Ik heb de toshiba portégé m750. Tot deze keuze ben ik gekomen omdat ik een volwaardige vervanging zocht van me vorige laptop. Dat betekend dus voor mij dat die vlot moet zijn. Spelletjes speel ik vrijwel niet dus een aparte videokaart was niet nodig dan de onboard videokaart.thijsje66 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:04:
Dat is idd zeker handig bij een tablet. Welke heb je (gewoon leuk om te weten), en hoeveel kostte hij, ik wil er zelf namelijk ook één. Werkt hij een beetje goed?
Enigste wat ik speel eigenlijk is Sim City 4 deluxe en dat draait er echt zeer soepel op (wat ik ook wel eens in tablet modus speel omdat je dus alleen je muis nodig hebt bij het spel
Verder draait ie ook gewoon 1080p films soepel sinds ik Windows 7 erop heb geïnstalleerd. Bij Vista ging hij haperen, dat was in het begin dus wel een tegenvaller toen ik dat merkte.
Verder gebruik ik hem ook op school en maak ik me aantekeningen erop. Schrijfen gaat imo gewoon prima, misschien dat je even aan moet wennen want voor een tablet is ie misschien toch wel wat dik en kan irritant zijn bij het schrijven, ikzelf ben er gewoon gewend aan geraakt.
Punt wat minder is, is wel de accuduur die is iets langer als 4.0 uur op energiebesparing. Als ik dan in college zit heb ik hem wel meestal daarop staan. Wanneer ik volgend jaar met een nieuwe studie ga beginnen schaf ik me wel nog een 2de accu aan. Dit is in principe gewoon een afweging die je maakt ik wou gewoon een volwaardige vervanger van me vorige normale laptop en dus nu niet opeens minder snelheid krijgen. En 1 laptop en 1 tablet zie ik ook niet zitten.
Verder vond ik het design wel mooi, het is mat-achig en niet zo glanzend als bij andere modellen (wat ik lelijk vind).
Ik zat eerst nog erg te twijfelen of ik moest wachten tot Win7 uitkwam vanwege de Multitouch ondersteuning enzo. Ik ben toen toch voor deze laptop gegaan, die dus single touch is, omdat ik gewoon weg de meerwaarde van multitouch nog niet zie en ook niet verwacht deze te zien zal in de aankomende 2-3 jaar. Enigste waar het gebruikt wordt is met plaatjes en wat kleine spelletjes.
Als je meer wilt weten kun je het beste even kijken in Het grote Tablet PC topic topic.