Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ATi released de derde R420 kaart... X800XT op 500 Mhz core en 500 Mhz mem.

Volledig R420 rijtje tot nu is dan:

X800XT PE met 520 Mhz core en 560 Mhz mem
X800XT met 500 Mhz core en 500 Mhz mem
X800Pro met 475 Mhz core en 450 Mhz mem
Zou Ati er lucht van hebben gekregen dat er al volop Pro's naar XT gemod worden, en gedacht hebben, waar zijn we eigenlijk mee bezig met het willens en wetens uitschakelen van 4 goed werkende pipes? Kunnen we hier geen slaatje uit slaan?

Want ik zou er niet gek van opkijken als de middelste kaart, de nieuw geïntroduceerde X800XT, eigenlijk de "oude" pro is maar waarvan alle 16 pipes werken, en met 2ns geheugen. De "afgekeurde" kaarten, dus die met 1 t/m 4 kapotte pipes, zullen als Pro verkocht worden. In dit geval zullen we in de toekomst geen Pro meer naar een XT kunnen modden (wat eigenlijk logisch is; het slaat voor een fabrikant natuurlijk nergens op om willens en weten 4 goed werkende pipes om zeep te helpen, dat kost enkel geld).
De X800XT PE is dezelfde kaart als de X800XT, enkel met 1,6ns geheugen i.p.v. 2ns.

Of zou ik er helemaal naast zitten. :)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-05-2004 05:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Anoniem: 38733 schreef op 30 mei 2004 @ 05:01:
[...]

Zou Ati er lucht van hebben gekregen dat er al volop Pro's naar XT gemod worden, en gedacht hebben, waar zijn we eigenlijk mee bezig met het willens en wetens uitschakelen van 4 goed werkende pipes? Kunnen we hier geen slaatje uit slaan?

Want ik zou er niet gek van opkijken als de middelste kaart, de nieuw geïntroduceerde X800XT, eigenlijk de "oude" pro is maar waarvan alle 16 pipes werken, en met 2ns geheugen. De "afgekeurde" kaarten, dus die met 1 t/m 4 kapotte pipes, zullen als Pro verkocht worden. In dit geval zullen we in de toekomst geen Pro meer naar een XT kunnen modden (wat eigenlijk logisch is; het slaat voor een fabrikant natuurlijk nergens op om willens en weten 4 goed werkende pipes om zeep te helpen, dat kost enkel geld).
De X800XT PE is dezelfde kaart als de X800XT, enkel met 1,6ns geheugen i.p.v. 2ns.

Of zou ik er helemaal naast zitten. :)
Ik denk niet dat ATi wakker ligt van enkele gemodde 3dkaarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 111269

nee, maar ze liggen wel wakker van het misgelopen geld..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 111269 schreef op 30 mei 2004 @ 10:34:
nee, maar ze liggen wel wakker van het misgelopen geld..
Welk mislopen geld?? Die x800p chips qualificeerden in de fab niet voor de xt standaarden dus werden ze pro en devalueerden ze. ATi heeft dit meegerekend met de yields en daarop is de prijs van de pro berekend.
Je zult wel zien dat de xt's hoger overklocken & volledig STABIEL draaien op hun snelheid (vergeet btw net dat de xt's gddr3 geh. hebben). BTW hoeveel pros zullen er naar xt worden gemod?? 2-5% maximum, daar ligt ati niet van wakker

[Voor 6% gewijzigd door oeLangOetan op 30-05-2004 10:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
edward2 schreef op 30 mei 2004 @ 02:46:
[...]

Tsja, er zijn er zat die posten, maar op wereldschaal zijn ze nog erg schaars hoor, in Europa bv, 8 stuks richting UK (ocukforum).

Het schijnt dat de XT (PE) lijdt aan geheugen gebrek.

Het leven valt niet mee, je kan niet eens je zuur verdiende geld uitgeven aan 2 vidkaartjes en die eens de rest van het jaar op je gemakje te testen.
En dan sta jij weer vooraan in de rij voor de volgende cyclus? :P

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 14:50
Niemand zal misschien geinteresseerd zijn in de low-end benches maar toch:

(ik heb enkele AGP benchmarks die al bekend waren erbij gezet, weet je meteen in welke relatie ze staan tot de PCI-E benches en dat het niet op een super High end systeem is getest)

AGP X800XT 9917
AGP X800PRO 8654

PCI-E X600XT - 4069
PCI-E X600PRO - 3272
PCI-E X300 - 2450
PCI-E X300LE - 1510

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Laatst online: 05-04 22:34
:) dat klinkt wel goed!
mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 20-12-2022
Nog een keer mijn vraag.
Passen de koelblokjes (water) die op de 9xxx passen ook op de X800 series?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
The Source schreef op 30 mei 2004 @ 13:40:
Niemand zal misschien geinteresseerd zijn in de low-end benches maar toch:

(ik heb enkele AGP benchmarks die al bekend waren erbij gezet, weet je meteen in welke relatie ze staan tot de PCI-E benches en dat het niet op een super High end systeem is getest)

AGP X800XT 9917
AGP X800PRO 8654

PCI-E X600XT - 4069
PCI-E X600PRO - 3272
PCI-E X300 - 2450
PCI-E X300LE - 1510
Hoe hoog clockt de x600 en x300, ff raden
x600 -> 600core / 400+ geheugen (4 pijpen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
PCI-E X600XT - 4069
PCI-E X600PRO - 3272
PCI-E X300 - 2450
PCI-E X300LE - 1510
Ik vraag me nog steeds af wat de zin van deze kaartenreeks is, ik bedoel, over 6 maanden is de 9800pro ook min of meer een budgetkaart, en die scoort vér boven deze kaartenreeks. Maar goed, enkel het woord "PCI-E" zorgt al voor verkoopcijfers natuurlijk. :/
PCI-E X300LE - 1510
Wat moet zo'n kaartje met zo'n flutscore nou gaan kosten? 6,95? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 89305

Anoniem: 38733 schreef op 30 mei 2004 @ 18:39:
[...]

Ik vraag me nog steeds af wat de zin van deze kaartenreeks is, ik bedoel, over 6 maanden is de 9800pro ook min of meer een budgetkaart, en die scoort vér boven deze kaartenreeks. Maar goed, enkel het woord "PCI-E" zorgt al voor verkoopcijfers natuurlijk. :/

[...]

Hej zoveel scoorde ik destijds met mij TI-4600 haha LOL. Ook alweer dik een jaar terug. En ik snap het nut ook niet echt, maarja heeft met marketing en kosten te maken enzo blablabla...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81502

Anoniem: 38733 schreef op 30 mei 2004 @ 18:39:
[...]

