[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.694 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik gebruik Find as you type erg vaak, alleen bijft ie altijd hangen bij de eerste vondst, en heb ik geen idee met welke knop ik naar de volgende ga, iemand een idee?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
ah, mijn dank is groot :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:21

dennisvz

Intentionally left blank

Ik gebruik Firefox al een flinke tijd, maar sinds kort krijg ik af en toe deze foutmelding als ik FF (0.9.3) opstart:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.van.zoerlandt/images/xpcom-dll.png

Ik heb al gekeken of het aan het bestand XPCOM.DLL zou kunnen liggen, maar dit bestand lijkt prima. Ik krijg deze foutmelding ook lang niet altijd, maar zo nu en dan. Ik krijg het ook alleen als ik Firefox opstart, dus niet als ik bijv. een nieuwe tab of een nieuwe FF-venster open, als er al een FF-venster open staat.

Heeft iemand ook ooit deze foutmelding gehad, en weet hoe deze opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 28 augustus 2004 @ 08:37:
[Uit de startpost:

[Dit geld ook voor URL's etc. Dus eventjes dat registry bestand uitvoeren en het probleem moet opgelost zijn.
dat had ik al gelezen maar had zoiets van ik heb geen outlook probleem en straks maakik het erger, misschien een instellinkje. maar je hebt helemaal gelijk, het is helemaal opgelost, zou je dit aan startpost willen toevoegen (wat preciezer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 13:38:
[...]

dat had ik al gelezen maar had zoiets van ik heb geen outlook probleem en straks maakik het erger, misschien een instellinkje. maar je hebt helemaal gelijk, het is helemaal opgelost, zou je dit aan startpost willen toevoegen (wat preciezer)?
Ik heb het eventjes aangepast, want ik snap dat jij dat niet helemaal met jouw probleem identificeerde. Zo zou het duidelijker moeten zijn voor mensen die hetzelfde probleem hebben.
Ctrl +G werkt ook en dat vind ik lekkerder werken (dan hoef je niet helemaal naar de bovenkant van je toetsenbord te grijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 28 augustus 2004 @ 14:06:
Ik heb het eventjes aangepast, want ik snap dat jij dat niet helemaal moet jouw probleem identificeerde. Zo zou het duidelijker moeten zijn voor mensen die hetzelfde probleem hebben.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg tevreden over FireFox, maar nu zou ik graag willen weten hoet ik de Nederlandse versie te voorschijn kan toveren. Ik heb al op de volgende pagina gekeken: NL Versie: http://mozillanl.mozdev.org/ En daar het bestand Mozilla-NL 1.7 gedownload en geinstaleerd. Maar ik kan nu niet bij Edit -> Preference de taal veraderen zoals wordt aangegeven.

Ik heb reeds de engelstalige verise geinstaleerd. Moet ik deze eerst verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:23:
Ben erg tevreden over FireFox, maar nu zou ik graag willen weten hoet ik de Nederlandse versie te voorschijn kan toveren. Ik heb al op de volgende pagina gekeken: NL Versie: http://mozillanl.mozdev.org/ En daar het bestand Mozilla-NL 1.7 gedownload en geinstaleerd. Maar ik kan nu niet bij Edit -> Preference de taal veraderen zoals wordt aangegeven.

Ik heb reeds de engelstalige verise geinstaleerd. Moet ik deze eerst verwijderen?
Gebruik je nu Firefox 0.9.x? Daar is op dit moment nog geen Nederlandse vertaling van beschikbaar (alleen een testversie die nog verre van goed werkt).

Het bestand wat jij probeert te installeren is voor de Mozilla Suite en dat is wat anders dan Firefox. Als je dus Firefox in het Nederlands wilt moet je de zip downloaden van Firefox 0.8 NL, daarvan hebben ze geen installer en ook geen xpi gemaakt. Ik dacht dat de vertaler de afgelopen weken op vakantie was, maar langzamerhand lijkt het me toch wel eens goed dat er eens een Nederlandse versie van 0.9 verschijnt (terwijl 1.0 PR al bijna uit zou moeten komen)

Voor zo'n XPi hoef je trouwens de Engelse taal niet te verwijderen, je kunt dan in de Mozill Suite kiezen welke taal je wilt. In Firefox moet je -UILocale nl-NL -contentLocale NL toevoegen aan je snelkoppeling om Firefox te openen, alleen moet je appart installeren (of uitpakken in een andere map)

[ Voor 12% gewijzigd door Unverter op 28-08-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dan wacht ik de versie van 0.9.* nog wel even af. Thanks voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Er komt geen Nederlandse versie van Firefox 0.9.x AFAIK. Er wordt gewerkt aan de vertaling voor Firefox 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 16:25:
Oké dan wacht ik de versie van 0.9.* nog wel even af. Thanks voor het snelle antwoord.
ik zei ook zoiets tegen een vriend van me dat ik nederlands firefox wilde maar 0.8 is al behoorlijk oud(weet niet of de security probs die gevonden werden een tijd terug in deze versie zijn gefixt?) en 0.9.3 is alleen maar in het engels te krijgen.

toen zei hij: wat doe jij met je webbrowser behalve surfen? zit je in menu te rommelen of zo? je surft en merkt weinig van dat het een engelse webbrowser is.
aan de buttons boven aan firefox zie je niet eens dat het engels is en je herkent de buttons toch wel?

nou toen was ik overstag en nu zit ik op engelse 0.9.3. het heeft een simpel uiterlijk en er komt niets ingewikkelds om de hoek kijken. gwoon url intikken en surfen maar

ik ben ook overstag gegaan omdat ik weet dat firefox een uitstekende popupblokker heeft wat goed ten pas komt op sites als *********** als je IE met google popupblokker gebruikt komen er nog steeds popups erdoorheen en bij firefox niet.....

ik gebruik verder niets van mozzila dan de firefox. thunderbird is leuk maar ondersteund geen hotmail anders zat ik daar ook wel op. ( ondersteund hij eigenlijk wel andere mailservers als gmail, yahoo en ander spul dan hotmail? )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 28 augustus 2004 @ 17:03:
Er komt geen Nederlandse versie van Firefox 0.9.x AFAIK. Er wordt gewerkt aan de vertaling voor Firefox 1.0.
Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt, ik houdt het vertaalnieuws etc. ook wel goed bij, maar heb het nooit officieel gehoord. Het lijkt opzich wel logisch, aangezien ze beter snel een vertaling voor 1.0 af kunnen hebben (zal wel bijna hetzelfde zijn als 1.0PR)
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:05:
ik gebruik verder niets van mozzila dan de firefox. thunderbird is leuk maar ondersteund geen hotmail anders zat ik daar ook wel op. ( ondersteund hij eigenlijk wel andere mailservers als gmail, yahoo en ander spul dan hotmail? )
Zie hier een aantal programma's die ervoor zorgen dat je verschillende soorten webmail als pop (of soms imap) server in TB kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 28 augustus 2004 @ 17:12:
[...]

Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt, ik houdt het vertaalnieuws etc. ook wel goed bij, maar heb het nooit officieel gehoord. Het lijkt opzich wel logisch, aangezien ze beter snel een vertaling voor 1.0 af kunnen hebben (zal wel bijna hetzelfde zijn als 1.0PR)
Volgens mij was dat ergens op de forums van Mozilla NL, de vertalers dus. Maar dat weet ik absoluut niet meer zeker eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de download manager uitschakelen , ik heb namelijk ReGetDx , elke keer als ik iets download dan doet de download manager van firfox dat terwijl ReGetDx veel sneller download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Ik ben onlangs weer afgestapt van Firefox... Er waren toch nog wel een aantal sites die net niet helemaal lekker werken.. Ook het opstarten van FireFox duurt 2x zo lang als IE.

@MrTweak: Ik zou die URL even weghalen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:01:
Is er een mogelijkheid om de download manager uitschakelen , ik heb namelijk ReGetDx , elke keer als ik iets download dan doet de download manager van firfox dat terwijl ReGetDx veel sneller download
Je kunt via about:config extra dingen wijzigen in Firefox. Zoek deze voorkeurswaarde eens op: browser.download.manager.useWindow en verander die naar false. Geen idee of het werkt, maar het is te proberen B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 28 augustus 2004 @ 21:05:
Ik ben onlangs weer afgestapt van Firefox... Er waren toch nog wel een aantal sites die net niet helemaal lekker werken.. Ook het opstarten van FireFox duurt 2x zo lang als IE.
Nightwalker schreef op 27 augustus 2004 @ 16:04:
Ik gebruik firefox 0,9.3 en bijna alles werkt zoals het moet.

-Ik weet niet of dit ergens eerder vermeld is.
Ik wou bijna terug gaan naar IE omdat firefox zo traag opstarte(5-10 sec). Maar toen las ik ergens dat wanneer je "about:config" in de adresbalk plakte dat je dan een instelling moest wijzigen. Je moest "browser.turbo.enabled" op "true" zetten.
Nu start ie bij mij lekker binnen 1 seconde.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Waarom kende ik die setting nog niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Okay! Ik ben hem nu weer aan het downloaden..

edit:
Hij start nu inderdaad een stuk sneller op. Alleen IE is nog wel ietsje sneller.

Maar ik geef FireFox nog een kansje. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Racemol op 29-08-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die turbo inschakeld, wat gebeurt er dan under the hood? Schakelt FireFox bepaalde dingen uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Na wat topics te hebben doorgenomen en op google gezocht te hebben (met wat knap vervelende zoektermen als 'download' en 'default') stel ik m'n vraag nu maar hier:

In IE kan je mooi met tab een link selecteren, dan 3x enter = save file in laatste directory die je gebruikt hebt. In firefox is de standaard actie bij het downloaden van een bestand een open met de bijbehorende applicatie in plaats van opslaan. Waar kan ik dit wijzigen?

edit:
Ik gebruik de download statusbar extensie v. 0.9.1

[ Voor 11% gewijzigd door Nvidiot op 29-08-2004 01:01 . Reden: info toegevoegd ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 00:09:
Als je die turbo inschakeld, wat gebeurt er dan under the hood? Schakelt FireFox bepaalde dingen uit ofzo?
er is altijd iemand die me verbeterd maar wat ik heb onthouden is dat IE een truukje heeft zodat hij snel opent enzo en dat firefox die truukje dus naapt.

die truukje (zo herineer ik me het) houdt in dat IE alvast deels geladen is in het geheugen en drm is ie ook veel sneller open. met die setting zet firefox zich ook in het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow turbo setting is nice, bedankt!

Is het iemand anders ook al opgevallen dat de "filter" van softpedia niet werkt onder FF? Of ligt dat aan mij?

http://www.softpedia.com/

Kan dus wel zoeken maar niet met bepaalde filters. Bij IE ging dat wel dus misschien ligt het aan een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoi.
Ik ben op zoek naar een plugin voor Firefox die er voor zorgt dat ik ook de tijd kan zien wanneer sites voor het laatst bezocht zijn. De History geeft nu enkel aan hoeveel dagen geleden. Ik zou daar graag ook een tijd bij willen zien. Weet iemand of dat mogelijk is of dat daar een plugin voor is. Mijn zoekacties hebben niets opgeleverd :(

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de een of andere reden loopt Firefox steeds vast als ik op fok.nl rondsurf. Gaat om een normale installatie van 0.9.3 met tabbed-browsing extension. Soms is het op de Frontpage, soms bij 'n topic, soms op het forum. Maar enkel en alleen bij díe site. Ik krijg eerst een Netscape overview ofzo, gelijk gevolgd door een "Ongeldige bewerking" schermpje. Iemand 'n idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 00:56:
[...]

er is altijd iemand die me verbeterd maar wat ik heb onthouden is dat IE een truukje heeft zodat hij snel opent enzo en dat firefox die truukje dus naapt.

die truukje (zo herineer ik me het) houdt in dat IE alvast deels geladen is in het geheugen en drm is ie ook veel sneller open. met die setting zet firefox zich ook in het geheugen.
Hmz, ik denk niet dat het zoiets is eigenlijk. Als ik in mijn Taakbeheer kijk als Fx niet is geladen, staat daar namelijk niets van Mozilla of Firefox wat op preloading zou duiden. Ik ben dus ook wel benieuwd. Wat in ieder geval zo is, is dat de setting ook echt werkt :) .
cybersteef schreef op 29 augustus 2004 @ 17:46:
Hoi.
Ik ben op zoek naar een plugin voor Firefox die er voor zorgt dat ik ook de tijd kan zien wanneer sites voor het laatst bezocht zijn. De History geeft nu enkel aan hoeveel dagen geleden. Ik zou daar graag ook een tijd bij willen zien. Weet iemand of dat mogelijk is of dat daar een plugin voor is. Mijn zoekacties hebben niets opgeleverd :(
http://update.mozilla.org/ al bezocht en rondgekeken?
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 09:01:
Om de een of andere reden loopt Firefox steeds vast als ik op fok.nl rondsurf. Gaat om een normale installatie van 0.9.3 met tabbed-browsing extension. Soms is het op de Frontpage, soms bij 'n topic, soms op het forum. Maar enkel en alleen bij díe site. Ik krijg eerst een Netscape overview ofzo, gelijk gevolgd door een "Ongeldige bewerking" schermpje. Iemand 'n idee waar dit aan ligt?
Schakel die extension eens uit en probeer het dan weer eens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 30 augustus 2004 @ 09:35:
Hmz, ik denk niet dat het zoiets is eigenlijk. Als ik in mijn Taakbeheer kijk als Fx niet is geladen, staat daar namelijk niets van Mozilla of Firefox wat op preloading zou duiden. Ik ben dus ook wel benieuwd. Wat in ieder geval zo is, is dat de setting ook echt werkt :) .
1e hit op google op "browser.turbo.enabled" en zo zullen er nog wel 10000 zijn. http://forums.mozillazine...60&highlight=quick+launch

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Ik heb wat gedoe met certificaten, meer mensen die hier last van hebben?

Mijn domein admin heeft een ssl beveiliging, iedere keer als ik deze site bezoek krijg ik een fout

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40106/full.jpg

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand welke register-keys ik moet veranderen om de Google Adsense Preview Tool aan het werk te krijgen?
Of is er misschien een extension voor?

EDIT:
Okee, ik heb nu iets gevonden, wat je ook zou kunnen gebruiken als Preview Tool:
Adbar

Wat het doet is dat je bovenin (net als bij Opera) reclames krijgt.
Nu zijn het Google Adsense reclames, die eigenlijk voor de Adsense Preview Tool zijn.

Niemand verdient er geld aan als je erop klikt, en het is af en toe best handig om te zien.

Al is dit niet voor iedereen weggelegd (who wants ads?) :P
(Maar je kan het uitzetten via view->toolbars :) )

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 30-08-2004 14:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja, daar kon ik het juist niet vinden ;) Daarom dacht ik vraag het hier. Iemand enig id of er voor zoiets (zoiets: zie mijn vorige post) bestaat?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
xingrs schreef op 30 augustus 2004 @ 11:51:
Ik heb wat gedoe met certificaten, meer mensen die hier last van hebben?

Mijn domein admin heeft een ssl beveiliging, iedere keer als ik deze site bezoek krijg ik een fout

[afbeelding]

Iemand een idee?
Ja :) . Gewoon doen wat die message zegt? Als je namelijk zeker weten een correct en geldig certificaat hebt, dan lijkt het me toe dat je nergens last van hebt. Het lijkt er dus op alsof je dat niet hebt en daarom krijg je dat bericht. Enne, welk theme voor Windows is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Gebruik Mozilla Firefox 9.x ± een maandje.
Maar ben niet echt happy mee.
Vrij veel websites doen het niet of werken voor de helft of worden verkeerd weegegeven. :/
En daar wordt ik soms een beetje moe van..... :Z
Kwa veiligheid zal firefox wel beter zijn maar liever IE6.

Bugz:

Bugje in de: Bookmarks
Want ik heb tweede zelfde favorieten er tussen zitten.

Nog een bug; Als ik in de adresbalk: www.tw in tik en www.tweakers.net uit de lijst kies kom ik nogal eens op: http://www.tw/ terecht.

En waarom kan de cursor in het forum nou niet even normaal knipperen ?

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 30-08-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber Killer schreef op 30 augustus 2004 @ 19:09:

En waarom kan de cursor in het forum nou niet even normaal knipperen ?
Idd, daar erger ik me ook aan :+ .

_/-\o_ _/-\o_ FireFox _/-\o_ _/-\o_

Ik zou het handig vinden als je een link selecteerd en rechtklikt, dat je dan een optie "Ga naar deze pagina" oid kan kiezen. Want op sommige sites ( :*) ) kom je geen live links tegen ( waar je dus op kan klikken ). En een link copy pasten in de adresbalk ben ik te lui voor :>

Oja, en nog iets: Als je bij IE op een "uitrolbalkje" klikt dan kan je scrollen, bij FF ook. Maaaaaaaar bij IE kan je ook scrollen als je muiscursor niet IN het balkje is. Bij FF moet je dus je muiscursor IN het balkje houden wil je scrollen. Ik weet het ik ben een mierenneuker :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Harm schreef op 30 augustus 2004 @ 18:37:
[...]

Ja :) . Gewoon doen wat die message zegt? Als je namelijk zeker weten een correct en geldig certificaat hebt, dan lijkt het me toe dat je nergens last van hebt. Het lijkt er dus op alsof je dat niet hebt en daarom krijg je dat bericht. Enne, welk theme voor Windows is dat?
Hmm... Internet Explorer pakt het wel automatisch op.

Theme is CodeOpus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:49:
Idd, daar erger ik me ook aan :+
Heb ik soms niet altijd best vaag ?!!
_/-\o_ _/-\o_ FireFox _/-\o_ _/-\o_
DuH :P
Ik zou het handig vinden als je een link selecteerd en rechtklikt, dat je dan een optie "Ga naar deze pagina" oid kan kiezen. Want op sommige sites ( :*) ) kom je geen live links tegen ( waar je dus op kan klikken ). En een link copy pasten in de adresbalk ben ik te lui voor :>
CTRL+C dan CTRL+T en dan CTRL+V ;)
Oja, en nog iets: Als je bij IE op een "uitrolbalkje" klikt dan kan je scrollen, bij FF ook. Maaaaaaaar bij IE kan je ook scrollen als je muiscursor niet IN het balkje is. Bij FF moet je dus je muiscursor IN het balkje houden wil je scrollen. Ik weet het ik ben een mierenneuker :Y)
Vind het juist beter soms vergeet ik muisje daar weg te halen zeg maar :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de Linkification extension iets voor jou :)
URL's die in plain text op een site staan (niet klikbaar) worden dan automatisch omgezet naar active links.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 21:43:
[...]
Misschien is de Linkification extension iets voor jou :)
URL's die in plain text op een site staan (niet klikbaar) worden dan automatisch omgezet naar active links.
Thx :) werkt best aardig. Alleen hij heeft wat moeite met links die een "=" bevatten :/

Zoals:
code:
1
http://gathering.tweakers.net=ownage.nl/firef0x

wordt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/link.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Text/Plain extensie
doet precies wat je wil. Selecteer tekstlink, rechtsklik:
• Open selection
• Open selection in new tab
• Open selection in new window
Hier is de Fx-manier juist veel fijner. Modereer maar eens op bv. de T.net frontpage. Als je dan in IE aan je scollwiel draait mod je de geelcteerde reactie naar [-1; nog wat] :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op 30 augustus 2004 @ 23:21:
[...]

Text/Plain extensie
• Open selection

_/-\o_ Hartstikke bedankt
[...]

Hier is de Fx-manier juist veel fijner. Modereer maar eens op bv. de T.net frontpage. Als je dan in IE aan je scollwiel draait mod je de geelcteerde reactie naar [-1; nog wat] :)
Mja, misschien is het wel fijner, maar ik ben gewoon nog IE gewend :r :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik vind firefox wel een goed browser, alleen in sommige gevallen is hij tergend traag, bv een tabel met ongeveer 3000 rijen (met informatie uit db php/mysql), duurt ontzettend lang voordat het op het beeld compleet gerenderd is.
Krijg soms zelfs melding dat een script op de pagina traag is etc :(

Terwijl Internet Explorer hem gewoon binnen luttele seconden op het beeld tovert. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb alles al geprobeerd, maar ik blijf het volgende probleem houden met Firefox v0.9.3:

Zodra ik extensions installeer (allemaal tegelijk, of één voor één, het maakt niet uit) en de browser herstart, blijft er in de EM staan bij alle plugins:

>> This extension will be installed after you restart Firefox. <<

Ik heb het programma al helemaal verwijderd op de officiele manier, daarna de map Program Files\Mozilla Firefox verwijderd, vervolgens de map \Documents and Settings\xxxx\Application Data\Mozilla gewist en alle registersleutels verwijderd.

Zelfs na zo'n grondige opruiming lost een schone installatie mijn probleem niet op.
Iemand nog ideeën? Alvast bedankt!

Arjan

[ Voor 7% gewijzigd door arjandotorg op 31-08-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Ik vind het er prima uitzien, maar wordt gillend gek van kleine dingen. Ten eerste onthoudt dat kreng mijn password niet voor de proxy, dus elke instance opnieuw op ok klikken. Daarnaast onthoudt hij de positie van de pagina niet als je de back button gebruikt.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
Het enige probleem dat ik nog met firefox heb is dat de popup blokker nog niet goed werkt, als een pagina nog aan het laden is(en som wil hij niet helemaal lekker laden door een plaatje wat op een ERG trage server staat) dan kan ik geen links openen, alleen maar met de middelste muisknop. Beetje vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Ik gebruik nu een maandje of 2 naar alle tevredenheid firefox, alleen zijn er helaas domme webmaster, die er geen rekening mee houden dat er wel meer (en veeeeel betere) browsers zijn dan IE.

Voor mij: Nooit meer een andere browser // zolang firefox blijft bestaan wel te verstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zpottr schreef op 30 augustus 2004 @ 23:21:
Text/Plain extensie
• Open selection
Ik gebruik Super Drag and Go om snel links in een nieuwe tab te openen. Dit werkt ook voor textlinks en zoektermen.
smoryobemag schreef op 31 augustus 2004 @ 16:56:
Ik heb alles al geprobeerd, maar ik blijf het volgende probleem houden met Firefox v0.9.3:

Zodra ik extensions installeer (allemaal tegelijk, of één voor één, het maakt niet uit) en de browser herstart, blijft er in de EM staan bij alle plugins:

>> This extension will be installed after you restart Firefox. <<

Ik heb het programma al helemaal verwijderd op de officiele manier, daarna de map Program Files\Mozilla Firefox verwijderd, vervolgens de map \Documents and Settings\xxxx\Application Data\Mozilla gewist en alle registersleutels verwijderd.

Zelfs na zo'n grondige opruiming lost een schone installatie mijn probleem niet op.
Iemand nog ideeën? Alvast bedankt!

Arjan
Raar idd. Je zou verwachten dat als je alles (vooral je profiel) verwijderd hebt dat alle weer goed zou moeten werken. Welke extensies gebruik je allemaal, misschien dat daar het probleem dan in ligt.
Haaguit schreef op 31 augustus 2004 @ 17:03:
Ik vind het er prima uitzien, maar wordt gillend gek van kleine dingen. Ten eerste onthoudt dat kreng mijn password niet voor de proxy, dus elke instance opnieuw op ok klikken. Daarnaast onthoudt hij de positie van de pagina niet als je de back button gebruikt.
Heel vaak gaat dit goed, er zijn alleen sommige site's (oa tweakers.net) waar het verkeerd gaat met die backbutton. Op Ebay is dit ook een prolbeem met FFx 0.9, maar met 1.0 moet het daar opgelost zijn. Proxies gebruik ik niet, dus ik weet niet of dat aan Firefox ligt of dat het met bv een nieuw profiel verholpen is. Ik kan iig niet voorstellen dat met zo'n bug versie 1.0 uitkomt.
GoddXX2 schreef op 31 augustus 2004 @ 17:06:
Het enige probleem dat ik nog met firefox heb is dat de popup blokker nog niet goed werkt, als een pagina nog aan het laden is(en som wil hij niet helemaal lekker laden door een plaatje wat op een ERG trage server staat) dan kan ik geen links openen, alleen maar met de middelste muisknop. Beetje vervelend
Ik weet niet of het aan de popup blocker ligt, maar het idd vervelend dat dat niet werkt. Ik heb ook zo'n soort probleem op de MyReact pagina hier op GOT. Dan wil ik verschillende topics in een nieuwe tab openen in de achtergrond openen en als dan de andere nog aan het laden is dan kan ik een nieuwe link niet in een nieuw tab openen, maar opent hij automatisch in de huidige tab.
T-mo-T schreef op 31 augustus 2004 @ 17:09:
Ik gebruik nu een maandje of 2 naar alle tevredenheid firefox, alleen zijn er helaas domme webmaster, die er geen rekening mee houden dat er wel meer (en veeeeel betere) browsers zijn dan IE.
Daar hebben we www.promozilla.nl voor!

[ Voor 21% gewijzigd door Unverter op 31-08-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2022
Gert-Paul schreef op 31 augustus 2004 @ 17:10:[...]

Raar idd. Je zou verwachten dat als je alles (vooral je profiel) verwijderd hebt dat alle weer goed zou moeten werken. Welke extensies gebruik je allemaal, misschien dat daar het probleem dan in ligt.
Ik heb steeds weer die grote schoonmaak uitgevoerd en vervolgens 1 voor 1 andere extensies geprobeerd (adblock, all-in-one-gestures, ieview, show image, etc.) Wordt een beetje moe van het schoonmaken, maar nog geen oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door arjandotorg op 31-08-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die met flashget werken en de optie: 'download all with flashget' missen in FF, heb een alternatief gevonden: http://update.mozilla.org..._0.2.2.xpi?id=201&vid=528

Werkt voor zover ik weet best redelijk (niet zo fijn als flashget, maar het werkt iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

TaXaN schreef op 21 augustus 2004 @ 11:43:
Ze zijn van plan om de Javascript Console en View Source te verplaatsen naar de Developer Tools. Bij het installeren van Firefox zijn de Developer Tools standaard niet aangevinkt.
Bron: http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/006246.html

Javascript Console kan ik nog enigszins begrijpen maar View Source?
Ik weet niet of het al is voorbij gekomen, maar ze willen voor firefox 1.0 ook de style-switcher eruit gooien! :(
Dit moet maar opgevangen worden door een 3rd-party extension....

n.a.v. bugzilla
discussie op mozilla-zine
discussie op asa's weblog

Het lijkt wel of het steeds harder berg af gaat. Nog even en ze kunnen de applicatie wel weer hernoemen naar bijvoorbeeld "extension-fox". zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
A_L schreef op 31 augustus 2004 @ 20:47:
Ik weet niet of het al is voorbij gekomen, maar ze willen voor firefox 1.0 ook de style-switcher eruit gooien! :(
Dit moet maar opgevangen worden door een 3rd-party extension....

n.a.v. bugzilla
discussie op mozilla-zine
discussie op asa's weblog

Het lijkt wel of het steeds harder berg af gaat. Nog even en ze kunnen de applicatie wel weer hernoemen naar bijvoorbeeld "extension-fox". zucht....
Dit is voor mij al een tijd bekend en ik snap hun beslissing ook niet helemaal (de stylesheet-switcher is soms wel handig). De reden dat ze de style switcher eruit gooien is volgens hun de 'stabiliteit', hij zou te veel bugs bevatten (zoals het niet onthouden van een style voor een pagina). Ik vind dat hij nu wel redelijk functioneert, alleen kan het nog wat beter. Volgens Asa en Mike zou hij in FF 1.5 (de grote versie voor het publiek) weer terug moeten komen en dan wel goed moeten werken.

Verder is work offline eruit gehaald, controleren van bookmarks op updates en het dynamisch switchen van thema's. Net als bij de style-swither is alleen de UI weggehaald. Dat betekend dat je zo weer de stylesheet-swither terug hebt, alleen voor normale gebruikers waarvoor het volgens sommige devs misschien verwarring zou kunnen veroorzaken is het weggehaald. Mozilla.org kan geen support bieden voor deze features die nog niet perfect werken, daarom zetten ze het dus nu uit, zodat ze in de toekomst die dingen kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Toch vindt ik een het een rare gang van zaken. Om je deadline te halen sloop je gewone alle nuttige features eruit waar nog problemen mee zijn. Waarom zijn ze dan eigenlijk in de vorige releases aangebracht? Het lijkt mij zinniger om dan maar de release uit te stellen en te zorgen dat je deze features stabiel krijgt, dan precies op tijd een gestripte release uit te brengen die niet aan de (door eigen toedoen, hoge) verwachtingen voldoet.

Release 1.5 staat nog geeneens op de road-map. Deze komt dus pas in 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
A_L schreef op 31 augustus 2004 @ 21:30:
Toch vindt ik een het een rare gang van zaken. Om je deadline te halen sloop je gewone alle nuttige features eruit waar nog problemen mee zijn. Waarom zijn ze dan eigenlijk in de vorige releases aangebracht? Het lijkt mij zinniger om dan maar de release uit te stellen en te zorgen dat je deze features stabiel krijgt, dan precies op tijd een gestripte release uit te brengen die niet aan de (door eigen toedoen, hoge) verwachtingen voldoet.

Het is iets ingewikkelder :) . Die features zijn er al die tijd in blijven zitten omdat er een mogelijkheid was dat er voor 1.0, de grote release, nog iets aan gedaan zou kunnen worden om de beoogde stabiliteit en functionaliteit te verkrijgen. Naar nu blijkt is dat voor de genoemde features niet gelukt, hoewel er aan de style switcher nog wel gewerkt wordt en ik in de branch nightly's ook wel weer feats zie binnenkomen die hiermee vandoen hebben.

Je maakt hier dus precies mee wat je bij closed source niet zal meemaken: features die in bèta's wel aanwezig zijn en in de officiële release verwijderd zijn. Die openheid is enerzijds erg cool, maar anderzijds kun je dus ook hiermee te maken krijgen. En nee, dat is niet leuk, maar het hoort er wel bij. To be honest vind ik het ook jammer dat ze de style switcher verwijderd hebben en ik ben daarom ook erg boos geweest (had ik nog in een post willen zetten, maar door mijn enigszins journalistieke inslag lukte het niet om mijn boosheid goed te verwoorden omdat ik direct meerdere kanten van de zaak wilde laten zien ;) ). Ik kan het nu echter wel begrijpen en zelfs waarderen. Strong leadership vind ik dit, en dat kun je van lang niet alle open-sourceprojecten zeggen :) .

De release uitstellen is geen optie omdat Windows XP SP2 een heel aantal features voor IE introduceert, meer veiligheid en een pop-upblocker mainly, die Firefox ook heeft. Later uitbrengen is dus niet goed voor het marktaandeel van Firefox. Firefox 1.5 staat inderdaad nog niet op de roadmap, die gaat volgens mij maar tot 1.0 voor Windows/Linux. Als versie 1.0 echt uit is zal er een update gepubliceerd worden denk ik. Op dit moment heeft Ben Goodger, main developer, wel andere dingen aan zijn hoofd namelijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
1.0PR Greenlane 8/2004
Hmm dan zouden ze hem vandaag moeten releasen :X

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 31-08-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ik zoek nog een extension voor een extra ding in het menu "Open with FlashFXP". Dat zou wel heel handig zijn :)

/me gaat ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:51:
Hmm... Ik zoek nog een extension voor een extra ding in het menu "Open with FlashFXP". Dat zou wel heel handig zijn :)

/me gaat ff zoeken
Misschien dat je met Launchy zelft wat kunt toevoegen (standaard wordt het niet ondersteunt): http://gemal.dk/mozilla/launchy.html
Verder kan DownloadWith handig zijn: http://downloadwith.mozdev.org/
cardinal808 schreef op 31 augustus 2004 @ 21:47:
Hmm dan zouden ze hem vandaag moeten releasen :X
De PR stond gepland voor gisteren, maar geef ze gewoon de tijd. De PR moet Firefox qua UI zijn zoals ook 1.0 eruit gaat zien. Zo hebben de vertalers de tijd om een Firefox vertaling af te hebben rond FF 1.0. Al die bugs die dat beïnvloeden moeten dus opgelost zijn. Als ik me goed herrinner zijn er volgens bugzilla (het systeem dat alle mozilla bugs bijhoudt) nog 34 bugs die opgelost moeten worden voor FF1.0PR. Sommige zullen waarschijnlijk doorgeschoven worden, maar de meesten moeten dus nog gefixed worden (van de meeste bugs is al wel een patch beschikbaar)

[ Voor 2% gewijzigd door Unverter op 31-08-2004 22:03 . Reden: goede aantal blocker-bugs opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 31 augustus 2004 @ 22:01:
[...]

Misschien dat je met Launchy zelft wat kunt toevoegen (standaard wordt het niet ondersteunt): http://gemal.dk/mozilla/launchy.html
Verder kan DownloadWith handig zijn: http://downloadwith.mozdev.org/

[...]
Thx :) . Alleen nu heb je wel weer dat gez**k, dat als het geen 'live' link is (die je dus niet kan aanklikken), het niet werkt. Dat wil zeggen dat je niet de link kan selecteren > RMB > Launchy > Open with ...

Ik weet het, ik ben veeleisend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond wat kritiek, maar na het lezen dat FF 1.0 gauw uit zal komen waarin hopenlijk 1 en ander verbeterd is heb ik maar 1 vraag. is het bij jullie ook zo dat je met IE razendsnel over got kan surfen en met FF juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

uh, nee? 8)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 30 augustus 2004 @ 09:35:

[Om de een of andere reden loopt Firefox steeds vast als ik op fok.nl rondsurf. Gaat om een normale installatie van 0.9.3 met tabbed-browsing extension. Soms is het op de Frontpage, soms bij 'n topic, soms op het forum. Maar enkel en alleen bij díe site. Ik krijg eerst een Netscape overview ofzo, gelijk gevolgd door een "Ongeldige bewerking" schermpje. Iemand 'n idee waar dit aan ligt?]

Schakel die extension eens uit en probeer het dan weer eens :) .
Zelfde probleem.

Edit:
Meer mensen schenen er last van te hebben. Het blijkt dus aan de Netscape Quality Feedback Agent te liggen. Bij een custom installatie kan die uitgevinkt worden. So much for quality :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 05:10 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 03:16:
[...]

Zelfde probleem.

Edit:
Meer mensen schenen er last van te hebben. Het blijkt dus aan de Netscape Quality Feedback Agent te liggen. Bij een custom installatie kan die uitgevinkt worden. So much for quality :+
Ik lees hier vaker 'problemen' over, maar de Netscape Quality Feedback Agent verschijnt nadat Firefox crashed en is dus niet zelf de veroorzaker. Op die manier kun je dus informatie over de Crash aan Mozilla doorsturen. Ik denk dat als je hem dus uitschakeld hij dan automatisch wel af zal sluiten of zal crashen.

In 1.0 zal het trouwens de Mozilla Quality Feedback Agent heten en is er een Firefox logo te zien. Zo zal het hopelijk duidelijker zijn dat het bij Firefox hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 16:20
Al de nieuwe Mozilla site gezien? Dat ziet er wel eventjes mooi uit. Dat doen die lui weer goed :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Simon schreef op 01 september 2004 @ 08:22:
Al de nieuwe Mozilla site gezien? Dat ziet er wel eventjes mooi uit. Dat doen die lui weer goed :)
Ziet er inderdaad wel strak uit, maar ik moet zeggen dat ik de vorige ook prima vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Voor de mensen die al lang hebben gewacht op de Nederlandse vertaling... gisteren is de vertaling van 0.9.1 beschikbaar gekomen en vandaag zou 0.9.3 klaar moeten zijn.
Te downloaden vanaf: http://mozillanl.mozdev.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Mozilla-NL vertaalt de bladerprogramma‘s van Mozilla (Mozilla en Firefox) en gerelateerde producten in het Nederlands.
De eerste regel van die site, hopelijk is firefox zelf beter vertaalt, kijk, bladerprogramma is veel lastiger om te begrijpen dan browser, iedereen weet wat een browser is... Ik vind dat ze dingen zoals plug-in, browser, ... moeten laten zoals het is, de bedoeling van een vertaling is dingen duidelijker maken, dat is met dit niet het geval iig. Maar swat, ik baseer me op die eerste zin, ik heb dus geen enkel idee of de vertaling zelf ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 0.9.1 NL versie even geprobeerd en bij mij werken ssl connecties naar hosts met self signed certifcaten niet. De verbinding blijft hangen en Mozilla kan alleen via taakplanner weer afgesloten worden. Ook werken de buttons van ssl connecties in het menu voorkeuren, Geavanceerd niet. Hij loopt dan compleet vast.

Weet iemand hier iets van. Was dit in de engelse 0.9.1 versie ook? Ben weer terug gegaan naar versie 0.8

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Mayco schreef op 01 september 2004 @ 18:19:
[...]

De eerste regel van die site, hopelijk is firefox zelf beter vertaalt, kijk, bladerprogramma is veel lastiger om te begrijpen dan browser, iedereen weet wat een browser is... Ik vind dat ze dingen zoals plug-in, browser, ... moeten laten zoals het is, de bedoeling van een vertaling is dingen duidelijker maken, dat is met dit niet het geval iig. Maar swat, ik baseer me op die eerste zin, ik heb dus geen enkel idee of de vertaling zelf ook zo is...
De vertaler heeft een voorkeur voor het vertalen naar echt Nederlandse woorden, zoals bladerprogramma, webstek etc.

Ik denk dat het zeker om Firefox 1.0NL een beetje te laten landen in Nederland goed is om termen te gebruiken die in NL gebruikt worden (dus sommige termen idd onvertaald te laten). Voor commentaar op de vertaling etc. op dit topic op mozbrowser.nl is kun je misschien wel je mening kwijt en de kans is groter dat de vertaler dat leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch wel leuk, heb hier de 1.0, of de 0.1 al van FF.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40307/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 01-09-2004 21:53 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ja, die had ik vanavond ook gedownload, maar toen deden mijn extensions het allemaal niet meer. Dus toen heb ik via about:config de versienummers maar weer verlaagd naar 0.9 en toen deden ze het weer :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Gert-Paul schreef op 01 september 2004 @ 15:29:
Voor de mensen die al lang hebben gewacht op de Nederlandse vertaling... gisteren is de vertaling van 0.9.1 beschikbaar gekomen en vandaag zou 0.9.3 klaar moeten zijn.
Te downloaden vanaf: http://mozillanl.mozdev.org/
Die site ziet er niet helemaal goed uit in FF ;)
en in IE zie je kruisjes. Ik snap alleen niets van mensen die liever een bladerprogramma dan een browser gebruiken.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik gebruik nu zo'n weekje (vrij intensief) firefox en het bevalt me prima. Heb het meteen bij een kennis van me erop gezet met een zoontje die nogal veel last had van spyware. Dat is een stuk minder nu. Ik sta er echt van te kijken. Blije dag :D

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 23-08 21:50
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:24:
hier stond wat kritiek, maar na het lezen dat FF 1.0 gauw uit zal komen waarin hopenlijk 1 en ander verbeterd is heb ik maar 1 vraag. is het bij jullie ook zo dat je met IE razendsnel over got kan surfen en met FF juist niet?
Qua snelheid maakt het hier niet zoveel uit, maar ik krijg wel een aantal keer per dag op GoT de melding: document contains no data. Nog een keer op de link klikken en dan werkt het wel.

• Harm
  • Niet online
ParaNoiMia schreef op 01 september 2004 @ 23:54:
[...]

Qua snelheid maakt het hier niet zoveel uit, maar ik krijg wel een aantal keer per dag op GoT de melding: document contains no data. Nog een keer op de link klikken en dan werkt het wel.
Dat is een fout die veroorzaakt wordt door onze loadbalancers. Is op dit moment weinig aan te doen.
Reefer schreef op 01 september 2004 @ 23:46:
[...]

en in IE zie je kruisjes. Ik snap alleen niets van mensen die liever een bladerprogramma dan een browser gebruiken.
Ik ook niet. Een vertaling moet binnen het OS passen, en dat doet het absoluut niet als op deze manier gaat vertalen.

• Billie
  • Laatst online: 11-09 22:02
Br@m schreef op 01 september 2004 @ 21:53:
Toch wel leuk, heb hier de 1.0, of de 0.1 al van FF.. :)

[afbeelding]
Volgens mij staat er toch echt PR (Preview Release) en NOT FINAL (Drie keer raden. :P). :?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Harm schreef op 02 september 2004 @ 00:44:
Ik ook niet. Een vertaling moet binnen het OS passen, en dat doet het absoluut niet als op deze manier gaat vertalen.
Zijn het niet toevallig vooral belgen die het vertalen? Die hebben altijd van die ongelofelijk vage vertalingen voor veel in Nederland ingeburgerde buitenlandse woorden.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reefer schreef op 01 september 2004 @ 23:46:
[...]

De site gebruikt de stylesheet van mozilla.org en aangezien die deze week is veranderd ziet het er een beetje raar uit. Ik heb het probleem gemeld en Martijn (de vertaler) zei dat hij er snel iets aan zou doen.
Ultimateb schreef op 02 september 2004 @ 05:45:
Zijn het niet toevallig vooral belgen die het vertalen? Die hebben altijd van die ongelofelijk vage vertalingen voor veel in Nederland ingeburgerde buitenlandse woorden.
Martijn is volgensmij een gewone Nederlanders, alleen hij zelf wil zoveel mogelijk écht NL woorden gebruiken. Ik hem er op Mozbrowser wel iets over horen schrijven, maar ik kan het eventjes niet meer vinden. Het kwam er ongeveer neer op: waarom Engelse woorden gebruiken als we zulke mooie Nederlandse vertalingen hebben.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Klopt het dan je met FF 9.x problemen hebt met WMP streams?

Als ik bv. naar http://www.xbox.com/en-us....htm?t=3724&v=71500&bw=hi ga ziet ik alleen 2 kaders met zwarte inhoud.
Ik heb verder alles up-to-date, FF 9.3, WMP9.0 en nieuwste Sun Java.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Redje schreef op 02 september 2004 @ 08:57:

Als ik bv. naar http://www.xbox.com/en-us....htm?t=3724&v=71500&bw=hi ga ziet ik alleen 2 kaders met zwarte inhoud.
Volgens mij is die file niet aanwezig.

1. Links geen keuze voor film
2. Launch in player geeft file error

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
tatata schreef op 02 september 2004 @ 09:49:
[...]

Volgens mij is die file niet aanwezig.

1. Links geen keuze voor film
2. Launch in player geeft file error
Misschien dat het met ActiveX heeft te maken, onder IE werkt de link wel.
Bij geen 1 site met streaming media werkt het (Gamespot, IGN etc.)

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 23-08 21:50
Harm schreef op 02 september 2004 @ 00:44:
[...]

Dat is een fout die veroorzaakt wordt door onze loadbalancers. Is op dit moment weinig aan te doen.
[...]
Ik stoor me er ook niet zo aan hoor, maar tnx voor de info :)

• Pkunk
hoe krijg ik de ingebouwde google search zover dattie de nederlandse, en dus niet de int. google site gebruikt?

Hallo met Tim

• Harm
  • Niet online
In about:config deze waarde aanpassen: browser.search.defaulturl gok ik :) .

• Pkunk
Harm schreef op 02 september 2004 @ 13:19:
In about:config deze waarde aanpassen: browser.search.defaulturl gok ik :) .
Je zou het wel denken. Maar het werkt niet.

Deze: browser.search.defaulturl =
http://www.google.nl/sear...efox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=

en deze: keyword.URL = http://www.google.nl/sear...UTF-8&sourceid=firefox&q=

oftwel: overal waar ik .com zag heb ik .nl van gemaakt. Blijft wel staan in about:config. Maar het werkt gewoon niet. :'(

Heb wel ff gereset overrigens

Hallo met Tim

Verwijderd

Brokstuk schreef op 02 september 2004 @ 13:35:
Je zou het wel denken. Maar het werkt niet.

Deze: browser.search.defaulturl =
http://www.google.nl/sear...efox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=

en deze: keyword.URL = http://www.google.nl/sear...UTF-8&sourceid=firefox&q=

oftwel: overal waar ik .com zag heb ik .nl van gemaakt. Blijft wel staan in about:config. Maar het werkt gewoon niet. :'(

Heb wel ff gereset overrigens
ik heb het anders opgelost, in voorkeuren op www.google.com aangevinkt alleen nederlandse hits weergeven, mocht hij geen nederlandse hits kunnen vinden geeft hij alsnog engelse en ander taal hits op....

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Brokstuk schreef op 02 september 2004 @ 13:16:
hoe krijg ik de ingebouwde google search zover dattie de nederlandse, en dus niet de int. google site gebruikt?
Hier kun je allemaal verschillende search engines vinden.

Ook die voor Google-NL.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Pkunk
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:22:
[...]

ik heb het anders opgelost, in voorkeuren op www.google.com aangevinkt alleen nederlandse hits weergeven, mocht hij geen nederlandse hits kunnen vinden geeft hij alsnog engelse en ander taal hits op....
Werkt ook niet :S
Brickman schreef op 02 september 2004 @ 14:48:
[...]

Hier kun je allemaal verschillende search engines vinden.

Ook die voor Google-NL.
En hoe haal ik die andere dan weg? Gewoon ook weer in about:config ofzo?

Hallo met Tim

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Je kunt ze in
code:
1
C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins

vinden. Hier zul je dus ook wel een plugin kunnen verwijderen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• nero355

nero355

Redje schreef op 02 september 2004 @ 08:57:

Ik werk met Mega KaZaA Lite Codec Pack en daarin zit dus Media Player Classic (die niks met de oude MS versie te maken heeft !!!) en daarmee kan ik het wel openen als ik click "Open Media Player" ofzo maar dan laadt ie geen file in dus die file is er niet of de server is down :)
Brokstuk schreef op 02 september 2004 @ 13:16:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\google.src en dan even zo doen :

Dit :
code:
1
2
action="http://www.google.com/search"
   update="http://www.google.com/mozilla/google.src"

in dit veranderen :

code:
1
2
action="http://www.google.nl/search"
   update="http://www.google.nl/mozilla/google.src"

Werkt sinds Phoenix al ofzo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 11:20
Wat vinden we ervan?
Een hele goede, en confortabele browser.

Ik gebruik hem nu in combinatie met:
- Download Statusbar 0.9.1 (Extention)
- Close Tab On Double Click 0.1.1 (Extention)
nero355 schreef op 02 september 2004 @ 15:20:
code:
1
2
action="http://www.google.nl/search"
   update="http://www.google.nl/mozilla/google.src"
Dit gebruik ik ook al een tijdje. Simpel te veranderen, en goed te gebruiken. Wel heb ik vroeger een tijdje gebruik gemaakt van de GoogleToolbar onder IE6.

Dus vind ik Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v378/dMSN/Firefox/OO.gif in Firefox mooier dan Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v378/dMSN/Firefox/G.gif, dus heb ik Mozilla Firefox\searchplugins\google.gif veranderd in deze: Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v378/dMSN/Firefox/google.gif

• nero355

nero355

LOL Ik heb liever die "G" :D Maar dat kan ook inderdaad.

* nero355 kickt op files editten *bloos*

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Billie schreef op 02 september 2004 @ 03:30:
Volgens mij staat er toch echt PR (Preview Release) en NOT FINAL (Drie keer raden. :P). :?
Ja weet ik, maar het ging mij meer om het versienummer, want er staat 0.10. Ik zou denken dat dat 1.0 moet zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 02-09-2004 17:39 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Pommi schreef op 02 september 2004 @ 15:58:
Wat vinden we ervan?
Een hele goede, en confortabele browser.

Ik gebruik hem nu in combinatie met:
- Download Statusbar 0.9.1 (Extention)
- Close Tab On Double Click 0.1.1 (Extention)

[...]

Dit gebruik ik ook al een tijdje. Simpel te veranderen, en goed te gebruiken. Wel heb ik vroeger een tijdje gebruik gemaakt van de GoogleToolbar onder IE6.

Dus vind ik [afbeelding] in Firefox mooier dan [afbeelding], dus heb ik Mozilla Firefox\searchplugins\google.gif veranderd in deze: [afbeelding]
Ey handig :) . In diezelfde map kan je google.src aanpassen, google.com in .nl
veranderen.

offtopic:
Pc in je sig heeft PC400 RAM? :Y)

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 17:45:
Ey handig :) . In diezelfde map kan je google.src aanpassen, google.com in .nl
veranderen.
:( Dat zeg ik toch in de post erboven B)

/EDIT :
Choeso jeij ;)

[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 02-09-2004 19:34 ]

Verwijderd

nero355 schreef op 02 september 2004 @ 18:06:
[...]

:( Dat zeg ik toch in de post erboven B)
8)7 lol... niet gelezen :z

Verwijderd

offtopic:
[quote]Ultimateb schreef op 02 september 2004 @ 05:45:
Zijn het niet toevallig vooral belgen die het vertalen? Die hebben altijd van die ongelofelijk vage vertalingen voor veel in Nederland ingeburgerde buitenlandse woorden.[/quote]
Is dit racistisch? :'( Wij, Vlamingen, gebruiken m.i. niet meer vage vertalingen als jullie, Nederlanders. Op 1 punt moet ik je wel gelijk geven. Wij gebruiken 'fruitsap', waar jullie het op 'jus d'orange' houden, of beter 'sjuttoranch' fzoiets vaag. Of 'lissjumow' ipv 'lits jumeaux' of 'stapelbed'.

Verwijderd

Weet iemand of firefox vrij te gebruiken is in scholen?
PS: komt v1.0 binennkort niet uit???

• Harm
  • Niet online
Ja, Firefox is vrij te gebruiken binnen scholen :) . Firefox 1.0PR is nu uit, maar dat is nog niet de final version. Die komt pas over een week of vier à zes geloof ik.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 02 september 2004 @ 21:22:
Ja, Firefox is vrij te gebruiken binnen scholen :) . Firefox 1.0PR is nu uit, maar dat is nog niet de final version. Die komt pas over een week of vier à zes geloof ik.
Volgensmij vergis je je, want de officiële 1.0PR is volgensmij nog niet uit en ik verwacht die rond komende maandag. De nightly van gisteren kan wel fungeren als een RC voor 1.0PR, aangezien alles versienummers etc. al aangepast zijn.

Versie 1.0 final staat gepland voor 11 oktober, maar ik zie dit nog wel een paar weken later worden. (FF1.0PR was eerst voor afgelopen maandag gepland). Beter een maandje later v1.0 dan een Firefox die al snel naar 1.0.1 geüpdate moet worden (maar we moeten ook niet té lang wachten, een product is nl nooit helemaal perfect)

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

je kunt google.com ook veranderen door gewoon ''add engines'' te klikken.
en dan kun je HIER kiezen welke google site je wilt (bijv google.pt of google.se enz)

[ Voor 20% gewijzigd door Pretorian_ op 02-09-2004 22:40 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Harm
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 02 september 2004 @ 22:17:
[...]

Volgensmij vergis je je, want de officiële 1.0PR is volgensmij nog niet uit en ik verwacht die rond komende maandag. De nightly van gisteren kan wel fungeren als een RC voor 1.0PR, aangezien alles versienummers etc. al aangepast zijn.
De logica van de Mozilla Foundation 8)7 .

:P

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 02 september 2004 @ 22:49:
[...]

De logica van de Mozilla Foundation 8)7 .

:P
Ze zetten er niet voor niets (NOT FINAL) achter :P

Over die logica.. ik was nog geabbonneerd op een topic op MozillaZine over de TB 0.8 release en daarvan is het versienummer ook al naar 0.8 verhoogd (hoewel TB0.8 gelijk met FF1.0PR uit moet komen).

MScott (de hoofd dev van TB) zei dat ze van Firefox 0.9 geleerd hadden en nu eerder het interne versienummer omhooggooien, om te zorgen dat er minder problemen optreden bij de echte release.
Dit is dus hun logica..
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.