Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 79.421 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

SuperNull schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:05:
Valt me net iets raars op, er staat "Mozilla" en "Gecko" in de user agent string van mijn Chrome Linux beta:
code:
1
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.30 Safari/532.5

Ik heb er niet aan zitten prutsen (erewoord!) en de user agent string van mijn andere browsers is wel gewoon goed.
code:
1
2
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686 (x86_64); en-GB; rv:1.9.2b4) Gecko/20091124 Firefox/3.6b4
Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; en) Presto/2.2.15 Version/10.10

Is dit een ranzige workaround voor legacy sites ofzo?
Misschien is het iets voor hotmail? Volgens mij werkte hotmail eerst niet op google chrome en heeft chrome toen de user agent string aangepast naar gecko, zodat het wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 19:15
Hoe zit het eigenlijk met updates voor de Chrome Addons. Worden die automatisch ge-update of moet je dat zelf doen? En als je het zelf moet doen, op welke manier?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:05
Opera heeft een pre-alpha uitgebracht met een nieuwe javascript engine die chrome verslaat >:)
Link
Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/3382/4222.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door deregtx op 23-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Wat mogen die cijfers voorstellen? Snelheidswinst in percentage ofzo?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

thijsje66 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:15:
[...]

Ik klikte op die link, en toen ik op de pagina was vroeg hij of ik een snelle en stabiele browser wou gebruiken 8)7
Dat vroeg hij zelfs bij mij op de Mac (like, IE for mac, niet meer sinds versie 5 ofzo, en alsof ik dat OOIT zo willen :p (nouja, stiekem wel, om compatability te testen, maar MS zal dan waarschijnlijk toch weer een compleet nieuwe crappy implementatie maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:05
Mute schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:03:
Wat mogen die cijfers voorstellen? Snelheidswinst in percentage ofzo?
De scores zijn hoeveel keer ze sneller zijn ivm ie7 dus als ze 24 scoren zijn ze 24 keer sneller als ie7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Ten opzichte van IE7 bedoel je...

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

spaceboy schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:23:
Effe een vraagje over Chrome. Ik ben echt he-le-maal tevreden, maar 1 ding lukt me nog niet:

Als ik .torrent of .nzb bestanden heb aangeklikt dan wordt netjes m'n torrent-programma of usenet-grabber gestart. Echter, in m'n download-directory komen wel die (zinloze) torrent en nzb bestanden terecht. Kan ik dat ergens filteren?
Heb je hier al iets voor kunnen vinden, ik vind het zelf ook erg irritant.
Of misschien een manier dat je kan bepalen dat al die .torrents gewoon in een map komen (niet de download map) zodat ze niet alles zo opvullen :(

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FWIW, dat is bug 333 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
En de december cijfers van Net Applications zijn binnen.
Chrome is snelste groeier en heeft Safari van de 3e plaats af getrapt. IE is nu niet meer aan het verliezen ten bate van FF maar ten bate van de kleintjes.
Al met al goed nieuws. We zijn weer een stapje verder verwijderd van een monopolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144144

Laatst ben ik uit frustratie van Firefox maar eens Chrome gaan uitproberen. Maar wat een geweldige browser is Chrome. Het enigste wat ik nog mis zijn de extensies die dr bij Firefox wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JanDM schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:09:
Gisteravond een Youtube-download extensie gemaakt. Ziet er nog niet heel fancy uit, maar het werkt :P

[afbeelding]

Het icoon is een page action. De popup is een HTML-pagina, daar kun je dus alles inzetten wat je wilt.
Met content scripts kun je ook de pagina zelf aanpassen, maar ik vond dit wel netjes.

Per extensie moet je een aantal permissies opgeven, je kunt dus direct zien dat deze extensie behalve *.youtube.com nergens bij mag. Vervolgens upload je een ZIP-bestand naar Google, die controleert alles en haalt automatisch de naam, versienummer etc. eruit.

Minder dan 30 regels JS. Eenvoudiger kan bijna niet :)
Staat deze extensie al inmiddels op de website :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Wouser schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:24:
[...]

Die van hem geloof ik niet maar je kunt wel Easy Youtube Video Downloader gebruiken. ik doe dat ook. Dan komen er onder de video description downloadknoppen voor mp3 en video (ook 1080p :) ). Werkt erg goed.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
i7x schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:20:
[...]

Die van hem geloof ik niet maar je kunt wel Easy Youtube Video Downloader gebruiken. ik doe dat ook. Dan komen er onder de video description downloadknoppen voor mp3 en video (ook 1080p :) ). Werkt erg goed.
Linkje kan hem niet vinden... https://chrome.google.com...arch?q=Youtube+Downloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 23:54
Heeft iemand ergens kunnen terugvinden hoe het loopt met de advertentiecampagne van Chrome? Vandaag was de Spits weer in Chrome stijl, het is opzich een grappig gezicht om heel veel mensen op een druk treinstation met Google logotjes te zien lopen. Ben benieuwd of het succes heeft, samen met het Chrome Frame voor Internet Explorer zijn ze wel met een gigantische campagne bezig.

Het Chrome Dev-Channel zit vrij vast, waarschijnlijk vanwege de feestdagen. De laatste Chromium heeft nu versie 290, dev-channel zit nog op 266. Ben benieuwd wat er allemaal doorgevoerd is :)

Ten slotte ben ik ook benieuwd of Google hier in Nederland televisie advertenties gaat uitzenden. Kranten staan vol, websites staan vol, er zijn verschillende gigantische spandoeken en aan naamsbekendheid zitten ze ook niet verlegen, maar het spotje wat ze voor de Japanse TV hadden gemaakt ben ik hier nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je plaatjes van die Spits in Chrome stijl? Is je krant dan opgemaakt als een browser? :o

Ik ben de laatste tijd (bijna) niet met het OV geweest dus ik heb dat echt ff gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Eigenlijk precies zoals Wouser ze van de Metro gepost had, maar dan met een Spits logo en weer een onzinnig voorbeeld met ebay. Ik zal morgenochtend even wat fototjes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15

Caddy

Press start to shutdown

Zojuist werk ik een dagje met Chrome en bevalt me prima. Lekker snel! Start binnen 1 seconde op.
Firefox kan soms toch langzaam worden en veel geheugen gebruiken.

Ik denk dat dit voorlopig even mijn default browser blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Wouser schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:24:
[...]
Ik heb 'm gesubmit, maar het is strijdig met de extension gallery policy:
4.4.1 You agree that you will not engage in any activity with the Gallery, including the development or publication of Products or other materials, that [...] enables the unauthorized download of streaming content or media.
Je kunt 'm wel hier los downloaden.
TheZeroorez schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:21:
Heb je plaatjes van die Spits in Chrome stijl? Is je krant dan opgemaakt als een browser? :o

Ik ben de laatste tijd (bijna) niet met het OV geweest dus ik heb dat echt ff gemist :)
Zie hier (PDF) de Spits van vandaag. Pagina 1, 2 en de laatste.

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 04-01-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Klopt het nou echt dat er geen rss reader in Chrome zit, zoals in FF en IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282840

pelt schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:19:
Klopt het nou echt dat er geen rss reader in Chrome zit, zoals in FF en IE?
Wou net het zelfde gaan vragen
Op veel aandringen van mijn vriendin ben ik toch maar eens met chrome aan de gang gegaan
Alles bevalt supergoed, de interface enz enz
Alleen ik mis rss reader
Tis nou niet zo dat browser pas 1 dagje uit is
Is er iets over bekend of het komt en wanneer dan?
Anders zou het gebruik van chrome me heel wat extra minuten per dag kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Je zou kunnen zoeken naar rss extensies, misschien heeft iemand iets gemaakt?

Ik gebruik zelf gewoon Google Reader. Werkt erg fijn, altijd en overal toegang tot je feeds, in elke browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

Der is een officiële rss extenise van google zelf, die kan je proberen. Wat het inhoudt weet ik niet, maar dat moet je zelf dan maar proberen.

Gewoon even zoeken op RSS, en hij staat volgens mij ook bij populaire extensions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
Ik heb net een mooie ondoordachte stresstest pagina gevonden die laat zien dat Chrome nog een beetje nat achter de oren is.
http://mobile-news.tungtram.com/2009_04_01_archive.html Echt veel te veel dingen op 1 pagina.
Een snelle test met wat ik geinstalled heb staan:
- Firefox (3.6 Beta 5, geen Flash) werkt
- Opera (10.10, wel Flash) werkt.
- Chrome (4.0.249.43, wel Flash) tab-crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Die site doet het hier gewoon (4.0.288.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

SuperNull schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:28:
Doet hier met exact dezelfde versie prima. Duurt even voordat de pagina rendered is (wat een draak van een pagina) maar dan werkt het gewoon zoals het hoort.
Als je meteen begint met scrollen stokt hij even, even wachten lost dit op, maar een crash heb ik niet gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 07-01-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Kan hier de crash ook niet herproduceren :) Eindelijk weer een dev channel update overigens, versie 4.0.288.1. Voor Windows weinig speciale updates, voor Mac en Linux een bende bugfixes. Grote veranderingen;
  • Extension support voor op de Mac OS X
  • Bookmark Sync support voor op Mac OS X
  • Veel extensie bugfixes voor op Linux systemen
Daarnaast was de Metro vandaag weer door Google bedekt (voorpagina, binnenpagina en de achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind dat de laatste maanden er weinig grote updates zijn voor Windows (dev channel).

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 07-01-2010 11:17 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:17:
Ik vind dat de laatste maanden er weinig grote updates zijn voor Windows (dev channel).
Valt reuze mee. En het is echt niet maanden maar hoogstens de laatste 3 weken en dat komt gewoon omdat het natuurlijk kerst & nieuwjaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

akjssdk schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:15:
Der is een officiële rss extenise van google zelf, die kan je proberen. Wat het inhoudt weet ik niet, maar dat moet je zelf dan maar proberen.

Gewoon even zoeken op RSS, en hij staat volgens mij ook bij populaire extensions
Dit is idd een feedreader die aardig werkt. Het is echter met die en een andere plugin niet mogelijk om een dynamische feed in je bookmarkbalk te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Vet! Glide gaat vandaag op de CES hun extensie presenteren waarmee je van Chrome een OS kan maken.
http://www.chromenieuws.n...m-van-Google-Chrome-.html

Alleen hoop ik vurig dat het niet weeeerr zo'n slecht werkende poging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
SuperNull schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:28:
Ik heb net een mooie ondoordachte stresstest pagina gevonden die laat zien dat Chrome nog een beetje nat achter de oren is.
http://mobile-news.tungtram.com/2009_04_01_archive.html Echt veel te veel dingen op 1 pagina.
Een snelle test met wat ik geinstalled heb staan:
- Firefox (3.6 Beta 5, geen Flash) werkt
- Opera (10.10, wel Flash) werkt.
-Chrome (3.0.195.38, wel Flash) werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:33
Hoe installeer je dev over beta op Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
Yeah, het was Linux beta die niet werkte. Nu heb ik weer een nieuwere dev build en is die pagina ok.
1. Kijk hier http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/
2. Ga voor de *linux of *linux-64 directory, afhankelijk van wat je draait.
3. Ga voor het hoogste build nummer.
3. Download the chrome-linux.zip
4. Unpack de zip waar je wil.
5. Verander de permissions van de "chrome" binary in je uitgepakte dir zodat ie executabe is.
6. Maakt een shortcut van je desktop naar die zelfde binary.
7. Klaar
8. Merk op dat de dev builds en beta andere user setting directories gebruiken. " ~/.config/chromium" en "~/.config/google-chrome" respectievelijk. Je kan de ene naar de andere renamen als je overstapt.
9. Merk op dat je de beta en dev gewoon naast elkaar kan hebben. Als je de beta toch wil lozen uninstall je de package gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dan heb je een Chromium build te pakken, en geen Chrome dev channel versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Excuus voor de slechte foto (met telefoon gemaakt), maar toch eventjes iets over de Google Chrome advertentie bij Amsterdam Centraal. Dat ding is echt immens groot, zeker twee, misschien wel meer kanten van een gebouw met je logo volplakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 19:15
Peter schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:26:
Excuus voor de slechte foto (met telefoon gemaakt), maar toch eventjes iets over de Google Chrome advertentie bij Amsterdam Centraal. Dat ding is echt immens groot, zeker twee, misschien wel meer kanten van een gebouw met je logo volplakken..
Jemig, is idd een immens ding zeg. Ik zie ze nu ook steeds vaker voorbij komen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Het zijn ook slimme reclames. In bushokjes zit er altijd veel tekst op, zodat je even stopt om het te lezen.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Jrz

––––––––––––

Weet iemand toevallig of je:
1) tabbed browsing kan uitschakelen
2) bij nieuwe tabs / vensters de homepage (google.nl) kan laten zien?
Ik probeer mijn moeder naar chrome om te zetten, maar 'ze kan er niets mee' :P

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Jrz schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:59:
Weet iemand toevallig of je:
1) tabbed browsing kan uitschakelen
2) bij nieuwe tabs / vensters de homepage (google.nl) kan laten zien?
Ik probeer mijn moeder naar chrome om te zetten, maar 'ze kan er niets mee' :P
Als ze niet wil overstappen van IE6 dan maar niet toch (ken geen andere browser dan IE6 zonder tabs)? Alleen de security (en steeds meer ook de compabiliteit): het is wel gevaarlijk. Misschien dat andere tweakers wat weten? Mijn 2cents:
1) Tabbed browsing is irritant? Beste uitvinding sinds het gesneden brood :p Laat anders bijvoorbeeld zien dat je de tabs kan slepen om er windows van te maken: sleep de tab uit de tabbalk en laat los...En die windows kun je ook weer terugslepen als tab.
2) Dit kan ik inderdaad wel voorstellen. Je kan ook zeggen dat de adresbalk twee functies heeft: zoeken via google (type een woord in) en gewone adressen invoeren. En je kunt wel een van de acht thumbnails als google.nl instellen. Zet daarnaast buienradar en nu.nl vast? Is misschien even wennen, maar dan heeft ze na even wennen een veiliger en snellere browser terug.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
RetroTycoon schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:31:
Ik gebruik al maanden de Chromium repository. Dan krijg je ongeveer elke dag een update naar de nieuwste versie, netjes via de Ubuntu update manager :)
vogelaarke135 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:56:
[...]
Als ze niet wil overstappen van IE6 dan maar niet toch (ken geen andere browser dan IE6 zonder tabs)? Alleen de security (en steeds meer ook de compabiliteit): het is wel gevaarlijk. Misschien dat andere tweakers wat weten?
Laat dr niet op IE6 zitten... 1) IE6 zuigt voor webdevelopers, zo snel mogelijk alle gebruikers migreren naar iets anders 2) wij krijgen de spam die verstuurd worden door de malware die ze zo eerder oploopt 3) een phishing filter etc. is toch wel handig/veiliger voor leken :)

[ Voor 27% gewijzigd door user109731 op 09-01-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Haha, Chrome liep net vast en ik moet toch wel even lachen om dit schermpje :P.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/nn5dfl.jpg

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

@marketing voor chrome: het fijne van de marketing die Google doet ten opzichte van firefox is dat het niet afhankelijk is van SpreadFirefox-fanboys die hardhandig FF door je strot willen dauwen wat het een apple-achtige indruk geeft en averechts werkt. Google weet wel wat van adverteren... Op geen enkele manier als stuitend te ervaren, geen onnodig gephotoshop met stereotypes.. Eigenlijk een geweldige reclamecampagne.

Ik ben een beetje heen en weer gejojoot tussen FF en chrome; aan de ene kant is Chrome sneller, en zelfs met een gigantische marge, en heeft het een veel fijnere javascript-engine (als ik aan webprogramming doe, is het wel heavy-duty javascripts, gzip-achtige implementaties, etc.). Aan de andere kant was er tot voor kort geen afdoende adblocker en het internet is toch een veel minder fijne plek met al die advertenties overal. Ik heb gehoord dat Adblock+ inmiddels ook als greasemonkey-script voor Chrome/Chromium beschikbaar is, heeft iemand hier al ervaringen mee?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

Jrz

––––––––––––

vogelaarke135 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:56:
[...]

Als ze niet wil overstappen van IE6 dan maar niet toch (ken geen andere browser dan IE6 zonder tabs)? Alleen de security (en steeds meer ook de compabiliteit): het is wel gevaarlijk. Misschien dat andere tweakers wat weten? Mijn 2cents:
1) Tabbed browsing is irritant? Beste uitvinding sinds het gesneden brood :p Laat anders bijvoorbeeld zien dat je de tabs kan slepen om er windows van te maken: sleep de tab uit de tabbalk en laat los...En die windows kun je ook weer terugslepen als tab.
2) Dit kan ik inderdaad wel voorstellen. Je kan ook zeggen dat de adresbalk twee functies heeft: zoeken via google (type een woord in) en gewone adressen invoeren. En je kunt wel een van de acht thumbnails als google.nl instellen. Zet daarnaast buienradar en nu.nl vast? Is misschien even wennen, maar dan heeft ze na even wennen een veiliger en snellere browser terug.
In 7 en 8 kan je tabbed browsing gewoon uitschakelen.

Over 1).. Sja ik vind tabbed browsing ook wel lekker werken, maar ik snap heel goed waarom ze dat niet wil. Ze raakt dan haar vensters kwijt (die stan in de taakbalk). Moeder is 65+ en voorheen digibeet :)

Over 2: mja.. ik begrijp de nieuwe startpage erg goed, maar waarom niet gewoon google.com/ig als homepage mogelijk maken? Bij het starten van de browser kan het wel namelijk.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
ssj3gohan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:34:
@marketing voor chrome: het fijne van de marketing die Google doet ten opzichte van firefox is dat het niet afhankelijk is van SpreadFirefox-fanboys die hardhandig FF door je strot willen dauwen wat het een apple-achtige indruk geeft en averechts werkt. Google weet wel wat van adverteren... Op geen enkele manier als stuitend te ervaren, geen onnodig gephotoshop met stereotypes.. Eigenlijk een geweldige reclamecampagne.

Ik ben een beetje heen en weer gejojoot tussen FF en chrome; aan de ene kant is Chrome sneller, en zelfs met een gigantische marge, en heeft het een veel fijnere javascript-engine (als ik aan webprogramming doe, is het wel heavy-duty javascripts, gzip-achtige implementaties, etc.). Aan de andere kant was er tot voor kort geen afdoende adblocker en het internet is toch een veel minder fijne plek met al die advertenties overal. Ik heb gehoord dat Adblock+ inmiddels ook als greasemonkey-script voor Chrome/Chromium beschikbaar is, heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ja en werkt prima heb je niet de nieuwste versie, dan kan je gewoon de extensie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Jrz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:48:
[...]

In 7 en 8 kan je tabbed browsing gewoon uitschakelen.

Over 1).. Sja ik vind tabbed browsing ook wel lekker werken, maar ik snap heel goed waarom ze dat niet wil. Ze raakt dan haar vensters kwijt (die stan in de taakbalk). Moeder is 65+ en voorheen digibeet :)

Over 2: mja.. ik begrijp de nieuwe startpage erg goed, maar waarom niet gewoon google.com/ig als homepage mogelijk maken? Bij het starten van de browser kan het wel namelijk.
Je kunt toch zoeken vanuit de adresbalk dus wat is het probleem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Je kunt het gedrag van nieuwe tabs overigens aanpassen met een extensie, refererend aan de discussie enige posts hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Jrz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:48:
Wat ik vaker zie bij tabbed-browsing is dat men de hele browser sluit ipv alleen de tab.

Jij en ik weten dat dat geen probleem is, 2 maal klikken en alles is weer terug.. maar het geeft juist voor de digibeten problemen. Ze zijn na jaren gebruik een beetje gewend.. en nu moet het weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 21:05
Op mijn HTPC, draaiend op Ubuntu 9.10, gebruik ik ook sinds kort Chrome. Een prettige browser. Alleen irriteer ik mij erg aan de grote van de icoontjes en letters in de adres balk, ze zijn veelste klein. Op os niveau heb ik alle lettertypen al op punt 20 gezet, maar dit wordt dus niet opgepakt door Chrome. Iemand enig idee of dit aan te passen is? Ik kan het iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 17-06 07:29
pff, de nieuwste versie geeft wel wat problemen hier. (402881 dev)
- Het is praktisch onmogelijk om gmail te openen. Tab loopt telkens vast bij redirecting. Google Calendar werkt wel gewoon.
- Op bijvoorbeeld Geenstijl, als ik een pagina in een nieuwe tab open dan wordt de pagina waar ik vandaan kwam ineens blanco.

Hoop dat er snel een update komt, want gewoon het dev channel uitschakelen zorgt er niet voor dat ie een oudere stabiele versie gaat downloaden (en die mist ook een hoop dingen die ik wel gebruik in dev)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik heb nou chrome draaien met smoothscroll erop, maar het lijkt alsof hij niet overal wordt toegepast. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Maverick schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:55:
pff, de nieuwste versie geeft wel wat problemen hier. (402881 dev)
- Het is praktisch onmogelijk om gmail te openen. Tab loopt telkens vast bij redirecting. Google Calendar werkt wel gewoon.
- Op bijvoorbeeld Geenstijl, als ik een pagina in een nieuwe tab open dan wordt de pagina waar ik vandaan kwam ineens blanco.

Hoop dat er snel een update komt, want gewoon het dev channel uitschakelen zorgt er niet voor dat ie een oudere stabiele versie gaat downloaden (en die mist ook een hoop dingen die ik wel gebruik in dev)
Inderdaad een rampzalige versie. Loopt ook constant vast. Omdat ik te lui ben om de hele boel weer terug naar de beta te zetten gebruik ik bij Gmail te extensie IE Tab Classic om die pagina binnen Chrome in IE te laden. Ook niet echt de beste oplossing uiteraard dus laten we maak hopen op een snelle update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Holycrap :D bij mij is ie nu 7 8 keer achter elkaar vastgelopen (en net toen ik dit zelfde bericht aan het typen was weer :'()

Ga ook vooral niet met je bladwijzers spelen want dan loopt ie gegarandeert vast. (opties->bladwijzerbeheer dus, bladwijzerwerkbalk kan wel gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Is er een manier om al je bookmarks aan de linker/rechterkant vast te zetten?
Een beetje a la Opera's AIO toolbar (maar dan zonder de andere mogelijkheden)?

En is er mogelijkheid om direct te zoeken in google? (zoals het in de standaardversies van firefox 3.x is, het staat in de rechterboven hoek)?

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ChevyVanDude schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:28:
Is er een manier om al je bookmarks aan de linker/rechterkant vast te zetten?
Een beetje a la Opera's AIO toolbar (maar dan zonder de andere mogelijkheden)?

En is er mogelijkheid om direct te zoeken in google? (zoals het in de standaardversies van firefox 3.x is, het staat in de rechterboven hoek)?
Direct zoeken in Google kan zeker. Gewoon in de URLbalk invullen wat je wil zoeken en een ram op Enter geven :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:38:
[...]

Direct zoeken in Google kan zeker. Gewoon in de URLbalk invullen wat je wil zoeken en een ram op Enter geven :D
CTRL-K en typen maar.

Zou je de search engine ook op Bing kunnen instellen :p

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Eusebius schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:03:
[...]
Zou je de search engine ook op Bing kunnen instellen :p
Dat kun je onder Options instellen. Bij mij (Chromium, Ubuntu) staan Bing en Yahoo! er al standaard bij. Blijft de vraag waarom je dat zou willen, Google FTW :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

Bij mij klopt de hele opmaak van een pagina ineens niet meer sinds gisteravond:? Alles is alle kanten op gesprongen/staat onder elkaar.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad? Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb inmiddels chrome al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niks geholpen;(
Ik heb gisteren wel de nieuwste videokaart driver geinstalleerd maar dat lijkt me sterk dat dat er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
De nieuwe dev versie van chrome maakt nu ook gebruik van Win7 taakbar (ben naam van de functie kwijt) maar iig heb je dus nu wanneer je op je chrome icoontje klikt (rechtermuisknop) in de taakbalk zo gepinde websites, recent gesloten websites, meeste bezocht websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wouser schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:17:
De nieuwe dev versie van chrome maakt nu ook gebruik van Win7 taakbar (ben naam van de functie kwijt) maar iig heb je dus nu wanneer je op je chrome icoontje klikt (rechtermuisknop) in de taakbalk zo gepinde websites, recent gesloten websites, meeste bezocht websites.
Aero peek ? Of niet ? :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 22:57

djidee

Mr. Slungel

Ja, daar kwam ik gisteravond ineens ook achter... WTF is dit nou weer, nice _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:33
djidee schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:04:
[...]

Ja, daar kwam ik gisteravond ineens ook achter... WTF is dit nou weer, nice _/-\o_
Op beta ook gesignaleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 07:24

Fitz

Vincent! We happy?

Dat zat er al n vanaf de eerste 4.0 beta toch?

Hoe ervaren jullie trouwens de extenties?
Ik heb er nu iets van 12 geinstalleerd en merkt nog helemaal niets van een tragere browser :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fitz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:08:
[...]

Hoe ervaren jullie trouwens de extenties?
Ik heb er nu iets van 12 geinstalleerd en merkt nog helemaal niets van een tragere browser :*)
Ik gebruik (nog) geen extensies. Misschien tips welke een interessant zijn om es te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Laatst online: 06-06 07:24

Fitz

Vincent! We happy?

jelmervos schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:10:
[...]

Ik gebruik (nog) geen extensies. Misschien tips welke een interessant zijn om es te proberen?
AdThwart om ads te blocken
Translate
Smoothscroll (heerlijk _/-\o_ )
Cooliris
Gmail checker
Quickscroll (makkelijk met zoeken, maar werkt niet altijd)

Daarnaast gebruik ik nog wat kleinere zoals wave-checker, twitter-checker, enzzz....

edit: ChromeTouch -> scrollen zoals op de mobiel

[ Voor 5% gewijzigd door Fitz op 20-01-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 22:54
Beautify Facebook
Docs PDF/PowerPoint Viewer
Facebook Adblock
Google Quick Scroll
Google Reader Notifier
Google Wave Notifier
RSS Subscription Extension
SmoothScroll
YouTube HTML5-ifier
Buienradar (zelf gemaakt, krijgt binnenkort een grafische update)

En ik heb nog twee extensies gemaakt die ik vandaag ga releases mits ik goedkeuring heb van Google en het bedrijf waarvoor ik ze gemaakt heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Joshua op 20-01-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Even kijken bij mijn extensies:
Chrometouch,
Docs PDF/PowerPoint Viewer (by Google)
AdBlock
Google Similar Pages beta (by Google
Chrome Gestures
Google Translate
GooglePreview (by SearchPreview.de)
One Number
Picnik Extension for Chrome
SmoothScroll
Tab Menu

Secbrowsing - plugin version checker

Aanraders zijn cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
thijsje66 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:18:
Even kijken bij mijn extensies:
Chrometouch,
Net even geprobeerd meeste vind ik allemaal troep moet ik je zeggen. Heb wel even die Chrometouch geprobeerd omdat ik een tablet heb maar die plugin is echt wazig... Ik had hem net dus geinstalleerd deed ie het maar bij een paar pagina's iig niet hier op tweakers (ik bleef maar tekst selecteren) dus ik deinstalleer hem daarna en nu, net op moment van schrijven, doet ie het dan op tweakers terwijl ik heb zojuist heb verwijderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 17-06 07:29
Wouser schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:44:
[...]

Net even geprobeerd meeste vind ik allemaal troep moet ik je zeggen. Heb wel even die Chrometouch geprobeerd omdat ik een tablet heb maar die plugin is echt wazig... Ik had hem net dus geinstalleerd deed ie het maar bij een paar pagina's iig niet hier op tweakers (ik bleef maar tekst selecteren) dus ik deinstalleer hem daarna en nu, net op moment van schrijven, doet ie het dan op tweakers terwijl ik heb zojuist heb verwijderd :+
Na het installeren van een extensie moet je de openstaande pagina's even refreshen, anders werkt het daarop niet ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
En als je eenmaal doorhebt hoe het werkt is het echt fijn. Vooral als je lange webpagina's door moet lezen, zonder de draad kwijt te raken. Volgens mij maakt iMacros je Chrome écht heel langzaam, daarom heb ik die verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:11:
[...]

Na het installeren van een extensie moet je de openstaande pagina's even refreshen, anders werkt het daarop niet ;)
Had ik gedaan ;) maar even goed gebruik het nu. Toevallig computer daarstraks opnieuw opgestart en extensie stond nog aan en dus toen gemerkt best chille extensie vooral omdat ik dus een tablet heb hoef ik niet meer met me vingers snelle bewegingen te maken om te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dat is idd zeker handig bij een tablet. Welke heb je (gewoon leuk om te weten :) ), en hoeveel kostte hij, ik wil er zelf namelijk ook één. Werkt hij een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
thijsje66 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:04:
Dat is idd zeker handig bij een tablet. Welke heb je (gewoon leuk om te weten :) ), en hoeveel kostte hij, ik wil er zelf namelijk ook één. Werkt hij een beetje goed?
Ik heb de toshiba portégé m750. Tot deze keuze ben ik gekomen omdat ik een volwaardige vervanging zocht van me vorige laptop. Dat betekend dus voor mij dat die vlot moet zijn. Spelletjes speel ik vrijwel niet dus een aparte videokaart was niet nodig dan de onboard videokaart.

Enigste wat ik speel eigenlijk is Sim City 4 deluxe en dat draait er echt zeer soepel op (wat ik ook wel eens in tablet modus speel omdat je dus alleen je muis nodig hebt bij het spel :P), maja toevallig vraagt mijn fav. spelletje meer van je CPU dan van je videokaart ;) dus dat kwam toevallig gewoon goed uit.
Verder draait ie ook gewoon 1080p films soepel sinds ik Windows 7 erop heb geïnstalleerd. Bij Vista ging hij haperen, dat was in het begin dus wel een tegenvaller toen ik dat merkte.

Verder gebruik ik hem ook op school en maak ik me aantekeningen erop. Schrijfen gaat imo gewoon prima, misschien dat je even aan moet wennen want voor een tablet is ie misschien toch wel wat dik en kan irritant zijn bij het schrijven, ikzelf ben er gewoon gewend aan geraakt.

Punt wat minder is, is wel de accuduur die is iets langer als 4.0 uur op energiebesparing. Als ik dan in college zit heb ik hem wel meestal daarop staan. Wanneer ik volgend jaar met een nieuwe studie ga beginnen schaf ik me wel nog een 2de accu aan. Dit is in principe gewoon een afweging die je maakt ik wou gewoon een volwaardige vervanger van me vorige normale laptop en dus nu niet opeens minder snelheid krijgen. En 1 laptop en 1 tablet zie ik ook niet zitten.

Verder vond ik het design wel mooi, het is mat-achig en niet zo glanzend als bij andere modellen (wat ik lelijk vind).

Ik zat eerst nog erg te twijfelen of ik moest wachten tot Win7 uitkwam vanwege de Multitouch ondersteuning enzo. Ik ben toen toch voor deze laptop gegaan, die dus single touch is, omdat ik gewoon weg de meerwaarde van multitouch nog niet zie en ook niet verwacht deze te zien zal in de aankomende 2-3 jaar. Enigste waar het gebruikt wordt is met plaatjes en wat kleine spelletjes.

Als je meer wilt weten kun je het beste even kijken in Het grote Tablet PC topic topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ChromeTouch moet je inderdaad ff twee keer goed zeggen dat hij altijd (behalve in textboxes) moet werken, zonder hotkey. Het is wel 'n fijne plugin, maar last time I checked kostte het toch behoorlijk wat performance. En wat ik ervoor terug kreeg was niet meer dan een gimmick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
En mijn theme:
Brushed Theme, ziet er uit als geborsteld metaal. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 23:46
hoi,

gisteren heb ik chrome geïnstalleerd, en ik vind het een snelle browser.
Gisteren is ook een nieuwe FF uitgebracht en ik las de reviews van Tweakers en ik kon meerdere malen lezen dat Chrome de privacy van gebruikers niet respecteert.
Simpele vraag: is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Er zijn zover ik weet geen concrete aanwijzingen dat google privacy schendt, maar Chrome houdt wel informatie bij met wat jij allemaal gedaan hebt en volgens mij wordt bepaalde informatie naar hun doorgestuurd.

Het is ook erg in hun eigenbelang om geen privacy te schenden, de imagoschade en geldschade is aanzienlijk als blijkt dat ze het niet zo nauw nemen. Dat komt omdat google geen geld vraagt voor producten aan de eindconsument, en ze dus helemaal afhankelijk zijn van de goodwill van de consument om hun services te gebruiken.

Maar google kan via de verschillende onderdelen (searchengine, maps, chrome, earth) wel heel erg veel informatie over jou (of eigenlijk jouw ip-adres) verzamelen, dus dat maakt een aantal mensen wel wat nerveus.

Als je niet overtuigd bent van hun privacy-beleid, dan kan je kan ook chromium gebruiken, die zendt volgens mij geen informatie naar Google door.

[ Voor 30% gewijzigd door sewer op 22-01-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je hebt ook een fork van Chromium, Iron: http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php
SRWare Iron: The browser of the future - based on the free Sourcecode "Chromium" - without any problems at privacy and security

[ Voor 44% gewijzigd door jelmervos op 22-01-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Het maakt mij niet zo heel veel uit. Ik vertrouw Google wel, en het is idd slecht als er een privacyschandaal uitlekt, dus ze zullen zorgen dat dat niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Laatst online: 21-12-2019
Als ik een extensie installeer krijg ik meestal de melding:
'Deze extensie heeft toegang tot uw browsergeschiedenis en privegegevens op eBay (was een eBay extensie).
Extensies die niet van Google zelf zijn vertrouw ik dan ook niet, of ben ik nou te paranoia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik denk dat je te paranoia bent. De extensies worden toch door Google gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 16:26
Weet iemand hoe je de downloadsnelheid kan checken in Chrome? IE Explorer liet het altijd zien in het venster, maar bij Chrome verdwijnt het in je taakbalk en that's it... Niet dat het heel spannend is, maar soms wil ik het gewoon even weten. Zie ik iets over het hoofd?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

Kun je bij het totaaloverzicht van je downloads terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/c35497654d370fdede3ada57dde3c9fe4g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik dacht dat de browser zelf niet vast kon lopen aangezien elk tabblad een eigen proces heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dat is ook zo. Maar hij herstelde wel de tabs netjes daarna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
thijsje66 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:41:
En mijn theme:
Brushed Theme, ziet er uit als geborsteld metaal. Zeker een aanrader!
Die gebruik ik ook op m'n laptop.
Zojuist wil ik 'm op m'n pc instellen, maar is 'ie nergens te vinden _O-

edit: hier posten helpt wel :') Na 5 seconden vind ik 'm zelf terwijl ik al tig dagen aan het zoeken ben.

Tabje "Thems by Google" moest ik hebben |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 23-01-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b5b5cd921deb/4b5b5cd914719-chrome_spacet.jpg
niet helemaal de bedoeling lijkt me :P

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 23-01-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Saven schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:35:
[afbeelding]
niet helemaal de bedoeling lijkt me :P
Haha, kan ik met een paar dagen oude Chromium build op Win7 ook. Laten we het er maar op houden dat de (ingehackte?) tabs in het venster hier de oorzaak van zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Anoniem: 296939 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:03:
Ik dacht dat de browser zelf niet vast kon lopen aangezien elk tabblad een eigen proces heeft ...
Nee, want er is altijd een proces nodig dat de processen coordineert, het venster tekent waar de tabs instaan en voor services zorgt die elke tab nodig heeft (bookmarks, geschiedenis, etc.). De bulk van het werk (rendering, scripts) gebeurt echter in de sandboxed tabs met elk hun eigen proces.

De renderer-processen in de sandbox moeten soms communiceren met het main-proces (bezochte links worden bijv. anders weergegeven, dus moet de renderer kijken of de URL in de geschiedenis voorkomt, maar het render-proces mag zelf geen IO doen omdat het in de sandbox draait). Hierbij kan iets misgaan of crashen, maar het idee is dat deze communicatie heel strak gedefinieerd is en dus onmogelijk of zeer moeilijk te misbruiken is :)

Als een tab-proces crasht, gaat alleen die tab onderuit. Crasht het main-proces dan gaat heel de browser down. Malicious websites misbruiken bugs in de complexe renderer en script-engine, en daar komen ook vrijwel alle crashes vandaan. Daarom draait dat deel in een sandbox en aparte processen.

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 23-01-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Er is een nieuwe stable uit. Dit is de eerste stabiele versie in de 4.0 reeks, met extensies en bookmark sync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vKqfOgODOT4CeLpPjhguxaI8/full.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 07:43
dat HTML-5 werkt geniaal snel, echt 10x zo snel als Flash, past natuurlijk erg goed in het karakter van Chrome.

Helaas is de kwaliteit wel ruk vergeleken met Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

scorpie

Supra Addict

En op bijvoorbeeld Youtube loopt de afspeelbalk niet goed mee, dus je ziet niet hoever je filmpje nou eigenlijk is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Mooi zo. Helaas nog niet voor linux. Zijn de extensies al wel op de dev voor linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 09:10

Matis

Rubber Rocket

ApexAlpha schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:28:
dat HTML-5 werkt geniaal snel, echt 10x zo snel als Flash, past natuurlijk erg goed in het karakter van Chrome.

Helaas is de kwaliteit wel ruk vergeleken met Flash.
Heb je het nu over Feather of de HTML5 beta?

Feather is sws erg goed gelukt, videokwaliteit geef ik toch niet zo veel om, ik luister meestal naar muziek op Youtube.

Ik vind het wel een goede beta-ontwikkeling, die HTML5 :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
En ik ben ook over op Chrome, nadat deze nu ook extensies ondersteund in de stable. Controleert Chrome ook automatisch op updates voor extensies zoals Firefox? Ik kan nergens zo een functie zien namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door -Edwin- op 25-01-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Extensies werken ook op Linux. Iig op Xubuntu, ik heb mijn extensies er nou al op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Shit. Met 4.0 is m'n o zo mooie Brushed thema naar de galemiezen :P
Reinstal van het Theme doet wonderen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 25-01-2010 23:44 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost