[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.964 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Reinier schreef op 17 juni 2004 @ 01:14:
[...]

Klinkt als de Optimoz extensions Tweaks.

Edit: deze dus, denk ik :Y)
Dat issem inderdaad.
Hij werkt alles niet onder 0.9 (iig hier niet :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik gebruik firefox 'pas' vanaf versie 0.8; maar ben er wel zeer tevreden over.
Ook het aantal pagina's wat juist weergegeven word valt me erg mee (hoef ie maar heel weinig aan te zwengelen.

nou heb ik nog even een vraag:
vooral het werken met tabs ipv windows vind ik erg makkelijk; echter als er een window (= tab) opent welke een bepaalde grootte forceerd dan word gelijk heel firefox naar die grootte gezet.
ik wil dit niet, echter kan niet vinden hoe ik dat kan uitschakelen.
ik gebruik nu v0.9 en heb ook de tabbrowser extensions geinstalleerd staan echter kan ik geen instelling daarvan vinden.

tijdens het zoeken vond ik nog iets anders intressants
Speed up page rendering

By default, Firefox doesn't try to render a web page for 250 milliseconds, because it's waiting for data. If you add the code below to your user.js file, Firefox immediately tries to render the page, even without complete data. The drawback is on slower machines where doing a "reflow" may actually cause the total page load time to be longer.

// This one makes a huge difference. Last value in milliseconds (default is 250)
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);
klinkt intressant. Nu hoop ik dat ik de functie een beetje begrijp;
hij wacht even met renderen zodat er data aanwezig is om te renderen.
Is het dan verstandig om deze waarde aan te passen naar ongeveer 2x de hoogste pingtijd van pagina's die je vaak bezoekt? immers mijn ping tijd naar tweakers en !fok is nog geen 20 ms; dus dan zal er na (ongeveer) 50 ms bijna zeker wel data beschikbaar zijn.
of zie ik dit verkeerd :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-07 13:23
Begin vorige week heb ik n.a.v. deze kabel ;-) de Nederlandstalige versie 0.8 ge-installeerd (NL omdat ik vind dat een vergelijking met IE het meest zinvol is als je naar de doorsnee-gebruiker kijkt die IE ook in de eigen taal gebruikt).

Eerste indrukken:
beetje typisch (overpuristisch?) taalgebruik zoals "webstek", maar dat went;
onaangename standaardwaarden voor veiligheidsinstellingen (b.v. wachtwoorden opslaan);
uiterlijk is aardig aan eigen smaak aan te passen;
pop-upblokker is OK;
tabbrowsen is handig, maar dan wel met de tabbed browsing preferences extension;
bookmarks sorteren is omslachtig vergeleken met het rechts-klik/sorteren van IE, en werkt niet goed: na de eerste, gelukte sortering kreeg ik de volgorde niet meer gewijzigd, terwijl je zou denken dat dat via "manage bookmarks" zou moeten kunnen;
Totaalindruk gematigd positief.

Tweede ronde:
Het is voor de vergelijking problematisch als de Nederlandstalig versie achterloopt bij de Engelstalige; je weet niet of iets waar je je aan stoort in de NL-versie misschien al is opgelost in de Engelse. Omdat ik ook van het typische taalgebruik afwilde besloot ik de NL-versie eraf te gooien en de Engelstalige 0.9 erop (de "echte" was net uit).
Helaas kreeg ik toen het al vaak genoemde probleem van niet werkende extensies, en een echte oplossing voor het verlies van de tabbed browsing preferences heb ik nog niet gezien. Als lapmiddel nu maar de Single Window extensie ge-installeerd zodat tenminste externe links in tabs worden geopend.
Het sorteren van bookmarks werkte nog steeds niet, dus ook maar de Sort Bookmarks extensie ge-installeerd.

Voorlopige conclusie:
Ik gebruik firefox op dit moment omdat ik het uitgebreid wil proberen, maar ik zou het een doorsnee-gebruiker niet aanraden, gezien de problemen met 0.9 en de noodzaak extensies te installeren voor standaardfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 15:02:
ik gebruik firefox 'pas' vanaf versie 0.8; maar ben er wel zeer tevreden over.
Ook het aantal pagina's wat juist weergegeven word valt me erg mee (hoef ie maar heel weinig aan te zwengelen.

nou heb ik nog even een vraag:
vooral het werken met tabs ipv windows vind ik erg makkelijk; echter als er een window (= tab) opent welke een bepaalde grootte forceerd dan word gelijk heel firefox naar die grootte gezet.
ik wil dit niet, echter kan niet vinden hoe ik dat kan uitschakelen.
ik gebruik nu v0.9 en heb ook de tabbrowser extensions geinstalleerd staan echter kan ik geen instelling daarvan vinden.
Dat resize doet javascript en dit kun je uitzetten bij Tools -> Options -> Web features -> Advanced... en dan move or resize uitzetten (ik zet ze altijd allemaal uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Maasluip schreef op 15 juni 2004 @ 11:20:
[...]
Ik heb met Rabo Internetbankieren wel eens het probleem dat je een boeking wil doen (dus een van die OK+... knoppen) en dat je dan een melding krijgt dat de gewenste functie niet aanwezig is (of zoiets, iig een aparte pagina van de rabobank). Resultaat: ingevulde gegevens foetsie.
Het kan zijn dat ik het te weinig met IE doe maar in IE heb ik die melding nog nooit gehad. Ik verdenk de Rabo er al bijna van een random tellertje te hebben die eens in de zoveel keer zegt "if browser = FF then error".

Verder krijg ik met geen mogelijkheid Java aan de praat. Altijd krijg ik die 'download plugin' icons 8)7 Heb Java al tig keer geïnstalleerd maar het wil maar niet lukken.
Je kunt met de User Agent Switcher extensie zeggen dat je ie6 gebruikt.
Dat doe ik nu gewoon altijd even voor ik ga internetbankieren.

