[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 09:36:
kheb een klein probleempje:

als ik boot is mijn cpu temp zeer goed (24°C.) Maar het begint vrijwel direct te stijgen. Tot 45°C idle !!

Ik heb een bix2, d-tek whitewater en een L30 in mijn res.

Ligt dit echt aan het feit dat mijn pomp in mijn res staat ?
Zijn de slangen wel goed aangesloten? Dus is de aanvoer van het koude water gekoppeld aan de middelste invoerpilaar op je DTek blok, en zijn de andere twee uitgangpilaren verbonden met de y-spliiter die het warme water weer afvoerd? Je weet maar nooit :)

En maakt de core goed contact met de omderkant van je blok?

Dat je pomp in je res staat zou opzich niet zoveel uit moeten maken. In elk geval niet die grote temperatuur stijging die jij waarneemt. De pomp zal je water wel enigzins verwarmen. Ik heb ook een Hydor. Ook heb ik een Eheim en als ik ze met elkaar vergelijk dan wordt de buitenkant van de Hydor toch wel wat warmer als de Eheim.

[ Voor 67% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-01-2005 13:03 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
quote:
Dr. Donald schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:52:
[...]

10° in een motorblok ja , daar is het oorspronkelijk ook voor bedoeld. Als water warmer wordt komen er allemaal luchtbelletjes in, denk maar aan water koken, en die lucht gaat tegen het koeloppervlak zitten. Nu koelt lucht slechter dan water en daarom wordt er minder gekoeld. Waterwetter verhoogt verlaagt de oppervlaktespanning en daardoor ontstaan minder luchtbelletjes met als gevolg dat de koelcapaciteit van de koelvloeistof niet afneemt. (het verbreekt de H-bruggen, voor degene die dat wat zegt )

Ik hoop dat ze jou nooit een voldoende hebben gegeven voor het tentamen waarin je hebt geleerd dat het de waterstof bruggen verbreekt. Je gaat dus ook beweren dat het water in 1 x een kookpunt heeft van 40 of 50 graden of zo?
Het verminderd misschien de sterkte van de waterstof bruggen, maar verbreken zal ie ze zeker niet doen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
kram335 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:04:
[...]
Ik hoop dat ze jou nooit een voldoende hebben gegeven voor het tentamen waarin je hebt geleerd dat het de waterstof bruggen verbreekt. Je gaat dus ook beweren dat het water in 1 x een kookpunt heeft van 40 of 50 graden of zo?
Het verminderd misschien de sterkte van de waterstof bruggen, maar verbreken zal ie ze zeker niet doen!!!!
Als dat spul zelf dipolair is dat zal het een deel van de waterstofbruggen verbreken/verzwaken (als er N-H in zit) , en een waterstof brug is er of hij is er niet. Je hebt wel zwakkere waterstof bruggen , dat zijn de N-H bruggen, O-H zijn het sterkst.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:10

s3mt3x

I choose not to know...

Heb al mn spullen binnen, maar heb nog de volgende vragen: Ik heb twee MCW5000 blokken in mn setup. Maakt het nog wat uit welke aansluiting ik als inlet gebruik? Verder heb ik een BIX2: maakt het hier wat uit wat de inlet en wat de outlet is? Ik neem overigens aan dat ik mn slangen op de BIX2 gewoon met slangklemmen op de vaste pilaren kan zetten? Ik kreeg namelijk inschroefpilaren mee, maar de BIX2 heeft vaste pilaren. Alvast bedankt.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:41:
Heb vandaag beetje lopen testen met me nieuwe wc set.

http://www.fiddy.nl :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

Processor P4 550 / 3.4 @ 4255 : Idle 30.0 graden / 36.0 graden Stressed _/-\o_

X850 XT PE @ 628 core - 621 memory : Idle 27.1 / 36.8 Stressed 8)7

Ik ben zeer tevreden met deze temps :Y)
Zeer nice ! Mijn CPU wil helaas niet ver overclocken, voltmod zal nodig zijn. Nu ja, Athlon XP 2400+ ook maar ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Phuncz op 29-01-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
kram335 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:04:
Oeps, oja H-bruggen verhogen ook het kookpunt.. 8)7 excuses

Maar het is wel mogelijk dat de bruggen minder sterk zijn door het WaterWetter?
Kunnen wij dan niet een WaterWetter-kloon maken van een stofje met een of meer aminogroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Zeepsop doet ook niets tegen hbruggen, en toch verlaagt het de oppervlakte spanning, kan hyet niet met een soortgelijke werking werken?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Dat zal lekker schuimen...

:P

[ Voor 11% gewijzigd door Pakjebakmeel op 30-01-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
s3mt3x schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:01:
Heb al mn spullen binnen, maar heb nog de volgende vragen: Ik heb twee MCW5000 blokken in mn setup. Maakt het nog wat uit welke aansluiting ik als inlet gebruik? Verder heb ik een BIX2: maakt het hier wat uit wat de inlet en wat de outlet is? Ik neem overigens aan dat ik mn slangen op de BIX2 gewoon met slangklemmen op de vaste pilaren kan zetten? Ik kreeg namelijk inschroefpilaren mee, maar de BIX2 heeft vaste pilaren. Alvast bedankt.
Ik zou gewoon even kijken op de site van Swiftech en daar de installation PDF downloaden, maar bij dat blok ziet er naar uit dat het niets uitmaakt.
http://www.swiftnets.com/...lationguide_MCW5000-A.pdf
Sluit het gewoon aan zoals het voor jpouw het beste uitkomt mbt de slangrichting
Slangklemmen bij je BIX2 zou ik ZEKER gebruiken. ik gebruik 10mm slang en die gaat er heel gemakkelijk overheen, dus kan ook sneller losschieten.

Omdat ik m'n temps nogal vond tegenvallen na het plaatsen van een tweede rad parallel en een tweede pomp in serie, ben ik nog eens gaan nadenken waaraan dat kon liggen.
De temperatuur is maar 1 a 2 graden gedaald, nogal weinig eigenlijk. Ik gebruik een DTek White Water en dat blok was toendertijd ontworpen om een klein stukje heel goed te koelen, de core van de CPU dus. Maar dat was in het AthlonXP tijdperk.

De nieuwe AMD64 serie gebruikt heatspreaders en daarmee doe je de prestaties van het blok geen goed mee als je er over nadenkt.
Dus vandaag de heatspeaders van m'n 3400+ gesloopt, Resultaat, zo'n 5 graden eraf!. :D
Nu heb ik wel het idee dat die heatspeader wel goed contact maakte met de core, alleen belemmert dat ding gewoon de presaties van een DTek blok

Oude situatie: 1 rad, 1 pomp en AMD64 met heatspeader -> idle 33 graden, load 45 graden (10x285 met 1.65v)
Nieuwe situatie: 2 rads, 2 pompen en AMD64 zonder heatspreader -> idle 29 graden, load 38 graden (10x285 met 1.65v)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Demon_Eyez schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:15:
[...]
Ik zou gewoon even kijken op de site van Swiftech en daar de installation PDF downloaden, maar bij dat blok ziet er naar uit dat het niets uitmaakt.
http://www.swiftnets.com/...lationguide_MCW5000-A.pdf
Sluit het gewoon aan zoals het voor jpouw het beste uitkomt mbt de slangrichting
Slangklemmen bij je BIX2 zou ik ZEKER gebruiken. ik gebruik 10mm slang en die gaat er heel gemakkelijk overheen, dus kan ook sneller losschieten.

