Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 79.513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thijsje66 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:04:
Dat is idd zeker handig bij een tablet. Welke heb je (gewoon leuk om te weten :) ), en hoeveel kostte hij, ik wil er zelf namelijk ook één. Werkt hij een beetje goed?
Ik heb de toshiba portégé m750. Tot deze keuze ben ik gekomen omdat ik een volwaardige vervanging zocht van me vorige laptop. Dat betekend dus voor mij dat die vlot moet zijn. Spelletjes speel ik vrijwel niet dus een aparte videokaart was niet nodig dan de onboard videokaart.

Enigste wat ik speel eigenlijk is Sim City 4 deluxe en dat draait er echt zeer soepel op (wat ik ook wel eens in tablet modus speel omdat je dus alleen je muis nodig hebt bij het spel :P), maja toevallig vraagt mijn fav. spelletje meer van je CPU dan van je videokaart ;) dus dat kwam toevallig gewoon goed uit.
Verder draait ie ook gewoon 1080p films soepel sinds ik Windows 7 erop heb geïnstalleerd. Bij Vista ging hij haperen, dat was in het begin dus wel een tegenvaller toen ik dat merkte.

Verder gebruik ik hem ook op school en maak ik me aantekeningen erop. Schrijfen gaat imo gewoon prima, misschien dat je even aan moet wennen want voor een tablet is ie misschien toch wel wat dik en kan irritant zijn bij het schrijven, ikzelf ben er gewoon gewend aan geraakt.

Punt wat minder is, is wel de accuduur die is iets langer als 4.0 uur op energiebesparing. Als ik dan in college zit heb ik hem wel meestal daarop staan. Wanneer ik volgend jaar met een nieuwe studie ga beginnen schaf ik me wel nog een 2de accu aan. Dit is in principe gewoon een afweging die je maakt ik wou gewoon een volwaardige vervanger van me vorige normale laptop en dus nu niet opeens minder snelheid krijgen. En 1 laptop en 1 tablet zie ik ook niet zitten.

Verder vond ik het design wel mooi, het is mat-achig en niet zo glanzend als bij andere modellen (wat ik lelijk vind).

Ik zat eerst nog erg te twijfelen of ik moest wachten tot Win7 uitkwam vanwege de Multitouch ondersteuning enzo. Ik ben toen toch voor deze laptop gegaan, die dus single touch is, omdat ik gewoon weg de meerwaarde van multitouch nog niet zie en ook niet verwacht deze te zien zal in de aankomende 2-3 jaar. Enigste waar het gebruikt wordt is met plaatjes en wat kleine spelletjes.

Als je meer wilt weten kun je het beste even kijken in Het grote Tablet PC topic topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ChromeTouch moet je inderdaad ff twee keer goed zeggen dat hij altijd (behalve in textboxes) moet werken, zonder hotkey. Het is wel 'n fijne plugin, maar last time I checked kostte het toch behoorlijk wat performance. En wat ik ervoor terug kreeg was niet meer dan een gimmick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
En mijn theme:
Brushed Theme, ziet er uit als geborsteld metaal. Zeker een aanrader!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:48
hoi,

gisteren heb ik chrome geïnstalleerd, en ik vind het een snelle browser.
Gisteren is ook een nieuwe FF uitgebracht en ik las de reviews van Tweakers en ik kon meerdere malen lezen dat Chrome de privacy van gebruikers niet respecteert.
Simpele vraag: is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40
Er zijn zover ik weet geen concrete aanwijzingen dat google privacy schendt, maar Chrome houdt wel informatie bij met wat jij allemaal gedaan hebt en volgens mij wordt bepaalde informatie naar hun doorgestuurd.

Het is ook erg in hun eigenbelang om geen privacy te schenden, de imagoschade en geldschade is aanzienlijk als blijkt dat ze het niet zo nauw nemen. Dat komt omdat google geen geld vraagt voor producten aan de eindconsument, en ze dus helemaal afhankelijk zijn van de goodwill van de consument om hun services te gebruiken.

