Het grote Bittorrent-clients topic [2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Dit topic is een vervolg op Welke Bittorrentclient is de beste? :) In dit topic kun je je ervaringen met betrekking tot de verschillende Bittorrent clients bespreken. Post technische problemen liever in een eigen topic om de overzichtelijkheid te bewaren.

Voor uitleg over Bittorrent kun je terecht op de De officiële Bittorrent homepage. Krijg je geen verbinding met de server; lees dan eerst het Het Grote Poortmappingsverhaal!

Een lijstje met populaire clients:
Yet Another Bittorrent Client
Azureus
Shareaza

Aangezien de meeste clients op SourceForge staan kun je ook volstaan met een zoekopdracht op SourceForge om een mooie lijst met clients te vinden :)

Modbreak:Nog even voor de duidelijkheid; links naar torrents, of sites waar torrents worden aangeboden worden niet gewaardeerd. Dit wordt gezien als Warez aanbod en wordt daarom beantwoord met een Officiële Waarschuwing! Houdt de discussie ontopic over de clients en hun features :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 03-09-2005 16:23 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Heej Jongens,

Ik ben bezig met flink wat torrents te downloaden en het begint steeds goed icm BC echter na een tijdje sluit hij soms zo maar gewoon af. Hij minimaliseerd zich en sluit direct af. Iemand die euvel ook? Het is de laatste versie wat ik gebruik. Gekke is, dat het op een pc beneden ook niet goed gaat. En bij mij thuis wel (heb tweakdsl op afstand bij schoonouders waarin ik remote inlog)

-edit- mijn geopend topic kan dicht. Had niet gezien dat we speciaal topic er voor hadden!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb het geistalleerd (Azureus) en een aantal downloads uitgeprobeerd
Ook het zoeken naar de juiste files geprobeerd.

Maar na een week uittesten ben ik er volledig vanaf gestapt.
- Traag
- verkeerde download (wel de beschrijving maar de file is wat anders).
- Veel virus meldingen.

Dus als ik het maar weer gedeinstalleerd. Mijn conclusie is dat het een nieuwe "Kazaa principe" met hetzelfde slechte aanbod is.

Ik blijf bij mijn UseNet en daar heb ik gewoon wat ik wil hebben. Met een goede snelheid. Even een REQ posten en met een paar dagen heb ik wat ik gevraagd heb.

Maar ik kan me voorstellen dat iemand die geen toegang heeft tot een waardevolle newsserver dit vaak gebruikt. Met alle ongemakken is te leven als je geen toegang tot een binary newsserver hebt zoals die van Xs4all of Demon.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

azureus is perfect

- Traag
- Veel virus meldingen.

hoe je dit voor elkaar krijgt weet ik niet maar ik heb hier geen last van

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Kunnen we geen samenvatting / overzicht maken van de huidige download clients om daar een review per client over te schrijven. Dan kan Spider of ik zijn post editen en daar inknallen. Misschien wel handig met links en alles (en nee, geen warez guys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
zwartemerel schreef op 27 september 2004 @ 12:10:
azureus is perfect

- Traag
- Veel virus meldingen.

Deze mening deel ik ook.
De zuiverste bestanden download ik met bittorent, meestal 99% compleet en ook nog eens virus vrij! Wat mij betreft super uitvinding. Ik kan ook op tweakdsl news server maar ik vind de usenet niet geweldig mis vaak posts enz. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

zwartemerel schreef op 27 september 2004 @ 12:10:
azureus is perfect

- Traag
- Veel virus meldingen.

Misschien download ik de verkeerde files. Ik zoek meestal naar wat specifieke software.

Maar de normale files gaan beter. Maar die gaan ook goed vanaf de orginele sites. Een ISO van Redhat (fedora) is net zo snel binnen vanaf de Redhat site als vanaf Bittirent sites. Dus daarvoor gebruikt is geen Bittorent.

Het gaat mij juist om de speciaaltjes. En nee. Geen XXX. Mag niet van mijn vrouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Bolke

anders wil ik de instellingen wel eens vergelijken met jou, maar zit nu op school

stuur even een mailtje naar henri@NOSPAMMAILzwartemerel.nl

dat NOSPAMMAIL er even tussen uithalen dan, dan geef ik je via mail m`n msn adres wel

alvast bedankt, dat word wel tegen 4-5uur dat ik er weer ben

groeten henri

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

zwartemerel schreef op 27 september 2004 @ 12:22:
Bolke

anders wil ik de instellingen wel eens vergelijken met jou, maar zit nu op school

stuur even een mailtje naar henri@NOSPAMMAILzwartemerel.nl

dat NOSPAMMAIL er even tussen uithalen dan, dan geef ik je via mail m`n msn adres wel

alvast bedankt, dat word wel tegen 4-5uur dat ik er weer ben

groeten henri
Ik heb het geheel verwijderd. Dus ook de config files heb ik niet meer. Maar als jullie allemaal zo positief zijn moet ik er toch maar weer eens naar kijken.
Als ik weer eens tijd heb installeer ik het wel weer eens. Maar ik moet eerst wat examens halen van RSA software. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02-2024
Het goede van Bittorent is de verkrijgbaarheid van de files en niet de snelheid. Als je download dan upload je ook dus geen lAmers en nooit het no-sources probleem.

Wel vind ik sommige site's gaar die je alleen laten downloaden als je al zoveel hebt geupload, want ik upload gewoon zoveel als ik kan en als toevallig de download heel snel is en je stopt als je klaar bent mag je niet meer verder downloaden omdat je dan meer download dan upload.

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
blogbuster schreef op 27 september 2004 @ 12:12:
Kunnen we geen samenvatting / overzicht maken van de huidige download clients om daar een review per client over te schrijven. Dan kan Spider of ik zijn post editen en daar inknallen. Misschien wel handig met links en alles (en nee, geen warez guys)
Je zou inderdaad eens kunnen kijken naar waarderingen voor clients. Dus 1-10 sterren voor gebruikersvriendelijkheid; bruikbaarheid; snelheid en stabiliteit ofzo. Die kan ik dan inderdaad wel in de startpost zetten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 14:27
Ik ben nog steeds fan van MLdonkey. En gebruik daar de Torrent client ook graag van. (de laatste tijd nog meer als het donkey gedeelte dat erop zit)

Deze twee bij elkaar dekken alles wat ik nodig heb, met als voordeel dat torrents wat stabieler zijn en geen verkeerde benamingen hebben :Y) ( in tegenstelling tot het donkey netwerk :( )

Ander voordeel is dat je je eigen GUI-client voor MLdonkey weer mag kiezen (MLdonkey is gewoon een suffe centrale download server) zoals Sancho of G2gui.

Ik zou zeggen: Mensen met een linux servertje, dit is zeker de moeite waard om te proberen, heb het zelf ooit genomen omdat er teveel hetzelfde werd gedownload hier, en nu is het allemaal een beetje gecentraliseerd en overzichtelijker dan voorheen.
(helaas, van windows versies weet ik nog steeds niet af, het schijnt wel mogelijk te zijn met een hoop moeite of "CoLinux")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik ben nieuw met azureus.
Ik heb mijn connectie ingesteld.
Nu wil ik een film gaan downloaden.
Mijn gezichtje is groen en kijkt blij.
Alleen downloaden gaat maar met 1.1 tot 5 kb/s niet hoger.
Wat kan dit zijn.
Dit heb ik met meerdere films en ook programma`s
Eerst deed ik met wanadoo via newsgroepen downloaden.
Maar ze gingen van 300 naar 25kb/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@LinuX-TUX

Ik draai dus een pure ED2K client(aMule) en ervaar dus het omgekeerde. Ik krijg geen foute downloads en ze gaan ook nog redelijk snel. Je moet ze wel effe checken, want elk netwerk is vervuild, iets wat bij ED2K juist zo goed geregeld is!
Bij de andere netwerken is het "checken van echtheid" en het aanbod zo slecht dat ik multiple network clients maar helemaal heb overgeslagen.

Voot BT heb ik overigens het idee dat ze ten onder gaan aan hun eigen succes, meer downloads(zoals bij ED2K) betekend lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Laatst online: 16-02-2024
Zet alsjeblieft HEEL GROOT in de openingspost, dan bij bittorent de snelheid afhangt van wie je download en van hoeveel mensen je download.

Je hebt dus bij ELKE torrent andere snelheden en ga niet steeds de client de schuld geven want ik irriteer me er erg aan. Als nieuwsgroepen zo goed zijn ga je lekker naar je nieuwsgroepen toe.

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Cold Shadow schreef op 27 september 2004 @ 15:35:
Zet alsjeblieft HEEL GROOT in de openingspost, dan bij bittorent de snelheid afhangt van wie je download en van hoeveel mensen je download.

Je hebt dus bij ELKE torrent andere snelheden en ga niet steeds de client de schuld geven want ik irriteer me er erg aan. Als nieuwsgroepen zo goed zijn ga je lekker naar je nieuwsgroepen toe.
Sorry ik neem deze aantijging persoonlijk :)
Ik geef ook niet de client de schuld. Maar het principe. Ik zoek meestal de dingen die anderen niet zoeken. Dus niet de standaard files die op 100.000 machines staan. Want dan heb je wel hoge download snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 15:18:
Hallo.
Ik ben nieuw met azureus.
Ik heb mijn connectie ingesteld.
Nu wil ik een film gaan downloaden.
Mijn gezichtje is groen en kijkt blij.
Alleen downloaden gaat maar met 1.1 tot 5 kb/s niet hoger.
Wat kan dit zijn.
Dit heb ik met meerdere films en ook programma`s
Eerst deed ik met wanadoo via newsgroepen downloaden.
Maar ze gingen van 300 naar 25kb/s :(
hoeveel seeds en leechers zijn er verbonden met de torrent ?
heb je een max upload ingesteld (ong 80 % van je maximale upload) ?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolke schreef op 27 september 2004 @ 15:40:
[...]

Sorry ik neem deze aantijging persoonlijk :)
Ik geef ook niet de client de schuld. Maar het principe. Ik zoek meestal de dingen die anderen niet zoeken. Dus niet de standaard files die op 100.000 machines staan. Want dan heb je wel hoge download snelheden.
Och er zijn nogal wat aanbod-specifieke torrentindex-sites ( :D wat een formulering, en nee vraag niet om links ) waarop vanalles en nogwat te vinden is. De 'grotere' jongens in het warez gebeuren ( noujah meer de gasten met terrabytes aan uploads ) zijn dan ook daar te vinden. Voordelen; kleine, gelimiteerde gebruikersgroep, verplichte shareratio's en daadoor dus extreem snel. Bovendien zorgen deze wat hechtere communities ervoor dat er meer enthousiaste gebruikers samenkomen, hetgeen zowel het aanbod als de verspreiding van minder legale waren ten goede komt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, eindelijk weer wat leven in de (vernieuwde) Bittorent topic.

Ikzelf ben een verwoed gebruiker van Norton Ghost, als ik een installatie ongedaan wil maken (test vaak shareware programma's) draai ik een image terug zodat ik zeker weten dat m'n Windows register niet verziekt is door achtergebleven entries.
Dit kan wel eens een paar dagen later zijn en als ik dan die image heb teruggedraaid is, denkt Azureus dat die verder moet waar die gebleven is ten tijde van het aanmaken van de image (vrij logisch). Torrents die tussen het maken van de image en de restore (terugzetten van de image) nog niet volledig waren gedownt worden netjes hervat. Torrents die reeds klaar waren roept Azureus dat die de download niet kan hervatten (opzich niet zo'n probleem, die verwijder ik dan uit Azureus).

Wel een probleem: nieuwe torrents die nog niet bekend waren tijdens het maken van de image worden door Azureus niet meegenomen, kortom ik wil de settingsfile (welke dat is??) op een andere partitie plaatsen die niet door de image wordt meegenomen. Ik heb reeds Azureus op die partitie geïnstalleerd, maar blijkbaar worden de settings niet in de programma directory bewaard. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
De configuratie van Azureus staat in (uitgaande van dat je WinXP draait): C:\Documents and Settings\[jouw username]\Application Data\Azureus

Van andere OS'en weet ik het niet. :+

Ik weet ook niet of je dat zomaar kan verplaatsen, lijkt me niet, maar misschien dat je in de source het pad kan aanpassen en daarna compileren ofzo. Trouwens, ik weet niet hoe ie de configuratie precies bijhoudt, maar de opslagplaats van .torrents kan je gewoon in de Azureus configuratie veranderen. Misschien dat dat je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illumination schreef op 27 september 2004 @ 21:10:
De configuratie van Azureus staat in (uitgaande van dat je WinXP draait): C:\Documents and Settings\[jouw username]\Application Data\Azureus

Ik weet ook niet of je dat zomaar kan verplaatsen, lijkt me niet, maar misschien dat je in de source het pad kan aanpassen en daarna compileren ofzo. Trouwens, ik weet niet hoe ie de configuratie precies bijhoudt, maar de opslagplaats van .torrents kan je gewoon in de Azureus configuratie veranderen. Misschien dat dat je probleem oplost.
Yep de .torrents en down/upload data staan op diezelfde partitie niet wijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-08 14:27
SSH schreef op 27 september 2004 @ 15:31:
@LinuX-TUX

Ik draai dus een pure ED2K client(aMule) en ervaar dus het omgekeerde. Ik krijg geen foute downloads en ze gaan ook nog redelijk snel. Je moet ze wel effe checken, want elk netwerk is vervuild, iets wat bij ED2K juist zo goed geregeld is!
Bij de andere netwerken is het "checken van echtheid" en het aanbod zo slecht dat ik multiple network clients maar helemaal heb overgeslagen.

Voot BT heb ik overigens het idee dat ze ten onder gaan aan hun eigen succes, meer downloads(zoals bij ED2K) betekend lagere snelheden.
Gelukkig maar :Y)

helaas worden mensen die bij ons in de groep zitten deze dingen dus niet getolereerd (dat je bv "Bourne Supremacy" zit te downloaden en het een "Granny pr0n" filmpje blijkt te zijn oid, wat ik tevaak meegemaakt heb zodra je het nieuwste van het nieuwste slurpt van ed2k netwerken) en word je a-la minute eruit geknikkerd :> . Dat zie ik niet gebeuren bij ED2K netwerken. ( kan ook niet ;) )

[feitmodus]
Ojee, dit lijkt wel een standaard "Leecher" complaint, bekijk het even van een ander perspectief. Hoe meer mensen tegelijk het downloaden, des te meer sources heb jij weer over een uur die het weer met jouw willen delen ;) (indirect weer hogere snelheid)
edit:
Tuurlijk doen ED2K netwerken dat ook, maar BT heeft het net iets beter voor elkaar.(forceerd bijna om vrienden die hetzelfde bestand aan het downloaden zijn te onderhouden)

[/feitmodus]

offtopic:
Verder, wat maakt het uit of je puur of bijna puur een mule/donkey client draait? Als ik de server verbose laat loggen, hebben alle donkey/mule netwerken geen fouten te melden. Voorheen wel, in de trend van "update your client, your client is too old", maar dan update je even (mits er een update is) en dan werkt het weer als een tierelier.
Oja, wat oudere files, dingen die al een paar weken uit zijn, download ik idd ook met gemak via ed2k netwerkjes, D0H, anders zou ik wel die-hard op BT overgestapt zijn he :Y)

/me LinuX-TUX houd zich vanaf nu af aan weer afzijdig van al het "dit netwerk is beter" gedoe, ik blijf zo neutraal als Zwitserland zelve O-)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-09-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik gebruik altijd Torrent Storm....
Dit bevalt me goed.
Nog nooit problemen er mee gehad :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
voor de mensen die hier klagen over lage download speeds met azureus ( en andere clients ), probeer eens je poort op poort 49152 te zetten, bij mij scheelde dit 200 k/s download speed (ik gebruik azureus)

Wat ik ook handig vind aan azureus is de plugin die op de website staat, waarmee je je downloads kan managen door middel van een simpel java appletje en een verbinding met het internet :D

van de azureus site:
For Linux: /home/<username>/.Azureus/
For Mac OS X: /Users/<username>/Library/Application Support/Azureus/

[ Voor 34% gewijzigd door Wussie op 28-09-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 08:57
Hoi ik gebruik de laatste tijd ABC, versie 2.6.9? geloof ik, was de laatse bij tweakers.net in de software updates. Bevalt me goed, hier voor had ik een client die per download een venster opende (naam weet ik niet meer...) en behalve dat het mijn eigen compu dichttrok aan processen oid, deed dat het ook met de rest van mijn netwerk en de gebruikers die er aan verbonden waren ondervonden de effecten duidelijk. Ik merk nu met ABC dat ik alleen de compu waar het opdraait, belast, in de zin van, andere dingen eropdoen (vooral een programma starten, van word tot mediaplayer) gaat rete langzaam. Maar gelukkig heb ik meerdere bakkies hier staan, dus kan ik op een ander mijn ander werk blijven doen.
Snelheden die ik tot nu toe gehaald heb.....tot 250 kb/s down en upload (als ie op auto staat) tot max 50kb/s, volgens mij liggen beide waardes aan de maxsnelheden van mijn ISP-abbo, dus ben ik wel tevreden....de laatste 2 weken heb ik volgens mij 10gig binnen gehaald.
Ik zag laatst ook een stukje je staan in een blad over Azureus en ik ben van plan om die ook nog eens te proberen.

Weet iemand trouwens waarom mijn compu zo "vastloopt" als ik ABC aanzet?
Maakt niet uit op welke compu/specs, ondanks dat ik dan bij lange na niet de 100% cpu load haal en mijn geheugen gebruik ook niet veel verschilt van als ik ander progs heb draaien...

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ik gebruik bitcomet http://www.bitcomet.com/
is afgeleid van azureus, maar lekker flexibel in te stellen.
wel baal ik er van (en dat is niet alleen bij bitcomet, maar ook met abc, dat de verbinding dichtslibt (net zo iets als mako dus)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 14:21

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Bzzje schreef op 28 september 2004 @ 18:15:
ik gebruik bitcomet http://www.bitcomet.com/
is afgeleid van azureus, maar lekker flexibel in te stellen.
wel baal ik er van (en dat is niet alleen bij bitcomet, maar ook met abc, dat de verbinding dichtslibt (net zo iets als mako dus)
Voordeel van Azureus is dus dat je kan instellen hoeveel connecties je maximaal wil hebben :+

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik gebruik Azureus op een Suse 9.1 Prof server. Maar na een bepaalde tijd wordt dus de internetverbinding verbroken. Hierna kan ik ook niet meer inbellen. (Het gaat dus om een PPP connectie van Mx-Stream) Dit gebeurt alleen als azureus aanstaat. Ik heb het idee dat het wel sneller gebeurt als aMule ernaast gedraaid wordt, maar dit kan ook aan mij liggen.

Mischien iemand die hier een oplossing voor weet? Als dit niet opgelost kan worden is het dan mogelijk om mijn azureus downloads over te zetten naar een andere client? Er staan een stuk of 20 dvd's en om dat nou allemaal opnieuw te gaan downloaden is beetje lastig. Is er verder nog een goede client voor onder linux?

Maar verder vindt ik Azureus een heerlijke bittorent client. Dat je de max connections precies kan instellen betekent dat ik het nu redelijk perfect tot de max van mijn systeem ingesteld heb. De snelheden zijn goed, veel beter dan ik altijd haalde met aMule. Ik zit soms zelfs aan het maximale van mijn verbinding (4Mbit) en dat is mij met aMule nooit gelukt :).

[ Voor 27% gewijzigd door Cryonist op 28-09-2004 20:30 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Weet iemand hoe ik dat pad kan wijzigen zonder opnieuw te moeten compilen?

Verwijderd

WuSSiE schreef op 28 september 2004 @ 15:07:
voor de mensen die hier klagen over lage download speeds met azureus ( en andere clients ), probeer eens je poort op poort 49152 te zetten, bij mij scheelde dit 200 k/s download speed (ik gebruik azureus)
Wat loopt er over die poort dan :?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-08 21:42

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:30:
[...]
Wat loopt er over die poort dan :?
Waarschijnlijk is die poort compleet random, maar sommige ISPs schijnen de poorten die bittorrent standaard gebruikt (6881-6999) te cappen. (ook poorten van andere p2p programma's trouwens). Een andere, compleet random, poort pakken kan dus helpen om deze cap te omzeilen :)

Zelf gebruik ik overigens BitComet sinds een paar dagen, bevalt tot nu toe erg goed. Op een beetje fatsoenlijke torrents haal ik thuis zo tussen de 200 en 400 kB/s.

Wat ik wel een nadeel vind is het heel erg hoge aantal I/O requests dat ontstaat als ik op mn laptopje op school bezig ben. Hier schiet de uploadsnelheid meestal naar 1 á 2 MB/s, wat ongeveer 20 I/O reqs per seconde oplevert... Dit kan mn laptopschijfje (5400rpm Hitachi 60GB) niet aan, waardoor BitComet bijna niet meer reageert, en de snelheid rond de 1 MB/s blijft steken, terwijl de verbinding hier makkelijk meer kan hebben. Iemand hier toevallig een oplossing voor?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 14:34
Chakotay schreef op 29 september 2004 @ 11:40:
[...]

Waarschijnlijk is die poort compleet random, maar sommige ISPs schijnen de poorten die bittorrent standaard gebruikt (6881-6999) te cappen. (ook poorten van andere p2p programma's trouwens). Een andere, compleet random, poort pakken kan dus helpen om deze cap te omzeilen :)

Zelf gebruik ik overigens BitComet sinds een paar dagen, bevalt tot nu toe erg goed. Op een beetje fatsoenlijke torrents haal ik thuis zo tussen de 200 en 400 kB/s.

Wat ik wel een nadeel vind is het heel erg hoge aantal I/O requests dat ontstaat als ik op mn laptopje op school bezig ben. Hier schiet de uploadsnelheid meestal naar 1 á 2 MB/s, wat ongeveer 20 I/O reqs per seconde oplevert... Dit kan mn laptopschijfje (5400rpm Hitachi 60GB) niet aan, waardoor BitComet bijna niet meer reageert, en de snelheid rond de 1 MB/s blijft steken, terwijl de verbinding hier makkelijk meer kan hebben. Iemand hier toevallig een oplossing voor?
Als de oplossing niet ergens tussen deze instellingen staat dan weet ik het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/bitc.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Yanik op 29-09-2004 15:27 ]

Verwijderd

Ik heb ook bitcomet, werkt perfect. Wat ik me afvraag, hangt de download snelheid af van je uploadsnelheid? Ik heb deze namelijk op 10KB staan.

• xyl
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Na ruim de eerste helft van het eerste topic en vele andere te hebben gelezen, mijn router en netwerkkaart (door iets te gewaagd dingen proberen) twee keer opnieuw te hebben geinstalleerd, na ook de standaard tutorials te hebben gelezen op internet over hoe port forwarding op te zetten, geef ik het op en vraag ik het hier maar. Het lukt mij (volgens het configuratiescherm in Azureus) niet om een port te forwarden. Hoewel dit wellicht enigszins offtopic is, toch graag jullie advies: wat doe ik verkeerd?
1) in DOS ipconfig /all, waardes overgenomen en bij mijn netwerkkaartje erin gezet
2) naar router (Linksys WRT54g met Sveasoft firmware) gegaan en bij Applications and Gaming oid de nodige zaken ingevuld, namelijk azureus.exe, 6881 (ook andere poorten getest), TCP of "both", zelfde IP als bij netwerkkaartje en enable aangevinkt.
3) save settings
4) voor de zekerheid computer opnieuw opgestart

Toch doet hij het niet. Hoewel ik de tutorials precies volg, zowel die van Linksys als andere, gaat er iets mis. Wat? Wellicht opvallend: hier en daar wordt geadviseerd om naar een pagina als whatsmyip.com te gaan om je IP te achterhalen. Ik krijg hier een ander adres dan bij ipconfig /all, kan dat kloppen?
Hopelijk herkent iemand dit, zodat ik ook eens een keer kan meepraten over welke client ik nu de beste vind... :|

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:20:
Ik heb ook bitcomet, werkt perfect. Wat ik me afvraag, hangt de download snelheid af van je uploadsnelheid? Ik heb deze namelijk op 10KB staan.
Een lagere upload heeft zeker invloed op je download snelheid. Je kan bijv de mainstream client source aanpassen zodat ie niks upload, maar je schiet daar weinig tot niks mee op omdat je download speed onmiddelijk inzakt. Conclusie: je upload speed zo hoog mogelijk zetten zodat je nog wel volledig kan downloaden (ik weet het, dat is lastig met ADSL, daarom raad ik ook iedereen aan een Linux routertje met mijn adsl-shaper te gebruiken).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

xyl schreef op 29 september 2004 @ 21:37:
(...)
Hopelijk herkent iemand dit, zodat ik ook eens een keer kan meepraten over welke client ik nu de beste vind... :|
Ik raad je aan het nog een allemaal na te lopen met deze handleiding: http://www.portforward.com/linksys/wrv54g-portforwarding.htm Misschien dat je iets gemist hebt :)
Zou trouwens de URL http://www.portforward.com/routers.htm in het starttopic genoemd mogen worden? Lijkt me wel handig.

• xyl

xyl

Dit was inderdaad een van de tutorials die ik heb doorgelezen. Ik heb het precies nagelopen, ik snap er niks van. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik de Sveasoft firmware draai? Bij het IP adres invullen moet ik toch het adres invullen dat ik eerder bij IPconfig heb gezien?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Ik ben ook sinds een week van ABC naar BitComet geswitched (0.56). Is niet veel sneller dan ABC, maar lijkt wat betrouwbaarder, lijkt ook beter in staat om het aantal actuale seeders/peers te vinden.

Voor mij op dit moment de beste client.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• The_Scarabial
  • Laatst online: 10-08 14:22

The_Scarabial

MTB for life!

kan iemand mij vertellen hoe ik dingen kan delen met bittorrent, want ik heb al zitten proberen, maar volgens mij gebeurt er niet veel.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Releasen kan je niet echt, tenzij de tracker zelf gemaakte torrents toestaat. Wat je download, deel je dan wel weer gelijk, dus sharen doe je zowiezo wel.

Systeem specs

• Vagabonding
  • Niet online
The_Scarabial schreef op 30 september 2004 @ 16:58:
kan iemand mij vertellen hoe ik dingen kan delen met bittorrent, want ik heb al zitten proberen, maar volgens mij gebeurt er niet veel.
Het is wel belangrijk dat het beste is dat blijft sharen totdat je 1:1 ratio hebt. Daarmee heb je evenveel geupload als gedownload.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Pinata schreef op 30 september 2004 @ 18:09:
[...]

Het is wel belangrijk dat het beste is dat blijft sharen totdat je 1:1 ratio hebt. Daarmee heb je evenveel geupload als gedownload.
aha, krijg het nou een beetje door, ik deel zeg maar, wat ik net gedownload heb, dus ik hoef zelf geen bestanden te gaan delen, das helemaal makkelijk

Verwijderd

mensen

als ik een torrent wil openen in azureus krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.hinnik.nl/vb.gif

maakt niet uit of ik hem open van het net, of dat ik de torrent eerst lokaal opsla en dan pas open.
weet iemand wat de fout is ?

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:40:
mensen

[afbeelding]

maakt niet uit of ik hem open van het net, of dat ik de torrent eerst lokaal opsla en dan pas open.
beetje lastig te lezen
Ik weet niet wat er fout is, maar probeer de torrent eens te downloaden en een compleet andere naam te geven.

Sometimes human's are...

Verwijderd

mduijvendijk schreef op 30 september 2004 @ 18:43:
beetje lastig te lezen
Ik weet niet wat er fout is, maar probeer de torrent eens te downloaden en een compleet andere naam te geven.
Geen effect.
Als ik de fout wegklik een downloadlactie aangeef en de torrent toch laat starten krijg ik een I/O fout.

• FlashBang
  • Laatst online: 23:37

FlashBang

Hoi.

Hij wil Oceans Eleven downen, oohooohohohhh!!!! ;) >:)

Ik denk dat je ff de torrent naar een andere map moet sjouwen en em daar aanklikken (de torrent zelf dus) als het goed is herkent Azureus dan de torrent automagisch.

Verwijderd

welke map zou ik em moeten slepen dan ?!
heb ff wat mappen gebprobeerd, maar lukt niet.

de torrents doen het wel (krijg iig niet die foutmelding) als ik ze open met shareaza...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat Azureus alleen poort 6881 gebruikt?

Dit heb ik wel bij server ingesteld, maar nu blijkt azureus voor de helft van de connecties een andere (random) poort te gebruiken, waardoor sommige programmas die afhankelijk zijn van die poort niet meer werken.

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6881-6889 openzetten is bij mij voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

nou ik zit voor het eerst met zo,n programma.
in dit geval azureus.
waarom is mijn upload vrij hoog?
en mijn download zo laag.
wat zijn de beste instellingen.
ik zit met telebyte wide open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEECHER :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
:? Als je een 256/128 of 512/256 verbinding hebt is dat een hele normale setting hoor. En het maakt helemaal niet uit met welke snelheid je upload, als je maar zorgt dat de ratio (download vs upload) 1:1 is. :)

@remco66: welke instellingen heb je zoal geprobeerd? De poorten geforward?

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 01-10-2004 11:21 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 09:02:
6881-6889 openzetten is bij mij voldoende
dit had ik ook, als ik alleen poort 6881 openzette dan werkte het niet lekker, maar als je die range opent werkt het perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik al een geruime tijd ABC en vind dat ook een van de betere BitTorrent-clients. Andere clients vind ik of te lomp, onoverzichtelijk of niet lekker werken. ABC is eenvoudig in gebruik, heeft een lekkere GUI en laat gemakkelijk instellen. Het programma heeft nogal wat kleine bugs (geheugengebruik boven de 30MB, afsluiten van ABC zorgt ervoor dat het proces nog even doorblijft gaan), maar is voor mij een ideale client. Ik wil gewoon een torrent in het programma openen en de rest wordt door de software afgehandeld. Niks forwarden van poorten, instellen wie wat wanneer hoelang mag downloaden. Bestanden moeten geleecht en gedeeld worden. Hoe eenvoudiger hoe beter :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:03
xyl schreef op 29 september 2004 @ 21:37:
Na ruim de eerste helft van het eerste topic en vele andere te hebben gelezen, mijn router en netwerkkaart (door iets te gewaagd dingen proberen) twee keer opnieuw te hebben geinstalleerd, na ook de standaard tutorials te hebben gelezen op internet over hoe port forwarding op te zetten, geef ik het op en vraag ik het hier maar. Het lukt mij (volgens het configuratiescherm in Azureus) niet om een port te forwarden. Hoewel dit wellicht enigszins offtopic is, toch graag jullie advies: wat doe ik verkeerd?
1) in DOS ipconfig /all, waardes overgenomen en bij mijn netwerkkaartje erin gezet
2) naar router (Linksys WRT54g met Sveasoft firmware) gegaan en bij Applications and Gaming oid de nodige zaken ingevuld, namelijk azureus.exe, 6881 (ook andere poorten getest), TCP of "both", zelfde IP als bij netwerkkaartje en enable aangevinkt.
3) save settings
4) voor de zekerheid computer opnieuw opgestart

Toch doet hij het niet. Hoewel ik de tutorials precies volg, zowel die van Linksys als andere, gaat er iets mis. Wat? Wellicht opvallend: hier en daar wordt geadviseerd om naar een pagina als whatsmyip.com te gaan om je IP te achterhalen. Ik krijg hier een ander adres dan bij ipconfig /all, kan dat kloppen?
Het is niet azureus.exe die de verbinding maakt maar javaw.exe
Misschien dat dit helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-06 13:41

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ik ben 2 weken gelden over gespapt op bitcomet, ik heb daarvoor Azureus altijd met veel plezier gebruikt. Azureus gebruikt idd veel geheugen en CPU maar daarvoor heb je wel erg veel extra. Het probleem wat ik ondervond bij azureus was dat mijn downloads opeens stopte. Dan stond er bv. 50 kb/s maar daar bleef ie op staan en download eig niks extra's. Als ik 'em dan wou stoppen liep het programma's vast.
Ik gebruikte JRE 1.4.2 en Azureus B41. Dus misschien lag het aan een van die 2. Heb eig niet veel ingekeken en gebruik nu BitComet met veel gemak. Het is ook zo snel en heeft alles wat ik in principe nodig heb. Ook gebruikt het veel minder geheugen en CPU. Daarnaast is het 'gewoon' in C++ geschreven.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
The_Scarabial schreef op 01 oktober 2004 @ 11:38:
[...]

dit had ik ook, als ik alleen poort 6881 openzette dan werkte het niet lekker, maar als je die range opent werkt het perfect :*)
Nogmaals, sommige isp's / trackers blocken / knijpen poort 6881, zelf draai k nu al een paar maanden op poort 49152, deze geeft bij mij veel betere speeds, en heb nooit de "Port 6881 blacklisted" error. Volgens mij heb ik 49152 - 49156 open staan, werkt als een tierelier met speeds waar je U tegen zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij even serieus helpen?
Ik heb vandaag azureus gedownload, geinstalleerd en ben nu proberen het werkend te krijgen. Ik hou alleen een droevig kijkende smiley. Hij zegt dat ik geen verbinding op afstand heb.
Als ik de poort 6881 wil controleren zegt hij ook dat er een NAT-probleem is.
Ik heb hier een sweex broadband router staan en heb de poort geforward, maar het wordt me niet helemaal duidelijk of ik het nou goed gedaan heb. Ik kan ook geen info meer vinden op het internet hoe het nou precies moet. WAt ik gedaan heb is trigger port

Current Trigger-Port Table:
Trigger Port Trigger Type Public Port Public Type Comment
6881-6882 TCP+UDP 6881 TCP+UDP azureus

Klopt dit of klopt dit niet en dan nog iets hoe stel ik azureus goed in dat ik op een goede snelheid kan downloaden en geen leecher ben volgens jullie, maar ja als je zo'n iemand ben die niet weet hoe en wat kan je het volgens mij wel eens verkeerd doen.

Oh ja mijn router staat dus niet in de lijstjes bij port forwarding

alvast heel erg bedankt,

Myself

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

kun je een screenie maken van je sweex instellingen? dat is wat handiger namelijk.

op www.imageshack.us kun je je foto's uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje weggehaald, beetje groot

alstublieft en dank je wel

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

euh laat het resizen maar ook.

goed ik had ook ongeveer die router, maar je moet niet bij Special Applications zijn maar bij Port Forwarding. daar moet je dus poort 6881-6889 (of meer) forwarden (oh ja je moet TCP kiezen en UDP hoeft niet.) Veel geluk dermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Je zit in het verkeerde venstertje te kijken. Probeer het eens onder "Port forwarding" en laat port 6881 (alleen die) doorverwijzen naar je interne IP adres (eerste deze weggooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

baldbelow schreef op 01 oktober 2004 @ 11:53:
[...]

Het is niet azureus.exe die de verbinding maakt maar javaw.exe
Misschien dat dit helpt?
Ik hoop het. Ik heb het gedaan omdat ik ergens op internet instructies had gelezen dat het zo moest worden ingevuld. Volgens iemand die het werkend heeft. Ik zal als het niet lukt ook eens een plaatje posten met mijn instellingen.

[ Voor 36% gewijzigd door xyl op 01-10-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interne ip-adres is dan toch gewoon 192.168.2.1 of niet?
Ja sorry ik ben blond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azareus blijft een NAT-probleem geven en de smiley wordt nu rood :( niet verbonden met peer netwerk???

even offtopic 'xyl' hoe kom je aan die naam, toevallig verbonden aan de zhu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, ben al een tijdje op zoek naar een CLI client die ook queueing ondersteund, voor m'n linux bak... kon tot heden nog niets vinden, heeft iemand misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik gebruik al een hele tijd Azureus en ik heb niets te klagen. Lekker vlot, veel in te stellen. Perfect gewoon.
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel download van de openbare grote linksites. Ik download meer uit de kleine community's waar ook een goed policy is wat betreft download:upload verhouding en waar leechers actief worden geweerd. Daarin vind je veel spul van perfecte kwaliteit. Daarin gaan de grote sites aan hun eigen succes ten onder wat mij betreft, daar staat er steeds vaker rommel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

The_Surfer schreef op 01 oktober 2004 @ 13:31:
[...]

Je zit in het verkeerde venstertje te kijken. Probeer het eens onder "Port forwarding" en laat port 6881 (alleen die) doorverwijzen naar je interne IP adres (eerste deze weggooien).
Tss dat zei ik allang.
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 13:39:
azareus blijft een NAT-probleem geven en de smiley wordt nu rood :( niet verbonden met peer netwerk???

Zoals ik al zei moet je het venster van port forwarding hebben en bij ip-adres het ip-adres van de PC waar je Azureus op gebruikt invullen (dus het ip-adres in het netwerk van die PC).

[ Voor 3% gewijzigd door FlashBang op 01-10-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 16:04

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:40:
mensen

[afbeelding]

Heb ik ook, maar dan met een andere client. Wat bij mij helpt is de .torrent naar een specifieke locatie te downloaden (dus met je rechtermuisknop de .torrent aanklikken en "save as" aanklikken) en de .torrent dan op het bureaublad zetten. Als ik dan op de .torrent dubbelklik werkt de client wel.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/4633/screen33.jpg

ok dit heb ik nu gedaan, maar hij blijft de fout geven! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

* FlashBang pakt vergrootglas.

Euh staat bij ip-adres nu het adres van de PC waarop Azureus werkt? Zo ja, sluit Azureus ff af en start weer op. Zo nee, zorg dan dat het goede ipadres er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19

Polycom

Poes van goud

download abc... az vind ik maar gaar teveel bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Devilion schreef op 01 oktober 2004 @ 13:51:
[...]

Tss dat zei ik allang.
(...)
Wow, wel 3 minuten eerder :o Mag ik je nu aanraken?
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:01:
[afbeelding]

ok dit heb ik nu gedaan, maar hij blijft de fout geven! :(
Controleer ook even of je wel die oude regel uit Special applications hebt weggehaald. Heeft je router trouwens geen UPnP, dat is veel makkelijker dan zitten kloten met portforwarding rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

welke bullshit?
The_Surfer schreef op 01 oktober 2004 @ 14:22:
[...]
Wow, wel 3 minuten eerder :o Mag ik je nu aanraken?
Ja hoor :Y)
The_Surfer schreef op 01 oktober 2004 @ 14:22:
Controleer ook even of je wel die oude regel uit Special applications hebt weggehaald. Heeft je router trouwens geen UPnP, dat is veel makkelijker dan zitten kloten met portforwarding rules.
En is het nou het goede ip-adres eigenlijk?

[ Voor 95% gewijzigd door FlashBang op 01-10-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19

Polycom

Poes van goud

teveel knoppen.. stylen.. etc

abc gewoon simpel

torrent starten, stoppen, upload bepalen.. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Pu_Dy schreef op 01 oktober 2004 @ 14:24:
teveel knoppen.. stylen.. etc

abc gewoon simpel

torrent starten, stoppen, upload bepalen.. klaar.
dat kan ook gewoon met Azureus, er kan nog meer maar dat hoeft niet.

Ik doe wat jij zegt gewoon met Azureus en het werkt perfect :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat jullie gezegd hebben, heb ik gedaan en hij doet het nog niet. Ik wordt gek, bah, bah! Moet zo werken, dus dat schiet ook niet op, was daarom net even weg, een douche is ook wel fijn.!

Hebben jullie nog tips?

ip-adres klopt trouwens, net even gespiekt op laptop broer en die heeft 101, dus wel degelijk ander ip-adres, heb dit ip-adres weggehaald bij netwerkverbindingen, klopt toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

dan zou het moeten kloppen ja, heb je Azureus opnieuw gestart en een aantal minuten gewacht? Bij mij bleef hij eerst ook geel en werd hij na 7 minuten ongeveer groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Mijn probleem is niet het mappen van poorten (Azureus doet dat zelf met UPNP) maar het probleem is dat Azureus zich niet aan zijn eigen instellingen houd, waardoor hij ook andere random poorten gebruikt.

Ik heb in de router zelfs aangegeven dat alle poorten gewoon door gestuurd mogen worden.

Hij gebruikt zelfs poort 59 die ik heb ingesteld voor Mirc, waardoor ik geen dcc chat meer kan uitvoeren :'(

Edit:

@Spider.007 ok, dan maak ik wel ff een appart topic aan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mduijvendijk op 01-10-2004 17:39 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 01 oktober 2004 @ 14:00:
Heb ik ook, maar dan met een andere client. Wat bij mij helpt is de .torrent naar een specifieke locatie te downloaden (dus met je rechtermuisknop de .torrent aanklikken en "save as" aanklikken) en de .torrent dan op het bureaublad zetten. Als ik dan op de .torrent dubbelklik werkt de client wel.
Hij geeft nu idd geen foutmelding meer, alleen geeft azureus een I/O fout en doet verder niks....
wie kan me helpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Dat ligt aan Azureus zelf denk ik, ff uninstall mayB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Kunnen mensen met verbindingsproblemen even hier beginnen: Het Grote Poortmappingsverhaal; verder hoop ik niet dat dit topic verzandt in een groot topic waar iedereen zonder te zoeken zijn vraag neerdumpt. Dit soort grote topics zijn meer bedoelt voor ervaringen dan voor vragen :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 13:39:
Haha, nee, ik het geen flauw idee wat zhu is. Xyl is een afkorting van mijn, ahum, artiestennaam... 8)
Had ik toen ik nog ooit met fasttracker .xm-tjes maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft hier iemand ervaringen met of opmerkingen over XBT Client (mijn client) voor Windows?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2004 @ 17:04:
Heeft hier iemand ervaring met of opmerkingen over XBT Client (mijn client) voor Windows?
Wat is daar nu weer het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Devilion schreef op 03 oktober 2004 @ 17:10:
Wat is daar nu weer het voordeel van?
Minder CPU en RAM gebruik dan Java en Python clients.
Automatic fast resume na een herstart.
En binnenkort hopelijk 'op afstand bestuurbaar'. En ook de optie om hem als daemon/service te laten draaien (ook onder Linux).

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2004 @ 17:17:
[...]

Minder CPU en RAM gebruik dan Java en Python clients.
Automatic fast resume na een herstart.
En binnenkort hopelijk 'op afstand bestuurbaar'. En ook de optie om hem als daemon/service te laten draaien (ook onder Linux).
Aha....geen behoefte aan, heb nu Azureus werkt hier perfect, haast geen resources (nee java ook niet) en wat ze snoepen is ook weinig, ook is hij mooi, download snel, werkt prettig en heeft veel opties. Geen reden om over te stappen naar zo'n kale lient want ik heb wel een aardig zware PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Azureus is idd heel lief...
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/eelkehagen/leechlike.JPG
en ik weet dat ik hier een beetje aan het leechen ben, maar dit is met een goede reden: ik draai een bittorrent tracker en die is een beetje overloaded atm (dwz de hele upload staat vol).
Gezien ik mijn tracker zo bereikbaar mogelijk wil houden heb ik de upload van azureus maar op 5KB/s gelimiteerd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik iets aan het downloaden, maar ik was vergeten om torrent op te slaan. Ook de link is er niet meer, kan ik nog ergens die torrent fiole vinden in Windows ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke client gebruik je dan?

Met Bitcomet is dat namelijk wel mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom ga je niet op zoek naar torrent-files? Windows heeft tenslotte de mogelijkheid om te zoeken naar bestanden? ABC heeft een optie in de instelling om torrents automatisch te bewaren in een map.

[ Voor 27% gewijzigd door Robin op 04-10-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 20:37:
Nou ben ik iets aan het downloaden, maar ik was vergeten om torrent op te slaan. Ook de link is er niet meer, kan ik nog ergens die torrent fiole vinden in Windows ? Alvast bedankt.
Tip: Zoek een betere client die wel automatisch de .torrents opslaat. Liefst eentje die ook automatisch resumed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit dus achter een hub, ik krijg internet via een andere pc hier in huis, ik gebruik het nu 2 maanden ongeveer en ik upload met 50kb/s maar ik krijg maar 20 a 30kb/s download terug?? weet iemand hoe t zit met hubs? dit moet toch sneller dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 15:26:
ik zit dus achter een hub, ik krijg internet via een andere pc hier in huis, ik gebruik het nu 2 maanden ongeveer en ik upload met 50kb/s maar ik krijg maar 20 a 30kb/s download terug?? weet iemand hoe t zit met hubs? dit moet toch sneller dacht ik zo.
http://bt.degreez.net/firewalled.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 15:26:
wat voor verbinding heb je? Uploaden @ je max speed is nooit een goed idee. probeer je upload es te cappen op 70-80% van je max downspeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb t gelezen, maar helpt bittornado? of moet ik netbios instellen bij netwerk? of is er gewoon niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 15:58:
[...]

ok ik heb t gelezen, maar helpt bittornado? of moet ik netbios instellen bij netwerk? of is er gewoon niks aan te doen?
Nee bittornado hoef je niet te hebben , je moet poorten openzetten in je router of whatever je hebt, met Azureus is dat standaard poort 6881, bij anderen 6881 tot 6889.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup heb ff winroute geinstalled, en hij is al een stuk sneller, de goeie poorten door gemapt of hoe je t wil noemen, opgelost dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik hoop dat dit een nuttige kick is....

Ik heb vandaag Azureus (laatste versie) gedownload en uiteraard eerst in mijn Alcatel 510 poort 6881 (TCP) gemapt en in mijn Firewall het beestje doorgelaten.

Toen heb ik deze DEMO gedownload : Richard Burns Rally Demo

Omdat simpelweg alle Servers op ALLE sites vol zaten :/ en ik dus nog nooit aan BitTorrent spul heb "meegedaan" en alleen Azureus ken als "veilige" client (SpyWare verhaal enzo.....) :)

Speeds waren wel lekker => 214 KB/sec en soms nog een beetje sneller, niet veel. Zat ook af en toe te uploaden en daarom heb ik hem maar aangelaten en zit heel de tijd nu dus met 10 - 40 KB/sec te uploaden/seeden :Y)

Dit is nuttige info mag ik hopen..... ??

* nero355 still loves UseNet trouwens.... ga Azureus denk ik alleen voor dit soort dingen gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 06-10-2004 21:05 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 22:26
gebruik sinds kort Azureus en nog nooit zo enthousiast geweest :D
kheb in 6 dagen 21gb gedownload wat me voorheen een maand kostte
dus mag niet klagen

Steam: CatBearCow

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!