KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 47.505 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik kon bij het aanmelden iig wel aangeven dat ik ADSL via XS4ALL heb, maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ze in eerste instantie met Direct-ADSL en IPB beginnen.
-d- schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:34:
[...]

Mee eens - uitzending gemist maak ik nu ook veel gebruik van (via PC Zapper, op m'n TV). Alleen jammer dat het archief bij KPN maar 14 dagen oud is.
In het NRC artikel hebben ze het over een maand.

[ Voor 49% gewijzigd door Tourniquet op 02-05-2006 11:36 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:47

-d-

Tourniquet schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:35:
Ik kon bij het aanmelden iig wel aangeven dat ik ADSL via XS4ALL heb, maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ze in eerste instantie met Direct-ADSL en IPB beginnen.

[...]

In het NRC artikel hebben ze het over een maand.
Klanten van Mine kunnen televisieprogramma's van Nederland 1, 2 en 3 op televisie bekijken Deze gratis dienst maakt het mogelijk om tot 14 dagen na uitzending de televisieprogramma's alsnog op te vragen en op je eigen televisietoestel te zien.
http://www.minetv.nl/whateverwhenever/news

Maar goed, kan natuurlijk nog aangepast worden - zie ook dat ze voor juli het aantal zenders nog gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Dit is overigens ook best interessant:
Is Mine HD ready?
Tijdens de introductieperiode is de Mine-tuner nog niet HD-ready. Het netwerk waarop Mine is aangesloten wordt eind 2006 geschikt gemaakt voor HD TV.
Persoonlijk vind ik het veelste duur. Ik snap ook niet wat KPN hiermee probeert te bereiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
In de handleidingen die te downloaden zijn vanaf minetv.nl hebben ze het nogsteeds over de Kreatel 1710 (zonder harddisk). Ik denk dat als de testperiode in oktober is afgelopen ze dan met een nieuwe aanbieding komen waar ze de 1710 gratis zullen weggeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Welke films zijn gratis?
Elke maand worden er 20 films uit FilmDirect geselecteerd die gratis te bekijken zijn voor Mine-klanten.
Juistem..

Ik vind 20 euro ook vrij prijzig. Ik hoop dat ze nog met een afgeslankt abonnement komen, zonder themakanalen, 20 gratis films, maar met uitzendinggemist. Die themakanalen zijn leuk, maar voetbal interesseert 90% van de bevolking niet zo erg, dat ze er extra voor willen betalen. Die 20 gratis films interesseren me waarschijnlijk toch niet, ik wil de films kijken die ik wil. Waar ik juist wel interesse in heb, is uitzendinggemist. Het liefst zou ik nog iets er naast zien zoals het oude KPN breedband-portal, dat was erg leuk, onder andere omdat daar Top Gear op stond, en daar willen juist veel mensen BBC voor hebben.

Ik geloof trouwens niet dat je zonder IPB dit kan bestellen. Het staat er dan wel niet, maar als je teruggebeld wordt met het feit of het kan of niet, dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk alleen IPB-klanten doorlaten, ook omdat je een speciaal modem nodig heb voor MineTV (de ExperiaBox) dat ADSL 2+ aankan, en de TV voorrang verleent op internet.

Overigens vind ik de decoder erg mooi! Stijlvol wit, met een leuk felgroen logo, dat staat wel bij onze kamer. :D

Trouwens: Het begint niet alleen pas op 15 juni, je wordt rond 15 juni pas gebeld of het kan, en na 15 juni (eind juni dan waarschijnlijk) komen ze het installeren....

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
In de handleiding die op mintv.nl staat:
Aantal TV-toestellen
Voor ieder TV-toestel in huis heeft u een aparte TV-ontvanger nodig.
Het is mogelijk om 2 TV-ontvangers (dus ook 2 TV-toestellen) aan te sluiten
op het ADSL-modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Erg summiere info hoor, en valt zwaar tegen. Dit gaat er dus niet in bij ons nieuwe huis. Dan maar gewoon upc of glasvezel. Die bieden tenminste nog support voor meerdere tv's...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Westereen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:55:
In de handleiding die op mintv.nl staat:

[...]
Hoeveel tv's kan ik aansluiten?
Tijdens de introductiefase bestaat het startpakket uit een Mine Tuner met Personal Recorder voor 1 tv per huishouden. We doen tijdens deze fase onderzoek naar de mogelijkheid om meerdere Mine Tuners te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
En wat nou als je een HTPC in je huiskamer heb staan?
Daar is dit zeker niet zomaar op aan te sluiten.
Want nóg een kastje en nóg een afstandbediening zie ik niet echt zitten...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Maar het staat al wel heel overtuigend in de handleiding. Blijkbaar is de info op de website en de pdf-handleiding niet goed op elkaar afgestemd, beetje slordig alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Iemand de demo gezien van mime? en goed opgelet bij "My Info" ? Laat daar nou net Tele2 in het rood staan... leuke verkapt geintje... of klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Is dit nu alleen maar de IPTV introductie? :?

Ik dacht dat het triple play pakket (IPTV, VoIP en internet) vandaag gepresenteerd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1369223
Wat heb ik nodig
Een tv, een ADSL-aansluiting van KPN of Planet Internet, een abonnement op Mine en het Mine Startpakket.
Het is dus zeker niet vrij van providerkeuze.
Wat kost Mine
[..]
Mine abonnement € 19,95 per maand
Mine Startpakket* € 149,95
Eenmalige aansluitkosten € 29,95
Geen monteurskosten, wel aansluitkosten. :?

Ik ben nog zeker niet overtuigd. Uiteindelijk heb ik ook niets aan een decoder die 'van mij' is, als het abonnement om wat voor reden dan ook ophoudt, kan ik hem weggooien. Daarnaast vind ik het een hele grote misser dat de decoder nog geen HD-tv aankan, en dan over 9 maanden wel kan, maar dan heb je een andere decoder nodig. :(

Ik kijk de kat uit de boom.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
energizer23 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:43:
In de handleidingen die te downloaden zijn vanaf minetv.nl hebben ze het nogsteeds over de Kreatel 1710 (zonder harddisk). Ik denk dat als de testperiode in oktober is afgelopen ze dan met een nieuwe aanbieding komen waar ze de 1710 gratis zullen weggeven..
Ja, maar wie wil nu zo'n 1710 hebben? Mensen die al een HDD recorder hebben natuurlijk. Maar wat heb je aan zo'n 1710 als je al een hdd recorder hebt? Helemaal niks!
Ik citeer:
Per Kreatel 1710 TV-ontvanger kunt u één kanaal tegelijk ontvangen. Dat
betekent dat u of naar de radio kunt luisteren, of TV kunt kijken, of een
uitzending kunt opnemen op een video/DVD. Als u een uitzending
opneemt op een video/DVD, kunt u dus niet naar een andere zender kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
spk2go schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:23:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1369223

[Een tv, een ADSL-aansluiting van KPN of Planet Internet, een abonnement op Mine en het Mine Startpakket.]

Het is dus zeker niet vrij van providerkeuze.
Zal na de testperiode toch wel komen natuurlijk, het staat in hun eigen algemene voorwaarden (waar ze zich dus niet aan houden):
Provider: door KPN goedgekeurde internetprovider,
waarvan de aansluitingen verenigbaar zijn
met het MINE VAN KPN Abonnement. Een
lijst met Providers is opgenomen in Annex A.

(Annex A zit er helaas niet bij)

[ Voor 10% gewijzigd door Marbo op 02-05-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Laatst online: 15-11-2024
Het vage is nog dat er verder niet gerept wordt over je ADSL-verbinding, experiabox of wat dan ook!!!

Ik hoop toch een keer zo graag op:

Bellen via kpn
Tv kijken via kpn
Internetten via kpn

Alles via de adsl en in 1 abbo met een 20mbit lijn :)

[ Voor 44% gewijzigd door Blanex223 op 02-05-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Blanex schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:02:
Het vage is nog dat er verder niet gerept wordt over je ADSL-verbinding, experiabox of wat dan ook!!!

Ik hoop toch een keer zo graag op:

Bellen via kpn
Tv kijken via kpn
Internetten via kpn

Alles via de adsl en in 1 abbo met een 20mbit lijn :)
Dat kan toch per vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Marbo schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Niet als één (voordeel)pakket - wel als losse onderdelen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Laatst online: 15-11-2024
Marbo schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:16:
[...]

hmm lkr...drie verschillende afrekeningen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Blanex schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:23:
[...]

hmm lkr...drie verschillende afrekeningen! :P
Oh ok, op die manier...nou ja 2 afrekeningen dan, want ik heb voor ADSL en Bellen maar 1 afrekening.
Maar ze hebben erg hun best gedaam om IPTV los te koppelen van KPN. Geen voordeel voor bestaande klanten. zoals met Digitv wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ziet er erg tof uit. Helaas mis ik leuke themazenders, ik wil graag MTV2 en 3voor12 namelijk, en UPC kan hier ook niet ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Het persbericht:
KPN lanceert Mine: de nieuwe manier van televisiekijken

Vandaag lanceert KPN interactieve televisie onder de naam Mine. Met deze innovatieve dienst introduceert KPN een nieuwe manier van televisiekijken waarbij de persoonlijke programmawensen van de kijker centraal staan. Abonnees krijgen met Mine een uitgebreid aanbod aan tv- en radiozenders, films en informatiediensten, die ze gemakkelijk en op ieder gewenst moment kunnen bekijken. Mine wordt aangeboden voor € 19,95 per maand.

Met Mine kan de tv-kijker bij de start kiezen uit ruim 48 tv-kanalen en 60 radiozenders. Voor de zomer wordt dit aanbod uitgebreid tot 60 tv-kanalen en 70 radiozenders. Daarnaast beschikt Mine met ‘Film Direct’ over een videotheek met 300 filmtitels nu en over een maand 500. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met o.a. Warner Bros. en Blockbuster Entertainment Ltd. Eerder al werden de plannen voor een joint venture met Endemol voor de exploitatie en ontwikkelen van content bekend gemaakt.

De komende tijd verwacht KPN samenwerking met nog meer partijen te kunnen aankondigen.
‘Programma Gemist’ is de TV- doorvertaling van de bekende internetdienst www.uitzendinggemist.nl en maakt het mogelijk programma’s van Nederland 1, 2 en 3 tot een maand na uitzending te bekijken. Met de dienst ‘Mijn Info’ krijgen kijkers met één druk op de knop actuele informatie, zoals het weerbericht, het laatste nieuws en filemeldingen in de regio.

Mine (TV over ADSL) zal standaard worden aangeboden in combinatie met een Personal Recorder, waarmee gebruikers tot 100 uur kunnen opnemen en live-tv kunnen pauzeren. Met de Elektronische Programma Gids (EPG) heeft de kijker de beschikking over een direct oproepbaar overzicht van wat er op de tv beschikbaar is. Ook kan hij een herinnering instellen, zodat hij wordt gewaarschuwd als een programma begint.

Nieuwe tv-ervaring
Ludolf Rasterhoff, directeur KPN TV en Media: “We zijn trots op deze nieuwe tv-dienst. Mine is een geheel nieuwe manier van tv beleven. We maken hiermee een einde aan de traditionele, passieve kijkervaring die wordt gekenmerkt door eenrichtingsverkeer. De kijker bepaalt welk programma hij wil zien en wanneer. Met Mine willen we tv-kijken leuker maken, waarbij we denken vanuit de klant.”

Schat aan mogelijkheden
In de loop van 2006 zal het aantal zenders en diensten van Mine worden uitgebreid. Daarnaast worden er vanaf de zomer themapakketten aangeboden. Abonnees op Club TV bijvoorbeeld, ontvangen hiermee exclusieve tv van de drie grootste voetbalclubs van Nederland: Ajax TV, Feyenoord TV en PSV TV. Ook zal Mine samen met Tijdbeeld Media ‘NostalgieNet’ lanceren, waarmee tv- en radioprogramma’s uit het verleden beschikbaar worden. In 2007 maakt Mine het zelfs mogelijk om zelf tv te maken en er op een eigen kanaal naar te kijken. Hiermee wordt televisie kijken nog persoonlijker.

Klantgerichte tv
KPN stelt de persoonlijke wensen van de consument bij de ontwikkeling van Mine centraal. Daarom betrekt KPN de eerste gebruikers actief bij de ontwikkeling van interactieve televisie. De eerste klanten die zich aanmelden voor Mine, kunnen deelnemen aan een klantenplatform. In ruil voor actieve deelname en het geven van hun mening betalen deze klanten geen abonnementskosten.
KPN gebruikt hun ervaringen om de dienst optimaal aan te sluiten op de wensen en behoeften van tv-kijkers. Dit introductieaanbod is geldig tot 1 oktober 2006. Tot die tijd zijn ook de themapakketten en themazenders gratis en kunnen abonnees per maand 20 films gratis bekijken. KPN denkt rond die tijd 10.000 Mine- klanten te hebben.

Vanaf vandaag kunnen klanten zich inschrijven via www.minetv.nl. Mine is direct beschikbaar voor KPN-klanten met Direct ADSL of met een ADSL-abonnement van Planet Internet; vanaf de zomer is Mine verkrijgbaar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Mine is direct beschikbaar voor KPN-klanten met Direct ADSL of met een ADSL-abonnement van Planet Internet; vanaf de zomer is Mine verkrijgbaar voor iedereen.
dus ook niet "Powered by KPN" klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
energizer23 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:18:
dus ook niet "Powered by KPN" klanten?
Zo lees ik het wel maar ik denk dat ze alleen "Powered by KPN" klanten bedoelen. Ik denk dat ze, om de kwaliteit te kunnen garanderen, het netwerk in eigen handen willen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Timmy op 02-05-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik heb gelukkig Planet, maar heb maar 3000/512. Is dat niet te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Timmy schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:19:
[...]

Zo lees ik het wel maar ik denk dat ze alleen "Powered by KPN" klanten bedoelen. Ik denk dat ze, om de kwaliteit te kunnen garanderen, het netwerk in eigen handen willen hebben.
Volgens mij gaat het van 'Powered by KPN' over op 'Goedgekeurd door KPN':

Provider: door KPN goedgekeurde internetprovider,
waarvan de aansluitingen verenigbaar zijn
met het MINE VAN KPN Abonnement. Een
lijst met Providers is opgenomen in Annex A.

[ Voor 8% gewijzigd door Marbo op 02-05-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb me ingeschreven om me eens te laten bellen. Ik zie dat ze een handige EPG gebruiken (ik heb nu UPC en dat ZUIGT) mijn ouders in de regio zwolle hebben ook een wel goed werkende EPG.

Als decoder wil ik dan nog even kijken wat ik ga inzetten. Wil wel openemen, pauzeren etc. dus dat zoeken we nog uit. Eens zien of er een soort dreambox voor dvb-d is.

Alles om maar van het hele UPC abbonnement af te komen!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
--Christiaan-- schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:26:
Ik heb gelukkig Planet, maar heb maar 3000/512. Is dat niet te weinig?
Je huidige snelheid maakt niks uit. Ze zullen je meer bandbreedte geven voor MINE. Deze extra bandbreedte kan dan niet gebruikt worden om te surfen/downloaden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Van Planet Multimedia:
Beschikbaarheid
Volgens KPN is Mine TV beschikbaar in zes van de tien huishoudens. Met Mine levert KPN, aldus de woordvoerder, de benodigde ADSL2-verbinding mee om de tv-zenders te distribueren.

Deze verbinding is in principe niet direct beschikbaar voor snel internet. Daarvoor is een apart ADSL- abonnement nodig bij Planet, HetNet of Xs4all. Hiervan variëren de kosten per aanbieder en naar gelang de snelheid. Ook huidige ADSL-abonnees van deze providers kunnen Mine al bestellen, waarbij dus alleen de tv-distributie via ADSL2 verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dat klinkt hoopvol. Alleen heb je natuurlijk wel een modem nodig dat geschikt is voor ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 14-09 22:40
Timmy schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:40:
Van Planet Multimedia:

Deze verbinding is in principe niet direct beschikbaar voor snel internet. Daarvoor is een apart ADSL- abonnement nodig bij Planet, HetNet of Xs4all. Hiervan variëren de kosten per aanbieder en naar gelang de snelheid.
[...]
Dus het KPN deel hoef je dan niet meer te betalen? Dan maakt het weer iets interessanter, maar ik blijf toch maar wachten op het triple play pakket (IPTV-VoIP-internet) wat eraan zou komen. Ik meen mij te herinneren dat IPTV tegelijk met het triple play pakket geintroduceerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Laatst online: 07-08 00:13
Precies wat ik gedacht had en wat ik een aantal posts terug al heb gezegd.
Veel te duur, Geen combo met telefoon en ADSL. Kortom een gemiste kans!
Voor deze prijs blijf ik lekker op de kabel zitten en denk er nog niet over om te verhuizen. Helaas. :X

Wel eerlijk van ze om nu te zeggen dat ze mensen willen hebben die de komende maanden gaan testen. Ik kan mij herinneren dat dit bij de introductie vaan IPB toch iets anders werd verteld. 8)

Ik zoek een mooie tak in een boom op en ga alles eens effe volgen de komende maanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoe zit dat nou met je adsl verbinding?
Ik heb Planet, maar planet gebruikt nog helemaal geen adsl2+, wordt mijn internet dan eerst geupgrade zodat ik Mine kan gebruiken of niet?

volgende keer beter lezen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzle op 02-05-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 10:04

defiant

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: http://img422.imageshack.us/img422/1694/vergelijk2ps.jpg

Ze gokken toch wel op de TV enthousiasteling die er geld voor over heeft. Ik vind het persoonlijk niet interessant, het is ongeveer 5 euro duurder dan tvbasis van @home. Vergeet ook niet dat de themazenders die ze nu gratis aanbieden in het extra pakket verdwijnen in de herfst.

Wat wel interessant wordt is of KPN ook met een echt triple-play pakket aanbieding komt dat substancieel voordeel gaat bieden.
edit:vergelijking geresized

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 02-05-2006 17:04 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kunnen ze een adsl 1 en 2 op 1 lijn combineren of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
En een echte gemiste kans vind ik dat ik niet tv kan kijken via een normale decoder, zonder hdd recorder en die dan bijvoorbeeld gratis bij het abbo meegeven.
Ook is het mij niet duidelijk of dit nu wel of niet van je inet snelheid afgaat en of het uberhaupt leverbaar is bij mensen met ISDN (ik heb nu wel adsl2 nog een 2+).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:41:
Kunnen ze een adsl 1 en 2 op 1 lijn combineren of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
En een echte gemiste kans vind ik dat ik niet tv kan kijken via een normale decoder, zonder hdd recorder en die dan bijvoorbeeld gratis bij het abbo meegeven.
Ook is het mij niet duidelijk of dit nu wel of niet van je inet snelheid afgaat en of het uberhaupt leverbaar is bij mensen met ISDN (ik heb nu wel adsl2 nog een 2+).
Je krijgt gewoon een adsl2(+ :? ) lijn waarvan je modem een bepaald aantal Mbit mag halen(afhankelijk van je internet abbo) de overige Mbits zijn voor je tv.

iig dat denk ik. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Defiant schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:33:
[afbeelding]

Ze gokken toch wel op de TV enthousiasteling die er geld voor over heeft. Ik vind het persoonlijk niet interessant, het is ongeveer 5 euro duurder dan tvbasis van @home. Vergeet ook niet dat de themazenders die ze nu gratis aanbieden in het extra pakket verdwijnen in de herfst.

Wat wel interessant wordt is of KPN ook met een echt triple-play pakket aanbieding komt dat substancieel voordeel gaat bieden.
Mooi overzicht, Digitenne is echter €8,95 en KPN is - als je een ander KPN abonnement hebt - €7,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Zoals uit het plaatje hierboven blijkt, is MINE de duurste digitale televisie aanbieder in Nederland.
Ook als je op deze site kijkt naar andere IPTV-aanbieders in Europa kom je tot de conclusie dat KPN wel erg duur is. (bijvoorbeeld Belgacom in Belgie > gratis decoder + PVR voor maar 9,95 euro per maand).

De hele strategie van KPN hierachter snap ik niet. Ik bedoel ze zijn nieuwkomers in de markt en het zal verschikkelijk moeilijk zijn om uberhaupt veel klanten te trekken. Wie weet hebben ze het idee om per 1 oktober als alles getest en wel is om dan met een hele goede aanbieding te komen, maar wellicht is het dan al te laat. Dan heeft MINE al de stempel duur opgeplakt gekregen en dan kan het nog moeilijker blijken om klanten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
Als ik het goed zie in de handleiding, dan wordt de TV tuner via een netwerk kabel aan je ADSL modem gekoppeld. Wat ik mij dan afvraag, kan ik dan niet gewoon ADSL TV ook op mijn PC kijken? Als het signaal toch via de netwerkkabel gaat, dan moet het tonen van TV signaal op de PC toch met een simpele TV kaart kunnen (eentje die wel een kaart kan lezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Icelus schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:58:
Mooi overzicht, Digitenne is echter €8,95 en KPN is - als je een ander KPN abonnement hebt - €7,95.
energizer23 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:01:
De hele strategie van KPN hierachter snap ik niet. Ik bedoel ze zijn nieuwkomers in de markt en het zal verschikkelijk moeilijk zijn om uberhaupt veel klanten te trekken.
Ik denk dat KPN op 2 paarden gokt. Digitenne om te concurren met de goedkope aanbieders en MINE met de duurdere concurrenten.

Overigens vind ik het gokken op premium zenders voor digitale tv voor het Nederlandse publiek nogal gewaagd, Nederlanders zijn enorm conservatief wat TV betreft.
UPC is ook druk bezig met weggeven en bezorgde al bij 200.000 van zijn 2,3 miljoen klanten een gratis decoder. Dat kost de kabelaar 300 miljoen euro, maar Erik-Jan Gelink van UPC hoopt het geld terug te verdienen met de verkoop van extra zenders en video on demand. Hij kijkt verlekkerd naar Groot-Brittannië, waar veel tv-kijkers een digitaal pakket van 40 of 50 pond per maand hebben.
Zo'n vergelijking vind ik al mank gaan, Engelsen zijn massaal voetbal gek en hebben dus premium paketten voor live voetbal. Maar aan bijvoorbeeld tele2 met eredivisie live valt al te zien dat de Nederlands daar niet warm voor lopen. Dus ik ben benieuwd, als de investeringen niet kunnen worden terugverdient zullen er wel weer overnames komen (casema staat al in de verkoop).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:45

PanMan

Spun!

dyna18 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:14:
Als ik het goed zie in de handleiding, dan wordt de TV tuner via een netwerk kabel aan je ADSL modem gekoppeld. Wat ik mij dan afvraag, kan ik dan niet gewoon ADSL TV ook op mijn PC kijken? Als het signaal toch via de netwerkkabel gaat, dan moet het tonen van TV signaal op de PC toch met een simpele TV kaart kunnen (eentje die wel een kaart kan lezen)?
Opzich zou je geen kaart nodig hebben, aangezien het gewoon een Mpeg stroom is die je computer wel kan decoden (je PC is veel krachtiger dan zo'n settop box). Het gaat echter in de praktijk niet werken, omdat er DRM op zit.
offtopic:
Eindelijk aangekondigd! kan ik weer mee doen met het topic!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu beschikbaar voor een ADSL of een ADSL2+ verbinding? Aangezien 99% van de huishoudens buiten de randstad nog geen ADSL2+ verbinding kan krijgen.. iets wat me nog niet helemaal duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik was bang dat het alleen in een totaal paket zou worden aangeboden. Aangezien ik xs4all wil houden, zou het dus aan mijn neus voorbij gaan. Maar het komt bij alle profiders op het kpn netwerk zo te zien!

Jammer dat je de decoder er bij moet kopen, maar €150 voor een 160Gb harddisk recorder is niet verkeerd. Nu maar afwachten of ik test gebruiker kan worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Is het al bekend wat de abonnementskosten per maand van het totaalpakket ná 1 oktober zullen worden?

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 02-05-2006 21:08 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:59:
Is dit nu beschikbaar voor een ADSL of een ADSL2+ verbinding? Aangezien 99% van de huishoudens buiten de randstad nog geen ADSL2+ verbinding kan krijgen.. iets wat me nog niet helemaal duidelijk is.
ADSL2+ is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

En dan maar hopen dat je niet te ver van de centrale zit anders wordt het ook niets vrees ik.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
The_Sukkel schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:07:
Is het al bekend wat de abonnementskosten per maand van het totaalpakket ná 1 oktober zullen worden?
Dat is overal te vinden en ook in dit topic:
Na 1 oktober betaal je € 19,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
The_Sukkel schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:07:
Als je inclusief themazenders bedoelt, dan is dat nog niet bekent, ik vind dat overigens wel een lichte vorm van misleiding, want het staat opzich wel op de website.
"Kijk je gratis naar de themazenders."
"De themazenders zijn tot 1 oktober 2006 gratis."
Ik zou als klant dan wel willen weten wat er in het basispakket van 20 euro zit (en wat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Defiant schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:18:
[...]

Als je inclusief themazenders bedoelt, dan is dat nog niet bekent, ik vind dat overigens wel een lichte vorm van misleiding, want het staat opzich wel op de website.
Ik zou als klant dan wel willen weten wat er in het basispakket van 20 euro zit (en wat niet).
Defiant, bedankt voor jouw antwoord.
Aan dat van Roeltjuh heb ik dus niets... |:( (en dan nog pochen over goed lezen etc...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vraag ik me toch echt af waarom KPN nu heel breed met veel reclame (verwacht van wel) als 80% van heel Nederland het nog niet eens KAN krijgen.

Zal wel aan mij liggen, moet maar nodig eens verhuizen naar de randstad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Defiant schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:18:
[...]

Ik denk de zenders die KPN 'basispakket' noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:36:
[...]

Dan vraag ik me toch echt af waarom KPN nu heel breed met veel reclame (verwacht van wel) als 80% van heel Nederland het nog niet eens KAN krijgen.

Er wonen zo'n 7,1 miljoen mensen in de Randstad (ca. 44%). ADSL2+ zal ook wel te krijgen zijn in bijv. Breda/Eindhoven dus het percentage zal nog een stuk hoger liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Dan snap ik een ding niet, mijn adsl2 (ISDN) staat nog op 8 Mb, maar zou verhoogd worden tot 12, hoe willen ze hier nog 4 Mb afknibbelen en mijn snelheid van internetten niet langzamer laten worden? Volgens lijnmetingen (heb storing op de isdn lijn) kom ik niet eens veel hoger. De informatievoorziening rond dit project is weer eens typisch KPN, onvolledig en verwarrend. Net als de informatie rond de laatste upgrade (en dan alleen de 12 Mb, de rest was wel duidelijk).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:36:
[...]

Zelfs in Friesland wordt het beschikbaar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:43:
Dan snap ik een ding niet, mijn adsl2 (ISDN) staat nog op 8 Mb, maar zou verhoogd worden tot 12, hoe willen ze hier nog 4 Mb afknibbelen en mijn snelheid van internetten niet langzamer laten worden? Volgens lijnmetingen (heb storing op de isdn lijn) kom ik niet eens veel hoger. De informatievoorziening rond dit project is weer eens typisch KPN, onvolledig en verwarrend. Net als de informatie rond de laatste upgrade (en dan alleen de 12 Mb, de rest was wel duidelijk).
tja ik ben bang dat jij zal moeten wachten op of een betere kabel naar centrale of op VDSL.
dan zal je pas hoger als 8 tot 12 mbit kunnen omdat er dan geen Analoog op ISDN storing meer voor zou moeten komen. (nu is er in somige gevallen sprake van storing op de ISDN lijn door analoge gebruikers of bij analoge verbindingen storingen door een ISDN verbinding.) dit kan opgelost worden door alles Digitaal te maken (ISDN dus)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Is er al iemand die zich heeft ingeschreven en iets van KPN heeft gehoord? Of, zal dat pas vlak voor 15 juni worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Timmy schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:35:
Is er al iemand die zich heeft ingeschreven en iets van KPN heeft gehoord? Of, zal dat pas vlak voor 15 juni worden...
Ik vermoed dat KPN (maar nu met vooraankondiging) dezelfde tactiek hanteert als bij internetplusbellen en dat is een lijst aanleggen en daar in hun tempo klanten vanaf halen en aan gaan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.kanalenkiezer.nl voor diegenen die op de PC willen kijken.

Ik heb me wel ingeschreven, heb op dit moment nog Digitale TV van de KPN. Op MINE.TV is er ook een installatiehandleiding te vinden. Waarom hebben we dan een monteur nodig? Kwestie van 2 codes invullen zag ik. Inprikken op mijn netwerkje thuis kan een kind van 2.
In de handleiding overigens ook een vermelding naar een harddiskloze tuner. Waarom zie ik daar niets over terug op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:17:
www.kanalenkiezer.nl voor diegenen die op de PC willen kijken.

Ik heb me wel ingeschreven, heb op dit moment nog Digitale TV van de KPN. Op MINE.TV is er ook een installatiehandleiding te vinden. Waarom hebben we dan een monteur nodig? Kwestie van 2 codes invullen zag ik. Inprikken op mijn netwerkje thuis kan een kind van 2.
In de handleiding overigens ook een vermelding naar een harddiskloze tuner. Waarom zie ik daar niets over terug op de website?
grapjas er zijn nu nogsteeds mensen die het niet voor elkaar krijgen om adsl aan te sluiten :/
heb een half jaar op de 3e lijn gewerkt van kpn en geloof me ik heb de meest idiote dingen mee gemaakt met klanten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Do tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja is ook goed vergelijkbaar, bijna dezelfde 48 kanalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een adsl verbinding van Tiscali, niet via het KPN netwerk,.

ik kan zeker geen MINETV krijgen ????

ik zit nog een jaar aan tiscali vast !!!! ben vergeten op te zeggen !!
SH>T !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:14:
ik heb een adsl verbinding van Tiscali, niet via het KPN netwerk,.

ik kan zeker geen MINETV krijgen ????

ik zit nog een jaar aan tiscali vast !!!! ben vergeten op te zeggen !!
SH>T !
Nee...je kan gewoon opzeggen hoor. Vanaf je tweede contractjaar dan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de klantenservice van tiscali zeggen ze dat het abonnement steets met een jaar verlengt word.
wie iemand hoe dit zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er allemaal mooi uit ook om zo'n test aan te vragen!, alleen zit ik daarna wel met een probleem ..

Er wordt best vaag overgedaan over het kunnen gebruiken van een tweede TV, dit zou betekenen dat ik na oktober misschien aan een dure abbo. kosten zit voor een tweede aansluiting of dat ik nog vast zou zitten aan UPC om een analoge signaal te krijgen op mijn tweede tv.

Weet iemand hier meer over?, ik zou best het geheel willen testen maar wat gebeurd er na oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:43:
bij de klantenservice van tiscali zeggen ze dat het abonnement steets met een jaar verlengt word.
wie iemand hoe dit zit ?
Even nagevraagd, je kan (volgens mij net als bij alle andere adsl abbo's) per jaar opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Ik :
meneer heeft u het kabeltje van de telefoon wel in het modem zitten ??
Klant:
Hoezo ? dit is toch een draadloos paket of hoe zit dat ??

Ik :
welke lampjes branden er ?
Klant:
weet ik veel heb dat kreng nog niet eens uit gepakt ik wist toch al dat ik het niet aan gesloten kreeg dus belde ik wel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die niet weten waar het installatiecdtje in moet? Want men denkt dat het een koffiebeker houder is.
Het is gewoon droevig. Men is eigenlijk gewoon lui. De onwil om de foto handleiding stap voor stap door te nemen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:21:
Mensen die niet weten waar het installatiecdtje in moet? Want men denkt dat het een koffiebeker houder is.
Het is gewoon droevig. Men is eigenlijk gewoon lui. De onwil om de foto handleiding stap voor stap door te nemen. |:(
Hoewel het een leuke urban legend is, heb ik dit nog nooit echt gehoord (bekertjes houder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:47:
[...]

Hoewel het een leuke urban legend is, heb ik dit nog nooit echt gehoord (bekertjes houder).
op mijn ex stage plek hadden wij 4 computers die steeds geen cd'roms meer lazen.
uit eindelijk de eind gebruiker aan gesproken, de vier medewerkers melde ons dood leuk dat ze gewoon die dingen al jaren gebruikte als koffie houder.

ook toen wij een nieuwe serie cdrom spelers binnen kregen hadden deze minder ruimte in de cdrom slee hier paste dus geen koffie beker meer in hebben wij 6 mailtjes binnen gehad of wij even de oude terug konden plaatsen. :/

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Ik :
meneer heeft u het kabeltje van de telefoon wel in het modem zitten ??
Klant:
Hoezo ? dit is toch een draadloos paket of hoe zit dat ??

Ik :
welke lampjes branden er ?
Klant:
weet ik veel heb dat kreng nog niet eens uit gepakt ik wist toch al dat ik het niet aan gesloten kreeg dus belde ik wel.
Je mag toch hopen dat je dit soort dingen als 3e lijner niet tegenkomt: Dan is je eerste lijn al niet al te slim bezig, maar dat je 2e lijn dat niet eens uitfiltert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eh 2e lijn bestaat al bijna een half jaar niet meer bij KPN. (kpn als provider zelf dus he)
na de nieuwe eerste lijn is het flink gedaald. ik mag hopen dat he nu een beetje recht getrokken is.
maar wij kregen dit soort dingen best vaak op ons dak hoor.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Shunt schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:21:
eh 2e lijn bestaat al bijna een half jaar niet meer bij KPN. (kpn als provider zelf dus he)
Ik ben afgelopen tijd toch 2 keer teruggebeld door de tweede lijn van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Marbo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:35:
[...]

mm dat is dus de 3e lijn :P officeel hebben ze geen 3e meer dat is nu de 2e maar ik heb altijd gewoon aan gehouden dat we de 3e zijn :P macht der gewoonte.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

En dat is maar goed ook, ik had een defect modem gekregen, planet snapte er niets van, blijkbaar telefoontje erna iets ander pad genomen en kwam uit bij 2de lijn KPN, binnen 2 dagen nieuwe modem binnen, iets waar ik bij planet al 3 maanden aan het bellen over was, iedere keer zou ik terug gebeld worden.

Modem nooit gebruikt echter, 2 dagen erna was ik over naar chello (adsl2+ proef).

Toch ff ontopic, weet iemand nu al hoe de verbinding gaat lopen? Want als ie via modem moet, lijkt het me vaag dat ie geen bandbreedte gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-05-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:02
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:24:Toch ff ontopic, weet iemand nu al hoe de verbinding gaat lopen? Want als ie via modem moet, lijkt het me vaag dat ie geen bandbreedte gebruikt.
Ik denk dat BlackJack gelijk heeft.
Bij de laatste snelheidsupdate werd eerst de lijnsnelheid verhoogd en kregen we pas na de tijd ook echt meer internet snelheid, voorheen ging dat gelijktijdig. Ik kan me voorstellen dat ze nu de lijnsnelheid verhogen, de internet snelheid gelijk houden maar de vrijgekomen ruimte aan mine toewijzen. Zou wel een erg nette oplossing zijn en ook verklaren waarom ze nu nog niet meer dan 12Mb aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
canonball schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:59:
[...]
Ik denk dat BlackJack gelijk heeft.
Bij de laatste snelheidsupdate werd eerst de lijnsnelheid verhoogd en kregen we pas na de tijd ook echt meer internet snelheid, voorheen ging dat gelijktijdig. Ik kan me voorstellen dat ze nu de lijnsnelheid verhogen, de internet snelheid gelijk houden maar de vrijgekomen ruimte aan mine toewijzen. Zou wel een erg nette oplossing zijn en ook verklaren waarom ze nu nog niet meer dan 12Mb aanbieden.
Dat zou wel betekenen dat ze onderscheid moeten maken in het verkeer en/of in staat moeten zijn om op bepaalde poorten van de experia box extra bandbreedte ter beschikking te stellen. Als ik de andere verhalen hier heb gelezen dan kan ik me ook voorstellen dat ze de "botte"oplossing kiezen om gewoon extra bandbreedte ter beschikking te stellen (die heb je dan ook voor internet). Maar dat is allemaal maar een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:24:
[...]

En dat is maar goed ook, ik had een defect modem gekregen, planet snapte er niets van, blijkbaar telefoontje erna iets ander pad genomen en kwam uit bij 2de lijn KPN, binnen 2 dagen nieuwe modem binnen, iets waar ik bij planet al 3 maanden aan het bellen over was, iedere keer zou ik terug gebeld worden.

Modem nooit gebruikt echter, 2 dagen erna was ik over naar chello (adsl2+ proef).

Toch ff ontopic, weet iemand nu al hoe de verbinding gaat lopen? Want als ie via modem moet, lijkt het me vaag dat ie geen bandbreedte gebruikt.
wat ik begrijp is dat er een tweede VCI gebruikt gaat worden dus een totaal los staand systeem
dit gebruikt gewoon de EXTRA bandbreedte die nog over is naast je internet verbinding.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Shunt schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:15:
[...]

wat ik begrijp is dat er een tweede VCI gebruikt gaat worden dus een totaal los staand systeem
dit gebruikt gewoon de EXTRA bandbreedte die nog over is naast je internet verbinding.
Dat zou dan dus betekenen dat het feitelijk een apart netwerk is en dat de experia box per ethernet poort het verkeer naar een ander wan moet routeren, zit dat echt in de experia box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

ja

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dat zou betekenen dat je dus wél een Experia box nodig hebt, terwijl hier in de handleidingen en op de site niet meer over gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Dat zou dus betekenen dat je goed uit moet kijken wat je met de routeringstabellen in de experia box doet en zou ook een verklaring zijn waarom KPN "lang"bezig is geweest om een web interace in de experia box open te zetten. Aan de andere kant zou dit betekenen dat KPN vergeleken met andere triple play aanbieders een suprieure controle heeft over de kwaliteit van hun produkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

joop99 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:12:
[...]
Dat zou dus betekenen dat je goed uit moet kijken wat je met de routeringstabellen in de experia box doet en zou ook een verklaring zijn waarom KPN "lang"bezig is geweest om een web interace in de experia box open te zetten. Aan de andere kant zou dit betekenen dat KPN vergeleken met andere triple play aanbieders een suprieure controle heeft over de kwaliteit van hun produkt
..én het betekent dat het voor de echte tweaker misschien wel mogelijk is om toch wél zelf de routeringstabellen aan te passen en zo zijn internetsnelheid te verhogen. :Y)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij niet KPN IPB? Die heeft namelijk nog wel een tweede lijn. KPN ADSL heeft geen tweede lijn.
Verbal Kint schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:19:
..én het betekent dat het voor de echte tweaker misschien wel mogelijk is om toch wél zelf de routeringstabellen aan te passen en zo zijn internetsnelheid te verhogen. :Y)
Wat denk je zelf? Die aparte VPI/VCI paren zitten vast niet op het publieke internet aangesloten... heb je wel de bandbreedte (waarschijnlijk 4Mbit/s per kanaal) maar geen inet...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag is nu wel hoe de prioriteit gaat liggen tussen i'net/IPTV, vooral gelet op toekomstige snelheidsverhogingen. Immers, de meeste NL'se huishoudens kunnen de volle 24mbit van ADSL2+ toch niet krijgen. Waarschijnlijk zal 16mbit echt het maximum zijn voor de doorsnee abonnee. Met de Kreatel, die een kanaal kan opnemen en waarbij je ondertussen ook nog naar een ander kanaal kan kijken, ben je dus max. 8 mbit kwijt. Een ADSL basic abbo (6 mbit) + 8 mbit is al 14 mbit. Ruimte is dan nog slechts 2 mbit. Bij ADSL Extra komen vele abonnee's nu al in de knel daar 20 mbit voor velen niet beschikbaar zal zijn.
Wat nog belangrijker is, naar mijn mening althans, is de upload snelheid, waarschijnlijk zal IPTV over een UDP protocol lopen waardoor niet zo heel veel checksum's hoeven te worden verzonden maar helemaal 0 zal het ook niet zijn. Hierdoor zal de volle 1mbit upload dus nooit beschikbaar zijn als je aan het TV kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Of erger nog, je TV begint te schokken als je met P2P aan het downloaden bent. Zijn inderdaad goede vragen hoe ze dat geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

dyna18 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:17:
Of erger nog, je TV begint te schokken als je met P2P aan het downloaden bent. Zijn inderdaad goede vragen hoe ze dat geregeld hebben.
Dat is hier boven al besproken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nogmaals een belangrijke vraag:

Ik heb adsl via tiscali. Heb op dit moment dus niets meer via KPN.
Denken jullie dat het toch mogelijk zal zijn om vanaf de zomer MINE TV te krijgen ?
Ze zeggen op de site van MINE dat het vanaf de zomer voor IEDEREEN beschikbaar komt.

Wie kan hier iets over vertellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:11:
Hier nogmaals een belangrijke vraag:

Ik heb adsl via tiscali. Heb op dit moment dus niets meer via KPN.
Denken jullie dat het toch mogelijk zal zijn om vanaf de zomer MINE TV te krijgen ?
Ze zeggen op de site van MINE dat het vanaf de zomer voor IEDEREEN beschikbaar komt.

Wie kan hier iets over vertellen ??
Iedereen met een kpn aansluiting. Het is nu namelijk voor niemand beschikbaar toch :P . En het staat bij de minimale systeemvereisten oid. Dat je kpn internet moet hebben, of connected by kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 01:37
Die 24 Mb/s komt er in de loop van dit jaar voor de meeste gebruikers. KPN is bezig glasvezelverbinding te maken tussen de wijkcentrales en de wijlverdeelkasten. De meeste abonnees zitten dan wel binnen twaalfhonder meter (koperdraad) van de wijkverdeelkast. In Nijmegen zijn ze al bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 10:35
Waar ik nieuwsgierig naar ben en tot nu toe nergens gelezen heb is hoelang de streams beschikbaar zijn. Wat ik bedoel is dat ze adverteren dat je op elk moment dat het jou uitkomt kan starten met kijken, maar dat betekent ook dat de streams langer beschikbaar moeten zijn, anders mis je het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
stelling schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:12:
Waar ik nieuwsgierig naar ben en tot nu toe nergens gelezen heb is hoelang de streams beschikbaar zijn. Wat ik bedoel is dat ze adverteren dat je op elk moment dat het jou uitkomt kan starten met kijken, maar dat betekent ook dat de streams langer beschikbaar moeten zijn, anders mis je het einde.
Lijkt mij dat de ingebouwde harddisk daarvoor moet zorgen tenzij je een video on-demand uitzendig kiest (de films dus of uitzendig gemist)

[ Voor 9% gewijzigd door joop99 op 09-05-2006 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Volgens mij kun je dat alleen maar beslissen als je een programma gaat opnemen, dus idd via de harde schijf. De streams van uitzending gemist staan er wel een bepaalde tijd op (dat kun je wel ergens vinden), maar geldt alleen voor ned 1,2,3. Verder blijven de movies on demand natuurlijk ook gewoon een bepaalde periode staan.. Je kan echt niet zomaar elk programma van rtl5 bekijken wanneer je wilt als je het niet hebt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zou dit ook werken met een Media Center, rechtstreeks digitaal zonder dat het beeld wordt omgevormd met scart?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Iedereen met een kpn aansluiting. Het is nu namelijk voor niemand beschikbaar toch :P . En het staat bij de minimale systeemvereisten oid. Dat je kpn internet moet hebben, of connected by kpn.
het is toch nog voor de zomer beschikbaar voor de 'testpersonen'.
en vanaf de zomer voor iedereen.

vandaar mijn vraag.
is iedereen ook IEDEREEN ?
of alleen mensen met kpn adsl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voor iedereen die voldoet aan de gestelde "systeemeisen". Eén van die eisen is dus een ADSL2 verbinding via het netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat KPN een hele mooie STB (SetTopBox) meeleverd met de juiste software erin? Waarschijnlijk ook met de juiste encryptiesleutels...
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.