Anoniem: 113431
Jot wil ik wel doen
www.microsquare.nl
Alleen heb je wel een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om inteloggen

www.microsquare.nl
Alleen heb je wel een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om inteloggen

Weet je toevallig aan welke winkels ze leveren? Want ik neem aan dat je als particulier niet rechtstreeks hier kan bestellen?Anoniem: 113431 schreef op 02 juni 2004 @ 12:31:
Jot wil ik wel doen
www.microsquare.nl
Alleen heb je wel een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om inteloggen![]()
Niet op voorraad.
Anoniem: 113431
Nee sorry dat weet ik niet, maar je zou een mail kunen sturenedward2 schreef op 02 juni 2004 @ 12:53:
[...]
Weet je toevallig aan welke winkels ze leveren? Want ik neem aan dat je als particulier niet rechtstreeks hier kan bestellen?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113431 op 02-06-2004 13:15]
Hehe Asus heeft een klein foutje gemaakt:

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Het was gewoon een copy+paste van de V9999Ultra Deluxe.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Misschien dat de PCI-E uitvoering wel ps3.0 heeft. 

Laten we nou maar geen geruchten de wereld in helpen. Voor je het weet staat het op The Inq dat R423 ondersteuning biedt voor SM3.0.

Hebben de ASUS RX800 PRO TD kaarten ook deze zelfde *large* heatsink met led? De print ed. zijn namelijk wel hetzelfde....
Is die ati x800 nou al echt ergens te koop of hoe zit het?
ik zit nu al dagen te tippen achter mijn pc,zoeken waar ik hem kan bestellen maar ik zie alleen pre order,misschien wordt de geforce 6800 nog wel eerder te krijgen
ik zit nu al dagen te tippen achter mijn pc,zoeken waar ik hem kan bestellen maar ik zie alleen pre order,misschien wordt de geforce 6800 nog wel eerder te krijgen

Anoniem: 111269
ik heb dus een sapphire X800 Pro bestelt bij Salland Automatisering, heb ik ze gemaild wanneer ze binnenkomen, krijg ik een mail terug waarin staat dat hun leverancier het overdonderende aantal van 200 binnenkrijgt en ze HOPEN er hiervan 3 te krijgen... ik hopen dat ik em voor me verjaardag 9 juni heb, maar volgens mij kan ik nog wel een maandje wachten....
trouwens, ik heb er 407 euro van betaald bij SA en de prijs is nu al 423 euro...
trouwens, ik heb er 407 euro van betaald bij SA en de prijs is nu al 423 euro...

ik wil eigenlijk het liefst een asus,maar als het me te lang duurt koop ik wel een aeolus geforce 6800 Ultra van aopen (volgens mij heeft mycom die)
Waarom niet wat langer geduld hebben en voor minder een beter product halen?wackomack schreef op 02 juni 2004 @ 16:41:
ik wil eigenlijk het liefst een asus,maar als het me te lang duurt koop ik wel een aeolus geforce 6800 Ultra van aopen (volgens mij heeft mycom die)
ik kreeg een interesant stukje van www.pcmegastore.nl
ik zal het met u delen

ik zal het met u delen

vinden ze vast niet erg een beetje publiciteitHet leveringsprobleem is niet alleen bij PC Megastore het geval maar bij alle shops.
De leverancier krijgt maar een beperkt aantal uitgeleverd van de fabrikant en gaat deze verdelen over alle Nederlandse dealers. Wilt u de order graag omzetten naar een andere X800 Pro kaart dan is dit uiteraard mogelijk. Wij hebben even de leveringstijden van de X800 pro kaarten op een rijtje gezet:
* Asus X800 Pro:
De kans bestaat dat deze als eerste uitgeleverd gaat worden, aangezien deze door meerdere leveranciers geleverd wordt. Wij hebben deze dan ook bij alle mogelijke leveranciers in backorder geplaatst en hebben hierbij vermeld dat de eerste die hem kan leveren aan ons, de order door mag laten gaan.
* Club3D X800 Pro
Geschatte leveringstijd: 2e week van juni. Wij hebben er zeer veel in backorder staan maar aangezien er maar 1 leverancier van deze videokaart is in Nederland zal deze levering zeer minimaal op gang komen.
*Sapphire X800 Pro
Geschatte leveringstijd: 2e week van juni (in het begin zeer minimale levering; wij hebben er ongeveer 60 in backorder staan, er is ons medegedeeld dat er bij de eerste zending 1 of 2 stuks uitgeleverd gaan worden) Deze videokaart wordt maar door 1 leverancier geleverd in Nederland, en deze zal de beschikbare kaarten verdelen over de Nederlandse shops. Dit houdt in dat alle shops maar enkele stuks zullen krijgen, na deze eerste levering zal de uitlevering naar verwachting sneller op gang komen.
U kunt op onze internetsite ten alle tijden kijken waneer deze 3 kaarten verwacht worden, wij zullen hier steeds de nieuwe levertijden vermelden. Mocht 1 van de 3 beschikbare modellen eerder binnen komen, dan zal dit hier terug te vinden zijn. Het is dan uiteraard te allen tijde mogelijk om uw order om te zetten naar een ander, door u gewenst model.
Zie: http://www.pcmegastore.nl...23f3b9342752c3d41330f85c9
Wij bieden u oprecht onze excuses aan voor de ontstane vertraging, maar helaas zijn wij in dit geval afhankelijk van de leverancier en fabrikant.

Anoniem: 93354
mjah opzich is het niet zo'n heel groot probleem dat de kaarten er nu niet zijn, maar als van de zomer echt doom3 en hl2 uitkomen dan zal de kaart toch wel goed te krijgen zijn hoop ik.
Ach, het is toch nieuws? En dit is het ATI Nieuws topic. 

Beauty is in the eye of the beerholder
Ik wacht de XT PE wel af, is hij al gemod Bio jij kreeg toch een gemodde?
[Voor 23% gewijzigd door edward2 op 02-06-2004 18:10]
Niet op voorraad.
ik mod hem zelfedward2 schreef op 02 juni 2004 @ 18:03:
Ik wacht de XT PE wel af, is hij al gemod Bio jij kreeg toch een gemodde?

Een pro lijkt me ?
edit
ah, (doch Big Bertha EA van beyond3d riep op voorzichtig te zijn)
[Voor 21% gewijzigd door oeLangOetan op 02-06-2004 18:13]
Anoniem: 57226
Hey jongens,
Me pa is piloot en gaat binnenkort naar USA, is het denk je slim om zo'n x800pro te kopen daar? Het is daar echt een stuk goedkoper! $399 voor een pro dus €330 ong.! Zijn er verschillen tussen USA en EU versie?
thnx
Me pa is piloot en gaat binnenkort naar USA, is het denk je slim om zo'n x800pro te kopen daar? Het is daar echt een stuk goedkoper! $399 voor een pro dus €330 ong.! Zijn er verschillen tussen USA en EU versie?
thnx
http://www.theinquirer.net/?article=16316
ATI to switch to 90 nanometres in 2005
Computex 2004 CEO confirms it
By Fuad Abazovic in Old Taipei: woensdag 02 juni 2004, 15:48
ATI'S CEO HAD a hard task on the second day after he got promoted as he had to meet the INQ and he sure did a good job. He told us some plans for 2005 as it is doing quite well shifting to a 110 nanometre chip making process.
Its RV370, X300 low end card is its first 110nm baby and ATI said it is doing just fine with it. We saw that the core was actually tiny compared to the 130 nanometre based RV380, X600 series and that will certainly save some costs.
We also learned that the 110 nanometre process is actually not Low K as this is not yet available.
TSMC is building ATI chips and the foundry is ready to overwhelm the market when Intel introduces its platforms later this month.
The X300 should sit at around $100 in the market, so is very affordable.
ATI is already considering the next generation process at 90 nanometres in calendar 2005 which means that it is aggressively pushing its roadmaps ever onwards and upwards.
ATI cannot yet be any more specific as you never know the practical problems that may arrive when you move to new chip processes. But a 90 nanometre graphics card in 2005 sounds attractive, if all goes well.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Misschien voor de TV-out.Anoniem: 57226 schreef op 02 juni 2004 @ 18:13:
Hey jongens,
thnx
Niet op voorraad.
Simpel gezegd: Low-k is een isolerend niet-geleidend materiaal wat er voor zorgt dat je op een gelijksoortig productieproces gemakkelijker hogere kloksnelheden kan halen.
Zie bv de 20% snelheidsverhoging dankzij low-k toen men van de RV350 naar de RV360 ging:
- RV350 (9600/9600Pro) => 400 Mhz core op 0.13u
- RV360 (9600XT) => 500 Mhz core op 0.13u
Op 0.11u is op dit moment geen low-k mogelijk omdat dit eigenlijk een verfijning is van het 0.13u proces, wat er voor zorgt dat er 40% meer chipjes gebakken kunnen worden op een waver. Leuk dat The Inq weer iets weet te brengen als 'nieuws' terwijl het al lang bekend was dat TSMC geen low-k heeft op 0.11u.
Ook het 0.09u verhaal is al lang bekend, dankzij het interview met Dave Orton op Beyond3D. De verwachting is dat M12 de eerste chip is die gebruik maakt van 0.09u. Maar wie weet verrast ATi ons en proberen ze 0.09u al op de RV410...
Edit
Schiet me ineens te binnen dat M12 waarschijnlijk gebaseerd is op RV410... dus dan zou het heel logisch zijn als RV410 ook gebruik zou maken van 0.09u. 
Zie bv de 20% snelheidsverhoging dankzij low-k toen men van de RV350 naar de RV360 ging:
Op 0.11u is op dit moment geen low-k mogelijk omdat dit eigenlijk een verfijning is van het 0.13u proces, wat er voor zorgt dat er 40% meer chipjes gebakken kunnen worden op een waver. Leuk dat The Inq weer iets weet te brengen als 'nieuws' terwijl het al lang bekend was dat TSMC geen low-k heeft op 0.11u.
Ook het 0.09u verhaal is al lang bekend, dankzij het interview met Dave Orton op Beyond3D. De verwachting is dat M12 de eerste chip is die gebruik maakt van 0.09u. Maar wie weet verrast ATi ons en proberen ze 0.09u al op de RV410...
offtopic:
Voor degenen die de first post niet lezen... M12 is de eerst Mobile Radeon die gebruik gaat maken van R4x0 tech. De Mobile Radeon X600 is de M24-chip.
Voor degenen die de first post niet lezen... M12 is de eerst Mobile Radeon die gebruik gaat maken van R4x0 tech. De Mobile Radeon X600 is de M24-chip.
Edit

