Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.396 views

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LonFd0KAwJWKS7Izwvpcq5OA/full.png
Waarom Chrome?
  • Snelheid: Google Chrome is razendsnel met opstarten en renderen.
  • Minimalistische interface zodat je meer ruimte overhoud voor de websites zelf.
  • Downloads worden onder in het scherm weergegeven, er is dus geen apart venster nodig.
  • Omnibox: Intelligente adresbalk toont zoeksuggesties, populaire pagina's en zoekt in eerder bezochte pagina's.
  • 'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
  • Visual history: zoeken in de geschiedenis toont thumbnails van de gevonden pagina's.
  • Incognito mode: je kunt een 'incognito' venster openen. In dit venster worden dan geen cookies, geschiedenis en download-geschiedenis opgeslagen.
  • Applicatie snelkoppelingen: snelkoppelingen naar websites maken, zodat ze net zo werken als 'echte' applicaties.
  • Sandbox: tabbladen en plugins draaien in een apart proces, zodat niet heel de browser onderuit gaat als in een tab wat misgaat of vastloopt. Met de ingebouwde task manager kun je processen sluiten en statistieken opvragen.
Klik hier voor een feature overzicht van Google.
FAQ

:? Waar is de Home-button?
Deze knop word standaard verborgen. Je kunt 'm aanzetten onder Opties -> tabblad Basisinstellingen -> 'Startpagina' op de werkbalk weergeven

:? Waar kan ik de Engelse versie downloaden?
Chrome heeft alle talen standaard aan boord. Je kunt de taal wijzigen onder Opties -> tabblad Kleine aanpassingen -> Verander lettertype en taal instellingen -> Talen

:? Wat is het verschil tussen Chrome en Chromium?
Chromium is het open-source project achter Chrome. Chrome is dus eigenlijk de door Google aangeboden versie van Chromium.

:? De Chrome setup werkt niet achter een proxy!
Je zou de volledige setup kunnen proberen. Deze is hier te downloaden.

:? Waarom ratelt mijn harde schijf zo?
De SafeBrowsing-feature (anti-malware, anti-phishing) update elke 30 minuten z'n blacklists. Het uitschakelen hiervan kan het probleem verhelpen (bron 1, bron 2)

:? Ik kan geen nieuwe channel release installeren?
Probeer het eens met de Google Chrome Channel Changer :)
Links

Eerder deel:Meer informatie:Downloads:
Tot slot

Dit is een eerste opzet, als ik tijd heb zal ik deze topicstart verder bijwerken. Opmerkingen, tips en verbeteringen zijn welkom via DM, mail of in het topic :)

[ Voor 6% gewijzigd door user109731 op 10-09-2009 09:51 ]

Anoniem: 9449

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Prima TS inderdaad.

Dat van die ratelende schijf wist ik nog niet. Dat was de reden dat ik Chrome weer even aan de kant had gezet, omdat het geluid van de schijf op m'n werk net een grasmachine was. :X

Je zou nog wat screenshots kunnen toevoegen aan de TS en/of een snelheidsvergelijkingstestje met FF of Opera. :)

En hier is de directe downloadlink, misschien kun je het logo clickable maken of anders een directe link plaatsen? Dat vind ik altijd wel fijn bij topics.
http://www.google.nl/chrome/eula.html

Dividend for Starters

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Goeie zaak, want het past helemaal niet in Google z'n vriendelijke imago om dergelijke voorwaarden te stellen!
* RemcoDelft heeft er helaas niks aan zolang er geen Tux-variant uitkomt... :(

Hoe groot kan zo'n blacklist zijn, als de harddisk er voor moet ratelen?!

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 04-09-2008 17:19 ]

Anoniem: 204528

RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:18:
Ik las in het andere topic 60+MB

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54
Heb hem gebookmarkt, het Fx3.0 topic heeft er een broertje bij. :)
Goeie release voor een 0.2 versie, goed voor de browserwar. Alles wat marktaandeel afsnoept van de grote IE6/7 koek is welkom. Op marketshare houden ze uurlijkse usageshare van Chrtome bij, staat nu al op 1.22%, maar dat zijn probeerders denk ik. DE vraag voor mij is: gaat Chrome zijn aandeel vergroten ten koste van IE _o_ , of voornamelijk ten koste van Firefox :X

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-06 10:05

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Er zijn her en der vergelijkingen met andere browsers.

In alle gevallen word google chrome beta tegenover huidige of SVN builds van andere browsers gezet.
Af en toe wordt chrome helemaal ingemaakt (vooral in vergelijking met firefox 3.1)

Als je echter de nieuwste chromium SVN erbij pakt dan haal je op zn minst dezelfde resultaten als de winnaars in de tests. Beetje jammer dat ze appels met peren vergelijken.

Het kan NOG sneller, iedereen zit nu met een standaard build. Compile maar eens voor de gein een CPU-optimised PGO build. Speedyyyyyyyyyyy

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:18:
Op het ogenblik is de mijne zo'n 62MB. Geen idee of de mijne nog aan het ratelen is trouwens, ik hoor dat ding amper en ga niet de hele tijd onder het bureau naar het ledje zitten staren ;).

Het lijkt me dat hij vooral in het begin zou moeten groeien als hij hem na de verse install aan het opbouwen is... als hij daarna nog ratelt (door Chrome uiteraard) is dat toch vreemd.

Misschien dat er iemand met meer kennis eens kans uitvogelen waar hij zich allemaal mee bezig houdt :).
Sjah schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:22:
DE vraag voor mij is: gaat Chrome zijn aandeel vergroten ten koste van IE _o_ , of voornamelijk ten koste van Firefox :X
Fx natuurlijk. Jan Doorsnee die amper weet wat een browser is blijft gewoon IE gebruiken; dat stond er al op dus dat zal wel goed zijn. En voor Jan Doorsnee is IE ook goed genoeg dus waarom zou hij verder kijken...?
De meesten die Chrome zullen proberen (en eventueel omarmen) zijn toch meer powerusers, en die gebruiken grotendeels toch al Fx (hoewel zelfs op t.net het aandeel IE nog zo'n beetje rond de 50% zit, als ik me niet vergis...).

[ Voor 33% gewijzigd door Punksmurf op 04-09-2008 17:28 ]

met een hamer past alles

Sjah schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:22: DE vraag voor mij is: gaat Chrome zijn aandeel vergroten ten koste van IE _o_ , of voornamelijk ten koste van Firefox :X
Ik neem aan van Firefox, daar IE vooral wordt gebruikt op de werkvloer bij bedrijven (die niet happig zijn om over te stappen) en door mensen die gewoon Windows installeren bij aanschaf van een pc (en dus niet in een andere browser geintereseerd zijn)

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 23:09

pythagorasABC

A²+B²=C²

een mooie browser, ik heb alleen 2 kleine problemen...

1. De map "andere bladwijzers", hij is leeg maar gaat niet weg.

2. Ik kan de scroll-button niet indrukken om de pagina te verplaatsen.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Brons
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

pythagorasABC schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:28:
een mooie browser, ik heb alleen 2 kleine problemen...

1. De map "andere bladwijzers", hij is leeg maar gaat niet weg.

2. Ik kan de scroll-button niet indrukken om de pagina te verplaatsen.
@TS, misschien handig om dit soort problemen op te nemen in de SP? Vooral #2 is al veelvuldig langs gekomen.

• RemcoDelft
Filecache of enig ander zinnig gebruik moet er dan toch voor zorgen dat dit met weinig diskactie kan? Elk half uur een paar seconden schrijven vind ik niet passen bij een snelle browser.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Haha leuk zo'n 1e hit

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/files/chrome.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Pervert op 04-09-2008 17:39 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Ook handig om de eerste post te updaten

Voor diegene die privacy willen:

Wrench>options>under the hood
Uncheck show suggestions and use DNS prefetching

EDIT:

Zo te zien wordt de sourcecode her-ingedeeld, ik zou even een dagje wachten met SVN updates ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Tetsuo55 op 04-09-2008 17:44 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 204528 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:25:
[...]

Ik neem aan van Firefox, daar IE vooral wordt gebruikt op de werkvloer bij bedrijven (die niet happig zijn om over te stappen) en door mensen die gewoon Windows installeren bij aanschaf van een pc (en dus niet in een andere browser geintereseerd zijn)
Ja zit er wel in he. Toch zal er een aantal newbees hierook over lezen, het krijgt veel aandacht, dus die zullen het op hun nieuwe pc proberen. En dan de powerusers die in Fx het niet konden vinden (of Opera), en in Chrome wel. Hoe groot deze groepen zijn, ik denk niet echt groot, maar ok we zullen zien.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Door de cleanup van de souce-tree kunnen we beter deze link gebruiken voor de changelog

http://src.chromium.org/viewvc/chrome/?view=log

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit nu in chrome dit te typen.
Moet toch zeggen dat ie in vergelijking met FF3 & IE7 de pagina's echt retesnel op je scherm tovert.
Hoe ze het doen weet ik niet, maar het werkt wel weer goed ;)
Tot nu toe ben ik tevreden :) Ik ga hem is uitgebreid testen :)

Owner of DBIT Consultancy

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:32
JanDM schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:08:
Omnibox: Intelligente adresbalk toont zoeksuggesties, populaire pagina's en zoekt in eerder bezochte pagina's.
'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
gejat van opera, vooral de speed dial

ga toch maar denk ik een keer Chrome proberen, eens kijken of het echt zo snel is als ze verkondigen

• DennusB
  • Niet online
Amplified schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:51:
[...]

gejat van opera, vooral de speed dial

ga toch maar denk ik een keer Chrome proberen, eens kijken of het echt zo snel is als ze verkondigen
Je zal verbaast zijn, echt waar ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:44
Mooie browser, lekker snel. Maar jammer dat sites zoals www.vi.nl niet goed worden weergeven. Het grote blok met nieuws komt onderaan te staan.

Maar het is nog maar de eerste versie, hij kan alleen maar beter worden :) .

• Tetsuo55

Tetsuo55

hello_moto schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:54:
Mooie browser, lekker snel. Maar jammer dat sites zoals www.vi.nl niet goed worden weergeven. Het grote blok met nieuws komt onderaan te staan.

Maar het is nog maar de eerste versie, hij kan alleen maar beter worden :) .
Klik op het blaadje, en dan onderaan op "report a bug or broken website"

• Tetsuo55

Tetsuo55

Hier staat meer informatie over het niet slagen van de ACID3 test:
http://code.google.com/p/...atus%20Summary%20Modified

Kort samengevat blijkt dat Chromium niet synct met webkit TIP maar met webkit "Safari 3.1"

TIP is de nieuwste versie die ACID3 100% haalt en waar alle tapijt exploits gefixed zijn

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Grappig dat iedereen zo ontzettend enthousiast is over chrome. Het merendeel van de features is overgenomen van opera, die ze beter uitvoerd.

. Tabs boven de adresbar
. Speeddail (die je in chrome niet kan aanpassen)
. Search in de adresbar (en opera heeft ook nog een aparte search box)
. Tabs verslepen
. Download "manager"

Buiten dat heb je in opera een heel goede sidebar, mail, gestures en nog veel meer.

Chrome heeft qua architektuur de toekomst, maar op het moment is het gewoon een erg beperkte, maar wel snelle browser.

Kortom als je Chrome goed vind, vind je Opera beter :)

En geheugengebruik e.d.: waarom je daar druk over maken als 4gb nog niet eens 60 euro kost...

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 04-09-2008 18:18 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier nog iets over het geheugengebruik van Opera, FF, IE en Chrome.
http://www.bradshawenterp...ogle-chrome-memory-usage/
en
http://jazzychad.com/stuff/?p=31

• Tetsuo55

Tetsuo55

HaseMike schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:17:
Grappig dat iedereen zo ontzettend enthousiast is over chrome. Het merendeel van de features is overgenomen van opera, die ze beter uitvoerd.

. Tabs boven de adresbar
. Speeddail (die je in chrome niet kan aanpassen)
. Search in de adresbar (en opera heeft ook nog een aparte search box)
. Tabs verslepen
. Download "manager"

Buiten dat heb je in opera een heel goede sidebar, mail, gestures en nog veel meer.

Chrome heeft qua architektuur de toekomst, maar op het moment is het gewoon een erg beperkte, maar wel snelle browser.

Kortom als je Chrome goed vind, vind je Opera beter :)

En geheugengebruik e.d.: waarom je daar druk over maken als 4gb nog niet eens 60 euro kost...
Ik ben juist als opera gebruiker overgestapt op Chrome.

Ik moet zeggen dat ik de bloat(sidebar,mail,gestures) van opera nooit gebruik. Alleen de speeddial en die van chrome is 10x beter voor mij omdat ik nu niet meer zelf hoef aan te passen (bij opera zette ik ook mijn top 9 sites erin en nu doet chrome het automagisch)
Grappig resultaat, chrome had de eerste test juist ook moeten failen.
Het vreemde geheugen gebruik wordt veroorzaakt door een aantal memory leaks. Keep reporting\confirming those bugs

[ Voor 17% gewijzigd door Tetsuo55 op 04-09-2008 18:21 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Waar staan eigenlijk je favorieten opgeslagen? Ik wil ze overkopieren uit IE.

• DennusB
  • Niet online
Het enige minpunt tot nu toe aan chrome is dat hij zijn proxy-instellingen van IE gebruikt.
Dat moet er echt uit, vreselijk irritant!

• Brons

Brons

Fail!

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:23:
Het enige minpunt tot nu toe aan chrome is dat hij zijn proxy-instellingen van IE gebruikt.
Dat moet er echt uit, vreselijk irritant!
Het gebruikt de proxy instellingen van windows.

• DennusB
  • Niet online
Brons schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:28:
[...]

Het gebruikt de proxy instellingen van windows.
Ook goed, het instellingen venster van IE.
En dat is alle jezus irritant, als je met je browser wel via een proxy wil, maar verder niet;)

• Tetsuo55

Tetsuo55

Sterker nog hij gebruikt alleen de regel waar je handmatig een ip kan invoeren, automatisch scripts werken niet

• RemcoDelft
dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:50:
Moet toch zeggen dat ie in vergelijking met FF3 & IE7 de pagina's echt retesnel op je scherm tovert.
Hoe ze het doen weet ik niet, maar het werkt wel weer goed ;)
Op zich niet zo raar: 8 jaar geleden stonden m'n webpagina's ook net zo snel op m'n monitor! Nu is m'n computer 50 keer zo snel, en de pagina's iets zwaarder, dus een beetje efficienter omgaan met alles kan een hoop schelen :)

• DennusB
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:30:
[...]

Op zich niet zo raar: 8 jaar geleden stonden m'n webpagina's ook net zo snel op m'n monitor! Nu is m'n computer 50 keer zo snel, en de pagina's iets zwaarder, dus een beetje efficienter omgaan met alles kan een hoop schelen :)
Maar waarom doet firefox niet zoiets, of IE. Die zijn toch ook niet dom?
Dit is echt vele malen sneller gewoon!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Geen Chrome voor Linux? Kan zo snel niks vinden, maar als dat echt zo is stelt Google me dit maal diep teleur. Google was juist het bedrijf dat alles voor alle OSsen maakt.

• DennusB
  • Niet online
monnick schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:33:
Geen Chrome voor Linux? Kan zo snel niks vinden, maar als dat echt zo is stelt Google me dit maal diep teleur. Google was juist het bedrijf dat alles voor alle OSsen maakt.
Als je even zoekt vindt je dat ze er druk mee bezig zijn ;)

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:31:
[...]

Omdat het tot nu nog niet nodig was :P
Nu is er concurrentie, dus zullen ze ook gaan investeren in deze technieken ;)

• Brons

Brons

Fail!

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:31:
[...]

IE is van MS. MS staat bekend om bloat en slechte performance. Waarom ze bij Mozilla dan niet betere software hebben weet ik niet. Ik gok dat ze niet zoveel resources als Google uit de hoge hoed kunnen toveren.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Tetsuo55 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:24:
Er zijn her en der vergelijkingen met andere browsers.

In alle gevallen word google chrome beta tegenover huidige of SVN builds van andere browsers gezet.
Af en toe wordt chrome helemaal ingemaakt (vooral in vergelijking met firefox 3.1)

Als je echter de nieuwste chromium SVN erbij pakt dan haal je op zn minst dezelfde resultaten als de winnaars in de tests. Beetje jammer dat ze appels met peren vergelijken.

Het kan NOG sneller, iedereen zit nu met een standaard build. Compile maar eens voor de gein een CPU-optimised PGO build. Speedyyyyyyyyyyy
Even voor de leken op dat gebied: Hoe kom ik aan die PGO build? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• DennusB
  • Niet online
Chrome heeft wel klein beetje problemen bij hyves heb ik het idee.
Als je een foto bij iemand bekijkt, en dan middels de kleine foto's rechts ervan, 1 vooruit of achteruit wil herlaad ie heel de pagina, ff & ie doen dat vloeiend?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 14:06
Ik had vandaag op me werk dat de check boxes van de form element en me scrollbar pijltjes opeens verdwenen.
Werkt er trouwens iemand al met de Javascript debugger, ik heb er eventjes mee gewerkt maar snel weer over gestat op FF + Firebug.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:22

RnB

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:41:
Als je een foto bij iemand bekijkt, en dan middels de kleine foto's rechts ervan, 1 vooruit of achteruit wil herlaad ie heel de pagina, ff & ie doen dat vloeiend?
Klopt, dit viel mij ook al op! Dit is trouwens ook het geval bij Safari, die laadt ook heel de pagina ipv alleen de foto.

• Noork
  • Niet online
Brons schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:36:
[...]
IE is van MS. MS staat bekend om bloat en slechte performance. Waarom ze bij Mozilla dan niet betere software hebben weet ik niet. Ik gok dat ze niet zoveel resources als Google uit de hoge hoed kunnen toveren.
Spreek wel a.u.b. voor jezelf. Misschien staat Ms bij jou bekend om bloat en slechte performance, maar bij mij in elk geval niet. Ik ben zeer tevreden met o.a. Windows XP, Vista en Ms Office.

Het gaat nu toch om de multi-threads? Het lijkt me gewoonweg een logisch vervolg op de innovaties die zich de laatste jaren hebben voorgedaan (van een single-page browser, naar tabs, naar tabs & multiple threads). En iemand moet er toch als eerste mee komen.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Noork schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:10:
[...]

Spreek wel a.u.b. voor jezelf. Misschien staat Ms bij jou bekend om bloat en slechte performance, maar bij mij in elk geval niet. Ik ben zeer tevreden met o.a. Windows XP, Vista en Ms Office.

Het gaat nu toch om de multi-threads? Het lijkt me gewoonweg een logisch vervolg op de innovaties die zich de laatste jaren hebben voorgedaan (van een single-page browser, naar tabs, naar tabs & multiple threads). En iemand moet er toch als eerste mee komen.
Geen threads, processen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
Anoniem: 204528 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:25:
[...]

Bij het bedrijf waar ik werk wordt hij morgen uitgerold en ingesteld als standaard browser, Dit mede doordat veel medewerkers ons intranet te traag vinden en deze draait een stuk beter onder chrome dan onder IE. Maar wij zullen waarschijnlijk wel één van de uitzonderingen zijn.

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 17:21
Weet iemand hoelang het gaat duren voor dat ze de scroll functie gaan implementeren? In de laatste build is ie nog steeds afwezig ;(

Anoniem: 9449

Tetsuo55 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:41:
Voor diegene die privacy willen:

Wrench>options>under the hood
Uncheck show suggestions and use DNS prefetching
Dit is juist het meest briljante aan die browser. En om me nou druk te maken over het feit dat Google weet wat voor adres ik in de address bar intik is ook wat overdreven... Ze hebben toch sowieso je zzoekresultaten al?

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Wanneer ik naar http://www.symbian-freak.com/ surf, is er niets aan de hand. Wanneer ik dan op het forum icon klik (rechtsbovenin) krijg ik een vette malware waarschuwing. Snap er niets van, want met firefox of ie7 heb ik nergens last van. Ligt het aan mij, of hebben er andere ook last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 04-09-2008 19:22 ]

System | Racing is in my Blood

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 14:32

scorpie

Supra Addict

HaseMike schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:17:
Ja, brilliant idea! We hebben toch genoeg, dus laten we maar zoveel mogelijk verstoken, want het kan niet op! Dat dachten we 10 jaar geleden ook over de olievoorraad.

Nee, seriously, dit is GEEN reden om je niet druk te hoeven maken over de greedyness (time of space) van je gebruikte algoritmen under the hood.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
Barfman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:21:
Wanneer ik naar http://www.symbian-freak.com/ surf, is er niets aan de hand. Wanneer ik dan op het forum icon klik krijg ik een vette waarschuwing. Snap er niets van, want met firefox of ie7 heb ik nergens last van. Ligt het aan mij, of hebben er andere ook last van.
geen waarschuwing hier?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 13:44
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:18:
[...]

Dit is juist het meest briljante aan die browser. En om me nou druk te maken over het feit dat Google weet wat voor adres ik in de address bar intik is ook wat overdreven... Ze hebben toch sowieso je zzoekresultaten al?
Sterker nog, veel mensen geven al maanden / jaren al hun adresgegevens aan Google. In de toolbar "zoeken via adresbalk" aanschakelen en nooit meer "lange" adressen intypen. Wil je naar tweakers, dan voer je "tweakers" in. Wil je naar de VU, dan vul je "vu" in. Het gemak dient de mens, maar dat wordt natuurlijk wel via de google search opgezocht.
scorpie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:21:
[...]

Ja, brilliant idea! We hebben toch genoeg, dus laten we maar zoveel mogelijk verstoken, want het kan niet op! Dat dachten we 10 jaar geleden ook over de olievoorraad.

Nee, seriously, dit is GEEN reden om je niet druk te hoeven maken over de greedyness (time of space) van je gebruikte algoritmen under the hood.
Er is natuurlijk wel even een verschil tussen simpelweg lui programmeren waardoor je app veel geheugen gebruikt, of bewust meer geheugen gebruiken om het eindresultaat sneller en stabieler te krijgen... Ik vindt het een erg goede afweging die ze hebben gemaakt en ben er dan ook helemaal voor. Ik browse nu met 12 tabbladen waarvan een hoop van GoT. (Die dus nog onder hetzelfde process lopen). In totaal zijn er 5 Chrome processen draaiende die bij elkaar rond de 140MB geheugen gebruiken. Mijn zege hebben ze want het loopt heerlijk snel. Tegen de tijd dat 140MB echt een probleem voor me word, dan doe ik toch iets verkeerd...
De paralel met olievoorraden is natuurlijk van de zotte... Zodra je Chrome sluit heb je al je resources weer terug...

[ Voor 46% gewijzigd door Nijn op 04-09-2008 19:30 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Deze waarschuwing?

Afbeeldingslocatie: http://img28.picoodle.com/data/img28/3/9/4/t_Knipselm_355149f.jpg

System | Racing is in my Blood

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
nee, ik kom direct op het forum zonder melding... misschien krijg jij net een andere advertentie (want daar ligt het probleem)

• Cheesy
  • Niet online
JanDM schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:08:
:? De Chrome setup werkt niet achter een proxy!
Je zou de volledige setup kunnen proberen. Deze is hier te downloaden.
Zit hier dan een auto-updater in?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tijdens het installeren blijft het hangen met het onderstaande venster:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lOAlL3iVYHZz7LzJ9uLRfAp6/full.png

Nadat ik dat vernster heb gekilled, kan ik Chrome gewoon gebruiken. Vaag!

Vooralsnog ben ik dik tevreden: lekker snel! *O*

Ah: het was niet goed gegaan, want de bookmarks waren niet geïmporteerd. Nadat ik die handmatig heb geïmporteerd werkt het goed. :)

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 04-09-2008 19:38 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Heeft Google al nieuwe updates uitgegeven ofzo? De scroll bug is er bij mij niet meer (als ik scrol dan sloeg ie naar onder de pagina).

Verder is dit een goede browser, logisch dat er misschien wat foutjes in zitten, maar komop dit is de eerste browser van hun ;)

EDIT: de bug is er nog steeds, op het ene moment is ie er niet, en op het andere wel...

[ Voor 14% gewijzigd door JefSnare op 04-09-2008 19:40 ]

Twitter Flickr

• DennusB
  • Niet online
Het is serieus wel de eerste browser weermee vlot hyves & fok.nl op me scherm vliegt!

• Cheesy
  • Niet online
Iemand een idee waar dit op slaat? Ik snap de melding namelijk niet helemaal. Krijg ik elke keer bij het opstarten van Chrome. Onhandig!!!

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/chrome.jpg

Overigens werkt het importeren uit FF ook niet meer netjes. Ik krijg een mapje: Geimporteerd uit Firefox. In FF had je nog zo'n mooi venster om al je bookmarks te ordenen, die kan ik bij Chrome niet vinden. Jammer, kan ik alles gaan verslepen en dergelijke (aangezien ik wel wat bookmarks heb...)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 04-09-2008 19:46 ]

• DennusB
  • Niet online
Windows Media Player werkt wel beter in chrome als in FF.
In ff valt de halve rechterkant weg, in Chrome niet :9

• Cheesy
  • Niet online
Kleine tip voor de mensen die vragen hadden over updaten.

Instellingen (sleutel rechtsboven) - Over Google Chrome, en dan zie je onderin beeld een update-check ;)

• DennusB
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:48:
Kleine tip voor de mensen die vragen hadden over updaten.

Instellingen (sleutel rechtsboven) - Over Google Chrome, en dan zie je onderin beeld een update-check ;)
Hoevaak komen er eigenlijk updates van Chrome?
Iemand enig idee ?

• Cheesy
  • Niet online
dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:50:
[...]

Hoevaak komen er eigenlijk updates van Chrome?
Iemand enig idee ?
Reken zelf uit mbv deze pagina ;)

http://build.chromium.org...napshots/chromium-rel-xp/

17 per dag ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 04-09-2008 19:59 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is toch niet 1:1 hetzelfde product?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DennusB
  • Niet online
Nou ik heb vandaag nog geen update gehad hoor :P

• Cheesy
  • Niet online
Oh dan weet ik het ook niet. Ik zit niet zo in die dingen, maar dacht een slimme opmerking te maken :+

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Importeren van bookmarks werkt voor geen jota :P Ik krijg er elke keer maar 2 of 3 bij! Is het zo moeilijk om de hele map te kopieren ? :S

Ook is Other bookmarks rechts een debiele plek, in IE is het juis fijn links aangezien daar al je controls zitten (back fwd home enz).

• Tetsuo55

Tetsuo55

_the_crow_ schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:38:
[...]
Even voor de leken op dat gebied: Hoe kom ik aan die PGO build? :)
Je zult hem zelf moeten compilen :(
dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:41:
Bug reporten :)
xzaz schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:06:
Ik had vandaag op me werk dat de check boxes van de form element en me scrollbar pijltjes opeens verdwenen.
Werkt er trouwens iemand al met de Javascript debugger, ik heb er eventjes mee gewerkt maar snel weer over gestat op FF + Firebug.
Bug reporten :)
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:18:
[...]

Voorheen had google alleen je zoek querie en resultaat, nu heeft google elke site die je intikt.

Het is je eigen keus of je dit wel of niet erg vind.
scorpie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:21:
[...]

Helemaal mee eens, er zijn een boel memory leaks die gefixed moeten worden, staan er al een boel op de bug-tracker

----------

Er is nog geen een update geweest was google-Chrome

Chromium daarintegen wordt vele malen per dag geupdate

Ik weet dat er scroll-bug bugreports zijn maar ik heb er zelf geen last van

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:31
Megamind schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:09:
Importeren van bookmarks werkt voor geen jota :P Ik krijg er elke keer maar 2 of 3 bij! Is het zo moeilijk om de hele map te kopieren ? :S
Eén keer de zooi naar Google Bookmarks exporteren en je bent computer- en OS-onafhankelijk :).

• DennusB
  • Niet online
Weer iets raars gevonden hier, of is dat alleen hier?
Op youtube kan ik in het zoekvakje geen "&" intypen ?
Meer mensen last van?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:38:
Meer mensen last van?
Hier ook, net als (

& lijkt cursor omhoog te zijn en ( cursor omlaag, toon eerst maar es een dropdown box in dat zoekveld op youtube.

[ Voor 17% gewijzigd door jelmervos op 04-09-2008 20:42 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• DennusB
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:41:
[...]

Hier ook, net als (

& lijkt cursor omhoog te zijn en ( cursor omlaag, toon eerst maar es een dropdown box in dat zoekveld op youtube.
Gelijk een bug-report gemaakt erover :)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:38:
Meer mensen last van?
Er blijkt nog het een en ander mis te gaan met de ampersand in Chrome, als je about:& intypt (geloof ik), crasht Chrome keihard (hoofdprocess, dus child processes gaan gezellig mee).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• DennusB
  • Niet online
scorpie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:46:
[...]

Er blijkt nog het een en ander mis te gaan met de ampersand in Chrome, als je about:& intypt (geloof ik), crasht Chrome keihard (hoofdprocess, dus child processes gaan gezellig mee).
Als ik dat intyp gebeurt er niks hoor, ook niet na een enter ofzo ! 8)7

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:28
Weet iemand al wat over:

een Openen met functie (bij het downloaden van een bestand)..

En dat je je scrollwiel in kan drukken, en dat je dan kan scrollen (alleen muis naar beneden of omhoog), zoals bij FF en IE..

Verder erg lekkere browser!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:49:
[...]

Als ik dat intyp gebeurt er niks hoor, ook niet na een enter ofzo ! 8)7
ow, my bad, was procent teken:
RobIII in "Browser: Google Chrome"

• DennusB
  • Niet online
Nou die kan ik ook bevestigen ja, weg was me chrome, wel een nette foutmelding ;) Dat weer wel!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Die % teken bug is al gefixed in de SVN

• DennusB
  • Niet online
Tetsuo55 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:00:
Die % teken bug is al gefixed in de SVN
SVN?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

dennus2006 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:45:
[...]

Gelijk een bug-report gemaakt erover :)
Waar kan ik die vinden?

• DennusB
  • Niet online
Die bug report? of die functie om een bug-report te maken ?:P

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ooo, ik dacht dat je ergens een issue had gerapporteerd, via het een website.

• beany
  • Laatst online: 07:56

beany

Meeheheheheh

Source Repository... Manier om source code op te slaan(soort database) en oude source terug te kunnen halen etc etc... google er maar eens op :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:56
Gisteren geïnstalleerd op de laptop. Nu al enthousiast. Bij het installeren op de desktop gebeurt echter iets raars. Je kunt niet aangeven waar het programma geïnstalleerd moet worden. Nu heb ik geen C schijf in mijn systeem en het installatieprogramma van Chrome houdt daar geen rekening mee. De PC loopt derhalve vast op de installatie, zeurende dat er geen C schijf gevonden is. Iemand hier al mee te maken gehad? Oplossing gevonden?

• Fire69
  • Laatst online: 08:32
Hoe werken die bookmarks nu eigenlijk? :?
Ik heb een bookmark gemaakt door naast de url op het sterretje te klikken, de bookmark staat nu op de Bookmark Bar.
Maar die bar wil ik niet gebruiken, ik dacht dat ik de naam van de bookmark gewoon in de omnibar kon intypen, maar dat doet hij dus niet? :?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bookmarks volg ik ook niet helemaal, zonder die hele balk weer te geven kan je niet ergens snel een lijstje vandaan toveren ? Raar...

Verder echt een fijne browser ! Rendered retesnel, heerlijk :) Middle mouse probleem is alleen wel verschrikkelijk irritant. Als je iets van software/drivers voor je muis geïnstalleerd hebt dan kan je daar vaak ook wel een scroll optie kiezen (bij logitech bijv. Autoscroll), dan kan je alleen niet meer met je middelste knop tabbladen sluiten, nog vervelender.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
kingrichard47 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:00:
Bookmarks volg ik ook niet helemaal, zonder die hele balk weer te geven kan je niet ergens snel een lijstje vandaan toveren ? Raar...

Verder echt een fijne browser ! Rendered retesnel, heerlijk :) Middle mouse probleem is alleen wel verschrikkelijk irritant. Als je iets van software/drivers voor je muis geïnstalleerd hebt dan kan je daar vaak ook wel een scroll optie kiezen (bij logitech bijv. Autoscroll), dan kan je alleen niet meer met je middelste knop tabbladen sluiten, nog vervelender.
Exactemundo spijker op z'n kop. Voor mij daarom nog geen Chrome voor mij maar good ol' Firefox.
Verder prima browser zo na een halfuurtje surfen te beoordelen.

• pven
  • Niet online
Ik gebruik AdMuncher om op bepaalde sites adds te blocken (niet op Tweakers, want dan wordt Femme boos op me). In FF en IE werkt dat goed, maar in Chrome werkt het niet goed. Als ik bv op geenstijl kijk dan zie ik daar een-of-andere pokeradvertentie staan die in FF en IE niet voor de dag komt. :S

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Noork
  • Niet online
pven schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:57:
Ik gebruik AdMuncher om op bepaalde sites adds te blocken (niet op Tweakers, want dan wordt Femme boos op me). In FF en IE werkt dat goed, maar in Chrome werkt het niet goed. Als ik bv op geenstijl kijk dan zie ik daar een-of-andere pokeradvertentie staan die in FF en IE niet voor de dag komt. :S
Die pokeradvertentie staat op gs.nl/images/ o.i.d. Deze is niet afkomstig van een adserver. Misschien dat dit uitmaakt? Ik kan hem hier met Opera ook niet blocken omdat dan alle overige afbeeldingen ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
RemcoDelft schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:38:
[...]

Filecache of enig ander zinnig gebruik moet er dan toch voor zorgen dat dit met weinig diskactie kan? Elk half uur een paar seconden schrijven vind ik niet passen bij een snelle browser.
Het lijkt me ook meer een manier om de server te ontlasten (zeker gedurende de eerste periode) dan om je browser sneller te maken.

Dan nog de vraag: wat is een PGO build? Ik ken heel die term niet en er zijn teveel PGO TLA's om wegwijs te worden uit de zoekresulaten.

Wellicht is handleiding over het downloaden en builden ervan een leuke toevoeging voor de startpost. Natuurlijk is zoiets ook wel te vinden na veel uitzoekwerk, maar het zou het wat toegankelijker maken voor geïnteresseerde newbs (O-)).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 05-06 12:28
Nou, zodra AdblockPlus ook werkt voor Chrome ben ik over. Lekker snel, lekker weinig bullshit.
Oh, is de theme aan te passen? Ik heb het niet zo op babyblauw.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ok, uiteraard. Maar waar staat die source? Of gaat dat gewoon met een switch? Iets meer uitleg zou ik zeer waarderen. d:)b

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Punksmurf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:20:
[...]

Het lijkt me ook meer een manier om de server te ontlasten (zeker gedurende de eerste periode) dan om je browser sneller te maken.

Dan nog de vraag: wat is een PGO build? Ik ken heel die term niet en er zijn teveel PGO TLA's om wegwijs te worden uit de zoekresulaten.

Wellicht is handleiding over het downloaden en builden ervan een leuke toevoeging voor de startpost. Natuurlijk is zoiets ook wel te vinden na veel uitzoekwerk, maar het zou het wat toegankelijker maken voor geïnteresseerde newbs (O-)).
_the_crow_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:30:
[...]
Ok, uiteraard. Maar waar staat die source? Of gaat dat gewoon met een switch? Iets meer uitleg zou ik zeer waarderen. d:)b
Hier staat het een en ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15
Wie is al tegen problemen aangelopen met de nieuwe JS engine... Ik ben er achtergekomen dat een van mijn eigen JS scripts niet werkt bij Chrome, en wel bij Safari, IE6/7 en FF2/3. Ik draai zelf verder geen Windows, speciaal een laptop geleend om thuis even uitgebreid Chrome te kunnen testen, maar zijn er hier praktijkgebruikers die hier vaker tegen aanlopen? Ik lees er nog weinig over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Oguz286: bedankt, dat klinkt alsof ik het ga begrijpen ;). Morgen maar eens een poging wagen.

Blijft alleen dat PGO gebeuren nog over... zoeken levert niks op (letterlijk als ik dat op de chromium pagina doe).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Punksmurf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:49:
Oguz286: bedankt, dat klinkt alsof ik het ga begrijpen ;). Morgen maar eens een poging wagen.

Blijft alleen dat PGO gebeuren nog over... zoeken levert niks op (letterlijk als ik dat op de chromium pagina doe).
Ik citeer even van dit stukje van het web:
A PGO build consists of two passes: a first pass to build instrumented binaries, then a second pass to re-build optimized binaries using profile information gleaned from running the instrumented binaries.
Je hebt er dus een profiler voor nodig die een instrumented build voor je maakt en met de informatie daaruit een geoptimaliseerde build voor je maakt. Hoe dat precies te werk gaat weet ik helaas niet precies. :P Ik weet alleen hoe je een profilebuild kan maken met gcc, maar niet met visual studio. Het beste kan je even googlen. :)

EDIT: Ah kijk aan!

[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 05-09-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Noork schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:15:
[...]

Die pokeradvertentie staat op gs.nl/images/ o.i.d. Deze is niet afkomstig van een adserver. Misschien dat dit uitmaakt? Ik kan hem hier met Opera ook niet blocken omdat dan alle overige afbeeldingen ook niet werken.
Ik denk dat je idd gelijk hebt. Nu zie ik de advertentie overigens in geen enkele browser meer, misschien dat de campagne weer voorbij is. Hoe-dan-ook: geen Chrome-probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Maffigheid... op mijn eee kan ik wel omlaag scrollen met de zijkant van mijn touchpad, maar omhoog scrollen kan niet. Dat zijn wel de maffere bugs.
Maar over het algemeen ben ik nog steeds erg goed te spreken over Chrome. Ik hoop dat er snel een volgende beta of RC komt.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 17:21
Hans C schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:15:
Gisteren geïnstalleerd op de laptop. Nu al enthousiast. Bij het installeren op de desktop gebeurt echter iets raars. Je kunt niet aangeven waar het programma geïnstalleerd moet worden. Nu heb ik geen C schijf in mijn systeem en het installatieprogramma van Chrome houdt daar geen rekening mee. De PC loopt derhalve vast op de installatie, zeurende dat er geen C schijf gevonden is. Iemand hier al mee te maken gehad? Oplossing gevonden?
Op de devsite (Chromium) staat heel vrolijk een zippertje op je te wachten om op jouw locatie te worden uitgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
(jarig!)
Weet er iemand of er een mogelijkheid is om je bladwijzers te benaderen met je toetsenbord adhv sneltoetsen? Iedere keer mijn muis moeten nemen vind ik maar irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216804

@mngm
wat dacht je van CTRL-TAB zo kun je bladeren door de tabbladen :)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost