hey gaan ze daar wel mee verder? zijn ze van plan de functie van de site ook naar te verhuizen?FrankGuthrie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:56:
Binenkort maar een grote eXeemtopic opstarten
eXeem is het proggie wat suprnova.org, in samenwerking met een softwarebedrijf die anoniem wenst te blijven, aan het ontwikkelen is.
[[url=http://www.museekster.com./images/exeem2.gif]afbeelding[/url]]
Bron: museekster.com. => http://www.museekster.com./exeem.htm.
Check ook de mp3. Daarin wordt verteld dat deze proggie binnen nu en 1,5-2 weken te downloaden is
Ga het ajb niet over tracker sites en andere verzamelingen met links naar warez hebbenWaarschuwing
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Het grote EXEEM topicFrankGuthrie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:56:
Binenkort maar een grote eXeemtopic opstarten
Verwijderd
Bij mij als ik bittorent gebruik kapt mn inetverbinding ermee na 5 tot 30 min.. Volgens de router is de verbinding wel goed, maar ik kan helemaal niet meer internetten en de torrents vliegen ook naar 0 kb/s.. Waar kan dit aan liggen?? Torrent werkt al 2 jaar perfect tot 3 week gelenden.. Er is verder nix verandert aan config..

Verwijderd
Ja, heb er ook al een topic over lopen.. Maar heb alles al gedaan.. Nieuwe firmware in router en modem.. Alles 100 keer gereset, andre instellingen, egt van alles..
Verwijderd
Zijn er bepaalde poorten nodig voor Bittorrent, hij download met 50kb/s en een vriend daarentegen download dezelfde film op dezelfde tijdstip met 300kb/s
Hij heeft geen router, ik wel. Moet ik nog port forwarden naar mijn computer. Of ligt het aan de windows firewall. Nee kan ook niet want die heb ik nu uitgezet.
Hij heeft geen router, ik wel. Moet ik nog port forwarden naar mijn computer. Of ligt het aan de windows firewall. Nee kan ook niet want die heb ik nu uitgezet.
Je moet idd poorten forwarden, moet je ff kijken welke poort ingesteld is, meestal iets van 6881 of 6882Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:49:
Zijn er bepaalde poorten nodig voor Bittorrent, hij download met 50kb/s en een vriend daarentegen download dezelfde film op dezelfde tijdstip met 300kb/s
PSN: DutchTrickle PVoutput
Inderdaad. Ikzelf kwam eerst ook nooit boven de 30 kb/s, na het forwarden van 6881 (heb ook in Bittornado ingesteld dat ie op 6881 moet 'listenen') en nu zit ik regelmatig tegen het max van mijn provider aanMaverick schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:55:
[...]
Je moet idd poorten forwarden, moet je ff kijken welke poort ingesteld is, meestal iets van 6881 of 6882
Verwijderd
Ik gebruik ook bit tornado
Waar moet ik die exacte poorten instellen, want nu neemt die een bereik van 10.000 tot 60.00 (denk ik) aan poorten, moet ik ik bij 10.000: 6881 invullen en bij 60.000: 6882?
hier screenshot
Waar moet ik die exacte poorten instellen, want nu neemt die een bereik van 10.000 tot 60.00 (denk ik) aan poorten, moet ik ik bij 10.000: 6881 invullen en bij 60.000: 6882?
hier screenshot
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 20:58 ]
mja kan, alleen kun je dan maar 2 torrents tegelijk op volle snelheid downloaden, bij bittornado neemt iedere torrent 1 poort in gebruik, dus als je 4 torrents aan hebt, heb je 4 poorten nodig, hou daar rekening mee.
Oh, ik heb gewoon 6881 tot 6889 genomen (zie ik nu).. en dan pakt ie automatisch 6881
alleen tcp, udp is niet nodig.
Ja ik heb hier ook een vaag probleem, ofja ik vind het vaag.
Mijn upload is nagenoeg gelijk aan mn download ( en aangezien ik kabel van essent (family) heb is dat niet zo snel)
Ik heb azureus gebruikt en nu bitspirit (ik wissel beetje af) en ik vind het vreemd want ik kan wel hogere snelheden halen want dan piekt hij welleens op 40 KB/s maar hij zakt altijd af naar rond de 30 KB/s upload en download
En het ligt zeker niet aan mn poorten want die staan van 0 tot 68000 of zoeist open en als ik met azureus een poorttest doe dan lukt het ook ook heb ik sp2 ffirewall uistaan.
Zou essent iets beperkt hebben of is het tegenwoordig dat je realtime 1:1 moet delen met torrents? Want wat langer geleden kon ik wel 100 KB/s halen Iets wat opzch wel goed is maar wel beetje irritant.
Mijn upload is nagenoeg gelijk aan mn download ( en aangezien ik kabel van essent (family) heb is dat niet zo snel)
Ik heb azureus gebruikt en nu bitspirit (ik wissel beetje af) en ik vind het vreemd want ik kan wel hogere snelheden halen want dan piekt hij welleens op 40 KB/s maar hij zakt altijd af naar rond de 30 KB/s upload en download
En het ligt zeker niet aan mn poorten want die staan van 0 tot 68000 of zoeist open en als ik met azureus een poorttest doe dan lukt het ook ook heb ik sp2 ffirewall uistaan.
Zou essent iets beperkt hebben of is het tegenwoordig dat je realtime 1:1 moet delen met torrents? Want wat langer geleden kon ik wel 100 KB/s halen Iets wat opzch wel goed is maar wel beetje irritant.
iemand ? pleaseapNia schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:31:
Het is waarschijnlijk al eerder gevraagd... maar ik zoek een client voor m'n Xbox.. nergens maar dan ook nergens kan ik iets vinden
iemand die een client weet?
Met een interface voor op de Xbox of voor op een ander systeem in het netwerk?
Kun je gewone Linux apps compilen op de Xbox?
Staat er een web server met PHP op de Xbox?
Verwijderd
Gisteren op http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=431017 het artkeltje over videora gelezen. Lijkt mij ideaal. Eindelijk een goede zoekfunctie zoals bij edonkey2000, maar dan voor het snelle bittorrent netwerk.
Lijkt mij ideaal, maar ben benieuwd of iemand al ervaring met videora heeft?
Kan het volledige progje verder nergens vinden..
Lijkt mij ideaal, maar ben benieuwd of iemand al ervaring met videora heeft?
Kan het volledige progje verder nergens vinden..
Ziet er goed uit dat videora...
hier kan je een trial downloaden... Jammer dat hij (nog) niet voor Linux beschikbaar is, anders had 'k hem wel even geprobeert :x
edit: w00t
je kan dus gewoon met videora zoeken op je favo spul, of filters d'r op doen en dan op laten slaan in een standaard directory, wat bijvoorbeeld weer je azureus auto-import dir is
klinkt goed! Dan kan 'k dus videora op m'n windows doos draaien... Ik ga het vanavond even uitproberen!
hier kan je een trial downloaden... Jammer dat hij (nog) niet voor Linux beschikbaar is, anders had 'k hem wel even geprobeert :x
edit: w00t
[ Voor 42% gewijzigd door Wussie op 12-01-2005 12:49 ]
OOk ik heb het hoge resourceverbruik (P4 @ 3,3, 1024 mb) met Azureus. Schijnt ook te kunnen liggen aan de combinatie met zonealarm las ik ergens. Enfin prioriteit van die processen omlaag en er valt net mee te leven.
Ik vind het uiterst irritant dat als ik tijdens de installatie aan geef dat er op partitie "D" geinstalleerd more worden het merendeel dan nog in "C:\program files" staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Weet trouwens iemand hoe het back-uppen gaat???
Ik heb net geherinstalleerd en dacht dat als ik de torrents opnieuw opende en vervolgens de bestanden uit "apllication data\ azureus" terug kopieer dat de downloads zouden hervatten bij waar ze gebleven waren. Dat is dus niet zo; alles staat weer op 0%
Ik vind het uiterst irritant dat als ik tijdens de installatie aan geef dat er op partitie "D" geinstalleerd more worden het merendeel dan nog in "C:\program files" staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Weet trouwens iemand hoe het back-uppen gaat???
Ik heb net geherinstalleerd en dacht dat als ik de torrents opnieuw opende en vervolgens de bestanden uit "apllication data\ azureus" terug kopieer dat de downloads zouden hervatten bij waar ze gebleven waren. Dat is dus niet zo; alles staat weer op 0%
[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 12-01-2005 16:25 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
je moet ze wel even in dezelfde directory opslaan, gewoon de torrents opnieuw openen en de dir selecteren waar de data staat :x
Ik heb dit dus ook, maar dan net iets anders. Ik gebruik Azareus en om de zoveel tijd kapt de hele verbinding ermee. Dat kan ik dan ook goed zien met Netlimiter... , dit duurt dan soms een minuut en dan doet mijn verbinding het oppeens weer. Ik werk ook met een router en ik heb nog geen andere programma's geprobeerd. Azareus maakt mijn pc soms ook verschrikklijk traag terwijl daar geen reden voor is (niks aan het checken ofzo).Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:49:
Bij mij als ik bittorent gebruik kapt mn inetverbinding ermee na 5 tot 30 min.. Volgens de router is de verbinding wel goed, maar ik kan helemaal niet meer internetten en de torrents vliegen ook naar 0 kb/s.. Waar kan dit aan liggen?? Torrent werkt al 2 jaar perfect tot 3 week gelenden.. Er is verder nix verandert aan config..
BF1: Don-Panio
Je moet het aantal beschikbare poorten voor de upload limiteren naar max. 20Preddie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:17:
[...]
Ik heb dit dus ook, maar dan net iets anders. Ik gebruik Azareus en om de zoveel tijd kapt de hele verbinding ermee. Dat kan ik dan ook goed zien met Netlimiter... , dit duurt dan soms een minuut en dan doet mijn verbinding het oppeens weer. Ik werk ook met een router en ik heb nog geen andere programma's geprobeerd. Azareus maakt mijn pc soms ook verschrikklijk traag terwijl daar geen reden voor is (niks aan het checken ofzo).
Ik kan binnen Azareus niet vinden waar ik dat kan instellen...Snowwie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:11:
[...]
Je moet het aantal beschikbare poorten voor de upload limiteren naar max. 20
Dit is het probleem dus, je ziet een perodiek verschijnsel in mijn verbinding als ik Azareus gestart heb.
http://members.chello.nl/j.meijer19/irritant.JPG
Wat kan ik hieraan doen. Hierboven stond het aantal connecties wijzigen, maar waar/ hoe etc. Een ander programma misschien?
Wat kan ik hieraan doen. Hierboven stond het aantal connecties wijzigen, maar waar/ hoe etc. Een ander programma misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door Paniohitus op 14-01-2005 17:54 ]
I gebruik sinds kort BT (Azureus)en geweldig voor nieuwe releases. Voor oude dus minder. Dus ik gebruik ook eMule nog steeds.
Nou lees ik dat Shareaza en MLdonkey handig zijn omdat ze meerdere netwerken verbonden zijn. Dus het lijkt mij handig om dit te proberen, maar lees dingen zoals dit "When using Azerus you can speed up your download by blocking out leecher clients (eg Shareaza" en Shareaza's bittorrent client is not compliant and will get you banned on a lot of BT sites.
is het de moeite waard dus om deze apps te proberen?
Nou lees ik dat Shareaza en MLdonkey handig zijn omdat ze meerdere netwerken verbonden zijn. Dus het lijkt mij handig om dit te proberen, maar lees dingen zoals dit "When using Azerus you can speed up your download by blocking out leecher clients (eg Shareaza" en Shareaza's bittorrent client is not compliant and will get you banned on a lot of BT sites.
is het de moeite waard dus om deze apps te proberen?
nou shareaza werkt voor geen meter bij mij
Join the army, meet interesting people, kill them.
wel lekker om met 230 kb/sec te downloaden, net even anders dan emule, maar zoals ik zei blijf beide gebruiken
azureus gebruikt maar 1 poortPreddie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:59:
[...]
Ik kan binnen Azareus niet vinden waar ik dat kan instellen...
probeer eens een torrent van een andere tracker?Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:52:
Ik kan niks downloaden omdat geen enkel programma kan connecten met de tracker???
Verwijderd
Ik heb nog steeds last van het probleem.. Mijn hele verbinding knalt eruit terwijl dit vroeger nooit zo was.. Heb je het al opgelost en hoe?? Naja, ik word er gek van!Preddie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:44:
Dit is het probleem dus, je ziet een perodiek verschijnsel in mijn verbinding als ik Azareus gestart heb.

Nee, ik heb dit nog niet opgelost, ik heb er nog steeds last van en Azareus vind ik nog steeds wel een van de betere programma's die er zijn..., dus overstappen is ook niet echt een optie.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:11:
[...]
Ik heb nog steeds last van het probleem.. Mijn hele verbinding knalt eruit terwijl dit vroeger nooit zo was.. Heb je het al opgelost en hoe?? Naja, ik word er gek van!
zijn hier ook mensen die het progje torrent searcher 3.0 gebruiken / gebruikten?
ik kon dit eerst gebruiken om allerlei torrents te zoeken op naam en categorie e.d. maar als ik nu zoek krijg ik geen results. zou bijna denken dat het ligt aan mn firewall maar als ik die uitzet doet hij het nog steeds niet...
kent iemand dat progje?
ik kon dit eerst gebruiken om allerlei torrents te zoeken op naam en categorie e.d. maar als ik nu zoek krijg ik geen results. zou bijna denken dat het ligt aan mn firewall maar als ik die uitzet doet hij het nog steeds niet...
kent iemand dat progje?
Verwijderd
Las op www.torrent-searcher.tk dat eea toen even down was. Maar gisteren geprobeerd en het werkte weer. Ben echter niet onder de indruk van het progje, je moet op ierdere site apart zoeken. Verwacht meer van videora obv rss-feeds, maar daar kan ik nergens de volledige versie van 'vinden' zoals eerder gemeld.arjoderoon schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:48:
zijn hier ook mensen die het progje torrent searcher 3.0 gebruiken / gebruikten?
kent iemand dat progje?
terug naar clients; mijn Azureus op m'n linux installatie veroorzaakt nogal wat "probleempjes". Voor de mensen hier die linux kennen;
#ps aux > psaux.txt
let op het java proces wat 30x draait
iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
#ps aux > psaux.txt
let op het java proces wat 30x draait
iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
[ Voor 6% gewijzigd door Wussie op 19-01-2005 13:29 ]
Verwijderd
Ik gebruik Azureus. Normaal loopt alles perfect. Vandaag beginnen de torrents die ik in het programma open wat raar te doen. Ik krijg bij elke torrent deze foutmelding bij de tracker 'error (error 002) - (28h))'.
Weet iemand wat dit betekend?, kan er namelijk niet veel op internet over vinden.
Weet iemand wat dit betekend?, kan er namelijk niet veel op internet over vinden.
Heb je die torrents allemaal van dezelfde tracker? Zoja, dan betekent dat dat je voor 28 uur geen toegang tot de tracker hebt, waarschijnlijk omdat je een te lage ratio hebt oid. Check ook de site waar je de torrents vandaan hebt of daar een FAQ staat ofzo, daar staat dan meestal wat voor delay je krijgt bij wat voor ratio.
2 vragen:OlafvdSpek schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:47:
[...]
Ik gebruik XBT Client (zelf geschreven ;->).
Dit is waarschijnlijk de client met het laagste CPU en RAM gebruik, de kleinste installer en de slechtste documentatie. Er is een normale Windows interface, een web frontend (PHP), een command-line interface en hij draait bijna onder Linux en Windows als daemon/service.
De stijl van de interface is plain old Windows, dus als je van kunst houdt kun je beter een andere zoeken.
Doet hij aan UPnP?
Bij het opstarten en resumen van downloads, heeft 'ie iets slims zoals Azureus of Bitcomet om snel te hashen of de staat bij afsluiten te saven?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Die xbt werkt voor geen meter hier 
Als ik meer dan 5 torrents erin pleur loopt ie vast.
Terug naar Azureus \o/
Terug naar Azureus \o/
1. Nee. Ik heb nog geen fatsoenlijke documentatie kunnen vinden om UPnP port mapping te implementeren, alhoewel het wel op mijn verlanglijstje staat.Breepee schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:55:
2 vragen:
Doet hij aan UPnP?
Bij het opstarten en resumen van downloads, heeft 'ie iets slims zoals Azureus of Bitcomet om snel te hashen of de staat bij afsluiten te saven?
2. Ja, fast resume wordt ondersteund.
Wat is jouw definitie van 'vastlopen'?Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:47:
Die xbt werkt voor geen meter hier
Terug naar Azureus \o/
1. Kun je geen kijkje bij een open source client nemen en zo wat kennis opdoen/code overnemen? Op welke termijn denk je het ongeveer erin te hebben, of is het done when it's done?OlafvdSpek schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:54:
[...]
1. Nee. Ik heb nog geen fatsoenlijke documentatie kunnen vinden om UPnP port mapping te implementeren, alhoewel het wel op mijn verlanglijstje staat.
2. Ja, fast resume wordt ondersteund.
2. OK, das fijn!
Dat ga ik toch eens doen, alhoewel ik het liever volgens de specs doe zodat ik het zelf volledig begrijp en elk bitje snap.Breepee schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:55:
1. Kun je geen kijkje bij een open source client nemen en zo wat kennis opdoen/code overnemen? Op welke termijn denk je het ongeveer erin te hebben, of is het done when it's done?
Verwijderd
Ik zoek een client die info over de lopende downloads etc er in XML-formaat uitgooit...
Iemand een idee welke ik het beste kan gebruiken? Ben met Azureus bezig maar er is voor de XML-over-HTTP plugin nog niet voldoende documentatie beschikbaar..
Iemand een idee welke ik het beste kan gebruiken? Ben met Azureus bezig maar er is voor de XML-over-HTTP plugin nog niet voldoende documentatie beschikbaar..
Dat snap ik (ik snap eigenlijk niet dat er niets te vinden over UPnP. Zelf vind ik dat nou echt een handig iets), alleen beter een half ei dan een lege dop zou ik zeggen.OlafvdSpek schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:57:
[...]
Dat ga ik toch eens doen, alhoewel ik het liever volgens de specs doe zodat ik het zelf volledig begrijp en elk bitje snap.
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar zelfs het officiele UPnP kan je niet verder helpen?
[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 23-01-2005 15:35 ]
Voor XBT Client is wel een PHP Web Frontend beschikbaar. De code daarvan zou je kunnen gebruiken om de informatie om te zetten naar XML.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:15:
Ik zoek een client die info over de lopende downloads etc er in XML-formaat uitgooit...
Verwijderd
Ga ik es naar kijken thanx 
Author Olaf van der Spek
Mooi tooltje 
Hmm ik vind je client erg resourcevriendelijk Olaf maar ik vind de Azureus_Statistics.xml iets te makkelijk om te laten schieten
Wel mooi progsel hoor!
Author Olaf van der Spek
Hmm ik vind je client erg resourcevriendelijk Olaf maar ik vind de Azureus_Statistics.xml iets te makkelijk om te laten schieten
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 17:46 ]
Verwijderd
Ik ben heel erg te spreken over de snelheid en gebruikersvriendelijkheid van Azureus.
Alleen loop ik de hele tijd tegen hetzelfde probleem aan:
Na een tijdje (kan varieren) knalt ie er gewoon spontaan uit. Ik zie het pictogram van Azureus nog wel rechtsonder staan, maar als ik er vervolgens met de muis naartoe wil gaan is het pictogram ineens weg. Ik heb al verschillende versies van JRE geprobeerd, maar tevergeefts.
Het is ook niet dat ik dit op maar een computer heb gezien, ik heb het inmiddels op drie verschillende computers geprobeerd, maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
En ABC vind ik toch een stuk minder dan Azureus (alleen dat ABC WEL goed werkt), ik vind dat het een stuk trager gaat en het duurt ook langer voor de downloads te resumen.
Wie heeft eigenlijk een oplossing voor dit probleem? (heb trouwens al proberen te zoeken naar een oplossing, maar ben deze nog niet tegengekomen)
Alleen loop ik de hele tijd tegen hetzelfde probleem aan:
Na een tijdje (kan varieren) knalt ie er gewoon spontaan uit. Ik zie het pictogram van Azureus nog wel rechtsonder staan, maar als ik er vervolgens met de muis naartoe wil gaan is het pictogram ineens weg. Ik heb al verschillende versies van JRE geprobeerd, maar tevergeefts.
Het is ook niet dat ik dit op maar een computer heb gezien, ik heb het inmiddels op drie verschillende computers geprobeerd, maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem.
En ABC vind ik toch een stuk minder dan Azureus (alleen dat ABC WEL goed werkt), ik vind dat het een stuk trager gaat en het duurt ook langer voor de downloads te resumen.
Wie heeft eigenlijk een oplossing voor dit probleem? (heb trouwens al proberen te zoeken naar een oplossing, maar ben deze nog niet tegengekomen)
Owk .. even een (Waarschijnlijk ) n00bvraag erdoor heen kwakken.
Ik gebruik nu ook zelf Azureus en ik heb geen router. Misschien dat de vraag als eens voorbij gekomen is maar ik kon um in de search niet duidelijk vinden.
Op het moment van praten staat Azureus aan. Ik heb torrents ingeladen met meer dan 200 seeds per torrent (zou genoeg moeten zijn dacht ik zo). Zelf share ik ook het 1 en ander.
Echter , mijn download-max heb ik ingesteld op 240 kb/s ... en mijn upload steevast op 40 kb/s.
Het maakt niet uit wat ik share , in welke ratio , en/of wat ik download , mijn downloads zijn nog niet hoger gekomen dan 10 kb/s en mijn upload ratelt nu al steevast met 35-40 kb/s door !! En dat terwijl ik 4 bestanden (groot , 700 mb/stuk) share die elk een deelverhouding hebben van meer dan 8.00 . Het maakt ook niet uit hoeveel bestanden er in mijn download-queury staan (heb met 1 zelfde probleem als met 10) , maar de download-snelheid blijft crap.
Heeft iemand anders daar last van , of zie ik iets over het oog ?
Ik gebruik nu ook zelf Azureus en ik heb geen router. Misschien dat de vraag als eens voorbij gekomen is maar ik kon um in de search niet duidelijk vinden.
Op het moment van praten staat Azureus aan. Ik heb torrents ingeladen met meer dan 200 seeds per torrent (zou genoeg moeten zijn dacht ik zo). Zelf share ik ook het 1 en ander.
Echter , mijn download-max heb ik ingesteld op 240 kb/s ... en mijn upload steevast op 40 kb/s.
Het maakt niet uit wat ik share , in welke ratio , en/of wat ik download , mijn downloads zijn nog niet hoger gekomen dan 10 kb/s en mijn upload ratelt nu al steevast met 35-40 kb/s door !! En dat terwijl ik 4 bestanden (groot , 700 mb/stuk) share die elk een deelverhouding hebben van meer dan 8.00 . Het maakt ook niet uit hoeveel bestanden er in mijn download-queury staan (heb met 1 zelfde probleem als met 10) , maar de download-snelheid blijft crap.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Als die 40kb up je volledige up is, heb je te weinig bandbreedte over om goed te kunnen downloaden. Ik stel het zelf meestal in op 30kb, dat werkt voor mij het beste (en dan kan ik ook nog goed surfenKhaine666 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:59:
Owk .. even een (Waarschijnlijk ) n00bvraag erdoor heen kwakken.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
@khaine666, ik ken dit wel, ik heb dit bij sommige bestanden ook. De truc is dan om de verbinding zo lang mogelijk in stand te houden. Voorbeeldje, gisteravond een .torrent gedownload, geopend, 3.1 kb's na een half uur is niet zoveel.
Nou ja, toch maar laten lopen, en vannacht moet er toch ergens iets goed gegaan zijn, ik heb nu namelijk 2.5 gig gedownload en 3 gig geupload.. Niet veel, maar dat haal je denk ik niet met 3 kb's seconde...
Nou ja, toch maar laten lopen, en vannacht moet er toch ergens iets goed gegaan zijn, ik heb nu namelijk 2.5 gig gedownload en 3 gig geupload.. Niet veel, maar dat haal je denk ik niet met 3 kb's seconde...
Azureus is raar bij mij aan het doen. Zo moet hij nog 2 mb van de 2000 van een bepaald bestand downloaden, maar hij blijft maar met 5KB/s downloaden. Hij heeft al 700 mb extra gedownload, maar die 2 mb wordt niet vol gemaakt. Wanneer ik bij "stukjes" ga kijken bij van de download dan zie ik dat de balkjes vol blauw lopen, en daarna oppeens leeg zijn. Dit gebeurt bij meerdere bestanden, zoals een download van 4 gigabyte waarbij er al 132 mb is gedownload, maar nog steeds op 0% staat. Bij "bestanden" staat ook dat er nog maar 92b is weggeschreven. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Ligt het aan azureus of aan de tracker? En als ik overstap op een andere bittorent client, kan ik dan gewoon verder gaan met downloaden, of moet ik het eerst afmaken met azureus?
_@/'
Dat klinkt als en corrupte torrent. Maar voordat je um weggooit, lees eerst even de reacties die (mogelijk) hieronder komen te staanBMRS schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:49:
Azureus is raar bij mij aan het doen. Zo moet hij nog 2 mb van de 2000 van een bepaald bestand downloaden, maar hij blijft maar met 5KB/s downloaden. Hij heeft al 700 mb extra gedownload, maar die 2 mb wordt niet vol gemaakt. Wanneer ik bij "stukjes" ga kijken bij van de download dan zie ik dat de balkjes vol blauw lopen, en daarna oppeens leeg zijn. Dit gebeurt bij meerdere bestanden, zoals een download van 4 gigabyte waarbij er al 132 mb is gedownload, maar nog steeds op 0% staat. Bij "bestanden" staat ook dat er nog maar 92b is weggeschreven. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Ligt het aan azureus of aan de tracker? En als ik overstap op een andere bittorent client, kan ik dan gewoon verder gaan met downloaden, of moet ik het eerst afmaken met azureus?
Owk , ik heb je advies opgevolgd, en heel de nacht de downloads aan laten staan. Als ik dat wat er daadwerkelijk gedownload is door 5 kb/s dan kom in ongeveer uit op de tijd die de PC aangestaan heeft Met andere woorden, de snelheid is niet hoger dan 5kb/s geweest !Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:59:
@khaine666, ik ken dit wel, ik heb dit bij sommige bestanden ook. De truc is dan om de verbinding zo lang mogelijk in stand te houden. Voorbeeldje, gisteravond een .torrent gedownload, geopend, 3.1 kb's na een half uur is niet zoveel.
Corrupt bij mij, of corrupt bij de ander?Khaine666 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:26:
[...]
Dat klinkt als en corrupte torrent. Maar voordat je um weggooit, lees eerst even de reacties die (mogelijk) hieronder komen te staan.
_@/'
Ik gebruik Bittorent nog niet zolang, bevalt uitstekend, maar in Azureus download hij alleen de bovenste, hij wacht netjes tot de bovenste klaar is en dan start de volgende. is dit normaal?
FF rommelen met de instellingen ... staat ergens dat de bovenste prioriteit heeft, maar ook het aantal simultanious downloads. Kun je naar believen verhogen/verlagen.Alieunited schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:01:
Ik gebruik Bittorent nog niet zolang, bevalt uitstekend, maar in Azureus download hij alleen de bovenste, hij wacht netjes tot de bovenste klaar is en dan start de volgende. is dit normaal?
Goed de settings doornemen , moet het lukken verder !
Verwijderd
heb nu ABC en dat bevalt me prima, Maar er is helaas geen mogelijkheid om zelf in het programma aan te geven welke bestande je download van een torrent. Weten jullie welke dit wel heeft, want heb nu cd1 al van een spel maar wil alleen cd 2 downloade via bittorrent zondr ok weer cd 1 mee te nemen.
XBT Client heeft het wel: http://sourceforge.net/projects/xbtt/Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:42:
heb nu ABC en dat bevalt me prima, Maar er is helaas geen mogelijkheid om zelf in het programma aan te geven welke bestande je download van een torrent. Weten jullie welke dit wel heeft, want heb nu cd1 al van een spel maar wil alleen cd 2 downloade via bittorrent zondr ok weer cd 1 mee te nemen.
Ik heb het ook es gehad, ik gebruik shareaza. Er staat ook iets op de shareaza website faq, weet niet meer precies wat, maar het heeft volgens mij idd iets met corrupte download te maken.
Je kan wel (ik iig) een 'voorvertoning' van het bestand maken. De laatste 2 mb van het bestand had ik niet, wat resulteerde (uiteindelijk) in wat groene blokkerigheid in het videomateriaal. Verder goed naar te kijken, alleen op dat punt wat minder maarja, ach, ik heb um eh.
tsjek maar ff, kijk of je een preview kan maken oid, kijk in de incomplete download map (als je die hebt bij jouw client
Hij doet het wel gewoon, ik heb ook de laatste 2 mb niet. En een klein stukje missen is niet zo erg denk ik. Nu nog de ondertiteling... Maar wat ik zo gek vindt is dat azureus het wel allemaal opslaat, maar dat dan het balkje inneens weer wit wordt.stefan001 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:36:
[...]
Ik heb het ook es gehad, ik gebruik shareaza. Er staat ook iets op de shareaza website faq, weet niet meer precies wat, maar het heeft volgens mij idd iets met corrupte download te maken.
Je kan wel (ik iig) een 'voorvertoning' van het bestand maken. De laatste 2 mb van het bestand had ik niet, wat resulteerde (uiteindelijk) in wat groene blokkerigheid in het videomateriaal. Verder goed naar te kijken, alleen op dat punt wat minder maarja, ach, ik heb um eh.
tsjek maar ff, kijk of je een preview kan maken oid, kijk in de incomplete download map (als je die hebt bij jouw client)
_@/'
paar vraagjes,
werk met azureus, nooit geen problemen mee
maar nu als ik een torrent van mijn favoriete site probeer te halen gebeurd er gewoon niets met mijn azureus, hij komt wel even omhoog maar verder niets.
ik kan de torrents ook niet meer gewoon opslaan van deze site hoewel ik in de statusbalk van explorer wel zie dat het gewoon een torrent betstand is.
op andere site's lukt dit wel.
ik zie dus ff kopieren naar tijdelijke map en dan verder niets!! word er echt ziek van.
tevens zijn mijn torrents altijd geel, dus een NAT probleem iemand hier een oplossing voor, zit achter een firewall en een router. <-- laat maar dit staat al genoeg in dit topic
werk met azureus, nooit geen problemen mee
maar nu als ik een torrent van mijn favoriete site probeer te halen gebeurd er gewoon niets met mijn azureus, hij komt wel even omhoog maar verder niets.
ik kan de torrents ook niet meer gewoon opslaan van deze site hoewel ik in de statusbalk van explorer wel zie dat het gewoon een torrent betstand is.
op andere site's lukt dit wel.
ik zie dus ff kopieren naar tijdelijke map en dan verder niets!! word er echt ziek van.
tevens zijn mijn torrents altijd geel, dus een NAT probleem iemand hier een oplossing voor, zit achter een firewall en een router. <-- laat maar dit staat al genoeg in dit topic

[ Voor 5% gewijzigd door cky op 02-02-2005 15:23 ]
Dat komt omdat de 2 mb pas kan worden gecontroleerd als alle 2 mb binnen zijn. En als de check dan negatief is, wordt de hele 2 mb weggegooid.BMRS schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:59:
Hij doet het wel gewoon, ik heb ook de laatste 2 mb niet. En een klein stukje missen is niet zo erg denk ik. Nu nog de ondertiteling... Maar wat ik zo gek vindt is dat azureus het wel allemaal opslaat, maar dat dan het balkje inneens weer wit wordt.
IK heb een probleem met azureus.
het werkt perfect, maar hij trekt mijn hele computer leeg, qua snelheid.
en hij is niet normaal af te sluiten als ik wil afsluiten blijft er altijd nog een proces van azureus draaien a 50 mb.
iemand een oplossing.?
het werkt perfect, maar hij trekt mijn hele computer leeg, qua snelheid.
en hij is niet normaal af te sluiten als ik wil afsluiten blijft er altijd nog een proces van azureus draaien a 50 mb.
iemand een oplossing.?
P4 3ghz, 250 gb 512 mb 6600gt
En kan ik die dan toch op de een of andere manier downloaden, misschien zelfs met een ander bittorent programma?OlafvdSpek schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:46:
[...]
Dat komt omdat de 2 mb pas kan worden gecontroleerd als alle 2 mb binnen zijn. En als de check dan negatief is, wordt de hele 2 mb weggegooid.
_@/'
En kan ik deze anders ook op de een of andere manier downloaden, hetzij met een ander programma?OlafvdSpek schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:46:
[...]
Dat komt omdat de 2 mb pas kan worden gecontroleerd als alle 2 mb binnen zijn. En als de check dan negatief is, wordt de hele 2 mb weggegooid.
_@/'
Verwijderd
Ik gebruik nu al een paar maanden Bitcomet. Opzich draait het programma best lekker. Alleen soms heb ik torrents die gewoon niet vooruit zijn te branden, welke bij vrienden van me boven de 100KB/s halen. Ik heb SP2 zonder de patch. Volgens mij is het installeren van de patch niet de oplossing aangezien ik bij andere torrents wel hoge snelheden haal. Hij vindt ook vrij snel veel peers en seeds, maar het aantal peers waarvan hij download blijft vaak beperkt tot rond de 10 (hier zit het probleem dan ook in volgens mij), waardoor het allemaal niet al te snel gaat. Voor de rest heb ik een NAT en Norton firewall (volgens wie bittorrent en comet alles mogen). Iemand misschien een oplossing voor me?
Update: Zo ben ik nu aan het downloaden met een 150KB/s, van 15 peers, waarvan er 1 105 geeft. Connected peers zijn er 95 (max 1903) en connected seeds 55 (max 55).
Update: Zo ben ik nu aan het downloaden met een 150KB/s, van 15 peers, waarvan er 1 105 geeft. Connected peers zijn er 95 (max 1903) en connected seeds 55 (max 55).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 11:25 ]
Waarschijnlijk heeft niemand de 'goede' 2 mb meer, dus ik denk het niet.BMRS schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:07:
En kan ik deze anders ook op de een of andere manier downloaden, hetzij met een ander programma?
Dit gebeurd bijvoorbeeld als er een thumbs.db bestand bij zit en dat automatisch wordt gewijzigd (bij de originele seeder).
Waarom is dat max zo laag?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:56:
connected seeds 55 (max 55).
Hi all,
Ik ben nu ff wat aan 't downloaden met AzuReus.. en dat gaat lekker snel..
Als ik op Rechtermuisknop>Tracker>Handmatige update klik dan gaat die veel sneller, dan zal die wel zoeken ofzo, maar is hier geen plugin voor dat die dat automatisch doet?
Ik heb al zitten zoeken maar zonder resultaat..
Tanx..
Als ik op Rechtermuisknop>Tracker>Handmatige update klik dan gaat die veel sneller, dan zal die wel zoeken ofzo, maar is hier geen plugin voor dat die dat automatisch doet?
Tanx..
Dat heet server/tracker abuse.no11 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:57:
Hi all,
Tanx..
Ok sorry heb er niet al teveel verstand van, bedankt.
Verwijderd
Ik gebruik Azureus en dat werkt goed bij mij
.Lekker snelheden en in 6 dagen heb ik nu al
50 Gb gedownload en 54 Gb geupload
Wat voor Adsl/Kabel lijntjeVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:22:
Ik gebruik Azureus en dat werkt goed bij mij.Lekker snelheden en in 6 dagen heb ik nu al
Als ik zo de torrentdetails lijst doorspeur in Azureus, lijkt het mij dat Azureus en BitTornado het populairst zijn.
Verwijderd
Bitcomet 0.56 ..bevalt me prima. Alleen jammer dat het geen "progress balkje" heeft voor downloads...maakt het iets overzichterlijker.
Kan niet, zit een limiet op van 40 GB op classic.
Tenzij je nog een com21 modem hebt.
Life goes as it goes.
Met bepaalde Terayon modems werkte de cap ook niet.t3q schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:43:
Tenzij je nog een com21 modem hebt.
volgens mij niet.Blisterin_Bull schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:38:
Als ik zo de torrentdetails lijst doorspeur in Azureus, lijkt het mij dat Azureus en BitTornado het populairst zijn.
ik ben nu verbonden met 14x azureus, 10x bitcomet, 5x bittornado, 8x overig.
bitcomet lijkt dus nr2...
Verwijderd
Overigens bittornado is een downloader die ook in Torrentstorm wordt gebruikt. Torrentstorm is dan de gui voor bittornado (die nog geen goede eigen gui heeft).bigfoot1942 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:45:
[...]
volgens mij niet.
ik ben nu verbonden met 14x azureus, 10x bitcomet, 5x bittornado, 8x overig.
bitcomet lijkt dus nr2...
En daarover gesproken, heeft iemand een idee of torrentstorm nog wel verder wordt ontwikkeld ?
Ik ben net overgestapt van BitComet naar ABC. Downloaden gaat prima...maar mijn upload is echt heel laag zolgn ik download; max. 9kb/s. Als ik niks aan t downloaden ben, gaat ie wel naar 40kb/s oid. Dit terwijl ik de upload tijdens downloaden op max. 25kb/s heb gezet (anders unlimited)...nogal vaag en slecht voor mijn ratio
(in BitComet zat de upload altijd op de max, 25kb/s maar was de download wel lager).

leoaq.fm // Jeune Loop
ik heb dus al wat door het forum gezocht maar niet echt een goed antwoord op mijn vraag gevonden,
als ik download met azureus slipt mijn verbinding dicht, ik heb dan gelezen alleen op de pc's waar azureus werd gedraaid, maar bij mij doet vrijwel geen enkele verbinding meer in het huis.
Ik heb adsl lite en heb het gelimiteerd op 135 down en 35 up. Dus meer dan 25 kB/s down vrij en ~15 kB/s up. Ik maak gebruik van XP SP2, de andere pc's (3 stuks) XP SP1. Als modem hebben we een alcatel 510 enkel poorts (dus niet de router, en met de nieuwste firmware), als router hebben we een Belkin 802.11g router,
als ik download met azureus slipt mijn verbinding dicht, ik heb dan gelezen alleen op de pc's waar azureus werd gedraaid, maar bij mij doet vrijwel geen enkele verbinding meer in het huis.
Ik heb adsl lite en heb het gelimiteerd op 135 down en 35 up. Dus meer dan 25 kB/s down vrij en ~15 kB/s up. Ik maak gebruik van XP SP2, de andere pc's (3 stuks) XP SP1. Als modem hebben we een alcatel 510 enkel poorts (dus niet de router, en met de nieuwste firmware), als router hebben we een Belkin 802.11g router,
Ik zit met een probleem. Ik probeer het zo legaal mogelijk te omvatten. Het gaat mij ook niet om linkjes ofzo, dat zoek ik zelf uit; alleen het technische aspect...
- Ik heb via een bepaalde torrentsite een tv serie gedownload wat 6 dvdr-s omvatte. Nou is dat allemaal prima verlopen, alleen kom ik tot de ontdekking dat op één van die DVDs één rar file corrupt is. Ik heb gegoogle-searched op die rar file; en kwam tot de ontdekking dat op diezelfde site een RAR fix werd aangeboden voor die DVD succesvol te extracten (het probleem was dus bekend). Alleen is die sitepagina ondertussen uit de lucht gehaald. Ik heb hem vervolgens geprobeerd te openen met google-cache; en dat lukte. Op die pagina stond mijn rar fix-torrent wat ik moest hebben, alleen de downloadlink daarvan is helaas ook uit de lucht; en die kan ik jammer genoeg niet meer openen in google-cache.
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 27-02-2005 16:05 ]
Hoewel het clou zou kunnen zijn is het eigenlijk niet genoeg. Je kunt eens rondsnuffelen op die site waar ook de tracker zit (als dat kan) en anders even in emule te zoeken oid. Helpt meestal ook wel.
Ik heb in emule gezocht; maar zonder resultaat.
De, zoals gezegd, inmiddels overleden torrentsite schijnt als enige die dvd serie te hebben gehost ooit (met google kom ik in ieder geval op geen andere resultaten uit) Ik kan gelimiteerd rondsnuffelen, aangezien ik afhankelijk ben van google's gecachte pagina's. Waarna moet ik dan zoeken dan?
De, zoals gezegd, inmiddels overleden torrentsite schijnt als enige die dvd serie te hebben gehost ooit (met google kom ik in ieder geval op geen andere resultaten uit) Ik kan gelimiteerd rondsnuffelen, aangezien ik afhankelijk ben van google's gecachte pagina's. Waarna moet ik dan zoeken dan?
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 27-02-2005 16:57 ]
Lullig voor je na zoveel downloaden, maar eerste hulp bij brakke warez is hier niet de bedoeling
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat probeer ik ook zo veel mogelijk te vermijden. Ik wil alleen weten wat mijn mogelijkheden zijn van de bittorrent technologie opzich. Ik hoop dat het een beetje in de context naar voren komt...F_J_K schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:01:
Lullig voor je na zoveel downloaden, maar eerste hulp bij brakke warez is hier niet de bedoeling
Ik heb het toch zeg maar over clues die ik heb onderzocht (hash code, trackerlocatie) rather than... requests
[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 27-02-2005 17:05 ]
Als de tracker nog up is, kun je de .torrent daar misschien vinden. En met de hash kun je een zoektocht beginnen.
hmm tracker locatie schijnt niet meer te reageren... hij timed out..
nou jah lama, zit sowieso al tegen de policy grens aan.. ik download die paar episodes van die betreffende dvd dan maar los via emule...
nou jah lama, zit sowieso al tegen de policy grens aan.. ik download die paar episodes van die betreffende dvd dan maar los via emule...
Verwijderd
ik gebruik nu schareaza ik heb ook bittornade gebruikt maar ik baal er een beetje van ik kom nooit boven de 4 kb uit zelfs niet met 21 source .
kan dit aan de instellingen van me pc liggen..
ik heb en verbinding van 1500/768 kbits.
os is xp sp2
os is xp sp2
Deze vraag zal misschien al eens langsgekomen zijn in dit topic,
maar is t mogelijk om meer dan 3 downloads te hebben bij Azureus?
Kan nix bij de instellingen vinden.
maar is t mogelijk om meer dan 3 downloads te hebben bij Azureus?
Kan nix bij de instellingen vinden.
Heb je wel de juiste poorten open staan?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:40:
ik gebruik nu schareaza ik heb ook bittornade gebruikt maar ik baal er een beetje van ik kom nooit boven de 4 kb uit zelfs niet met 21 source .
os is xp sp2
Verwijderd
daar kan je me vast wel bij helpenmagnifor schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:18:
[...]
Heb je wel de juiste poorten open staan?
er word gebruik gemaakt van een com 21 modem
die gaat door naar me sweex router.
en van uit me router gaan er 2 kabels elke naar een aparte pc.
hoe stel ik de JUISTE poorten in ? :$(ashamed)
Je moet je poorten forwarden.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:33:
[...]
daar kan je me vast wel bij helpen
er word gebruik gemaakt van een com 21 modem
die gaat door naar me sweex router.
en van uit me router gaan er 2 kabels elke naar een aparte pc.
hoe stel ik de JUISTE poorten in ? :$(ashamed)
Lees dit maar eens:
Het Grote Poortmappingsverhaal
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Bittorrent clients; we willen dus geen namen of URL's zien naar trackerwebsites!