Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48
@vissertw: wat is het probleem met het afspelen van filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 22:02
tweak_dude schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:11:
@vissertw: wat is het probleem met het afspelen van filmpjes?
Mogelijk wat ik ook merk: buffering. Dat komt voornamelijk door Youtube. 4K trailer aan het bekijken via youtube en opeens sprint het CPU usage met 40 procent omhoog. 4K trailer op vimeo en dat vormt geen enkel probleem.

Goed mogelijk dat dit bij snapshot geen probleem is of gelinkt is aan nog een bepaalde setting natuurlijk. Bij mij persoonlijk hielp het afzetten van animation en aanzetten van de GPU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 09:42

Magic666

No one's neighbour!

Ik kom er vandaag achter dat Foxsports niet meer wil afspelen in Vivaldi... (voor de winterstop geen enkel probleem)

Ik krijg de volgende melding:

GENERIEKE GEBRUIKER (WEB OF ANDERE APPARATEN)
HET LIJKT EROP DAT JE BROWSER NIET WORDT ONDERSTEUND DOOR ONZE VIDEOSPELER.

DOWNLOAD ONZE APP OF UPDATE UW BROWSER NAAR DE NIEUWSTE VERSIE VOOR EEN BETERE ERVARING.

Er is geen update of is er laatst een update geweest die het e.e.a. om zeep geholpen heeft ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

En ook met de laatste update verdwijnt de melding niet op Foxsports.nl :/

Iemand enig idee waarom Vivaldi niet wil maar een Fx of Edge geen problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 23:11

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Lijkt me het beste om Foxsports een mailtje te sturen of ze Vivaldi-support willen toevoegen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieeeeeee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:18
Gebruik het nu een paar maanden, maar bij deze gooi ik hem weer van m'n pc's. Het is alsof die constant met dingen bezig is waar hij niet mee bezig moet zijn. Cpu, geheugen, Gpu ... Gisteren kon ik een game niet spelen omdat Vivaldi om een of andere reden 30-50% van de GPU verbruikte. Vivaldi volledig gesloten, en het process bleef bestaan, inclusief GPU verbruik. Verder is het een hele opdracht om een tab naar een 2de scherm te slepen, blijft die af en toe haperen of hangen, sluit die af en toe onverwachts af, heeft zelfs de hele pc eens een halve minuut doen hangen. Het startscherm kan je ook enkel manueel opbouwen, ipv gebaseerd op je surfgeschiedenis zoals bij bvb FireFox. De url kopiëren door de toetsencombinatie ctrl+c werkt om een bizarre reden soms niet.
Heb al deze problemen op 3 verschillende pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het probleem wat @Pieeeeeee beschrijft herken ik gelukkig nog niet. Browser bevalt goed, voelt heel vlot aan en ik gebruik 'm nu al een tijdje naast Firefox wat nog steeds mijn voorkeursbrowser is.

Waar ik wel naar op zoek ben is de optie om de spellcheck uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 23:11

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

JanW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:25:
Het probleem wat @Pieeeeeee beschrijft herken ik gelukkig nog niet. Browser bevalt goed, voelt heel vlot aan en ik gebruik 'm nu al een tijdje naast Firefox wat nog steeds mijn voorkeursbrowser is.

Waar ik wel naar op zoek ben is de optie om de spellcheck uit te schakelen.
Typ wat in de tekstbox in de quickreply, of welke tekstbox dan ook waar je wat kan intypen. Rechtermuisklik op de tekst, 'spellcheck', 'language settings', en van daaruit dit feature gaan uitvinken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pY7MeTY.png

Daar had ik al vier keer overheen gekeken, maar kan 't niet vinden :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

JanW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:29:
[Afbeelding]

Daar had ik al vier keer overheen gekeken, maar kan 't niet vinden :N
Er is een woord geselecteerd dat verkeerd is gespeld. Doe het eens op een leeg gedeelte, smijt er een paar spaties achter en doe dan eens de rmb. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Magic666 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:05:
En ook met de laatste update verdwijnt de melding niet op Foxsports.nl :/

Iemand enig idee waarom Vivaldi niet wil maar een Fx of Edge geen problemen geeft?
Ik verwacht dat het met de komende update van Vivaldi opgelost gaat zijn (naar 2.10).

https://vivaldi.com/blog/user-agent-changes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

top! Ik ga hem in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Na veel wisselen tussen browsers, Vivaldi > Edge > Brave > Edge nu uiteindelijk weer terug bij Vivaldi als m'n dagelijkse browser, zowel op m'n laptop, PC als op mobiel. De dial vind ik bijzonder fijn, hij is snel. Ingebouwde ad- en trackingblocker en is zo uitgebreid te maken als je zelf wil. Firefox staat er nog naast als tweede browser, maar Vivaldi is wel echt de primaire browser geworden. Vooral op mobiel vind ik Vivaldi fijner dan Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Even een schop omhoog, prima browser, snel hoop in te stellen en rijkelijk compleet zoals die is.

Echter..... de laatste tijd krijg ik steeds vaker het notoire "dood vogeltje icoon" waarna het tabblad crashed.

Afbeeldingslocatie: https://forum.vivaldi.net/assets/uploads/files/1567786640978-1567786596366.jpg

Dit gebeurt vooral bij Whatsapp web (WA toolkit) zodra iemand een filmpje doorstuurt.
Soms ook bij de F1 TV Pro livestream.

Geen idee waarom dat gebeurt en Google levert niks bruikbaars op.
Herkenbaar en heeft iemand hier de oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:01
Vandaag Vivaldi Browser geïnstalleerd, maar wat mij meteen opvalt is dat de tekst van de tab door elkaar komt , waardoor de tekst onleesbaar is. Het is terug leesbaar als ik met de muisaanwijzer over de TAB ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
MiAnVaSa schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:11:
Vandaag Vivaldi Browser geïnstalleerd, maar wat mij meteen opvalt is dat de tekst van de tab door elkaar komt , waardoor de tekst onleesbaar is. Het is terug leesbaar als ik met de muisaanwijzer over de TAB ga.
Kan je wellicht een screenshot maken? Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:33
MiAnVaSa schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:11:
Herkenbaar. Ik heb dit ook op m'n laptop met Ubuntu 22.04. Verder heb ik dit nergens gezien. Ik gaf gewoon Ubuntu de schuld. >:)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
JanW schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:49:
[...]

Kan je wellicht een screenshot maken? Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.
Hierbij een screenshot ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k0geVmMVe7RiQCNdZeaLvn4Y9s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WTJuMYjdKkwk5wTcOcDFXryj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 05:04
Zet de UI eens op Engels en kijk of hetzelfde gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@valkenier Dank voor het starten van dit topic. Heb een paar kleine ervaringen die vanuit opera komen proberen over te zetten, juist om dat die features Opera ook interessant maken. Nu kan ik Vivaldi op de rest gaan beoordelen, o.a. hoe soepel het nog werkt als je relatief vee tabs open hebt staan (RM gebruik) en hoe goed/handig Notities en z'n manager werken.

Ben tot nu toe toch het gemak van Opera gewend geweest, maar zag in een Tweakers review dat Vivaldi volwaardige vervanger zou kunnen zijn. Dus eea ff aan het testen wat ik gewend was te gebruiken, waarbij een van de dingen die ik erg handig vind is om geen Whatsapp Web pagina te gebruiken maar een WA icoon in de sidebar.
Had via Google heel snel eea gevonden en het werkt. Zie onder.

Ben wat aan het instellen geweest mbt sneltoetsen dat lukt prima net als in Opera.
Veel zaken zijn/werken look-alike of hetzelfde , tis geen fork maar tis was familie....
Notes lijkt meer opties te bieden dan WA gebruiken (naar jezelf sturen wel handig...maar qua desktop is de limiet 3 maanden en dan moet je terugvallen op het mobieltje)
De VPN van Opera is aardig maar voor echte bescherming gebruik ik OpenVPN als ik via een niet-thuis wifi zou willen werken, die draait al een aantal jaren op een RPi. Heb geen andere commerciële VPN types nodig.

Maar eens een tijd testen of ik nog eigenaardigheden tegen kom, maar dit ziet er op het 1e oog interessant uit.

Het zou wel fijn zijn als er voor iOS ook een Vivaldi browser komt, het lijkt in de steigers te staan maar nog niks formeel bekend las ik net.

Heb al wel een vraag over "Notes": Zie er van alles staan over syncen en backuppen e.d. maar kon nog niets vinden over een expiration date van een notitie en de max opslag di er is. Moet me nog aanmelden, kan zijn dat een deel v/h antwoord daar staat, via F1 en notes als trefwoord en een 1e Google search zag ik het iig nog niet staan.

Samengevat zou het met WA in het zijpaneel zo moeten werken:
  • Voeg met + een webpaneel toe
  • Paste daar het WA adres in https://web.whatsapp.com/
  • Kies op het nieuwe WA-icoon voor webversie (mocht het nog niet zo zijn)
  • Open WA via het icoon en via de gebruikelijke QR-code koppeling zou deze actief moeten worden.
  • Pas de verversingssnelheid aan (R-muis icoon)
  • Ik heb via de paneel settings ervoor gekozen om bij klikken hem auto te openen en zodra ik weer op een onderliggende webpagina klik dan verdwijnt WA weer uit het zicht, net als bij Opera gewend was.
  • Bron: https://forum.vivaldi.net/topic/56780/whatsapp-sidebar-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7SiAwCvRNpqi7w3f7h-zJ1EsxM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2DsH5Rw4Pn5j5C9XKXern9sO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 26-12-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heb inmiddels weer een oude vertrouwde select-search pop-up tool teruggevonden, zie plaatje onder.
https://addons.opera.com/.../details/selection-popup/

Wat (nog) niet kan:
https://forum.vivaldi.net...clipboard-content-as-file
Om daarna zoals o.a. in Opera snel p het plaatje van het clipboard in een forum reactie te zetten.
Wat sneller gaat dan met de snippet-tool van Windows is om een schermopname mbv Vivaldi zelf te maken en heel snel opslaan (komt in C:\Users\gebruikersnaam\Pictures\Vivaldi Captures,
Het camera icoontje om het plaatje te maken staat standaard rechts onder, links van de schuif voor het %-beeld vergroting. Werkt vrij goed en redelijk snel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWfXXPTV3c8BQCcudxdITn4iA3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5xSqqaKGizkWoAB9qP2ThTx.jpg?f=fotoalbum_large

En je hebt Google translate onder je handen zonder er heen te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPG7YuwJt-bYdZ0BJvSliooxNvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08NJZYWGBLEgMN03NYrMoohF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 105% gewijzigd door route99 op 26-12-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
EricJH schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 05:41:
Zet de UI eens op Engels en kijk of hetzelfde gebeurt.
Aangepast maar het probleem blijft hoor. Ik hoop bij de volgende versie dat het opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

@MiAnVaSa Het lijkt een Intel GPU-Vivaldi incompatibiliteit te zijn, het kan zijn dat het uitzetten (disable ) van De GPU-rasterization een oplossing is. Onder Linux werkte dat, zie Vivaldi forum bericht. Plak deze code in het url veld en zet wat je ziet op disable en hertstart Vivaldi
code:
1
vivaldi://flags/#enable-gpu-rasterization

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvcBVtBvWl3fVa78XfY-w1Mg-DA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WvEnZ1jmBeh17D6x6za2qMfU.png?f=fotoalbum_large
Rasterization, zie: Wikipedia: Rasterisation
En: https://www.chromium.org/...to-get-gpu-rasterization/
Chrome 37 introduced a GPU rasterizer. When enabled, some paint workloads can go from 100ms/frame to 4-5ms/frame.
Het mogelijk.....effect in beeld: https://gfycat.com/mediumseverehermitcrab

Blijkbaar werkt het niet bij iedereen, lees de oplossing van Choi wat daar werkt:
https://forum.vivaldi.net...5?_=1673091404235&lang=nl
Gezien punt 1 van zijn methode met een Home directory lijkt het wel een Linux methode...
1. Create a custom.css file in your home dir
Voor Windows dan mogelijk in de verborgen Apdata map
C:\Users\JouwLoginNaam\AppData\Local\Vivaldi\User Data\Default\Extensions\npohodmlkdednnlbhfegpnhohpgckocf\5.9_0\css
Anders dat ff uitzoeken of het een andere map moet zijn als het maar klopt met de rest van zijn tipverhaal...

Ik kwam daar verder tegen dat Hardware Acceleration uitzetten ook zou kunnen maar dat werd afgeraden.
Ook werd er geadviseerd, als die er is.... om een andere GPU driver te gebruiken... mss pakt Windows een standaard MS driver maar heeft de fabrikant een andere driver, meer specifiek voor wat je aan GPU hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 07-01-2023 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiAnVaSa
route99 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:02:
@MiAnVaSa Het lijkt een Intel GPU-Vivaldi incompatibiliteit te zijn, het kan zijn dat het uitzetten (disable ) van De GPU-rasterization een oplossing is. Onder Linux werkte dat, zie Vivaldi forum bericht. Plak deze code in het url veld en zet wat je ziet op disable en hertstart Vivaldi
code:
1
vivaldi://flags/#enable-gpu-rasterization
probleem opgelost! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Sinds een anderhalve week Vivaldi in gebruik op Windows (11) en Android (S23 Ultra).
Hiervoor ook veel over gehoord, maar nooit de stap gemaakt om het te gebruiken. Had ik dat maar eerder gedaan!

Alles wat ik in zou willen stellen is ook daadwerkelijk naar eigen wens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Welkom bij de club. 8)

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:48
Er zit (weer) een nogal vies bugje in de laatste update bij een hoop mensen.
Dus als je autofill bij het tikken van een webadres er na de 6.2 update ineens mee stopt.

Even naar Settings>Privacy>Search gaan en daar Search in Address Field aanchecken ;)

• EricJH
Een leuke nieuwe functie van deze versie is dat je de de volgorde van de items van het dropdown menu van de adresbalk kunt aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:06

Arrogant

S.F.W.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Pagina: 1 2 Laatste