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 02-06-2004 18:54]
low-k zorgt voor minder leakage (een probleem dat steeds groter wordt bij het verkleinen van het procedé)CJ schreef op 02 juni 2004 @ 18:53:
Simpel gezegd: Low-k is een isolerend niet-geleidend materiaal wat er voor zorgt dat je op een gelijksoortig productieproces gemakkelijker hogere kloksnelheden kan halen.
offtopic:
EditSchiet me ineens te binnen dat M12 waarschijnlijk gebaseerd is op RV410... dus dan zou het heel logisch zijn als RV410 ook gebruik zou maken van 0.09u.
Toch verwacht ik de R410 & M12 nog in 2004 => .13 micron
Anoniem: 57017
kun je er niet gelijk ff wat meer kopenAnoniem: 57226 schreef op 02 juni 2004 @ 18:13:
Hey jongens,
thnx

de tweakers hier ook gelijk mee zijn wij ook weer blij

maar is wel jmmr dat de levering zo langzaam opgang komt
Nou succes, hoeveel ns geheugen zit erop 2?
Niet op voorraad.
Anoniem: 55194
Waarom zou de tv out verschillend zijn?? Kan je normaal niet kiezen voor pal of ntsc?? (ik bedoel dus software matig)
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55194 op 02-06-2004 20:04]
zou die XT nou echt zo heel veel sneller zijn dan de pro versie?
en voor shuogg:
ik vraag me af of die ati nou echt beter is dan de geforce hoor,ik heb normaal altijd geforce,dit zou mijn eerste ati worden,maar na al die verhalen van tevreden mensen over ati heb ik besloten het toch eens te proberen,dat asus nu ook radeon maakt heeft zeker geholpen
het wordt ook vast een asus radeon.
maar ja,dan moet ie eerst echt te koop zijn hier :f ,die link van megapc maar es bekijken
en voor shuogg:
ik vraag me af of die ati nou echt beter is dan de geforce hoor,ik heb normaal altijd geforce,dit zou mijn eerste ati worden,maar na al die verhalen van tevreden mensen over ati heb ik besloten het toch eens te proberen,dat asus nu ook radeon maakt heeft zeker geholpen

maar ja,dan moet ie eerst echt te koop zijn hier :f ,die link van megapc maar es bekijken

ATi is ohm echt beter dan nVidia (de maker van de Geforce serie), vooral in high-quality benchmarks en nieuwere games (waar je zo'n high-end kaart voor aanschaft lijkt me). En de X800 Pro is echt binnenkort wel te krijgen hier, gewoon eventjes geduld hebbenwackomack schreef op 02 juni 2004 @ 20:16:
en voor shuogg:
ik vraag me af of die ati nou echt beter is dan de geforce hoor,ik heb normaal altijd geforce,dit zou mijn eerste ati worden,maar na al die verhalen van tevreden mensen over ati heb ik besloten het toch eens te proberen,dat asus nu ook radeon maakt heeft zeker geholpenhet wordt ook vast een asus radeon.

Is er al een wrapper zoals voor Double Cross en Subsurface?hjs schreef op 02 juni 2004 @ 10:03:
nieuwe ati demo voor de X800
Download Crowd Demo: EXE 153MB | MPG 20.7MB
En het is toch Dual-DVI?

maar ik hoop dat je gelijk hebt en ati beter is dan nvidia,ben zeer benieuwd naar ati

ATI heeft gezegd dat de kaartbakkers de keuze hebben om dual DVI te integreren of te gaan voor DVI en D-Sub.
Heb je haar al eens aan 't werk gezet?
[Voor 64% gewijzigd door Cyberblizzard op 02-06-2004 20:48]
kun je anders eens een close up doen van de te verbinden puntjes..
Gelijk aan de slag zie ik, ben benieuwd of je ze alle 4 aan de praat krijg.Gipsy King schreef op 02 juni 2004 @ 20:38:
hier een detailtje :
Niet op voorraad.
kga me best doenedward2 schreef op 02 juni 2004 @ 20:51:
[...]
Gelijk aan de slag zie ik, ben benieuwd of je ze alle 4 aan de praat krijg.

doe ikoeLangOetan schreef op 02 juni 2004 @ 20:50:
kun je anders eens een close up doen van de te verbinden puntjes..

nee helaas nog nietCyberblizzard schreef op 02 juni 2004 @ 20:48:
Heb je haar al eens aan 't werk gezet?

"Ik heb hem net binnen"... en nog dezelfde avond gesloopt 

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz
Tof dat je hem hebt en gaat modden. Ben erg benieuwd naar de afloop.

Begrijp alleen niet dat je niet eerst ff wat gamez gaat spelen en hem pas daarna mod. Bovendien kun je dan die kaart ff inbranden en erachter komen hoeveel speelruimte ie heeft.
Of heb je ATItool al gebruikt?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
tuurlijk niet gesloopt , je bedoeld gedemonteerd:P ready to mod

heb hem geonderhandeld met powercolor voor onze website , half gesponsord,half betaals in ruil voor review 

Zow, ik denk dat ik een 6800 Ultra ga reviewen 
Ik ben benieuwd naar je verslag, blijft een interessant kaartje.

Ik ben benieuwd naar je verslag, blijft een interessant kaartje.
In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
ligt eraan hoe je hem wilt gebruiken. Ik heb bv een Samsung 152T tft schermpje die qua resolutie niet hoger weer geeft dan 1024x768.. Gezien de reviews scoren de X800 PRO en X800 XT gelijk bij deze resolutie zelfs als je features als Anti Alising aanzet (marge van enkele frames op voorbehoudwackomack schreef op 02 juni 2004 @ 20:16:

Deze kaart heb ik vooral voor HL2 gekocht, zie bijlage,

het is wel duidelijk dat bij een resolutie van 1024x768 je te veel betaald voor een XT.
echter heb je een groot scherm waarmee je resoluties van 1600x1200 kan halen en je wilt alle grafische hoogstandjes te voorschijn tover dan heb je wel wat aan een XT, met 16 pipelines i.t.t de pro met 12 pipe lines kan er door de XT gewoon weg meer bandbreedte.
hopelijk heb je hier wat aan

Mja en nu hogere reso's 
Want je koopt zo'n kaart idd niet om op 1024x768 te gamen, dat kun je zelfs met een 9800 pro prima.
In de hogere reso's zit er flink wat verschil imo, alleen of het genoeg is om het prijsverschil te rechtvaardigen......

Want je koopt zo'n kaart idd niet om op 1024x768 te gamen, dat kun je zelfs met een 9800 pro prima.
In de hogere reso's zit er flink wat verschil imo, alleen of het genoeg is om het prijsverschil te rechtvaardigen......
[Voor 36% gewijzigd door shuogg op 02-06-2004 22:05]
Inbranden? Bestaat zoiets? Misschien dat de koelpasta beter gaat geleiden na enkele uren warmte...Help!!!! schreef op 02 juni 2004 @ 21:05:
Bovendien kun je dan die kaart ff inbranden en erachter komen hoeveel speelruimte ie heeft.
[Voor 15% gewijzigd door Cyberblizzard op 02-06-2004 22:43]
Ik vind het aantal fps in hl2 eigelijk nog wel tegenvallen, het komt nog nieteens boven de 60+ frames (voor mij zijn shooters die onder de 60fps lopen niet soepel) en dan zal je in echt drukke scenes nog wel dikke framedrops krijgen.
Ik heb besloten om een x800pro te kopen want een xt is me gewoon te duur en die 1600x1200 reso's red ik toch lang niet ik ben al blij als me monitor 1280/xxx wil doen en ik kan altijd nog mazzel hebben dat de kaart modbaar is
Ik heb besloten om een x800pro te kopen want een xt is me gewoon te duur en die 1600x1200 reso's red ik toch lang niet ik ben al blij als me monitor 1280/xxx wil doen en ik kan altijd nog mazzel hebben dat de kaart modbaar is

[quote]Anoniem: 93354 schreef op 02 juni 2004 @ 23:08:
Ik vind het aantal fps in hl2 eigelijk nog wel tegenvallen, het komt nog nieteens boven de 60+ frames (voor mij zijn shooters die onder de 60fps lopen niet soepel) en dan zal je in echt drukke scenes nog wel dikke framedrops krijgen.
[quote]
hier is volgens mij sprake van een bottle neck. de 3-3.2 ghz leveren onvoldoende 'power' om de X800 volledig tot zijn recht te laten komen.
met de nieuwe 64bit generatie of toekomstige 4-5ghz (kan lang duren
) zal je wel degelijk boven die 60frames uit komen dat ligt niet zo zeer aan de GPU
[quote]
hier is volgens mij sprake van een bottle neck. de 3-3.2 ghz leveren onvoldoende 'power' om de X800 volledig tot zijn recht te laten komen.
met de nieuwe 64bit generatie of toekomstige 4-5ghz (kan lang duren

Jah dat bestaat. Als je een tijdje op bepaalde speeds draait kan het zijn dat i het iets beter gaat doen of slechter. Als je pc3200 lang op 100 mhz laat draaien kan het zo zijn dat het later niet meer 200 mhz wil trekken. een cpu ff goed verwarmen wou soms ook 50 mhz schelen dan gooide ze em ff in de de heteluchtoven en 50 mhz extra. Maar wordt nu niet veel meer gedaan.Cyberblizzard schreef op 02 juni 2004 @ 22:43:
[...]
Inbranden? Bestaat zoiets? Misschien dat de koelpasta beter gaat geleiden na enkele uren warmte...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
toch was er een tijd geleden een artikel bij Anandtech die liet zien dat inbranden onzin is.
ik zal het even opzoeken
ik zal het even opzoeken
RightAstennu schreef op 03 juni 2004 @ 12:11:
Jah dat bestaat. Als je eeenteidje op bepaalde speeds draait kan het zijn dat i het iets beter gaat doen of slechter. Als je pc3200 lang op 100 mhz laat draaien kan het zo zijn dat het later niet meer 200 mhz wil trekken. een cpuff goed verwarmen wou soms ook 50 mhz schelen dan gooide ze em ff in de de heteluchtoven en 50 mhz extra. Maar wordt nu niet veel meer gedaan.

Anoniem: 89305
LOL idd aparte schrijfstijl, maar vergeet niet dat lezen een nog betere kunst is als schrijven he.

Ik vraag me nu eigenlijk af he, is het iets goed of iets slechts dat er een CPU bottleneck is? Je kan het van meerdere views bekijken nl...

Lijkt mij goed. Het is vaak juist dat de vid kaart de bottleneck is, en nu andersom. Een CPU is ook minder duur in upgraden (tenzij het een andere socket o.i.d is of je er sneller geheugen bij moet kopen.. etc).
En als je niets nuttigs te melden hebt andwoort dan niet dit soort opmerkingen hebben geen nut. En maken een forum ongezellig.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nouw die prijzen van die A64's zijn anders vrij hoog hoor, kijk hier maar eens naar:m33p schreef op 03 juni 2004 @ 13:10:
Lijkt mij goed. Het is vaak juist dat de vid kaart de bottleneck is, en nu andersom. Een CPU is ook minder duur in upgraden (tenzij het een andere socket o.i.d is of je er sneller geheugen bij moet kopen.. etc).
Je zal toch snel aan een 3800 gaan denken om het maximale uit je X800 te halen en van die prijzen wordt je niet echt vrolijk. Bovendien zijn de 'budget A64's' ook niet bepaald budget (200+). Of je krijgt een 2800+, maarja das niet echt high end meer naar mijn mening. Wat een dilemma...De nieuwe processoren zijn per direct wereldwijd verkrijgbaar voor de volgende prijzen. In een verpakking van 1000 stuks kost de AMD Athlon 64 FX 53-processor 799 dollar per stuk. De AMD Athlon 64-versies 3800+, 3700+ en 3500+ kosten respectievelijk 720, 710 en 500 dollar per stuk.

Ik stelde de vraag of het nut heeft om een GPU/CPU eerst te laten 'inbranden' zodat je verder kan overklokken.Astennu schreef op 03 juni 2004 @ 13:12:
En als je niets nuttigs te melden hebt andwoort dan niet dit soort opmerkingen hebben geen nut. En maken een forum ongezellig.
Jij antwoordt daarop dat je hem eerst in een heteluchtoven kan steken om hem verder te klokken en dat DDR400 na een tijdje op 200 MHz te laten lopen de kans bestaat dat hij de 400 MHz niet meer trekt. Is dat wel nuttig of denk je dat dat echt kan?
Wat ik wel weet is dat koelpasta na enkele dagen op een brandende CPU beter kan profiteren van zijn geleidende eigenschappen zodat je verder kan overklokken.
[Voor 13% gewijzigd door Cyberblizzard op 03-06-2004 13:23]
Hij heeft het tegen die andere gast... Je kunt net zo goed lezen als typen he? 

[Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 03-06-2004 13:29]
Beauty is in the eye of the beerholder
ik heb niet zoveel ruimte in mijn kast, dus ik ga voor de x800xt, wel nog ff 2 maandjes sparen
en hij presteerd in mijn ogen beter.

Jah mijn andwoort klopt wel mem chips als geheugen hebben baat bij inbranden hoeveel het effect is weet ik niet presies maar heb mensen gezien die na een lange tijd op hoge snelheiden gedraait te hebben meer uit hun cpu haalden.Cyberblizzard schreef op 03 juni 2004 @ 13:19:
[...]
Ik stelde de vraag of het nut heeft om een GPU/CPU eerst te laten 'inbranden' zodat je verder kan overklokken.
Jij antwoordt daarop dat je hem eerst in een heteluchtoven kan steken om hem verder te klokken en dat DDR400 na een tijdje op 200 MHz te laten lopen de kans bestaat dat hij de 400 MHz niet meer trekt. Is dat wel nuttig of denk je dat dat echt kan?
Wat ik wel weet is dat koelpasta na enkele dagen op een brandende CPU beter kan profiteren van zijn geleidende eigenschappen zodat je verder kan overklokken.
HellBeast schreef op 03 juni 2004 @ 13:28:
Hij heeft het tegen die andere gast... Je kunt net zo goed lezen als typen he?
offtopic:
Huh? Hij citeerde wel degelijk mij!
Huh? Hij citeerde wel degelijk mij!

Ik zou dan wel graag een test of een wetenschappelijk onderbouwde verklaring zien voor dat geheugenverhaal, het lijkt me wel sterk.
stel ik koop een ati x800 pro en ga hem hardwarematig modden (via solderen) en het werkt niet -wordt niet als xt herkend-. Is hij dan weer terug te modden / verder te gebruiken als een x800 pro of is de kaart vern**kt?
Ik denk dat je kaart dan vern**kt is, dat weet ik eigenlijk wel zeker 

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080
gebaseerd op?Dark Master schreef op 03 juni 2004 @ 16:01:
Ik denk dat je kaart dan vern**kt is, dat weet ik eigenlijk wel zeker
Die lui op de andere forums hebben het met geleide verf gedaan, dat kan je weer wegschrapen als het niet werkt.hully schreef op 03 juni 2004 @ 15:58:
stel ik koop een ati x800 pro en ga hem hardwarematig modden (via solderen) en het werkt niet -wordt niet als xt herkend-. Is hij dan weer terug te modden / verder te gebruiken als een x800 pro of is de kaart vern**kt?
Anoniem: 56386
Nu me oude ati radeon 8500 pro het heeft begeven
zoek ik een nieuwe kaart. Ik had zelf me oog laten vallen op de 9800 pro die rond de 200 euro te koop zijn nu dat de nieuwe x800 pro is uitgekomen zag ik dat die ook erg aantrekkelijk is alleen is hij 200 euro duurder, met het oog op de next generatie spellen die uitkomen is de x800 pro die 200 euro waard?

dus gaat niet kapot daarvan?AleXnl schreef op 03 juni 2004 @ 16:44:
[...]
Die lui op de andere forums hebben het met geleide verf gedaan, dat kan je weer wegschrapen als het niet werkt.
en over welke forums heb je het?
Weet je trouwens of het bij die asus werkt?
[Voor 15% gewijzigd door hully op 03-06-2004 17:16]
Als je een flinke proc hebt wel, zit je op een 1.5ghz oid dan kun je beter voor die 9800 pro gaanAnoniem: 56386 schreef op 03 juni 2004 @ 17:09:
Nu me oude ati radeon 8500 pro het heeft begevenzoek ik een nieuwe kaart. Ik had zelf me oog laten vallen op de 9800 pro die rond de 200 euro te koop zijn nu dat de nieuwe x800 pro is uitgekomen zag ik dat die ook erg aantrekkelijk is alleen is hij 200 euro duurder, met het oog op de next generatie spellen die uitkomen is de x800 pro die 200 euro waard?

hmmm, Bioblade is al een poosje stil...
ben benieuwd of het met de mod gelukt is, en of ie wat "real-life" benches heeft gedraaid/ervaringen heeft.
en natuurlijk pics! (vd procedure)
ben benieuwd of het met de mod gelukt is, en of ie wat "real-life" benches heeft gedraaid/ervaringen heeft.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik heb een p4 2.4 nortwood @ 2.99, 768 mb ram pc 3200, asus p4pe. Dit moet toch wel bijna genoeg zijn om de max uit de x800 pro te krijgen. Het is omdat ik bijna jarig ben en toch een kado moet vragen ^^.
X800 Pro all the way, geeft je een gigantische performance boost. En is zeker die 200 euro meer waard.Anoniem: 56386 schreef op 03 juni 2004 @ 17:33:
Ik heb een p4 2.4 nortwood @ 2.99, 768 mb ram pc 3200, asus p4pe. Dit moet toch wel bijna genoeg zijn om de max uit de x800 pro te krijgen. Het is omdat ik bijna jarig ben en toch een kado moet vragen ^^.
[Voor 5% gewijzigd door shuogg op 03-06-2004 17:35]
Ik zat al erg te twijfelen omdat ik wel een kaartje wil die gelijk een tijdje mee kan. Zit er nog erg veel verschil tussen de verschillende x800 pro's die op de markt zijn van o.a ati, asus en club 3d?shuogg schreef op 03 juni 2004 @ 17:35:
[...]
X800 Pro all the way, geeft je een gigantische performance boost. En is zeker die 200 euro meer waard.
Anoniem: 102014
nou ik heb dus op mijn verjaardag een hele hoop geld gekregen en ik heb een nieuwe videokaart nodig. nou heeft de man van de mycom mij een asus ati radeon 9600XT tvd/dvi aangeraden. maar toch dacht ik, ik vraag het nog eens na bij de tweakers...... iemand commentaar? budget is ongeveer 200 euro.
lukt dat modden met een asus x800 pro goed?Puppetmaster schreef op 03 juni 2004 @ 17:33:
hmmm, Bioblade is al een poosje stil...
in het segment tot €200 is de 9800pro een betere keus.Anoniem: 102014 schreef op 03 juni 2004 @ 18:14:
nou ik heb dus op mijn verjaardag een hele hoop geld gekregen en ik heb een nieuwe videokaart nodig. nou heeft de man van de mycom mij een asus ati radeon 9600XT tvd/dvi aangeraden. maar toch dacht ik, ik vraag het nog eens na bij de tweakers...... iemand commentaar? budget is ongeveer 200 euro.
een vergelijking kun je bijvoorbeeld hier vinden
het is te doen cq gedaan... (door tweakers elders)
ben benieuwd of het gelukt is

edit:
zag je merk specifieke vraag niet
weet niet wat er zoal gemod is qua merk maar je mod ip de chip en dat zou merkonafhankelijk moeten zijn...
zag je merk specifieke vraag niet

weet niet wat er zoal gemod is qua merk maar je mod ip de chip en dat zou merkonafhankelijk moeten zijn...
[Voor 26% gewijzigd door Puppetmaster op 03-06-2004 18:50]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Anoniem: 111084
Maar...als ik me niet vergis heb ik van mijn plaatselijke PC boer gehoord dat ik volgende week de X800pro kan afhalen.
Nu heb ik echter vorige week een Iiyama E511s gekocht, is het nu toch maar beter om te wachten op de xt variant als je op 1600*1200 draait?
Systeem is in iedergeval snel genoeg (3.4 Ghz)
IS de xt door zijn 16 pipline's dan "veel" sneller als de pro op 1600*1200?
Nu heb ik echter vorige week een Iiyama E511s gekocht, is het nu toch maar beter om te wachten op de xt variant als je op 1600*1200 draait?
Mja ik zou persoonlijk eentje nemen die NIET de reference cooling van ATi gebruikt, ik heb er mindere verhalen over gehoord. Kan zijn dat het nu wel goed zit, maar ja het is maar net of je het risico wil nemen. Ik zou iig gaan voor eentje met eigen cooling.Anoniem: 56386 schreef op 03 juni 2004 @ 18:03:
[...]
Ik zat al erg te twijfelen omdat ik wel een kaartje wil die gelijk een tijdje mee kan. Zit er nog erg veel verschil tussen de verschillende x800 pro's die op de markt zijn van o.a ati, asus en club 3d?
In theorie is de XT stukken sneller ja, want hij heeft 4 pijpjes meer, +33% fill rate. Met hoge resoluties zul je het dus inderdaad wel merken (zo'n 30% verschil dus, erg ruime gok). Lees de reviews er maar op na.Anoniem: 111084 schreef op 03 juni 2004 @ 18:49:
Maar...als ik me niet vergis heb ik van mijn plaatselijke PC boer gehoord dat ik volgende week de X800pro kan afhalen.
Dat was destijds met de 9700Pro toch? En wellicht de 9800Pro in het begin. Dis een hele andere cooler (een grote), daar heb ik eigenlijk geen slechte verhalen over gehoord?shuogg schreef op 03 juni 2004 @ 18:51:
[...]
Mja ik zou persoonlijk eentje nemen die NIET de reference cooling van ATi gebruikt, ik heb er mindere verhalen over gehoord. Kan zijn dat het nu wel goed zit, maar ja het is maar net of je het risico wil nemen. Ik zou iig gaan voor eentje met eigen cooling.
Als je op 1600x1200 gaat draaien, ga voor de XT, je zal het gaan merken en je drops zullen lager zijn. XT all the way dus (die 100 euro ben je toch zo weer vergeten, ik iig wel als ik maar snel spul heb)...

Ah mag ik blij zijn dat ik met de 9700 pro de hercules genomen hebAnoniem: 89305 schreef op 03 juni 2004 @ 19:03:
[...]
Dat was destijds met de 9700Pro toch? En wellicht de 9800Pro in het begin. Dis een hele andere cooler (een grote), daar heb ik eigenlijk geen slechte verhalen over gehoord?
Als je op 1600x1200 gaat draaien, ga voor de XT, je zal het gaan merken en je drops zullen lager zijn. XT all the way dus (die 100 euro ben je toch zo weer vergeten, ik iig wel als ik maar snel spul heb)...

Het lijkt erop dat een heel beperkt aantal X800XT's retail bereikt heeft.
Check dit: http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=22303
Wat mij betreft reden voor een bescheiden
Check dit: http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=22303
Wat mij betreft reden voor een bescheiden

[Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 03-06-2004 19:54]
PC Specs
Op tomshardware is een artikel verschenen over de optimalisaties van ATI (en nVIDIA).
[Voor 20% gewijzigd door SI4live op 03-06-2004 20:41]
De reference cooling van de X800? Is ook het eerste dat ik hiervan hoor? Misschien eens verder toelichten?shuogg schreef op 03 juni 2004 @ 18:51:
[...]
Mja ik zou persoonlijk eentje nemen die NIET de reference cooling van ATi gebruikt, ik heb er mindere verhalen over gehoord.
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Hij bedoelt dat de koelers van ati die op de meeste kaarten zitten niet goed zijn. Al heb ik er alleen maar goede ervaringen mee.
ga morgen een asus x800 pro kopen (een voor mij weggelegd).
Kan iemand mij exact uitleggen hoe ik die naar een xt moet modden? Ik las dus al dat hij -indien het mislukt- weer te hergebruiken is als een pro, maar dan moet het met geleidingsverf of zoiets? Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen? Technische mensen genoeg om mij heen die het kunnen uitvoeren, mits een goede beschrijving...
Kan iemand mij exact uitleggen hoe ik die naar een xt moet modden? Ik las dus al dat hij -indien het mislukt- weer te hergebruiken is als een pro, maar dan moet het met geleidingsverf of zoiets? Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen? Technische mensen genoeg om mij heen die het kunnen uitvoeren, mits een goede beschrijving...

Voor de geinteresseerden onder ons is nu een gelekte versie van de Catalyst 4.6 betadrivers te downloaden op http://www.warp2search.ne...ws&file=article&sid=18283
Overigens kunnen de officiele 4.6 drivers elk moment uit komen (waarschijnlijk volgende week).
Overigens kunnen de officiele 4.6 drivers elk moment uit komen (waarschijnlijk volgende week).
Anoniem: 2044
zonde..................................... *zucht*Kan iemand mij exact uitleggen hoe ik die naar een xt moet modden?
waarom zonde en waarom zucht???Anoniem: 2044 schreef op 04 juni 2004 @ 07:29:
[...]
zonde..................................... *zucht*
Dit topic is gesloten.