[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 93354 schreef op 04 juni 2004 @ 10:20:
omdat dat al 1233475x is uitgelegd.
had het met name over de geleidingsverf enz.. Maar goed, zal wel ander forum zoeken joh, als het zo'n probleem voor je is...

of ben je soms jaloers dat je geen x800 kan kopen sjakie?

[ Voor 12% gewijzigd door hully op 04-06-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:30

Pubbert

random gestoord

Het niveau word hier niet echt beter, het begint steeds meer op het nvidia topic te lijken :+

Laten we aub ontopic blijven en lief tegen elkaar zijn :Y)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:18
Thund3r schreef op 04 juni 2004 @ 10:40:
Het niveau word hier niet echt beter, het begint steeds meer op het nvidia topic te lijken :+

Laten we aub ontopic blijven en lief tegen elkaar zijn :Y)
Dat komt omdat die gastjes die eerst liepen te zeiken op het nvidia topic nu hier zitten. En daarbij het niveau in het nvidia topic is grotendeels verziekt door zielige ventjes die erg pro ati bezig waren en compleet de hele boel verziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

hully schreef op 03 juni 2004 @ 23:31:
ga morgen een asus x800 pro kopen (een voor mij weggelegd).

Kan iemand mij exact uitleggen hoe ik die naar een xt moet modden? Ik las dus al dat hij -indien het mislukt- weer te hergebruiken is als een pro, maar dan moet het met geleidingsverf of zoiets? Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen? Technische mensen genoeg om mij heen die het kunnen uitvoeren, mits een goede beschrijving... :?
Waar? Omdat ze volgens mij in Nl nog schaarsen zijn dan een Rotterdamse parkeerwacht die over z'n hart strijkt.

Wat betreft het modden, in dit of het vorige topic staat een guide en mail anders Bioblade, die is druk bezig.
Je moet wel wat skills hebben denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 04-06-2004 10:53 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

hully schreef op 04 juni 2004 @ 10:33:
[...]

had het met name over de geleidingsverf enz.. Maar goed, zal wel ander forum zoeken joh, als het zo'n probleem voor je is...

sorry ik was net wakker toen ik dat schreef en had alleen de eerste regel gelezen en dacht dat je het over wat anders had mijn excuses.

En ik ben inderdaad jaloers want net als iedereen hier wil ik ook een x800 hebben ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:30

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op 04 juni 2004 @ 10:44:
[...]

Dat komt omdat die gastjes die eerst liepen te zeiken op het nvidia topic nu hier zitten. En daarbij het niveau in het nvidia topic is grotendeels verziekt door zielige ventjes die erg pro ati bezig waren en compleet de hele boel verziekte.
Nou niet precies, want veel pro-nvidiaérs kraamden dikke bullshit uit, en dat word door pro-ati users verdedigd :) en dan krijg je daar weer reacties op.

Maar nu ga ik zelf weer offtopic.

Een X800 Pro in een Barebone zal ik wel kunnen vergeten denk ik? Hoewel ik wel al reviews zag met een 9800 Pro erin, meeste barebone's hebben 200-250watts voedingen, wel goede voedingen meestal.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Anoniem: 93354 schreef op 04 juni 2004 @ 11:04:
[...]

sorry ik was net wakker toen ik dat schreef en had alleen de eerste regel gelezen en dacht dat je het over wat anders had mijn excuses.

En ik ben inderdaad jaloers want net als iedereen hier wil ik ook een x800 hebben ;) :)
sportief! thx. Maar goed, hoe zit het nu met die verf enz? Waar moet ik dat halen en weet jij toevallig of die asus goed te modden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

hully schreef op 04 juni 2004 @ 10:33:
[...]

Helaas lezen veel mensen niet alles en doen ook totaal geen moeite om het uit te zoeken.
Op een gegeven moment gaat het je irriteren als je steeds weer dezelfde vragen moet beantwoorden zodoende dat veel mensen wat verbitterde reacties geven.

Maarja .....

Kijk eens in dit topic : [rml][ OC] X800pro Naar X800xt Mogelijk?[/rml]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 19:02
sjek schreef op 04 juni 2004 @ 10:44:
[...]

Nah kwam meer door mensen als jij en Falcon88, nooit eens goede argumenten accepteren, altijd maar zeggen net zoals bij de FX5800 dat het met nieuwe drivers wel geweldig gaat worden :Z.

Maar ontopic, ik zou het gewoon met een potlood doen dat modden, lijkt me het makkelijkste nog.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 11:53:
[...]

Nah kwam meer door mensen als jij en Falcon88, nooit eens goede argumenten accepteren, altijd maar zeggen net zoals bij de FX5800 dat het met nieuwe drivers wel geweldig gaat worden :Z.
Heb ik ooit gezegd dat de fx5800 geweldig ging worden door betere drivers?? Nou nee dat heb ik dus nooit gezegd.
Verder ben ik absoluut niet pro ati of pro nvidia of welk merk dan ook. Wat ik belangrijk vond/vind is dat er meer respect komt voor beide partijen en dat niet de hele boel over 1 kam wordt geschoren want dit gebeurt echt te vaak. Verder werd er te vaak ati dingen gepost in het nvidia topic en dit is meestal iets wat tegen nvidia is en niet in het topic this hoort.
Falcon is idd een zware fan maar dat mag hij volgens mij wel zijn (iedereen mag z'n mening geven). Als je keer op keer tegen hem ingaat win je niet veel mee want dan krijg je een flame war van hier tot oneindig. Wees slim en laat hem dan lekker praten als je zelf beter weet.
Ik lees hier ook wel eens posten die gewoon soms helemaal niet kloppen maar ik heb geen moeite om dat te laten zoals het is en gewoon niet eens te reargeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

hier stond onzin...

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 04-06-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113051

je kan die pro tog modde nar een xt B) wat op tweakers stond bv met da potlood
of flashe 8)7 icm betere cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 113051 schreef op 04 juni 2004 @ 13:25:
je kan die pro tog modde nar een xt B) wat op tweakers stond bv met da potlood
of flashe 8)7 icm betere cooling
Ja dit kan ook maar werkt dus niet altijd en zeker ook niet altijd zo goed als dat een xt versie is. Pro bevat totaal 16 pipes waarvan er 4 uitgeschakeld zijn om hem zo minder als een xt te laten zijn. Probleem is dat bij het modden naar een xt om die 4 pipes weer te activeren er risico's aan vast zit. De meeste pro's zijn niet voor niet pro's want de uitval van 1 of meer pipes bij het produceren van een r420 chip is vrij hoog waardoor lang niet alle chips voldoen als xt chip. Kans is dus vrij groot dat je bij pro prestaties blijft zitten en je alsnog een xt moet gaan kopen als je de prestaties van zijn grotere broer wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 19:02
sjek schreef op 04 juni 2004 @ 13:39:
[...]

Ja dit kan ook maar werkt dus niet altijd en zeker ook niet altijd zo goed als dat een xt versie is. Pro bevat totaal 16 pipes waarvan er 4 uitgeschakeld zijn om hem zo minder als een xt te laten zijn. Probleem is dat bij het modden naar een xt om die 4 pipes weer te activeren er risico's aan vast zit. De meeste pro's zijn niet voor niet pro's want de uitval van 1 of meer pipes bij het produceren van een r420 chip is vrij hoog waardoor lang niet alle chips voldoen als xt chip. Kans is dus vrij groot dat je bij pro prestaties blijft zitten en je alsnog een xt moet gaan kopen als je de prestaties van zijn grotere broer wilt hebben.
Het feit dat er al aardig wat mods gelukt zijn zou juist goede yields aangeven. Mja is ook niet zo gek natuurlijk, ATi heeft veel meer ervaring met haar architectuur dan nVidia met de volledig nieuwe NV40.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 13:45:
[...]

Het feit dat er al aardig wat mods gelukt zijn zou juist goede yields aangeven. Mja is ook niet zo gek natuurlijk, ATi heeft veel meer ervaring met haar architectuur dan nVidia met de volledig nieuwe NV40.
Heb inmiddels zilverlijm, een Asus X800 Pro, en een handleiding om te modden en de juiste flashsoftware. Het is me nu alleen nog niet duidelijk of -in het geval hij niet slaagt- ik hem zonder problemen terug kan brengen naar een Pro en gewoon verder kan. Anders 469 eurootjes weggeflikkerd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

hully schreef op 04 juni 2004 @ 13:55:
[...]

Heb inmiddels zilverlijm, een Asus X800 Pro, en een handleiding om te modden en de juiste flashsoftware. Het is me nu alleen nog niet duidelijk of -in het geval hij niet slaagt- ik hem zonder problemen terug kan brengen naar een Pro en gewoon verder kan. Anders 469 eurootjes weggeflikkerd.......
Je kan altijd terugflashen.. na "ongemod" te hebben :-)

Want je moet eerst modden! En dan flashen naar XT, dus als het misgaat het zelfde maar dan andersom, eerste terugflashen ( dan gaat hij al weer terug naar 12 pijplijnen ) en efkes modje ongedaan maken.

Dus heb een PCI videokaart bij de hand!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
swampy schreef op 04 juni 2004 @ 13:59:
[...]

Je kan altijd terugflashen.. na "ongemod" te hebben :-)

Want je moet eerst modden! En dan flashen naar XT, dus als het misgaat het zelfde maar dan andersom, eerste terugflashen ( dan gaat hij al weer terug naar 12 pijplijnen ) en efkes modje ongedaan maken.

ok.. das me duidelijk op zich.. maar eh... zilverlijm en dan terugmodden of te wel er af krabben of met nagelak remover?

want waarom begon dat engelse topic : how to mess up a 300 pound x800 pro card of zoiets???

[ Voor 10% gewijzigd door hully op 04-06-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
ik zou nagellak remover (aceton) doen omdat je met krabben mogelijk wat beschadigd...

op een wattenstaafje en dan voorzichtig poetsen (zo mogelijk alleen op het plekje van de zilverlijm)
en zet je BIOS op PCI als 1e display adapter!

[ Voor 64% gewijzigd door Puppetmaster op 04-06-2004 14:11 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Puppetmaster schreef op 04 juni 2004 @ 14:07:
ik zou nagellak remover (aceton) doen omdat je met krabben mogelijk wat beschadigd
aha bedankt voor de informatie. Dan ga ik er toch sterk over nadenken om het te doen. Ik hoop dat ASUS x800 pro geen kapotte pipelines heeft.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
We zijn de 500 alweer gepasseerd. Deze kan dus dicht. :)

Hier weer verder: [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 6[/rml] :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.