Linkje?
Net gebeld door een dame van KPN.
IP-TV kan niet aangevraagd worden door mensen die nu IPB hebben.
Alleen double play is mogelijk. Triple play gaat voorlopig niet gebeuren
Komt eraan, maar wanneer is zeer onduidelijk.
Dus als je bv. IP-TV en ADSL hebt van KPN, kan je ook niet over naar IPB.
De dame die ik sprak had net werkoverleg gehad en daar was dat bekend gemaakt.
Dus voor iedereen met IPB, IP-TV kan je voorlopig vergeten.
IP-TV kan niet aangevraagd worden door mensen die nu IPB hebben.
Alleen double play is mogelijk. Triple play gaat voorlopig niet gebeuren

Komt eraan, maar wanneer is zeer onduidelijk.
Dus als je bv. IP-TV en ADSL hebt van KPN, kan je ook niet over naar IPB.
De dame die ik sprak had net werkoverleg gehad en daar was dat bekend gemaakt.
Dus voor iedereen met IPB, IP-TV kan je voorlopig vergeten.
Hmz, heel apart. Je zou juist verwachten dat het via IPB als eerste zou gaan werken! Ik ben benieuwd welke groep ze dan wel als eerste gaan aansluiten.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Volgens die dame, nieuwe klanten van KPN en mensen die al bij KPN zitten die maar 1 ding afnemen van KPN.Tourniquet schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:06:
Hmz, heel apart. Je zou juist verwachten dat het via IPB als eerste zou gaan werken! Ik ben benieuwd welke groep ze dan wel als eerste gaan aansluiten.
Telefoon of ADSL of beide, maar geen IPB-ers iig.
We zien wel wat het wordt, mijn ervaring is dat informatie uit het callcenter van KPN niet altijd betrouwbaar is en KPN kan gezien de concurrentie denk ik niet te lang wachten met uitrol naar IPB klanten. Als de informatie over het gebruik van een extra VCI klopt dan vermoed ik dat KPN dit toch met een experia box uit zal willen rollen om de configuratie voor de klanten eenvoudig te houden. Ik heb wel begrepen dat erom bepaalde redenen (IP-TV ?) nog een nieuwe firmware update voor de experiabox in het vat zit.svijf schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:38:
[...]
Volgens die dame, nieuwe klanten van KPN en mensen die al bij KPN zitten die maar 1 ding afnemen van KPN.
Telefoon of ADSL of beide, maar geen IPB-ers iig.
Ik heb van een KPN medewerker begrepen dat triple play inderdaad vertraagd is en dat IPTV vooralsnog alleen met telefoon of ADSL van KPN aangevraagd kan worden. Triple play was in eerste instantie voor 1 juni gepland...joop99 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:46:
We zien wel wat het wordt, mijn ervaring is dat informatie uit het callcenter van KPN niet altijd betrouwbaar is en KPN kan gezien de concurrentie denk ik niet te lang wachten met uitrol naar IPB klanten.
Anoniem: 175654
Het aanbod en de mogelijkheden van het KPN IPTV pakket zien er goed uit!
Alleen zal ik pas echt razend enthousiast gaan worden als ik mijn 5 toestellen (3x TV, 1x DVD recorder met 250GB harddisk en een TV-kaart in de PC) zonder extreem hoge kosten kan aansluiten op IPTV.
En ik minimaal op 3 toestellen gelijktijdig en onafhankelijk van elkaar voor een bepaalde zenderkeuze kan kiezen, dit kan ik nu tenslotte toch ook voor al mijn 5 toestellen bij mijn analoge kabelaansluiting.
Zodat ik mijn huidige analoge kabelabonnement bij UPC kan opzeggen. Anders gaan de maandelijkse kosten van UPC + IPTV (EURO 15,00 + 20,00 = 35,00) namelijk wel erg hoog worden.

Voor wat betreft de decoders is het voor mijzelf ongewenst om hierin een harddiskrecorder te hebben omdat ik zelf al een harddiskrecorder heb met 250GB opslagruimte en ik ook nog eens in mijn PC een harddisk ruimte van 1000GB beschikbaar heb voor opname.
Voor mij zou het pas interessant worden als ik net zoals bij KPN TV uit de ether in de woonkamer een twindecoder zou kunnen plaatsen voor mijn TV en DVD-/harddiskrecorder en 3 singledecoders voor de overige toestellen, en dat de decoders in mijn thuisnetwerk gekoppeld kunnen worden middels een ethernet (Lan RJ45) aansluiting.
En indien dit in de toekomst mogelijk gaat worden zal ik mij wel gaan afvragen of KPN dan niet per decoder abonnements kosten van EURO 20,00 in rekening gaat brengen.
Alleen zal ik pas echt razend enthousiast gaan worden als ik mijn 5 toestellen (3x TV, 1x DVD recorder met 250GB harddisk en een TV-kaart in de PC) zonder extreem hoge kosten kan aansluiten op IPTV.
En ik minimaal op 3 toestellen gelijktijdig en onafhankelijk van elkaar voor een bepaalde zenderkeuze kan kiezen, dit kan ik nu tenslotte toch ook voor al mijn 5 toestellen bij mijn analoge kabelaansluiting.

Zodat ik mijn huidige analoge kabelabonnement bij UPC kan opzeggen. Anders gaan de maandelijkse kosten van UPC + IPTV (EURO 15,00 + 20,00 = 35,00) namelijk wel erg hoog worden.
Voor wat betreft de decoders is het voor mijzelf ongewenst om hierin een harddiskrecorder te hebben omdat ik zelf al een harddiskrecorder heb met 250GB opslagruimte en ik ook nog eens in mijn PC een harddisk ruimte van 1000GB beschikbaar heb voor opname.
Voor mij zou het pas interessant worden als ik net zoals bij KPN TV uit de ether in de woonkamer een twindecoder zou kunnen plaatsen voor mijn TV en DVD-/harddiskrecorder en 3 singledecoders voor de overige toestellen, en dat de decoders in mijn thuisnetwerk gekoppeld kunnen worden middels een ethernet (Lan RJ45) aansluiting.
En indien dit in de toekomst mogelijk gaat worden zal ik mij wel gaan afvragen of KPN dan niet per decoder abonnements kosten van EURO 20,00 in rekening gaat brengen.
Zie dit topic, je krijgt een extra vci.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
dus je krijgt een mooi digitaal signaal binnen, dat gaat door je decoder heen, vervolgens wordt dit signaal analoog naar je dvd recorder gestuurd, waar het weer digitaal opgenomen word?Anoniem: 175654 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:40:
Beetje omslachtig om dat legacy dvd record ding dan nog te gaan gebruiken, volgens mij. Kan je niet gewoon een decoder met ingebouwde harddisk aanschaffen?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Anoniem: 175654
Dat wil ik ook wel in overweging meenemen maar dan moet het wel mogelijk kunnen zijn om bij de rest van mijn toestellen een decoder te plaatsen! (het liefst via mijn thuisnetwerk)_DH schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:16:
[...]
dus je krijgt een mooi digitaal signaal binnen, dat gaat door je decoder heen, vervolgens wordt dit signaal analoog naar je dvd recorder gestuurd, waar het weer digitaal opgenomen word?
Beetje omslachtig om dat legacy dvd record ding dan nog te gaan gebruiken, volgens mij. Kan je niet gewoon een decoder met ingebouwde harddisk aanschaffen?
En dat ik dus mijn analoge kabelabonnement bij UPC kan gaan opzeggen!!
Eerder vindt ik het niet interessant genoeg!!
Alleen dat geeft dan wel het nadeel dat ik niets meer kan branden naar DVD schijf om te bewaren.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 175654 op 11-05-2006 11:13 ]
Bron: www.digitelevisie.nlDe Consumentenbond heeft KPN aangesproken op de algemene voorwaarden van MINE, de nieuwe internettelevisiedienst van het telecombedrijf.
In die voorwaarden staat vermeld dat KPN zich de mogelijkheid voorbehoudt om het kijkgedrag van de klanten te gebruiken voor het 'personaliseren van reclame-uitingen'. Dat zou kunnen betekenen dat de consument reclame voorgeschoteld krijgt die gebaseerd is op zijn kijkgedrag.
Daar is niets mis mee volgens de Bond, mits de klant daar specifiek mee akkoord is gegaan. De voorwaarden van KPN MINE zouden iets anders suggereren.
KPN heeft de Consumentenbond laten weten dat het nooit de bedoeling is geweest om het kijkgedrag van consumenten ongevraagd te gebruiken voor gepersonaliseerde reclames. KPN zal vooraf eerst expliciet toestemming vragen aan de klant en heeft aan de Consumentenbond beloofd de voorwaarden van MINE binnenkort aan te passen.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Na de introductie is het hier helemaal stil geworden..
Typisch geval van silence speaks volumes?
1. er is (nog) geen triple play pakket, sterker nog: je kan InternetPlusBellen niet samen met IPTV afnemen.energizer23 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:46:
Na de introductie is het hier helemaal stil geworden..
2. het was eigenlijk de introductie van een dienst die nog niet af te nemen is (beta stadium, selecte gerbuikersgroep).
3. teveel onduidelijkheden, niet interessant genoeg.
Casema biedt wel triple play en dat is een stuk interessanter als je voordelig uit wil zijn. IPTV is meer leuk om aan je vrienden en familie te vertellen, voor de rest is het inleveren t.o.v. de kabel.
UPC biedt ook triple play, heb zelf Digitale TV + Analoge TV + 20Mbit down / 2Mbit up + Digitale telefonie voor totaal iets minder dan honderd euro per maand. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Vooral die upload vind je nergens anders, ook niet bij ADSL2+. Roepen dat dit erg duur is tov KPN is naar mijn idee appels met halve peren vergelijken... en ja, ik haal eigenlijk altijd > 150 KB/s upload met pieken van boven de 200 KB/s. Daarbij komt dan nog eens dat je van het TV kijken geen last hebt met internetten, aangezien dat via een aparte kabel en een apart kastje gaat.
Het lijkt me sterk dat je redelijke pings behoud als je via de KPN straks moet bellen, tv kijken en gamen via een enkel ADSL2+ lijntje, met een maximale theoretische upload van 1.3 Mbps (extra VCI doet hier niets aan af). Nog maar te zwijgen van het feit dat als de IP verbinding het begeeft, je niet eens meer het analoge televisiesignaal ter beschikking hebt. Digitenne heb ik een half jaar met de speciale buitenantenne en extra kwaliteitskabel gehad, maar ben altijd ontevreden geweest over de beeldkwaliteit en storingen, met name op animal planet en discovery. Ik hoop maar dat (vooral gamers) straks niet allerlei performanceproblemen ondervinden bij gelijktijdig TV en bel gebruik.
Overigens ben ik over UPC ook niet volledig tevreden, want daar heb je weer dat de decoder bijna dagelijks firmware upgrades ontvangt, waardoor je digitale TV signaal opeens wegvalt, tot je zelf het ding weer aanzet. Digitale TV opnemen is er dus eigenlijk niet bij. Gelukkig behoud je het analoge signaal wel gewoon.
Het lijkt me sterk dat je redelijke pings behoud als je via de KPN straks moet bellen, tv kijken en gamen via een enkel ADSL2+ lijntje, met een maximale theoretische upload van 1.3 Mbps (extra VCI doet hier niets aan af). Nog maar te zwijgen van het feit dat als de IP verbinding het begeeft, je niet eens meer het analoge televisiesignaal ter beschikking hebt. Digitenne heb ik een half jaar met de speciale buitenantenne en extra kwaliteitskabel gehad, maar ben altijd ontevreden geweest over de beeldkwaliteit en storingen, met name op animal planet en discovery. Ik hoop maar dat (vooral gamers) straks niet allerlei performanceproblemen ondervinden bij gelijktijdig TV en bel gebruik.
Overigens ben ik over UPC ook niet volledig tevreden, want daar heb je weer dat de decoder bijna dagelijks firmware upgrades ontvangt, waardoor je digitale TV signaal opeens wegvalt, tot je zelf het ding weer aanzet. Digitale TV opnemen is er dus eigenlijk niet bij. Gelukkig behoud je het analoge signaal wel gewoon.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Gisteren even gespeeld met MINI bij KPN in Den Haag, beeld kwaliteit vond ik super.. beter dan digitale tv via de ether.. ook de zapsnelheid viel mij reuze mee.. het kastje opzich daarentegen vond ik design technisch niet echt om over na huis te schrijven..
Er is niks te melden denk ik, zover ik weet heeft nog niemand IPTV.Anoniem: 166561 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:26:
Blijft het hier ook stil tot 15 juni.......
Anoniem: 2029
Ah, een Kreatel 1760 is de STB met de Personal Recorder. Deze ondersteund dus MPEG2 streamingAnoniem: 2029 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:18:
Wat wil je precies weten JVS?
- Codecs?
- Info over de STB (Set-Top Box, equivalent van de Satteliet-tuner bij IPTV)?
van 2 tot 25 mbit, en is gebaseerd op Linux (niet echt een verassing). Er staat bij dat het ding H.264
en WM9 ondersteund, maar de specificaties zijn zodanig mager erover dat ik verwacht dat KPN het
gewoon met MPEG2 gebruikt. Dan ben ik benieuwd of we hier geen groene mannen op GoT hebben
die wat meer weten over de techniek achter IPTV. Ik neem aan dat KPN een aparte PVC levert over
de ADSL2+ verbinding waarin ze de MPEG2 (video) / MPEG2/3 (audio) stream afleveren? En wat voor
bandwijdte is er in gebruik op de verbinding voor video/audio?
http://www.kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1710.pdf
http://www.kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1760.pdf
KPN zei dat ze in Augustus ook met HDTV komen. Als ik de specs van dit kastje zo lees komt het er dus op neer dat we rond Augustus dus weer een nieuw kastje kunnen aanschaffen? Geen HDMI of andere leuke opties!!Anoniem: 2029 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:56:
[...]
Ah, een Kreatel 1760 is de STB met de Personal Recorder. Deze ondersteund dus MPEG2 streaming
van 2 tot 25 mbit, en is gebaseerd op Linux (niet echt een verassing). Er staat bij dat het ding H.264
en WM9 ondersteund, maar de specificaties zijn zodanig mager erover dat ik verwacht dat KPN het
gewoon met MPEG2 gebruikt. Dan ben ik benieuwd of we hier geen groene mannen op GoT hebben
die wat meer weten over de techniek achter IPTV. Ik neem aan dat KPN een aparte PVC levert over
de ADSL2+ verbinding waarin ze de MPEG2 (video) / MPEG2/3 (audio) stream afleveren? En wat voor
bandwijdte is er in gebruik op de verbinding voor video/audio?
http://www.kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1710.pdf
http://www.kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1760.pdf
http://www.xbmcfreak.nl/
Anoniem: 66318
Er is inmiddels bij Kreatel een HDTV boxje Ik zou wel zo'n 1970 modelletje willen, voor de zekerheid nog met een extra tuner erin.
http://www.kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1900-series.pdf
Is er inmiddels al iemand met IP-TV ervaring? Het uur 'U' nadert wel voor KPN gezien de belofte:
Mine neemt voor 15 juni 2006 telefonisch of via e-mail contact met u op om te laten weten of, hoe en wanneer Mine voor u beschikbaar is.

http://www.kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1900-series.pdf
Is er inmiddels al iemand met IP-TV ervaring? Het uur 'U' nadert wel voor KPN gezien de belofte:
Mine neemt voor 15 juni 2006 telefonisch of via e-mail contact met u op om te laten weten of, hoe en wanneer Mine voor u beschikbaar is.
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 66318 op 06-06-2006 21:56 ]
Anoniem: 153620
Hoi,[b]
Hier iemand met IPTV ervaring. Als het goed is komen er nog meer mensen hier. Ik (en velen met mij) hebben meegedaan aan de test periode. Die is nu voorbij en het forum is gesloten. Heb vandaar mijn maatjes deze link gestuurd.
Het is een fantastisch systeem. Er zitten hier en daar nog wel een paar schoonheidsfoutjes in helaas.
Groet,
SToffers
Wat moet ik hier onder verstaan. Grafische glitches of gewoon verstoring van de dienst(en)?Anoniem: 153620 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:41:
[...]
Er zitten hier en daar nog wel een paar schoonheidsfoutjes in helaas.
Groet,
Kan je wat vertellen over hdtv en de kwaliteit?
Anoniem: 178738
Hier een mede tester van Stoffers.
Idd wat kinderziektes. Om jullie gerust te stellen over beeld en geluid. Dit is perfect, een duidelijk verschil met de analoge kabel TV. Geen glitches ofzo.
Helaas loopt het systeem nog wel eens vast, als je iets opneemt, of juist afspeelt, het huren van een film loopt niet vlekkeloos, dat soort zaken. Overigens als het lukt met het huren van een film (en dat lukt uiteindelijk altijd), ook hier prima beeld en geluid!
Dat het systeem vastloopt is al een tijd zo. Ook na een software update helaas nog steeds.
Ik ben opzich tevreden en zal zeker een abonnement nemen, ik heb er wel vertrouwen in dat de problemen op den duur opgelost worden.
Waarschijnlijk komen er zoals Stoffers al zegt: meerder maatje van de testersgroep. Zij zullen ook nog wel meer melden.
Over HDTV kan ik je niks vertellen, omdat ik het simpelweg niet weet. Volgens mij is dit nog niet mogelijk via IPTV ivm met een te lage stream capaciteit (?). Ik zei ik weet het niet.
Ik las hier ergens dat dit medio augustus bij KPN geintroduceerd zou worden? Kan zijn, maar niet via IPTV, dan wellicht gewoon via Digitale TV van KPN?
Overigens het IPTV van KPN: Mine. Logischerwijs check: mine.tv of minetv.nl
Idd wat kinderziektes. Om jullie gerust te stellen over beeld en geluid. Dit is perfect, een duidelijk verschil met de analoge kabel TV. Geen glitches ofzo.
Helaas loopt het systeem nog wel eens vast, als je iets opneemt, of juist afspeelt, het huren van een film loopt niet vlekkeloos, dat soort zaken. Overigens als het lukt met het huren van een film (en dat lukt uiteindelijk altijd), ook hier prima beeld en geluid!
Dat het systeem vastloopt is al een tijd zo. Ook na een software update helaas nog steeds.
Ik ben opzich tevreden en zal zeker een abonnement nemen, ik heb er wel vertrouwen in dat de problemen op den duur opgelost worden.
Waarschijnlijk komen er zoals Stoffers al zegt: meerder maatje van de testersgroep. Zij zullen ook nog wel meer melden.
Over HDTV kan ik je niks vertellen, omdat ik het simpelweg niet weet. Volgens mij is dit nog niet mogelijk via IPTV ivm met een te lage stream capaciteit (?). Ik zei ik weet het niet.
Ik las hier ergens dat dit medio augustus bij KPN geintroduceerd zou worden? Kan zijn, maar niet via IPTV, dan wellicht gewoon via Digitale TV van KPN?
Overigens het IPTV van KPN: Mine. Logischerwijs check: mine.tv of minetv.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178738 op 08-06-2006 16:26 ]
Hoi,
Remco, leuk dat je hier ook bent.
@Egdelwonk
We hebben een 716. Ik denk dat het straks allemaal experiabox gaat worden omdat deze ook in de handleiding beschreven staat.
KPN heeft echter voor de testperiode bewust voor de 716 gekozen ivm de upgrades van internetplusbellen. Dit zou elkaar in de weg liggen.
Gr,
Stoffers
Remco, leuk dat je hier ook bent.
@Egdelwonk
We hebben een 716. Ik denk dat het straks allemaal experiabox gaat worden omdat deze ook in de handleiding beschreven staat.
KPN heeft echter voor de testperiode bewust voor de 716 gekozen ivm de upgrades van internetplusbellen. Dit zou elkaar in de weg liggen.
Gr,
Stoffers
Anoniem: 178901
Sinds do. 8 juni MineTV met 716iv5 WL modem en Gigaset 108.
Ik had een analoge 716 ontvangen, maar volgens de helpdesk was dit geen probleem... wel dus, want ik heb hier ISDN. Gelukkig had de KPN monteur wel een 716i bij zich.
Draadloze verbinding naar de PC was niet goed werkend te krijgen met de bijgeleverde SpeedTouch 121g, dus vervangen door de Gigaset 108.
Beeld en geluid perfect!!
Ik had een analoge 716 ontvangen, maar volgens de helpdesk was dit geen probleem... wel dus, want ik heb hier ISDN. Gelukkig had de KPN monteur wel een 716i bij zich.
Draadloze verbinding naar de PC was niet goed werkend te krijgen met de bijgeleverde SpeedTouch 121g, dus vervangen door de Gigaset 108.
Beeld en geluid perfect!!
Anoniem: 117396
Ik heb van Planet Adsl comfort is dat genoeg voor mine tv?
Ik lees op sommige sites namelijk dat je adsl2 aansluiting moet hebben ofzo.
Ik lees op sommige sites namelijk dat je adsl2 aansluiting moet hebben ofzo.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 117396 op 10-06-2006 12:20 ]
ADSL2+ wordt 'meegeleverd' met MineTV, dus geen apart abo. Moet wel al beschikbaar zijn bij je in de buurt, hangt oa af van de afstand tot de centrale.
Je moet op dit moment een voorgeschreven abo hebben om deel te nemen.
Je moet op dit moment een voorgeschreven abo hebben om deel te nemen.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 10-06-2006 12:27 ]
Kan ik dat ergens checken of dat hier aanwezig is in de buurt?Anoniem: 178901 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:26:
ADSL2+ wordt 'meegeleverd' met MineTV, dus geen apart abo. Moet wel al beschikbaar zijn bij je in de buurt, hangt oa af van de afstand tot de centrale.
Anoniem: 178880
Hallo MINE vrienden , ook ik kan weer meedoen,mede dankzij Dhr.Stoffers .
Moet nog even de weg vinden op dit forum zal dus niet zo actief zijn .
Ik ben ook een tester van het eerste uur,eentje die ook een abo gaat nemen na het aanbod van kpn.
Ik ben er ook niet vies van om wat met de ontvanger of het modem uit te proberen dus als er vragen zijn !
Groeten John
Moet nog even de weg vinden op dit forum zal dus niet zo actief zijn .
Ik ben ook een tester van het eerste uur,eentje die ook een abo gaat nemen na het aanbod van kpn.
Ik ben er ook niet vies van om wat met de ontvanger of het modem uit te proberen dus als er vragen zijn !
Groeten John

Ik heb de site van MINE is grondig onder de loep genomen en ik vind dit best wel interessant, alleen hoor ik iedereen over adsl2 en dat ligt aan de wijkcentrale ofzo. Zou ik ergens kunnen kijken of dat hier beschikbaar is bij mij in de buurt. Dan kan ik overwegen om dit straks aan te schaffen of die dure troep van hirschermann te kopen om me tv beeld op me Bravia te verbeteren.
Heb nu Planet ADSL comfort weet niet of dat er iets mee te maken heeft, hoe zit het meerdere tv's? Want nu zou ik het alleen voor me eigen aanschaffen en zelf moeten betalen, maar me moeder zou het niet erg vinden om het door het hele huis te doen en zo de normale kabel op te zeggen.
Heb nu Planet ADSL comfort weet niet of dat er iets mee te maken heeft, hoe zit het meerdere tv's? Want nu zou ik het alleen voor me eigen aanschaffen en zelf moeten betalen, maar me moeder zou het niet erg vinden om het door het hele huis te doen en zo de normale kabel op te zeggen.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 117396 op 11-06-2006 12:55 ]
Beste Goofkop
http://www.adslgebruikers.nl/modules.php?name=Postcode
Op deze site kan je de postcode checken.
Mine tv is voorlopig voor 1 tv beschikbaar,er is met adsl2/adsl+ 12mb download te behalen.
Per mine kanaal gaat daar 4 mb vanaf ,je hebt dus als je kijkt en opneemt 8mb nodig.
De rest is gereserveerd voor internet.
Ik meen dat er theoretisch zelfs 20mb op adsl2 te halen is en dat daar nu aan word gewerkt.
Kwalitatief zou het beter zijn om zo'n 6mb per kanaal te hebben.
Andere aanbieders hebben hetzelfde probleem met adsl2 dus iemand die zegt beter beeld te geven met adsl2 die...........!
De testers hebben een aanbod gehad voor 2 ontvangers omdat na veel protest bleek dat dit wel een aardige tegemoetkoming was.
Er word geen ondersteuning verleend voor die 2de ontvanger,lijkt mij logisch en begrijpelijk.
Ik verwacht tegen het einde van dit jaar dat die 2de er wel bij zit.
Groeten John
http://www.adslgebruikers.nl/modules.php?name=Postcode
Op deze site kan je de postcode checken.
Mine tv is voorlopig voor 1 tv beschikbaar,er is met adsl2/adsl+ 12mb download te behalen.
Per mine kanaal gaat daar 4 mb vanaf ,je hebt dus als je kijkt en opneemt 8mb nodig.
De rest is gereserveerd voor internet.
Ik meen dat er theoretisch zelfs 20mb op adsl2 te halen is en dat daar nu aan word gewerkt.
Kwalitatief zou het beter zijn om zo'n 6mb per kanaal te hebben.
Andere aanbieders hebben hetzelfde probleem met adsl2 dus iemand die zegt beter beeld te geven met adsl2 die...........!
De testers hebben een aanbod gehad voor 2 ontvangers omdat na veel protest bleek dat dit wel een aardige tegemoetkoming was.
Er word geen ondersteuning verleend voor die 2de ontvanger,lijkt mij logisch en begrijpelijk.
Ik verwacht tegen het einde van dit jaar dat die 2de er wel bij zit.
Groeten John
Als ik die postcode check doe wat moet er dan tussen staan dat ik weet dat adsl 2 hier beschikbaar is?
Als ik de postcode check doe via XS4All op mijn adres zie ik dat XS4All Ultra leverbaar is (20Mbit, dus vast ADSL2+).
Zie http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/postcodecheck.php.
Misschien dat een methode is om te zien of je centrale ADSL2+ geschikt is?
Ik ben benieuwd wanneer wanadoo eens met zoiets komt. Ze hebben er de oh zo handige livebox voor.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Als je 20 mbit kunt krijgen dan is dat adsl 2+Joen schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:17:
Als ik de postcode check doe via XS4All op mijn adres zie ik dat XS4All Ultra leverbaar is (20Mbit, dus vast ADSL2+).
Bij mij is 20 mbit niet leverbaar maar wel 12, ik kan dus adsl 2+ krijgen(IPTV zou dus moeten kunnen). Ik twijfel overigens of het niet beschikbaar zijn van 20 mbit wel klopt, vorig jaar is er hier in de straat bij de kast van KPN een extra kast gekomen die er dusdanig groot en stevig uit ziet dat er wel eens adsl modems in zouden kunnen zitten. De afstand tot de wijkcentrale is 800 meter maar de afstand tot deze kast is veel korter
[ Voor 35% gewijzigd door joop99 op 12-06-2006 08:03 ]
Werk hier in Amersfoort bij KPN (Project) en ze hebben de hele tent hier omgebouwd. Bij de ingang worden er zo te zien MineTV demonstraties gegeven. Zo even wat foto's maken. Hier wat pics van de decoder:

Zo te zien geen HDMI of Composiet uitgangen.. Alleen scart

Zo te zien geen HDMI of Composiet uitgangen.. Alleen scart
Net even zitten spelen. Nog wat meer foto's:
Achterkant van het apparaat:

Demonstratie, mms of e-mail versturen en bekijken op de tv:

Het boxje waar adsl 2+ op binnenkomt:

tv in actie:

wat reclame

weer een demonstratie

afstandsbediening

het kastje met harddisk
Achterkant van het apparaat:

Demonstratie, mms of e-mail versturen en bekijken op de tv:

Het boxje waar adsl 2+ op binnenkomt:

tv in actie:

wat reclame

weer een demonstratie

afstandsbediening

het kastje met harddisk

[ Voor 18% gewijzigd door Erhnam op 12-06-2006 10:31 ]
Onzin. Staat er bij mij ook (niet leverbaar) toch heb ik mine!!!Anoniem: 117396 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:49:
BAH
ADSL Ultra Niet leverbaar op uw adres (toelichting)
Kan dus fluiten naar Mine!
Gr,
Stoffers
Anoniem: 48051
Geen HDMI of Component uitgang... terwijl mij in de winkel werd verteld dat KPN medio 2007 bepaalde kanalen in HD wil gaan uitzenden. Dan komt er zeker WEER een nieuwe receiver.
Inderdaad en die gaat eind 2006 uitgeleverd worden... ik vraag me ook af wie dat verzint bij KPNAnoniem: 48051 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:22:
Geen HDMI of Component uitgang... terwijl mij in de winkel werd verteld dat KPN medio 2007 bepaalde kanalen in HD wil gaan uitzenden. Dan komt er zeker WEER een nieuwe receiver.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoezo geen component? Je mag toch aannemen dat er gewoon RGB component over die SCART gaat? YPbPr zit er idd niet op, maar wie heeft er nou een TV die geen RGB component accepteert?
[ Voor 39% gewijzigd door Dreamvoid op 12-06-2006 12:48 ]
Anoniem: 148114
Ik ben benieuwd of KPN's setupbox draadloos verbinding kan maken met een ExperiaBox. Ik zie nl een usb aansluiting naast de ethernet aansluiting. Maar wellicht dat dit technisch ook niet mogelijk is, geen idee.
Ik heb ooit ergens een verhaal over de ontwikkeltoolkit van de kreatels gezien, als ik me goed herinner is het in wezen een linux box met een mozilla browser erop. De USB aansluiting erop kan voor allerlei apparaten gebruikt worden (bijv een webcam waarmee je dan bijvoorbeeld zou kunnen videobellen) met plugins op het systeemAnoniem: 148114 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:39:
Ik ben benieuwd of KPN's setupbox draadloos verbinding kan maken met een ExperiaBox. Ik zie nl een usb aansluiting naast de ethernet aansluiting. Maar wellicht dat dit technisch ook niet mogelijk is, geen idee.
Ah, maar niet om het "tv" signaal draadloos van de Experiabox naar KPN's Kreatel te sturen als ik dat goed begrijp. Ik weet trouwens niet of de Wifi snelheid ueberhaupt wel voldoende is voor een goed beeld en geluid.joop99 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:57:
[...]
De USB aansluiting erop kan voor allerlei apparaten gebruikt worden
Ik herinner me dat ik minimaal een half jaar geleden op het KPN IPB forum iets daarover heb gelezen; de verbinding tussen een EB en de TV/Kreatel zou wellicht over het stroomnet kunnen of draadloos werd daar toen gesuggereerd.
Aangezien ik op de Kreatel alleen maar een ethernet aansluiting zie en daarover alleen maar gesproken wordt in de gebruiksaanwijzing vraag ik me af of dit vooralsnog de enige verbindingsmogelijkheid is.
Anoniem: 42142
Als het een USB 1.1 poort betreft zal deze idd te traag zijn om met de EB te communiceren via een WLAN USB stick. Gaat het echter om een USB 2.0 dan moet WiFi (mits 802.11g), qua snelheid geen probleem zijn aangezien het TV signaal 4 mbit per kanaal is en je max. 2 kanalen kan ontvangen met de Kreatel.Anoniem: 148114 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:29:
[...]
Ah, maar niet om het "tv" signaal draadloos van de Experiabox naar KPN's Kreatel te sturen als ik dat goed begrijp. Ik weet trouwens niet of de Wifi snelheid ueberhaupt wel voldoende is voor een goed beeld en geluid.
Ik herinner me dat ik minimaal een half jaar geleden op het KPN IPB forum iets daarover heb gelezen; de verbinding tussen een EB en de TV/Kreatel zou wellicht over het stroomnet kunnen of draadloos werd daar toen gesuggereerd.
Aangezien ik op de Kreatel alleen maar een ethernet aansluiting zie en daarover alleen maar gesproken wordt in de gebruiksaanwijzing vraag ik me af of dit vooralsnog de enige verbindingsmogelijkheid is.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is een wireless-to-ethernet bridge achter de kreatel te hangen of een router met WDS. Hierdoor verlies je wel een stukje beveiliging (geen WPA mogelijk).
Wat heeft SCART ermee te maken? Hij heeft het over HDTV poorten.dreamvoid schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:43:
Hoezo geen component? Je mag toch aannemen dat er gewoon RGB component over die SCART gaat? YPbPr zit er idd niet op, maar wie heeft er nou een TV die geen RGB component accepteert?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Ik lees zojuist dat de Kreatel een usb 2.0 aansluiting heeft. Afwachten maar of KPN en Kreatel's software het zullen (gaan) ondersteunen.Anoniem: 42142 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:50:
[...]
Als het een USB 1.1 poort betreft zal deze idd te traag zijn om met de EB te communiceren via een WLAN USB stick. Gaat het echter om een USB 2.0 dan moet WiFi (mits 802.11g), qua snelheid geen probleem zijn aangezien het TV signaal 4 mbit per kanaal is en je max. 2 kanalen kan ontvangen met de Kreatel.
Anoniem: 42142
Ervan uitgaande dat de bewering klopt dat de software van de Kreatel box op Linux draait lijkt me dat afhnakelijk van de gebruikte Linux-kernel. Daarbij vermoedt ik dat een gebruiker weinig invloed kan uitoefenen op het OS, daar je de Kreatel anders voor allerlei leuke doeleinden kan misbruiken, denk aan een FTP-server, HTTP-server, SSH-server. Overigens maakt het de Kreatel box daarmee wel een stuk interessanter. Ik vermoed echter dat OS en software op een soort Flash ROM zijn opgeslagen. Natuurlijk is het dan te flashen maar wie waagt zich daaraan?Anoniem: 148114 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:18:
[...]
Ik lees zojuist dat de Kreatel een usb 2.0 aansluiting heeft. Afwachten maar of KPN en Kreatel's software het zullen (gaan) ondersteunen.
"HDTV poorten" bestaan niet, je hebt YPbPr Component (3 tulpjes) en RGB Component (over SCART). Een 720p of 1080i HD signaal kan over allebei (en alls SD signalen ook), zelfde kwaliteit. Het is voor de fabrikant daarom vrij zinloos om een set-top box met zowel YPbPr als RGB-SCART uit te rusten. Voor een TV van 2000 euro maken drie extra stekkertjes niet uit (handig, hoef je maar 1 type in Amerika en Europa te verkopen), maar voor een doosje van een paar tientjes wel. Ze zetten er dus 1 digitaal en 1 analoog component uitgang op. Als je een Amerikaanse TV met alleen YPbPr component input hebt en geen RGB-SCART, kan je een conversiekastje kopen.Denizz schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:17:
[...]
Wat heeft SCART ermee te maken? Hij heeft het over HDTV poorten.
[ Voor 48% gewijzigd door Dreamvoid op 12-06-2006 16:27 ]
Het klopt niet helemaal wat je zegt:dreamvoid schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:10:
[...]
"HDTV poorten" bestaan niet, je hebt YPbPr Component (3 tulpjes) en RGB Component (over SCART). Een 720p of 1080i HD signaal kan over allebei (en alls SD signalen ook), zelfde kwaliteit.
1. SCART
Satellietnieuws.nl Scart 1De meest bekende en meest gebruikte manier op videosignalen van beeldbron naar beeldweergever over te brengen is tot op dit moment zeker de SCART aansluiting. SCART is een Franse uitvinding en dus is de afkorting ook afkomstig van Franse termen te weten: Syndicat des Constructeurs d'Appareils Radiorécepteurs et Téléviseurs. SCART zal in de toekomst steeds meer in populariteit gaan verliezen. De grootste reden daarvoor is dat met de SCART aansluiting geen beeldsignalen in hoge resoluties op een beeldweergever kunnen worden weergegeven. Hierdoor is deze standaard totaal onbruikbaar om high definition beeldsignalen over te brengen naar beeldweergever. Natuurlijk zal de SCART aansluiting ook in de toekomst gebruikt blijven worden. SCART is een goede manier om beeldsignalen van beeldbronnen als bijvoorbeeld DVD spelers, Videorecorders en satellietontvangers over te brengen naar beeldweergever. Een voordeel is ook dat middels de SCART zowel video als audiosignaal wordt getransporteerd.
Satellietnieuws.nl Scart 2De SCART aansluiting heeft een connector die, als hij volledig bezet is, bestaat uit 21 aansluitpunten. Goedkopere varianten van SCART aansluitingen bezitten niet alle 21 aansluitpunten en kunnen daardoor slechts voor beperkte doeleinden gebruikt worden. SCART is heel gevoelig wat betreft de gebruikte kabelverbindingen betreft. Het is voor het beste resultaat altijd aan te raden een duurdere versie volledig bezette SCART kabel te gebruiken. Deze worden over het algemeen niet meegeleverd bij aankoop van een beeldbron of beeldweergever. SCART is geschikt om RGB, YUV en S-Video videosignalen te transporteren.
kwaliteit is dus niet hetzelfde als er SCART wordt gebruikt.
[ Voor 74% gewijzigd door Erhnam op 12-06-2006 16:49 ]
De 15 juni is nu vervangen door: Mine neemt binnen 2 a 3 weken contact met je op! Ziet er naar uit dat ze de boel nog niet op orde hebben!
Dit verhaal klopt niet. Vrijwel alle (HD/Ready) TV's accepteren 720p en 1080i over RGB-SCART. De duurdere (upscaling & deinterlacing) DVD spelers werken ook allemaal met 720p over SCART.Erhnam schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:30:
[...]
De grootste reden daarvoor is dat met de SCART aansluiting geen beeldsignalen in hoge resoluties op een beeldweergever kunnen worden weergegeven. Hierdoor is deze standaard totaal onbruikbaar om high definition beeldsignalen over te brengen naar beeldweergever.
kwaliteit is dus niet hetzelfde als er SCART wordt gebruikt.
Het verschil tussen RGB Component en YPbPr Component in kwaliteit is er niet: allebei hebben ze drie signaaladers (dus niet als S-Video (2 signalen) en Composite (1 signaal) ).
Enig probleem met SCART is dat die stekker zo ontzettend onhandig is.
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 13-06-2006 10:20 ]
Jammer, maar liever dat ze nog wat weken wachten voordat ze gaan uitleveren dan een niet goed werkende dienst uitlveren ...Erhnam schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:30:
De 15 juni is nu vervangen door: Mine neemt binnen 2 a 3 weken contact met je op! Ziet er naar uit dat ze de boel nog niet op orde hebben!
Niet zo vreemd... Het verkeert nog een aantal maanden in een testfase, daarom hoef je nu ook geen abokosten te betalen.-d- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:13:
Jammer, maar liever dat ze nog wat weken wachten voordat ze gaan uitleveren dan een niet goed werkende dienst uitlveren ...
Sorry hoor, maar er kunnen ECHT geen HD signalen over RGB. 576i of 480i is toch echt het hoogste wat RGB-Scart aankan. Component en DVI/HDMI zijn de High Definition aansluitingen tot nu toe.dreamvoid schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:18:
[...]
Dit verhaal klopt niet. Vrijwel alle (HD/Ready) TV's accepteren 720p en 1080i over RGB-SCART. De duurdere (upscaling & deinterlacing) DVD spelers werken ook allemaal met 720p over SCART.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Anoniem: 166561
Ik heb IPB (6 mb variant) en in deEB staat bij statusAnoniem: 117396 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:49:
BAH
ADSL Ultra Niet leverbaar op uw adres (toelichting)
Kan dus fluiten naar Mine!
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Noise margin: 13 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Line attenuation: 20 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Terwijl dat Ultra abonnement niet beschikbaar zou zijn lijk ik toch op ADSL2 aangesloten te zijn.
Dat is alleen maar de "mode" van de lijn, adsl2 kan ook op 100kbps ingesteld worden. Iedereen zit op het adsl2 netwerk aangesloten. Adsl1 is toch ook niet per defenitie 8mbit, maar kan ook op 1 of wat dan ook geleverd worden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
720p en 1080i zijn toch echt HD signalen, en die kunnen wel degelijk over RGB-SCART. Google maar even "720p RGB SCART", er zijn bergen DVD spelers en TV's die gewoon HD resoluties over RGB-SCART doen. Standaard VGA is RGB, en dat kan ook makkelijk HD resoluties doen - in de TV gaan uiteindelijk alle analoge signalen naar hetzelfde RGB circuit (YPbPr wordt intern geconverteerd naar RGB).
Het is uiteraard wel de vraag of dit KPN kastje ook werkelijk 720 of 1080 op de analoge uitgangen zet...
Het is uiteraard wel de vraag of dit KPN kastje ook werkelijk 720 of 1080 op de analoge uitgangen zet...
Nog even wat verduidelijking over HD over SCART:
Ook aankomende HDTV-beeldformaten kunnen in principe door de SCART-connector afgehandeld worden, het enige dat hier voor nodig is is dat televisies net als VGA-schermen willekeurige terugslagfrequenties gaan accepteren. Het sterke punt hierbij is dat de consument er weinig van zal merken, deze kan net als vanouds gewoon de oude vertrouwde SCART-kabel tussen twee apparaten aansluiten. Maar de producenten van beeldmateriaal zullen waarschijnlijk eisen dat HDTV-beeldmateriaal enkel digitaal én kopieerbeveiligd mag uitgewisseld worden tussen twee apparaten. In dat geval is een DVI- of HDMI-aansluiting nodig in combinatie met een beveiligingssysteem (HDCP).
Op de lange termijn zullen echter ook andere nadelen van SCART een rol gaan speler. Zo is in de SCART-connector alleen stereogeluid voorzien, het populaire 5.1 geluid is niet mogelijk. Andere nadelen zijn dat de RGB en S-video connectoren alleen in één richting zijn uitgevoerd, zodat het bijvoorbeeld niet mogelijk is dat een videorecorder zowel in hoge kwaliteit kan opnemen en afspelen. (De videorecorder kan wel een RGB-signaal naar de televisie sturen, maar geen RGB-signaal van de televisie ontvangen). Het feit dat SCART-volledig analoog is zal tot gevolg hebben dat de kabel uiteindelijk uitgefaseerd zal worden.
Heb me eigen gewoon ingeschreven, hoor het vanzelf wel of het gaat lukken of niet!Anoniem: 166561 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:30:
[...]
Ik heb IPB (6 mb variant) en in deEB staat bij status
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Noise margin: 13 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Line attenuation: 20 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Terwijl dat Ultra abonnement niet beschikbaar zou zijn lijk ik toch op ADSL2 aangesloten te zijn.
Keurig mailtje gekregen voor de 15e dat het allemaal wat uitgesteld wordt:Erhnam schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:30:
Bericht omtrent uw voorlopige aanvraag Mine, interactieve televisie van
KPN
Geachte meneer,
Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van
KPN. Wegens grote belangstelling voor Mine hebben wij een aantal weken
vertraging opgelopen in de afhandeling van de aanvragen. Wij laten u
voor 15 juli 2006 via e-mail of telefoon weten of en wanneer Mine voor u
beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt
Ook een mailtje gehad, maar dan met de inhoud dat het in mijn postcodegebied momenteel nog niet mogelijk is. In september nemen ze weer contact met mij op.Arnout schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:33:
Keurig mailtje gekregen voor de 15e dat het allemaal wat uitgesteld wordt:
Anoniem: 169452
Ook zojuist bericht gekregen:
Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van KPN. Op basis van uw gegevens
hebben wij gekeken of en wanneer Mine voor u beschikbaar is.
Mine is vanaf oktober 2006 beschikbaar voor klanten met InternetPlusBellen. In september nemen wij contact met u op via e-mail of telefoon om te zorgen dat ook u zo snel mogelijk van Mine kunt genieten.
Wordt toch nog even wachten.
Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van KPN. Op basis van uw gegevens
Mine is vanaf oktober 2006 beschikbaar voor klanten met InternetPlusBellen. In september nemen wij contact met u op via e-mail of telefoon om te zorgen dat ook u zo snel mogelijk van Mine kunt genieten.
Ik had me ook aangemeld, maar nog geen bericht gekregen.
Vandaag nog maar even afwachten dan...
Vandaag nog maar even afwachten dan...
Ik heb ook dezelfde gehad. Ga toch maar ergens anders kijken want om nou in Oktober het volledige pakket aan te schaffen en in December wanneer ze HDTV gaan aanbieden weer opnieuw in de buidel te tasten gaat me een beetje te ver!Anoniem: 169452 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:00:
Ook zojuist bericht gekregen:
Anoniem: 167206
Ik heb gisteren een telefoontje gehad van de beste mensen van KPN.
Combinatie Amsterdam/adsl en telefonie van KPN is dus een goede......ik had me overigens begin mei al aangemeld
Ze kunnen Mine-tv binnen 4 weken bij mij leveren. Ze bellen vandaag terug voor de bevestiging. Zit alleen een beetje te twijfelen of ik die € 149.95 en die € 29.95 installatiekosten wel wil betalen, want wie zegt dat ze er niet binnen een jaar weer mee gaan stoppen of zo? Tevens heb ik 2 tv's en moet ik dus nog UPC houden tot en met augustus wanneer ze met een decoder op de markt komen voor de tweede tv. Wat te doen?
Ze kunnen Mine-tv binnen 4 weken bij mij leveren. Ze bellen vandaag terug voor de bevestiging. Zit alleen een beetje te twijfelen of ik die € 149.95 en die € 29.95 installatiekosten wel wil betalen, want wie zegt dat ze er niet binnen een jaar weer mee gaan stoppen of zo? Tevens heb ik 2 tv's en moet ik dus nog UPC houden tot en met augustus wanneer ze met een decoder op de markt komen voor de tweede tv. Wat te doen?
Ik zou wachten tot augustus. Waarschijnlijk wordt die augustus ook wel weer later....Anoniem: 167206 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:02:
Ik heb gisteren een telefoontje gehad van de beste mensen van KPN.Combinatie Amsterdam/adsl en telefonie van KPN is dus een goede......ik had me overigens begin mei al aangemeld
Als oud-Mine tester ben ik de uitstellen van de KPN gewend. Neem maar van mij aan dat alles nog later komt.
Ik heb nu dus nog Mine TV, omdat ik tester ben en zonder UPC kan ik nog niet. Soms nog wat storingen en moet de KReatel opnieuw opgestart worden. Dit duurt al gauw een paar minuten. Tijdens een voetbal wedstrijd is dat heeeeeel lang. Maar ook tijdens een film. In de opstart tijd kijk ik dus via UPC.
Mijn advies: wacht nog even.
Anoniem: 158173
Ik heb inmiddels de spullen al een week in mijn bezit, en ze zijn nu al 3 dagen bezig mijn abonnement te activeren wat om 1 of andere reden niet wil lukken. Iemand hetzelfde probleem gehad?
Anoniem: 179431
Heb je al gebeld met de helpdesk dan, want door eoa bug in een systeem was het nummer niet doorgekomen - dat wordt fluitend hersteld en dan werkt de activatie weer helemaal goed.
Of heb je andere problemen ?
Y
Of heb je andere problemen ?
Y
Sinds 15 juni nu ook 14 regionale TV zenders, The Box en Motors TV. Totaal 65 TV zenders!
Ja, ik heb al een paar keer gebeld met de helpdesk. Gister ben ik weer gebeld en zou het probleem dan ook opgelost moeten zijn. Ze waarschuwde mij dat ik al mijn nummers (activeringscode en pin) weer in moest vullen omdat de boel gereset was. Toen ik de kreatel aanzette ging het opstartproces van start en liep ie in 1x door met als gevolg dezelfde errormelding. Beetje balen dat ik nu weer een weekend moet wachten voordat ik weer geholpen kan worden, maarja... dat is niet anders.Anoniem: 179431 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:31:
Heb je al gebeld met de helpdesk dan, want door eoa bug in een systeem was het nummer niet doorgekomen - dat wordt fluitend hersteld en dan werkt de activatie weer helemaal goed.
Je kunt overigens niet zelf de kreatel resetten zodat je je codes opnieuw in moet voeren?
Welke foutmelding krijg je....?Anoniem: 158173 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:47:
[...]
Ja, ik heb al een paar keer gebeld met de helpdesk. Gister ben ik weer gebeld en zou het probleem dan ook opgelost moeten zijn. Ze waarschuwde mij dat ik al mijn nummers (activeringscode en pin) weer in moest vullen omdat de boel gereset was. Toen ik de kreatel aanzette ging het opstartproces van start en liep ie in 1x door met als gevolg dezelfde errormelding. Beetje balen dat ik nu weer een weekend moet wachten voordat ik weer geholpen kan worden, maarja... dat is niet anders.
Je kunt overigens niet zelf de kreatel resetten zodat je je codes opnieuw in moet voeren?
-Fout 11-
Probleem U krijgt de foutmelding ’Fout 11: Geen verbinding met netwerk’; de eerste
opstartstip is rood.
Oorzaak De communicatie tussen de TV-ontvanger en het ADSL-modem verloopt niet goed.
Oplossing Controleer de bekabeling tussen de TV-ontvanger en het ADSL-modem.
-Fout 12-
Probleem U krijgt de foutmelding ’Fout 12: Geen verbinding met netwerk’; de eerste
opstartstip is rood.
Oorzaak De DHCP-server kon niet gevonden worden. De TV-ontvanger probeert maximaal 4
keer contact te maken met het netwerk.
Oplossing Haal de stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact. Wacht even en stop de
stekker opnieuw in het stopcontact. De TV-ontvanger gaat weer aan.
-Fout 21-
Probleem U krijgt de foutmelding ’Fout 21: Ophalen software is mislukt’; de tweede opstartstip
is rood.
Oorzaak De opstartserver kon niet gevonden worden.
Oplossing (1) Haal de stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact. Wacht even en stop de
stekker opnieuw in het stopcontact. De TV-ontvanger gaat weer aan.
Oplossing (2) Blijven de problemen blijven bestaan, neem dan contact op met uw Internet Service
Provider.
-Opstartfout-
Probleem Tijdens het opstarten blijft de derde opstartstip lang op geel staan.
Oorzaak Het kan soms even duren voordat de software is opgestart, die u nodig hebt om Mine
te gebruiken. Na 1,5 à 2 minuten zal het TV-beeld op uw scherm verschijnen.
Oplossing Wacht rustig af. Als de derde stip langer dan 5 minuten op geel blijft staan, haalt u
de stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact. Wacht even en stop de stekker
opnieuw in het stopcontact. De TV-ontvanger gaat weer aan.
Als bovenstaande niet werkt, doe dan het volgende:
1 Noteer bij welke opstartstip op uw TV-scherm de TV-ontvanger blijft haperen.
Noteer ook welke kleur de opstartstip heeft.
2 Bel uw Internet Service Provider
Is er een KPN monteur bij de installatie geweest??
Anoniem: 179502
Sind 30 mei heb ik mine. Heb alles zelf aangesloten. In mijn start pakket zat een speedtouch 716 en de ontvanger. Speedtouch geinstalleerd let op dit moet je wel doen met de KPN cd-rom omdat er extra instellingen in je speedtouch worden gemaakt voor de verbinding met het mine netwerk. Na alles te hebben aangesloten en de activatie te hebben ingevoerd kreeg ik de foutmelding : Account niet actief foutcode 5. KPN gebeld en hebben mij naar de 2e lijns helpdesk doorgestuurd. De medewerker op de helpdesk had 2 opties. Hij moest nog iets invoeren in het systeem, dit lukte niet. Als 2e optie kon hij mijn account opnieuw resetten/activeren. Na dat te hebben gedaan moest ik opnieuw de mijn codes invoeren bij het activatiescherm in de ontvanger en sinds dien werk het systeem. Hij dacht ook dat ik het pakket sneller had binnnen gehad dan dat het bij hun helemaal technisch was afgerond.
Ik heb trouwens nog een andere vraag. Weet iemand ook welke film ik precies kan bekijken uit film direct? Ik doel dan op de 20 films die gratis zijn tijdens de introductie periode of kun je gewoon alle films gratis bekijken.
Ik heb trouwens nog een andere vraag. Weet iemand ook welke film ik precies kan bekijken uit film direct? Ik doel dan op de 20 films die gratis zijn tijdens de introductie periode of kun je gewoon alle films gratis bekijken.
Dit is mij ook nog niet duidelijk. Wie weet er meer..Anoniem: 179502 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:03:
...
De situatie de gkets schetst is exact de situatie wat bij mij aan de hand is. De helpdesk zou precies hetzelfde met mijn account doen wat gkets schetst, alleen ben ik tot nu toe niet in staat geweest om de code's opnieuw in te voeren omdat de kreatel gewoon door-boot tot aan de error code "-5, uw abonnement is niet actief, neem contact op met de KPN helpdesk"
Ook hier foutcode 5 ("abonnement niet actief" welke niet vermeld staat in de handleiding)
2e lijn heeft ervoor gezorgd dat ik opnieuw account gegevens kon invoeren. Zelf geen optie tegengekomen om kreatel zelf te resetten. Daarna echter weer zelfde foutcode. Men gaat nu maar een nieuw account aanmaken. Helaas zal dit wel een paar werkdagen in beslag nemen.
Weet iemand overigens met welke accountgegeven (& hoe je aan die gegevens komt) je kan inloggen op www.mine.tv ?
2e lijn heeft ervoor gezorgd dat ik opnieuw account gegevens kon invoeren. Zelf geen optie tegengekomen om kreatel zelf te resetten. Daarna echter weer zelfde foutcode. Men gaat nu maar een nieuw account aanmaken. Helaas zal dit wel een paar werkdagen in beslag nemen.
Weet iemand overigens met welke accountgegeven (& hoe je aan die gegevens komt) je kan inloggen op www.mine.tv ?
Wat mij ook ineens te binnen schiet is dat ik het serienummer van de kreatel moest doorgeven aan de helpdesk. Deze heeft die man van de helpdesk toen ook ingevoerd in hun systeem. Misschien dat het daar mee te maken heeft dat het bij jullie nog niet werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 179502 op 17-06-2006 17:14 ]
Hallo een ieder
Die 20 films maakt niet uit welke ze zijn allemaal gratis ,worden van je rekening afgehaald en de volgende factuur weer teruggestort.
Dit geld voor jullie abo trouwens ook.Betalen en weer terugstorten,zo deden ze dit bij de testers.
Code 5 betekent inderdaad dat je technisch nog niet bent aangesloten.
Je kan dan beter nog even afwachten en iedere dag resetten.
De Speedtouch moet je trouwens niet updaten want dan werkt Mine niet meer.
Die 20 films maakt niet uit welke ze zijn allemaal gratis ,worden van je rekening afgehaald en de volgende factuur weer teruggestort.
Dit geld voor jullie abo trouwens ook.Betalen en weer terugstorten,zo deden ze dit bij de testers.
Nee, dat kan niet. Bij de testgroep is deze vraag ook gekomen. Niet zozeer voor een I-pod, maar wel voor de PC. (komt op hetzelfe neer)Anoniem: 179643 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:59:
Kan ik ook vanuit de tuner TV-programma's uitladen naar mijn I-pod Video?
Alle opgenomen programma's zijn gecodeerd en dus alleen via de Kreatel te bekijken.
Al zou je bij de harde schijf kunnen komen en deze kopieeren, dan kun je het niet afspelen.
Helaas, zou eigenlijk moeten kunnen.
Anoniem: 147420
Lijkt me sterk....Anoniem: 179643 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:59:
Kan ik ook vanuit de tuner TV-programma's uitladen naar mijn I-pod Video?
De decoder zal er geen aansluiting voor hebben..
Na zelf heea aangesloten te hebben een paar dagen tegen code 5 aangekeken. Nu werkt het inderdaad wel. Helpdesk nog even teruggebeld: men had niets handmatig aangepast. Blijkbaar loopt de administratie wat achter op het leveren van de hardware en inlog gegevens. Mine werkt nu uitstekend.Anoniem: 178880 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:05:
Hier werkt nu ook alles prima. Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit! Nu nog even afwachten totdat ik kan inloggen op het forum van minetv
Heeft iemand al eens beprobeerd MineTV af te spelen via de PC met Windows Media Player ipv. met de Kreatel decoder? Ben beniewd naar technische implementatie: protocol, codecs etc.
Mark
Mark
Vandaag kreeg ik deze mail als antwoord op m'n inschrijving op 12 april;
Tot onze spijt echter is Mine nog niet voor u beschikbaar, omdat uw woonplaats vooralsnog buiten het dekkingsgebied van Mine valt. Mine wordt weliswaar in hoog tempo in grote delen van Nederland beschikbaar, maar dat geldt helaas nog niet voor uw woonplaats. Wij adviseren u om www.mine.tv in de gaten te houden voor de laatste ontwikkelingen omtrent de uitbreiding van het dekkingsgebied.
Tot onze spijt echter is Mine nog niet voor u beschikbaar, omdat uw woonplaats vooralsnog buiten het dekkingsgebied van Mine valt. Mine wordt weliswaar in hoog tempo in grote delen van Nederland beschikbaar, maar dat geldt helaas nog niet voor uw woonplaats. Wij adviseren u om www.mine.tv in de gaten te houden voor de laatste ontwikkelingen omtrent de uitbreiding van het dekkingsgebied.
Ik kreeg dit bericht:
Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van KPN. Op basis van uw gegevens hebben wij gekeken of en wanneer Mine voor u beschikbaar is.
Mine is vanaf oktober 2006 beschikbaar voor klanten van Het Net. Wij zullen daarom in september contact met u opnemen per e-mail of telefoon om te zorgen dat ook u zo spoedig mogelijk van Mine kunt genieten.
Wij hopen dat u tot die tijd nog even geduld heeft. Mine biedt een breed basispakket van zo'n 60 TV-en 70 radiozenders, inclusief een aantal themazenders. Daarnaast kunt u eenvoudig direct films huren en gratis gemiste programma's van Nederland 1, 2 en 3 opvragen en bekijken. Bovendien neemt u heel makkelijk tot wel 100 uur tv op via uw Mine Tuner met Personal Recorder. Mine maakt het allemaal mogelijk.
Heeft u nog vragen over Mine? Kijk dan op www.mine.tv
Hartelijk dank voor uw interesse in Mine, interactieve televisie van KPN. Op basis van uw gegevens hebben wij gekeken of en wanneer Mine voor u beschikbaar is.
Mine is vanaf oktober 2006 beschikbaar voor klanten van Het Net. Wij zullen daarom in september contact met u opnemen per e-mail of telefoon om te zorgen dat ook u zo spoedig mogelijk van Mine kunt genieten.
Wij hopen dat u tot die tijd nog even geduld heeft. Mine biedt een breed basispakket van zo'n 60 TV-en 70 radiozenders, inclusief een aantal themazenders. Daarnaast kunt u eenvoudig direct films huren en gratis gemiste programma's van Nederland 1, 2 en 3 opvragen en bekijken. Bovendien neemt u heel makkelijk tot wel 100 uur tv op via uw Mine Tuner met Personal Recorder. Mine maakt het allemaal mogelijk.
Heeft u nog vragen over Mine? Kijk dan op www.mine.tv
Ik heb dit bericht ook gehad alhoewel mijn centrale (Almere stad flevokant) wel adsl2+ geschikt is(volgens de postcode check van KPN). Ik wist wel al dat het wat langer ging duren omdat ik ook IPB heb maar kennelijk zijn er naast ADSL 2+ van KPN ook nog andere eissenEdjeK schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:26:
Anoniem: 165174
Heb ik ook vandaag gehad als reactie op mijn inschrijven d.d. 2 mei.EdjeK schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:26:
Maar kan op de minetv site geen mogelijkheid ontdekken om de ontwikkelingen van het dekkingsgebied te volgen. Er staat ook niet bij of een nieuwe inschrijving noodzakelijk is.
Ik zal proberen de kpn mail te beantwoorden met mijn vragen.
Weinig ontwikkelingen, behalve een selecte groep "testers". Nog steeds geen triple play pakket, combinatie met InternetPlusBellen lijkt moeilijk te zijn, laat staan dat het als 1 aanbieding gepresenteerd wordt. Het lijkt erop dat de afdelingen van KPN die de beide produkten voeren geen weet van elkaar hebben
.
Voorlopig ligt Casema nog voor, die bieden wel Triple play. Vooralsnog lijkt de combi InternetPlusBellen + Casema RTV interessanter dan met Mine.
IPB+Casema RTV:
Volledig Casema:
Voorlopig ligt Casema nog voor, die bieden wel Triple play. Vooralsnog lijkt de combi InternetPlusBellen + Casema RTV interessanter dan met Mine.
IPB+Casema RTV:
code:
1
2
3
4
5
6
| Internetplusbellen Go 1500/256 € 34,95 Casema Standaard RTV € 14,95 totaal internet RTV telefonie/mnd € 49,90 eerste jaar € 598,80 |
Volledig Casema:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1e 6 mnd Casema Internet Telefonie Midi 1600/330 € 29,90 € 19,95 Casema Standaard RTV € 14,95 totaal internet RTV telefonie/mnd € 44,85 eerste jaar € 478,50 |
Anoniem: 179643
Zo, met een hoop gezeik nu MineTV in huis. Eerst boxje was al na tien minuten naar de klote en moest daarna een week wachten op een monteur om dit vast te stellen. UIteindelijk een geluk bij een ongeluk omdat de monteur gelukkig nog een zilver boxje had staan ipv dat oerlelijke witte ding. Nu dus wel een kastje dat bij rest apparatuur past. Gek genoeg doet de afstandsbediening het op dit kastje ook ietsje sneller. Mijn god, wat ging het zappen traag....
Functies zijn ok, zenders ok, menu uitzending gemisat had van mij iets praktischer gemogen het enige waar ik nu echt over struikel is de: beeldkwaliteit. Met name bij sportwedstrijden zie je een schaduw om de spelers heen en zijn de lijnen echt kut. Vooral bij de logo's van de zenders zie je ook blokje en onscherpte. Hebben meer mensen hier last van? En wat kun je eraan doen? Is het een kwestie van wachten op MPEG4, bekabeling etc.
Als dit nu MineTV is dan stuur ik het terug want ik kijk toch voornamelijk naar sport. Dat Ajax-kanaaltje wordt niets zo in deze kwaliteit.
Iemand antwoord? Nu al bedankt.
Functies zijn ok, zenders ok, menu uitzending gemisat had van mij iets praktischer gemogen het enige waar ik nu echt over struikel is de: beeldkwaliteit. Met name bij sportwedstrijden zie je een schaduw om de spelers heen en zijn de lijnen echt kut. Vooral bij de logo's van de zenders zie je ook blokje en onscherpte. Hebben meer mensen hier last van? En wat kun je eraan doen? Is het een kwestie van wachten op MPEG4, bekabeling etc.
Als dit nu MineTV is dan stuur ik het terug want ik kijk toch voornamelijk naar sport. Dat Ajax-kanaaltje wordt niets zo in deze kwaliteit.
Iemand antwoord? Nu al bedankt.
oh het is een afdeling hoorArnout schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:07:
Weinig ontwikkelingen, behalve een selecte groep "testers". Nog steeds geen triple play pakket, combinatie met InternetPlusBellen lijkt moeilijk te zijn, laat staan dat het als 1 aanbieding gepresenteerd wordt. Het lijkt erop dat de afdelingen van KPN die de beide produkten voeren geen weet van elkaar hebben.
IPB+Casema RTV:code:
1 2 3 4 5 6 Internetplusbellen Go 1500/256 € 34,95 Casema Standaard RTV € 14,95 totaal internet RTV telefonie/mnd € 49,90 eerste jaar € 598,80
Volledig Casema:code:
1 2 3 4 5 6 7 1e 6 mnd Casema Internet Telefonie Midi 1600/330 € 29,90 € 19,95 Casema Standaard RTV € 14,95 totaal internet RTV telefonie/mnd € 44,85 eerste jaar € 478,50
maar het is gewoon nog niet leverbaar omdat er problemen optreden tussen IP TV en Telefonie een daar van is banbrete en siemens modems
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nee nog niet. Ik had ook verwacht dat we wel iets via de post zouden ontvangen. Ik heb mine nu al een maand in huis. Ik heb er wel een keer naar gevraagd via de mail, daar stond in dat de gegevens zouden worden toegezonden. Maar tot nu toe nog niets ontvangen. Ik ben ook wel benieuwd naar dat forum, maar ja als er nog niemand op zit heb je er ook niks aan. Kunnen we beter hier nog even door gaan.
Of de combinatie IPB + KPN TV voor €34,95 + €7,95 = €42,90/mnd (€514,80/jr.). Zou bij Casema het normale tarief per maand nemen (€29,90) zodat je een beter beeld krijgt van de prijs per jaar (€538,20).Arnout schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:07:
Weinig ontwikkelingen, behalve een selecte groep "testers". Nog steeds geen triple play pakket, combinatie met InternetPlusBellen lijkt moeilijk te zijn, laat staan dat het als 1 aanbieding gepresenteerd wordt. Het lijkt erop dat de afdelingen van KPN die de beide produkten voeren geen weet van elkaar hebben.
IPB+Casema RTV:code:
1 2 3 4 5 6 Internetplusbellen Go 1500/256 € 34,95 Casema Standaard RTV € 14,95 totaal internet RTV telefonie/mnd € 49,90 eerste jaar € 598,80
Volledig Casema:code:
1 2 3 4 5 6 7 1e 6 mnd Casema Internet Telefonie Midi 1600/330 € 29,90 € 19,95 Casema Standaard RTV € 14,95 totaal internet RTV telefonie/mnd € 44,85 eerste jaar € 478,50
Daarnaast bieden Het Net en Planet Internet een vergelijkbaar pakket als IPB voor €29,95/mnd met als verschil dat je 's avonds en in het weekend (zoals bij IPB) niet gratis naar vaste nummers kan bellen.
De verschillen tussen de verschillende paketten - gratis bellen, starttarief, kosten per minuut e.d. - maken het vergelijken toch al erg moeilijk.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ik denk dat het mine forum een slimme zet is van KPN om te voorkomen dat de problemen op straat komen te liggen zoals bij internetplusbellen is gebeurdAnoniem: 178901 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:43:
Iemand al toegang tot het Mine Forum ??
Er wordt natuurlijk al snel geroepen dat iets niet goed werkt, maar dingen die je ervaart/tegen komt wil je misschien met Mine of anderen delen en als ik Mine citeer:joop99 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:13:
[...]
Ik denk dat het mine forum een slimme zet is van KPN om te voorkomen dat de problemen op straat komen te liggen zoals bij internetplusbellen is gebeurd
"Mine zal je actief betrekken bij de verdere ontwikkeling van de dienst. We vragen je regelmatig om feedback."
Ik merk hier dus nog helemaal niets van. Waarschijnlijk hebben ze nog geen tijd voor de nieuwe gebruikers. Het valt mij eigenlijk mee, dat er op dit forum weinig 'geluiden' zijn van gebruikers tot nu toe. Of het zijn er weinig, of iedereen is tevree.
Dit topic is gesloten.