Toon posts:

ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.340 views sinds 30-01-2008

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 18:19
Salland Automatisering. Ik had hem 3 mnd geleden besteld. Nu was hij eindelijk binnen :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

steven2 schreef op 28 oktober 2004 @ 00:20:
[...]

Salland Automatisering. Ik had hem 3 mnd geleden besteld. Nu was hij eindelijk binnen :)
omg.... ja overal is het zo, wanneer gaat die productie eindelijk eens omhoog, de tering zeg. :(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:38

Aight!

'A toy robot...'

Ze zeiden over 2 weken.
Hopelijk hebben ze er op de HCC genoeg :), wat ik betwijfel maar jah. (ik heb gespaard :P)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 21:09

Pubbert

random gestoord

Ik verwacht dat er op de HCC wel genoeg te krijgen zijn, maar ik denk ook dat er veel vraag naar is, en dat ze zaterdag op de HCC best al eens op kunnen zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:04
Thund3r schreef op 28 oktober 2004 @ 10:25:
Ik verwacht dat er op de HCC wel genoeg te krijgen zijn, maar ik denk ook dat er veel vraag naar is, en dat ze zaterdag op de HCC best al eens op kunnen zijn.
Ik verwacht haast geen nieuwe generatie kaarten daar. En als ze er zijn zijn ze niet goedkoop. Veel mensen hopen op een x800xt of een 6800gt voor een afgeslankte prijs maar ik geef ze erg weinig kans.
Meestal worden er door de zaken die er staan overschot artikelen uit gegooit en ook veel oem spul.
Zolang er nog geen winkel is die een fatsoenlijke voorraad heeft ga ik er niet vanuit dat ze er op de hcc opeens wel massaal zullen zijn.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hmm HCC is al over 2 weken :P

De flipchips zouden deze week weer leverbaar moeten zijn :) Dan zouden de kaartjes toch over 2 weken wel beter leverbaar worden.

Dus als ze op de HCC niet goed verkrijgbaar zijn, dan de week(en) daarop wel verwacht ik.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 79835

CJ schreef op 27 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

Daarom stond het min of meer ook onder het kopje 'meer cijfers'. ;)

Het is wel een klein beetje interessant in het groter geheel, vooral als je weet dat nVidia een hele tijd lang (zeg maar jarenlang) altijd hoger genoteerd stond dan ATi. En ook interessant als je weet dat nVidia's totale marktwaarde eerst $4.3 biljoen was, maar nu $2.4 biljoen is, en ATi's markwaarde nu $4.3 biljoen is, terwijl het eerst iets boven de $5 biljoen zat. Beide zijn gezakt, maar nVidia is bijna gehalveerd in waarde.

Nu was ATi altijd al groter dan nVidia, maar op het gebied van desktop chips hebben ze jaren niets gedaan totdat ze met de Radeon serie kwamen. Voor die tijd was nVidia altijd zeer dominant op dit gebied. Maar je ziet dus dat de rollen nu compleet zijn omgedraaid op desktop gebied.

Yahoo Finance bericht:

[...]

http://biz.yahoo.com/bw/041027/275277_1.html
Maar dit laat je (bewust) weg?
The first is that in the highest of the high-end figures - Direct X 9 performance cards - Nvidia took 64% of the market with its GeForce 6800 parts, not an insignificant achievement. At the very low end, ATI took 99% of the market through cards like 9200s. The mid-range, such as Radeon 9700s and GeForce FXs, was pretty evenly split.
....
Nvidia's certainly has leadership at the high-end leadership, as the 6800GT card has consistently won awards from all number of magazines for being a great-value high-end card, and was spurred to success by its fit for Doom 3. The worth of the card to Nvidia can be seen by the fact that high-end sales last quarter - when the GeForce FX was taking on the 9800XT - had Nvidia at a measly 24% market share. Whichever way you want to look at it, Nvidia has made a pretty good come back from the FX debacle when it comes to the high-end.
Dus high end voor nvidia, de rollen zijn inderdaad omgedraaid.
Derek Perez, Nvidia PR head, told us that Nvidia was happy with its market share over the last quarter, since its strategic objective had been "to take back the high-end" in graphics cards sales. He continued by commenting that Nvidia's "leadership in the high-end is having a positive halo effect in the mid-range and mainstream", an effect which wasn't necessarily seen in this quarter.
Om verschillende redenen niet genoemd. :7

't Was eerst nog niet bekend toen ik het poste. :P

En een andere reden is dat de 6800 serie gewoon beter beschikbaar is dan de X800 serie, vooral als je kijkt naar de 6800LE, 6800, 6800GT. Dit zijn allemaal AGP kaarten die over één kam worden geschoren onder de noemer "high end". ATi moet het daarentegen maar doen met de X800Pro die in volume leverbaar is. Zowel de 6800U en X800XT PE zijn slecht verkrijgbaar dus tellen niet echt mee.

Tel daarbij op dat de aankondiging van Doom3 ook voor de nodige verkoopcijfers heeft gezorgd, terwijl geen enkele GITG titel uit was (HL2, RCT3, Tribes V etc). Niet vreemd dat het getal op dit moment voor de high-end anders ligt.

Ik kijk liever naar de cijfers die constanter zijn en die echt belangrijk zijn (de high end neemt namelijk maar een klein gedeelte van het totaal in).

nVidia weet de boel mooi recht te praten. :D Toen de NV40 reeks aangekondigd werd begin dit jaar vertelden ze dat hun doel was om de "overall leadership" weer over te nemen. Nu doen ze het ineens voorkomen alsof ze alleen gingen voor 'de high end leadership'. Wel grappig om te zien. :Y)

Komend jaar wordt interessanter. ATi released R500 (X-Box2 chip), R520 (R420 met SM3.0+), Nintendo Revolution chip. Ben benieuwd wat voor doorslag dit zal hebben op de marktaandelen. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• sjekneck
CJ schreef op 28 oktober 2004 @ 12:20:
Om verschillende redenen niet genoemd. :7
Zegt al weer genoeg over de betrouwbaarheid van je post :+
't Was eerst nog niet bekend toen ik het poste. :P
Mee eens dat kwam later pas uit (had wel netjes geweest als je dat ook poste of had ge-edit natuurlijk ;) )
En een andere reden is dat de 6800 serie gewoon beter beschikbaar is dan de X800 serie, vooral als je kijkt naar de 6800LE, 6800, 6800GT. Dit zijn allemaal AGP kaarten die over één kam worden geschoren onder de noemer "high end". ATi moet het daarentegen maar doen met de X800Pro die in volume leverbaar is. Zowel de 6800U en X800XT PE zijn slecht verkrijgbaar dus tellen niet echt mee.
Deels met je eens dat de beschikbaarheid van de 6800 serie net wat beter is op dit moment.
Maar...op wat voor feiten val je terug als je zegt dat alle 68xx kaarten daaronder vallen en slechts 1 Ati kaart? Het kan wel maar het zegt ook wel weer wat over de klappen die Ati dan krijgt die omtrent het mythe verhaal x800.
En was het een paar maanden terug niet zo dat je zelf van de daken af brulde dat de x800 zulke super goede yields had en nvidia bij lange na niet eens in de buurt kwam?
[jokemodus]Merk er weinig van gezien de levering en de x800xtpe[/jokemodus]
Tel daarbij op dat de aankondiging van Doom3 ook voor de nodige verkoopcijfers heeft gezorgd, terwijl geen enkele GITG titel uit was (HL2, RCT3, Tribes V etc). Niet vreemd dat het getal op dit moment voor de high-end anders ligt.
Dus het heeft wel geholpen met de verkoop? Zijn hier feiten van? Las altijd dat iedereen dit tegensprak.
Ik kijk liever naar de cijfers die constanter zijn en die echt belangrijk zijn (de high end neemt namelijk maar een klein gedeelte van het totaal in).
En aan wie is het om te bepalen welke cijfers belangrijk zijn? Als je een betere start hebt en direct goed verkoopt lijkt me dat al een hele sterke troef voor de rest van de verkoop van diezelfde serie.
En dan nog het was toch zo dat king in de highend de midrange toch zo goed liet verkopen? Lijkt me zeer belangrijk deze cijfers dus.
nVidia weet de boel mooi recht te praten. :D Toen de NV40 reeks aangekondigd werd begin dit jaar vertelden ze dat hun doel was om de "overall leadership" weer over te nemen. Nu doen ze het ineens voorkomen alsof ze alleen gingen voor 'de high end leadership'. Wel grappig om te zien. :Y)
Ja idd ook grappig dat Ati de snelste wou blijven en hier al flink veel moeite mee heeft, en weer val ik even terug op de super yields :P
En ook Ati maakt missers kijk maar naar de x600 serie die stap snap ik echt niet, hoe kun je nou zoiets midrange aanprijzen?
Wat beloftes aangaat enzo hebben ze zich allebei heerlijk smerig gemaakt hier is geen winnaar in overall :D
Komend jaar wordt interessanter. ATi released R500 (X-Box2 chip), R520 (R420 met SM3.0+), Nintendo Revolution chip. Ben benieuwd wat voor doorslag dit zal hebben op de marktaandelen. :7
Waarschijnlijk heeft dat wel invloed ja dat had het ook al voor nvidia bij de eerste x-box.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Die X600 is juist een geweldige move van ATi!
Lekker weinig researchkosten, toch veel van die kaartjes verkocht, tegen relatief hoge prijs!