Omdat ik m'n temps nogal vond tegenvallen na het plaatsen van een tweede rad parallel en een tweede pomp in serie, ben ik nog eens gaan nadenken waaraan dat kon liggen.
De temperatuur is maar 1 a 2 graden gedaald, nogal weinig eigenlijk. Ik gebruik een DTek White Water en dat blok was toendertijd ontworpen om een klein stukje heel goed te koelen, de core van de CPU dus. Maar dat was in het AthlonXP tijdperk.

De nieuwe AMD64 serie gebruikt heatspreaders en daarmee doe je de prestaties van het blok geen goed mee als je er over nadenkt.
Dus vandaag de heatspeaders van m'n 3400+ gesloopt, Resultaat, zo'n 5 graden eraf!. :D
Nu heb ik wel het idee dat die heatspeader wel goed contact maakte met de core, alleen belemmert dat ding gewoon de presaties van een DTek blok

Oude situatie: 1 rad, 1 pomp en AMD64 met heatspeader -> idle 33 graden, load 45 graden (10x285 met 1.65v)
Nieuwe situatie: 2 rads, 2 pompen en AMD64 zonder heatspreader -> idle 29 graden, load 38 graden (10x285 met 1.65v)
mhh heatspreader er af? is wel link, omdat er op de amd64 geen steunpunten zitten... als er nu oneven druk op je core staat heb je meer kans op een.... scheur/2 delige cpu :o
be carefull ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14:07
risico van het vak he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 13:50
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:41:
Heb vandaag beetje lopen testen met me nieuwe wc set.

http://www.fiddy.nl :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

Processor P4 550 / 3.4 @ 4255 : Idle 30.0 graden / 36.0 graden Stressed _/-\o_

X850 XT PE @ 628 core - 621 memory : Idle 27.1 / 36.8 Stressed 8)7

Ik ben zeer tevreden met deze temps :Y)
Netjes, ziet er goed uit, ook goede temps, alleen zie ik nu op Image 6 op je site dat de fans op je rad de kast inblazen i.p.v. door het rad naar buiten :?

@ Demon-eyez: tof om te horen dat de D-Tek WW ook met de A64 is te gebruiken, ik neem aan dat je niet de standaardbevestiging daarvoor gebruikt? Ook nette snelheid en goede temps trouwens.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
@ixl85
Zo link is dat niet hoor. Door het nieuwe bevestigingsmechanisme voor het AMD64 platform moet je toch wel erg lomp zijn wil je de core crushen. Gewoon gelijktijdig de twee schroeven langzaam aandraaien en er kan niets mis gaan. Voor m'n DTek Blok heb ik een AMD64 plaat besteld.

Check: Afbeeldingslocatie: http://www.coolercases.co.uk/images/d-tek/dt_a64_adapter_plate.jpg

NoStra heeft de volgende oplossing bedacht: Afbeeldingslocatie: http://img178.exs.cx/img178/2207/wwblock.jpg
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1002530
Nieuwe monting heb je dus niet nodig!! Gewoon die bracket omdraaien die op je mobo zit en op je waterblok doen. Je hoeft helemaal niets zelf te maken, dat is nou juist het mooie er van.
Meesterlijk :)

@ MaTr1x
Die temps zijn zeker goed!@ M'n maximale OC is er ook op vooruit gegaan. Ik zat eerst op 10x285. Vcore verhogen had dan geen zin. Zodra de temp boven de 45 uit kwam knalde Prime eruit.
Nu kan ik 10x292 doen. Da's 2920MHz, m'n systeem gaat echt retesnel (temp is dan maar 40 graden, kan je zien hoe goed een DTek presteert onder full load) En dat voor een CBAZC 0434 MPMW.
Ik wil nog proberen de 2950 Prime stabiel te halen. Opzich draait het wel, alleen Prime blijft moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MaTr1x
Netjes, ziet er goed uit, ook goede temps, alleen zie ik nu op Image 6 op je site dat de fans op je rad de kast inblazen i.p.v. door het rad naar buiten :?

Die fan blaast toch echt van binnen naar buiten hoor ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 13:50
Demon_Eyez schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:44:
@ixl85
<knip>Voor m'n DTek Blok heb ik een AMD64 plaat besteld.

<knip van NoStra>
Meesterlijk :)

@ MaTr1x
Die temps zijn zeker goed!@ M'n maximale OC is er ook op vooruit gegaan. Ik zat eerst op 10x285. Vcore verhogen had dan geen zin. Zodra de temp boven de 45 uit kwam knalde Prime eruit.
Nu kan ik 10x292 doen. Da's 2920MHz, m'n systeem gaat echt retesnel (temp is dan maar 40 graden, kan je zien hoe goed een DTek presteert onder full load) En dat voor een CBAZC 0434 MPMW.
Ik wil nog proberen de 2950 Prime stabiel te halen. Opzich draait het wel, alleen Prime blijft moeilijk doen.
Damn ja dat is echt retesnel. Wist niet dat je door simpelweg de backplate om te draaien je huidige S478 waterblok op je A64 kon bevestigen, nu dus wel :) thnx
Uit nieuwsgierigheid: waar heb je de backplate besteld voor je WW, want het ziet er wel tof uit zo :)
Als me DFI LP kapot blijft gaan weet ik i.i.g. dat ik over kan stappen op A64 met me huidige WC.

@maxi_mus
Vreemd, normaal gesproken blaast een fan in de richting van de kant waar je die 'vier punt ster' ziet zitten van de bevestiging van de fan.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/53828-big.jpg

Ik zat er aan om dit blok te kopen , maar kian hierop eigenlijk 8 x 1 SLANG?

Dit staat erbij:

Specificaties:
• Puur koperen basis voor ideale warmte afvoer
• Geschikt voor socket 478 (P4), A (AMD Athlon/Duron/Ahtlon XP) en 754 (AMD Athlon 64).
• Geschikt voor slangen 8x10mm, 8x11mm en 10x13mm.
• Afmetingen: 37 x 37 x 47 mm
• Gewicht: 447 g

En is een Eheim 1005 een goede pomp?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 22:28 . Reden: het was slang , mijn excuses. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
8x10 mm betekent 8x1. 8 is de binnendiameter. 1 de dikte van de slang. dus 2 x 1 + 8 = 10 oftewel 8x10 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maxi_mus
Vreemd, normaal gesproken blaast een fan in de richting van de kant waar je die 'vier punt ster' ziet zitten van de bevestiging van de fan.

Ja ik weet het , maar hij blaast toch echt naar buiten .
Heb er juist rekenig mee gehouden dat de koude lucht via achter de pc inkomt , en dan door de fannen weer door me radiator naar buiten gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24

Maf

Weet er iemand een goede NL zaak met waterkoeling supplies?

Er was eerst altijd tweakstore maar ja, die is dicht... en een creditcard bezit ik niet...

Ik heb veel rondgekeken maar veel winkels hebben slechts een enkel iets maar lang niet alles. En om nou tien keer verzendkosten te betalen...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken er een paar :

www.oc-shop.nl
www.csdelft.nl

Delft heeft ook een winkel , dus makkelijk ivm ruilen of eventuele klachten. En je betaald geen verzendkosten ;)
En oc-shop is alleen online te bestellen , maar ik heb er een goede ervaring mee ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort deze watercooling set. M'n temps zijn drastisch omlaag gegaan. Het installeren was wat lastiger dan verwacht, maar dan heb je ook wat!

Ik kan het iedereen aanraden!

http://www.rabidhardware.net/index.php?id=36&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
laughing me arse off

not. soz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
Vind em wel humor hebben :+ jij kan zeker niet tegen een grapje :O
418O2 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:30:
Ik kan heel goed tegen grapjes hoor
En nog serieus reageren op mij ook :>

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 31-01-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik vind het gewoon stom, mag dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
418O2 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:30:
ik vind het gewoon stom, mag dat ?

Dat is te merken... })
MaTr1x schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:02:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: waar heb je de backplate besteld voor je WW, want het ziet er wel tof uit zo :)
Als me DFI LP kapot blijft gaan weet ik i.i.g. dat ik over kan stappen op A64 met me huidige WC.
Ik heb hem bij deze zaak in de UK gehaald, Cooler Cases UK http://www.coolercases.co.uk/

[ Voor 21% gewijzigd door Demon_Eyez op 31-01-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Maf schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:00:
Weet er iemand een goede NL zaak met waterkoeling supplies?

Er was eerst altijd tweakstore maar ja, die is dicht... en een creditcard bezit ik niet...

Ik heb veel rondgekeken maar veel winkels hebben slechts een enkel iets maar lang niet alles. En om nou tien keer verzendkosten te betalen...
Shop.freezinghardware.nl
en ik kreeg in dit topic laatst
http://www.webshop-innova...www.webshop-innovatek.de/
niet nederlands, maar ziet er wel goed uit (de prijzen en spullen)
ik denk dat ik daar mn zooi ga aanschaffen (heb in dit topic ook al een positive ervaring gehoord over deze shop... :))

en een wc cooled mouse/tobo
:'( Kan je beter voor de grap je CRT coolen..
vind hem ook niet zo leuk (wel 'grappig' om te laten zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een round up van wattik besteld heb

De Zalman ZM-WB2 Gold

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/53828-big.jpg

Water Stabilisator - 80 ml - Groen

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/47540-big.jpg

Slangverbinding 10 mm T-stuk

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/slangverbinding-t1.jpg

Slang PE 8x1 (8 mm) - Transparant - per meter

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/45188-small.jpg

Eindstop 9-13 mm PVC

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/eindstuk1.jpg

Hydor L20 pomp

Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/hydor_200.jpg

Case FAN (80 x 25) Cooler Master DAF-B82 (X 4)

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/37868-small.jpg

Rad word uit een auto gesloopt :P
Of ik ga naar de autosloop en kijk of ze nog hebben leggen.

Khoop hiermee een leuke set te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een held dat je dat nog even komt melden dan ;) :X

Dit sluit mischien meer aan bij jouw doelgroep : www.disney.nl >:)

Ik moest er juist zo om lachen omdat ze het zo uiterst serieus brengen. Als dat niet het geval was, dan was gelijk de grap weg jah.

Om deze lag ik ook helemaal krom:

http://www.rabidhardware.net/index.php?id=8

alleen is die wat minder on-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ QreZiX

is wel een leuk setje zo te zien, nog ff een koperen auto rad en je kunt zo aan de slag :)

edit : deze is best wel lache idd http://www.rabidhardware.net/index.php?id=8

ik heb er zelf vorige week maar tandpasta opgedaan, kon nergen meer mijn artic silver vinden maar wou ff gamen, dus dan maar met tandpasta, de temps zijn er prima mee precies evenveel als met mijn vorige cpu met artic silver :)

[ Voor 61% gewijzigd door PilatuS op 31-01-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja trouwens , is het beter om mischien Artic silver te nemen inplaats van wat er standaard bij zit (kweet niet wat dat is) bij de Zalman CPU koeler ...(check boven mijn post met plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:55:
Oja trouwens , is het beter om mischien Artic silver te nemen inplaats van wat er standaard bij zit (kweet niet wat dat is) bij de Zalman CPU koeler ...(check boven mijn post met plaatjes)
met AS zal je wel iets betere temps krijgen, maar meer dan 3 graden zal het niet schelen, of je daar voor het geld over hebt moet je zelf maar even beslissen

ik ben iig tot de conclusie gekomen dat tandpasta even goed presteerd als AS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:47:
ik heb er zelf vorige week maar tandpasta opgedaan, kon nergen meer mijn artic silver vinden maar wou ff gamen, dus dan maar met tandpasta, de temps zijn er prima mee precies evenveel als met mijn vorige cpu met artic silver :)
tandpasta 8) Ik zou het niet aangedurft hebben...

Ik heb overigens vrijdag ook een setje bestelt ( voor me cpu, niet voor me tobo ;) ), het is een setje van alphacool geworden. Kon hem alleen niet vinden in nederlandse shops, dus komt ie uit duitsland.

Tis dit setje:

http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=102&art_id=10034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 11-10 07:50
Das toevallig. Ik heb daar ook vrijdag een set besteld en wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//high/10118_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:57:
[...]

met AS zal je wel iets betere temps krijgen, maar meer dan 3 graden zal het niet schelen, of je daar voor het geld over hebt moet je zelf maar even beslissen

ik ben iig tot de conclusie gekomen dat tandpasta even goed presteerd als AS :P
whoei, dat is al best oud, weet nog wel wat er 2 jaar geleden ofzo een topic over was, de colclusie was (daar ook) dat tandpasta goed werkt als je ff niks anders hebt... :)
Cool om te zien dat het ook nog echt gebruikt word :7
(welk merk had je btw, ik heb gehoord (tomshardware volgensmij) dat Aquafresh goed werkt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ja ik had et dus niet liggen, dus ik denk he wacht eens ff, tandpasta dat zou toch ook wel moeten werken :P

en ja het werkt dus prima :)

ik heb colgate sensation whitening gebruikt

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 31-01-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 12:10

casemodder

--->

Hallo,

ik heb een klein vraagje over mijn home made wc set.
ik draai nu al een paar weken met de volgde vulling
2 liter
gedemineraliseerd water waarvan 1/10 soda water.
Dit was eigenlijk de bedoeling om ff te spoele maar het zit er nu al lang in, kan dit gevolgen hebben voor aanslag oid?

Mijn setup
alles van koper
rad uit astra
1100 liter pomp
home made plexi res.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik zal ook even de onderdelen van mijn WC-Setup plaatsen. De WC-Setup mist nog een paar belangrijke onderdelen, maar daar kom ik bij de foto's nog op terug.

Het reservoir. Een Tank-O-Matic van Innovatek. Erg handig met bijvullen e.d. Hij heeft 1/4" aansluitingen als je de originele eruitdraait.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/01.jpg

De radiator. Een Black Ice Extreme III. Deze moet ik dus nog aanschaffen... Heeft 1/4" aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/02.jpg

De pomp. Een Eheim 1048. 600 LPH. Deze heeft twee verschillende uitgangen...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/03.jpg

Het CPU-Koelblok. Een Nextcool Watercube GT3 - S478. Deze heeft al 10x1 aansluitingen, oftewel 10mm binnen- en 13mm buitendiameter.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/04.jpg

Het VGA-Koelbok. Een Nextcool Watercube LT. Voor mijn Sapphire Radeon 9800XT. Ook al 10x1 aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/05.jpg

Verloopstukje dat zorgt dat de ingang van de Eheim pomp ook 1/4" wordt.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/06.JPG

Verloopstukje dat zorgt dat de uitgang van de Eheim pomp ook 1/4" wordt.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/07.JPG

Een slangaansluiting. Van 1/4" naar 10mm slang (binnendiameter).
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/08.jpg

Tygon slang. voor gebruik bij WC-Setup.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/09.jpg

Zoals jullie al kunnen zien, heb ik nu alle onderdelen op 10x1 aansluitingen zitten. Het laatste verloopstukje heb ik 6x nodig voor gebruik bij reservoir, radiator en pomp. De overige aansluitingen maar 1 keer.

De aansluitingen, slang en radiator moet ik nog bestellen. Hiermee moet ik nog even wachten tot het geld binnenstroomt aan het begin van februari :P

Nu heb ik alleen nog 1 probleempje...

Op OC-Shop staan die tygon slangen mooi onder elkaar, maar ze hebben de maten in Inch opgegeven. ze hebben de maten 1/2" en 3/8". Mijn vraag is nu welke slang een binnendiameter heeft van 10mm. De 1/2" of de 3/8". Want 1/2" is 13 mm, maar dat kan misschien ook de binnendiameter zijn????

Iemand hier al ervaring mee? want ik krijg geen antwoord van OC-Shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28

Snippertje

Light up your life

ey, is het verstandig om voor me GPU een waterblokje te kopen? Ik heb nu alleen me CPU gekoelt met een single 120mm rad en die word op 1.4325 vcore 45 stresst ( P4 3gig@3.52gig ). Maar me VGA is nu 60 idle, dus leek het me wel een slim idee om een koelblokje voor me GPU te halen. Alleen red ik dat met een single rad? Het betreft hier een 6800GT...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

trancesetter schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:31:
Nu heb ik alleen nog 1 probleempje...

Op OC-Shop staan die tygon slangen mooi onder elkaar, maar ze hebben de maten in Inch opgegeven. ze hebben de maten 1/2" en 3/8". Mijn vraag is nu welke slang een binnendiameter heeft van 10mm. De 1/2" of de 3/8". Want 1/2" is 13 mm, maar dat kan misschien ook de binnendiameter zijn????

Iemand hier al ervaring mee? want ik krijg geen antwoord van OC-Shop...
mja ik hier bij bevestigen dat 3/8 ~10 mm binnendiameter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Razor.Timo schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:50:
ey, is het verstandig om voor me GPU een waterblokje te kopen? Ik heb nu alleen me CPU gekoelt met een single 120mm rad en die word op 1.4325 vcore 45 stresst ( P4 3gig@3.52gig ). Maar me VGA is nu 60 idle, dus leek het me wel een slim idee om een koelblokje voor me GPU te halen. Alleen red ik dat met een single rad? Het betreft hier een 6800GT...
6800GT hoort zo warm te zijn, niks mis mee. Maar als je je stoort aan de herrie (zoals ik), kun je een GPU blok erop zetten. Bij mij ging de temp van de GPU van 68C naar 45C (idle). Maar mijn watertemp is nu wel hoger, aangezien de CPUtemp en de casetemp ongeveer 3C gestegen zijn. Ik heb trouwens maar een rad met 2 120mm fans erop die ook nog eens op 5V draaien. Mij lijkt dat het dus wel zal gaan, je CPU zal wel wat warmer worden daardoor.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28

Snippertje

Light up your life

Herrie is het niet, zit een zalman vf700 op, maar heb nu bijna geen airflow in de kast, met kast open is die al 48 idle... dus miss toch maar case fans erin doen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Razor.Timo schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:16:
Herrie is het niet, zit een zalman vf700 op, maar heb nu bijna geen airflow in de kast, met kast open is die al 48 idle... dus miss toch maar case fans erin doen.
tja kan je doen, maar dan heb je nog 2 fans er in die eigelijk niet nodig zijn :)

Maargoed ik ben er uit denk ik!!
Ik ga voor de Black Ice Extreme 2
Na mn tentames even meten, en als het past wil ik het als volgt hebben...
de vraag aan jullie.. past dat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
______
|   *|>
|   *|>
|    |
|    |
|    |
|    |
------

**= bix2
>>= 120mm fan

De plaatjes als request...
dit is een snelle photoshop (en het is neit mijn h700b... dies mooier)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/h700b1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/h700b2.jpg

Owkee je ziet mn case (h700b) nu van de voorkant (waar de dvddrives zitten.. je kent het wel ;))
nu wil ik dus aan mn rechter zijpaneel de bix2 hangen, de radiator aan de binnenkant (Horizontaal, de rede dat je in het stukje code 2 *'jes ziet is om de breedte weer te geven... niet omdat het er 2 zijn) en de fans aan de buitenkant (anders zit mn HDbay in de weg, en die _moet_ ik echt behouden)

Kan dit met die schroeven? en zal dit houden? (jawel toch?)
het is wel een hoge case, maar ik neem aan dat het alu van het zijpaneel wel sterk genoeg is... toch :)

edit
@onder me...
owkee ik shop wel ff snel iets

[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 31-01-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Had dan gewoon een foto gemaakt. Snap nix van je code-dingetje... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ixl85 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:33:
[...]

het is wel een hoge case, maar ik neem aan dat het alu van het zijpaneel wel sterk genoeg is... toch :)
Ik zou eerder als probleem zien dat je een hoop stijfheid van dat zijpaneel verwijderd. Dit hoeft voor jou geen probleem te zijn natuurlijk, maar dit bevorderd wel de kans op resonantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Stomme vraag misschien, maar voor het aansluiten van eea heb ik +-15 cm niet al te stugge slang met 10mm binnenmantel nodig (2x 7cm is ook goed) . Nu gaat dat "overal" per meter, en ben je dan gelijk minimaal een tientje ofzo kwijt.. dus is er iemand die me kan/wil matsen? (ja, V&A is hier ook voor.)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 08-10 00:57
Request for advice: Wil mijn a.s. Athlon 64 S939 op een MSI K8N SLI Diamond en daarbij behorende XFX Geforce 6200 gaan waterkoelen. Heb zelf reservoir, pomp en radiator al ingebouwd (beide in aparte 19" case B)).. punt is dat ik met de koelblokken geen gein wil hebben dus gewoon goed, passend. Wie heeft er een suggestie waar ik deze (online) kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.dangerdenstore.com/home.php?cat=58

