Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 11:43
Inmiddels is de opvolger van Opera aangekomen bij een prille Technical Preview 2. Ik draai hem nu een tijdje op Linux Mint en Ik moet zeggen dat de browser goed aanvoelt en doet denken aan zijn voorganger in betere dagen. De privacy-opties zijn zeer toegankelijk, en keyboard-shortcuts zijn makkelijk te configureren. De browser scoort als beste op html5test.com.
Plugins werken nog niet zo fijn, flash wordt niet ondersteund vooralsnog. (Is dat erg?)

Ik verwacht wel dat dit een toppertje in de underdog rol wordt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
Het lijkt me aardig om hier de verdere ontwikkelingen te volgen en te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

draai m nu paar weken, aardige browser, maar nog wel behoorlijk wat (irritante)bugs - jah, beschreven en gedeeld bij ontwikkelaars forum

imho draait flash prima :+ er worden zaken gerenderd die firefox niet toont (spotify issue icm ubuntu) vivaldi geen last van :P

hopelijk wordt het geen bloated verhaal, daar waar opera de mist in ging

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 13-02-2015 18:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is zeker een browser om te volgen. Ook maar eens installeren op m'n werklaptop dan. Heb ook al Otter draaien op m'n systemen.

Nu vraag ik mij wel af: welke rendering engine wordt er nou echt gebruikt? In 't nieuwsartikel op de FP werd Blink genoemd, maar in 't Opera topic was er sprake van een revival van Presto (IMO de beste engine die er is, geen compromis, ben je een prutsdevver, dan werkt je site half). Op de site staat 't niet echt duidelijk aangegeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
HTTP_USER_AGENT: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2214.89 Vivaldi/1.0.94.2 Safari/537.36

ook lekker duidelijk.....wat dat betreft

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vivaldi flipt m beetje hier; 1 tab open, 12!! processen van vivaldi :F lekker logisch

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Nu TP2, op het oog weinig verschil.

wel lange lijst met fixes/updates: https://app.box.com/s/uxrvldy1gifcu3mpmv34dmox50bb2nys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Moet zeggen dat het wel fijn is dat het vertical tabs uit zichzelf ondersteunt. Was zelf namelijk bezig met een module voor Breach browser op Linux die hetzelfde deed. Verder was een adblocker installeren ook gewoon makkelijk te doen vanuit Chrome store.

Nu alleen de titlebar weg en ik heb eindelijk een browser die aan mijn eisen voldoet.

http://i.imgur.com/kvMG7L7.png

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik maak gebruik van de Vivaldi Snapshots die ze voor Linux hebben. Bevalt op 't eerste oog wel redelijk. Nog niet alles wat je zou willen en verwachten zoals Opera 12 is, maar het komt iig ergens. Gebruik 'm op m'n werk om het intranet te kunnen openen, want Opera 12 ondersteunt geen NTLM, Firefox heeft geen zin meer en Otter vraagt voor ongeveer elke verbinding om m'n credentials.

Ik weet nog niet of ik Otter of Vivaldi als opvolger ga gebruiken. Otter heeft eigenlijk nog een paar dingetjes om te fixen, 1 voor navigatie, elk element wordt schijnbaar een item in de pagina geschiedenis (je moet 20x op 'terug' drukken om een pagina terug te gaan bijvoorbeeld). Het tweede is de ingebouwde adblocker. Er moet een per-pagina voorkeur komen en de elementen die 't blokkeert moeten niet met een http/500 error worden weergegeven, maar verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:03

GeekK

Rag Mama Rag

Weekly snapshot 1.0.123.10
In this week’s build, there are some minor fixes. The work on improving spatial navigation is ongoing. We’ve tweaked the link selection algorithm and few other things but we still have more to do before this feature works perfectly.

We also upgraded React to its latest release candidate. We have seen some nice UI performance improvement :)
Dit is (voor mij dan) de eerste build waarbij de ui inderdaad sneller reageert - kan nog beter, maar we wachten af..

Zit op W7 x64, 32bit build.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Net Vivaldi geinstalleerd, wat is het fijn om mn mousegestures weer te hebben, helaas werken die nog niet zo fijn als bij Opera.

Ik mis wel de plugins van Chrome(evernote en google drive), maar ik kan wel notes maken ;)

Wat ik ook erg mis is het kunnen slepen van een tab naar een andere window

[ Voor 14% gewijzigd door Exphy op 22-05-2015 17:23 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Nieuw snapshot (1.0.201.2)
The highlights today are improvements to search engine management, spatial navigation, an alternative UI look and work in progress towards customisable mouse gestures. In addition, there are a number of nice, requested fixes
Blogbericht is van Ruarí Ødegaard, die overgestapt is van Opera naar Vivaldi. :)

[ Voor 26% gewijzigd door GeekK op 15-06-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Vivaldi browser Technical Preview 4 is here!
Changelog
  • Startup options
  • Improvements to spatial navigation
  • Keyboard shortcuts (incl. cheat sheet)
  • Gestures (incl. tab switching & keyboard activation)
  • Improved installer (it's now possible to install Vivaldi without admin privileges)
  • Reworked settings
  • Support for some additional extension APIs
  • Ready for Windows 10
  • Customizable UI
  • Performance improvements
  • Autoupdate for Mac and Win x64
  • Better HiDPI support
  • Better bookmark management
  • Linux forward and back mouse button support
  • … hundreds of bug fixes

[ Voor 4% gewijzigd door GeekK op 16-07-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04 16:05
yay, ik ga nu direct updaten!

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Vivaldi Tips. In meerdere talen (maar (nog) geen Nederlands).

En ook een nieuw snapshot: Snapshot 1.0.249.12 - Web Panels, Extension buttons UI, Progress bar info and tab performance improvements

[ Voor 60% gewijzigd door GeekK op 18-08-2015 17:30 . Reden: nieuw snapshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, cool, straks maar installeren dan. Ik heb Vivaldi nu als main browser op m'n werk, Opera staat er niet meer op, maar heb wel Otter ernaast draaien. Met de snapshot heb ik wel regelmatig dat een tab crasht (dood vogeltje), maar een refresh lost dat wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 10:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Laatste preview is erg fijn tot nu toe! Eindeljk extensionbuttons (kan ik weer fatsoenlijk LastPass gebruiken) en het switchen tussen tabs is een heel stuk vlotter.
Copy paste van de adresbalk werkt nu eindelijk ook weer bij mij.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, c/p van adresbalk deed 't niet bij de vorige snapshot? Geen last van gehad. Wat ik wel heb gemerkt met de add-ons is dat uBlock Origin die ik heb geïnstalleerd (met uiteraard tweakers.net op de whitelist via de instellingen van de add-on), is dat de aan/uit knop voor de vorige tab werkte. Althans, ik had eerst een andere tab open, ging naar GoT en zette de add-on op 'aan' waarna de staat op de vorige tab dus wijzigde, niet op de tab waar GoT op open stond. Verder niet getest eigenlijk, ik vond 't al prima dat 't uit bleef op Tweakers.

Wat ik nog wel mis, is per-site voorkeuren. Dat heeft Opera 12 en werkt echt geweldig. Daarmee heb ik custom CSS geladen voor Tweakers en dat mis ik nu in Vivaldi. Otter heeft het bijvoorbeeld al wel geïmplementeerd. Ik merk ook dat het nog erg wennen is nu ik Vivaldi op werk als main browser gebruik. Er zijn een paar dingen die ik in Opera gewend ben die er niet werken. Zo kan je niet een pagina terug met de backspace en heb ik / moeten toevoegen als toets voor zoeken op pagina. Het is ook niet heel erg duidelijk welke tab op de balk focus heeft als je de kleuren niet automatisch laat aanpassen, ik heb hiervoor transparante tabs moeten inschakelen (ik geloof dat het zo heet, 'transparent tab colours').

