haha, is een oude Vobis 486 AT case, waar op't moment een duron 900 in zit, die ik gebruik als harddisk videorecorder..Hydraulik-Phunk schreef op 07 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Grappig, die gele pc die je hebt staan gebruikte ik als DivXbak, AMD K6 450 mhz toevallig ?
Wat zijn de specs van die sony dan, ben nog op zoek naar een versterker voor bij mijn vader's pc, zitten Wharfedale Diamond IV's aan, die worden nu geholpen door een philips 703 op leeftijd (van ergens rond 1970, mischien nog wel ouder, 2 transistor eindtrappen, voor in totaal 2*20 watt aan vermogen, maar, dat haalt ie dan ook, je kunt hem vol open draaien zonder dat ie overspeelt
)
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:22:
Eerst een klein overzichtje van men oude setup, toen nog geen surround.
De dvd speler is ondertussen verwisseld en de eindtrap is ook vervangen door een reciever. De tv is ook al verandert men een exemplaar dat niet meer gebruikt werd thuis.
Ondertussen is men kamer heringericht in functie van het leren en de HT![]()
Men oude sony heb ik nog altijd niet verkocht gekregen, tip
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben ook wat aan het DIY-en geslagen, getuigen hiervan is men meubeltje.
Had eerst een spider rack in gedachte zoals ik hier al had gezien.
Ben toch blij dat ik voor dit ben gegaan. Heb heeft me alleen het hout gekost,50€.
Rest allemaal van papsie's fabriekIn dezelfde stijl is men cd rekje
![]()
Je kan ook al men tijdelijke diy center bekijken, alles van sphynx.
Voorlopig een gesloten ontwerp (door wat vijzen en duck-tape). Hiervan word er ook nog surrounds gemaakt, mr ben er voor aan het sparen.
Komt dan natuurlijk allemaal in mdf en dan gespoten.
[afbeelding]
Rest van matriaal:
Sony Str-Db790Qs
Pioneer Dv360s
Samsung Sv630F
Tv & Platenspeler & casettedeck van Phillips
Speakers Sony realistic T-200, Woofers vervangen door jamo exemplaren
Tweeters volgend nog door die Sphynxen om totaalbeeld goed te houden.
Hangt ook nog pc coaxiaal digitaal aan (niet die onder pick up)
Alles hangt aan de reciever met iets beter dan de standaart kabeltjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kermismatriaal dat dus nog word vervangen door diy matriaal, klinken echt schel tegenover de rest
Totaalbeeld
[afbeelding]
heb jij zin mij even te mailen ? zie profielVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:22:Ondertussen is men kamer heringericht in functie van het leren en de HT![]()
Men oude sony heb ik nog altijd niet verkocht gekregen, tip
verdorie ben ik weer es te laat

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 08-05-2004 00:36 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Hier dan mijn spul 

De totaalopstelling. Links de subwoofer, onder de SR4300, daarboven de dvdspeler en de tv.

De linker luidspreker met daarnaast de subwoofer. Helemaal links zie je nog een van mijn vorige fronts staan (infinity delta 60) die plaats heeft moeten maken.
Receiver: Marantz SR4300
DVD: JVC XV-S42SL
TV: Phlips 70cm 4:3 tv (type geen idee
is van mijn oma geweest)
Subwoofer: Magnat Motion 125A
De frontluidsprekers heb ik zelf gebouwd en bestaan uit een Seas units, de KT27F voor het hoog en de G17REX/P voor het mid/laag. De bezetting komt je misschien bekend voor, ze zijn grotendeels nagebouwd naar die van indoubt
Ze zijn afgewerkt in Taxushout(look
het is Elesgoflex plaklaminaat) en staan op Atacama Nexus 7 stands.
De rearspeakers heb ik al maar zijn nog niet opgehangen. Ik heb de afgelopen dagen namelijk ijverig mijn kamer verbouwd. Het zijn Tannoy mRear speakertjes.
De volgende aanschaf wordt hoogst waarschijnlijk een projector + scherm. Ik heb lang getwijfeld om een 82cm breedbeeld tv te kopen, maar aangezien ik een goede tv heb staan voor het 'gewone' tv-kijken en ik alleen voor films groter wil, lijkt dit me wel heel gaaf

De totaalopstelling. Links de subwoofer, onder de SR4300, daarboven de dvdspeler en de tv.

De linker luidspreker met daarnaast de subwoofer. Helemaal links zie je nog een van mijn vorige fronts staan (infinity delta 60) die plaats heeft moeten maken.
Receiver: Marantz SR4300
DVD: JVC XV-S42SL
TV: Phlips 70cm 4:3 tv (type geen idee
Subwoofer: Magnat Motion 125A
De frontluidsprekers heb ik zelf gebouwd en bestaan uit een Seas units, de KT27F voor het hoog en de G17REX/P voor het mid/laag. De bezetting komt je misschien bekend voor, ze zijn grotendeels nagebouwd naar die van indoubt
Ze zijn afgewerkt in Taxushout(look
De rearspeakers heb ik al maar zijn nog niet opgehangen. Ik heb de afgelopen dagen namelijk ijverig mijn kamer verbouwd. Het zijn Tannoy mRear speakertjes.
De volgende aanschaf wordt hoogst waarschijnlijk een projector + scherm. Ik heb lang getwijfeld om een 82cm breedbeeld tv te kopen, maar aangezien ik een goede tv heb staan voor het 'gewone' tv-kijken en ik alleen voor films groter wil, lijkt dit me wel heel gaaf
Heb jij een schema van jouw filter? Als het gebaseerd is op Indoubt dan heb jij een gemodificeerde versie van indoubt die weer een gemodificeerde versie heeft van het originele ontwerp van Tony Gee.
Aangezien jouw tweeter en woofer wél in 1 lijn zitten itt tot die van indoubt moet jij dus het een en ander mbt de fase hebben veranderd.
Maar belangrijker, hoe klinken ze? En waarom heb jij geen bouw pics gepost?
Aangezien jouw tweeter en woofer wél in 1 lijn zitten itt tot die van indoubt moet jij dus het een en ander mbt de fase hebben veranderd.
Maar belangrijker, hoe klinken ze? En waarom heb jij geen bouw pics gepost?
Verwijderd
Eindelijk een decent amp voor mn fronts gevonden 
Parasound Halo A23:

Ik wilde eigenlijk een Bryston 4B SST, maar die krengen zijn nog veel te duur 2de hands, dat is pas voor binnen een paar jaartjes dus
Binnekort wordt de Marantz nog vervangen door een Parasound Halo P3, dus wie interesse heeft in een Marantz SR6300 tegen een leuk prijsje... laat iets weten
Parasound Halo A23:

Ik wilde eigenlijk een Bryston 4B SST, maar die krengen zijn nog veel te duur 2de hands, dat is pas voor binnen een paar jaartjes dus
Binnekort wordt de Marantz nog vervangen door een Parasound Halo P3, dus wie interesse heeft in een Marantz SR6300 tegen een leuk prijsje... laat iets weten
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 11:34 ]
Verwijderd
Wat is je vraagprijs dan? Zou je me willen mailen? mokje55 @ hotmail dot comVerwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 11:33:
Eindelijk een decent amp voor mn fronts gevonden
Parasound Halo A23:
[afbeelding]
Verwijderd
die van je ouders zul je bedoelen....Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:31:
Mijn set:
Bang & Olufsen BeOVision 1 klik
2x BeoLab 6000 klik
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Momenteel bezig met verbouwing dus let niet op interieur.
De verkoop van de Receiver kan vast wel buiten het forum om, Melvin's mail adres staat gewoon in z'n profiel.
Dit is inderdaad het schema van indoubt. En om heel eerlijk te zijn heb ik er niets aan veranderd voor de fase-verschuiving.Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 10:42:
Heb jij een schema van jouw filter? Als het gebaseerd is op Indoubt dan heb jij een gemodificeerde versie van indoubt die weer een gemodificeerde versie heeft van het originele ontwerp van Tony Gee.
Ik heb er nog wel aan gedacht, maar het originele filter is van de DD8 en daar staan woofer en tweeter ook in 1 lijn.
Ze klinken wereldsMaar belangrijker, hoe klinken ze? En waarom heb jij geen bouw pics gepost?
Echt geweldig veel detail in het geluid (voor zover een jvc dvdspeler of 192kbps mp3 dat weer kan geven natuurlijk
Ik denk dat ik nu binnenkort maar eens ga luisteren naar andere luidsprekers van dit formaat, kijken hoe ze mee kunnen komen met bijvoorbeeld de B&W 602 / 705
Bouwpics heb ik helemaal niet geschoten

Verwijderd
SInds mn ouders beneden op een JVC setje zijn overgestapt heb ik met liefde hun oude setje overgenomen
.
Eerst maar ff een foto:

Overzichtje

1 van de 2 achter speakertjes.
Specs:
versterker: Pioneer VSX-405RDS
Speakers: voor 2x magnat (weet niet welk type
) en de center van PioneerS- P33-C (c van center, achter l en r)
Tv: een samsung met 51cm beeldbuis schat ik.
Videorecorder: Sony SLV-E705
Beeldscherm: 2x Compaq V7500 17"
Computer: Amd xp 1800, 256 intern, gf2 mx400, live 5.1, 40gb hd.
Draadloze koptelefoon: Philips SBC HC8402 ( kut ding
)
Tot nu toe heeft mn computer als enigste geld gekost
Moet ooit nog een bureau hebben maar dat komt in nieuwe huis wel, net als wat meer ruimte om alles neet te zetten
.
Vorige setje van mij
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19746946
(hoi Mikeyman)
Eerst maar ff een foto:

Overzichtje

1 van de 2 achter speakertjes.
Specs:
versterker: Pioneer VSX-405RDS
Speakers: voor 2x magnat (weet niet welk type

Tv: een samsung met 51cm beeldbuis schat ik.
Videorecorder: Sony SLV-E705
Beeldscherm: 2x Compaq V7500 17"
Computer: Amd xp 1800, 256 intern, gf2 mx400, live 5.1, 40gb hd.
Draadloze koptelefoon: Philips SBC HC8402 ( kut ding

Tot nu toe heeft mn computer als enigste geld gekost
Moet ooit nog een bureau hebben maar dat komt in nieuwe huis wel, net als wat meer ruimte om alles neet te zetten
Vorige setje van mij
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19746946
(hoi Mikeyman)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 20:21 . Reden: Linkje van mn vorige setje toegevoegd ]
Hmm, moeten jullie nu wat weten? Kom ik vandaag toevallig op Ebay.co.uk toch wel niet de Celestion C2's tegen, de enige ontbrekende schakel ( buiten een subwoofer dan ) voor mijn complete set te voorzien van C-series speakers. En dan staan ze nog wel aan een erg gunstige prijs, enigste probleem , ik heb al mijn geld in mijn nieuwe MA-500's steken en de veiling loopt morgen af.
Moest er dus toevallig iemand echt geïntereseerd zijn in mijn Celestion 9 en die kan nog voor morgen een bod doen rond de 250 € ... Laat maar iets weten !
Ik zet het even hier als mededeling, beetje veredeld verkoperspraatje, maar je weet nooit of ik er iemand mee gelukkig zou kunnen maken
Moest er dus toevallig iemand echt geïntereseerd zijn in mijn Celestion 9 en die kan nog voor morgen een bod doen rond de 250 € ... Laat maar iets weten !
Ik zet het even hier als mededeling, beetje veredeld verkoperspraatje, maar je weet nooit of ik er iemand mee gelukkig zou kunnen maken
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Hoi Melvin
Vraagje wat voor merk luidsprekers heb je als front speakers nu staan ,ik sta ook
op het punt om over te stappen naar parasound halo serie.
Greetings E
Vraagje wat voor merk luidsprekers heb je als front speakers nu staan ,ik sta ook
op het punt om over te stappen naar parasound halo serie.
Greetings E
Melvin heeft een set B&W N804's staan als front. Ik hoop niet dat ie het erg vindt dat ik het je vast vertel. Hij gaat Scarp achterna zo te zien
.
Music Addicted
Verwijderd
Precies boekster
De A23 gaat trouwens weer weg als het goed is, en er komt een Bryston 4B SST in de plek
Neehoor, want mijn 804's zijn vorige week verkocht en binnen 2 weken komen er 802'sBoekster schreef op 09 mei 2004 @ 01:26:
Melvin heeft een set B&W N804's staan als front. Ik hoop niet dat ie het erg vindt dat ik het je vast vertel. Hij gaat Scarp achterna zo te zien.
Hey seadive, leuk setje met die monitoren en die tv bij elkaar... Maar waar laat jij je toetsenbord en muis enzo dan? lijkt mij niet echt handig gamen zo?
Verwijderd
scarp ik heb gezien dat je op ht forum dan een nieuw topic opent voor je thuis theatre. Ga je dat hier ook doen ?
Heb je al 805's danScarp schreef op 09 mei 2004 @ 12:49:
[...]
Neehoor, want mijn 804's zijn vorige week verkocht en binnen 2 weken komen er 802's
Music Addicted
Verwijderd
Hoi Melvin
Ik las dat je de A-23 gaat vervangen voor een Bryston eindtrap .
Mocht je de A-23 gaan verkopen laat me het dan ff weten via de mail
want ik wil hem graag over nemen van je .
Greetings E
Mocht je de A-23 gaan verkopen laat me het dan ff weten via de mail
Greetings E
Verwijderd
Jezus Scarp ga je echt voor een set N802's?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 15:43 ]
Verwijderd
Op schoot of tafeltje.MikeyMan schreef op 09 mei 2004 @ 14:06:
Hey seadive, leuk setje met die monitoren en die tv bij elkaar... Maar waar laat jij je toetsenbord en muis enzo dan? lijkt mij niet echt handig gamen zo?
Gamen doe beneden, dat werkt toch niet helemaal lekker zo
Ik neem aan dat hij deze pas verkoopt als hij voor de Bryston's gaat, volgens mij zei hij net dat dat pas over een paar jaartjes gebeurt.Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:06:
Hoi Melvin
Mocht je de A-23 gaan verkopen laat me het dan ff weten via de mail![]()
![]()
![]()
Greetings E
Hij zij toch dat deze binnen 2 weekjes zouden komen? Of heb je deze info van een ander forum?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 18:46 ]
Verwijderd
ja ik had op ht forum het een en ander gelezen
dacht dat ie ze al had maarja moeten we even wachten tot hij zelf weer berichtje plaatst
Verwijderd
Nope, de Bryston is iets vervroegdVerwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:46:
[...]
Ik neem aan dat hij deze pas verkoopt als hij voor de Bryston's gaat, volgens mij zei hij net dat dat pas over een paar jaartjes gebeurt.
[...]
Hij zij toch dat deze binnen 2 weekjes zouden komen? Of heb je deze info van een ander forum?
En terug on-topic: het lag er toch redelijk dik op dat Scarp binnekort 802's ging nemen, het blijft alleen afwachten om te zien wat er van zn huidige set weggaat nu hij resoluut naar stereo overschakelt
Naar stereo overschakelt?
Zeker als je zoveel geld uitgeeft moet het toch mogelijk zijn om het naast elkaar te zetten/ te integreren?
Zeker als je zoveel geld uitgeeft moet het toch mogelijk zijn om het naast elkaar te zetten/ te integreren?
Great minds think alike!
Verwijderd
Het is maar wat je zelf wil, voor het geld van een goede HT setup heb je een "betere" stereo setup, als je begrijpt wat ik bedoel. En ik ben er redelijk zeker van dat Scarp zn A51 en C2 toch weer gaat inruilen voor een stereo amp en pre 
Ik heb ook liever een stereo setup met een 802 dan een surround setup met 804 en 805. Zeker als je 90% van je tijd muziek luistert en daarnaast af en toe een filmpje wil kijken. Dat filmpje kijken zal zeker goed klinken met een 802, terwijl je niet vaak je stereo cd's gaat beluisteren in een surround processing mode.
(Als je een dedicated HT hebt is het wel anders, maar voor een setup in de woonkamer heeft een decent stereo setup zeker mn voorkeur)
Ik heb ook liever een stereo setup met een 802 dan een surround setup met 804 en 805. Zeker als je 90% van je tijd muziek luistert en daarnaast af en toe een filmpje wil kijken. Dat filmpje kijken zal zeker goed klinken met een 802, terwijl je niet vaak je stereo cd's gaat beluisteren in een surround processing mode.
(Als je een dedicated HT hebt is het wel anders, maar voor een setup in de woonkamer heeft een decent stereo setup zeker mn voorkeur)
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 10:07:
Het is maar wat je zelf wil, voor het geld van een goede HT setup heb je een "betere" stereo setup, als je begrijpt wat ik bedoel. En ik ben er redelijk zeker van dat Scarp zn A51 en C2 toch weer gaat inruilen voor een stereo amp en pre
Goed, ik ben het er ook wel mee eens dat je de nadruk op stereo legt. Maar, waarom dan niet een SR7300 ofzo er naast laten staan, met een leuke center en een stukje minder interessante rears? Dan heb je fantastische stereo, en je kunt ook nog eens een filmpje kijken met surround geluid.
Dit is in ieder geval de weg die ik ga bewandelen. Fantastische stereo heb ik al (kan wel altijd beter natuurlijk
), en nu heb ik ook de ruimte voor een receivertje en wat extra boxen.
Dit is in ieder geval de weg die ik ga bewandelen. Fantastische stereo heb ik al (kan wel altijd beter natuurlijk
Great minds think alike!
Het spijt me dat ik dit zeg, maar bij sommige mensen hier heb ik het idee dat ze echt niet weten wat ze willen en wel heel erg slecht nadenken wat ze met hun duizenden euro's doen.
Verwijderd
dan ben je nog niet op ht forum geweestzimbab schreef op 10 mei 2004 @ 17:23:
Het spijt me dat ik dit zeg, maar bij sommige mensen hier heb ik het idee dat ze echt niet weten wat ze willen en wel heel erg slecht nadenken wat ze met hun duizenden euro's doen.
Grote kans dat ze wel beter worden dan de Q5
. Zo'n gek project vind ik het niet. Overigens zijn er best meer mensen die na de 5.1 uitstap terugkomen op stereo. Voor een HT moet je echt een filmliefhebber zijn. Als je toch meer meuziek draait kun je beter dat geld in stereo stoppen. Scarp is mooi begonnen, maar hij is nu op een nog mooier punt, vind ik
. Het pad dat hij heeft gevolgd is zijn keuze geweest. Ik heb ook de fout gemaakt een HT te willen, en had er nog steeds een gehad als ik niet per ongeluk naar de 804 was gaan luisteren. Dan had ik grofweg dezelfde set gehad als Scrap in het begin had. Dingen kunnen raar lopen. Bij mij heeft het niet veel 'gekost' (in termen van verlies dan
), bij Scarp misschien wat meer. Maar hij zal het zelf het beste kunnen toelichten denk ik
.
En zimbab, waar blijven de pics van je Tempo's? Die wil ik ook wel eens zien. Weet hoe ze eruit zien, maar het gaat om het idee
.
En zimbab, waar blijven de pics van je Tempo's? Die wil ik ook wel eens zien. Weet hoe ze eruit zien, maar het gaat om het idee
Music Addicted
Dit alles is de reden dat ik als ik er een keer geld voor heb een paar mooie monoblokken ga gebruiken op de pre-outs van een (goede) surround receiver... Das in mijn ogen toch een beetje "best of both worlds"... Maargoed, voorlopig houden we het bij mijn avr7000...
Ja....eigenlijk moet ik nog een nieuwe digicam kopen (nog steeds jaBoekster schreef op 10 mei 2004 @ 19:26:
En zimbab, waar blijven de pics van je Tempo's? Die wil ik ook wel eens zien. Weet hoe ze eruit zien, maar het gaat om het idee.
Maar ik heb nog wel een aantal oude pics die ik snel heb gemaakt met een brakke Sony-cam waarbij ik ook niks aan de instellingen heb gedaan. Woonde toen ook nog bij mijn ouders trouwens. Verwacht in ieder geval niet te veel...

Maar goed......hier de overzichtsfoto van de Tempo:

Vervolgens een "close-up" van de Birds Eye Maple:

De Peerless Nomex unit:

De Vifa ringradiator:

Interieur van de Duson PA50:

Het exterieur van de Duson CD75:

Maar ik zal binnenkort eens kijken wat ik kan doen aan een nieuwe digicam en fatsoenlijke foto's.....ook van het Creaktiv rack en de T.V.
Ik vind de Tempo's toch wel mooi ogen hoor. Dat is bij de sparks al zo. Birds-eye maple is ook een verschrikkelijk mooie afwerking. Past wel bij de tempo's. Overigens zijn ze groter dan ze op de foto's lijken. Ik heb de JE's een keer gezien en die zijn echt massive, zeker daar ik de Spark III ondertussen wel aardig kenzimbab schreef op 10 mei 2004 @ 21:15:
[...]
Ja....eigenlijk moet ik nog een nieuwe digicam kopen (nog steeds ja), maar dat gaat zeer binnenkort wel eens gebeuren (vakantie zit er ook weer aan te komen, dusss.....).
Maar ik heb nog wel een aantal oude pics die ik snel heb gemaakt met een brakke Sony-cam waarbij ik ook niks aan de instellingen heb gedaan. Woonde toen ook nog bij mijn ouders trouwens. Verwacht in ieder geval niet te veel...![]()
Maar goed......hier de overzichtsfoto van de Tempo:
[afbeelding]
Vervolgens een "close-up" van de Birds Eye Maple:
[afbeelding]
De Peerless Nomex unit:
[afbeelding]
De Vifa ringradiator:
[afbeelding]
Interieur van de Duson PA50:
[afbeelding]
Het exterieur van de Duson CD75:
[afbeelding]
Maar ik zal binnenkort eens kijken wat ik kan doen aan een nieuwe digicam en fatsoenlijke foto's.....ook van het Creaktiv rack en de T.V.
Jouw Tempo's waren toch beschadigd toen je ze ging kopen? Ik dacht dat een keer in een topic gelezen te hebben. Zou een hoekje moeten zijn.
Die Duson apparatuur ziet er ook goed uit! Ik kende het alleen van naam. De CD-speler heeft qua uiterlijk wel wat weg van Primare. Zitten er trouwens vibrapods onder of zijn dat de standaard voetjes?
Mooie set
Music Addicted
offtopic:
zo slecht is je Sony digicam ook weer niet hoor
zo slecht is je Sony digicam ook weer niet hoor
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Beter dan je set in ieder geval

Music Addicted
Verwijderd
Dat is dus gewoon kut, want als je op jezelf woont dan heb je veel meer vrijheid en kun je alles naar jouw stijl inrichten. Plus dat de muziek niet zachter hoeft omdat mams gaat slapen bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:57:
Hoi ,
Begin maar vast met sparen want de euro's zullen om je oren gaan vliegen als je op je zelf gaat wonen .
Is namelijk best pittug om voor je eigen te zorgen en genoeg eten op tafel te hebben staan dus probeer nog een paar jaarkes bij uwer ouders te vertoeven .
Greetings
Ik hoop snel af te studeren, en zelfstandig te kunnen gaan wonen.
Klopt.....zal ik wel een keer een Macro van maken. Is best wel een vervelend stukje als je het van boven ziet, maar zelf zie je het na een aantal weken niet meer. Maar het spookt wel altijd door mijn achterhoofd.....vooral als je eens in een winkel loopt en weer nieuwe perfect afgewerkte speakers ziet staan.Boekster schreef op 10 mei 2004 @ 21:35:
Ik vind de Tempo's toch wel mooi ogen hoor. Dat is bij de sparks al zo. Birds-eye maple is ook een verschrikkelijk mooie afwerking. Past wel bij de tempo's. Overigens zijn ze groter dan ze op de foto's lijken. Ik heb de JE's een keer gezien en die zijn echt massive, zeker daar ik de Spark III ondertussen wel aardig ken.
Jouw Tempo's waren toch beschadigd toen je ze ging kopen? Ik dacht dat een keer in een topic gelezen te hebben. Zou een hoekje moeten zijn.
Dat zijn de standaardvoetjes....wel van aluminium geloof ik, maar weet het niet zeker.Die Duson apparatuur ziet er ook goed uit! Ik kende het alleen van naam. De CD-speler heeft qua uiterlijk wel wat weg van Primare. Zitten er trouwens vibrapods onder of zijn dat de standaard voetjes?
Helaas klinkt het waar ik nu zit ook een stuk minder, althans een stuk minder constant. Met sommige nummers klinkt het goed en met andere nummers weer te "hard" als het ware. Maar aangezien ik hier waarschijnlijk tijdelijk zit ga ik me er nu nog niet al te veel druk om maken.Mooie set. Jammer dat je ver woont, anders had ik wel een keertje nieuwe foto's willen schieten en de Tempo's een keer horen
. Ik heb ze namelijk nog nooit gehoord. In het Audiohuis klonken de gewone Tempo's niet, hij kreeg ze niet aan het leven. De JE's stonden ook maar werkeloos. Geleend van de importeur
.
Ik ben gewoon een miereneuker en ik heb wel de beste foto's uitgezocht.
Geloof me, mams zal een stuk aardiger voor je zijn dan je buren......Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:13:
[...]
Dat is dus gewoon kut, want als je op jezelf woont dan heb je veel meer vrijheid en kun je alles naar jouw stijl inrichten. Plus dat de muziek niet zachter hoeft omdat mams gaat slapen bijvoorbeeld.
Ik hoop snel af te studeren, en zelfstandig te kunnen gaan wonen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Off topic
Hoi
Over buren gesproken ik zou zeggen breek me de bek niet open sjeezzz.
Woon al weer een jaar of vier op m'n zelf wat vrijheid betrefd heeeeeeerlijk
alleen muziek hard draaien dat wordt een ander verhaal .
Tegenwoordig draai ik alleen nog maar films op flink vermogen alleen overdag en s avond's tot een uur of 2100>>2200. Anders kenne die oudjes nie slapen die naast en en boven mij wonen . Trouwens ik zelf zou het ook nie fijn vinden als mijn buren tot een uur of 2300>>2400 of later film/muziek hard draaien .
Het is gewoon je eigen een beetje aanpassen aan je buren zodat je nog eens een bakkie koffie bij elkaar doen zonder elkaar de haren in te vliegen
.
Greets E
Hoi
Tegenwoordig draai ik alleen nog maar films op flink vermogen alleen overdag en s avond's tot een uur of 2100>>2200. Anders kenne die oudjes nie slapen die naast en en boven mij wonen . Trouwens ik zelf zou het ook nie fijn vinden als mijn buren tot een uur of 2300>>2400 of later film/muziek hard draaien .
Het is gewoon je eigen een beetje aanpassen aan je buren zodat je nog eens een bakkie koffie bij elkaar doen zonder elkaar de haren in te vliegen
Greets E
AgreeVerwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:45:
Off topic
Hoi
Het is gewoon je eigen een beetje aanpassen aan je buren zodat je nog eens een bakkie koffie bij elkaar doen zonder elkaar de haren in te vliegen![]()
.
Greets E
Enne, E, groeten enzo hoeft niet op GoT...dus hoi en die greets in je postings mag je voortaan overal weglaten, nemen we je niet kwalijk, vinden we zelfs fijn (leest zo vervelend namelijk, iedere keer dat hoi en hallo en al die andere groeten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Nog ff wat anders vraagje aan de Parasound gebruikers.
Hoeveel is er van waar dat de Halo serie en dan wel de A-23 eindtrap heel erg heet wordt.
(Zo beter dan )
Hoeveel is er van waar dat de Halo serie en dan wel de A-23 eindtrap heel erg heet wordt.
(Zo beter dan )
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 23:58 ]
Ik ben bij iemand wezen luisteren in Belgie die had alleen maar parasound met een set B&W Nautilus en als die parasound monoblokken op standby stonden waren ze warmer als dat ze gebruikt werden hehe. Weet niet voor hoeveel geld die gast had staan maar elke speaker had een parasound monoblock behalve de center en rears, die hadden een parasound 5.1 versterker. 250watt standby zei die kerel voor die monoblokken. En die waren echt warm -> hij meost de airco op een gegeven moment aanzetten
. Was trouwens Thommy van het welbekende Thommy cinemadoek
Ik begrijp dat niet helemaal. 250W per mono is echt heel veel. Ik geloof best dat je er wat voor over moet hebben, maar dat is echt idioot. Overigens kun je een eindbak wel uitzetten. Da's goedkoop en binnen een half uur zijn ze warm
.
Music Addicted
Verwijderd
Als je een beetje een goede onderhandelaar bent, dan koop je je nieuwe spullen met een aardige korting en verkoop je ze daarna 2de hands met maar een heel klein beetje verlies, dus om duizenden euro's gaat het hier echt niet hoorzimbab schreef op 10 mei 2004 @ 17:23:
't Is maar wat je 'heel heet' noemt. Dat ding wordt gewoon warm omdat hij aardig wat vermogen opwekt, je moet hem genoeg ruimte geven, dan is er geen enkel probleem.Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:55:
Nog ff wat anders vraagje aan de Parasound gebruikers.
Hoeveel is er van waar dat de Halo serie en dan wel de A-23 eindtrap heel erg heet wordt.![]()
![]()
![]()
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:40 ]
Niet helemaal "best of both worlds". Daarvoor zou ik toch ook een pure stereo pre-amp gebruiken, die heb je ook met "cinema stand" op bijvoorbeeld de aux uitgang, zodat je ht-receiver het volume kan regelen. Onder andere mijn Linn Kairn beschikt over zo'n functie.MikeyMan schreef op 10 mei 2004 @ 19:36:
Dit alles is de reden dat ik als ik er een keer geld voor heb een paar mooie monoblokken ga gebruiken op de pre-outs van een (goede) surround receiver... Das in mijn ogen toch een beetje "best of both worlds"... Maargoed, voorlopig houden we het bij mijn avr7000...
Great minds think alike!
Verwijderd
Even om jullie allemaal op de hoogte te houden, ik had een post of 20 terug mijn setje gepost ( Pioneer icm B&W ) met de medeling dat ik mijn sub over een maand of drie zou gaan vervangen. Er werd toen door tatata de Peerless monster sub als alternatief voorgesteld (waar ik hem heeel erg dankbaar voor ben, anders had ik het nooit gezien)
Ik heb hem maar gekocht icm de marantz MA6100, beste aankoop van dit jaar tot nu toe, dat ding gaat nogal los!!!
en belangrijk hij klinkt ook errug mooi
pics komen er snel aan
hieronder al wat zoethoudertjes
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=15575.0
Ik heb hem maar gekocht icm de marantz MA6100, beste aankoop van dit jaar tot nu toe, dat ding gaat nogal los!!!
pics komen er snel aan
hieronder al wat zoethoudertjes
dat ding heeft best een tijdje in de verkoop gestaan, en inderdaad een leuke aanwinst op je HT. Wel opvallend dat er hier steeds meer gelinkt wordt naar htforum en dat er op htforum gezegt wordt dat ze plaatjes al op GoT hebben zien staan enzoVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:17:
Even om jullie allemaal op de hoogte te houden, ik had een post of 20 terug mijn setje gepost ( Pioneer icm B&W ) met de medeling dat ik mijn sub over een maand of drie zou gaan vervangen. Er werd toen door tatata de Peerless monster sub als alternatief voorgesteld (waar ik hem heeel erg dankbaar voor ben, anders had ik het nooit gezien)
Ik heb hem maar gekocht icm de marantz MA6100, beste aankoop van dit jaar tot nu toe, dat ding gaat nogal los!!!en belangrijk hij klinkt ook errug mooi
pics komen er snel aan
hieronder al wat zoethoudertjes![]()
Mijn oude monoblocken (klasse A) trokken 1000 watt.............Boekster schreef op 11 mei 2004 @ 00:15:
Ik begrijp dat niet helemaal. 250W per mono is echt heel veel. Ik geloof best dat je er wat voor over moet hebben, maar dat is echt idioot. Overigens kun je een eindbak wel uitzetten. Da's goedkoop en binnen een half uur zijn ze warm.
Het kan dus wel degelijk!
Inderdaad....250 Watt houdt zo'n 50 Watt klasse A in en er zijn zat amps die dat doen. Klasse A versterkers verbuiken zo'n 5 keer meer dan ze afgeven.
[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 11-05-2004 21:12 ]
Een beter milieu begint bij jezelf zeg maar....
Ik kan niet veel doen dan me hierbij aansluiten
Die 1000W blokken zette je toch hopelijk wel uit he?

Music Addicted
Nee, die moeten natuurlijk 24/7 aanstaan voor de "stabiliteit"Boekster schreef op 11 mei 2004 @ 22:54:
[...]
Ik kan niet veel doen dan me hierbij aansluiten.
Die 1000W blokken zette je toch hopelijk wel uit he?
Hij zette ze wel uit, want hij heeft eens uitgerekend wat het kostte. Ik geloof dat ie iets van 1,20 euro per uur betaalde aan elektriciteit. Maar nu heeft ie al een wat "braver" beestje.
Ja, logisch. Stabiele stilte is ook gewenstJag schreef op 11 mei 2004 @ 23:22:
[...]
Nee, die moeten natuurlijk 24/7 aanstaan voor de "stabiliteit".
Music Addicted
Denk ook aan de stookkosten die je nu niet hoeft te betallen, dat gaat gewoon heel veel euro's schelen op de gasrekening
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Fijn in de zomer
. Is het buiten gelukkig nog niet zo warm, kun je binnen bijkomen van de verzengende hitte
. En zoveel kost een kuubje gas niet hoor
.
Music Addicted
* Mosez vindt het ook wel eens tijd worden om z'n setje te posten. Belofte (3
delen geleden) maakt immers schuld.
Overzicht:
- TV: Philips 28PW9616
- DVD-speler: Sony DVP-S335
- VCR: Aftands Philips ding
- Amp: NAD C320
- CD-speler: NAD C341i
- Interlinks: Van den Hul D - 102 III HYBRID
- Speakers: Dali 505's
- Speaker kabel: QED XT-400
Kee, gaat-ie dan. Pics zijn klikbaar:

Hier nog met de 'oude' Cable Talk 3.1 speaker kabel

De Philips TV geef een ingebouwde DD decoder en komt met 2 actieve rears die via
radio module of kabeltje worden aangestuurd. Crappy geluid, maar een goed
combinerende upgrade heb ik nog niet gevonden.

Close-up DVD-speler en VCR; oude meuk -al is de speler wel goed. Lust helaas
alleen weinig anders dan fabrieks-DVD's.

NAD C320 en C340i. Deze wil ik beide tegen het eind van het jaar ombouwen; zie ook dit topic.

Van den Hul interlinks en QED speaker kabel (begin dit jaar uit de UK geimporteerd).

Close-up van de XT-400 en een van de 505's.

Zo, dat was't voorlopig.
Overzicht:
Kee, gaat-ie dan. Pics zijn klikbaar:
Hier nog met de 'oude' Cable Talk 3.1 speaker kabel
De Philips TV geef een ingebouwde DD decoder en komt met 2 actieve rears die via
radio module of kabeltje worden aangestuurd. Crappy geluid, maar een goed
combinerende upgrade heb ik nog niet gevonden.

Close-up DVD-speler en VCR; oude meuk -al is de speler wel goed. Lust helaas
alleen weinig anders dan fabrieks-DVD's.
NAD C320 en C340i. Deze wil ik beide tegen het eind van het jaar ombouwen; zie ook dit topic.
Van den Hul interlinks en QED speaker kabel (begin dit jaar uit de UK geimporteerd).
Close-up van de XT-400 en een van de 505's.
Zo, dat was't voorlopig.
edit:
Pics toch maar wat kleiner gemaakt
[ Voor 10% gewijzigd door Mosez op 13-05-2004 01:03 ]
Mooi zitten? Barcelona chair!
morge effe naar de gamma wat plinten kopen niet?Mosez schreef op 12 mei 2004 @ 00:28:
* Mosez vindt het ook wel eens tijd worden om z'n setje te posten. Belofte (3
Overzicht:
Zo, dat was't voorlopig.
edit:
met je jan des bouvrie tvkast

(nette pics hoor)
[ Voor 60% gewijzigd door Pixal op 12-05-2004 01:51 ]
Verwijderd
het moet me even van het hart dat er zeer weinig sets gepost worden en weinig discussie daarover........ wel blij met die post hierboven 
NAD is zeker zeer mooi spul....nog updates in de toekomst gepland?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 01:59 ]
LOL, ja die JdB kan me ook gestolen worden (niet de kast) maar dit bleek de enige gesloten kast die ik kon krijgen 2 jaar geleden. Gelukkig is-ie niet wit.Pixal schreef op 12 mei 2004 @ 01:49:
[...]
morge effe naar de gamma wat plinten kopen niet?
met je jan des bouvrie tvkast![]()
(nette pics hoor)
Die plinten liggen op zolder en die ga ik ook niet meer gebruiken ook. Vond het uiteindelijk strakker zo.
Voorlopig geen upgrades gepland staan. Ik ga eind dit jaar emigreren naar de VS en zal het meeste spul moeten verkopen (TV, DVD-speler, VCR).Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 01:57:
het moet me even van het hart dat er zeer weinig sets gepost worden en weinig discussie daarover........ wel blij met die post hierboven
Of ik het NAD-spul ook ga meenemen (en verbouwen) of toch maar verkopen blijft een twijfelpunt. Als ik ga upgraden dan misschien naar Rotel 1062/1072. Of toch maar naar NAD C352 (CT); deze kreeg een erg goede review in de What Hifi van 04/04 dus die gaan we binnenkort eens beluisteren.
De 505's neem ik ook niet meer mee, die zijn zeker wel aan een upgrade toe. Al zal ik daar wel met pijn in mijn hart afscheid van nemen; het koste een eeuwigheid om ze in te spelen maar ze matchen erg goed in de huidige set.
Kandidaten zijn op dit moment de Monitor Audio S8 en de 700 serie van B&W. Moet ik ook nog gaan luisteren trouwens, druk-druk-druk.
[ Voor 57% gewijzigd door Mosez op 12-05-2004 10:12 ]
Thanx!Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:21:
hmmz emigreren voor altijd of voor even(school oid)? Leuke set overigens!!
offtopic:
Ik heb geen plannen om weer terug naar Nederland te komen, dus emigreren voor onbepaade tijd zeg maar.
Ik heb geen plannen om weer terug naar Nederland te komen, dus emigreren voor onbepaade tijd zeg maar.
Verwijderd
Ah oke, maar als je terug gaat toch in je hoofd ofzo krijgt. Zou ik daar wel rekening mee houden met je aankopen daar!
Verwijderd
Dan ook maar eens een keer mijn HT.

Het totaalplaatje front.

Receiver: Marantz SR7300
DVD: Pioneer DV350

Frontspeakers: Quadral Aurum 5

Centerspeaker: Oude Jamo, dankzij instelbaar filter op de receiver speelt ie nog aardig mee.

Achterspeakers: B&O Beovox 2700, volgens mij al een jaar of 25 oud. Uit een erfenis maar sluiten prima aan op de klank van de frontspeakers.

Bekabeling front: Hoog/midden is huismerk 4mm OFC, voor het laag 4mm zilveren v/d Hull. Op de versterker zit hoog/midden op speakers A en het laag op speakers B. Valt dit ook onder bi-amping?
Het totaalplaatje front.
Receiver: Marantz SR7300
DVD: Pioneer DV350
Frontspeakers: Quadral Aurum 5
Centerspeaker: Oude Jamo, dankzij instelbaar filter op de receiver speelt ie nog aardig mee.
Achterspeakers: B&O Beovox 2700, volgens mij al een jaar of 25 oud. Uit een erfenis maar sluiten prima aan op de klank van de frontspeakers.
Bekabeling front: Hoog/midden is huismerk 4mm OFC, voor het laag 4mm zilveren v/d Hull. Op de versterker zit hoog/midden op speakers A en het laag op speakers B. Valt dit ook onder bi-amping?
Verwijderd
Als ik alle verhaaltjes goed begrepen heb welVerwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:43:
Waarom gebruik je trouwens niet dezelfde kabels voor hoog en laag? Budget niet hoog genoeg?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:21 ]
Verwijderd
Nee, bi-amping is als elke driver zijn eigen aparte versterker heeft. Wat jij doet komt nog steeds van één en dezelfde versterker, alleen is het van binnen nog ff gesplitst.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:43:
Tenmiinste, ik dacht dat het zo zat.
Wel mooi, vooral je front-speakers vind ik mooie dingetjes.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:37 ]
Nee, dat valt niet onder bi-amping, dat is gewoon bi-wirering.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:43:
Ik zette ze idd uit 
Mijn braaf beestje is een Mark Levinson voor de nieuwschierigen. Die vreet behoorlijk minder stroom, deze laat ik dan ook staan, in de stand by.
Mijn braaf beestje is een Mark Levinson voor de nieuwschierigen. Die vreet behoorlijk minder stroom, deze laat ik dan ook staan, in de stand by.
Ligt het nou aan mij of is DENON hier een beetje taboe??
Ik zie helemaal niemand met een component van DENON en aangezien ik dus nu met een nieuw HT setje bezig ben en ik van plan was om een DENON reciever aan te schaffen sta ik hier van te kijken. iemand enig idee warom?
Ik zie helemaal niemand met een component van DENON en aangezien ik dus nu met een nieuw HT setje bezig ben en ik van plan was om een DENON reciever aan te schaffen sta ik hier van te kijken. iemand enig idee warom?
FreeReef.nl
Verwijderd
Ik ben nieuwsgierig wat jullie mening is over de volgende twee dingen:
Voor surround speakers worden door een aantal merken dipool speakers aangeraden. Volgens mij is dit ook een eis voor THX ultra/select systemen.
Ik begrijp dat de surround speakers bedoeld zijn voor omgevingsgeluiden en dat soort effecten, en dat dan het geluid zoveel mogelijk verspreid moet worden. Maar is het niet zo dat er een aantal effecten zijn die zo gericht mogelijk moeten klinken? Bij bijvoorbeeld Dragonheart, waar de draak om je heen vliegt en blijft praten. Dan lijkt me dat je juist niet wil dat het geluid gespreid wordt. (Als je dat wel wil moet je je front speakers ook dipool maken
). M.a.w.: dipool: goed of niet goed?
Even een pic van een dipool speaker:

Zo ongeveer alle zichzelf respecterende center speakers bestaan uit twee midrange speakers/woofers en een tweeter. Er zijn een paar merken die een poging doen om echte full range centers te maken, met onder andere dit als resultaat:

Of zoals Polk Audio, met een geintegreerde subwoofer:

Bij beiden zorgen de buitenste speakers voor de laagste tonen. De kasten zijn dan ook ongeveer een meter (!) breed. Is dit nou een goed of een slecht idee? De bass van effecten etc komt bij een film dan ook echt uit de center. Zou het in theorie dan niet beter zijn een gewone center met een extra subwoofer te gebruiken (die je dan onder de center plaatst)?
Voor surround speakers worden door een aantal merken dipool speakers aangeraden. Volgens mij is dit ook een eis voor THX ultra/select systemen.
Ik begrijp dat de surround speakers bedoeld zijn voor omgevingsgeluiden en dat soort effecten, en dat dan het geluid zoveel mogelijk verspreid moet worden. Maar is het niet zo dat er een aantal effecten zijn die zo gericht mogelijk moeten klinken? Bij bijvoorbeeld Dragonheart, waar de draak om je heen vliegt en blijft praten. Dan lijkt me dat je juist niet wil dat het geluid gespreid wordt. (Als je dat wel wil moet je je front speakers ook dipool maken
Even een pic van een dipool speaker:

Zo ongeveer alle zichzelf respecterende center speakers bestaan uit twee midrange speakers/woofers en een tweeter. Er zijn een paar merken die een poging doen om echte full range centers te maken, met onder andere dit als resultaat:

Bij beiden zorgen de buitenste speakers voor de laagste tonen. De kasten zijn dan ook ongeveer een meter (!) breed. Is dit nou een goed of een slecht idee? De bass van effecten etc komt bij een film dan ook echt uit de center. Zou het in theorie dan niet beter zijn een gewone center met een extra subwoofer te gebruiken (die je dan onder de center plaatst)?
Verwijderd
Als ik mijn Kenwood receiver een keer ga vervangen zou het best wel eens een Denon kunnen worden hoornketelaar schreef op 13 mei 2004 @ 10:11:
freq response van die kef is 53hz - 55Khz, mijn sub gaat echt nog lager hoor. Wat zeg ik, mijn front monitors gaan zelf lager. Die polk audio vind ik niet op de siteVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 10:27:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Zo wel (tweede hit)w00Dy schreef op 13 mei 2004 @ 11:26:
[...]
freq response van die kef is 53hz - 55Khz, mijn sub gaat echt nog lager hoor. Wat zeg ik, mijn front monitors gaan zelf lager. Die polk audio vind ik niet op de site
Overigens moet je wel even kijken bij hoeveel dB de freq response gemeten is. Als ik het goed zie kan de KEF bij -6dB nog 40Hz. Toch vrij netjes voor een center lijkt me.
Verwijderd
Bi-Amping is alleen het geval als je versterkers aparte voedingen hebben. Het was ook maar een loze opmerking.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:20:
[...]
Als ik alle verhaaltjes goed begrepen heb wel
Waarom gebruik je trouwens niet dezelfde kabels voor hoog en laag? Budget niet hoog genoeg?![]()
Waarom bi-wiring met dezelfde kabels? Dan vergroot je alleen maar het oppervlak. Ik heb voor verschillende kabels gekozen vanwege hun karakteristieken. In eerste instantie had ik de huismerkkabel er alleen aan hangen. Ik had toen last van een boemerig laag. Ik wilde eigenlijk de zilveren kabel aan het hoog/midden hangen omdat er meer detail door zou komen. Ik heb toen voor de grap de boel omgedraaid en toen bleek dat het hoog minder agressief was en het boemerige ook verdwenen, terwijl ik een zee van detail in het midden had. Iemand hier op GoT heeft voor hetzelfde effect z'n filters laten modden. Kosten >€ 100,- p/st. Kosten bij mij: € 30,- p/stel. Dus indirect heeft het ook wel met budget te maken.
Tis hier inderdaad veel Marantz Pioneer en Sony. Dat zegt natuurlijk niets over Denon. Die doen absoluut niet onder voor eerder genoemde merken. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.nketelaar schreef op 13 mei 2004 @ 10:11:
en de ontzettende gave cinepod. Deze is een slag groter en duurder (helaas) dan hij lijkt.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 10:27:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het schijnt voor het geluid het beste te zijn als je 5 gelijkwaardige speakers pakt. Deze cinepod is dus een soort minipod maar dan dubbel uitgevoerd. Zelf heb ik 5 minipods omdat ik de center veels te duur vind.
Denon is net zo ed als de andere merken. Alleen, persoonlijk vind ik het oerlelijk (zoals de 1804 enzo).nketelaar schreef op 13 mei 2004 @ 10:11:
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 12:13:
[...]
Tis hier inderdaad veel Marantz Pioneer en Sony en Yamaha. Dat zegt natuurlijk niets over Denon. Die doen absoluut niet onder voor eerder genoemde merken. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Was mij ook opgevallen. Ik wil dit jaar nog m'n JVC receiver vervangen en nummer één op m'n lijstje is de Denon AVR-3805, als ik deze review mag geloven een beest van een apparaatnketelaar schreef op 13 mei 2004 @ 10:11:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Areadvd vind alles wel een beest van een apparaat. Maar in het geval van deze Denon zouden ze best wel eens gelijk kunnen hebben. 
@JT inderdaad, ook erg veel Yamaha.
@JT inderdaad, ook erg veel Yamaha.
En dat was mij ook opgevallen (dat wat areadvd vindt
) maar ze zijn nu wel héél erg positief. Blijft lastig, zo'n receiver keuze.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Inderdaad, maar ook één van de leukste componenten om lekker lang over te doen om een mooie keuze te maken. Bijna alles in jouw prijsklasse is technisch perfect en voor de specs hoef je ook bijna niks te laten staan (Itt tot dvd/sacd spelers). Blijft alleen nog je persoonlijke smaak over.
Allrighty then hier gaan we dan weer
De kwaliteit van de foto's is niet optimaal, dat zeg ik er meteen bij. De oorzaak hiervan is het verschrikkelijk slechte licht in mijn kamer.
Foto's zijn klikbaar
Als receiver gebruik ik de Denon AVR-1803. Ik heb hiervoor gekozen vanwege zijn warme geluid, en de degelijke uitstraling van de kast zelf. Verder ondersteunt deze receiver alle gangbare geluidsformaten, inclusief DD EX en DTS ES.

Als DVD speler heb ik gekozen voor de Daewoo 9000S5, een goedkope, degelijke speler. Hij wordt echter binnen afzienbare tijd vervangen door een model van JVC, Pioneer of Sony. Voor het afspelen van Audio-CD's maak ik gebruik van een oud model JVC, namelijk de X-V152. Ik kon deze destijds voor een redelijke prijs kopen.

Aan de receiver heb ik de volgende luidsprekers hangen.
Als fronts twee Magnat Motion 144 zuilluidsprekers. Aangezien mijn budget beperkt was, en ik persé nieuwe luidsprekers wilde, en geen tweedehands, was ook de keuze van mijn luidsprekers beperkt. Na een middag geluisterd te hebben naar onder andere Magnat, Eltax en Jamo, viel de keuze uiteindelijke op dit model van Magnat. Het diepe, nuchtere maar toch dynamische geluidsbeeld sprak mij aan, en spreekt mij nog steeds aan
.

Waarom staan de zuilen op bierkratten?
Omdat de linkerzuil gedeeltelijk achter mijn bed staat. Zou de zuil niet op een bierkrat staan, dan zou het bed de middentoonspeaker in de weg staan. Vanwege de beperkte ruimte op mijn kamer is een andere oplossing niet mogelijk. Ik moet altijd nog een wat elegantere oplossing maken ipv de bierkratten.
Als rears gebruik ik een oud model sony, namelijk de SS-A701, die ik nog had staan. Van alle luidsprekersetjes die ik nog had staan, en die ik uitgeprobeerd heb om als rears te gebruiken, pasten deze qua klankbeeld het beste bij de fronts.

De center is een Pioneer S-CR39. Deze heb ik nog over van mijn vorige home cinema set, en gebruik ik nog steeds. Hij staat echter op de nominatie om vervangen te worden, omdat hij niet altijd even goed klinkt in combinatie met de fronts. Van de center heb ik geen losse foto.
Een Sony SA-W305 doet bij mij dienst als subwoofer, en ook deze is nog over uit mijn vorige set. In tegenstelling tot de center gaat staan deze niet op de nominatie om te worden vervangen, daarvoor bevalt hij me veel te goed.

Dan komen we als laatste uit bij de TV. Dit is een model van Finlux, namelijk de CTW-2837TN. Na een middag breedbeeld tv's te hebben gekeken in de goedkoopste prijsklasse had ik drie tv's over om uit te kiezen, namelijk deze Finlux, een model van LG en een 100Hz model van Daewoo. De Daewoo was op zich een mooie tv, echter vond ik het beeld wat wazig overkomen soms. De LG en de Finlux waren wat mij betreft gelijkwaardig, en aangezien de finlux sneller leverbaar was heb ik daarvoor gekozen.

Onder de apparatuur bevind zich mijn bescheiden drankvoorraad, die ik jullie ook niet zal onthouden.
De kwaliteit van de foto's is niet optimaal, dat zeg ik er meteen bij. De oorzaak hiervan is het verschrikkelijk slechte licht in mijn kamer.
Foto's zijn klikbaar
Als receiver gebruik ik de Denon AVR-1803. Ik heb hiervoor gekozen vanwege zijn warme geluid, en de degelijke uitstraling van de kast zelf. Verder ondersteunt deze receiver alle gangbare geluidsformaten, inclusief DD EX en DTS ES.

Als DVD speler heb ik gekozen voor de Daewoo 9000S5, een goedkope, degelijke speler. Hij wordt echter binnen afzienbare tijd vervangen door een model van JVC, Pioneer of Sony. Voor het afspelen van Audio-CD's maak ik gebruik van een oud model JVC, namelijk de X-V152. Ik kon deze destijds voor een redelijke prijs kopen.

Aan de receiver heb ik de volgende luidsprekers hangen.
Als fronts twee Magnat Motion 144 zuilluidsprekers. Aangezien mijn budget beperkt was, en ik persé nieuwe luidsprekers wilde, en geen tweedehands, was ook de keuze van mijn luidsprekers beperkt. Na een middag geluisterd te hebben naar onder andere Magnat, Eltax en Jamo, viel de keuze uiteindelijke op dit model van Magnat. Het diepe, nuchtere maar toch dynamische geluidsbeeld sprak mij aan, en spreekt mij nog steeds aan

Waarom staan de zuilen op bierkratten?
Omdat de linkerzuil gedeeltelijk achter mijn bed staat. Zou de zuil niet op een bierkrat staan, dan zou het bed de middentoonspeaker in de weg staan. Vanwege de beperkte ruimte op mijn kamer is een andere oplossing niet mogelijk. Ik moet altijd nog een wat elegantere oplossing maken ipv de bierkratten.
Als rears gebruik ik een oud model sony, namelijk de SS-A701, die ik nog had staan. Van alle luidsprekersetjes die ik nog had staan, en die ik uitgeprobeerd heb om als rears te gebruiken, pasten deze qua klankbeeld het beste bij de fronts.

De center is een Pioneer S-CR39. Deze heb ik nog over van mijn vorige home cinema set, en gebruik ik nog steeds. Hij staat echter op de nominatie om vervangen te worden, omdat hij niet altijd even goed klinkt in combinatie met de fronts. Van de center heb ik geen losse foto.
Een Sony SA-W305 doet bij mij dienst als subwoofer, en ook deze is nog over uit mijn vorige set. In tegenstelling tot de center gaat staan deze niet op de nominatie om te worden vervangen, daarvoor bevalt hij me veel te goed.

Dan komen we als laatste uit bij de TV. Dit is een model van Finlux, namelijk de CTW-2837TN. Na een middag breedbeeld tv's te hebben gekeken in de goedkoopste prijsklasse had ik drie tv's over om uit te kiezen, namelijk deze Finlux, een model van LG en een 100Hz model van Daewoo. De Daewoo was op zich een mooie tv, echter vond ik het beeld wat wazig overkomen soms. De LG en de Finlux waren wat mij betreft gelijkwaardig, en aangezien de finlux sneller leverbaar was heb ik daarvoor gekozen.

Onder de apparatuur bevind zich mijn bescheiden drankvoorraad, die ik jullie ook niet zal onthouden.

Catch a smile out there!
@Haemorrhage
Hoeveel digitale coax ingangen zitten er achterop?
ik zoek een receiver met als voorwaarde minstens 3 coax in en 3 video in, ik kom steeds in een net te hoge prijsklasse terecht
ik zoek een receiver met als voorwaarde minstens 3 coax in en 3 video in, ik kom steeds in een net te hoge prijsklasse terecht
Helaas...Pixal schreef op 13 mei 2004 @ 16:28:
@Haemorrhage
1 digitale coax-in
3 optische ingangen
Catch a smile out there!
heeft iemand wat webspace voor mijn fototjes van mijn HT?
Verwijderd
Al aan gedacht om een coax->optical converter te kopen?Pixal schreef op 13 mei 2004 @ 16:28:
@Haemorrhage
hier mijn Ht (tje)
spekjes:
Pioneer ns-dv55 set
daewoo dwx-2880
dc
en dat was het wel zon beetje

spekjes:
Pioneer ns-dv55 set
daewoo dwx-2880
dc
en dat was het wel zon beetje

hehe, das de bedoeling
, iets verder ernaast hangt een rising sun. Kwist dat de eerste opmerking daarover zou gaan

Weet je ook de 2de?
Nice BoB tinbox
Nice BoB tinbox
quanta kosta?Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:53:
[...]
Al aan gedacht om een coax->optical converter te kopen?
@ppleeuw
wat voor geinig breedbeeld TV'tje heb je daar staan? mooi formaatje (63cm ?) voor op een slaapkamer, ik ben opzoek naar zoiets.
wat voor geinig breedbeeld TV'tje heb je daar staan? mooi formaatje (63cm ?) voor op een slaapkamer, ik ben opzoek naar zoiets.
nou das een verhaal apart, deze heb ik net nieuw (wanneer ik net zeg bedoel ik vanochtend gehaald). Het is een Daewoo dwx-2880 70cm breedbeeld. Hoewel redelijk groot is hij van achter niet groter dan de lg 55cm die ik had staan, prima dus. Anyway, er was een speciale aanbieding bij de lukas klamer (groothandel) omdat er een heropening was van filliaal nieuwegein. De eerste 50 klanten van die dag konden voor 150 (!) euro die tv halen. Dus ik ben (na mijn mond hierover op GoT te houden, ik weet hoe jullie (mijzelf incluus) zijn) een half uur van te voren voor de deur gaan staan en jahoor ik was op tijd. In de webshops vind je deze tv ook, goedkoopst voor 300 euro volgens mij. Tis een mooi dingetje, goeie prijs/kwaliteit verhouding, alhoewel daewoo nou niet echt denderend High class is natuurlijk.
Verwijderd
Om nog heel even terug te komen op deze op merking
.
quote:
Play schreef op 13 mei 2004 @ 12:13:
[...]
Tis hier inderdaad veel Marantz Pioneer en Sony en Yamaha. Dat zegt natuurlijk niets over Denon. Die doen absoluut niet onder voor eerder genoemde merken. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over het merk Sony!!! zal ik het maar niet hebben of toch maar wel ????
Ach laat ik het maar in het midden houden ieder z'n meug zal ik maar zeggen .
Denon is zeker geen slecht merk sterker nog Marantz en Denon zijn samen gegaan en zullen binnen kort hoop ik ook nieuwe reciever's op de markt gaan brengennketelaar schreef op 13 mei 2004 @ 10:11:
quote:
Play schreef op 13 mei 2004 @ 12:13:
[...]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over het merk Sony!!! zal ik het maar niet hebben of toch maar wel ????
Ach laat ik het maar in het midden houden ieder z'n meug zal ik maar zeggen .
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 00:21 ]
Dit topic is gesloten.