Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 februari 2001

Ik heb juist begrepen dat ze geen overeenstemming konden bereiken; dat is voor mij iets anders. KPN zal het wel weer on the cheap hebben willen doen en niet willen inzien dat je, publieke TV of niet, geld betaalt voor kwaliteit. Zoals je kan zien zijn andere Britse kanalen zoals ITV en C4 ook niet opgenomen, wat ik ook jammer vind. Er is absoluut vraag naar dat soort kanalen, en ik wil best meer betalen dan de standaardprijs om ze te ontvangen. Maar KPN catert natuurlijk, net als alle anderen providers, alleen voor de massa. Dat begrijp ik wel, maar dat ontneemt me niet het recht het een rotactie te vinden.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 20 april 2002

quote:
Roeltjuh schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:46:
[...]

Naar het schijnt kan de KPN hier niks aan doen, aangezien de BCC de kanalen niet wil doorgeven.

Klopt! KPN MAG de BBC niet doorgeven. Net als andere nieuwe leveranciers. Geen van hen zullen de BBC nog door mogen geven. Essent en de andere kabelaars hebben net op tijd hun contracten verlengd en hebben zodoende nog minstens 10 jaar geluk; de BBC gaat niet meer leveren aan nieuwe leveranciers. Da's ook de reden waarom TVHome wél BBC 3 en 4 doorgeeft, maar CBBees en CBBC niet (die worden tot 20.00uur doorgegeven op respectievelijk BBC3 en BBC4). Contentproviders willen dus wel, maar mogen/kunnen niet meer. Helaas. En voor wat betreft de post boven de mijne: Voor C4 en ITV gelden weer hele andere rechtenkwesties: dit zijn commerciële kanalen en ze zijn dus door KPN eventueel rechtstreeks te benaderen...

Om even terug te komen op de doorgifte van de BBC-kanalen: ik ben zeer blij dat de BBC gelijktijdig met de verlenging van hun uitzendrecht als Engelse Publieke omroep ook heeft besloten dat de huidige contractanten de zenders kunnen blijven doorgeven tot het einde van de contracttijd. Denk dat ik nadien maar eens ga kijken of ik niet een op HotBird gerichte satellietschotel kan gaan gebruiken. Want 90% van de tijd dat ik TV kijk, kijk ik de BBC...

Phyxion.net | ><((((º>

Ik vraag mij af of het huidige netwerk er wel snel genoeg voor is om mooi beeld op grote tv's te maken. Als ik nu bijvoorbeeld naar Uitzendinggemist.nl ga, en ik even wat ga zitten streamen, dan is de 8Mbit die ik hier heb ook wel nodig wil je in de eerste paar minuten geen 'lag' hebben, en ik kan nog niet zeggen dat ik de beeldkwaliteit dan zo geweldig vind. Laat staan als je dat niet op een 19" hebt, maar op een groot tvscherm...

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
csteelooper schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:16:
[...]

Klopt! KPN MAG de BBC niet doorgeven. Net als andere nieuwe leveranciers. Geen van hen zullen de BBC nog door mogen geven. Essent en de andere kabelaars hebben net op tijd hun contracten verlengd en hebben zodoende nog minstens 10 jaar geluk; de BBC gaat niet meer leveren aan nieuwe leveranciers. Da's ook de reden waarom TVHome wél BBC 3 en 4 doorgeeft, maar CBBees en CBBC niet (die worden tot 20.00uur doorgegeven op respectievelijk BBC3 en BBC4). Contentproviders willen dus wel, maar mogen/kunnen niet meer. Helaas. En voor wat betreft de post boven de mijne: Voor C4 en ITV gelden weer hele andere rechtenkwesties: dit zijn commerciële kanalen en ze zijn dus door KPN eventueel rechtstreeks te benaderen...

Om even terug te komen op de doorgifte van de BBC-kanalen: ik ben zeer blij dat de BBC gelijktijdig met de verlenging van hun uitzendrecht als Engelse Publieke omroep ook heeft besloten dat de huidige contractanten de zenders kunnen blijven doorgeven tot het einde van de contracttijd. Denk dat ik nadien maar eens ga kijken of ik niet een op HotBird gerichte satellietschotel kan gaan gebruiken. Want 90% van de tijd dat ik TV kijk, kijk ik de BBC...
Bron? Ik begrijp niet waarom de BBC geen nieuwe aanbieders van haar programma's zou willen hebben.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

... look closer
Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
FnF schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:21:
Ik vraag mij af of het huidige netwerk er wel snel genoeg voor is om mooi beeld op grote tv's te maken. Als ik nu bijvoorbeeld naar Uitzendinggemist.nl ga, en ik even wat ga zitten streamen, dan is de 8Mbit die ik hier heb ook wel nodig wil je in de eerste paar minuten geen 'lag' hebben, en ik kan nog niet zeggen dat ik de beeldkwaliteit dan zo geweldig vind. Laat staan als je dat niet op een 19" hebt, maar op een groot tvscherm...
Uitzendinggemist is niet echt te vergelijken met wat KPN gaat doen :) De bitrate is vele malen lager dan wat er straks via IPTV wordt aangeboden. Ik kan je vertellen dat IPTV een behoorlijk goed beeld heeft, van wat ik er bij Versatel van gezien heb. Bovendien is van bufferen weinig sprake omdat het verkeer een hogere prioriteit heeft.

Beter laat dan nooit.

quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:06:
[...]

Bron? Ik begrijp niet waarom de BBC geen nieuwe aanbieders van haar programma's zou willen hebben.
Bron is Dhr. Scheepbouwer zelf:
quote:
KPN is er alleen nog niet in geslaagd om de BBC binnen te halen. "We willen BBC er graag bij hebben", verklaarde KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdagochtend bij de presentatie van de jaarcijfers. "Maar de BBC heeft besloten om de uitzendingen niet door te geven aan nieuwe aanbieders."
http://www.webwereld.nl/articles/39651/

Be Cool, Be Roel || Specs

Reg. datum: 08 december 2004

Hopelijk wordt het kastje van KPN zoiets als dit http://www.matrixstream.com/presskit/images/imx%201020%20hd%20stb%20-%20picture%201.jpg Plaatje is klikbaar voor een vergroting.

Een uitgebreidere beschrijving is hier te vinden.

Ik heb het vanavond is aandachtig zitten te bestuderen en het is echt een fantastisch apparaat, niet alleen IPTV maar ook gelijk mediaserver en PVR 8) . En dan ook nog eens de looks van de Apple Mini :P De WAF is erg hoog, naar mijn mening.

Hier de key features van het apparaat...

Nu afwachten waar KPN meekomt... Maar zoiets als dit zal het wel niet worden :&#039;(

Reg. datum: 19 april 2001

hopenlijk komen ze gewoon met 43cm ding
stapelt iets makkelijker...
Reg. datum: 28 juni 2005

quote:
Roeltjuh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:13:
[...]

Dat is uiteraard regio afhankelijk ;)

Via TVHome zijn ook bijna alle regionale zenders te ontvangen.
De lijst is bij TV-Home alsvolgt:
TV-Drenthe
TV-Noord
TV-Friesland
TV-Oost
L1
Brabant
Gelderland
Flevoland
Noord-Holland
Zuid-Holland

Binnenkort komen hoogstwaarschijnlijk de overige regionale zenders erbij

quote:
DDX schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:31:
hopenlijk komen ze gewoon met 43cm ding
stapelt iets makkelijker...
Wel voor de woonkamer, vond zelf dat dit apparaat wel heel mooi in de slaapkamer zou staan naast een LCD scherm van JVC of Samsung (ook in RVS look)...

Reg. datum: 12 februari 2005

Naar aanleiding van het plaatje in de post hierboven van J. Kossen ben ik op zoek gegaan naar informatie over de settopbox (STB) die KPN gaat leveren voor IPTV.

Nou.. big news! Het wordt (hoogstwaarschijnlijk) een Kreatel IP-STB 1760.Bron: Kreatel

energizer23 wijzigde dit bericht 08-02-2006 23:48 (7%)

Reg. datum: 14 oktober 2003

wat een walgelijk ding :r
Reg. datum: 27 augustus 2005

Bron www.planet.nl

Motorola koopt Zweedse settopboxenbouwer

Gepubliceerd op woensdag 18 januari 2006

(P7) De Amerikaanse communicatieleverancier en chipproducent Motorola neemt het Zweedse Kreatel over, maker van settopboxen voor digitale televisie.
Hoeveel de Amerikanen betalen voor het Zweedse bedrijf is niet bekendgemaakt. Motorola voegt de Kreatel-producten toe aan haar assortiment Connected Home Solutions, waar behalve modems en routers ook telefoons en settopboxen onder vallen.

Naast (Linux-)ontvangers voor digitale televisie bouwt Kreatel ook toepassingen en serversoftware om digitale televisie te kunnen leveren, ook via ADSL-netwerken. KPN is een van de afnemers van Kreatels settopboxen. Het Nederlandse telecombedrijf gebruikt de kastjes om televisie te kunnen bieden. In Zoetermeer, waar KPN de ADSL2+-opvolger VDSL beproeft, zijn al Kreatel-toestellen in bedrijf. Dat blijkt bijvoorbeeld uit dit bericht in het forum van techneutensite Tweakers.

Ook het Zweedse telecombedrijf TeliaSonera en het Spaanse Telefónica nemen Kreatel-software en -hardware af om digitale televisie te kunnen leveren via DSL.

ABN Amro Capital behoort, samen met SEB Företagsinvest en Innovationskapital, tot de grootaandeelhouders in Kreatel.
einde quote

motorola dus? dan komt het met het design wel goed ;-)

Bron: http://www.kreatel.com/pressreleaser/2006_02_08_KPN.htm
quote:
KPN selects Kreatel IP-STB Solution for its IPTV service

The Netherlands’s leading telecommunications group will deploy Kreatel IP set-top solution

LINKÖPING, SWEDEN, February 8, 2006 – Kreatel Communications, leading provider of IP set-top solutions, has been selected by KPN to provide the IP-STB solution to their rollout of IPTV services.

With the launch of IPTV services, KPN completes its Triple Play TV offer. Currently, the company supplies more than 1.5 million customers with ADSL and consequently is the largest broadband provider in the Netherlands. Using ADSL2+ technology for distributing IPTV, KPN will challenge cable TV- and satellite broadcasters with premium content and interactive value-adding services like Delay TV and Video on Demand.

The use of Kreatel IP-STB System enables KPN to develop and deploy new value-adding services for IPTV over time. The Kreatel software platform supports several set-top box models, which allows KPN to offer a combination of set-top box models, based on the Kreatel IP-STB 1700 series.

“Being a full communications service provider, KPN drives the market by continuously adding new attractive services. With the rollout of IPTV services, we reinforce our leadership in the ADSL market and we will provide our customers with a richer TV viewing experience that changes the way people watch TV. Kreatel’s expertise from previous large-scale deployments and its strong commitment to KPN assure us in our choice of solution and its development,” says Ludolf Rasterhoff, Director KPN TV & Media at KPN.

By selecting Kreatel, KPN renews its confidence in Kreatel, who also provided the set-top boxes to the previous IPTV trials.

“KPN’s launch of IPTV services proves its position as a visionary and an achieving telecom leader,” says Lars Bengtsson, CEO at Kreatel. ”The reliability of our set-top boxes and the potential of the software platform make the Kreatel IP-STB solution the perfect choice for a telecom operator like KPN in its pursuit for outstanding broadband TV services.”

This contract further strengthens Kreatel’s position on the IPTV market. The Kreatel IP-STB solution has gained strong foothold among European Telcos with strategic plans for a growing IPTV market.

About KPN
KPN offers telecommunication services to both consumers and businesses. The core activities are telephony and data services through KPN's fixed network in the Netherlands, mobile telecom services in Germany, the Netherlands and Belgium and data services in Western Europe. KPN is market leader in the major segments of the Dutch telecom market and is actively growing market share in the new IP and DSL markets. Through E-Plus and BASE, KPN occupies a strong position in the mobile markets in Germany and Belgium respectively.
As of September 30, 2005, KPN's 28,749 employees served 7.1 million fixed-line subscribers and 2 million Internet customers in the Netherlands as well as approximately 18 million mobile customers in Germany, the Netherlands and Belgium. KPN was privatized in 1989. KPN's shares are listed on the stock exchanges in Amsterdam, New York, London and Frankfurt.

About Kreatel
Since entering the IPTV market in 2000, Kreatel has established itself as a key player and provider to IPTV deployments by customers such as, Telefónica Spain, TeliaSonera Sweden, Lyse Norway, Viasat Sweden and ocean liner Queen Mary 2. The company delivers an optimized combination of, set-top boxes, software and professional services, proven to satisfy service providers’ need for a stable and future-proof solution for creation and rollout of profitable TV services.
In January, Motorola announced its intention to acquire Kreatel and integrate its operations into the Motorola Connected Home Solutions business.

[Delete]

Waarom doen ze het nou niet gelijk goed, bv van Kreatel de 1900-series, linkje |:(

J.Kossen wijzigde dit bericht 09-02-2006 10:42 (10%)
Reden: Dubbelpost; niet goed bericht van Energizer23 gelezen |:(

Reg. datum: 18 juli 2005

quote:
csteelooper schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:16:
[...]

Hotbird?? Zet een schotel op de Astra 2 en je hebt kostenloos buiten alle BBC kanalen (BBC 1-4, CBBC, Ceebeebies, alle regiokanalen enz). Ook alle zenders van ITV 1-4, men & motors enz.

Channel 4 is nog gecodeerd, maar dit zal waarschijnlijk ook opgeheven worden als het contract met bskyb afgelopen is (de codering op BBC en ITV is de afgelopen 2 jaar ook pas uitgeschakeld). Kijk maar eens op: http://www.lyngsat.com/28east.html (de ligtgele kanalen zijn te ontvangen). Ikzelf heb een schotel gericht op Astra 1 (Europa muv GB), Hotbird (vooral Zuid Europa en arabisch) en Astra 2 (GB, Ierland) en heb hierme duizenden kanalen (waaronder alle NL zenders zie http://www.canaldigitaal.nl). Ik kijk uit naar IPTV voor NL themakanalen en de overige televisie's in huis, maar dan moet de prijs er ook naar zijn anders blijf ik enkel bij de schotel.

Reg. datum: 20 april 2002

quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:06:
[...]

Source: www.bbc.co.uk en het BBC News, Juli 2005 heheheh... Sja, kan er echt nix anders van maken -- helaas heb ik geen PRECIEZE datum. Je zou nog altijd het pers-archief kunnen doorzoeken als je dat echt wilt.. Of je zou de BBC kunnen bellen waarbij je je voor de gein eens voordoet als internationale content-provider... Ik weet niet waarom, maar de nieuwe topman van de BBC heeft het besloten. Net zoals hij heeft besloten dat BBCi een prominentere plaats in gaat nemen bij de verslaggeving van belangrijkere (sport)evenementen, hetgeen inhoudt dat er minder van te zien zal zijn op BBC1 en 2... Owjah... rond diezelfde tijd heeft het BBC-programma Panorama ook nog aandacht aan de kwestie besteed. Ik zou haast hopen dat de BBC nog van gedachten verandert, maar dat lijkt tegen beter weten in helaas...
edit:
Ook TVHomeforum.tk en digtalekabeltelevisie.nl hebben er melding van gemaakt, omstreeks de wisseling van de kopstations in verband met het liquideren van MediaKabel.

csteelooper wijzigde dit bericht 09-02-2006 09:34 (9%)

Life is all about priorities

quote:
Erhnam schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:36:
Weet iemand al wanneer dit op de markt komt? Heb begrepen dat de codenaam fasttrack is?
Q2, is het enige wat ze tot dusver willen prijsgeven

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Reg. datum: 29 november 2005

En ook deze kut decoder moet via utp :( hou je als enige over dat je je oude coax eruit kan trekken, maar dat is niet zo gemakkelijk in sommige huizen.

Boe
Reg. datum: 02 augustus 2001

quote:
MSoft06 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:48:
En ook deze kut decoder moet via utp :( hou je als enige over dat je je oude coax eruit kan trekken, maar dat is niet zo gemakkelijk in sommige huizen.
http://www.diskidee.nl/internet/cursussen/index.htms/6142 :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Reg. datum: 29 november 2005

Dit heb ik al, maar ik haal niet hoger dan 7/8 mbit als echte max, ik zou dan als enige de high speed variant kunnen gebruiken, maar ik vind deze nog iets te prijzig, 150 euro.

WoW
Reg. datum: 20 januari 2000

Zo te lezen heeft dit ding zowel een Ethernet als een USB output... Dat zou echt geweldig zijn als dat zou werken.

Dit is echter wel in tegenspraak wat themaxter hierboven zei. :(

Software testen - You build it, I break it! - testen2008@gmail.com

Bugged..

quote:
dyna18 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:30:
Zo te lezen heeft dit ding zowel een Ethernet als een USB output... Dat zou echt geweldig zijn als dat zou werken.

Dit is echter wel in tegenspraak wat themaxter hierboven zei. :(
Ik had hem inderdaad niet gezien op het kastje (lijkt trouwens wel op die pic), maar ze worden custom-made voor kpn, kan dus best zijn i.v.m. kosten dat ze deze eraf hebben laten halen.

Reg. datum: 02 januari 2006

Wat ik erg jammer vindt is dat deze IPTV dienst alleen beschikbaar lijkt te komen voor KPN ADSL klanten, dus Planet, HetNet, XS4All en KPN zelf. Hopelijk komen de "connected by kpn" klanten zoals Tiscali ook snel. Ik betwijfel dat nog wel. Ik heb zelf Tiscali en zou graag IPTV van KPN erbij hebben.

WoW
Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
themaxter schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:35:
[...]

Ik had hem inderdaad niet gezien op het kastje (lijkt trouwens wel op die pic), maar ze worden custom-made voor kpn, kan dus best zijn i.v.m. kosten dat ze deze eraf hebben laten halen.
Ow dat zou echt vervelend zijn als we een noobified versie krijgen waar alle leuke features afgehaald zijn. :(

Software testen - You build it, I break it! - testen2008@gmail.com

Reg. datum: 14 oktober 2003

XS4all is toch ook "connected by kpn" ? of ben ik nu in de war?

volgens inside informatie word het begin april geintroduceerd. meer mag ik er nog niet over zeggen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: