[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.696 views sinds 30-01-2008

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Harm schreef op 12 augustus 2004 @ 15:47:
[...]

Just wondering: wat vind je er dan nuttig aan dat je afbeeldingen van de site erbij krijgt? Het gaat toch om het zoekresultaat? Of zie ik iets over het hoofd? :)
[...]

Piece of cake please ;) .
iedereen maakt wel typo's, maar hier het gevraagde: http://www.moneyquest.co.uk/peice_of_cake.gif

(heb er geen image van gemaakt, dat maakt deze post iets te HK-achtig)

Verwijderd

hey mensen, ik zelf gebruik ook mozilla en ben er zeer tevreden mee

ik heb echter 1 probleempje
normaal gesproken heb ik nooit last van pop-ups met mozilla, alleen bij www.packetnews.com komt ie nog steeds met irri pop-ups... hoe komt dit? en hoe kan ik dit oplossen?

bvd

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:16:
hey mensen, ik zelf gebruik ook mozilla en ben er zeer tevreden mee

ik heb echter 1 probleempje
normaal gesproken heb ik nooit last van pop-ups met mozilla, alleen bij www.p***s.com komt ie nog steeds met irri pop-ups... hoe komt dit? en hoe kan ik dit oplossen?

bvd
ik heb geen problemen daar, popupblocker wel aanstaan?

btw, best mss die site niet vermelden... iets over policy ofzo...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mayco schreef op 12 augustus 2004 @ 21:18:
[...]

ik heb geen problemen daar, popupblocker wel aanstaan?

btw, best mss die site niet vermelden... iets over policy ofzo...
* nero355 kent de site toevallig ( O-) ) en heeft geen pop-ups :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Mayco schreef op 12 augustus 2004 @ 14:18:
about:config
dan browser.search.defaulturl aanpassen :)
peace of cake :)
dat werkte niet echt....
heb nu via add engines Google Nederland erbij gezet, hoe je nou google.com weer weg krijgt is wat anders. maar goed dat vind ik niet zo erg.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• nero355

nero355

Pretorian_ schreef op 12 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

dat werkte niet echt....
heb nu via add engines Google Nederland erbij gezet, hoe je nou google.com weer weg krijgt is wat anders. maar goed dat vind ik niet zo erg.
Je moet gewoon in je Firefox map zoeken naar google.src ofzo in je search map dacht ik en daar alles aanpassen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 01:22

MadEgg

Tux is lievvv

Ik probeer FireFox nu als hoofdbrowser in te zetten op een Pentium 3 450 MHz met Windows 98, maar de opstart tijd is werkelijk om te huilen. :'(

Terwijl IE binnen 1 seconde op het scherm staat doet Firefox er de eerste keer ruim een halve minuut over. Daarna gaat het gelukkig iets sneller maar toch.
Wat een arrogantie van de devs als ze de quickstart functie eruit hebben gesloopt omdat ze dachten dat ze 'm zo wel snel genoeg konden laten opstarten ;)

Is er echt niet een trucje om Firefox toch te preloaden?

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Dat preloaden moet je instellen bij de installatie.... 't zit er geloof ik nog wel in...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Staat bij de Custom Setup anders niets over. Kan dat alleen vinden in Mozilla Suite maar die is weer overkill...

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MadEgg schreef op 13 augustus 2004 @ 10:45:
Ik probeer FireFox nu als hoofdbrowser in te zetten op een Pentium 3 450 MHz met Windows 98, maar de opstart tijd is werkelijk om te huilen. :'(

Terwijl IE binnen 1 seconde op het scherm staat doet Firefox er de eerste keer ruim een halve minuut over. Daarna gaat het gelukkig iets sneller maar toch.
Wat een arrogantie van de devs als ze de quickstart functie eruit hebben gesloopt omdat ze dachten dat ze 'm zo wel snel genoeg konden laten opstarten ;)

Is er echt niet een trucje om Firefox toch te preloaden?
Nee, de -turbo optie werkt niet meer. 2 redenen:
* het is fake; met deze optie aan doet je PC gewoon langer over het opstarten;
* je verbruikt altijd werkgeheugen, iets dat juist op de oudere machines waar je de starttijd wilt verbeteren een issue is.

De switch komt dus ook niet terug.

Als je het echt wil, zou je met powermenu FX automatisch kunnen laten starten bij het opstarten van Windows, en deze vervolgens laten minimaliseren naar de system tray. Dan kom je in de buurt van de oude functionaliteit. Maar goed, aangezien je (ik dan toch) vrijwel altijd een browser hebt open staan: waarom dan niet gewoon een link naar FX in de startup-folder van Windows?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Overigens vind ik 30 seconden wel heel erg lang. Op mijn brakke Celly700 laptop met trage harde schijf en traag alles duurt het nog maar een paar (5 of zo?? misschien richting 10???) seconden voor FX er staat. Heb je heel erg weinig werkgeheugen, of is het tijd om te defragmenteren misschien?
En als laatste, je zou eens kunnen kijken of bij de optimized builds (zie de forums van mozillazine) iets gemeld wordt over verbeterde startup-tijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 13-08-2004 11:08 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
blogbuster schreef op 12 augustus 2004 @ 20:49:
Wat ik nog zoek is een intergrated chat console, en niet van chatzilla, want die vind ik niet geweldig en een fatsoenlijk rss readers zoals in opera :) dan is 't perfect
Er staat een bug in Bugzilla waarin wordt voorgesteld om het mogelijk te maken rss-pagina's, net als in Apple's Safari, direct te kunnen openen. IMHO een nuttige feature die de Live Bookmarks op een interessante manier kan uitbreiden. Houd die bug in de gaten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb een probleem met Firefox en kan me niet voorstellen dat niemand dit tot op heden heeft gehad. Als ik bepaalde websites laad, maakt niet uit welke krijg ik onderaan in mijn scherm (statusbalk) vaker te zien " APPLET BANDWIDTH LOADED" en dan houd het ver op. Ik kan vervolgens niet meer internetten open ik opera of IE dan blijkt het internet gewoon oged te werken. Ik moet de task killen in taakbeheer om vervolgens weer te openen en dan wil firefox wel weer werken maar het is bijzonder onhandig en niet leuk.

Bij het sluiten van de task geef windows een error: Appname: FireFox: ModNAme: jvm.dll Offset: 0009de05 .. denk iets met java zou kunnen betekenen maar verder heb ik nergens problems meee.

netscape quality feedback:

Application Information

Application Launch Time
13-8-2004 12:08

Build Identifier
2004080301

Deployment Identifier
MozillaOrgFirefox10Win322004080301

Interface Version
8 (0x00000008)

Monitor Configuration Version
7 (0x00000007)

Platform Identifier
Win32

Product Identifier
Firefox10

Talkback Configuration Version
7 (0x00000007)

Talkback Library Version
7 (0x00000007)

Vendor Identifier
MozillaOrg

Runtime Information

Active Application
1412 (0x00000584)

Command Line
"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"

Contents of the Stack

[ 0] 10 00 00 00 00 10 00 00 91 00 75 11 00 10 00 80 [..........u.....]

Current User Name
Dominique

DLL List

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
hmm, het loopt continu vast als ik op motor-forum rondkijk.. search gebruik enzo :/

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Welke Java-versie en heb je hiervoor Bugzilla al doorzocht? Er schijnen namelijk nog wel wat irritante bugjes in Gecko te zitten in combinatie met Java.
Devian schreef op 13 augustus 2004 @ 12:32:
hmm, het loopt continu vast als ik op motor-forum rondkijk.. search gebruik enzo :/
URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Zpottr schreef op 13 augustus 2004 @ 11:07:
Overigens vind ik 30 seconden wel heel erg lang. Op mijn brakke Celly700 laptop met trage harde schijf en traag alles duurt het nog maar een paar (5 of zo?? misschien richting 10???) seconden voor FX er staat. Heb je heel erg weinig werkgeheugen, of is het tijd om te defragmenteren misschien?
En als laatste, je zou eens kunnen kijken of bij de optimized builds (zie de forums van mozillazine) iets gemeld wordt over verbeterde startup-tijden.
Er zit 96 MB geheugen in. Of het fake is of niet, dat maakt niet uit. Opstarten van Windows mag langer duren, opstarten van de browser niet.
Ik probeer mensen over te halen dat IE gebruiken geen goeie zaak is en dat Firefox een goed alternatief is. Ik zie de argumenten gelijk alweer komen, het duurt uren voordat het opstart, IE staat er gelijk. Ik wil ze ook faken, dat is precies wat IE ook doet. Dat Windows lang doet over opstarten zijn ze namelijk gewend ;)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
www.motor-forum.nl :) gaat meestal 5 minuut goed.. en leip net vast nadat ik de serach had gebruikt en de back knop deedt :p (via me muis dan)

oja, de gigantische traagheid als ik op tweakers zit ;) forum niet maar de frontpage, een linkje aanklikken resulteerd ff in een cpu usage van meer dan 60%... scherm ververst ook langzamer (net alsof je euhm.. de standaard vga drivers van windows gebruikt.. dat schrolt ook zo traag enzo) zoiets alleen dan een stuk minder erg :)

Met andere sites heb ik geen problemen.. zit op windows xp en een clean install (redelijk clean)

[ Voor 61% gewijzigd door Devian op 13-08-2004 23:07 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iedereen in mn familie overgehaald om firefox te gaan gebruiken :D Mn vader ook. Hij vind het tabbed browsen mooi enzo, maar hij wil ook dat als hij een bookmark aanklikt dat er ook automatisch een nieuwe tab wordt geopend. Ik gebruik nu deze extension http://www.pryan.org/mozilla/site/TheOneKEA/tabprefs/ Das de fijnste tab extension die ik tot nu toe gebruikt heb, maar als iemand een beter alternatief heeft?

edit:
ik heb hem nu maar geleerd om ctrl ingedrukt te houden wanneer hij een bookmark aanklikt... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Middelklik is ook een manier om in Firefox een bookmark in een tab te openen (dus precies hetzelfde als een andere link in een nieuwe tab openen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

idd, gewoon je middle-mousebutton gebruiken (daarmee op een tab klikken sluit em ook weer _/-\o_)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn middelste muis staat ingesteld als dubbelklik, dus daarom zal het wel niet werken. Had die namelijk al geprobeerd, maar dan opent ie nog steeds in dezelfde tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
en twee knoppen tegelijk dan? of is het dan alleen in XFree86 zo dat je dan hetzelfde effect als knop 3 krijgt :?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
ucchan >
Ja, dat is de "emulate3buttons" instelling van X11. Dat bestaat niet zomaar onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich vond ik ctrl ingedrukt houden ook wel een goede oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48
Helaas kom ik nog steeds sites tegen die niet of slecht werken onder Firefox. Een van die sites is Mijn Postbank.nl. Ben ik nu fout om te denken dat dit in de meerderheid van de gevallen ligt aan het feit dat de webbuilder zich niet houdt aan bepaalde standaarden voor het maken van websites? Zo ja, welke standaarden zijn dit dan?

Het zit namelijk zo, als er een site is die ik vaak gebruik en die niet/slecht werkt onder Firefox dan stuur ik soms een mailtje naar de makers/eigenaren van de site met een beknopte beschrijving van het door mij ondervonden probleem. Ik probeer dit altijd vriendelijk en neutraal te brengen en er wordt dan ook meestal vriendelijk op gereageerd. Zo heb ik ook de Postbank een mailtje gestuurd maar hiervan kreeg ik een standaard reply in de trant van 'Mijn Postbank.nl ondersteund Windows + IE en MacOS + safari, voor andere systemen garanderen wij niets'.

Ik zou graag wat meer informatie willen hebben:
- waarom bepaalde sites niet werken onder firefox (veelvoorkomende oorzaken)
- hoe ik gerichter de maker van de site kan aanspreken op het feit dat hij slordig/kortzichtig/lui/onwetend/whatever zijn site in elkaar heeft gezet. Dus niet als rant maar redelijk onderbouwd.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

SoleBastard schreef op 15 augustus 2004 @ 23:39:
Helaas kom ik nog steeds sites tegen die niet of slecht werken onder Firefox. Een van die sites is Mijn Postbank.nl. Ben ik nu fout om te denken dat dit in de meerderheid van de gevallen ligt aan het feit dat de webbuilder zich niet houdt aan bepaalde standaarden voor het maken van websites? Zo ja, welke standaarden zijn dit dan?
Mijn Postbank werkt hier gewoon goed. Je moet alleen de nieuwste versie van Java installeren. Welke dat zo is, weet ik zo 1,2,3 niet. Verder zijn die standaarden van het W3C in de meeste gevallen. :)
Het zit namelijk zo, als er een site is die ik vaak gebruik en die niet/slecht werkt onder Firefox dan stuur ik soms een mailtje naar de makers/eigenaren van de site met een beknopte beschrijving van het door mij ondervonden probleem. Ik probeer dit altijd vriendelijk en neutraal te brengen en er wordt dan ook meestal vriendelijk op gereageerd. Zo heb ik ook de Postbank een mailtje gestuurd maar hiervan kreeg ik een standaard reply in de trant van 'Mijn Postbank.nl ondersteund Windows + IE en MacOS + safari, voor andere systemen garanderen wij niets'.
Tja, dat is nou eenmaal de koppigheid van sommige webdevelopers. ;)
Ik zou graag wat meer informatie willen hebben:
- waarom bepaalde sites niet werken onder firefox (veelvoorkomende oorzaken)
ActiveX en andere IE-only features voornamelijk. ;)
- hoe ik gerichter de maker van de site kan aanspreken op het feit dat hij slordig/kortzichtig/lui/onwetend/whatever zijn site in elkaar heeft gezet. Dus niet als rant maar redelijk onderbouwd.
Leg hem uit dat je vanwege veiligheidsproblemen met IE (er werd aangeraden om met een andere browser te werken, omdat er de komende tijd voor IE nog geen critical patches uit zouden komen) een andere browser hebt gekozen. Verder kan je natuurlijk ook nog zeggen dat IE al enkele jaren niet meer ge-update is, en er tegenwoordige veel betere alternatieven zijn voor IE. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Weird, 0.93 doet het prima op mn desktop, maar volgens mij kan het nog niet goed overweg met SP2, aangezien ik steeds rare bugs krijg. Kan opeens geen XPI (de firefox extensie autoinstalldinges) niet meer gebruiken, er gebeurt totaal niks meer? Terwijl ik al wel 2 extensions (single window en nuke anything) geinstalleerd had.
Wazige shit dit 8)7 Deinstalleren en de application settings dir wegmieteren loste het op..
Even in de gaten houden :P

[ Voor 29% gewijzigd door 2Dutch op 16-08-2004 02:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
pastapappie.NET schreef op 15 augustus 2004 @ 23:46:
[...]

Leg hem uit dat je vanwege veiligheidsproblemen met IE (er werd aangeraden om met een andere browser te werken, omdat er de komende tijd voor IE nog geen critical patches uit zouden komen) een andere browser hebt gekozen. Verder kan je natuurlijk ook nog zeggen dat IE al enkele jaren niet meer ge-update is, en er tegenwoordige veel betere alternatieven zijn voor IE. ;)
Voor IE komen nog immer security updates uit hoor, en dat zal ook na SP2 voor Windows XP zo blijven. Daar verandert niets. Wat jij bedoelt is dat IE al in een jaar of vier geen updates heeft gehad aan zijn core en dat dit ook de aankomende twee jaar niet zal gebeuren, zoals het er nu uit ziet.

Of alternatieven beter zijn dan IE zou ik zo 1-2-3 niet zeggen, omdat 'beter-zijn' nogal persoonlijk is. De alternetieven voor IE hebben leuke features, maar de gewone gebruiker heeft die IMHO niet echt nodig. IE's alternatieven veiliger dan IE zelf? Nah met een beetje netjes surfen én SP2 geïnstalleerd ook niet direct meer. Dus dat argument zou ik ook niet gebruiken.

Het enige argument dat interessant is voor een devver, is de ondersteuning van de dingen die hij wil. En als een andere browser dat beter doet, wordt het interessant.
2Dutch schreef op 16 augustus 2004 @ 02:06:
Weird, 0.93 doet het prima op mn desktop, maar volgens mij kan het nog niet goed overweg met SP2, aangezien ik steeds rare bugs krijg. Kan opeens geen XPI (de firefox extensie autoinstalldinges) niet meer gebruiken, er gebeurt totaal niks meer? Terwijl ik al wel 2 extensions (single window en nuke anything) geinstalleerd had.
Wazige shit dit 8)7 Deinstalleren en de application settings dir wegmieteren loste het op..
Even in de gaten houden :P
Ik zou de volgende keer eerst mijn Tools > Options... > Web Features en dan de optie Allow websites to install software eerst maar eens checken :) . Daar zat namelijk de oplossing voor jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Crusader

Arc Nature

Harm schreef op 16 augustus 2004 @ 02:35:
[...]
Ik zou de volgende keer eerst mijn Tools > Options... > Web Features en dan de optie Allow websites to install software eerst maar eens checken :) . Daar zat namelijk de oplossing voor jou probleem.
Dat zit niet onder Web Features maar onder Advanced ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Crusader schreef op 16 augustus 2004 @ 07:22:
[...]

Dat zit niet onder Web Features maar onder Advanced ;)
In 0.9.x nog wel, Harm gebruikt alleen een nightly build ;) (net zoals ik) en daar zit het wel onder web features (en kun je instellen welke sites wel extensies mogen installeren)

[ Voor 18% gewijzigd door Unverter op 16-08-2004 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dan zit er een groter verschil tussen de nightlies en de beta's die ik gebruik dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
pastapappie.NET schreef op 15 augustus 2004 @ 23:46:
[...]
Mijn Postbank werkt hier gewoon goed. Je moet alleen de nieuwste versie van Java installeren. Welke dat zo is, weet ik zo 1,2,3 niet. Verder zijn die standaarden van het W3C in de meeste gevallen. :)

[...]
Tja, dat is nou eenmaal de koppigheid van sommige webdevelopers. ;)
[...]
ActiveX en andere IE-only features voornamelijk. ;)
[...]

Tijd voor een mail webmaster plugin voor firefox :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Crusader schreef op 16 augustus 2004 @ 09:06:
Dan zit er een groter verschil tussen de nightlies en de beta's die ik gebruik dan ik dacht...
Jup, en dat verschil wordt nog maar groter ook iedere dag dat er gedevd wordt :P . Ik was me er overigens wel ergens flauw van bewust dat het niet altijd onder Web Features heeft gezeten, maar ik kon me niet meer voor de geest halen waar het wel zat. Aangezien ik geen Firefox 0.9.3 of eerder heb, kon ik het ook niet testen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Met welke reden zou je een nightly gebruiken en niet de laatste beta?
Kan me voorstellen dat je dat doet als je last hebt van bugs die opgelost zijn in een nightly, maar wie gaat iedere nieuwe nightly op z'n systeem zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Crusader schreef op 16 augustus 2004 @ 13:17:
Met welke reden zou je een nightly gebruiken en niet de laatste beta?
Kan me voorstellen dat je dat doet als je last hebt van bugs die opgelost zijn in een nightly, maar wie gaat iedere nieuwe nightly op z'n systeem zetten?
Als je gewoon bij wilt blijven met de ontwikkeling en ook van nieuwe features gebruikt wilt maken. Ik download meestal niet iedere dag een nieuwe build, maar als ik zie dat er zeker wat interessants is toegevoegd dan zeker wel. Die blijf ik dan ook gebruiken als er geen grote problemen mee zijn een aangezien we richting 1.0 komen draaien ze bij mij fantastisch. Er zijn volgensmij nog wel wat problemen met het openen van snelkoppelingen in FF (er verschijnt een error maar opent pagina toch), maar die gebruik ik eigenlijk toch niet.

Als je wilt weten of het interessant voor je is: zie de bigger picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 20:42
Devian schreef op 13 augustus 2004 @ 14:21:

oja, de gigantische traagheid als ik op tweakers zit ;) forum niet maar de frontpage, een linkje aanklikken resulteerd ff in een cpu usage van meer dan 60%... scherm ververst ook langzamer (net alsof je euhm.. de standaard vga drivers van windows gebruikt.. dat schrolt ook zo traag enzo) zoiets alleen dan een stuk minder erg :)

Met andere sites heb ik geen problemen.. zit op windows xp en een clean install (redelijk clean)
Dit het ik ook, erg vervelend dat de frontpage van tweakers zo langzaam laadt. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb het bij geen enkele andere pagina en ook maar op een PC. Dit betreft wel een trage computer maar andere sites gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
En dan heb ik dus weer nergens last van op de FP :P . En dan kom ik zeer waarschijnlijk toch beduidend meer uren per dag op de FP dan jullie, gok ik ;) . Maar wat voor traagheid, waar merk je dat aan, waar zit het in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
Harm schreef op 16 augustus 2004 @ 14:47:
En dan heb ik dus weer nergens last van op de FP :P . En dan kom ik zeer waarschijnlijk toch beduidend meer uren per dag op de FP dan jullie, gok ik ;) . Maar wat voor traagheid, waar merk je dat aan, waar zit het in?
Als ik de frontpage open dan reageert FF even nergens meer op. M'n CPU schiet even naar de 100%. Als ik hierna FF weer tevoorschijn haal lijkt de pagina leeg. Als ik dan ga scrollen dan reageert hij eerst een paar seconden niet, maar vervolgens komt dan toch de pagina in beeld. Dit gebeurt ook als ik een artikel lees. Het forum bijvoorbeeld heeft geen problemen.

Ik heb al meerdere versies van FF geinstalleerd gehad maar het probleem blijft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij (0.9.3) laadt VI.nl langzaam, ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar pagina's met veel tables lijken langzamer te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

www.vi.nl staat in een flits op m'n scherm. Echt binnen een seconde geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
Bij mij ook dus ik denk dat dit probleem los staat van het traag laden van de Frontpage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mol99 schreef op 16 augustus 2004 @ 14:56:
[...]

Als ik de frontpage open dan reageert FF even nergens meer op. M'n CPU schiet even naar de 100%. Als ik hierna FF weer tevoorschijn haal lijkt de pagina leeg. Als ik dan ga scrollen dan reageert hij eerst een paar seconden niet, maar vervolgens komt dan toch de pagina in beeld. Dit gebeurt ook als ik een artikel lees. Het forum bijvoorbeeld heeft geen problemen.

Ik heb al meerdere versies van FF geinstalleerd gehad maar het probleem blijft helaas.
Komt dat niet toevallig door een stukje Flash dat braq in elkaar is gezet en daardoor je cpu-load omhoog trekt?
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:07:
Bij mij (0.9.3) laadt VI.nl langzaam, ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar pagina's met veel tables lijken langzamer te laden
Tables zijn daar natuurlijk ook niet voor bedoeld, maar het is hier ook zeker niet traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
Harm schreef op 16 augustus 2004 @ 15:54:
[...]
Komt dat niet toevallig door een stukje Flash dat braq in elkaar is gezet en daardoor je cpu-load omhoog trekt?
[...]
Dat zou kunnen maar het is toch is het vreemd dat het op andere sites niet gebeurt. Waar zit Flash precies op de frontpage ik kan het nergens vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 16 augustus 2004 @ 15:42:
www.vi.nl staat in een flits op m'n scherm. Echt binnen een seconde geladen.
Hmm ben firefox op een laptop aan het testen (ben uitermate tevreden), zal em dalijk eens op een snelle pc zetten kijken of dat scheelt.

Ik was voorheen best kritisch ten opzichte van FF maar ik ben em nu al een aantal dagen intensief aan het testen en moet toegeven het is een hele fijne browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
mol99 schreef op 16 augustus 2004 @ 15:59:
[...]

Dat zou kunnen maar het is toch is het vreemd dat het op andere sites niet gebeurt. Waar zit Flash precies op de frontpage ik kan het nergens vinden :-(
Banners. Maar ik heb geen Flash in Firefox, dus dat kan ik niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik kreeg de tip voor deze Firefox extensie via de OS/2 mailinglist, maar volgens dit screenshot stond het gisteren op /.

Adbar!
Opera's least popular feature comes to Firefox!
adbar displays Google ads related to pages you view. Because the ads are relevant, they are occasionally useful. When adbar isn't displaying ads from Google, it displays Firefox-related things such as silly Firefox slogans, ads for other Mozilla software, and requests for donations to the Mozilla Foundation.
Uit de FAQ:
Can I register and get rid of the ads?
Of course! Paypal $19 (51% cheaper than Opera!) to me or the Mozilla Foundation, then use Firefox's Extension Manager to uninstall adbar.
:) ;)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

bartware schreef op 16 augustus 2004 @ 17:03:
Ik kreeg de tip voor deze Firefox extensie via de OS/2 mailinglist, maar volgens dit screenshot stond het gisteren op /.

Adbar!

[...]

Uit de FAQ:

[...]

:) ;)
Nieuwe Plugin voor Firefox :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Tja, had ik niet gezien. Ik heb nml geen toegang tot de HuisKamer.
Voor de Firefox gebruikers leek dit me de aangewezen plek.

offtopic:
Kan React aangepast worden dat HK links een code erbij krijgen zodat ik dan weet dat ik niet hoef te klikken?
:P

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag. De ene dag gaan de menu's op de FP wel snel open, maar de laatste twee dagen gaat het echt retetraag in Firefox 9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 18:41:
Vaag. De ene dag gaan de menu's op de FP wel snel open, maar de laatste twee dagen gaat het echt retetraag in Firefox 9.2.
Welk menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal. Die dingetjes die naar beneden komen als je er met je muisaanwijzer op gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:25:
Allemaal. Die dingetjes die naar beneden komen als je er met je muisaanwijzer op gaat staan.
Dat van die menuutjes daar heb ik geen last van. Krijg je ook dat je processor 100% belast is bij het laden van de FP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mol99 schreef op 16 augustus 2004 @ 23:06:
[...]

Dat van die menuutjes daar heb ik geen last van. Krijg je ook dat je processor 100% belast is bij het laden van de FP?
Nope, hij schiet heel even naar 75%, daarna naar 43% en dan naar 2%. Ik draai een AMD Athlon XP 2600+ 1,91GHz 333MHz FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
op m'n laptop doet adblock het niet :(

naja, later het profiel van m'n desktop maarkopieren, daarin werkt ie wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb sinds vanochtend op Windows NT een raar probleem met Firefox. Hij is opeens totaal onbruikbaar geworden. Hij start normaal op, maar daarna kan ik niets invoeren, geen menus aanklikken en dergelijke. Ctrl-T levert wel nieuwe tabs op, maar ik zie ze niet. Als ik afsluit, zeurt hij over negen tabs (ik heb dus kennelijk 9x op ctrl-T geramd).

Dat is het enige dat ik kan doen openen en afsluiten, de rest is niet te bereiken.

Ik heb zip-file opnieuw uitgepakt. 0.9.2 geprobeerd en weer 0.9.3 telkens op andere locaties, maar niets helpt. Ik ben vrij wanhopig nu en zit nu met Mozilla 1.7.2 te posten, want die doet het wel gewoon.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MrScratch schreef op 17 augustus 2004 @ 09:45:
Ik heb sinds vanochtend op Windows NT een raar probleem met Firefox. Hij is opeens totaal onbruikbaar geworden. Hij start normaal op, maar daarna kan ik niets invoeren, geen menus aanklikken en dergelijke. Ctrl-T levert wel nieuwe tabs op, maar ik zie ze niet. Als ik afsluit, zeurt hij over negen tabs (ik heb dus kennelijk 9x op ctrl-T geramd).

Dat is het enige dat ik kan doen openen en afsluiten, de rest is niet te bereiken.

Ik heb zip-file opnieuw uitgepakt. 0.9.2 geprobeerd en weer 0.9.3 telkens op andere locaties, maar niets helpt. Ik ben vrij wanhopig nu en zit nu met Mozilla 1.7.2 te posten, want die doet het wel gewoon.
Nou, ik heb heel rigoreus alles in de profiles zitten deleten. Overal waar ik firefox tegenkwam weggehaald en nu doet ie het weer. :) Ben dus wel alle instellingen kwijt. :( Maar ik vertoon echt verslavingsgedrag. Als ik geen Firefox meer heb, dan krijg ik de wabbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
MrScratch schreef op 17 augustus 2004 @ 09:45:

Heb je gisteren nog nieuwe extensies geïnstalleerd?

Probeer eerst eens Firefox op te starten met -safe-mode erachter en kijk of dat werkt (ook te bereiken via een snelkoppeling in de startmenu folder die firefox aanmaakt)

Als er dan nog steeds hetzelfde gebeurd zul je een nieuw profiel aan moeten maken. Start Firefox op met de optie -p en kopieer sommige bestanden die je nodig hebtt (of gebruik mozilla backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Gert-Paul schreef op 17 augustus 2004 @ 09:54:
[...]

Heb je gisteren nog nieuwe extensies geïnstalleerd?

Probeer eerst eens Firefox op te starten met -safe-mode erachter en kijk of dat werkt (ook te bereiken via een snelkoppeling in de startmenu folder die firefox aanmaakt)

Als er dan nog steeds hetzelfde gebeurd zul je een nieuw profiel aan moeten maken. Start Firefox op met de optie -p en kopieer sommige bestanden die je nodig hebtt (of gebruik mozilla backup)
Bedankt voor de tips, ik heb voor toekomstige backups hier zeker een hoop aan. Inmiddels na profiel te killen, werkt het weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bij mij is de myreact pagina soms onvolledig weergegeven. Alles onder het bovenste topic waarop ik heb gereageerd is dan weg en ik moet een nieuw venste c.q. tab openen om verder te komen. verder heb ik ook wel hoge cpu usage 55%.

Zou wel eens willen weten of dat tabs openen niet 100% automatisch kan als je een nieuw url kiest. Al met al geen onprettige ervaring dat firefox. Ik heb het nu zo'n drie dagen.

:Y)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:26

Wokschotel

Op 6 wielen

FF is bij mij ook rete-traag bij de FP. Ik kan m'n muis bijna niet meer bewegen. Als ik meedere FF-vensters open heb duurt het schakelen naar de FP meerdere seconden. Systeem is een IBM PIII-800 laptop met 512 mb ram. Al met al behoorlijk irritant.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ROFLASTC schreef op 17 augustus 2004 @ 10:22:
Bij mij is de myreact pagina soms onvolledig weergegeven. Alles onder het bovenste topic waarop ik heb gereageerd is dan weg en ik moet een nieuw venste c.q. tab openen om verder te komen. verder heb ik ook wel hoge cpu usage 55%.
En
Wokschotel schreef op 17 augustus 2004 @ 11:04:
FF is bij mij ook rete-traag bij de FP. Ik kan m'n muis bijna niet meer bewegen. Als ik meedere FF-vensters open heb duurt het schakelen naar de FP meerdere seconden. Systeem is een IBM PIII-800 laptop met 512 mb ram. Al met al behoorlijk irritant.
Staat er op de pagina die jullie bekijken iets van Flash?
ROFLASTC schreef op 17 augustus 2004 @ 10:22:
Zou wel eens willen weten of dat tabs openen niet 100% automatisch kan als je een nieuw url kiest. Al met al geen onprettige ervaring dat firefox. Ik heb het nu zo'n drie dagen.
Check hier voor een aantal extensions op het gebied van tabbed browsing. Ik ben wel tevreden met Single Window, die doet ongeveer wat jij wil en niets meer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij worden sommige site's niet goed geladen , de helft van de plaatjes worden niet geladen enzo.
En ik kreeg pas een link van iemand die deed het wel in internet explorer maar niet in firefox iemand bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:41:
Bij mij worden sommige site's niet goed geladen , de helft van de plaatjes worden niet geladen enzo.
En ik kreeg pas een link van iemand die deed het wel in internet explorer maar niet in firefox iemand bekend met deze problemen?
Zonder linkjes niet nee. Want dan krijg je alleen maar antwoorden als Ja, ik ook of Nee, ik niet en daar heb je niet zoveel aan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:41:
Ik heb dit ook sinds een paar dagen met firefox. Gisteren geupgrade naar 0.9.3 maar nog steeds hetzelfde probleem. Site's niet (of slechts gedeeltelijk laden) zijn o.a. fok en gamer.nl.
Waarschijnlijk komt dit niet door firefox want ik heb twee windows installs (die andere gebruik ik voor games en is zo goed als clean) en op die andere heb ik nergens last van.

Waar het bij mij aan zou kunnen liggen is Norton Internet Security die ik sinds een tijdje gebruik ipv panda antivirus. Ik heb dit echter nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 17 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

Zonder linkjes niet nee. Want dan krijg je alleen maar antwoorden als <q>Ja, ik ook</q> of <q>Nee, ik niet</q> en daar heb je niet zoveel aan ;) .
kan de link wel plaatsen alleen zijn ze denk niet echt blij mee hier ;)
Was op powerweb forum alleen daar is het nv erg laag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort gebruik ik ook Firefox en ik ben erg tevreden. ;)

Maar... mijn Logitech Internet Navigator toetsenbord heeft een "go-button" waarmee een venstertje word geopend waarin al "http://www." staat.

En dit werkt nu dus niet meer. Firefox is al de standaardbrowser maar dit venstertje blijft Internet Explorer gebruiken. :'(

Ik heb gezocht maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Heeft iemand een ideetje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 16:39:
Sinds kort gebruik ik ook Firefox en ik ben erg tevreden. ;)

Maar... mijn Logitech Internet Navigator toetsenbord heeft een "go-button" waarmee een venstertje word geopend waarin al "http://www." staat.

En dit werkt nu dus niet meer. Firefox is al de standaardbrowser maar dit venstertje blijft Internet Explorer gebruiken. :'(

Ik heb gezocht maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Heeft iemand een ideetje? :?
Volgens mij zit dat gewoon hard-coded in je tobo... tenzij er een logitech of third party programmaatje is waarmee je de keys opnieuw kan toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Mozilla draait prima. Sinds gisteren heb ik echter een Vodafone abonnement en ik kan op de site niet inloggen. Met IE gaat dat wel. Ik heb voor die site cookies en popups toegestaan. Iemand een idee? heb al gezocht hier maar search deed het niet. (Voor het geval dit wellicht al eerder ter sprake is geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jaspov schreef op 17 augustus 2004 @ 19:07:
Mozilla draait prima. Sinds gisteren heb ik echter een Vodafone abonnement en ik kan op de site niet inloggen. Met IE gaat dat wel. Ik heb voor die site cookies en popups toegestaan. Iemand een idee? heb al gezocht hier maar search deed het niet. (Voor het geval dit wellicht al eerder ter sprake is geweest)
Welk gedeelte dan ?? my.vodafone.nl ?? Werkt hier hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Precies die. als ik inlog krijg ik: Er is een onbekende fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ik draai firefox 0.9.3. Kies ik via IEview om de pagina te openen dan kan ik daar wel inloggen. Mijn loginnaam is eenvoudig en het wachtwoord paste ik. Verder geen firewall of wat dan ook. Snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Jaspov schreef op 17 augustus 2004 @ 19:22:
Precies die. als ik inlog krijg ik: Er is een onbekende fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ik draai firefox 0.9.3. Kies ik via IEview om de pagina te openen dan kan ik daar wel inloggen. Mijn loginnaam is eenvoudig en het wachtwoord paste ik. Verder geen firewall of wat dan ook. Snap er niets van.
Ik heb ook eens geprobeerd en als ik probeer in te loggen (met foutieve gegevens) krijg ik netjes een melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet correct zijn. Ik merk in dat gedeelte nog niks raaks, misschien dat daarna nog iets gebeurd dat alleen voor IE is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Geen idee. In elk geval weet ik nu (helemaal) zeker dat mijn login / wachtwoord goed zijn want anders zou ik een andere text krijgen blijkbaar. Gert-Paul: Als je met goede gegevens inlogt lukt het je dus ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Jaspov schreef op 17 augustus 2004 @ 19:07:
Ik ken de site niet, maar:
  • probeer je cache eens te legen?
  • heb je wellciht geen Java terwijl die site het wel nodig heeft?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Jaspov schreef op 17 augustus 2004 @ 19:37:
Geen idee. In elk geval weet ik nu (helemaal) zeker dat mijn login / wachtwoord goed zijn want anders zou ik een andere text krijgen blijkbaar. Gert-Paul: Als je met goede gegevens inlogt lukt het je dus ook niet?
Ik heb geen account voor de Vodafone site, dus ik kan sowieso niet goed inloggen. Het enige wat ik kan doen ik kijken hoe het werkt door zomaar wat in te vullen. Toen ik dat deed zag ik dus niets anders dan dat je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Harm schreef op 17 augustus 2004 @ 11:44:

euh neuj ik heb het over GOT daar zit toch niks flasherigs in? FP soms wel of niet?

hoop flashsites werken best nu ik die mozilla plugin heb van macromedia

die links naar al die browser plugins zijn wel goed ik ben nu blij

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bedankt voor de tips. Cache geleegd en java heb ik (sun). vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zojuist WEER eens ingelogd en alles doet het hoor :)

http://my.vodafone.nl is wel sloom zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
misschien even erg offtopic maar heeft iemand een site / lijst met versies van firefox met daarbij wanneeer het firebird werd etc? :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://texturizer.net/firefox/

http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox

http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox#Release_history

zo iets? volg de " links" van de firefox pagina...

[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 17-08-2004 21:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
welke firefox versie heb je en heb je wellicht een en ander aan de settings aangepast ooit?
nero355 schreef op 17 augustus 2004 @ 21:02:
Zojuist WEER eens ingelogd en alles doet het hoor :)

http://my.vodafone.nl is wel sloom zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jaspov schreef op 17 augustus 2004 @ 22:03:
welke firefox versie heb je en heb je wellicht een en ander aan de settings aangepast ooit?
Ja ik heb 0.9.2 (Te lui enzo om te updaten enzo, wacht wel gewoon op 1.0 ....) maar dat moet niks uitmaken lijkt me :?

En tjaa Settings... wat zou ik aan moeten passen ??

Voeg me anders toe bij MSN ofzo babbellen we wel verder... (Als ik online kom wat niet vaak gebeurd maar omdat jij het ben zie ik wel of ik wat vaker online kan komen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Harm schreef op 17 augustus 2004 @ 11:44:
[...]
En
[...]

Volgens mij niet; alleen die ad van de geheugenshop van t.net. Scrollen gaat erg traag over de FP en de pulldown-menu's zijn ook niet echt snel. Ik vermoed dat het iets met Javascript te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wokschotel schreef op 18 augustus 2004 @ 09:47:
[...]
Volgens mij niet; alleen die ad van de geheugenshop van t.net. Scrollen gaat erg traag over de FP en de pulldown-menu's zijn ook niet echt snel. Ik vermoed dat het iets met Javascript te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
Denk dat jij het zelfde "probleem" hebt als ik. Als ik bv eerst naar mijnpostbank.nl ga (heeft ook java/javascript nodig) en ik ga dan terug naar de frontpage, dan werkt het perfect. Maar sluit ik FF af, en ga eerst naar de frontpage, dan zijn die menu's rete traag met open klappen.

Wil jij deze pagina eens proberen? http://www.traphic.nl/tr_verkeersinformatie/traphic.htm

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Br@m schreef op 18 augustus 2004 @ 09:53:
[...]

Denk dat jij het zelfde "probleem" hebt als ik. Als ik bv eerst naar mijnpostbank.nl ga (heeft ook java/javascript nodig) en ik ga dan terug naar de frontpage, dan werkt het perfect. Maar sluit ik FF af, en ga eerst naar de frontpage, dan zijn die menu's rete traag met open klappen.

Wil jij deze pagina eens proberen? http://www.traphic.nl/tr_verkeersinformatie/traphic.htm
Die site is behoorlijk traag bij mij. Ga ik daarna terug naar de FP van t.net, dan is die ook traag. FF afsluiten en weer opnieuw opstarten maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Wokschotel schreef op 18 augustus 2004 @ 10:06:
[...]

Die site is behoorlijk traag bij mij. Ga ik daarna terug naar de FP van t.net, dan is die ook traag. FF afsluiten en weer opnieuw opstarten maakt niet uit.
Dat wilde ik effe weten, dan heb je hetzelfde als ik... En dat is erg klote, en ik ben er nog steeds niet achter kunnen komen hoe op te lossen.. :|

Maar wat ik bedoelde met mijn vorige reactie was dat als ik op een site ben geweest die Java/Javascript gebruikt (mijn voorbeeld is dan mijnpostbank.nl) en als je dan naar de frontpage gaat, dan werkt het wel goed.

raar maar waar..

Wil jij eens effe de volgende link proberen, en daarna gelijk naar de frontpage gaan?
Mijnpostbank.nl

[ Voor 13% gewijzigd door Br@m op 18-08-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Br@m schreef op 18 augustus 2004 @ 10:10:
[...]

Dat wilde ik effe weten, dan heb je hetzelfde als ik... En dat is erg klote, en ik ben er nog steeds niet achter kunnen komen hoe op te lossen.. :|

Maar wat ik bedoelde met mijn vorige reactie was dat als ik op een site ben geweest die Java/Javascript gebruikt (mijn voorbeeld is dan mijnpostbank.nl) en als je dan naar de frontpage gaat, dan werkt het wel goed.

raar maar waar..

Wil jij eens effe de volgende link proberen, en daarna gelijk naar de frontpage gaan?
Mijnpostbank.nl
De FP blijft traag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij scheelt het wel inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:48:
Bij mij scheelt het wel inderdaad :)
Gelukkig, ben ik eindelijk niet alleen meer die dit heeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm wat me nu opvalt , ik heb een webpagina waarin bovenaan de source dit staat:
code:
1
<%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" ResponseEncoding="iso-8859-1" %>

Dit staat in FF zo letterlijk bovenaan de pagina :? in IE niet..
deze tekst staat niet tussen de body-tags..

Dit is gewoon een html pagina dus begrijp sowieso niet wat dit er boven doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

volgens mij lijkt dit erop dat het gemaakt is in .NET ..... kan dat kloppen?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Pretorian_ schreef op 18 augustus 2004 @ 12:49:
volgens mij lijkt dit erop dat het gemaakt is in .NET ..... kan dat kloppen?
Ik zat ook te denken aan ASP (.NET). ASP gebruikt iig <% .. %> en ook VB scripts hebben met zulk soort MS producten te maken.
Ik heb er nooit in geprogrammeerd, dus weet het niet precies of dit typische code is voor de .NET versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de traagheid wordt veroorzaakt door het grote plaatje, niet door de hoeveelheid javascript, het is een bekende bug.

Hoewel de snelheid op mijn machine wel goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

de traagheid wordt veroorzaakt door het grote plaatje

Hoewel de snelheid op mijn machine wel goed is :)
Sorry, maar dat ben ik toch niet met je eens, want zoals al in mijn eerdere reactie's hier kon je lezen dat als ik eerst naar mijnpostbank.nl ga en dan naar die bewuste site of naar de frontpage. Dan werkt het wel perfect!
Dus het heeft gewoon met java of javascript te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br@m schreef op 18 augustus 2004 @ 17:34:
Dus het heeft gewoon met java of javascript te maken.
En java heeft er dus helemaal niks mee te maken, bij de pagina in kwestie wordt geen java gebruikt, alleen javascript. Ik merk trouwen ook geen verschil als ik naar de postbank ga en daarna naar de andere pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ik heb geen last van sloomte... vette site trouwens, met die kaart van nederland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleempje.
Normaal als ik paar tabs openhad en ik drukte rechtsbovenin op kruisje dan vroeg die eerst of ik het zeker wist omdat er meerdere tabs openwaren.
Dat komt nu niet meer en is eigenlijk wel super irritant.
Dus mijn vraag hoe krijg je dat weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 18:12:
Nog een probleempje.
Normaal als ik paar tabs openhad en ik drukte rechtsbovenin op kruisje dan vroeg die eerst of ik het zeker wist omdat er meerdere tabs openwaren.
Dat komt nu niet meer en is eigenlijk wel super irritant.
Dus mijn vraag hoe krijg je dat weer terug?
Ga naar about:config
Zoek naar tabs
De (bij mij) onderste waarde , browser.tabs.warnOnClose, moet dan op true staan.

Als het goed is zal die de volgende keer weer vragen of je wel af wilt sluiten.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnQ voor de tip (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Als er mensen zijn die nieuwsgierig zijn naar de releasedate van FF 1.0: http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/006247.html
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.