Vraagje ik gebruik ABC-torrent en terwijl ik mijn upload op 25kb/s gecapped heb (heb er 75 beschikbaar) en maar 5 downloads tegelijk doe, heb ik toch het gevoel dat mijn systeempje langzaam wordt en internet merkbaar zeer traag wordt. Ik wil gewoon lekker kunnen downloaden terwijl ik bijvoorbeeld WoW speel! Wat doe ik fout?
Dat zal niet echt gaan ben ik bang : Als je download wordt je ping hoger en dan kan je nooit echt lekker online gamen-CKY2K- schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:43:Ik wil gewoon lekker kunnen downloaden terwijl ik bijvoorbeeld WoW speel! Wat doe ik fout?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
wel als je je download capped toch? Op zeg de helft van je beschikbare bandbreedte? Ik heb een 8Mbit/1Mbit lijn liggen, dus heb genoeg aan ongeveer 400Kb/s voor downloads en dan nog genoeg over voor gamen?
Het gaat (vooral) om je upload, niet om je download.
Als je vol download dus het maximum wil het online gamen ook nog wel is slecht gaan, heb ik gemerktOlafvdSpek schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:52:
Het gaat (vooral) om je upload, niet om je download.
Maar het is idd meer je upload.
dus wat is voor mij de oplossing? Upload nog lager zetten (<25Kb/s) of een andere client waarbij ik de download ook kan cappen ipv alleen de upload zoals bij ABC???
Als ik mijn upload erg laag zet gaan mijn downloads ook trager toch? Of begrijp ik het hele torrentverhaal nu niet?
E-mule draaide ik standaard op de achtergrond met een upload van 40Kb/s nooit problemen met gamen gehad...
Als ik mijn upload erg laag zet gaan mijn downloads ook trager toch? Of begrijp ik het hele torrentverhaal nu niet?
E-mule draaide ik standaard op de achtergrond met een upload van 40Kb/s nooit problemen met gamen gehad...
Maar eMule vraagt maar eens per 10 minuten (oid) een piece van een file aan een client. Aangezien chunks in BT vaak klein zijn (256/512kb) is er VEEL meer contact met clients (zeg maar voortdurend). Er komt heel wat SYN verkeer bij (indien heel veel peers/seeds kan het lijken alsof je dDoSed wordt).
mmmmkey...en nu in het NL? Wat kan ik aanpassen zodat ik en leuk kan downloaden en fatsoenlijk kan gamen (WoW heeft maar weinig bandbreedte nodig heb ik begrepen)Blisterin_Bull schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:31:
Maar eMule vraagt maar eens per 10 minuten (oid) een piece van een file aan een client. Aangezien chunks in BT vaak klein zijn (256/512kb) is er VEEL meer contact met clients (zeg maar voortdurend). Er komt heel wat SYN verkeer bij (indien heel veel peers/seeds kan het lijken alsof je dDoSed wordt).
Dan heb je toch niet goed genoeg gekeken. Ga naar de opties/configuratie en dan naar wachtrij (alleronderste optie) en daar kan je maximum aantal gelijktijdige download instellen. Alleen veel dingen tegelijk downloaden is af te raden tenzij je een hoge upload hebt.superpolm schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:07:
Deze vraag zal misschien al eens langsgekomen zijn in dit topic,
maar is t mogelijk om meer dan 3 downloads te hebben bij Azureus?
Kan nix bij de instellingen vinden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat zijn pieces. Chunks zijn 16 of 32 kb.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:31:
Ok maar wat kan ik dan beter doen zodat gamen EN downloaden mogelijk is? Azureus als client nemen en mijn up en download restricties opleggen? (beide max de helft van de totale bandbreedte up en down toekennen en max 2 of 3 files tegelijk downloaden)?
Please help?
Please help?

De upload rate limiet verlagen totdat de 'ping' redelijk is. In een shell window kun je bijvoorbeeld "ping -t cistron.nl" uitvoeren en kijken wat de ping doet als je de limiet veranderd.-CKY2K- schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:28:
Ok maar wat kan ik dan beter doen zodat gamen EN downloaden mogelijk is? Azureus als client nemen en mijn up en download restricties opleggen? (beide max de helft van de totale bandbreedte up en down toekennen en max 2 of 3 files tegelijk downloaden)?
Please help?
kijk daar heb ik wat aan!
De download past zich wel aan aan eventuele andere gebruikers van bandbreedte (Games). Ik ga ook liever geen azureus gebruiken, slechte ervaringen met java software, vreet resources... 
Vraagje:
Zou het ook nog helpen de prioriteit van de software te verlagen? Heb nog nooit met deze optie gespeeld, zou ABC daar zwaar onder lijden of mijn downloads veel trager worden?
Vraagje:
Zou het ook nog helpen de prioriteit van de software te verlagen? Heb nog nooit met deze optie gespeeld, zou ABC daar zwaar onder lijden of mijn downloads veel trager worden?
[ Voor 31% gewijzigd door -TheNose- op 01-03-2005 21:05 ]
Ik heb ook tijden met de baggerperformance van ABC zitten kloten en uitendelijk de client gedumpt, maar de priority verlagen helpt wel iets.
Ben ook geen fan van azureus zelf, eigenlijk is de front-end van ABC perfect, alleen is die client gewoon performance gewijs brak
Ben ook geen fan van azureus zelf, eigenlijk is de front-end van ABC perfect, alleen is die client gewoon performance gewijs brak
Kleine zonnepaneleninstallateur
Welke client gebruik je nu dan als ik vragen mag? Je kan de prioriteit van een download proggie dus gewoon verlagen zonder dat je downloads daaronder lijden? Das goed nieuws, kan ik eindelijk weer flink gaan leechen zonder dat mijn gametijd ingekort wordt!cryforhelp schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:56:
Ik heb ook tijden met de baggerperformance van ABC zitten kloten en uitendelijk de client gedumpt, maar de priority verlagen helpt wel iets.
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook, en ik heb ook al wat gezocht overal en nergens, maar kon ook helaas niets vinden, wie weet de oplossing? heb zelf het idee dat het komt door de alcatel 510 modem.. aangezien ik die ook heb. Heb zelf al de connecties proberen te verlagen, en QoS proberen in te stellen. maar beide waren geen succes. het download en upload limiet was ook geen succes, aangezien hij ook vastloopt terwijl er maar een paar kb up of down gaan...Ewald ! schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:22:
ik heb dus al wat door het forum gezocht maar niet echt een goed antwoord op mijn vraag gevonden,
als ik download met azureus slipt mijn verbinding dicht, ik heb dan gelezen alleen op de pc's waar azureus werd gedraaid, maar bij mij doet vrijwel geen enkele verbinding meer in het huis.
Ik heb adsl lite en heb het gelimiteerd op 135 down en 35 up. Dus meer dan 25 kB/s down vrij en ~15 kB/s up. Ik maak gebruik van XP SP2, de andere pc's (3 stuks) XP SP1. Als modem hebben we een alcatel 510 enkel poorts (dus niet de router, en met de nieuwste firmware), als router hebben we een Belkin 802.11g router,
Nieuwe versie van Bitcomet is uit.
* GUI Improved: add boss key: Alt+`
* GUI Improved: embeded web view was improved
* GUI Improved: Task Properity Diaglog can be resized or maxmized now
* GUI Improved: option to disable the prompt window when adding torrent
* GUI Improved: enable multi-selection when open torrent files
* GUI Improved: task list now support sort
* GUI Improved: add seeding task catelogy
* GUI Bugfix: fix the copy paste problem in embeded IE
* GUI Bugfix: never prevent windows from entering suspend mode if the computer is running on batteries (Thanks B. Larg)
* GUI Bugfix: Save location reset to default upon changing encoding method. (Thanks ericbo)
* GUI Bugfix: Incorrect time left if more than 24 hours (Thanks u1ookingatme)
* GUI Bugfix: the max value of half-opened tcp can't be changed to smaller value
* Core Bugfix: fix a upload selection bug which may affect download speed
* Core Bugfix: auto stop may not work if enable auto checking after finished
* Core Bugfix: possiblely fix the tracker download reporting bug happens in TB, etc
* Core Bugfix: fixed NAT Traversal rate can not be accurately limited
* Core Bugfix: Can not create directory when change priority for running task (Thanks maxbkk)
* Core Bugfix: IP rules do not effact in NAT Traversal connections(Thanks tianle)
* Core Bugfix: add new task waiting queue, close bc, the file priority lost(Thanks hdll)
* Core Bugfix: Hash Checking queue does not work (Thanks njiayu)
* Core Bugfix: UDP tracker retry interval keeps to be 10s
BitComet 0.57
* GUI Improved: add boss key: Alt+`
* GUI Improved: embeded web view was improved
* GUI Improved: Task Properity Diaglog can be resized or maxmized now
* GUI Improved: option to disable the prompt window when adding torrent
* GUI Improved: enable multi-selection when open torrent files
* GUI Improved: task list now support sort
* GUI Improved: add seeding task catelogy
* GUI Bugfix: fix the copy paste problem in embeded IE
* GUI Bugfix: never prevent windows from entering suspend mode if the computer is running on batteries (Thanks B. Larg)
* GUI Bugfix: Save location reset to default upon changing encoding method. (Thanks ericbo)
* GUI Bugfix: Incorrect time left if more than 24 hours (Thanks u1ookingatme)
* GUI Bugfix: the max value of half-opened tcp can't be changed to smaller value
* Core Bugfix: fix a upload selection bug which may affect download speed
* Core Bugfix: auto stop may not work if enable auto checking after finished
* Core Bugfix: possiblely fix the tracker download reporting bug happens in TB, etc
* Core Bugfix: fixed NAT Traversal rate can not be accurately limited
* Core Bugfix: Can not create directory when change priority for running task (Thanks maxbkk)
* Core Bugfix: IP rules do not effact in NAT Traversal connections(Thanks tianle)
* Core Bugfix: add new task waiting queue, close bc, the file priority lost(Thanks hdll)
* Core Bugfix: Hash Checking queue does not work (Thanks njiayu)
* Core Bugfix: UDP tracker retry interval keeps to be 10s
BitComet 0.57
[ Voor 94% gewijzigd door Vagabonding op 08-03-2005 19:32 ]
BitTorrent (mainline versie) heeft ook gisteren een nieuwe versie uitgebracht: 4.0.0.
Release notes hierzo: http://www.bittorrent.com/bittorrent_versions.html
Alle downloads staan op http://www.bittorrent.com/
Verder komt BitLord vandaag of morgen met de 1.0 versie
Release notes hierzo: http://www.bittorrent.com/bittorrent_versions.html
Alle downloads staan op http://www.bittorrent.com/
Verder komt BitLord vandaag of morgen met de 1.0 versie
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
En XBT Client heeft een nieuwe versie:
XBT Client 0.4.4:
Fixed Upload Slots Limit.
Made installer remember Install Dir (for next upgrade).
http://xbtt.sourceforge.net/
XBT Client 0.4.4:
Fixed Upload Slots Limit.
Made installer remember Install Dir (for next upgrade).
http://xbtt.sourceforge.net/
Juist
Ik gebruik al enige tijd azureus en die bevalt prima. Nu heb ik echter perongeluk een categorie gemaakt (rechtermuisknop->categorien->voeg toe) maar die wil ik niet meer. Ik kan NERGENS vinden hoe ik die weer verwijder!
Iemand de tip?
Iemand de tip?
Verwijderd
Bedankt!Pinata schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:30:
Nieuwe versie van Bitcomet is uit.
[knip]
BitComet 0.57
BitComet is de fijnste client die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Ik kreeg zojuist te lezen dat Bitcomet op veel private trackers is geband.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:51:
[...]
Bedankt!
BitComet is de fijnste client die ik tot nu toe geprobeerd heb.
BitComet broadcasts peer data to anybody it connects to!
It doesn't matter how much you like it, it's a fucked up client and it will destroy our communities.
If you use BitComet, anybody can download our torrents through you, without connecting to the tracker. This means any damn leecher can leech the files and never worry about any restrictions or penalties.
All they would need is a torrent file for a release you have open and connect to you as peer. (which can be easily obtained, through an endless link of BitComet users, even on different torrents)
If you still think BitComet is uber and whatever, find some goddamn leech tracker and stay there. There you can freely exchange your peer data with anybody you want.
BitComet was banned from our tracker because of the following reason:
"ok here is exactly why. BitComet reports false data to the tracker and to other peers. it reports that it is sending out way more data to peers than it actually is. so by banning it, and forcing the leechers to use clients that dont cheat, we get a healthier torrent. because (not sure if everyone knows) a healthy torrent works on the rewards system most of the time. meaning its like "ok ill send you a piece of this torrent, then you tell me when you sent it to someone else, and ill send you another." Bitcomet, as soon as it recieves a piece, weither it sends or not, reports back to the client that it recieved it from that it sent it to another peer. by removing the leechy client by nature, the torrent gets healthier, and the people who use real clients, and try to go 1:1 on the torrents get the complete torrent faster. once again if you want to complain to me about the decision to ban bitcomet, email me @ .@. i would be happy to rant back."
I hope this problem will be solved because BC is the only torrent client I know of that is a real windows application and not some Java/Python crapware.
Banned Clients.
As of today we're going to ban the Bitcomet client and the G3 client because of their get_peers/peers extention. This extention removes the need for trackers beyond a single connection. (this means, if a tracker goes down, your transfers continue at full speed without issue) AND share peers between clients *without* the necessity for them to be registered.
I recommend everyone to get Azureus/BitTornado, also read forums about this topic.
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 15-03-2005 10:21 . Reden: liever geen trackers noemen ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
As of today we're going to ban the Bitcomet client and the G3 client because of their get_peers/peers extention.
Is die extension eindelijk geimplementeerd om trackers te ontlasten, worden clients die het ondersteunen gebanned.
offtopic:
sorry F_J_K
sorry F_J_K
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
XBT Client 0.4.5:
Added global events view.
Added version check (in global events).
Added firewall/router check (in global events).
Added a new icon.
Fixed bug related to restart with 0 byte files.
XBT Client 0.4.6:
Added duration to details - completed/started at.
Added global details view.
Added option to configure hot key.
Added sending of event=stopped to tracker.
Fixed the new icon.
Moved the end mode option from options to torrent options.
http://sourceforge.net/pr...d=94951&package_id=113736
Added global events view.
Added version check (in global events).
Added firewall/router check (in global events).
Added a new icon.
Fixed bug related to restart with 0 byte files.
XBT Client 0.4.6:
Added duration to details - completed/started at.
Added global details view.
Added option to configure hot key.
Added sending of event=stopped to tracker.
Fixed the new icon.
Moved the end mode option from options to torrent options.
http://sourceforge.net/pr...d=94951&package_id=113736
ik gebruik nu azureus, maar als ik een tijdje aan het downloaden ben gaat het hele netwerk plat (qua internet deling). Ik kan op geen enkele computer op msn of gewoon server,
Ik gebruik een Belkin Wifi 54g die aan een Alcatel 510 modem hangt,
ik heb btw de maxima van 135 up en 35 down ingesteld op mijn ADSL lite (1600/512)
Ik gebruik een Belkin Wifi 54g die aan een Alcatel 510 modem hangt,
ik heb btw de maxima van 135 up en 35 down ingesteld op mijn ADSL lite (1600/512)
[ Voor 15% gewijzigd door Ewald ! op 25-03-2005 14:33 ]
Verwijderd
Ik ben het even aan het lezen allemaal.
Maar ben ik nou de eenigste die Burst! gebruikt!!!!!!
Heb er nog nooit problemen mee gehad en simpeler als Burst! is er volgens mij ook niet.
Maar ben ik nou de eenigste die Burst! gebruikt!!!!!!
Heb er nog nooit problemen mee gehad en simpeler als Burst! is er volgens mij ook niet.
Verwijderd
ik heb een maf probleem. ik gebruik azurues en sitecom nietdraadloze router 202v5. ik heb 1 poortje geforward. poort 7000, en in mijn sygate toegestaan dat java connecties accepteert van buitenaf en azureus zei dat het OK was. maar nu blijven me smilies geel ondanks dat ik wel 180 kb/s kan downen en 20 kb/s kan uppen. op de tracker staat "NOT CONNECTABLE"
moet ik soms nog 1 poortje openen? of moet ik me sygate iets beter instellen?
(heb al de grote poortmappingverhaal gelezen en zelfs portforward.com die ik stap voor stap heb gevolgd)
moet ik soms nog 1 poortje openen? of moet ik me sygate iets beter instellen?
(heb al de grote poortmappingverhaal gelezen en zelfs portforward.com die ik stap voor stap heb gevolgd)
Hallo! Mijn vraag is de volgende:
Ik wil met azureus een file sharen, ik krijg alleen de volgende melding:
"ShareResource: Torrent create failed"
De attributes zijn ok.
Ik wil met azureus een file sharen, ik krijg alleen de volgende melding:
"ShareResource: Torrent create failed"
De attributes zijn ok.
Ik heb een torrent file gemaakt van een zooi ****** afleveringen.
Deze heb ik geupload naar Torrent******.com, maar op de een of
andere manier wordt deze torrent, ondanks het goed navolgen van
de handleiding niet getoond.
Mijn serverpc staat aan, en in principe staat BitComet dit bestand nu te seeden.
Volgens de handleiding van deze site hoef je maar een paar stappen te doen om correct
een bestand uit te wisselen. Toch verschijnt de torrent niet op de site.
Wat doe ik verkeerd?
Deze heb ik geupload naar Torrent******.com, maar op de een of
andere manier wordt deze torrent, ondanks het goed navolgen van
de handleiding niet getoond.
Mijn serverpc staat aan, en in principe staat BitComet dit bestand nu te seeden.
Volgens de handleiding van deze site hoef je maar een paar stappen te doen om correct
een bestand uit te wisselen. Toch verschijnt de torrent niet op de site.
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 26-03-2005 13:59 ]
Ehm ja...je hebt de goede tracker ingetypt? Je torrent staat in dezelfde map als het bestand? Je bent "clever" (lees: je kunt uploaden)? Poorten open?
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Toch lees ik weinig over Bitlord.
Bij mij werkt dat prima,met een redelijke snelheid.
Lekker overzichtelijk en ook met zoek functie,dus een lekker torrent proggie.
Bij mij werkt dat prima,met een redelijke snelheid.
Lekker overzichtelijk en ook met zoek functie,dus een lekker torrent proggie.
Tja, ik vertrouw Bitlord niet echt en dat komt omdat het gewoon een complete rip-off is van Bitcomet. Vrijwel de gehele interface is geripped en dat zorg niet voor veel vertrouwen bij mij...

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat de BitComet auteur de code 'verkocht' heeft zodat BitLord er ook gebruik van kan maken?Pinata schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:02:
Tja, ik vertrouw Bitlord niet echt en dat komt omdat het gewoon een complete rip-off is van Bitcomet. Vrijwel de gehele interface is geripped en dat zorg niet voor veel vertrouwen bij mij...
Ik heb een torrent die niet meer download.
Hij omvat 9GB en de eerste 1.5GB heeft ie goed naar binnengehaalt, maar nu wil hij niks meer downloaden; er staat ook geen errormessage.
Wat hij wel doet is de hele tijd ''checking existing data''. De progress loopt dan tot 70% (oid) en dan begint hij weer opnieuw. Lijkt net of hij dat niet kan voltooien? Wat is daar precies de bedoeling van?
Ik gebruik overigs de ABC client.
Hij omvat 9GB en de eerste 1.5GB heeft ie goed naar binnengehaalt, maar nu wil hij niks meer downloaden; er staat ook geen errormessage.
Wat hij wel doet is de hele tijd ''checking existing data''. De progress loopt dan tot 70% (oid) en dan begint hij weer opnieuw. Lijkt net of hij dat niet kan voltooien? Wat is daar precies de bedoeling van?
[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 28-03-2005 12:57 ]
- Jep, deze heb ik exact overgenomen, zoals vermeldt.leokennis schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:58:
Ehm ja...je hebt de goede tracker ingetypt? Je torrent staat in dezelfde map als het bestand? Je bent "clever" (lees: je kunt uploaden)? Poorten open?
- De torrent file staat niet in dezelfde map als waar de bestanden staan, maar bij het selecteren
van de doellocatie selecteer ik wel die map, de bittorrent client gaat dan gestaag naar 100%. (upload
dus mogelijk). Ps. moet de *.torrent file bij de bestanden staan dan?
- Listen poort (zelf gekozen) staat keurig gemapt in de routerinstellingen naar de juiste pc.
welk torrent progje raden jullie aan.
ik gebruik nu Bittornado met alle tevredenheid
, niet al te veel resources met mooie snelheden...
alleen ik vind zoiets als bitcomet enzo lekkerder werken, maar die trekt veelste veel resources, weet iemand eentje die niet veel resources trekt zoals bittornado? maar dan met een 'mooie' gui, waarin je meerdere bestanden tegelijk kan ordenen enzo?
ik gebruik nu Bittornado met alle tevredenheid
alleen ik vind zoiets als bitcomet enzo lekkerder werken, maar die trekt veelste veel resources, weet iemand eentje die niet veel resources trekt zoals bittornado? maar dan met een 'mooie' gui, waarin je meerdere bestanden tegelijk kan ordenen enzo?
..
