Ik heb eigenlijk nooit echt geavanceerde stuff gedaan in 3D Studio. Meeste is low poly modelling geweest. Ik kreeg laatst de vraag of ik een opdrachtje wou doen waarbij ik op basis van redelijk beperkte info foto en crap floorplans renders kon maken van een paar huizen voor in een brochure.
Ik vond dat wel een uitdaging, ook al wist ik dat er nog zeker genoeg te leren valt voor mij. Nou jah, kennis opdoen er er ook nogeens wat geld voor vangen is altijd leuk natuurlijk.
Als ze tevreden zijn met het eindresultaat mag ik er waarschijnlijk nog 3 maken.
Dit is het origineel:
En tot op heden is dit het resultaat.

Het hoeft niet helemaal correct te zijn, is ook bijna niet mogelijk op basis van de beperkte info die ik heb. Modelwise is het huis bijna klaar op wat details na. Het dak is iets te stijl in mijn model, maarjah, dat vind ik erg moeilijk om te bepalen als je een half model hebt, en later als alles er is zie je dat eigenlijk pas veel beter. Maar ik heb ze er niet over horen klagen, en ben ook niet van plan om dat nu weer te gaan veranderen.

Ik moet alleen aan de rand van de tuin nog een hek toevoegen en die rand wat minder strak maken. En dat moet ik nog ff een goed plaatje vinden voor op de achtergrond.
Ik heb overigens alleen aan deze kant ramen zitten, de afspraak was namelijk om het te maken zoals op de foto, ik heb immers geen goed beeld hoe het er aan de andere kant uit zou zien, en dat zou ook alleen maar duurder worden.
Het zwembad klopt niet helemaal, maar die vormen zijn enigzins lastig te bepalen, dus dat vindt ik wel prima zo, het is een zwembad en daar gaat het om.
Voornaamstewaar ik zelf niet zo tevreden mee ben zijn de kleuren en materialen, die nog niet overeenkomen met de foto. De belichting ben ik ook nog niet helemaal over te spreken. Dit zijn ook eigenlijk de twee punten waar ik zelf vind dat ik tekort schiet.
Zo is de reflectie van het water ook nog te sterk, maargoed ik had nog nooit gepoogd water te maken dus dan vind ik dit eerlijk gezegd nieteens zo heel beroerd. En die plantjes heb ik niet zelf gemaakt, dat is niet helemaal legaal, maargoed, ben niet gek ;t gaatimmers om het huis.

Paar goede tips op dit gebied zijn dus nooit weg.

Verdere C&C kan ik ook altijd wel gebruiken.