[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm netjes oogst !

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck2/wip52.jpg

nog bezig met het water atm
moest er ff een achtergrond achterplakken zodat ik een beter beeld van mn gehele scene krijg ..
hier word dus mn belichting op aangepast

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Oogst, zit er erg gelikt uit. Hoe maak je nou zo`n texture? Begin je echt vanaf 0 (op die enkele foto`s na)? Zit er strak uit!!

Ben weer even verder gegaan, dit is m`n laatste render:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/render-8.jpg
Er is al vrij veel geanimeerd:
* De gordijnen wapperen adhv de wind
* Camera beweegt heel weinig, om er een beetje leven in te krijgen
* De 'lamp' beweegt ook door wind
* Al het kaarslicht wappert ook
* Het stuk bladmuziek wat je hier schuin onder te piano ziet waait van de piano af (dit is een shot op frame 100 ofzo) en die valt op de grond, waarbij hij het andere stuk papier en de botjes omver veegt.
* De prullenbak (die ik nog duidelijker moet maken zie ik :-P) rolt ook wat heen en weer.

Zo... er moet nog wel redelijk wat aan gedaan worden, maar het einde kwa moddelen komt in zicht :)
Tips?? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 10-10-2004 18:22 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 11:38:
[...]

http://members.webdeveloping.nl/~dev/foam.mov
ik was te lui om hem goed te compressen dus hijs 8 mb :x
was hier helaas nog niet in geslaagt om de achterkant engines etc in de simulatie mee te krijgen
yup, daar ziet het er iig uit dat het schip daadwerkelijk drijft en interactie maakt met het water, foam zelf ziet er niet echt realistisch uit maar vind dat wel beter dan een boot gewoon tussen water plaatsen alsof dat water van lucht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
XLerator schreef op 10 oktober 2004 @ 18:21:
@Oogst, zit er erg gelikt uit. Hoe maak je nou zo`n texture? Begin je echt vanaf 0 (op die enkele foto`s na)? Zit er strak uit!!

Ben weer even verder gegaan, dit is m`n laatste render:
[afbeelding]
Er is al vrij veel geanimeerd:
* De gordijnen wapperen adhv de wind
* Camera beweegt heel weinig, om er een beetje leven in te krijgen
* De 'lamp' beweegt ook door wind
* Al het kaarslicht wappert ook
* Het stuk bladmuziek wat je hier schuin onder te piano ziet waait van de piano af (dit is een shot op frame 100 ofzo) en die valt op de grond, waarbij hij het andere stuk papier en de botjes omver veegt.
* De prullenbak (die ik nog duidelijker moet maken zie ik :-P) rolt ook wat heen en weer.

Zo... er moet nog wel redelijk wat aan gedaan worden, maar het einde kwa moddelen komt in zicht :)
Tips?? :)
Het wordt steeds mooier :). Ik ben zeer benieuwd naar de animatie. Gebruik je reactor voor de physics in de animatie of wat anders?

Komt er geen stoel of kruk voor de piano? Als er bladmuziek op de piano staat en de kaarsen branden neem ik aan dat iemand net speelde, speelt of gaat spelen.

Ik zie dat de toetsen nu beter zijn doordat ze niet lijken op te lichten. Het waterachtige oppervlak in het midden van de piano wordt wel gedeeltelijk, maar niet helemaal bedekt. Misschien kan je dat stuk ook nog bedekken of de material daar wat anders doen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 10 oktober 2004 @ 12:55:
[...]

Ik wil best dat filmpje hosten, file size maakt dan niet veel uit. Mail maar als je interesse hebt.

Over het filmpje zelf: de voorruit van de auto is nog niet transparant. Verder zijn de banden heel erg dun en er lijkt geen profiel in te zitten. Ook zie ik nog geen stuur.
Hmm, da's erg aardig. Het 'echte' filmpje is 1300 KB.

De vooruit is 30% doorzichtig, maar de raytrace of glossiness, whatever zal wel te hoog staan, er staat een spot op gericht, dus hij reflecteerd teveel.

Hij's in ieder geval wel doorzichtig, maar ik ga er nog aan werken. Ik zal even kijken of ik jullie ingame plaatjes kan laten zien van de car.

De banden zijn inderdaad pruts, maar het lukte maar niet :P ik mail je het filmpje.

//edit: Wat is je emailadres :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zojuist bezig met een simpel modelletje vuilnisbak, als toevoeging voor mijn huis, en ik liep tegen een probleem aan dat ik al eerder ben tegengekomen in 3dsmax: Schaduwen die incompleet zijn. Hieronder een voorbeeldje, met 2 lightsources: een Free Directional (voor de zon) en een Skylight:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~angenen/Roel/Vuilnisbak.JPG

Je kunt duidelijk zien dat het rechter handvat wel een schaduw van de zon produceert, maar de linker niet. De kap is nog aparter, het is gewoon één geheel en toch geeft de helft schaduw en de andere helft niet. De skylight werkt overigens wel overal goed.

Hoe kan ik dit probleem nu oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

@KillerB the Supreme: Dat is heel makkelijk op te lossen. Je moet de cone van je lamp groter maken, mbv de 'hotspot/beam' onder de 'hotspot parameters'. Dan beslaat ie dus een groter gebied en zal hij wel mooi belicht worden.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe thanx Senzuboon! Dat was idd het probleem. Wel raar, want je verwacht dat als je een sunlight toevoegd, dat deze ook daadwerkelijk de hele scene belicht. Nah ja, problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Qylos schreef op 10 oktober 2004 @ 19:27:
[...]

Het wordt steeds mooier :). Ik ben zeer benieuwd naar de animatie. Gebruik je reactor voor de physics in de animatie of wat anders?

Komt er geen stoel of kruk voor de piano? Als er bladmuziek op de piano staat en de kaarsen branden neem ik aan dat iemand net speelde, speelt of gaat spelen.

Ik zie dat de toetsen nu beter zijn doordat ze niet lijken op te lichten. Het waterachtige oppervlak in het midden van de piano wordt wel gedeeltelijk, maar niet helemaal bedekt. Misschien kan je dat stuk ook nog bedekken of de material daar wat anders doen.
:) Dank je :) Hier een preview van de animatie tot zover. Hij wordt in totaal 4 minuten, dusssss :)
En die emmer moet even mooier geanimeerd worden, en je moet het voor je zien met geluid :P Dus zodra het papier beweegt hoor je een woesh, de wind.
Het is allemaal met de hand geanimeerd, behalve de gordijnen, dat is met SimCloth gedaan.
Die kruk moet er nog wel komen idd, maar het is niet de bedoeling alsof er iemand komt of heeft gespeeld.

edit:
oeps, hier is hij :P http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/_scene.avi

[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 11-10-2004 00:03 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je steekt er veel werk in zie ik. Veel detail. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@ devega: de vlag voorop 't schip wappert wel héél recht en stijf... Verder: prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:27:
hmm netjes oogst !

[afbeelding]

moest er ff een achtergrond achterplakken zodat ik een beter beeld van mn gehele scene krijg ..
Ik zie dat er geen glas in de ramen zit die oa lucht reflecteren.
Vooral op de brug lijkt het me de moeite waard.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 09:53:
[...]

Ik zie dat er geen glas in de ramen zit die oa lucht reflecteren.
Vooral op de brug lijkt het me de moeite waard.

8)
der zit wel glas in ;)
je ziet het aleen niet :P

Die vlag is nog niet veel aan gedaan
heb een texture liggen maar geometry stuff staat op een sidetrack atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

even een halve offtopic vraag, maar ik heb ruzie met 3dsmax6.
Ik heb geen material editor meer. Ik heb max al een opnieuw geinstaleerd, maar het mag niet baten. Op M drukken, via maxscript of gewoon op het knopje rossen, ik krijg gewoon geen mat. editor. Iemand enig idee hoe ik dit vervelende probleem ga oplossen?

Alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 01:57:
eerste water test
[afbeelding]

en nu is het echt tijd om te gaan maffen
Geen idee hoe lang 't renderen duurt... maar zou je misschien ook een paar wat surrealistischere prentjes kunnen doen? Met die boot onder een hoek van 45 graden in 't water alsof 'ie zinkt, en misschien eentje met een very hi-res roest-texture erop als 'ie in een woestijn ligt? :D

't Ziet er trouwens zwaar kickass uit! :9

[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 11-10-2004 11:38 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoozer schreef op 11 oktober 2004 @ 11:37:
[...]

Geen idee hoe lang 't renderen duurt... maar zou je misschien ook een paar wat surrealistischere prentjes kunnen doen? Met die boot onder een hoek van 45 graden in 't water alsof 'ie zinkt, en misschien eentje met een very hi-res roest-texture erop als 'ie in een woestijn ligt? :D

't Ziet er trouwens zwaar kickass uit! :9
he yooz :)

eerst ff de scene afronden daarna kunnen we altijd kijken wat we nogmeer doen :D
zinken doen we zeker maar op een andere manier dat je denkt :X

anyway
je zou eens naar die trailer van meteor studio's moeten kijken

http://216.226.55.132/vfx/qt_high_res01.html

http://www.meteorstudios.com
voor pics etc :)

Vooral deze ff kijken
http://www.alias.com/eng/...ry/meteor_discovery.jhtml

trailertje van meteorstudio's
50 % gaat over CG van expdition bismarck van discovery channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 11 oktober 2004 @ 11:23:
Ik heb geen material editor meer. Ik heb max al een opnieuw geinstaleerd, maar het mag niet baten. Op M drukken, via maxscript of gewoon op het knopje rossen, ik krijg gewoon geen mat. editor. Iemand enig idee hoe ik dit vervelende probleem ga oplossen?

Alvast bedankt!
hmm ik denk niet dat je hier veel help zult vinden :\
probeer het eens op cgtalk.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Wow, vooral dat laatste filmpje van meteorstudio's vond ik érg interessant!

[ Voor 27% gewijzigd door Neejoh op 11-10-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
@ devega

Ik weet niet veel van 3d tekenen maar dat ziet er wel heel gelikt uit. Ik weet wel wat meer van boten. Je zou eens moeten kijken naar het golfpatroon rond het schip. Dan lijkt het schip ook gelijk snelheid te maken.

Dus voorop een opstuwing van het water (mag best veel zijn). In het midden van het schip een diep dal in het water (mag heeeel veel zijn, bij hoge snelheden en rustig weer kan je soms de kimmen zien). En achterop weer een hekgolf.

Voor de rest een prachtig model van het schip. Echt geweldig mooi.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor de tips

ik moet er nog heel wat aan doen en ben nog niet zeker of ik dreamscape ga gebruiken voor het water of maya fluids

iig
ik ben nog niet toegekomen aan waterverplaatsing / foam
en ben 100 % maya leek

dus moet nog maar even uitvogelen hoe ik het water het beste kan doen
persoonlijk voel ik meer voor mayafluids
al heb ik geen hol verstand van waar / hoe ik moet beginnen

anyway
dingen die er dus nog komen
Hekgolf / Foam
White cap @ Waves

etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
XLerator schreef op 11 oktober 2004 @ 00:02:
[...]

:) Dank je :) Hier een preview van de animatie tot zover. Hij wordt in totaal 4 minuten, dusssss :)
En die emmer moet even mooier geanimeerd worden, en je moet het voor je zien met geluid :P Dus zodra het papier beweegt hoor je een woesh, de wind.
Het is allemaal met de hand geanimeerd, behalve de gordijnen, dat is met SimCloth gedaan.
Die kruk moet er nog wel komen idd, maar het is niet de bedoeling alsof er iemand komt of heeft gespeeld.

edit:
oeps, hier is hij :P http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/_scene.avi
Heb je het vel bladpapier zelf geanimeerd? Zeer netjes; dat moet zeker veel tijd gekost hebben, vooral door de vervorming van het papier op de piano.

Het lijkt alsof het boek links naar bededen valt. Moet je dat boek nog animeren?
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:30:
[...]
//edit: Wat is je emailadres :+
Mail maar naar 1qylos AT gmail.com.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:27:
hmm netjes oogst !

[afbeelding]

ziet er goed uit!
hoe doe je dat eigenlijk met die lucht? gewoon een plane met een bitmap ofzo? hoe zorg je er voor dat hij ook werkelijk zichtbaar is, sportlight erop richten is een beetje suffe oplossing vind ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gewoon in de environment slot een bitmap of jpg stoppen denk ik?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Chester schreef op 11 oktober 2004 @ 14:40:
Gewoon in de environment slot een bitmap of jpg stoppen denk ik?
ik denk niet dat je dan het juiste perspectief en mapping hebt...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hoihoi, ik heb een composite gemaat van de fiat punto die ik een tijdje geleden had gemaakt. Ik weet dat er aardig wat niet klopt in het plaatje maar het is me eerste poging tot een goede composite.

Afbeeldingslocatie: http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/composite.jpg

high res: http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/test.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ElmarNieser op 11-10-2004 15:58 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
XLerator schreef op 10 oktober 2004 @ 18:21:
Nou, ik begin met een (door mij) volledig gemapte model en ga daar op tekenen. Dan copy-paste ik wat spul uit materiaal-foto's, maar verder alles met de hand.
Atgast schreef op 11 oktober 2004 @ 11:23:

Alvast bedankt!
Heb je al in MAXscript gekeken wat de positie van de material editor is? Het kan goed dat ie gewoon flink buiten beeld staat. Bij mij stond MAX een keer op schermcoordinaten 3000*7000 of zo. Das net buiten het scherm. :X

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehr
edit vaker gebruiken Dwaas
/me slapt devega

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharky schreef op 11 oktober 2004 @ 14:47:
[...]

ik denk niet dat je dan het juiste perspectief en mapping hebt...
ehm

sleep een jpg in je environment map
Prefer een 360 pano zodat je bij animeren nog wat hebt om naar te kijken :Y)

sleep je environment map naar material editor
doe instance
tweak settings in environment map
doormiddel van het aanpassen van je offset / verticale tiling map je hem zo dat hij niet vervormd .. en precies op je horizon uitgelijnt is en de juiste verhoudingen heeft

omdat het een 360 graden pano is zet je je mapping op cylinder
zo heb je straks een 360 graden achtergrond
een andere optie is HDRI
aleen ben ik niet zo'n fan van max zn .hdr import via bitmap
[ zodra je een te grote hdr pakt chrasht max :\ ]
ElmarNieser schreef op 11 oktober 2004 @ 14:50:
Hoihoi, ik heb een composite gemaat van de fiat punto die ik een tijdje geleden had gemaakt. Ik weet dat er aardig wat niet klopt in het plaatje maar het is me eerste poging tot een goede composite.

[afbeelding]

doe je goed

helaas blend je auto nog niet helemaal in je omgeving

met name de reflecties van objecten ontbreken nog

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oogst schreef op 11 oktober 2004 @ 14:54:
[...]

Nou, ik begin met een (door mij) volledig gemapte model en ga daar op tekenen. Dan copy-paste ik wat spul uit materiaal-foto's, maar verder alles met de hand.

[...]

Heb je al in MAXscript gekeken wat de positie van de material editor is? Het kan goed dat ie gewoon flink buiten beeld staat. Bij mij stond MAX een keer op schermcoordinaten 3000*7000 of zo. Das net buiten het scherm. :X
Gemapte model? Leg uit :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Qylos schreef op 11 oktober 2004 @ 14:05:
[...]

Heb je het vel bladpapier zelf geanimeerd? Zeer netjes; dat moet zeker veel tijd gekost hebben, vooral door de vervorming van het papier op de piano.

Het lijkt alsof het boek links naar bededen valt. Moet je dat boek nog animeren?

[...]

Mail maar naar 1qylos AT gmail.com.
Dat bladmuziek is in het begin een pathdefrom :) En verder met de hand, maar dat is niet zo moeilijk hoor :) Bedankt, mooi dat het er 'echt' uit ziet :D Dat boek ligt gewoon daar op de kast, maar die plank er achter is kapot en zit scheef. Vandaar dat dat boek er ook scheef ligt :)

[afbeelding]

Hoe heb je die achtergrond er zo achter gemaakt?? Ziet er fantastisch uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 11 oktober 2004 @ 15:50:
[...]

Dat bladmuziek is in het begin een pathdefrom :) En verder met de hand, maar dat is niet zo moeilijk hoor :) Bedankt, mooi dat het er 'echt' uit ziet :D Dat boek ligt gewoon daar op de kast, maar die plank er achter is kapot en zit scheef. Vandaar dat dat boek er ook scheef ligt :)

[...]

Hoe heb je die achtergrond er zo achter gemaakt?? Ziet er fantastisch uit man!
lijkt mij een simpele camera match
..
http://www.3dcafe.com/asp...tching/cameramatching.asp

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Oogst schreef op 11 oktober 2004 @ 14:54:

[...]

Daar heb ik inderdaad over nagedacht, helaas weet ik niet hoe max de material editor defineerd. Ik ben er al achter dat ie wel geopend wordt, dus de plaatsing is waarschijnlijk het probleem. Maarja, ik moet eerst weten wat ik moet verplaatsen om hem terug te krijgen...vervelend probleem iig.

aha, in de max ini files staat de positie van de MTL editor gedefineerd, aangepast en klaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan op 11-10-2004 17:25 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40

[afbeelding]

De compositie is erg goed gelukt! Schaduwen en ondergrond is erg netjes gedaan/ Alleen jammer van de relecties. Op de achtergrond is het erg bewolkt. Dus denk ik dat de reflecties te ligt zijn. En verder komt weinig van de omgeving terug in de reflecties.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

HawVer schreef op 11 oktober 2004 @ 16:32:
[...]

De compositie is erg goed gelukt! Schaduwen en ondergrond is erg netjes gedaan/ Alleen jammer van de relecties. Op de achtergrond is het erg bewolkt. Dus denk ik dat de reflecties te ligt zijn. En verder komt weinig van de omgeving terug in de reflecties.
Ja, ik wil eigenlijk een mooie foto van een weg hebben en dan een mooie Hdri map erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf doen he :)

ff een goeie kerstbal / kogellager halen
tripodje erbij

en dan kom je een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 16:42:
zelf doen he :)

ff een goeie kerstbal / kogellager halen
tripodje erbij

en dan kom je een heel eind
Als je dat nou s wat duidelijker uitlegt, dan lijkt me dat reuze interessant om eens te gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k

benodigtheden voor een doe het zelf hdri

1. een zeer aantrekkelijke camera waarbij je de exposure kan instellen
2. een hoogwaardig reflecterende bol denk aan een kerstbal [zilverkleurig]
3. een tripod / standaard voor je Reflective Sphere

do's

stap 1
zet je tripod neer op een locatie waarin je rondom je een mooie omgeving ziet

Stap 2
zet je camera op een afstand op een aardige afstand

Stap 3
maak een reeks foto's met exposure settings op
1-1024 sec.
1- 512 sec.
1- 256 sec.
1- 128 sec.
1- 64 sec.
1- 32 sec.

Lees overigens de eerste link bij help even ..
Kan een hoop pijn / moeite schelen voor als je wat weg wilt werken ^^

Dont's
Afbeeldingslocatie: http://www.3dtv.nl/pix_members/ohno.jpg

"Help"
Hier zijn wat linkjes:

Hoe je van de fotograaf afkomt ;):
- http://www.cgtechniques.com/tutorials/getridof.php

Tweaken van je HDR's:
- http://www.cgtechniques.com/tutorials/synthhdr.php

Paul Debevec's HDRShop:
- http://www.debevec.org/HDRShop

Importen van je Sequence
- http://www.gregdowning.com/HDRI/stitched/

Compositioning met Hdri
- http://dbki.de/tutorials/eng/compositing/composit.htm

Info over pano's
- http://www.panoguide.com/technique/spherical.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 17:04:
k

benodigtheden voor een doe het zelf hdr.......
ff linkjes in de startpost doen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13

[afbeelding]

Ziet er erg goed uit :)
Alleen is de auto niet een beetje te groot? (in verhouding met de weg)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

FragNeck schreef op 11 oktober 2004 @ 18:29:
[...]

Ziet er erg goed uit :)
Alleen is de auto niet een beetje te groot? (in verhouding met de weg)
ja dat idee kreeg ik ook, maar het is gewoon een kleine raare weg. want als ik de auto kleiner maak dan komt de verhouding met de struiken langs de weg heel raar eruit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

ziet er goed uit! Maar dit is toch niet je eerste compositie? Die stargate had je toch ook al zo gedaan, d8 ik tenminste :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

ziet er goed uit! Maar dit is toch niet je eerste compositie? Die stargate had je toch ook al zo gedaan, d8 ik tenminste :P ?
hmm ik heb inderdaad ooit eens die stargate in zo'n grasveld gezet voor de grap.. maar dat was niet echt een seriuze poging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op 11 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Gemapte model? Leg uit :P :)
Euh, unwrappen... Zorgen dat elke poly een net stuk van de texture krijgt, zodanig dat er geen overlap in de mapping zit, waardoor dus elke pixel op de texture slechts op 1 plek op je object voorkomt, tenzij je bewust dingen hetzelfde wilt hebben (herhaling in de texture). Dan moet je er ook nog voor zorgen daarbij dat een pixel op je object overal ongeveer even groot is, zodat je geen stukken met heel veel en stukken met heel weinig detail krijgt. En naden moeten goed lopen (een 3d-vorm is zelden netjes in zijn geheel om te zetten naar een 2d-plaatje zonder dat er nieuwe naden en gaten ontstaan).

Al met al een flink werk dat zich voor het grootste gedeelte afspeelt in de uvw unwrap-modifier en eventueel voorwerk met de uvw-map modifier.
Atgast schreef op 11 oktober 2004 @ 16:25:
[...]

Daar heb ik inderdaad over nagedacht, helaas weet ik niet hoe max de material editor defineerd. Ik ben er al achter dat ie wel geopend wordt, dus de plaatsing is waarschijnlijk het probleem. Maarja, ik moet eerst weten wat ik moet verplaatsen om hem terug te krijgen...vervelend probleem iig.

aha, in de max ini files staat de positie van de MTL editor gedefineerd, aangepast en klaar :)
Dat was destijds idd ook mijn oplossing, maar ik dacht dat het misschien gemakkelijker kon met MAXscript. Geen idee hoe eigenlijk... :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
updatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/pics/nissanwip18.jpg

Technisch gezien klopt er geen ruk van, maar dat is ook niet de bedoeling, tis maar dat je iets van een motor look-a-like ziet als je door de raam kijkt :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
ElmarNieser schreef op 11 oktober 2004 @ 16:33:
[...]

Ja, ik wil eigenlijk een mooie foto van een weg hebben en dan een mooie Hdri map erbij :D
Misschien zit hier wat bruikbaars tussen? http://hdri.3dweave.com/library/park1.php

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

cool bedankt! die kende ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

WEER eens heel wat anders:

Ik heb ruzie met Reactor. Als ik heeel simpel een plane en een sphere maak, en die samen in een rigid body collection zet, daarna de mass van de bal bijv. op 1 kilo zet en hem erop laat vallen, blijft ie een heel eind erboven zweven. Op een of andere rare manier wil de sphere niet "op" de box vallen. Ik heb me rot gezocht maar kan er niets over vinden.

Iemand een oplossing??

Alvast grootse dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaser_ schreef op 12 oktober 2004 @ 11:11:
WEER eens heel wat anders:

Ik heb ruzie met Reactor. Als ik heeel simpel een plane en een sphere maak, en die samen in een rigid body collection zet, daarna de mass van de bal bijv. op 1 kilo zet en hem erop laat vallen, blijft ie een heel eind erboven zweven. Op een of andere rare manier wil de sphere niet "op" de box vallen. Ik heb me rot gezocht maar kan er niets over vinden.

Iemand een oplossing??

Alvast grootse dank!
staat je box wel op unyielding ?
anders zakt je box net zo hard als je sphere ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_

chaser_

...

de box heeft geen massa, dus die blijft gewoon waar die is. En dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat als je hem laat animeren dat de sphere zegmaareh, een stuk boven de box blijft "zweven". De sphere doet wel wat ie moet doen, maar het lijkt niet echt omdat hij er dus boven zweeft. Het probleem daarvan is, dat als je bijv. gaat renderen, de schaduw "verklapt" dat ie er een stuk boven zweeft.

Het doel is dus dat ze echt OP elkaar liggen, en niet alleen maar reageren op een afstandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaser_ schreef op 12 oktober 2004 @ 11:39:
de box heeft geen massa, dus die blijft gewoon waar die is. En dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat als je hem laat animeren dat de sphere zegmaareh, een stuk boven de box blijft "zweven". De sphere doet wel wat ie moet doen, maar het lijkt niet echt omdat hij er dus boven zweeft. Het probleem daarvan is, dat als je bijv. gaat renderen, de schaduw "verklapt" dat ie er een stuk boven zweeft.

Het doel is dus dat ze echt OP elkaar liggen, en niet alleen maar reageren op een afstandje :)
maak eens een screen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_

chaser_

...

Hier ene PIEP kleine animatie van het probleem.

http://chaser.servicez.org/3dsmax/baltest.avi

a.u.b.

misschien wat duidelijker:

http://chaser.servicez.org/3dsmax/baltest2.avi

[ Voor 28% gewijzigd door chaser_ op 12-10-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan geen avi's openen @ mn werk ?
quicktimepje mischien ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb eigenlijk nooit echt geavanceerde stuff gedaan in 3D Studio. Meeste is low poly modelling geweest. Ik kreeg laatst de vraag of ik een opdrachtje wou doen waarbij ik op basis van redelijk beperkte info foto en crap floorplans renders kon maken van een paar huizen voor in een brochure.

Ik vond dat wel een uitdaging, ook al wist ik dat er nog zeker genoeg te leren valt voor mij. Nou jah, kennis opdoen er er ook nogeens wat geld voor vangen is altijd leuk natuurlijk.
Als ze tevreden zijn met het eindresultaat mag ik er waarschijnlijk nog 3 maken.

Dit is het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/f.deboer01/Begonia.jpg

En tot op heden is dit het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/f.deboer01/Begoniawip9.jpg
Het hoeft niet helemaal correct te zijn, is ook bijna niet mogelijk op basis van de beperkte info die ik heb. Modelwise is het huis bijna klaar op wat details na. Het dak is iets te stijl in mijn model, maarjah, dat vind ik erg moeilijk om te bepalen als je een half model hebt, en later als alles er is zie je dat eigenlijk pas veel beter. Maar ik heb ze er niet over horen klagen, en ben ook niet van plan om dat nu weer te gaan veranderen. :P Ik moet alleen aan de rand van de tuin nog een hek toevoegen en die rand wat minder strak maken. En dat moet ik nog ff een goed plaatje vinden voor op de achtergrond.
Ik heb overigens alleen aan deze kant ramen zitten, de afspraak was namelijk om het te maken zoals op de foto, ik heb immers geen goed beeld hoe het er aan de andere kant uit zou zien, en dat zou ook alleen maar duurder worden.

Het zwembad klopt niet helemaal, maar die vormen zijn enigzins lastig te bepalen, dus dat vindt ik wel prima zo, het is een zwembad en daar gaat het om.

Voornaamstewaar ik zelf niet zo tevreden mee ben zijn de kleuren en materialen, die nog niet overeenkomen met de foto. De belichting ben ik ook nog niet helemaal over te spreken. Dit zijn ook eigenlijk de twee punten waar ik zelf vind dat ik tekort schiet.
Zo is de reflectie van het water ook nog te sterk, maargoed ik had nog nooit gepoogd water te maken dus dan vind ik dit eerlijk gezegd nieteens zo heel beroerd. En die plantjes heb ik niet zelf gemaakt, dat is niet helemaal legaal, maargoed, ben niet gek ;t gaatimmers om het huis. :P
Paar goede tips op dit gebied zijn dus nooit weg. ;) Verdere C&C kan ik ook altijd wel gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_

chaser_

...

Poging nummer 3 :)

Hier een screenie van het euvel. (mov wil om e.o.a. reden niet)

Afbeeldingslocatie: http://chaser.servicez.org/3dsmax/baltest.jpg

Zoals je ziet hangt de bal boven het vlak, terwijl ie in de animatie gewoon op deze hoogte verder rolt.

[ Voor 7% gewijzigd door chaser_ op 12-10-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

chaser_ schreef op 12 oktober 2004 @ 13:56:
Poging nummer 3 :)

Hier een screenie van het euvel. (mov wil om e.o.a. reden niet)

[afbeelding]

Zoals je ziet hangt de bal boven het vlak, terwijl ie in de animatie gewoon op deze hoogte verder rolt.
kloppen de maten wel ? zet ff je units op centimeters en kijk even of dat klopt.. en probeer 100 substeps ipv 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_

chaser_

...

wat moet er aan de maten niet kloppen? Het is gewoon een heel simpele box, met een heel simpele sphere. En wat je op het plaatje ziet is dat hij over de box rolt. Hij stuiterd niet oid. Daarom is het zo vreemd. Dat de 2 objecten elkaar niet "raken" zegmaar. Heeft het misschien te maken met de bounding van de 2?

In het preview window van Reactor is het ook al niet anders. Het lijkt alsof ze magnetisch zijn en elkaar afstoten :?

[ Voor 21% gewijzigd door chaser_ op 12-10-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
chaser_ schreef op 12 oktober 2004 @ 14:16:
wat moet er aan de maten niet kloppen? Het is gewoon een heel simpele box, met een heel simpele sphere. En wat je op het plaatje ziet is dat hij over de box rolt. Hij stuiterd niet oid. Daarom is het zo vreemd. Dat de 2 objecten elkaar niet "raken" zegmaar. Heeft het misschien te maken met de bounding van de 2?

In het preview window van Reactor is het ook al niet anders. Het lijkt alsof ze magnetisch zijn en elkaar afstoten :?
Wat je moet doen is bij de Reactor instellingen naar de 'World' rolout gaan. Daar heb je een spinnertje: 'Collision tollerance'. Als je daar een lagere waarde instelt zal hij steeds dichterbij het oppervlak komen. Wel oppassen dat hij er niet doorheen gaat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser_

chaser_

...

Mijn dank is groot! Ik ga d'r weer vrolijk verder mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan te leren werken met een 3d programma.
ik weet aleen nog niet welke ik moet gaan gebruiken.
Maya of 3D studio max?

Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Tsja, volgens mij zijn er van 3D Studio veeeeel meer tutorials te vinden. Correct me if i'm wrong, ik me nog nooit verdiept in Maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:57:
Ik ben van plan te leren werken met een 3d programma.
ik weet aleen nog niet welke ik moet gaan gebruiken.
Maya of 3D studio max?

Ryan
lees de startpost even door zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
@ da Burp
Ziet er goed uit! Ik zou alleen het gras wat mooier maken. Het is zo'n lelijk texture.

K verder geen verstand van 3d-max, dus vraag me niet hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Jah, ik wil er eigenlijk nog een bumpmap bijdoen. Maakt het nogsteeds niet perfect. Mooiste is nog altjid om echt gras te maken ipv een texture te gebruiken, maargoed dat vreet ook weer een hoop faces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Bram77 schreef op 12 oktober 2004 @ 16:41:
@ da Burp
Ziet er goed uit! Ik zou alleen het gras wat mooier maken. Het is zo'n lelijk texture.

K verder geen verstand van 3d-max, dus vraag me niet hoe :)
Misschien met een displacement map? Oogst heeft het ook een keer gedaan bij zijn barok-gebouwtje. Zijn vast wel leuke tutorials van te vinden. Feit blijft dat het voor een langere rendertijd zorgt, maar wel veel realistischer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Is misschien een idee inderdaad, ik zal is gaan kijken of ik hier redelijk snel resultaat mee kan behalen. Het is sowieso iets waar ik me toch een keer in wil verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Zeg, misschien kan iemand me even helpen.
Ik ben op zoek naar textures van behang, maar kan niet echt iets vinden.
Op google zoeken naar wallpaper texture heeft niet zoveel nut namelijk... :P

Misschien heeft iemand voor mij een linkje.
Thx

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/bismarck2/wip53.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
Ik vind 't een schitterend schip.

Al vond ik die shots van schuin-boven interessanter om naar te kijken.

De waterreflectie is nu ook nog wat korrelig.

Maar goed, ik zit te zeiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schip is klaar maar de scene begint net
:D

Veel FLak
Veel A/a
Der zit al een torpedo in maar mn bubble trail word nog niet echt goed geshowed [ meer self illu op mn bubles gooien dus :\\

anyway ik post straks even het vliegtuigje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Devega: Ik vind je schip schitterend dat water is ook vet mooi :)

Ik zal binnenkort denk ik ook wel eens wat werk posten hoop ik :+

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Afbeeldingslocatie: http://www.gotgame.nl/schip.JPG

wat is nou wat in het rode vak zit er zit duidelijk een kleurverschil in. hoort dit zo of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney187 schreef op 12 oktober 2004 @ 21:33:
[afbeelding]

wat is nou wat in het rode vak zit er zit duidelijk een kleurverschil in. hoort dit zo of...
das een false bow wave

soort camouflage van een schip

dat zorgt er voor dat het schip vanaf een afstand kleiner lijkt

vandaar ook de schuine strepen / zwart en wit aan de zijkant etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ver gevorderde 3d'er kan mij helpen met dit vage probleem.

Ik heb bv een blok, en heb hiervan een edit.poly gemaakt.
en tijdelijk een zijde van verwijderd.
Om hier vervolgens een ander blok aanvast te maken.

Ook een edit.poly van gemaakt en deze aan elkaar gekoppeld.

Nu wilde ik de vertexen aan elkaar knopen, maar een vertex laat zich niet meer bewerken. , hij zit er nog wel ( niet gewist, ) maar kan er niets meer mee.

Hoe kan dit.

Het gaat in dit geval om de de niet aan gegeven plek, het driehoekje geeft aan welke delen wel koppelen , links onder koppelt dus niet niet meer.

Graag wat tips., is dit op te lossen , of moet ik het hele project richting kliko sturen

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberheaven.nl/vaag.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kben voor school bezig aan een low-poly model voor in een game:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Loc%20render%20v14.jpg

Voor wie denkt "dat zijn wel erg veel polies voor low-poly": ik maak een high-poly en een low-poly model en ga dan normal maps genereren. Zelfde principe als Farcry, Doom III en Unreal 3. Dit is dus de high-poly model. Er moet nog veel werk in gestopt worden en ik heb nog maar tot 8 november om hem af te krijgen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit hoor,maar die textures vind ik helaas egt niet in verhouding met het model. Je hebt de texture voor de buitenkant vanut schip nog goed gemaakt. MAar de rest heb je imo een beetje afgerafelt. Hierdoor mis je al ut detail.
VInd ik een beetje jamer, maar het model ziet er wel goed uit :)

die lucht ziet er nog een beetje als eenplaatje uit zeg maar... En de zee heeft een te scherpe horizon, blend dat een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 12 oktober 2004 @ 22:22:

[afbeelding]

Voor wie denkt "dat zijn wel erg veel polies voor low-poly": ik maak een high-poly en een low-poly model en ga dan normal maps genereren. Zelfde principe als Farcry, Doom III en Unreal 3. Dit is dus de high-poly model. Er moet nog veel werk in gestopt worden en ik heb nog maar tot 8 november om hem af te krijgen.
volgens mij word het een locomotief

:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online

[afbeelding]

* Chester denkt opeens aan de laatste deel van een trilogie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Chester op 12-10-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

kost dat niet gewoon onnodig tijd. Je kan tog beter meteen ut low poly model maken met normal maps....of werkt dat niet zo :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Je moet denk ik eerst een high poly model hebben voordat je een normal map kunt maken:p

Volgens mij was het zo dat je zeg maar het verschil tussen high-poly en low-poly liet uitrekenen en het resultaat de normal map is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:34:
[...]

kost dat niet gewoon onnodig tijd. Je kan tog beter meteen ut low poly model maken met normal maps....of werkt dat niet zo :P ?
En waar denk jij dat die normal maps vandaan gaan komen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:32:
[...]

ziet er goed uit hoor,maar die textures vind ik helaas egt niet in verhouding met het model. Je hebt de texture voor de buitenkant vanut schip nog goed gemaakt. MAar de rest heb je imo een beetje afgerafelt. Hierdoor mis je al ut detail.
VInd ik een beetje jamer, maar het model ziet er wel goed uit :)

die lucht ziet er nog een beetje als eenplaatje uit zeg maar... En de zee heeft een te scherpe horizon, blend dat een beetje.
ik heb nog niets aan die difuse gedaan

der moet nog VEEL texture werk egdaan worden
maar ik wissel af en toe ff werk af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

[afbeelding]

Cool. :)
Wij moeten ook met normal maps gaan werken. We maken een realistisch model van een machinekamer (van een tanker) en daarin moeten we ook met normal maps gaan werken, voor de buizen e.d.

Misschien wel interessant om s door te lezen: http://www.monitorstudios...torials_normal_maps1.html

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Scipionyx schreef op 13 oktober 2004 @ 09:38:
[...]

Cool. :)
Wij moeten ook met normal maps gaan werken. We maken een realistisch model van een machinekamer (van een tanker) en daarin moeten we ook met normal maps gaan werken, voor de buizen e.d.

Misschien wel interessant om s door te lezen: http://www.monitorstudios...torials_normal_maps1.html
Ah, het gedeelte over hoe normal maps in MAX in de viewport te krijgen is nieuw voor me en dus interessant. Dank u! De rest wist ik allemaal al wel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

devega:

wat voor progjes gebruik je ook alweer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Oogst schreef op 13 oktober 2004 @ 13:29:
[...]

Ah, het gedeelte over hoe normal maps in MAX in de viewport te krijgen is nieuw voor me en dus interessant. Dank u! De rest wist ik allemaal al wel.
Alleen werkt het niet helemaal vlekkeloos! :( (op mijn Ati Mobility 9000) *zucht!*

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
  • Laatst online: 16-08 09:05
ik wil hier een plaatje zetten.. alleen hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

[ img ] http://bla bla bla [ / img ]

zonder spaties uiteraard

[ Voor 28% gewijzigd door 6K op 13-10-2004 15:05 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickjuh schreef op 13 oktober 2004 @ 14:04:
devega:

wat voor progjes gebruik je ook alweer? :)
max
brazil
Dreamscape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:39

Just_I

What did you just say?

KayFatih38 schreef op 13 oktober 2004 @ 15:04:
ik wil hier een plaatje zetten.. alleen hoe moet dat?
Allereerst moet je natuurlijk webspace hebben, een website of ftp oid waar je je plaatjes kan droppen. Deze provider moet dan natuurlijk wel hotlinken toestaan anders heb je er nog niks aan.
Wanneer je je plaatje op je webspace hebt staan kan je je plaatje op meerdere amnieren invoeren.

Een plaatje met een breedte (width) van 600 pixels of minder:
code:
1
[img]http://www.voorbeeld.nl/plaatje.jpg[/img]

Of wanneer je een plaatje hebt die groter is dan 600 pixels in de breedte (width) dan kan je beter het volgende doen.
code:
1
[img=600]http://www.voorbeeld.nl/plaatje.jpg[/img]

Wil je dat er op het plaatje gelikt kan worden waardoor je het hele plaatje te zien krijgt op volledig grote. Dan kan je het als volgt doen
code:
1
[img=600,*,1]http://www.voorbeeld.nl/plaatje.jpg[/img]

Als je een groot plaatje hebt qua bestandsgrootte, bijvoorbeeld 250 kb of groter, dan duurt het alleen maar langer voordat je plaatje geladen is op de site, wat irritaties op kan wekken. Dan kan je beter een klein plaatje maken van je grote plaatje (grote plaatje wel behouden). En dan het volgende doen.
code:
1
[url=http://voorbeeld.nl/plaatje][img]http://www.voorbeeld.nl/plaatje_klein.jpg[/img][/url]

Succes ermee ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Welkom enzo, voor meer codes lees je de FAQ even door....
enough about that :P Bring the pix :D

[ Voor 19% gewijzigd door Neejoh op 13-10-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laythian
  • Laatst online: 16-08 09:05
bedankt voor hulp.. hier is dan mijn concept auto

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/18579XTCKLuus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga een poging wagen
morgen heb ik vrij tijdens staking ..
ik ga trachen binnen een dag een viper GTS-r te modelen 2003 model ;)

moet lukken denk ik :O dat word niet slapen vanacht ;)

start om 00:00
eind 24:00

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en om de twee uur een update hier??

Heel veel succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:00:
ik ga een poging wagen

hijs gek he :P

krijg je wel enorm koppijn van denk, maar waarom perse zo snel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:00:
ik ga een poging wagen

Beetje slecht voor de kwaliteit van je model, als je zo doorrusht ziet dat ding er zeker niet uit :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie zegt dat ;) Nee mijn record modellenachter elkaar staat op 6 uur...Heb 2 dagen diep moeten slapen en rusten, ik had hoofdpijn :P

MAAAAr succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:56:
wie zegt dat ;) Nee mijn record modellenachter elkaar staat op 6 uur...Heb 2 dagen diep moeten slapen en rusten, ik had hoofdpijn :P

MAAAAr succes ;)
die van mij denk 8 uur ongeveer... Maar 24 uur! damn... :)

En bovedien ben je dan egt helemaal kapot denk ik, en halverwege of al eerder krijg je der bijna zeker weten een sgijthekel aan ;)
Je moet af en toe gewoon ffe rust nemen, daarna kan je ook meteen beter zien wat er nou mis mee is.... Op eengegeven moment zie je je eigen fouten gewoon niet meer..

Maar heb je geen werk of sgool dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

of sociaal leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:08:
[...]

die van mij denk 8 uur ongeveer... Maar 24 uur! damn... :)

En bovedien ben je dan egt helemaal kapot denk ik, en halverwege of al eerder krijg je der bijna zeker weten een sgijthekel aan ;)
Je moet af en toe gewoon ffe rust nemen, daarna kan je ook meteen beter zien wat er nou mis mee is.... Op eengegeven moment zie je je eigen fouten gewoon niet meer..

Maar heb je geen werk of sgool dan?
mja, middelbare school nog, hopen met huiswerk, of denk je dat dat modellen het enige was waar ik koppijn van kreeg die dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:29:
[...]

mja, middelbare school nog, hopen met huiswerk, of denk je dat dat modellen het enige was waar ik koppijn van kreeg die dag :+
ik had het eigenlijk tegen devega... maar van hw krijg je idd ook koppijn, daarom heb ik besloten dat gwoon niet meer te doen... :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.