Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.509 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Iemand die ook last heeft van Hd activiteit bij het gebruiken van chrome?

Ik weet niet wat me hd aan het doen is maar tijdens het gebruiken van chrome blijft het hd lampje knipperen en hoor ik dus ook een bewerking afgewisseld door niets en dan weer, dit herhaalt zich todat ik chrome afsluit...
Modbreak:Is het echt zo moeilijk om even te zoeken, of zelfs maar de veelgestelde vragen in de topicstart te lezen?

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 05-09-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik mis alleen het scrollen door de tabs met de muis en het gedrag ervan. als in: wanneer een nieuwe tab, wanneer in het open tab etc. (bij FF: de tabbed browsing opties)

[ Voor 11% gewijzigd door thejoker80 op 05-09-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben gek op de minimalistische interface met name het verdwijnen van die halve centimeter die je boven elk programma ziet. Want waarom zit die ruimte er in godsnaam in ieder programma? Het verteld je wat het programma is maar dat kun je ook zien door naar het programma zelf te kijken. Complete verspilling van ruimte. Het zelfde geld voor het zoek venster in IE dat is in chrome netjes in de adresbalk geintegreerd.

Waar ik geen fan van ben zijn de apparte processen. Ze zijn in het leven geroepen om te voorkomen dat je hele browser crashed als er een bug in 1 tab voorkomt. Maar dat is een lap middel. Wat ik wil is dat de tabs niet meer crashen en niet dat ze alleen maar voorkomen dat alle tabs sluiten. Nu wordt mijn proccess tab in de taskmanager voor 70% gevult met chrome proccessen. Niet erg minimalistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net even het voordeel gezien van die apparte procesen.
Had 6 tabs openen, in 1 tab liep Flash vast.
Netjes een melding, die tab viel weg, maar de rest bleef vrolijk doorgaan :)
Erg handig ! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

lasharor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:40:

Ik weet niet wat me hd aan het doen is maar tijdens het gebruiken van chrome blijft het hd lampje knipperen en hoor ik dus ook een bewerking afgewisseld door niets en dan weer, dit herhaalt zich todat ik chrome afsluit...
Je bedoelt dit:
:? Waarom ratelt mijn harde schijf zo?
De SafeBrowsing-feature (anti-malware, anti-phishing) update elke 30 minuten z'n blacklists. Het uitschakelen hiervan kan het probleem verhelpen (bron 1, bron 2)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ha! Weer een fout gevonden.
Na het openen van meerde tabbladen en het sluiten van een paar kreeg ik dit resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.brouwernetwork.nl/foutje.png

radiokeuze.nl die zogenaamt fok heet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Mocht iemand het werkelijk lukken om CPU-Optimised PGO builds te maken wil diegenen dan deze dan benchmarken tegen een gewone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Seth_Chaos schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:56:
Waar ik geen fan van ben zijn de apparte processen. Ze zijn in het leven geroepen om te voorkomen dat je hele browser crashed als er een bug in 1 tab voorkomt. Maar dat is een lap middel. Wat ik wil is dat de tabs niet meer crashen en niet dat ze alleen maar voorkomen dat alle tabs sluiten. .
Je wil dat de tabs niet meer crashen, en dat is nou net iets waar Google(/FF/IE) niets aan kan doen, er wordt namelijk code getoond die niet van Google afkomstig is maar van de makers van de verschillende sites. Er zijn zo ontzettend veel mensen die een kapotte site maken, omdat ze expres de boel willen laten crashen of, in het overgrote merendeel van de gevallen, omdat de "devs" ontzettende prutsers zijn.

Het is dus niet mogelijk om een tab volledig crashproof te maken. In de huidige versies van IE en FF neemt een crashende tab je hele browser mee. In Chrome is alleen die ene tab dood.

Wat heeft je voorkeur?

En dat er 100 processen in je task manager verschijnen heeft helemaal niets met minimalisme te maken. Ten eerste, waarom heb jij 100 tabs open? Ten tweede, het is prima om een CPU/het geheugen/het OS zo optimaal mogelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

He, kijk nou wat er hieronder in de google ads verschijnt :)
De nieuwe Google-browser
Minimalistische browser, eenvoudig
in gebruik. Download Google Chrome.
Probeer Google Chrome
Een nieuwe benadering van browsers.
Download Google Chrome vandaag.

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 05-09-2008 10:26 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Hmm, dat is natuurlijk wel een flaw in adsense. Waarom laten ze mij die ad zien als ik Chrome al draai. Zou ik niet verwachten aangezien altijd bezig is met ads leveren aan de juiste doelgroep :+.

Weet iemand trouwens al wat de verschillen tussen Chrome en Chromium gaan zijn? Ik neem aan dat Google nog wat veranderingen aanbrengt aan Chromium voordat ze het releasen onder de Google naam. En dan heb ik het natuurlijk over dataverzamel zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Er is weinig/geen verschil behalve wat icoontjes en copyright. Beide versies hebben dezelfde trunk source.

Wat wel leuk is dat ze op dit moment bezig zijn om Webkit te updaten naar bleeding edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij mij lukt het me niet om me aan te melden voor igoogle (persoonlijke google pagina).

Ik kom ook niet bij mijn gmail account omdat het aanmelden niet wil lukken.
Als ik de aanmeld link aanklik da krijg ik een blank scherm wat verder niets meer doet.

Toch vreemd dat aanmelden bij chrome niet lukt terwijl het bij firefox en IE geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
boomsma schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:
Bij mij lukt het me niet om me aan te melden voor igoogle (persoonlijke google pagina).

Als ik de aanmeld link aanklik da krijg ik een blank scherm wat verder niets meer doet.

Toch vreemd dat aanmelden bij chrome niet lukt terwijl het bij firefox en IE geen enkel probleem is.
Geen probleem met gmail hier hoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:25:
He, kijk nou wat er hieronder in de google ads verschijnt :)

[...]

[...]
Goh, heb ik geen last van met Ad Block Plus, tevens maar meteen ontopic: zolang er in Chrome geen Ad Block Plus-achtige plugins verschijnen, stap ik niet over.

[edit]
Even ter verduidelijking. Aangezien ik GoT/Tweakers.net steun, heb ik ABP ingesteld op "exlude site from rules" o.i.d.
Echter is het voor een boel andere sites een stuk sneller/minder frustrerend (denk grote flash-reclames midden over de tekst e.d.) om ABP aan te zetten.
Ik vind dit een enorme meerwaarde van Firefox. Zolang Chrome dit niet gaat implementeren (en gezien de belangen van Google verwacht ik niet dat ze dat gaan doen) zal ik dus ook niet overstappen.

[ Voor 40% gewijzigd door Smultie op 05-09-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:42:
Er is weinig/geen verschil behalve wat icoontjes en copyright. Beide versies hebben dezelfde trunk source.

Wat wel leuk is dat ze op dit moment bezig zijn om Webkit te updaten naar bleeding edge
Waar heb je deze informatie vandaan? De source van Chrome is niet open, enkel die van Chromium. Google kan veranderingen erin brengen zonder dat we dat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
SMulTiE schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:44:
[...]

Goh, heb ik geen last van met Ad Block Plus, tevens maar meteen ontopic: zolang er in Chrome geen Ad Block Plus-achtige plugins verschijnen, stap ik niet over.
Je weet dat AdBlock niet is toegestaan op Tweakers? Als je geen ads wil kan je voor een abonnement kiezen, maar ze moeten ergens geld mee verdienen om de boel draaiende te houden natuurlijk.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
remmelt schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:22:

Je wil dat de tabs niet meer crashen, en dat is nou net iets waar Google(/FF/IE) niets aan kan doen, er wordt namelijk code getoond die niet van Google afkomstig is maar van de makers van de verschillende sites. Er zijn zo ontzettend veel mensen die een kapotte site maken, omdat ze expres de boel willen laten crashen of, in het overgrote merendeel van de gevallen, omdat de "devs" ontzettende prutsers zijn.

Het is dus niet mogelijk om een tab volledig crashproof te maken. In de huidige versies van IE en FF neemt een crashende tab je hele browser mee. In Chrome is alleen die ene tab dood.
mwa sorry dat ik het zo subtiel zeg hoor, maar ze hebben er niks van gebakken.
ik kan door zelfs maar te hoveren over een linkje naar bijv:
<a href="linkje:%">boe</a> de hele browser laten crashen.. wat nou appart proces? wat nou 1 tab?

Verder vind ik wel erg weinig opties in google chrome zitten. Dingen die in firefox erg normaal zijn ('start searching as you type', etc.) mis ik echt
(en natuurlijk de plugins, maar die komen wel)

verder zit er een bug in met scrollen van je touchpad. Dit werkt gewoon niet. erg vervelend als ik op me laptop in de trein zit.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:24:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan? De source van Chrome is niet open, enkel die van Chromium. Google kan veranderingen erin brengen zonder dat we dat merken.
De source is hetzelfde voor beide, het enige verschil een een compile time optie voor chrome of chromium, kijk maar in de source van chromium.
BasieP schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:32:
[...]

mwa sorry dat ik het zo subtiel zeg hoor, maar ze hebben er niks van gebakken.
ik kan door zelfs maar te hoveren over een linkje naar bijv:
<a href="linkje:%">boe</a> de hele browser laten crashen.. wat nou appart proces? wat nou 1 tab?

Verder vind ik wel erg weinig opties in google chrome zitten. Dingen die in firefox erg normaal zijn ('start searching as you type', etc.) mis ik echt
(en natuurlijk de plugins, maar die komen wel)

verder zit er een bug in met scrollen van je touchpad. Dit werkt gewoon niet. erg vervelend als ik op me laptop in de trein zit.
Die % bug is al gefixed in de source en triggerde een bug in chrome zelf niet in de tabs. De tabs blijven een child-process van chrome zelf

Search as you type zit er juist wel en dat is de feature waar alle privacy peeps over lopen te klagen.
Ze hebben de feature wel iets aangepast om minder annoying te zijn

Scrollbug is bekend en word aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:37:
[...]

Die % bug is al gefixed in de source en triggerde een bug in chrome zelf niet in de tabs. De tabs blijven een child-process van chrome zelf

Search as you type zit er juist wel en dat is de feature waar alle privacy peeps over loopen te klagen.

Scrollbug is bekend en word aan gewerkt
Hij doelt up de "find as you type" functie in firefox, waardoor je gewoon kunt gaan beginnen te typen, en FF dan automatisch wat je typt opzoekt in de text op de pagina zelf. Daarvan gaat helemaal niets naar Google, MS, de CIA of wie dan ook :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:32:
[...]
Ja maar je moet je laptop ook gewoon op schoot houden. ;)

Ze zijn in ieder geval nog wel even bezig als je ze Firefox in willen halen, maar ze hebben er wel genoeg geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:37:
[...]

De source is hetzelfde voor beide, het enige verschil een een compile time optie voor chrome of chromium, kijk maar in de source van chromium.
Uhm, hoe weet jij dat? Google kan alles aanpassen voordat ze het compilen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Chakotay schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:39:
[...]

Hij doelt up de "find as you type" functie in firefox, waardoor je gewoon kunt gaan beginnen te typen, en FF dan automatisch wat je typt opzoekt in de text op de pagina zelf. Daarvan gaat helemaal niets naar Google, MS, de CIA of wie dan ook :)
Mischien dat ik de feature niet ken dan.

Wat chrome wel heeft is zoeken terwijl je typt in de adres balk EN als je CRTL+F typt heb je ook find as you type op de pagina zelf, inclusief mooi aangegeven waar de andere results zitten (als gele streepjes in de sleepbalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:42:
[...]
Uhm, hoe weet jij dat? Google kan alles aanpassen voordat ze het compilen hoor...
Iedereen die dat wil kan het weten omdat het in de source code staat die iedereen kan zien? het build script wat de buildbot gebruikt is ook inzichtelijk?

Natuurlijk kan google stiekem een 2de buildscript hebben en die gebruiken, dat kan elk bedrijf doen.
Om dat te bewijzen zul je chrome uitelkaar moeten slopen.

EDIT:
Ik denk dat Chrome stable releases met google branding moet voorstellen en Chromium unstable bleeding edge

[ Voor 12% gewijzigd door Tetsuo55 op 05-09-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:47:
[...]

Iedereen die dat wil kan het weten omdat het in de source code staat die iedereen kan zien? het build script wat de buildbot gebruikt is ook inzichtelijk?

Natuurlijk kan google stiekem een 2de buildscript hebben en die gebruiken, dat kan elk bedrijf doen.
Om dat te bewijzen zul je chrome uitelkaar moeten slopen.

EDIT:
Ik denk dat Chrome stable releases met google branding moet voorstellen en Chromium unstable bleeding edge
Dus je weet het dus niet. Waarom verklaar je dan dat Google geen aanpassingen doet terwijl je het zelf niet eens weet. Ja, ik weet dat Chromium open source is. Ik weet dat iedereen dat kan checken. Maar Google zegt niks over eventuele aanpassingen die ze doen in Chrome voordat ze het compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:00:
[...]

Dus je weet het dus niet. Waarom verklaar je dan dat Google geen aanpassingen doet terwijl je het zelf niet eens weet. Ja, ik weet dat Chromium open source is. Ik weet dat iedereen dat kan checken. Maar Google zegt niks over eventuele aanpassingen die ze doen in Chrome voordat ze het compilen.
Time will tell, je kunt google chrome zelf compilen en kijken wat het verschil is, de oude versies worden gearchiveerd in de svn tree. Als je omgeving hetzelfde is als die van google-build-bot zou de binary bit-voor-bit gelijk moeten zijn.

Ik weet alleen wat ze laten zien, en wat ze laten zien is een complete werkende google chrome sourcecode met als enig verschil wat copyright zinnetjes en plaatjes(ten opzichte van chromium)

chromium is de developement omgeving en google chrome is de officiele release, je zult dus nooit een officiele chromium release zien als ze hun huidige werkwijze aanhouden.

Daarnaast komt er een linux versie van google chrome die je zelf kan/moet compilen, dan kan google dus echt niets meer verbergen

[ Voor 27% gewijzigd door Tetsuo55 op 05-09-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik, als ik een pagina wil uitprinten, ook de achtergrond mee uitprinten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Punksmurf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:29:
[...]

Je weet dat AdBlock niet is toegestaan op Tweakers? Als je geen ads wil kan je voor een abonnement kiezen, maar ze moeten ergens geld mee verdienen om de boel draaiende te houden natuurlijk.
Gelukkig kun je sites op een greenlist zetten hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

SMulTiE schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:06:
Gelukkig kun je sites op een greenlist zetten hè :)
Grappig om dit te zeggen terwijl je eerder vermeldt dat je 'geen last' hebt van Google Adsense reclames op GoT... :z

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ikbenwouter schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:37:
[...]

Grappig om dit te zeggen terwijl je eerder vermeldt dat je 'geen last' hebt van Google Adsense reclames op GoT... :z
"Geen last hoef te hebben" was een betere woordkeuze geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
boomsma schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:

Ik heb precies hetzelfde, zowel bij gmail als bij igoogle krijg ik een blanco pagina die niks meer doet. Op het moment zit ik achter een proxy, zal het thuis nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07
Probleem van de beveiligde pagina's achter proxy is al bekend. In de nightly builds is dat opgelost, dus ik zou die es proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah vervelend: Chrome blijft een Nederlandse Google.com geven als ik wat intik, ookal is de taal van mijn Windows én die van Chrome Engels, en heb ik die ook ingesteld als enige taal bij de Languages instellingen. Deze kleine dingetjes houden me toch tegen om Chrome als default browser te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:32:
Bah vervelend: Chrome blijft een Nederlandse Google.com geven als ik wat intik, ookal is de taal van mijn Windows én die van Chrome Engels, en heb ik die ook ingesteld als enige taal bij de Languages instellingen. Deze kleine dingetjes houden me toch tegen om Chrome als default browser te gebruiken.
Maf. Ik klik 1 x op "Google.com in English", en ik krijg de Engelse pagina. Ook na afsluiten en opnieuw opstarten van Chrome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15
Heeft iemand enig idee waarom de buildbot zijn laatste build gisteravond heeft afgeleverd en daarna niets meer?

Voor de SP: Thema's: http://www.freechromethemes.com/

[ Voor 25% gewijzigd door Jogai op 05-09-2008 16:56 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:39:
[...]

Maf. Ik klik 1 x op "Google.com in English", en ik krijg de Engelse pagina. Ook na afsluiten en opnieuw opstarten van Chrome...
Ja heel maf inderdaad! Dat is normaal gesproken ook de manier waarop ik het fix (Firefox geeft het de allereerste keer ook in Nederlands bijv), maar Chrome wilde zich daar niet aan houden. Maar nu dus opeens wel, maar juist alleen na het sluiten en opnieuw openen van Chrome (in dezelfde 'sessie' niet).

Ook rottig is dat de titel van de pagina nergens in z'n volledigheid te zien is. In Firefox en Internet Explorer in de titelbalk van het scherm, maarja Chrome heeft geen titelbalk en op de tab komt het niet volledig te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:03:
Ook rottig is dat de titel van de pagina nergens in z'n volledigheid te zien is. In Firefox en Internet Explorer in de titelbalk van het scherm, maarja Chrome heeft geen titelbalk en op de tab komt het niet volledig te staan.
De enige manier om de hele titel te zien, is door de muis boven de betreffende tab te houden. Zelf lig ik er niet wakker van, maar ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:32:
De oplossing : Options > Default search > manage en daar een nieuwe entry aanmaken met de volgende eigenschappen :

Name : Google.com
Keyword : Google.com
url : http:// www.google.com/search?hl=en&q=%s&btnG=Google+Search

(Even de spatie weghalen bij http://, zonder die spatie gaat er iets mis met de opmaak hier)

En die dan als default instellen. Dan heb je wel google.com ipv zoals in jou geval google.nl en in mijn geval google.de. Waar ik me suf aan erger want dan krijg je compleet andere resultaten dan google.com

Chrome blijft natuurlijk een mindere browser die zo'n beetje alles gejat heeft van de betere Opera, maar ja een beetje klooien met beta-ware is altijd leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 05-09-2008 18:04 . Reden: wat minder scherp verwoorden van het opera vergelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:50:
[...]

De oplossing : Options > Default search > manage en daar een nieuwe entry aanmaken met de volgende eigenschappen :

Name : Google.com
Keyword : Google.com
url : http:// www.google.com/search?hl=en&q=%s&btnG=Google+Search

(Even de spatie weghalen bij http://, zonder die spatie gaat er iets mis met de opmaak hier)

En die dan als default instellen. Dan heb je wel google.com ipv zoals in jou geval google.nl en in mijn geval google.de. Waar ik me suf aan erger want dan krijg je compleet andere resultaten dan google.com

Chrome blijft natuurlijk een prut browser in vergelijk met Opera, maar ja een beetje klooien met beta-ware is altijd leuk.
Bedankt. Wat ik me net bedacht is dat door zoiets te doen er ook gewoon "I'm feeling lucky" toe te voegen is door de btnG parameter aan te passen. :-O

En tsja... prut browser in vergelijking met X, Y of Z: het is maar net wat je in een browser zoekt. Ik vind Opera ook de beste browser op allerlei vlakken, maar gebruik het niet omdat ik simpelweg Firefox veel lekkerder vind in het dagelijks gebruik. En Chrome vind ik persoonlijk beter dan de anderen op bepaalde vlakken met in het bijzonder de gebruikersinterface (no nonsense) en de minimalistischheid (is dat een woord? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

lasharor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:40:

Ik weet niet wat me hd aan het doen is maar tijdens het gebruiken van chrome blijft het hd lampje knipperen en hoor ik dus ook een bewerking afgewisseld door niets en dan weer, dit herhaalt zich todat ik chrome afsluit...[modbreak]Is het echt zo moeilijk om even te zoeken, of zelfs maar de veelgestelde vragen in de topicstart te lezen?[/]
Ik heb het hier dus over constante activiteit, blijft ook nadat ik dat anti-malware ding heb aangezet,

leuk dat je een modje bent maar gelijk me post editten met een modbreak slaat imo nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een 'Google Lucky' search engine aangemaakt en deze als default ingesteld. Deze gaat naar de eerste hit van Google:
code:
1
{google:baseURL}search?{google:RLZ}{google:acceptedSuggestion}{google:originalQueryForSuggestion}sourceid=chrome&ie={inputEncoding}&q=%s&btnI=745

(Gekopiëerd van 'Google' en '&btnI=745' erachter geplakt). De oude Google heb ik de keyword 'g' gegeven, nu kan ik 'g <spatie> <tab>' doen om alsnog op Google te zoeken. Glory!

Edit:
Bovenstaande URL gebruikt altijd de I'm Feeling Lucky optie van Google. Als je hetzelfde wilt als het in Firefox gaat, gebruik dan de volgende URL:
code:
1
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=%s

Deze gebruikt voor sommige termen (bijv. 'imdb lotr') wel de I'm Feeling Lucky optie en voor sommige termen niet ('asd', 'winamp drop box'). Ik heb geen idee waarop dit gebaseerd is, maar als je dit gewend bent van Firefox is dit wel fijn (vind ik).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
RetroTycoon schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:26:
[...]

Op de devsite (Chromium) staat heel vrolijk een zippertje op je te wachten om op jouw locatie te worden uitgepakt :)
dank dank, ga er naar op zoek!

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
Ik vind het prima werken, ziet er mooi uit, maar uiteindelijk maakt het me geen reet uit welke browser ik heb. Zolang hij goed werkt, wat ook Firefox doet, gaat het echt gewoon om persoonlijke voorkeur. Chrome is qua locatie van dingen toch wel erg wennen en ik heb het wat minder met dropdown boxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Google Chrome Tips. Paar dingen ertussen die ik nog niet kende :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Jogai schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:40:
Heeft iemand enig idee waarom de buildbot zijn laatste build gisteravond heeft afgeleverd en daarna niets meer?

Er is een source cleanup gaande in voorbereiding van de Webkit merge, dit heeft tot gevolg dat de compiles failen en er geen zichtbare updates zijn. (kan ook opzettelijk stopgezet zijn wegens bovenstaande reden)

Immidels zijn er weer builds, heb nog niet gekeken of de webkit merge al compleet is

EDIT: er zijn weer builds omdat ze een tijdelijke hack hebben gemaakt om de bug te omzeilen

[ Voor 7% gewijzigd door Tetsuo55 op 05-09-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 07:49
Is er nu echt geen mogelijk om in 1 keer meerdere startpagina's in te stellen? Ik heb standaard 9 startpagina's, in IE of FF kan ik gewoon alles in 1 lijntje ingeven (copy/paste uit txt), hier moet ik iedere keer 9x Toevoegen doen... :/

edit:

Heb het uit de Preferences file van Chrome naar die van Chromium gekopieerd, dus het is nu nog snel in orde, maar handig is hun manier van werken nu nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 05-09-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard heb ik Chrome ook geprobeerd, en ik ben niet zo vol lof zoals een hoop hier. Ja, het start retesnel op, maar voor de rest vind ik de snelheid vergelijkbaar met die van Firefox.
Verder mis ik een hoop features, waaronder dus plugins. Layout vind ik ook niet erg prettig, ik heb liever de tabs onder de adressbar.
Wel hulde dat ze voor een beta zo'n product neer kunnen zetten, dat belooft wat voor de toekomst.
Voorlopig blijf ik Firefox 3 gebruiken als main browser, maar ik zal zeker Chrome in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3398&p=4

Twee opvallende dingen: 1: Google start nagenoeg even snel op als IE7, hoe krijgen ze het voor mekaar, knap!

2: minder leuk punt, IE komt in 6 van de 9 snelheidstest als snelste naar voren.... WTF?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Sjah schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:53:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3398&p=4

Twee opvallende dingen: 1: Google start nagenoeg even snel op als IE7, hoe krijgen ze het voor mekaar, knap!

2: minder leuk punt, IE komt in 6 van de 9 snelheidstest als snelste naar voren.... WTF?!
Die resultaten zouden bijna allemaal in voordeel van Chromium SVN zijn als die ook was getest. Er zitten een aantal bugs de google chrome die in SVN gefixed zijn. Ik haal bijvoorbeeld 18% betere score met de javascript tests

De grootste bottleneck in Chrome/Chromium is naar mijn idee de file reader/parser.

[ Voor 6% gewijzigd door Tetsuo55 op 05-09-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 20:40
Mensen praten IE7 ook graag langzaam, vergeet dat niet.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:14:
Mensen praten IE7 ook graag langzaam, vergeet dat niet.
Het is gewoon een stuk langzamer als Chrome.
Serieus hoor, draai nu 2 dagen Chrome, wat is dit heerlijk zeg.
Overzichtelijk, geen onnodige balken net als in IE & FF, rete-snel :) Top browser !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb FF vrij kaal, alleen een menubar, en de adresbar met wat knoppen. Verder niets. Wat dat betreft hou ik ook niet van onnodige bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:34:
Ik heb FF vrij kaal, alleen een menubar, en de adresbar met wat knoppen. Verder niets. Wat dat betreft hou ik ook niet van onnodige bende.
Overstappen op chrome dan ;) Nog sneller ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 09:13

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:34:
Hier nog zo iemand :p

Ik gebruik wel addons voor FF maar wel maar enkele die ik echt nodig heb. Voornamelijk ABP (add block plus). En als er 1 addon voor Chrome snel zal gemaakt zijn zal het die wel zijn. Voor mij is Chrome dus perfect.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:37:
[...]

Overstappen op chrome dan ;) Nog sneller ook :D
Mijn ervaring is anders, alleen opstarten is merkbaar sneller. (Intel Centrino laptop Pentium M@1,6ghz, 760mb ram)

En idd, Ad Block Plus is een gemis in Chrome momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 15:51

Arethusa

Niet die server

Mijn rss reader pikte de volgende post op. En hier onder een citaat.
...So why do it? The only sensible reason I came with is this one: they want a better "runtime" for their Gmail, Documents and other Web apps. Why? Creating complex Ajax apps cost too much right now and on top of that, the browser was not meant to host such complex apps. Google surely wants to reduce their development cost and they surely want to offer more functionality but they are limited right now by the platform itself, the Web browser. By releasing their own browser, they will control the platform.
Wat denken jullie hier van? Zou dit eigenlijk de echte reden zijn waarom Chrome geboren is? Een runtime voor Google aps? Of wil Google met Chrome zich in de browsermarkt storten en zich naar een nr 1 positie werken.

Zelf denk ik het eerst, als het niet werkt op iets anders bouw dan je eigen implementatie.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik gebruik in Fx 12 extensie's waarvan ik er hoogstens 3 zou willen opgeven. Fx is gewoon ultiem naar jouw smaak aan te passen, zolang dat bij Chrome niet is, zie ik geen reden om over te stappen.

Op een manier is Chrome meer IE7 dan dat het Fx is. Het is ook vrij kaal, weinig aan te passen, doet wat het moet doen ,browsen, en start even snel op als IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Ze geven zelf aan dat het de eerste is.

Browsers kunnen het gewicht van complexe web-applicaties niet aan dus hebben ze zelf een proof-of-conept browser gemaakt die het goed kan.

Het kan hun verder niet veel schelen of chrome nu de marktleider wordt of dat de andere browsers sneller worden als Chrome. Een duidelijke Win-Win voor Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Arethusa schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:04:
Mijn rss reader pikte de volgende post op. En hier onder een citaat.

[...]

Wat denken jullie hier van? Zou dit eigenlijk de echte reden zijn waarom Chrome geboren is? Een runtime voor Google aps? Of wil Google met Chrome zich in de browsermarkt storten en zich naar een nr 1 positie werken.

Zelf denk ik het eerst, als het niet werkt op iets anders bouw dan je eigen implementatie.
Die post klopt ook, maar dat is ook niet zo moeilijk te verzinnen omdat Google dat zelf al uitgelegd heeft ;) Zolang ze zich aan de standaarden houden (wat ze ook doen met Webkit) vind ik het prima, zal de web app markt zekers goed doen.

Mja, helemaal met Tetsuo55 eens dus, alleen wat langzamer getypt :P

[ Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 05-09-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 15:51

Arethusa

Niet die server

Ik moet me duidelijk beter inlezen voordat ik dergelijke vragen stel. Bedankt voor het linkje en het antwoord op de post :)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arethusa schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:04:
Wat denken jullie hier van? Zou dit eigenlijk de echte reden zijn waarom Chrome geboren is? Een runtime voor Google aps?
Lekker achterdochtig weer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:18:
Het is gewoon een stuk langzamer als Chrome.
Serieus hoor, draai nu 2 dagen Chrome, wat is dit heerlijk zeg.
Overzichtelijk, geen onnodige balken net als in IE & FF, rete-snel :) Top browser!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mIX6quwyyM2KsUHZjE93ZlDQ/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Chrome en dual monitorsetup geeft hier helaas problemen. Verplaatsen van browserwindow met 1 klik naar andere scherm gaat niet. Ik gebruik ultramon maar die kan er blijkbaar niet mee overweg en ook het fullscreen openen van een browserscherm op het 2e scherm is niet mogelijk. Toch maar ff teruggevallen op IE7, jammer want verder ben ik erg tevreden over Chrome. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Bij mij werkt alles prima hoor. Dualscreen setup, Ultramon, ook met 1knop, en Chrome.
geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Meer mensen met af en toe stotteren? Als ik een nieuw tab open stoppen flashfilmpjes een paar seconden, en een nieuw tab reageert soms pas na meer dan 5 seconden op invoer.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Jogai schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:40:

Zo, die theme site gaan problemen krijgen met hun domeinnaam en Google's logo op de site!

Op mijn tweede monitor maximaliseert Chrome ook niet goed, het venster krijgt de afmetingen van mijn hoofdmonitor.

Ik vind deze nieuwe browser wel een herhaling van de geschiedenis: Tijdje geleden al had je Netscape, daarna Mozilla (suite). Die werd logger en logger, dus werd er een nieuw project gestart: Firefox. In het begin voelde dat heel snel, ook simpel, maar met alle nieuwe features, plugins is het ook weer trager en trager geworden.

Met Chrome kan hetzelfde gebeuren: Nu is het lekker snel, maar er zijn weinig opties, geen plugins, nauwelijks themes. Op den duur wordt dat toch weer verwacht en ingebouwd en zal de snelheid weer af gaan nemen. En dan start er vast weer een nieuw project met een minimalistische eerste release die snel aanvoelt.

Edit:
FirePuma142 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:45:
Meer mensen met af en toe stotteren? Als ik een nieuw tab open stoppen flashfilmpjes een paar seconden, en een nieuw tab reageert soms pas na meer dan 5 seconden op invoer.
Ik vind Flash ook niet al te soepel inderdaad. Zie je met filmpjes maar ook andere Flash onderdelen die wat van je systeem vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door mocean op 06-09-2008 03:03 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Pieterke schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 01:39:
Bij mij werkt alles prima hoor. Dualscreen setup, Ultramon, ook met 1knop, en Chrome.
geen problemen :)
Draai je 2 keer dezelfe resolutie ? Ik niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het enige wat ik mij afvraag is het volgende ....

Google zijn inkomen is volgens mij nog voor 99% afkomstig van advertenties.

Wereldwijd word er ongeveer 25% Firefox gebruikt denk ik ongeveer.
Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat de meeste mensen op het werk niet met firefox kunnen surfen, en als dat wel kan hebben ze vaak een proxy die alleen een IE identificatie door laat.

Stel dat nu 10% van de surfers Firefox hebben met een add blocker.
Dat wil zeggen dat er met de servers die die ads hosten niet eens verbinding word gemaakt ... laat staat dat er op geklikt kan worden wat inkomsten zijn voor Google.

Stel dat er binnen een paar weken nu iemand een versie van Chromium bouwt met een add blocker vergelijkbaar met Add blocker Plus ? Of als het plugin systeem van Chromium niet al te moeilijk is .... een port van de hele extensie ... inclusief de mogelijkheid om je add blocker automatisch te laten updaten ? :)

Wat dan ? Laat Google dat toe ? Stel dat er iemand een build maakt waar Chromium die funcionaliteit heeft zonder plugins ? En dat het voor de rest mooie code is ... word die opgenomen in de main fork ? :)

Google kan toch echt niet het risico lopen dat hun eigen browser met add block functionaliteit zo poplulair word dat hun inkomsten op het spel staan ....

En dan nog het feit dat Chromium volledig open source is .... waar dus alle nieuwe technologie in te vinden is (niet echt nieuwe technologie .... de meeste functies zijn in IE8 Betá 2 terug te vinden en ook vooral Opera ... daar is ontzettend veel van afgekeken)

Vroeg of laat zouden alle sterken punten van Chromium toch in firefox terecht moeten komen.

Maar zoals gezegd .... het doel van Google hier achter is waarschijnlijk om betere platformen te krijgen voor hun applicaties ... of dat het nu Chrome word of dat Firefox snel word voorzien van Chrome truukjes ... maakt voor Google niks uit.

Alleen die add blockers ... dat moeten Google toch echt als bedreiging zien ....... :X

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrome lekker snel alleen merk ik op wat oudere computers dat die het af en toe wat minder doet als je applicaties tegelijk afspeelt.

Ik zit alleen met een probleem als ik bijvoorbeeld naar de site http://www.competentafstuderenenstagelopen.wolters.nl/
ga met Internet Explorer dan zie je links een tab met introductie met daaronder allemaal onderdelen.
Chrome laat dit 1 sec zien en dat verdwijnt het en heb je dus niets aan de site weet iemand waar dit probleem in kan zitten?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:02:
Chrome lekker snel alleen merk ik op wat oudere computers dat die het af en toe wat minder doet als je applicaties tegelijk afspeelt.

Ik zit alleen met een probleem als ik bijvoorbeeld naar de site http://www.competentafstuderenenstagelopen.wolters.nl/
ga met Internet Explorer dan zie je links een tab met introductie met daaronder allemaal onderdelen.
Chrome laat dit 1 sec zien en dat verdwijnt het en heb je dus niets aan de site weet iemand waar dit probleem in kan zitten?
Gewoon slecht gescript die site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Interessant leesvoer: The story behind Google Chrome :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 09:13

DinX

Motormuis

Chiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 03:19:
[...]
Op m'n werk gebruik ik een laptop van 1280x800 en een 21" CRT op 1280x1024 eraan en dat werkt perfect. Resizen, maximaliseren,.. zonder problemen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Chiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 03:19:
[...]
Ik draai niet 2x dezelfde reso. 22"ws en een 17"
Enige probleempje wat ik ondervind is dat de startbalk niet omhoog komt voor Chrome.
Nu dus maar ingesteld op altijd zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:21:
[...]

Gewoon slecht gescript die site ;)
Nou dan ga ik eens een mail sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een bladwijzerwerkblad (net zoals IE en FF) krijgen aan de linkerkant. Die bovenste balk vind ik niet handig. Verder wel tevreden. Snel en simpel internet browsertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb ook 2 screens (2x 19 inch TFT), maar kan je dan met 1 klik je browser laten openen op de 2e monitor als je al met je browser surft op je 1e..... Nooit geweten.....hoe dan (voor Fx in mijn geval)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
Sjah schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:50:
Ik heb ook 2 screens (2x 19 inch TFT), maar kan je dan met 1 klik je browser laten openen op de 2e monitor als je al met je browser surft op je 1e..... Nooit geweten.....hoe dan (voor Fx in mijn geval)?
http://realtimesoft.com/ultramon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een nieuwe versie van Chrome beschikbaar (about...).

Hoop dat alle geopende pagina's bij mij bewaard blijven, want het zijn er nogal wat.

Edit: geupdate, en uiteraard alles bewaard. Wat loopt het toch soepel!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Tabs bleven hier bewaard (heb ook die optie aanstaan dat hij ze bewaard). De about:%-bug is opgelost in deze release in ieder geval :).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Middelmuisknop niet gefixed :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:23
mmm, scrollen met je touchpad omhoog werkt ook nog niet :S Bummer... Is er ergens een changelog te vinden?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
Nog leuker is als je naar een willekeurig pagina bij Tweakers gaat in Chrome. Bij mij zien ze er allemaal zo uit:

Tweakers.net
Navigatie
Spring voorbij navigatie
Frontpage
Archieven
Pricewatch
Community
Jobs
My Tnet
Links
Zoeken

Frontpage

Index
Core
Pro
Games
Electronics
Mobile
Over Tweakers.net
Adverteren
Algemene Informatie
Algemene Voorwaarden
Contact
Pricewatch Manager
Tweakers.net FAQ
Statistieken
Bugs en features melden
Rss, xml en javascript feeds
Tweakers.mobi

Waarom is het een text pagina alleen? Bij alle andere sites ziet het er prima uit/. Maar bij mij op meerdere PCs (met XP en Vista) krijg ik alleen tekst met Chrome.
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt dan echt aan jou compu hoor. Ik ben na dagen intensief browsen nog geeneen pagina tegengekomen die niet goed werkt. Alleen de vi fp werkt niet (werd hier eerder gepost).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat ligt aan Vi, die moeten wat aanpassen, werkte ook niet in fx3. Werkt nog steeds niet in Safari on Windows, maargoed die gebruikt toch niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 09:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[b]mocean schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 03:00
Ik vind Flash ook niet al te soepel inderdaad. Zie je met filmpjes maar ook andere Flash onderdelen die wat van je systeem vragen.
Hier ditto. Flash en Acrobat plugins crashen opvallend vaak helaas. Maar goed, het is een beta en ik maak dus netjes een melding naar Google. Hopenlijk is het in de definitieve versie van Chrome opgelost.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:07:
[...]

Hier ditto. Flash en Acrobat plugins crashen opvallend vaak helaas. Maar goed, het is een beta en ik maak dus netjes een melding naar Google. Hopenlijk is het in de definitieve versie van Chrome opgelost.
Google gmail is ook nog steeds in beta zie ik. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat chrome snel klaar is met de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik mag wel zeggen dat ik de updateprocedure van Chrome wel goed vindt, hij kijkt als de pc loopt te idlen of er nog een update is, en installt die dan zonder iets te melden. Handig voor types als mijn pa. Ikzelf zou het wel handig vinden als ik een melding kreeg nadat er was geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
GoogleTalk update ook zo, geen gedoe, erg makkelijk. Maar inderdaad, een berichtje met 'er is een update geinstalleerd' zou wel prettig zijn.

Pffff ik moet nog wel wennen aan dat nieuwe icoontje... Ben al tijden gewoon het Fx icon te zoeken in m'n taakbalk als ik terug wil naar m'n browser maar die ben ik nu steeds kwijt :').

[ Voor 40% gewijzigd door Punksmurf op 06-09-2008 17:54 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Hmm, ik heb het nu ook draaien, ik vind hem wel wat sneller. Maar toch mis ik de statusbalk :x

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen op linux die snelheid belangrijk vinden.

Google eens op dillo. Die is volledig in C geschreven en nog veel sneller. Nee hij rendert lang niet alles en zeker niet alles goed maar het geeft een goed beeld van hoeveel vertraging de mainstream browsers nog hebben bij het renderen.

En ja ik weet dat dillo niet meer onderhouden wordt, het gaat ook meer om een voorbeeld te stellen in plaats van het als een serieuze kandidaat te zien om je huidige browser mee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

laat maar .... hier stond een guide om Chrome te laten werken op het werk onder user rechten /proxy / en een heleboel restricties .... maar modjes zullen vast lastig doen ... dus laat maar zitten ....

[ Voor 77% gewijzigd door Kain_niaK op 06-09-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Kain_niaK schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:17:
laat maar .... hier stond een guide om Chrome te laten werken op het werk onder user rechten /proxy / en een heleboel restricties .... maar modjes zullen vast lastig doen ... dus laat maar zitten ....
Hoezo, gewoon posten zou ik zeggen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Wokschotel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:17:
[...]

Hoezo, gewoon posten zou ik zeggen.
Dat vind ik als systeembeheerder wel nuttige informatie 8)

Ook hier heeft Chrome af en toe problemen op pagina's met Flash, hij bevriest dan een aantal seconden (onder Vista).

De applicationmode en minder geheugengebruik is voor mij de reden om deze browser op mijn werk iig al als standaardbrowser te gebruiken zoveel als kan.

Wel iets raars binnen mijn webmail gezien (worldclient van mdaemon) met formulieren, verder draait het prima

[ Voor 46% gewijzigd door ParaNoiMia op 06-09-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hans C schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:15:
Gisteren geïnstalleerd op de laptop. Nu al enthousiast. Bij het installeren op de desktop gebeurt echter iets raars. Je kunt niet aangeven waar het programma geïnstalleerd moet worden. Nu heb ik geen C schijf in mijn systeem en het installatieprogramma van Chrome houdt daar geen rekening mee. De PC loopt derhalve vast op de installatie, zeurende dat er geen C schijf gevonden is. Iemand hier al mee te maken gehad? Oplossing gevonden?
Je kunt een subst doen van een map op een andere partitie. Dan heb je een virtuele C:\ en kan ie vrolijk aan de slag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Speed Dial': de homepage toont standaard thumbnails van de 9 meest bezochte pagina's en een overzicht van recent gemaakte bookmarks en gesloten pagina's.
Jammer dat je die hoeveelheid nou niet zelf in kan stellen. Dat had ik wel verwacht van Google; dit was 1 van de klachten die ik had mbt Opera...

Verder uiteraard nog steeds super tevreden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ok ...... we zullen zien wat er gebeurt ..... waarschijnlijk komt hier allemaal rood te staan ....

Guide om Chrome te laten werken op een win xp netwerk omgeving als user zonder C: acces met proxy en een heleboel restricties. De redenen dat ik zelf zo veel stappen nodig had is dat ik Chrome Portable niet op mijn user space kan extracten ... niet genoeg plaats.

offtopic:
De reden daarvoor is dat ik ook Firefox gebruik en die neemt al mijn schijf ruimte in beslag. Heb je firefox niet nodig ... probeer dan gewoon Chrome Portable te downloaden en te extracten naar je user drive.

Daarom heb ik hem op de C: kunnen extracten maar ik heb daar normaal geen toegang laat staat dat ik een exe kan openen. Daarom deze guide. Dus geen commentaar dat ik iets omslachtig doe ... mijn systeem is jouw systeem niet .... :)

We gaan er van uit dat je een klein beetje netwerk space ter beschikking hebt.

Doet je bedrijfs proxy ergens moeilijk met downloaden van files ? Probeer http://www.zend2.com/ Deze encode je url en dat is soms precies wat je nodig hebt. In mijn geval kan ik zo dus wel exe's dowloaden en anders zoek ik naar zip files.

Stap 1 --> Portable Firefox downloaden. In mijn geval heb ik Portable Firefox 2.0.0.10
Deze kun je als zip file vinden en hoeft alleen maar uitgepakt te worden. Op de meeste XP netwerk omgevingen kun je de ingebouwde zip extractor gebruiken. Je plaats alle files op je netwerk drive.
We gaan firefox editenen dus gebruik liefst 2.0 ... bij 3.0 zijn er andere stappen nodig. Op zich maakt het niet uit want het eind doel is om Chrome te openen.

Stap 2 --> Rename de exe file naar een exe file die toegelaten is om te openen als die restrictie op je systeem staat. Dus rename bv naar iexplore.exe
Extensies kun je waarschijnlijk niet aanpassen maar alles voor .exe normaal wel.
En anders open je het met notepad of mail je jezelf de juiste file.

Stap 3 --> Start Portable Firefox.
Typ op de adresbalk c:
Kijk of je de files op je C drive ziet ... waarschijnlijk wel ... één van de redenen waarom sys admins niet zo dol zijn op firefox nadat alles netjes afgeschermd is.

Probeer een exe te open ... hij vraag je nu om deze exe op te slaan.
Je kunt met firefox niet rechtstreeks een exe uitvoeren .... dat is express zo gedaan als beveiliging.
Gelukkig kunnen we dit aanpassen :P

Stap 3 --> Download editor.
Wat we gaan aanpassen is een js bestand en dat werkt niet met notepad of word ... dus heb je een editor nodig. Je kunt een online editor zoeken of SciTe gebruiken zoals ik heb gedaan.
Download SciTe
http://scintilla.sourceforge.net/SciTE.html
Dit is een zip file met exe in. Zoals gezegd kan ik geen exe's rechstreeks downloaden ... de proxy verhindert dit ... maar zip files zijn geen probleem.

Ook weer hier ... kun je de exe niet openen ... probeer te renamen naar een file die je wel kunt openen. Als je helemaal geen exes kunt openen kun je portable firefox natuurlijk ook niet open krijgen in de eerste plaats.

Stap 4 --> Firefox manipuleren zodat exe's kunnen worden geopend met explorer.exe
Ergens op je netwerk drive staat nu dus een map met portable firefox.
En daar in staat ergens een map components
En we zoeken het bestand nsHelperAppDlg.js
>:)

Maar hier liefst EERST een copy van ... voor het geval dat.

Open dit met SciTe
Je kunt bij SciTe bij view de line numbers aan zetten.
Ga nu naar lijn 386

Daar zie je iets staat in de aard van
code:
1
if (shouldntRememberChoice && noDefaultApp) {

maak daar dit van
code:
1
 if (false) {

Staat het er niet zo duidelijk dan heb ik hier een ander voorbeeld

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 // if always-save and is-executable and no-handler
      // then set up simple ui
      var defaultApp = this.mLauncher.MIMEInfo.preferredApplicationHandler;
      var noDefaultApp = (!defaultApp || !defaultApp.path);
      var mimeType = this.mLauncher.MIMEInfo.MIMEType;
      var shouldntRememberChoice = (mimeType == "application/octet-stream" || 
                                    mimeType == "application/x-msdownload" ||
                                    this.mLauncher.targetFile.isExecutable());
      if (shouldntRememberChoice && noDefaultApp) {   <--- DIT MOET AANGEPAST WORDEN
        // hide featured choice 
        this.mDialog.document.getElementById("normalBox").collapsed = true;
        // show basic choice 
        this.mDialog.document.getElementById("basicBox").collapsed = false;
        // change button labels
        this.mDialog.document.documentElement.getButton("accept").label = this.dialogElement("strings").getString("unknownAccept.label");
        this.mDialog.document.documentElement.getButton("cancel").label = this.dialogElement("strings").getString("unknownCancel.label");
        // hide other handler
        this.mDialog.document.getElementById("openHandler").collapsed = true;
        // set save as the selected option
        this.dialogElement("mode").selectedItem = this.dialogElement("save");
      }

Nu ga je naar lijn 588

Dit zou er als volgt moeten uitzien

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  if (this.mLauncher.targetFile.isExecutable() || (
          (mimeType == "application/octet-stream" ||
           mimeType == "application/x-msdownload") && 
           !openWithDefaultOK)) {
        this.dialogElement("open").disabled = true;
        var openHandler = this.dialogElement("openHandler");
        openHandler.disabled = true;
        openHandler.selectedItem = null;
        modeGroup.selectedItem = this.dialogElement("save");
        return;
      }

Maar heel die code ongedaan door er een met /* comment van te maken. Zo dus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/*      if (this.mLauncher.targetFile.isExecutable() || (
          (mimeType == "application/octet-stream" ||
           mimeType == "application/x-msdownload") && 
           !openWithDefaultOK)) {
        this.dialogElement("open").disabled = true;
        var openHandler = this.dialogElement("openHandler");
        openHandler.disabled = true;
        openHandler.selectedItem = null;
        modeGroup.selectedItem = this.dialogElement("save");
        return;
      }*/

Nog één laatste stap.

Ga naar lijn 811
Daar staat
code:
1
if (needUpdate && this.mLauncher.MIMEInfo.MIMEType != "application/octet-stream")

Daar maak je dit van
code:
1
if (needUpdate)

En nu opslaan er firefox restarten !!!!

Stap 5 --> Exe files van heel je pc openen via firefox die explorer.exe oproept met de juiste code.

Typ op de adres balk van firefox C:
Ga naar je WINDOWS map.
Daar staat ergens explorer.exe
Klik daar op en kies om het op te slaan.
Sla explorer.exe op je netwerk drive op.
Je kunt nu elke exe openen via firefox. Je gaat naar de exe en klikt er op en kies dan openen met andere toepassing. Dan bladder je naar je netwerk schijf en kiest daar explorer.exe.
Je krijgt dan nog een vraag ... weet je zeker dat je dit bestand wilt uitvoeren en je klikt op ja. _/-\o_
Normaal kun je nu elke exe op je C schijf op deze manier openen ... zelfs al heb je normaal geen C schijf toegang.

Stap 6 --> Download portable Google Chrome
http://ftp.hosteurope.de/...gle_Chrome_04.09.2008.exe

Komt de exe niet door de proxy heen probeer dan de link te openen via
http://www.zend2.com/
Zet encode url aan en misschien lukt het dan wel.

En anders kun je van mijn Rapidshare TrafficShare downloaden.
Ik heb er een zip file van gemaakt.
http://rapidshare.com/fil...gle_Chrome_04.09.2008.zip
KAN ER IEMAND OOK EVEN EEN MIRROR MAKEN
Traffic share kost geld ... staat nog 5 GB traffic op ;(

Stap 7 --> Open de chrome extractor !
Ook weer ... lukt het niet de exe te openen, probeer te renamen.
En anders open je hem via firefox ! Je klikt op exe en kiest dan openen met andere toepassing ... bladder naar de copy van explorer.exe die we gemaakt hebben en openen hem hier mee.

Extract nu Chrome Portable.
Let op dit is 43,1 MB
Ik heb deze daarom op de C schijf uitgepakt.

Stap 8 --> Open Chrome Loader via Firefox.
Typ in C: op adresbalk en ga naar locatie van Chrome Loader.
Open deze via je kopie van explorer.exe !!!!
_/-\o_

En nu opent Chrome !!!

Hij zal in de taal van je pc staan .... dezelfde taal die je krijgt als je google opent.
Bij mij dus frans.

Deze link is ook wel handig.
http://blogoscoped.com/archive/2008-09-04-n21.html
En nu moet ik dus eerst een manier vinden om de user agent van Chrome aan te passen.

Deze is Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/525.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/0.2.149.27 Safari/525.13
En die word door mijn proxy geblokt.

Al iemand weet hoe dat aan te passen is ... post het hier even aub.

Het kan hier getest worden. http://whatsmyuseragent.com/
Ik moet mijn user agent string kunnen aanpassen zodat hij exact hetzelfde is als die van mijn IE

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 07-09-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom kan ik geen bookmarks importeren vanuit Firefox, maar enkel uit IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google chrome is een hele goede browser na mijn positief gebruik er mee:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aikon schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:54:
Waarom kan ik geen bookmarks importeren vanuit Firefox, maar enkel uit IE?
waar hebjij het over? Kan wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het over importeren van bookmarks en dat er geen firefox in het lijstje staat maar enkel IE. Dat staat er toch?

Tof trouwens dat je invoervelden (zoals deze) van formaat kan veranderen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Aikon op 07-09-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Mooie uitleg. Klinkt idd omslachtig, maar hacks zijn vaak niet erg straightforward ;). Een puntje nog wel:
Stap 3 --> Download editor.
Wat we gaan aanpassen is een js bestand en dat werkt niet met notepad of word ... dus heb je een editor nodig. Je kunt een online editor zoeken of SciTe gebruiken zoals ik heb gedaan.
In principe kan je dat gewoon met notepad doen; die vernaggelt alleen al je newlines omdat 't unix-style is maar dat zou in principe niet uit moeten maken. Alleen zul je dan moeten zoeken naar de punten die aangepast moeten worden want line numbers zijn natuurlijk niet te vinden.

...en kan je niet toevallig bij een of andere USB-poort ofzo? Goeiedag, wat een ellende op de werkvloer van tegenwoordig :P (Maar ik snap de systeembeheerders wel ;)).

met een hamer past alles

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost