Het grote Bittorrent-clients topic [2]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Loop nu al tijdje te klooien met mijn Azereus settings alleen weet ik niet goed wat nou het meest 'optimaal' is

Maak gebruik van xs4all ADSL Basic - 3200/768 Kbit/s

en heb de volgende settings in mijn Transfer Tab

12 kb/s global max upload speed
0 kb/s global max download
2 default max upload slots per torrent
20 max. nr. of connections per torrent
300 max. nr. of connections globally

Kan iemand vertellen of dit ook echt optimaal is voor mijn connectie ??
Wil namelijk ook snel kunnen internetten en (af en toe) gamen met een redelijke ping....

Poorten zijn gewoon geforward en torrents kleuren groen......geen probleem.....maar met welke settings download 'ie het snelst ! ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je upload staat wel erg laag in verhouding met je max. upload...

30KB/s global up
5~6 max. upload slots per torrent
75~150 max. nr of conn. per torrent
350 max. nr. of conn. globally

Zo zou ik het ong. instellen... Maar ik game dan ook weer niet.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:49:
Je upload staat wel erg laag in verhouding met je max. upload...

30KB/s global up
Waarom zo weinig up?
768 kbit/s = 96 kbyte/s
0,8 * 96 = 76 kbyte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

ik weet niet waarom maar als ik max upload speed van 12 kb/s naar 15 kb/s dan zie ik al drastisch een vertraging van internet ... oftewel...kan niet normaal internetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zoveel up? :P
Hoe snel je upload vind ik minder belangrijk als je ratio.
Zelf heb ik 8Mbit/1Mbit en cap ook tot 30~50KB/s upload. Ik laat het bestand echter na complete binnenkomst wel seeden tot 1:1 ratio.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:26:
Zelf heb ik 8Mbit/1Mbit en cap ook tot 30~50KB/s upload. Ik laat het bestand echter na complete binnenkomst wel seeden tot 1:1 ratio.
Dan kun je in plaats van 100 tot bijvoorbeeld 200 % seeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:26:
jij profiteert ervan dat jij je bestand snel binnen hebt doordat ik en aantal anderen amper een cap doen. nadat jij het binnen heb cap jij het zodat aantal mensen 2 dagen langer moeten downloaden om het bestand compleet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet niet hoe groot de bestanden zijn die jullie dlen, maar bij mij is het max. 300mb. :P De rest doe ik via usenet. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
4 gbyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... weet niet wat jij download als het slechts 300 mb groot is... ik doe net als olaf aan 4 gieg downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ook wel, maar niet via (westerse) P2P. ;)
Enige wat ik via BT (en eMule) af en toe dl zijn Aziatisch gerelateerde audio/video (single/album of tv aflevering van 170~230MB). ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
CommanderKeen schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:01:
ik heb zelf een snelle glasvezelverbinding (100mbit), maar mijn downloads gaan echt bijzonder traag over het algemeen. Ik gebruik nu azureus zonder enige plugins.
(al mijn poorten zijn gesloten, en kunnen niet open)
Zijn er nog plugins die speciaal voor users met snel internet zijn (heb zelf al gezocht), of misschien wel een andere client die beter resultaat geeft?
niemand een idee/tip :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Bitcomet drama met een wegvallende verbinding heeft te maken met het aantal downloads. Als je dit verminderd zul je er geen last meer van hebben. Dit heb ik overiges ook met Bitlord en kornuiten gehad. Ook met exeem als bittorrent cliënt. Ik heb nu de upload slots op 10 staan. Eens zien of dat helpt. Ik ga er even van uit dat jullie ook zo een Alcatel modem hebben.

Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen van bittorrent gebruikers (liefst bitcomet) met een router met ingebouwde modem. Hebben jullie ook problemen met internet als jullie meer dan 20 downloads tegelijk hebben? Dan is voor mij het aanschaffen van een andere linksys namelijk de moeite waard.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het gaat niet om het aantal upload slots maar om het aantal open verbindingen (peers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
kareltje_de_grote schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:48:
[...]

Te vroeg gejuicht, na een aantal nieuwe torrents toegevoegd te hebben slurpt azureus weer lekker 100% CPU :/
Hier precies hetzelfde. Na de update krijg ik elke paar seconde een cpu piek waarbij alles zeg maar "freezes" en dan draat ie weer een paar seconde en komt er weer zon piek. Ik kan dus niets op mijn pc meer doen als Azureus draait. Heb de global connections en alles al terug gezet het helpt niet. Ook java geupdate naar v3, ook dit werkt niet.

Iemand een ander idee of wordt het tijd een andere client te kiezne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken de problemen rond azureus compleet niet :) Zelfs heb ik mijn java niet hoeven updaten, en hij staat op 2% CPU verbruik toch 150 kb/s stabiel te verteren. Daarbij moet vermeldt worden dat ik hier een 1600/512 lijntje heb.
Als je een oudere azureus versie probeert, heb je dan hetzelfde?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:45:
Ik ken de problemen rond azureus compleet niet :) Zelfs heb ik mijn java niet hoeven updaten, en hij staat op 2% CPU verbruik toch 150 kb/s stabiel te verteren. Daarbij moet vermeldt worden dat ik hier een 1600/512 lijntje heb.
Ik ben inmiddels terug naar versie 2.2.0.2, daar is niets aan de hand.
Het hele forum van azureus doorgespit, connecties veranderd, kale installatie van java en azureus etc niets helpt. Er zijn veel mensen die met de nieuwe update problemen hebben. De een zegt dat het aan AZ ligt, de ander zegt een bug in java. Mijn advies, gebruik hem niet. Ik wacht wel op een fix van az of van java. Tot die tijd de oude versie, of iemand moet een werkende oplossing kunnen aandragen?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met azureus 2.3.0.0 en java 1.5.03 totaal geen problemen. (XP+SP2 en alle nieuwe hotfixes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:45:
Ik dus wel (ook een 1600//512 lijntje). Maar ik moet wel zeggen dat ik ook andere java (1.3.xx) versies op mijn systeem heb staan (die ik niet zomaar wil verwijderen). Een (uninstall/install) downgrade naar 2.2.0.2 loste het uiteraard zo op, al meld hij nu bij het opstarten iets over een plugin (een 2.3.0.0. plug) die fout gaat, en werkt het weer vanouds.

Na 5 minuten springt de cpu usage op een heel irritante manier naar 100% (andere processen op mijn PC hebben er flink last van, brwosen is niet meer te doen). Geen Norton actief. Affijn, nog effe afwachten wat nu precies de oorzaak is, want een trackerless torrent netwerk heeft volgens mij wel toekomst. Ken je nog fora die het probleem wat beter beschijven?

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 09-05-2005 10:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
ik had ook last van 100% bij azureus. . en las hierboven dat dat mogelijk te maken had met het aantal simultane verbindingen.

toen maar voor de grap de conf wizard gedraaid en nu loopt alles weer een stuk beter. geen 100% cpu en alles werkt weer. (voor heen reageerde andere apps niet meer als azureus aanstond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor het 100CPU probleem is de Distributed DB plugin uitschakelen.

Config--->Plugins--->zet DDB uit.

Probleem van uitvallende client:

Cache vol = Azureus dood. Dus eventjes het cachen uitzetten.

Config--->bestanden--->prestatie opties---->even uitschakelen

Bijwerkingen: meer lees/schrijfbewerkingen op de HD.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

nou bij mij gooit azureus sinds de update mijn netwerk verbinding kompleet plat. Ik zie dan mijn computertjes (netwerk) wel zenden maar niets ontvangen. Ik word er helemaal gek van. Internet is dan helemaal niet meer mogelijk en tevens download ik nu maar met max 16 kb terwijl dit vroeger rond de 200-300 lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik word echt helemaal schijterdeschijtziek van Bitcomet naast Emule. Zodra ik maar iets download kan ik geen ene moer meer. Errug jammer. Dan maar weer terug naar Exeem. Daarmee had ik geen problemen, al downloade ik 30 torrents.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
is het mogelijk om een topic te starten met alleen client ervaringen.
nu is het meer een "welke problemen heb jij met azereus" topic geworden.

zelf heb ik ABC, werkt goed, weinig problemen.
snelheid al een beetje getweaked door maxima in te stellen.
(mocht iemand nog optimalisaties hebben dan graag, maar lijkt mij ook een nieuw topic)

ik wil graag weten of er duidelijk snellere clients zijn, of dat dit allemaal persoonlijke belevingen zijn
gebaseerd op wat je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
sandervanzijl schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:09:
ik wil graag weten of er duidelijk snellere clients zijn, of dat dit allemaal persoonlijke belevingen zijn
gebaseerd op wat je download.
er is geen client die echt sneller is dan een ander, meer dan marginaal zal het nooit worden, en het verschil dat wel gemerkt wordt komt door configuratie verschillen. Enige dat verschilt per client is de interface en mogelijkheden, snelheid is irrelevant.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Wat ik niet snap: ik gebruik al een tijdje Azureus naar volle tevredenheid,
maar een tijdje geleden wou 'm precies allemaal updates installeren,
en sindsdien werkt er echt niks meer.
Poort is geforwarded en die test in de configuration wizard bevestigt dit ook,
maar al m'n torrents staan met een rode smiley erbij.
Zélfs de torrents met de updates voor azureus.
Het is toch echt niet normaal dat er 1000+ seeds zijn voor een torrent van een paar 100kb,
en dat deze al weken niet gedownload geraakt ...
Ik snap er niks van...
Iemand tips of ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Niek

f.k.a. The_Surfer

DieterVDW schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:10:
Wat ik niet snap: ik gebruik al een tijdje Azureus naar volle tevredenheid,
maar een tijdje geleden wou 'm precies allemaal updates installeren,
en sindsdien werkt er echt niks meer.
Poort is geforwarded en die test in de configuration wizard bevestigt dit ook,
maar al m'n torrents staan met een rode smiley erbij.
Zélfs de torrents met de updates voor azureus.
Het is toch echt niet normaal dat er 1000+ seeds zijn voor een torrent van een paar 100kb,
en dat deze al weken niet gedownload geraakt ...
Ik snap er niks van...
Iemand tips of ervaring met dit probleem?
Is al een paar keer genoemd en het staat ook op de Azureus site: je moet Java upgraden naar 1.5.0_03.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
sandervanzijl schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:09:zelf heb ik ABC, werkt goed, weinig problemen.
snelheid al een beetje getweaked door maxima in te stellen.
(mocht iemand nog optimalisaties hebben dan graag, maar lijkt mij ook een nieuw topic)
Enige wat ik veranderd heb is eigenlijk de manier van allocaten van diskspace....staat bij mij op pre-allocate. Dit schilt weer wat HDDstress ;) Ik hoor graag ook nog wel wat tips qua optimalisatie.

Ik gebruik ABC al redelijk lang (zolang ik torrents gebruik) en ben er erg tevreden over. Al zou het afsluiten van het proggie een stuk beter kunnen. Bitcomet vond ik ook wel fijn maar heeft gewoon niet zoveel handige features als ABC. En Azureus is een goede client maar het java deel is gewoon een nadeel qua resource consumptie imho.

Ik hou zelf een ratio van 1:1 aan. Overdag upload ik met 20 KB/s en tussen 01.00 en 08.00 upload ik met maximale snelheid (90 KB/s). Op een bepaalde BT site waar ze dus wat strenger zijn met ratio upload ik zoveel ik kan...heb daar ook een Ratio: 1.181 Uploaded: 196.33 GB Downloaded: 166.21 GB. ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
jeezus... stopt mn torrent ermee op 94.7%.... ineens alle seeds weg... !@#$%^&*

en met Azureus ken ik hem zo downloaden...

Bitcomet UR FINISHED ik trap em eraf :)

[ Voor 36% gewijzigd door Imperium op 14-05-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

wordt gek van azureus

had eerst ABC haalde lekkere snelheden >700 azureus maar 100KB met zelfde instellingen etc, na een tijdje ging ABC ineens retetraag en toen azureus gebruikt en die ging wel snel :/

nu nieuwste update uit \o/ :X
snelheid ineens super laag dus update van java gedownload, eerst java uninstallen azureus uninstallen reboot en java installen en azureus installen

geen 100% probleem ofzo maar 'trage' download snelheden(schommelend 100-300 ipv 800) en nog lagere upload(2-10 ipv 90 normaal)

wor gek ervan :P

edit
speedxs 8mbit/1mbit abbo :) met copperjet 816-2p modem

[ Voor 8% gewijzigd door PoweRoy op 17-05-2005 00:50 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:48:
wordt gek van azureus

geen 100% probleem ofzo maar 'trage' download snelheden(schommelend 100-300 ipv 800) en nog lagere upload(2-10 ipv 90 normaal)
Bij mij is het omgekeerd, pc wordt ineens traag als ik hem aanzet 8)7
kon geen uitweg vinden behalve overstappe naar ABC, ben benieuwd hoe snel die is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56
Afbeeldingslocatie: http://www.bitlord.com/index_files/smallmain.gif Afbeeldingslocatie: http://www.bitlord.com/index_files/smallmaketorrent.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.bitlord.com/index_files/smallpref.gif

Ik gebruik al een tijdje BitLord. Erg fijn programma.

download:
http://www.bitlord.com

WHY SHOULD I USE BITLORD?
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
· NO SPYWARE or AdWare in the program.

· Built in Torrent search, find anything without having to visit bad websites.

· Ability to chat with other downloaders (disabled by default)

· Multiple simultaneous downloads & ability to add priority for a torrent.

· Ability to limit the upload speed as well as download speed.

· Completely new core written in C++, stable and fast, very low CPU usage.

· Intelligent Connection, Auto Optimization for different connections.

· Smart Rate Control, optimize the upload distribution to get the max download rate.

· Disk Allocating, no long-time disk allocation, decrease disk fragment to almost zero.

· Intelligent Hash Scan, no time-consuming scanning when seeding / resume.

· Firewall and NAT Traversal, users behind differect NAT can connect to each other.

· Compatiable with Windows XP SP2 TCP/IP restriction (new in v1.0)

· Ability to block IP temporarily or permanently, compatiable with eMule ipfilter.dat.

· Using only one TCP listening port.

· Auto config ICF and ICS in Windows XP

· Auto config port mapping in router (UPnP support is required, Windows XP is required).

· Support Multi-tracker, and utf-8 extension, UDP tracker Protocol v2.

· Auto Update Checker.

· Muti-Language supported, support 20 language now

· No need to install, but install/uninstall packages are provided.

· [Please Note]: Reports say Zone Alarm 5.0 conflict with BitLord (and other p2p maybe).

· Intelligent Disk Cache, decrease the potential damage to the hard disk when high-speed downloading (>500KB/s) by decrease the read / write frequency, extra memory usage is the cost.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik ben laatst op het internet tegen gekomen dat bittorrent nu ook trackerloos kan :
http://www.bittorrent.com/trackerless.html _/-\o_
dat houd dus in dat instanties zoals B.I.G. er nog moeilijker achter zouden kunnen komen wie wat heeft gedownload in het geval van een bittorrent site die te pakken word genomen.
niet dat ik download ofzo :X

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit houd alleen in dat er niet meer een vaste tracker is om de informatie over de verschillende peers die het bestand delen/zijn aan het downloaden te krijgen, en dus geen single point of failure voor een bepaalde torrent is.

Echter, zodra een kwaadwillende instantie de torren of wat dan ook in handen krijgt, kan deze naar de Kademlia node die de informatie over de peers heeft connecten, en hetzelfde geintje uithalen als ze nu bij normale trackers doen.

De tracker mag dan verdwijnen, anonniemer word het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Laatst online: 20-05-2024
dan zie ik het dus verkeerd, maar hoe zit dat dan als zij met die peers willen connecten betekend het toch ook dat ze automatisch up/downloaden en omdat ze aan hun eigen regels gebonden zijn mag dat niet , of hebben ze een andere manier om wel te connecten maar niet te up of downloaden ?

even nog een vraag... een spel ofzo uploaden is illegaal , maar wat als je via bijv. p2p maar een stukje upload is het dan niet illegaal omdat het niet om de film gaat maar om wat losse data die samen een film kan vormen , wat ik dus wil vragen is : is het illegaal om maar een stuk te uploaden want in dat geval kunnen ze bijna nooit aantonen dat je een hele film hebt geupload en je dus ook nooit vervolgen maakt niet uit hoeveel tb´s aan stukjes van dingen hebt geupload

[ Voor 46% gewijzigd door Flapp op 22-05-2005 19:46 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:44:
dan zie ik het dus verkeerd, maar hoe zit dat dan als zij met die peers willen connecten betekend het toch ook dat ze automatisch up/downloaden en omdat ze aan hun eigen regels gebonden zijn mag dat niet , of hebben ze een andere manier om wel te connecten maar niet te up of downloaden ?
Ja, je kunt connecten zonder te downloaden of te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even nog een vraag... een spel ofzo uploaden is illegaal , maar wat als je via bijv. p2p maar een stukje upload is het dan niet illegaal omdat het niet om de film gaat maar om wat losse data die samen een film kan vormen , wat ik dus wil vragen is : is het illegaal om maar een stuk te uploaden want in dat geval kunnen ze bijna nooit aantonen dat je een hele film hebt geupload en je dus ook nooit vervolgen maakt niet uit hoeveel tb´s aan stukjes van dingen hebt geupload
Ik denk dat dat illegaal is, je biedt namelijk de hele film aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 22:56
Even een vraagje, ik ben een torrent aan het downloaden met Bitlord, nu dacht ik van heeey ik knal het maximum aantal connecties (wat op automatisch stond) ff op 4000, nja dan ding dus lekker bezig tot zo ongeveer 800, alleen toen merkte ik dat alles opeens toch wel erg traag ging, dus zette ik hem ff terug tot 400, hij was al aan het zakken alleen toen liet mijn pc merken dat die het niet leuk vond en viel uit wegens overhitting van de processor (89graden)

Hoeveel is aanraadbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zou eens gaan kijken naar betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Mwah heb gewoon even mn kast opengezet, dat scheelt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SCIxX schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:59:
Mwah heb gewoon even mn kast opengezet, dat scheelt wel wat.
90 is echt veel te veel iig. Rond de 60 is een redelijk temperatuurtje maar liever nog wat lager.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ja ik weet het, gelukkig kan amd wel wat hebben, hij zal nu wel zo'n 65 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik download geruime tijd met BitComet, maar dacht laat ik eens wat anders proberen :). Dus ik Azureus installeren etc. Maar als ik nu een Torrent open, komt er te staan: "Fout: Geen Torrentinformatie gevonden in bestand (contents invalid - bad header)".

Wat doe ik fout? Het gebeurt bij alle bestanden, die wel te openen zijn met Bitcomet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sport_Life schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:26:
Ik download geruime tijd met BitComet, maar dacht laat ik eens wat anders proberen :). Dus ik Azureus installeren etc. Maar als ik nu een Torrent open, komt er te staan: "Fout: Geen Torrentinformatie gevonden in bestand (contents invalid - bad header)".

Wat doe ik fout? Het gebeurt bij alle bestanden, die wel te openen zijn met Bitcomet.
Ligt niet aan de associatie van .torrent files? Doe maar een gokje heb zelf niet zoveel ervaring met Azureus.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hmm het bleken toch foute Torrents te zijn blijkbaar, andere lukken wel.. :). Jammer dat muziek altijd wel snel download, maar zodra ik aan een DVD van 4 Gig begin lijkt m'n PC demonstratief te weigeren ofzo! :(.

Uit wanhoop maar ff mn virus/Firewall? (Norton 2k5) uitgezet en het is nu wel iets sneller geloof ik, hopen dat dat ff zo blijft :). Morgen middag zodra hij klaar is maar weer snel aanzetten :X.

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 09-06-2005 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
-roberth- schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:20:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]

Ik gebruik al een tijdje BitLord. Erg fijn programma.

download:
http://www.bitlord.com
bitlord is gewoon 'gekopieerde' versie van bitcomet (http://bitcomet.com) |:(

[ Voor 76% gewijzigd door corné op 09-06-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Azureus verbruikt hier bijna 0% cpu op een AMD64 3200+ (1MB) Bij ABC had ik just dat de cpu usage niet meer normaal was, 100% maar dit kan ook een foute configuratie van mijn kant zijn.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ff een vraagje tussen door.

Ik gebruik Bitlord,maar wil nu over naar Azareus.

Ik heb alleen al wat dingen in de download staan.

Is er een manier om Azareus te installeren en dan gewoon met die downloads door te kunnen gaan.

Alles staat in de zelfde map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
volgens mij kun je de torrents opnieuw downloaden / importeren en dan verwijzen (tijdens het kiezen van de save map) naar de oude save map. volgens mij gaat 'ie dan gewoon verder waar die gebleven is.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:00:
Dit is ff een vraagje tussen door.

Ik gebruik Bitlord,maar wil nu over naar Azareus.

Ik heb alleen al wat dingen in de download staan.

Is er een manier om Azareus te installeren en dan gewoon met die downloads door te kunnen gaan.

Alles staat in de zelfde map
torrent openen en dan controle forceren wat waarschijnlijk al automatisch gedaan wordt. maar het is iig zeker dat azureus de torrents van een andere client probleemloos over kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hoop clients geprobeerd

Maar ik vind tot nu to G3 torrent het best en het overzichtelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Laatst online: 19:35

Bjorker

Cadillacs rule!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:22:

Ik gebruik het ook, alleen jammer dat er totaal geen development meer inzit.
Als er bv teveel bestanden (paar honderd+) in een torrent zitten, lukt het downloaden al niet meer.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:22:

XBT Client al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABC torrent|C:\disk loopt vol,maar heb E:\ als download disk

hoi,
ik heb deze vraag eigenlijk al ergens anders gesteld ...maar iemand wees me erop dat ik em hier het beste kon stellen.

Nou komt-ie-dan-he....

Hoi,

ik heb hetvolgende probleem,
Mijn C:\ schijf die eerst 1,5 gig aan vrije ruimte had die loopt vol terwijl ik mijn torrents laat downloaden naar de E:\ schijf.

Is er misschien toch ergens iets dat het programma de Torrents eerst naar de C:\ schijf download en dan stiekem op de E:\ schijf zet?

Heeft iemand enig idee hie ik dit kan oplossen ...en doet elke torrent client dit?
Want anders gebruik ik gewoon een andere torrent client ...

Dank je wel,

Groetjes,
I-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:59:
Heeft iemand enig idee hie ik dit kan oplossen ...en doet elke torrent client dit?
Ik weet niet wat ABC precies doet, maar clients als Azureus en XBT Client doen dit (waarschijnlijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:59:
ABC torrent|C:\disk loopt vol,maar heb E:\ als download disk

hoi,
ik heb deze vraag eigenlijk al ergens anders gesteld ...maar iemand wees me erop dat ik em hier het beste kon stellen.

Nou komt-ie-dan-he....

Hoi,

ik heb hetvolgende probleem,
Mijn C:\ schijf die eerst 1,5 gig aan vrije ruimte had die loopt vol terwijl ik mijn torrents laat downloaden naar de E:\ schijf.

Is er misschien toch ergens iets dat het programma de Torrents eerst naar de C:\ schijf download en dan stiekem op de E:\ schijf zet?

Dank je wel,

Groetjes,
I-1
Enige wat ABC wel naar de C:\ schrijft zijn de .torrent files en natuurlijk de normale files die je download maar NIET als je dit veranderd. Althans ik heb het nog nooit gehad.

Welke versie heb je? En heb je al eens daadwerkelijk gekeken of ABC dit doet of gok je het (het weg schrijven naar de C:\)?

En wat heb je ingesteld bij ABC Preferences > Disk > Set default download folder: en bij "Clear Completed" moves files to: ? En heb je deze aangevinkt of niet?

Ik gok zelf dat je bij "Clear Completed" moves files to: een vinkje heb gezet en niet de default value veranderd heb. Staat namelijk default op C:\.

Dus beantwoord even alle vragen en dat zijn we er meteen uit....hopelijk ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ABC Preferences > Disk > Set default download folder: en bij "Clear Completed" moves files to:
staat niet aangevinkt en die staat ook op mijn E:\ schijf.

Het vreemde is dat als ik het programma sluit (met geweld--> dus taskmanager/rechtermuisknop/ end task) enik restart mijn PC dat ik weer mijn schijfruimte terug heb...

Nu heb ik een ander probleem denk ik...na een tijdje reageert het programma niet meer...

wat me opgevallen is is dat als ik naar "Task Manager ga" en ik kijk naar mijn processen...dan zie ik abc.exe (de torrent client) een memmory usage hebben van ongeveer tussen de 80.000 K en de 90.000 K...

Dit zijn mijn system specs:
Windows 2003 server
P III 933 ghz
256 RAM
nog 1,5 gig vrije ruimte...

Als ik de PC opnieuw op heb gestart is al mijn vrije ruimte weer terug ...en kan het programma weer starten ...en vervolgens kan ik wachten dat mijn abc.exe niet meer reageert (not responding)
Maar het lijkt erop dat hij gewoon door download (hoewel ik diet niet zeker weet)

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:10:
Hoi,

ABC Preferences > Disk > Set default download folder: en bij "Clear Completed" moves files to:
staat niet aangevinkt en die staat ook op mijn E:\ schijf.

Het vreemde is dat als ik het programma sluit (met geweld--> dus taskmanager/rechtermuisknop/ end task) enik restart mijn PC dat ik weer mijn schijfruimte terug heb...

Nu heb ik een ander probleem denk ik...na een tijdje reageert het programma niet meer...

wat me opgevallen is is dat als ik naar "Task Manager ga" en ik kijk naar mijn processen...dan zie ik abc.exe (de torrent client) een memmory usage hebben van ongeveer tussen de 80.000 K en de 90.000 K...

Dit zijn mijn system specs:
Windows 2003 server
P III 933 ghz
256 RAM
nog 1,5 gig vrije ruimte...

Als ik de PC opnieuw op heb gestart is al mijn vrije ruimte weer terug ...en kan het programma weer starten ...en vervolgens kan ik wachten dat mijn abc.exe niet meer reageert (not responding)
Maar het lijkt erop dat hij gewoon door download (hoewel ik diet niet zeker weet)

Groetjes,
Welke versie heb je van ABC ?

En groeten hoef je op GoT niet te doen....dat doen we zonder het te zeggen zeg maar
altijd al ;) (zie hier).

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 14-07-2005 11:40 . Reden: haakje ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ..versie van mijn client is ABC-win32-v3.0.1b.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,

Probleem is opgelost door een compleet andere PC en andere client te gebruiken ...

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:56
welke van deze bittorent clients is het meest zuinig met mijn proccesor kracht?

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azureus verbruikt weinig cpu, maar ik denk dat Bittornado nog ietsje zuiniger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
roelke schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:55:
XBT Client: http://sourceforge.net/projects/xbtt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uses Bitcomet

...naar volle tevredenheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

roelke schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:55:
Ik heb een CPU-usage van 100% met ABC, terweil Azureus nog nooit boven de 10% is geweest (30 torrents), het is heel verschillend, per pc en instellingen.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ik gebruikte eerst BitTornado.
hier ben ik vanaf gestapt omdat het programma meerdere keren per torrent een error gaf, waardoor ik de torrent moest herstarten. (niet leuk als je wakker wordt en je PC stond de hele nacht voor niks aan)

Nu heb ik Azureus.
Probleem hier is dat als een torrent klaar is. hij alle stukjes gaat controleren. bij die controle blijkt dat dat er een stukje opnieuw moet worden gedownload (meestal maar een paar honderd KB).
wat azureus vervolgens doet is opnieuw connecten naar de tracker, om een seed te vinden voor die paar honderd KB. na 5-10 min is dat eindelijk binnen, en vind hij nog een stukje dat corrupt is.

in 1 download vind azureus vaak 100 stukjes die opnieuw moeten worden gedownload.
dit is in principe niet zo'n probleem, aangezien het hier om slechts een paar MB gaat.

alleen omdat Azureus elke keer reconnect als het 1 corrupt stukje vind, duren deze laatste paar MB vaak uren.
heeft iemand hier een oplossing voor misschien?

edit:
het is btw niet het DMZ probleem, want het gaat steeds om een ander bestand

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 12-08-2005 19:53 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een bestand waarbij 228 uploaders aanwezig zijn, sneller download dan een ander (vrijwel identiek) bestand 1090 uploaders heeft maar gewoon niet begint met downloaden?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wook/azureus.jpg

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Je bent zo te zien net begonnen met downloaden. Je zult een beetje geduld moeten hebben. Daarnaast staat er een rood gezichtje voor, wat wil zeggen dat er iets niet goed is. Dat kan natuurlijk ook komen omdat je nog maar net begonnen bent.
Natuurlijk betekenen meer gebruikers meer drukte. Daar zit een optimum in; waar de drukte zwaarder weegt dan de extra bandbreedte. Ik dit geval gaat dat niet op, gezien er meer peers zijn bij de tweede. Wat er natuurlijk ook op wijst dat er meer bandbreedte is.
Tot slot kan het nog aan de tracker liggen. Gezien de lengte van de filenamen en de bestandsgrootte is dit twee maal de zelfde torrent (of groot toeval). De eerste kan dus op een langzamere trackers staan.

Wacht dus even rustig af wat er gaat gebeuren. Dat is toch noodzaak bij bittorrent. Daarmee doel ik vooral op het verkrijgen van een leuke share ratio bij diverse trackers...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nee, die bovenste staat al zo vanaf vanochtend en die onderste was idd nog maar net gestart maar liep wel gewoon direct.

Bij het uploaden heb ik ook blauwe smilies wat impliceert dat ik geen connectie met de peers heb :?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:18
WooK schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:46:
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een bestand waarbij 228 uploaders aanwezig zijn, sneller download dan een ander (vrijwel identiek) bestand 1090 uploaders heeft maar gewoon niet begint met downloaden?
[afbeelding]
Ik denk dat als je dubbelklikt op de torrent je zult zien dat het een private tracker is, er zijn namelijk wel veel seeds, maar je bent met niet 1 verbonden, en gezien de smilie ook niet met de tracker.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
[afbeelding]
Wat volgens mij theoretisch ook zou kunnen is dat de ene peer meer upload vrij heeft/geeft dan de ander waardoor jij van diegene sneller kan downloaden. Maar in dit geval is het verschil in peers wel erg groot dus zal dat het antwoord niet zijn en lijkt me de uitleg over de private tracker het meest voor de hand liggend.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
[afbeelding]
Ik zie 2x 0 staan. Je bent dus met geen enkele peer verbonden. Ik gok op een tracker-related error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik heb vandaag al heel veel torrent clients geprobeerd maar niks werkt bij ABC, bitspirit, bitlord, bitcomet blijven alle torrent staan op connection to peers. Ik heb in mijn router, de thompson 510i als server dat ip van deze computer ingesteld. Ik heb de firewall uitgezet maar niks werkt. Heeft iemand anders toevallig ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Justifier schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:57:
Ik heb vandaag al heel veel torrent clients geprobeerd maar niks werkt bij ABC, bitspirit, bitlord, bitcomet blijven alle torrent staan op connection to peers. Ik heb in mijn router, de thompson 510i als server dat ip van deze computer ingesteld. Ik heb de firewall uitgezet maar niks werkt. Heeft iemand anders toevallig ideeën.
Welke poorten gebruik je? Indien dit de default poorten zijn...gebruik eens een andere range.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
Dat heb ik ook al geprobeerd maar niks helpt. Moet je misschien voor die programma nog iets extra's installeren. Ik heb al .net framework 1.1 opnieuw geinstalleerd maar het mocht niks baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxiTitan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 18:45

MaxiTitan

Een echte vaderlander.

Ik gebruik al een enige tijd BitSpirit en het is voor mij de snelste client die ik heb geprobeerd. Waar BitComet mij maar een schamele 20kb gaf (zelfs met 10000+ seeds en 10000+ leechers volgens de tracker) geeft BitSpirit mij het maximale mogelijk...

Bittornado, Azureus, ABC enz hadden allemaal hun goede punten maar waren grote resource-eters (azureus) of misten gewoon wat functies en gebruikersvriendelijkheid (de rest) die ik graag wil hebben...

Alleen zorgt de laatste versie van BitSpirit voor BSoD's bij mij, het programma probeert op een read only gedeelte wat weg te schrijven wat windows niet pikt... Op het forum van BitSpirit zijn er meer mensen die dat probleem ondervinden... Ik ben om die reden weer een versie terug gegaan...

No plan survives first contact with reality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
Problem solved. Moest gewoon de nieuwe versie van Bitspirit download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb een probleem met Azureus. Als ik Azureus opstart, dan valt de rest van internet helemaal dood. Maar dan bedoel ik ook echt dood. Ik kan niet meer msn-en, niet meer internetten. Niet omdat het traag gaat, maar omdat het helemaal niet meer gaat. Ook als ik azureus afsluit dan nog kan ik niet internetten. De enige oplossing is comp opnieuw opstarten en dan werkt alles weer zoals het moet, tot het moment dat ik azureus opstart :-S

Azureus gaat gewoon verder met downloaden, dus er is wel een verbinding, alleen op de een of andere manier blokkeerd azureus al het andere internet verkeer. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opnieuw installeren. maar dan ook alle mappen (hidden: C:\Documents and Settings\%jouwname%\Application Data\Azureus) en de nieuwste java 1.5.0.4 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat helpt allemaal niet want heb comp compleet geformatteerd en alles opnieuw en de nieuwste versies geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:37:
Dat helpt allemaal niet want heb comp compleet geformatteerd en alles opnieuw en de nieuwste versies geinstalleerd.
misschien heb je een versie met spam, heb je het wel van de officiele site gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
The_Scarabial schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

misschien heb je een versie met spam, heb je het wel van de officiele site gehaald?
Ook dat ja. Maar heb het antwoord zelf al gevonden. Waarom dat het antwoord is weet ik eigenlijk niet, maar goed het heeft wel geholpen. Zal het hier even neer zetten voor als er nog meer mensen zijn met dit probleem.

Doe het volgende:
Tools -> Configuratie -> Plugins -> Verspreide DB -> deselecteer het vakje 'schakel de verspreide database in'

Start hierna je comp opnieuw op zodat je weer een internetverbinding hebt. De volgende keer zal je verbinding blijven ondanks dat Azureus aanstaat.

Wat dat Verspreide DB doet, geen idee. Maar nu werkt alles wel weer bij mij zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Distributed DB is dat in het Engels, oftwel DHT. Dat is op zich een handige feature, ware het niet dat die met populaire torrents je lijn helemaal volstopt met honderden/duizenden verbindingen als je het niet capt. Voorbeeldje:
Vanmiddag zet ik een torrent aan met 2800 seeds en 5500 peers (DHT niet actief). Na 1 minuut ben ik verbonden met 15 seeds en 20 peers ofzo. Dus ik zet DHT aan, en source exchange. Na 3 minuten schoot het aantal verbonden peers omhoog naar 400 seeds en 600 peers (gelukkig geen brakke modem/router) en DL snelheid van 500kB/s. Maar dat vreet wel aan de verbinding. Surfen ging beduidend langzamer (nog wel goed te doen met 8/1 verbinding). Maar als je achter een modem/router of netwerk zit, kan het meer kwaad doen als goed, mits je het knijpt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Distributed DB is vooral handig met torrents waarvan de tracker offline is.
Je kan trouwens het maximum aantal connecties dat azureus maakt heel makkelijk instellen in tools -> configuratie -> overdracht.

offtopic:
Wat voor vertaling zouden jullie kiezen voor Distributed DB? Verspreide DB is blijkbaar niet duidelijk genoeg

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg in de laatste Azureus (2.3.0.4) constant deze errors :

"UPnP: Mapping Incoming Peer Data port (TCP/6881)' failed".
"UPnP: Mapping 'UDP tracker client port (UDP/6881)' failed".

poort 6881 staat keurig open en geforward voor zowel TCP/UDP in mijn router en ook onder Windows in m'n firewall (Outpost) ...
Verder lijkt het wel te werken.

ben intussen maar weer terug naar de classic BitTorrent ; werd toch wel een beetje paranoide van al dat netwerkverkeer dat Azureus genereert.
lijkt veel meer/erger dan andere clients ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

Blisterin_Bull schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:57:
Distributed DB is dat in het Engels, oftwel DHT. Dat is op zich een handige feature, ware het niet dat die met populaire torrents je lijn helemaal volstopt met honderden/duizenden verbindingen als je het niet capt. Voorbeeldje:
Vanmiddag zet ik een torrent aan met 2800 seeds en 5500 peers (DHT niet actief). Na 1 minuut ben ik verbonden met 15 seeds en 20 peers ofzo. Dus ik zet DHT aan, en source exchange. Na 3 minuten schoot het aantal verbonden peers omhoog naar 400 seeds en 600 peers (gelukkig geen brakke modem/router) en DL snelheid van 500kB/s. Maar dat vreet wel aan de verbinding. Surfen ging beduidend langzamer (nog wel goed te doen met 8/1 verbinding). Maar als je achter een modem/router of netwerk zit, kan het meer kwaad doen als goed, mits je het knijpt.
Plus dat een aantal grote "subscribe" torrentsides je blocken als je het aanhebt, omdat zo iedereen kan meelurken van "hun torrents". ook al zijn ze geen lid.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar merk ik anders niets van. Ik gebruik één zo'n member site, en wordt niet geband vanwege m'n client instellingen hoor. Heb wel een 2.5 ratio though. ;)

Systeem specs

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik gebruikte steeds Bitcomet 0.56 maar ik download nu 6 a 7 torrents te gelijk en het lijkt wel alsof het programma steeds vast loopt, het reageert vaak niet. Ook is er een torrent steeds aan het downloaden met 0up en 0download, die doet het dus gewoon niet. Terwijl anderen met minder seeds het wel goed doen. Het zijn niet hele grote torrents, tussen de 750Mb en 1,5Gb Ze gaan ook niet heel snel maar dat komt vooral doordat er niet veel users zijn die het sharen denk ik.

Ik ben nu Bitcomet 0.57 aan het downloaden kijken of dat beter werkt. Anders een andere client proberen een die weinig recourses nodig heeft zou fijn zijn. Bitcomet deed het wat dat betreft best netjes. Aan opties heb ik niet veel nodig, maximum snelheden voor up en downloaden en downloadfolders instellen is voldoende.

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:19:

poort 6881 staat keurig open en geforward voor zowel TCP/UDP in mijn router en ook onder Windows in m'n firewall (Outpost) ...

ben intussen maar weer terug naar de classic BitTorrent ; werd toch wel een beetje paranoide van al dat netwerkverkeer dat Azureus genereert.
Je hebt blijkbaar de UPnP plugin aanstaan terwijl dat op jou router niet werkt. Als je die uit zet ben je van alle meldingen af. Dit doe je via Options...>Plugins>UPnP.
Of Azureus meer netwerkverkeer genereert weet ik niet, maar wat wel handig blijft is dat het maar één poort gebruikt waar nader clients er vaak net zoveel nodig hebben als dat er torrents actief zijn. Je hoeft er met Azureus dus ook maar 1 open te zetten, wat op zijn beurt weer veiliger is.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

He Goner welke router heb jij precies want ik krijg namelijk dezelfde foutmeldingen, het rare is alleen dat het soms wel 5 foutmeldingen zijn maar soms ook geen 1. Ik heb een 3com officeconnect 3CRWE554G72T (ja het is een lange naam O-) ) Dus al iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn graag.

Verwijderd

1 tip gebruik een ander poort

• DeeD2k2
@Hitman666:
Je router moet natuurlijk UPnP ondersteunen. En het liefst zoals Azureus dat wil. Nou heb ik nooit uitgezocht hoe het precies zit, maar met mijn oude Sweex router werkte het prefect, terwijl het met een nieuwe Linksys ook niet meer lukt. Dat kan bij die van jullie natuurlijk ook het geval zijn.
Ik heb voor de kortste weg gekozen en dus UPnP uitgezet en de poort handmatig geopend. Een statisch IP adres instellen is dan voldoenden om het goed te laten werken. (Zie ook de post boven die van jou.)

Verwijderd

Hitman666 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:15: welke router heb jij precies want ik krijg namelijk dezelfde foutmeldingen, het rare is alleen dat het soms wel 5 foutmeldingen zijn maar soms ook geen 1. Ik heb een 3com officeconnect 3CRWE554G72T (ja het is een lange naam O-) ) Dus al iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn graag.
ik heb een Zyxel 650H (wireless gemaakt met een PCMCIA) ...
en inderdaad, die errors verschijnen niet altijd.

probleem zou inderdaad UPnP kunnen zijn ... heb even ge-Googled en er zijn meer mensen die daar last van hebben/hadden.

Weet zo 1-2-3 niet of het aanstond ... als ik Azureus weer 's installeer zal ik er op letten.
Ondertussen gebruik ik G3Torrent ; erg mooi en veeeel informatie.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Blisterin_Bull schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:57:
Tja alleen was het dus niet zo dat het internet heel erg traag werd, maar werd dus gewoon helemaal afgesloten. Er was totaal geen ander internet verkeer meer mogelijk. En zoveel peers waren er ook niet, dus tja blijft een beetje vaag probleem. Want heel erg veel connecties waren er niet, nog geen 100 geloof ik. Ik heb trouwens casema multi (2000/520) zou dus genoeg moeten zijn voor nog geen 100 connecties.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-08-2005 18:38 ]

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het probleem met Bitcomet is niet opgelopst door de nieuwste versie...
Hij blijft vastlopen, verbinding verbreken, soms zelfs afsluiten met de lijst van 7 torrents die ik nu heb. Door er een paar te stoppen doet hij het nu voorlopig wel goed...het lijkt dus aan de grote aantallen te liggen.

Verder heb ik nog een vraagje, waarom doet het ene bestand het wel terwijl hij minder seeds heelft en de ander die er meer heeft niet? De gene die het wel doet heeft bij Seed/Peer[Totaal] --> 0/3[0/7] en de gene die het niet doet heeft Seed/Peer[Totaal] --> 0/4[0/6] De gene die het niet doet staat vaak wel in de download status of connecting, maar er gebeurt niets. Gisteren deed hij het wel goed, ik heb in middels 70,2% van de 1.49GB... Klote dus dat hij niet verder gaat :'(

ps wie opent deel 3?

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-08-2005 21:49 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

Ehm als er geen seeds zijn is er niemand met de complete file. Bij die eerste kan het zijn dat de 3 peers allemaal 0,01% ofzo hebben, en bij de tweede heeft ten minste 1 peer 70,2% dus :)

Bij mij doet bitcomet het btw prima; downloadsnelheden tot +/- 1,5 mb per seconde en upload heb ik maar op mak 750kbps gezet omdat mijn pc het anders niet aankan :( (oud brik). Ik heb geloof ik wel 50 torrents open. Bij het opstarten even 100% CPU maar daarna niks bijzondrs...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We zijn weer over de 1000 posts: wie wil een samenvatting maken van dit topic door een topicstart van deel3 te maken? :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 06:39:
We zijn weer over de 1000 posts: wie wil een samenvatting maken van dit topic door een topicstart van deel3 te maken? :Y)
Ik niet. :Y)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!