Er moet dus nog best veel werk verzet worden voordat het in de buurt komt van de oude vertrouwde Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu ik wat ruimere tijd met Vivaldi heb gewerkt, kom ik toch wat vervelende dingen tegen. Sneltoetsen reageren vaak niet lekker, ctrl+w voor tab sluiten wordt niet altijd geslikt en heb vandaag hierdoor een tab gesloten die niet gesloten moest worden. Ook wordt ctrl+t regelmatig genegeerd. Omdat het niet consequent is, terwijl Vivaldi wel focus heeft, heb ik m'n desktop omgeving al weggestreept van mogelijke oorzaken.
Maar ook de trash is wat onduidelijk. Bij Opera 12 heb je nog de favicon van de site, Vivaldi heeft dat niet. Ik heb ook wel eens het gevoel dat er items missen, of te veel in zitten. Een verse start heeft mij al eens tabs in de trash laten zien. Ook het opstarten duurt onnodig lang. Toen ik 't nog op een laptop met mechanische schijf had draaien, zag ik 't lampje van de HDD bij 't starten zo goed als aan staan, er wordt dus heel veel I/O gegenereerd eer dat de browser zichtbaar is.

Ik heb zoals gezegd ook Otter ernaast draaien, de weekly builds via een Ubuntu PPA. Hierbij heb ik echt het gevoel dat het vliegt. Vooral Tweakers is al klaar met laden als ik de muisknop net los heb gelaten. All in all denk ik dat Vivaldi te veel last heeft van de hele Chrome bloat waar 't op gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vond de eerste builds heel stroperig aanvoelen. klik op een tab en pas een kwart seconde erna gebeurde er iets. Dat is sinds een aantal builds opgelost en nu voelt ie snel en snappy.
Ik heb wel een redelijk dikke machine (i7 4950 met 32GB ram en een M2 SSD) dus is ie met een gewone browser moeilijk op zijn knieen te krijgen.
Performance kan ik dus niet zoveel zinnigs over zeggen.

Ben al wel sinds 2001 Opera gebruiker (toen nog met grote banner bovenin haha) en ik was een paar jaar geleden zonder mokken en morren meteen maar overgestapt naar de chromium-versie van Opera en ik moet zeggen dat dit (Vivaldi) wel weer echt aanvoelt als een browser met een Opera-focus.
Heel pragmatisch allemaal.
Het is nog lang niet klaar, maar er worden wekelijks leuke stappen gemaakt en het is nu wel op een punt dat het mijn hoofdbrowser is geworden.
Helemaal nu er een beetje extension support is en private browsing etc.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik draai de laatste snapshot van Vivaldi (1.0.283.8 (Developer Build) dev (64-bit)) en de browser begint mij nu toch enigszins te irriteren op zo'n manier dat 't maar snel opgelost moet worden, anders gooi ik 't eraf en komt het er niet meer op. Even een rijtje waar ik last van heb:
  • Sessies zijn per tab, dus als ik een nieuwe tab open dan ben ik niet meer aangemeld op de betreffende site. Momenteel last van met animenfo.com, maar heb 't ook met andere sites gehad (voornamelijk intranet gerelateerd).
  • Het verliest regelmatig z'n sessie bij een herstart. De eerste keer start ik Vivaldi en komt er niets, start ik 'm nog een keer dan krijg ik een lege browser ipv de sessie die ik had. Soms gaat het wel goed.
  • Geheugengebruik is enorm. Eigenlijk niet zo gek, aangezien het niets meer is dan Chrome met een andere GUI.
  • Snelheid is niet echt om naar huis te schrijven. De ietwat gare Opera 12 op m'n PC thuis is op sommige punten zelfs nog sneller :o
  • Youtube in HTML5 is gewoon een no-go. Het werkt gewoon niet en je moet dus flash gebruiken. Hmm, test nu net en krijg zowaar de HTML5 player bij een video, maar bij elke. Valt mij tegen, komt vast vanwege het missen van H.264 support.
Op papier is het een leuk idee, maar in de uitvoering kan er nog een hele hoop verbeterd worden, want dit is echt geen doen. Ja, ik weet dat 't een dev versie is, maar dan nog. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze nog dit jaar of begin volgend jaar de final willen uitbrengen. Zoals het nu aanvoelt zijn ze nog een heel eind daar van verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Elke week zitten er toch behoorlijk wat bugfixes tussen. Youtube issues heb ik ook gehad maar is bij mij inmiddels weer opgelost en elke video speelt gewoon weer.
Als je het een kans wilt geven zou ik gewoon wachten tot een final als ik jou was.
Het is IMHO niet echt eerlijk om helemaal op te gaan in een Alpha en dan te roepen "los snel de problemen op anders komt het er bij mij niet meer op"

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Och, ik gebruik ook Otter, dat voornamelijk een one-man-show is en dat werkt gewoon beter dan wat het team van Vivaldi eruit spuugt. Ik vergelijk wel alpha met alpha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-04 21:06

ScSi

Belg.

Ik draai hem nu een paar weken op Windows7, en het is na een weekje mijn default browser geworden. Het zou best kunnen dat die veel geheugen en/of veel processen vreet, maar ik merk daar als end-user weinig van (Q6600 met 8GB ram, dus niet zo heel speciaal meer)

Het meest irritante vind ik nog wel dat de sidebar (onder F4) bij elke start terugkomt en dat het openen van links vanuit Outlook het Vivaldi scherm niet in de voorgrond laadt, maar voor de rest geen klagen van.

* ScSi Opera user is sinds er inderdaad nog een dikke balk rechtsboven stond.

Those were the days. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-04 17:55
Heb de browser nu ook in gebruik genomen. Vlotte install en tot op heden best tevreden.
Voelt vertrouwd aan. Vlot. Geen rare dingen nog. Misschien veranderd dat nog maar vooralsnog ziet het er netjes uit.
Ik vraag me alleen nu af wat de meerwaarde is ten opzichte van een Chrome?
Iemand die me iets meer kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-04 16:46
Weet iemand een goed alternatief voor noscript voor deze browser? Als oud gebruiker van Opera vind ik deze browser het proberen waard, maar zonder noscript alternatief zal het wss niet mijn primaire browser worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-03 16:39
Ik ben snel overgestapt naar Vivaldi vanuit de Opera refresh. Bij die laatste duurde het gewoon erg lang voordat uit de oude uit Opera 12 bekende features beschikbaar kwamen. Wat dat betreft vind ik Vivaldi het beter doen.

@Halfdan: Ik ben zelf geen Noscript gebruiker, maar in principe zijn alle Chrome extensies te gebruiken voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 19:36
Halfdan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:22:
Weet iemand een goed alternatief voor noscript voor deze browser? Als oud gebruiker van Opera vind ik deze browser het proberen waard, maar zonder noscript alternatief zal het wss niet mijn primaire browser worden.
Zo te lezen worden Chrome extensions ondersteund. Daar heb je een extensie genaamd Ghostery die script voor je blokeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Crazy-G schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:58:
Heb de browser nu ook in gebruik genomen. Vlotte install en tot op heden best tevreden.
Voelt vertrouwd aan. Vlot. Geen rare dingen nog. Misschien veranderd dat nog maar vooralsnog ziet het er netjes uit.
Ik vraag me alleen nu af wat de meerwaarde is ten opzichte van een Chrome?
Iemand die me iets meer kan vertellen?
Het idee van Vivaldi is als ik het goed heb begrepen dat het met name bedoeld is voor powerusers, net als de oude Opera 12. Dus genoeg opties voor customization van ui, veel gebruik van keyboard shortcuts indien gewenst, tab stacking, meerdere sites naast elkaar tonen, etc.

Zelf vind ik het standaard out of the box een prettige browser, ik verander alleen de interface naar donkere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-03 14:41
Weet iemand of er een manier is om je chrome bookmarks te importeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 12:38

Asitis

Dus.

Ik heb het ook net geïnstalleerd. Pas precies in de doelgroep: Chrome is me tegenwoordig te vermoeiend; haar promise van een lichtgewicht browser te zijn is allang niet meer.

Daarom bijzonder blij met een mooi alternatief als dit. Maar nu (moet zeggen, eerste uur gebruik) al veel bugs getroffen; tabs die niet sluiten, pagina's die willekeurig omswitchen, acties die niet doorgevoerd worden en na reboot meerdere keren uitgevoerd worden.
Maar ik denk dat dit een browser is waar ik wel geduld voor wil hebben.

Als hier nog ondersteuning voor verschillende profielen voor komt (of weet iemand of daar al een oplossing voor is?), is het mijn nieuwe default browser :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 12:38

Asitis

Dus.

Matthijz98 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:26:
Weet iemand of er een manier is om je chrome bookmarks te importeren?
Ja, toevallig net gezien bij Bookmarks venster zit een Import knop waarmee je zelfs per profiel uit Chrome al je info incl bookmarks, geschiedenis, passwords etc kan importeren. Naadloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:55
Ook zojuist hier net geinstalleerd. En tot nu toe erg tevreden. De snelheid kan denk ik nog wel iets beter ten aanzien van huidige browsers, maar ik voel me er direct in thuis. Ik ben niet ellenlang aan het zoeken naar alles en kan alles makkelijk terug vinden. En ook Ghostery werkt tot nu toe gewoon goed. Ik ben benieuwd naar mijn (en andermands) ervaringen op de langere termijn, maar tot nu toe is het een blijvertje.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja, eindelijk een goede reden om Opera 12.17 echt de deur uit te doen.
Voor belangrijke dingen gebruikte ik er nu Firefox naast en dat hou ik met Vivaldi ook zo tot ze minstens een final build hebben.

Maar het voelt direct fijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

KrazyJay

* KrazyJay meldt zich aan. Sinds Presto van Opera buiten moest, maar teruggegaan naar Firefox. Nu net Vivaldi geïnstalleerd, en mijn eerste indrukken zijn positief te noemen. Ik vraag me wel af of ik die datateller in het adresbalk constant zichtbaar kan houden? Niet dat ik op een metered connection zit, maar ik vind dat toch handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantalion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-04-2020
Vivaldi is al sinds tp3 mijn vervanger voor chrome, ondanks dat ik hem een stukje zwaarder vind draaien gaat er niets boven tabs naast elkaar zetten en een sidebar met bookmarks. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

Hoe zit het eigenlijk met privacy in Vivaldi? Gebruik nu Comodo Dragon icm Ghostery, addblock, een alternatieve DNS, en automatisch incognito mode. Is dat al een beetje beschikbaar voor Vivaldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb wel een TP geïnstalleerd gehad (2 en/of 3), maar daar zaten voor mij nog net te veel bugs in: settings venster dat niet sloot, niet goed werken met twee monitoren (menu dat ineens uitklapt op andere scherm) en dat soort gehannes. Bovendien waren er toen geen extensies. Nu heb ik het nog een keer geïnstalleerd met iets meer vertrouwen dat het nu goed gaat. Als het bevalt, stap ik weer over van Opera (33) naar Vivaldi. :)
@Asitis: ik kan trouwens niet vinden waar ik bookmarks moet importeren in dat paneel. Kun je iets preciezer zijn in de uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 460511 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:20:
Hoe zit het eigenlijk met privacy in Vivaldi? Gebruik nu Comodo Dragon icm Ghostery, addblock, een alternatieve DNS, en automatisch incognito mode. Is dat al een beetje beschikbaar voor Vivaldi?
Die add-ons zijn beschikbaar uit de Chrome add-on store. Incognito/Private browsing is wel beschikbaar bij Vivaldi, iig de laatste snapshot die ik heb gebruikt. Was alleen wel een apart venster ipv tab, maar dat zou niet veel uit moeten maken. Alternatieve DNS doe je op je systeem, niet je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds het frontpage-artikel heb ik ook Vivaldi draaien, vooralsnog ziet het er erg goed uit en loopt het soepel! Ik ben ook erg fan van die WebPanels.

Waar ik mij wel aan erger is dat wanneer je een YouTube filmpje in een nieuw tabblad opent (Ctr + klik of middelste-muisknop), deze meteen gaat afspelen :( Bij Chrome is dit sinds een week oid. niet meer het geval, hier wordt het tabblad wel geopend maar gaat deze pas afspelen zodra je het tabblad in focus hebt. Ik weet dat het mogelijk is om dit met een add-on à la Tampermonkey/Greasemonkey aan te passen. Ik hoop echter dat de ontwikkelaars van Vivaldi dit, net als bij Chrome dus, gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben best enthousiast over Vivaldi maar krijg Battlelog niet aan de praat. Is dat iemand wel gelukt?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Is het iemand gelukt om Youtube als search engine toe te voegen? Ik heb het nu onder de knop 'y' staan maar helaas kom ik elke keer terecht op de Youtube mainpage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:24
Na de beta release heb ik Vivaldi toegevoegd aan mijn lijst met browsers.
Voor Battlelog was ik gedwongen Firefox te gebruiken, maar voor de rest heb ik daar een hekel aan, dus die heeft Vivaldi al ingehaald. Helaas kan ik FF nog steeds niet verwijderen want Vivaldi kan ook geen Battlelog draaien. Voor de nostalgie en de bookmarks heb ik Opera 12.14 nog staan maar ik gebruik het niet actief. Alleen voor een paar buitenlandse websites/fora gebruik ik Chrome vanwege de in-page translation, verder gebruik ik liefst helemaal niks van Google. Aan die browsers is Vivaldi dus al voorbij. Voor programmeerwerk gebruik ik vaak een online IDE dus dan pak ik KMeleon omdat je de UI tot in het extreme kunt minimaliseren om schermruimte terug te winnen t.o.v. een offline IDE. KMeleon zou mijn main browser zijn, ware het niet dat er haast geen extensies voor te krijgen zijn en ik toch graag advertenties wil blokkeren op sommige websites (eigenlijk alle behalve een enkele). Voor de momenten waarop ik graag niet gevolgd wil worden of behoefte heb aan een proxy (looking at you, Youtube), gebruik ik Epic. Voor gewoon gebruik is Epic me te traag en het gebrek aan een bookmark systeem (ivm privacy) is hinderlijk voor algemeen gebruik.
Standaard gebruik ik dus PaleMoon met een extensie voor beter Session management. Vivaldi is in principe in staat om PaleMoon voorbij te gaan, want het bookmark systeem is zoals Opera12: perfect. Er is een speed dial en tab stacking en het rendert/laadt sneller dus het is al beter dan PaleMoon. Nog even afwachten hoe het Session management is, maar waarschijnlijk kan ik dat met extensies uiteindelijk ook voormekaar krijgen. Het hangt dus nog af van 2 dingen: hoeveel system resources verbruikt Vivaldi en hoeveel hinderlijke bugs ga ik tegenkomen.

EDIT: 3 dingen hinderen me momenteel. De grootste ergernis is het ontbreken van History. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ik waarschijnlijk de History niet kan vinden. Dat is echter net zo slecht. 8)7
Tevens ontbreekt er enige vorm van Session management, wat ik ook een beetje teleurstellend vond. Dat heeft PaleMoon echter ook niet, dus ik moet gewoon even zoeken naar een alternatief voor de Firefox extensie die ik gebruikte. Die extensie loste in PaleMoon ook meteen mijn derde ergernis op: het ontbreken van een lijst met recently closed tabs. Ik ga toch niet als een mong**l alle oude tabs heropenen met CtrlShiftT tot ik hem heb gevonden 8)7

EDIT 2: heb nu dan toch eindelijk History gevonden. Dat is blijkbaar uitsluitend te bereiken via de speed dial. Vreemde UI keuze. Kon ik mee leven als ik zelf keyboard shortcuts in kon stellen. Dat kan echter niet, wat meteen een extra ergernis oplevert. Voor een browser met power-user-features is dit tamelijk frustrerend. Geloof dat ik maar beter kan wachten tot Vivaldi uit beta is voor ik er een hekel aan krijg. Uninstalled. ;w

[ Voor 23% gewijzigd door GeneralX op 05-11-2015 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GeneralX schreef op donderdag 05 november 2015 @ 02:59:
Tevens ontbreekt er enige vorm van Session management, wat ik ook een beetje teleurstellend vond.
Ik had met de snapshots dus het probleem dat ik helemaal geen sessie kon bewaren, als je iig 'open vorige tabs' een sessie wilt noemen. Het ging er gewoon op stuk en gaf mij een leeg venster. Ik heb geen moeite genomen voor de beta, dus misschien dat ze dat hebben opgelost, maar te laat voor mij iig.
Die extensie loste in PaleMoon ook meteen mijn derde ergernis op: het ontbreken van een lijst met recently closed tabs. Ik ga toch niet als een mong**l alle oude tabs heropenen met CtrlShiftT tot ik hem heb gevonden 8)7
Heb je het prullenbakje helemaal rechts op de tabbar niet gezien? Die is echter niet super, het bevat oude tabs van een vorige browsing sessie of nou net niet de tab die je 10 tabs geleden weer even terug wilt halen.
EDIT 2: heb nu dan toch eindelijk History gevonden. Dat is blijkbaar uitsluitend te bereiken via de speed dial. Vreemde UI keuze. Kon ik mee leven als ik zelf keyboard shortcuts in kon stellen. Dat kan echter niet, wat meteen een extra ergernis oplevert. Voor een browser met power-user-features is dit tamelijk frustrerend. Geloof dat ik maar beter kan wachten tot Vivaldi uit beta is voor ik er een hekel aan krijg. Uninstalled. ;w
Je kan wel gewoon shortcut keys wijzigen hoor. Zo heb ik de single key shortcuts 1,2 en 3,4 omgedraaid in functie voordat ze dat als standaard hadden gemaakt. Met Opera was ik gewend dat 1 en 2 van tab links/rechts ging, niet vorige/volgende is meest gebruikte volgorde, wat nu dus 3 en 4 doen. Dat vond ik nog de meest domme keus die ze hadden gemaakt en pas ergens vorige maand hebben aangepast.

Maar heb je geen history via de panels? Volgens mij heb je net als downloads dat daar ook beschikbaar. Ik heb 't er iig af gegooid, ik heb al 3 browsers op m'n systeem staan en vind dat meer dan genoeg. Otter voor het hoofd deel, Opera voor een paar kleine dingen die niet lekker werken in Otter en Konqueror gewoon als fallback in geval ik nog wat moet testen, even snel iets moet zoeken of gewoon om een andere engine te gebruiken (khtml, kan eventueel wisselen naar webkit :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
Hmm, werd toch heel nieuwsgierig naar de prullenbak die je bedoelde. Heb Vivaldi even snel opnieuw geïnstalleerd en zag meteen de prullenbak. Kon me haast niet voorstellen dat ik zoiets zou missen, tot ik opnieuw de dark skin had geselecteerd. Op dat moment is de taakbalk zwart en de prullenbak donkergrijs. Oeps.
Maar ik kan nu vaststellen dat de recently closed tabs optie aanwezig is. Ik weet niet precies hoevel tabs je terug kunt gaan, maar ik kwam al vrij snel op 12 gesloten tabs na wat browsen. Als ik verder terug zou willen gaan dan dat, zou ik waarschijnlijk al naar History gaan, dus daar kan ik mee leven. Waar ik nog steeds niet goed tegen kan is dat ik zelf geen nieuwe keyboard shortcuts kan aanmaken, of dat dat in ieder geval niet duidelijk is. Ik wil graag een nieuwe shortcut die history opent als ik hem aansla. Maar dat is er niet. Dus moet ik een nieuwe tab openen om bij de speeddial te kunnen om daaruit de history te openen. Beetje omslachtig, maar omdat ik nu een fatsoenlijke session manager heb gevonden, laat ik het maar zo. Ik heb een nieuwe vaste browser! Kan ik beginnen met uitfaseren van Pale Moon ;w
Met een session manager bedoel ik dat je alle geopende tabs opslaat in een session. Vervolgens sluit je het window, doe je andere dingen en na een tijd besluit je om je oude sessie erbij te pakken en al die tabs zijn er weer. En dat kan. Met een extensie. Is heel veel keus, want Chrome-gebaseerde extensies werken nu.
Nog iets dat me opvalt: Vivaldi opent een nieuw icoon in mijn taakbalk na het opstarten (onder Windows 7). Daar staan nu dus twee Vivaldi iconen: eentje van het huidge window en eentje omdat ik de browsers allemaal aan de taakbalk pin. Stoort me verder ook niet, maar ik geloof dat er nog wat werk aan de winkel is.

(Oh en Bing had me in 10 seconden zoeken naar keyboard shortcuts voor vivaldi al helemaal over de zeik. Wat een ellendige zoekmachine is dat. Zelfs met browser als zoekterm kreeg ik nog klassieke muziek voorgeschoteld.)

EDIT: broken. Als ik in de speed dial een nieuwe wil toevoegen, komt er een lijst met suggesties maar die kan ik niet aanklikken. Foutje. Type ik dan de naam van de site maar volledig uit, dan komt er al vrij snel een inline suggestie. Druk ik op enter, verdwijnt die suggestie. Foutje. Typ ik hem uit en klik ik op Add, verdwijnt het ook. Foutje. Zal het zo op hun forum doorgeven.

[ Voor 16% gewijzigd door GeneralX op 05-11-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Het enige dat ik nog echt vervelend vind en waar ik nog niet iets voor kan vinden in de opties, is dat als ik met de rechtermuisknop op een link klik en kies voor openen in een nieuw tabblad, dat hij ook direct dat tabblad actief maakt. Terwijl als ik met ctrl klik een link open, deze wel in een tabblad op de achtergrond wordt geopend. Soms heb ik een hand vol en werkt ctrl klik niet zo makkelijk en dan is die eerste optie beter. Iemand nog een idee waar ik dat aan zou kunnen passen.

Verder heb ik nog wat irritaties met betreft het sluiten van open tabbladen en het tabblad wat dan actief wordt. Op één of andere manier werkt dat toch niet helemaal zoals ik gewend was in chrome, maar dat is iets waar ik wel aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
YdieresiS schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:03:
Het enige dat ik nog echt vervelend vind en waar ik nog niet iets voor kan vinden in de opties, is dat als ik met de rechtermuisknop op een link klik en kies voor openen in een nieuw tabblad, dat hij ook direct dat tabblad actief maakt. Terwijl als ik met ctrl klik een link open, deze wel in een tabblad op de achtergrond wordt geopend. Soms heb ik een hand vol en werkt ctrl klik niet zo makkelijk en dan is die eerste optie beter. Iemand nog een idee waar ik dat aan zou kunnen passen.
Met middelste muisknop open je een tab in de achtergrond (volgens mij net als in de meeste andere browsers).

Edit: En de volgorde waarop tabs actief worden is aan te passen in de settings. Je hebt de optie om dat in de volgorde van actieve tabs te doen of in de volgorde als in de tabbar.

[ Voor 11% gewijzigd door FightingAce op 05-11-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
In die optie, krijg ik nog niet het gewenste resultaat met de tabbladen. Als ik het doe als in volgorde van de tabs, dan lijkt het er nog op alsof hij van hot naar her springt. Misschien instellen en nog een herstart doen van de browser. De middelste muisknop is wel een super tip :) Thanks.

Edit: een herstart maakt ook geen verschil. Misschien maar mee leren leven :P

[ Voor 12% gewijzigd door YdieresiS op 05-11-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
YdieresiS schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:19:
In die optie, krijg ik nog niet het gewenste resultaat met de tabbladen. Als ik het doe als in volgorde van de tabs, dan lijkt het er nog op alsof hij van hot naar her springt. Misschien instellen en nog een herstart doen van de browser. De middelste muisknop is wel een super tip :) Thanks.

Edit: een herstart maakt ook geen verschil. Misschien maar mee leren leven :P
Hmm, je hebt gelijk. Deze optie is alleen voor wanneer je door de tabs loopt en niet bij het sluiten ervan. Dat is jammer. Ik moet wel zeggen dat ik deze manier prettiger vind, omdat ik dan weer terug kom bij mijn laatst actieve tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik denk dat ik er vooral aan moet wennen. Ik ben gewend om bijvoorbeeld op Tweakers alle interessante nieuwartikelen te openen in verschillende tabbladen en ze dan één voor één langs te gaan om te lezen. Als ik nu terug ga, dan kom ik weer uit op het nieuws overzicht, terwijl ik anders gewoon een tabblad opschoof en het volgende nieuwsitem kon lezen. Dat werkt voor mij nu dus anders dan ik gewend ben. Er valt voor de keuze nu ook wel wat te zeggen natuurlijk, omdat je vanaf dat bepaalde tabblad kwam zou je daar ook best weer naar terug willen kunnen, maar voor mij voelt dat nu heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet single key shortcuts aan en ga dan naar het laatst geopende artikel door vanaf de FP met '2'. Dan loop je door alle andere artikelen en krijg je wat je wilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
GeneralX schreef op donderdag 05 november 2015 @ 02:59:
Na de beta release heb ik Vivaldi toegevoegd aan mijn lijst met browsers.
Voor Battlelog was ik gedwongen Firefox te gebruiken, maar voor de rest heb ik daar een hekel aan, dus die heeft Vivaldi al ingehaald. Helaas kan ik FF nog steeds niet verwijderen want Vivaldi kan ook geen Battlelog draaien.
Voor Battlelog kun je gebruik maken van de Chrome extensie User Agent Switcher for Chrome. Je kunt hier zelf een aantal verschillende browsers instellen, zo kan je dus alsnog gebruik maken van sites zoals Battlelog en web.whatsapp.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
Pimorez schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:58:
[...]

Voor Battlelog kun je gebruik maken van de Chrome extensie User Agent Switcher for Chrome. Je kunt hier zelf een aantal verschillende browsers instellen, zo kan je dus alsnog gebruik maken van sites zoals Battlelog en web.whatsapp.com.
Ik weet niet of je dit zelf ook geprobeerd hebt, maar dat werkt dus totaal niet. Battlelog is vereist om Battlefield 4 te spelen. Om dat te doen met Firefox heb je sowieso een plugin nodig. Voor Chrome zegt Battlelog dat je die ook nodig hebt, maar de installatie werkt niet onder Vivaldi. Vervolgens stelt Battlelog voor om dan maar zonder plug-in te werken. Nadat ik dat heb aangezet en probeer om met iemand mee te spelen, zegt Battlelog Je moet wel Origin draaien. Draait Origin al? Probeer dan om de 'Plug-in-less' optie uit te schakelen. Dus dan ben ik weer terug bij af. Dit gebeurt ongeacht welke user agent ik instel. Niet geheel verrassend, Firefox plugins gaan uiteraard niet werken in Vivaldi en Chrome als UserAgent deed het sowieso al niet. Vivaldi is immers net Chrome (Heet dat Webkit? Maar het plug-in/extensie model is in ieder geval gebaseerd op Chrome).

Verder stel ik vast dat Vivaldi ongeveer 50% van de tijd niet kan opstarten. Er treedt een fout op en de error message stelt voor dat de browser opnieuw gestart wordt. Op dat moment wordt je oude sessie weggegooid en start hij helemaal kaal op. Was ik even blij met mijn Session manager! Not, want die ondersteunt geen tab stacks (want dat zit niet in Chrome) dus ik had ineens 50 kleine tabjes open.
Voorlopig dus maar even niet gebruiken terwijl ik wacht op updates.

[ Voor 10% gewijzigd door GeneralX op 06-11-2015 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GeneralX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 03:49:
Verder stel ik vast dat Vivaldi ongeveer 50% van de tijd niet kan opstarten. Er treedt een fout op en de error message stelt voor dat de browser opnieuw gestart wordt. Op dat moment wordt je oude sessie weggegooid en start hij helemaal kaal op. Was ik even blij met mijn Session manager! Not, want die ondersteunt geen tab stacks (want dat zit niet in Chrome) dus ik had ineens 50 kleine tabjes open.
Dat is dus precies wat ik heb gehad met de snapshots. Na het gebruik opnieuw starten resulteerde in een segfault en wist 't z'n last_session en last_tabs. Maak je een backup van die bestanden, start je Vivaldi en crasht-ie, dan zal na het terugzetten van die twee bestanden het weer gebeuren net zolang totdat je 't opgeeft en maar accepteert dat het gewoon kut werkt en je altijd met een lege 'sessie' begint.

Het feit dat dit toch wel zeer ernstige bug nog aanwezig is in de beta heeft mijn de hoop definitief doen opgeven dat dit ooit een degelijke browser wordt. Otter heeft betere ontwikkelingen ondergaan in de tussentijd. De ontwikkelaar daarvan is ook meer voor stabiliteit en dan pas nieuwe features, terwijl ze bij Vivaldi het net andersom doen, zo veel mogelijk features erin stampen en daarna de instabiele zooi die eruit voortvloeit fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 14:20
He totaal geen problemen met de browser. Sterker nog, vind hem echt veel soepeler dan chrome. Terwijl de basis toch het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Ik ben zelf slechts een enkele keer mijn sessie kwijtgeraakt na een update van een van de eerste snapshots. Verder weinig crashes gehad.

Ik gebruik Vivaldi nu al een tijdje als mijn primaire browser, maar mijn grootste ergernis is dat het openen van een nieuwe Speed Dial-tab erg langzaam is. En daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
GeneralX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 03:49:
[...]

Ik weet niet of je dit zelf ook geprobeerd hebt, maar dat werkt dus totaal niet. Battlelog is vereist om Battlefield 4 te spelen. Om dat te doen met Firefox heb je sowieso een plugin nodig. Voor Chrome zegt Battlelog dat je die ook nodig hebt, maar de installatie werkt niet onder Vivaldi. Vervolgens stelt Battlelog voor om dan maar zonder plug-in te werken. Nadat ik dat heb aangezet en probeer om met iemand mee te spelen, zegt Battlelog Je moet wel Origin draaien. Draait Origin al? Probeer dan om de 'Plug-in-less' optie uit te schakelen. Dus dan ben ik weer terug bij af. Dit gebeurt ongeacht welke user agent ik instel. Niet geheel verrassend, Firefox plugins gaan uiteraard niet werken in Vivaldi en Chrome als UserAgent deed het sowieso al niet. Vivaldi is immers net Chrome (Heet dat Webkit? Maar het plug-in/extensie model is in ieder geval gebaseerd op Chrome).

Mijn excuses. Ik heb dit uiteraard niet zelf geprobeerd, anders had ik dat wel gemeld :>

Ik vind Vivaldi tot nu toe een erg prettige browser, zeker wel beter dan Chrome. Qua prestaties zal het echter nog moeten verbeteren voordat ik het daadwerkelijk als main-browser zal gebruiken. Ook een paar kleine dingetjes waar ik mij aan erger, zoals dat Vivaldi pinnen op je taskbar en het vervolgens openen zorgt dat je 2 Vivaldi logo's hebt ipv. 1 zoals bij Chrome, Firefox en mogelijk andere browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
Pimorez schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:10:
[...]
Ook een paar kleine dingetjes waar ik mij aan erger, zoals dat Vivaldi pinnen op je taskbar en het vervolgens openen zorgt dat je 2 Vivaldi logo's hebt ipv. 1 zoals bij Chrome, Firefox en mogelijk andere browsers.
Dat was me ook al opgevallen, maar mijn taakbalk is zo lang (3 monitors) dat ik me daar totaal niet aan stoor. Wel een beetje vreemd. Heb al heel wat browsers geprobeerd inmiddels. FF, PaleMoon, Waterfox, Opera (oud en nieuw), Epic, KMeleon, Chrome, Maxthon, IE, geen van allen hebben ze bugs zoals Vivaldi, maar er zijn er maar 2 die functionaliteit bieden zoals Vivaldi. Eentje daarvan is Presto-based en de andere mist dus stacked tabs. Dus het is wachten tot Vivaldi uit beta komt en dan is het genieten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Nog een puntje wat ik wel jammer vindt. Wanneer ik naar een bepaalde URL ga (zonder HTTPS te specificeren) welke HTTPS vereist, stuurt ie me doodleuk naar HTTP. Tsja, dan werkt de site niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die twee items in de taakbalk bij pinnen heeft Firefox ook gehad in de begin tijden. Het zal dus vanzelf weggaan, als een van de ontwikkelaars het zelf vastzet en gebruikt. Of het is al gemeld door een gebruiker en wordt in een van de komende snapshots gefixt. Houd hun blog iig in de gaten ervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik test Vivaldi ook al een aantal maanden (OS X), en dat bevalt me prima.
Helaas lijkt het swipen tussen pagina's (nog?) niet te werken. Ik gebruik zowel een Magic Mouse als Magic Tracpad. 2.

Ik zie dat iemand hierover al een topic heeft geopend.

Dat blijf ik even volgen.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is Mail. Daarom ben ik jaren geleden Opera gaan gebruiken. Het ingebouwde e-mailprogramma werkte heerlijk _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Hendrikje1 op 07-11-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-04 10:29

Moortn

Hallo

Is het mogelijk om de zoekopdracht te openen in een nieuw tabblad, zoals in firefox? Dus dat je in de zoekbalk rechtsbovenin kan typen, en wanneer je op enter drukt wordt je zoekodpracht geopend in een nieuw tabblad.

Met Firefox heb ik al een aantal maande dat hij soms opeens geen websites meer kan laden, met name na het sluiten van een firefox window. Aangezien ik daar nu zo sch$%tziek van ben, test ik wat browsers uit. Vivaldi bevalt me verder prima.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je 'reuse current tab' aan staan? Zoja, dan wordt je huidige tab gebruikt voor allerlei zaken, zoals het openen van links uit externe bron (denk aan IM of mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Hero of Time schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:22:
Heb je 'reuse current tab' aan staan? Zoja, dan wordt je huidige tab gebruikt voor allerlei zaken, zoals het openen van links uit externe bron (denk aan IM of mail).
Geen idee, waar kan ik deze optie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moortn schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:46:
[...]

Geen idee, waar kan ik deze optie vinden?
Logica zegt onder instellingen > tabs. Tenzij ze dat niet hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Nee ik denk het niet. Maakt niet heel veel uit, waarschijnlijk ben ik er na een paar weken wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag de beta erop gezet. Mouse gestures beleving uit Opera 12 is terug. *O*
Nu al fan. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zijn er hier eigenlijk mensen die Otter eens hebben geprobeerd? Heb het er al een paar keer over gehad hier, en ben voor iig op 't werk al over nav een eerdere post in het Opera topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Davy24 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:20:
Vandaag de beta erop gezet. Mouse gestures beleving uit Opera 12 is terug. *O*
Nu al fan. <3
Als het je alleen om de mouse gestures gaat, dat is in bijvoorbeeld Firefox op te lossen met de extension Firegestures. Mogelijk dat er iets vergelijkbaars bestaat voor Chrome. Al zou ik als ik het jou was zeker bij Vivaldi blijven ;) .

Gisteren is er weer een nieuwe snapshot verschenen, 1.0.321.3 *O* . Zie de blogpost voor het changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 11:34
YdieresiS schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:45:
Ik denk dat ik er vooral aan moet wennen. Ik ben gewend om bijvoorbeeld op Tweakers alle interessante nieuwartikelen te openen in verschillende tabbladen en ze dan één voor één langs te gaan om te lezen. Als ik nu terug ga, dan kom ik weer uit op het nieuws overzicht, terwijl ik anders gewoon een tabblad opschoof en het volgende nieuwsitem kon lezen. Dat werkt voor mij nu dus anders dan ik gewend ben. Er valt voor de keuze nu ook wel wat te zeggen natuurlijk, omdat je vanaf dat bepaalde tabblad kwam zou je daar ook best weer naar terug willen kunnen, maar voor mij voelt dat nu heel onhandig.
Dit is zo ontzettend irritant, dat ik Vivaldi gewoon weg kut vind. Ik heb me ongans gezocht in de instelling, herstarts gedaan. Maakt geen fluit uit.
Ook het feit dat de tabs aan het einde van de taakbalk komen in plaats van bij de website vanwaaruit je opent is echt ronduit vervelend. Hou het lekker gegroepeerd!

Nee, voorlopig is het geen vervanger. en blijkbaar betekend 'poweruser'ook dat de browser zwaar mag zijn in de processen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Lednov schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:04:
[...]

Dit is zo ontzettend irritant, dat ik Vivaldi gewoon weg kut vind. Ik heb me ongans gezocht in de instelling, herstarts gedaan. Maakt geen fluit uit.
Ook het feit dat de tabs aan het einde van de taakbalk komen in plaats van bij de website vanwaaruit je opent is echt ronduit vervelend. Hou het lekker gegroepeerd!
Ik ben er ook weer vanaf gestapt. Ik heb het een kans gegeven, maar het werkt nog niet helemaal zoals ik verwacht. Vooral het niet navigeren door de tabbladen zoals ik gewend ben, is toch echt een issue. Ik kan er niet aan wennen. Dus eerst maar weer terug naar een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Er is weer een nieuwe snapshot verschenen :) . Eindelijk Netflix support, nu kan ik Chrome hopelijk de deur wijzen op mijn Ubuntu machine.

https://vivaldi.net/en-US...t-and-html5-notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Om H.264 support te krijgen onder Linux met de snapshot moest er nog wel een alternatieve ffmpeg library geïnstalleerd worden volgens de aanwijzingen hier.

Afgelopen week is alweer Beta 2 uitgekomen. In vergelijking met de snapshots die ik gebruik is het een geleidelijke overgang geweest en merk ik er niet veel van.

Het enige issue wat ik tegenkom is dat mijn muiscursor niet verdwijnt bij het bekijken van bijvoorbeeld Youtube (zowel op Windows als Linux). Heb me hier echter nog niet in verdiept. Maar de Netflix support is voor mij wel een reden om Chrome definitief niet meer op te hoeven starten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Hmm, ben erachter gekomen dat bij het updaten van de snapshot de bovengenoemde ffmpeg library ook een update nodig heeft om Netflix werkende te houden. Erg onhandig dat dit niet out-of-the-box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 13:32
Vivaldi net ontdekt. Leuk dat er weer een alternatief bij komt op de browser markt wat potentieel heeft. :) Ik repost even een eigen reactie uit nieuwspost van vandaag:

Sinds de Opera "reboot" fulltime Opera gebruiker. Over het algemeen erg tevreden. Zeker met de net gelanceerde "Windows 10" interface ziet het er super clean uit en werkt bijna perfect. Zojuist Vivaldi echter eens geprobeerd. Ik zie veel wat anders is dan Opera, maar weinig wat beter is. Er waren echter wel een boel punten die ik minder vond:
  • Geen default Zoom level in te stellen?!
  • Zoom met Ctrl+Scroll werkt niet. (Wel met ook Shift er bij, maar waarom?!)
  • Lelijke 3D map iconen op bookmarks bar.
  • Geen link preview zonder Statusbar.
  • Settings in een apart window i.p.v. een tab.
  • Tab kleur in website kleur is leuk idee, maar niet goed geïmplementeerd. Het wordt zo'n raar slordig iets...
  • Vivaldi Menu is veel slechter dan Opera Menu.
  • Geen Search completion in adresbalk
  • Met Ctrl+W kun je het window niet sluiten (helaas ook niet Opera, grootse minpunt :)).
De nuttigste "eigen" feature vond ik dat je de interface apart kon scalen. Dat wil ik wel vaker zien.

Als ze hier nog wat verder aan sleutelen kan het wel wat worden. Toen ik overstapte op Opera (vanaf Chrome) was ook één van de redenen omdat ik geen "NSA-compatible" browser wilde en liever ontwikkeling in Europa zag. Nu Opera waarschijnlijk echter verkocht wordt aan de chinezen wordt Vivaldi wellicht een goede opvolger. :)

Zijn er mensen die dit nu al fulltime gebruiken? En zo ja, wat vinden jullie nu al echt beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Ik ben zelf van de 'nieuwe' opera overgestapt op Vivaldi als full time browser. Ik heb de ´nieuwe' Opera gebruikt vanaf de eerste beta, omdat de oude Opera te vaak niet lekker meer werkte met veel websites. Ik ben naar Vivaldi overgestapt in de hoop een browser als de oude Opera terug te krijgen, maar ook bood de Vivaldi alpha toen al meteen meer functionaliteit dan de nieuwe Opera.

Ook had ik het idee dat Opera niet echt heel duidelijk had welke kant het nu op wilde, maar met name afweek van wat het oude Opera prettig maakte. Het voelde meer als een Chrome-kloon met minder opties. Vivaldi ad voor mijn gevoel een duidelijker richting waar elke versie naartoe gewerkt wordt.

Vooral veel gevoel. Wat daarin niet meehielp is dat Opera pas een stuk later met een Linux-build kwam, terwijl Vivaldi deze al meteen aanbood. Ik heb in ieder geval niet meer de noodzaak gevoeld terug te stappen op Opera en kan dan ook weinig zeggen over de verschillen tov de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:30
Joop schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:46:
Er waren echter wel een boel punten die ik minder vond:
  • Geen default Zoom level in te stellen?!
  • Zoom met Ctrl+Scroll werkt niet. (Wel met ook Shift er bij, maar waarom?!)
  • Lelijke 3D map iconen op bookmarks bar.
  • Geen link preview zonder Statusbar.
  • Settings in een apart window i.p.v. een tab.
  • Tab kleur in website kleur is leuk idee, maar niet goed geïmplementeerd. Het wordt zo'n raar slordig iets...
  • Vivaldi Menu is veel slechter dan Opera Menu.
  • Geen Search completion in adresbalk
  • Met Ctrl+W kun je het window niet sluiten (helaas ook niet Opera, grootse minpunt :)).
Schopje van 2 maanden later. Maar intussen is het meeste van wat jij als minpunten noemt wel opgelost :P
*Default zoom is in te stellen onder settings, zowel van de pagina's als van de browsernavigatie items (indivueel van elkaar)
*Ctrl-scroll zoomen werkt (en kan nog steeds pèr tabje gebruikt worden, onafhankelijk van de rest)
*Bookmark iconen kan je kiezen, tekst, icon en bookmark icon.
*Settings kan je onder settings ( :+ ) voor kiezen dat ze in een tab ipv window komen.
*Tab kleur zijn meerdere opties voor en is ook gewoon uit te zetten.
*Search completion in de adresbalk. Bedoel je hiermee completion van getikte woorden (zit erin), of live google search results? (zit er niet in)
*Ctrl-W sluit de tab, voor het hele scherm te sluiten is geen default key, maar deze is onder settings wel te kiezen. Dus als je zou willen kan je hem unbinden van close-tab en op het window hangen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 19:21
Onbruikbaar, want krijg iedere keer melding: Kan plugin niet laden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:03
desalniettemin schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:19:
Onbruikbaar, want krijg iedere keer melding: Kan plugin niet laden :?
Dat lijkt flash te zijn had ik eerst ook last van tijdens de beta, maar is op te lossen.
http://techdows.com/2016/...player-vivaldi-opera.html
De stappen volgen van de url en je hebt er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Bedankt. Nu doet ie het wel :) Nu nog een manier om het zoekveldje rechts te verwijderen.

[ Voor 49% gewijzigd door desalniettemin op 08-04-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
desalniettemin schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:03:
Bedankt. Nu doet ie het wel :) Nu nog een manier om het zoekveldje rechts te verwijderen.
Settings->Search->Searchfield->vinkje weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Bedankt :) Stom dat ik dat zelf niet vond :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25
Heb deze browser ook eens uitgetest. In eerste instantie vond ik het erg goed werken. En aangezien het op basis van Chromium is gebouwd kon ik mijn favoriete Chrome extensies gebruiken, tot zover niets te klagen.

Maar ik merkte na een tijdje ineens op dat het scherm om de zoveel minuten flikkerde (het scherm werd een enkele milliseconden zwart, en dat om de zoveel tijd). Ik was even bang dat mijn beeldscherm EOL was... Bleek het Vivaldi te zijn, had er immers geen last van als ik een ander programma open had staan. Als dat niet gebeurde had ik het nu misschien nog gebruikt maar omdat het zo irritant werd toch maar weer terug naar Chromium. Wellicht geef ik het nog een poging over een tijdje hopende dat dit gefixed is.

In Ubuntu trouwens, misschien dat het in Windows of Mac beter werkt.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WernerL, heb je ook hardware acceleratie uitgezet in Vivaldi? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:25
Heb het eens uitgezet om te kijken of dat een verschil maakt. Duurde vorige keer een tijdje voordat het probleem ontstond, maar tot zover nog geen flickering gezien.

//edit
Weer een dagje Vivaldi gedraait en tot zover geen last meer gehad van het scherm wat af en toe zwart wordt.
Overigens ook een update binnen gekregen vandaag, geen idee of het daardoor gefixed is, maar het probleem is in ieder geval weg. :-)

[ Voor 43% gewijzigd door WernerL op 09-04-2016 17:45 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Vraagje :) Wat is nu eigenlijk het verdien model van Vivaldi Technologies, hoe betalen zij bijvoorbeeld hun developers die deze browser ontwikkelen?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 14:56
Stacheldraht schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:32:
Vraagje :) Wat is nu eigenlijk het verdien model van Vivaldi Technologies, hoe betalen zij bijvoorbeeld hun developers die deze browser ontwikkelen?
https://www.reddit.com/r/.../how_vivaldi_makes_money/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

gebruik vivaldi al 2 maanden full time. Het schroeft weleens her en der maar dat is zo opgelost.
Maar toch irriteer ik mateloos aan ene ding:
Ik gebruik voor alles , duimknop op muis als pagedown, maar muisknop pgdn werkt helemaal niet in vivaldi.
Ik kan nergens toepassen, hoe los ik het op.

G500 met drie duimknopen, die middelste.
Eigen software (logi) instelling staat goed
Oa Word, mozilla, rendeerprogramma doen het prima met duimknop.

kreeg tip van iemand voor opschonen van frimware en profile binnen logitech G500 en het werkt weer.
Bovenstaand vraag heeft dus niets met Vivaldi te maken. Excuus.

[ Voor 16% gewijzigd door Zandhaas op 11-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Even geprobeerd op Linux Mint. De Opera invloed is duidelijk zichtbaar. Je kan veel instellen maar net weer niet dat de tabs boven de pagina zitten. Tabs boven aan het venster kan ik niet mee leven. Na korte tijd kreeg ik alleen nog maar een blanke pagina bij welke url ook. Nee, dit gaat hem niet worden.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pa-Lu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
Versie 1.5 is vandaag uitgekomen. Klik

De grootste verbetering is drag en drop tussen meerdere vensters.

Zelf gebruik ik inmiddels Vivaldi sinds de eerste 'stable' version. Ik moet zeggen dat het oude opera gevoel aardig terug is en zou niet meer terugwillen naar Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:28

RaJitsu

B.S.U.R.

Hoe kan ik in Vivaldi mijn extensies managen? Ik kan bij vivaldi://extensions wel mijn extensies verwijderen en de instellingen inzien, maar hoe gebruik ik functionaliteit? Als ik bijv. een website wil greenlisten in adblock, hoe kan ik dit dan doen? De extensies worden namelijk niet weergegeven in de browser op een van de werkbalken oid.

Edit: Gevonden. In de instellingen van de adresbalk (bij instellingen een aparte tab) kun je de extensions toggle aanzetten. Je krijgt dan drie puntjes rechtsboven, wat de extensionstoggle is. Kennelijk heb ik dit ooit uitgezet, bewust of per ongeluk.
https://vivaldi.com/blog/...nsions-visibility-toggle/

[ Voor 34% gewijzigd door RaJitsu op 07-06-2017 19:39 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
RaJitsu schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:30:
Hoe kan ik in Vivaldi mijn extensies managen? Ik kan bij vivaldi://extensions wel mijn extensies verwijderen en de instellingen inzien, maar hoe gebruik ik functionaliteit? Als ik bijv. een website wil greenlisten in adblock, hoe kan ik dit dan doen? De extensies worden namelijk niet weergegeven in de browser op een van de werkbalken oid.

Edit: Gevonden. In de instellingen van de adresbalk (bij instellingen een aparte tab) kun je de extensions toggle aanzetten. Je krijgt dan drie puntjes rechtsboven, wat de extensionstoggle is. Kennelijk heb ik dit ooit uitgezet, bewust of per ongeluk.
https://vivaldi.com/blog/...nsions-visibility-toggle/
Als de extensions dan zichtbaar zijn, kun je de toggle weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

Magic666

No one's neighbour!

Sinds het weekend deze browser maar eens geprobeerd (Fx liep mij op sommige pagina's net ff te vaak vast of was traag)

Ik moet zeggen: toch wel een verademing tov Fx! Wordt niet traag of loopt niet vast en de extensions werken prima! (misschien wel beter dan sommige in Fx)

Tuurlijk, ik mis wel een paar extensions die Fx wel heeft en Vivaldi niet maar daar is prima mee te leven.

Voorlopig blijf ik bij deze browser! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:42
Het topic is al wat ouder, maar ik heb net deze browser eens geinstalleerd. Tot nu toe ben ik erg tevreden, werkt snel, menu is duidelijk en heeft voor mij voldoende instelmogelijkheden.

Mochten tweakers een andere browser applicatie als alternatief beter vinden, ben ik wel benieuwd welke wellicht nog meer het proberen waart zijn.

Ik gebruik naast deze ook nog Waterfox, oordeel: hij doet wat hij moet doen (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18:54

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Toen IE nog geen tabs had ben ik naar Firefox gegaan en gebruik nu sinds een een paar jaar Chrome. Wat zou voor mij een reden zijn om naar Vivaldi te gaan?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Jazzy schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:31:
Wat zou voor mij een reden zijn om naar Vivaldi te gaan?
  • Tab stacking
  • UI enorm tweakbaar (themes, panelen verbergen ,knoppen, toolbars, etc)
  • sneltoetsen voor vrijwel alles in te stellen
  • Web-panels (zoals Opera ook had) voor oa bookmarks en downloads
  • Mouse gestures
  • * Draait op chromium dus chrome extensies zoals ublock draaien ook gewoon
  • Capture mode voor full-page screenshots
  • En gewoon een hele sloot aan instelbare meuk.
Als je uit de box wilt draaien heb je aan chrome zat. Wil je even tweaken tot je helemaal naar smaak bent, dan kan je hier je lol mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Loop de laatste tijd toch tegen een aantal zaken aan bij Vivaldi.
Het meest irritante is dat de browser nogal random ineens wil sluiten, heb je net een stel tabs openstaan en poef weg naar je bureaublad. De 2.0 versie heeft dat in ieder geval niet opgelost.
Ook zie ik steeds vaker pop-ups verschijnen terwijl die blocken aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vissertw
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-04-2024
Hallo, ik ben een gemiddelde gebruiker, en tevreden over Vivaldi. Één puntje echter, het afspelen van filmpjes in bijvoorbeeld Facebook of een krant.
Eigenlijk wel storend vind ik, heeft iemand hier een oplossing voor?
Vivaldi is up to date en wordt gebruikt in Linux Mint, ook up to date.

Fijne feestdagen,

Ton.
Pagina: 1 2 Laatste