ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.480 views sinds 30-01-2008

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Bij de stroomkabel :)

Anoniem: 38733

Misschien kun je een plek aanwijzen waar het verschil echt duidelijk is op de pics.
Open de 2 pics in 2 verschillende Windows, je kunt dan makkelijk snel heen en weer switchen. Het verschil is waarneembaar in vooral de hoogspanningsdraad en de masten daarvan, en de bovenste draden van de hekken, vooral linksachterin. Het is allemaal net ff wat strakker. (ik moet trouwens wel zeggen dat ik het bekijk op een LCD, op een CRT is het misschien minder goed zichtbaar.)

Maar opmerkelijk is dat het verschil in fps tussen 4x en 6xAA verwaarloosbaar klein is in HL2 (op X800XT), in de pic scheelt het slechts 2 fps.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Aargh, ik heb m'n vernieuwde startpost nog niet af. Maar goed, dan maar even met de oude layout verder gaan... en dan update ik deel 13 tzt wel met de nieuwe openingspost. ;)

Ik zal deel 13 even aanmaken. Nog eventjes geduld aub. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:40
edward2 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:26:
Btw, waar is 3dc in HL2 ? Het begint nu wel erg op trueform te lijken, het wordt amper gebruikt en/of de impact is te klein. (geldt ook voor sm3.0 (voorlopig)).

Het zal wel tijd nodig hebben, maar ik had er meer van verwacht in HL2.
Ik ben gisteren op de Shader day (game sumit) geweest in Londen bij ATI (dave baumann van beyond3d was er ook btw ) en heb aan ATI gevraagd hoe het zit met de ondersteuning.
Er komt een lijst van ATI uit met alle 3Dc titels, deze lijst kon ik pas krijgen na de launch van de R480. Ik ben zelf namelijk ook erg benieuwd.

Op deze lijst zouden ook games staan die "instancing" zouden gaan gebruiken.

verder heb ik Robert A. Duffy van IDsoft gesproken over 3Dc, hij zij dat IDsoft het pas ging gebruiken als meerder grafische kaarten het ondersteunen (nvidia dus ;) )
3Dc is een Open standard, dus wie weet dat nVidia, XGI of S3 het ook gaan gebruiken.

btw, leuke dag die Shader Day, een demo van Cry Tech gezien die SM2b minimaal nodig heeft, gebaseerd op de Cry Engine 1.3.
Zag er bijzonder fraai uit, over een paar weken is deze demo te downloaden van de site van ATI, de demo heet "The Project"
Hij zit vol met Motion Blur, Subsurface Scatering, Depth of Field en andere leuke feature's. Ruby demo is er niets bij

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Deel 13 staat nu hier: [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 13[/rml]

Graag daar verder. :)

GfMike, misschien is het leuk en handig als je je post ook in het nieuwe topic post. Er zullen vast mensen zijn die nog wat vragen hebben over de Shader Day (maar je mag er vast nog niet veel over vertellen?). :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:04
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:06:
[...]

Nee, lijkt me niet, maar blijkbaar doe je toch ergens iets niet goed aangezien er wel degelijk verschil is tussen 4xaa en 6xaa, en uiteraard in het voordeel van 6xaa. :P
2 screenshots:

HL2 1280x1024 4xAA

HL2 1280x1024 6xAA
Ik zie het verschil wel en 6x is mooier en al is het verschil niet mega. Maar wat ik vaag vind is dat de kartels op het pistool erger worden bij 6xaa als bij 4xaa. Als je naar de linkerkant van het pistool kijkt is het wel te zien. Zou dit soms in de optimalisatie zitten of een bug ofzo?

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 14:23

Rudios

Lost in space?

sjek schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:53:
[...]

Ik zie het verschil wel en 6x is mooier en al is het verschil niet mega. Maar wat ik vaag vind is dat de kartels op het pistool erger worden bij 6xaa als bij 4xaa. Als je naar de linkerkant van het pistool kijkt is het wel te zien. Zou dit soms in de optimalisatie zitten of een bug ofzo?
dat bedoel ik dus... bij 6x AA gaan sommige details vooruit en sommige details achteruit. Verder is het alleen een beetje bij de stroomkabel te zien, de rest zie je geen verschil. Ik vind dat erg vaag... bij 8x AF en 16x AF vind ik echt helemaal GEEN verschil inzitten

[ Voor 8% gewijzigd door Rudios op 18-11-2004 20:32 ]

Whole lot of stars ***

Anoniem: 38733

Maar wat ik vaag vind is dat de kartels op het pistool erger worden bij 6xaa als bij 4xaa. Als je naar de linkerkant van het pistool kijkt is het wel te zien. Zou dit soms in de optimalisatie zitten of een bug ofzo?
Komt door de op en neer gaande beweging van het pistool (je ademhaling), het 6xAA shot is op een ongunstiger tijdstip gekozen. (als je FarCry hebt gespeeld snap je wat ik bedoel.)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.