Het grote Bittorrent-clients topic [2]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.820 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Distributed DB is vooral handig met torrents waarvan de tracker offline is.
Je kan trouwens het maximum aantal connecties dat azureus maakt heel makkelijk instellen in tools -> configuratie -> overdracht.

offtopic:
Wat voor vertaling zouden jullie kiezen voor Distributed DB? Verspreide DB is blijkbaar niet duidelijk genoeg

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg in de laatste Azureus (2.3.0.4) constant deze errors :

"UPnP: Mapping Incoming Peer Data port (TCP/6881)' failed".
"UPnP: Mapping 'UDP tracker client port (UDP/6881)' failed".

poort 6881 staat keurig open en geforward voor zowel TCP/UDP in mijn router en ook onder Windows in m'n firewall (Outpost) ...
Verder lijkt het wel te werken.

ben intussen maar weer terug naar de classic BitTorrent ; werd toch wel een beetje paranoide van al dat netwerkverkeer dat Azureus genereert.
lijkt veel meer/erger dan andere clients ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

Blisterin_Bull schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:57:
Distributed DB is dat in het Engels, oftwel DHT. Dat is op zich een handige feature, ware het niet dat die met populaire torrents je lijn helemaal volstopt met honderden/duizenden verbindingen als je het niet capt. Voorbeeldje:
Vanmiddag zet ik een torrent aan met 2800 seeds en 5500 peers (DHT niet actief). Na 1 minuut ben ik verbonden met 15 seeds en 20 peers ofzo. Dus ik zet DHT aan, en source exchange. Na 3 minuten schoot het aantal verbonden peers omhoog naar 400 seeds en 600 peers (gelukkig geen brakke modem/router) en DL snelheid van 500kB/s. Maar dat vreet wel aan de verbinding. Surfen ging beduidend langzamer (nog wel goed te doen met 8/1 verbinding). Maar als je achter een modem/router of netwerk zit, kan het meer kwaad doen als goed, mits je het knijpt.
Plus dat een aantal grote "subscribe" torrentsides je blocken als je het aanhebt, omdat zo iedereen kan meelurken van "hun torrents". ook al zijn ze geen lid.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar merk ik anders niets van. Ik gebruik één zo'n member site, en wordt niet geband vanwege m'n client instellingen hoor. Heb wel een 2.5 ratio though. ;)

Systeem specs

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik gebruikte steeds Bitcomet 0.56 maar ik download nu 6 a 7 torrents te gelijk en het lijkt wel alsof het programma steeds vast loopt, het reageert vaak niet. Ook is er een torrent steeds aan het downloaden met 0up en 0download, die doet het dus gewoon niet. Terwijl anderen met minder seeds het wel goed doen. Het zijn niet hele grote torrents, tussen de 750Mb en 1,5Gb Ze gaan ook niet heel snel maar dat komt vooral doordat er niet veel users zijn die het sharen denk ik.

Ik ben nu Bitcomet 0.57 aan het downloaden kijken of dat beter werkt. Anders een andere client proberen een die weinig recourses nodig heeft zou fijn zijn. Bitcomet deed het wat dat betreft best netjes. Aan opties heb ik niet veel nodig, maximum snelheden voor up en downloaden en downloadfolders instellen is voldoende.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:19:

poort 6881 staat keurig open en geforward voor zowel TCP/UDP in mijn router en ook onder Windows in m'n firewall (Outpost) ...

ben intussen maar weer terug naar de classic BitTorrent ; werd toch wel een beetje paranoide van al dat netwerkverkeer dat Azureus genereert.
Je hebt blijkbaar de UPnP plugin aanstaan terwijl dat op jou router niet werkt. Als je die uit zet ben je van alle meldingen af. Dit doe je via Options...>Plugins>UPnP.
Of Azureus meer netwerkverkeer genereert weet ik niet, maar wat wel handig blijft is dat het maar één poort gebruikt waar nader clients er vaak net zoveel nodig hebben als dat er torrents actief zijn. Je hoeft er met Azureus dus ook maar 1 open te zetten, wat op zijn beurt weer veiliger is.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

He Goner welke router heb jij precies want ik krijg namelijk dezelfde foutmeldingen, het rare is alleen dat het soms wel 5 foutmeldingen zijn maar soms ook geen 1. Ik heb een 3com officeconnect 3CRWE554G72T (ja het is een lange naam O-) ) Dus al iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn graag.

Verwijderd

1 tip gebruik een ander poort

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
@Hitman666:
Je router moet natuurlijk UPnP ondersteunen. En het liefst zoals Azureus dat wil. Nou heb ik nooit uitgezocht hoe het precies zit, maar met mijn oude Sweex router werkte het prefect, terwijl het met een nieuwe Linksys ook niet meer lukt. Dat kan bij die van jullie natuurlijk ook het geval zijn.
Ik heb voor de kortste weg gekozen en dus UPnP uitgezet en de poort handmatig geopend. Een statisch IP adres instellen is dan voldoenden om het goed te laten werken. (Zie ook de post boven die van jou.)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Hitman666 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:15: welke router heb jij precies want ik krijg namelijk dezelfde foutmeldingen, het rare is alleen dat het soms wel 5 foutmeldingen zijn maar soms ook geen 1. Ik heb een 3com officeconnect 3CRWE554G72T (ja het is een lange naam O-) ) Dus al iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn graag.
ik heb een Zyxel 650H (wireless gemaakt met een PCMCIA) ...
en inderdaad, die errors verschijnen niet altijd.

probleem zou inderdaad UPnP kunnen zijn ... heb even ge-Googled en er zijn meer mensen die daar last van hebben/hadden.

Weet zo 1-2-3 niet of het aanstond ... als ik Azureus weer 's installeer zal ik er op letten.
Ondertussen gebruik ik G3Torrent ; erg mooi en veeeel informatie.

• 13art
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Blisterin_Bull schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:57:
Distributed DB is dat in het Engels, oftwel DHT. Dat is op zich een handige feature, ware het niet dat die met populaire torrents je lijn helemaal volstopt met honderden/duizenden verbindingen als je het niet capt. Voorbeeldje:
Vanmiddag zet ik een torrent aan met 2800 seeds en 5500 peers (DHT niet actief). Na 1 minuut ben ik verbonden met 15 seeds en 20 peers ofzo. Dus ik zet DHT aan, en source exchange. Na 3 minuten schoot het aantal verbonden peers omhoog naar 400 seeds en 600 peers (gelukkig geen brakke modem/router) en DL snelheid van 500kB/s. Maar dat vreet wel aan de verbinding. Surfen ging beduidend langzamer (nog wel goed te doen met 8/1 verbinding). Maar als je achter een modem/router of netwerk zit, kan het meer kwaad doen als goed, mits je het knijpt.
Tja alleen was het dus niet zo dat het internet heel erg traag werd, maar werd dus gewoon helemaal afgesloten. Er was totaal geen ander internet verkeer meer mogelijk. En zoveel peers waren er ook niet, dus tja blijft een beetje vaag probleem. Want heel erg veel connecties waren er niet, nog geen 100 geloof ik. Ik heb trouwens casema multi (2000/520) zou dus genoeg moeten zijn voor nog geen 100 connecties.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-08-2005 18:38 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het probleem met Bitcomet is niet opgelopst door de nieuwste versie...
Hij blijft vastlopen, verbinding verbreken, soms zelfs afsluiten met de lijst van 7 torrents die ik nu heb. Door er een paar te stoppen doet hij het nu voorlopig wel goed...het lijkt dus aan de grote aantallen te liggen.

Verder heb ik nog een vraagje, waarom doet het ene bestand het wel terwijl hij minder seeds heelft en de ander die er meer heeft niet? De gene die het wel doet heeft bij Seed/Peer[Totaal] --> 0/3[0/7] en de gene die het niet doet heeft Seed/Peer[Totaal] --> 0/4[0/6] De gene die het niet doet staat vaak wel in de download status of connecting, maar er gebeurt niets. Gisteren deed hij het wel goed, ik heb in middels 70,2% van de 1.49GB... Klote dus dat hij niet verder gaat :'(

ps wie opent deel 3?

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-08-2005 21:49 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

Ehm als er geen seeds zijn is er niemand met de complete file. Bij die eerste kan het zijn dat de 3 peers allemaal 0,01% ofzo hebben, en bij de tweede heeft ten minste 1 peer 70,2% dus :)

Bij mij doet bitcomet het btw prima; downloadsnelheden tot +/- 1,5 mb per seconde en upload heb ik maar op mak 750kbps gezet omdat mijn pc het anders niet aankan :( (oud brik). Ik heb geloof ik wel 50 torrents open. Bij het opstarten even 100% CPU maar daarna niks bijzondrs...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

We zijn weer over de 1000 posts: wie wil een samenvatting maken van dit topic door een topicstart van deel3 te maken? :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 06:39:
We zijn weer over de 1000 posts: wie wil een samenvatting maken van dit topic door een topicstart van deel3 te maken? :Y)
Ik niet. :Y)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!