Slim bedacht van ze!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Idd, ik denk dat die X300 en X600 kaartjes in erg veel OEM PC's zitten, zeker omdat ATi enkele maanden terug al 1 miljoen PCI-e GPU's had verkocht.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• shuogg
  • Laatst online: 29-12-2020
Thund3r schreef op 28 oktober 2004 @ 13:56:
Idd, ik denk dat die X300 en X600 kaartjes in erg veel OEM PC's zitten, zeker omdat ATi enkele maanden terug al 1 miljoen PCI-e GPU's had verkocht.
Jup, ook de PC van vandaag bij de lidl, X600 Pro :)
Ik denk dat de keuze voor dat soort dingen erg snel valt op kaarten als de X600 Pro. Niet te duur, maar ook geen baggerprestaties.

specs desktop | specs laptop

Argh, ik had een lange reply getypt op de post van Sjek, maar kreeg "page can no be displayed" toen ik het wilde versturen. :X En de back knop leverde ook niets op. :'(

Misschien typ ik het vanavond nog wel even opnieuw vanaf m'n werk.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat X300, X600 en X800 juist hele slimme producten zijn van ATi...

ATi heeft een heel groot VPU gedeelte (wat uit 3 teams bestaat) en ze hebben een groot R&D budget voor de ontwikkeling van nieuwe cores. X300, X600 en X800 kostten volgens mij echt heel erg weinig om te ontwikkelen.

X300 is 9600 op 0,11u met PCI-E
X600 is 9600 op PCI-E
X800 is turbo R300

Waar is dan de rest van de R&D resources heen gegaan? Ze zitten echt niet de hele tijd op hun kont te niksen of uit hun neus te vreten... en in de tussentijd hebben ze kaartjes op de markt gebracht die wel konden opboksen tegen de competitie zonder dat ze er al te veel tijd en geld in hebben hoeven stoppen. :7

[Voor 65% gewijzigd door CJ op 28-10-2004 15:45]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• sjekneck
CJ schreef op 28 oktober 2004 @ 15:39:
Argh, ik had een lange reply getypt op de post van Sjek, maar kreeg "page can no be displayed" toen ik het wilde versturen. :X En de back knop leverde ook niets op. :'(
Hehe Ken heppen af en toe,
Daarom probeer ik meestal me reacties niet kilomters lang te maken. Je kan ook voor je je post send ff copy paste doen heb zelf ook ervaring met lange reacties en opnieuw tikken ;)

De x600 is zeker voor ati zelf een makkelijk product daar ben ik het mee eens, ik doelde eigenlijk op de prestatie van de x600 die ik zelf voor deze generatie niet voldoen aan midrange. De x700 maakt een hoop goed.

• shuogg
CJ schreef op 28 oktober 2004 @ 15:39:

Misschien typ ik het vanavond nog wel even opnieuw vanaf m'n werk.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat X300, X600 en X800 juist hele slimme producten zijn van ATi...

ATi heeft een heel groot VPU gedeelte (wat uit 3 teams bestaat) en ze hebben een groot R&D budget voor de ontwikkeling van nieuwe cores. X300, X600 en X800 kostten volgens mij echt heel erg weinig om te ontwikkelen.

X300 is 9600 op 0,11u met PCI-E
X600 is 9600 op PCI-E
X800 is turbo R300

Waar is dan de rest van de R&D resources heen gegaan? Ze zitten echt niet de hele tijd op hun kont te niksen of uit hun neus te vreten... en in de tussentijd hebben ze kaartjes op de markt gebracht die wel konden opboksen tegen de competitie zonder dat ze er al te veel tijd en geld in hebben hoeven stoppen. :7
Hebben ze wel veel tijd nodig dan. Want de R520 wordt OOK weer zo'n kleine upgrade. Die R500 en R600 kunnen maar beter ERG goed zijn :+.

shuogg schreef op 28 oktober 2004 @ 16:11:
[...]

Hebben ze wel veel tijd nodig dan. Want de R520 wordt OOK weer zo'n kleine upgrade. Die R500 en R600 kunnen maar beter ERG goed zijn :+.
Hehe my thoughts exactly. 8)

Maar als je weet dat de oorspronkelijke R400 te hoog gegrepen was voor z'n tijd en daarom is uitgesteld... en als je ook nog eens weet dat R500 development zo goed als afgerond is (mensen uit het R500 team worden nu al overgeplaatst naar andere teams) en MS tevreden is over de prestaties... dan heb ik goede hoop. Zo niet... dan wordt het toch maar NV50 voor mij. ;) :+

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op 28 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

Hehe Ken heppen af en toe,
Daarom probeer ik meestal me reacties niet kilomters lang te maken. Je kan ook voor je je post send ff copy paste doen heb zelf ook ervaring met lange reacties en opnieuw tikken ;)

De x600 is zeker voor ati zelf een makkelijk product daar ben ik het mee eens, ik doelde eigenlijk op de prestatie van de x600 die ik zelf voor deze generatie niet voldoen aan midrange. De x700 maakt een hoop goed.
ATi wil een hele range voorzien van PCI-e kaarten, en het gat tussen de X300 en X700 zou gewoon te groot worden. Daar past de X600 mooi tussen. Zowel qua prestaties en prijstechnisch.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• SpankmasterC
  • Laatst online: 05-04 22:34
http://www.theinquirer.net/?article=19341

En nu klopt de line-up weer!
Klopt niet helemaal wat The Inq zegt. De X600Pro gaat minder dan $149 kosten aangezien de gewone X700 al zo veel kost. Een recente roadmap van ATi laat het volgende zien:

X800SE -> $299
X700XT 256 MB -> $249
X700XT 128 MB -> $199
X700Pro 256 MB -> $199
X700Pro 128 MB -> $179
X700 128 MB -> $149
X600Pro 128 MB -> $129
X300 -> $99
X300 SE -> $79

• collission
  • Niet online

collission

ik heb ff een rare vraag, hoe lang is die X800PRO? :?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

casemodderpoel schreef op 28 oktober 2004 @ 22:44:
ik heb ff een rare vraag, hoe lang is die X800PRO? :?
Het PCB is 18.7cm Het ijzertje aan de achterkant waar je vga in gaat niet meegemeten. Puur de lengte van het PCB dus....

[Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 29-10-2004 08:46]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Marco123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-04-2018
hoi, ik zou de winkel gistron eens in de gaten houden, die hebben radeon's x800xt's van powercolor, heb maandag 1 besteld en nu binnen :P .

• collission
  • Niet online

collission

Help!!!! schreef op 28 oktober 2004 @ 22:47:
[...]

Het PCB is 18.7cm Het ijzertje aan de achterkant waar je vga in gaat niet meegemeten.
dan gaat het echt net passen op m'n mobo met m'n NB-blok. :X

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De mediacenter drivers voor de x serie is uit!
zie ati.com

[Voor 3% gewijzigd door edgarf28 op 29-10-2004 13:32]

• sjekneck
Er is op de hoofdpagina een stukje over de x800se verschenen:
nieuws: ATi Radeon X800 SE 256MB op de testbank

originele link naar de becnhmarks:
http://www.digit-life.com/articles2/radeon/rx800-9.html#p18

Ik vind dat ze echt veels te veel voor deze kaart vragen zeker aangezien de 6800 non ultra er overheen walst alsof het niks voorstelt.
Jammer dat ze er niet meer van hebben kunnen maken.
Wat mij betreft domineert nvidia op midrange nu toch wel erg veel, ik hoop dat ze nog wat met de prijzen gaan spelen.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Vind het wel een slechte review, geen afbeelding, maar puur woorden, heb wel betere van digit-life gezien.

De peformance valt best tegen zie ik zo, maar ik wacht liever ff een uitgebreidere review mét plaatjes af.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sjekneck
Erg goed is hij inderdaad niet maar de resultaten waren te verwachten gezien de specs.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Ik ben behoorlijk benieuwd naar hoe de Asus Extreme AX800XT PE/2DHTV presteert. Het topmodel op PCI-express gebied van Asus.

