KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 47.509 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:32:
Zo, met een hoop gezeik nu MineTV in huis. Eerst boxje was al na tien minuten naar de klote en moest daarna een week wachten op een monteur om dit vast te stellen. UIteindelijk een geluk bij een ongeluk omdat de monteur gelukkig nog een zilver boxje had staan ipv dat oerlelijke witte ding. Nu dus wel een kastje dat bij rest apparatuur past. Gek genoeg doet de afstandsbediening het op dit kastje ook ietsje sneller. Mijn god, wat ging het zappen traag....

Functies zijn ok, zenders ok, menu uitzending gemisat had van mij iets praktischer gemogen het enige waar ik nu echt over struikel is de: beeldkwaliteit. Met name bij sportwedstrijden zie je een schaduw om de spelers heen en zijn de lijnen echt kut. Vooral bij de logo's van de zenders zie je ook blokje en onscherpte. Hebben meer mensen hier last van? En wat kun je eraan doen? Is het een kwestie van wachten op MPEG4, bekabeling etc.

Als dit nu MineTV is dan stuur ik het terug want ik kijk toch voornamelijk naar sport. Dat Ajax-kanaaltje wordt niets zo in deze kwaliteit.

Iemand antwoord? Nu al bedankt.
Eindelijk iemand die ook niet tevreden is over het beeldkwaliteit. Wist al dat ze niet lang weg konden blijven. Ik ben 1 van de testers die al een aantal weken mine in bezit heeft. Bijna alle testers waren zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Ik dus niet!!!! Waarschijnlijk komt het omdat ik via LCD kijk. Dat zal jij zeer waarschijnlijk ook doen.
Het is echter niet zo vreemd dat de kwaliteit niet goed is. Als je na gaat dat dvd kwaliteit een stream van 9mb nodig heeft en mine heeft maar een stream van 4mb.
Eind van het jaar willen ze hdtv ook nog doorvoeren. Dit heeft een stream van minimaal 12mb nodig. Er is dus hoop dat het snel beter gaat worden.

Groet,
Stoffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:26:
Vandaag kreeg ik deze mail als antwoord op m'n inschrijving op 12 april;

Tot onze spijt echter is Mine nog niet voor u beschikbaar, omdat uw woonplaats vooralsnog buiten het dekkingsgebied van Mine valt. Mine wordt weliswaar in hoog tempo in grote delen van Nederland beschikbaar, maar dat geldt helaas nog niet voor uw woonplaats. Wij adviseren u om www.mine.tv in de gaten te houden voor de laatste ontwikkelingen omtrent de uitbreiding van het dekkingsgebied.
Ook zoiets raars. Ik heb thuis mine tv (in een klein plaatste met 1 adsl centrale). Voor een vriendin van me had ik ook mine aangevraagd (ze woont in het zelfde plaatsje). Wat denk je?? Ze krijgt dus ook bovenstaande mail. Erg vreemd allemaal dat ik het dus wel heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffers,

Gelukkig dacht dat ik de enige was. Kijk inderdaad via LCD maar waarom zou dat dan slechter zijn? Kan me niet voorstellen dat bij de andere testers de beeldkwaliteit perfect is. En waar zit 'm dat dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:02

PanMan

Spun!

Het heeft ook te maken met je afstand tot de centrale...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
PanMan schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:49:
Het heeft ook te maken met je afstand tot de centrale...
Nee daar heeft het niets mee te maken. Dat beinvloedt alleen de snelheid van de adsl verbinding. KPN levert simpelweg niet als de verbinding niet goed genoeg is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:44:
[...]

Ik heb dit bericht ook gehad alhoewel mijn centrale (Almere stad flevokant) wel adsl2+ geschikt is(volgens de postcode check van KPN). Ik wist wel al dat het wat langer ging duren omdat ik ook IPB heb maar kennelijk zijn er naast ADSL 2+ van KPN ook nog andere eissen
Heb sinds gisteren ook Mine (signaal komt volgens mij ook vanaf Almere stad flevokant). Volgens monteur van KPN wordt er een maximale bandbreedte gehaald van 12Mb. 4Mb wordt gereserveerd voor internet, de overige 8 Mb voor 2 kanalen van 4 Mb voor Mine (kan je dus een tweede tuner op aansluiten voor een extra TV). dat is waarschijnlijk ook de reden dat mensen die al internetbellen hebben, uitgesloten worden voor Mine. Er is simpelweg geen bandbreedte genoeg. VDSL moet dat in de nabije toekomst gaan oplossen (bandbreedte van 50Mb).Maar daarvoor moet er een glasvezelnet naar de centrale worden aangelegd.
Ik vind het overigens vreemd dat het mensen lukt om Mine zelf te installeren. Was nogal een gedoe om het werkend te krijgen, zelfs de KPN-monteur had de hulp van de helpdesk nodig. Ten eerste moest er een ini.file in het modem ingeladen worden, en vervolgens via de speedtouch site een restore en upgrade gedaan worden en vervolgens waren er nog problemen met de toewijzing van een IP-adres.Gelukkig was de man van de helpdesk zéér terzakekundig, zodat alles binnen een uur werkend was (ik had zelf al een netwerkkabel aangelegd naar TV, en m'n modem al in de meterkast geplaatst zodat alles alleen maar omgeplugd en aangesloten kon worden).
Ben zelf zeer tevreden over de beeldkwaliteit, en ik kijk ook op een LCD-tv. Het is in ieder geval beter dan het analoge signaal van UPC, en ook beter dan Digitale TV van KPN (wat al beter was dan UPC).Maak wel gebruik van goede (en prijzige) Oehlbach scartkabel(s). (TIP: bestel ze in Duitsland bij www.dcscable.de; helft goedkoper en zeer snel geleverd (48uur).
Het enigste minpunt vind ik de kleur van de ontvanger: WIT 8)7 ; de rest van m'n apparatuur is zilver. Volgens de monteur komt dit door de i-pod hype, die ook wit zijn. Had ook aanvankelijk wat problemen met het opstarten vanuit de stand-by stand (lukte soms niet, afstandbediening reageerde niet) maar lijkt met een paar nieuwe batterijen nu wel opgelost.
Ik heb nog wel een vraag. Ik heb ook een DVD-recorder aan de ontvanger gekoppeld, maar kan ik hiermee nu ook een ander programma opnemen als dat ik op dat moment kijk, of kan ik hiermee alleen maar opnemen wat ik op dat moment op het scherm zie. En kan ik programma's die ik op de harde schijf van de ontvanger opneem, later op de harde schijf van de DVD-recorder zetten (of op dvd branden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:04:
Stoffers,

Gelukkig dacht dat ik de enige was. Kijk inderdaad via LCD maar waarom zou dat dan slechter zijn? Kan me niet voorstellen dat bij de andere testers de beeldkwaliteit perfect is. En waar zit 'm dat dan in?
Het is zeker niet slechter. LCD is beter. Maar omdat het beter is zie je dus ook beter dat het niet goed is. Kijk maar eens via de oude beeldbuis naar mine, zul je zien dat het lang niet zo op valt dat het beeld slecht is.

Hoop echt dat hier snel wat aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 07:42:
[...]
Ik heb nog wel een vraag. Ik heb ook een DVD-recorder aan de ontvanger gekoppeld, maar kan ik hiermee nu ook een ander programma opnemen als dat ik op dat moment kijk, of kan ik hiermee alleen maar opnemen wat ik op dat moment op het scherm zie. En kan ik programma's die ik op de harde schijf van de ontvanger opneem, later op de harde schijf van de DVD-recorder zetten (of op dvd branden)?
Naar dat laatste ben ik ook wel benieuwd, het zou leuk zijn als je een opgenomen programma kan branden op DVD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:50:
Op dutchmedia is een lijst te vinden met een overzicht van de zenders die onderdeel worden van IPTV van KPN:

Televisie zenders
<knip>
3 voor 12 Central (VPRO)
3 voor 12 On Stage (VPRO)
NOS 24 uur journaal
HollandDoc (VPRO)
/Geschiedenis (VPRO)
<knip>

Bron: http://www.dutchmedia.nl
Waarom staan deze zenders niet op http://www.mine.tv/whateverwhenever/channels? Mine-ers, kunnen jullie deze zenders ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Vandaag gebeld door KPN naar aanleiding van mijn reactie op onderstaande mail

Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van KPN. Op basis van uw gegevens hebben wij gekeken of en wanneer Mine voor u beschikbaar is.

Tot onze spijt echter is Mine nog niet voor u beschikbaar, omdat uw woonplaats vooralsnog buiten het dekkingsgebied van Mine valt. Mine wordt weliswaar in hoog tempo in grote delen van Nederland beschikbaar, maar dat geldt helaas nog niet voor uw woonplaats. Wij adviseren u om www.mine.tv in de gaten te houden voor de laatste ontwikkelingen omtrent de uitbreiding van het dekkingsgebied.

Heeft u nog vragen? Kijk op www.mine.tv

Ik had in deze reactie gemeld dat mijn centrale (almere flevokant) bij mijn weten adsl2+ geschikt was. De medewerker vertelde mij dat ik waarschijnlijk te ver van de centrale woon (volgend BBned is dit maar 753 meter). Helaas kunnen ze ook geen lijnmeting uitvoeren als je internetplusbellen hebt en verder kwam ik ook geen stap verder. Ok, dan is mijn reactie graag of niet, als ik ergens anders een goed (triple play) aanbod tegenkom dan ben ik weg bij KPN(maar dan raken ze dus meer kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mine Forum is van start gegaan. Iedereen die MineTV heeft krijgt via email bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 5 juli MineTV, en ben daar toch wel redelijk tevreden over. Beeldkwaliteit is goed te noemen (iig beter dan UPC analoog, of dig.tv van KPN(DVB-T)). Denk wel dat er nog ruimte over is om de kwaliteit te verbeteren als er meer bandbreedte beschikbaar komt.
Kan wel merken dat de techniek nog doorontwikkeld moet worden. Heb de afgelopen 12 dagen toch al 3 à 4 keer last van een "vastloper" gehad; beeld bevriest, decoder reageert vervolgens niet meer op afstandsbediening. Het enigste wat je dan nog kan doen is de stekker eruit, en vervolgens weer aanzetten en dan de hele opstartprocedure laten doorlopen (duurt gauw 2 minuten, toch vervelend als dat tijdens de finale van een Tour-etappe gebeurd). Soms gebeurd het ook wel dat het opstarten vanuit de stand-by stand niet goed verloopt. Harde schijf start wel op, maar in beeld blijft staan:" druk op Stand-by knop om ontvanger op te starten".Vervolgens reageert ook hier de ontvanger niet meer op de afstandsbediening zodat ik ook hier een reset moet doen door de stekker eruit te trekken. Verder valt op dat de harde schijf altijd in werking is (hij kent geen 'sleep-stand' zoals mijn DVD-recoder). Het is me ook opgevallen dat de harde schijf het programma wat je zit te kijken ALTIJD opneemt. Als je (per ongeluk) het << toetsje van de afstandsbediening indrukt die de opnames regelt, ga je 5 of 10 minuten terug in de uitzending. Toch een vreemde gewaarwording als je het niet doorhebt dat je op betreffende toets hebt gedrukt en vervolgens iets in de herhaling ziet.
Opnames die je maakt op harde schijf zijn goed van kwaliteit en zijn over te kopiëren op mijn DVD-recorder (alleen real-time). Ik heb wel het probleem dat als ik opgenomen programma's van de harde schijf over mijn Home Cinema set afspeel, het beeld en geluid niet synchroon loopt (lip-sync probleem). Dit probleem heb ik niet als ik het geluid van de ontvanger rechtstreeks over de Home Cinema set laat lopen. Wat me nog meer opvalt is dat films van FilmDirekt niet op de DVD-recorder op te nemen zijn (kopiëerbeveiliging???). Ook is het een keer gebeurd dat de harde schijf in werking trad zonder dat de ontvanger aanstond (software update??, Programma Gids update???).
Verder ben ik al zeer tevreden over het zenderaanbod alhoewel ik een extra aantal (commerciële) buitenlandse zenders wel op prijs zou stellen, maar daar zou wel weer een prijskaartje aan hangen :(
Vooralsnog denk ik dat ik hier wel mee door wil gaan na de proefperiode, mits er een tweede ontvanger beschikbaar komt (Voor m'n TV boven) want ik heb geen zin in 2 tv-abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook regelmatig dat de ontvanger vastloop. De ene keer bij het opstarten vanuit de standby stand de andere keer wanneer ik hem in standby wil zetten. Ik heb ook al eens met de helpdesk daarover gebeld. Die zeggen dan dat ze meer moeten weten van wanneer dat gebeurt en hoe, is de ontvanger ook warm. Ze kwamen zelfs met het idee van of de batterij niet leeg zou kunnen zijn, nou dat is het echt niet na drie weken zeker al! Ik denk zelf dat dat nog iets software matig's is. Ook ik heb dat het geluid niet helemaal synchroon loopt, maar dan tijdens het kijken via de televisie. Ik heb er niet opgelet of dat ook zo is via de home cinema set dat zal ik dan nog eens bekijken.

Ook heb ik nog geen inlog gegevens voor het forum op www.mine.tv. Nog geen E-mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:04:
...
Wat me nog meer opvalt is dat films van FilmDirekt niet op de DVD-recorder op te nemen zijn (kopiëerbeveiliging???).

...
ik heb hier ook mine en heb al enkele films van filmdirekt opgenomen.
dit ging zonderproblemen.
alleen moet ik er dan wel bij vertellen dat ik dit met de pc heb gedaan door de tuner op mijn tv kaart aantesluiten via de component ingang en het geluid op de line in van de tv kaart

verder heb ook ik de tuner en zo zelf aangesloten omdat ik het wk er me wou kijken.
vonden ze bij planet niet zo leuk.
toen ik ze belde kreeg ik tehoren dat het niet had gemogen.
omdat ze zeker willen zijn dat alles goed aangelsoten word kun je de monteur gratis laten komen
maar naar een paar dingen door gegeven te hebben kon ik naar de mine kijken.
en toch kun je het verschil wel zien tussen mine en upc.
ik vind dan de mine toch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:12:
Mine Forum is van start gegaan. Iedereen die MineTV heeft krijgt via email bericht.
Kreeg het e-mail bericht niet automatisch binnen. Heb de helpdesk van Planet (via e-mail) gevraagd om de inloggegevens en de dag daarop kreeg ik een e-mail van KPN met de inloggegevens en link voor registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me overigens nog afvraag is hoe de contracten lopen. Zover ik begrepen is dit een jaarcontract; echter wat ik nog niet weet is of je ADSL abonnement contractperiode opnieuw ingaat, als dit niet het geval is dan zit ik dus feitelijk 'vast' aan KPN als ik Mine zou nemen, immers: IPB abonnement loopt in mijn geval van april tot april, zonder mogelijkheid tot tussentijds opzeggen. Vanaf oktober kan ik Miine aanvragen, die contractperiode loopt dan van oktober tot oktober. Gevolg is dat daardoor minimaal 2 jaar vast zit aan KPN, terwijl ik van plan was om toch maar weer terug te gaan naar @Home incl. digitale telefonie en digitale televisie zodra mijn IPB contract afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
Ik heb het gisteren samen met een vriend vergeleken met Digitenne; ik vond zelfs Digitenne een betere beeldkwaliteit hebben dan Mine :X

En ja, die 4Mbit is wel HEEEL karig...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:19:
Ik heb het gisteren samen met een vriend vergeleken met Digitenne; ik vond zelfs Digitenne een betere beeldkwaliteit hebben dan Mine :X

Hoezo is 4 mbit heel karig? Waarop baseer jij dat? Oke, voor HDTV is het karig maar KPN beweerd ook niet dat de huidige stream HDTV biedt. En mag ik vragen hoe je vergeleken hebt? Heb je zelfde TV gebruikt en heb je beide decoders op zelfde wijze aangesloten? Heb je LCD, TFT, Plasma of CRT gebruikt? Simpelweg zeggen: wij hebben vergeleken en ik vond digitenne beter is een beetje te weinig info om zinnige conclusies uit te kunnen trekken begrijp je? Of heb je in je vergelijking de prijs t.o.v. kwaliteit meegenomen want dan kan ik je posting enigzins begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:02

PanMan

Spun!

Ik zeg niet dat het niet kan dat je digitenne beter vond, maar het zijn allebij Mpeg streams, waarbij Mine een hogere bitrate heeft, dus het lijkt me onwaarschijnlijk.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ballebek schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:19:

4 Mb valt behoorlijk mee. Digitenne/KPN TV gebruikt gemiddeld minder dan 3 Mb (publieke omroep ligt wat hoger, andere zenders lager). Daarnaast gebruikt Digitenne/KPN TV MPEG2-codering terwijl KPN Mine MPEG4 gebruikt. In theorie zou KPN Mine een beter beeld opleveren.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:56:
[...]
4 Mb valt behoorlijk mee. Digitenne/KPN TV gebruikt gemiddeld minder dan 3 Mb (publieke omroep ligt wat hoger, andere zenders lager). Daarnaast gebruikt Digitenne/KPN TV MPEG2-codering terwijl KPN Mine MPEG4 gebruikt. In theorie zou KPN Mine een beter beeld opleveren.
4mb is karig. Ga maar eens kijken op een lcd scherm.

DVD kwaliteit (waar ze gelukkig niet meer mee mogen adverteren) heeft een stream nodig van 9mb. Dus 4mb is heeeeel karig.

HDTV heeft overigens een stream van 12mb nodig. Dit zou eind van het jaar beschikbaar zijn dus ik heb goede hoop dat het snel beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:28:
[...]

DVD kwaliteit (waar ze gelukkig niet meer mee mogen adverteren) heeft een stream nodig van 9mb. Dus 4mb is heeeeel karig.

HDTV heeft overigens een stream van 12mb nodig. Dit zou eind van het jaar beschikbaar zijn dus ik heb goede hoop dat het snel beter zal worden.
Ik bedoelde in vergelijking met Digitenne, dan is 4Mb niet zo weinig. Die 9 Mb voor DVD is MPEG2 terwijl KPN voor Mine MPEG4 gebruikt (waarbij je theoretisch met de halve bandbreedte dezelfde kwaliteit krijgt als bij MPEG2).
Vraag me af of ze HDTV nog redden; 12 Mb is een hoop als je ook nog internet en, in de toekomst(?), een tweede TV wilt kunnen aansluiten als je de maximale bandbreedte van ADSL2 bekijkt in de praktijk.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Icelus schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:12:
[...]
Ik bedoelde in vergelijking met Digitenne, dan is 4Mb niet zo weinig. Die 9 Mb voor DVD is MPEG2 terwijl KPN voor Mine MPEG4 gebruikt (waarbij je theoretisch met de halve bandbreedte dezelfde kwaliteit krijgt als bij MPEG2).
Inderdaad, 9Mb voor DVD MPEG2 is de maximale bitrate die gebruikt mag worden. Een geperste consumenten DVD (film) heeft VBR tussen de 4000 en 7000kbit. Dus 4000kbit voor MPEG4 (Mine) is helemaal zo gek nog niet.
Daarnaast geven LCD schermen soms een slecht beeld, in die zin dat je elke artifact ziet door slechte instellingen of slechte kwaliteit. Een CRT scherm "vlakt" het beeld meer af, wat mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:28:
[...]

Digitale TV via de kabel vind ik op een LCD ook niet mooi, evenals het oude analoge signaal op een LCD TV. HDTV kan ik niet over oordelen want dat heb ik nog niet gezien. Mijn punt is dus: ligt het misschien aan de LCD TV? Zoals al eerder genoemd: kijk eens op een CRT.
Je vergelijkt twee verschillende compressiesoorten met elkaar en verbindt daar conclusies aan?
Misschien dat ze met MPEG 4 genoeg aan 6/7 mbit hebben, dan nog wordt het inderdaad krap maar niet onmogelijk. Als ze idd. 12 mbit MPEG 4 stream nodig hebben dan wordt het slechts beschikbaar voor een klein gedeelte van de abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 1 van de 5.000 gelukkigen beschik ik sinds half juni over MineTV van de KPN (Kreatel 1760).

Ik zoek wat medegebruikers van minetv om ervaringen te delen tot nu toe. Het forum op minetv.nl is nl. niet toegankelijk voor de testgroep.

Ik zal hieronder in korte statements mijn bevindingen neerschrijven, zoals deze op dit moment gelden. Gezien er nieuwe releases uit kunnen komen van de software, zijn veranderingen uiteraard mogelijk.

Positieve punten
1. Prima beeldkwaliteit (op CRT)
2. Zappen gaat beter dan verwacht (dikke seconde bij wisselen kanaal)
3. Geen storingen in het beeld of geluid
4. Ontvanger blijft in een slaapstand staan, zodat opstarten lekker snel gaat
5. De minetv afstandsbediening kun je ook gebruiken voor je TV --> dus 1 afstandsbediening
6. Installatie was eenvoudig
7. Films huren doe je met een pincode, dus veilig voor kinderen

Verbeterpunten:
1. De menu's zijn bijna overal 'sluggish', ofwel traag. Te traag naar mijn mening
2. Er zit een soort 'nu.nl' in het menu. Deze optie is praktisch onbruikbaar, omdat hij bijzonder traag is. Daarnaast is de menu-bediening niet handig. Ze kunnen het beter weglaten
3. Mocht je een eigen wifi accesspoint hebben en willen gebruiken (naast de geleverde alcatel door kpn), dan heb je een probleem met sommige merken. Er wordt door de MineTV Box zoveel UDP verkeer gebroadcast dat je wifi volloopt en onbruikbaar wordt. Je kunt ervoor kiezen om het met een routertje op te lossen (NAT'ten via de WAN poort). Dan heb je geen probleem. Ik heb het geprobeerd met een Belkin routertje. Deze was onbruikbaar. Mijn Linksys wrt54g ging beter, maar viel regelmatig weg.
4. De films zijn behoorlijk outdated, maar ik neem aan dat dit verbetert bij de definitieve intoductie.
5. Het zoeken van films is lastig (er zitten er nu pas 500 in!). De menu's reageren traag. Ik mis informatie per film (zoals jaar uitgebracht), bij elke film krijg je een klein stukje tekst met een plaatje van de dvd te zien. Dit ophalen duurt relatief lang. De tekst is slechts een regel lang. Voor een uitgebreidere tekst, moet je nogmaals klikken. Gezien de eerste tekst weinigzeggend is, ga je automatisch naar de lange tekst en dan wordt het echt een heel gezoek, kan ik je vertellen, als je tevens bedenkt dat de menu´s traag reageren. Ik kan me voorstellen dat ze op internet (minetv.nl) de hele lijst eenvoudig doorzoekbaar maken en dat je een film ook met een code kan starten, danwel dat ze de menustructuur wijzigen, zodat hij sneller is en dat er meer informatie op 1 scherm te zien is, of de 'terug' knop moet standaard geselecteerd zijn. dat scheelt heel wat klikwerk.
6. Af en toe krijg ik error -300 bij opstarten te zien. Noch de helpdesk, noch het project, noch de monteur weet wat dit is. een uur later doet hij het dan wel weer.
7. Radio is niet handig opgezet. Als je een zender geselecteerd hebt, en je wilt een andere zender, dan moet je door de menu's heen (of je moet stuk voor stuk alle 60 kanalen langs, je kunt dus niet 'snelkiezen'), terwijl er genoeg ruimte op het beeld is om alle zenders te laten zien (of te laten scrollen), zodat je veel sneller een andere zender kunt kiezen. Daarnaast verwachtte ik eigenlijk dat het display op de minetv ontvangen gebruikt zou worden om de RDS codes (of de naam van de zender) weer te geven. Maar helaas. Je weet dus niet naar welke zender je luistert en als je met de tv uit radio luistert (lijkt me logisch) is het geblindoekt zappen. Je moet dan dus weer de tv aanzetten om te zien waar je gewenste zender zich bevindt.
8 Niet alle menu's gebruiken eenduidig dezelfde knoppen, zoals de 'terug' knop. Soms wordt de blauwe knop voor 'terug' gebruikt, in het EPG menu de 'OK' toets.
9. De volumesterkte is niet gelijk bij alle kanalen.
10. Je kunt alleen of TV/film/opname bekijken, of een programma opnemen. Je kunt dus niet tijdens het opnemen een andere zender kiezen en als je dit doet, stopt de opname zonder enige melding of je dit wel wilt.
11. Soms loopt de box vast. Dit schijnt een hardwareprobleem van de eerste series te zijn (de witte).
12. Er zit een EPG in, ofwel een programma overzicht. Door de beperkte ruimte is de standaard instellingen nagenoeg onleesbaar. Zeker korte programma's worden dan tot een paar puntjes afgekort. De getoonde namen van de zenders is deels ook een crime, ik geef u er een paar: 'DISTL, TCM, OBRBN'. Als je met de cursus naar benedenloopt, verschuift hij steeds 1 regel, niet de hele pagina, daardoor duurt het extra lang voordat je alle zenders hebt gehad. Elke regel kost ongeveer 1 seconde. Er is ook een andere indeling (vertikale). Deze geeft per zender de programma's voor de komende uren weer. Prima overzicht, echter het zappen van zender naar zender duurt ongeveer 1 seconde. Als je van ned2 naar Discovery wilt, ben je zo 30 seconden bezig. Hier moet nog aan gewerkt worden denk ik.
13. 'Programma gemist' is de mogelijkheid om programma's uit het nabije verleden van ned 1, 2, 3 (althans selectie ervan) terug te kijken. Leuke dienst! Maar.... De zoeklijst is niet handig. als je zoekt op journaal, dan krijg je een lijst met 'NOS Journaal' onder elkaar te zien. Maar zonder datum en tijdstip. Dus het zoeken van het 8 uur journaal van gisteren is wel een klus om even voor te gaan zitten.
14. Ik heb een Loewe TV. Als je deze op het AV kanaal zet, werkt de teletekst van de TV niet. Ik kan dus onmogelijk teletekst kijken.
15. Volgens mij is er bij de opzet vanuitgegaan dat je van de profielen gebruik maakt, ofwel, dat je zelf profielen aan moet maken met een verzameling zenders erin. Maar ik wil eigenlijk geen profielen maken. Ik wil gewoon tv kijken met de extra's erbij :-).
16. Als je een film 'besteld' hebt, kun je deze 24 uur lang kijken. Prima opzet. Echter, de gele toets met 'Mijn gehuurde films' doet ut niet, tenminste, hij geeft aan geen films gevonden te hebben. Ik weet niet of dit nu te maken heeft met die 20 gratis films, maar daar staat gratis bij, dus ik twijfel of het een bug is of iets van de testfase.
17. De bovenkant van de box is voorzien van allemaal gaten voor koeling. Dit maakt het plaatsen van het apparaat onder een CRT tv moeilijk, vanwege de warmte.
18. Kanaal 36 (Cartoon Network) en 37 (Turners Classic Movies) zenden beide Turners Classic Movies uit. Het Cartoon Network is (nog) niet te zien.
19 Ik mis (maar dit is onmiskenbaar subjectief) BBC1 en BBC2. Deze worden toch echt niet vervangen door BBS World en Prime.
20. Het zenderaanbod is niet overeenkomstig de opbouw van onze bevolking. (Geen Marokaanse, Turkse, Spaanse zenders). Dit zal zeker een commerciele achtergrond hebben, maar is wel opvallend als je aangeeft veel zenders te leveren.

Tussentijdse conclusie:
Ja, het is leuk en de beeldkwaliteit is prima. Ook is het geheel zapbaar, maar er zitten naar mijn idee nog teveel mitsen en maren aan om het geheel in oktober live te laten gaan met deze status. De afgelopen maand heb ik geen nieuwe versie van de firmware mogen ontvangen, daarmee weet ik niet hoe snel de ontwikkeling nu nog verloopt en in welke fase deze zich bevindt.

De hamvraag is natuurlijk, zou ik het kopen als ik niet met de pilot meegedaan had? Ik kijk niet al teveel TV. De beeldkwaliteit is prima, stukken beter dan de kabel, alleen daarvoor zou ik het niet doen. De films, de kanalen, die moeten opwegen tegen de traagheid en de 'bugs'.

Met vriendelijke groet,
Mathijs

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 23:43 . Reden: Wat informatie verfijnd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan zulke uitgebreide info heb je nog eens wat! Hartelijk dank voor je uitgebreide info. Als ik het goed begrijp heb je een 'aangepaste' SpeedTouch 716 ontvangen van KPN. Het vele UDP verkeer verklaart m.i. direct waarom het nog niet werkt via de ExperiaBox.
Hopelijk doen ze snel wat aan de mitsen en maren zodat Mine een kwalitatief beter produkt wordt als dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vastlopen van de ontvanger is vrij lastig. Als dat echt een hardware probleem is wat Matthijs beschrijft wat niet software matig kan worden opgelost vraag ik me af wat KPN hieraan gaat doen. We hebben immers toch € 149,95 voor de ontvanger neergeteld.

Het zappen in de menu's kun je versnellen door de plus-en min-toetsen te gebruiken van de zender-knop op je afstandsbediening. Dit werkt in uitzendinggemist en alle andere menu's, dan springt hij een stuk of 10 items verder geloof ik.

Ik vindt het ook jammer dat uitzendinggemist nog wel eens wat programma's mist. Ook het verhaal van het NOS-journaal is niet echt handig je bent aardig aan het zoeken om het laatste journaal te vinden.

De informatie die we als gebruikers krijgen is ook matig. Je kunt 20 films bekijken per maand maar welke zijn dat. Je kan niet zomaar een film kijken waar een bedrag achter staat want die worden gewoon doorberekend. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat je via zoeken op tekst in het filmmenu gewoon moet zoeken op gratis, dan komen alle gratis films naar boven maar dit zijn er geen 20 zoals beloofd.

Ook probeer ik nog steeds een inloggegevens te verkrijgen voor het forum op www.mine.tv wat tot nu toe nog niet gelukt is. Heb gisteren een email gestuurd met het verzoek om inloggegevens. Deze zouden mij worden toegestuurd. Tot nu toe nog niks ontvangen, dus gaan we hier nog maar gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:46:
Ik heb ook regelmatig dat de ontvanger vastloop. De ene keer bij het opstarten vanuit de standby stand de andere keer wanneer ik hem in standby wil zetten. Ik heb ook al eens met de helpdesk daarover gebeld. Die zeggen dan dat ze meer moeten weten van wanneer dat gebeurt en hoe, is de ontvanger ook warm. Ze kwamen zelfs met het idee van of de batterij niet leeg zou kunnen zijn, nou dat is het echt niet na drie weken zeker al! Ik denk zelf dat dat nog iets software matig's is. Ook ik heb dat het geluid niet helemaal synchroon loopt, maar dan tijdens het kijken via de televisie. Ik heb er niet opgelet of dat ook zo is via de home cinema set dat zal ik dan nog eens bekijken.

Ook heb ik nog geen inlog gegevens voor het forum op www.mine.tv. Nog geen E-mail ontvangen.
Het schijnt voor te komen bij de eerste series (de witte versie, niet de zilverkleurige) volgens een monteur die bij langsgeweest is. Het komt bij mij niet vaak voor. Maar hij gaf aan dat de box dan standaard vervangen wordt. Het is dus aan te raden om enigszins te overdrijven, dan wordt ie vervangen.

Die inloggegevens heb ik ook nog niet ontvangen, wel 1 enquete.

ps. Zorg dat je in je alcatelmodem parental control uitzet, anders wordt je ADSL trager. Dit is een foutje in de instellingssoftware van KPN.

Mathijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:22:
Het zappen in de menu's kun je versnellen door de plus-en min-toetsen te gebruiken van de zender-knop op je afstandsbediening. Dit werkt in uitzendinggemist en alle andere menu's, dan springt hij een stuk of 10 items verder geloof ik.
Verrek het werkt! Dank voor de tip. Ik ben toch een redelijk doorgewinterde IT'er, vraag me dan altijd af hoeveel anderen die ook niet weten te vinden.
De informatie die we als gebruikers krijgen is ook matig. Je kunt 20 films bekijken per maand maar welke zijn dat. Je kan niet zomaar een film kijken waar een bedrag achter staat want die worden gewoon doorberekend. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat je via zoeken op tekst in het filmmenu gewoon moet zoeken op gratis, dan komen alle gratis films naar boven maar dit zijn er geen 20 zoals beloofd.
Ja, deze manier had ik ook al uitgevonden :-). En ook dat het er geen 20 zijn en het gros heb je al gezien of zijn B-films helaas. Maar goed, daar koop ik hem niet voor, dus zo erg vind ik dat niet.
Ook probeer ik nog steeds een inloggegevens te verkrijgen voor het forum op www.mine.tv wat tot nu toe nog niet gelukt is. Heb gisteren een email gestuurd met het verzoek om inloggegevens. Deze zouden mij worden toegestuurd. Tot nu toe nog niks ontvangen, dus gaan we hier nog maar gewoon verder.
Dit heb ik ook al in de enquete aangegeven. Mocht je meer weten, post het hier graag. Want een forum is wel zo handig.

Krijg jij wel eens een -300 error? Ik met enige regelmaat en niemand weet wat het is. Als ik hem niet in standby mode zet 's avonds, is er 's ochtends gegarandeerd een -300 error en kan ik de box opnieuw starten.

Mathijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:46:
Aan zulke uitgebreide info heb je nog eens wat! Hartelijk dank voor je uitgebreide info. Als ik het goed begrijp heb je een 'aangepaste' SpeedTouch 716 ontvangen van KPN. Het vele UDP verkeer verklaart m.i. direct waarom het nog niet werkt via de ExperiaBox.
Hopelijk doen ze snel wat aan de mitsen en maren zodat Mine een kwalitatief beter produkt wordt als dat het nu is.
Het is inderdaad een SpeedTouch 716 (WS geloof ik).

Hieronder kun je zien dat er 3800 k/bit aan UDP verkeer te zien is (op een linux machine op hetzelfde segment). Daarnaast zie je van welke naar welk ip-nummer/port de data gaat. Het moet bijna een vpn verbinding zijn en het lijkt me inderdaad een aangepaste 716, want ik heb geen 213 subnet achter mijn alcatel, maar 192.168.1. Dus hoe ze dat regelen, nog geen idee, maar ik zal nog eens wat uitproberen.

Mathijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.tieleman.nu/iptraf1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tieleman.nu/iptraf2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:37:

Krijg jij wel eens een -300 error? Ik met enige regelmaat en niemand weet wat het is. Als ik hem niet in standby mode zet 's avonds, is er 's ochtends gegarandeerd een -300 error en kan ik de box opnieuw starten.

Mathijs.
Die foutmelding heb ik nog niet gehad, dus kan ik je daar ook niet mee verder helpen. Ik heb wel eens gehad dat de verbinding met het netwerk verbroken was geweest door een stroomstoring maar wat voor een foutcode daarbij hoorde weet ik niet meer. Maar dan stond dat ook in tekst weergegeven op het tv toestel maar ik neem aan dat er bij jou niet bij staat wat het is.

Groeten Geurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:22:

Toen ik een e-mail stuurde naar Planet, had ik binnen 24 uur een mailtje binnen van KPN met een link naar een site van KPN om een account aan te maken voor het forum op MineTV.

Het -300 error probleem heb ik 1 keer gehad. Een reset van de decoder (stekker eruit) hielp niet. Vervolgens kontakt gezocht met de helpdesk van Planet (stond ook op het scherm), maar dat duurde me te lang. Vervolgens het modem uitgezet en weer ingeschakeld. 5 Minuten gewacht, decoder opgestart en daarna alles weer goed.

Ik heb zelf sinds 5 juli MineTV, en heb daarbij toch een witte :( ontvanger gekregen. Het klopt inderdaad dat deze problemen met de afstandsbediening geeft. Vooral het UIT de stand-by halen van de decoder geeft bijna dagelijks problemen. De harde schijf start wel op, maar in beeld blijft staan dat ik op de stand-by toets moet drukken om de ontvanger op te starten, maar de ontvanger reageert niet meer op de afstandsbediening. Het enige wat dan nog resteerd is de stekker eruit te halen. Haal vervolgens elke keer handmatig de software binnen, omdat op het forum van MineTV wordt gesuggereerd dat de problemen met de afstandsbediening na 6 á 7 keer updaten opgelost moeten zijn (zover ben ik nog net niet).

Overigens wordt er op het forum beweerd dat er gisteren een nieuwe software versie is uitgebracht (versie7????)

Gisteren ook mijn factuur binnengekregen :( :( :( Klopt niet veel van, moet ik zeggen. Ik weet wel dat de facturering is veranderd. Het KPN deel wordt nu ook door Planet geïnd, maar volgens mij gaat de betaling in plaats van achteraf, nu een maand vooruit, en werd het abonnement voor MineTV ook al geïnd terwijl dat tot 1 oktober gratis zou zijn. Normaal betaal ik EUR 34,95 per maand, maar deze factuur was bijna EUR 100,- 8)7 8)7 8)7 . Op het forum staan meer voorbeelden van problemen met de facturering, maar staat er een commentaar bij van een moderator (lees:KPN) die zegt dat je het volgende factuur moet afwachten, omdat daar alles gecorrigeerd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het factuurverhaal klopt,kpn verrekent met de volgende maand.
Ook gehuurde films betaal je waarna de volgende maand alles weer gecrediteerd word.
Men doet dit om ook de facturering te testen.
Tegen het vastlopen van de ontvanger plaatsen sommigen een ventilator op of in de ontvanger omdat deze te heet zou worden?
Met de huidige zonnige temperatuur buiten kan ik me dat goed voorstellen.

Groeten John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:04:
Stoffers,

Het kan ook aan je LCD tv liggen. Ik zeg niet dat het zo is, maar zeker de minder dure LCD's geven op voorhand slechter beeld dan een CRT scherm, zeker als het niet direct digitaal aangeboden wordt en ik neem aan dat je het via de scart (analoog) aanbiedt aan je LCD ??

Mathijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:44:
[...]

Het kan ook aan je LCD tv liggen. Ik zeg niet dat het zo is, maar zeker de minder dure LCD's geven op voorhand slechter beeld dan een CRT scherm, zeker als het niet direct digitaal aangeboden wordt en ik neem aan dat je het via de scart (analoog) aanbiedt aan je LCD ??

Mathijs.
Daarbij komt ook nog eens dat de resolutie van je LCD kan afwijken van de resolutie waarmee Mine wordt aangeboden. Als deze twee niet overeenkomen heb je sowieso slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is MINE TV al geleverd aan mensen die een andere Internet provider hebben als KPN, bijvoorbeeld Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:22:
Is MINE TV al geleverd aan mensen die een andere Internet provider hebben als KPN, bijvoorbeeld Tiscali?
Dat zal zeker niet gebeuren voor KPN het aan alle eigen klanten (bijv IPB) kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om het signaal van Mine via een HTPC te laten lopen en deze dan te upscalen (bijv. met FDD Show)? Dit om de beeldkwaliteit i.c.m. een LCD tv te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb mine tv.

na 3 ontvangers werkt het nu behoorlijk. de ondersteuning is slecht doordat weinig mensen bij de kpn op de hoogte zijn. na 3.5 uur bellen kun je het beste telefoonnummer 0900-0576 gebruiken voor ondersteuning. telnr 0900-1905 en 0900-0244 weten te weinig.
hellaas na veel bellen kan ik nog niet in het mine forum ondanks de gebruiksnaam en bij kpn heeft men hier nog geen antwoord op na 4 dagen.
-300 is een code als de informatie klopt dat het serienummer van de ontvanger nog niet goed is geregeld bij de diversen servers waar de info door moet.
de gratis films zijn momenteel 16 stuks en ik ben benieuwd wanneer deze vernieuwd worden en welke aantallen. als iemand een antwoord hierop heeft hoor ik het graag bij kpn wist men het nog niet goed.
bij onweer van deze week gaat het beeld een paar seconde stilstaan ik weet niet of iemand daar ook last van had anders lees ik dit graag een keer.
het zou fijn zijn als ze bij mine tv een contactpersoon aan je geven zodat je niet zelf elke keer hoeft te bellen. de kosten die ik gemaakt heb kan ik wel terug halen hiervoor heb ik een antwoordnummer gekregen. evt info hierover is bij 0900-0576 te verkrijgen.

gr mariman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn startpakket van MineTV (eindelijk) ontvangen.

Is er iemand die weet hoe je dit zelf kunt isntalleren of alvast uit te proberen totdat de monteur komt?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:20:
Ik heb gisteren mijn startpakket van MineTV (eindelijk) ontvangen.

Is er iemand die weet hoe je dit zelf kunt isntalleren of alvast uit te proberen totdat de monteur komt?

bedankt!
Zou ik niet zelf proberen!! Zijn ze bij KPN ook niet blij mee als je het zelf probeerd.
Ik weet dat het sommige klanten wel gelukt is, maar ik weet ook dat als het niet goed gaat er het nodige gereset moet worden vanuit KPN en dan ben je even bezig (belllen met helpdesk, doorverbinden etc.).

Ik had wel alles in gereedheid gebracht. UTP (Netwerkkabel) aangelegd, m'n oude modem in de meterkast geïnstalleerd (moest daar ook dus nog een stopkontakt aanleggen), en vlak voor de monteur kwam de scartkabels en audiokabel in de tuner geplugd (nog niet de stekker erin doen!).
Hier was de monteur al heel blij mee.
Toch is die monteur nog bijna een uur bezig geweest om Mine werkend te krijgen. Allereerst moest er via zijn laptop een ini.-file in het modem ingeladen worden, en vervolgens via de speedtouch-site een update en restore gedaan worden. Dat lukte in eerste instantie niet waarna hij met de helpdesk moest bellen. Gelukkig kreeg hij iemand te pakken die ZEER terzake kundig was (hoor je ook wel eens anders) en die heeft 'm er doorheen geleid. Was allemaal niet zo makkelijk, zelfs m'n IP-adres moest worden veranderd.Maar nu (zeker na de laatste software update) werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mine zelf aangesloten (moest en zal de opening en de eerste wk wedstrijd wat savonds begon via mine kijken) en heb geen updates of ini files in de modem geladen.
alles lijkt goed te werken.
ik heb trouwens inderdaad wel de help desk moeten bellen omdat het abonement nog niet geactiveerd was om dat ze dat pas doen op de dag dat de monteur komt.
die man vertelde mij dat.
hij zij ook dat ik alles goed aangesloten had omdat de tunerl goed verbonden was met de server.
ook zij hij dat de monteur gratis is omdat ze zeker willen zijn dat alles goed aangesloten word

nu mijn ervaringen tot nu toe

het in en uit standby halen nu geen problemen meer mee (we hebben hier de witte tuner) ook iet dat in het begin wel eens gebeurde

ook hier werkt de teletekst niet iets dat in de begin wel even gewerkt heeft.

de menus reageren inderdaad traag maar niet zo traag meer als wat het hier in het begin is geweest.

opnemen werkt ook goed nog geen problemen mee gehad.
ook niet als ik een zender kijk en op opnemen druk dat het opnemen stopt als ik naar een andere zender zap.
wel jammer vind ik dat als je iets voor programeerd omdat je weg moet dat als je dat terug komt dat ja dat niet meteen kunt kijken wat ja opneemt als de programa/film nog bezig is .
het kan wel alleen kun je alleen maar kijken wat tot dat moment is opgenomen.
dus kun je beter wachten tot de programa/film is afgelopen
wat ik wel een keer gehad heb is toen ik een opname wou verwijderen dat alles ineens weg was.

wat me ook opvalt tijdens het opstarten van de tuner (we zetten hem hier savonds altijd uit met de knop op de achterkant) is dat er sinds kort tijd tijdens het opstarten rechts onderin kort siemens komt te staan (je moet er wel opletten) wat mijn eerder nog niet opgevallen was.
iemand anders dit al eens opgevallen.
ik heb hier even een filmpje ervan geplaatst voor de gene die de tuner niet willen/kunnen resetten of het niet inbeeld zien/krijgen

als het heel slecht weer is zie ik alleen heel kort een paar blokjes als of er storing is in het signaal als er een bliksemt
terwijl de buren die digitale televisie van upc hebben helemaal geen digitale ontvangst meer hebben.
met het gevolg dat ze terug moeten schakelen naar analoge televisie.

en nu komt het leuke die lui van upc hebben net vandeweek opgebeld dat we dat kastje van upc konden ontvangen toen mijn vader zij dat we al een andere hadden.
had die man/vrouw gezegt ``dan zult u de upc abonement binnen kort ook wel opzeggen,,
ja had mijn vader gezegt: ``dat denk ik wel ja,,
die lui hebben ook al eens eerder 2 keer gebeld dat het bijde keren zeker 15min geduurd heeft voor dat ze het begrepen dat we het niet wouden de eerste keer had mijn moeder hem aan de telefoon de tweede keer had ik hem.
hij wist op het laatst niet meer wat hij moest zeggen (vond ik wel leuk).

verder heb ik ook nog een vraag
ik las net dat iemand zij dat je Parental Control uit moest zetten maar wat moet ik dan eigenlijk uit zetten/veranderen (welke instelling bedoel ik dan)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parental Control uitzetten:Oplossing:Het kan in sommige gevallen inderdaad voorkomen dat u niet de snelheid ervaart die u zou moeten hebben. Dit wordt veroorzaakt door de functie Web Browsing Interception. Wanneer u deze functie uitschakeld dan kan dit probleem worden opgelost.

LET OP! Door het uitschakelen van de functie Web Browsing Interception zal de functie Parental Control niet meer werken.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Onderstaand stappenplan beschrijft hoe u Web Browsing Interception uitschakeld.

Klik in het menu SpeedTouch op Configuration.
Klik rechtsboven in de pagina op Configure.
Blader in de webinterface naar System Configuration.
Ga naar Web Browsing Interception.
Zet de Web Browsing Interception op Disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:22:
Parental Control uitzetten:Oplossing:Het kan in sommige gevallen inderdaad voorkomen dat u niet de snelheid ervaart die u zou moeten hebben. Dit wordt veroorzaakt door de functie Web Browsing Interception. Wanneer u deze functie uitschakeld dan kan dit probleem worden opgelost.

LET OP! Door het uitschakelen van de functie Web Browsing Interception zal de functie Parental Control niet meer werken.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

Onderstaand stappenplan beschrijft hoe u Web Browsing Interception uitschakeld.

Klik in het menu SpeedTouch op Configuration.
Klik rechtsboven in de pagina op Configure.
Blader in de webinterface naar System Configuration.
Ga naar Web Browsing Interception.
Zet de Web Browsing Interception op Disabled.
bedankt voor de uitleg
als ik nu op http://speedtest.bbned.nl/ het 100mb test bestand douwnload zit hij weer aan de 650kb/sec was dus max 400 kb/sec
dus die instelling scheelt inderdaad wel heel veel

nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fastfreddygti,

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag. Ik denk dat ik inderdaad gewoon wacht tot de monteur komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Dat FilmDirect zendt toch wel uit in breedbeeld in echt 16:9? Ik kan er geen info over vinden op mine.tv.
Die Mine demo op de homepage is ouderwetse 4:3 of 4:3 letterbox dus dat biedt niet veel hoop.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicetas schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:30:
Dat FilmDirect zendt toch wel uit in breedbeeld in echt 16:9? Ik kan er geen info over vinden op mine.tv.
Die Mine demo op de homepage is ouderwetse 4:3 of 4:3 letterbox dus dat biedt niet veel hoop.
mmmm
niet opgelet ik heb al enkele films bekeken en heb hier een breedbeeld tv en het was mij niet opgevallen of het 16:9 of 4:3 is.
zo maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicetas schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:30:
drie formaten zijn er in mine tv 4:3 ,4:3l dit is breedbeeld en 16:9.

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Ik heb mine ook zelf aangesloten, de eerste weken kon ik niet tijdens kantoortijden thuis zijn dus heb ik 't maar zelf gedaan..

Heeft me uiteindelijk wel wat bellen gekost.., abbogegevens met klantnummer om de boel te activeren had ik nooit gehad, heeft me 8 dagen elke dag bellen gekost voor ik iemand aan de lijn kreeg die m'n gegevens kon sturen..

Daarna nog een keer moeten bellen omdat 't abbo nog niet was geactiveerd, maar dat was binnen 24 uur opgelost..

Die decoder kan voor zover ik zag NIET goed overweg met m'n linux DHCP servertje, dat laat ik dus nu door de ADSL2 modem doen (leuke modem trouwens, je kunt er gewoon een SIP provider zoals voipbuster op instellen en er een analoge telefoon aan hangen)

Zit volgens mij ook speciale IPTV firmware in:
SpeedTouch

Information

Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 5.3.2.6.0
Service Name: A. Router-modem (NAT/PAT + IPTV) (modified by user)

Software op de ontvanger is nog niet echt bugvrij (vastlopers, ghosting met scrollen) maar de dienst zelf ben ik wel over te spreken.., geen haperend beeld, wel haarscherp..

Volgens KPN moet er een directe fysieke connectie van de Mine ontvanger naar de ADSL modem lopen ivm. bridging van de poort ofzo, maar ik heb er beneden een switch tussen gezet waar m'n Xbox ook aan hangt en dat werkt gewoon naar behoren.. (modem staat boven bij m'n PC's)

Wat betreft logingegevens voor mine.tv:
http://www.mine.tv/registreren met 't hoofd E-mail adres van je internetabbo wat bij ze bekend is (tenminste, dat was 't voor mij nadat ik de welkomstmail had gekregen)

[ Voor 7% gewijzigd door Wunk op 17-08-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
ook nog een paar vragen:
Kan je de opgenomen films naar je pc kopieeren?
Wat is het formaat van de opgenomen tv
Heb xs4all als provider. kan ik ook mine ontvangen?
Wat is de opzeg termijn?

Heb nu een mce 2005 machine staan met upc analoog kabel.
Ben al een tijdje opzoek naar iets beters(qua beeld kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Wat voor aansluitingen heeft de decoder precies? Ik zie op de site een plaatje van het apparaat maar kan niet goed zien wat erbij staat.. 2x scart, s/pdif, s-video ?

Hoe wil KPN straks het HD signaal naar de tv krijgen? En *waar* is de HDMI aansluiting!!! Ik heb een Philips 37PF9731D 37" True HD LCD TV, en vraag me af of de huidige kwaliteit daar uberhaupt op te bekijken valt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:05:
Wat voor aansluitingen heeft de decoder precies? Ik zie op de site een plaatje van het apparaat maar kan niet goed zien wat erbij staat.. 2x scart, s/pdif, s-video ?
Zie hier voor informatie:

http://www.mine.tv/files/Mine_installatiehandleiding.pdf

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er heel mooi uit :D
Maar moet je nou voor de rest van de tv's in het huis nog analoge apart abonoment nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik zie zojuist gezien dat de "gratis"termijn waarschijnlijk verlengd is, er staat nu

Tijdens de introductieperiode betaal je tot 1 januari 2006 geen abonnementskosten, heb je toegang tot de themapakketten en 20 door Mine geselecteerde gratis films

waarschijnlijk bedoelen ze 1 januari 2007, in combinatie met IPB wordt het nog steeds niet geleverd(helaas).

• Lord_Thunderball
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik word langzaam gek,

zie al 3 dagen lang een nieuwe "Schrijf je nu in" pagina met postcode check, maar al 3 dagen is de server down.. Tja, dan schiet het niet op he. Het lijkt erop dat je je nu wel gewoon zelf kan abboneren, maar ik wil gewoon asap weten of ik Mine kan krijgen of niet zodat ik niet eerst over moet schakalen op een andere i-net provider (Trek begin oktober in me nieuwe huis).

Iemand hier wat meer informatie over en zijn er nog andere wegen om mine te bereiken?

rc5 Stats || Matrix info

Verwijderd

Lord_Thunderball schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:52:
Ik word langzaam gek,

zie al 3 dagen lang een nieuwe "Schrijf je nu in" pagina met postcode check, maar al 3 dagen is de server down.. Tja, dan schiet het niet op he. Het lijkt erop dat je je nu wel gewoon zelf kan abboneren, maar ik wil gewoon asap weten of ik Mine kan krijgen of niet zodat ik niet eerst over moet schakalen op een andere i-net provider (Trek begin oktober in me nieuwe huis).

Iemand hier wat meer informatie over en zijn er nog andere wegen om mine te bereiken?
Misschien even bellen?
Edit: heb zojuist even bij kpn.com gekeken en daar werkt de pc check voor zowel Mine als digitale tv van KPN.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 11:35 ]

• Lord_Thunderball

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik heb contact gehad met KPN en die roepen "Ga naar de website en schrijf je daar in". Zover was ik ook nog wel helaas :( Niet dat je tip slecht was.

Over de postcode check: Ik heb even verder gechecked: Je krijgt drie meldingen:
1: De server is down. Probeer later nog eens.
2: De door u ingevulde postcode is onjuist.
3: Mine is beschikbaar op de door u ingevoerde postcode. U wordt nu automatisch doorgelinkt.
of
Helaas is Mine voor u niet verkrijgbaar. Indien u graag op de hoogte blijft van televisie van kpn, laat dan hier uw gegevens achter.

3 is dan afhankelijk van of het wel/niet beschikbaar is (gelukkig bij mij "wel") Maar 1/2 gebeuren gewoon net zo vaak als je klikt met hetzelfde postcode ingevuld (Erg raar natuurlijk).

Ik kreeg eerst 40 keer Server is down, maar omdat hierboven stond dat het wel werkte ben ik gewoon als een gek gaan klikken en kwam uiteindelijk bij 3... zucht, nu nog mine!

rc5 Stats || Matrix info

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Vandaag kreeg ik een mailtje waarin stond dat voor XS4ALL Mine per oktober beschikbaar zal zijn. Er word deze maand nog contact met ons opgenomen.

Zou mooi zijn als de proefperiode inderdaad tot januari 2007 zal lopen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Verwijderd

Lord_Thunderball schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:53:
Ik heb contact gehad met KPN en die roepen "Ga naar de website en schrijf je daar in". Zover was ik ook nog wel helaas :( Niet dat je tip slecht was.
Kennelijk weten ze dan niet dat er een probleem is. Heb je ze dit kenbaar gemaakt?
Over de postcode check: Ik heb even verder gechecked: Je krijgt drie meldingen:
1: De server is down. Probeer later nog eens.
2: De door u ingevulde postcode is onjuist.
3: Mine is beschikbaar op de door u ingevoerde postcode. U wordt nu automatisch doorgelinkt.
of
Helaas is Mine voor u niet verkrijgbaar. Indien u graag op de hoogte blijft van televisie van kpn, laat dan hier uw gegevens achter.

3 is dan afhankelijk van of het wel/niet beschikbaar is (gelukkig bij mij "wel") Maar 1/2 gebeuren gewoon net zo vaak als je klikt met hetzelfde postcode ingevuld (Erg raar natuurlijk).
Heel vreemd, want ik krijg iedere keer te zien dat Mine leverbaar is, hoe vaak ik ook klik. De postcode check doe ik echter wel via kpn.com en niet via mine.tv.
Ik kreeg eerst 40 keer Server is down, maar omdat hierboven stond dat het wel werkte ben ik gewoon als een gek gaan klikken en kwam uiteindelijk bij 3... zucht, nu nog mine!
Inderdaad heel vreemd. Welke provider heb je btw?

• Lord_Thunderball

Lord_Thunderball

oohh Scary

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:58:
[...]

Kennelijk weten ze dan niet dat er een probleem is. Heb je ze dit kenbaar gemaakt?
[...]

Ik had ze toen gemaild omdat ik me al eerder ingeschreven had via Mine, de datum al 4 keer opgeschoven was (eerst "Wij nemen contact op Medio Juli, toen 7 Augustus, toen 17 Augustus, toen 7 september). Ik wilde graag weten of ik in contact kon komen met iemand van Mine, i.p.v. afwachten, maar dit ging niet volgens KPN. Het probleem met de postcode check speelt pas vanaf maandag, want vanaf maandag hebben ze dit "ingebouwd" voordat je je kan inschrijven. Ik had een kleine hoop dat je gewoon kon abbonere, i.p.v. inschrijven, maar er is eigenlijk niets veranderd.

Heel vreemd, want ik krijg iedere keer te zien dat Mine leverbaar is, hoe vaak ik ook klik. De postcode check doe ik echter wel via kpn.com en niet via mine.tv.

[...]
Ik doe de check ook via kpn.com, op me werk heb ik wel vaker problemen met websites, maar heb het thuis ook geprobeerd en kreeg daar hetzelfde.

Inderdaad heel vreemd. Welke provider heb je btw?
Ik zit nu bij XS4ALL, maar ik ga verhuizen en wil daar direct Mine nemen i.p.v. eerst daar iets anders te gaan proberen. Ik kan natuurlijk me XS4ALL abbo wel meenemen e.d. maar dan moet ik ook weer TV aanvragen bij Casema en hoopte met Mine alles in 1 te regelen.

rc5 Stats || Matrix info

Verwijderd

Lord_Thunderball schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:16:
[...]

[...]

Ik had ze toen gemaild omdat ik me al eerder ingeschreven had via Mine, de datum al 4 keer opgeschoven was (eerst "Wij nemen contact op Medio Juli, toen 7 Augustus, toen 17 Augustus, toen 7 september). Ik wilde graag weten of ik in contact kon komen met iemand van Mine, i.p.v. afwachten, maar dit ging niet volgens KPN. Het probleem met de postcode check speelt pas vanaf maandag, want vanaf maandag hebben ze dit "ingebouwd" voordat je je kan inschrijven. Ik had een kleine hoop dat je gewoon kon abbonere, i.p.v. inschrijven, maar er is eigenlijk niets veranderd.
Tja, dat weet een medewerker aan de telefoon niet (tenzij je het meld).
Vooralsnog kan ik me trouwens alleen inschrijven, niet abonneren (heb IPB), maar die check heeft dan nog niet plaatsgevonden. Wel vind ik het bijzonder inconsistent op de site staan want:
Ja, u kunt Mine nu bestellen: schrijf u in!
Ze spreken dus over bestellen, en even later:
** Met deze inschrijving wordt u geen klant van Mine. U kunt hier geen rechten
aan ontlenen. Mine behoudt zich het recht om klanten voor Mine te selecteren
op basis van beschikbaarheid en dekkingsgebied.
[...]

Ik doe de check ook via kpn.com, op me werk heb ik wel vaker problemen met websites, maar heb het thuis ook geprobeerd en kreeg daar hetzelfde.
Echt heel gek, ga het nu nog een paar keer proberen; en jawel hoor, nog steeds geen problemen, ik gebruik overigens FF i.p.v. IE, maar dat mag geen beletsel vormen dacht ik zo.
[...]

Ik zit nu bij XS4ALL, maar ik ga verhuizen en wil daar direct Mine nemen i.p.v. eerst daar iets anders te gaan proberen. Ik kan natuurlijk me XS4ALL abbo wel meenemen e.d. maar dan moet ik ook weer TV aanvragen bij Casema en hoopte met Mine alles in 1 te regelen.
Diezelfde hoop had ik ook toen ik in maart verhuisde, had toen IPB besteld omdat ze bij KPN expliciet gezegd hadden dat de EB (enkel leverbaar bij IPB) voorbereid was op IPTV. Niets bleek echter minder waar, want IPTV werkt nog steeds niet via de EB.
Misschien kun je Direct ADSL aanvragen voor je nieuwe adres (oude XS4ALL dus opzeggen), Mine direct aanvragen en zodra IPB mogelijk is met Mine overstappen op IPB i.c.m. Mine. Je mag namelijk ten alle tijd migreren van Direct ADSL naar IPB. Mocht je graag email adressen willen hebben kun je natuurlijk ook een abbo bij Planet overwegen.
Of XS4ALL moet licht in deze duisternis kunnen brengen...

• joop99
In mijn geval kan ik geen mine nemen omdat ik IPB heb maar zelfs zonder IPB is er nog een probleem, de centrale is hier wel adsl2+ volgens de postcode check, de afstand is volgens BB-ned ook ok (800 meter) maar kennlijk is er iets anders aan de hand, de vraag is wat? Ik kom toch weer in de verleiding om over UPC na te gaan denken.....

[ Voor 11% gewijzigd door joop99 op 07-09-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
KPN berichtte op donderdag 08 september 2006:
KPN en Tele2-Versatel geven digitale televisiemarkt nieuwe impuls
Distributieovereenkomst laat méér fans genieten van Eredivisie voetbal

KPN en Tele2-Versatel maken vandaag bekend dat zij een distributieovereenkomst hebben gesloten op het gebied van digitale televisie. Met deze overeenkomst geven beide bedrijven het digitale televisiekijken in Nederland een extra stimulans.

Op basis van deze distributieovereenkomst gaat Tele2-Versatel een televisieproduct onder eigen merknaam aanbieden via het netwerk van Digitenne. Daarnaast maakt Tele2-Versatel gebruik van het Digitenne netwerk en het netwerk van Mine (interactieve televisie van KPN) voor distributie van haar voetbalgerelateerde betaalzenders. Tevens kunnen klanten van Mine en Digitennne van KPN, als gevolg van deze overeenkomst, voortaan ook Eredivisiezenders van Tele2 ontvangen.

Met KPN als nieuwe distributiepartner wordt het potentiële bereik van Tele2 TV en het voetbalproduct vergroot. Voor de ruim 230.000 digitale televisieklanten van KPN komt hiermee nog meer voetbalcontent beschikbaar. Beide partijen hebben zich dan ook ten doel gesteld om live Eredivisievoetbal nog verder te promoten bij deze nieuwe groep voetbalfans.

“Ik ben erg verheugd dat KPN haar Digitenne en Mine klanten de mogelijkheid kan geven om te kijken naar Live wedstrijden van de Eredivisie. Dit is een prachtige aanvulling op de clubkanalen met PSV, AJAX en Feyenoord die we eerder dit jaar hebben gelanceerd” aldus Ludolf Rasterhoff, Directeur Televisie en Media van KPN.
Ben benieuwd hoeveel het gaat kosten, bovenop op het mine-abonnement, om live eredivisie te kunnen kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door avdkooij op 08-09-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Laatst online: 16-09 11:14
ik kijk nu tv op een computer lcd scherm. Om tv te kunnen kijke gebruik ik een avermedia box
daar zit dus een tuner in en een vga output.
Nu vraag ik me af omdat die hele tv gebeuren digitaal word ed. zit er dan ook een mogelijkheid in
om mijn scherm aan te sluiten op die box van de kpn?

ik wil namelijk echt niet van me scherm af (Xerox scherm 19inch, veels te mooi om weg te doen)

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rusky schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:43:
ik kijk nu tv op een computer lcd scherm. Om tv te kunnen kijke gebruik ik een avermedia box
Nu vraag ik me af omdat die hele tv gebeuren digitaal word ed. zit er dan ook een mogelijkheid in
Zie hier voor informatie:

http://www.mine.tv/files/Mine_installatiehandleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Laatst online: 16-09 11:14
ik heb in die handleiding gekeken maar zie daar alleen scart en s-video aansluitingen. Betekent dat dat het niet kan?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Rusky schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:43:

ik heb in die handleiding gekeken maar zie daar alleen scart en s-video aansluitingen. Betekent dat dat het niet kan?
Naar ik weet heeft die Avermedia Box een extra Composite en S-Video ingang, dus daar kun je dan mooi die KPN box op aansluiten. :)
Uiteraard wel de S-Video ingang gebruiken, dit zal het beste resultaat opleveren!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

KPN stelt grote introductie internet-tv uit
DEN HAAG - KPN stelt de grootschalige introductie van internettelevisie, genaamd Mine, uit tot begin 2007. Het was aanvankelijk de bedoeling dat Mine vanaf oktober voor iedereen beschikbaar zou zijn.

Op dit moment loopt een proefperiode met klanten. Deze zou aanvankelijk begin oktober aflopen, maar wordt nu verlengd tot 31 december, zei een woordvoerster van KPN donderdag.

KPN zegt dat Mine nog niet goed genoeg is om in de markt te zetten. De televisietuner moet worden verbeterd, omdat deze bij een aantal klanten niet altijd goed werkte. Bovendien heeft het concern besloten om pakketten te gaan verkopen met daarin breedbandinternet, Mine en telefonie gebundeld. In twee steden zal KPN de verkoop daarvan in winkels uitproberen. „We willen zeker weten dat alles bij de verkoop daarvan ook goed verloopt”, zei de woordvoerster.

Daar komt bij dat KPN meer zenders en televisieprogramma's met Mine wil leveren. Het filmaanbod moet worden uitgebreid en de eerder aangekondigde samenwerking met tv-producent Endemol moet nieuwe diensten opleveren. Ook is het de bedoeling dat er voetbaluitzendingen komen.

KPN spreekt uitdrukkelijk niet van een tegenslag voor zijn internettelevisie. De klanten die nu gebruikmaken van Mine, zijn volgens de zegsvrouw over het algemeen tevreden.

Mine is een belangrijk wapen voor KPN in zijn strijd tegen aanbieders van kabeltelevisie. Het concern biedt al digitale tv aan via de ether.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Den Haag, 13 september 2006

Geachte ,

Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van KPN. Op basis van uw gegevens hebben wij gekeken of en wanneer Mine voor u beschikbaar is.

Mine is vanaf oktober 2006 beschikbaar voor klanten met InternetPlusBellen. In september nemen wij contact met u op via e-mail of telefoon om te zorgen dat ook u zo snel mogelijk van Mine kunt genieten.

Wij hopen van harte dat u nog even geduld wilt hebben. Want Mine biedt u een breed basispakket van zo'n 60 tv- en 70 radiozenders, inclusief een aantal themazenders. Daarnaast kunt u eenvoudig direct films huren en gratis gemiste programma's van Nederland 1, 2 en 3 ophalen en bekijken. Bovendien neemt u heel makkelijk tot wel 100 uur tv op via uw Mine Tuner met Personal Recorder. Mine maakt het allemaal mogelijk.

Heeft u nog vragen over Mine? Mail dan naar info@mine.tv

Met vriendelijke groet,

Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt

dus ik ben benieuwd :)

• joop99
Weet iemand wat er nodig is voor mine buiten ADSL2+. Ik weet dat er op mijn centrale ADSL2+ beschikbaar is, volgens de site van BBNED is de afstand tot de centrale relatief klein (< 800 meter). Wat is er nog meer nodig?

Verwijderd

Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 18:29 . Reden: Verwijderd ]

Verwijderd

joop99 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:19:
Weet iemand wat er nodig is voor mine buiten ADSL2+. Ik weet dat er op mijn centrale ADSL2+ beschikbaar is, volgens de site van BBNED is de afstand tot de centrale relatief klein (< 800 meter). Wat is er nog meer nodig?
Je hebt op dit moment een ADSL aansluiting van KPN of Planet nodig. KPN zet dit om naar ADSL2+. Het Mine startpakket is geschikt voor 1 tv-toestel en bestaat uit een Mine-tuner met Personal Recorder van 160 GB en een Alcatel/Thomson 716iv5 WL modem. verbinding met je computer is draadloos, de TV-tuner is bedraad.

Tot 31 december 2006:
Betaal je geen abonnementskosten.
Kijk je elke maand 20 door Mine geselecteerde films gratis.
Kijk je gratis naar de themazenders.
Kijk je gratis naar de ClubTV (Ajax, Feyenoord en PSV)
En wordt Mine gratis aangesloten door een monteur (t.w.v. € 99,-)
Het starterspakket kost € 149,95 en de eenmalige aansluitkosten zijn € 29,95.

Na 1 januari betaal je € 19,95 per maand.

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:41:
[...]

Je hebt op dit moment een ADSL aansluiting van KPN of Planet nodig. KPN zet dit om naar ADSL2+. Het Mine startpakket is geschikt voor 1 tv-toestel en bestaat uit een Mine-tuner met Personal Recorder van 160 GB en een Alcatel/Thomson 716iv5 WL modem. verbinding met je computer is draadloos, de TV-tuner is bedraad.

Tot 31 december 2006:
Betaal je geen abonnementskosten.
Kijk je elke maand 20 door Mine geselecteerde films gratis.
Kijk je gratis naar de themazenders.
Kijk je gratis naar de ClubTV (Ajax, Feyenoord en PSV)
En wordt Mine gratis aangesloten door een monteur (t.w.v. € 99,-)
Het starterspakket kost € 149,95 en de eenmalige aansluitkosten zijn € 29,95.

Na 1 januari betaal je € 19,95 per maand.
Ik weet dat de bovenstaande zaken nodig zijn, als ik in de KPN database kijk dan kan ik niet anders concluderen dat NIET op iedere ADSL2+ centrale mine aangeboden wordt. Er is dus meer nodig, wat ?

• fulgore

fulgore

goud

joop99 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:55:
[...]
Ik weet dat de bovenstaande zaken nodig zijn, als ik in de KPN database kijk dan kan ik niet anders concluderen dat NIET op iedere ADSL2+ centrale mine aangeboden wordt. Er is dus meer nodig, wat ?
Voorlopig is de echte uitrol uitgesteld tot volgend jaar dus wat jij in de KPN database ziet staan is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
joop99 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:55:
[...]

Ik gok voldoende bandbreedte bovenop je huidige bandbreedte om je internetsnelheid niet te veel te hoeven beïnvloeden. Niet bij iedereen kan de volle ADSL2+ snelheid geleverd worden en ADSL2+ is vooral over langere afstanden veel storingsgevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Vraag me af of ik ooit gebruik kan gaan maken van Mine. Heb eind augustus ingeschreven en behalve van de introductieperiode verlenging tot december heb ik niks meer vernomen. Vraag me af hoelang ik nog moet wachten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 20:47
Ik ben net verhuisd en wil digitale tv of vergelijkbaar nemen. Ik heb nu nog geen CAI aansluiting. Ik heb 2 alternatieven, MINE of @Home digitale tv. Tele 2 valt af want ik wil geen 2 jaar vast zitten en eerst nog een telefoonabbo afsluiten.

Kosten;KPN is wat duurder volgens mij;
  • @Home digitaal: CAI aansluiting = 15 eu per maand + ontvanger van 99 eu
  • MINE: kost per 1-1-2007: 20 EU per maand + ontvanger/recorder/aansluiting van 150EU
Die recorder van MINE biedt voor mij weinig meerwaarde, opnemen doe ik nu ook echt nooit terwijl ik wel dvd recorder heb.

Wat zijn nu de verschillen? is mine kwaliteit vergelijkbaar met digitaal? Wat kan ik het beste nemen?

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

652cc schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:51:
Ik ben net verhuisd en wil digitale tv of vergelijkbaar nemen. Ik heb nu nog geen CAI aansluiting. Ik heb 2 alternatieven, MINE of @Home digitale tv. Tele 2 valt af want ik wil geen 2 jaar vast zitten en eerst nog een telefoonabbo afsluiten.

Kosten;KPN is wat duurder volgens mij;
  • @Home digitaal: CAI aansluiting = 15 eu per maand + ontvanger van 99 eu
  • MINE: kost per 1-1-2007: 20 EU per maand + ontvanger/recorder/aansluiting van 150EU
Die recorder van MINE biedt voor mij weinig meerwaarde, opnemen doe ik nu ook echt nooit terwijl ik wel dvd recorder heb.

Wat zijn nu de verschillen? is mine kwaliteit vergelijkbaar met digitaal? Wat kan ik het beste nemen?
Het is inderdaad een moeilijke afweging. Zo heeft digitale TV via kabel een aantal voordelen (zoals analoog signaal voor andere televisies) die Mine (nog) niet heeft. Voordeel van Mine is de integratie van uitzendinggemist.nl en een breed zender aanbod. Als je ook een dergelijk zender aanbod bij @Home wilt dan kom je op 22 euro per maand, qua prijs ontlopen ze elkaar dus weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 20:47
Ok, en de kwaliteit is vergelijkbaar neem ik aan.
Volgens mij is Mine ook meer "gedoe" om aan te sluiten ivm bekabeling, of valt dit mee? @home is kastje aansluiten klaar.

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment kun je nog maar één tv aansluiten op mine.

Is er al bekend of we na de officiele introductie begin volgend jaar meerdere tv's kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik had begrepen dat ze dit wel willen gaan aanbieden, maar dan moet je dus wel een extra 4mb bandbreedte op je adsl lijn kunnen ontvangen.

Het lijkt me echter dat dit nog niet meteen bij de officiele introductie is. Op dit moment kan ik nog niet eens 1 tv aansluiten terwijl ik midden in eindhoven woon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:00:
Ik had begrepen dat ze dit wel willen gaan aanbieden, maar dan moet je dus wel een extra 4mb bandbreedte op je adsl lijn kunnen ontvangen.

Het lijkt me echter dat dit nog niet meteen bij de officiele introductie is. Op dit moment kan ik nog niet eens 1 tv aansluiten terwijl ik midden in eindhoven woon...
Klopt, ik zit er ook al een tijdje op te wachten. Voorlopig heb ik het maar opgegeven totdat ze het officieel landelijk introduceren. Zowiezo is het nog onduidelijk voor mij wat nu precies de eisen zijn aan je ADSL verbinding. Wel of niet een KPN lijn en welke snelheid moet je hebben. Ik zit nu bij Tiscali en heb ADSL2 met 20mbps. Dat zou voldoende moeten zijn lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:23:
[...]
Klopt, ik zit er ook al een tijdje op te wachten. Voorlopig heb ik het maar opgegeven totdat ze het officieel landelijk introduceren. Zowiezo is het nog onduidelijk voor mij wat nu precies de eisen zijn aan je ADSL verbinding. Wel of niet een KPN lijn en welke snelheid moet je hebben. Ik zit nu bij Tiscali en heb ADSL2 met 20mbps. Dat zou voldoende moeten zijn lijkt mij zo.
Mine vereist 4mb buiten het deel van de lijn dat voor internet wordt gebruikt. Dit lijkt me alleen mogelijk als kpn ook het "internetdeel" in beheer heeft.

Zie ook KPN site:
Wat heb ik nodig
Een tv, een ADSL-aansluiting van KPN of Planet Internet, een abonnement op Mine en het Mine Startpakket.

Het is erg lastig om fatsoenlijk info te verzamelen over Mine dus er zit niet veel anders op dan wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door IntToStr op 21-10-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd zojuist gebeld door een medewerker van Planet Internet.
Hij had nog enige aanvullende info nodig om mij een abonnementsvoorstel te kunnen sturen voor Mine. Op mijn opmerking dat Mine in combinatie met IPB toch nog niet mogelijk was, stelde hij dat het vanaf vandaag wel kan.
Na mijn acceptatie zou ik binnen 14 dagen de hardware ontvangen.

Klopt dit verhaal of is een PI-medewerker op hol geslagen?

Frank Simons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:05:
Werd zojuist gebeld door een medewerker van Planet Internet.
Hij had nog enige aanvullende info nodig om mij een abonnementsvoorstel te kunnen sturen voor Mine. Op mijn opmerking dat Mine in combinatie met IPB toch nog niet mogelijk was, stelde hij dat het vanaf vandaag wel kan.
Na mijn acceptatie zou ik binnen 14 dagen de hardware ontvangen.

Klopt dit verhaal of is een PI-medewerker op hol geslagen?

Frank Simons
Ik heb net ook een soortgelijk telefoontje gehad. Klonk ook absoluut als "op hol geslagen" Moest direct beslissen. Eenmalig bedrag voor hardware 179,90 Euro. Beslissen kon alleen vanavond. De enige andere mogelijkheid was het startpakket bij Primafoon te gaan halen tegen een bedrag van rond de 400 Euro. Uitleg waarom deze stress ineens , kreeg ik niet. Erg vreemd en ik ben dus ook wel benieuwd wat hier achter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Da's grappig, mijn vader vertelde mij gisteren ongeveer hetzelfde. Er werd hem verteld dat ze nu een fantastische aanbieding voor hem hadden. Hij ging er even lekker voor zitten, hij kreeg vervolgens een 'fantastische' aanbieding voor internetplusbellen met een internet verbinding van ik meen 3mb. Nadat hij zei dat hij nu al een internet abbo had van 10mb voor x bedrag werd hij on hold gezet. Een minuut later werd hem verteld dat ze hem toch geen aanbieding konden doen en nog bijna voordat deze zin was uitgesproken werd er alweer opgehangen ..... En bedankt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Op de website van KPN:

Je kunt nu MINE samen met Internet plusbellen bestellen,......... maar alleen samen met Internet plusbellen GO en Internet plusbellen LITE.

DUS NIET MET BASIC!!!!

:X :? 8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
WorkForce schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:55:
Vraag me af of ik ooit gebruik kan gaan maken van Mine. Heb eind augustus ingeschreven en behalve van de introductieperiode verlenging tot december heb ik niks meer vernomen. Vraag me af hoelang ik nog moet wachten.
En we zijn nu bijna een maand verder en heb nog niks mogen vernemen van MINE. Schiet niet echt op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Een aantal dagen terug verscheen ineens op de site kan kpn de mogelijkheid om Mine ook daadwerkelijk te bestellen. Ook in combinatie met IPB, maar idd alleen de 2 lage pakketten.

Dit verdween na een dag al van de site en staat nu plotseling allemaal wel weer online...

Helaas zit ik te ver van de centrale dus heb ik er nog niets aan, maar ik hoop dat hier nog verandering in komt.

En als je al een basic abo hebt moet er bovenop nog 4mb voor mine beschikbaar zijn. Dit is op dit moment misschien nog voor te weinig mensen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 22:55
Mine schijnt gelanceerd te zijn, gezien de KPN pagina's. Het kan ook samen met internetplusbellen. Krijg je dan een nieuw modem of komt die tuner gewoon achter de Experiabox?

En die harddiskrecorder/tuner, is dat verplicht? Want als je al een HDD recoder hebt zit je niet te wachten op een verplichten harddiskrecorder/tuner van KPN.

[ Voor 31% gewijzigd door Arnout op 26-10-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de triple play aanbieding van KPN (IPB+Mine) geen spetterend aanbod; 't is nou niet bepaald of KPN iets cadeau doet. IPB+Mine kan daarbij ook alleen nog maar tot IPB Lite (3000/512) en dat voor 62,90 p/maand vind ik nogal wat. Daar heb je bij @Home 8000/1200 + telefonie + het basispakket voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb begrepen is de Mine-tuner niet draadloos.
Nu hebben we bij de laatste verbouwing van ons huis alle bedradingen (behalve electra natuurlijk) eruit gesloopt. En we willen niet weer opnieuw beginnen.
Is het mogelijk de tuner aan te sluiten op een draadloze ontvanger? Zo ja welke ontvangers zijn er en wat is de kwaliteit er van?

Alvast dank voor de antwoorden.

Frank Simons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:45:
Mine schijnt gelanceerd te zijn, gezien de KPN pagina's. Het kan ook samen met internetplusbellen. Krijg je dan een nieuw modem of komt die tuner gewoon achter de Experiabox?

En die harddiskrecorder/tuner, is dat verplicht? Want als je al een HDD recoder hebt zit je niet te wachten op een verplichten harddiskrecorder/tuner van KPN.
Wat heeft u nodig
Een tv, een ADSL-aansluiting van KPN, een abonnement op Mine en het Mine Startpakket. Hierin zit een Mine Tuner met harddisk recorder van 160 GB (tot 100 uur TV opnemen), de Mine afstandsbediening, een draadloos modem, aansluitmateriaal en de handleiding.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1603819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Heb de aanmelding op de website van Mine laat varen en me aangemeld via de website van KPN zelf. Kijken of dit sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend met de aanbieding van Planet, het Planet Experience pakket:

http://producten.planet.nl/web/show/id=44989

Dat is internetten + bellen + mine voor 49.95 per maand!

Ik wil dat volgende jaar nemen als mijn Tiscali abonnement erop zit.

Iemand ervaring met dit abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:41:
Is iemand bekend met de aanbieding van Planet, het Planet Experience pakket:

http://producten.planet.nl/web/show/id=44989

Dat is internetten + bellen + mine voor 49.95 per maand!

Ik wil dat volgende jaar nemen als mijn Tiscali abonnement erop zit.

Iemand ervaring met dit abonnement?
ja internet met 1 mb schiet ook niet op... tenminste ik denk 1 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:56
Ik moet zeggen dat ik de prijzen van de tripple play pakketten nogal vind tegenvallen... :X

Planet IPB 1,5 Mb/s + Mine kost 49,90
Planet IPB 3 Mb/s + Mine kost 57,90

Dan heb je met Tele2, vooropgesteld dat de kwaliteit vergelijkbaar is, toch een beter pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat Mine nu wel of niet leverbaar?

Dit zie ik nu weer op KPN.com:

Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/upload/1623166_340_1161847673972-mine1.gif

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:28:
Is dat Mine nu wel of niet leverbaar?

Dit zie ik nu weer op KPN.com:

[afbeelding]

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878524
Ja, zoals al eerder vermeld in dit topic, evenals het IPB topic is Mine leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:49:
[...]

Ja, zoals al eerder vermeld in dit topic, evenals het IPB topic is Mine leverbaar.
Yep, net ook even gebeld. Voorlopig is het voor mij niet leverbaar omdat ik bij Tiscali zit. Begin volgend jaar moet dat wel leverbaar zijn. Nu alleen voor KPN ADSL klanten ook met internetplusbellen.

Begin volgend jaar gaan ze overigens van ruim 60 naar ruim 100 zenders vertelde de helpdeskmedewerker.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.