KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 47.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
En het werkt! Ziet er goed uit en het is zeer eenvoudig te bedienen. Ik ben geen audio of videofiel dus ik ben al snel tevreden. Heb al wel gemerkt dat het beeld heel soms blijft hangen maar goed daar valt mee te leven.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN mag die actie van gratis Mine nog wel een paar maanden handhaven, als ik alle problemen hierzo lees. Je moet er niet aan denken dat je een paar maanden het volle pond zal betalen als je geen TV hebt, of 40 minuten (zoals ik de laatste 3 keer) tevergeefs a 10 cent per minuut in de wacht staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:19:
KPN mag die actie van gratis Mine nog wel een paar maanden handhaven, als ik alle problemen hierzo lees. Je moet er niet aan denken dat je een paar maanden het volle pond zal betalen als je geen TV hebt, of 40 minuten (zoals ik de laatste 3 keer) tevergeefs a 10 cent per minuut in de wacht staat...
Inderdaad,en evt. een gratis tel.nr. voor de Mine klanten, aangezien je aan een experiment deelneemt.
Als je nu instapt, krijg je met de levertijd van ongeveer 3 weken wel 1 week gratis! _/-\o_
Wel te hopen dat het meteen werkt anders mag je de volle pond betalen. 8)7
Trouwens, ik vind 20 Euro per maand al niet niks als je er ook nog maar 1 televisie op kan aansluiten.
In een gezin heb je minstens 2 televisies, dus je moet er voorlopig nog iets naast houden.
Wat gezien de storingen, misschien ook geen overbodige luxe is.
Ohja je moet er ook nog een starterspakket van 180 Euro incl. aansluitkosten bij aanschaffen.
Krijg je wel een decoder met harde schijf voor, maar al met al nog niet echt concurerend.
Dus KPN waar blijven de echte acties die mij doen besluiten om naar Mine over te stappen? :O

[ Voor 0% gewijzigd door Erpeet op 29-11-2006 23:41 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Mensen er is gewoon een gratis nummer. Dit is de stortingsdienst. Je komt bij dezelfde mensen terecht. Nummer: 08000407. Je krijgt een keuze menu. Telefoonnummer hoef je niet in te typen. Kies gewoon voor #. Particulier. En vervolgens uit mijn hoofd keuze 3. Dat is internetplusbellen en mine. Gisteren heeft KPN hier de draad getrokken door dezelfde cai buis naar de t.v. Alles werkte al. Ff een bevestiging dat ik het goed had aangesloten. Het is een kwestie van netwerkkabel van Experia of Alcatel modem naar mine tuner. Van belang is dat je alles op de fabrieksinstellingen houdt in jde Experia of Alcatel modem. Fietst je mine tuner hier niet doorheen, dan ligt het echt aan KPN. Ze moeten o.a. de poorten open zetten zodat je het mine signaal binnen krijgt. That's all. Succes. Mijn ervaringen zijn als volgt. Bij het zappen moet het beeld nog worden opgebouwd binnen 5 seconden. Dat hoort zo. Beeld en geluid is gewoon goed te noemen. Beter dan analoog signaal van bijv. UPC. Het opnemen en tijdens uitzending pauzeren is werkelijk fantastisch. Ik ben gewoon supertevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen drie weken na bevestiging het mine pakket en brief met accountgegevens ontvangen.
Installatie was niet echt eenvoudig. Kreeg foutmelding 12 en 1e lijns helpdesk kon me hierbij niet helpen. Vervolgens sloeg de EB op tilt en raakte ik de voip-aansluitingen kwijt. Na 3x rebouten van de EB kwamen die weer terug en kwam ik met de installatie van mine weer een stap verder: foutmelding 21. Vanmorgen vroeg belde zoals beloofd de 2e lijns helpdesk en toen was het snel gepiept. De toegangsrechten voor mine waren nog niet in de EB geinstalleerd.
Het werkt nu allemaal; goede beeldkwaliteit en de overgang van zenders kost gemiddeld 2/3 seconden.
Het lastigste werk komt nu: het leggen van vele meters kabels tenzij iemand een mogelijkheid weet om de tuner draadloos te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:34:
Binnen drie weken na bevestiging het mine pakket en brief met accountgegevens ontvangen.
Installatie was niet echt eenvoudig. Kreeg foutmelding 12 en 1e lijns helpdesk kon me hierbij niet helpen. Vervolgens sloeg de EB op tilt en raakte ik de voip-aansluitingen kwijt. Na 3x rebouten van de EB kwamen die weer terug en kwam ik met de installatie van mine weer een stap verder: foutmelding 21. Vanmorgen vroeg belde zoals beloofd de 2e lijns helpdesk en toen was het snel gepiept. De toegangsrechten voor mine waren nog niet in de EB geinstalleerd.
Het werkt nu allemaal; goede beeldkwaliteit en de overgang van zenders kost gemiddeld 2/3 seconden.
Het lastigste werk komt nu: het leggen van vele meters kabels tenzij iemand een mogelijkheid weet om de tuner draadloos te maken.
De stream is maar ong. 4 mbit, dus dat kan gewoon over wireless. Gewoon even een wireless bridge kopen configureren voor je wireless netwerk en vervolgens met een crosscable aan de Mine box.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuw hier maar ook even mijn commentaar.

Reeds was ik in bezit van IPB
10 november telefonisch mine besteld
16 november bevestigingsbrief binnen (datum van 10 november)
28 november brief met accountgegevens en mine pakket is onderweg staat erin
29 november Mine pakket is binnen. Aansluiten is kwestie van netwerkkabel erin, 220v, scart kabel en audio als je dit via je stereo wilt laten lopen. Helaas kreeg ik foutcode 12. Ik gebeld met de helpdesk om 19:00. Na een ruim kwartier werd ik te woord gestaan. De afdeling die mij kon helpen was er nu niet en mijn probleem zou worden doorgegeven.
30 november voicemail gekregen dat alles nu zou moeten werken. Toen ik thuis kwam meteen ff proberen en inderdaad het werkt!

Kwaliteit van het beeld en geluid is erg goed. Ik dacht dat ik geen verschil zou zien met mijn analoog UPC signaal omdat ik hiervoor hoogwaardige kwaliteit kabels had gebruikt maar toch is mine een heel stuk beter. (ik heb nog een normale crt tv, lcd komt eraan ;-)) Verder moet ik alles nog een beetje proberen maar uitzending gemist werkt perfect. Kanaal switchen duurt een 1 sec maar is niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog is Mine tv niet te krijgen met een adsl advanced abo via ISDN.

raar maar waar ben nu al 5 weken bezig maar het hoge woord is er nu uit.

Ze hebben problemen met de bandbreedte als je een advanced abonnement heb.

als je mine aanvraag met een lager abonnement gooien ze er een schepje bovenop dus je krijg dan meer bandbreedte.

Bij 12 MB gaat dat niet en dus kunnen ze je de snelheid niet meer garanderen dus kun je ook geen Mine aanvragen je aanvraag wordt geanuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook wij wilden mine bij onze bestaande internetplusbellen hebben...op 8 november besteld via de site van planet internet. op 14 november belde wij op om na te vragen hoever het stond (dit is de verknopte versie) order was "verdwenen?" het is inmiddels 2 december en na 14 uur! lang bellen 4 s.o.s formulieren en 7 terug belafspraken ( waarvan er niet 1 heeft geleid tot terug bellen of iets) hebben wij onze advocaat ero gezet. we zijn het helemala zat en spuugbeu. ik kan ook met en gerust hart zeggen dat na 14 uur lang bellen ik 110% zeker weet dat 90% van de hd medewerkers bij kpn en mine geen reet verstand van zaken hebben.

ik sta ook helemaal paf vat bovenstaande bericht waar het zo glad bij is verlopen. wij hadden in goed vertrouwen ons kabel abbo opgezegd en zitten dus vanaf gisteren zonder televisie singaal...dank jullie wel kpn/planet!

groet marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Je gaat toch je kabel abo niet opzeggen als je nog niets anders hebt...Sorry hoor, maar dat begrijp ik echt niet. Waarom ging je er uberhaupt vanuit dat het allemaal zo soepel zou gaan verlopen. Je kunt gratis kijken tot 1 januari, dan is het nog niet noodzakelijk om je huidige kabelboer op te zeggen. Het staat nog in de kinderschoenen. Bovendien wordt er continue medegedeeld dat je bestelling om technische redenen kan worden geannuleerd. Dus waarom zou je voordat je uberhaupt het pakket in huis hebt, je huidige abo opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbolman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 07:14
Tenzij je genoegen neemt met een lagere bandbreedte van 3 Mb...
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:46:
Vooralsnog is Mine tv niet te krijgen met een adsl advanced abo via ISDN.

raar maar waar ben nu al 5 weken bezig maar het hoge woord is er nu uit.

Ze hebben problemen met de bandbreedte als je een advanced abonnement heb.

als je mine aanvraag met een lager abonnement gooien ze er een schepje bovenop dus je krijg dan meer bandbreedte.

Bij 12 MB gaat dat niet en dus kunnen ze je de snelheid niet meer garanderen dus kun je ook geen Mine aanvragen je aanvraag wordt geanuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn ervaringen met het minepakket:

Sinds anderhalf jaar heb ik een abonnement op internetplusbellen, met het voortuitzicht van digitale tv via de experiabox van Siemens.

Donderdag 30 november 2006 heb ik het minepakket ontvangen. Terugkijkend op de bestelperiode kan ik zeggen dat alles netjes volgens afspraak is afgehandeld.

Vrijdag 01 december 2006 heb ik het geheel zelf aangesloten, mezelf aangemeld en eerlijk gezegd buiten verwachting verliep dit proces als een speer.

Na een aantal uren wat gespeeld te hebben met de kreatel 1760, vond ik het tijd om mijn harddisk/dvdrecorden (Sony HX900) met de VCR-scartaansluiting te verbinden. Aan de hand van de gebruiksaanwijzingen (Sony HX900 en van het Minepakket), lukte het mij niet om de zenderinstellingen van de kreatel 1760 naar mijn Sony HX900 te laden. Dit omdat ik tijdens het kijken naar de TV een ander programma wil kunnen opnemen via mijn externe harddiskrecorder. Na uren van proberen heb ik telefonisch contact opgenomen met de helpdesk van KPN (dit telefoontje kost mij ongeveer € 5,00).

Dit telefonisch contact leverde mij de volgende informatie op:

1. Het (zou) niet mogelijk zijn om zendergegevens over te brengen naar mijn harddiskrecorder.

2. Je (zou) alleen het programma extern kunnen opnemen waarop de decoder op dat moment ingesteld staat. Dus het ene programma bekijken en het andere programma via een externe recorder opnemen (zou) hiermee tot de onmogelijkheden behoren. Dus wel met de harddisk van de decoder, maar niet met een externe recorder. Je zult wellicht begrijpen, dat ik hierover nogal verbaasd was, zeker omdat mijn harddisk/dvdrecorder, maar ook (op termijn) mijn 3 videorecorders totaal overbodig zullen worden.

3. Als je in de toekomst ook een tweede tv op Mine wil aansluiten, is het helemaal niet meer mogelijk een ander programma op te nemen dan naar hetgeen je kijkt, vanwege de (niet) beschikbare bandbreedte.

4. Op de vraag of ik mijn abonnement nog kon annuleren, omdat deze niet aan mijn behoefte voldoet, zei de KPN-medewerker dat dit volgens hem wel kon maar dat dit mij geld zou gaan kosten (hoeveel kon hij mij niet zeggen) en doorverbinden naar de betreffende afdeling omdat het daar te druk was lukte op dat moment ook niet (gaat mij dus ook geld kosten).

Als laatste mijn ervaringen met de kwaliteit. Mijn referentie is een analoog abonnement van UPC.

1. In vergelijking met mijn oude abonnement, is het beeld strakker, maar rond de zenderlogo's een raar trillende schaduw. Valt wel op maar stoort niet echt.
2. De kleuren zijn natuurlijker.
3. De toename van het aantal zenders, is een aanwinst te noemen.
4. Het programma "Uitzending gemist" is ook waardevol te noemen. Wat mij opviel is dat een aantal programma's (met dezelfde datum van uitzending) een aantal keren vermeld staan als je op categorie gezocht hebt. Is dit om het menu te vullen?
5. Film direct: Wij behoren tot de filmliefhebbers en tot die mensen welke vaak de videotheek bezoeken. Als ik het filmaanbod zo bekijk, betreft het reeds gedateerde films, daar staat tegenover dat de prijs € 1,01 lager is. Kijk je in de categorie "nieuwe films", dan worden er twee "actuele" films aangeboden, maar die kosten € 3,99 dus € 0,01 minder, daar staat het ontbreken van de gang naar de videotheek tegenover. Als wij vanaf nu twee jaar niet naar de videotheek zouden gaan om films de huren, dan worden de aangeboden films wellicht voor ons ook actueel.

Ik deel deze ervaringen in de veronderstelling dat deze informatie kan helpen de keuze te bepalen voor of tegen digitale iptv. Op basis van bovenstaande informatie, zal ik proberen mijn abonnement terug te draaien en overweeg ik een kabelaansluiting dus einde iptv wegens (nog) te geringe bandbreedte.

Met vriendelijk groet,

Jingle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine samenvatting van mijn ervaringen:
  • bestellen en ontvangst, duurde even maar na de bestiging dat het eraan zou komen binnen 2weken in huis.
  • aansluiten en werkend krijgen. Aansluiten is simpel. Het is meer waar je je EB hebt staan en waar je de mine tuner wilt hebben. Werkend krijgen... tja meteen een F12. Tss dat was jammer, toch maar de monteur gebeld. Toen dacht ik (al 8)7 ) aan internet. Even lezen, en een harde reset van de EB later werkte alles soepel. Even de wep key van mijn EB en het channel weer vastzetten (vanwege een repeater) en alles ook wireless deed het weer.
  • Gebruik. dat is goed en intuitief. Jammer is dat het qua opnemen echt het minimale van wat huidige harddisk recorders aankunnen. Niet repeterend bv. een progamma op kunnen nemen is niet mogelijk en dus er hinderlijk. Ik heb juist zo'n apparaat om dat niet te vergeten.
Ik hoop dat ze binnenkort de functionaliteit wel iets gaan uitbreiden. Wat mij betreft is de kwaliteit, snelheid en betrouwbaarheid prima. Effe wat nieuwe software erin en hup.

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen het pakket MINE TV in huis.
Tuner aangesloten via netwerk kabel aan mijn EB.
Tuner opgestart. Als er contact is tussen MINE TUNER en EB wordt er gevraagd naar het abonnementsnummer en pincode om het MINE TV te activeren. Na invullen van het abonnementsnummer en pincode krijg ik de melding. Onjuist ingevuld Abonnementsnummer.

Klantenservice gebeld.. Antwoord. Code is correct dus ligt het blijkbaar ergens anders aan.. Op dit moment is het aangemeld bij de technische dienst voor controle.(Op afstand)

Zelf heb ik nog het volgende geprobeerd. (Uit eigenwijsheid)
Router 10 sec UIT en dan weer AAN. Plus MINE TUNER 10 sec UIT en weer AAN?
Klopt het dat de EB bij AAN/UIT zetten zelf de laatste software ophaald?

Als ik kijk op de systeem site van de EB dan valt mij het volgende op?
Op mijn vaste LAN bij instellingen staat automatisch IP aanwijzen op OFF..
Wat is het voordeel van het niet Automatisch aanwijzen van IP nummers voor computers op je interne netwerk?
Op mijn oude router bij ex provider had ik alles op AUTO staan..
DHCP server op AAN en Automatisch IP adres aanwijzen.
Zou dat te maken hebben met MINE TUNER..Dat deze niet gedient is van eventuele nieuwe IP aanwijzing?

Iemand ervaring met aansluiten van de MINE TUNER en/of bekijken van de instellingen m.b.t. MINE TV.

Ik heb het Pakket afgelopen donderdag binnen en heb tot mijn spijt het nog niet kunnen gebruiken.

Mvg,

MINE-TESTER.. (aangevraagd voordat ik de MINE TUNER had aangesloten... Telepathie.?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:46:
...
5. Film direct: Wij behoren tot de filmliefhebbers en tot die mensen welke vaak de videotheek bezoeken. ... Als wij vanaf nu twee jaar niet naar de videotheek zouden gaan om films de huren, dan worden de aangeboden films wellicht voor ons ook actueel.
Waarom niet gewoon downloaden? Ben de afgelopen 5 jaar niet meer naar de videotheek geweest omdat op isohunt.com veel meer te vinden is en ook vanuit je luie stoel :)

Dat van die trilling om die logo's lijkt mij trouwens wel vrij irritant hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:58:
Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen het pakket MINE TV in huis.
Tuner aangesloten via netwerk kabel aan mijn EB.
Tuner opgestart. Als er contact is tussen MINE TUNER en EB wordt er gevraagd naar het abonnementsnummer en pincode om het MINE TV te activeren. Na invullen van het abonnementsnummer en pincode krijg ik de melding. Onjuist ingevuld Abonnementsnummer.

Klantenservice gebeld.. Antwoord. Code is correct dus ligt het blijkbaar ergens anders aan.. Op dit moment is het aangemeld bij de technische dienst voor controle.(Op afstand)

Zelf heb ik nog het volgende geprobeerd. (Uit eigenwijsheid)
Router 10 sec UIT en dan weer AAN. Plus MINE TUNER 10 sec UIT en weer AAN?
Klopt het dat de EB bij AAN/UIT zetten zelf de laatste software ophaald?

Als ik kijk op de systeem site van de EB dan valt mij het volgende op?
Op mijn vaste LAN bij instellingen staat automatisch IP aanwijzen op OFF..
Wat is het voordeel van het niet Automatisch aanwijzen van IP nummers voor computers op je interne netwerk?
Op mijn oude router bij ex provider had ik alles op AUTO staan..
DHCP server op AAN en Automatisch IP adres aanwijzen.
Zou dat te maken hebben met MINE TUNER..Dat deze niet gedient is van eventuele nieuwe IP aanwijzing?

Iemand ervaring met aansluiten van de MINE TUNER en/of bekijken van de instellingen m.b.t. MINE TV.

Ik heb het Pakket afgelopen donderdag binnen en heb tot mijn spijt het nog niet kunnen gebruiken.

Mvg,

MINE-TESTER.. (aangevraagd voordat ik de MINE TUNER had aangesloten... Telepathie.?!?
ExperiaBox kun je resetten door met pinnetje +/- 8 sec. in het gaatje naast het aan/uit knopje te steken terwijl de EB aan staat. Daarna worden alle instellingen weer van de server opgehaald en ben je je eigen instellingen kwijt. Dat de tuner een vast IP adres heeft zou kunnen zijn omdat er misschien port forwarding wordt gedaan vanuit de EB naar de tuner. Bij wisselend IP zou dit tot problemen kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik heb nu ruim 2 weken mine. Het systeem is zeer stabiel. Geen haperingen of wat dan ook. Trillingen om logo's heb ik niet. Ik zit ook niet ver van de wijkcentrale af. Ik hoop dat idd het een en ander wordt uitgebreid. Denk hierbij aan meerdere t.v.'s aansluiten, actueler filmaanbod, maar ook de commerciële zenders toevoegen aan uitzending gemist, herhalend programmeren (dus stel: Teletubbies voor hele week). Mensen maken elkaar gek. Wees blij met dit soort technische vooruitgangen. Geen lelijke schotels aan de muur. Totale onafhankelijkheid van aanbieders. Ruime keuze. Nieuwste technieken. Voor iets wat nog in de kinderschoenen staat is meer dan goed te noemen. Mijn complimenten KPN!!! Dit hebben jullie verdiend na alle negatieve aandacht omtrent InternetPlusBellen. De toekomst is nu. Zo dit wilde ik even kwijt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

simonanton schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:53:
maar ook de commerciële zenders toevoegen aan uitzending gemist
Uitzending gemist is een project van de NOB, dus ik denk dat dit er voorlopig niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simonanton schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:53:
Ik heb nu ruim 2 weken mine. Het systeem is zeer stabiel. Geen haperingen of wat dan ook. Trillingen om logo's heb ik niet. Ik zit ook niet ver van de wijkcentrale af. Ik hoop dat idd het een en ander wordt uitgebreid. Denk hierbij aan meerdere t.v.'s aansluiten, actueler filmaanbod, maar ook de commerciële zenders toevoegen aan uitzending gemist, herhalend programmeren (dus stel: Teletubbies voor hele week). Mensen maken elkaar gek. Wees blij met dit soort technische vooruitgangen. Geen lelijke schotels aan de muur. Totale onafhankelijkheid van aanbieders. Ruime keuze. Nieuwste technieken. Voor iets wat nog in de kinderschoenen staat is meer dan goed te noemen. Mijn complimenten KPN!!! Dit hebben jullie verdiend na alle negatieve aandacht omtrent InternetPlusBellen. De toekomst is nu. Zo dit wilde ik even kwijt. :-)
Ben het helemaal met je eens. Echter even je ervaring de volgende 2 punten:
  1. met de snelheid van de menu's. De reaktie van de menus wordt naar verloop van tijd retetraag, tot een minuut of meer per druk op de knop van de afstandbediening. Met de aan/uit knop op de achterkant uizetten en opnieuw aanzetten is de repsons weer snel.
  1. bij het opnemen van een programma is niet mogelijk beeld te krijgen op de andere zenders (1760), kijken van de op te nemen zender is wel mogelijk, maar daar vandaan zappen lukt niet. Je ziet dan stilstaande blokken...
Alvast bedankt.

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:14:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Echter even je ervaring de volgende 2 punten:
  1. met de snelheid van de menu's. De reaktie van de menus wordt naar verloop van tijd retetraag, tot een minuut of meer per druk op de knop van de afstandbediening. Met de aan/uit knop op de achterkant uizetten en opnieuw aanzetten is de repsons weer snel.
Duidelijke symptomen van een bug. Zal na verloop van tijd wel gefixt worden. Ik ga binnenkort verhuizen en dan zeker ook Mine aanschaffen. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:45:
[...]

De stream is maar ong. 4 mbit, dus dat kan gewoon over wireless. Gewoon even een wireless bridge kopen configureren voor je wireless netwerk en vervolgens met een crosscable aan de Mine box.
Heb de Mine box aangesloten op een voor het netwerk geconfigureerde Asus Wireless Access Point (natuurlijk als ethernet adapter). De opstartprocedure loopt foutloos. de box vindt het netwerk en haalt software op.
Alleen geen zenders maar het bericht: deze zender is tijdelijk niet beschikbaar.

Wat gaat er fout?

Het meegeleverde kabeltje is overigens geen cross cable maar een gewone netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb sind zaterdag mijn mine tv tuner alleen, bij installeren krijg ik steeds foutcode 21 en start hij zich weer opnieuw op.
KPN al een paar keer gebeld maar weten het niet, zou teruggebeld worden.
Heb de experiabox al 5 keer een harde reset gegeven, maar helpt allemaal niets.
Heeft iemand een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de eerste lijns moet je direct aangeven doorverbonden te moeten worden met de multi-play desk. Dus postcode + huisnummer en gaan !
De derde lijners moeten bij foutcode 21 op afstand iets softwarematig veranderen. Het probleem kun je zelf absoluut NIET oplossen. Het gaat om het ophalen van software. ( en thuis een harde reset van de EB van meer dan 20 seconden ) Afijn, na tig telefoontjes met dank aan de onkunde van de eerste lijners werkt het hier nu erg goed. Ben het wel eens dat de reactietijd wat traag is in de menu's en ik krijg met de mine afstandsbediening geen teletekst naar voren ( moet ik dus toch weer mijn gewone AB voor gebruiken).
Kortom, de beeldkwaliteit vind ik goed, het menu en de menuopbouw ook. Ik kan alleen niet wachten tot KPN de techniek nog verder zal uitbreiden, de menu's sneller worden, teletekst gaat werken,en ik mag hopen dat als de glasvezel straks overal is aangelegd dat iedereen voor HETZELFDE geld heel wat meer bandbreedte en dus functionaliteit krijgt.
Gisteren de UPC doos met een grote glimlach op de post gedaan.( wellicht subjectief maar ik vond de beeldkwaliteit van UPC digital ook slechter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Bericht voor rooijenv:
De menu's worden idd trager naar verloop van tijd. Afstandsbediening lijkt niet te werken. Alsof het interne geheugen dichtslipt. Het zal ongetwijfeld iets anders zijn, maar daar lijkt het op. Soort van Windows XP. Knop uit en aan en reactie werkt weer normaal. Die ervaring heb ik dus ook. Zal na verloop van tijd wel opgelost zijn. Regelmatig vindt er een software update plaats.

Het lukt mij wel om tijdens opname te zappen naar andere zenders. Daarmee bedoel ik vanuit een opname welke ik van te voren had geprogrammeerd.

Bericht voor riddler:
Je kunt je Mine afstandsbediening ook programmeren voor je televisie. Zie hiervoor de handleiding van mine. Via de knop mode (let op ledje linksboven aan) kun je of je t.v. selecteren of de mine box (STB). Wanneer je deze geprogrammeerd hebt, kun je de volume van de t.v. ook regelen. De teletekstknop (linksonderaan) kun je slechts selecteren wanneer het ledje (linksbovenaan) via mode op STB staat. Succes!

En ik heb UPC ook al aangeschreven om de zaak te beëindigen. Bye bye. Ze hadden hier in de achterhoek een enorme monopoliepositie. Not anymore. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 14:48
Foutcode 21 moet inderdaad door de 2e lijn worden opgelost. Mine is echt prachtig, eindelijk eens een keer een doordacht product. Hoop echter dat ze niet snel geld gaan vragen voor uitzendinggemist e.d.
Tja kan mine eigenlijk alleen maar aanraden. Had het binnen 2 weken na bestelling in huis. (ik had al internet plus bellen van kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is het mogelijk om zonder de mine ontvanger tv op je computer te kijken. Je moet die ontvanger achter je Experia box zetten met ethernet neem ik aan. Het zou dus mogelijk moeten zijn om ook mine.tv direct op je PC moeten krijgen als ze gewoon de open standaard van iptv gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

TrailBlazer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:32:
Is het mogelijk om zonder de mine ontvanger tv op je computer te kijken. Je moet die ontvanger achter je Experia box zetten met ethernet neem ik aan. Het zou dus mogelijk moeten zijn om ook mine.tv direct op je PC moeten krijgen als ze gewoon de open standaard van iptv gebruiken.
de open standaard voor iptv?

IPTV is niets meer dan een mpeg stream in stukjes geknipt en in udp pakketjes bezorgd via multicast delivery.

Die mpeg stream is encrypted, dat is bij wet geregeld (copyright/auteursrechten etc), afspelen op je pc zit er dus niet bij, tenzij je de sleutels hebt natuurlijk, maar die zijn natuurlijk geheim, al kan je natuurlijk de decode reverse engineeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is het niet meer dan dat ik kan me voorstellen dat je programma gids en dergelijke ook een open protocol is. Dat zit vast niet in je multicast stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sbolman schreef op zondag 03 december 2006 @ 10:25:
Tenzij je genoegen neemt met een lagere bandbreedte van 3 Mb...

[...]
Dat is geen oplossing voor ons, heb die bandbreedte nodig voor onze server en de ISDN lijn voor het bedrijf aan huis.
Maar er komt een oplossing aan heb een tweedelijn besteld maar dan een analoge lijn daarop zou het wel gaan.
Mijn abbo bij planet loopt over twee maanden af en gezien de prut service van de help desken tijd om op te zeggen ik wordt het kots beu om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.
Die sturen brieven zonder uitleg waarom je geen mine met adsl advanced via ISDN kunt krijgen.

Alleen een bericht met: De reden dat de aansluiting niet mogelijk is is al volgd.
..
Dat was het puntpunt meer niet en daar moet je het mee doen.
En bij mij ook punt uit abo opgezegd.

Misschien maar eens bij tele2 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

TrailBlazer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:18:
is het niet meer dan dat ik kan me voorstellen dat je programma gids en dergelijke ook een open protocol is. Dat zit vast niet in je multicast stream.
De interface is niets meer dan HTML met een leuke stylesheet. Hang maar eens wireshark tussen de EB en tuner. En zappen tussen kanalen zijn gewoon IGMP Leaves/Joins van de betreffende multicast kanalen.

Het zit technisch gezien vrij basic in elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door JackBol op 06-12-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ok klinkt logisch. Voor een linux systeem moet het natuurlijk een eitje zijn om die streams te joinen. Alleen de codering is dus het probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

TrailBlazer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:07:
ok klinkt logisch. Voor een linux systeem moet het natuurlijk een eitje zijn om die streams te joinen. Alleen de codering is dus het probleem :(
Er zijn er wat beveiligingen in de communicatie tussen de EB en de tuner waar je zelf even je weg in zult moeten vinden, maar als je met wireshark goed luistert hoeft dat geen groot probleem te zijn.

Vervolgens kan je makkelijk zelf een join sturen, maar dan krijg je een gecrypte multicast feed binnen. Met de juiste sleutel kun je deze crypten, maar die zijn natuurlijk geheim ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds code 21, kalntenservice is echt vreselijk. Maandag zeiden ze binnen 48 uur bellen we terug. Nu na weer 3 kwartier bellen van mij blijkt het 4 dagen te zijn.
Ik zeg nog volgens mij moet er alleen een stukje nieuwe software worden doorgestuurd, waarschinlijk niet meer dan paar drukken op wat knopjes.
Maar nee onmogelijk dat ik nu doorverbonden ging worden met de technische helpdesk, die hebben het te druk. Volgens de medewerker kon ik de software ook via de tuner van mij downloaden door hem aan te zeten en meteen op menu te drukken, daarna op de rode knop voor nieuwe software downloaden. Maar ik kom wel in het menu maar kan geen software downloaden.
Ik ben benieuwd hoelang ik nog kan profiteren van tot 31 december gratis abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Dan ben je doorverbonden naar de verkeerde 2e lijns afdeling gok ik, want andere verhalen in dit topic geven toch echt aan dat meestal de problemen snel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen jullie in vredes naam aan je MINE BOX ?

Ik ben al sinds Juni bezig om het te krijgen.. Maar op de een of adnere manier verdwijnen mijn orders bij KPN keer op keer. Alles is technisch mogelijk wordt er gezegd. Maar toch blijven mijn orders maar verdwijnen.
Ik heb al ADSL direct van KPN dus zo moeilijk zou het allemaal niet moeten zijn zou ik denken.

Nu heb ik het begin november aangevraagd in de Primafoon winkel. Netjes een bevestiging gekregen, maar mijn order blijft op "uw verbinding wordt technisch in orde gemaak (dit kan ongeveer 3 weken duren" staan. Ondertussen ben ik weer 5 weken verder. De helpdesk blijft roepen "rustig afwachten".
Beetje moedeloos word ik er wel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:33:
Dan ben je doorverbonden naar de verkeerde 2e lijns afdeling gok ik, want andere verhalen in dit topic geven toch echt aan dat meestal de problemen snel opgelost zijn.
Dan zou ik graag weten welke optie in het menu jullie kiezen.
ik altijd optie 1 prive, dan optie 4 voor storingen en technische ondersteuning, dan optie 3 voor televisie en optie 1 voor mine tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:30:
Hoe komen jullie in vredes naam aan je MINE BOX ?

Ik ben al sinds Juni bezig om het te krijgen.. Maar op de een of adnere manier verdwijnen mijn orders bij KPN keer op keer. Alles is technisch mogelijk wordt er gezegd. Maar toch blijven mijn orders maar verdwijnen.
Ik heb al ADSL direct van KPN dus zo moeilijk zou het allemaal niet moeten zijn zou ik denken.

Nu heb ik het begin november aangevraagd in de Primafoon winkel. Netjes een bevestiging gekregen, maar mijn order blijft op "uw verbinding wordt technisch in orde gemaak (dit kan ongeveer 3 weken duren" staan. Ondertussen ben ik weer 5 weken verder. De helpdesk blijft roepen "rustig afwachten".
Beetje moedeloos word ik er wel van..
Heb je een analoge lijn of isdn? Volgens mij had ik namelijk in dit topic gelezen dat MINE in combi met isdn nog niet mogelijk was en dat KPN dit alleen met heel veel moeite durfde te erkennen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WorkForce schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:13:
[...]

Heb je een analoge lijn of isdn? Volgens mij had ik namelijk in dit topic gelezen dat MINE in combi met isdn nog niet mogelijk was en dat KPN dit alleen met heel veel moeite durfde te erkennen.
Gewoon analoog, dus dat zou ook niet het probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En alweer 35 minuten in de wacht gehangen...
"we vragen u nog een weekje geduld te hebben"
De gemiddelde levertijd is 5 weken..

Waarom er op de site 3 weken staat vermeld is die arme man van de helpdesk ook niet bekend.

"Uw signaal is geleverd zie ik in mijn systeem"... ja duh.. ik heb al jaren ADSL Direct van KPN.
"nog een momentje aub"
weer een mooi muziekje

"Ik zie dat uw signaal uiterlijk volgende week geleverd wordt"... en 5 minuten gelden was mijn signaal al geleverd..

"gewoon geduldig afwachten"..

Moedeloos wordt ik er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbolman
Vanavond even gebeld via Planet over de status van mijn (op 29/11 besteld) Mine TV bestelling...
Werd direct te woord gestaan! en vertelde mij dat het gemiddeld 27 werkdagen duurt om een Mine TV order te verwerken.
Volgende week zou het dus uitgeleverd moeten worden, ben benieuwd!
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:50:
En alweer 35 minuten in de wacht gehangen...
"we vragen u nog een weekje geduld te hebben"
De gemiddelde levertijd is 5 weken..

Waarom er op de site 3 weken staat vermeld is die arme man van de helpdesk ook niet bekend.

"Uw signaal is geleverd zie ik in mijn systeem"... ja duh.. ik heb al jaren ADSL Direct van KPN.
"nog een momentje aub"
weer een mooi muziekje

"Ik zie dat uw signaal uiterlijk volgende week geleverd wordt"... en 5 minuten gelden was mijn signaal al geleverd..

"gewoon geduldig afwachten"..

Moedeloos wordt ik er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de administratie is idd een rommeltje.
Met dank aan SIMONANTON voor je reply.
Helaas werkt Teletekst nog steeds niet met de mine AB op het digi kanaal. Hier baal ik echt van. Ik dacht het voor elkaar te hebben maar ik krijg dan wel teletekst op het digi kanaal met mijn oude AB alleen wordt de achtergrond niet zwart en dat is geen kijken. Ik heb de mine AB tig keer geprobeerd synchroon te krijgen. Voor een deel werkt het ook , behalve teletekst. Kan dit komen doordat je vanaf het AV kanaal je zenders doorkrijgt ?
Weet iemand raad ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:01:
[...]

Dan zou ik graag weten welke optie in het menu jullie kiezen.
ik altijd optie 1 prive, dan optie 4 voor storingen en technische ondersteuning, dan optie 3 voor televisie en optie 1 voor mine tv
Ik denk dat je mijn woorden niet goed hebt begrepen. Het gaat er niet om welke optie je zelf kiest, maar naar welke 2e lijns afdeling je door de 1e lijns wordt doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sbolman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:52:
Vanavond even gebeld via Planet over de status van mijn (op 29/11 besteld) Mine TV bestelling...
Werd direct te woord gestaan! en vertelde mij dat het gemiddeld 27 werkdagen duurd om een Mine TV order te verwerken.

[...]
Hmmm.. >:)
Ik heb op 10/11 besteld. bij de primafoon..
Heb nog steeds niks..
Mijn eerste aanvraag van 27 JUNI !
Story continues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simonanton schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:05:
Ik kan jullie in ieder geval berichten dat het aanmelden bij mij net zo ging. Interesse een half jaar geleden aangegeven. Niet beschikbaar zogenaamd. Terwijl mijn verbinding reeds ADSL2+ was. Ik woon dicht bij een wijkcentrale. Ik had al internetplusbellen. Dus wat kan er dan mis gaan denk je. Vervolgens 2 x gebeld (zelf) en me dus aangemeld voor Mine naast mijn bestaande IPB. Ik zou een mail en bevestigingsbrief krijgen. Gebeurde niet. Werd ook nog eens gebeld omdat ik dit jaar interesse had getoond voor Mine. Ik snapte er geen hout meer van. In ieder geval kun je nu de status bekijken via www.kpn.com/orderstatus. Je verbinding zal ook ff offline gaan. Je kunt evt. in je experiabox zien hoe lang je al verbinding met het internet hebt. Als dit korter is dan gisteren zeg maar, dan is je verbinding offline geweest en zijn ze dus bezig geweest.
Ik heb vandaag maar een hele boze brief geschreven naar de klachten afdeling van IPB en MINE. (kopie naar tros radar en vara kassa).
Ik wacht nu al sinds Juni. Tot drie keer toe is mijn order/aanvraag zonder reden uit hun systeem verdwenen.
Nu wacht ik al 5 weken sinds mijn order bij de primafoon. Mijn geduld is helemaal op en ben het afgeschoven worden door de helpdeskmedewerkes meer dan zat. "geduldig afwachten meneer".
Baal d'r ontzettend van dan ik aangewezen ben op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds code 21 en niemand die me terug belt.
eerst beloven binnen 24 uur toen 48 uur toen 4 dagen, toen weer gebeld toen was het binnen 24 uur weer teruggebeld worden dat was dus gisteren.
Net weer gebeld en nu zegt die dat als ik vrijdag niks gehoord heb dan maar nog eens moet bellen.
Wat een kut service, ze mogen alleen tickets aanmaken en dat aan de technische helpdesk doorgeven doorverbinden kan en mag niet meer (niet dat ze er eens door kwamen daar niet van). Begin er nu een beetje spijt van te krijgen, het leek me zo een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:07:
Okee TrailBlazer, ik geef het op. Wat is dat in je icoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:26:
[...]

Okee TrailBlazer, ik geef het op. Wat is dat in je icoon? :)
omdat het al vele malen geraden is. Het zijn de twee voorste punten van mijn Black Diamond stijgijzers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

Na ALLE berichten in dit draadje te hebben gelezen (kost even tijd) is het me nog steeds niet duidelijk of er nu MPEG2 of MPEG4 wordt gebruikt. In de eerste berichten wordt er verondersteld dat het MPEG2 is en dat men hoopt dat het snel MPEG4 wordt (met het oog op de HD toekomst begin 2007) en in de latere berichten wordt er voornamelijk geroepen dat het MPEG4 is.

Weet iemand het antwoord? Liefst met bronvermelding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:33:
Na ALLE berichten in dit draadje te hebben gelezen (kost even tijd) is het me nog steeds niet duidelijk of er nu MPEG2 of MPEG4 wordt gebruikt. In de eerste berichten wordt er verondersteld dat het MPEG2 is en dat men hoopt dat het snel MPEG4 wordt (met het oog op de HD toekomst begin 2007) en in de latere berichten wordt er voornamelijk geroepen dat het MPEG4 is.

Weet iemand het antwoord? Liefst met bronvermelding :)
Momenteel nog MPEG2:

http://mine.custhelp.com/..._created=1138714365&p_sp=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie in mijn 'oude' speedtouch dat mijn signaal op 12Mbit (sinds een dag of 6) staat, maar nog steeds geen experia box op mine tuner ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ook iemand problemen met zenders instellen, is bij mij na 3 uur nog niet klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij blijft hij hangen met het mine teke op een blauwe achtergrond voordat ik mijn persoonlijke codes kan invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Oké, heb Mine nu een aantal weken en ben goed te spreken over de kwaliteit. Helaas is sinds vandaag de harde schijf die er in zit defect. :'(

Maar..... KPN komt morgen al met een monteur de Minebox vervangen voor een nieuwe! :D
Dat vind ik zeer netjes.

Overigens zonder werkende HDD werkt de Minebox nog gewoon alleen kan je niet opnemen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zit er in die minebox ook een smartcard bij voor het decoderen of is dat hardcoded in die box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb net een interesante gesprek gehad met een 2e lijner van kpn van de mine afdeling. Ik wou mijn direct adsl verhogen van go naar basic en rara wat ik te horen kreeg. DIT IS NIET MOGELIJK want die snelheid kunnen ze niet garanderen. Vervolgens vroeg ik stel dat er mensen zijn die MINE+ADSL EXTRA (zo'n 70 euries) wat voor snelheid krijgendie dan ? waarop deze mij vertelde dat ze gewoon de snelheid van LITE krijg !!!!! :o Yezz heeeeeeel mislijdend. Iemand hier met een MINE+ADSL EXTRA ? Om dit te bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bamoah schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:52:
Ik heb net een interesante gesprek gehad met een 2e lijner van kpn van de mine afdeling. Ik wou mijn direct adsl verhogen van go naar basic en rara wat ik te horen kreeg. DIT IS NIET MOGELIJK want die snelheid kunnen ze niet garanderen. Vervolgens vroeg ik stel dat er mensen zijn die MINE+ADSL EXTRA (zo'n 70 euries) wat voor snelheid krijgendie dan ? waarop deze mij vertelde dat ze gewoon de snelheid van LITE krijg !!!!! :o Yezz heeeeeeel mislijdend. Iemand hier met een MINE+ADSL EXTRA ? Om dit te bevestigen ?
Mine wordt alleen aangeboden in de GO of LITE variant.

Mine met InternetPlusBellen Go € 54,90 /mnd
Mine met InternetPlusBellen Lite € 62,90 /mnd

Raar dat op mijn orderbevestiging 42,50 staat.. Eens kijken wat er in rekeing wordt gebracht.. Als ik mijn box eens ontvangen heb..
Maar die zou vandaag of morgen binnen moeten zijn. Heb een vriendelijk telefoontje gehad van een KPN'er met excuses en de garantie dat het deze week opgeleverd gaat worden..
Dus tot nu toe ben ik blij. maar ja eerst zien en dan pas geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bamoah schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:52:
Nee is niet waar!!
Je krijgt gewoon tussen de 8 en 12 mbit down voor internet.
Heb in mijn Exp. een down staan van 16 mbit.
TV en internet hebben eigen streams.
Half Jan komt er een firmware update om ook voip een eigen stream te geven.
Dit om de kwaliteit te verbeteren.
Per dienst kan kpn de bandbreedte instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Weet iemand wat dat laatste plaatje/kasje is op de mine site? (Nog niet beschikbaar)

Is dat de uitgeklede kreatel voor een 2e tv of juist de kreatel MET HDMI aansluiting i.v.m HDTV ?
Ik hoop eerlijk gezegt het tweede want het lijkt ook behoorlijk op de Motorola VIP1900 Series.

En over HDTV weet iemand nog wat nieuws te melden of is dat nog lang lang niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk het kwaliteitsniveau van de thema-radiozenders? Als ik de namen zie vrees ik het ergste:
TotalHits
TheMainEvent
TheAlternative
UltimateUrban
DanceFloorFillers
TheLoveCollection
JustChillout
PerfectDinnerParty-CoffeeBar
CountryStars
JazzClassics
CoolJazz
SoulClassics
SweetReggaeBeats
AllDayParty
OneStationUnderAGroove
TheNewSoulSound
Strictly60s
Magnificent70s
Killer80s
NothingBut90s
TheGoldenAgeOfClassicRock
20YearsOfIndieClassics
HarderThanHell
TheBiggestRockAnthemsEver
StillGotTheBlues
ClassicalGreats
ClassicalCalm
ClassicalOrchestral
CinematicCool
Bass,Breaks&Beats
TheCocktailLounge
WorldCarnival
TotalHits(France)
TotalHits(Italy)
TotalHits(Nordic)
TotalHits(Spain)
TotalHits(Germany)
SchlagerGreats
TürkMüZigi
TheRock'n'RollEra
Ook leuk dat de themakanalen van tv gratis zijn tot 1-1-2007. Niet dat ik per sé zit te wachten op die softpornokanalen, magoed. Al met al gaat /me sowieso nog even de kat uit de boom kijken met die nieuwerwetsche technieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Ook leuk dat de themakanalen van tv gratis zijn tot 1-1-2007. Niet dat ik per sé zit te wachten op die softpornokanalen, magoed. Al met al gaat /me sowieso nog even de kat uit de boom kijken met die nieuwerwetsche technieken ;)
[/quote]

Species 8472 >:) De BORGS zullen wel blij zijn om jouw weer te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ze rennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

bamoah schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:14:
Weet iemand wat dat laatste plaatje/kasje is op de mine site? (Nog niet beschikbaar)

Is dat de uitgeklede kreatel voor een 2e tv of juist de kreatel MET HDMI aansluiting i.v.m HDTV ?
Ik hoop eerlijk gezegt het tweede want het lijkt ook behoorlijk op de Motorola VIP1900 Series.

En over HDTV weet iemand nog wat nieuws te melden of is dat nog lang lang niet ?
Dat is volgens mij inderdaad de uitgeklede versie voor de 2e TV. Zover ik begrepen heb zelfde specs als de bestaande box maar dan geen PVR en geen display. Wordt vanaf begin februari geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sbolman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:52:
Werd direct te woord gestaan! en vertelde mij dat het gemiddeld 27 werkdagen duurt om een Mine TV order te verwerken.

[...]
en heb je al iets ???

Ik kreeg de 16de een enveloppe met een brief.. Binnen enkele dagen kunt u uw pakket ontvangen.
Dagtekening 9 dec..

Vandaag 19dec, nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
[post weggehaald]
excuus, ik stelde een vraag maar ik zat op het verkeerde forum (moest IPB hebben).

[ Voor 109% gewijzigd door Marbo op 19-12-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
waarom kan planet wel mine+ibp+advanced(hoogste internet abbo)8-12mbs en kpn niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik op de website van www.Mine.tv, kan inloggen onder de tab Community?
Voor de volledigheid, ik reeds een geregistreerde gebruiker van Mine-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:36:
Kan iemand mij vertellen hoe ik op de website van www.Mine.tv, kan inloggen onder de tab Community?
Voor de volledigheid, ik reeds een geregistreerde gebruiker van Mine-TV.
Er schijnen problemen te zijn met het forum. Dit is bekend bij de helpdesk en er is nog twijfel of men het forum wil laten bestaan. (Aldus een 2de/3de lijner van KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10-11-06 besteld
06-12-06 bevestigingsbrief gekregen
11-12-06 installatie pakket vertuurd door KPN (zegt men)
vandaag 27-12-06 nog steeds niet ontvangen.. "u wordt terug gebeld" NIET DUS !!

wat een ellende

KPN sluit je NIETaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

IPB + Mine besteld op 23 november. Modem + Mine ontvanger op 21 december binnen.
Volgende dag werkend. Mine bevalt uitstekend. Naast Mine heb ik ook nog UPC analoog en Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Heb ook sinds twee weken mine en het werkt prima, soms een hikje maar over het algemeen best tevreden.
Wel heb ik mijn oude Siemens experiabox gehouden (werd niet vervangen) terwijl ik ergens anders las dat siemens epb niet zo werken met mine.

bij de installatie heeft de monteur (er werd mij verteld dat perse een monteur moest komen) de epb gereset. Alle instellingen kwijt, en mine werkte. Naderhand weer alle instellingen ingevoerd.

Wireless en mine samen werkt ook goed en telefonie werkt ook nog steeds goed.

Echter, na opnieuw mijn UDP en TCP forwarding regels geconfigureerd te hebben krijg ik foutmelding -300 en zijn de zenders niet meer te zien.
Als ik een save doe van de config en hierna terug ga naar factory default zijn de kanalen weer terug. Laad ik mijn eigen config weer terug dan zijn de kanalen weer weg zelfs als ik port forwarding weer uitschakel. Om gek van te worden en usb poort voor mijn externe harde schijf is ook dramatisch traag.

Bellen met kpn heeft nog geen daadwerkelijk gesprek opgeleverd omdat de wachttijden een beetje lang zijn. Ik hoop maar op de speedtouch 780.

Kent iemand deze verschijnselen?

wilfred

Verwijderd

WorkForce schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:47:
[...]

Er schijnen problemen te zijn met het forum. Dit is bekend bij de helpdesk en er is nog twijfel of men het forum wil laten bestaan. (Aldus een 2de/3de lijner van KPN)
Dank je voor je reactie. Je antwoord past wel binnen het communicatiebeleid van KPN zoals ik die tot op heden ervaren heb. Het zou wel een gemiste kans zijn, omdat het een bron van informatie zou bieden, over de wensen en ervaringen van mensen, zodat KPN hierop zou kunnen inspelen.
Jammer!!!

• sbolman
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:37:
[...]

en heb je al iets ???

Ik kreeg de 16de een enveloppe met een brief.. Binnen enkele dagen kunt u uw pakket ontvangen.
Dagtekening 9 dec..

Vandaag 19dec, nog steeds niks
[

Uiteindelijk viel er een brief van Planet in de brievenbus met de mededeling dat Mine-TV toch niet mogelijk was omdat ik te ver weg van de centrale zat.
Vreemde is wel dat ik een email van KPN heb gekregen dat het wel mogelijk was, bovendien wees de postcode test dit ook uit.
|:(
Heb de moed maar opgegeven en een Samsung HD decoder/recorder gekocht t.b.v. digitale TV van mijn huidige kabel provider Casema.

Verwijderd

sbolman schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:49:
[...]

[

Uiteindelijk viel er een brief van Planet in de brievenbus met de mededeling dat Mine-TV toch niet mogelijk was omdat ik te ver weg van de centrale zat.
Vreemde is wel dat ik een email van KPN heb gekregen dat het wel mogelijk was, bovendien wees de postcode test dit ook uit.
|:(
Heb de moed maar opgegeven en een Samsung HD decoder/recorder gekocht t.b.v. digitale TV van mijn huidige kabel provider Casema.
SCHIJT ziek wordt je ervan.. Ik heb nog steeds niks ontvangen..
HD: "Pakketje had al lang bij u moeten zijn"
IK"Ik heb nog niks gehad".
HD: "Dat moet" IK:"Wilt u komen kijken?"
HD: "U hoeft niet onbeschoft te worden"
IK: "U maakt me uit voor leugenaar. Ik zeg net dat ik niks gehad heb en u beweert van wel" HD: "U moet niet bij de hand gaan doen. Ik maak een notitie, u wordt binnen 5 werkdagen terug gebeld" IK:"Dat vind ik onacceptabel"
HD:"Het is niet anders. Goedeavond"
Tuut tuut tuut
IK"Sputter sputter"

Wat een onbeschofte club is het toch.

Heb mijn brief met inlog codes nu bijna 14 dagen binnen. Codes moeten binnen 15 dagen geactiveerd worden anders gaat het abbo gewoon in..
Ook lekker eens kijken wanneer ik de eerste rekening moet laten storneren.

Ben mijn hele vertrouwen in de KPN kwijt. Heb helaas weinig andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Zit er verschil tussen de de boxen van KPN en Planet ? (en adsl gaat toch over diezelfde box/modem)?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:30:
[...]
IK:"Wilt u komen kijken?"
HD: "U hoeft niet onbeschoft te worden"
Nodig je ze uit voor een kopje koffie, ben je meteen onbeschoft :+

Maar goed, Mine loopt gemiddeld 1x per dag vast, maar het het vage vermoeden dat dit meer door de EB komt, dan de Mine Tuner. Me internetverbinding werkt dan ook niet meer, verander ik de DHCP lease van 2 dgn (std) naar iets anders, dan werkt alles opeens weer.
Trial/error...vermoed een rotte DHCP server.

Kun je de SW van de EB updaten zonder problemen met het hele settings verhaal?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 07:51:
[...]

Nodig je ze uit voor een kopje koffie, ben je meteen onbeschoft :+

Maar goed, Mine loopt gemiddeld 1x per dag vast, maar het het vage vermoeden dat dit meer door de EB komt, dan de Mine Tuner. Me internetverbinding werkt dan ook niet meer, verander ik de DHCP lease van 2 dgn (std) naar iets anders, dan werkt alles opeens weer.
Trial/error...vermoed een rotte DHCP server.

Kun je de SW van de EB updaten zonder problemen met het hele settings verhaal?
Kopje koffie? Ben helemaal niet pinnig, maar aan de KPN geef ik geen cent extra uit dan nodig is.. Nog niet voor een glaasje water.
Probeer al sinds Juni om aangesloten te raken maar... KPN SLUIT ME NIET AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 20:03
Heb zo'n beetje het hele topic uit geplozen.

Paar dingen zijn mij niet echt duidelijk over Mine:

De themazenders zijn gratis tot 1 april. (hoewel op de site van planet staat dat dit 1 januari is)
Mine.tv: Tot 1 april 2007:
Kijk je elke week 1 door Mine geselecteerde topfilm gratis.
Kijk je gratis naar de themazenders.
Kijk je gratis naar de ClubTV (Ajax, Feyenoord en PSV)

Planet.nl Tot 1 januari 2007 zijn ook de extra zenders en club TV gratis te gebruiken en worden per maand 20 films in FilmDirect gratis beschikbaar gesteld.

Ik ben lid van Planet ... welke van de 2 is het nou?
En wat gaat het kosten NA die periode?

(helaas wist de helpdesk mij geen antwoord op beide vragen te geven)

En vervolgens bij Planet:
Welke abonnementen zijn er? Welke startpakketten zijn er?
Mine is alleen beschikbaar in combinatie met de InternetPlusBellen abonnementen Economy en Standard. Ook is Mine beschikbaar in combinatie met de ADSL abonnementen Economy en Standard. Andere combinaties zijn nog niet mogelijk.

Echter wanneer ik via planet abonee service mijn ADSL Comfort lijn wil upgraden, kan het stiekem ineens wel!?
Ik wil mijn pakket wijzigen in:
Mine bij InternetPlusBellen Comfort BelOnbeperkt Altijd , € 89,90. [...]

Iemand deze gok al eens gewaagd? Wat zijn de ervaringen?

(Helpdesk had als antwoord: geen idee meneer, waag de gok zou ik zo zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar een kopje koffie..

Gisteren kreeg ik een telefoontje van een (hoe bestaat het) betrokken KPN-er. (Per ongeluk heb ik ooit een mailtje gehad van een hoge baas, en die had ik eens gemaild). "duizendmaal excuus. Aanstaande donderdag stuur ik kostenloos een monteur en hij gaat er voor zorgen dat u aangesloten wordt. Als alles werkt neem ik contact met u op en kijken we naar een vergoeding voor het ongemak"

Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de monteur is er geweest..
Spul is aangesloten. Nu maar uit proberen dus...

Wat me meteen al opvalt is dat de afstandsbediening erg goed op de box moet gericht zijn.

Soms gaat ie niet in standby alleen de knop achter op het apparaat zorgt voor een zwart beeld. anders krijg ik hem niet uit.
Iemand dit al eens mee gemaakt ?

PS: Hoe kan ik de software versies bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap

kap

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:49:

Soms gaat ie niet in standby alleen de knop achter op het apparaat zorgt voor een zwart beeld. anders krijg ik hem niet uit.
Iemand dit al eens mee gemaakt ?

PS: Hoe kan ik de software versies bekijken ?
De Mine tuner gaat alleen helemaal uit met de schakelaar achterop. Met een druk op de stand-by knop komt er een screensaver te voorschijn.

De vraag m.b.t. de software:
ga in het "Menu" naar "Instellingen"
toets eventueel uw pincode in
druk op de groene toets van de Afstandsbediening voor Mine
u komt in het scherm "systeeminformatie"
op de regel SW-versie ziet u de huidige softwareversie van uw Mine Tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Kap. Ga het straks proberen. Wat is de laatste versie??

Ander vraagje: Waar haal ik mijn username en password vandaan voor het FORUM op mine.tv..

Heb wel een aantal vragen, hoopte daar antwoorden te vinden, maar heb geen username/passw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap

kap

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:16:
Dank je Kap. Ga het straks proberen. Wat is de laatste versie??

Ander vraagje: Waar haal ik mijn username en password vandaan voor het FORUM op mine.tv..

Heb wel een aantal vragen, hoopte daar antwoorden te vinden, maar heb geen username/passw.
De softwareversie, die ik heb: 3.7.1-150

M.b.t. het Mine-forum: ik heb ook nog steeds niets vernomen van KPN/Mine. Ik verwacht een mailtje, maar ik krijg de indruk op dit forum, dat er wat aanloopproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kap schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:25:
[...]

De softwareversie, die ik heb: 3.7.1-150

M.b.t. het Mine-forum: ik heb ook nog steeds niets vernomen van KPN/Mine. Ik verwacht een mailtje, maar ik krijg de indruk op dit forum, dat er wat aanloopproblemen zijn.
Jammer.. Zou graag eens wat opmerkingen van andere gebruikers horen/lezen.
Of een soort van ideeenbus hebben. Zodat de opmerkingen ergens centraal verzameld worden.
Bijvoorbeeld:
* Makkelijkere manier om programma's herhaald op te nemen. Zonder dit 8x te moeten instellen. ( Ik wil elke week Wie Is De Mol opnemen)
* Makkelijkere manier om door films te browsen.
* Teletekst werkt bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilverdael80 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:59:
...
Mine bij InternetPlusBellen Comfort

Iemand deze gok al eens gewaagd? Wat zijn de ervaringen?
...
Deze combo op 13-12 aangevraagd en op 14-12 stond ie al gereed bij de orderstatus van Planet.
Bij navraag gisteren bleek dus dat het NIET mogelijk is i.v.m. bandbreedte tekort.

We zullen dus moeten downgraden om Mine-TV erbij te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
Beste MINE lezers en gebruikers,

Ik ben van plan om MINE aan te gaan schaffen (wel zodra een tweede box mogelijk is). NU vroeg ik mij af of er al personen zijn die tussen de EB en de mine box een wireless verbinding hebben? Dus geen directe verbinding via Ethernet maar met een wireless game adapter o.i.d. Nu heb ik intresse in ervaringen, product specificatie (welk merk e.d.)? IK ben van mening dat dit moet werken omdat het IP communicatie blijft, uiteraard moet de verbinding tussen de EB en de minebox wel goed zijn.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Cheers, Konehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap

kap

konehead schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:53:

Ik ben van plan om MINE aan te gaan schaffen (wel zodra een tweede box mogelijk is). NU vroeg ik mij af of er al personen zijn die tussen de EB en de mine box een wireless verbinding hebben? Dus geen directe verbinding via Ethernet maar met een wireless game adapter o.i.d. Nu heb ik intresse in ervaringen, product specificatie (welk merk e.d.)? IK ben van mening dat dit moet werken omdat het IP communicatie blijft, uiteraard moet de verbinding tussen de EB en de minebox wel goed zijn.
Op de website van Mine wordt het volgende hierover gezegd:

"Nee, voor het aansluiten van de Mine Tuner op het modem wordt alleen een verbinding met een ethernetkabel ondersteund. Een draadloze verbinding met Wi-Fi is niet geschikt voor het gebruik met Mine."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
kap schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:53:
[...]

Op de website van Mine wordt het volgende hierover gezegd:

"Nee, voor het aansluiten van de Mine Tuner op het modem wordt alleen een verbinding met een ethernetkabel ondersteund. Een draadloze verbinding met Wi-Fi is niet geschikt voor het gebruik met Mine."
Bedankt voor je reactie. Dat klopt idd, had ik ook al gezien. Ik kan mij voorstellen dat KPN er zoiets op zet om zichzelf te beschermen tegen te mensen met slecht WIFI ontvangst. Het kan toch zo zijn dat mensen het al getest hebben of een dergelijke constructie met WIFI werkt... Tevens het verschil tussen "ondersteunen" en de daadwerkelijke praktijk kan ook afwijken.

[ Voor 6% gewijzigd door konehead op 14-01-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Is het mogelijk om nu MINE naast de insternetplusbellen-variant bij HetNet 'Surfen en Bellen'??? Of komt Mine überhaupt nog een keer bij HetNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:47

paQ

kan mij iemand vertellen of bij mine uitzendinggemist dit de opnames zijn van internet, en dus relatief laag in kwaliteit?
of zijn ze beter en heb je meer keuze?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:23:
kan mij iemand vertellen of bij mine uitzendinggemist dit de opnames zijn van internet, en dus relatief laag in kwaliteit?
of zijn ze beter en heb je meer keuze?
Nee zijn geen opnames van internet. 8)7
Het is alsof je naar een normale uitzending kijkt.
Dus goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Ik las een stuk terug dat je niet een schedule kan instellen voor opnames voor meerdere weken...?? Lijkt me vreemd maar kan iemand mij bevestigen dat dit kan!? of niet...
Ook snap ik het badnbreedte verhaal echt helemaal niet.
ADSL2+ kan 24Mb down aan, 8 mb voor nu de twee kanalen, of zelfs 14 voor de HD versie later zou toch ruim genoeg moeten overlaten voor de 6mb basic of 8 mb extra, ok wel niet voor de 12mb versie van extra, maar als ze dat als duidelijke optie aanbieden moet dat toch te werken zijn zou je zeggen.
Zelfs als ze de 24 mb max niet willen garanderen zou het voor de basic en extra abonees toch gewoon op eigen risico basis te krijgen moeten zijn, iemand al geprobeerd via de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:47

paQ

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:08:
[...]

Nee zijn geen opnames van internet. 8)7
Het is alsof je naar een normale uitzending kijkt.
Dus goede kwaliteit.
ik bedoel van uitzendinggemist.nl

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaoh schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:44:
Ik las een stuk terug dat je niet een schedule kan instellen voor opnames voor meerdere weken...?? Lijkt me vreemd maar kan iemand mij bevestigen dat dit kan!? of niet...
Ook snap ik het badnbreedte verhaal echt helemaal niet.
ADSL2+ kan 24Mb down aan, 8 mb voor nu de twee kanalen, of zelfs 14 voor de HD versie later zou toch ruim genoeg moeten overlaten voor de 6mb basic of 8 mb extra, ok wel niet voor de 12mb versie van extra, maar als ze dat als duidelijke optie aanbieden moet dat toch te werken zijn zou je zeggen.
Zelfs als ze de 24 mb max niet willen garanderen zou het voor de basic en extra abonees toch gewoon op eigen risico basis te krijgen moeten zijn, iemand al geprobeerd via de telefoon?
KPN wil denk ik garanties kunnen geven over de bandbreedte en door dit aan te bieden zouden die garanties wellicht niet gehaald kunnen worden, vandaar dat KPN heel veilig begint met Mine i.c.m. 3 mbit, feitelijk zit je dan op 11 mbit wat al best hoog is. ADSL 2+ met z'n 24 mbit is mooi maar door maar heel weinig mensen echt te gebruiken, 16 mbit is wellicht een realistischer beeld. KPN kan nu toch nog groeien (5 mbit) en toch het produkt voor veel mensen bereikbaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

paQ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:36:
[...]

ik bedoel van uitzendinggemist.nl
dat zijn 3mbit streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:45:
[...]

KPN wil denk ik garanties kunnen geven over de bandbreedte en door dit aan te bieden zouden die garanties wellicht niet gehaald kunnen worden, vandaar dat KPN heel veilig begint met Mine i.c.m. 3 mbit, feitelijk zit je dan op 11 mbit wat al best hoog is. ADSL 2+ met z'n 24 mbit is mooi maar door maar heel weinig mensen echt te gebruiken, 16 mbit is wellicht een realistischer beeld. KPN kan nu toch nog groeien (5 mbit) en toch het produkt voor veel mensen bereikbaar houden.
het probleem dat er bij het testen naar voren kwam was inderdaad dat de Bantwith niet veel hoger kwam dan 12 tot 16 mbit bij mensen thuis. (beperkt door alle storingen van centrale tot thuis en eventueel in huis) vandaar dat ze het idd op safe gooien. zeer goede actie vind ik.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Shunt schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:33:
[...]

het probleem dat er bij het testen naar voren kwam was inderdaad dat de Bantwith niet veel hoger kwam dan 12 tot 16 mbit bij mensen thuis. (beperkt door alle storingen van centrale tot thuis en eventueel in huis) vandaar dat ze het idd op safe gooien. zeer goede actie vind ik.
Op zich wel, erger me dood aan al die mensen die roepen dat je bij die andere dan 24 krijgt, terwijl in de praktijk je dat nooit never niet haalt. Valse reclame.
Maaaar.... zelf dat risico willen pakken moet toch een optie zijn :D
Ik heb geen gezin waar mensen en tv kijken en bellen en downloaden of gamen op meerder plekken.
Ik durf wel een deeltje te mixen in bandbreedte in ruil voor hogere als ik niet tv kijk of opgenomen wordt en legere als ik dat wel doe. Als wij samen tv kijken downloaden we niet en als ik download kijkt zij niet naar tv maar slaapt ze al.
Eigen risico, check hier de box als je de voorwaarden accepteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 10:38
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:21:
[...]

Deze combo op 13-12 aangevraagd en op 14-12 stond ie al gereed bij de orderstatus van Planet.
Bij navraag gisteren bleek dus dat het NIET mogelijk is i.v.m. bandbreedte tekort.

We zullen dus moeten downgraden om Mine-TV erbij te kunnen krijgen.
In de thread InternetPlusBellen - deel 11 op GoT heb ik op p.11 een uitgebreid verhaal verteld.
Kort komt het hier op neer:
Ik had Planet Internet InternetPlusBellen Advanced (12 Mbit/sec down) en heb op 6 januari via "Mijn gegevens" op Planet mijn abonnement veranderd in Planet Internet InternetPlusBellen Advanced en Mine.

Ook bij mij stond de orderstatus al heel snel op "gereed".
Daarna kreeg ik een mail dat de aanvraag wordt behandeld, een paar dagen later een brief thuis met de bevestiging dat mijn abonnement wordt omgezet in Planet Internet InternetPlusBellen Advanced met Mine.
Als laatste kreeg ik 20 januari heel vroeg een email van Planet dat mijn "aansluiting gereed" is.
Toen ik vervolgens in de webconfiguratie van mijn SEB (Siemens Experia Box) keek zag ik dat het moden nu ingetrained is op 15373 kbps down en 1028 kbps up...!!!
Het starterspakket komt er nog aan (binnen 4 weken) volgens de informatie van Planet.

Dus officieel kan het nog niet, maar op deze manier wel blijkbaar!

Edit: 20 december veranderd in 20 januari: een jaar wachten is wel héél erg lang, hè!?!

[ Voor 4% gewijzigd door dal673 op 21-01-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Heb je bijna een jaar gewacht? 6 Januari aangevraagd, 20 december e-mail ontvangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

15373?

Dat lijkt wel verdraaid veel op de CAP zoals versatel die destijds had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Kaoh schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:56:
[...]

Op zich wel, erger me dood aan al die mensen die roepen dat je bij die andere dan 24 krijgt, terwijl in de praktijk je dat nooit never niet haalt. Valse reclame.
Maaaar.... zelf dat risico willen pakken moet toch een optie zijn :D
Ik heb geen gezin waar mensen en tv kijken en bellen en downloaden of gamen op meerder plekken.
Ik durf wel een deeltje te mixen in bandbreedte in ruil voor hogere als ik niet tv kijk of opgenomen wordt en legere als ik dat wel doe. Als wij samen tv kijken downloaden we niet en als ik download kijkt zij niet naar tv maar slaapt ze al.
Eigen risico, check hier de box als je de voorwaarden accepteerd :D
wel het probleem is ookal zeggen mensen ok ik ga voor dat risico er toch negatieve info van af zal komen naar andere klanten en ook jij zal je naar een tijd gaan ergeren aan de instabiele verbinding.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.