[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.334 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken ook mijn eerste wc ingebouwd in een wavemaster , en ben er echt heel tevreden mee !! Ik heb gekozen voor alle spullen van swiftech . De temps zijn idle rond de 29 en load 38 . Ik heb als rad. een black ice extreme 2 met 2 papst fannen erop staan.
Zowel de cpu als vga zijn flink geclocked !!

kijk op www.fiddy.nl voor wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:37:
AquagraFX heeft G1/8 aansluitingen (ff checken), ja dus! Die 6800GT kaarten dumpen een hoop warmte in het circuit, dus 1x120mm is denk ik wat weinig, maar het zal wel gaan. De temperaturen zullen niet onder de 40C komen schat ik.

360mm lijkt me weer wat overdreven. Ik koel mijn dual Xeon bakje met 6800GT met een 240mm radiator van aquacomputer en de temps zijn super ok. 360 is echt overkill, tenzij je zonder fans wilt werken.
Bedankt voor de info :)
Ik ga maar voor 240 om zeker te zijn van een degelijke koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou om een 10mm fitting bij een Hydor L30 een 8x1 mm slang passen?

Of weet anders mischien waarik een Eheim Compact 600 kan halen bij een NL shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

Zou mijn single rad dit trekken ( Black ice pro - 1/4 )
Cpu ( P4 prescott@3.52gig met 1.45 vcore )
Gpu ( Geforce 6800GT@Ultra )

Of kan ik er beter een dual 80mm rad bijnemen:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1571
Zoiets...

Of kan ik beter in 1x gaan voor dual 120mm rad.

Ik heb nu alleen met CPu gekoeld met die radiator en me cpu is 38 idle en 45 stress.

Mijn complete setup:
Hydor 20l
Zalman ZM-WB2
Black Ice pro
Silicon slangen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk waterblokje heb ik nodig voor een asus sli 6600 GT video kaart in een koper circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is me Alphacool WC setje binnengekomen :9

Alles is zonder problemen geinstaleerd en hij draait mooi. Alleen heb ik nu wel een probleempje, en dat is dat me beeldscherm nu een beetje trilt :? Dat kom dus door dat pompje (Eheim).

Dit is het pompje dat ik heb :

http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=132&art_id=15115

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, en mischien ook een oplossing. Me pc kan ik niet veel verder van me monitor afzetten namelijk. En m'n aluminium case schermt het pompje dus niet genoeg af :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ik denk eerder dat het pompje stort met je hardware in je kast.
dus verplaats je pomp en kijk of het verandert.

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikman schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:11:
ik denk eerder dat het pompje stort met je hardware in je kast.
dus verplaats je pomp en kijk of het verandert.
Als ik de kast een klein stukje verder van de monitor afzet, dan wordt het al iets minder. Dus het heeft toch met de afstand van pomp tot monitor te maken lijkt mij.

Mischien kan ik een stuk buis kopen waar die pomp+reservoir previes in past. Maar toch raar dat dit gebeurt, want veel mensen hebben de kast gewoon naast het beeldscherm staan.

Mischien zijn die aparte Eheim pompjes (dus zonder reservoir ) wel beter beschermd tegen die straling. Of m'n monitor is er erg gevoelig voor, want als de magnetron aanstaat ( zit nog een muur tussen ) dan trilt m'n monitor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:38:
Ik heb ff een vraagje aan mensen die ervaring hebben met een eheim 1048.
Is dit pompje stil te noemen? Ik wil namelijk watergekoeld gaan ivm met geluid maar dan wel alles intern. En nu moet het niet zo zijn dat als ik ga slapen en mn pc staat nog aan, ik irritant gezoem of geratel hoor.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sorry, geen ervaring, maar wat ik wel weet is dat geluid natuurlijk relatief is. Aangezien het een populair pompje is, zal het geen drama zijn in ieder geval.

Ik heb mijn pomp (hydor) ingewikkeld in een soort foam. Niet dat het pompje zelf geluid maakt, maar om de kast te beschermen tegen resonantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:19:
Zou om een 10mm fitting bij een Hydor L30 een 8x1 mm slang passen?

Of weet anders mischien waarik een Eheim Compact 600 kan halen bij een NL shop?
Anybody :P

Kvin het wel een leuk pompje met zn 1200L/U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:01:Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, en mischien ook een oplossing. Me pc kan ik niet veel verder van me monitor afzetten namelijk. En m'n aluminium case schermt het pompje dus niet genoeg af
Had ik ook last van. Ik heb een oude trafo gesloopt en het weekijzer van de kern om mijn Eheim 1046 gewikkeld (is moeilijker dan het lijkt). Nu heb ik geen last meer en ben ik ook gerust dat de data op mijn harddisks blijft staan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:35:
[...]

Had ik ook last van. Ik heb een oude trafo gesloopt en het weekijzer van de kern om mijn Eheim 1046 gewikkeld (is moeilijker dan het lijkt). Nu heb ik geen last meer en ben ik ook gerust dat de data op mijn harddisks blijft staan.
Goed om te horen dat het iig op te lossen is. Alleen heb ik dus het pompje in het reservoir zitten, en om daar nou iets om te wikkelen lijkt me er niet echt netjes uitzien. Nou weet ik ook niet hoe dat weekijzer er uit ziet hoor. Maar ik zat meer te denken aan een buis die ze in de bouw wel gebruiken. Het beste zal denk ik een buis zijn van lood, maar die bestaan niet denk ik. Zal eerder ijzer of koper ofzo worden. En dan een breed en kort stukje buis, maar wel me dezelfde hoogte als het reservoir zodat ie er mooi omheen valt.

Toch zonde, want ik vind dat pomp+reservoir ding er nog wel aardig uitzien. Ow en als het je hardeschijf zou aantasten, dan zullen wel meer mensen daar last van hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:46:
[...]

Toch zonde, want ik vind dat pomp+reservoir ding er nog wel aardig uitzien. Ow en als het je hardeschijf zou aantasten, dan zullen wel meer mensen daar last van hebben denk ik.
Je kan ook proberen om op je zijpaneel een grid aan te leggen, en zo de straling afschermen, zou meoten werken!

En je hd's moet je je niet druk om maken, heeft een maand of 4 geleden nog op de FP gesstaan dat ze tegen straling kunnen en dat al dat gebazel over dataloss door straling nep is...

zelf heb ik hier ervaring mee...
heb een Maxtorschijf voor meer dan 6 maanden langs een subwoofer (non shielded) laten liggen..
Na 6 maanden deed ik hem in mn computer, en er was niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet mischien iemand wat over deze set?

Afbeeldingslocatie: http://www.1a-cooling.de/produkte/set-blacklord/images/blacklordset240-eheim_shop_800.jpg

De 1A cooling blacklord 240??

Ik vind de set er goed uit zien , isdie mischien beter om te kopen in plaats van alles los (kommik boven de 200 uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat kan best zijn, maar ik slaap nu iig wel wat geruster :) Het ziet er niet echt mooi uit bij mij, maar de pomp zit bij mij niet in het zicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.demon.nl/pomp.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.demon.nl/pomp1_sm.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alje alleen de proc wilt koelen , is dat een single 120mm rad genoeg?

Afbeeldingslocatie: http://atro.nl//images/kt03entry.jpg

zoiets.

of de Bigwater set

Afbeeldingslocatie: http://atro.nl//images/bigwater.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
voor alleen je cpu is een sinlge 120mm rad wel voldoende

zelf had ik tot een tijdje terug mijn cpu en gpu gekoelt met een single rad (black ice 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ene goede watercool spul site? waar je ook goedkopere 120mm fans heb?

Want ik heb op 1 site 120mm fans van 8 euro , en op de een andere site weer 15 euro , maar daar hebben ze wel weer de radiator die ik wil hebben.. sigh..

Ik wil een rad waarop 3, 120 fans op kunnen (xtreme OCin :P) en de Sharkoon 120mm fans , maar ook weer andere kleinere dingetjes (neem slangeklemmetjes, beschermdingetjes etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:32:
Heeft iemand ene goede watercool spul site? waar je ook goedkopere 120mm fans heb?

Want ik heb op 1 site 120mm fans van 8 euro , en op de een andere site weer 15 euro , maar daar hebben ze wel weer de radiator die ik wil hebben.. sigh..

Ik wil een rad waarop 3, 120 fans op kunnen (xtreme OCin :P) en de Sharkoon 120mm fans , maar ook weer andere kleinere dingetjes (neem slangeklemmetjes, beschermdingetjes etc etc)
*kuch* http://www.tweakers.net/pricewatch
Denk er wel aan dat een goedkope fan ook het belangrijkste voordeel (IMHO) van waterkoeling om zeep kan helpen; stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zoals hierboven ook gezegt word, zeker niet besparen op fans, je kan het beste een wat duurdere papst nemen, die zijn van alle fans het stilst

zelf heb ik een el-cheapo delta fan, en die maakt op 7 volt nog het meeste lawaai van mijn systeem, wil em ook zeker gaan vervangen door een papst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem 120 mm fans met max 30 DB , 2000 toeren dan ofcourse.

ik probeer een zo goed mogelijke set te maken van 200 euro MET verzend kosten.
ik wil het liefst een rad waar 3 120mm fans opkunnen , want ik wil dik OCen en later nog mn 6600/6800 in SLI er mee koelen.(dat word dan proc/nb/2x vidkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:34:
ik neem 120 mm fans met max 30 DB , 2000 toeren dan ofcourse.

ik probeer een zo goed mogelijke set te maken van 200 euro MET verzend kosten.
ik wil het liefst een rad waar 3 120mm fans opkunnen , want ik wil dik OCen en later nog mn 6600/6800 in SLI er mee koelen.(dat word dan proc/nb/2x vidkaart)
Dan vrees ik dat je met 200 euro niet ver zal lopen ... ik koel alleen mijn processor en kwam zonder zottigheden aan 250 euro (inclus 15 euro verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:41:
Weet mischien iemand wat over deze set?

[afbeelding]

De 1A cooling blacklord 240??

Ik vind de set er goed uit zien , isdie mischien beter om te kopen in plaats van alles los (kommik boven de 200 uit)
Ik heb de 5 1/4 bay set van deze firma en ik ben extreem tevreden over de prestaties. Lekker stil en een goed gekoeld systeem.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:43:
[...]

Dan vrees ik dat je met 200 euro niet ver zal lopen ... ik koel alleen mijn processor en kwam zonder zottigheden aan 250 euro (inclus 15 euro verzendkosten)
dittis alleen nog met CPU koeler , kleinere dingetjes zullen later besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon de 1A Cooling BlackLord240 set word , endat wat kleine spulletjes van freezing hardware , zoals een slangsnijderdje , watertoeving , PCI slot plaatje met gaatjes.

kommop ong op 210 euro uit met verzendkosten

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 21:27 . Reden: het is 240 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Razor.Timo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:40:
Zou mijn single rad dit trekken ( Black ice extreme - 1/4 )
Cpu ( P4 prescott@3.52gig met 1.45 vcore )
Gpu ( Geforce 6800GT@Ultra )

Of kan ik er beter een dual 80mm rad bijnemen:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1571
Zoiets...

Of kan ik beter in 1x gaan voor dual 120mm rad.

Ik heb nu alleen met CPu gekoeld met die radiator en me cpu is 38 idle en 45 stress.

Mijn complete setup:
Hydor 20l
Zalman ZM-WB2
Black Ice pro
Silicon slangen.
iemand? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ik denk persoonlijk dat je het beste voor de 2 x 120mm rad kan gaan...

maar gewoon ff kijken wat anderen halen met een dual rad en een single rad. met ong. dezelfde systeem als jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 17:17
David_p3 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:27:
Ik ben van plan binnenkort een WC-setup aan te schaffen

Dit alles moet een p4 2.6c s478, 9800pro en de 875p koel houden met oog op OC-en

Asetek CPU Cooler Antarctica
Asetek VGA Cooler DYO-VGA01/P2
Asetek Chipset Cooler DYO-NB01/P2
Opel Record E radiator ( 25cm X 16 X 5 ) geheel van koper (15mm buitenmaat)
2 X Papst 4412 F/2 GLL op de rad.
Eheim 1048
Artic silver 5 koelpasta.
reservoir nog niet aangedacht slangen idem (hebben jullie daar tips voor?)

Nou vroeg ik me nog een paar dingen af:
Maakt het uit welke aansluiting ik neem op de blokken 10mm of 1/2"?
Zijn dit riante blokken qua oc heb het topic doorgelezen en daar kwam ook de alphacool nexxos pro naar voren, welke is in dat geval beter voor mij
iemand?

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik heb in theorie een mindere koelingssetup en heb geen problemen met de temps oid. Ik heb dus 'slechts' een 120mm rad, dus ook dat moet geen probleem zijn voor je.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
Dankje ;)

Dus de maat van de aansluitingen op de blokken maakt niet uit voor de doorstroming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
David_p3 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:14:
Dankje ;)

Dus de maat van de aansluitingen op de blokken maakt niet uit voor de doorstroming?
Helaas wel : [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII[/rml]

Maar met een adequate pomp is dat geen probleem, en je hebt een dergelijke pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltake komt met een passieve radiator. Ik vind m wel verdacht veel op de reserator lijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0011rocket/cl-w0011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
offtopic:
Ik vond Thermaltake echt geweldig zo'n 1 tot 2 jaar geleden, maar de laatste tijd vind ik het toch behoorlijk minder worden.

Ze "jatten" gewoon alles wat een beetje succes heeft. Zo komen ze nu met een passive WC-koeler, net zoals de Zalman Reserator en ook met twee nieuwe behuizingen die gewoon regelrechte CoolerMaster CM-Stacker kopieën zijn, maar dan een beetje opgeleukt met een deurtje....

Ik vind Thermaltake tegenwoordig echt niets meer!

[ Voor 5% gewijzigd door TranceSetter op 06-02-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een single rad genoeg om je CPU + NB te koelen? natuurlijk willik ook kunnen overclocken (zo hoog mogelijk , AMD 3000+ S939) en daarbij normale temps (idle 30 ~ 35) isdat mogelijk dan?

En maakt een volledig uit kopervervaardigd rad veel verschil in temps?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
een single rad zal opzich wel voldoende zijn alleen zullen de temps denk ik wel wat hoger liggen dan jij wilt, ik schat (door te kijken naar mijn eigen systeem) dat je temps zo rond de 40 graden zullen uitkomen

het beste is iid een koperen rad te nemen, die koelen toch een stukje beter dan van alluminium

wil je betere temps dan die 40 graden neem dan een dual rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lullige is , ikzit op een budget , en een dual rad komt vrijwel gelijk boven de 200+ uit , ennik wil ofcourse wel goed spul hebben.

Budget is ong 170 ~ 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrislakenvelt
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33
hallo,

ik wil binnenkort ook een wc-setup kopen (ben een nieuwkomer), maar ik zit een beetje te twijvelen tussen de eheim 1048 en de hydor l30. Kan iemand me overtuigen 1 van de 2 te nemen? :D

En ik heb nog een vraag over de slang. Ik zie overal staan 10mm enzo, daarvan weet ik al dat dat de binnendiameter is van de slang. Maar om wat voor slangpilaar moet die heen? Ik zie overal 1/4" staan of 3/8". welke moet ik dan nemen?

alvast bedankt voor de antwoorden. :)

chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
je kan opzich prima draaien met een single rad, je temps zullen alleen een stukkie hoger zijn als met een dual rad

wat je ook kunt doen is nu een enkele rad nemen, en als je dan wat meer geld hebt er later nog een zelfde rad bij zetten, geeft wel iets meer weerstand dan een dual rad, maar met een eheim 1048 of beter zal er nog wel voldoende flow zijn

edit

@ chrislakenvelt

ik zou voor de eheim 1048 gaan, heb zelf een 1046 en die bevalt me nogsteeds erg goed, een 1048 geeft iig voldoende flow, en als je de pomp op rubberen schroeven zet is ie ook nog eens compleet onhoorbaar

volgens mij is ehiem ook een wat beter merk dan die andere pomp

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb een Eheim 1046 en een Innovatek Tank-O-Matic, met innvatek 8 / 10 mm slang.

Nu heb ik nieuwe slang gehaald, maar deze was 8 / 12, en past dus niet op die verbindingen (je doet zo een dopje over je slang en dan aandraait, zegmaar.

Nu wou ik gewoon aandruk aansluitingen
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1729-1724.gif

Die dus, maar welke maten moet ik hebben op mijn Res en pomp?(3,8" 1,4" enzo)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien kan 1 van jullie een watercooling zamenstellen voorme , ik het liefst een dual 120mm rad , en CPU koeler , das de enige eisen , ik zet mn budget op 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:55:
Mischien kan 1 van jullie een watercooling zamenstellen voorme , ik het liefst een dual 120mm rad , en CPU koeler , das de enige eisen , ik zet mn budget op 180 euro.
offtopic:
pas je taal een beetje aan voordat een modje je een waarschuwing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:55:
Ben je zo lui, of doe je zo lui?

Anyway, een beslissing moet je niet in een dag maken, denk er gerust even overna en bekijk wat spullen die jij graag in je set zou willen hebben. Maak je eigen keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, rustig maar, kben al zelf gaan zoeken naar wat goedkopere WC shops..

Is een dual rad voor een CPU + NB + vidkaart genoeg? (all OCed) of is dan beter een triple aan te raden?

Ik zit nu op verschillende site's zamen te stellen, alleen de hele tijd is de bottleneck de fans , die zijn zo duur (120mm fans) voor een dual kannik er gelijk weer 30 E bij doen en voor triple 45 ~ 50.
Kvind die triple rads zo mooi , maar zo duur met 3 fans, zouden 2 fans op een triple rad ook goed werken eigenlijk? endan mischien later een 3rde erbij doen.

Kheb btw mn budget opgeschroefd naar 210 ~ 220 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
een tripple rad lijkt mij een beetje overkill, niet alleen omdat het erg duur is maar ook omdat je aan een dual rad echt wel voldoende hebt + dat een tripple rad erg prijzig is, en aangezien je niet echt een hoog budget hebt zou ik gewoon voor een dual rad gaan, of eventueel zoals ik al eerder zei, een single rad en dan er later nog 1 bij zetten

als je de fans koopt ga dan zeker voor papst fans, ze zijn wel wat duurder maar het zijn wel de stilste fans, heb zelf een 120mm delta fan op 7 volt draaien, en de fan komt boven alles uit kwa lawaai, ga deze ook zeer binnenkort vervangen door een papst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die papst fans zijn volgens mij alleen maar stiller omdat ze ook minder toeren draaien , Sharkoon fans = 2000toeren , papst = 1600 toeren.

Kzat zelf dan mischien te denken aan deze set

Afbeeldingslocatie: http://www.1a-cooling.de/produkte/set-blacklord/images/blacklordset240-eheim_shop_350.jpg

op http://www.1a-cooling.de/

Dan + de NB koeler en PUR slang

intotaal 195 + 12 euro verzendkosten.

En dan komt er later een vid. kaart koeler bij (alsik hem te luidruchtig vind)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Snippertje op 07-02-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn slangen werden een beetje geel / groen, dus ik dacht aan algen. Zou wel al snel zijn want ik heb pas sinds vrijdag watercooling. En die draait volledig op demi-water, en daar onstaan minder snel algen in dan in gewoon water.

Maargoed, ik alles uitbouwen en een tijdje alles doorgepompt met schoonmaakazijn. Maar daarna hadden de slangen nogsteeds een andere kleur.
Toen heb ik 1 slang een tijdje in de bleekwater laten liggen, en daarna omgespoeld. En dat hielp ook niet :?

Toen alles maar weer ingebouwd en demi-water met een flinke scheut anti-vries erin, om algjes te voorkomen.

Alleen mijn vraag is nu, heb ik last van algen gehad of zijn m'n slangen gewoon verkleurd? Want als ik toch last had van algen, hoe krijg ik dat dan wel schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Heb je toevallig van zo'n UV-kleurig spul gebruikt? Dat trekt namelijk binnen no time in je slangen, en dan heb je dus voor nix van die doorzichtige dingen erin gepleurd....

Anders kan het ook komen door het anti-corrosiemiddel dat je gebruikt.

Vraag me trouwens ook af waarom je er anti-vries ingooit. Dat is dus helemaal niet nodig als je een normale WC-setup hebt, zonder andere dingen zoals peltiers oid. Als je alleen een radiator gebruikt om te koelen, dan kan het water nooit kouder worden als de kamertemperatuur waar de pc op staat, en ik neem toch aan dat die niet kouder is als 5 graden Celsius...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:53:
Heb je toevallig van zo'n UV-kleurig spul gebruikt? Dat trekt namelijk binnen no time in je slangen, en dan heb je dus voor nix van die doorzichtige dingen erin gepleurd....

Anders kan het ook komen door het anti-corrosiemiddel dat je gebruikt.

Vraag me trouwens ook af waarom je er anti-vries ingooit. Dat is dus helemaal niet nodig als je een normale WC-setup hebt, zonder andere dingen zoals peltiers oid. Als je alleen een radiator gebruikt om te koelen, dan kan het water nooit kouder worden als de kamertemperatuur waar de pc op staat, en ik neem toch aan dat die niet kouder is als 5 graden Celsius...
Ik heb een heeeel klein beetje voorgemengd anti--corrosie middel gebruikt. Echt 2 dopjes ofzo. Dus daar kan het denk ik niet aan liggen. UV-spul heb ik overigens niet gebruikt.

En die anti-vries, ik heb vaker op GoT gelezen dat anti-vries helpt tegen algen. Daarnaast is het ook een anti-corrosie middel. Dat staat tenminste op de verpakking.

Die speciale anti-algen spulletjes moet je dan namelijk weer bestellen, en ik had geen zin om daar op te wachten. Als iemand weet wat nu het best is tegen algen zou ik dat graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrislakenvelt
chrislakenvelt schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:18:
ik wil binnenkort ook een wc-setup kopen (ben een nieuwkomer), maar ik zit een beetje te twijvelen tussen de eheim 1048 en de hydor l30. Kan iemand me overtuigen 1 van de 2 te nemen? :D

En ik heb nog een vraag over de slang. Ik zie overal staan 10mm enzo, daarvan weet ik al dat dat de binnendiameter is van de slang. Maar om wat voor slangpilaar moet die heen? Ik zie overal 1/4" staan of 3/8". welke moet ik dan nemen?

owja. ik kies denk ik voor 8x1 (geen idee wat het inhoud), omdat dat het meest voorkomt met spullen die ik heb gekozen. Dus graag daar het antwoord op baseren. :)

Owja, doe ik er goed aan als ik innovatek neem? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrislakenvelt schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:39:
[...]

owja. ik kies denk ik voor 8x1 (geen idee wat het inhoud), omdat dat het meest voorkomt met spullen die ik heb gekozen. Dus graag daar het antwoord op baseren. :)

Owja, doe ik er goed aan als ik innovatek neem? :/
1/4 of 3/8 is schroefdraad , word volgens mij niet gebruikt om de maten van een slang weertegeven.
8x1 is 8 binnendiameter , 10 buitendiameter.

Hydor is geen slechte pomp , maar khoor van veel reacties dat het rotertje (of iets wat er inzit) kapot gaan , Eheim is duurzamer, Meestal hebbie in een normale WC cooling set al genoeg aan ong 600 ~ 800 l/u genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Meestal is het binnendiameter*wanddikte, dus in jouw geval 8mm binnendiameter met een 1mm wanddikte.
3/8" = 10mm pilaar (voor slangen met een 10mm binnendiameter) en met 1/4" wordt meestal de schroefdraad van de pilaar bedoeld (officieel is het G1/4 wat staat voor 1/4" gasdraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
als pomp zou ik ook eerder voor een eheim gaan dan voor een hydor, kost iets meer maar is wel beter, voor de meeste setups is een eheim 1048 prima (is 600l/u)

zelf draai ik met een eheim 1046 (300l/u) en dit geeft nog meer dan voldoede flow voor cpu en gpu, die 2 had ik er tot een tijdje terug mee gekoeld, heb nu een andere videokaart en dus alleen nog maar cpu watergekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrislakenvelt
Wow, thanks voor de super snelle reacties! _/-\o_

Is innovatek een beetje een goed merk voor waterkoeling? ik was sowieso van plan om daarvan het resevoir te nemen, maar voor de cpu en hd weet ik het nog niet, iemand een goeie tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Innovatek is een van de vooraanstaande bedrijven op het gebied van waterkoeling. Ze maken prachtig spul, en het werkt allemaal nog goed ook :P

De meeste dingen zien er mooi uit. Ik gebruik zelf ook het meeste van innovatek zelf, en dat is gewoon prachtig spul...

Heb zelf 2 VGA koelblokken van innovatek besteld voor mijn 9800xt. werken perfect!!! Enne owja, ik heb ook het reservoir van hun...

Ik kan het je echt aanraden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:03:
Innovatek is een van de vooraanstaande bedrijven op het gebied van waterkoeling. Ze maken prachtig spul, en het werkt allemaal nog goed ook :P
Hehe jah, check dit dan... :D

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/tassomatic1_152.jpg

http://www.webshop-innova...04/501424943e0e12720.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dat bedoel ik dus. Heb je dat al eens bij een andere fabrikant gezien??? :P

Maar ff serieus: die bekerwarmer werkt echt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
Ik ben van plan een WC-setupje aan te schaffen nou kan ik aan een 2dehands Eheim 1060 komen . Die pomp kan 2280liter/uur pompen is dat overkill?

Hij moet cpu vga en nb koel houden. P4 2.6 @ 3.2 9800pro @XT en een 875P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:28:
Dat bedoel ik dus. Heb je dat al eens bij een andere fabrikant gezien??? :P

Maar ff serieus: die bekerwarmer werkt echt! :D
werkt negatief.

je zet er immer een hete kop op, waar denk je dat die hitte in eerste instantie heen gaat? En hoe warm denk je dat het water wordt? Graadje of 30 HOOGSTENS. Nou, koffie van 30c is niet lekker hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien het meer een koelblok is , is het niet om je glas/beker cola te koelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
418O2 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:16:
[...]

werkt negatief.

je zet er immer een hete kop op, waar denk je dat die hitte in eerste instantie heen gaat? En hoe warm denk je dat het water wordt? Graadje of 30 HOOGSTENS. Nou, koffie van 30c is niet lekker hoor
Het was dan ook niet serieus bedoeld. sarcasme wordt zoiets tegenwoordig genoemd...

Maargoed, het is idd te koud om iets lekker warms te drinken en te warm om iets koud te houden. Het nut is ver te zoeken. Verder is Innovatek toch echt goed bezig met hun waterkoelingsspul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
Ik had laatst zo'n WC set gezien van Asetek voor Dual Xeon bakkies, heeft iemand ervaring hiermee?
En is een 1x120mm radiator + 700 L/u pomp wel genoeg om die Xeontjes wat koel te houden?
En nog iets, ze zetten erbij voor Xeon cpu's, maar passen die blokkies dan wel op de nieuwste Nocona's? want die zijn namelijk heel anders (qua bevestigingen rondom de cpu) dan de oude Prestonia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Als het goed is wel... de gaten enz. zijn volgensmij hetzelfde als de Socket 754 :)

Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Weet iemand goed GPU blokje voor een 6800GT? Die dangerden zijn iets te duur

trouwens weet iemand hoe het komt dat die hydor pomp zo ratelt?

[ Voor 31% gewijzigd door Snippertje op 08-02-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:36:
Weet iemand goed GPU blokje voor een 6800GT? Die dangerden zijn iets te duur

trouwens weet iemand hoe het komt dat die hydor pomp zo ratelt?
Innovatek ... ziet er degelijk uit voor een 80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:26:
[...]

Innovatek ... ziet er degelijk uit voor een 80 euro
zijn dat die grote? Die vind ik wel erg duur hoor. Wel mooi met die led, maar denk toch iets te duur. Iemand iets goedkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al blokjes voor de AGP versie van de 6600GT gespot? Ik heb nog geen luchtkoelers gezien die voor de AGP versie gemaakt zijn ( de vf700 past er wel op, maar is er niet voor gemaakt), dus ik heb niet veel hoop dat er wel waterblokjes voor gemaakt worden.

Ze moeten namelijk ook het geheugen dan koelen, want je hebt minder airflow over je mem als je de luchtkoeler vervangt voor waterkoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Weet iemand of het erg is als je cpu met waterkoeling 53 graden word?

Ik bedoel dus niet te zeggen dat de waterkoeling verkeert is aangesloten, maar mijn P4 prescott :r word met vcore 1.55 nogal warm 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Snippertje op 08-02-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
alom bekent dat de prescot warm word

maar 53
graden is niet iets om je druk over te maken
en zolang hij stabiel is zeker niet

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Razor.Timo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:45:
Weet iemand of het erg is als je cpu met waterkoeling 50 graden word?

Ik bedoel dus niet te zeggen dat de waterkoeling verkeert is aangesloten, maar mijn P4 prescott :r word met vcore 1.55 nogal warm 8)7
No offence, maar zou je niet eerst eens wat meer inlezen voor je gaat OCén? De boel kan ook kapot natuurlijk.

Over je temps: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Dit kun je zelf ook achterhalen door de FAQ te lezen en topics lezen over (te) hoge temperaturen. Dan zul je zien dat er vele manieren zijn om deze te verlagen (koelpasta hoeveelheid, intakes etc.).

Voor je dus hier je vragen dumpt, kijk eens wat je zelf al kan uitsluiten.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

RoamoR schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:53:
[...]

No offence, maar zou je niet eerst eens wat meer inlezen voor je gaat OCén? De boel kan ook kapot natuurlijk.

Over je temps: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Dit kun je zelf ook achterhalen door de FAQ te lezen en topics lezen over (te) hoge temperaturen. Dan zul je zien dat er vele manieren zijn om deze te verlagen (koelpasta hoeveelheid, intakes etc.).

Voor je dus hier je vragen dumpt, kijk eens wat je zelf al kan uitsluiten.

Succes ;)
Ik OC al een tijdje, maar ik dacht misschien dat met een WC ( heb ik nu nog niet zo lang ;) ) de temps niet al te hoog mochten worden ivm met slangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Razor.Timo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:09:
[...]

Ik OC al een tijdje, maar ik dacht misschien dat met een WC ( heb ik nu nog niet zo lang ;) ) de temps niet al te hoog mochten worden ivm met slangen...
Slangen? wat hebben, buiten het feit dat er water door de slangen stroomt, de slangen met temperatuur te maken?

Het gaat om de radiator en de ventilator die er op blaast en het koelblok e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Rekkie schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:27:
[...]

Slangen? wat hebben, buiten het feit dat er water door de slangen stroomt, de slangen met temperatuur te maken?

Het gaat om de radiator en de ventilator die er op blaast en het koelblok e.d.
Slangen zetten uit als ze warm worden. Ten minste dat is wat ik gehoord heb. Maar ik denk niet dat ze zo ver zullen uitzetten dat ze eraf vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Razor.Timo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:34:
[...]

Slangen zetten uit als ze warm worden. Ten minste dat is wat ik gehoord heb. Maar ik denk niet dat ze zo ver zullen uitzetten dat ze eraf vallen :)
Het enige wat ik heb meegemaakt is dat mijn slangen erg zacht werden, nadat ik een middagje HL2 had gespeeld zonder (dmv mijn Zalman fancontroller) mijn fans aan te doen 8)7 .

Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Razor.Timo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:34:
[...]

En wat heeft dat met de temperatuur te maken. (Ze zetten overigens niet uit hoor, ja onmeetbaar klein misschien, ze worden wel soepeler.)

edit:
Wat RoamoR zegt dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 08-02-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
@Razor.Timo

Ik heb van die knel-koppelingen, die (hoe kan het ook anders) knellen de uiteinden van de slangen af, dus zeker gezien het feit hierboven ook al gezegd: dat de slangen minimaal uitrekken, zal dat waarschijnlijke never nooit voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Oke, thnx voor de reacties. Hij word nu trouwens 51 stress met fan op 5v. Binnenkort krijg ik dual rad en dan koel ik GPU erbij. Cpu loopt nu op 1.55 vcore 3.67 gig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:41:
Heeft iemand al blokjes voor de AGP versie van de 6600GT gespot?
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/6600AGP_1_200.jpg
Ik weet niet of die al beschikbaar is, maar bij aquacomputer.de hebben ze hem wel in de prijslijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:28:
[...]

[afbeelding]
Ik weet niet of die al beschikbaar is, maar bij aquacomputer.de hebben ze hem wel in de prijslijst staan.
Cool!, had het niet verwacht. Hij is alleen wel 60 euro, maar ik weet nu iig dat het te krijgen is.

Tnx!

edit: Heej grappig, hij koelt de HSI bridge ook _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beschik binnenkort over een nogal grote case. Heerlijk, want ik heb inmiddels 6 harde schijven. Dat zullen er niet minder worden, eerder meer. Omdat ik steeds meer waarde ben gaan hechten aan stilte, heb ik wat geinvesteerd in geluidsdempende matten. Hierdoor wordt de noodzaak tot betere cooling + airflow wel wat groter. Nu wil ik jullie vragen even mee te denken.

Het betreft de volgende kast, de Chieftec CA-01B-B-SL. Hier even een afbeelding waarbij je een goede indruk krijgt van de indeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/chieftec_ca01_innen1.jpg

Ik wil de bovenste 120mm out benutten voor de bevestiging van een radiator+stille fan. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar mijn voorkeur gaat uit naar een Black Ice Pro of Black Ice Extreme. Het is de bedoeling dat de cpu (3200+) en northbridge (a7n8x) watergekoeld worden. Mijn voorkeur gaan uit naar de Frigus blokjes. Vrij goedkoop en prima resultaten. De videokaart wordt momenteel prima gekoeld met een Zalman dual heatpipe. Qua pomp/reservoir zat ik aan de Alphacool AGB-Eheim 1000 pomp te denken. Alle onderdelen beschikken over 1/4 schroefverbindingen, waar dan 10mm Tygon slangen op komen te hangen. Op deze manier heb ik een vrij betaalbare watercooling die het geheel redelijk stil zou moeten houden.

Mijn vragen:

- Radiator? Pro of Extreme? Verschilt niet heel erg veel in prijs, maar ik vraag me af of het in de prestaties goed te merken is.
- Pomp? Kan ik de pomp+reservoir op de bodem van de kast neerzetten. Ik las dat het reservoir zo hoog mogelijk moet, maar dit komt me nogal slecht uit.
- Verder nog opmerkingen? Shoot!

Even voor de info. De prestaties boeien me niet enorm (het moet niet onderdoen voor stille luchtkoeling natuurlijk). Het gaat vooral om stilte. Ik weet dat ik lagere temps behaal als de radiator koel met koude lucht van buiten de case, maar hier ligt mijn prioriteit niet.

• PilatuS
  • Niet online
@ Siertuin

als radiator zou ik voor de extreme gaan, die zal wel iets beter koelen dan de pro, en aangezien het kwa prijs niet veel scheelt zou ik de extreme kiezen

je kan de pomp en reservoir prima onderin de kast zetten, dat heb ik zelf ook en het werkt prima

ik kan je trouwens ook wel aanraden om je hd's op schuimrubber te leggen of ze vast te zetten met elastiek of iets dergelijks, bij mij liggen mijn hd's op schuimrubber wat enorm veel scheelt in de geluidsproductie

en aangezien je voor stilte gaat kan ik je ook wel een papst fan aanraden voor de radiator, deze kan je dan op 7 volt zetten waardoor ie enorm goed stil is

Verwijderd

Ik heb een vraag:
ik wil ook graag waterkoeling })
maar ben op zoek naar een kant en klaar setje (helemaal compleet)
die op een socket 775 kan.
ik wil rond de 100 euro uitgeven.
wie weet wat ik hiermee kan kopen?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:55:
en aangezien je voor stilte gaat kan ik je ook wel een papst fan aanraden voor de radiator, deze kan je dan op 7 volt zetten waardoor ie enorm goed stil is
Ik heb dus een papst fan, maar hoe zet ik die op 7 volt? Ik heb wel zo'n ding dat ik voor 12 of 5 kan kiezen, maar hoe krijg ik hem op 7? het is btw geen molex.

• PilatuS
  • Niet online
Razor.Timo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:20:
[...]

Ik heb dus een papst fan, maar hoe zet ik die op 7 volt? Ik heb wel zo'n ding dat ik voor 12 of 5 kan kiezen, maar hoe krijg ik hem op 7? het is btw geen molex.
je kan er speciale molex splitter voor kopen, maar wat ook kan is em gewoon op de molex aan te sluiten

plaatje komt er zo aan

edit : plaatje erbij, duurt alleen ff 5 min voordat ie zichtbaar is
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/H393RSWVD361

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 10-02-2005 15:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:11:
Ik heb een vraag:
ik wil ook graag waterkoeling })
maar ben op zoek naar een kant en klaar setje (helemaal compleet)
die op een socket 775 kan.
ik wil rond de 100 euro uitgeven.
wie weet wat ik hiermee kan kopen?
Heb je zelf wel een poging gedaan om te zoeken? ook zet je er niet bij wat je nu wilt, alleen waterkoeling. Als het je dus alleen maar om gaat dat het waterkoeling is, dan neem je de bigwater van thermaltake, voor 94,- in de pricewatch

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:27:
[...]

Heb je zelf wel een poging gedaan om te zoeken? ook zet je er niet bij wat je nu wilt, alleen waterkoeling. Als het je dus alleen maar om gaat dat het waterkoeling is, dan neem je de bigwater van thermaltake, voor 94,- in de pricewatch
ik ben dus opzoek naar een pomp, CPU koelblok, reservoir, slangen. en dat alles in 1 pakket (het liefste)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:35:
[...]

ik ben dus opzoek naar een pomp, CPU koelblok, reservoir, slangen. en dat alles in 1 pakket (het liefste)
dan zou je bijna die bigwater wel moeten nemen, want voor 100 euro kom je niet echt verder dan dat

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:25:
[...]

je kan er speciale molex splitter voor kopen, maar wat ook kan is em gewoon op de molex aan te sluiten

plaatje komt er zo aan

edit : plaatje erbij, duurt alleen ff 5 min voordat ie zichtbaar is
[afbeelding]
maar mijn papst sluit ik gewoon aan op me mobo,. Het is geen molex stekkertje, Kan het dan ook?

• PilatuS
  • Niet online
je kan em toch gewoon strippen en dan op een molex aansluiten toch :?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

ja dat kan opzich wel. Maar dat ding heeft een 12V een ground een zo'n regel dingetje. Welke moet ik dan aansluiten?

• PilatuS
  • Niet online
ik neem aan dat ie 3 draden heeft, waar van er 1 voor rpm monitoring is, die draad kan je gewoon los laten liggen, en de andere 2 kan je aansluiten zoals op het plaatje een stukje naar boven

dan zal het gewoon moeten werken

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:38:
ik neem aan dat ie 3 draden heeft, waar van er 1 voor rpm monitoring is, die draad kan je gewoon los laten liggen, en de andere 2 kan je aansluiten zoals op het plaatje een stukje naar boven

dan zal het gewoon moeten werken
dus de 12 op de 12 en de ground op de 5?

• PilatuS
  • Niet online
de rode draad van de fan op de gele draad van de molex

en de zwarte draad van de fan op de rode draad van de molex

als ze andere kleuren hebben dan zwart en rood, dan kan je beter ff nog niets doen, want ik weet dan niet zeker op welke ze moeten

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:53:

als ze andere kleuren hebben dan zwart en rood, dan kan je beter ff nog niets doen, want ik weet dan niet zeker op welke ze moeten
dan zal ik me vader wel laten nameten. Thnx iig.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Epsilon

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:53:

Wat dacht je van meten? Dan weet je alles zeker.

Mensen echt, meten=weten.

• PilatuS
  • Niet online
nou je kan toch op het plaatje zien een stukje naar boven wat wat is, daarvoor hoef je toch niet te meten :?

• TranceSetter
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:12:
nou je kan toch op het plaatje zien een stukje naar boven wat wat is, daarvoor hoef je toch niet te meten :?
Ja, maar als je niet welke kabels van de fan je op welke pool moet aansluiten, dan is het toch wel handig om ff te meten lijkt me zo!

Kan best dat de kabels van de fan andere kleuren hebben...

Verwijderd

trancesetter schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:25:
[...]

Ja, maar als je niet welke kabels van de fan je op welke pool moet aansluiten, dan is het toch wel handig om ff te meten lijkt me zo!

Kan best dat de kabels van de fan andere kleuren hebben...
Dan kijk je toch hoe de kabels zitten als je de fan op de normale manier aansluit? Desnoods vergelijk je de kabel met eentje van een fan die wel de normale kleuren heeft qua kabels.

Denk niet dat de kabels in een andere volgorde zitten...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.