[ Voor 100% gewijzigd door Silent Thunder op 28-03-2005 12:58 ]
Verwijderd
Huh? BitTornado minder resources als BitComet? Dan ben je toch één van de enigen die er zo over denkt. Zeker wanneer je meerdere torrents tegelijk binnenhaalt (en dus meerdere BitTornado's moet openen...) is BitComet duidelijk minder belastend voor mn PC hier. Wel vind ik de downloadsnelheden van BitTornado hoger lijken, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.BiG-GuY schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:55:
ik gebruik nu Bittornado met alle tevredenheid, niet al te veel resources met mooie snelheden...
ik heb bitcomet paar maanden geleden geprobeerd, en die trok cker meer resources dan bittornado... ik down met bittornado vaker wel is 4-5 dingen tegelijk... en dat gaat gewoon goed, zonder flink vreten aan resources... met bitcomet had ik nog een probleem, ik kon vaak de torrents niet resumen, of het duurde meer dan 30 minuten (bij een torrent van 170MBVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:13:
[...]
Huh? BitTornado minder resources als BitComet? Dan ben je toch één van de enigen die er zo over denkt. Zeker wanneer je meerdere torrents tegelijk binnenhaalt (en dus meerdere BitTornado's moet openen...) is BitComet duidelijk minder belastend voor mn PC hier. Wel vind ik de downloadsnelheden van BitTornado hoger lijken, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Ik heb 5 weken gedaan over een Torrent van 54 gig
Gebruik altijd BitComet, in combinatie met Netlimiter geeft dit nooit meer echt problemen.
Het vinden van een goed werkende trackersite wordt wel steeds lastiger.
Gebruik altijd BitComet, in combinatie met Netlimiter geeft dit nooit meer echt problemen.
Het vinden van een goed werkende trackersite wordt wel steeds lastiger.
Wat wil je precies ordenen?BiG-GuY schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:55:
ik gebruik nu Bittornado met alle tevredenheid, niet al te veel resources met mooie snelheden...
Misschien moet je eens naar XBT Client kijken: http://sourceforge.net/projects/xbtt/BiG-GuY schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:46:
ik bedoelde eigelijk downloaden, in een lijstje, ala kazaa/eMule zeg maar... eXeem vreet ook resources...
het wordt gedraaid op PC1 van sig. AMD XP 2200+ dus...
Verwijderd
Mss is Torrentstorm iets voor je. Is gebaseerd op BitTornado, maar dan met overzichtelijke GUI. Ik betwijfel wel of ie nog verder wordt ontwikkeld...BiG-GuY schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:46:
ik bedoelde eigelijk downloaden, in een lijstje, ala kazaa/eMule zeg maar... eXeem vreet ook resources...
het wordt gedraaid op PC1 van sig. AMD XP 2200+ dus...
Verwijderd
als mijn azureus lang aan het downen/uppen is wordt me pc takke traag. maar ik heb een best snel systeempje; P4 2,8 Ghz + dual 2x256 mb 400 mhz + hercules 9700 pro + sata 80 gieg 7200.7 + asus P4P800
als ik dan reboot dan is me pc weer direkt supersnel zoals ik gewend bent, kijk ik in de taskmanager voordat ik reboot doe zie ik dat me cpu amper wordt aangesproken in het geheel en nooit meer dan 5% maar meestal staat het op 0% a 2%.
geheugengebruik staat op 373/1249 MB waarvan de IE op 26.688 staat en javaw.exe op 23.348. diegeen die het meest cpu vreet is me sygate firewall(smc.exe) die varieert van 0 tot 5%
maar toch als ik niet reboot lijkt het wel of er een cpu vretend programma op achtergrond draait maar in me taskmanager kan ik nix erger vinden dan die ene 5%. dus wat is nou de bottleneck als zelfs me taskmanager me toont dat ik veel vrij geheugenruimte hebt en me cpu amper belast wordt?
als voorbeeldje van wat ik zie: net een rolgordijn die van boven naar beneden gaat als ik een venster sluit. di heb ik alleen maar als azureus 24 uur aan het downen/uppen is... bestanden verplaatsen gaat erggggggggggg langzaam.
iemand een idee wat nu de bottleneck is?
als ik dan reboot dan is me pc weer direkt supersnel zoals ik gewend bent, kijk ik in de taskmanager voordat ik reboot doe zie ik dat me cpu amper wordt aangesproken in het geheel en nooit meer dan 5% maar meestal staat het op 0% a 2%.
geheugengebruik staat op 373/1249 MB waarvan de IE op 26.688 staat en javaw.exe op 23.348. diegeen die het meest cpu vreet is me sygate firewall(smc.exe) die varieert van 0 tot 5%
maar toch als ik niet reboot lijkt het wel of er een cpu vretend programma op achtergrond draait maar in me taskmanager kan ik nix erger vinden dan die ene 5%. dus wat is nou de bottleneck als zelfs me taskmanager me toont dat ik veel vrij geheugenruimte hebt en me cpu amper belast wordt?
als voorbeeldje van wat ik zie: net een rolgordijn die van boven naar beneden gaat als ik een venster sluit. di heb ik alleen maar als azureus 24 uur aan het downen/uppen is... bestanden verplaatsen gaat erggggggggggg langzaam.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde met Azureus.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:00:
als mijn azureus lang aan het downen/uppen is wordt me pc takke traag. maar ik heb een best snel systeempje; P4 2,8 Ghz + dual 2x256 mb 400 mhz + hercules 9700 pro + sata 80 gieg 7200.7 + asus P4P800
Meestal na een dag downen of zo ja. Ik kill java.exe en azureus .exe dan en start azureus daarna ff opnieuw op :-)
Dan is een reboot van het gehele systeem niet nodig
gisteren voor het eerst ABC geinstallleerd, ben nu lekker aan het downloaden, de snelheden zijn redelijk
opzich vind ik het wel een fijne manier van downloaden, gewoon lekker simpel ff zoeken op een site, torrent downloaden en gaan met die banaan
ik gebruik ook nog wel steeds DC++ maar bittorent valt me zeker niet tegen
opzich vind ik het wel een fijne manier van downloaden, gewoon lekker simpel ff zoeken op een site, torrent downloaden en gaan met die banaan
ik gebruik ook nog wel steeds DC++ maar bittorent valt me zeker niet tegen
ZOjuist in Azureus 2.2.0.2 prer ongeluk een torrent gewist..... 
Is er een vorm van undo/ undelete in het programma die ik nog neit heb kunnen ontdekken?
Of als dat niet kan, kan ik de torrent opnieuw downen en dan de al gedownloade bestanden erover pasten? Waarna Azureus hervat? (google: azareus& undelete geeft geen sjoege).
Edit: dus wel http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/HowDoYouResume
Is er een vorm van undo/ undelete in het programma die ik nog neit heb kunnen ontdekken?
Of als dat niet kan, kan ik de torrent opnieuw downen en dan de al gedownloade bestanden erover pasten? Waarna Azureus hervat? (google: azareus& undelete geeft geen sjoege).
[ Voor 11% gewijzigd door bombadil op 03-04-2005 19:51 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Hoe moet ik hiermee eigenlijk de webinterface opzetten?OlafvdSpek schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:05:
[...]
Misschien moet je eens naar XBT Client kijken: http://sourceforge.net/projects/xbtt/
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
heb ik 2 keer meegemaakt dat ik de verkeerde map deleted. weg=weg.bombadil schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:35:
ZOjuist in Azureus 2.2.0.2 prer ongeluk een torrent gewist.....
If you have lost partially downloaded files in a crash, or have deleted your partially downloaded files by mistake, and then emptied the trash, I'm afraid I will not be able to help you here, sorry.
ok en wat zijn jouw specs? om te vergelijken....Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:13:
Ik heb hetzelfde met Azureus.
Meestal na een dag downen of zo ja. Ik kill java.exe en azureus .exe dan en start azureus daarna ff opnieuw op :-)
Dan is een reboot van het gehele systeem niet nodig
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 20:34 ]
XBT Client of XBT Client Backend (Windows service) installeren en dan de htdocs directory naar de web root kopieeren. In config.php het password aanpassen en gaan. Je hebt wel Apache en PHP nodig.Breepee schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:52:
Hoe moet ik hiermee eigenlijk de webinterface opzetten?
Verwijderd
Hallo, gebruik al een tijdje Torrentstorm, maar heb nog steeds alleen gele symbolen ipv groen. Heeft iets met incoming connections te maken. Nu draai ik de firewall van SP2, maar wat moet ik hier in dan wijzigen?
Je moet de juiste poorten openen. Standaard poorten voor bittorrent zijn 6881 en 6889.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:44:
Hallo, gebruik al een tijdje Torrentstorm, maar heb nog steeds alleen gele symbolen ipv groen. Heeft iets met incoming connections te maken. Nu draai ik de firewall van SP2, maar wat moet ik hier in dan wijzigen?
edit:
Hier heb je wat meer info:
http://www.microsoft.com/...sp2/windowsfirewall2.aspx
[ Voor 14% gewijzigd door magnifor op 06-04-2005 23:14 ]
je hebt een paar opties:Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:44:
- windows firewall uitzetten
- de poorten die door torrentstorm worden gebruikt vrijgeven in windows firewall
- als je een hardwarematige router hebt: poorten doorverwijzen naar je PC
In ieder geval: lees dit verhaal maar eens heel goed door
Hier staat tekst
Verwijderd
bedankt. ehm, dat porrtmappingsverhaal snap ik niet echt. wat betreft windows firewall in SP2, voordat ik deze had ingesteld kreeg ik ook al alleen gele lampjes, dus dat zou niet de oorzaak zijn. blijft over de poorten in de router: ik heb een zyxel prestige 650R-31. ik kom daar wel in via de web configurator, maar hoe dan verder?
ok, klopt, eerst zelf uitzoeken. inderdaag, heb een handleiding gevonden om te poortmappen in de zyxel. gedaan volgens beschrijving, maar nog hetzelde effect. je moet in NAT de poortrange opgeven en je internal IP, maar welke bedoelen ze daar mee?
ik bedoel ik zie een IP bij DHCP en een bij TCP/IP staan?
is upnp niet handiger, kan geloof ik ook in de zyxel en torrentstorm instellen.
Ik heb even wat replies samengevoegd, zou je in het vervolg de edit knop willen gebruiken?
ok, klopt, eerst zelf uitzoeken. inderdaag, heb een handleiding gevonden om te poortmappen in de zyxel. gedaan volgens beschrijving, maar nog hetzelde effect. je moet in NAT de poortrange opgeven en je internal IP, maar welke bedoelen ze daar mee?
ik bedoel ik zie een IP bij DHCP en een bij TCP/IP staan?

is upnp niet handiger, kan geloof ik ook in de zyxel en torrentstorm instellen.
Ik heb even wat replies samengevoegd, zou je in het vervolg de edit knop willen gebruiken?
[ Voor 44% gewijzigd door pasta op 08-04-2005 17:44 ]
Verwijderd
ok, even voor de zekerheid: ben er denk ik bijna op het juiste ip adres na dat ik moet invullen in de router. moet ik het ip invullen dat ik tegenkom via ipconfig/all? dit is nl. een ander adres dan mijn ip volgens whatismyip?
Verwijderd
whatismyip geeft de ip weer die je kabelmodem heeft, de router heeft de statische ip nodig die is toegekend aan je pc(192.168.blabla) en niet de IP die aan je kabelmodem is toegekend. ik zeg expres niet "de adres wat je tegenkom in ipconfig /all" omdat ik niet weet welke netwerkaarten je allemaal hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:26:
ok, even voor de zekerheid: ben er denk ik bijna op het juiste ip adres na dat ik moet invullen in de router. moet ik het ip invullen dat ik tegenkom via ipconfig/all? dit is nl. een ander adres dan mijn ip volgens whatismyip?
Verwijderd
dus als ik zeg dat ik 1 desktop heb met een zyxel modem en verder geen toetsers en bellen dan moet het wel het ip adres zijn wat ipconfig weergeeft
Het ip van whatismyip.com is voor extern gebruik. Het ip dat je vind in ipconfig, is het netwerk ipVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:41:
dus als ik zeg dat ik 1 desktop heb met een zyxel modem en verder geen toetsers en bellen dan moet het wel het ip adres zijn wat ipconfig weergeeft
Verwijderd
maak het me nu niet moeilijker: het interne IP adres moet ik hebben!!LifeTecH schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:42:
[...]
Het ip van whatismyip.com is voor extern gebruik. Het ip dat je vind in ipconfig, is het netwerk ip

Ja dus je netwerk IP, zoals gezegd: check ipconfigVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:50:
[...]
maak het me nu niet moeilijker: het interne IP adres moet ik hebben!!
Even voor de BitComet fans.
Er is een patch voor 0.57 waardoor hij wel weer door alle trackers wordt geaccepteerd.
Deze patch zet de extentie uit waarmee deze trackers problemen hebben.
Het is beschikbaar hier:
http://solidox.org/bc/
Deze patch wordt door de grotere torrent sites geaccepteerd.
Ps> Ik vind BitComet de fijnste client die ik tot nu toe ben tegengekomen, lekker snel in starten en downloaden. Goede 2e is Azureus, maar jah: het blijft Java: het is wat zwaarder.
Er is een patch voor 0.57 waardoor hij wel weer door alle trackers wordt geaccepteerd.
Deze patch zet de extentie uit waarmee deze trackers problemen hebben.
Het is beschikbaar hier:
http://solidox.org/bc/
Deze patch wordt door de grotere torrent sites geaccepteerd.
Ps> Ik vind BitComet de fijnste client die ik tot nu toe ben tegengekomen, lekker snel in starten en downloaden. Goede 2e is Azureus, maar jah: het blijft Java: het is wat zwaarder.
[ Voor 6% gewijzigd door FTL op 09-04-2005 12:40 ]
Verwijderd
Ik gebruik bitlord en heb bij sommige downloads dat ze niet verder gaan dan 99.5% hoe komt dit???
Verwijderd
Lopen ze helemaal niet verder? Of gaat het laatste stukje heel langzaam?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:31:
Ik gebruik bitlord en heb bij sommige downloads dat ze niet verder gaan dan 99.5% hoe komt dit???
In dat geval heb ik daar wel een verklaring voor; je client downloadt eerst de "makkelijkst" verkrijgbare stukjes, daarna pas de tragere
Dan doet je client het precies verkeerd om. Het is de bedoeling om eerst de rarest pieces te downloaden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:45:
Lopen ze helemaal niet verder? Of gaat het laatste stukje heel langzaam?
In dat geval heb ik daar wel een verklaring voor; je client downloadt eerst de "makkelijkst" verkrijgbare stukjes, daarna pas de tragereWat hij het laatst downloadt, gaat dus het langzaamst.
Verwijderd
Hij gaat supersnel naar de 99.5% en dan stopt ie zeg maar, dan gaat ie nog 1 kb per uur ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:45:
[...]
Lopen ze helemaal niet verder? Of gaat het laatste stukje heel langzaam?
In dat geval heb ik daar wel een verklaring voor; je client downloadt eerst de "makkelijkst" verkrijgbare stukjes, daarna pas de tragereWat hij het laatst downloadt, gaat dus het langzaamst.
Verwijderd
Jawel, het is eindelijk gelukt: groene lampjes in Torrentstorm!jelleeee schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 00:16:
[...]
Ja dus je netwerk IP, zoals gezegd: check ipconfig
Ik heb Azureus heel lang gebruikt, heerlijk snel e.d. maar de laatste tijd had ik 2 problemen: of me inet viel uit, moest ik router én modem na 2 uur resetten, óf het programma viel gewoon uit zonder foutmelding o.i.d.
Nu gebruik ik BitComet, niet dezelfde snelheden (langzamer), maar wel betrouwbaar...
Nu gebruik ik BitComet, niet dezelfde snelheden (langzamer), maar wel betrouwbaar...
Leuke nieuwe feature in Azureus 2.2.0.3 beta 57 (misschien al in eerdere betas, niet nagegaan; er is nu trouwens al een beta 58):

Grafische representatie van de zwerm. Dit is een torrent met weinig seeds en peers, ben benieuwd hoe het eruit ziet met tientallen seeds/peers...
edit: Ves007, oops ik bedoelde ook 57/58

Grafische representatie van de zwerm. Dit is een torrent met weinig seeds en peers, ben benieuwd hoe het eruit ziet met tientallen seeds/peers...
edit: Ves007, oops ik bedoelde ook 57/58
[ Voor 6% gewijzigd door GeekK op 12-04-2005 23:11 ]
Help!!! Als ik azureus start dan deelt hij meteen mijn hele F:\ schijf Dit wil ik niet. Als ik dan op stoppen klik bij het uploaden dan krijg ik de volgende waarschuwing:
Deze download is het resultaat van een gedeelde bron. Om te verwijderen, verwijder de bijbehorende gedeelde bron.
Hoe moet ik dit doen? Heb voor mijn gevoel al van alles geprobeerd, zelfs azureus verwijderen met daarbij nog handmatig alles uit het register te verwijderen, maar dit hielp niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat niet meteen mijn hele F:\ schijf gedeeld wordt????
edit:
Dit staat er trouwens allemaal nog bij details:
org.gudy.azureus2.core3.global.GlobalManagerDownloadRemovalVetoException: Deze download is het resultaat van een gedeelde bron.
Om te verwijderen, verwijder de bijbehorende gedeelde bron
at org.gudy.azureus2.pluginsimpl.local.download.DownloadManagerImpl$2.downloadWillBeRemoved(DownloadManagerImpl.java:147)
at org.gudy.azureus2.core3.global.impl.GlobalManagerImpl$2.dispatchWithException(GlobalManagerImpl.java:123)
at org.gudy.azureus2.core3.util.ListenerManager.dispatchInternal(ListenerManager.java:269)
at org.gudy.azureus2.core3.util.ListenerManager.dispatchWithException(ListenerManager.java:216)
at org.gudy.azureus2.core3.global.impl.GlobalManagerImpl.canDownloadManagerBeRemoved(GlobalManagerImpl.java:472)
at org.gudy.azureus2.core3.global.impl.GlobalManagerImpl.removeDownloadManager(GlobalManagerImpl.java:486)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.utils.ManagerUtils.remove(ManagerUtils.java:120)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.removeTorrent(MyTorrentsView.java:1143)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.access$12(MyTorrentsView.java:1122)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView$39.run(MyTorrentsView.java:1162)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.TableView.runForSelectedRows(TableView.java:969)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.removeSelectedTorrents(MyTorrentsView.java:1160)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.access$25(MyTorrentsView.java:1159)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView$38.keyPressed(MyTorrentsView.java:1082)
at org.eclipse.swt.widgets.TypedListener.handleEvent(TypedListener.java:121)
at org.eclipse.swt.widgets.EventTable.sendEvent(EventTable.java:82)
at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Widget.java:796)
at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Widget.java:820)
at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Widget.java:805)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.sendKeyEvent(Control.java:1724)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.sendKeyEvent(Control.java:1720)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.WM_KEYDOWN(Control.java:3499)
at org.eclipse.swt.widgets.Table.WM_KEYDOWN(Table.java:2885)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.windowProc(Control.java:2978)
at org.eclipse.swt.widgets.Display.windowProc(Display.java:3282)
at org.eclipse.swt.internal.win32.OS.DispatchMessageW(Native Method)
at org.eclipse.swt.internal.win32.OS.DispatchMessage(OS.java:1475)
at org.eclipse.swt.widgets.Display.readAndDispatch(Display.java:2380)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.mainwindow.SWTThread.<init>(SWTThread.java:70)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.mainwindow.SWTThread.createInstance(SWTThread.java:45)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.mainwindow.Initializer.<init>(Initializer.java:70)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.Main.<init>(Main.java:69)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.Main.main(Main.java:109)
Deze download is het resultaat van een gedeelde bron. Om te verwijderen, verwijder de bijbehorende gedeelde bron.
Hoe moet ik dit doen? Heb voor mijn gevoel al van alles geprobeerd, zelfs azureus verwijderen met daarbij nog handmatig alles uit het register te verwijderen, maar dit hielp niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat niet meteen mijn hele F:\ schijf gedeeld wordt????
edit:
Dit staat er trouwens allemaal nog bij details:
org.gudy.azureus2.core3.global.GlobalManagerDownloadRemovalVetoException: Deze download is het resultaat van een gedeelde bron.
Om te verwijderen, verwijder de bijbehorende gedeelde bron
at org.gudy.azureus2.pluginsimpl.local.download.DownloadManagerImpl$2.downloadWillBeRemoved(DownloadManagerImpl.java:147)
at org.gudy.azureus2.core3.global.impl.GlobalManagerImpl$2.dispatchWithException(GlobalManagerImpl.java:123)
at org.gudy.azureus2.core3.util.ListenerManager.dispatchInternal(ListenerManager.java:269)
at org.gudy.azureus2.core3.util.ListenerManager.dispatchWithException(ListenerManager.java:216)
at org.gudy.azureus2.core3.global.impl.GlobalManagerImpl.canDownloadManagerBeRemoved(GlobalManagerImpl.java:472)
at org.gudy.azureus2.core3.global.impl.GlobalManagerImpl.removeDownloadManager(GlobalManagerImpl.java:486)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.utils.ManagerUtils.remove(ManagerUtils.java:120)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.removeTorrent(MyTorrentsView.java:1143)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.access$12(MyTorrentsView.java:1122)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView$39.run(MyTorrentsView.java:1162)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.TableView.runForSelectedRows(TableView.java:969)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.removeSelectedTorrents(MyTorrentsView.java:1160)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView.access$25(MyTorrentsView.java:1159)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.views.MyTorrentsView$38.keyPressed(MyTorrentsView.java:1082)
at org.eclipse.swt.widgets.TypedListener.handleEvent(TypedListener.java:121)
at org.eclipse.swt.widgets.EventTable.sendEvent(EventTable.java:82)
at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Widget.java:796)
at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Widget.java:820)
at org.eclipse.swt.widgets.Widget.sendEvent(Widget.java:805)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.sendKeyEvent(Control.java:1724)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.sendKeyEvent(Control.java:1720)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.WM_KEYDOWN(Control.java:3499)
at org.eclipse.swt.widgets.Table.WM_KEYDOWN(Table.java:2885)
at org.eclipse.swt.widgets.Control.windowProc(Control.java:2978)
at org.eclipse.swt.widgets.Display.windowProc(Display.java:3282)
at org.eclipse.swt.internal.win32.OS.DispatchMessageW(Native Method)
at org.eclipse.swt.internal.win32.OS.DispatchMessage(OS.java:1475)
at org.eclipse.swt.widgets.Display.readAndDispatch(Display.java:2380)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.mainwindow.SWTThread.<init>(SWTThread.java:70)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.mainwindow.SWTThread.createInstance(SWTThread.java:45)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.mainwindow.Initializer.<init>(Initializer.java:70)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.Main.<init>(Main.java:69)
at org.gudy.azureus2.ui.swt.Main.main(Main.java:109)
[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 14-04-2005 14:24 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Je wilt het niet geloven maar na 2 dagen is er weer een beta 59GeekK schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:27:
Leuke nieuwe feature in Azureus 2.2.0.3 beta 57 (misschien al in eerdere betas, niet nagegaan; er is nu trouwens al een beta 58):
Ik heb ook allerlei zaken die ik share met behulp van Bitcomet, maar wat ik nu niet begrijp is
waarom die upload zo laag blijft? Ik stel em in op 40kb/s upload, heb ik een paar torrents lopen,
lopen er twee constant op 2 a 3 kb/s. Waarom halen die nu niet gewoon 13kb/s, kan me namelijk
ook niet voorstellen dat de downloaders minder dan 13kb/s tot hun beschikking hebben.
waarom die upload zo laag blijft? Ik stel em in op 40kb/s upload, heb ik een paar torrents lopen,
lopen er twee constant op 2 a 3 kb/s. Waarom halen die nu niet gewoon 13kb/s, kan me namelijk
ook niet voorstellen dat de downloaders minder dan 13kb/s tot hun beschikking hebben.
Verwijderd
krijgt iemand ook UPnP foutmeldingen van azureus direkt na het opstarten? heb poortje 7000 geforward, tenminste als ik het goed gedaan heb want de foutmelding gaat erover dat poort 7000 IN en UIT UPnP niet succesvol is.
maar ondanks deze foutmelding staat er wel op de tracker dat ik connectable (maak ik me forward ongedaan dan ben ik nie connectable meer volgens de tracker) ben en haal ik hoge snelheden en zijn me smilies groen. ik erger me een beetje aan deze foutmelding, wat kan ik eraan doen?
en ja kep een router DC202v5 sitecom en de howto forward heb ik al gelezen op portforward.com. ik vind alleen de beschrijving lekker wazig. ze hebben erover dat de rijtjes verkeerd zijn aangegeven en dat ik alle waarden moet omdraaien bla bla.
maar ondanks deze foutmelding staat er wel op de tracker dat ik connectable (maak ik me forward ongedaan dan ben ik nie connectable meer volgens de tracker) ben en haal ik hoge snelheden en zijn me smilies groen. ik erger me een beetje aan deze foutmelding, wat kan ik eraan doen?
en ja kep een router DC202v5 sitecom en de howto forward heb ik al gelezen op portforward.com. ik vind alleen de beschrijving lekker wazig. ze hebben erover dat de rijtjes verkeerd zijn aangegeven en dat ik alle waarden moet omdraaien bla bla.
UPnP is voor het automatisch forwarden. Als je dat handmatig doet kun je UPnP beter uitzetten.
Verwijderd
ohw? dan maak ik ff de forward ongedaan, ff kijken hoe dat looptOlafvdSpek schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:57:
UPnP is voor het automatisch forwarden. Als je dat handmatig doet kun je UPnP beter uitzetten.
Vandaag de nieuwe Azureus 2.3.0.0 uitgekomen 
Hier is de changelog te vinden: meuktracker: Azureus 2.3.0.0
Hier is de changelog te vinden: meuktracker: Azureus 2.3.0.0
Die gasten van Azureus hebben weer aardig wat zitten kloppen. 
De swarm die je nu grafisch kunt zien, de distributed database en nog een zooitje bugfixes... Geen kleine update.
De swarm die je nu grafisch kunt zien, de distributed database en nog een zooitje bugfixes... Geen kleine update.
Verwijderd
Misscien een n00b vraag, maar ik weet vrijwel niets over java,- of compilers. Behalve dat ik java-applicaties bijzonder veel resources vindt vragen. Dit is een van de redenen dat java halemaal niet op mijn systeem is geinstalleerd.
De vraag is: Kan Azureus niet worden gecompiled naar een "gewone" executable (.exe ), die zonder dat java is geinstalleerd werkt ?
De vraag is: Kan Azureus niet worden gecompiled naar een "gewone" executable (.exe ), die zonder dat java is geinstalleerd werkt ?
Azureus moet gewoon samen met java werken en idd java neemt wel wat resources in beslag
NeeVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:43:
Misscien een n00b vraag, maar ik weet vrijwel niets over java,- of compilers. Behalve dat ik java-applicaties bijzonder veel resources vindt vragen. Dit is een van de redenen dat java halemaal niet op mijn systeem is geinstalleerd.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
ik gebruik het programma bitcomet v.0.56 en ik heb nu iets heel vaags...
zodra ik weg ga van me pc en er dus geen gebruik meer van maak maar me pc aan laat staan om de downloads door te laten gaan dan valt me internet uit
dus als ik gewoon msn en een beetje spelletjes speel blijft internet gewoon online... maar zodra ik dus me pc aan laat staan en wegga valt internet uit en moet ik me modem resetten... dit heb k eerder nooit gehad dus k weet zeker dat het door bitcomet komt... ik heb al het een en ander geprobeerd... me windows firewall open gezet met poorten van me router op gezet maar het helpt allemaal niet... iemand enig idee of een andere goede client die goed werkt in combinatie met een router???
zodra ik weg ga van me pc en er dus geen gebruik meer van maak maar me pc aan laat staan om de downloads door te laten gaan dan valt me internet uit
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 18:06 ]
Verwijderd
Ik heb alleen probleem met de nieuwe versie van Azureus. Zodra er een stuk of 8 torrents tegelijk actief zijn, schiet de CPU load van javaw.exe naar 98 a 99% en is Azureus niet meer vooruit te branden.DJTimo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:29:
Die gasten van Azureus hebben weer aardig wat zitten kloppen.
Ik heb de nieuwste JRE al (clean) geinstalleerd en Azureus ook clean geinstalleerd, maar haalt geen bal uit. Met de vorige versie helemaal geen problemen. En een gebrek aan resources kan het ook niet zijn op een P4 3,2GHz met 1 GB RAM. Heb Windows XP btw.
Niemand anders die dit probleem heeft?
Heb precies hetzelfde probleem...Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:55:
zodra ik weg ga van me pc en er dus geen gebruik meer van maak maar me pc aan laat staan om de downloads door te laten gaan dan valt me internet uitdus als ik gewoon msn en een beetje spelletjes speel blijft internet gewoon online... maar zodra ik dus me pc aan laat staan en wegga valt internet uit en moet ik me modem resetten... dit heb k eerder nooit gehad dus k weet zeker dat het door bitcomet komt... ik heb al het een en ander geprobeerd... me windows firewall open gezet met poorten van me router op gezet maar het helpt allemaal niet... iemand enig idee of een andere goede client die goed werkt in combinatie met een router???