Tot nu toe geen fout meer gehad.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
ik heb een probleempje met mijn firefox in linux. Als ik een link wil openen vanuit een ander programma (thunderbird ofzo), dan gaat dat niet als firefox als openstaat. Ik krijg dan dat "profiel is in gebruik slecteer een ander"-kadertje. In windows had ik dat probleem niet (ook tb en ff). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Mayco schreef op 17 juni 2004 @ 17:32:
ik heb een probleempje met mijn firefox in linux. Als ik een link wil openen vanuit een ander programma (thunderbird ofzo), dan gaat dat niet als firefox als openstaat. Ik krijg dan dat "profiel is in gebruik slecteer een ander"-kadertje. In windows had ik dat probleem niet (ook tb en ff). Iemand een idee?
Mozilla fontvaagheid & new window openen
[rml][ mozilla] "nieuw venster" met snelkoppeling. Kan dat?[/rml]

edit: ik gebruik nu de nightly voor linux enne het ziet ernaar uit dat de oude theme weer terug is. Het valt me op dat alleen het 'home-icoontje' er nu iets ander uitziet.

[ Voor 16% gewijzigd door DeMoN op 17-06-2004 19:43 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
hmm, bedankt voor dat, ik had al gezocht, maar blijkbaar niet met de goede keywords. Nu aangezient firefox zelf een shellscript is dat firefox-bin runt, is het dan niet mogelijk om dat te integreren in dat script zelf? dat zou makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Mayco schreef op 17 juni 2004 @ 19:49:
hmm, bedankt voor dat, ik had al gezocht, maar blijkbaar niet met de goede keywords. Nu aangezient firefox zelf een shellscript is dat firefox-bin runt, is het dan niet mogelijk om dat te integreren in dat script zelf? dat zou makkelijker zijn.
Probeer het :)
Zou best moeten kunnen denk ik... ik heb gewoon een apart bestand 'firefox' gemaakt in /usr/local/bin met die bashcode erin :)

Zo ziet het er bij mij uit. Op deze manier opent alles in een new-tab ipv een new-window :) Dat vind ik nog lekkerder eik :)

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash

MOZILLA="/usr/local/firefox/firefox"
PROFILE="Cell"

if test -n "$PROFILE"; then
PROFILE="-P \"$PROFILE\""
fi
if ! $MOZILLA $PROFILE -remote "openURL($1, new-tab)" >/dev/null 2>&1; then
$MOZILLA $PROFILE $1 >/dev/null 2>&1 &
fi

[ Voor 7% gewijzigd door DeMoN op 17-06-2004 19:57 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
hmm, er zit dus al iets in dat firefox script dat dat zou moeten doen. Ik heb nu een of andere obscure rpm geinstaleerd, en nu werkt het wel, deels toch, waneer ik een nieuwe firefox opstart gebeurt dat, er komt wel nog een nieuw ding beneden te staan "'starting web browser" terwijl het nieuwe venster er al lang staat. Maar als ik een url open vanuit thunderbird krijg ik nog steeds dat profile ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DeMoN schreef op 17 juni 2004 @ 19:17:
edit: ik gebruik nu de nightly voor linux enne het ziet ernaar uit dat de oude theme weer terug is. Het valt me op dat alleen het 'home-icoontje' er nu iets ander uitziet.
Dan draai je dus een trunk-nightly en geen branch-nightly. In de branch zit namelijk gewoon het nieuwe thema. In de trunk echter niet, maar daar heb je ook niet de nieuwe EM en TM :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Harm schreef op 17 juni 2004 @ 20:20:
[...]

Dan draai je dus een trunk-nightly en geen branch-nightly. In de branch zit namelijk gewoon het nieuwe thema. In de trunk echter niet, maar daar heb je ook niet de nieuwe EM en TM :) .
Ik weet niet hoe ik precies je bericht moet lezen maar ik heb wel een TM en een EM :)
Enne er staat nu onder tools:

"Extensions - TESTING ONLY"

Wel lache :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Nieuwe versies van Mozilla en Firefox krijgen misschien spyware mee: http://weblogs.mozillazine.org/gerv/archives/005626.html ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rafe schreef op 17 juni 2004 @ 21:16:
Nieuwe versies van Mozilla en Firefox krijgen misschien spyware mee: http://weblogs.mozillazine.org/gerv/archives/005626.html ;) :P
Ik geloof er niks van, dan gooien ze hele succes van Firefox in 1x het water in als ze dat echt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Nou aangezien iedereen er zo blij mee is installeer ik hem ook maar effe. Maar meteen de laatste nightly gepakt. Schiet lekker op zo met 4 kb/s....

Wish me luck! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
DeMoN schreef op 17 juni 2004 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet hoe ik precies je bericht moet lezen maar ik heb wel een TM en een EM :)
Enne er staat nu onder tools:

"Extensions - TESTING ONLY"

Wel lache :P
Ik weet dat die dingen ook in de trunk zitten, maar die zijn dus inderdaad niet functioneel zoals ze dat wel zijn in de branch. Met die kennis moet je mijn bericht dus lezen :P .
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 21:22:
[...]

Ik geloof er niks van, dan gooien ze hele succes van Firefox in 1x het water in als ze dat echt gaan doen.
Natuurlijk doen ze dat niet, dat is nu juist de grap van die blog :P . Lees hem nog een keer goed, en dan vooral de laatste woorden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
BoomSmurf schreef op 17 juni 2004 @ 21:36:
Nou aangezien iedereen er zo blij mee is installeer ik hem ook maar effe. Maar meteen de laatste nightly gepakt. Schiet lekker op zo met 4 kb/s....

Wish me luck! ;)
Het is de eerste keer dat je het ding installeert en je pakt al een nightly? Dat lijkt me niet echt slim (of heb je ervaring met OSS development?), ook al zijn die nightlies best wel stabiel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Harm schreef op 17 juni 2004 @ 22:13:
Het is de eerste keer dat je het ding installeert en je pakt al een nightly? Dat lijkt me niet echt slim (of heb je ervaring met OSS development?), ook al zijn die nightlies best wel stabiel enzo.
Ik ben een nerd hoor B)

Draait wel leuk verder, vindt het eik niet zo heel bijzonder maar ik zal nog wel een paar daagjes verder surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 17 juni 2004 @ 22:12:
[...]

Natuurlijk doen ze dat niet, dat is nu juist de grap van die blog :P . Lees hem nog een keer goed, en dan vooral de laatste woorden ;) .
Oeps ik zie het nu, ik heb er een beetje te snel gelezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb nu de nieuwe FF geinstalleerd maar nu kan ik geen extensiosn installeren.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
iscara schreef op 17 juni 2004 @ 23:04:
Heb nu de nieuwe FF geinstalleerd maar nu kan ik geen extensiosn installeren.
Hebben meer mensen hier last van?
Nee, haal je extensies van http://update.mozilla.org/ aangezien die het wel doen. Als je dan nog niets kan installeren, moet je even een nieuw profiel proberen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Iemand een idee hoe ik de location bar bovenin kan resizen zodat bookmarks uit de Bookmarks Toolbar Folder weer allemaal rechts erin passen? Ik heb het nu zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.schmuck.nl/pics/firefox_btf_wrong.gif

Maar ik wil het dus zo hebben dat mijn 4 bookmarks daar gewoon naast komen, zonder dat uitklapmenuutje (>> op het plaatje). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Phreak schreef op 18 juni 2004 @ 01:10:
Iemand een idee hoe ik de location bar bovenin kan resizen zodat bookmarks uit de Bookmarks Toolbar Folder weer allemaal rechts erin passen? Ik heb het nu zo:

[afbeelding]

Maar ik wil het dus zo hebben dat mijn 4 bookmarks daar gewoon naast komen, zonder dat uitklapmenuutje (>> op het plaatje). Iemand een idee?
Als er geen ruimte is voor je bookmarks komen ze er ook niet. Wat je kunt proberen is de tekst van je bookmarks heel kort te maken, maar zelfs dan betwijfel ik het of het in de ruimte past die je bookmarks daar toedeelt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 12:42
Harm schreef op 18 juni 2004 @ 01:22:
[...]

Als er geen ruimte is voor je bookmarks komen ze er ook niet. Wat je kunt proberen is de tekst van je bookmarks heel kort te maken, maar zelfs dan betwijfel ik het of het in de ruimte past die je bookmarks daar toedeelt :P .
Met 0.8 werd de location bar gewoon kleiner. Nu dus niet.
Ik wil die bookmarks ook niet onder mijn location bar hebben, dat staat gewoon niet.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Phreak schreef op 18 juni 2004 @ 01:28:
[...]

Met 0.8 werd de location bar gewoon kleiner. Nu dus niet.
Ik wil die bookmarks ook niet onder mijn location bar hebben, dat staat gewoon niet.. :|
Je kunt de location bar in grootte wel aanpassen. Op deze locatie: C:\Documents and Settings\$username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\$profilename\chrome\ vind je een aantal css-bestanden waar je dat soort dingen in kunt aanpassen. Je moet dan nog wel even zoeken naar de juiste code om de adresbalk handmatig te verkleinen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

die user agent switcher....... wat doe ie precies? Ik heb hem staan ivm met het rabobankieren (schijnt te werken als je hem op IE6 zet)

Maar wat doet ie precies? Uiterlijk veranderd er niks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Magic666 schreef op 18 juni 2004 @ 13:47:
die user agent switcher....... wat doe ie precies? Ik heb hem staan ivm met het rabobankieren (schijnt te werken als je hem op IE6 zet)

Rabobank Internetbankieren doet het gewoon zonder rare fratsen (nee, we zijn niet C1000) in Fx hoor. Ga naar www.rabobank.nl toe, accepteer het cookie dat ze daar willen setten. Voeg vervolgens .rabobank.nl en bankieren.rabobank.nl toe aan de lijst met sites die pop-ups mogen openen. Open vervolgens het internetbankieren zelf en klaar ben je :) .

Je hebt hier geen IE meer voor nodig, ook hoef je je browser niet als IE (of iets anders) te laten identificeren. UA switchers zijn alleen maar vervelend omdat je daarmee de server aan de andere kant het idee geeft dat je een andere browser bent dan je eigenlijk bent. Sowieso is het vervelend voor statistieken, maar het is nog vervelender omdat je zo het aandeel IE (want daar zal het ding voornamelijk voor gebruikt worden) kunstmatig hoog houd en men dus niet snel ervoor zal kiezen om bepaalde wijzigingen door te voeren om een site goed in elkaar te zetten aangezien toch iedereen IE gebruikt.

Wat het ding doet zul je nu zelf wel uit kunnen maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Magic666 schreef op 18 juni 2004 @ 13:47:

Die zorgt ervoor dat websites je browser als een andere browser herkennen. Dit kan wel eens handig zijn als websites denken dat het nodig is om andere browsers dan Internet Explorer buiten te sluiten omdat de website alleen goed eruit zou zien in Internet Explorer.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Harm schreef op 17 juni 2004 @ 23:09:
[...]

Nee, haal je extensies van http://update.mozilla.org/ aangezien die het wel doen. Als je dan nog niets kan installeren, moet je even een nieuw profiel proberen :) .
Een nieuw profiel beginnen werkte. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Cerberus schreef op 18 juni 2004 @ 13:58:
[...]

Die zorgt ervoor dat websites je browser als een andere browser herkennen. Dit kan wel eens handig zijn als websites denken dat het nodig is om andere browsers dan Internet Explorer buiten te sluiten omdat de website alleen goed eruit zou zien in Internet Explorer.
ah ok, wel handig natuurlijk! Vreemd dat er dan qua uiterlijk niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Als ik nu weer naar de extensions site ga kan ik ze niet meer installeren.
Ik zie wel dat er contact is met de website, maar er wordt niets geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik had 'allow websites to install software' uitstaan, vandaar dat ie he neit deed.
Nu start ie alleen niet op, na het installeren van 8 extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 14:11

Reinier

\o/

iscara schreef op 18 juni 2004 @ 20:44:
Ik had 'allow websites to install software' uitstaan, vandaar dat ie he neit deed.
Nu start ie alleen niet op, na het installeren van 8 extensions.
Same here, niet zo slim |:(
Ik had overigens wel een of andere foutmelding verwacht.

Overigens krijg ik Adblock en de Optimoz mousegestures nog niet aan de praat, slechts FF 0.8 compatible.
edit:
woei, nieuwste mousegestures extension stond niet op texturizer.net maar wel op mozdev.org! \o/

[ Voor 16% gewijzigd door Reinier op 18-06-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik krijg zo'n rss reader niet aan de praat....... wat moet ik daar ign mee doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44
Ik heb nu sinds een paar dagen FF 0.9 in gebruik en vind het best een prettige browser. Lekker licht en snel. :9

Ik kan alleen zo 123 niet vinden of het mogelijk is (en zo ja hoe) om meer dan 2 downloads tegelijk aan te zetten. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

DJTimo schreef op 18 juni 2004 @ 21:13:
Ik kan alleen zo 123 niet vinden of het mogelijk is (en zo ja hoe) om meer dan 2 downloads tegelijk aan te zetten. Iemand? :)
:? Dat gaat toch vanzelf goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Reinier schreef op 18 juni 2004 @ 21:22:
[...]

:? Dat gaat toch vanzelf goed?
Had net een website waarop 4 kleine filmpjes stonden. Klik de eerste 2aan en die gaan lopen, bij de 3e gebeurde er iks. Toen de 1e helemaal klaar was sprong pas de 3e aan. In IE was dit ook het geval, maar daarvoor weet ik een regedit die dit aanpast naar een zelf in te vullen aantal simultane downloads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

DJTimo schreef op 18 juni 2004 @ 21:25:
Had net een website waarop 4 kleine filmpjes stonden. Klik de eerste 2aan en die gaan lopen, bij de 3e gebeurde er iks. Toen de 1e helemaal klaar was sprong pas de 3e aan.
Dat heeft waarschijnlijk niet zo veel met je browser te maken, maar meer met de configuratie van de server. Het komt vaak voor dat je maar 2 dingen tegelijk mag ophalen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Tja, net nog ff dezelfde filmpjes gedownload met IE6 en dat gaat dus wel alle 4 tegelijk... Lijkt me dan toch iets van FF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
DJTimo schreef op 18 juni 2004 @ 21:13:

Het staat hier in het topic, maar ik zal eens kijken voor je

[ben te laat] :)

[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 18-06-2004 21:52 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

DJTimo schreef op 18 juni 2004 @ 21:40:
Tja, net nog ff dezelfde filmpjes gedownload met IE6 en dat gaat dus wel alle 4 tegelijk... Lijkt me dan toch iets van FF :?
Weet niet hoe veel connecties Firefox standaard per server maakt, maar als je de volgende dingen wijzigt zal het waarschijnlijk wel werken:

code:
1
2
3
4
user_pref("network.http.max-connections", 60);
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 32);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-proxy", 16);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-server", 8);

Dit kun je in je user.js plaatsen (locatie op die pagina klopt nog niet: map Phoenixp --> map Mozilla/Firefox). Je kunt ook about:config intikken in de location bar en dan de opties zoeken die hierboven gegeven zijn tussen de haken. De getallen achter de komma zijn de waarden die je dan moet invullen.

@Magic666: welke RSS reader gebruik je en wat gaat er verkeerd. Sinds hij bij mij in de sidebar niet meer onthoudt welke dingen ik bekeken heb gebruik ik het RSS Reader Panel niet meer. Werkte in 0.8 opzich wel relax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Br@m schreef op 18 juni 2004 @ 21:49:
[...]

Het staat hier in het topic, maar ik zal eens kijken voor je

[ben te laat] :)
Heb nog met limit=999 door dit topic gezocht. Zal er wel langs gekeken hebben. Toch bedankt :)
Gert-Paul schreef op 18 juni 2004 @ 21:52:
[...]

Weet niet hoe veel connecties Firefox standaard per server maakt, maar als je de volgende dingen wijzigt zal het waarschijnlijk wel werken:
Thanks, dat gaat me wel lukken dan. :)

edit: Idd, "network.http.max-persistent-connections-per-server" stond op 2. Thanks :D

[ Voor 8% gewijzigd door DJTimo op 18-06-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

DJTimo schreef op 18 juni 2004 @ 21:55:
Heb nog met limit=999 door dit topic gezocht. Zal er wel langs gekeken hebben. Toch bedankt :)
We hebben natuurlijk ook nog Deel 1 ;)

Maar volgensmij had ik zoiets niet daar maar in 'Het grote mozilla overstap topic' gepost. Kan zijn dat Br@m het daar gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb zojuist Checky en Disable Targets for Downloads geïnstalleerd. FF kwam vervolgens steeds met:
Firefox is finishing installing extensions. This could take a minute...

Wat niet meer verdween. Enige optie was de map Extensions verwijderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gert-Paul,

ik heb de RSS-reader 0.7 en ben er achter gekomen dat ik hem als sideview kan krijgen, maar dan? Ik snap er geen kl*te van! :o

Als ik op het rss icoontje klik onder een tweakerstopic dan krijg ik abracadabra te zien!
Ik begreep dat ik met rss toch nieuws te zien kon krijgen??

help! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Reinier schreef op 18 juni 2004 @ 22:39:
Ik heb zojuist Checky en Disable Targets for Downloads geïnstalleerd. FF kwam vervolgens steeds met:
Firefox is finishing installing extensions. This could take a minute...

Wat niet meer verdween. Enige optie was de map Extensions verwijderen :(
Je hebt bij de installatie van Fx 0.9 ervoor gekozen om met een nieuw profiel te beginnen hoop ik? Want het lijkt er op alsof je dit niet gedaan hebt. In ieder geval de tweede extensie is bij mij namelijk gewoon goed geinstalleerd geweest. Weet je derhalve ook zeker dat je extensies hebt die bij je Firefox-versie horen? Dus niet te oude ofzo?
Magic666 schreef op 18 juni 2004 @ 22:41:
Gert-Paul,

ik heb de RSS-reader 0.7 en ben er achter gekomen dat ik hem als sideview kan krijgen, maar dan? Ik snap er geen kl*te van! :o

Als ik op het rss icoontje klik onder een tweakerstopic dan krijg ik abracadabra te zien!
Ik begreep dat ik met rss toch nieuws te zien kon krijgen??

help! :?
Is die extensie opnieuw ingepakt en aangepast voor het extensieformaat van 0.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb deze via de EM dus ik neem aan dat ie voor 0.9 is. Ik heb al wel een exteren rss reader aan de praat gekregen maar die voor FF lukt me niet.... (zal wel weer ergens iets heel simpels fout doen....)

edit: versie 1.7 is het

[ Voor 7% gewijzigd door Magic666 op 18-06-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Harm schreef op 18 juni 2004 @ 23:06:
[...]
Je hebt bij de installatie van Fx 0.9 ervoor gekozen om met een nieuw profiel te beginnen hoop ik? Want het lijkt er op alsof je dit niet gedaan hebt. In ieder geval de tweede extensie is bij mij namelijk gewoon goed geinstalleerd geweest. Weet je derhalve ook zeker dat je extensies hebt die bij je Firefox-versie horen? Dus niet te oude ofzo?
Hmmm ik heb dat inderdaad niet gedaan. Inmiddels werken de extensies wel, het eninge wat ik anders heb gedaan is FF opnieuw opstarten na het installeren van elke extension. Ik denk echter dat het aan Checky ligt, hiervoor is blijkbaar nog geen 0.9 compatible versie, hij staat ook niet in de EM.

[ Voor 7% gewijzigd door Reinier op 18-06-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Reinier schreef op 18 juni 2004 @ 23:20:
[...]

Hmmm ik heb dat inderdaad niet gedaan. Inmiddels werken de extensies wel, het eninge wat ik anders heb gedaan is FF opnieuw opstarten na het installeren van elke extension. Ik denk echter dat het aan Checky ligt, hiervoor is blijkbaar nog geen 0.9 compatible versie, hij staat ook niet in de EM.
Hmz, das vreemd. AFAIK hadden ze die bug er uit gehaald dat je maar één extension kon installeren per browsersessie. Weird. Als ik zelf test gaat het inderdaad gewoon goed na installatie van twee willekeurige extensions (Adblock en Googlebar). Dus dan zal het inderdaad het probleem zijn dat Checky nog niet 0.9-compatibel is gemaakt. Voor het probleem dat die extensions niet in de EM staan, hebben we deze extension: Show Old Extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Harm schreef op 18 juni 2004 @ 23:34:
[...]
Hmz, das vreemd. AFAIK hadden ze die bug er uit gehaald dat je maar één extension kon installeren per browsersessie. Weird. Als ik zelf test gaat het inderdaad gewoon goed na installatie van twee willekeurige extensions (Adblock en Googlebar). Dus dan zal het inderdaad het probleem zijn dat Checky nog niet 0.9-compatibel is gemaakt.
Het is in ieder geval niet reproduceerbaar, dus het zal wel een random quirkje zijn.
Voor het probleem dat die extensions niet in de EM staan, hebben we deze extension: Show Old Extensions.
Jep, excellent, ik had hem nét gevonden. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20
dat is nog wel iets wat beter zou kunnen, ja... dat je meerdere extentions tegelijk kunt installeren.

* Bananenplant denkt

"extention X has been scheduled for installation. click add to add another extention, install to proceed with installing them"
"extention X and Y have been scheduled for installation. click add to add another, install to proceed with installing them"

het fijne van de opbouw van extentions weet ik niet, maar je zou ze nu zo kunnen bouwen dat de extention manager analyseert wat je wilt installeren en zo zorgt dat alles goed gaat, een beetje zoals bij een package manager in een linuxdistro.
je zou het dan ook zo kunnen doen dat je eerst een selectie maakt alvorens je gaat downloaden :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 18 juni 2004 @ 23:12:
Ik heb deze via de EM dus ik neem aan dat ie voor 0.9 is. Ik heb al wel een exteren rss reader aan de praat gekregen maar die voor FF lukt me niet.... (zal wel weer ergens iets heel simpels fout doen....)

edit: versie 1.7 is het
Wat jij ziet als je op zo'n icoontje klikt is RSS/XML code. De RSS Reader leest die code en maakt het was leesbaarder.

De RSS Reader Panel kun je via de sitebar bedienen. Kies dus eerst view > sitebar > rss reader panel (of druk alt-r in).

Ik zou via de opties die je bovenin de sitebar welk kunt instellen, een map in je favorieten opgeven waar de links naar de feeds komen te staan die je wilt zien. Dan kun je nu een link dus je wilt zien slepen naar het bovenste deel van je sidebar. Als je die link aanklikt dan verschijnen er onderin de sidebar de nieuwsfeeds.
Als je wilt zien of er iets geupdate is klik je op update ergens bovenaan in een menutje. (Heb hem niet meer geïnstalleerd, dus weet niet precies meer waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Sander Prinsen schreef op 15 juni 2004 @ 14:57:
Ik heb een vaag probleem met 0.9, zou iemand eens kunnen zien of zij dat probleem ook hebben? Het gaat om http://www.informatique.nl. De links in de linker sidebar werken niet als ik er normaal (links) op klik. Als ik met de middelste muisknop klik, opent de link wel netjes in een nieuwe tab.

Zijn er meer mensen met deze problemen? Bij 0.9 rc1 had ik dit volgens mij nog niet...
Las net de reacties op de frontpage van Mozilla 1.7 en daar werd een oplossing aangedragen voor dit probleem door PommeFritz:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1061578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hey het werkt! Zo zit dat dus in elkaar!
Bedankt Gert-Paul, ik zal eens kijken of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

In de nieuwe FF0.9 zit een waarschuwing als je een window met meerdere tabs wilt sluiten. In FF0.8 zit dat niet. Weet iemand een mogelijkheid om deze waarschuwing ook in 0.8 te krijgen? in about:config kan ik zo snel niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
jfeelders schreef op 19 juni 2004 @ 11:16:
In de nieuwe FF0.9 zit een waarschuwing als je een window met meerdere tabs wilt sluiten. In FF0.8 zit dat niet. Weet iemand een mogelijkheid om deze waarschuwing ook in 0.8 te krijgen? in about:config kan ik zo snel niks vinden...
Nee, dat kan niet AFAIK. Misschien met een extensie, maar die ken ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kan idd niet, in FF 0.9 heet het "browser.tabs.warnOnClose"
en in 0.8 zit die _niet_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Harm schreef op 19 juni 2004 @ 11:24:
[...]

Nee, dat kan niet AFAIK. Misschien met een extensie, maar die ken ik in ieder geval niet.
Daar is inderdaad een extensie voor:
http://texturizer.net/firefox/extensions/#tabwarning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Tnx, die werkt perfect. Het is nog ff wennen hoor, die tabs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 12:11
Ben net gestart (2 weken) met het gebruik van FireFox. Bevalt goed, maar heb even een vraag: Bij het installeren stonden onder de navigatiebalk een aantal 'knoppen' waarme je makkelijk naar diverse fireFox sites kon. Ik ben die echter ineens kwijt......Hoe krijg ik die weer terug??? (wellicht een enorme n00b vraag, maar dat ben ik dan ook nog....)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

view-->toolbars-->bookmarks toolbar :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Of wou je de 'originele' sites die er in stonden :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Letatcest schreef op 19 juni 2004 @ 15:17:
view-->toolbars-->bookmarks toolbar :)
Tja....zover was ik al....er komt dan wel een balk bij, maar die is leeg.......
Heb nu ook ineens onder Help alleen nog maar Release notes en About Mozilla FireFox en de andere twee opties niet meer...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
GGS_VR6 schreef op 19 juni 2004 @ 15:18:
Of wou je de 'originele' sites die er in stonden :?
YEP! en er een paar toevoegen, nou dat laatste kan ik al....

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMaceMichu op 19-06-2004 15:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

jfeelders schreef op 19 juni 2004 @ 11:57:
[...]
Tnx, die werkt perfect. Het is nog ff wennen hoor, die tabs... :)
Als je het eenmaal gewent bent wil je niks anders meer :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

OK mensen ik ga nu iets heel raars vertellen dus please geloof mij en vertel me of het überhaupt mogelijk is :)

Ik heb toen 0.8 uit was diezelfde 0.8 een hele tijd gedraaid en dat ging/was perfect ...

Echter een tijdje later ging ik wat spul aan mijn PC vervangen en was ik genoodzaakt een Formatje uit te voeren =>

Toen heb ik omdat ik mijn 0.8 niet kon vinden weer 0.8 gedownload van de site =>

Wat merkte ik : Het Logootje/Icon om firefox te starten was niet dezelfde :?

Nu heb ik een 0.9 review gecheckt en toen merkte ik dat mijn 0.8 bepaalde 0.9 dingen heeft en misschien nog meer dat weet ik dan niet :

- Ik heb dus wel zo'n Close Tabs Warning
- Tevens kan ik zo'n een Plaatje mer "Copy Image" in mijn RAM gooien wat dus ook 0.9 only is...
- Een of 2 Script regels die on te stellen zijn heb ik ook die niet standaard in 0.8 zitten dacht ik...

Nou vroeg ik me dus af : Kan het zijn dat ik een latere 0.8 build heb gedownload en dus een soort 0.8.5 heb :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Je hebt een nightly build van Firefox te pakken (dus idd tussen 0.8 en 0.9 in). Ga maar eens naar Help > About Mozila Firefox. Dan zie je waarschijnlijk op het eind 0.8+ staan. Aan de datum die achter Gecko/ staat kun je zien hoe oud jouw build is. (jjjjmmdd)

Wat voor icoontje hebt je? Er is volgensmij wel een bugje geweest dat het document icoon als Firefox icoon getoond werd. Kan zijn dat dit nog in jouw build zit.

De build heb je neem ik aan niet van de mozilla site zelf gehaald, hooguit van hun FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Communicator schreef op 19 juni 2004 @ 15:23:
[...]

Thanx...problem solved.....
Nu die help nog......
http://texturizer.net/firefox/index.html
¿ die stond er al he... was iets te snel met reageren, althans dat is de gene die als help staat

edit--> ik heb er maar drie, in mozilla suite staan er meer, maar die heb ik niet meer op de compu staan

[ Voor 37% gewijzigd door letatcest op 19-06-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Letatcest schreef op 19 juni 2004 @ 15:53:
[...]

http://texturizer.net/firefox/index.html
¿ die stond er al he... was iets te snel met reageren, althans dat is de gene die als help staat
Ik bedoeolde de twee zaken die ik mis onder de Help in de bovenbalk (er stonden er 4, nu nog maar twee.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Communicator schreef op 19 juni 2004 @ 16:00:
[...]

Ik bedoeolde de twee zaken die ik mis onder de Help in de bovenbalk (er stonden er 4, nu nog maar twee.....)
Misschien is dit iets voor je:
http://www.mozilla.org/projects/help-viewer/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
naaaaa zeg...

ik had net een crash, en na een restart is firefox al zijn eigen bookmarks en links kwijt...en zijn instellingen. wat is dat nou voor crap. Hij gebruikt een XML file niet?

Want dat filezilla gebruikt ook een xml file, en die doet het ook niet meer na een crash.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Check het Virtual Memory gebruik van FF (VM Size= 1.274.548 K) ;D

Dat is echt belachelijk veel.

Afbeeldingslocatie: http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/ffmem.jpg

hmm nee dat hoort niet zo en ja ik heb aardig wat tabs open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
gladiool schreef op 19 juni 2004 @ 18:06:
naaaaa zeg...

ik had net een crash, en na een restart is firefox al zijn eigen bookmarks en links kwijt...en zijn instellingen. wat is dat nou voor crap. Hij gebruikt een XML file niet?

Want dat filezilla gebruikt ook een xml file, en die doet het ook niet meer na een crash.
FF opstarten met -p, waarschijnlijk staan daar nu twee profielen. Een daarvan zou je oude kunnen zijn. Bookmarks staan in bookmarks.html in C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\Default User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
gladiool schreef op 19 juni 2004 @ 18:06:
naaaaa zeg...

Nope, de zut wordt niet opgeslagen in een XML-file.
tatata schreef op 19 juni 2004 @ 18:11:
[...]

FF opstarten met -p, waarschijnlijk staan daar nu twee profielen. Een daarvan zou je oude kunnen zijn. Bookmarks staan in bookmarks.html in C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\Default User
Daar kun je het inderdaad terugvinden. Enne, heb je die crash gereport aan Mozilla.org?

[edit]
Ik ben weer teruggegaan naar de trunk nightly's sinds vandaag. Daarin zit echter nu ook het nieuwe Winstripe-thema en er is ook iets veranderd in de bookmarksmanager. Dat laatste is overigens ook gebeurd in de branch. Screenie komt er aan :) .

[edit 2]

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35117/full.jpg
Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Harm op 19-06-2004 18:48 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Is er trouwens ergens in te stellen dat wanneer je FF sluit (of van mijn part de pc afsluit) de cache geleegd wordt? Ik merkte net namelijk dat als deze vol is gelopen (ik wil liever niet de waarde verhogen ivm disk usage) de back functie niet meer werkt.

edit: cache als in temp. internet files.

[ Voor 8% gewijzigd door DJTimo op 19-06-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Check het Virtual Memory gebruik van FF (VM Size= 1.274.548 K) ;D
Nja kzie het hier ook... Eén pagina open (deze), maarliefst 90 mb workset! Zo zie ik het best gebeuren dat je met een paar open tabs een gig gebruikts jah. 't is wel een nightly van een paar dagen geleden maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:09

Zym0tiC

^_^

Is het mogelijk om bij firefox in te stellen dat standaard de text site 1 stapje kleiner wordt? Dus wat normaal CTRL + - is.
heb al bij about:config gekeken naar text en font opties maar geen resultaat

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zym0tiC schreef op 19 juni 2004 @ 19:37:
Is het mogelijk om bij firefox in te stellen dat standaard de text site 1 stapje kleiner wordt? Dus wat normaal CTRL + - is.
heb al bij about:config gekeken naar text en font opties maar geen resultaat
Gewoon Tools -> Options -> Fonts & Colors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:09

Zym0tiC

^_^

Boomerang schreef op 19 juni 2004 @ 19:46:
[...]

Gewoon Tools -> Options -> Fonts & Colors ?
nee daarmee leg je net vast welke fonts groote alles krijgt, ik wil alleen hebben dat alles net 1 maatje kleiner is dan het normaal gesproken is. Dus dat bijv 14pt 12 pt en 20pt 18 pt wordt.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

BoomSmurf schreef op 19 juni 2004 @ 19:31:
[...]

Nja kzie het hier ook... Eén pagina open (deze), maarliefst 90 mb workset! Zo zie ik het best gebeuren dat je met een paar open tabs een gig gebruikts jah. 't is wel een nightly van een paar dagen geleden maar toch.
Firefox gebruik idd soms abnormaal veel geheugen, ook na bijvoorbeeld na sluiten van een tab gaat het niet omlaag.

Wat vaak werkt is gewoon Firefox minimaliseren en dan weer maximaliseren dan is het geheugengebruik ineens een stuk lager :D

@Zym0tic: ik denk dat je wat in UserContent.css in de map chrome van je profiel (%APPDATA%/Mozilla/Firefox) moet zetten.

Dat zal wel iets worden als dit. Heb het niet getest, is gewoon ff een ideetje..
code:
1
2
3
*{
font-size: smaller;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Hey ik ben altijd al FireFox User geweest, maar nu na 0,9 valt mij op dat animated gif's wat sneller gaan, das eigenlijk best wel koewl 8)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Sinds kort ook overgegaan op Firefox. Er is 1 dingetje dat ik zou willen veranderen, ik kan niet vinden of dat mogelijk is.

Ik heb de Google bar gedownload (de extra extensie dus, niet de standaard ingebouwde googlebar). Die wil ik eigenlijk (om ruimte te winnen) NAAST de adresbalk plaatsen, kan dat? Met IE kan dat door de toolbars te "unlocken", dan kun je e.e.a. verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Karina5000 op 19-06-2004 21:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

View > Toolbars > Customize ; dan kan je de icoontjes en toolbars slepen naar andere plekken...

edit:
Als het customize schermpje open is kan je gewoon de toolbars slepen; daarvoor hoef je nix extras te doen

[ Voor 41% gewijzigd door FlyEragon op 19-06-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Erkandude schreef op 19 juni 2004 @ 21:30:
View > Toolbars > Customize ; dan kan je de icoontjes en toolbars slepen naar andere plekken...
Waarschijnlijk kijk ik met mijn neus: maar ik zie wel dat je toolbars kunt toevoegen (Add new toolbar), maar niet dat ik een toolbar kan verplaatsen.

De standaard Google bar kan ik idd verplaatsen, maar de extra google bar kan ik met geen mogelijkheid van zijn plek krijgen :?

Andersom lukt trouwens ook niet: de adresbalk naar de googlebar slepen.

[ Voor 26% gewijzigd door Karina5000 op 19-06-2004 21:55 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe (cq uit welke basis file) firefox de "pluginreg.dat" genereerd.

Ik heb alle files van FF al van binnen bekeken maar ik kan maar niet vinden waar hij die informatie vandaan haalt

Ik wil nl proberen daarin wat instellingen te veranderen mbt het afspelen van filmpjes in websites.

[ Voor 30% gewijzigd door enchion op 20-06-2004 02:02 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Volgens mij is er wat in mijn extensions manager veranderd. Je hebt daar per extension drie opties aan de rechterkant : opties / about / homepage. Eerst had ik daar allemaal aparte icoontjes voor, nu staan er alleen nog 3 vierkantjes met verschillende kleuren: blauw / rood / groen.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
TaZz schreef op 20 juni 2004 @ 10:26:
Volgens mij is er wat in mijn extensions manager veranderd. Je hebt daar per extension drie opties aan de rechterkant : opties / about / homepage. Eerst had ik daar allemaal aparte icoontjes voor, nu staan er alleen nog 3 vierkantjes met verschillende kleuren: blauw / rood / groen.

Heeft volgens mij te maken welk theme je gebruikt. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de downloads vanuit firefox gelijk te laten zijn als in internet explorer. Is er een extension of aanpassing waarmee je gewoon per download een schermpje krijgt dat automatisch sluit als de download klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
TaZz schreef op 20 juni 2004 @ 10:26:

Je bent terug gegaan naar een oude trunk-build denk ik. In het oude Qute-thema waren daar namelijk nog geen icoontjes voor en had je placeholders in die kleurtjes. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 12:17:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de downloads vanuit firefox gelijk te laten zijn als in internet explorer. Is er een extension of aanpassing waarmee je gewoon per download een schermpje krijgt dat automatisch sluit als de download klaar is?
Hier al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers, staan er helaas maar 3 extensions op die voor downloaden bedoeld zijn. Alle 3 handige tools (al kan je die downloadwith extension niet verwijderen zonder problemen), maar ze maken het downloaden alleen maar ingewikkelder ipv simpeler.

Ik zoek eigenlijk een extension als de Download Statusbar 0.9.0, maar dan zonder de statusbar. Ik wil ze dan het liefst gewoon in een taakvenstertje hebben en dan elke download afzonderlijk. De statusbar extension vind ik ronduit onhandig omdat hij niet zelf sluit als de downloads klaar zijn. Hoe ik ook met de instellingen pruts, ik krijg het niet voor elkaar terwijl hij wel autohide moet zijn. Een ander nadeel is dat hij erg lastig te verwijderen is.

Zijn er eigenlijk sites met meer extensions die niet op de updatesite van mozilla staan en wel een beetje betrouwbaar zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Br@m schreef op 20 juni 2004 @ 10:28:
[...]

Heeft volgens mij te maken welk theme je gebruikt. :)
Niet helemaal.... ik heb nou weer goed door terug te gaan naar Winstripe en daarna weer de theme Lure te gebruiken. Een keer heen en weer switchen en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik zit sinds 0.9 met het probleem dat zodra ik een nieuwe tab heb geopend, de pagina op en neer schokt. Ik heb in de topic geen oplossing of oorzaak kunnen vinden, dus ik hoop maar dat iemand anders hier ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Een kleinigheidje, maar elke keer als ik Firefox opstart zijn de icoontjes naast de links in mijn bookmarks verdwenen. Die verschijnen pas weer als ik de link heb aangeklikt.
Is er een manier om die icoontjes permanent te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
NG schreef op 20 juni 2004 @ 15:01:
Ik zit sinds 0.9 met het probleem dat zodra ik een nieuwe tab heb geopend, de pagina op en neer schokt. Ik heb in de topic geen oplossing of oorzaak kunnen vinden, dus ik hoop maar dat iemand anders hier ook last van heeft.
Ik ken het hele probleem niet, maar probeer eens een nieuw en schoon profiel?
mpmad schreef op 20 juni 2004 @ 15:31:
Een kleinigheidje, maar elke keer als ik Firefox opstart zijn de icoontjes naast de links in mijn bookmarks verdwenen. Die verschijnen pas weer als ik de link heb aangeklikt.
Is er een manier om die icoontjes permanent te laten staan?
Dat lijkt een corrupte cache te zijn. Probeer het eens door je cache helemaal leeg te maken (Tools > Options ... > Privacy > Cache). Als dat niet werkt: een nieuw profiel :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gert-Paul schreef op 19 juni 2004 @ 15:53:
Je hebt een nightly build van Firefox te pakken (dus idd tussen 0.8 en 0.9 in). Ga maar eens naar Help > About Mozila Firefox. Dan zie je waarschijnlijk op het eind 0.8+ staan. Aan de datum die achter Gecko/ staat kun je zien hoe oud jouw build is. (jjjjmmdd)

Wat voor icoontje hebt je? Er is volgensmij wel een bugje geweest dat het document icoon als Firefox icoon getoond werd. Kan zijn dat dit nog in jouw build zit.

De build heb je neem ik aan niet van de mozilla site zelf gehaald, hooguit van hun FTP?
*Late reactie*

Nee was geen de Windows Installer link @ De beginpagina van Firefox zeg maar :)
Soort tussenfinal ofzo denk ik dan ??
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040310 Firefox/0.8.0+
Dit staat bij Help>About ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
nero355 schreef op 20 juni 2004 @ 16:16:
[...]

*Late reactie*

Nee was geen de Windows Installer link @ De beginpagina van Firefox zeg maar :)
Soort tussenfinal ofzo denk ik dan ??
Die is er niet geweest, dus dat kan echt niet.
nero355 schreef op 20 juni 2004 @ 16:16:
[...]

Dit staat bij Help>About ;)
Dat is dus wel een nightly en wel van 10 maart :) . Hoe je er aan bent gekomen weet ik niet, maar dit is dus niet de officiële release van Fx 0.8. Dit kun je overigens ook zien aan het versienummer, dat is 0.8.0+ en let dan vooral op het plusteken dat aangeeft dat het een versie ergens boven 0.8 is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tjaa Nightlies download ik nooit (vroeger wel nu geen zin meer :D ) en deze was toch echt gewoon @ Homepage als download aangeboden :)

Heb dan ook dus zo'n rare vage Icon voor Firefox met zo'n F'je maar heb hem veranderd in een F'je met de aarde als achtergrond ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.