Dangerden voert al wel wat 939 blokken en ook wel goede blokken dus. Ff kijken waar in nl ze dat verkopen dus. www.oc-shop.nl sowieso, maar ik check het even na

idd, oc-shop voert de DD blokken. Ik raad je de TDX aan, die is een der beteren verkrijgbaar

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 01-02-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRalph heeft het op 4 december al eens gevraagd, maar stel hem zelf nu ook nog maar effe; weet iemand waar je Zerex Racing Super Coolant in Nederland kan krijgen?
Ik heb nu al een uurtje of 2 hiernaar gezocht en kan het niet vinden, behalve een shop in Engeland en een handjevol shops in de US.
Het is imo zonde van het geld om een hoop kosten te maken voor wat (goede weliswaar) koelvloeistof. Ik weet dat Tweakstore het gehad heeft in zijn assortiment, maar die is 'over de kop'.
Net een mailtje naar Valvoline in NL gestuurd of het ergens te bestellen is, dus wellicht morgen bericht. Maar als iemand weet waar je het krijgen kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelde wc-set:

Pomp: Alphacool AP900 12V
http://www.silenthardware...rcooling/alphacool_ap900/

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/webwiper/pomp.jpg

Reservoir: Noise Isolator externally mounted anodized aluminum reservoir
http://www.noiseisolator.com/wt-tb.htm

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/webwiper/reservoir.jpg

Radiator: Noise Isolator 120mm dual pass radiator
http://www.noiseisolator.com/glacial-exm.htm

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/webwiper/radiator.jpg

CPU-blok: Asetek Antartica
http://www.asetek-shop.de...ath=97_99&products_id=538

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/webwiper/antartica.jpg

Alles is binnen, enkel het antartica-blokje laat op zich wachten :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik aansluitingen kan krijgen voor mn Hydor L20 pro? Voor 8x1 slang.

En ik vroeg me af , als je je Pomp , Direct met je PC aan laat gaan , (en dan de fans op het rad ook) en hij heeft bijv een paar dagen uitgestaan , is het dan niet teveel afgekoeld? dus brand je proc dan niet door.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hoe kan het nu teveel afkoelen??? Dan wil juist zeggen dat het beter koelt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afkoelen in de zin dat het weer meer kamer tempratuur word ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:20:
En dat maakt wat uit dan??? Is toch juist fijn dat je water een temp heeft die net zo hoog is als de kamertemperatuur. Kouder kunt je hem niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:20:
Ik snap hem niet :?

kamertemperatuur is meestal lager dan temperatuur met koeling = dus goed.

Of bedoel je dat de wc niet snel genoeg koelt nadat je hem aan hebt gezet. Dus dat de wc te laat begint te koelen en daardoor de cpu doorbrandt.

Daar hoef je volgens mijn geen zorgen over te maken, want de cpu is ook niet direct op een kritieke temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:29:
Mijn bestelde wc-set:

Pomp: Alphacool AP900 12V
http://www.silenthardware...rcooling/alphacool_ap900/

[afbeelding]

[afbeelding]

Radiator: Noise Isolator 120mm dual pass radiator
http://www.noiseisolator.com/glacial-exm.htm

[afbeelding]

CPU-blok: Asetek Antartica
http://www.asetek-shop.de...ath=97_99&products_id=538

[afbeelding]

Alles is binnen, enkel het antartica-blokje laat op zich wachten :/
Koel je toevallig ook je gpu met water? (zo ja, dan ben ik heel geintresseerd in je temps met die setup) :)

edit
trancesetter schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:31:
[...]

En dat maakt wat uit dan??? Is toch juist fijn dat je water een temp heeft die net zo hoog is als de kamertemperatuur. Kouder kunt je hem niet krijgen...
achja, misschien vriest het wel bij hem binnen...

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 02-02-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Die Duisters hebben toch best wel leuk speelgoed :9

http://www.tweakingshop.d...734c55b5613c18593f053e7ca
MosFET koelblokje voor Abit NFS :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakingshop.de/images/product_images/popup_images/153_0.jpg

Haha, of deze dan RAM blokje.
Voor een Double Sided 512 Reep heb je toch aardig wat van die dingen nodig. >:)
Gelukkig verkopen die lui ook Tygon 5/3mm slangen.
Whahaha, anders moet je alles met rietjes aan elkaar knopen })
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakingshop.de/images/product_images/popup_images/324_0.jpg

OMFG!
waar laat ik al m'n slangen dan, arghh :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakingshop.de/images/product_images/popup_images/325_0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-02-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

Exigence

dnkroz

Ik zat gisteren wat op de website van Alphacool te surfen en ik zag ze staan inderdaad :P Lijpe shit die kleine blokjes, maar wel duur om je geheugen zo te watercoolen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dat onderste setje zou je opzich wel op je Radeon X800 256MB kunnen doen (of andere 256MB kaart). Heb je al je video RAM watergekoeld. Is wel vet natuurlijk. Die prijs valt enigzins nog mee, 59.95 EURO. Ik liep al langer met idee om het geheugen te waterkoelen dat op m'n X800 XT zit. De meeste grote WC-blokken voor GPU + ram bedekken alleen 1 kant van de kaart, de onderkant wordt gemakshalve gewoon buiten beschouwing gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ja kan toch beter 1 groot blok maken voor je ram... vind al die losse blokjes een beetje..... dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat trekt je pomp ook nooit, zoveel weerstand krijg je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 16:37

Sap

There is not enough space so..

Tja zoveel blokjes + alle slangen dat is vragen om problemen! Om iid maar niet te spreken van de weerstand die dat gaat veroorzaken. Oww en hoe ga je al die blokjes vast maken?? met lijm zeker....hehehehehe

[ Voor 22% gewijzigd door Sap op 02-02-2005 17:07 ]

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:55:
ja kan toch beter 1 groot blok maken voor je ram... vind al die losse blokjes een beetje..... dom...
Sommigen willen nou eenmaal graag pimpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het lijkt me ook cool. een stuk goedkoper als twee koelbokken van innovatek die je geheugen en gpu koelen. ze hadden alleen van koper moeten zijn.

Trouwens, die koelers van innovatek zijn ook echt vet. Daar heb je bv twee versies van voor op een 9800xt. een aan de bovenkant, en de ander aan de onderkant. ze worden gelijk doorgelust. en als je er ook nog eens zo'n plexiglas plaatje tussen hebt liggen met die blauwe ledjes, dan zijn ze wel heel erg vet...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
trancesetter schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:12:
Het lijkt me ook cool. een stuk goedkoper als twee koelbokken van innovatek die je geheugen en gpu koelen. ze hadden alleen van koper moeten zijn.

Trouwens, die koelers van innovatek zijn ook echt vet. Daar heb je bv twee versies van voor op een 9800xt. een aan de bovenkant, en de ander aan de onderkant. ze worden gelijk doorgelust. en als je er ook nog eens zo'n plexiglas plaatje tussen hebt liggen met die blauwe ledjes, dan zijn ze wel heel erg vet...

[afbeelding]
Misschien wel goedkoper, maar veel omslachtiger, die dingen van innovatek (ze zijn er ook van een ander merk, zien er hetzelfde uit) zijn veel sneller geplaatst, je kan ze goed vast maken en ik heb zo'n vermoede dat het ook beter koelt...
(ben van plan er een te gaan kopen... maarja 80euro.. :/, maar dan hoef ik me neit meer zo druk te maken over de airflow in mn case...)

Zou je een 6800GT ook kunnen koelen met alleen een normaal gpublokje en het geheugen pasief gekoelt laten (en dan hopen dat je airflow een beetje aardig is)?

/edit
@trancesetter (bellow)
mhh me too... maar je hebt er maar 1 nodig he, of heb je sli?
(IA voor dit product??... :9~ )

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 02-02-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik wil eigenlijk nog eens twee van die innovatek blokken kopen. maarja 70 + 74 euro is niet goedkoop om ff je graka te koelen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
ixl85 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:55:
Dom...niet dus, door elk blokje los te plaatsen op elke individuele chip weet je zeker dat je altijd 100% contact heb. In dat opzicht is zo'n constructie beter.
418O2 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:55:
dat trekt je pomp ook nooit, zoveel weerstand krijg je dan
Waar basseer je dat op? Met een lullige smack pomp ben je snel uitgespeeld ja, maar neem een sterke Eheim 1250 of zet 2 Eheim 1048's in serie en dan wordt het al snel een heel ander verhaal.

Het is natuurlijk nog even afwachten totdat er reviews verschijnen van die set. Persoonlijk vindt ik dit er veel leuker uitzien dan dan die über lelijke Innovatek blokken. Dan nog liever Dangerdan, maar ja die maakt maar weer 1 blok en niet voor de Ati liefhebbers.
sapientiea schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:04:
blabla... Oww en hoe ga je al die blokjes vast maken?? met lijm zeker....hehehehehe
Wel eens van wamte-geleidende tape gehoord?... :O

[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-02-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24

Maf

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:29:
Mijn bestelde wc-set:

[afbeelding]

Hoe heb je dat reservoir besteld? gewoon naar taiwan gemaild?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Demon_Eyez schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:39:
[...]
Dom...niet dus, door elk blokje los te plaatsen op elke individuele chip weet je zeker dat je altijd 100% contact heb. In dat opzicht is zo'n constructie beter.

[...]
Wel eens van wamte-geleidende tape gehoord?... :O
Eerst zeggen dat je perfect contact wil, en dan warmtegeleidende tape er op doen....
:O
Warmtegeleidende tape is echt niet zo geweldig hoor...
Dan kan je nog beter 1 groot blok hebben met pasta op je mem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de afmetingen van geheugenchips? 10 bij 10 millimeter?

Dan wordt het wel een gepriegel met waterblokjes van ook 10 bij 10 millimeter.
En ze worden er gewoon opgeplakt - met thermische tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
ixl85 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:50:
[...]

Eerst zeggen dat je perfect contact wil, en dan warmtegeleidende tape er op doen....
:O
Warmtegeleidende tape is echt niet zo geweldig hoor...
Dan kan je nog beter 1 groot blok hebben met pasta op je mem...
Op een niet onderbouwde post van sapientiea heb ik geen zin om er verder technisch en serieus op door te gaan wat dan wel beter is. Lijkt me duidelijk dat warmte tape behoorlijk suckt, hoef je aan mij uit te leggen.

Zelf zou ik het doen met een mix van Arctic Silver en Arctic Silver Adhesive. Gemixt dus zodat je de prut er ook nog kan afhalen, voordat er meteen geblaat wordt dat je blokjes anders toch permanent vastzitten

Vooral die mensen die bang zijn voor hun weerstand, heb je deze niet gezien :+ :
Afbeeldingslocatie: http://zfz.com/pictures/jpg/pcspecs/spec02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zfz.com/pictures/jpg/pcspecs/spec03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zfz.com/pictures/jpg/pcspecs/spec04.gif
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:55:
Weet iemand de afmetingen van geheugenchips? 10 bij 10 millimeter?

Dan wordt het wel een gepriegel met waterblokjes van ook 10 bij 10 millimeter.
En ze worden er gewoon opgeplakt - met thermische tape.
maten zijn 15x15mm wat de blokjes zelf betreft

[ Voor 30% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-02-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Demon_Eyez schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:39:
[...]
Waar basseer je dat op? Met een lullige smack pomp ben je snel uitgespeeld ja, maar neem een sterke Eheim 1250 of zet 2 Eheim 1048's in serie en dan wordt het al snel een heel ander verhaal.
ik doelde op de RAM cooling. Dat zijn toch bikkelkleine blokjes (als het op 1 mem ding past). Daar kan nooit een groot kanaal in zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/AsEeL/Casemod/mod/mod/DSC04546.JPG

glukkig werkte ie nog na hem uit de socket gesnokt te hebbe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:48:
[...]

Koel je toevallig ook je gpu met water? (zo ja, dan ben ik heel geintresseerd in je temps met die setup) :)
Nog niet ... ik wil eerst ff kijken waar ik kom met de cpu alleen ... als die temps goed meevallen bestel ik er nog zo eentje bij

Innovatek Cool-Matic NV40

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/webwiper/gpucool.gif

I'll let ya know :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:52:
8)7
[afbeelding]

glukkig werkte ie nog na hem uit de socket gesnokt te hebbe :X
gebeurt wel vaker. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat je een waterblok veel steviger vastzet dan een normaal blokkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Maf schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:45:
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:29:
Mijn bestelde wc-set:

[afbeelding]

Hoe heb je dat reservoir besteld? gewoon naar taiwan gemaild?
Nope, es heel lief naar mijn pc-boer gelachen ... :p
Een papst-fan hierop en dat zal weeral wat schelen in temp :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Ram koelblokjes , zalje daarbij echt verschil merken alsje je Ram overclocked?
Kvind ze wel kikke :P kzou ze wel willen nemen als het de peformance een beetje omhoog schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot een paar maand geleden had ik een lianli servercase met wc setup erin.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/AsEeL/Casemod/Lian%20Li%20PC7323/New%20update%202/DSC02431.JPG
Dit was mijn 2de wc setup waar ik veel uit geleerd heb... Zoals die bix rechtsboven totale overkil was.
Gebeten door het beestje heb ik nu een nieuwe case en wc setup aangekocht na paar maanden zonder wc te hebben gezeten, bij freezing.nl

Ik ben begonnen aan mijn BIX 120mm rad in te bouwen
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/AsEeL/Casemod/IMG_2814.jpg
Zoals je kan zien is er nog wat werk aan de winkel maar dat zal niet lang meer duren :)
Ik plan van onder mijn rad het reservoir te bevestigen en pomp in de cdrom bays te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Demon_Eyez schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:01:
[...]
Vooral die mensen die bang zijn voor hun weerstand, heb je deze niet gezien :+ :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn radiator is niet echt standaard he... aangezien het een tank is die een paar meter onder de grond zit en vrij lage temps geeft ;) En hij heeft een flinke pomp eraan hangen ^_^
Dus de flow zal wel in orde zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:00:
Die Ram koelblokjes , zalje daarbij echt verschil merken alsje je Ram overclocked?
Kvind ze wel kikke :P kzou ze wel willen nemen als het de performance een beetje omhoog schroeft.
Normaal maakt het wel wat verschil, goede koeling op je ram van je videokaart bijvoorbeeld is nuttig wanneer je het voltage over je ram gaat verhogen. Het ram op mijn X800 XT doet nu bijvoorbeeld 1200MHz (ipv 1120MHz standaard), da's met koperen koelblokljes en een 80mm fan die voor een aangenaam briesje zorgt . Er zijn mensen met dezelfde kaart en WC-koeling op het ram ipv luchtlkoeling en die doen met gemak 1300MHz dmv van een vmod. Maar dan gaat er ook een hoger voltage doorheen, dat geeft meer warmte en dan komt die WC koeling dus goed van pas.
Vandread schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:20:
[...]

Zijn radiator is niet echt standaard he... aangezien het een tank is die een paar meter onder de grond zit en vrij lage temps geeft ;) En hij heeft een flinke pomp eraan hangen ^_^
Dus de flow zal wel in orde zijn :P
LoL! Die hele setup is niet standaard, maar dat bedoel ik juist. So what, als je denkt dat je flow minder gaat worden. Modden die zooi en zorgen dat het weer optimaal presteert. Zo blijf je lekker bezig :) Heel wat standaard WC-meuk die je bij de webschops kan halen kan je best nog wel wat optimalisren

Voor Aramdin, hier een paar plaatjes zoals m'n setup geworden is. Ik heb de meeste meuk dus in een externe kast naast m'n Xaser zitten."

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/demoneyez/kDSC01248.jpg
Glorix blauw past bij jouw :+

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/demoneyez/kDSC01262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/demoneyez/DSC01263.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/demoneyez/kDSC01251.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/demoneyez/kDSC01259.jpg
Als je goed kijkt zie je de twee Y-splitters. Links en boven op de foto zie je de twee rads.
Rechtsonder m'n tweede PSU die via een relais wordt geschakeld door m'n andere PSU in de Xaser kast.

[ Voor 26% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-02-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind bijvoorbeeld je xaser kast errug mooi. Het erge is alleen dat je er een extra kast bij hebt staan, die dus überlelijk is met dat reservoir dat uitsteekt boven de kast. Ik vind dat echt heel erg lelijk, en ook hoe die kabels in die tweede kast lopen had wel wat beter gekund.

Dit is niet echt mijn idee van creatief met ruimte en materialen omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik weet niet of je het weet.. maar we zitten in het watercooltopic in de DOC sectie... niet de casemol sectie :P
Hij laat tenminste iets creatiefs zien tov vele andere setups.
En wss nog met leuke resultaten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:55:
[...]

Nog niet ... ik wil eerst ff kijken waar ik kom met de cpu alleen ... als die temps goed meevallen bestel ik er nog zo eentje bij

Innovatek Cool-Matic NV40

[afbeelding]

I'll let ya know :p
Zou wel fijn zijn, je specs zien er namelijk vrijwel het zelfde uit (qua hitte makers), ben benieuwd wat ik moet verwachten... (vooral met die single 120mm fan rad)

En weet je toevallig of die pomp stil is? is wel aantrekkelijk! 900L en ook nog eens aantesluiten op 12volt! (waar heb je hem gekocht??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 05-10 19:39
Even mijn experimentje tonen, na aanleiding van een topic hier pas :P
Kheb dat ding toen gekocht met in mijn achterhoofd "AMD 64", meneer tweakstore kon wel een nieuw deksel bestellen :D....... Dacht dat ik er wel ff mee kon wachten..... NOT

RBX socket A en een Asus A8N SLI Deluxe

Zit perfect en muur vast

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~starr190/rbx/klein.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door T-Blizzard op 03-02-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:27:
[...]

Zou wel fijn zijn, je specs zien er namelijk vrijwel het zelfde uit (qua hitte makers), ben benieuwd wat ik moet verwachten... (vooral met die single 120mm fan rad)

En weet je toevallig of die pomp stil is? is wel aantrekkelijk! 900L en ook nog eens aantesluiten op 12volt! (waar heb je hem gekocht??)
Alles bij dezelfde pc-boer ... na meerdere reviews te hebben gelezen vernam ik dat ie muisstil is ... er wordt zelfs een geluidsdempend jasje bijgeleverd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
trancesetter schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:26:
veel geblaat...

Dit is niet echt mijn idee van creatief met ruimte en materialen omgaan...
Anders ga je verder in een casemod topic... :z
Btw, ik zie het nut niet helemaal van über opgeruimde kabeltjes in een kast die; punt 1, geen window heeft en nooit openstaat en punt 2, waar geen hardware in zit, waar een optimale flow over componenten is niet nodig is. Vind het veel belangrijker dat deze setup m'n A64 koel kan houden op 2950MHz
Vandread schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:13:
Ik weet niet of je het weet.. maar we zitten in het watercooltopic in de DOC sectie... niet de casemol sectie :P
Hij laat tenminste iets creatiefs zien tov vele andere setups.
En wss nog met leuke resultaten ook.
Thanx m8, jij snapt het tenminste! ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-02-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik snap wel dat dit een wc topic is, maar waarom zit er dan geen raam in de zijkant van de xaser? ik zie er toch echt een zitten. Ook de blauwe lampen en het uv-reactive spul in die wc-setup doen toch veel denken aan een casemod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Eigenwijs geboren.... de boel is vast wel gemod volgens de wetten van het casemodden :P maar we zitten nog steeds in het waterkoelingtopic aldaar geen discussies worden gehouden betreffende casemods.... anders zou die dat wel in het C&E forum hebben gepost ^_^
We leven in hokjes dus gij zult conform de hokjes leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Zullen we dr maar een eind aan breien?

Conclusie is dus: dit is WC, discussie over uiterlijk horen in CME :*)

Ontopic:

Ik heb sinds kort de Bigwater van Thermaltake, ff om mee te beginnen en dan kan die later in me server. Ben best onder de indruk van dit kleine apparaat. Temps daalden met + 10 graden, en dan praat ik nog niet over de reductie in het geluidsniveau.

Voor mijn 'normale' pc moet iets professionelers komen en vooral stabieler (qua inbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
trancesetter schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:51:
Ik snap wel dat dit een wc topic is, maar waarom zit er dan geen raam in de zijkant van de xaser? ik zie er toch echt een zitten. Ook de blauwe lampen en het uv-reactive spul in die wc-setup doen toch veel denken aan een casemod...
Man, ik heb het helemaal niet over die Xaser, maar over die externe kast! Jij begint zelf in je post over de kabelzooi in de TWEEDE kast te zeuren en daar reageer ik op.
Waar het om gaat is dat jouw opmerkingen en posts casemod gericht zijn en dat is in dit topic niet aan de de orde. Als je het topic een beetje volgt weet je dat ik die plaatjes heb geupload voor Aramdin om een voorbeeld te geven hoe m'n dual rad en dual pomp setup is geworden.
Maar laten we er alsjeblieft over ophouden, wat een gezeur zeg!

Edit. terwijl ik dit schrijf zie ik net de post van Rekkie. Je hebt helemaal gelijk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-02-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje aan mensen die ervaring hebben met een eheim 1048.
Is dit pompje stil te noemen? Ik wil namelijk watergekoeld gaan ivm met geluid maar dan wel alles intern. En nu moet het niet zo zijn dat als ik ga slapen en mn pc staat nog aan, ik irritant gezoem of geratel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man wat een gezeur zeg over dat dit geen Casemod topic is. Typisch tweaker gezeik!

Anders kijk je het eerst even rustig aan, en als het niet ophoudt zeg je er dan wat van, ipv meteen in de mierenneuk-modus te schieten.

Kan me daar echt aan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik vind het goed dat er overal verschillende topics over zijn. En over dat hokjes gebeuren is een groot deel waar, al vind ik wel dat je gewoon ook eens je mening over iets mag geven wat bij elkaar hangt...

Zo vind ik waterkoeling en casemodding erg dicht bij elkaar horen, en dan post ik dat dus ook gewoon... Ik vind niet dat iedereen dan maar meteen moet gaan zeiken dat die een WC topic is. |:(

ben het dan ook helemaal met tweakkuiken eens. Jullie doen net alsof ik het hele topic volpost met casemodding stuff!!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:01:
Man wat een gezeur zeg over dat dit geen Casemod topic is. Typisch tweaker gezeik!

Anders kijk je het eerst even rustig aan, en als het niet ophoudt zeg je er dan wat van, ipv meteen in de mierenneuk-modus te schieten.

Kan me daar echt aan irriteren.
offtopic:
^^
mee eens...
Volgende keer moet je gewoon de post van iemand quote'en in een willekeurig casemod topic, en er dan over gaan praten... :|

Er mag hier toch best iets gezegd worden over iemands systeem als hij daar pics van post? daar ga je toch geen ander topic voor openen oid...

En meteen die geirriteerde toon in die posts... :/ ik zit hier voor mn plezier, ik weet niet hoe het bij jullie is... maar soms twijfel ik...

Maargoed laten we rustig weer verder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ja maar hij zei dit en toen dit en hij is groot en ik ben klein en hij heeft wel snoepjes en pest mij de heeeeeele tijd ..... boehoehoehoe :'( :'(

En nu ontopic bitches }) }) gehehehe ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 03-02-2005 19:51 . Reden: Kom op mensen, we zijn toch oud en wijs genoeg?? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe SLI systeem maakt redelijk veel herrie, dus maar besloten om mijn eerste wc setje te bestellen :D

2X aquagraFX 6800
http://aquacomputer.de/
Afbeeldingslocatie: http://129.125.101.174/gpu.jpg

cuplex PRO
Afbeeldingslocatie: http://129.125.101.174/cpu.jpg

airplex evo 120
papst 12 cm fan
Afbeeldingslocatie: http://129.125.101.174/rad.jpg
met 10 mm aansluiting

Enkele vraagjes :)
Hydor L 20 Pro of 30? Ik hoef geen super koeling, als het maar voldoende is voor een sli systeem.
Er wordt niet aangegeven wat de diameter van de aquagraFX is. Weet iemand dit?
Hoe moet ik precies twee SLI kaarten op de slangen aansluiten en heb ik daarvoor Y stukjes nodig voor tussen de slangen?

Alvast bedankt.

amd 64 3200+ @ 2.6 ghz
asus A8N-SLI Deluxe
(2X) XFX 6800GT SLI
1GB corsair value pc3200
200 gb Maxtor diamondmax 10
Aopen DUW1608 16X dvd r/rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
2x SLI + AMD64? ... zoveel warmte wil je verwijderen met een 120 mm rad? Lijkt mij nogal krapjes, liever een 360mm rad :)
Hydor zijn wel aardig maar als je echt serieus bent neem je een eheim 1048 (1250 zou wel aan te raden zijn imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:04:
2x SLI + AMD64? ... zoveel warmte wil je verwijderen met een 120 mm rad? Lijkt mij nogal krapjes, liever een 360mm rad :)
Hydor zijn wel aardig maar als je echt serieus bent neem je een eheim 1048 (1250 zou wel aan te raden zijn imho)
2X 120 zal dan toch wel genoeg zijn?

verder zie ik dat de eheim 1048 minder l/h heeft dan de L20.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:16:
[...]

Ik vind de Hydor L20 een perfect pompje , heb em zelf ook , nog geen probs mee gehad (voor de paar dagen dattik hem heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:16:
[...]

- betreft het rad: zoek uit hoeveel watt je setup afgeeft en vraag aquacomputer hoeveel watt een rad aan kan met 2 van die zwakke fannetjes en neem dit met een klein korreltje zout aangezien ze wellicht wat positiever zijn dan in het echt. :)
- de 1048 is sterker en dumpt minder warmte in het water, die l/uur zijn ongelimiteerd dus als er niets in de weg zit in tegenstelling tot hoe een WC installatie werkt ;) , de opvoerhoogte die sterker is van de eheim helpt meer in zo'n opstelling. Tevens is de eheim van hogere kwaliteit.
Eheim 1048 600 L/uur 150 CM 10 W
Hydor L20 700 L/uur 135 CM 14 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AquagraFX heeft G1/8 aansluitingen (ff checken), ja dus! Die 6800GT kaarten dumpen een hoop warmte in het circuit, dus 1x120mm is denk ik wat weinig, maar het zal wel gaan. De temperaturen zullen niet onder de 40C komen schat ik.

Hie je die SLI aan moet sluiten.... Ik denk dat je daar het beste achter komt door het te proberen. Je hebt sowiso de hoek-connectoren nodig, want met de rechte connectoren heb je een kast van 30cm breed nodig :) Ik denk dat je het beste zo kan aansluiten:

rad->GPU1->CPU->GPU2->chipset->pomp->res

Want om GPU1 naar GPU2 te verbinden lijkt me bijna onmogelijk. Het zal wel een kabelsalade worden.
/edit: 360mm lijkt me weer wat overdreven. Ik koel mijn dual Xeon bakje met 6800GT met een 240mm radiator van aquacomputer en de temps zijn super ok. 360 is echt overkill, tenzij je zonder fans wilt werken.

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 03-02-2005 23:39 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.