[ Voor 94% gewijzigd door BioHazard op 03-05-2005 18:23 ]
Verwijderd
En nu alle torrents "Stopped" staan is de CPU load weer normaal. Vreemde fout.
Ik ga voorlopig maar weer even terug naar een oudere versie, hopen dat er een update uitkomt komende dagen, want de nieuwe features zagen er veel belovend uit.
Ik ga voorlopig maar weer even terug naar een oudere versie, hopen dat er een update uitkomt komende dagen, want de nieuwe features zagen er veel belovend uit.
Decentralized tracking in Azureus 2.3.0.0 in combinatie met magnet links (geen torrents meer) werkt erg handig
Ben benieuwd naar de (binnenkort te verschijnen) specs, zodat andere clients het ook kunnen implementeren.
Als dit een succes wordt kan het wel eens de manier waarop nu BT wordt gebruikt compleet veranderen (van torrents + tracker naar magnet links only).
Enige minpunt atm is het niet kunnen aanklikken van magnet links (je moet je copyen, Ctrl+L in Azureus, paste en dan enter).
Als dit een succes wordt kan het wel eens de manier waarop nu BT wordt gebruikt compleet veranderen (van torrents + tracker naar magnet links only).
Enige minpunt atm is het niet kunnen aanklikken van magnet links (je moet je copyen, Ctrl+L in Azureus, paste en dan enter).
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Ik merk, nu ik weer een tracker waar je je voor moet registreren gebruik, dat mijn traffic op de een of andere manier niet doorkomt tot de tracker 
De torrent die ik leech/seed staat wel gewoon bij m'n overzicht. Een tijdje nadat ik klaar ben met downloaden gaat ie ook van leech naar seed, dus dat kan nog wel gewoon.
Ik gebruik ABC 3.0 (Bittornado 0.3.10 core).
Het betreft zowel up- als download.
De torrent die ik leech/seed staat wel gewoon bij m'n overzicht. Een tijdje nadat ik klaar ben met downloaden gaat ie ook van leech naar seed, dus dat kan nog wel gewoon.
Ik gebruik ABC 3.0 (Bittornado 0.3.10 core).
Het betreft zowel up- als download.
Verwijderd
inmiddels is er een 3e versie uitgekomen van de java 5.0. heb je die al uitgeprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:19:
Ik heb de nieuwste JRE al (clean) geinstalleerd en Azureus ook clean geinstalleerd, maar haalt geen bal uit. Met de vorige versie helemaal geen problemen. En een gebrek aan resources kan het ook niet zijn op een P4 3,2GHz met 1 GB RAM. Heb Windows XP btw.
in de meuktracker is ie te vinden onder kopje java 1.5.03 (of zoiets)
wel ff de ouwe java ZELF handmatig uninstalleren want de java doet dat niet voor jou...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 21:45 ]
Verwijderd
zodra ik de forward ongedaan maak geef azureus een foutmelding dat die poort niet werkt. zodra ik wel forward doe dan krijg ik een foutmelding dat UPnP niet werkt. wat een zooi weerOlafvdSpek schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:57:
offtopic:
sorrie, ben ff naar de plee geweest en was vergeten dat ik al had gepost zodat dit ook in de vorige post had gekund
sorrie, ben ff naar de plee geweest en was vergeten dat ik al had gepost zodat dit ook in de vorige post had gekund
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 21:49 ]
Dan zou ik hem weer handmatig forwarden en UPnP uitzet. Waarom UPnP niet werkt weet ik echter ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:48:
[...]
zodra ik de forward ongedaan maak geef azureus een foutmelding dat die poort niet werkt. zodra ik wel forward doe dan krijg ik een foutmelding dat UPnP niet werkt. wat een zooi weer
offtopic:
Verwijderd
kep azureus afgesloten en daarna weer opgestart, de foutmeldingen bleven weg dit keer. ik down nu en de smilies zijn groen.OlafvdSpek schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:38:
Dan zou ik hem weer handmatig forwarden en UPnP uitzet. Waarom UPnP niet werkt weet ik echter ook niet.
als UPnP zo eenvoudig werkt dat ik nix meer hoef te forwarden, hoe zit dat dan met virussen/spyware die ongevraagd poorten openen via UPnP ?
Een trojan kan inderdaad ook een port openen, maar als je dat soort apps op je PC hebt is het (eigenlijk) al te laat.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:03:
als UPnP zo eenvoudig werkt dat ik nix meer hoef te forwarden, hoe zit dat dan met virussen/spyware die ongevraagd poorten openen via UPnP ?
Verwijderd
iemand die hier een oplossing voor weet?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:55:
zodra ik weg ga van me pc en er dus geen gebruik meer van maak maar me pc aan laat staan om de downloads door te laten gaan dan valt me internet uitdus als ik gewoon msn en een beetje spelletjes speel blijft internet gewoon online... maar zodra ik dus me pc aan laat staan en wegga valt internet uit en moet ik me modem resetten... dit heb k eerder nooit gehad dus k weet zeker dat het door bitcomet komt... ik heb al het een en ander geprobeerd... me windows firewall open gezet met poorten van me router op gezet maar het helpt allemaal niet... iemand enig idee of een andere goede client die goed werkt in combinatie met een router???
ik meen ergens gelezen te hebben dat chello torrents op een of andere manier blokkeerd of zoiets... ik heb dus chello
en tot slot... wie weet mij aan de hand van dit plaatje te vertellen wat ik het beste in kan vullen...
ik gebruik azureus 2.3.0.0

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 14:09 ]
Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen met 1 enkele torrent. Op het support forum van Azureus blijken er wel meer mensen last van te hebben met de meest uiteenlopende configuraties. Ik heb ergens de suggestie gelezen om het maximale aantal verbindingen tot 40 te beperken, wat ik nu zelf ga proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:19:
[...]
Ik heb alleen probleem met de nieuwe versie van Azureus. Zodra er een stuk of 8 torrents tegelijk actief zijn, schiet de CPU load van javaw.exe naar 98 a 99% en is Azureus niet meer vooruit te branden.
EDIT: Het maximale aantal verbindingen tot 40 beperken verhelpt het probleem inderdaad, nu maar wachten op een echte fix.
[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 04-05-2005 16:59 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
ik heb zelf een snelle glasvezelverbinding (100mbit), maar mijn downloads gaan echt bijzonder traag over het algemeen. Ik gebruik nu azureus zonder enige plugins.
(al mijn poorten zijn gesloten, en kunnen niet open)
Zijn er nog plugins die speciaal voor users met snel internet zijn (heb zelf al gezocht), of misschien wel een andere client die beter resultaat geeft?
(al mijn poorten zijn gesloten, en kunnen niet open)
Zijn er nog plugins die speciaal voor users met snel internet zijn (heb zelf al gezocht), of misschien wel een andere client die beter resultaat geeft?
[ Voor 3% gewijzigd door CommanderKeen op 05-05-2005 00:38 ]
Open eerst eens de port die Azureus gebruikt.CommanderKeen schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:01:
(al mijn poorten zijn gesloten)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!