Maar google kan via de verschillende onderdelen (searchengine, maps, chrome, earth) wel heel erg veel informatie over jou (of eigenlijk jouw ip-adres) verzamelen, dus dat maakt een aantal mensen wel wat nerveus.

Als je niet overtuigd bent van hun privacy-beleid, dan kan je kan ook chromium gebruiken, die zendt volgens mij geen informatie naar Google door.

[ Voor 30% gewijzigd door sewer op 22-01-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je hebt ook een fork van Chromium, Iron: http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php
SRWare Iron: The browser of the future - based on the free Sourcecode "Chromium" - without any problems at privacy and security

[ Voor 44% gewijzigd door jelmervos op 22-01-2010 14:20 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Het maakt mij niet zo heel veel uit. Ik vertrouw Google wel, en het is idd slecht als er een privacyschandaal uitlekt, dus ze zullen zorgen dat dat niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Als ik een extensie installeer krijg ik meestal de melding:
'Deze extensie heeft toegang tot uw browsergeschiedenis en privegegevens op eBay (was een eBay extensie).
Extensies die niet van Google zelf zijn vertrouw ik dan ook niet, of ben ik nou te paranoia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik denk dat je te paranoia bent. De extensies worden toch door Google gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:36
Weet iemand hoe je de downloadsnelheid kan checken in Chrome? IE Explorer liet het altijd zien in het venster, maar bij Chrome verdwijnt het in je taakbalk en that's it... Niet dat het heel spannend is, maar soms wil ik het gewoon even weten. Zie ik iets over het hoofd?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

Kun je bij het totaaloverzicht van je downloads terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/c35497654d370fdede3ada57dde3c9fe4g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de browser zelf niet vast kon lopen aangezien elk tabblad een eigen proces heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dat is ook zo. Maar hij herstelde wel de tabs netjes daarna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
thijsje66 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:41:
En mijn theme:
Brushed Theme, ziet er uit als geborsteld metaal. Zeker een aanrader!
Die gebruik ik ook op m'n laptop.
Zojuist wil ik 'm op m'n pc instellen, maar is 'ie nergens te vinden _O-

edit: hier posten helpt wel :') Na 5 seconden vind ik 'm zelf terwijl ik al tig dagen aan het zoeken ben.

Tabje "Thems by Google" moest ik hebben |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 23-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b5b5cd921deb/4b5b5cd914719-chrome_spacet.jpg
niet helemaal de bedoeling lijkt me :P

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 23-01-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Saven schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:35:
[afbeelding]
niet helemaal de bedoeling lijkt me :P
Haha, kan ik met een paar dagen oude Chromium build op Win7 ook. Laten we het er maar op houden dat de (ingehackte?) tabs in het venster hier de oorzaak van zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:03:
Ik dacht dat de browser zelf niet vast kon lopen aangezien elk tabblad een eigen proces heeft ...
Nee, want er is altijd een proces nodig dat de processen coordineert, het venster tekent waar de tabs instaan en voor services zorgt die elke tab nodig heeft (bookmarks, geschiedenis, etc.). De bulk van het werk (rendering, scripts) gebeurt echter in de sandboxed tabs met elk hun eigen proces.

De renderer-processen in de sandbox moeten soms communiceren met het main-proces (bezochte links worden bijv. anders weergegeven, dus moet de renderer kijken of de URL in de geschiedenis voorkomt, maar het render-proces mag zelf geen IO doen omdat het in de sandbox draait). Hierbij kan iets misgaan of crashen, maar het idee is dat deze communicatie heel strak gedefinieerd is en dus onmogelijk of zeer moeilijk te misbruiken is :)

Als een tab-proces crasht, gaat alleen die tab onderuit. Crasht het main-proces dan gaat heel de browser down. Malicious websites misbruiken bugs in de complexe renderer en script-engine, en daar komen ook vrijwel alle crashes vandaan. Daarom draait dat deel in een sandbox en aparte processen.

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 23-01-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Er is een nieuwe stable uit. Dit is de eerste stabiele versie in de 4.0 reeks, met extensies en bookmark sync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vKqfOgODOT4CeLpPjhguxaI8/full.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:00
dat HTML-5 werkt geniaal snel, echt 10x zo snel als Flash, past natuurlijk erg goed in het karakter van Chrome.

Helaas is de kwaliteit wel ruk vergeleken met Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

scorpie

Supra Addict

En op bijvoorbeeld Youtube loopt de afspeelbalk niet goed mee, dus je ziet niet hoever je filmpje nou eigenlijk is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Mooi zo. Helaas nog niet voor linux. Zijn de extensies al wel op de dev voor linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39

Matis

Rubber Rocket

ApexAlpha schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:28:
dat HTML-5 werkt geniaal snel, echt 10x zo snel als Flash, past natuurlijk erg goed in het karakter van Chrome.

Helaas is de kwaliteit wel ruk vergeleken met Flash.
Heb je het nu over Feather of de HTML5 beta?

Feather is sws erg goed gelukt, videokwaliteit geef ik toch niet zo veel om, ik luister meestal naar muziek op Youtube.

Ik vind het wel een goede beta-ontwikkeling, die HTML5 :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:27
En ik ben ook over op Chrome, nadat deze nu ook extensies ondersteund in de stable. Controleert Chrome ook automatisch op updates voor extensies zoals Firefox? Ik kan nergens zo een functie zien namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door -Edwin- op 25-01-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Extensies werken ook op Linux. Iig op Xubuntu, ik heb mijn extensies er nou al op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Shit. Met 4.0 is m'n o zo mooie Brushed thema naar de galemiezen :P
Reinstal van het Theme doet wonderen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 25-01-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Weet iemand ook of ik Chrome op een andere schijf kan installeren dan standaard de c-schijf? Als ik nu een installatie doe via de setup die je kunt downloaden dan start de installatie en vervolgens staat alles op de c-schijf. Ik wil het dus op een andere schijf zetten maar kan nergens iets vinden hoe ik dat anders kan doen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Die bladwijzersynchronisatie is wel handig voor mij met een laptop en pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cheesy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:08:
Die bladwijzersynchronisatie is wel handig voor mij met een laptop en pc :)
Ik denk dat ik dat ook maar eens ga gebruiken. Misschien wel een idee. Verder ben ik blij met de release van versie 4. Ik gebruik Chrome al vanaf dag 1 van de release en extensies is het enige wat ik nog miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Flash liep hier net spontaan vast terwijl ik een film aan het kijken was. Wilde weer switchen naar de browser, maar kreeg de melding dat Chrome vastgelopen was.
Gelukkig niet helemaal waar :P Alleen Flash scheen gecrashed te zijn dus kon gewoon verder gaan waar ik was gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

-Edwin- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:58:
En ik ben ook over op Chrome, nadat deze nu ook extensies ondersteund in de stable. Controleert Chrome ook automatisch op updates voor extensies zoals Firefox? Ik kan nergens zo een functie zien namelijk.
Ja, dat doet ie zelf en installeert m ook zelf. Indien er andere vereisten zijn bij de installatie, dan vraagt ie erom.

Alles gaat dus verder vanzelf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Misschien een beetje spam maar ik denk dat de meerderheid het wel zal waarderen...

Nu.nl heeft een officiele chrome extensie uitgebracht :)
https://chrome.google.com...ldlnkilgcjjglmkkfjegoaeei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Google heeft zojuist versie 5.0.307.1 naar het dev-channel gepushed. Best typisch, nieuwe major zonder echte aankondiging.

Volgens de issue tracker gaan de belangrijkste nieuwe functies form autofill worden, heel veel nieuwe synchronisatie opties (wachtwoordbeheer, extensies, thema's en ingetypte URL's), veel nieuwe 3d opties (WebGL, 3d canvas, zelf verwacht ik een Windows port van 3d css animaties) en een kans op native 64-bit support. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Peter schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:56:
Google heeft zojuist versie 5.0.307.1 naar het dev-channel gepushed. Best typisch, nieuwe major zonder echte aankondiging.
Omdat de stable versie 4.x is geworden springt daardoor dev over naar 5.x

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En ze willen een beetje snel naar de 8 versie om IE in te halen. Mensen zijn soms gevoelig voor versie nummers, ook al zijn het 2 totaal verschillende applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Je kunt nu ook de adres balk kleiner/groter maken, vooral dus fijn omdat je je adres balk weer groter kunt maken wanneer je veel plugins hebt die allemaal die icoontjes naast de adres balk plaatsen ;). Minpunt alleen... het werkt nog niet (de pijltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een uitleg of een guide voor de Switchy Proxy extension?
Ik heb alle aanwijzingen gevolgd maar hij werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

N0 0B

cxb1=N#

Ik probeer nu chrome uit. Het werkt wel lekker moet ik zeggen. Het enige waar ik nu een beetje op stuit is dat bij een page refresh chrome helemaal weer naar boven "scrollt" en niet mijn positie op de pagina onthoud (in Fx is dat wel het geval). is hier wat aan te doen?

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Neem aan dat je FF bedoelt? Heb er hier ook last van, mss is er een extensie voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N0 0B schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:23:
Ik probeer nu chrome uit. Het werkt wel lekker moet ik zeggen. Het enige waar ik nu een beetje op stuit is dat bij een page refresh chrome helemaal weer naar boven "scrollt" en niet mijn positie op de pagina onthoud.
Mijn ervaring is dat dit vaak wel goed gaat, maar soms blijft de pagina i.d.d. bovenaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Het heeft denk ik met de lengte van de pagina te maken. Als deze lang is lijkt het niet meer te werken. Ik vermoed dat hij al naar je oude positie probeert te springen voordat de pagina klaar is met opbouwen ofzo.

Op deze pagina in deze thread werkt het nu wel nog (ongeveer 15 reacties), bij de andere pagina's met 100 reacties per pagina werkt het niet.

[ Voor 123% gewijzigd door sewer op 30-01-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 20:10
Ik gebruik op de desktop chrome weer sinds een half jaar ongeveer. (In het begin van chrome werkte zaken als flash games en rabobank internetbankieren niet dus was er zo weer op uitgekeken.)

Vandaag de optie gevonden om favorieten op te slaan en te delen met andere pc's. Nu dus ook op de laptop gezet. Ideaal :)

Overigens heb ik in got maximaal 25 reacties per pagina, en dan gaat het wel altijd goed bij refreshen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Nu je het zegt, zo is het idd, ik heb ook 25 per pagina, en dan doet hij het wel

edit: zit nu op de dev channel van 5, waarin je de mogelijkheid hebt om je extensies te verbergen :)

[ Voor 38% gewijzigd door thijsje66 op 30-01-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

N0 0B

cxb1=N#

thijsje66 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:33:
Neem aan dat je FF bedoelt? Heb er hier ook last van, mss is er een extensie voor te vinden?
Nee. Het is Firefox, niet FireFox: http://support.mozilla.co...m/1/393425#threadId394225 .

Maar inderdaad bij sommige pagina's werkt het wel. Ik heb nu de laatste beta voor mac en daar werkt F5 refresh niet :x ctrl+r wel gewoon.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Valt het iedereen ook op dat het aantal extensies gigantisch snel omhoog gaat? Ze zitten nu al op 2000 extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat die existenties dan allemaal doen, want het mooie aan Chrome is nu juist dat het "uit de doos" gelijk perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Het zijn extenties ;) Maar probeer het eens uit, voorbeelden zijn IE-Tab voor o.a. msdn/technet-subscribers, ad-blockers, etc.

Dat jij het out-of-the-box perfect vind is mooi. Maar het gaat er niet om dat extenties bestaande functionaliteit verbeteren, maar functionaliteit toevoegen.

[ Voor 38% gewijzigd door sewer op 31-01-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Handige extensions zijn:

- Click&Clean

- Speed Dial

- Currency Converter

- Gmail notifier (weet naam niet meer)

Je hebt ook extensies die je rapidshare tijdslimiet kunnen overslaan of bij captcha automatisch kunnen invullen.

https://chrome.google.com/extensions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
SuperNull schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:42:
En de december cijfers van Net Applications zijn binnen.
Chrome is snelste groeier en heeft Safari van de 3e plaats af getrapt. IE is nu niet meer aan het verliezen ten bate van FF maar ten bate van de kleintjes.
Al met al goed nieuws. We zijn weer een stapje verder verwijderd van een monopolie.
Ook voor januari weer goede cijfers. Het aandeel Chrome is van 4,63% naar 5,20%. De browser is nummer 3 achter IE en FF en nu definitief de grootste van de kleintjes (Opera, Safari). Zo te zien deels ten koste van Firefox, maar vooral ten koste van IE. Ik ben erg benieuwd hoe het aandeel Chrome zich de rest van dit jaar gaat ontwikkelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door user109731 op 01-02-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik heb net iets leuks ontdekt in chrome wat velen denk ik niet wisten. Maar bij sommige websites krijg je als je iets wilt bewerken of bevestigen nog zo'n javascript bevestigings boxje. Wanneer je dan na de eerste keer nog een keer erop klikt krijg je zo'n toevoeging met daarin zo tekst van "Voorkom dat deze pagina extra dialoogvensters weergeeft."

[ Voor 7% gewijzigd door Chip. op 01-02-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook vooral handig bij irritante websites met 100+ van die dialoogjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Heb nu firefox 3.6 met al mijn addons,

chrome geprobeerd, snel doch mis een aantal zaken (weet niet of ze er niet zijn of niet mogelijk zijn, in elk geval ik mis ze.) chrome is interessant geworden door de recente addons

1. drag-and-drop: slepen en laten openen van links in nieuwe tabladen

2. Het selecteren van tekst en dan slepen waarna dat woord/ die woorden gelijk gewoon geopend worden in Google

3. tabbladen onderin de browser, dus tabbar op de bodem dit lukt met tabmixplus in firefox prima (ik geloof dat dit absoluut niet kan in Chrome, maar dat weet ik niet zeker

Weet iemand hier oplossingen voor??

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:39:

chrome geprobeerd, snel doch mis een aantal zaken (weet niet of ze er niet zijn of niet mogelijk zijn, in elk geval ik mis ze.) chrome is interessant geworden door de recente addons

2. Het selecteren van tekst en dan slepen waarna dat woord/ die woorden gelijk gewoon geopend worden in Google

3. tabbladen onderin de browser, dus tabbar op de bodem dit lukt met tabmixplus in firefox prima (ik geloof dat dit absoluut niet kan in Chrome, maar dat weet ik niet zeker

Die eerste 2 dingen kunnen gewoon letterlijk in Chrome ( versie 5.0.307.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
5.0?
In 4.0 werkt het ook prima.
jelmervos schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:36:
Ook vooral handig bij irritante websites met 100+ van die dialoogjes.
www.klikhierniet.net ja

Maar helaas, ik wist het al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Maverick schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:43:
[...]

Die eerste 2 dingen kunnen gewoon letterlijk in Chrome ( versie 5.0.307.1)
chrome was toch net bij versie 4 aangekomen? http://www.winmag.nl/arti.../google-lanceert-chrome-4

hoe kun je in chrome die 2 dingen doen?

NB. tabbladen onderin hoe krijg je dat voor elkaar, is daar nog een addon voor ?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:50:
[...]
hoe kun je in chrome die 2 dingen doen?
Exact zoals jij het omschrijft. Ik wist niet dat het kon, dus je omschrijft het zelf al goed genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik ook sinds kort Google Chrome. Ik vind hem erg snel, maar wel simpel. Erg aan te raden voor trage pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Cheesy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:47:
5.0?
In 4.0 werkt het ook prima.

[...]

www.klikhierniet.net ja

Maar helaas, ik wist het al :+
die is zo verschrikkelijk irritant, maar als je daar naar toegaat, waarom zou je dat dan willen gebruiken? Ok, misschien als je het zat bent. Dat is in mijn geval al vrij snel :P

De dev versie is al op 5, daar zit ik ook op werkt wel lekker :)

[ Voor 7% gewijzigd door thijsje66 op 01-02-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Cheesy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:16:
[...]

Exact zoals jij het omschrijft. Ik wist niet dat het kon, dus je omschrijft het zelf al goed genoeg ...
Maverick schrijft dus dat het wel kan, de vraag is dus aan hem gesteld, namelijk Hoe?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Tekst: slepen naar adresbalk
Link: slepen naar tab-gebied, je ziet dan een pijltje verschijnen. Pijltje in het midden van een openstaande tab: open hem in die tab. Pijltje tussen tabs (of rechts van de laatste tab): open in nieuw tab.

[ Voor 47% gewijzigd door sewer op 01-02-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
babybox schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:01:
[...]

Maverick schrijft dus dat het wel kan, de vraag is dus aan hem gesteld, namelijk Hoe?
En dan mag ik niet helpen ofzo?

Zo dus:

Kleine toevoeging: slepen moet je naar de balk doen waar de tabbladen staan, maar dat had babybox zelf al door.

Dit pijltje zie je dan:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/chrome-1.jpg

Zelf surf ik eigenlijk alleen met m'n scrollknopje.
Elke link openen in een nieuw tabblad, en het tabblad ook weer sluiten door met scroll erop de klikken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 01-02-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Chrome laat (ook hier met babybox) weer eens zien hoe erg iedereen gewend is aan lastige menu's en nare extensions om dingen voor elkaar te krijgen, terwijl het ook gewoon simpel kan. Zo kwam ik er laatst achter dat als je een tab naar links sleept en even vast houdt, de titel verdwijnt en enkel de favicon blijft staan *O*

Tabs onderin kan inderdaad niet, en het is ook niet iets wat ik er in zie komen met een extension, daarvoor zijn die tabs veel te geïntegreerd. Probeer het gewoon een paar weken, het went vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chrome onthoudt je bookmarks, net als Mozilla Weave, toch?
Is het mogelijk om je eigen server daarvoor te draaien? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Ik mis ook nog een aantal dingen voor ik over ben. Zo gebruikt Chrome de proxy instellingen die ik in IE instel, vervelend. Chrome kan ook geen ingevulde data onthouden, als ik een formulier invul en per ongelijk op de back klik ben ik alles kwijt. In Firefox klik je even op forward en alles staat er nog.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:00:
Chrome laat (ook hier met babybox) weer eens zien hoe erg iedereen gewend is aan lastige menu's en nare extensions om dingen voor elkaar te krijgen, terwijl het ook gewoon simpel kan. Zo kwam ik er laatst achter dat als je een tab naar links sleept en even vast houdt, de titel verdwijnt en enkel de favicon blijft staan *O*

Tabs onderin kan inderdaad niet, en het is ook niet iets wat ik er in zie komen met een extension, daarvoor zijn die tabs veel te geïntegreerd. Probeer het gewoon een paar weken, het went vanzelf ;)
Kun je dat anders uitleggen?
Hier (4.0) heb ik 3 tabs geopend. Dan pak ik er 1 op om een beetje naar links te slepen en vast geklikt te houden, maar er gebeurt niets.

Wat ik wel handig vind: de tabjes blijven bij het sluiten op dezelfde plek staan, zodat je tientallen tabs gemakkelijk met een aantal klikken achter elkaar kunt sluiten (het kruisje staat immers nog op de zelfde positie op je scherm).
De tabs worden weer netjes verdeelt zodra je muis weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hacku schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:23:
[...]

Ik mis ook nog een aantal dingen voor ik over ben. Zo gebruikt Chrome de proxy instellingen die ik in IE instel, vervelend. Chrome kan ook geen ingevulde data onthouden, als ik een formulier invul en per ongelijk op de back klik ben ik alles kwijt. In Firefox klik je even op forward en alles staat er nog.
Dat werkt hier wel
anandus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:01:
Chrome onthoudt je bookmarks, net als Mozilla Weave, toch?
Is het mogelijk om je eigen server daarvoor te draaien? :)
Ik kan alleen de optie ontdekken om naar je google-account weg te schrijven.
Werkt trouwens vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
1) De linkse naar links slepen
2) sleep de op een na linkse stukje naar links
3) repeat 2) :P

[ Voor 30% gewijzigd door sewer op 01-02-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
sewer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:27:
3) repeat 2) until no more tabs :P
Haha, hoe grappig _O_

Je kan ze ook weer 'terughalen' door even een zetje naar rechts te geven :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 01-02-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
http://www.techcrunch.com...asemonkey-chrome-firefox/ Chrome heeft tegenwoordig native ondersteuning voor greasemonkey scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje mensen. Ik heb als ik chrome start een aantal pagina's gepinned (Je ziet dus alleen de fav icon). Nu wanneer ik deze dan sluit dan blijft de "tab" eigenlijk staan, alleen is die niet meer gehighlight en ook niet "echt" meer open. Maar wanneer je er dan vervolgens op klikt dan opent hij de pagina weer van de desbetreffende website...

Hoort dit zo? Bij de vorige versies sloot die hem namelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zo, dat was me wat net. Ik zat op OS X op versie 4.0.302.2 ofzo, en hij update meteen naar 5.0.307.1 (dev channel). Gaat wel hard zo. Kan alleen nog niet echt grote veranderingen zien.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
307.1 is ook niet zoveel hoger dan 302.2 ;) Je moet niet op de major letten, dat komt gewoon omdat de stable afgelopen week in de 4 serie terecht gekomen is (vanwege extension support), dan gaat de dev automagisch een major omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:30
Peter schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:56:

Volgens de issue tracker gaan de belangrijkste nieuwe functies form autofill worden, heel veel nieuwe synchronisatie opties (wachtwoordbeheer, extensies, thema's en ingetypte URL's), veel nieuwe 3d opties (WebGL, 3d canvas, zelf verwacht ik een Windows port van 3d css animaties) en een kans op native 64-bit support. Ik ben benieuwd :)
Hier nog een artikel over nieuwe (te verwachten) functionaliteit van Chrome 5.

http://www.chromenieuws.n...eit-Chrome-Browser-5.html

Overigens is gisteren dezelfde dev. versie voor Linux released!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04
Weet iemand hoe je in de dev versie dat translate pagina gebeuren uit kan zetten begint nu wel irritant te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Vroeg ik mij net ook af. Nu doe ik handmatig "Never translate this site".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
jmderonde schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:04:
[...]

Hier nog een artikel over nieuwe (te verwachten) functionaliteit van Chrome 5.

http://www.chromenieuws.n...eit-Chrome-Browser-5.html

Overigens is gisteren dezelfde dev. versie voor Linux released!
5.0 alweer :o
Wanneer halen ze IE in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

TheZeroorez schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:00:
Zo kwam ik er laatst achter dat als je een tab naar links sleept en even vast houdt, de titel verdwijnt en enkel de favicon blijft staan *O*
Woei! beste tip evar!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoe werkt dat ? :P Als ik een tab naar links sleep gebeurt er niks ? :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sewer legde het op de vorige pagina uit:
sewer schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:27:
3) repeat 2) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:28

boesOne

meuh

^^ Geinig! Je moet wel in de buurt van icon (net rechts ervan) klikken en een stukje naar links draggen anders denkt ie dat je de hele tab wil slepen :)
En t werkt alleen met het meest linkse nog niet gefavicond tabje.. :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
in de laatste dev build is deze superhandige feature overigens stuk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LOL

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/313t4py.jpg
(niet mijn screendump trouwens)

Probeer ook eens met 'what are'

[ Voor 41% gewijzigd door Cheesy op 07-02-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Langras schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:45:
Weet iemand hoe je in de dev versie dat translate pagina gebeuren uit kan zetten begint nu wel irritant te worden
Begint nu irritant te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

De feature dat je enkel de favicon op het tabblad ziet werkt (in ieder geval onder OS X) dmv de "pin tab" functie, die je krijgt als je op een tab met je rechtermuisknop klikt. Ik draai hier de dev channel en kreeg het met bovenstaande tips met geen mogelijkheid aan de praat, tot ik stomtoevallig die "pin tab" uitprobeerde in het contextmenu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ligt het nou aan mij of werkt een link openen in een nieuw tabblad niet meer met middle mouse/scroll-click?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dat ligt dan aan jou, het werkt bij mij namelijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik vind de manier van updaten trouwens wel vreemd van Chrome. Zonder dat je het doorhebt gaat hij in de achtergrond wat zooi updaten, wat natuurlijk prima is, maar waardoor je bijvoorbeeld ineens niet meer kunt inloggen op een site, en dat is minder prima. Ik ben er nu dus achter waardoor dat komt, en dat was dus die auto update. Als je dan naar het "about chrome" venster gaat, zie je dat je chrome moet restarten om de nieuwe versie te laden. Dus heb je iets vreemds, kijk dan even in dat venster, en als hij is geupdate, kan het probleem daardoor zijn ontstaan.

Maargoed, dacht vanmiddag dus dat ik ineens van de TU was getrapt omdat ik niet meer kon inloggen op Blackboard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vreemd, ik heb dat nooit. Kan het zijn dat ze op die Blackboard website van je, bij automatisch inloggen je User Agent checken?

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 07-02-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nee hij logt niet automatisch in, dat inloggen gaat handmatig via aselect. Maar ik probeerde dus in te loggen, en toen kreeg ik een mooie foutmelding dat ik niet kon inloggen. Met een andere browser werkte het wel, dus het _zou_ aan de user agent detection kunnen liggen, maar dat lijkt me sterk, ik denk eerder dat er intern in chrome een mechanisme bij die update wordt vernaggeld waardoor bepaalde controls niet meer werken of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

thijsje66 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:44:
Dat ligt dan aan jou, het werkt bij mij namelijk prima :)
Het lag aan een dev-update die het e.e.a. kapotmaakte, die zojuist weer gefikst is :P Ik draai nog chrome dev 4 trouwens, binnenkort maar eens 5 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik draai de nieuwste dev versie (5.0.317.2 dev) en nu is opeens de optie "pin tab" verdwenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
klopt. Bugje denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
In de laatste dev-versies (nu 5.0.321, linux) werkt de zoekoptie niet goed meer. Ik kan niet meer met enter naar de volgende 'match' gaan, de pijltjes aanklikken werkt wel. Hebben anderen ook dit probleem?

Btw, als iemand de TS wil updaten (of direct een nieuw topic aanmaken), be my guest. Ik heb nu weinig tijd en in 1,5 jaar tijd is er een hoop veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik wil wel een nieuw topic aanmaken, dan kunnen er meteen extensies in worden verwerkt. Zeg maar of het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
thijsje66 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:17:
Ik wil wel een nieuw topic aanmaken, dan kunnen er meteen extensies in worden verwerkt. Zeg maar of het mag.
Prima, uiteraard :) Met >50 pagina's en een nieuwe TS is er genoeg reden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Heeft iemand anders ook het probleem dat Chrome helemaal gereset is?
Thema's weg, extensies weg, alles weg (behalve de browse-dingen) :( !

edit: Ben aan het nieuwe topic bezig.

[ Voor 12% gewijzigd door thijsje66 op 09-02-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het tijdje geprobeert maar ik hou het bij mozzila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost