[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Ik heb de laatste tijd met firefox een maf probleem. Op bepaalde pagina's (random) verschijnt er onder het browsen ineens een wizzard van netscape die mij vraag of ik even wil invullen wat ik van deze browser vind enzo. Deze wizzard staat onder de naam:

netscape quality feedback agent. Nu heb ik daar op zich niet zo'n problemen mee behalve dan dat ELKE keer dat dat ding tevoorschijn komt firefox crasht! ben dus alle sites kwijt ( en met dat tabbed browsen zijn dat er altijd veel te veel :P ) waar ik mee bezig was. Zeer irritant.

Kent iemand dit fenomeen en is er een oplossing?

bewuste n-agent
Afbeeldingslocatie: http://south.teambvd.com/netschaap.png

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
Dit scherm komt juist tevoorschijn OMDAT FireFox crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

^^ With stupid :)

Maar als je nou is gewoon dat ding doorwerkt en even erna checkt waarom FireFox crasht lijkt me veel nuttiger :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die quality feedback agent wordt bij Firefox geleverd, omdat de ontwikkelaars crash-data willen verzamelen, met het doel de browser uiteindelijk robuuster te maken. Vandaar dat na elke crash automatisch deze wizard verschijnt. Die wizard is inderdaad nog een programma uit het Netscape tijdperk.

Overigens crasht Firefox bij mij eigenlijk nooit, maar misschien komt dat ook omdat ik vrij weinig extensies gebruik. Als je regelmatig crashes meemaakt dan zou ik toch eens kijken of een schone install (met schoon profiel) wellicht verbetering oplevert en vervolgens goed in de gaten houden of het installeren van bepaalde extensies niet tot die crashes leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:00:
Die wizard is inderdaad nog een programma uit het Netscape tijdperk.
Die wizard is ontwikkeld door Netscape en de Mozilla Foundation heeft dat ding in licentie genomen. Ze kunnen er dus niet eens wat aan veranderen, al zouden ze het willen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:32
ok het komt omdat firefox crasht maar waarom is het een netschaap wizzard? ik dacht dat netschaap dood was / van aol was en dus niet veel met firefox te maken had.. of denk ik nou verkeerd? :p

harm zou je de volgende keer niet zo snel willen reageren? :P

offtopic:
eigenlijk krijg ik niet vaak crashes alleen gister de eerste sinds een reïnstall van windows en dus firefox

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 20-08-2004 16:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 20 augustus 2004 @ 16:02:
[...]
Die wizard is ontwikkeld door Netscape en de Mozilla Foundation heeft dat ding in licentie genomen. Ze kunnen er dus niet eens wat aan veranderen, al zouden ze het willen :P .
Eergisteren crashte Firefox voor het eerst sinds maanden, maar toen viel me op dat ze iig wel Icons etc. veranderd hadden (ik gebruik een recente nightly). Dat mag dan blijkbaar wel. Ik vind het iig wel beter, dat past meer bij het programma. Anders snappen mensen niet waarom ineens iets van Netscape verschijnt, terwijl ze met Firefox surfden. (net als de persoon die de vraag stelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Webgnome schreef op 20 augustus 2004 @ 12:36:
[Fx crasht]
ben dus alle sites kwijt ( en met dat tabbed browsen zijn dat er altijd veel te veel :P ) waar ik mee bezig was. Zeer irritant.
Probeer de extensie Session Saver eens. Die kan je hele riedel tabs herstallen na een crash (en als je wil ook gewoon nadat je FX zelf afgesloten hebt). Dit scheelt mij in ieder egval veel irritatie als ik weer eens zo stom ben op de "print"-link van locatienet te klikken ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZEN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2021

ZEN

huh? wat doe ik hier?

klein beetje info over firefox 1.0 release

http://www.maqx.com/index.php?p=9
Firefox has incorporated the “Find” dialog into the the main browser window rather than having a little popup come up. Not only can you do the typical find previous and next within a page, but you can quickly highlight found instances.

Popup blocking has also improved. Instead of just placing a small “!” at the bottom of the screen, you now get a more noticable, yet non intrusive, dialog at the top of the page. This is great for people new to the feature who may never notice the “!” and just assume that the website is broken if they miss a requested or expected popup.

Firefox now also detects RSS feeds and displays an orange “RSS” icon at the bottom of the browser. Right now clicking it shows the feeds and gives you the option of bookmarking them. Hopefully in the future that functionality will improve even more to have some of the features that the upcoming version of Safari will have.

Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik kwam hier een drietal URL's tegen naar bètaversies van de nieuwe lay-out van de Mozilla.org-pagina's.
[list]• Products
Firefox
ThunderbirdIk vind ze er mooier uitzien dan de huidige lay-out :) . Het is meer in stijl met de pagina's van Mozilla Europe :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Ze zijn van plan om de Javascript Console en View Source te verplaatsen naar de Developer Tools. Bij het installeren van Firefox zijn de Developer Tools standaard niet aangevinkt.
Bron: http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/006246.html

Javascript Console kan ik nog enigszins begrijpen maar View Source?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
TaXaN schreef op 21 augustus 2004 @ 11:43:
Ze zijn van plan om de Javascript Console en View Source te verplaatsen naar de Developer Tools. Bij het installeren van Firefox zijn de Developer Tools standaard niet aangevinkt.
Bron: http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/006246.html

Javascript Console kan ik nog enigszins begrijpen maar View Source?
Van die view source snap ik ook echt niet. Veel mensen gebruiken het, zelfs IE heeft het. Dit gaat veel frustaties en vragen opleveren bij veel mensen.
Veel mensen willen wel snel de source van een pagina bekijken en dan halen ze het niet in hun hoofd eerst op Custum tijdens de installatie te klikken.

En als ze het echt zo willen doen (ondanks het grote verzet, zie reacties in asa's post en http://robert.accettura.com/archives/000465.shtml) dat moeten ze iig tijdens de installatie duidelijk maken wat Custum inhoud en wat je daarmee extra kunt selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
Het installeren van dat Talkback ding is trouwens optioneel, je kunt het gewoon uitvinken bij installatie als je even iets beter opgelet had i.p.v. zo snel mogelijk 'Next' te klikken ;)

Op een gegeven moment kom je tijdens installatie een lijstje met 3 componenten tegen: de browser zelf, talkback en developer addons. Alleen die laatste staat by default uit.

Anyway, wat het doet is inmiddels al duidelijk: een crash report opsturen naar de Mozilla devvers, zodat ze kunnen zien op welke URL de browser crashte, een stacktrace waaraan de programmeurs kunnen zien waar het precies mis ging, en vast nog een paar dingen (misschien een lijstje van de geinstalleerde plugins?) die voor hun makkelijk zijn om het probleem op te sporen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag graag werken met FF 9.3 echter het niet opdezelfde plek terugkeren in Fora na een back aktie, vind ik nogal vervelend.
Gezien de meerdere meldingen hierover, lijkt dit nog niet opgelost te zijn met versie 1.0

Is hiet inmiddels een extensie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij mij springt FF (9.3) wel netjes terug naar de plaats waar ik gebleven was.
Vreemd :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Dat terugspringen heeft per pagina te maken. Op de meeste pagina's doet hij het goed, maar op de tweakers pricewatch bijvoorbeeld niet. Ook op ebay ging het verkeerd, maar met FF 1.0 moet dat geen problemen meer opleveren.
Ik weet dus niet precies wanneer het mis gaat, maar ik denk met de wat complexere javascipt pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Mijn Firefox crasht vrij regelmatig, iedere dag wel eens een keer. Maar ik heb het idee dat dat komt doordat ik veel sites met Java(script) / DHTML en Flash bekijk.
Daarnet ook weer..

Opzich niet zo erg, maar wat ik wel irritant vindt is dat hij iedere keer mijn hele cache (temp. internet files) wegpleurt :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
-ScuL- schreef op 21 augustus 2004 @ 16:08:
Mijn Firefox crasht vrij regelmatig, iedere dag wel eens een keer. Maar ik heb het idee dat dat komt doordat ik veel sites met Java(script) / DHTML en Flash bekijk.
Daarnet ook weer..

Opzich niet zo erg, maar wat ik wel irritant vindt is dat hij iedere keer mijn hele cache (temp. internet files) wegpleurt :{
Welke sites gebeurt dit en welke versie van Firefox gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
kan vanalles zijn; ik zal een voorbeeld onthouden als het weer gebeurt.
ik draai 0.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Zpottr schreef op 20 augustus 2004 @ 20:44:
[...]

Probeer de extensie Session Saver eens. Die kan je hele riedel tabs herstallen na een crash (en als je wil ook gewoon nadat je FX zelf afgesloten hebt). Dit scheelt mij in ieder egval veel irritatie als ik weer eens zo stom ben op de "print"-link van locatienet te klikken ;)
Die heb ik net geïnstalleerd en nu staat er permanent een foutmelding onderaan mijn browsescherm:

code:
1
2
3
<menuitem id="sessionsaver-save-menuitem" hidden="true"

-- ^

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 21-08-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik heb nu sinds een week FF0,9,3, en ik moet zeggen dat t veel beter werkt dan IE! Ik had dit al eerder moeten uitproberen.

Toch werken een paar sites niet goed, of gewoon niet bij mij, ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld bij https://www.abnamro.nl/toegang/aanloggen mezelf in te loggen... Als ik dit doe, mn gegevens invoer en op OK klik dan blijft dezelfde pagina staan, de velden leeg, en ik zie dat er achter bij de URL een '#' erbij is gekomen.
Weet iemand welke instellingen ik fout heb staan? Ik heb aan een vriend van me gevraagd die ook FF heeft of hij wel kon inliggen en dat lukte hem gewoon.

k hoop dat ik niet toch een vraag stel die al eerder beantwoord is, ik heb een half uur gezocht maar kon niks vinden, dus mocht t toch al wel beantwoord zijn, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
cazzer22 schreef op 21 augustus 2004 @ 18:41:
Ik heb nu sinds een week FF0,9,3, en ik moet zeggen dat t veel beter werkt dan IE! Ik had dit al eerder moeten uitproberen.
Dat is mooi om te horen B) .
cazzer22 schreef op 21 augustus 2004 @ 18:41:
Toch werken een paar sites niet goed, of gewoon niet bij mij, ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld bij https://www.abnamro.nl/toegang/aanloggen mezelf in te loggen... Als ik dit doe, mn gegevens invoer en op OK klik dan blijft dezelfde pagina staan, de velden leeg, en ik zie dat er achter bij de URL een '#' erbij is gekomen.
Weet iemand welke instellingen ik fout heb staan? Ik heb aan een vriend van me gevraagd die ook FF heeft of hij wel kon inliggen en dat lukte hem gewoon.

k hoop dat ik niet toch een vraag stel die al eerder beantwoord is, ik heb een half uur gezocht maar kon niks vinden, dus mocht t toch al wel beantwoord zijn, mijn excuses.
Sluit al je browservensters eens, ga vervolgens naar die site toe, probeer in te loggen en als dat allemaal weer niet lukt (wat ik verwacht ;) ), ga dan eens naar het menu Tools toe en kies daar voor Javascript Console. Kopieer en plak relevante meldingen eens in een reply op dit topic? Is het overigens niet zo dat deze site, net als de Rabobank-site, een popup wil hebben en dat die geblokkeerd wordt? Dit zou je moeten zien aan een melding in je statusbalk.
-ScuL- schreef op 21 augustus 2004 @ 16:49:
[...]

Die heb ik net geïnstalleerd en nu staat er permanent een foutmelding onderaan mijn browsescherm:

code:
1
2
3
<menuitem id="sessionsaver-save-menuitem" hidden="true"

-- ^
Dan is die extension niet compatibel met Firefox 0.9.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Harm schreef op 21 augustus 2004 @ 19:15:
[...]
Sluit al je browservensters eens, ga vervolgens naar die site toe, probeer in te loggen en als dat allemaal weer niet lukt (wat ik verwacht ;) ), ga dan eens naar het menu Tools toe en kies daar voor Javascript Console. Kopieer en plak relevante meldingen eens in een reply op dit topic? Is het overigens niet zo dat deze site, net als de Rabobank-site, een popup wil hebben en dat die geblokkeerd wordt? Dit zou je moeten zien aan een melding in je statusbalk.
Ik heb het al geprobeert, maar vooruit, je weet t nooit he! Dus nog eens geprobeert.

Deze 2 meldingen vond ik nadat het weer niet lukte:
Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIDOMWindowInternal.focus]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: chrome://browser/content/browser.js :: delayedStartup :: line 374" data: no]
Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIDOMWindowInternal.focus]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: chrome://tabextensions/content/tabextensions.xml :: setFocus :: line 1117" data: no]
Zegt dat iets voor jullie? voor mij niet echt eigenlijk. 8)7

PS, er is niks in de statusbalk, alleen nog het gele hangslotje

[ Voor 6% gewijzigd door cazzer22 op 21-08-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Ik zat trouwens net nu ik die foutmelding heb gelezen naar de code die erin stond, 0x80004005 , te zoeken. daarbij kwam ik in een ander draadje de afkorting TBE tegen (dat uitgezet moest worden???). Iemand enig idee wat deze afkorting inhoud?
Het lijkt mij een probleem met mijn Java inderdaad...

[ Voor 7% gewijzigd door cazzer22 op 21-08-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
In die twee melding komt Tab Extensions voor. Dat zal ongetwijfeld een extension zijn, zet die eens op inactief of verwijder hem en probeer dan weer eens in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Harm schreef op 21 augustus 2004 @ 19:15:
Dan is die extension niet compatibel met Firefox 0.9.3.
.. hoe de-installeer ik hem dan weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

-ScuL- schreef op 21 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

.. hoe de-installeer ik hem dan weer :?
Tools > Extension, rechtermuisknop op de extension, Uninstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Harm schreef op 21 augustus 2004 @ 20:31:
In die twee melding komt Tab Extensions voor. Dat zal ongetwijfeld een extension zijn, zet die eens op inactief of verwijder hem en probeer dan weer eens in te loggen?
Bingo! Hmm klote... Want die extensie was best handig. Is er een alternatief voor denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
DizzyWeb schreef op 21 augustus 2004 @ 20:38:
[...]

Tools > Extension, rechtermuisknop op de extension, Uninstall.
Daar staat hij niet tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
cazzer22 schreef op 21 augustus 2004 @ 20:42:
[...]

Bingo! Hmm klote... Want die extensie was best handig. Is er een alternatief voor denk je?
Wat vind je vooral handig aan TBE. Ik gebruik het al een hele tijd niet meer (ong een half jaar) en zonder werkt het ook perfect.

Gebruik TBP voor het openen van externe link in een nieuw venster
MiniT voor het slepen van Tabs en
Session Saver voor het hervatten van sessies.

Zie voor meer info dit topic op MozillaZine
-ScuL- schreef op 21 augustus 2004 @ 20:57:
[...]

Daar staat hij niet tussen..
Waar vandaan heb je hem geïnstalleerd? Ik verwacht dat dit een versie van Session Saver is dit nog voor FF 0.8 gemaakt is. Installeer Show Old extensions en probeer de extensie uit te schakelen (verwijderen kan alleen door files te wijzigen/verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Gert-Paul schreef op 21 augustus 2004 @ 21:22:
[...]

Wat vind je vooral handig aan TBE. Ik gebruik het al een hele tijd niet meer (ong een half jaar) en zonder werkt het ook perfect.

Gebruik TBP voor het openen van externe link in een nieuw venster
MiniT voor het slepen van Tabs en
Session Saver voor het hervatten van sessies.

Zie voor meer info dit topic op MozillaZine
Ah merci, sorry ik blijf nog een newbe8)7 , ik wist dus nog niet dat die ook zo bestonden! Nogmaals bedankt :)

*gaat installeren*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Hebben meerdere mensen het probleem dat er bepaalde firefox tabs wegvallen uit je taakbalk? Ik bedoel daarmee dat er nog wel een Firefox scherm open is maar deze dus niet in de taakbalk staat. Als ik met alt-tab naar het firefox icoontje ga dan kan ik wel dat venster weer tevoorschijn toveren.

Is dat een bug of een feature :?

/edit ter illustratie van het bovenstaande:

Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/5056/voorbeeld.th.png

Duidelijk zichtbaar is dat er 2 vensters open zijn van Firefox. Alleen in de taakbalk staat er maar 1.

:?

[ Voor 31% gewijzigd door MAZZA op 21-08-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Gert-Paul schreef op 21 augustus 2004 @ 21:22:
Waar vandaan heb je hem geïnstalleerd? Ik verwacht dat dit een versie van Session Saver is dit nog voor FF 0.8 gemaakt is. Installeer Show Old extensions en probeer de extensie uit te schakelen (verwijderen kan alleen door files te wijzigen/verwijderen)
Vanuit deze post:
Zpottr schreef op 20 augustus 2004 @ 20:44:
[...]

Met die show-old extensions zie ik hem er wel tussen staan, maar ik krijg hem er niet uit :{

[ Voor 6% gewijzigd door ScuL op 21-08-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
cazzer22 schreef op 21 augustus 2004 @ 21:27:
[...]

Ah merci, sorry ik blijf nog een newbe8)7 , ik wist dus nog niet dat die ook zo bestonden! Nogmaals bedankt :)
We zijn allemaal newbies geweest ;) . Ken je trouwens de update-site van Mozilla als, daar kun je enkele tientallen extensies en themes vinden :) .
-ScuL- schreef op 21 augustus 2004 @ 22:42:
[...]

Vanuit deze post:

[...]
En dat toont maar weer eens aan dat je geen andere sites moet gebruiken dan update.mozilla.org om je extensies vandaan te halen. Daarmee wordt namelijk voorkomen dat je incompatibel extensions installeert.
Ik ken het hele probleem niet eigenlijk en ik kan het je ook niet zo 1-2-3 nadoen in verband met wat extensies die het mij beletten om een tweede Fx-venster te openen omdat ik er dan tabs bijkrijg :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Harm schreef op 21 augustus 2004 @ 22:58:
We zijn allemaal newbies geweest ;) . Ken je trouwens de update-site van Mozilla als, daar kun je enkele tientallen extensies en themes vinden :) .
Dat is waar ja ;)

Ik kwam die link inderdaad gisteren weer tegen toen ik in het extensies menu zat, en er naartoe gegaan. Hij zag er alleen heel anders uit dan vorige week, vraag me af wat ik dan toen anders deed, ik denk dat het ook niet de mozilla.org wesite was eigenlijk... raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
MAZZA schreef op 21 augustus 2004 @ 21:34:
Hebben meerdere mensen het probleem dat er bepaalde firefox tabs wegvallen uit je taakbalk? Ik bedoel daarmee dat er nog wel een Firefox scherm open is maar deze dus niet in de taakbalk staat. Als ik met alt-tab naar het firefox icoontje ga dan kan ik wel dat venster weer tevoorschijn toveren.

Is dat een bug of een feature :?

/edit ter illustratie van het bovenstaande:

[afbeelding]

Duidelijk zichtbaar is dat er 2 vensters open zijn van Firefox. Alleen in de taakbalk staat er maar 1.

:?
Het zal in jouw geval wel een bug zijn, want ik heb hier nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Laatst online: 18-07-2024
Sinds een week ben ik ook helemaal over naar FF 0.8 en er zeer tevreden over maar ik heb een probleempje met het openen van links. Ik heb deel III al helemaal doorgepit en nog geen oplossing hiervoor gelezen. Links vanuit bv mail worden geopend met IE en uiteraard wil ik niets meer met IE te maken hebben. Waar kan ik eea aanpassen zodat alle links met FF wordt geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
-ScuL- schreef op 21 augustus 2004 @ 22:42:
Met die show-old extensions zie ik hem er wel tussen staan, maar ik krijg hem er niet uit :{
Je kunt hem alleen uitschakelen (disabelen), niet verwijderen. Als je hem disabled moet je probleem over zijn. Volgensmij kun je hem nog verwijderen op de manier waarop je dat ook moest doen in FF 0.8 (in bestanden duiken). Opzich is dat niet nodig, uitschakelenl lijkt me voldoende om die melding weg te halen.
poppyzbrite schreef op 22 augustus 2004 @ 17:11:
Sinds een week ben ik ook helemaal over naar FF 0.8 en er zeer tevreden over maar ik heb een probleempje met het openen van links. Ik heb deel III al helemaal doorgepit en nog geen oplossing hiervoor gelezen. Links vanuit bv mail worden geopend met IE en uiteraard wil ik niets meer met IE te maken hebben. Waar kan ik eea aanpassen zodat alle links met FF wordt geopend?
Volgensmij ligt dat dan vaak aan het 'Hypertext-overdrachtsprotocol (met privacy). Ga naar de mapopties van Windows (via conf scherm of via extra in de verkenner) en zorg dat de open actie daarvan Firefox is. Ik verwacht dat het dan wel goed moet gaan. Waarom gebruik je trouwens FF 0.8, is dat de NL versie die je gebruikt. Anders zie ik nl geen reden om nog 0.8 te houden aangezien 0.9 al een tijd beschikbaar is. En binnen heel korte tijd ook 0.10 (FF 1.0 PR) beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Laatst online: 18-07-2024
Volgensmij ligt dat dan vaak aan het 'Hypertext-overdrachtsprotocol (met privacy). Ga naar de mapopties van Windows (via conf scherm of via extra in de verkenner) en zorg dat de open actie daarvan Firefox is. Ik verwacht dat het dan wel goed moet gaan. Waarom gebruik je trouwens FF 0.8, is dat de NL versie die je gebruikt. Anders zie ik nl geen reden om nog 0.8 te houden aangezien 0.9 al een tijd beschikbaar is. En binnen heel korte tijd ook 0.10 (FF 1.0 PR) beschikbaar komt.
Dat is idd de oplossing :)
Ik gebruik FF0.8 omdat dat idd de NL-versie is. Hopelijk verschijn 1.0 ook snel in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Mensen, werken bij jullie de links op deze site in FF?
https://www.london.nl/LondonQuotation/MaintainApplication

Klik hier bijv. Personenautoverzekering aan en bij mij gebeurt er dan niks.

Ik heb al de pop-up blocker disabled, tabbed browsing disabled en aangezet dat de site geen permissies heeft wbt Javascript :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 10-09 10:44
DeMoN schreef op 23 augustus 2004 @ 09:21:
Mensen, werken bij jullie de links op deze site in FF?
https://www.london.nl/LondonQuotation/MaintainApplication

Klik hier bijv. Personenautoverzekering aan en bij mij gebeurt er dan niks.

Ik heb al de pop-up blocker disabled, tabbed browsing disabled en aangezet dat de site geen permissies heeft wbt Javascript :)
Werkt hier ook niet.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040819 Firefox/0.9.1+

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Bij mij gebeurt er ook niks.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
hebben jullie ook dat firefox vastloopt/niet reageert bij http://www.f1competitie.nl/ :?

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Crusader schreef op 23 augustus 2004 @ 09:35:
Bij mij gebeurt er ook niks.
Zaagmans schreef op 23 augustus 2004 @ 09:30:
[...]

Werkt hier ook niet.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040819 Firefox/0.9.1+
Ok, thx... dat wordt ff die mensen mailen ;)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben...

Ik ben nogal gek van foto's, als ik nou in het Fotografie gedeelte een topic openen waar veel foto's in zitten, zoals deze dan gaat mijn Firefox crashen....

Eerst valt de 'layout' weg:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39619/thumb.jpg

En daarna crashed de boel gewoon dom weg.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
yonexfreak schreef op 23 augustus 2004 @ 10:02:
hebben jullie ook dat firefox vastloopt/niet reageert bij http://www.f1competitie.nl/ :?
Euh nee. Ik heb alleen geen login dus ik weet niet hoe het gaat nadat ik ev. aangemeld zou zijn. Maar de site en forum gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:26
DJTimo schreef op 23 augustus 2004 @ 10:08:
[...]

Euh nee. Ik heb alleen geen login dus ik weet niet hoe het gaat nadat ik ev. aangemeld zou zijn. Maar de site en forum gaan prima.
hmm bedankt...zit er toch iets fout bij mij :)
bij mij loopt ie al vast gewoon op hoofdpagina en dan heb ik nog geeneens link ofzo aangeklikt..

maargoed probleem ligt bij mij en niet bij Firefox..das mooi :Y)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
xingrs schreef op 23 augustus 2004 @ 10:08:
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben...

Ik ben nogal gek van foto's, als ik nou in het Fotografie gedeelte een topic openen waar veel foto's in zitten, zoals deze dan gaat mijn Firefox crashen....

Eerst valt de 'layout' weg:
[afbeelding]

En daarna crashed de boel gewoon dom weg.

Iemand een idee?
Ik heb er geen probleem mee. Ik mijn posts per pagina dan wel op 200 ingesteld en veel foto's zijn niet meer beschikbaar, maar toch.

Gebruik je gewoon een officiële 0.9.x versie?

Met Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040822 Firefox/0.9.1+ dus geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

Padvinder

doet z&#039;n best

Meer mensen last dat Firefox crashed op Flabber.nl?

Heel vreemd, het gebeurt namelijk niet altijd. Ik krijg af en toe de melding "Firefox has generated errors and will be closed. An error log is being created." (Ofzo)

Nu een n00b vraagje: waar de hell staat dat error log dan? Ik heb m'n harddisk helemaal afgezocht, maar ik kan geen bestand vinden :?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2

[ Voor 3% gewijzigd door Padvinder op 23-08-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Padvinder schreef op 23 augustus 2004 @ 13:26:

Heel vreemd, het gebeurt namelijk niet altijd. Ik krijg af en toe de melding "Firefox has generated errors and will be closed. An error log is being created." (Ofzo)

Nu een n00b vraagje: waar de hell staat dat error log dan? Ik heb m'n harddisk helemaal afgezocht, maar ik kan geen bestand vinden :?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2
Crashed niet op die URL met Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040822 Firefox/0.9.1+.

En over die error logs..

Echte error logs kun je volgensmij bekijken in %ApplicationData%\Talkback.

Verder vind je in de map components van je Firefox map in Program Files een programma met de naam talkback.exe. Daarmee kun je ook korte ifo van je crashes bekijken (maar volgensmij niet een heel error log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Gert-Paul schreef op 23 augustus 2004 @ 14:08:
[...]

Crashed niet op die URL met Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040822 Firefox/0.9.1+.

En over die error logs..

Echte error logs kun je volgensmij bekijken in %ApplicationData%\Talkback.

Verder vind je in de map components van je Firefox map in Program Files een programma met de naam talkback.exe. Daarmee kun je ook korte ifo van je crashes bekijken (maar volgensmij niet een heel error log.
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/5479/error.png
Die error krijg ik dus.

En er staan geen logs in Talkback. Ook niet nadat ik 'm aanzette en hij weer crashte op flabber.nl

Die errormelding is ook een melding van windows, niet van FF...

Iemand een idee? Ik gok namelijk dat de crash-reden in dat log te vinden is... dan kan ik wat specifieker zoeken :P

edit:
BTW: het is mogelijk dat ie bij jou niet meteen crashed op de link, aangezien ie dat bij mij ook niet altijd doet... zo kon ik 'm net nog prima openen :?

edit:
Log gevonden in C:\Documents and Settings\All Users\Documents\DrWatson

Maar ik kan er niet echt iets uit halen...
http://www.vanderbol.demon.nl/gotupload/drwatsonlog.txt voor de geïnteresseerden :P

[ Voor 19% gewijzigd door Padvinder op 23-08-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
DeMoN schreef op 23 augustus 2004 @ 10:04:
[...]

[...]

Stuur dan even de meldingen uit je Javascript Console mee :) . Daar hebben ze mogelijk nog wat aan. Het is namelijk gewoon fout gebruikte Javascript en dat is meestal niet heel erg moeilijk om te fixen als je weet wat er verkeerd gaat.
Padvinder schreef op 23 augustus 2004 @ 13:26:
Nee, werkt prima.
Padvinder schreef op 23 augustus 2004 @ 14:22:
edit:
Log gevonden in C:\Documents and Settings\All Users\Documents\DrWatson

Maar ik kan er niet echt iets uit halen...
http://www.vanderbol.demon.nl/gotupload/drwatsonlog.txt voor de geïnteresseerden :P
Er staat wat in over JPEG. Heb je vaker problemen met JPEG-afbeeldingen op sites dat je browser dan crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Nooit, werkt altijd prima. Flabber is echt de enige website waarbij ik deze melding krijg...

[ Voor 2% gewijzigd door Padvinder op 23-08-2004 18:17 . Reden: interpunctie leest altijd prettig :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

DeMoN schreef op 23 augustus 2004 @ 10:04:
[...]

[...]

Ok hier is mijn volgende stap die ik heb genomen wbt het probleem dat die London site niet werkt:
http://www.promozilla.nl/blacklist/details.y?id=413

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
DeMoN schreef op 23 augustus 2004 @ 18:34:
[...]

Ok hier is mijn volgende stap die ik heb genomen wbt het probleem dat die London site niet werkt:
http://www.promozilla.nl/blacklist/details.y?id=413

;)
LOL, deze site doet het niet bij mij :P . Ik gebruik Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040823 Firefox/0.9.1+ en ik accepteer geen cookies, alleen voor bekende sites waarvan ik weet dat cookies nut hebben accepteer ik ze en daar is deze site er geen van. Sites die zonder cookies niet werken, hebben pech bij mij. Dit levert mij de volgende URL en foutmelding op:
http://www.promozilla.nl/blacklist/nocookies.y

Error response

404 = Nothing matches the given URI.

Server message: Not Found.

Snakelets/1.33cvs Python/2.3.2
If the problem remains, please contact webmaster @ this domain.
Geen idee of het jouw site is, maar hij doet het dus niet :P .

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 23-08-2004 18:48 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 23 augustus 2004 @ 18:47:
[...]

LOL, deze site doet het niet bij mij :P . Ik gebruik Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040823 Firefox/0.9.1+ en ik accepteer geen cookies, alleen voor bekende sites waarvan ik weet dat cookies nut hebben accepteer ik ze en daar is deze site er geen van. Sites die zonder cookies niet werken, hebben pech bij mij. Dit levert mij de volgende URL en foutmelding op:
[...]
Geen idee of het jouw site is, maar hij doet het dus niet :P .
ProMozilla is een initiatief om sites beter werkend te krijgen in alle gebruikt en die gebruikt DeMoN dus om te documenteren dat deze site niet werkt in Firefox en wat wat voor actie hij (of anderen) allemaal richting die site heeft ondernomen.

Ik heb het net ook eventjes getest en als ik alle cookies uitzet dan krijg ik een nette melding dat ik cookies aan moet zetten, ivm sessie id's (dus niet zoiets raars als jij krijgt). Normaal heb ik trouwens ingesteld dat alle cookies verwijderd worden als ik de browser afsluit, behalve sites waarvan ik wil dat ze informatie vasthouden (inloggegevens etc.) En dat vind ik goed werken, dan heb ik privacy en werken alle sites nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Op zich niet een verkeerd programma firefox, toch heeft het ook zo zijn nadelen vind ik.

1) animated gif files worden niet afgespeeld bij mij in firefox (ik heb trouwens de nieuwste engelstalige versie)
2) somige links werken niet in firefox terwijl ze wel in IE werken
3) bepaalde links worden geblokkeerd (bijv bij het downloaden van mp3 waarbij netpumper of de netpumper plugin nodig is).
4) de ad blocker werkt niet altijd even goed. Soms dan block je iets, maar als je dan bijv een formulier moet invullen op diezelfde pagina, dan bij elke toets die je indrukt zie je nog even snel de advertentie knipperen.

Zo zijn er gewon een aantal dingen die niet echt lekker werken in firefox. Ik gebruik nu firefox omdat ik in IE geen bestanden meer kan opslaan als *.gif files. Maar ondanks alles heeft firefox ook zeker wel zijn goede kanten. En is het een goede en snelle browser.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:47:
Op zich niet een verkeerd programma firefox, toch heeft het ook zo zijn nadelen vind ik.
1) animated gif files worden niet afgespeeld bij mij in firefox (ik heb trouwens de nieuwste engelstalige versie)
Daar heb ik geen last van. Alle animated gifs die ik gezien heb werken gewoon,
Heb je een voorbeeld? Normale link werken bij mij altijd, heb je het misschien over javascript link die IE-only script afhandelen?
3) bepaalde links worden geblokkeerd (bijv bij het downloaden van mp3 waarbij netpumper of de netpumper plugin nodig is).
Ik heb nooit gehad dat links geblokkeerd werden. Gaat het hier toevallig ook om javascript links, kun je dus een voorbeeld posten?
4) de ad blocker werkt niet altijd even goed. Soms dan block je iets, maar als je dan bijv een formulier moet invullen op diezelfde pagina, dan bij elke toets die je indrukt zie je nog even snel de advertentie knipperen.
Bedoel je de imaga blocker die standaard ingebouwd zit en waarmee je alleen servers kunt instellen of de extensie AdBlock waarmee veel meer mogelijk is. Het kan zijn dat die niet goed werkt, maar ik heb er geen ervaring mee. Ik gebruik wat code in UserContent.css (zie startpost) die ook veel banner blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij worden animated gifs wel afgespeeld. Dus het licht echt aan jouw exemplaar van FireFox en niet aan Firefox in het algemeen.
Misschien worden sommige links door de pop-up blocker van Firefox geblokt. In dat geval zie je helemaal links onder een knipperend geel-rood uitroep teken. Dubbel klik op die uitroep teken en selecteer die site op het menu en klik dan op unblock site. Als je weer op de zelfde link drukt, dan moet de link als het goed is gewoon werken.
Dat zijn van die plugins waar je gewoon IE nodig hebt. Kan firefox niets aan doen.
Dat ligt gewoon aan de extensie zelf en volgens mij niet aan firefox. Eerlijk gezegd gebruik ik adblock 0.5.2+ en heb zoiets nog niet meegemaakt. Weet je zeker dat je bij prefences remove ads hebt aangevinkt i.p.v hide ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Ik wil ook niet firefox echt de schuld geven, maar het zijn gewoon puntjes die in mijn ogen niet altijd even lekker lopen in firefox. Wat betreft de ad remover, hij staat idd op remove adds ingesteld dus dat kan het niet zijn.

En die animated gif ik weet niet waarom hij hem bij mij niet wil laten zien. Binnenkort ga ik toch de comp weer formatteren en daarna zal ik firefox is schoon installeren, kijken of bepaalde problemen dan over zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Naja... ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7) Gecko/20040803 Firefox/0.9.3

En nu doet Flabber.nl weer normaal... althans, daar lijkt het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Een opmerking over de plugin: permit cookies. Ik gebruik die plugin dus. Ik heb cookies in Firefox uit staan en met de plugin kan ik per site eventueel cookies toestaan. Niet alle sites werken daar echter mee. De problemen met de vodafone site om in te loggen (zie eerder in dit draadje) kwamen door mijn gebruik van de plugin. Ik had cookies van my.vodafone.nl toegestaan maar dat is niet genoeg. Pas toen ik cookies weer aan had gezet werd duidelijk dat ook een cookie op login.vodafone.nl wordt weggeschreven. Die site is niet zichtbaar tijdens het surfen. Nadat ik die had toegevoegd aan de "allowed" list werkt de site prima. Wie weet gebruiken anderen de plugin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Ik vindt zowel Firefox als Thunderbird geweldig en ga nooit meer terug naar IE en Outlook _/-\o_ Mozilla _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hihi ik heb dat ook. :)
Ik gebruik Firefox sinds 0.7 en Thunderbird sinds 0.4 en als ik nu achter IE of OE zit, erger ik me gewoon aan zoveel dingetjes, die me vroeger niet eens opvielen! :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik kwam nog iets leuks tegen dat wel de moeite van het posten waard is.

om tekst te zoeken in een pagina (oftewel: find in this page):

Type / en daarna het woord dat je zoekt op de pagina, Ctrl+G voor de volgende.
Type je a/ dan kun je specifiek naar links zoeken met woord dat je zoekt erin.

gewoon los typen op je scherm. erg handige feature! _/-\o_

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Pretorian_ schreef op 25 augustus 2004 @ 12:17:
ik kwam nog iets leuks tegen dat wel de moeite van het posten waard is.

om tekst te zoeken in een pagina (oftewel: find in this page):

Type / en daarna het woord dat je zoekt op de pagina, Ctrl+G voor de volgende.
Type je a/ dan kun je specifiek naar links zoeken met woord dat je zoekt erin.

gewoon los typen op je scherm. erg handige feature! _/-\o_
Ik vind Find as you type (zo wordt dit officieel genoemd) ook erg handig. Alleen volgensmij is de code om alleen links te zoeken ' ipv a/ (zoals jij noemt). In mijn nightlly build met de niieuwe zoekbalk werkt a/ in ieder geval niet.
Standaard in 0.9.x staat zoeken op links ingeschakeld via het blad Geavanceerd in je Opties kun je ook instellen dat er standaard gelijk op alle tekst gezocht moet worden.
Met de nightlys werken alleen / en ' en moet je in de opties aangeven dat je Find as you type wilt inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04 16:18
Laat maar, werkt al! :>

[ Voor 82% gewijzigd door Viper2k1 op 25-08-2004 19:31 ]

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben sinds vandaag een beetje aan het kijken of het gunstig voor mij is om over te stappen van Opera naar Firefox (beginnen verdomme steeds meer sites te komen die niet goed in Opera werken, zoals de nieuwe/aangepaste NS site) en ik vind het erg fijn dat ik bijna alle functionaliteit terug kan vinden van Opera in de Extensions van Firefox. Alleen zit ik nog met een irritant probleem en nog een vraagje. Ik heb SessionSaver (bewaard de pagina's als je de browser afsluit en opent diezelfde pagina's weer als je de browser weer opent) dit werkt opzich prima, maar als ik een URL open vanuit bijvoorbeeld MSN, dan zijn die pagina's ineens weg... Ik zou graag willen dat het gewoon in een extra tabblad ernaast wordt geopend, wat Opera ook altijd doet. Kan dit en hoe doe ik dit?
En dan de tweede; Bij Opera heb ik links in beeld een lijst staan met al mn bookmarks, met welke plugin kan ik dat ook in Firefox krijgen? Want ik gebruik dat ding vrijwel altijd, en dan is zo'n dropdown menu niet echt heel handig...

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

sOidivUs schreef op 25 augustus 2004 @ 22:50:
En dan de tweede; Bij Opera heb ik links in beeld een lijst staan met al mn bookmarks, met welke plugin kan ik dat ook in Firefox krijgen? Want ik gebruik dat ding vrijwel altijd, en dan is zo'n dropdown menu niet echt heel handig...
Doe is [ctrl]-[b] :)

[ Voor 86% gewijzigd door Zpottr op 25-08-2004 23:00 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dankje :>
Ik bedoelde trouwens met die links openen in een nieuw tabblad, dat die 'externe' link ze overruled als firefox uit staat, anders werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
sOidivUs schreef op 25 augustus 2004 @ 22:50:
Ik zou graag willen dat het gewoon in een extra tabblad ernaast wordt geopend, wat Opera ook altijd doet. Kan dit en hoe doe ik dit?
Single Window-extension.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

sOidivUs schreef op 25 augustus 2004 @ 22:59:
[...]

Dankje :>
Ik bedoelde trouwens met die links openen in een nieuw tabblad, dat die 'externe' link ze overruled als firefox uit staat, anders werkt het wel...
Ik zou graag willen dat het gewoon in een extra tabblad ernaast wordt geopend, wat Opera ook altijd doet. Kan dit en hoe doe ik dit?
Dus jij wil bv. de browser afsluiten met
[ Site 1 | Site 2 | Site 3 ]
en dan als je in MSN op een link klikt, het volgende krijgen?
[ Site 1 | Site 2 | Site 3 | MSN site ]
Dit kan SessionSaver niet volgens mij, maar hij bewaart wel de tabset van de laatste keer afsluiten onder de naam "default". Dus zo kun je site 1, 2 en 3 weer terugroepen als je de MSN-site bekeken hebt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm... De combinatie van dat SingleWindow en SessionSaver schijnt tot nu toe te werken :) Al werkt dat SessionSaver nog niet altijd even goed :S

(hij werkt dus ook als ik hem afgesloten heb :))

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Ben ik de enige die om de haverklap een Applet bandwidth loaded statusmelding (linksonder in de status-balk) krijgt en vervolgens een dode Firefox heeft? Hij reageert dan nog wel op menu's enzo maar het internet-verkeer stopt volledig.

Ik kan 'm dan nog wel normaal afsluiten, start ik 'm vervolgens opnieuw op dan krijg ik zo'n Netscape feedback-window.

Is nu al op de 2e PC dat ik dit fenomeen heb. (WinXP, Firefox 0.9.3)

• gwystyl
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij kan je met Tabbrowser Preferences ook aangeven dat een tabblad die je opent geopend moet worden in een nieuw tabblad. Dit kan je dan instellen voor bookmarks en voor dingen in de adresbalk en interne en externe links

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 26-08-2004 08:53 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

catchingfire schreef op 26 augustus 2004 @ 07:55:
Ben ik de enige die om de haverklap een Applet bandwidth loaded statusmelding (linksonder in de status-balk) krijgt en vervolgens een dode Firefox heeft? Hij reageert dan nog wel op menu's enzo maar het internet-verkeer stopt volledig.

Ik kan 'm dan nog wel normaal afsluiten, start ik 'm vervolgens opnieuw op dan krijg ik zo'n Netscape feedback-window.

Is nu al op de 2e PC dat ik dit fenomeen heb. (WinXP, Firefox 0.9.3)
Wazig :?

Nee nog nooit gehad vanaf Phoenix 0.1 op Windows en Linux ;) :P
Dit betekent dus dat hij constant een Java applet aan t laden is. Zet voor de grap eens Java uit in FireFox en probeer het nog eens.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Gert-Paul schreef op 23 augustus 2004 @ 11:44:
[...]

Ik heb er geen probleem mee. Ik mijn posts per pagina dan wel op 200 ingesteld en veel foto's zijn niet meer beschikbaar, maar toch.

Gebruik je gewoon een officiële 0.9.x versie?

Met Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040822 Firefox/0.9.1+ dus geen problemen..
Ik had 0.8.x.
Nu ik 0.9.x heb doet ie het prima :)

Thx voor de tip! :Y)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.acronymfinder.com/useragent.asp?acronym=SORGEN

als men met 0.9.3 dez link neemt staat er dan ook bij jullie zo'n leuk verhaaltje dat offline browsers niet toegestaan zijn evenals screen scrapers etc.. Grappig dat ze Mozilla als supported browser stellen...

vaag

And it goes BRAAAAAPP!

• Harm
  • Niet online
Jup. En dat is dus exact de reden waarom je dus geen sites moet bouwen die afhankelijk zijn van dit soort browser sniffing, omdat ze altijd hopeloos achterlopen op de werkelijkheid :/ .

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb sinds vandaag na een verse install maar een firefox 0.9.3 erop gegooid. Nou krijg ik mijn tabs niet meer zoals ze waren. Als ik een nieuwe tab open met een link focust hij meteen daarop. Ik wilde dat hij gewoon bij de huidige tab blijft.

Ook kan ik geen bookmarks meer in mijn bookmark bar slepen(vanuit een tab). Ik kan ze wel bookmarken (Bookmarks -> add bookmark here) en vanuit daar erin slepen.

Ik heb de volgende extensions geinstalleerd:

Tabbrowser preferences (kreeg je daar eerst niet zon heel uitgebreid menu voor??)
Add bookmark here

Never mind, extensions uninstalled en opnieuw geinstalleerd, en voila :)

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 26-08-2004 18:12 ]

• Reefer
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

TabBrowser Extensions moet je hebben, maar die is niet meer te vinden op update.mozilla.org omdat ze geloof ik vonden dat TBE te log/groot werd en je de functionaliteit van deze extension kunt nabouwen met een aantal andere extensions.

Maar ik hou het bij TBE

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ROFLASTC schreef op 26 augustus 2004 @ 14:40:
http://www.acronymfinder.com/useragent.asp?acronym=SORGEN
als men met 0.9.3 dez link neemt staat er dan ook bij jullie zo'n leuk verhaaltje dat offline browsers niet toegestaan zijn evenals screen scrapers etc.. Grappig dat ze Mozilla als supported browser stellen...
Nee hoor, dat is helemaal niet vaag; je link voert namelijk ook IE direct naar de foutpagina toe ;) Klik in IE.
Als ik gewoon vanaf de acronymfinder frontpage (met aviary branch Fx van een week geleden) een acroniem opzoek is er niets aan de hand.

Zoef

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reefer schreef op 26 augustus 2004 @ 18:12:
TabBrowser Extensions moet je hebben, maar die is niet meer te vinden op update.mozilla.org omdat ze geloof ik vonden dat TBE te log/groot werd en je de functionaliteit van deze extension kunt nabouwen met een aantal andere extensions.

Maar ik hou het bij TBE
Het probleem is niet dat TBE te groot is, is wel een probleem imo maar niet voor de vermelding op update.mozilla.org. Maar dat deze extensie voor extra problemen kan zorgen. Ik zie vaak problemen en na het uitschakelen van TBE zijn de problemen dan vaak over. Je moet dus sowieso altijd de laatste versie hebben en ook daar kan nog wel eens iets mis mee zijn. Dit zorgt ervoor dat de extensie eerst afgeraden werd door de developers.
Ik heb eens ergens gehoord dat het nu beter was, maar ook de laatste tijd zijn er nog wel eens probleempjes...

Verder vind ik teveel opties, ik zelf gebruikte maar een héél klein deel daarvan.

* Unverter gebruikt nu TBP in combinatie met MiniT, werkt perfect :D

Verwijderd

hoi
ik ben na dit topic ook maar eens FF gaan downloaden .
in eerste instantie ben ik er tevreden over .
nu hoor ik iedereen over tab browsing ,is het bij jullie zo dat als je op een link klik dat hij de link in het zelfde venster open of start hij een nieuw venster
ik vraag dit omdat hij dat wel bij mij doet ,de eniger manier dat ik kan tabbrowsen is dat ik naar file ga en open new tab..
heeft dit temaken met een of ander instelling .. 8)7

vriendelijk dank alvast :) _/-\o_ _/-\o_

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:22:
hoi
ik ben na dit topic ook maar eens FF gaan downloaden .
in eerste instantie ben ik er tevreden over .
nu hoor ik iedereen over tab browsing ,is het bij jullie zo dat als je op een link klik dat hij de link in het zelfde venster open of start hij een nieuw venster
ik vraag dit omdat hij dat wel bij mij doet ,de eniger manier dat ik kan tabbrowsen is dat ik naar file ga en open new tab..
heeft dit temaken met een of ander instelling .. 8)7

vriendelijk dank alvast :) _/-\o_ _/-\o_
Klikken met je scrollwiel werkt ook. Is verrekte handig als je snel veel links wilt openen.

Ik gebruik overigens ook pas een maandje Firefox ongeveer en het bevalt me prima. Ik gebruik IE alleen nog maar als het moet.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:22:
Experimenteer eens met
• middel-klik op een link
• [ctrl]-klik op een link
en eventueel de tabbed browsing gerelateerde extensies die je via
Tools -> Extensions -> Get more extensions
kunt vinden.

Zoef

Verwijderd

dankje voor de snelle reply
dit werkt tot nu toe :9 super:)
nou ik gaat even wat verder surfen om te testen :)

• sOid
  • Niet online
Zpottr schreef op 26 augustus 2004 @ 23:33:
[...]

Experimenteer eens met
• middel-klik op een link
• [ctrl]-klik op een link
en eventueel de tabbed browsing gerelateerde extensies die je via
Tools -> Extensions -> Get more extensions
kunt vinden.
Of als je mouse gestures hebt, rechtermuisknop op de link, vasthouden, stukje naar beneden trekken en loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden, ik heb een Logitech mx500, en normaal open ik pagina's in een nieuwe tab door met me scrollknop op een link te drukken, maar nu werkt dat niet meer sinds ik de logitech drivers heb geinstalleerd, ik kan in de control panel wel de scrol knop veranderen alleen ik zie tusen de keuze mogelijkheden eigenlijk niks nuttigs om het weer werkend te krijgen, heeft iemand anders hier al een oplssing voor gevonden?

Ohja vergeten, ik gebruik Firefox 0.9.3

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dan heeft je scrollknop niet meer de functie van middelste muisknop. Geef hem die functie weer terug, geen idee hoe dat moet :P , en het zou weer moeten werken. In ieder geval, dit lijkt me het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Is er eigenlijk al een oplossing voor dat new updates available probleem?
Ik heb 0.9.3 maar sinds 0.9 geloof ik krijg ik iedere keer de melding van new updates available en dan geeft hij aan dat firefox 0.9.1. er is terwijl ik al lang en breed 0.9.3. heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik gebruik firefox 0,9.3 en bijna alles werkt zoals het moet.

-Ik weet niet of dit ergens eerder vermeld is.
Ik wou bijna terug gaan naar IE omdat firefox zo traag opstarte(5-10 sec). Maar toen las ik ergens dat wanneer je "about:config" in de adresbalk plakte dat je dan een instelling moest wijzigen. Je moest "browser.turbo.enabled" op "true" zetten.
Nu start ie bij mij lekker binnen 1 seconde.

-Wat ik wel jammer vind is dat ik soms geen links kan openen wanneer een pagina bijv. 99% geladen is. Ik kan alleen links openen wanneer er linksonder in de statusbalk "Done" staat.
Soms surf ik op een pagina waarvan bijv 1 afbeelding het niet doet en dan kan ik geen links openen totdat die afbeelding geladen is, maar ik kan de link wel openen wanneer ik hem via een nieuw venster/tab open door er bijv. met de middelmuisknop op te klikken.

-Veel gifjes zoals smileys e.d. bewegen veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 27 augustus 2004 @ 15:50:
Dan heeft je scrollknop niet meer de functie van middelste muisknop. Geef hem die functie weer terug, geen idee hoe dat moet :P , en het zou weer moeten werken. In ieder geval, dit lijkt me het meest logische.
Bedankt! Dat was de oplossing, dat ik daar zelf niet op was gekomen 8)7
Nouja weet ik dat ook weer voortaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 14:43:
Ik heb ff een vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden, ik heb een Logitech mx500, en normaal open ik pagina's in een nieuwe tab door met me scrollknop op een link te drukken, maar nu werkt dat niet meer sinds ik de logitech drivers heb geinstalleerd, ik kan in de control panel wel de scrol knop veranderen alleen ik zie tusen de keuze mogelijkheden eigenlijk niks nuttigs om het weer werkend te krijgen, heeft iemand anders hier al een oplssing voor gevonden?

Ohja vergeten, ik gebruik Firefox 0.9.3
Scrollbutton als autoscroll dan kun je in firefox lekker nieuwe tabs openen en tabs sluiten enzo.
Echter ik wil die scrollbutton liever de double click functie geven, helaas werkt dan dat gedoe met die tabs niet meer. Zou de extension TBE of TBP hiervoor de oplossing kunnen bieden? Dan kan ik namelijk de andere 2 buttons op mijn MS muis gewoon op de default settings laten staan, kijken hoe of dat bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
ik wou gewwoon even kwijt dat..
ik gebruik FF zinds gisteren alles naar mijn wensen aangepast en het werkt super vooral tabbed browsing :)
ben er super tevreden mee :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort zit ik met het probleem dat zodra ik iets wil opslaan dat firefox de A-drive gaat controleren. Elke keer weer..

foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rijnst/ffnodisk.JPG

Enig idee hoe dit kan verhelpen? Elke keer een diskette in mijn a: drive stoppen begint ook te irriteren (terwijl hij niet op A: gaat saven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Kijk of de default path voor op te slaan niet naar A:\ wijst.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
pastapappie.NET schreef op 27 augustus 2004 @ 23:28:
Kijk of de default path voor op te slaan niet naar A:\ wijst.
Daar dacht ik dus ook aan :P . Ik heb namelijk nog nooit van dit probleem gehoord als het dat daadwerkelijk zou zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben FF 0.9.3 gaan uitproberen. als ik de FF als standaard webbrowser maak dan geeft hij elke keer een foutmelding bij het aanklikken van een link in map favorieten in start menu of een snelkoppeling van url dat op buroblad staat. hij opent sowiezo die pagina wel ondanks deze nepfoutmelding....

stel ik IE in als de standaard webbrowser dan is dat probleem weg met als het verschil dat IE dan die url opent ipv FF ( logisch heh... 8)7 )

dit doet hij bij werkenlijk bij alle urls, beetje irrie dit probleem

Afbeeldingslocatie: http://server5.uploadit.org/files/uploadthat-firefoxerror.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 07:43:
ik ben FF 0.9.3 gaan uitproberen. als ik de FF als standaard webbrowser maak dan geeft hij elke keer een foutmelding bij het aanklikken van een link in map favorieten in start menu of een snelkoppeling van url dat op buroblad staat. hij opent sowiezo die pagina wel ondanks deze nepfoutmelding....

stel ik IE in als de standaard webbrowser dan is dat probleem weg met als het verschil dat IE dan die url opent ipv FF ( logisch heh... 8)7 )

dit doet hij bij werkenlijk bij alle urls, beetje irrie dit probleem

[afbeelding]
Uit de startpost:
Outlook (of ander programma) opent 2 Firefox venster of geeft een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen
Dit is een bug in Firefox om zich goed als default browser in te stellen. Op deze pagina vind je een registry bestand die je problemen oplost!
Dit geld ook voor URL's etc. Dus eventjes dat registry bestand uitvoeren en het probleem moet opgelost zijn.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.