Een Geforce 4 MX4000 haalt maar in de 200 punten en kost toch 45€. Ik denk dus dat deze kaarten goede vervangers zijn voor de budjet sector.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 93354

fooker schreef op 30 mei 2004 @ 17:48:
Nog een keer mijn vraag.
Passen de koelblokjes (water) die op de 9xxx passen ook op de X800 series?
Voor de 3e x ja dat kan, dat had ik ook al een paar x gevraagd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

'K hoop niet dat deze al langs is gekomen :P

http://www.tweakers.net/ext/f/33609/full.jpg

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Die Asus doos blijft voorlopig nog leeg, dat is een ding wat zeker is.

Bij de webshop van Ati zelf, op www.ati.com, is de X800Pro inmiddels uitverkocht, en bij Bestbuy.com ook. Nieuwe leveringen onbekend. Nou konden we daar toch al niet bestellen, ze leveren niet aan Europeanen, maar 't is wel tekenend voor de situatie dat de leveringen uiterst belabberd zijn. :/

Maar met een beetje geluk moet er in ons landje toch wel een X800 nog vlak voor de Kerst op de kop te tikken te zijn. :)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 31-05-2004 08:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 07:34
Anoniem: 38733 schreef op 31 mei 2004 @ 08:18:
Die Asus doos blijft voorlopig nog leeg, dat is een ding wat zeker is.

Bij de webshop van Ati zelf, op www.ati.com, is de X800Pro inmiddels uitverkocht, en bij Bestbuy.com ook. Nieuwe leveringen onbekend. Nou konden we daar toch al niet bestellen, ze leveren niet aan Europeanen, maar 't is wel tekenend voor de situatie dat de leveringen uiterst belabberd zijn. :/

Maar met een beetje geluk moet er in ons landje toch wel een X800 nog vlak voor de Kerst op de kop te tikken te zijn. :)
ha ha ha en met kerst zou opvolger er al zijn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

maar mischien is die ook wel zow slecht te leveren...
(laten we het niet hopen :X )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 93355

Ik heb m`n 9800 pro kapot en zit nu te wachten op m`n X800 pro. Als ik de postings hier zo lees begrijp ik dat ik mischien wel kan wachten tot sint juttemis?

Midden deze week werd mij verteld.

mvg,
Jeroen

Acties:
  • 0Henk 'm!

nou ik mag toch hopen dat ze geen 6 maanden nodig hebben om die kaart hier te krijgen. Ik gok dat ze in 1 a 2 maanden wel goed te verkrijgen zijn overal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 2044

http://webtranslation.par...are.php%3Fid=251%26page=2

SAPPHIRE X800 PRO:

Sapphire Radeon X800 Pro 256 MB
Manual
Driver's CD
Redline Tweak-Utility
Cyberlink PowerDVD 5.0
Prince of Persia (Game)
Splinter Cell: Pandora Tomorrow (Game)
VIVO cable
DVI/VGA adaptor
P. Video/Chinch adaptor

http://www.hardware-mag.de/artikel/251/02_k.jpg

dus geen HL2 coupon en geen tombraider?.. of had ik het al die tijd verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

huh..
ik dacht dat er wel HL2 bijzat, stond in zon review..
maar ik zal het wel zien als ik em binnekrijg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 111269 schreef op 31 mei 2004 @ 11:19:
huh..
offtopic:
Voor zover ik weet geld de HL2-coupon alleen voor de single player, als je echt HL2 wil spelen ga je toch het volledige spel met multiplayer kopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 25-05 21:46
Anoniem: 111269 schreef op 31 mei 2004 @ 11:19:
huh..
ja klopt die review had ik gepost. Helaas is dat ook de enige site waar ik gezien heb dat de kaart gebundeld komt met HL2, zelfs op de sapphire site staat niets. Ik heb sapphire al een mailtje gestuurt maar tot dus verre nog geen antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!
oeLangOetan schreef op 29 mei 2004 @ 14:50:
CJ, ivm je startpost een kleine opmerking:

[...]

.11µ is een value lijn, die geen low-k optie heeft CJ!
met .11µ kun je gewoon meer die's uit 1 wafer halen en zonder low-k moet je dus ook geen hogere clock of minder warmte verwachten

btw, heel compleet die startpost _/-\o_
Ben net terug uit Brugge en zal het later vandaag even aanpassen. :)

Stomme fout van me trouwens, want ik wist inderdaad dat 0.11 alleen maar kostbesparend zou werken t.o.v. 0.13 en dat er geen low-k op kon worden gebruikt, maar dat 0.09 pas weer low-k kon gebruiken. Maar ik had blijkbaar te veel gecopy en paste vanuit de vorige startposts. O+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op 31 mei 2004 @ 15:54:
[...]
Ben net terug uit Brugge en zal het later vandaag even aanpassen. :)

Stomme fout van me trouwens, want ik wist inderdaad dat 0.11 alleen maar kostbesparend zou werken t.o.v. 0.13 en dat er geen low-k op kon worden gebruikt, maar dat 0.09 pas weer low-k kon gebruiken. Maar ik had blijkbaar te veel gecopy en paste vanuit de vorige startposts. O+
wel nu ik eigenlijk eraan denk: (van games.telenet.be)
De N5 wordt officieel Revolution en is te zien op E3 2005!

Een tijdje geleden raakte al bekend dat de N5 de naam Revolution zal dragen maar het bleef voorlopig slechts bij een gerucht... Vandaag raakte dit officieel bekend en dit bericht kwam samen met een nog veel interessanter gegeven! De Nintendo Revolution zal zijn debuut maken op de E3 van volgend jaar. Ook zal deze console even verfrissend en vernieuwend moeten zijn als de Nintendo DS. Ik ben alvast benieuwd!

Nintendo revealed to the press that their next-generation home console will be codenamed "Revolution", continuing their theme with the DS to offer gamers new experiences and ways to get in the game. They continue to stress that "Revolution" will not be a successor to the GameCube. Yoshiro Mori, Nintendo's Senior Managing Director, went on to say, "This won't be a continuation, but rather something entirely different."

It's the final countdown...
hm, heb geen idee op welke chip deze gaat gebaseerd zijn (meh denkt R520)

en de uitgelekte details van de xbox 2 geven een redelijk overzicht van designdoelen van de R400/R600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shuogg
oeLangOetan schreef op 31 mei 2004 @ 19:33:
[...]

wel nu ik eigenlijk eraan denk: (van games.telenet.be)

[...]

hm, heb geen idee op welke chip deze gaat gebaseerd zijn (meh denkt R520)

en de uitgelekte details van de xbox 2 geven een redelijk overzicht van designdoelen van de R400/R600
R520 zou best eens kunnen, ze hebben dan wel een achterstand op Microsoft en hoogstwaarschijnlijk Sony, maar denk toch niet dat Nintendo het van graphics moet hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
shuogg schreef op 31 mei 2004 @ 19:36:
[...]
R520 zou best eens kunnen, ze hebben dan wel een achterstand op Microsoft en hoogstwaarschijnlijk Sony, maar denk toch niet dat Nintendo het van graphics moet hebben.
mja, wel
1) Nintendo is altijd bezig dat graphics niet het bellangrijkste zijn (goed punt trouwens)
2) ATi heeft z'n roadmap voor MS en Nintendo verandert. Stel dat de R520 een late beslissing is dan is deze optie uitgesloten.
Misschien heeft ATi voor Nintendo een lagere versie van de R400/600 ontwikkeld maar ik betwijfel dat Microsoft dit zou toelaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 12:59
Helemaal in het begin, als edward2, iets post over screens van CoD, van de Anisotropic Filtering, zie ik dat de NV40 ietsjes slechter presteert, kijk maar recht bij de bomen, op een 1024 * 764 (?) scherm, moet je die 2 vensters maximaliseren, dan switchen, dan zie je na een tijdje het verschil....

Ok, het is maybe overbodig, maar toch leuk feitje

edit:
In het begin van Deel 5 dan...

[Voor 7% gewijzigd door carefish op 31-05-2004 21:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
SiLaTroN schreef op 31 mei 2004 @ 21:02:
Helemaal in het begin, als edward2, iets post over screens van CoD, van de Anisotropic Filtering, zie ik dat de NV40 ietsjes slechter presteert, kijk maar recht bij de bomen, op een 1024 * 764 (?) scherm, moet je die 2 vensters maximaliseren, dan switchen, dan zie je na een tijdje het verschil....

Ok, het is maybe overbodig, maar toch leuk feitje

edit:
In het begin van Deel 5 dan...
Dat verschil is eigenlijk te klein om in realtime op te merken.
8x -> 16x aniso is een verschil, dit niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

oeLangOetan schreef op 31 mei 2004 @ 20:14:
[...]

mja, wel
1) Nintendo is altijd bezig dat graphics niet het bellangrijkste zijn (goed punt trouwens)
2) ATi heeft z'n roadmap voor MS en Nintendo verandert. Stel dat de R520 een late beslissing is dan is deze optie uitgesloten.
Misschien heeft ATi voor Nintendo een lagere versie van de R400/600 ontwikkeld maar ik betwijfel dat Microsoft dit zou toelaten.
Tsja dat Nintendo zegt dat graphics niet het allerbelangerijkste zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze gewoon slechte hardware gaan gebruiken.

Tot nu toe heeft Nintendo altijd goede consoles afgeleverd die mee konden komen met de andere consoles. Dus ik verwacht van de opvolger van de Cube niets meer.

Ik bedoel de GC had ook volgens velen slechte specs maar kijks eens naar games als RE4 etc.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 104748

De cube is grafisch altijd nog beter dan de ps2, maar als de next cube uit komt zal het waarschijnlijk wel de minst krachtige van de 3 worden. Maar je moet wel inzien dat dit niet meer zo erg is als in de vorrige generatie consoles waarbij de stap van 2d naar 3d werdt gemaakt. Tis nu allemaal meer een kwestie van goede engines geworden i.p.v. alleen maar kijken naar de hardware.
Op deze manier kun je tevens zien dat de aanpak van nintendo goed is, want hun software matige aanpak i.p.v eerst hardware dan de games zal waarschijnlijk steeds meer zn plekkie verdienen. Hardware wordt steeds minder een belemmering voor games (op grafisch gebied dan). Ik vindt persoonlijk dat t tijd wordt voor de volgende stap in games want dat ''steeds een stukje betere graphics'' gaat op ten duur ook wel vervelen. Ik ben daarom ook van mening dat het belangrijker wordt om de makers van games te helpen om efficient te werk te gaan i.p.v. hulp bieden omdat de hardware te ondoorgrondelijk is voor de komende tijd (ps2...). En dan hebben we t nog niet over de bedragen....kvindt t een goede set van MS om hulp te bieden (XNA) voor het windows platform en dus ook de xbox(2).
hhhmmm...de Nintendo DS begint steeds aantrekkelijker te klinken! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
De toegankelijkheid van de PS3 gaat nog lastiger zijn dan die van de PS2 (alles moet distributed geschreven worden voor de cell)
Microsoft heeft een goed & krachtige initiatief met XNA en daarbij is de xbox hardware vergelijkbaar met pc hardware het gaat dus niet lang duren voor die op zijn maximum zit.
Had de cube geen speciale feature set om het programmeren zo envoudig mogelijk te maken? Anyway, ik weet dat van alle consoles de cube het goedkoopst is om te maken, nog een reden om bv de R520 te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 16:34

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 104748 schreef op 31 mei 2004 @ 21:46:
De cube is grafisch altijd nog beter dan de ps2, maar als de next cube uit komt zal het waarschijnlijk wel de minst krachtige van de 3 worden. Maar je moet wel inzien dat dit niet *knip knip clunk.... rawwww rawwwww rwwwwwwww wwww clunk.... snip snip snip clunk... *
mening dat het belangrijker wordt om de makers van games te helpen om efficient te werk te gaan i.p.v. hulp bieden omdat de hardware te ondoorgrondelijk is voor de komende tijd (ps2...). En dan hebben we t nog niet over de bedragen....kvindt t een goede set van MS om hulp te bieden voor het windows platform en dus ook de xbox(2).
hhhmmm...de Nintendo DS begint steeds aantrekkelijker te klinken! 8)
Totdat er grotere Resoluties komen dan 800x600 ( PAL ) is er niet extreem veel te verbeteren aan consoles.... ja... de games kunnen wat meer shaders aan en truukjes.. maar het blijft 800x600 op 30/25FPS!

Kijk High Definition...dan pas kun je echt vooruit gaan!

[Voor 27% gewijzigd door swampy op 31-05-2004 22:24]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 104748

800*600?? bij PAL is dat nieuw? Dat is hoger dan NTSC.hhhmmmmm..maar goed, de huidige resolutie is zeker een probleem van die verouderde PAL.
Dat van nintendo klopt jah ''oeLangOetan''. De personages van de de nintendo franchise is bijvoorbeeld standaard, zodat het zonder enige moeite in elke nin game te gebruiken is.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 31-05-2004 22:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
swampy schreef op 31 mei 2004 @ 22:21:
[...]
Totdat er grotere Resoluties komen dan 800x600 ( PAL ) is er niet extreem veel te verbeteren aan consoles.... ja... de games kunnen wat meer shaders aan en truukjes.. maar het blijft 800x600 op 30/25FPS!

Kijk High Definition...dan pas kun je echt vooruit gaan!
ik wacht nog altijd op de eerste realtime raytracer...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb overigens de firstpost ook geupdate met de eerste speculaties over de kloksnelheden van de X600 en X300. Hieronder ook geschatte richtprijzen.

X600XT
Core: 500 Mhz
Mem: 370 Mhz DDR (740 Mhz effectief)
Prijs: €199

X600Pro
Core: 400 Mhz
Mem: 300 Mhz DDR (600 Mhz effectief)
Prijs: €149 (?)

X300Pro
Core: 325 Mhz
Mem: 200 Mhz DDR (400 Mhz effectief)
Prijs: €99

X300
Core: 200 Mhz
Prijs: €79 (?)

X300SE
Core: 200 Mhz
Geheugeninterface: 64-bit
Prijs: €59 (?)

Aangezien dit alleen maar PCI-Express kaarten zijn, hebben ze dus geen concurrentie van de 9800Pro kaarten die nu al voor minder dan €199,- te krijgen zijn, aangezien deze alleen maar in AGP vorm te krijgen zijn.

Edit:

http://images.anandtech.com/reviews/shows/computex/2004/prelim/IMG_6085_small.jpg
Asus X800 dual DVI op basis van PCI Express... beetje vreemde benaming... vooral als je weet dat de PCI Express variant van de X800 gebaseerd is op de R423 die de naam X880XT mee zou moeten krijgen... overigens kan ik ook geen molex connector meer ontdekken voor externe voeding?

[Voor 21% gewijzigd door CJ op 31-05-2004 23:52]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Omdat PCI-Express veel meer stroom kan voorzien probably.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81502

Dit zie je ook bij de NV45 die geen 2 molex connectors meer nodig heeft. Wel is er nog een soort 3 x 2 power connector, wat erop wijst dat het PCI Express slot toch niet alle nodige stroom kan leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PCI-Express kan 16x meer spanning geven (75watt max)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

hjs schreef op 01 juni 2004 @ 06:17:
True, maar er kan maar max 66 Watt over de 12v lijn. De resterende 9.9 Watt (om precies te zijn) moet je dan over de 3.3v binnen trekken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
hjs schreef op 01 juni 2004 @ 06:17:
je bedoelt, een pci-express 16x slot kan meer spanning geven?
(40W(?) agp vs 75W pci-exp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
oeLangOetan schreef op 01 juni 2004 @ 07:28:
[...]

je bedoelt, een pci-express 16x slot kan meer spanning geven?
(40W(?) agp vs 75W pci-exp)
:/

verrek ja, had de zin op een ander forum ff verkeerd gelezen ;)

[Voor 4% gewijzigd door hjs op 01-06-2004 08:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 24-05 07:34
Al mensen met een x800 pro modded (hardwarematig) naar een XT ? Wat zijn de kansen op succes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

--- ''gemod'' of ''modded'' :)
volgens mij zit iedereen nog op zn bestelling te wachten?

[Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 01-06-2004 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 25-05 21:46
Anoniem: 2044 schreef op 01 juni 2004 @ 10:17:
--- ''gemod'' of ''modded'' :)
volgens mij zit iedereen nog op zn bestelling te wachten?
waarschijnlijk deze week! (eerste week juni) fingers crossed!

Acties:
  • 0Henk 'm!
X880XT:

http://images.anandtech.com/reviews/shows/computex/2004/nv45final/radeonpcixpress.jpg

Wel een powerconnector:

http://images.anandtech.com/reviews/shows/computex/2004/nv45final/radeonconnector.jpg

http://images.anandtech.com/reviews/shows/computex/2004/nv45final/connector.jpg

Namelijk dezelfde die ook op NV45 zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

hully schreef op 01 juni 2004 @ 09:16:
Al mensen met een x800 pro gemodded (hardwarematig) naar een XT ? Wat zijn de kansen op succes?
Dat zou dan een gemodde foto zijn op z'n hoogtst, want de kaarten zijn nog steeds alleen virtueel te bewonderen.

[Voor 4% gewijzigd door edward2 op 01-06-2004 10:53]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kloksnelheid X800XT PCI-E (X880XT?) : 525MHz core & 560MHz mem

http://www.theinquirer.net/?article=16261

World War One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shuogg
Hacku schreef op 01 juni 2004 @ 11:19:
Kloksnelheid X800XT PCI-E (X880XT?) : 525MHz core & 560MHz mem

http://www.theinquirer.net/?article=16261
Een 5mhz upgrade? That's it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Blijkbaar wel, hogere kloksnelheden zullen pas voor de R450/480 zijn :)

World War One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

25MHz en geheugen is ook hoger. Daarbij komt nog waarschijnlijk een hoop extra's zoals software, afstandsbediening ofzo. Vanuit de kaartbouwers dan. De duurste kaarten zijn meestal uitgebreider qua extra's.

Edit: ah je bedoelt verschil tussen PCI-E en AGP. Wel ja, van P-ATA naar S-ATA is ook geen hogere snelheid ineens mogelijk, het is de interface die enkel veranderd, niet de chip.

[Voor 33% gewijzigd door Phuncz op 01-06-2004 11:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shuogg
Hacku schreef op 01 juni 2004 @ 11:41:
Blijkbaar wel, hogere kloksnelheden zullen pas voor de R450/480 zijn :)
Hehe das waar, ze willen zichzelf natuurlijk ook niet in de vingers snijden door alles al uit de kaart te persen waardoor de R450/R480 een kleinere upgrade is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Laatst online: 05-04 22:34
Snapt iemand waarom ze zo'n rare powerconnector krijgen?
:S ik kan me niet herinneren dat ik zo'n connector al aan mn voeding heb hangen, leveren ze dan een kabeltje of zoiets bij?
*zucht* waarom toch niet gewoon een molex, is stukken makkelijker.. (en neemt een piepklein beetje meer ruimte in beslag, nou en...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Omdat Molex er misschien uitgaat binnen dit en 3 jaar ofzo ? Het lijkt me een leukere stekker dan de molex. Die 6 ipv 4 pinnen zullen ook wel nut hebben (nog een extra voltage ?) Zal wel voorlopig met een convertortje komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nog een X800XT PCI-E plaatje:

http://techreport.com/etc/2004q2/ati-pcie/x800.jpg

Tech Report vermeldt verder dat de X800Pro PCI-E geen extra powerconnector nodig heeft, maar de X800XT PCI-E dus wel.

http://techreport.com/etc/2004q2/ati-pcie/x600.jpg
X600

RV380 is dus zoals verwacht een RV360 met nog wat extra (memory) tweaks, en de XT heeft dus sneller geheugen dan de 9600XT.

http://techreport.com/etc/2004q2/ati-pcie/x300.jpg
X300

De X300, oftewel RV370, is identiek aan de X600 (RV380), maar op 0.11u gemaakt, waardoor geen low-k mogelijk is. Dat is een van de redenen waarom het op maximaal 325Mhz core loopt. Een andere reden is dat het kostenbesparend werkt wanneer het geheugen lager geklokt is en de core ook lager geklokt is (minder complex pcb). Performance is dus 2x de 9200 en een aanzienlijk grote stap voor ATi in het low-end segment.

http://techreport.com/etc/2004q2/ati-pcie/index.x?pg=1

Nu is alleen het wachten op RV410...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op 01 juni 2004 @ 12:53:

Tech Report vermeldt verder dat de X800Pro PCI-E geen extra powerconnector nodig heeft, maar de X800XT PCI-E dus wel.
heel efficiente manier om het modden tegen te gaan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 19:11

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft die PCI Express versie van de X800XT geen normale VGA uitgang? Ik zie alleen 2X DVI. Of is dit een speciale 2X DVI versie ofzo?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0Henk 'm!

toch snap ik dat 2 x dvi niet.. gamen is toch beter op een goeie crt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:28
Anoniem: 2044 schreef op 01 juni 2004 @ 13:27:
toch snap ik dat 2 x dvi niet.. gamen is toch beter op een goeie crt?
TFT's worden toch steeds beter, en als je een CRT hebt, kun je toch zo'n convertertje gebruiken? Die krijg je er altijd bij, zo'n converter.

[Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 01-06-2004 13:33]

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Prutz0r schreef op 01 juni 2004 @ 13:32:
[...]

TFT's worden toch steeds beter, en als je een CRT hebt, kun je toch zo'n convertertje gebruiken? Die krijg je er altijd bij, zo'n converter.
Zal er wel standaard bijzitten.

[Voor 4% gewijzigd door Cyberblizzard op 01-06-2004 13:34]

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 23:27

Aspje

Blaat

De PCI-E versie van de X800 zou toch X880 heten?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Aspje schreef op 01 juni 2004 @ 14:17:
De PCI-E versie van de X800 zou toch X880 heten?
Klopt. Maar daar is ATi blijkbaar vanaf gestapt. X880 zou een snellere kaart impliceren, maar blijkbaar is de R423 dus niet sneller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 01 juni 2004 @ 12:53:

De X300, oftewel RV370, is identiek aan de X600 (RV380), maar op 0.11u gemaakt, waardoor geen low-k mogelijk is. Dat is een van de redenen waarom het op maximaal 325Mhz core loopt. Een andere reden is dat het kostenbesparend werkt wanneer het geheugen lager geklokt is en de core ook lager geklokt is (minder complex pcb). Performance is dus 2x de 9200 en een aanzienlijk grote stap voor ATi in het low-end segment.
2x 9200 lijkt me niet voor de X300, dan is hij al sneller dan de 9600 Serie, en aangezien de X600 serie amper sneller is dan de 9600 Serie zelf kan ik me dat dus niet voorstellen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!
Thund3r schreef op 01 juni 2004 @ 15:03:
[...]

2x 9200 lijkt me niet voor de X300, dan is hij al sneller dan de 9600 Serie, en aangezien de X600 serie amper sneller is dan de 9600 Serie zelf kan ik me dat dus niet voorstellen.
2x zal inderdaad wel een beetje overdreven zijn als je kijkt naar normale games. Tenzij er natuurlijk gebruik wordt gemaakt van AA+AF. ;) Ik denk dat normaal gesproken de X300Pro tot maximaal 50% sneller zal zijn dan de 9200, vooral gezien de performance van de Radeon 9600. Maar volgens mij scoort de X300Pro toch wel 2x zoveel als de 9200 in 3DM2K3 (wat natuurlijk komt door DX9 ondersteuning).

Eigenlijk is de X300Pro gelijk aan de 9600 (nonpro), dus we zien wel dat ATi consequent is met haar "trickle down" strategie en haar producten steeds een segment later duwt.

Het wachten is nu dus op de core die het gat opvult tussen de X800Pro en X600XT. Nu zit daar dan de 9800Pro/XT, maar gezien het verleden van ATi zal het niet lang duren voordat er een 'echte' vervanger is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 57226

Heb ff een vraagje,
Ik wil een x800pro gaan kopen. Die is met agp, wil echter over een groot jaartje me moederbord en processor upgraden naar een AMD 64 bit, kan ik dan me x800pro wegdoen vanwege het agp slot? Neem aan dat er dan alleen nog maar PCI-express op de moederborden zit! 8)7

Thnx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Over een jaar zullen er nog steeds meer AGP bordjes zijn dan PCI Express hoor ;)
Koop gerust die X800 met AGP en volgend jaar kan je zonder problemen upgraden naar een AMD64 systeem.

World War One

Acties:
  • 0Henk 'm!
En vergeet niet dat er ook moederborden komen met een VIA of SiS chipset die zowel AGP als PCI-Express ondersteunen. Dus daarmee kan je alsnog beide kanten mee op. ;)

Zie hier de recente aankondiging van SiS als reactie op Via: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2064&p=6

[Voor 26% gewijzigd door CJ op 01-06-2004 15:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik betwijfel dat toch sterk hoor, zeker aangezien ze nu al met PCI Express op de proppen zitten. Dan kun je misschien beter nu een mindere kaart halen of binnenkort upgraden. Tegen dan kan de situatie totaal anders zijn en is AGP nog maar mondjesmaat beschikbaar. Bv alleen voor Intel systemen, maar dat is al helemaal twijfelachtig aangezien Intel de BTX-standaard zo snel mogelijk erin wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Officiele launch:
ATI introduces top-to-bottom family of PCI Express graphics cards for consumer and commercial desktop systems

RADEON™ X800, RADEON™ X600 and RADEON™ X300 cards deliver best-in-class graphics and native PCI Express support

Tuesday June 01, 2004

--------------------------------------------------------------------------------

MARKHAM, ON – ATI Technologies Inc. (TSX: ATY, NASDAQ: ATYT) today launched its RADEON™ X800, RADEON™ X600 and RADEON™ X300 Visual Processing Units (VPUs), the first PCI Express graphics chips in the industry. ATI’s new RADEON X-series products are built using leading-edge process technologies and deliver the best graphics performance at every price point – from the best entry-level performance with the RADEON X300 to the absolute best performance with the RADEON X800.

As the PC industry prepares for a widespread transition to PCI Express, which replaces both PCI and AGP, the legacy interconnect standards, ATI is launching its RADEON X-series of graphics cards. They deliver industry-leading DirectX® 9 performance, stunning graphics and great value for the entry-level, performance and ultra-high-end segments of the PC market. The RADEON X-series is now shipping to customers to help them prepare for the worldwide launch of PCI Express systems.

The RADEON X300 is the industry’s first graphics processor built using the advanced 110-nanometer silicon process from TSMC. This allows ATI to deliver a quad-pipe, DirectX 9 architecture with exceptional value and with excellent performance in today’s advanced DirectX 9 games – a first in the industry. The feature-rich architecture includes support for fast multisampling anti-aliasing, full-speed, full-precision shaders and delivers twice the performance of previous entry-level offerings.

Both the RADEON X600 and RADEON X800 are built using TSMC’s low k, 130-nanometer silicon process to deliver high-speed, high-performance visual processors for home or office use. Featuring advanced image quality and performance enhancing technologies originally found only in high-end VPUs, the RADEON X600 is perfect for the high-volume mainstream and performance segments of the market.

For enthusiasts and power users, the RADEON X800 enables high-definition gaming through its award-winning performance and exclusive features such as 3Dc™, ATI’s new image enhancement compression technology. 3Dc easily allows game developers to create better-looking games by using high-resolution normal maps. The RADEON X800’s highly parallel, scalable architecture, high-speed GDDR3 memory and high engine clock speeds makes the RADEON X800 products the fastest on the planet.

“It has been our focus and commitment, since the early development of PCI Express, to be the graphics card of choice for OEMs and system integrators at this critical transition,” said Rick Bergman, Senior Vice President Marketing and General Manager, Desktop, ATI Technologies. “Our customers wanted native PCI Express for their systems and we delivered. As OEMs and system builders announce their new systems over the coming weeks that will be apparent.”

ATI’s RADEON X-series visual processors use a full, native 16-lane PCI Express bus interconnect to transfer data between the VPU and CPU in both directions simultaneously. They offer flexible support for multi-display configurations including VGA, DVI and TV out. The RADEON X-series of products are supported by ATI’s CATALYST suite of software which includes a unified display driver and Hydravision, ATI’s multi-display management software.

ATI and its worldwide board partners will offer several configurations of graphics boards based on the RADEON X800, RADEON X600 and RADEON X300 VPUs. Initially ATI and its board partners will focus on supplying products to OEMs, system builders and channel distributors to speed their introduction of PCI Express systems. As the upgrade and built-it-yourself market develops, both ATI and its partners will offer RADEON X800, RADEON X600 and RADEON X300 products in various configurations through retail.

ATI’s partners include ABIT, ASUS, Celestica, Club 3D, Connect 3D, Diamond, Elsa, FIC, Gigabyte, Hightech Information Systems, Info-Tek, MSI, Sapphire, Tul, VisionTek, Xpertvision and Yuan.

System integrators and OEMs will begin to announce new PCI Express systems, including ATI VPUs, later this month.

For additional information regarding ATI’s PCI Express efforts and other newly introduced PCI Express products for the workstation and notebook markets please visit www.ati.com.
http://www.ati.com/companyinfo/press/2004/4753.html

X600 site: http://www.ati.com/products/radeonx600/index.html
X300 site: http://www.ati.com/products/radeonx300/index.html

ATi PCI Express site: http://www.ati.com/products/pciexpress/subsite/index.html

Previews: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2066&p=1

Verder ook de lancering van de Mobility X600 en de nieuwe AXIOM technologie (vergelijkbaar met nVidia's MXM).

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 01-06-2004 15:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
sorry, maar ik snap er nu niets meer van!

is PCI express dan beter dan AGP???
vroeger waren er toch ook PCI video kaarten, en toen zijn ze toch overgegaan op AGP??
en heb je voor PCI express een speciaal slot nodig ofsow? of kan je gewoon een gewoon PCI slot daarvoor gebruiken???
zo, ja? dan koop ik inplaats van een AGP x800 een PCI x800! (pro of XT daar ben ik nog niet helemaal uit!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 68830
  • Niet online
edgarf28 schreef op 01 juni 2004 @ 16:03:
sorry, maar ik snap er nu niets meer van!

is PCI express dan beter dan AGP???
vroeger waren er toch ook PCI video kaarten, en toen zijn ze toch overgegaan op AGP??
en heb je voor PCI express een speciaal slot nodig ofsow? of kan je gewoon een gewoon PCI slot daarvoor gebruiken???
zo, ja? dan koop ik inplaats van een AGP x800 een PCI x800! (pro of XT daar ben ik nog niet helemaal uit!)
PCI-Express is inderdaad weer wat beter dan AGP. Theoretische snelheid van AGP is 8x, dat van PCI-E is 16x.
Nee, er komen nieuwe moederborden op de markt die een speciaal PCI-E slot hebben, dus je oude moederbord gaat niet werken icm PCI-E.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 01 juni 2004 @ 15:23:
[...]
Het wachten is nu dus op de core die het gat opvult tussen de X800Pro en X600XT. Nu zit daar dan de 9800Pro/XT, maar gezien het verleden van ATi zal het niet lang duren voordat er een 'echte' vervanger is.
Ik zit toch nog steeds te denken aan een rename van de R350/R360, X700 lijkt me dan wel een makkelijke naam, naar mijn mening heeft ATi nog genoeg R350 of R360's liggen, en een simpelen rename laat hem heel makkelijk in de range passen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Anoniem: 68830 schreef op 01 juni 2004 @ 16:07:
[...]

PCI-Express is inderdaad weer wat beter dan AGP. Theoretische snelheid van AGP is 8x, dat van PCI-E is 16x.
Nee, er komen nieuwe moederborden op de markt die een speciaal PCI-E slot hebben, dus je oude moederbord gaat niet werken icm PCI-E.
ah, thnx! ik ben weer helemaal bijgeschoold qua ATI! _/-\o_ :Y)

dus ik kan geen PCI-E videokaart gebruiken met mijn moederboord....

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 76476

neen dat kan je niet,

tenminste als je een AGP bord hebt :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Anoniem: 76476 schreef op 01 juni 2004 @ 16:20:
neen dat kan je niet,

tenminste als je een AGP bord hebt :>
ja ik heb een AGP board... nog niet zolang (half jaartje ofsow!), dus ben nog niet van plan om op PCI-E over te gaan stappen! :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!
Thund3r schreef op 01 juni 2004 @ 16:14:
[...]

Ik zit toch nog steeds te denken aan een rename van de R350/R360, X700 lijkt me dan wel een makkelijke naam, naar mijn mening heeft ATi nog genoeg R350 of R360's liggen, en een simpelen rename laat hem heel makkelijk in de range passen :)
Dat is inderdaad een zeer reeele oplossing, alleen houdt ATi er niet van om 'high-end' chips uit te brengen in de mainstream, of beter gezegd... ze houden er niet van om chips voor een hoger segment in een lager segment uit te brengen. Als het gebeurd dan gebeurd dat alleen om het restoverschot weg te werken, net zoals het hernoemen van de 8500 naar 9100 puur was om de overgebleven cores weg te werken om daarna stilletjes van het toneel te verdwijnen. Of ze doen het omdat de 'echte' chip nog niet klaar is en ze toch iets moeten uitbrengen in dat segment (zie ook R300 in de mainstream als R9500(Pro) totdat RV350 klaar was).

Daarnaast zit er nieuwe tech in de R420 zoals 3Dc en getweakte memory controllers, waarvan ik het vermoeden heb dat ATi dit ook in de mainstream wil introduceren. R3x0 kaarten moeten dit soort dingen missen.

ATi heeft aangegeven dat er dit jaar maar liefst 4 nieuwe cores (dus geen refresh meegerekend) worden gereleased om de hele range van high end tot low-end te dekken... We zitten al bijna op de helft van 2004 en we hebben R420, RV380 en RV370 al gehad.... dus er blijft nog 1 over.... en laat er nou net een gat zitten tussen de X800 en X600....

Het lijkt dus ook erg voor de hand te liggen dat er een RV410 komt die de naam X700 gaat krijgen, terwijl R480 straks X900 gaat heten. ;) De RV410 zou omstreeks de herfst moeten worden gelanceerd... maar tot die tijd kan de R350/R360 natuurlijk mooi het gat vullen totdat ze door hun voorraad heen zijn. Of ze gerenamed gaan worden naar X700? Wie weet...

Het kan natuurlijk ook dat de R3x0 serie eerst door het leven gaat als X700 en dat de RV410 straks als X770 door het leven gaat.

[Voor 7% gewijzigd door CJ op 01-06-2004 16:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 01 juni 2004 @ 16:29:
[...]

Dat is inderdaad een zeer reeele oplossing, alleen houdt ATi er niet van om 'high-end' chips uit te brengen in de mainstream, of beter gezegd... ze houden er niet van om chips voor een hoger segment in een lager segment uit te brengen. Als het gebeurd dan gebeurd dat alleen om het restoverschot weg te werken, net zoals het hernoemen van de 8500 naar 9100 puur was om de overgebleven cores weg te werken om daarna stilletjes van het toneel te verdwijnen. Of ze doen het omdat de 'echte' chip nog niet klaar is en ze toch iets moeten uitbrengen in dat segment (zie ook R300 in de mainstream als R9500(Pro) totdat RV350 klaar was).

Daarnaast zit er nieuwe tech in de R420 zoals 3Dc en getweakte memory controllers, waarvan ik het vermoeden heb dat ATi dit ook in de mainstream wil introduceren. R3x0 kaarten moeten dit soort dingen missen.

ATi heeft aangegeven dat er dit jaar maar liefst 4 nieuwe cores (dus geen refresh meegerekend) worden gereleased om de hele range van high end tot low-end te dekken... We zitten al bijna op de helft van 2004 en we hebben R420, RV380 en RV370 al gehad.... dus er blijft nog 1 over.... en laat er nou net een gat zitten tussen de X800 en X600....

Het lijkt dus ook erg voor de hand te liggen dat er een RV410 komt die de naam X700 gaat krijgen, terwijl R480 straks X900 gaat heten. ;) De RV410 zou omstreeks de herfst moeten worden gelanceerd... maar tot die tijd kan de R350/R360 natuurlijk mooi het gat vullen totdat ze door hun voorraad heen zijn. Of ze gerenamed gaan worden naar X700? Wie weet...

Het kan natuurlijk ook dat de R3x0 serie eerst door het leven gaat als X700 en dat de RV410 straks als X770 door het leven gaat.
Ik hoorde ook al dat er zelfs een 9800 Pro met een 128bits geheugenbus zou komen, (géén 9800SE)
Dit omdat er nog veel R350's zijn, maar geen 9800 PCB's, maar nog wel 9500 PCB's.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Anoniem: 57226 schreef op 01 juni 2004 @ 15:25:
Heb ff een vraagje,
Ik wil een x800pro gaan kopen. Die is met agp, wil echter over een groot jaartje me moederbord en processor upgraden naar een AMD 64 bit, kan ik dan me x800pro wegdoen vanwege het agp slot? Neem aan dat er dan alleen nog maar PCI-express op de moederborden zit! 8)7

Thnx
Je kan zo'n bord kopen: nieuws: Socket 775-moederborden van ECS op Computex

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113431

Ik weet niet of het al gezegd is maar er is een nieuwe demo verschenen voor de X800.

http://www.ati.com/developer/demos/rx800.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Oh oh oh, zeg dat nou niet op zo'n manier, want anders gaan velen hier weer denken dat een X800XT AGP trager is als een X800XT PCI-E, maar ik geloof dat het al te laat is om dit misverstand de wereld uit te helpen.
De bandbreedte van een AGP poort is nog ruimschoots voldoende om de eerstvolgende twee generatie's videokaarten te dekken, PCI-E zal dus pas over zo'n 2 á 3 jaar een noodzakelijk iets zijn.

Ik zeg dit even omdat ik op mijn werk zeker 2 keer per dag uit moet leggen dat mensen nog rustig een AGP videokaart met een AGP only moederboard kunnen kopen, tegen de tijd dat je een videokaart gaat kopen die te snel is voor AGP (en dus enkel in PCI-E uitvoering te krijgen is) dan zijn we weer 3 jaar verder. Tegen die tijd ben je ook alweer toe aan een nieuwe mamaplank. ;)

Daarnaast verwacht ik ook nog zeker dat de volgende generatie (R500) ook op AGP verschijnt, want anders zouden alle huidige Pentium 4 en Athlon64 bezitters die kaart niet meer in hun systeempje kwijt kunnen. Ik geloof niet dat Ati dit wilt. ;)
PCI-E is een hype, maar voorlopig echt nog niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Anoniem: 38733 schreef op 01 juni 2004 @ 19:41:
[...]
Maar de extra stroom die hij kan leveren is wel lekker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik heb er echt geen probleem mee om een molex in m'n kaart te moeten prikken, zoals nu, ik heb genoeg van die dingen hangen. Het is wel makkelijk dat dat niet zou hoeven, maar om dat nou als een groot voordeel voor PCI-E te bestempelen gaat me te ver.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
[...]

wel wel, ik d8 dat iemand hiermee zou beginnen
De introductie van pci-express is noodzakelijk in voorbereiding van Longhorn. (lees: pci-express maakt je pc (met dx9 gpu) longhorn ready)
PCI-express verschilt radicaal van AGP & bied ruimte voor wat cpu - geheugen verbeteringen in de drivers.
Al bij al hoop ik op een kleine verbetering (5% ofzo).

Acties:
  • 0Henk 'm!

lol alsof longhorn zo zwaar word dat je persee pci-e moet hebben en dx9 hoefde dacht ik ook niet dat was alleen als je alle mooie animaties enzo wou (die ik niet moet, als k mooie plaatjes wil speel ik wel een game). Veder denk ik dat pci-e zeker wel nuttig gaat worden, misschien nu nog niet maar over een tijdje zeker wel. EN tja kaartbakkers zullen toch echt pci-e kaarten uitmoeten bregen voordat alle mobomakers pci-e mobo's gaan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 93354 schreef op 01 juni 2004 @ 20:56:
lol alsof longhorn zo zwaar word dat je persee pci-e moet hebben en dx9 hoefde dacht ik ook niet dat was alleen als je alle mooie animaties enzo wou (die ik niet moet, als k mooie plaatjes wil speel ik wel een game). Veder denk ik dat pci-e zeker wel nuttig gaat worden, misschien nu nog niet maar over een tijdje zeker wel. EN tja kaartbakkers zullen toch echt pci-e kaarten uitmoeten bregen voordat alle mobomakers pci-e mobo's gaan maken.
Het is door het nieuwe driver model dat een BREDE baan tussen de cpu, het geheugen en de gpu nodig heeft, AGP kan maar in 1 richting zenden wat een serieuze beperking is (ik vraag me af of ze het basis-model wel nog gaan schrijven voor agp kaarten). Als je AGP hebt zul je het moeten doen met de XP interface :/ .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 68830
  • Niet online
[...]

Oh oh oh, zeg dat nou niet op zo'n manier, want anders gaan velen hier weer denken dat een X800XT AGP trager is als een X800XT PCI-E, maar ik geloof dat het al te laat is om dit misverstand de wereld uit te helpen.
De bandbreedte van een AGP poort is nog ruimschoots voldoende om de eerstvolgende twee generatie's videokaarten te dekken, PCI-E zal dus pas over zo'n 2 á 3 jaar een noodzakelijk iets zijn.

Ik zeg dit even omdat ik op mijn werk zeker 2 keer per dag uit moet leggen dat mensen nog rustig een AGP videokaart met een AGP only moederboard kunnen kopen, tegen de tijd dat je een videokaart gaat kopen die te snel is voor AGP (en dus enkel in PCI-E uitvoering te krijgen is) dan zijn we weer 3 jaar verder. Tegen die tijd ben je ook alweer toe aan een nieuwe mamaplank. ;)

Daarnaast verwacht ik ook nog zeker dat de volgende generatie (R500) ook op AGP verschijnt, want anders zouden alle huidige Pentium 4 en Athlon64 bezitters die kaart niet meer in hun systeempje kwijt kunnen. Ik geloof niet dat Ati dit wilt. ;)
Hehe, ok ok. Eerlijk is eerlijk. Of het veel verschil uitmaakt in de praktijk? voorlopig denk ik weinig tot niets. Daarom heb ik er ook het woord theoretisch tussen gepropt. Had gehoopt dat dat duidelijk genoeg zou zijn, maar vrees dat jij gelijk hebt :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

oeLangOetan schreef op 01 juni 2004 @ 21:09:
[...]

Als je AGP hebt zul je het moeten doen met de XP interface :/ .
geef mij maar de classic look :P ik hoef al die animatie zooi niet. Ik wil overal snel doorheen kunnen zoeken, niet een half uur moeten wachten op een paar stomme animaties.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 01-06-2004 23:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De duitse alternate heeft de Asus X800 Pro op voorraad, echter wel 499.

Niet op voorraad.

Thund3r schreef op 01 juni 2004 @ 16:43:
[...]

Ik hoorde ook al dat er zelfs een 9800 Pro met een 128bits geheugenbus zou komen, (géén 9800SE)
Dit omdat er nog veel R350's zijn, maar geen 9800 PCB's, maar nog wel 9500 PCB's.
Die 9800Pro met 128-bit geheugenbus is vorige maand door één enkele fabrikant aangekondigd en uitgebracht (voornamelijk in Japan). Het is geen officiele ATi standaardkaart zoals de 9800XT, 9800Pro en 9800... Het is eerder net zoiets als de (zeer modbare) 4 pipes op een 256-bit geheugen interface van de 9800SE van bv Hercules/Sapphire.

Alleen Sapphire brengt de 8 pipes 128-bit Radeon 9800Pro uit. Het PCB is bijna gelijk aan die van de 9500Pro.

http://www.pconline.com.cn/diy/graphics/news/0405/pic/sapphire98pro2.jpg

http://www.rage3d.de/img/9800Pro128bit2.jpg

Oh... En het wordt alleen maar uitgebracht om de laatste restjes R350/R360 op te maken... ;) dus niet omdat er nog 'veel' R350/R360 cores zijn...
Sapphire Technology is now selling a flavour of ATI RADEON 9800 PRO graphics card with tangibly lowered memory performance resulting from 128-bit memory bus. The move indicates ATI’s and Sapphire’s intention to get rid of the former high-end graphics processor as fast as possible.
Bron: Digit-Life

De kaart schijnt om en nabij de 4000 punten te scoren in 3DM2k3. Op veel sites staan de kloksnelheden verkeerd vermeld, namelijk 340 Mhz core en 680 Mhz mem. Dit moet dit 325 Mhz core en 580 Mhz mem zijn. Het is in feite niets meer dan een opgevoerde 9500Pro.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 16:34

swampy

Coconut + Swallow = ?

CJ schreef op 02 juni 2004 @ 01:11:
[...]

Bron: Digit-Life

De kaart schijnt om en nabij de 4000 punten te scoren in 3DM2k3. Op veel sites staan de kloksnelheden verkeerd vermeld, namelijk 340 Mhz core en 680 Mhz mem. Dit moet dit 325 Mhz core en 580 Mhz mem zijn. Het is in feite niets meer dan een opgevoerde 9500Pro.
325 Core 580? ..dat zijn 9800 Non Pro snelheden! ( dicht bij 9700 Pro snelheden )

Ik zit nu te testen of mijn club3d 9800 Pro met een Zalman heatsink plus bijbehorende fan op 9800 Non Pro snelheden wel stopt met crashen...

Want het is niet te geloven hoe warm en onstabiel hij op normale snelheden wordt!

[Voor 3% gewijzigd door swampy op 02-06-2004 01:24]

There is no place like ::1

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Een handvol over heel de aardkloot, mag eigenlijk de naam shipping niet hebben.

Niet op voorraad.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op 02 juni 2004 @ 09:42:
[...]

Een handvol over heel de aardkloot, mag eigenlijk de naam shipping niet hebben.
Precies. Maar goed het is beter dan niets.

Ik hoop wel tegen het einde van deze maand een XT te kunnen kopen.

De PRO daarentegen zou vanaf 4 mei beschikbaar zijn. Maar in Nederland is die een maand later nog steeds niet te krijgen. Als er over de rest van de wereld een paar honderd daadwerkelijk in retail zijn verkocht dan is het veel volgensmij.

IMO een slechte beurt van ATI.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• hjs
  • Niet online
nieuwe ati demo voor de X800

Download Crowd Demo: EXE 153MB | MPG 20.7MB

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nooit gedacht dat de rolling demo's ooit groter zouden zijn dan de filmpjes zelf. Ook nog bijna 8x :D
Mooie demo en het laat weer zien wat er in een echte game mogelijk is.

ik heb nog wat prijzen gevonden van de X800 pro op http://www.informatique.nl

- Asus Radeon AX800Pro,256Mb, DVI/2xVGA, TVo, Webcam € 469,00

- MSI Radeon RX800Pro, 256Mb DDR3, DVI, TVout, Ret. € 484,00

- Sapphire X800 Pro, 256MB DDR3, DVI, TVout, Retail € 474,00

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Vrij duur, in de andere shops is hij 50 tot 80 euro goedkoper.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Het is inderdaad veels te duur.
Bij een leverancier van een bedrijf waar ik op dit moment stage loopt heeft nu een asus X800 Pro voor 351 euro te koop

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 113431 schreef op 02 juni 2004 @ 12:01:
Het is inderdaad veels te duur.
Bij een leverancier van een bedrijf waar ik op dit moment stage loopt heeft nu een asus X800 Pro voor 351 euro te koop
Je mag best zeggen waar hoor :)

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee