Hmm, werd toch heel nieuwsgierig naar de prullenbak die je bedoelde. Heb Vivaldi even snel opnieuw geïnstalleerd en zag meteen de prullenbak. Kon me haast niet voorstellen dat ik zoiets zou missen, tot ik opnieuw de dark skin had geselecteerd. Op dat moment is de taakbalk zwart en de prullenbak donkergrijs. Oeps.
Maar ik kan nu vaststellen dat de recently closed tabs optie aanwezig is. Ik weet niet precies hoevel tabs je terug kunt gaan, maar ik kwam al vrij snel op 12 gesloten tabs na wat browsen. Als ik verder terug zou willen gaan dan dat, zou ik waarschijnlijk al naar History gaan, dus daar kan ik mee leven. Waar ik nog steeds niet goed tegen kan is dat ik zelf geen nieuwe keyboard shortcuts kan aanmaken, of dat dat in ieder geval niet duidelijk is. Ik wil graag een nieuwe shortcut die history opent als ik hem aansla. Maar dat is er niet. Dus moet ik een nieuwe tab openen om bij de speeddial te kunnen om daaruit de history te openen. Beetje omslachtig, maar omdat ik nu een fatsoenlijke session manager heb gevonden, laat ik het maar zo. Ik heb een nieuwe vaste browser! Kan ik beginnen met uitfaseren van Pale Moon
Met een session manager bedoel ik dat je alle geopende tabs opslaat in een session. Vervolgens sluit je het window, doe je andere dingen en na een tijd besluit je om je oude sessie erbij te pakken en al die tabs zijn er weer. En dat kan. Met een extensie. Is heel veel keus, want Chrome-gebaseerde extensies werken nu.
Nog iets dat me opvalt: Vivaldi opent een nieuw icoon in mijn taakbalk na het opstarten (onder Windows 7). Daar staan nu dus twee Vivaldi iconen: eentje van het huidge window en eentje omdat ik de browsers allemaal aan de taakbalk pin. Stoort me verder ook niet, maar ik geloof dat er nog wat werk aan de winkel is.
(Oh en Bing had me in 10 seconden zoeken naar keyboard shortcuts voor vivaldi al helemaal over de zeik. Wat een ellendige zoekmachine is dat. Zelfs met browser als zoekterm kreeg ik nog klassieke muziek voorgeschoteld.)
EDIT: broken. Als ik in de speed dial een nieuwe wil toevoegen, komt er een lijst met suggesties maar die kan ik niet aanklikken. Foutje. Type ik dan de naam van de site maar volledig uit, dan komt er al vrij snel een inline suggestie. Druk ik op enter, verdwijnt die suggestie. Foutje. Typ ik hem uit en klik ik op Add, verdwijnt het ook. Foutje. Zal het zo op hun forum doorgeven.
[
Voor 16% gewijzigd door
GeneralX op 05-11-2015 12:00
]