Heb er tot nu toe nog vrij weinig over gehoord.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 18:33
@ de bovenstaande

Ik denk dat het dan geen AX800 word maar EAX800 omdat zo de PCI-E lijn van Asus heet.

offtopic:
Hier stond eerst iets doms van mij, excuses

[Voor 162% gewijzigd door XoReP op 30-10-2004 13:49]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Tijdens RCT3 install :P

Ruby lijkt wel een beetje op dat kreng van De zwakste schakel :P

http://www.thund3r.nl/images/overig/rctinstall.jpg

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• edward2
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Thund3r schreef op 30 oktober 2004 @ 18:45:

[afbeelding]
Je bedoelt dat lekkere wijf Chazia (oid) Mourali, ja viel mij een tijd geleden ook op.

Niet op voorraad.

• Anoniem: 9095
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hi ,

Ik ben van plan om deze videokaart te kopen ,MSI 800RX XT-VTD256 DDR PCI-E TV-OUT/DVI

Hebben jullie een idee wat het beste pci-express moederbord daar voor is?
Aangezien ik het liefs effe zou willen wachten met de aanschaf van DDR2 modules
zou ik er 1 willen kopen zonder die ddr2 latjes.
Weten jullie iets meer daar over?

Thnx

Anoniem: 18257

Ati laat volgens mij momenteel kansen liggen in de AGP line-up.
Mijn 9800pro is helaas overleden en ik vind het zonde om dezelfde terug te kopen.
Een upgrade is echter alleen mogelijk naar een x800 en die zijn direct > €400.
Tussen de 9800pro (van €200) en de x800 serie is niets te verkrijgen van ATI.
Je zou haast neigen naar een overstap naar nVidea. (zou jammer zijn, want ik ben uitermate tevreden over ATI).
Anoniem: 18257 schreef op 31 oktober 2004 @ 07:06:
Hopelijk wordt Rialto (de PCI-E -> AGP bridgechip van ATi) voor het einde van het jaar gelanceerd zoals de planning is. Dan zouden de AGP varianten van de X700 serie moeten verschijnen.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Een X800SE komt er wel in AGP vorm, zou eigenlijk al bijna beschikbaar moeten zijn, zal wel 299 of minder gaan kosten. Maar ik zou even enkele reviews afwachten.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
Anoniem: 18257 schreef op 31 oktober 2004 @ 07:06:
Mijn 9800pro is helaas overleden en ik vind het zonde om dezelfde terug te kopen.
Een upgrade is echter alleen mogelijk naar een x800 en die zijn direct > €400.
Tussen de 9800pro (van €200) en de x800 serie is niets te verkrijgen van ATI.
Je zou haast neigen naar een overstap naar nVidea. (zou jammer zijn, want ik ben uitermate tevreden over ATI).
haast neigen, dat is wel heel negatief zeg..... neem lekker een 6800le, hebbie nog kans dat je wat gratis pipelines kan unlocken :)

Anoniem: 18257

epo schreef op 31 oktober 2004 @ 12:26:
[...]

haast neigen, dat is wel heel negatief zeg..... neem lekker een 6800le, hebbie nog kans dat je wat gratis pipelines kan unlocken :)
Ja erg he. Maar om nou weer een 9800 te kopen is ook zonde denk ik.
Dus ik ga denk ik inderdaad een 6800 kopen. (die is iets meer "future-proof")

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 18:33
Ik had me ti4600 verkocht en wou dus een 9800Pro kopen maar later kreeg ik te horen dat hij niet meer leverbaar was. Uiteindelijk toch maar besloten een X800 Pro te kopen >:)

Bevalt me prima en eigenlijk een verstandigere keuze ;) Ik doe gemiddeld met me beeldkaarten 2 jaar en met de rest van me pc 1 jaar.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Anoniem: 18257 schreef op 31 oktober 2004 @ 18:56:
[...]
Ja erg he. Maar om nou weer een 9800 te kopen is ook zonde denk ik.
Dus ik ga denk ik inderdaad een 6800 kopen. (die is iets meer "future-proof")
Als ik je systeem zo bezie ben je nog steeds goed voorbereid op alle opkomende games op hoge settings te spelen, als ik jou was zou ik nog ff wachten totdat de R520 en nv47(?) kaarten op de markt komen (rond mei-junie).

Ik heb voor het moment een radeon 9700 pro op een A64 3200+ met 1 gig ram en dat is meer dan voldoende om alle games (behalve doom) 10x7 met 2x of 4x AA en 4x aniso te spelen. Ik zie niet in wat je meer van een grafische kaart kunt verwachten.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

oeLangOetan schreef op 31 oktober 2004 @ 21:13:
[...]

Als ik je systeem zo bezie ben je nog steeds goed voorbereid op alle opkomende games op hoge settings te spelen, als ik jou was zou ik nog ff wachten totdat de R520 en nv47(?) kaarten op de markt komen (rond mei-junie).

Ik heb voor het moment een radeon 9700 pro op een A64 3200+ met 1 gig ram en dat is meer dan voldoende om alle games (behalve doom) 10x7 met 2x of 4x AA en 4x aniso te spelen. Ik zie niet in wat je meer van een grafische kaart kunt verwachten.
Volgens mij heeft hij ff geen kaart, omdat zn 9800 kaduuk is :P wachten op de nieuwe reeks heeft dan erg weinig zin :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

http://www.spielerij.net/nieuws.php?newsid=319

Weer nieuwe Elder Scrolls Screenshots, vooral die onderste vind ik erg mooi, dit spel zou dus geoptimaliseerd zijn voor de R500? (Xbox2 GPU)?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:20

Phyxion

_/-\o_

Wat voor game is Elders Scroll? Is dat niet net zo iets als Myst IV?
Want dat zijn gewoon allemaal plaatjes hoor. Komt niet veel rendering bij te kijken...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 16:47

Dracul

Ooh yeah!

FnF schreef op 01 november 2004 @ 08:42:
Wat voor game is Elders Scroll? Is dat niet net zo iets als Myst IV?
Want dat zijn gewoon allemaal plaatjes hoor. Komt niet veel rendering bij te kijken...
Elders Scrolls is de titel van een serie van kwaliteits RPG-spellen waarvan het eerste deel is uitgekomen in 1994 met de titel "The Elder Scrolls: Arena".

Het laaste deel uit 2002 is genaamd "Morrowind" waarbij later ook nog twee uitbreidingen genaamd "Tribunal" en "Bloodmoon" zijn uitgekomen.
Ik ben zelf eigenlijk geen echte RPG-liefhebber maar na heleboel positieve reacties op dit spel uit mijn omgeving ben ik het gaan spelen en ik durf wel te zeggen dat Morrowind voor mij met grote voorsprong het beste spel is dat ik ooit gespeeld heb. Is natuurlijk heel persoonlijk maar ik game al wel vanaf mijn achtste en ben inmiddels 31 jaar dus reken uit. Het voordeel, of het nadeel is dat Morrowind meer cpu-afhankelijk is dan gpu-afhankelijk met het gevolg dat je haast geen verschillen ziet in fps tussen hoge resoluties en de iets lagere reoluties en ook tussen FSAA aan of uit. Voor mij is Morrowind dan ook lekker te spelen in een 1600x1200 resolutie met 4xFSAA en 16xAF. Moet wel zeggen dat ik een Amd64 processor en een oc X800 Pro heb.

De graphics van Morrowind zijn in 2004 nog steeds okay maar de enorme vrijheid van het spel en de mogelijkheid om keuzes te maken en zo je eigen persoonlijkheid een beetje in het hoofdpersonage te stoppen maken de game de topper die hij is. Dit spel is er in zijn eentje verantwoordelijk voor dat deze Fps-liefhebber van het eerste uur de gemiddelde Fps al gauw saai vind worden en ik ben bang dat zelfs HL2 voor deze gamer een teleurstelling gaat worden tenzij het de uitgebreide elementen van Deus Ex heeft of in iedergeval de stealth mogelijkheden van Far Cry. Maar goed we dwalen af.

Morrowind kost nog slechts een paar Euro dus voor heel weinig geld kun je de game zelf proberen. Ben je echt iemand van alleen maar actie dan zou ik de game niet kopen.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 19:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Thund3r schreef op 30 oktober 2004 @ 18:45:

[afbeelding]
Wel typisch deze reclame bij RCT3... want ik heb een Pro 9800.. en het spel hapert elke seconde..dit had ik niet toen ik tijdelijk een nvidia in m'n systeem had.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

evaarties schreef op 01 november 2004 @ 09:48:
[...]

Wel typisch deze reclame bij RCT3... want ik heb een Pro 9800.. en het spel hapert elke seconde..dit had ik niet toen ik tijdelijk een nvidia in m'n systeem had.
Dus het ligt meteen aan die 9800? Ik zou eerst een kijken of je alles drivermatig wel op orde hebt, hier draait het iig lekker soepel op mijn X800 :Y)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Zeus
  • Laatst online: 07:02
inderdaad thund3r, ik heb nog benches gedaan met mijn 9800Pro @ XT:
Althalus schreef op 29 september 2004 @ 14:20:
Volgens mij is dit spel onwijs GPU afhankelijk
Op mijn systeem, ondergeclocked, (133 mhz FSB Multiplier 10x) met een radeon 9800 XT loopt dit spel met 4x AA en 8x FSAA op 1024x768 en alle settings zo hoog mogelijk, bijna net zo hard als mijn CPU overgeclocked als een 3200+ (200 FSB x 11.0MP)

1800(?)+
Min: 9, Max: 33, Gemiddeld: 22.083
3200+
Min: 8, Max: 46, Gemiddeld: 24.383

Benchmark met FRAPS - Demo level, test run van 1 rit op de grote achtbaan

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• oeLangOetan
Thund3r schreef op 31 oktober 2004 @ 22:56:
[...]
Volgens mij heeft hij ff geen kaart, omdat zn 9800 kaduuk is :P wachten op de nieuwe reeks heeft dan erg weinig zin :P
|:( Ik moet weer leren de topics geduldig te lezen |:(

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 19:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Thund3r schreef op 01 november 2004 @ 10:02:
[...]

Dus het ligt meteen aan die 9800? Ik zou eerst een kijken of je alles drivermatig wel op orde hebt, hier draait het iig lekker soepel op mijn X800 :Y)
Nou, het lijkt mij te liggen aan de combinatie 4.10 + 9800 Pro etc.. het komt iig vreemd op mij over dat het met een Geforce prima werkte en nu hapert het elke seconde (en dan alleen dit spel).

Maar ik wacht nog even op 4.11

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

• Zeus
  • Laatst online: 07:02
er is al een beta 4.11
probeer anders de omega drivers of 4.8 / 4.9
www.google.nl
Zijn de drivers van je vorige videokaart wel goed verwijderd ?
Het zijn wel opzoek dingetjes. Om terug ontopic te komen:
-Is er nog nieuws omtrent Team Radeon en hun dual x800 ?
-Is er nog nieuws omtrent de 2e ronde van deze generatie kaarten?
-Heeft men enig idee wanneer de nieuwe generatie uit komt?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• oeLangOetan
R5xx nieuws op Beyond3D
Following the release of the Mercury Market share figures, ATI held and Analyst conference last week in which numerous point of ATI's business were discussed. Reports indicate that following the meeting Goldman Sachs have come back with numerous impressions of ATI's R5xx series, some of which are inline with elements that we've discussed before.

The reports state that ATI have confirmed they are due to launch their new architecture, the basis of the R5xx series, in the first half of 2005. Goldman also believes the architecture to be based on Shader 3.0 and be very focused on the memory interface and bus. The expectation is that GDDR4 memory technology will ramp in production in late 2005 and the memory interface will be compatible with it and be designed to scale to speeds of 1.2GHz (2.4GHz effective) over its lifetime.

Goldman also state that checks indicate that ATI have already taped out the products on TSMC's 90nm node. This goes against ATI's previous public statements that they were loath to transition to a new architecture at the same time as moving to a new process, especially as there appear to be no other products yet produced at 90nm from ATI - reports suggest that the high end product refreshes for R480 and R430 will utilise 130nm low-k and 110nm respectively. However, this is inline with ATI's CEO, Dave Orton's comments that they weren't sure how producible their Shader 3.0 architecture would be on 130nm and that they were looking to 90nm for it.

Interestingly Goldman also suggests that the first part may have a "relatively smaller die size" - presumably this is in comparison to R420. Moving from 130nm to 90nm can reduce die size by about 50% for a similar architecture, however ATI have previously suggested that the move from FP24 to FP32, as dictated for by Shader Model 3.0 for full precision in the Fragment Pipeline, would result in a 25% increase in transistors alone for the fragment shader ALU’s. Seeing as the fragment shaders are part of the largest element of the die, and the extra features for SM3.0, such as vertex texturing, will require many more transistors, it will be interesting to see what the performance composition will be like when it is ultimately announced. Should 90nm yields be favourable, though, a smaller die size could result in greater availability - an issue that has evidently plagued all high end parts based on 130nm in the current cycle.
Althalus schreef op 01 november 2004 @ 13:21:
er is al een beta 4.11
probeer anders de omega drivers of 4.8 / 4.9
www.google.nl
Zijn de drivers van je vorige videokaart wel goed verwijderd ?
Het zijn wel opzoek dingetjes. Om terug ontopic te komen:
-Is er nog nieuws omtrent Team Radeon en hun dual x800 ?
-Is er nog nieuws omtrent de 2e ronde van deze generatie kaarten?
-Heeft men enig idee wanneer de nieuwe generatie uit komt?
1. Nee. Ik heb het gevoel dat het gewoon een Alienware Video Array is met twee passief gekoelde overgeklokte X800XT PEs.

2. Nee. Er is officieel nog niets concreets bekend over de refresh.

3. Eerste helft 2005. Zie quote van oeLangOetan :)

Dus R500 en R520 hebben al tape-out bereikt op 0.09u. Wooohoooo. :) Dan hebben ze dus ongeveer een half jaar tijd om alles te tweaken en finetunen. En als de geruchten over Kaleidoscope (multi VPU ondersteunende IGP) waar zijn, dan zullen R520 (dan wel R600) daar wel helemaal op zijn voorbereid.

• oeLangOetan
CJ schreef op 01 november 2004 @ 14:34:
[...]

1. Nee. Ik heb het gevoel dat het gewoon een Alienware Video Array is met twee passief gekoelde overgeklokte X800XT PEs.

2. Nee. Er is officieel nog niets concreets bekend over de refresh.

3. Eerste helft 2005. Zie quote van oeLangOetan :)

Dus R500 en R520 hebben al tape-out bereikt op 0.09u. Wooohoooo. :) Dan hebben ze dus ongeveer een half jaar tijd om alles te tweaken en finetunen. En als de geruchten over Kaleidoscope (multi VPU ondersteunende IGP) waar zijn, dan zullen R520 (dan wel R600) daar wel helemaal op zijn voorbereid.
ff decoderen wat DB suggereert

1) "relatively smaller die size"
het meest interessante zinnetje van het hele artikel
• in afmetingen is de core kleiner dan de R420 (meer chips uit 1 wafer)
• het aantal transistors groter (wel het is ook 90nm) dan de R420 (die .13µ low-k is)

2) "Moving from 130nm to 90nm can reduce die size by about 50% for a similar architecture"
Grootte R420 = X met Y transistors
Dus als grootte R520 = X dan is het aantal transistors = 2Y ;)

3)
• van FP24 -> FP32 => +25% transistors
• Vertex texturing, FP blending, SM3.0+ ( }) ) => +25%

Het is overduidelijk dat de R520 slechts 16 pijplijnen gaat hebben en hij gaat tussen de 280 en 300 transistors bevatten.
De interne efficientie gaat er natuurlijk sterk op vooruit.

/edit
een revisie
R520 met 280-300 transistors => 5 quads
R520 met 250 transistors => 4 quads :9

[Voor 22% gewijzigd door oeLangOetan op 02-11-2004 10:31. Reden: hm iets klopte niet ;), geen dubbele negaties |:(]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

• Bruteorage
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2021
http://www.hardwareschott...nkframe&productid=1251166

Art. Nr. 6060 RADEONTM X800 SE 256 MB DDR TV-Out + DVI wist niet dat ze al se verkochten

• oeLangOetan
Bruteorage schreef op 02 november 2004 @ 10:31:
http://www.hardwareschott...nkframe&productid=1251166

Art. Nr. 6060 RADEONTM X800 SE 256 MB DDR TV-Out + DVI wist niet dat ze al se verkochten
Jammergenoeg worden er geen kloksnelheden voor de SE vermeld.

• sjekneck
oeLangOetan schreef op 01 november 2004 @ 21:03:
[...]

ff decoderen wat DB suggereert

1) "relatively smaller die size"
het meest interessante zinnetje van het hele artikel
• in afmetingen is de core kleiner dan de R420 (meer chips uit 1 wafer)
• het aantal transistors groter (wel het is ook 90nm) dan de R420 (die .13µ low-k is)

2) "Moving from 130nm to 90nm can reduce die size by about 50% for a similar architecture"
Grootte R420 = X met Y transistors
Dus als grootte R520 = X dan is het aantal transistors = 2Y ;)

3)
• van FP24 -> FP32 => +25% transistors
• Vertex texturing, FP blending, SM3.0+ ( }) ) => +25%

Het is overduidelijk dat de R520 slechts 16 pijplijnen gaat hebben en hij gaat tussen de 280 en 300 transistors bevatten.
De interne efficientie gaat er natuurlijk sterk op vooruit.
Ik ben toch benieuwd wat ze ervan maken op 90nm procedé. Intel heeft hier de grootste moeite dit heeft deels met hun layout te maken en ook met lekstroom dat nog altijd onopgelost is. Amd beheerst dit beter maar gaat hierin ook traag.
Tevens zal het de eerste keer zijn dat Ati een topproduct op een voor hun nog onbekend procedé gaat maken en hun concurent had hier al wat mindere ervaringen mee.
Nu Ati al aardig wat optimalisaties gebruikt zal het bij de r520 echt op hun hardwares skills aankomen want ik verwacht geen mega winst meer in de huidige optimalisaties die ze nu in de gebruikte tchnieken hebben.

Het toont ook aan dat shader 3.0 wel degelijk nuttig is (is het ook wel maar wordt nog steeds hard ontkent) anders zouden ze het helemaal overslaan, betekent dit trouwens dat ze nog een tijdje van 3dc afzien of een mix maken van beide technieken?

1 ding is goed duidelijk Ati gaat zwaar leunen op low-k en ze gaan toch overstag om shader 3.0 te implenteren wat opzich een goede zaak is want het leek er wat op dat Ati en nvidia de markt 2 kanten op liet gaan.

• sjekneck
oeLangOetan schreef op 02 november 2004 @ 10:34:
[...]

Jammergenoeg worden er geen kloksnelheden voor de SE vermeld.
Eigenlijk is de x800se een overbodig product. Hij is duur en niet snel genoeg om de 6800 non ultra te evenaren. Het is nu wachten op een x800 non ultra om het goed te maken.

• shuogg
sjek schreef op 02 november 2004 @ 10:49:
[...]

Eigenlijk is de x800se een overbodig product. Hij is duur en niet snel genoeg om de 6800 non ultra te evenaren. Het is nu wachten op een x800 non ultra pro om het goed te maken.
Maar idd de X800SE is een volkomen overbodig product. Verwacht ook niet dat die kaart het goed gaat doen.

[Voor 16% gewijzigd door shuogg op 02-11-2004 14:25]

• sjekneck
LOL goed gezien had het niet eens door :+

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 14:23

wvdburgt

MacOS all the way baby!

brengen ze die x600 en x700 niet uit op agp? niet voor mij maar voor veel vrienden zal een x700 wahthever een leuke upgrade zijn.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

sjek schreef op 02 november 2004 @ 10:46:
[...]

Ik ben toch benieuwd wat ze ervan maken op 90nm procedé. Intel heeft hier de grootste moeite dit heeft deels met hun layout te maken en ook met lekstroom dat nog altijd onopgelost is. Amd beheerst dit beter maar gaat hierin ook traag.
Tevens zal het de eerste keer zijn dat Ati een topproduct op een voor hun nog onbekend procedé gaat maken en hun concurent had hier al wat mindere ervaringen mee.
Ik ben ook benieuwd wat dit gaat opleveren, want een VPU is toch aardig wat groter dan een CPU. Het verschil met nVidia is natuurlijk dat ten tijde van de FX5800 het proces nog vrij jong was en TSMC er heel weinig ervaring mee had. ATi heeft toen heel slim gewacht totdat het productieproces wat rijper was.

TSMC heeft nu al zo'n 90 producten geleverd die op 0.09u zijn gefabriceerd, dus de ervaring is er nu al wel en zij kunnen ATi dus sneller helpen met het oplossen van problemen.
Nu Ati al aardig wat optimalisaties gebruikt zal het bij de r520 echt op hun hardwares skills aankomen want ik verwacht geen mega winst meer in de huidige optimalisaties die ze nu in de gebruikte tchnieken hebben.
Ze hebben met R300 al aangetoond dat ze zeker met iets vernieuwends kunnen komen dus ik heb er wel vertrouwen in. En ik denk dat de NV40 ze wel scherp houdt. :) En R420 is toch maar een 'stop-gap' oplossing om het gat tussen R300 en de R520 op te vullen. Net zoals R520 er is om het gat op te vullen totaan R600, want dat is natuurlijk de chip waar iedereen op zit te wachten met een compleet nieuwe architectuur.
Het toont ook aan dat shader 3.0 wel degelijk nuttig is (is het ook wel maar wordt nog steeds hard ontkent) anders zouden ze het helemaal overslaan, betekent dit trouwens dat ze nog een tijdje van 3dc afzien of een mix maken van beide technieken?
Dat SM3.0 niet nuttig is hebben ze nooit gezegd. Ze hebben alleen gezegd dat op dit moment SM3.0 hardware niet echt nuttig is. Tegen de tijd dat er full SM3.0 games zijn die heftig gebruik maken van dynamic branching en FP blending, zal zelfs NV40 dit als een slideshow afspelen. Dus vandaar dat ze zich deze ronde op SM2.0 performance hebben geconcentreerd.

3Dc daar gaan ze zeker niet van afzien. De eerste 3Dc titels beginnen nu uit te komen. De X-Box2 chip heeft zeker 3Dc aan boord. En Windows Graphics Foundation 1.0 ondersteunt ook 3Dc. Overigens staat 3Dc helemaal los van SM3.0.
1 ding is goed duidelijk Ati gaat zwaar leunen op low-k en ze gaan toch overstag om shader 3.0 te implenteren wat opzich een goede zaak is want het leek er wat op dat Ati en nvidia de markt 2 kanten op liet gaan.
Ik heb het vermoeden dat ATi liever voor SM4.0 was gegaan. De stap SM2.0 -> SM3.0 is eigenlijk hetzelfde als PS1.1 -> PS1.4. Voor beide geldt: Het was niet een opzienbarend grote stap, maar kon wel wat performanceboosts brengen mits goed geimplementeerd. Maar aangezien DX Next en Longhorn nog wel even op zich laten wachten is het moeilijk om hardware te maken die moet voldoen aan een standaard die nog niet helemaal vast ligt.

Maar goed, de hardnekkige geruchten zeggen dat R520 een SM3.0+ kaart zal worden en dus meer features ondersteunen dan alleen maar SM3.0. En als we Richard Huddy van ATi mogen geloven dan zal R520 wel genoeg power in huis hebben om @ full speed aan dynamic branching te doen.

Over de X800SE. Die is natuurlijk alleen interessant als je de overige 2 quads kan activeren. Dan heb je voor €299 een leuk kaartje.
lammmetak schreef op 02 november 2004 @ 15:17:
brengen ze die x600 en x700 niet uit op agp? niet voor mij maar voor veel vrienden zal een x700 wahthever een leuke upgrade zijn.
Volgens The Inq gaat ATi de 9800Pro in het mainstream segment drukken totdat de Rialto bridge chip gelanceerd is. Wel jammer als dat zo is, want zelfs de gewone X700 die $149 kost presteert beter dan de 9800Pro (tenzij je veel AA + AF gaat gebruiken). Laat staan dat de 6600GT wel in AGP vorm uit komt en die walst er helemaal overheen voor $199. Volgens The Inq kan het nog wel tot het eerste kwartaal duren van 2005 voordat er AGP versies uitkomen van de X700... maar goed... het is nog altijd The Inq... dus korreltje zout erbij. ;)

Maar goed ze komen altijd wel met sappige geruchten, zoals nu dat er een chipset aankomt (waarschijnlijk Kaleidoscope) met geintegreerde dual core support zou bieden. Dus zeg maar SLI maar zonder een connectorchip zoals nVidia dat nodig heeft. En het zal me niets verbazen als ATi er voor kiest om een soort van extra support ook al in te bouwen in R520, zodat-ie nog beter presteert in combinatie met de ATi moederborden.

Anoniem: 91469

edit: ik lees te weinig >_< sorry

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 02-11-2004 20:44]

• Maverick
  • Laatst online: 08:08
CJ schreef op 02 november 2004 @ 19:45:
[...]

Dat SM3.0 niet nuttig is hebben ze nooit gezegd. Ze hebben alleen gezegd dat op dit moment SM3.0 hardware niet echt nuttig is. Tegen de tijd dat er full SM3.0 games zijn die heftig gebruik maken van dynamic branching en FP blending, zal zelfs NV40 dit als een slideshow afspelen. Dus vandaar dat ze zich deze ronde op SM2.0 performance hebben geconcentreerd.

3Dc daar gaan ze zeker niet van afzien. De eerste 3Dc titels beginnen nu uit te komen. De X-Box2 chip heeft zeker 3Dc aan boord. En Windows Graphics Foundation 1.0 ondersteunt ook 3Dc. Overigens staat 3Dc helemaal los van SM3.0.
pardon? dynamic branching en FP blending dat zijn nieuwe dingen voor mij, kun je zeggen wat dit inhoudt? (liefst met link en visuele uitleg :) )
Ik heb het vermoeden dat ATi liever voor SM4.0 was gegaan. De stap SM2.0 -> SM3.0 is eigenlijk hetzelfde als PS1.1 -> PS1.4. Voor beide geldt: Het was niet een opzienbarend grote stap, maar kon wel wat performanceboosts brengen mits goed geimplementeerd. Maar aangezien DX Next en Longhorn nog wel even op zich laten wachten is het moeilijk om hardware te maken die moet voldoen aan een standaard die nog niet helemaal vast ligt.
SM4.0? en wat zijn daar dan weer de specificaties van?

(je ziet ik wil graag weten wat er allemaal aankomt :Y) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Gebruik onze goede vriend Google eens :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Maverick schreef op 02 november 2004 @ 20:54:
[...]

pardon? dynamic branching en FP blending dat zijn nieuwe dingen voor mij, kun je zeggen wat dit inhoudt? (liefst met link en visuele uitleg :) )
Simpel gezegd is dynamic branching het sneller maken van shaderverwerking door stukken code over te kunnen slaan. Dynamic branching controleert de flow van een programma. Normaal gesproken wordt alle shadercode verwerkt. Maar dynamic branching kan zeg maar de code starten en stoppen als het 'denkt' dat het efficienter kan. Dit is vooral handig bij hele lange shaders. Maar als dynamic branching niet goed wordt geimplementeerd zal het vooral op de huidige SM3.0 hardware zorgen voor een snelheidsvermindering ipv snelheidsvermeerdering. Vandaar dat ATi devs aanraadt om er voorzichtig mee om te gaan totdat R520 er is. ;)

Dynamic branching zorgt niet voor een betere IQ, maar is meer voor de performance.

FP Blending, oftewel floatingpoint blending, is ook een manier om dingen te versnellen zoals HDR (zie Far Cry patch 1.3). Voor bepaalde bewerkingen als transparantie of het toevoegen van licht in je framebuffer heb je FP Blending nodig. Verder kunnen lichtbewerkingen in 1 enkele pass gedaan worden.

Overigens... Zowel ATi als nVidia ondersteunen HDR, maar verschillende varianten. nVidia ondersteunt (ook) de OpenEXR HDR variant die op zowel FP16 als FP32 kan werken en waarvoor FP Blending nodig is. FP32 vreet echter nog te veel performance vandaar dat ze in Far Cry voor FP16 gaan. ATi ondersteunt alleen de DX variant van HDR en doet dit altijd op FP24.

Let wel: OpenEXR HDR is GEEN SM3.0 vereiste. Het is op dit moment een nVidia only feature.

nVidia heeft ergens geloof ik een pdf online staan waarin ze uitleggen waar FP Blending goed voor is.
SM4.0? en wat zijn daar dan weer de specificaties van?

(je ziet ik wil graag weten wat er allemaal aankomt :Y) )
De specificaties daarvan liggen nog niet vast. Maar als je in de first post kijkt van dit topic dan zie je het voornamelijk om 1 ding draait.. namelijk de Unified Shader Model. Er zijn geen aparte pixelshader en vertexshaders meer. Er is maar 1 shaderpool die alle shaderbewerkingen uitvoert.

Verder natuurlijk ook Virtual Memory, waar ATi al druk mee bezig schijnt te zijn.

Handige link om er meer over te lezen is: http://www.beyond3d.com/articles/directxnext/

Feel free om me te verbeteren als ik ergens de mist in ben gegaan met de uitleg. :7

R520 zal dus volledig SM3.0 ondersteunen plus waarschijnlijk nog wat extra dingen brengen die meer neigen richting SM4.0. R600 zal de eerste ATI kaart zijn die SM4.0 ondersteunt en deze zal gebaseerd zijn op de R500 core die in de X-Box2 komt.

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 02-11-2004 21:51]

• Maverick
  • Laatst online: 08:08
hm, dus niet meer eyecandy, maar vooral optimalisaties, das jammer, ik hou wel van eyecandy :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• oeLangOetan
CJ schreef op 02 november 2004 @ 19:45:
[...]
Ik ben ook benieuwd wat dit gaat opleveren, want een VPU is toch aardig wat groter dan een CPU. Het verschil met nVidia is natuurlijk dat ten tijde van de FX5800 het proces nog vrij jong was en TSMC er heel weinig ervaring mee had. ATi heeft toen heel slim gewacht totdat het productieproces wat rijper was.

TSMC heeft nu al zo'n 90 producten geleverd die op 0.09u zijn gefabriceerd, dus de ervaring is er nu al wel en zij kunnen ATi dus sneller helpen met het oplossen van problemen.
De R520 is van de grond af voor 90nm gemaakt, vroeger was dat normaal (nv10-> nv15 -> nv20 en r100->r200). ATI heeft nu ongeveer 6 maanden om hun chip te verbeteren. (Vergeet niet dat de GFFX z'n eerste tape-out had gehad een maand voor zijn lancering. De eerste tapeout van de R300 was in april 2002, de levering kwam op gang in september.)
Ik hoop trouwens dat ATi SOI of low-k gaat gebruiken

btw als ik ver terug ga in mijn geheugen herinner ik me een interview waarin een engineer van ATi klaade over de lekstroom bij het verkleinen van het proces & dat men aan het kijken was naar nieuwe oplossingen (das was voor de RV360 launch dus weet ik niet juist wat hij daarmee bedoelde).
?hint? http://www.beyond3d.com/#news17186
Ze hebben met R300 al aangetoond dat ze zeker met iets vernieuwends kunnen komen dus ik heb er wel vertrouwen in. En ik denk dat de NV40 ze wel scherp houdt. :) En R420 is toch maar een 'stop-gap' oplossing om het gat tussen R300 en de R520 op te vullen. Net zoals R520 er is om het gat op te vullen totaan R600, want dat is natuurlijk de chip waar iedereen op zit te wachten met een compleet nieuwe architectuur.
Volgens mij de de R520 geen 'stop-gap'. Ik geloof zelf niet dat we een R600 gaan zijn voor eind 2006 ofwel totdat longhorn komt en de R520 gaat nog een langer leven krijgen in de mainstream & lowend. Ook de R420 gaat ook verder leven in de mainstream (op .11µ, lager geklokt) en de lowend (x700).
Misschien wel maar ik geloof niet dat ATi met een sm3.0 chip kon afwerken tegen de launch van de R420. ATi heeft (in feite) de R400 verbrod (ik heb daar een quote van mufu van) en zo kreeg nVidia een behoorlijke voorsprong. Bovendien zit nvidia nu niet stil, ik verwacht een krachtig antwoord enkele maanden na de launch van de R520
En Windows Graphics Foundation 1.0 ondersteunt ook 3Dc.
Ah bon
De stap van ps1.1 naar ps1.4 is eigenlijk stukken groter. SM3.0 is een evolutionaire stap, als programmeur krijg je meer bewegingsruimte (of dat goed of slecht is laat ik in het midden).
Misschien slaagt ATi er in vertex texturing beter te implementeren zodat displacement mapping & filtering mogelijk is. SM3.0 gaat de standaard zijn tot 2007 en later aangezien systemen zonder longhorn geen sm4.0 gaan kunnen draaien.

FP blending is speciale hardware voor HDR zodat niet alles in de shaders moet gebeuren.

Er zijn nog een boel features die de R520 gaat hebben die waarschijnlijk nooit vermeld gaan worden. Bv het mip mappen maken & het filteren van FP textures, iets wat hoog op het verlanglijstje staat van vele programmeurs.

@Maverick: langere shaders = meer eyecandy en vooral FP blending is veel eyecandy

[Voor 200% gewijzigd door oeLangOetan op 02-11-2004 22:37]

Abit heeft als een van de eersten een X700XT gelanceerd. Het gaat hier om de "Fatal1ty X700XT". En eindelijk is er een fabrikant die van het reference-design van ATi afwijkt, want de Fatal1ty X700XT heeft een aangepaste layout van het PCB, heeft 256 MB geheugen (ipv de standaard 128MB), gebruikt sneller geheugen (1.6ns geheugen ipv 2.0ns dus betere overklokbaarheid), heeft een andere koperen cooler die 8 graden koeler zou moeten zijn en heeft koperen heatsinks op het geheugen.

http://www2.abit.com.tw/upload/products/fatal1ty-x700xt_box_500.jpg
Bron: Abit website

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 03 november 2004 @ 03:16:
Abit heeft als een van de eersten een X700XT gelanceerd. Het gaat hier om de "Fatal1ty X700XT". En eindelijk is er een fabrikant die van het reference-design van ATi afwijkt, want de Fatal1ty X700XT heeft een aangepaste layout van het PCB, heeft 256 MB geheugen (ipv de standaard 128MB), gebruikt sneller geheugen (1.6ns geheugen ipv 2.0ns dus betere overklokbaarheid), heeft een andere koperen cooler die 8 graden koeler zou moeten zijn en heeft koperen heatsinks op het geheugen.

[afbeelding]
Bron: Abit website
Fatal1ty is dat niet die uber-quaker?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, die had toch ook een mobo ontwikkeld?

• shuogg
hjs schreef op 03 november 2004 @ 09:59:
Ja, die had toch ook een mobo ontwikkeld?
Advies en z'n naam meegegeven aan een mobo van Abit.
Abit gebruikt z'n naam nu voor gamer-gerichte producten moederborden, grafische kaarten etc.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
R520 Taped Out
ATI Technologies’ next-generation high-end visual processing unit code-named R520 has been taped out, reports Beyond3D web-site citing analysts from Goldman Sachs research firm who had presumably been at ATI’s Analyst Day last week. The news confirms ATI is on-track to launch its new high-end product in the first half of 2005.

A high-ranking source close to ATI Technologies confirmed X-bit labs that the chip had been taped out, which means that the completed design of the processor has been sent to an ATI’s foundry partner. The source said the chip would be made using 90nm process technology, presumably at TSMC, and will be launched commercially in the first half of next year.

Not much is known about the architecture and capabilities of the code-named R520 product that was initially referred as the R500. What is clear at the moment is that the new graphics chip will sport Shader Model 3.0 – pixel shaders 3.0 and vertex shaders 3.0 – bringing additional programming capabilities to ATI’s graphics processors as well as some other innovations. ATI’s architecture will not resemble that of the previous generation products and NVIDIA’s GeForce 6 architecture known as NV4x, particularly ATI will implement efficient flow-control, a crucial feature for pixel shaders 3.0, that will not bring speed penalty it does on existing SM3.0 hardware, according to sources.

Some sources claim that the R500 is a code-name of ATI’s graphics processor that will be submitted for Microsoft’s next Xbox console. The shader core of the R500 was reported to have 48 Arithmetic Logic Units (ALUs) that can execute 64 simultaneous threads on groups of 64 vertices or pixels. ALUs are automatically and dynamically assigned to either pixel or vertex processing depending on load. The ALUs can each perform one vector and one scalar operation per clock cycle, for a total of 96 shader operations per clock cycle. Texture loads can be done in parallel to ALU operations. At peak performance, the GPU can issue 48 billion shader operations per second, it was said.

Earlier this year sources close to ATI said the company had been developing GDDR4, a new standard for graphics. The GDDR4 memory builds upon the GDDR3 standard, just like the latter evolved from the GDDR2 specification, therefore, it is possible to expect the technology to utilize the point-to-point nature. There are no revolutions, it was said, but special tweaks to bolster clock-speeds of DRAMs used on graphics cards brought by GDDR4. The initial goals for the GDDR4 were to complete the process of standardization by the end of 2004 and push up the frequencies towards the 1.40GHz (2.80GHz effective) level. Lower clock-speeds, e.g. 1.00GHz (2.00GHz effective) are achievable by the GDDR3 technology, according to Samsung Electronics, who plans to debut such memory by the end of the year.

Usually it takes graphics companies from 90 to 120 days to start commercial production of graphics processors from the initial tape-out. In case the first silicon of a 0.13 micron chips did not work correctly, it might take up to 14 weeks to tape out another one with the issue addressed. Typically with thinner manufacturing technologies it takes lower time to address certain design flaws, a process that is known as re-spin.
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20041103035406.html

World War One

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Op http://www.easycom-online.nl hebben ze een X800XT staan, 500 core, op vooraad weet ik alleen niet.

Sapphire Radeon X800 XT 256M GDDR3 AGP VGA / ViVO / DVI-I - 500Mhz core
Voor 385 euries :D

• shuogg
Aight! schreef op 03 november 2004 @ 23:38:
Op http://www.easycom-online.nl hebben ze een X800XT staan, 500 core, op vooraad weet ik alleen niet.

Sapphire Radeon X800 XT 256M GDDR3 AGP VGA / ViVO / DVI-I - 500Mhz core
Voor 385 euries :D
Dat is wel HEEL goedkoop. Aangezien het ook nog een ViVo is.

[Voor 6% gewijzigd door shuogg op 03-11-2004 23:48]

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

shuogg schreef op 03 november 2004 @ 23:48:
[...]

Dat is wel HEEL goedkoop. Aangezien het ook nog een ViVo is.
De pro kost daar 324 ....Wel errug cheap :P

[Edit]Komt daar nog btw bij 8)7

Voor de pro dan €385,56 (Dus nog goedkoper dan pc zaak, die claimt dat ie de goedkoopste Radeon X800pro heeft......van nederland/belgie..)
En de XT:€ 455,77

[Voor 32% gewijzigd door Aight! op 03-11-2004 23:54]

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
en een 6800 ultra kost 337 euries, enne vergeet je de btw niet? anyway dan is het nog steeds cheap, geloof er alleen niks van :)
PCI-SIG heeft de lijst geupdate met videokaarten die voldoen aan de PCI-Express standaard. Daar was eerst nogal veel ophef over, omdat er maar 1 ATi kaart op de lijst stond (X600), terwijl de hele NV4x range al op de lijst stond als ook de GeForce PCX range.

ATi reageerde toen dat het een kwestie van tijd was en dat er nog wat bureauwerk moest worden afgehandeld. Verder zeiden ze dat nVidia waarschijnlijk alles in 1x had afgehandeld, terwijl ATi het in gedeeltes deed.

nVidia speelde hier echter op in en vertelde in haar interne marketingslides dat ATi niet voldeed aan de PCI-Express standaard. Dikke leugens blijkt nu dus, maar goed.. dat was te verwachten. ;)

De nieuwe lijst is er nu en wat zien we.... Alle ATi X kaarten staan er op... als ook de R480, R480GL, R430, R430GL, RV410GL, M22 (Mobility X300) en M26 (Mobility X700). :)

Leuk toch altijd die leugens die de concurrent verspreid onder haar werknemers... (8>

http://www.pcisig.com/dev...am/integrators_list/pcie/

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 04-11-2004 03:06]

• shuogg
epo schreef op 03 november 2004 @ 23:55:
en een 6800 ultra kost 337 euries, enne vergeet je de btw niet? anyway dan is het nog steeds cheap, geloof er alleen niks van :)
Same, dat lijken wel inkoopprijzen. Maybe zelfs lager dan de inkoopsprijs.

shuogg schreef op 04 november 2004 @ 09:01:
[...]

Same, dat lijken wel inkoopprijzen. Maybe zelfs lager dan de inkoopsprijs.
Het zijn in ieder geval wel de prijzen die deze kaarten eigenlijk zouden moeten hebben. :)

Ik bedoel, rond de €400 voor een X800Pro en €450 voor een XT zijn exact de straatprijzen die ATi zelf gezet heeft, maar die nu kunstmatig hoog gehouden worden door de grote vraag naar deze kaarten en het gebrek aan levering er van.

• shuogg
CJ schreef op 04 november 2004 @ 10:02:
[...]

Het zijn in ieder geval wel de prijzen die deze kaarten eigenlijk zouden moeten hebben. :)

Ik bedoel, rond de €400 voor een X800Pro en €450 voor een XT zijn exact de straatprijzen die ATi zelf gezet heeft, maar die nu kunstmatig hoog gehouden worden door de grote vraag naar deze kaarten en het gebrek aan levering er van.
Ja maar de ultra staat voor 400 euro na BTW, dat is wel ERG laag hoor. Dat is ruim beneden de adviesprijs. Je gaat me toch niet vertellen dat nVidia ineens de 6800 ultra laat concurreren met de X800 pro? Dan is het al helemaal no contest.

shuogg schreef op 04 november 2004 @ 11:18:
[...]

Ja maar de ultra staat voor 400 euro na BTW, dat is wel ERG laag hoor. Dat is ruim beneden de adviesprijs. Je gaat me toch niet vertellen dat nVidia ineens de 6800 ultra laat concurreren met de X800 pro? Dan is het al helemaal no contest.
Ik zie geen ultra voor €400? De kaart die €337 (ex BTW) kost waar Epo het over had, is toch een gewone 6800 non Ultra? "Gainward GT6800 2100 PowerPack Ultra GeForce 6800 128MB 2,8ns TV/DVI" is volgens de site van Gainward een gewone 6800.

De rest van de GF6800 prijzen zijn ook naar behoren ingeschaald... De goedkoopste Ultra is daar €492 excl. BTW. Dus als de prijzen kloppen, dan is de X800 serie daar gewoon goedkoop en volgen ze de straatprijzen best goed.

Anoniem: 75495

Ik ben vast de enige die het zich afvraagt, maar welke Sapphire x800XT kaarten zijn nou blauw (hebben een blauw pcb) en welke niet? :? Aangezien dit nergens duidelijk staat aangegeven :?

• shuogg
CJ schreef op 04 november 2004 @ 11:34:
[...]

Ik zie geen ultra voor €400? De kaart die €337 (ex BTW) kost waar Epo het over had, is toch een gewone 6800 non Ultra? "Gainward GT6800 2100 PowerPack Ultra GeForce 6800 128MB 2,8ns TV/DVI" is volgens de site van Gainward een gewone 6800.

De rest van de GF6800 prijzen zijn ook naar behoren ingeschaald... De goedkoopste Ultra is daar €492 excl. BTW. Dus als de prijzen kloppen, dan is de X800 serie daar gewoon goedkoop en volgen ze de straatprijzen best goed.
Lekker duidelijk, een Geforce 6800 met GT en Ultra in de naam.

Anoniem: 75495 schreef op 05 november 2004 @ 00:17:
Ik ben vast de enige die het zich afvraagt, maar welke Sapphire x800XT kaarten zijn nou blauw (hebben een blauw pcb) en welke niet? :? Aangezien dit nergens duidelijk staat aangegeven :?
De eerste serie die van de productieband af rolde was geloof ik rood. De tweede serie tot aan nu is blauw.

Alle Toxic kaarten van Sapphire zijn zowiezo blauw.

Het kan ook omgekeerd zijn dus pin me er niet op vast. :Y)

• Anoniem: 38733
  • Niet online
Al wat bekend over "Radiance"? (digital vibrance)

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03 22:37
Ik ben hard op zoek naar een X800XT (het liefst de PE)..
Nergens te vinden...heb al 12 zaken opgebeld...nergens op vooraad.
Iemand die wel een shop weet waar hij gewoon te krijgen is?

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
De Asus Extreme AX800XT is op voorraad bij Informatique, maar da's een PCI-E kaart...
Best jammer dat er nog geen K8T890/ NF4 based mobo's verkrijgbaar zijn.

[Voor 37% gewijzigd door Kwistnix op 05-11-2004 23:48]

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03 22:37
FallenAngel666 schreef op 05 november 2004 @ 23:39:
De Asus Extreme AX800XT is op voorraad bij Informatique, maar da's een PCI-E kaart...
Best jammer dat er nog geen K8T890/ NF4 based mobo's verkrijgbaar zijn.
Inderdaad...de PCI-E kaartjes zijn nog wel te vinden..helaas dat ik daar niets aan heb ;)
Evengoed bedankt...

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

http://www.theinquirer.net/?article=19499

Weet niet of het al langs is gekomen (tapeout van de R480 en 430)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zie hieronder de conclusie van XbitLabs bespreking vd FarCry 1.3patch.
http://www.xbitlabs.com/a.../display/farcry13_20.html

Interessant omdat dit de eerste game is waarin zaken als SM20b, SM30, HDR en 3DC zijn geimplementeerd en voor het grote publiek verkrijgbaar.

Voor ATI is het positief dat hun claim dat 20b ongeveer alles kan dat 30 kan wordt waargemaakt en negatief dat 3DC in deze game geen significante impact heeft.

HDR daarentegen is een performancekiller en helaas nVidia only maar wel erg mooi.

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 08-11-2004 18:52]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Anoniem: 9095
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hi guy's Ik was deze een weekje geleden tegen gekomen bij http://www.naturalit.biz/ en toen gelijk besteld ,en inmiddels binnen.

MSI 800RX XT-VTD256 DDR PCI-E TV-OUT/DVI (NISIMART-03898) = €464.88EUR

Als ik zo de prijzen vergelijk ,dan heb ik toch een goeie deal ,toch?

ik had vorige week wel iets goedkopere gezien ,maar die waren nie op voorraad.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 9095 op 08-11-2004 20:17]

• IceEyz
  • Laatst online: 21:57
nVidia 6800 Go tegenover een M28: Anandtech

De M28 wint het van de 6800Go, maar er komt nog een versie van de 6800 die op 450/600 loopt in plaats van 300/300 zoals hier getest. Die veegt natuurlijk de vloer met de M28 :P Goed om te zien dat ook hier een lekkere strijd plaats gaat vinden. De 6800Go is trouwens per direct beschikbaar en we hoeven niet maanden te wachten. :)

Nu nog benieuwd naar de hongerigheid van beide chips :)

Ook: ExtremeTech en Hexus

[Voor 16% gewijzigd door IceEyz op 08-11-2004 22:02]

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

• Rudios
  • Laatst online: 17-05 14:31

Rudios

Lost in space?

http://www.asus.com/products/vga/ax800pro/overview.htm

vraagje.... is dit nou ook ViVo? Ik weet niet wanneer een kaart nou vivo is te ja of te nee...

Whole lot of stars ***

• sjekneck
Rudios schreef op 09 november 2004 @ 00:53:

vraagje.... is dit nou ook ViVo? Ik weet niet wanneer een kaart nou vivo is te ja of te nee...
Erh dat staat in de tekst als je verder leest:
Diversified displays connectivity (DVI, Dual VGA, DVI+VGA, DVI+TV-out)
Als een kaart vivo is dan zetten ze dat meestal achter de naam door vivo er aan te zetten ipv TD, TD staat volgens mij voor Tv out en Dvi.
IceEyz schreef op 08 november 2004 @ 21:45:
nVidia 6800 Go tegenover een M28: Anandtech

De M28 wint het van de 6800Go, maar er komt nog een versie van de 6800 die op 450/600 loopt in plaats van 300/300 zoals hier getest. Die veegt natuurlijk de vloer met de M28 :P Goed om te zien dat ook hier een lekkere strijd plaats gaat vinden. De 6800Go is trouwens per direct beschikbaar en we hoeven niet maanden te wachten. :)
Ik ben ook benieuwd wat een 6800Go op 450/600 doet. En ik ben ook benieuwd of sommige fabrikanten inderdaad ook een 450Mhz M28 gaan uitbrengen zoals Anandtech speculeert.

Overigens zijn afgelopen avond de eerste previews online gegaan van de Radeon Xpress 200 mobochipsets... en Anandtech bericht dat ATi ook SLI ondersteuning gaat bieden, dus nVidia kaarten zullen dus ook op ATi mobos in SLI kunnen werken. Begin volgend jaar moeten de eerste SLI mobos uit komen... en ik heb een vaag vermoeden dat er ook een extra chip op het mobo zit die SLI mogelijk maakt op ATi kaarten zoals de R520... maar goed, dat is nog even speculatie van mijn kant. :Y)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe staat het eigenlijk met de (vernieuwde) OpenGL drivers van ATI?
Al een tijd niets meer over gelezen (of ik heb het gemist het nieuws ;) )

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb de X800XT al sinds 17 augustus bij komplett.nl besteld, en ik keek net wat de voorraad status was en zag ik dat hij niet eens meer op de site staat!! :r :(

[Voor 6% gewijzigd door RAZORDUDE op 09-11-2004 18:36]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rudios schreef op 09 november 2004 @ 00:53:

De AX800PRO/TVD is ViVo, de AX800PRO/TD heeft alleen TV-out. De ViVo's zijn vaak ook nog te herkenen aan een, meestal gele, connector vlak naast de voedingsaansluiting, dat schijnt een 2e video-in te zijn voor in een frontje voorop de kast.

[Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 09-11-2004 19:04]

• edward2
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op 09 november 2004 @ 11:41:
Hoe staat het eigenlijk met de (vernieuwde) OpenGL drivers van ATI?
Al een tijd niets meer over gelezen (of ik heb het gemist het nieuws ;) )
Zie email V&W :D

Niet op voorraad.

The Inq heeft weer wat geruchten opgepikt over de refresh van ATi.

Lancering: 1 december

R480XT PE
Prijs: $499
Core: 540 Mhz
Mem: 590 Mhz GDDR3 (1180 Mhz effectief)
Pipelines: 16
Dualslot cooling

R480XT
Prijs: $449 (?)
Core: 520 Mhz
Mem: 540 Mhz GDDR3 (1080 Mhz effectief)
Pipelines: 16

R480Pro
Prijs: $399 (?)
Core: 520 Mhz
Mem: 540 Mhz GDDR3 (1080 Mhz effectief)
Pipelines: 12

Verder berichten ze dat de net gelanceerde mobochipset Radeon Xpress 200 al geschikt is voor ATi Multi Rendering (AMR). Verder is de naam waarschijnlijk X850 of X900. En het zal mij niets verbazen als ATi hetzelfde doet als nVidia met de NV41 die stilletjes de 12 pipes 6800 (non-Ultra) vervangt en dus dezelfde naam blijft houden.
Bron: http://www.theinq.net/?article=19573 en http://www.hwupgrade.it/articoli/1114/index.html

Het zijn dus kleine refreshes om de beschikbaarheid te vergroten, wat ook wel te verwachten was, gezien R520 al in een ver gevorderd stadium is. Niet interessant dus voor de mensen die al een X800 hebben. Eigenlijk is het vergelijkbaar met de stap R350 -> R360. Ik ben benieuwd wat R430 (de 'goedkope' X800) dan voor prijzen krijgt.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee