is (verder geen sites waar dit voorkomt) maar het blijft raar dat de ctrl F5 niet werkt met Chrome maar wel met IE6.

Is dit een chrome dingetje en heeft het zin dit te melden als ik niet op de hoogte ben van de ISA confgiuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Jezus wat zijn die Chrome gestures irritant!
Wil ik met ChromeTouch even opzij kijken, gaat hij naar de vorige pagina en dat soort dingen :(
Weet iemand hoe je dit uit kan zetten?

@hierboven
Ik denk dat het wel zin heeft om te melden, het zal wel niet de bedoeling zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
De productkoppeling met Windows snap ik niet helemaal... Kan iemand dat verwijderen? Overigens: kun je Chrome gestures uitschakelen voor bepaalde websites? Op Gmail kan ik namelijk niet terug naar de inbox met een omhooggaande beweging, omdat dat direct een nieuw venster triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
RetroTycoon schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:10:
De productkoppeling met Windows snap ik niet helemaal... Kan iemand dat verwijderen? Overigens: kun je Chrome gestures uitschakelen voor bepaalde websites? Op Gmail kan ik namelijk niet terug naar de inbox met een omhooggaande beweging, omdat dat direct een nieuw venster triggert.
offtopic:
had ik al topic report over gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm Chrome (dev, os x) is net geupdate naar 5.0.322.2, maar nu kan ik geen tabs meer pinnen, was nou juist een relaxte feature... weet iemand of de functie verplaatst is ofzo? Ik kan het in ieder geval niet meer vinden.

edit: d0h, note to self, eerst even Googlen :')
http://www.neowin.net/for...sing-in-chrome-503222dev/
http://googlechromereleas...ev-channel-update_12.html

[ Voor 31% gewijzigd door scorpie op 14-02-2010 10:44 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 21:41
Door een aantal problemen met de pinned tabs en een niet duidelijke extension API is de functie tijdelijk uitzet, maar deze komen waarschijnlijk in de volgende dev build weer terug. Om de auteur te citeren;
quote: sky @ chromium.org
Even creating apps isn't going to work currently as I'm still straightening out the
code. Hopefully in the next couple of days I'll add back support for pinning arbitrary
tabs (YAY!) as well as support for app tabs.
Tevens zitten ze wel weer in de laatste nightly :)

[ Voor 12% gewijzigd door Peter op 14-02-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:33
Echt een functie die ik nooit eerder in een browser had, maar die ik nu al ontzettend mis nu die het ff niet doet. Geweldig handig gewoon om dingen die je later wilt lezen even in de hoek te parkeren :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net even Google Chrome geïnstalleerd. 2 vraagjes:
• Een dedicated server draaien voor je bookmarks (net als bij Mozilla Weave) is niet mogelijk? (Ik heb liever niet dat het bij Google wordt opgeslagen, plus dat ik gewoon zelf de 'macht' over mijn bookmarks wil hebben /me Google Bookmarks Sync-trauma heeft :( *)
• Hoe kan ik á la Firefox rechts een zoekbalk krijgen? Ik weet dat de normale balk nu de zoekbalk is, maar ik ben gewend om die te gebruiken voor de "I'm feeling lucky"-searches en de zoekbalk voor normale searches. Is dit te doen?

Edit:
Oh, en is er een theme die gebruik maakt van Aero, zoals Glasser voor Firefox?

Edit:
Hmm.. Ik heb Adblock en Adthwart geïnstalleerd, maar ik zie nog steeds Google Ads.
Hoort dat?

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 14-02-2010 12:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
anandus schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:50:
Edit:
Hmm.. Ik heb Adblock en Adthwart geïnstalleerd, maar ik zie nog steeds Google Ads.
Hoort dat?
Zou best kunnen, ze maken meestal geen gebruik van Flash, en dat is wat AdBlock en AdThwart blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 12:29

Matis

Rubber Rocket

Vandaag versie 5.0 geinstalleerd van Chrome.

Ik moet toegeven dat ik de indruk heb dat het nog sneller werkt dan de 4.0 versie.

Alleen die translate-bar wordt ik helemaal gek van :X

@anandus;
Ik heb Xmarks geïnstalleerd dit werkt uitstekend voor het syncen van bookmarks en passwords. Kan ook geïntegreerd worden met Firefox (en andere browsers) en cross-OS is ook geen probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 14-02-2010 19:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Matis schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:42:
@anandus;
Ik heb Xmarks geïnstalleerd dit werkt uitstekend voor het syncen van bookmarks en passwords. Kan ook geïntegreerd worden met Firefox (en andere browsers) en cross-OS is ook geen probleem.
En dat kan je op je eigen server draaien? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Als ik in Chrome een afbeelding opsla wordt die ge-resized naar 800*600. In de instelling kom ik hier nergens iets over tegen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
WingsOfFury schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:26:
Als ik in Chrome een afbeelding opsla wordt die ge-resized naar 800*600. In de instelling kom ik hier nergens iets over tegen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Doe jezelf niets fout ik heb hier helemaal geen problemen met grote plaatjes die resizen? Anders gewoon even bug reporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Wouser schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:38:
[...]

Doe jezelf niets fout ik heb hier helemaal geen problemen met grote plaatjes die resizen? Anders gewoon even bug reporten.
Ik heb het ook niet meer 8)7 Er gebeuren rare dingen op mijn pc, misschien binnenkort maar eens een verse installatie doen, want dit gaat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Meerdere mensen last van dat een tabblad van chrome crasht indien er silverlight wordt gebruikt? Vaak last van op http://nos.nl/os2010/ bij het bekijken van filmpes (www.afstandgemist.nl) en na het inloggen op bwin.com.

Ik gebruik versie 4.0.249.89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Heb een aantal dagen geleden Windows 7 64bit geïnstalleerd en wil nu Google Chrome installeren. Krijg echter de fout:
Installatie van Google Update is mislukt met fout 0x8004071c.
De fout komt dus nog voordat hij installeert. Nu heb ik een beetje op internet gezocht naar evt. oplossingen maar krijg er niet veel uit. Ergens (kan de link nu niet meer vinden) werd gezegd dat je wat in het register moest weghalen. Ik heb echter het hele bestand niet in mijn register staan en daarmee kwam ik dus niet verder. Heb een tijdje geleden Windows 7 32bit gedraaid en daarop werkte het allemaal wel. Iemand ideeën?

edit: is gewoon de nieuwste versie vanaf de chrome website. Meerdere malen geprobeerd, geen succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 20-02-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
If you're getting the 0x8004071c error code with Windows 7,

1. Go to Start > Run.
2. Enter "regedit" into the text box.
3. Click OK.

Find and right-click the following registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\State

3. Select Modify.
4. Delete the value.
5. Click OK.

Modifying reg keys is an advanced process, so ask your system administrator for help if you don't feel comfortable.

Cheers,

Blair
Google help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 18:10
Wat ik handig vind bij firefox is dat je ene aparte zoekbalk hebt, waar je dus kan zoeken in bv youtube of moviemeter.

Is dit ook mogelijk bij Chrome ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Maverick schreef op zondag 14 februari 2010 @ 10:54:
Echt een functie die ik nooit eerder in een browser had, maar die ik nu al ontzettend mis nu die het ff niet doet. Geweldig handig gewoon om dingen die je later wilt lezen even in de hoek te parkeren :)
Ik mis even wat er zo bijzonder aan dat pinnen is. Als je ze "gewoon" links laat staan zijn ze kleiner dan als je pint volgens mij (heb net even geprobeerd). Ze blijven dan (ook) oneindig lang staan. Ik heb nog tabs open van voordat Chrome de 1.0 versie had bereikt (dit geeft wel iets aan over de volwassenheid van deze browser overigens).

Dus kan iemand mij uitleggen wat zo handig is aan dat pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
C00P schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:07:
Wat ik handig vind bij firefox is dat je ene aparte zoekbalk hebt, waar je dus kan zoeken in bv youtube of moviemeter.

Is dit ook mogelijk bij Chrome ?
Geen aparte, maar je kan prima zoeken in youtube of moviemeter hoor... Na een paar zoekacties worden de meeste zoekmachines namelijk automatisch geparsed, en dan kun je zoeken door de naam van de site in te tikken en te tabben. Komt de betreffende search er niet automatisch bij kun je hem ook toevoegen aan de searches met een %s wildcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 18:10
Het zou ook enorm handig zijn als je tekst kunt selecteren en dat er dan een menu open klapt waar je de zoekmachine kunt selecteren (bv moviemeter, google, youtube, wiki) bestaat dit ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Misschien bij een extensie, ik heb het iig niet erbij.

edit: https://chrome.google.com...elcmjecmkapejifljephjabjd
asjeblief

[ Voor 47% gewijzigd door thijsje66 op 22-02-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:16
Ik gebruik mijn middelste knop van mijn logitech muis om één pagina terug te gaan. Sindskort werkt deze niet meer in Google Chrome. Iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Is het mogelijk altijd/standaard in de Incognito-modus te browsen zodat je zoiets krijgt als in FF waarbij je zonder geschiedenis browsen standaard bij opties kunt instellen?

[ Voor 51% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 23-02-2010 17:01 ]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Locutus-of-Borg schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:01:
Is het mogelijk altijd/standaard in de Incognito-modus te browsen zodat je zoiets krijgt als in FF waarbij je zonder geschiedenis browsen standaard bij opties kunt instellen?
yes :)

http://www.google.nl/sear...+chrome+default+incognito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Mmm had echt gegoogled, maar niet op default erbij denk ik. Tnx anyway!

Helaas geeft Chrome nog steeds suggesties als je iets zoekt oid?!

[ Voor 32% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 23-02-2010 20:28 ]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dat is neem ik aan gewoon ajax verkeer? Of matcht het ook met je zoekgeschiedenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Volgens mij is het oude zoekgeschiedenis, dus die moet ik dan nog wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Het is volgens mij ook suggesties van Google zelf, maar ook van je zoekgeschiedenis.
Sowieso het laatste, maar waarschijnlijk ook het eerste.
En Chrome geeft ook suggesties wat je url allemaal kan zijn, dus hij maakt je urls ook automatisch af, daar ben ik aan gewend geraakt, en mis het wel bij andere browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Leuk als je altijd de enige bent die achter je PC zit, maar dat is bij mij niet het geval. Dat aanvullen mag van mij wel uit. Ik weet zelf altijd het adres wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nouja het punt is juist dat hij niks met je geschiedenis zou moeten doen. Incognito is voor mij ongeveer hetzelfde als een browser in "kiosk" mode draaien. Niks qua cookies / geschiedenis whatever / onthouden. Maar dat is het blijkbaar toch niet, ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

scorpie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:09:
Nouja het punt is juist dat hij niks met je geschiedenis zou moeten doen. Incognito is voor mij ongeveer hetzelfde als een browser in "kiosk" mode draaien. Niks qua cookies / geschiedenis whatever / onthouden. Maar dat is het blijkbaar toch niet, ofzo..
Die suggesties haalt ie niet uit jou koekje/geschiedenis.
Wanneer je iets intikt bovenin geeft hij de meest gebruikte zoektermen weer, dus niet van jou, maar van alle google gebruikers. zoek maar naar iets waar je echt nog nooit naar gezoekt hebt, hij geeft dan al wel suggesties weer. Het verschil kan je aan de icoontjes ervoor zien.
- wereldbol (suggestie van een website)
- vergrootglas (suggestie van google)
- klokje (uit je geschiedenis gehaald)
- sterretje (uit je favorieten gehaald) tnx Wouser ;)

Zojuist nog een nieuwe functie (voor mij althans) gevonden: Wanneer je tweakers.net intikt en vervolgens op tab drukt, zoekt ie in dat geval alleen op tweakers.net. best handig :D

edit: oja ff de reply, in incognito modus haalt hij de geschiedenis uit je standaard modus. alles wat je vervolgens doet in incognito modus slaat hij niet op in de geschiedenis/cookies

[ Voor 9% gewijzigd door Fitz op 24-02-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Fitz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:18:
[...].
- wereldbol (suggestie van een website)
- vergrootglas (suggestie van google)
- klokje (uit je geschiedenis gehaald)
- sterretje (uit je favorieten gehaald)

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Nieuwe dev versie is uit (5.0.335.0 dev) en pin tab werkt weer :)
En als je nu met je muis over de tab hovert, dan wordt de favicon groter, of was dat al zo?

[ Voor 41% gewijzigd door DutchAddick op 25-02-2010 08:11 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm ik heb in het context menu geen optie om tabs te pinnen, of is die functie verplaatst? (Ja, ik draai dezelfde dev versie)

• DutchAddick
scorpie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:21:
Hmm ik heb in het context menu geen optie om tabs te pinnen, of is die functie verplaatst? (Ja, ik draai dezelfde dev versie)
Bij mij gewoon rechtermuismenu en dan pin tab.
Deze versie is bij mij wel instabieler, al een paar crashes gehad vandaag.

Anoniem: 86399

5.0.335.0 crasht om de haverklap bij mij, vooral als ik tekst probeer te selecteren.

Ik kan het nu bijna elke keer reproduceren door heel snel tekst te selecteren.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 25-02-2010 18:50 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb ook 5.0.335.0 dev, wel de os x versie, maar ik heb echt geen pin tab in m'n context menu. Jullie draaien zeker windows?

• DutchAddick
scorpie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:54:
Ik heb ook 5.0.335.0 dev, wel de os x versie, maar ik heb echt geen pin tab in m'n context menu. Jullie draaien zeker windows?
Windows versie inderdaad, Mac versie heeft tot nu toe nog geen pin tab mogelijkheid gehad.

• DutchAddick
Anoniem: 86399 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:49:
5.0.335.0 crasht om de haverklap bij mij, vooral als ik tekst probeer te selecteren.

Klopt, bij tekst selecteren inderdaad.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rond dat nummer was Chromium inderdaad ook erg instabiel. Bij .337 lijkt het weer gefixed te zijn (build 39991 zit ik op nu).

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 86399 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:49:

Yes, dat lukt hier ook. Zijn genoeg issues over te vinden.

Anoniem: 86399

Ik was de crash al een tijdje niet meer tegengekomen en de buildversie zit nu ook inderdaad op 5.0.335.1.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

CAFC1905 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:57:
[...]

Windows versie inderdaad, Mac versie heeft tot nu toe nog geen pin tab mogelijkheid gehad.
Uh, jawel hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Bij mij trok de dev zoveel cpu weg, en werd m'n pc zo langzaam, dat ik gewoon weer naar de beta ben gegaan. Erg grote verschillen zitten er volgens mij niet tussen, en ik ben toch geen ontwikkelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Update: Windows has been updated to 5.0.335.1 to resolve the crash related to dragging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7533

ik schat mezelf niet helemaal in als uber n00b maar wat ik mis zijn de shortcuts als alt s (save pic) en open new tab etc. ik zie geen gemarkeerde letter met een b bv met een short toets. kan dit wel worden ingesteld en zo ja hoe?

thanks a million

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
mac of windows?
Ik doe altijd gewoon ctrl+t voor een tab, ctrl+b voor bladwijzers, dat staat allemaal ergens op de help van chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 23:53

Martinspire

Awesomeness

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In februari was Chrome de enige 'grote' browser die z'n marktaandeel heeft vergroot, volgens Net Applications.
Van 5,22% naar 5,61%. Op naar de 10% :)

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 01-03-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Hoe krijg ik Windows Media Player werkend in Chrome? Hij blijft bij mij maar zeuren dat ik WMP moet installeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Iemand deze functie al tegen gekomen:
Als je een tabblad naar de rand van je scherm sleept krijg je een soort win7 optie om het scherm te splitten
zie ss:
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/9118/59324472.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ben het al tegen gekomen. Is op zich wel handig, maar niets nieuws. FF heeft het ook al, IE denk ik ook, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gloeiende, Google moet snel een vinkje maken zodat ik die "vertaal-balk" uit kan zetten.
Ik wordt er gek van :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Die is er ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vond het bij Firefox altijd zo fijn dat ik met de Tab Mix Plus kon zorgen dat ik de tabbladen kon sluiten door erop te dubbelklikken. Ik kan alleen niet vinden hoe ik dit instel bij Chrome. Ook geen module gevonden daarvoor. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:03
Tomshardware heeft een snelheidstest uitgevoerd tussen de "Big five".

Chrome wint met Opera daar dicht achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Waar zit die dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
opties > never translate english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dat is alleen voor die pagina ? Want in de echte instellingen zie ik dit niet staan hoor!
Heb je een screenshotje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 00:09
Martinspire schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:43:
Ik vond het bij Firefox altijd zo fijn dat ik met de Tab Mix Plus kon zorgen dat ik de tabbladen kon sluiten door erop te dubbelklikken. Ik kan alleen niet vinden hoe ik dit instel bij Chrome. Ook geen module gevonden daarvoor. Iemand een suggestie?
Je kan ze wel sluiten door er met je scrollwiel op te klikken. Ook kan je door met je wiel op een link te klikken, die pagina in een nieuwe tab openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

DennusB schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:03:
[...]

Dat is alleen voor die pagina ? Want in de echte instellingen zie ik dit niet staan hoor!
Heb je een screenshotje? :)
Er staat inderdaad ook bij: deze pagina nooit vertalen. Je moet echter hebben: engels nooit vertalen en vervolgens op het kruisje drukken. Bij alle andere talen (bijv duits of frans) komt het balkje wel weer tevoorschijn. Een erg handige feature voor mensen die niet over een grote taalknobbel beschikken....(ik ben er één van)

Oja, heb m'n review nog ff bijgewerkt: productreview: Google Chrome voor Windows review door Fitz

[ Voor 14% gewijzigd door Fitz op 05-03-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
https://chrome.google.com...dihjhncjafcpgbbjdpbbkikmi

Gisteren deze plugin tegengekomen. Eindelijk meer tabs op me home pagina <3
Wat me trouwens wel een gave feature lijkt voor chrome is niet alleen de bladwijzers koppelen aan je google account maar ook plugins en hometab BV. zit namelijk dus nu op een vreemde PC met chrome en zou dus fijn zijn als je meteen met 1 klik ook over je plugins beschikt :D

[ Voor 47% gewijzigd door Chip. op 05-03-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Invisible_man schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:13:
[...]

Je kan ze wel sluiten door er met je scrollwiel op te klikken. Ook kan je door met je wiel op een link te klikken, die pagina in een nieuwe tab openen.
Handige tips. Wist dit niet, maar moest dus middelste muis doen. Naja geeft niet.
Dat van openen in nieuwe tab wist ik al wel, dat is in FF ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 13:53
Is er ook een mogelijkheid (evt. met een extensie) dat ik bestanden (bijv. NZB of torrent bestanden) gelijk kan openen, i.p.v. ze eerst te downloaden en dan te openen? Bij firefox/IE kan je "openen met" klikken, dan opent ie het bestand gelijk. Natuurlijk download ie het bestand wel, maar je hoeft niet zelf aan te geven waar (dus in temporary files). Die bestanden worden dus ook automatisch weer verwijderd (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
@barzi:

Helaas, dat vroeg ik me en paar maand geleden ook af maar die functie zit niet in Chrome. Je went er overigens wel aan na een tijdje...

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 06-03-2010 13:19 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zojuist een GoT-MyReact extensie geïnstalleerd:

RetroTycoon in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb zojuist Chrome geinstalleerd, damn wat is ie snel. Maar ik irriteer me wel aan één ding:
Ik heb een MX518 muis en zitten twee extra knoppen op ( Vorige / Volgende ) maar die werken dus niet. Meer mensen last van, of een oplossing ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen problemen, ik heb in Logitech ingesteld dat mijn tilt-wieltje vooruit en achteruit is.

Chrome luistert daar prima naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 13:53
JunkO schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:18:
@barzi:

Helaas, dat vroeg ik me en paar maand geleden ook af maar die functie zit niet in Chrome. Je went er overigens wel aan na een tijdje...
Oke, dan zal ik er inderaad even aan moeten wennen.
Top! Gebruik deze nu ook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

NeoMe schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:16:
Ik heb zojuist Chrome geinstalleerd, damn wat is ie snel. Maar ik irriteer me wel aan één ding:
Ik heb een MX518 muis en zitten twee extra knoppen op ( Vorige / Volgende ) maar die werken dus niet. Meer mensen last van, of een oplossing ?
Nee, werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ja, nu werkt het ineens wel. Moest het even opnieuw toepassen denk ik, wel apart dat het niet meteen werkte.

Wat een browser, _/-\o_ .

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 06-03-2010 14:29 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
GENIAAL!
die staat er bij mij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verkeerde vraag

[ Voor 94% gewijzigd door Ikkuh84 op 08-03-2010 20:00 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 21:22
Locutus-of-Borg schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:01:
Ik gebruik hem standaard in incognito modus door de shortcut uit te breiden met -incognito.
Dus :

<path>\chrome.exe" -incognito

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

In Win7 kun je via het pin-menu kiezen of je een gewoon of een incognito-venster wilt :)

Ik surf eigenlijk nooit incognito, maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik een prive-computer heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 08-03-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
ik moet toch een keer de TS gaan updaten met al die extensies en trucs.
Of iemand mede-auteur maken. Zijn er kandidaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik ben altijd beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Jou wil ik er erg graag in hebben. Iemand met verstand van devven een extensies, en natuurlijk de schrijver van de geniale t.net extensie :)

edit:
Huup Huup, barbatruuk
leef je uit zou ik zeggen
Dat heb ik ook gedaan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door thijsje66 op 08-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/3527/animatiechromeskins.gif

Voor in de OP wat ik al eens had gezegd. Die thema's onder elkaar nemen te veel ruimte in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ja, goed idee, stoorde me er ook al aan ;) Het zit erin :)

[ Voor 16% gewijzigd door RetroTycoon op 08-03-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Oeps, dubbelpost.

[ Voor 90% gewijzigd door thijsje66 op 09-03-2010 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Die thema's wil ik er wel in. Anders doen we het met de lightbox feature uit wiethoofds blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat kan ook natuurlijk ;) Scheelt misschien ook wel bandbreedte aangezien dit plaatje met 3 mb niet echt vriendelijk is. Aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sinds vanmiddag doet YouTube het ineens niet meer in Chrome. Als ik een fimpje open krijg ik "Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens". In IE doen de filmpjes het echter wel, dus het ligt aan Chrome. Heb al geprobeerd een nieuwere versie van zowel chrome als Flash te installeren, maar dat biedt geen uitkomst. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Bij mij is er niets aan de hand. Draai jij soms de dev-versie? Ik zit nu op het bèta kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dev versie? Geen idee, draai gewoon de versie die je op dit moment download via http://www.google.com/chrome
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste