KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 47.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Ik had net een - hele enthousiaste - mevrouw aan de telefoon van de KPN. Mijn ouders zitten al 6 jaar bij Planet Internet en willen nu wel is kijken of het niet goedkoper kan. Ze betalen nu 52 euro voor hun ADSL comfort terwijl (dat was in 2000: 512 kbit down > nu 6 mbit.) ze nooit internet gebruiken voor grote bestanden te downloaden.

Dat kan goedkoper dacht ik aangezien TV en de KPN telefoon aansluiting ook nog is ruim 30 euro extra in de maand kosten:

Heb nu info pakket aangevraagd voor Mine + IPB via Planet.
Ik zou dan krijgen:
  1. 3 Mbit verbinding voor Internet (lijkt me voldoende)
  2. Internet plus bellen (onbeperkt bellen naar vaste lijnen)
  3. Mine TV
  4. Experiabox
Zou hier dan 60 euro voor kwijt zijn.
Ik vroeg ook nog naar de mogelijkheden voor HDTV. Maar dat zei de mevrouw helemaal niets. Ze bleef maar doorgaan over de geweldige beeldkwaliteit. Kinderziektes als vastlopers en traag zappen waren ook bij haar niet bekend en waren volgens haar dus al opgelost.

Nouja ik wacht even de offerte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Anoniem: 48051 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:05:
Ik had net een - hele enthousiaste - mevrouw aan de telefoon van de KPN. Mijn ouders zitten al 6 jaar bij Planet Internet en willen nu wel is kijken of het niet goedkoper kan. Ze betalen nu 52 euro voor hun ADSL comfort terwijl (dat was in 2000: 512 kbit down > nu 6 mbit.) ze nooit internet gebruiken voor grote bestanden te downloaden.

Dat kan goedkoper dacht ik aangezien TV en de KPN telefoon aansluiting ook nog is ruim 30 euro extra in de maand kosten:

Heb nu info pakket aangevraagd voor Mine + IPB via Planet.
Ik zou dan krijgen:
  1. 3 Mbit verbinding voor Internet (lijkt me voldoende)
  2. Internet plus bellen (onbeperkt bellen naar vaste lijnen)
  3. Mine TV
  4. Experiabox
Zou hier dan 60 euro voor kwijt zijn.
Ik vroeg ook nog naar de mogelijkheden voor HDTV. Maar dat zei de mevrouw helemaal niets. Ze bleef maar doorgaan over de geweldige beeldkwaliteit. Kinderziektes als vastlopers en traag zappen waren ook bij haar niet bekend en waren volgens haar dus al opgelost.

Nouja ik wacht even de offerte af.
Mine + InternetPlusBellen Lite vanaf 1 jan 2007 E 62,90/ mnd, tot die tijd E 42,95
. 1e half jaar gratis bellen, daarna E 10,00 /mnd.

Dus totaal E 72,90 /mnd .....(via KPN)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 31-10-2006 18:00 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Kan iemand iets vertellen over de beeldkwaliteit van Mine TV op een LCD TV? Ik heb zelf een 82 cm LCD TV van Philips. Is de beeldkwaliteit hoger t.o.v. Digitenne?

En hoe zit het met meerdere TV's aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195596

Mine aangevraagd bij Planet.
Zie bij mijn gegevens dat de wijziging gedeeltelijk is uitgevoerd.????
Na een telefoontje nog niets wijzer geworden alleen nog verwarrender.
Doen allemaal heel geheimzinnig en weten volgens mij net zo veel als ikzelf.
Die helpdesk zit gewoon naar hetzelfde scherm te kijken heb ik het gevoel.
Ik moet over twee weken beslissen of ik mijn CAI aansluiting afzeg ,maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken met mine-tv.
Dus zit ik straks weer aan een jaar CAI vast.
Ze hebben en mailtje naar het Mine team gestuurd die zullen nu binnen 3 dagen terug bellen.
We zullen zien KPN en terug bellen ?????? ja over een maandje zeker.
En anders wordt het toch een triple packet van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb al eens gebeld met de klantenservice en ben bij een paar primafoonwinkels geweest.

Het komt er elke keer op neer dat niemand iets weet en dat ik zelf beter op de hoogte ben dan de medewerkers van kpn die ik te spreken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

Ik heb me al meedere keren 'aangemeld' op de Mine website, telkens ontvang ik netjes een bevestigingsmail met daarin de melding dat ze binnen X tijd contact met me opnemen oid.

Ik heb nog nooit iets van ze vernomen.... daar krijg ik dan niet echt een goed vertrouwen in... :S
jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Vandaag nog maar is gebeld met KPN over mijn infopakket. Volgens een collega bestaat er helemaal geen infopakket en van een offerteaanvraag wisten 2 afdelingen ook helemaal niets af.

Bestaat er nou geen enkele provider die het WEL in 1 keer goed kan. Administratie bij KPN is een drama (5 keer een wijziging doorgeven en nog is het niet doorgevoerd), support op Digitale Tv is een drama (niet functionerend apparaat niet willen vervangen) en nu dit weer ?

Mijn hele zin om iets aan te schaffen verdwijnt als sneeuw voor de zon door die apen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
manvanstaal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:31:
Op de website van KPN:

Je kunt nu MINE samen met Internet plusbellen bestellen,......... maar alleen samen met Internet plusbellen GO en Internet plusbellen LITE.

DUS NIET MET BASIC!!!!

:X :? 8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7
dit zag ik vanochtend dus ook. Ga binnenkort verhuizen en wil dan gelijk een "moderne" oplossing.

Maar vor 72 euries in de maand is dit niet echt bepaald concurrerend ofzo. Een upc mediadoos met extra zenders kost 20 euries. Orange dsl met telefonie 24,95 in de maand. 20mbit!! voor 45 euries klaar! Na een jaar wordt dit 55. Maar dan nog bespaar ik een bult met geld of zie ik dat nou verkeerd?

Plus een GO abonnement van 1,5 mbit? Hoe kan dit nou snel genoeg zijn. Iedereen heeft het over ADSL2 in dit topic, dit klinkt nou niet bepaald als een adsl2 snelheid :+. Is er iemand die hier ff een verhelderend licht over kan laten schijnen. Ik snap er echt weinig meer van. 1,5mbit is toch een snelheid van anno 1999 a 2000 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168676

Graaf schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:21:
Ik heb me al meedere keren 'aangemeld' op de Mine website, telkens ontvang ik netjes een bevestigingsmail met daarin de melding dat ze binnen X tijd contact met me opnemen oid.

Ik heb nog nooit iets van ze vernomen.... daar krijg ik dan niet echt een goed vertrouwen in... :S
jammer
idem, hetzelfde :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:34:
[...]
Plus een GO abonnement van 1,5 mbit? Hoe kan dit nou snel genoeg zijn. Iedereen heeft het over ADSL2 in dit topic, dit klinkt nou niet bepaald als een adsl2 snelheid :+. Is er iemand die hier ff een verhelderend licht over kan laten schijnen. Ik snap er echt weinig meer van. 1,5mbit is toch een snelheid van anno 1999 a 2000 8)7
Een Basic abonnement biedt 6Mbit/768kbit. Voor TV via ADSL is 4Mbit gereserveerd en daar komen nog 2 (4?) telefoongesprekken bij. Totaal minimaal 10MBit bandbreedte.
KPN kan deze bandbreedte (nog) niet overal garanderen en daarom bieden ze voorlopig alleen de tragere abonnementen aan.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196207

Vanmiddag gebeld met KPN, de meneer die ik sprak vertelde mij dat KPN nog geen MINE aanbied in combinatie met Internetplusbellen en dat dit zich nog in de pilot fase bevind....! Ik vertelde hem dat je MINE in combinatie met Internetplusbellen wel gewoon kunt aanvragen via de KPN site en hij vertelde mij dat dit een fout betrof. Alle aanmeldingen zullen worden afgewezen zo verzekerde hij mij. Hij raadde mij aan om het maar bij Planet te proberen, daar zou het wel lukken...

Het moet niet gekker worden.... :+

Toch ook 2 vragen:

1. Moet je het volgende ook betalen als je MINE met Internetplusbellen bij KPN afneemt? Lijkt mij toch alleen het geval als je ALLEEN MINE afneemt? Ik kon hierover trouwens niets over vinden bij Planet....

"Startpakket Mine: Mine tuner met harddisk recorder van 160 GB (tot 100 uur TV opnemen), afstandsbediening, draadloos modem, aansluitmateriaal en handleiding, € 149,95"

2. Ik lees dat je minimaal 4mb nodig hebt voor MINE via adsl. Er wordt maar max. 3mb down aangeboden bij het bijbehorende adsl abbo....vreemd?? 8)7 Zie hieronder

Mine met InternetPlusBellen is er in twee varianten:

- Mine met InternetPlusBellen Go ---- Downloadsnelheid 1,5 Mb/s / Uploadsnelheid 256 Kb/s

- Mine met InternetPlusBellen Lite ---- Downloadsnelheid 3 Mb/s / Uploadsnelheid 512 Kb/s

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 196207 op 07-11-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Anoniem: 196207 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:40:
Toch ook 2 vragen:

1. Moet je het volgende ook betalen als je MINE met Internetplusbellen bij KPN afneemt? Lijkt mij toch alleen het geval als je ALLEEN MINE afneemt? Ik kon hierover trouwens niets over vinden bij Planet....

"Startpakket Mine: Mine tuner met harddisk recorder van 160 GB (tot 100 uur TV opnemen), afstandsbediening, draadloos modem, aansluitmateriaal en handleiding, € 149,95"
Geen idee, maar aangezien dit de tuner + HDR is lijkt me dit wel het geval.
2. Ik lees dat je minimaal 4mb nodig hebt voor MINE via adsl. Er wordt maar max. 3mb down aangeboden bij het bijbehorende adsl abbo....vreemd?? 8)7 Zie hieronder

- Mine met InternetPlusBellen Go ---- Downloadsnelheid 1,5 Mb/s / Uploadsnelheid 256 Kb/s

- Mine met InternetPlusBellen Lite ---- Downloadsnelheid 3 Mb/s / Uploadsnelheid 512 Kb/s
De downloadsnelheid waar mee geadverteerd wordt is de bandbreedte van je internetverbinding (lees via een PC e.d.). In de praktijk ligt de snelheid 4Mb/s hoger maar dit is gereserveerd voor de TV. Het modem reserveert de bandbreedte van 4Mb/s voor de TV. (Bij Go heb je dus 1,5 + 4 = 5,5Mb/s waarvan 1,5Mb/s voor ‘niet-TV’ doeleinden te gebruiken is. De snelheid wordt niet hoger of je nu wel/niet TV kijkt).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

Gisteren bevestiging gekregen van KPN.
IPB extra (wat ik al ruim een jaar heb) met Mine.
Ben benieuwd.
Wat ik me overigens afvraag is, of ik vanuit de aansluiting die van de EXP box naar mijn TV kamer komt een switch aan kan sluiten waarop ik de Mine Tuner en evt andere pc's aan kan sluiten.
Of moet de Mine tuner rechtstreeks naar de box zonder tussenkomst van dergelijke app.
Wie heeft enig idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 155331 op 08-11-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 21:59
Anoniem: 155331 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:57:
Wat ik me overigens afvraag is, of ik vanuit de aansluiting die van de EXP box naar mijn TV kamer komt een switch aan kan sluiten waarop ik de Mine Tuner en evt andere pc's aan kan sluiten.
Of moet de Mine tuner rechtstreeks naar de box zonder tussenkomst van dergelijke app.
Wie heeft enig idee?
Het lijkt me dat de Mine tuner een ethernet aansluiting als ingang heeft. Ethernet kun je altijd op een switch aansluiten dus ook de tuner zal je net als iedere andere pc/nic kunnen aansluiten.
Aangezien de Experiabox alleen maar ethernet als uitgang heeft is dit enige manier hoe het geregeld kan worden.

Dat wordt dus een netwerkkabel naar je tv toe (ipv coax). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Arnout schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:10:
[...]

Het lijkt me dat de Mine tuner een ethernet aansluiting als ingang heeft. Ethernet kun je altijd op een switch aansluiten dus ook de tuner zal je net als iedere andere pc/nic kunnen aansluiten.
Aangezien de Experiabox alleen maar ethernet als uitgang heeft is dit enige manier hoe het geregeld kan worden.

Dat snap ik ook wel, de UTP cat5 kabels liggen al door het hele huis.
Maar krijgt de Mine tuner niet via de instellingen die via IPB binnenkomen een eigen IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Anoniem: 196207 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:40:
Vanmiddag gebeld met KPN, de meneer die ik sprak vertelde mij dat KPN nog geen MINE aanbied in combinatie met Internetplusbellen en dat dit zich nog in de pilot fase bevind....! Ik vertelde hem dat je MINE in combinatie met Internetplusbellen wel gewoon kunt aanvragen via de KPN site en hij vertelde mij dat dit een fout betrof. Alle aanmeldingen zullen worden afgewezen zo verzekerde hij mij. Hij raadde mij aan om het maar bij Planet te proberen, daar zou het wel lukken...

Het moet niet gekker worden.... :+

Toch ook 2 vragen:

Ja, ook met IPB moet je voor de tuner betalen (149,95), waarschijnlijk wordt de ExperiaBox vervangen door een SpeedTouch 780 als je Mine neemt. In het IPB topic wordt sowieso al gesuggereerd dat alle nieuwe abbo's binnenkort met deze SpeedTouch uitgeleverd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh wel gek dat ik met een extra abbo gewoon mine aan kan vragen. En een schriftelijke bevestiging krijg. 8)7

Overigens iemand nog antwoord op mijn vorige vraag?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 155331 op 08-11-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:25:
Goh wel gek dat ik met een extra abbo gewoon mine aan kan vragen. En een schriftelijke bevestiging krijg. 8)7

Overigens iemand nog antwoord op mijn vorige vraag?
De Mine tuner zal heus wel een IP adres krijgen van de ExperiaBox/SpeedTouch; dit heeft alleen weinig van doen met switches o.i.d. Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat de mine tuner zelf een PPPoA/PPPoE verbinding opbouwt, dat zou betekenen dat de Mine tuner een publiek IP adres krijgt. Wellicht kan iemand met Mine dit toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Heb eerder overwogen om te switchen naar Mine van KPN aangezien in ADSL Direct Go heb maar vond 20 euro nog wat veel en grootste gemis zijn de BBC kanalen en bijv. VH1 of verscheidene publieke digi kanalen (3voor12,101tv). Als je nou 15 euro p/mnd zou betalen dan zou het gunstiger zijn dan bijv. huidige upc digital extra pakket..
Voordeel is wel van KPN Mine dat je recorder hebt voor 150 euro. Heb nu losse Pioneer Harddisk recorder gekocht a 360 euro aangezien UPC Digital +/- 10 euro extra per/maand gaat vragen voor eigen Thomson recorder die overigens wel dan digitaal kijken/opnemen ondersteund een externe recorder zoals ik die nu heb kan dat niet.

vergelijking:

Mijn huidige situatie
UPC Digital Extra 19,99 p/mnd
InternetplusBellen Go 34,95 p/mnd
Totaal: 54,94 per maand

Alternatief KPN
InternetplusBellen Go + Mine 54,90 per maand

acties e.d. daar kijk ik dan omheen.

[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 08-11-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

Iets wat ik nog niet helemaal duidelijk op mn netvlies heb...

Als je dus Mine TV wilt nemen, en je hebt al ADSL. In mijn geval een fast abbo van xs4all ( kpn netwerk dus ).
Dan kan je het niet bestellen?

Op de site zie ik nmlk dat je alleen maar icm een kpn dsl abbo mine kan bestellen, dus niet los Mine alleen.

Of zie ik dit verkeerd? ( kan niks anders aanklikken )

In dat geval, als je Mine tv niet als los product kan afnemen... dan houdt het hier voor mij op.
*zwaai* kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Graaf: Mine kan op dit moment nog niet los worden afgenomen. Je moet KPN ADSL Direct / InternetplusBellen of een Planet Internet internet abonnement hebben.

Overigens m.b.t. het niet kunnen krijgen van BBC rechten via nieuwe methodes zoals KPN Mine in Nederland is het typisch te lezen op BroadbandTVnews dat het Zwitserse BlueWin dit wel is gelukt. Terwijl deze hun dienst pas op 1 november 2006 hebben gelanceerd?? Weliswaar BBC2,3 en CBBC en geen BBC1,4 of Ceebeebies. Maar wel weer ITV kanalen en FilmFour (zenders die allen op Astra 2 in UK FTA zijn.

Kijk het maar eens na: http://de.bluewin.ch/inte...lSubmit&design=sc&lang=de postcode: 8037

Bericht Broadband site:
"Bluewin TV launches at last
The long awaited launch of Swisscom’s Bluewin IPTV service has taken place in Zurich. Bluewin TV went live on November 1, 2006 and offers customers a package of 100 TV channels, a 500-film video-on-demand service and 30 pay-TV channels provided by Teleclub. Subscriptions start at SFr29 (€18.24) for which customers will receive a personal video recorder capable of storing up to 100 hours of content. The box is powered by the Microsoft TV IPTV Edition software platform and network technology from Alcatel. Bluewin TV is available to the 2.3 million Swiss households that have ADSL or VDSL capability. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:21
Binnen nu en 2 weken kan ik mijn Mine pakket verwachten. Inmiddels heb ik zelf even contact opgenomen met XS4all (mijn huidige provider) hoe het zit met opzeggen en dergelijke. Deze gaven aan dat ze bericht hadden gehad van de kpn dat mijn verbinding overgaat. Verder hoefde ik niks te regelen.

Met een beetje geluk zit ik over 2 weken naar Mine te kijken. Ben erg benieuwd!

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel vind ik dat er maar heel weinig gebruikerservaringen worden gemeld hier, en dat is heel jammer. Zo weten we nog steeds (te) weinig over de beeldkwaliteit, stabiliteit en (ongedocumenteerde) mogelijkheden. Is het bijvoorbeeld iemand al gelukt om de zaak (semi-)draadloos aan te sluiten. Dit laatste zou bijv. met WDS mogelijk zijn. M.a.w. ervaringen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Deze logger zit ook bij Mine wellicht daar eens navragen... vind zo even geen e-mail maar reactie op logje werkt wellicht ook.. zou ook best eens meer screenshots willen zien van gids/opname en beeldkwaliteit idd.

[ Voor 22% gewijzigd door funrider op 08-11-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen :)

Heeft iemand al via de KPN site Mine met Internetplusbellen besteld? Gisteren kreeg ik namelijk van een KPN medewerker te horen dat dat niet mogelijk was en dat ik maar bij Planet moest gaan kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Anoniem: 42142 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
Wel vind ik dat er maar heel weinig gebruikerservaringen worden gemeld hier, en dat is heel jammer. Zo weten we nog steeds (te) weinig over de beeldkwaliteit, stabiliteit en (ongedocumenteerde) mogelijkheden. Is het bijvoorbeeld iemand al gelukt om de zaak (semi-)draadloos aan te sluiten. Dit laatste zou bijv. met WDS mogelijk zijn. M.a.w. ervaringen graag!
Ik vind het geen probleem als het binnen is hier een en ander te posten. Moeten jullie alleen even geduld hebben totdat ik het binnen heb.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Anoniem: 42142 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
- beeldkwaliteit: grandioos, scherp en geen artifarcten
- geluidskwaliteit: prima
- stabiliteit: 24 okt. is de nieuwe tuner software beschikbaar gekomen. KPN: "De software verbetert de stabiliteit van de Mine tuner, waardoor de Mine dienst niet meer vastloopt." Lijkt inderdaad goed te werken.
- draadloos: is niet mogelijk op dit moment. het modem moet zo dicht mogelijk bij het KPN Isra punt aangesloten worden, daarna vaste draad (ethernet) naar Tuner. Internet naar computer is wel draadloos.
- programma's opnemen via gids en pauzeren is grandioos
- Er zitten nog steeds wat bugs in de nieuwe software, waar hard aan gewerkt wordt, maar daar is mee te leven.
- de meeste gebruikers zitten op het Mine forum, dus vandaar dat er hier weinig gemeld wordt.

Maar de 1 heeft wel problemen en de ander nooit. Ik denk dat afstand tot de centrale (bandbreedte) belangrijk is en dat de bekabeling in huis goed moet zijn, dwz zo kort mogelijk en de meegeleverde kabels gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link naar het mine forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163446

Gisteren via "Mijn gegevens, Pakket wijzigen" mijn abbo omgezet van InternetPlusBellen naar Mine + InternetPlusBellen. Vandaag staat deze pakketwijziging al als gereed ?
Als ik echter bij "Telefonie beheer" kijk is mijn abbo nog steed alleen InternetPlusBellen.
Vanmorgen met de service lijn van Planet gebeld, zij vertelden mij dat e.e.a. in gang gezet was.

Wat ik ook heel vreemd vind is dat ik al eerder getest had via de psotcode check (bij kpn en mine) of mine voor mij beschikbaar zou zijn. Hier kreeg ik de melding van niet , volgens mij is hier de oorzaak van dat ik nog een ADSL lijn heb en geen ADSL2+ verbinding !!

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epharm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 13:42
Anoniem: 163446 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:10:
Gisteren via "Mijn gegevens, Pakket wijzigen" mijn abbo omgezet van InternetPlusBellen naar Mine + InternetPlusBellen. Vandaag staat deze pakketwijziging al als gereed ?
Als ik echter bij "Telefonie beheer" kijk is mijn abbo nog steed alleen InternetPlusBellen.
Vanmorgen met de service lijn van Planet gebeld, zij vertelden mij dat e.e.a. in gang gezet was.

Wat ik ook heel vreemd vind is dat ik al eerder getest had via de psotcode check (bij kpn en mine) of mine voor mij beschikbaar zou zijn. Hier kreeg ik de melding van niet , volgens mij is hier de oorzaak van dat ik nog een ADSL lijn heb en geen ADSL2+ verbinding !!

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Hier het zelfde, zij-het dat de postcodecheck hier al eerder aangaf dat Mine mogelijk zou zijn. Ik heb eergisteren een pakketwijziging aangevraagd van IPB naar IPB+Mine van Planet. Het staat bij mij in 'mijn gegevens' ook al op actief. Ik zag vandaag in het Planet administratiesysteem (ik werk bij de helpdesk voor IPB/Mine) dat er een brief is aangemaakt en naar me verstuurd. Houd er rekening mee dat 'beheer telefonie' eigenlijk een KPN-pagina is... Planet moet je order eerst doorzetten naar KPN en zij moeten dat verwerken voor de boel wordt aangepast op 'beheer telefonie'. Mijn pakketwijziging stond vandaag (na twee dagen) iig nog niet in het (hoofd)systeem van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 21:09
Ik kreeg vandaag een mailtje van mine dat ik opnieuw de postcode check moets doen...
en tot mijn verbazing zie ik nu dat mine beschikbaar is!

Ik heb Tiscali ADSL
Ik heb een analoge lijn

en toch kan ik mine krijgen...

Wat ik me dan even afvraag, kan ik wel bij tiscali blijven, en hoe lang is de levertijd en tijd van activatie... aansluiten doe ik zelf wel!!

Kan iemand me dit vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Krijg via diverse mensen te horen dat IPB nog niet helemaal stabiel is en er regelmatig uitligt is het dan al verstandig om nu ineens alles te pakken IPB + MINE
Of kan ik voorlopig beter mijn 'gewone telefoon' behouden en later over gaan op IPB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441

Ik had el een paar maanden IPB (6MB) bij Planet en ruim een jaar digitale TV van KPN.
Vanmorgen hier Mine bij aangevraagd. Was niet mogelijk via de site, maar even bellen met de klantenservice en het is gewoon mogelijk.

Geen abonnementskosten tot januari 2006. €149,- voor de decoder en € 29,95 aansluitkosten.

Wel raar dat aanmelden via de site niet kan als je al IPB hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarty77 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:28:

Ik heb Tiscali ADSL
Ik heb een analoge lijn

en toch kan ik mine krijgen...

Wat ik me dan even afvraag, kan ik wel bij tiscali blijven, en hoe lang is de levertijd en tijd van activatie... aansluiten doe ik zelf wel!!

Kan iemand me dit vertellen....
Je kan niet bij Tiscali blijven. Je zal moeten overstappen naar KPN (of een van de dochters zoals HetNet en Planet)

De leverijd is ongeveer 3 weken wat ik begrepen heb van de KPN site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196207 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:48:
[...]

Je kan niet bij Tiscali blijven. Je zal moeten overstappen naar KPN (of een van de dochters zoals HetNet en Planet)

De leverijd is ongeveer 3 weken wat ik begrepen heb van de KPN site
Ik heb zelf ADSL van Tiscali en de Telefonie. Dan moet je overstappen naar KPN voor de telefonie. Wat betekent dit dus? Dat je bij KPN wel Mine TV kunt nemen als je bij een ADSL via KPN Provider zit. Dat is ook Tiscali. Het enige wat je moet hebben is een KPN telefoonlijn. Je telefonie mag dus niet bij een andere aanbieder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tiscali mag dan wel overgenomen zijn door KPN, maar dat betekent toch niet dat hun ADSL nu ook "Powered by KPN" is? Voor zover ik weet hebben ze nog hun eigen netwerk (Tiscali Wholesale, voorheen bekend als BabyXL).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 21:09
Ik heb vanavond gebeld met KPN....

Na 4x doorverbonden te zijn, kreeg ik de teleurstellende mededeling dat Mine nog niet beschikbaar was zonder de ADSL dienst van KPN!

Hij zei wel dat het MISSCHIEN vanaf feb. 2007 mogelijk was... maar dit zei hij duidelijk onder voorbehoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Smarty77 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:07:
Hij zei wel dat het MISSCHIEN vanaf feb. 2007 mogelijk was... maar dit zei hij duidelijk onder voorbehoud!
Je zal ALTIJD een adsl verbinding van KPN moeten hebben en dit gaat NOOIT werken met netwerken van bijv. Versatel of Bbeyond. Simpelweg omdat je voor de levering van die videofeed erg veel controle over je netwerk laat in de stack nodig hebt (QoS, encryptie, Management, Customer Interface) die je niet in de hand hebt op een netwerk van derden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:00
funrider schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:17:
Heb eerder overwogen om te switchen naar Mine van KPN aangezien in ADSL Direct Go heb maar vond 20 euro nog wat veel en grootste gemis zijn de BBC kanalen en bijv. VH1 of verscheidene publieke digi kanalen (3voor12,101tv).
Da's inderdaad erg jammer. Ging er vanuit dat deze kanalen er wel bij zouden zitten maar helaas niet dus. Ik wacht nog wel even met overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163446

Is het noodzakelijk, voor het aanvragen MINE, om een ADSL2+ verbinding te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 10:52

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Je centrale moet geschikt zijn voor ADSL2+.
Zie postcodecheck.
Ook al heb je b.v. een ADSL Light abbo, eigenlijk heb je dan een afgeknepen ADSL2+ verbinding.
De rest van de bandbreedte wordt dan voor MINE gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196840

Ben 2 weken geleden gebeld door een vriendelijke dame van KPN , dat Mine TV nu ook voor mij beschikbaar was en of ik nog belangstelling had.
Natuurlijk had ik nog belangstelling want ik had me niet voor niets een half jaar geleden aangemeld,
na een adrescheck en de mededeling dat ik binnen 3 werkdagen het pakket kon ontvangen, en nog veel plezier met Mine TV werd het gesprek beeindigd

Maar alles wat ik kreeg geen Mine pakket, tot 2 dagen geleden een mailtje van KPN dat Mine TV nu ook voor mij beschikbaar was !!!!!!!

In een reply gevraagd of Kpn de weg een beetje kwijt is.

Het antwoord was dat ik niet in hun administratie voor kom en mij alsnog even wil aanmelden.

Ik ga me waar weer aanmelden maar dan bij een andere provider , want KPN geeft mij geen veilig gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196840 schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:21:
Ben 2 weken geleden gebeld door een vriendelijke dame van KPN , dat Mine TV nu ook voor mij beschikbaar was en of ik nog belangstelling had.
Natuurlijk had ik nog belangstelling want ik had me niet voor niets een half jaar geleden aangemeld,
na een adrescheck en de mededeling dat ik binnen 3 werkdagen het pakket kon ontvangen, en nog veel plezier met Mine TV werd het gesprek beeindigd

Maar alles wat ik kreeg geen Mine pakket, tot 2 dagen geleden een mailtje van KPN dat Mine TV nu ook voor mij beschikbaar was !!!!!!!

Het antwoord was dat ik niet in hun administratie voor kom en mij alsnog even wil aanmelden.

Ik ga me waar weer aanmelden maar dan bij een andere provider , want KPN geeft mij geen veilig gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196840 schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:21:

Sorry ging effe fout. Geen reply in vorige bericht.

Ik heb hetzelfde probleem. 5x aangemeld via de site. Geen reactie. Diverse telefoontjes; u komt niet in het systeem voor.
Nu maar via de primafoon winkel aangemeld. eens kijken wat dat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

Wat ik me nu afvraag is: Is het beeld van Mine nou beter dan bv digitale tv van Home? Home geeft zelfs via digitale tv 3 HD kanalen mee. Ik heb een LCD TV en moet kiezen tussen Mine of digitale tv via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Ik kan jullie in ieder geval berichten dat het aanmelden bij mij net zo ging. Interesse een half jaar geleden aangegeven. Niet beschikbaar zogenaamd. Terwijl mijn verbinding reeds ADSL2+ was. Ik woon dicht bij een wijkcentrale. Ik had al internetplusbellen. Dus wat kan er dan mis gaan denk je. Vervolgens 2 x gebeld (zelf) en me dus aangemeld voor Mine naast mijn bestaande IPB. Ik zou een mail en bevestigingsbrief krijgen. Gebeurde niet. Werd ook nog eens gebeld omdat ik dit jaar interesse had getoond voor Mine. Ik snapte er geen hout meer van. In ieder geval kun je nu de status bekijken via www.kpn.com/orderstatus. Je verbinding zal ook ff offline gaan. Je kunt evt. in je experiabox zien hoe lang je al verbinding met het internet hebt. Als dit korter is dan gisteren zeg maar, dan is je verbinding offline geweest en zijn ze dus bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou als ik dit allemaal zo lees wacht ik nog wel even ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Vandaag mijn Mine pakket binnen gekregen en meteen een afspraak gemaakt met de monteur. Moet helaas nog een weekje wachten voordat het geinstalleerd is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Hoeveel bandbreedte gebruikt Mine? Het gaat niet ten koste van je internetsnelheid waar je voor betaald toch? Hoe is dit bij @home geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
170074 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:36:
Hoeveel bandbreedte gebruikt Mine? Het gaat niet ten koste van je internetsnelheid waar je voor betaald toch? Hoe is dit bij @home geregeld?
Naar wat ik begrijp krijg je gewoon een adsl2 lijn. Daar maak je gebruik van met je internetabbo welke een beperkte snelheid krijgt. (ligt aan je abbo) De rest is voor Mine en eventueel Internet Plus Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Staat in de FAQ van Mine dat het de bandbreedte van je internetverbinding gebruikt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jawel. Je modem traint in op een bepaalde snelheid, bijv. 20 mbit. Al je dataverbruik, zoals Telefonie, televisie en internet gaan over deze verbinding.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

_DH schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:10:
[...]

Jawel. Je modem traint in op een bepaalde snelheid, bijv. 20 mbit. Al je dataverbruik, zoals Telefonie, televisie en internet gaan over deze verbinding.
Ja okey, maar ik bedoelde eigenlijk dat als je betaald voor 4Mbit, dan krijg je dus ook 4 Mbit. Niet dat er van die 4 Mbit nog verkeer af gaat voor telefonie en TV.

Maar hoeveel Mbit/sec verbruikt Mine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Per tv kanaal ongeveer 4 Mbit.
In de toekomst kan je dus waarschijnlijk maximaal 2 tv's aansluiten, als je ook nog wilt internetten.

• Nilsx
  • Laatst online: 03-05 12:47
WorkForce schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:52:
Vandaag mijn Mine pakket binnen gekregen en meteen een afspraak gemaakt met de monteur. Moet helaas nog een weekje wachten voordat het geinstalleerd is. :'(
Kan je dat niet zelf installeren dan? Of is dat echt een stuk moeilijker dan een adsl-start pakket te installeren?

• Hugo
peterstyle87 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:27:
[...]

Kan je dat niet zelf installeren dan? Of is dat echt een stuk moeilijker dan een adsl-start pakket te installeren?
Het zal me vast wel lukken maar in de brief word erg duidelijk uitgesproken dat men bij Mine wenst dat een monteur het installeert. Nou dan doen we dat maar. Een weekje hou ik nog wel vol.

Anoniem: 197402

Als ik hier http://www.kpn.com/kpn/show/id=1603819 kijk dan zie ik MINE + DirectADSL Go tijdelijk voor € 14,95 per maand. Na de eerste 3 maanden gaat de prijs voor het DirectADSL gedeelte naar € 21,95.

Weet iemand of je hier dan nog moet betalen voor de koperdraad? Ik hoef namelijk geen vaste telefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197487

Ik zou willen weten wat voor spaanstalige zenders in het KPN TV pakket zitten.
Is TVE spaans-talig ? Zo ja, is dat dezelfde als die door kabelbedrijven wordt aangeboden,
dus TV España internacional ?

Bedankt voor een antwoord, het gaat sneller dat iemand even op zijn Mine TV kijkt, want KPN bellen betekent met iemand praten die het ook niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En 20-40 minuten aan de lijn hangen a 10 cent per minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Volgens de site van de kpn kost DirectADSL zonder kpn lijn 30,95 euro.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332

Dus kan er van uitgaan dat daar de kosten voor de koperlijn in zit.

Zat er aan te denken over te stapen naar deze Mine met InternetPlusBellen Lite maar vind 62,90 mnd wel wat duur kan ik net zo goed mijn extreme abo van chello om laag zetten en dan kom ik op 54,90 mnd + digitale tv uit en kan ik nog meerder tv's aansluiten via analoge.

[ Voor 11% gewijzigd door syberjunky op 17-11-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbolman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 12:50
Hoelang heb je moeten wachten na de bestelling en was dit overigens via Planet?
Ik heb namelijk vorige week via Planet Mine besteld door mijn IPB account aan te passen.
WorkForce schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syberjunky schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:26:
Volgens de site van de kpn kost DirectADSL zonder kpn lijn 30,95 euro.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332
Ja, dat moet je dus nooit los nemen. Want als je Zappen & Surfen neemt ben je totaal € 29,90 kwijt, zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=1253432. Dan heb je dus die tv erbij en ben je nog minder kwijt dan los ADLS zonder vaste telefoonaansluiting.

Volgens mij geldt bij Mine ook wel dat ADSL-tarief zonder vaste telefoonaansluiting voor € 21,95 i.p.v. € 30,95. Maar ik weet het niet zeker, ze zijn echt slecht in de informatieverstrekking bij KPN hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
sbolman schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:37:
Hoelang heb je moeten wachten na de bestelling en was dit overigens via Planet?
Ik heb namelijk vorige week via Planet Mine besteld door mijn IPB account aan te passen.

[...]
Ongeveer 3 weken geleden besteld. En niet via Planet. Gewoon via de kpnsite. Dit nadat talloze malen registeren bij mine.tv tot niets uitliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18/11

Heb vandaag mine pakket gekregen.
3 weken geleden aangevraagd. Dus keurig netjes op tijd vind ik. _/-\o_
Wat wel is gebeurd nadat men de exp voor mine geschikt heeft gemaakt.
Mijn wifi is qua snelheid met de helft afgenomen.
.Vroeger zo rond de 10000 kbts en nu 4500.
Als ik een kabel rechtstreeks van comp naar exp aansluit is de verbinding wel normaal.
Erg vreemd. :?
Ik heb IPB extra.
KPN 1e lijns zegt dat nu eerst de mine-tuner aangesloten dient te worden, en dat de exp gereset dient te worden. Daarna zou de normale wifi snelheid weer terug moeten zijn op het oude niveau.
Ik ben benieuwd...

19/11

Nou het spul werkt dus NIET.
De tuner kan niet onlie komen.
KPN gebeld.... ze bellen terug.
Wordt dus vervolgd...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 155331 op 19-11-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Anoniem: 155331 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:09:
18/11

Als ik een kabel rechtstreeks van comp naar exp aansluit is de verbinding wel normaal.
Ik heb IPB extra.
KPN 1e lijns zegt dat nu eerst de mine-tuner aangesloten dient te worden, en dat de exp gereset dient te worden. Daarna zou de normale wifi snelheid weer terug moeten zijn op het oude niveau.
Ik ben benieuwd...

19/11

Wordt dus vervolgd...
Ben blij dat ik dan toch op een monteur wacht. Ik zou er helemaal gek van worden als iets niet meteen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WorkForce schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:09:
[...]

Ben blij dat ik dan toch op een monteur wacht. Ik zou er helemaal gek van worden als iets niet meteen werkt.
Dus je bent gek geworden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
:P bijdehandje :P Als ik zelf iets installeer bedoel ik natuurlijk. Als er nu wat fout gaat met de installatie hoef ik niet steeds met kpn te bellen maar mag de monteur dat mooi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:52
Het huidige aanbod van Mine vind ik nogal onduidelijk. Zo zie ik hier een introductieaanbod. Een van de aanbiedingen is ADSL Direct Basic + Mine voor 34,95 euro. Ik kan alleen nergens zien voor hoeveel maanden deze introductieprijs geldt. Iemand een idee wanneer de abonnementsprijs verhoogt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WorkForce schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:11:
[...]

:P bijdehandje :P Als ik zelf iets installeer bedoel ik natuurlijk. Als er nu wat fout gaat met de installatie hoef ik niet steeds met kpn te bellen maar mag de monteur dat mooi doen.
Zoiets dacht ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik heb alles zelf geinstalleerd. Kwestie van netwerkkabel in experiabox en minebox en draaien met die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmy schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:37:
Het huidige aanbod van Mine vind ik nogal onduidelijk. Zo zie ik hier een introductieaanbod. Een van de aanbiedingen is ADSL Direct Basic + Mine voor 34,95 euro. Ik kan alleen nergens zien voor hoeveel maanden deze introductieprijs geldt. Iemand een idee wanneer de abonnementsprijs verhoogt wordt?
Ja, ik weet het. Ik heb het 2x aan KPN moeten vragen wegens gebrek aan informatie hierover.

Mine gedeelte: vanaf 1-1-2007 ga je daar EUR 19,95 voor betalen.
ADSL gedeelte: aanbieding geldt slechts voor 3 maanden. Dus voor ADSL Basic betaal je daarna weer EUR 49,95.

T'is ook gemeen dat als je geen vaste telefoonaansluiting erbij wilt, dat je dan voor het ADSL gedeelte meer betaalt, dat is te zien op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332 terwijl als je het goedkopere Zappen & Surfen http://www.kpn.com/kpn/show/id=1253432 neemt, ze geen extra kosten berekenen zonder vaste telefoonaansluiting. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
simonanton schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:39:
Ik heb alles zelf geinstalleerd. Kwestie van netwerkkabel in experiabox en minebox en draaien met die hap.
Och het was mij vast ook wel gelukt maar als er een monteur het ' vervelende' klusje wil opknappen dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor IPB abbo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Anoniem: 197402 schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:47:
Mine gedeelte: vanaf 1-1-2007 ga je daar EUR 19,95 voor betalen.
ADSL gedeelte: aanbieding geldt slechts voor 3 maanden. Dus voor ADSL Basic betaal je daarna weer EUR 49,95.
Hmm, dat zelfde antwoord krijg ik ook zojuist van KPN (en dat al na 6 dagen...).

Tot 1 januari is Mine gratis (19,95 per maand) en voor Direct ADSL Basic geldt een actieprijs tot 1 januari. Daarna betaal je voor Direct ADSL Basic + Mine maar liefst 69,90 per maand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmy schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:28:
[...]

Hmm, dat zelfde antwoord krijg ik ook zojuist van KPN (en dat al na 6 dagen...).

Tot 1 januari is Mine gratis (19,95 per maand) en voor Direct ADSL Basic geldt een actieprijs tot 1 januari. Daarna betaal je voor Direct ADSL Basic + Mine maar liefst 69,90 per maand :X
Nee, de actieprijs voor het ADSL-gedeelte geldt 3 maanden. Je bent denk ik in de war met de actieperiode, die zal dan zijn tot 1-1-2007.

Dus van de Mine-korting kan je maarliefst 1.5 maand profiteren en van de ADSL-korting 3 maanden! Jeetje, wat een mega-aanbieding! Het zal mij benieuwen met wat voor'n "aanbieding" ze dan na 1-1-2007 komen, want EUR 69,90 is echt veels te geld namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Anoniem: 197402 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:03:
Nee, de actieprijs voor het ADSL-gedeelte geldt 3 maanden. Je bent denk ik in de war met de actieperiode, die zal dan zijn tot 1-1-2007.
Volgens het antwoord dat ik van KPN kreeg geldt de actieprijs voor het ADSL-gedeelte tot eind het jaar. Klopt dus niet ;)
Hoe dan ook, een hoop geld voor een niet al te sneller ADSL-lijn en TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmy schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:20:
[...]

Volgens het antwoord dat ik van KPN kreeg geldt de actieprijs voor het ADSL-gedeelte tot eind het jaar. Klopt dus niet ;)
Hoe dan ook, een hoop geld voor een niet al te sneller ADSL-lijn en TV...
Die 3 maanden korting zie je hier ook terug http://www.kpn.com/kpn/show/id=1161255 en http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332 .

Maar ze weten er in elk geval niets van bij de KPN. Altijd zegt iemand wat anders. Ook toen ik moest opzeggen (ik kon niet upgraden maar moest eerst opzeggen en dan weer aanvragen). :( Na 4x gebeld te hebben om op te zeggen kreeg ik van een medewerker te horen dat ik het dan maar schriftelijk moest opzeggen en hij gaf me het adres. Ik schriftelijk opgezegd. Na 2 maanden nog geen bevestiging dus ik ging maar weer eens bellen a 10 cent per minuut. Krijg ik een vrouw die zegt, "wat vreemd, we hebben geen opzegging van u binnen" en daarna "maar u kunt nu telefonisch direct opzeggen hoor". Aaaarghh 5x bellen en brief schrijven/posten helemaal voor niets :(:(:(:(

Op zich nooit storingen gehad en zeer tevreden over de diensten van KPN. Alleen die bureacratische janboel daar is echt om te huilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Anoniem: 197402 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:54:
Op zich nooit storingen gehad en zeer tevreden over de diensten van KPN. Alleen die bureacratische janboel daar is echt om te huilen!
Het probleem, zoals met elk callcentrum, is dat je zelden iemand aan de lijn krijgt met kennis van zaken.

Kan iemand vertellen hoe de beeldkwaliteit is? Met name op de grotere LCD tv's?

Anoniem: 198206

Anoniem: 155331 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:09:
18/11

Ik heb IPB extra.
Ik ben benieuwd...

19/11

Wordt dus vervolgd...
Heb je al iets vernomen van KPN/Planet? Ik heb gisteren ook de spullen binnen gekregen maar kreeg fout code 12, Geen verbinding met DHCP server. Volgens planet helpdesk een kwesie van een verkeerd MAC adres.... Moet binnen drie dagen verholpen zijn.

Anoniem: 198227

Afgelopen week hetzelfde gehad, alles ontvangen, maar foutcode 12. Bellen met KPN. Terugbelafspraak gemaakt. Werd binnen 3 uur teruggebeld, boel gereset (EB) en vervolgens een paar keer foutmelding 300. Half uurtje later nog een keer geprobeerd. En het werkt. Dus nu lekker spelen met de PVR.
Succes.

• Hugo
Vandaag is de monteur van kpn langs geweest en waar ik al bang voor was gebeurde. De arme man is van 13:00 uur tot 17:00 uur bezig geweest maar het is hem niet gelukt. KPN was vergeten de lijn gereed te maken en nog wat andere zaken waren ook nog niet geregeld. Monteur dus niet blij en ik ook niet.

De man deed zijn best dus aan hem ligt het niet. Morgen komt de monteur weer met goede moed terug. ;)

Anoniem: 198227 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:15:
Afgelopen week hetzelfde gehad, alles ontvangen, maar foutcode 12. Bellen met KPN. Terugbelafspraak gemaakt. Werd binnen 3 uur teruggebeld, boel gereset (EB) en vervolgens een paar keer foutmelding 300. Half uurtje later nog een keer geprobeerd. En het werkt. Dus nu lekker spelen met de PVR.
Succes.
Nou kijk eens aan. Dat klinkt hoopvol. En is het wat?

• simonanton
Ik heb ook eerste die foutcode 12 gehad. Had te maken met een stukje software. zaterdag iemand aan de lijn gehad. en zondag werd ik al teruggebeld dat het moest werken. en het werkte.

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
En, vertel, is het de moeite waard?

Edit: de kwaliteit van je beeld / niet hoe makkelijk het was ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dago21 op 23-11-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169452

Heb Mine besteld. Week geleden bevestigingsbrief ontvangen.
Vond vanmorgen deze mededeling bij 'status bestelling': Het speciale modem, de KPN ExperiaBox, wordt voor u geschikt gemaakt.
Ik heb al IPB en dus een EB. Wat betekent de mededeling? Krijg ik nu een nieuwe EB of wordt de bestaande op afstand in orde gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198206 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 12:54:
[...]

Heb je al iets vernomen van KPN/Planet? Ik heb gisteren ook de spullen binnen gekregen maar kreeg fout code 12, Geen verbinding met DHCP server. Volgens planet helpdesk een kwesie van een verkeerd MAC adres.... Moet binnen drie dagen verholpen zijn.
Nah veel gebel en gedoe werkte het allemaal vannacht rond 00.15 uur. Een zeer deskundige 2e lijner
heeft alles geregeld in ingesteld. Nu alleen nog de trage wifi (was 10 mbit is nu 3.5 mbit) snelheid oplossen en ik ben blij.
Voorlopig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169452 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:54:
Heb Mine besteld. Week geleden bevestigingsbrief ontvangen.
Vond vanmorgen deze mededeling bij 'status bestelling': Het speciale modem, de KPN ExperiaBox, wordt voor u geschikt gemaakt.
Ik heb al IPB en dus een EB. Wat betekent de mededeling? Krijg ik nu een nieuwe EB of wordt de bestaande op afstand in orde gemaakt
Ik heb ook IPB en een EB. Kreeg alleen een witte Mine doos. Rest blijft gewoon zoals het is. Ik ben overigens nog steeds niet terug gebeld en kom dus na 48 uur nog steeds niet verder dan Foutcode 12 ...... Is ook wel erg mooi maar verveelt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198206 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:27:
[...]

Ik heb ook IPB en een EB. Kreeg alleen een witte Mine doos. Rest blijft gewoon zoals het is. Ik ben overigens nog steeds niet terug gebeld en kom dus na 48 uur nog steeds niet verder dan Foutcode 12 ...... Is ook wel erg mooi maar verveelt snel.
Geef je EB een harde reset. Dan zou het mogelijk kunnen gaan werken.
Plaats evt.de kabel in een van de overige 3netwerk aansluitingen van de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
WorkForce schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:47:
Vandaag is de monteur van kpn langs geweest en waar ik al bang voor was gebeurde. De arme man is van 13:00 uur tot 17:00 uur bezig geweest maar het is hem niet gelukt. KPN was vergeten de lijn gereed te maken en nog wat andere zaken waren ook nog niet geregeld. Monteur dus niet blij en ik ook niet.

De man deed zijn best dus aan hem ligt het niet. Morgen komt de monteur weer met goede moed terug. ;)
Gisteren kwam de man dus weer met goede moed terug maar dat heeft niet gebaat. Na veel gemekker en gezeur over en met zijn werkgever is hij weer bij ons weggegaan.

Hij mocht van de KPN eigenlijk niet meer langskomen omdat het nu een gebruikers-probleem zou zijn. (??????) Hij was toen behoorlijk pissig op zijn werkgever en heeft ons beloofd dat hij de komende week bij ons terugkomt. Monteur is een goede kerel. En KPN levert ongetwijfeld een goede dienst. Nu nog meer van die mensen als onze monteur daar en KPN kan alleen maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

WorkForce schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:05:
[...]

Gisteren kwam de man dus weer met goede moed terug maar dat heeft niet gebaat. Na veel gemekker en gezeur over en met zijn werkgever is hij weer bij ons weggegaan.

Hij mocht van de KPN eigenlijk niet meer langskomen omdat het nu een gebruikers-probleem zou zijn. (??????) Hij was toen behoorlijk pissig op zijn werkgever en heeft ons beloofd dat hij de komende week bij ons terugkomt. Monteur is een goede kerel. En KPN levert ongetwijfeld een goede dienst. Nu nog meer van die mensen als onze monteur daar en KPN kan alleen maar beter worden.
Inderdaad, bij mij lag in juni IPB helemaal plat en de monteur is 2 dagen bezig geweest om het te maken.
Is toen ook gelukt.
Wat ik echter vreemd vond is, dat hij hetzelfde helpdesknummer moest bellen als de consument om het een en ander te regelen.
Daardoor duurde alles extra lang.
Hij was wel erg gedreven, maar had veel kritiek op KPN o.a. dat ze met de Experiabox voor de goedkoopste oplossing hadden gekozen.
Volgens hem hadden ze beter Alcatel kunnen nemen.
Is inmiddels ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

@home digitale tv is geen IP-TV, maar gaat gewoon op andere freq. over de kabel.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169452

Na de aankondiging dat de EB gereed zou worden gemaakt, blijkt de downloadsnelheid te zijn opgehoogd:

Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12003 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 4 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Line attenuation: 23 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Alleen de noise margin is nu minimaal. Was voorheen iets van 18 dB. Wat kan de oorzaak van de verlaging zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:10:
[...]

Geef je EB een harde reset. Dan zou het mogelijk kunnen gaan werken.
Plaats evt.de kabel in een van de overige 3netwerk aansluitingen van de EB.
Zaterdag iemand van de tweede lijn gesproken en die zag dat er iets centraal niet goed stond. Na inderdaad een harde reset van EB was ik van FC12 af. Ik ging door het registratie menu heen en daarna, aan het einde van hele opstart riedel kreeg ik melding 5, Abonnement niet actief. Wederom 2 x 30 minuten in de wacht gestaan. Zowel de eerste als de tweede lijn konden me niet helpen. 'Moet iets in de database zijn'. Dit doet de derde lijn en die zijn er alleen op werkdagen dus maar weer wachten tot ik teruggebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Anoniem: 169452 schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:59:
Na de aankondiging dat de EB gereed zou worden gemaakt, blijkt de downloadsnelheid te zijn opgehoogd:

Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12003 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 4 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Line attenuation: 23 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Alleen de noise margin is nu minimaal. Was voorheen iets van 18 dB. Wat kan de oorzaak van de verlaging zijn?
De SNR (noise margin) is omlaag gegaan omdat dit signaal breedbandiger is en daardoor zwakker wordt. Dat is normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even tussendoor: ik vind dit topic toch meer in internetproviders en hosting horen. Het zijn bijna alleen modemproblemen en snelheden enzo.

In internet en hosting zitten ook de vragen over bellen. Ik vind dat tv via de provider daar ook in hoort. En hier dan alleen over de echte audio en hi-fi vragen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Vandaag toch maar even zelf met de helpdesk gebeld en zij gaven aan dat zij het niet zo 1 2 3 kunnen oplossen. Een speciale afdeling kon dit misschien wel maar was op dit moment niet bereikbaar. Ze gaan me terug bellen. (Mmm waar heb ik dat vaker gehoord??)

Maar goed, de helpdesk van KPN heeft het erg druk (Of gewoon te weinig mensen) want ik stond 20 min. in de wacht om geholpen te worden. Voor nu geef ik het zelf weer op en wacht maar weer op de monteur. ;(

Alhoewel ik de gang van zaken niet leuk vind ben ik nog wel steeds een tevreden kpn klant. Het moet alleen niet al te lang gaan duren voordat ik er anders over ga denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik had dus zelf aangesloten en na foutmelding 12 en een terugbel van een kpn medewerker werkte alles. Nu alles een week in mijn bezit en ik vind het gewoon fantastisch. was misschien weinig gewend (UPC analoog), maar ben zo blij als een kind. Beeldkwaliteit is fantastisch in vergelijking met UPC analoog. Uitzendinggemist is erg fijn. Vanuit programmagids je programma's programmeren is ook er fijn en handig. Heb al veel Teletubbies voor dochter opgenomen. :-) Ik kan niet anders zeggen dan dat het er gewoon strak uitziet. Het is misschien nog niet af, maar het is nu al beter dan mijn irritante kabelboer die misschien al 1000 jaar een monopoliepositie had. Good bye UPC. Thank you and f.ck you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 10:33
Heb vandaag het pakket opgehaald en proberen te installeren, helaas...... foutcode 21. Gebeld met de helpdesk (35 min wachten) en persoon kan het probleem niet achterhalen. Morgen (hopelijk) terug gebeld door tweede lijn. Iemand anders ook al problemen met foutcode 21?
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.