Fridge-RaideR schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:38:
Mine reserveerd 8mbit. Heb je max haalbaar op je lijn 12mbit. En een abo van 5mbit. Dan bij vollop tv kijken en opnemen drukt het je internet weg. 5+8=13

Verder moet je noise attenuation ook in iedergeval boven de 8db liggen voor vloeiend beeld. Dit kan alleen de technische dienst echter testen. Maximaal haalbaar op de lijn kan de technische helpdesk testen.
Nou, ik heb met de helpdesk gesproken hoor...
Met de 1e lijns eerst een half uur gepraat over het feit dat mijn Experiabox Siemens SX551, na het klaarmaken van mijn aansluiting voor Mine, eerst lekker op 15000 kbps intrainde en dat na een week (t/m dit moment) hij altijd maar rond de 12000 kbps intraint.
Hij heeft een lijnmeting gedaan en daaruit bleek dat mijn modem 17000 kbps aankan.
Samen konden we geen oorzaak bedenken. Daar maakte hij uiteindelijk een ticket voor aan. Ook heeft hij een ticket aangemaakt voor het feit dat ik nog steeds geen uitnodoging/instructies heb gehad om een login/passord voor het Mine.tv klantenforum aan te maken.
Vervolgens doorgeschakeld naar de multiplay helpdesk en verbazend snel contact.
Die man gaf ten eerste aan dat ze nu niet meer een login konden aanmaken voor me, maar dat ik een mailtje moest sturen naar forum@mine.tv om het aan te vragen.
(Nu,bijna een week later, nog geen enkele reactie gehad).
Maar dan het ergste:
Na een discussie van een kwartier was de uiteindfelijke uitkomst dat deze man zei dat, sinds ik Mine.tv heb, mijn ADSL aansluiting op het 'Mine-netwerk van KPN' is overgezet (hij zal wel Direct ADSL bedoelen) en dat ik gewoon voor 12 Mbit betaal en mijn modem dus niet hoger intraint.
Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat ik een abonnement van Planet heb dat me een INTERNETsnelheid van 12 Mbit biedt + bellen + Mine tv.
En dus niet, zoals het nu is, dat wanneer ik de tv aanzet mijn download van 1,15 Mbit/s naar 800 KB/s zakt.
Het is juist bijzonder dat ik met m'n 'Advanced' abo mine erbij kon nemen en juist omdat ze redelijkerwijs mijn internetsnelheid konden garanderen, aangezien mijn aansluiting (van max 17000 kbps) dit toe laat, lukte dat.
Maar hij was niet te vermurwen. Wat moet ik nu?
Zie ik het nu helemaal fout, of...???