Is het niet zo dat ze ieder onder hun eigen merknaam producten uit blijven brengen (net als HP/Compaq)?Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 00:18:
Om nog heel even terug te komen op deze op merking
[...]
Denon is zeker geen slecht merk sterker nog Marantz en Denon zijn samen gegaan en zullen binnen kort hoop ik ook nieuwe reciever's op de markt gaan brengen.
Verwijderd
Voor die blinde test ben je van harte uitgenodigd, anytime.tatata schreef op 23 april 2004 @ 11:46:
[...]
Hier ben ik het totaal weer niet mee eens. In een blinde test hoor ik wel degelijk het verschil tussen verschillende soorten speakercable/interlink. Volgens mij zegt breem ook ergens dat het niet uitmaakt of je een coax of optische kabel tussen je dvd en amp hebt. Ik (en mijn vriendin) hoor wel degelijk verschil.
Kom op zeg! We leven toch in een land waarin we onze kinderen leren dat dingen objectief moeten kunnen worden aangetoond (verlichting etc) en dat je niet zomaar vanalles kunt roepen.
Er is geen verschil in geluidskwaliteit tussen een fatsoenlijke kabel en een kabel van 150 euro per meter! (behalve de prijs dan)
Dit is niet mijn mening, dit is een feit. Doe dan eens een (eerlijke) blinde test als je durft! Zul je erachter komen dat je je geld verspilt aan een illusie. Het staat notabene een paar posts boven nog beschreven dat een vriend van iemand zijn eigen "goede" (lees: dure) interlinks niet kon onderscheiden van de el cheapo's van de poster.
Kunnen we niet eens een keer een onafhankelijk wetenschappelijk instuut inhuren dat dan deze onzin eindelijk eens voorgoed de wereld uit helpt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 00:41 ]
skin... doe ff normaal... beetje wat meer respect tonen voor de mensen die het wel horen mag ook.
Er is wel degelijk een verschil te horen..zelfs Taco heb ik een verschil laten horen tussen speakerkabels.. interlinks is lastiger... zowieso hangt dat enorm van de schakeling van de componenten af etc etc etc.
ik heb een soort blindtest gedaan.. vdHUL en die MIT kabels pikte je er zo uit.. en tis zo subjectief als het zijn kan.. maar je gehoor is zo objectief als het voor jezelf is..en dat is het..
als jij het een illusie vind..dan is dat zo.. dan is dat ook zo voor jou...als ik het meen te horen.. is het prima..toch ? iedereen die die bedragen voor speakerkabels uitgeeft..
is.. 1. Dom als hij het niet hoort, en toch heeft
2. Heeft een nuttige aankoop gedaan als hij vindt dat het tot zijn recht komt..
Er is wel degelijk een verschil te horen..zelfs Taco heb ik een verschil laten horen tussen speakerkabels.. interlinks is lastiger... zowieso hangt dat enorm van de schakeling van de componenten af etc etc etc.
ik heb een soort blindtest gedaan.. vdHUL en die MIT kabels pikte je er zo uit.. en tis zo subjectief als het zijn kan.. maar je gehoor is zo objectief als het voor jezelf is..en dat is het..
als jij het een illusie vind..dan is dat zo.. dan is dat ook zo voor jou...als ik het meen te horen.. is het prima..toch ? iedereen die die bedragen voor speakerkabels uitgeeft..
is.. 1. Dom als hij het niet hoort, en toch heeft
2. Heeft een nuttige aankoop gedaan als hij vindt dat het tot zijn recht komt..
[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 14-05-2004 01:01 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
overigens is het perfect wetenschappelijk te verklaren. Goud geleidt ook beter als koper of niet ?
Verwijderd
Hier nog een leuk verhaaltje in dit verband.Gitaarwerk schreef op 14 mei 2004 @ 00:59:
skin... doe ff normaal... beetje wat meer respect tonen voor de mensen die het wel horen mag ook.
Iedereen met een beetje fatsoenlijke natuurkundige kennis (ik niet dus) zal je kunnen vertellen dat het gewoon allemaal fabeltjes zijn.AT THE UK's annual hi-fi show, held recently in two hotels at London's Heathrow airport, several exhibitors were selling exotic cables to connect amplifiers to loudspeakers. The price of these cables was staggering. A 6-metre length of oxygen-free copper could cost as much as £30,000 - and no, those four zeros are not a misprint.
We cannot comment on whether these cables really do make music sound better, because none of the exhibitors offered a controlled blind test - switching the same music between cheap and expensive cables without the listener knowing which was which.
But now that the show is over, we can reveal a secret.
One of the most popular demonstrations at the show was staged by British company Quad, to mark 50 years of making its world-famous hi-fi equipment. Recording engineer Tony Faulkner demonstrated Quad's latest loudspeakers. He explained how he used them to monitor the sound while making a recording of Saint-Saëns's complete works for piano and orchestra, which recently won the coveted Record of the Year award from Gramophone magazine.
As hi-fi buffs enthused over the sound, we spotted that the speakers were connected by some orange wires that looked strangely familiar.
"Yes, they would look familiar if you have a garden", Faulkner told us. "Before the show opened we went over the road to the DIY superstore and bought one of those £20 extension leads that Black & Decker sells for electric hedge-cutters. They are made from good, thick copper wire, look nice and sound good to me. The show's been running for three days and no one in the audience has noticed".
Het is verder niet erg hoor, have fun zou ik zeggen. Maar ik durf te beweren dat jij ook niet met een echte gecontroleerde blinde test (dus niet door jezelf uitgevoerd) het verschil kan horen tussen een fatsoenlijke kabel van 30 euro en een kabel van 2000 euro.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 01:12 ]
Heb je zelf wel naar verschillende speakerkabeltjes van standaard kabeltjes tot dure merk kabeltjes geluisterd?Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 00:40:
[...]
Dit is niet mijn mening, dit is een feit. Doe dan eens een (eerlijke) blinde test als je durft! Zul je erachter komen dat je je geld verspilt aan een illusie. Het staat notabene een paar posts boven nog beschreven dat een vriend van iemand zijn eigen "goede" (lees: dure) interlinks niet kon onderscheiden van de el cheapo's van de poster.
Vaak zijn het mensen die de verschillende kabels niet hebben beluisterd die dat zeggen, heb ik gemerkt. Ik hoor wel verschil tussen die zwart/rood speakerkabel en een dikkere 40mm2 kabel verder heb ik nog niet geprobeerd om verschillende kabels te beluisteren omdat bij mij in de buurt geen hifi winkel zit die sp. kabels uitleent.
Luister eerst zelf voordat je iets roept.
Maar vaak vind ik ook wel dat sommige kabel belachelijk duur zijn. De goedkoopste subwooferkabel die ik in de buurt kon vinden was 60 euro maar wel van Monster.
Maarja ik ga geen 60 euro aan een kabel verspillen als m'n sub maar 300 was, dat klopt in verhouding niet.
Als je geen verschil hoort dan zou ik blij voor je zijn, scheelt je een hoop geld.
Verwijderd
*zucht* Daar gaat het dus niet om. Als jij luistert en je hoort verschil, fijn voor je. Maar als jij in een dubbel-blinde test een normale kabel van een $6000 kunt onderscheiden dan kun je zo aan een baan komen bij de beste studio's ter wereld.Mr.C4 schreef op 14 mei 2004 @ 01:13:
[...]
Heb je zelf wel naar verschillende speakerkabeltjes van standaard kabeltjes tot dure merk kabeltjes geluisterd?
"Ga dan eens luisteren" is geen argument. Dan zit je alsnog met een "placebo-effect". Als jij mij kunt overtuigen met een blinde test, prima! Maar het is al zo vaak gedaan en zo vaak is het weer bewezen dat het geen reet uitmaakt. Tuurlijk hoor je verschil als je ze gaat beluisteren. Maar zodra je zonder het te weten moet gokken of je met een el-cheapo of een "audiofiel" kabel te maken hebt wordt het moeilijk hoor
Edit: En nu hou ik op want het is offtopic en het is water naar de zee dragen. Ik vind het altijd zo jammer dat mensen de lessen van de wetenschap soms gewoon in de prullenbak kieperen als het opeens dichtbij komt. Alles moet zo ongeveer dubbelblind getest worden maar als het om audio gaat hoeft dat "opeens" niet meer "want er is toch dui-de-lijk verschil hoor, echt waar!" Ach laat ook maar..... zonde van mijn tijd en energie.
Nog 1 opmerking dan: De werking van homeopathie is nooit wetenschappelijk aangetoond. Het heeft dus ook geen enkel medisch nut om een homeopathisch middel te gebruiken. Waarom werkt het dan in sommige gevallen toch? Omdat mensen denken dat het werkt. Ziet iemand hier een parallel
Ga gerust door met geld uitgeven; er leven veel mensen van al die kabel onzin
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 01:34 ]
Wat mijzelf betreft: ik geloof er niet in dat het verschil zo groot is. Maar ik hoor het dan ook niet denk ik. Dus eigenlijk kan ik er niet echt een oordeel over geven. Wie meent dat hij er wat mee opschiet moet vooral de dure kabel kopen, ik hou hem/haar niet tegen.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:27:
[...]
*zucht* Daar gaat het dus niet om. Als jij luistert en je hoort verschil, fijn voor je. Maar als jij in een dubbel-blinde test een normale kabel van een $6000 kunt onderscheiden dan kun je zo aan een baan komen bij de beste studio's ter wereld.
"Ga dan eens luisteren" is geen argument. Dan zit je alsnog met een "placebo-effect". Als jij mij kunt overtuigen met een blinde test, prima! Maar het is al zo vaak gedaan en zo vaak is het weer bewezen dat het geen reet uitmaakt. Tuurlijk hoor je verschil als je ze gaat beluisteren. Maar zodra je zonder het te weten moet gokken of je met een el-cheapo of een "audiofiel" kabel te maken hebt wordt het moeilijk hoor
Edit: En nu hou ik op want het is offtopic en het is water naar de zee dragen. Ik vind het altijd zo jammer dat mensen de lessen van de wetenschap soms gewoon in de prullenbak kieperen als het opeens dichtbij komt. Alles moet zo ongeveer dubbelblind getest worden maar als het om audio gaat hoeft dat "opeens" niet meer "want er is toch dui-de-lijk verschil hoor, echt waar!" Ach laat ook maar..... zonde van mijn tijd en energie.
Nog 1 opmerking dan: De werking van homeopathie is nooit wetenschappelijk aangetoond. Het heeft dus ook geen enkel medisch nut om een homeopathisch middel te gebruiken. Waarom werkt het dan in sommige gevallen toch? Omdat mensen denken dat het werkt. Ziet iemand hier een parallel
Ga gerust door met geld uitgeven; er leven veel mensen van al die "hifi" onzin
De hele discussie is ook eigenlijk zinloos. óf je hoort het verschil en erkent het dus ook, óf je hoort het verschil gewoon niet. Waarom hier een ruzie om maken? Het is hetzelfde als een discussie over de vraag welke whisky het lekkerste is. De één vind de ene gewoon lekkerder, de ander de andere. Een discussie is gewoon zinloos. Wat de ander er van vind heeft geen invloed op welke whisky ik de lekkerste vind. En met kabels is het hetzelfde. Of je vind de duurdere kabels daadwerkelijk beter klinken, of niet.
Catch a smile out there!
Verwijderd
Dat vind een goed en vreedzaam besluit van deze discussieHaemorrhage schreef op 14 mei 2004 @ 01:41:
[...]
Wat mijzelf betreft: ik geloof er niet in dat het verschil zo groot is. Maar ik hoor het dan ook niet denk ik. Dus eigenlijk kan ik er niet echt een oordeel over geven. Wie meent dat hij er wat mee opschiet moet vooral de dure kabel kopen, ik hou hem/haar niet tegen.
De hele discussie is ook eigenlijk zinloos. óf je hoort het verschil en erkent het dus ook, óf je hoort het verschil gewoon niet. Waarom hier een ruzie om maken? Het is hetzelfde als een discussie over de vraag welke whisky het lekkerste is. De één vind de ene gewoon lekkerder, de ander de andere. Een discussie is gewoon zinloos. Wat de ander er van vind heeft geen invloed op welke whisky ik de lekkerste vind. En met kabels is het hetzelfde. Of je vind de duurdere kabels daadwerkelijk beter klinken, of niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 01:45 ]
Oh, als de kabels fysiek van elkaar verschillen (in samenstelling) dan zal er ongetwijfeld een verschil zijn. Of je dit hoort is een tweede.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:44:
[...]
Dat vind een goed en vreedzaam besluit van deze discussieOp het feit na dat het verschil er dus in feite niet is
(wat bij een whisky dus wel aantoonbaar is middels chemische proeven en dergelijke).
offtopic:
Oh oh, nu begin ik zelf weer
Oh oh, nu begin ik zelf weer

Catch a smile out there!
Ik zie niet in waarom niet. Elke goed onderbouwde mening is er één en als jij wat zinnigs te melden hebt over Sony receivers dan moet je dat vooral niet laten.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 00:18:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over het merk Sony!!! zal ik het maar niet hebben of toch maar wel ????![]()
![]()
![]()
Ach laat ik het maar in het midden houden ieder z'n meug zal ik maar zeggen .
Toch lees ik in diverse onafhankelijke reviews dat bijvoorbeeld de sony STR-DB790QS erg goed mee kan komen met de Marantz 4400 en 5400.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 00:18:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over het merk Sony!!! zal ik het maar niet hebben of toch maar wel ????![]()
![]()
![]()
Ach laat ik het maar in het midden houden ieder z'n meug zal ik maar zeggen .
In de What Hifi van een paar maanden geleden staat een review waarbij ze de Sony zelfs beter vinden als de marantz (meer Power reserve, sprankelender geluid).
Ik moet er wel bij zeggen dat zie bij dit review ook naar de prijs hebben gekeken en ik niet uit me hoofd weet in hoeverre de prijzen tussen Sony en Marantz verschillen.
http://www.internetcowboy...eview_sony_str_db_790.jpg
http://www.internetcowboy...sony_str_db_790_specs.jpg
en
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3695
Het zal allemaal wel voor het grootste deel persoonlijke voorkeur zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door MnM op 14-05-2004 09:37 ]
Verwijderd
offtopic:
wat ik me nou afvraag bij een subwoofer zie ik soms alleen een L & R ingang (cinch) en je hebt op je AMP alleen maar 1 uitgang voor sub kan je die dan gewoon op de L aansluiten ? of zijn deze ingangen heel anders dan een los inganggetje voor Sub
ik dacht ik ga geen topic hiervoor openen maar zie wel eens subs hiermee
wat ik me nou afvraag bij een subwoofer zie ik soms alleen een L & R ingang (cinch) en je hebt op je AMP alleen maar 1 uitgang voor sub kan je die dan gewoon op de L aansluiten ? of zijn deze ingangen heel anders dan een los inganggetje voor Sub
Je kan hem gewoon links aansluiten. Je hebt ook speciale subwoofer kabels die een splitter gebruioken om op R+L aan te sluiten. Zie mijn kabel:Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:44:
offtopic:

Volgens sommigen heb je nu bij laag volume een voller geluid.
Zelfs bij Quad hebben ze nooit omgewisseld, maar heel de tijd met die verlengkabels zitten spelen. Wat een kutartikel is het dan, als ze zeggen "Noone heard the difference". Nee tuurlijk niet, als je niet kan vergelijken.
Dat alles hetzelfde klinkt is bullocks, als er geen verschil is in kabel, is er ook geen verschil in versterkers. Al die laagjes in een IC, maakt niks uit joh. Hoor je niet ! Geleiden of niet geleiden. Was alles maar zo simpel.
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:27:
[...]
*zucht* Daar gaat het dus niet om. Als jij luistert en je hoort verschil, fijn voor je. Maar als jij in een dubbel-blinde test een normale kabel van een $6000 kunt onderscheiden dan kun je zo aan een baan komen bij de beste studio's ter wereld.
Ga gerust door met geld uitgeven; er leven veel mensen van al die kabel onzin
Je quote dit bericht van een paar paginas terug en daar staat ook de vraag van de modjes bij om hierover op te houden. Ik zal dus hier nog op reageren en dan houden we er mee op want we worden het hoe dan ook niet eens hierover.Er is geen verschil in geluidskwaliteit tussen een fatsoenlijke kabel en een kabel van 150 euro per meter! (behalve de prijs dan)
Dit is niet mijn mening, dit is een feit.
Het verschil tussen speakerkabel vind ik moeilijk om te horen. Het verschil op mijn set tussen mijn interlinks niet. Dit heb ik al blind getest. Beide kabels zijn tegelijk aangesloten en op de receiver kan ik switchen hiertussen. Ik heb dus een ander laten switchen en elke keer de goede interlink gekozen.
We hebben het hier over twee gelijkwaardige monster intelinks van 50 euro, de een optisch de ander digitaalcoax.
Grappig dat toevallig (?) quad werd gequote, quad is het enige (?) bedrijf terwereld dat nu nog steeds beweert dat er geen verschil in kabels is. Vriend van mij heeft net een set van 6000 euro van hun gekocht (99cdp/99fm/99pre/909 eind) en zij raden de quadlink aan ipv 'betere/duurdere' interlinks. Terwijl er een erg duidelijk verschil is tussen hun kabel en een aantal siltech kabels die ik daarop ook heb geluisterd.
Ik weet niet exact waardoor dit verschil er is maar iedereen kan het horen. Ik kan me voorstellen dat een tweaker denkt een 1 is een 1 en een 0 een 0 dus geen verschil. Maar dit is te kort door de bocht. (ja ik heb Hogere electronica en Technische Informatica gestudeerd) Aansluitingen, materialen en structuren zijn anders tussen kabels en hier zit (denk ik) het verschil in. Tevens is er het verschil van omzetting bij optische en coax.
Een blinde test is niet eens nodig omdat er volgens jou geen verschil inzit. Ik zeg dat jij het verschil hoort op mijn set met mijn speakers tussen mijn 'gelijkwaardige' kabels.
Ik vind het harstikke prima dat jij er niet in gelooft dat is alleen maar handig dat scheelt veel geld. Veel leden van het www.htforum.nl , www.hifi.nl etc zullen het niet eens met je zijn. Uiteraard ben je vrij om daar een discussie te starten hierover. Laten we het hier op GOT al helemaal dan niet over het nut van inspelen hebben. Misschien past het daar beter in een apart topic dan in dit pats topic
Hopelijk kunnen we nu stoppen hiermee, je mag me altijd mailen. Wanneer je een topic opent op een der forums wil je dan nog wel de link hier posten.
No hard feelings, ik respecteer jouw mening, respecteer ook de mijne en die van de modjes dus graag geen replies hierop.
Ik wilde alleen de discussie stoppen omdat we het niet eens gaan worden.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 12:52:
Je kunt natuurlijk niet zeggen dat het fout is in een bepaalde discussie te reageren en vervolgens zelf weer met een paar argumenten gaan strooien. Zo werkt dat niet.
Wat ik wel wil zeggen is dat de kabeldiscussie eens per half jaar weer opduikt, elke keer met nieuwe deelnemers, maar er per saldo nooit iemand beter van wordt. Dit is dus echt iets wat je lekker voor jezelf moet beslissen, en vervolgens andermans mening/ keuze daarover moet respecteren.
Respect, dat is iets wat ik altijd mis in dit soort discussies, ook weer bij deze. Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zeggen.
Ik probeerde ook mijn respect aan hem te geven door te zeggen dat het prima is dat hij het niet hoort. Je kan niet zeggen alleen dat het een feit is dat er geen verschil is. Je zal dit verschil in geluid dus ook kunnen meten met de juiste apparatuur.
[ Voor 15% gewijzigd door tatata op 14-05-2004 14:28 ]
Je kunt natuurlijk niet zeggen dat het fout is in een bepaalde discussie te reageren en vervolgens zelf weer met een paar argumenten gaan strooien. Zo werkt dat niet. 
Wat ik wel wil zeggen is dat de kabeldiscussie eens per half jaar weer opduikt, elke keer met nieuwe deelnemers, maar er per saldo nooit iemand beter van wordt. Dit is dus echt iets wat je lekker voor jezelf moet beslissen, en vervolgens andermans mening/ keuze daarover moet respecteren.
Respect, dat is iets wat ik altijd mis in dit soort discussies, ook weer bij deze. Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zeggen.
respect at Play
Ik ga er niet over discussieren met jullie aangezien ik nog nooit duurdere kabels heb gehoord dan dikke rood/zwart kabels. Ik heb trouwens ook nog geen speakers waarbij zo'n test zin zou hebben.
Wat ik wel moet vragen:
WAT horen jullie voor verschil tussen kabels? Komt er opeens beter geluid uit de speakers? Of is het niet beter maar gewoon anders?
Want wat is er dan beter? Hoorde je met goedkope kabels ruis? Of kwam het geluid te laat aan? Want als het zo'n duidelijk verschil geeft is het wel heel belabberd gesteld met mijn speakersnoeren van een 75 cent per meter, daar kreeg ik ooit een hele rol van dus ik zal het nog wel even gebruiken ook.
Ookal heb je dure speakers, hebben ze IN de boxen dan ook snoeren van 300 euro per meter gebruikt?? Ik zal mijn eigen vraag niet gaan beantwoorden maar ik twijfel eraan. In welke prijsklasse snoeren zou ik dan moeten zoeken als ik een setje b&w speakers uit de 600 range koop? Dan krijg ik waarschijnlijk commentaar dat jullie het over nog veel duurdere speakers hebben. Maar misschien weten jullie het.
Zou een hele teleurstelling zijn als ik bijvoorbeeld snoer van 30 euro per meter heb en ik schroef dan een box open om vervolgens te zien dat ze een nog goedkopere snoersoort gebruiken.
Wat ik wel moet vragen:
WAT horen jullie voor verschil tussen kabels? Komt er opeens beter geluid uit de speakers? Of is het niet beter maar gewoon anders?
Want wat is er dan beter? Hoorde je met goedkope kabels ruis? Of kwam het geluid te laat aan? Want als het zo'n duidelijk verschil geeft is het wel heel belabberd gesteld met mijn speakersnoeren van een 75 cent per meter, daar kreeg ik ooit een hele rol van dus ik zal het nog wel even gebruiken ook.
Ookal heb je dure speakers, hebben ze IN de boxen dan ook snoeren van 300 euro per meter gebruikt?? Ik zal mijn eigen vraag niet gaan beantwoorden maar ik twijfel eraan. In welke prijsklasse snoeren zou ik dan moeten zoeken als ik een setje b&w speakers uit de 600 range koop? Dan krijg ik waarschijnlijk commentaar dat jullie het over nog veel duurdere speakers hebben. Maar misschien weten jullie het.
Zou een hele teleurstelling zijn als ik bijvoorbeeld snoer van 30 euro per meter heb en ik schroef dan een box open om vervolgens te zien dat ze een nog goedkopere snoersoort gebruiken.
Je hoort dus een openner geluid. Het klinkt wel of niet ruimtelijker, er lijkt meer mid hoog in te zitten. je hoort net een instrumentje meer of minder. Dit ligt dus niet alleen aan de kabel maar aan de hele kring. De interlink icm de speakercable kan het alleen net wel of niet benadrukken. Dat moet je zelf gaan horen.Pixal schreef op 14 mei 2004 @ 13:19:
Ik ga er niet over discussieren met jullie aangezien ik nog nooit duurdere kabels heb gehoord dan dikke rood/zwart kabels. Ik heb trouwens ook nog geen speakers waarbij zo'n test zin zou hebben.
Wat ik wel moet vragen:
Wanneer je kabel zo slecht is dat je ruis hoort is er iets goed mis of stoort er iets.
Ik zat voor je te zoeken naar de soort/kwaliteit kabel die in de speaker zit, er was ooit eens een topic over op HT maar die vind ik zo 123 niet. Ga er maar vanuit dat die goed is en een korte afstand. Langere afstand is dikkere kabel gewenst. Sommigen gebruiken een pure zilvere kabel, andere een mix met goud.
beetje late reply... maar goed.
@boekster: ik ga voor cherry. Dit omdat de rest van mijn interieur ook in deze houtskleur is. Red cherry is chique, maar vind ik niet mooi in mijn huis. Zwart is te zwart. Dan heb je zo'n donker gevaarte staan. Op foto's lijkt cherry niet zo mooi bij een 802, maar in het echt is dat best mooi.
@melvin: inderdaad, ik ga lekker weer terug naar stereo. De C2 en A51 worden verkocht en er komt een stereo amp (parasound HCA3500), stereo pre-amp (nog niet bekend welke) en ook een goede cd speler voor in de plaats. De decoding van dts/dd wordt dan overgelaten aan de dvd speler (omdat ie dan analoog wordt aangesloten).
Met name het feit dat ik 90% cd's luister doet mij dit doen besluiten
Surround is in de toekomst altijd wel een mogelijkheid, maar voorlopig niet meer. Mijn opstelling wordt ook anders, want de TV gaat weg tussen de speakers, maar wordt naast de beide speakers gezet. De apparatuur gaat dan tussen de speakers staan. Op termijn wordt de TV toch vervangen tussen een plat model wat aan de muur kan, dus dat kan er dan weer tussen.
Van een rackhoogte en level van m'n spider rack maak ik een aparte amp stand, waar de eindversterker los in komt te staan (is een kwestie van spikes en bovenkapjes erbij koppen voor 30 euro
). De HCA3500 staat bekend als de barbeque en wordt behoorlijk warm, dus beter geen apparatuur erboven.
Nu is het dus nog zoeken naar een goede 2e hands cd speler van net boven de 1000 euro. Weet nog niet welke. Misschien CEC of anders meridian. CEC is wat zweveriger en muziekaler. Meridian spelers zijn wat strakker en preciezer. Ik zie nog wel
@boekster: ik ga voor cherry. Dit omdat de rest van mijn interieur ook in deze houtskleur is. Red cherry is chique, maar vind ik niet mooi in mijn huis. Zwart is te zwart. Dan heb je zo'n donker gevaarte staan. Op foto's lijkt cherry niet zo mooi bij een 802, maar in het echt is dat best mooi.
@melvin: inderdaad, ik ga lekker weer terug naar stereo. De C2 en A51 worden verkocht en er komt een stereo amp (parasound HCA3500), stereo pre-amp (nog niet bekend welke) en ook een goede cd speler voor in de plaats. De decoding van dts/dd wordt dan overgelaten aan de dvd speler (omdat ie dan analoog wordt aangesloten).
Met name het feit dat ik 90% cd's luister doet mij dit doen besluiten
Surround is in de toekomst altijd wel een mogelijkheid, maar voorlopig niet meer. Mijn opstelling wordt ook anders, want de TV gaat weg tussen de speakers, maar wordt naast de beide speakers gezet. De apparatuur gaat dan tussen de speakers staan. Op termijn wordt de TV toch vervangen tussen een plat model wat aan de muur kan, dus dat kan er dan weer tussen.
Van een rackhoogte en level van m'n spider rack maak ik een aparte amp stand, waar de eindversterker los in komt te staan (is een kwestie van spikes en bovenkapjes erbij koppen voor 30 euro
Nu is het dus nog zoeken naar een goede 2e hands cd speler van net boven de 1000 euro. Weet nog niet welke. Misschien CEC of anders meridian. CEC is wat zweveriger en muziekaler. Meridian spelers zijn wat strakker en preciezer. Ik zie nog wel
Hij heeft parasound JC1 monoblokken en die zijn 400 watt per stuk.Abaddon1 schreef op 11 mei 2004 @ 00:12:
Ik ben bij iemand wezen luisteren in Belgie die had alleen maar parasound met een set B&W Nautilus en als die parasound monoblokken op standby stonden waren ze warmer als dat ze gebruikt werden hehe. Weet niet voor hoeveel geld die gast had staan maar elke speaker had een parasound monoblock behalve de center en rears, die hadden een parasound 5.1 versterker. 250watt standby zei die kerel voor die monoblokken. En die waren echt warm -> hij meost de airco op een gegeven moment aanzetten. Was trouwens Thommy van het welbekende Thommy cinemadoek
De Parasound HCA3500 die hij daarvoor had was 2x 350watt, maar het zijn twee monoblokken in 1 behuizing. Er zitten zelfs twee IEC stroomkabel ingangen en je schakelt beide kanalen apart aan/uit.
Ik heb m'n B&W 600 serie 3 speakers gewoon aan 2,5mm² koperdraad hangen en dat gaat uit de kunstPixal schreef op 14 mei 2004 @ 13:19:
In welke prijsklasse snoeren zou ik dan moeten zoeken als ik een setje b&w speakers uit de 600 range koop?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
zoals hierboven al aangegeven was.. vaak wat "rustiger" geluid. Eerst hoorde ik geneens of het rustiger geluid had.. todat ik versterkers ging switchen.. maar dat is allemaal puur ervaring gewoon...Pixal schreef op 14 mei 2004 @ 13:19:
Wat ik wel moet vragen:
Ik merkte dat toen ik een normale kabel had, heel ok klonk, maar niet "spetterend".. meer terughoudend..en oppervlakkig (net alsof je ergens in een hoekje gaat staan). Toen ging ik over op een vdHUL kabel.. was een verbetering .. ik hoorde wat meer bas..en wat meer hoog... eigenlijk viel het midden gewoon meer weg.. want een kabel kan neits toevoegen
Abbadon: verbaast met niets dat je geen verschil hoort met kabels op 600 series speakers. Die bonken alleen maar en zijn verder weinig subtiel.
waren dat niet jou eerste speakers Scarp?Scarp schreef op 14 mei 2004 @ 20:14:
Abbadon: verbaast met niets dat je geen verschil hoort met kabels op 600 series speakers. Die bonken alleen maar en zijn verder weinig subtiel.
Verwijderd
Philips Breedbeeld 28PW8718 (100 Hz)
JVC Home Cinema THA75R (Dolby Digital 5.1 EX, DTS-ES 6.1
En mijn pc Medion 8083 heb ik doormiddel van een optische kabel aangesloten op de set. Werk perfect!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 21:20 ]
jij houdt wel van breed he?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik vind jouw reactie minder subtiel dan het geluid van deze speakersScarp schreef op 14 mei 2004 @ 20:14:
Ik hou van het geluid wat ze maken, mn oma heeft ze en ik vind t prachtig. Daarentegen zou ik jouw speakers maar wat in de weg vinden staan
Never forget: The more you spend on speakers, the bigger your penis is!
[ Voor 16% gewijzigd door Pixal op 14-05-2004 21:12 ]
Verwijderd

Ontopic: Wie heeft nog meer dit Home Cinema Setje (THA-75R)?
ff resize staat wat mooier 
[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]
Het forum kan hem aanpassen als je de maat maar opgeeft.
Staat wel wat netter iig
[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]
Staat wel wat netter iig

Verwijderd
DoneTijmen schreef op 14 mei 2004 @ 21:16:
ff resize staat wat mooier
[[url= url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding ]afbeelding[/url]]
Staat wel wat netter iig
Ojah, ik ben trouwens gister bij boekster geweest, geluisterd naar zijn set (zie pagina 1-2 van dit topic voor pics).
Nu moet ik wel zeggen dat ik verder nooit setups rond die prijsklasse heb gehoort, wel bij correct diverse audio geluisterd, maar dat was meestal gewoon ff spelen, en dan vaak nog met een fm tuner als geluidsbron. Ik zal dua maar niet oordelen hoe goed(of slecht
) de set presteerd voor zijn geld. Maar dat ie presteert is een feit!
Paar nummers gehoord die me ouders bijvoorbeeld wel eens luisteren, op hun akai-jamo set. en dan kan je dus wel heel erg goed het verschil opmaken. Zo verassend als dat ze zijn, dieper zowel qua afmetingen als geluid als je verwacht van de speakers. Verder kan ik niet echt oordelen qua kleine details omdat ik eigenlijk alleen me eigen setje (marants sr4300+ infinity reference 41 mk2) als vergelijking heb. Als ik het daarmee vergelijk. dan zit er gewoon zoveel meer belevenis in, ik vind de infinity's +marantz al best tot leven komen door de heldere hoog weergave en de bass door de vrij grote woofer. Maar de signatures doen gewoon zoveel meer. Samen met de uitstraling (ik vind de kleur wel mooi
) vind ik t echt een prachtset
Nu moet ik wel zeggen dat ik verder nooit setups rond die prijsklasse heb gehoort, wel bij correct diverse audio geluisterd, maar dat was meestal gewoon ff spelen, en dan vaak nog met een fm tuner als geluidsbron. Ik zal dua maar niet oordelen hoe goed(of slecht
Paar nummers gehoord die me ouders bijvoorbeeld wel eens luisteren, op hun akai-jamo set. en dan kan je dus wel heel erg goed het verschil opmaken. Zo verassend als dat ze zijn, dieper zowel qua afmetingen als geluid als je verwacht van de speakers. Verder kan ik niet echt oordelen qua kleine details omdat ik eigenlijk alleen me eigen setje (marants sr4300+ infinity reference 41 mk2) als vergelijking heb. Als ik het daarmee vergelijk. dan zit er gewoon zoveel meer belevenis in, ik vind de infinity's +marantz al best tot leven komen door de heldere hoog weergave en de bass door de vrij grote woofer. Maar de signatures doen gewoon zoveel meer. Samen met de uitstraling (ik vind de kleur wel mooi
Misschien dat jouw gehoor teveel afgestompt is geraakt?Scarp schreef op 14 mei 2004 @ 20:14:

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik denk dat ik Scarp z'n opmerking wel begrijp, maar het had misschien ietsje subtieler gekunnen 
Het is zo dat een mens aan alles gewend geraakt, toen ik voor het eerst de 600 series hoorde vond ik het ook super.
Dan kwam de 700 reeks, en toen ik die een paar keer gehoord had vond ik de 600 reeks maar niks meer.
Dan weer hetzelfde verhaal met de Nautilus 804, vond ik ook weer beter.
Onlangs een 802 eens deftig kunnen beluisteren, dan is de 804 ook weer niks...
Zet naast een 802 een van de duurdere Avalons of Wilsons, krijg je vermoedelijk nog eens hetzelfde scenario.
't is altijd maar baas boven baas, wat niet wegneemt dat de 600 reeks goeie speakers zijn natuurlijk.
Het is zo dat een mens aan alles gewend geraakt, toen ik voor het eerst de 600 series hoorde vond ik het ook super.
Dan kwam de 700 reeks, en toen ik die een paar keer gehoord had vond ik de 600 reeks maar niks meer.
Dan weer hetzelfde verhaal met de Nautilus 804, vond ik ook weer beter.
Onlangs een 802 eens deftig kunnen beluisteren, dan is de 804 ook weer niks...
Zet naast een 802 een van de duurdere Avalons of Wilsons, krijg je vermoedelijk nog eens hetzelfde scenario.
't is altijd maar baas boven baas, wat niet wegneemt dat de 600 reeks goeie speakers zijn natuurlijk.
Verwijderd
Mijn nieuw prototype homepage: www.webpointer.nl/~hometheater/
Het is de bedoeling dat er een winISD bestanden database komt. Die werkt nu nog niet goed maar dat komt later.
Over de instapreceivers van denon en marantz : http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3637
Tja als je eenmaal het upgrade virus te pakken hebt is er weinig meer aan te doen. Je koopt een stel speakers en op een gegeven moment ben je er op uitgeluisterd. Je verkoopt de speakers en koopt een nieuwe set (of andersom maar liever niet) Het proces is verslavend; toeleven naar nieuwe spullen. Er kleeft wel een nadeel aan want alles wat je achter je laat ben je op uitgekauwd en wordt vaak bestempelt als inferieur. Hij hoger je op de upgrade ladder zit hoe slechter je goedkopere producten vind. Het is dus puur subjectief en relatief. Omdat de meeste mensen wel wat gewend zijn kunnen we bestempelen dat een aiwa set echt inferieur is. Maar om nou net als Scarp te zeggen dat de 600 serie van B&W slecht is? Er zijn veel mensen die het als aanschaf van hun leven zien en die worden natuurlijk op hun tenen getrapt. Als je het zo als Scarp uitdrukt dan is het meer een bulldozer die erover heen rijd maar goed. Klein beetje respect loos imho...
Het is de bedoeling dat er een winISD bestanden database komt. Die werkt nu nog niet goed maar dat komt later.
Over de instapreceivers van denon en marantz : http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3637
Tja als je eenmaal het upgrade virus te pakken hebt is er weinig meer aan te doen. Je koopt een stel speakers en op een gegeven moment ben je er op uitgeluisterd. Je verkoopt de speakers en koopt een nieuwe set (of andersom maar liever niet) Het proces is verslavend; toeleven naar nieuwe spullen. Er kleeft wel een nadeel aan want alles wat je achter je laat ben je op uitgekauwd en wordt vaak bestempelt als inferieur. Hij hoger je op de upgrade ladder zit hoe slechter je goedkopere producten vind. Het is dus puur subjectief en relatief. Omdat de meeste mensen wel wat gewend zijn kunnen we bestempelen dat een aiwa set echt inferieur is. Maar om nou net als Scarp te zeggen dat de 600 serie van B&W slecht is? Er zijn veel mensen die het als aanschaf van hun leven zien en die worden natuurlijk op hun tenen getrapt. Als je het zo als Scarp uitdrukt dan is het meer een bulldozer die erover heen rijd maar goed. Klein beetje respect loos imho...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 00:38 ]
Wat wil je hier nou mee bereiken? Als "ervaren" forum (algemeen) bezoeker moet jij heel goed weten dat ongefundeerd gerant op het bezit van iemand anders behoorlijk in het verkeerde keelgat kan schieten. Druk je wat subtieler uit want hier zit echt niemand op te wachten.Scarp schreef op 14 mei 2004 @ 20:14:
Ik zit er nog steeds een beetje mee, ben er al tijden voor aan t sparen.. en opeens wist ik het.Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 02:07:
[...]
Wat wil je hier nou mee bereiken? Als "ervaren" forum (algemeen) bezoeker moet jij heel goed weten dat ongefundeerd gerant op het bezit van iemand anders behoorlijk in het verkeerde keelgat kan schieten. Druk je wat subtieler uit want hier zit echt niemand op te wachten.
Scarp heeft zelf de verkeerde kabels gebruikt en denkt dat ze alleen maar bonken, maar wat iemand anders zei.. als je betere kabels gebruikt gaat het mid en hoog er op vooruit.

ohja, en om na 2 pagina's maar weer ontopic te gaan:
zodra ik mijn receiver heb zal ik er pics van posten, drie jaar erna hoop ik ook alle 5 de speakers erbij te hebben
[ Voor 23% gewijzigd door Pixal op 15-05-2004 04:40 ]
Okay, misschien iets nuanceren: 604's klinken in het begin erg mooi en vol, maar als je langere tijd gaat luisteren dan kom je erachter dat ze goed zijn in de kunst van het toevoegen. Ze voegen bas toe op plaatsen waar het er niet hoort te zijn. Ze zijn niet slecht, zeker niet ... ik heb ook een hele 7.1 set gehad van 600 series, maar als je naar andere speakers gaat luisteren dan hoor je dat anderen toch een stuk beter zijn.
De 600's hebben gewoon nog het bonkerige erin, oftewel prima met house, dance, hiphop, etc, maar wil je mooie strakke bas, dan zijn ze een stuk minder.
Wat dat betreft vind ik de 603's de mooiste van de hele 600 series. Niet overdreven zwaar en toch wel wat subtiel. 602's hebben ook weer het overdreven toegevoegde bas deel en 601's zijn daarentegen weer iets netter, maar missen goede strakke bas (wat boekenplank speakers best kunnen produceren!)
Qua kabels hoorde ik niet super veel verschil op 604's. Heb daar altijd 4 mm^2 koper gebruikt en dat werkte bij deze speakers prima. Tuurlijk kan je experimenteren met kabels, maar het effect op sommige speakers is gewoon minimaal.
Over respect gesproken ... ik ben hier ooit nog keihard door mensen uitgelachen omdat ik verschil hoorde in de richting van interlinks, dus ik verwacht hier eigenlijk niets. Zoals ik hier alweer zag met een kabel discussie is het ver te zoeken met respect voor anderen. Waarom ik eigenlijk hier nog af en toe post vraag ik me af. Maar goed ...
@pixal: subwoofers zijn heel anders en goede zelfbouw subwoofers kunnen prima klinken. Dus jou opmerking dat ik dat ook wel weer bonkerig vind klinken getuigd ook weer van weinig respect.
De 600's hebben gewoon nog het bonkerige erin, oftewel prima met house, dance, hiphop, etc, maar wil je mooie strakke bas, dan zijn ze een stuk minder.
Wat dat betreft vind ik de 603's de mooiste van de hele 600 series. Niet overdreven zwaar en toch wel wat subtiel. 602's hebben ook weer het overdreven toegevoegde bas deel en 601's zijn daarentegen weer iets netter, maar missen goede strakke bas (wat boekenplank speakers best kunnen produceren!)
Qua kabels hoorde ik niet super veel verschil op 604's. Heb daar altijd 4 mm^2 koper gebruikt en dat werkte bij deze speakers prima. Tuurlijk kan je experimenteren met kabels, maar het effect op sommige speakers is gewoon minimaal.
Over respect gesproken ... ik ben hier ooit nog keihard door mensen uitgelachen omdat ik verschil hoorde in de richting van interlinks, dus ik verwacht hier eigenlijk niets. Zoals ik hier alweer zag met een kabel discussie is het ver te zoeken met respect voor anderen. Waarom ik eigenlijk hier nog af en toe post vraag ik me af. Maar goed ...
@pixal: subwoofers zijn heel anders en goede zelfbouw subwoofers kunnen prima klinken. Dus jou opmerking dat ik dat ook wel weer bonkerig vind klinken getuigd ook weer van weinig respect.
[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 15-05-2004 08:53 ]
Verwijderd
Wou ff nog reageren op de uitspraken over de B&W 600 serie
Heb nu menig speakers gehoord van de 600 serie bij dealers en bij mensen thuis
en op verschillende versterkers en speaker snoeren .
En ik vind de 600 serie ook boemerig zoals Scarp het ook omschrijft ik heb zelf B&W DM 305's thuis staan die zijn een stuk minder in het boemerige gedeelte dan de 600 serie .
De techniek die in de 600 serie zit is meschien veeeeel beter dan wat er in de DM 305 serie zit maar qua geluidsvorming en emotie komt de 305 beter uit de verf dan de 600 serie.
Maar goed ieder heeft zijn eigen oordeel wat hij of zij mooi vindt gelukkig maar anders had iedereen het zelfde huis zelfde auto enzzzzzzz
Heb nu menig speakers gehoord van de 600 serie bij dealers en bij mensen thuis
en op verschillende versterkers en speaker snoeren .
En ik vind de 600 serie ook boemerig zoals Scarp het ook omschrijft ik heb zelf B&W DM 305's thuis staan die zijn een stuk minder in het boemerige gedeelte dan de 600 serie .
De techniek die in de 600 serie zit is meschien veeeeel beter dan wat er in de DM 305 serie zit maar qua geluidsvorming en emotie komt de 305 beter uit de verf dan de 600 serie.
Maar goed ieder heeft zijn eigen oordeel wat hij of zij mooi vindt gelukkig maar anders had iedereen het zelfde huis zelfde auto enzzzzzzz
bij een goeie plaatsing heb ik de 603 meende ik gehoord.. ik vond em niet boemerig... ik heb bij andere dat wel weer terug gehoord.... het is echt hoe je het plaatst.
Om dit topic weer even te gebruiken waarvoor het bedoeld is
, een aantal pics van mijn meest recente upgrade, de speakers... mijn vader was 30 jaar getrouwd, dus die moest een kado hebben, dus die heb ik mijn speakers kado gedaan, en heb zelf de mythos 500 gehaald (goeie smoes opzich voor nieuwe speakers
)....
Zonder stofkap...

De afwerking, die heel erg hoog ligt, wordt zelfs geprezen in de engelse audiobladen (dat zegt wel iets lijkt mij)

Met stofkap...

Poging tot totaaloverzicht maar mijn lens is niet genoeg groothoek

De achterkant van de harman/kardon

De achterkant van een mythos... met biwiring, wat wel duidelijk verschil maakt t.o.v. single wiring

Zonder stofkap...
De afwerking, die heel erg hoog ligt, wordt zelfs geprezen in de engelse audiobladen (dat zegt wel iets lijkt mij)
Met stofkap...
Poging tot totaaloverzicht maar mijn lens is niet genoeg groothoek
De achterkant van een mythos... met biwiring, wat wel duidelijk verschil maakt t.o.v. single wiring
[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 15-05-2004 13:40 ]
Verwijderd
Melcon, ik weet niet hoe groot die plaatjes zijn, maar hij laad ze nauwelijks bij mij. En ik heb een 1 mbit verbinding! Denk aan de arme modemmers. 
Na een tijdje krijg ik zelfs kruisjes.
Na een tijdje krijg ik zelfs kruisjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 13:14 ]
Ehm, foutje
Komen zo uit de powerschiet... heb ze nu maar ff geresized... (ben zelf een isdn'er overigens
)
Nou ik ook maar eens mijn HT posten.
overzicht

mijn versterkertje (Harman-kardon AVR 2550)

en close-up:
front speaker van Mission:

Subwoofer van JBL (in lichtelijk artistieke manier
)

Tv: is een Grundig 100Hz tv met bijpassend meubel waarin de HK (net niet pasend) in zit.

en is powered by een HTPC met Matrox G400 draaiend op MyHTPC:

rear speaker
plastic ding van sony:
valt me op dat er weinig mensen hier zijn met Harman/Kardon (hardboard en karton, haha
). Terwijl ik meen dat het ook wel goed spul is. Mijne heb ik wel in de aanbieding gekocht.
MAg ik hier ook vragen stellen erover of is het alleen pics posten. Ik vroeg me nl. af of de kwaliteit van het draad naar alleen de subwoofer veel uitmaakt (voor de front speaker weet ik wel, maar subwoofer is eigenlijk alleen bas). ik hoop niet dat iemand zich op z'n *** getrapt voelt door die vraag van mij
overzicht

mijn versterkertje (Harman-kardon AVR 2550)

en close-up:

front speaker van Mission:

Subwoofer van JBL (in lichtelijk artistieke manier

Tv: is een Grundig 100Hz tv met bijpassend meubel waarin de HK (net niet pasend) in zit.

en is powered by een HTPC met Matrox G400 draaiend op MyHTPC:

rear speaker

valt me op dat er weinig mensen hier zijn met Harman/Kardon (hardboard en karton, haha
MAg ik hier ook vragen stellen erover of is het alleen pics posten. Ik vroeg me nl. af of de kwaliteit van het draad naar alleen de subwoofer veel uitmaakt (voor de front speaker weet ik wel, maar subwoofer is eigenlijk alleen bas). ik hoop niet dat iemand zich op z'n *** getrapt voelt door die vraag van mij
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Idd weinig mensen met harman/kardon... maar, bij jouw harman/kardon kun je de kermis show (al die lampjes
) nog niet uitzetten toch?
Dat vond ik wel een nadeel aan harman/kardon, maar dat is dus bij de nieuwe lijn verbeterd, je kunt de lichtshow nu met het knopje dimmer op de AB dimmen of helemaal uitzetten
Dat vond ik wel een nadeel aan harman/kardon, maar dat is dus bij de nieuwe lijn verbeterd, je kunt de lichtshow nu met het knopje dimmer op de AB dimmen of helemaal uitzetten
ik heb er ook wel ff over twijfelen of het niet teveel zou storen met al die vrolijke kleuren. Maar het valt gelukkig niet zo heel erg op. Had ook liever het nieuwe model gehad (die jij dus hebt
), maar werd me een beetje te gek qua geld.
Ik kan alleen het display zelf dimmen of uitzetten.
Ik kan alleen het display zelf dimmen of uitzetten.
Verwijderd
wat heb jij een vage bureaustoelmelcon schreef op 15 mei 2004 @ 13:03:
[afbeelding]
Poging tot totaaloverzicht maar mijn lens is niet genoeg groothoek![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, de surround uitvoering van de nieuwe lijn is erg prijzig... vond mijn stereo uitvoering ook stevig aan de prijs overigens (400 euro), maar goed, ben er wel blij mee, zeker ook omdat de mythos 140W rms bij 4 ohm is.... wat ie dus kan leveren bij 4 ohm (Doet ie ook vrijwel, volume regeling gaat zelfs nog 5 db verder dan de astron die blijkbaar toch lastiger aan te sturen was, ondanks dat ze 8 ohm zijn... en de mythos heeft nog een 1db hogere opbrengts (91 vs 90), kun je je voorstellen hoe blij ik ben dat mijn kamer ver weg van de bewoonde wereld is (en alles dubbel geisoleerd is
).
Bureaustoel is overigens voor de "ergonomie", je wordt gedwongen om goed te gaan zitten, anders val je eraf
Bureaustoel is overigens voor de "ergonomie", je wordt gedwongen om goed te gaan zitten, anders val je eraf
Ik dacht, ik meld het even. In deel 7 van dit topic, heb ik op de een-na-laatste blz. mijn ht gepost. Nu heb ik gisteren de sr4200 de deur uit gedaan en de gouden/champagne sr6300 van marantz gehaald. Ben zeer tevreden, alleen nu wil ik weer andere fronts.... Zucht.
Grapjas. Je maakt zelf een van de minst genuanceerde opmerkingen die ik in lange tijd in dit topic ben tegengekomen. Je zeikt een product af dat in zijn prijsklasse heel behoorlijk presteert, en trapt daarmee mensen op hun tenen die niet zoals jij speakers van duizenden euro's per stuk kunnen betalen, en als je daar dan een reactie op krijgt is het de schuld van anderen dat er zo weinig respect voor elkaar is?Over respect gesproken ... ik ben hier ooit nog keihard door mensen uitgelachen omdat ik verschil hoorde in de richting van interlinks, dus ik verwacht hier eigenlijk niets. Zoals ik hier alweer zag met een kabel discussie is het ver te zoeken met respect voor anderen. Waarom ik eigenlijk hier nog af en toe post vraag ik me af. Maar goed ...
Goed gedrag begint bij jezelf.
Overigens ben ik ook niet gek van de 600 serie, uitgezonderd de 602. In die prijsklasse vind ik de L serie van Quad het mooist.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Mijn set:
(mijn camara kreeg een zwiepert dus die is beetje kapot, vandaar geen foto's)
Receiver:
JVC RX-554r
(foto van internet)

(vreemd genoeg ben ik die hier nergens tegen gekomen
)
Speakers:
Jamo SW90
(Passieve basskist met 2 sat. speakertjes)
Dit is aangesloten op mijn pc.

Edit: Ben nog niet helemaal klaar, want er moet nog een centre s peaker en 2 rear speakers bij komen....
(mijn camara kreeg een zwiepert dus die is beetje kapot, vandaar geen foto's)
Receiver:
JVC RX-554r
(foto van internet)

(vreemd genoeg ben ik die hier nergens tegen gekomen
Speakers:
Jamo SW90
(Passieve basskist met 2 sat. speakertjes)
Dit is aangesloten op mijn pc.
Edit: Ben nog niet helemaal klaar, want er moet nog een centre s peaker en 2 rear speakers bij komen....
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 20:21 ]
zie hier m'n nieuwe sub en m'n oude sub.
m'n nieuwe sub moet ik nog ff goed afregelen en plaatsen en ik moet er nog een tegel onderzetten.
voor de mensen die interesse hebben in m'n tannoy => mail me.
m'n nieuwe sub moet ik nog ff goed afregelen en plaatsen en ik moet er nog een tegel onderzetten.

Moetje natuurlijk wel je adres geven héMr.C4 schreef op 15 mei 2004 @ 20:51:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 15-05-2004 23:16 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Op HIFI.nl staat een stukje over het afregelen van HT subs...Beetje raar allemaal:
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1621
http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1621
Verwijderd
Ik heb wel het idee dat het stuk klopt. Maar ik zou zoals hij zegt gewoon veel experimenteren met et aansluiten.
Beetje raar, lezen jullie het topic niet goed? Dat stuk stond al even eerder ook genoemd.
Maar hoezo een raar stuk? Ik kan me er goed in vinden.
Ik heb nu verscheiden subs gehad, elke keer was ik er tevreden mee. Maar als de rest beter wordt werd de sub weer mijn zwakste schakel. Ik kan me dus heel goed vinden bijv. in de regel dat je sub minstens net zo duur moet zijn als een enkele frontspeaker.
Ik stond er zelf verbaast van hoeveel een betere sub nu weer uitmaakt. Ik heb momenteel de JBL TIK sub, hoger kan ik dus niet. Maar wat een enorme toevoeging tov de andere subs! Personen die zeggen dat een sub niets kan toevoegen aan een stereo beeld hebben of een verkeerde afstelling gemaakt of hun sub was niet goed genoeg.
Het jammere is alleen dat die dingen zo verrekte duur worden........ Als je nog even in guldens rekent ga je naar de 10.000 gulden toe........... Belachelijk als je het zo bekijkt! Leve de 2ehands markt!
Maar hoezo een raar stuk? Ik kan me er goed in vinden.
Ik heb nu verscheiden subs gehad, elke keer was ik er tevreden mee. Maar als de rest beter wordt werd de sub weer mijn zwakste schakel. Ik kan me dus heel goed vinden bijv. in de regel dat je sub minstens net zo duur moet zijn als een enkele frontspeaker.
Ik stond er zelf verbaast van hoeveel een betere sub nu weer uitmaakt. Ik heb momenteel de JBL TIK sub, hoger kan ik dus niet. Maar wat een enorme toevoeging tov de andere subs! Personen die zeggen dat een sub niets kan toevoegen aan een stereo beeld hebben of een verkeerde afstelling gemaakt of hun sub was niet goed genoeg.
Het jammere is alleen dat die dingen zo verrekte duur worden........ Als je nog even in guldens rekent ga je naar de 10.000 gulden toe........... Belachelijk als je het zo bekijkt! Leve de 2ehands markt!
Hij zegt dat je de crossover van je sub op max moet zetten. Terwijl hier veel gezegd wordt zet um op 80hz.
Leuk topic, ik heb het vrij simpel gehouden.
Ik heb een Onkyo Receiver 575, JBL speakers (uitverkoop bij Correct van 500 voor 150!) en een Infinity Center speaker. De vibratie wordt verzorgd door de Yamaha subwoofer
Tevens staat bovenop een Antec Overture met een Pinnacle TVPro, hoop geheugen, enz. Het beeld (2,5 x 2 tussen de lampen en van centerspeaker tot aan plafond) wordt geleverd door de beamer (panasonic).
Zie hier de pics.

Ik heb een Onkyo Receiver 575, JBL speakers (uitverkoop bij Correct van 500 voor 150!) en een Infinity Center speaker. De vibratie wordt verzorgd door de Yamaha subwoofer
Tevens staat bovenop een Antec Overture met een Pinnacle TVPro, hoop geheugen, enz. Het beeld (2,5 x 2 tussen de lampen en van centerspeaker tot aan plafond) wordt geleverd door de beamer (panasonic).
Zie hier de pics.

Verwijderd
Hoe krijg je het beeld van de beamer dan mooi recht. Met de Keystone? In andere topics staat namelijk dat daarmee de beeldkwaliteit sterk achteruit gaat. En waarom de beamer niet ondersteboven?gijoe6666 schreef op 16 mei 2004 @ 10:54:
Het beeld (2,5 x 2 tussen de lampen en van centerspeaker tot aan plafond) wordt geleverd door de beamer (panasonic).
Zie hier de pics.
Ziet er alleszins mooi uit. Behalve het plankje van de beamer
Die projector hangt ondersteboven hoor
. En als je hem zo ophangt, hoef je meestal maar een heel klein beetje keystone correctie uit te voeren om het recht te krijgen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Woeps, inderdaad. Het is voor mij ook zondagmorgenJvS schreef op 16 mei 2004 @ 12:16:
Die projector hangt ondersteboven hoor. En als je hem zo ophangt, hoef je meestal maar een heel klein beetje keystone correctie uit te voeren om het recht te krijgen.

De crossover van de SUB op max, en regel met de receiver of pre de crossover. Dat is gangbaar.Abaddon1 schreef op 16 mei 2004 @ 10:53:
Hij zegt dat je de crossover van je sub op max moet zetten. Terwijl hier veel gezegd wordt zet um op 80hz.
80hz: dat is speaker afhankelijk. Kies als crossover het punt waarop je speakers duidelijk afvallen. Dit punt ligt beduidend hoger dan het opgegeven fabriekswaarde. Als voorbeeld: als een speaker 40 hz haalt, en zeker de goedkopere speakers kan je hem wel op 80 hz zetten. Een goede dure speaker die de 40 hz haalt, kan je wellicht op 50 zetten. Alles is afhankelijk van de kwaliteit en niet in de laatste plaatst je eigen oren!
Zelf heb ik mijn crossover op 40hz staan , mijn speakers gaan tot 30hz. Echter mijn rearspeakers vallen eerder af, daarom staat de crossover op 60hz. Dat is aan de hoge kant voor de fronts, maar ik moest een compromiss maken. Dan toch maar een extra stelletje kopen voor de rears
[ Voor 55% gewijzigd door blue eyes op 16-05-2004 20:10 ]
Verwijderd
Vanmiddag een nieuwe stoel gekocht. Uiteraard gelijk een stel shakers erin gemonteerd.

Ik heb hem nog niet goed kunnen testen want m'n submodule ligt nog bij een maat. Maar gewoon even op de marantz aangesloten en ze doen het best aardig
Hij zit overigens heerlijk. Voor plaatjes van het inbouwen check m'n hp onder bass shakers.

Ik heb hem nog niet goed kunnen testen want m'n submodule ligt nog bij een maat. Maar gewoon even op de marantz aangesloten en ze doen het best aardig
Hij zit overigens heerlijk. Voor plaatjes van het inbouwen check m'n hp onder bass shakers.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 23:48 ]
Walter.PPK, is de bas bij jouw niet een beetje overkill? Je hebt namelijk een best lompe subwoofer en dan ook nog bass shakers in je stoel? Woon je in een hutje op de hei ofzo? Ouders/buren doof? Ik geloof zeker dat het allemaal hartstikke gaaf klinkt maar danm, hoeveel buren heb je al weg gejaagd?
wel lache he die schakers. Wat kost dat nou eigenlijk? En gaat het hele huis dan niet heel erg trillen (arme onderburen)Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 23:46:
Vanmiddag een nieuwe stoel gekocht. Uiteraard gelijk een stel shakers erin gemonteerd.
Hmm lijkt mij ook wel wat voor onder de bioscoopstoelen, ik ben ook benieuwd waar je het koopt en wat het kostcramwinckel schreef op 17 mei 2004 @ 12:24:
[...]
wel lache he die schakers. Wat kost dat nou eigenlijk? En gaat het hele huis dan niet heel erg trillen (arme onderburen)
Een goede bassshaker kost ongeveer 449 euro ... zonder versterker.
Verkoopadres:
CineDream
http://www.cinedream.be/products_buttkicker.shtml
------
Home Cinema is horen, zien, maar nu ook voelen. De ButtKicker is een systeem op basis van een cylindervormige "shaker", die door een magnetische piston geluid (en dan vooral lage tonen) omzet in sterke trillingen. Het resultaat is een intensere beleving van films, games, concerten... in uw eigen zetel. U wordt nu meer dan ooit bij hetgeen wat zich afspeeld betrokken.
Hoe sluit ik een ButtKicker aan ?
In feite werkt een ButtKicker op dezelfde manier als een passieve subwoofer. De ButtKicker werkt het best met een echt "LFE" signaal, dat op de meest praktische manier bekomen kan worden door de "subwoofer out" uitgang op uw surround (voor)versterker/receiver te splitsen. Hierdoor wordt uw bestaande subwoofer nog steeds aangestuurd, én is er een extra signaal dat naar de ButtKicker Amp verzonden wordt.
De zeer krachtige ButtKicker versterker (met een vermogen tot 2100 Watt) stuurt dan met een luidsprekerkabel de ButtKicker LFE aan. Alhoewel één ButtKicker meer dan voldoende is om een enorme sofa aan te sturen, kan u ook tegelijk verschillende ButtKickers parrallel aansturen.
Hoe moet ik een ButtKicker monteren ?
De ButtKicker kan rechtstreeks op uw meubel bevestigd worden, bv. aan de achterkant, maar veel vaker wordt er gebruik gemaakt van een houten plateau waar u dan uw sofa op plaatst. Dit plateau kan van verschilende materialen zijn, maar de beste resultaten krijgt u met een dikke MDF plaat (16-18mm) waaronder u verschillende gummivoeten monteerd. De ButtKicker wordt dan mee op de MDF plaat gemonteerd, en dankzij de gummivoeten laat deze alles wat erop staat correct "shaken".
De mogelijkheden zijn uitgebreid, zo kan u bijvoorbeeld (indien u met een zwevend parket werkt) ook een ButtKicker rechtstreeks op de houten vloer monteren. Laat u vooral niet verassen door de geringe omvang van het toestel. Eén ButtKicker shaker biedt meer dan voldoende kracht om zelfs de grootste sofa te doen "trillen".
Toepassingen
De ButtKickers zijn niet alleen geschikt voor Home Cinema, maar ook in pretparken wordt hij vaak toegepast. Zo werden er voor de nieuwste Disney attractie "Mission: Space" (Disneyworld Florida) maar liefst meer dan 600 originele ButtKickers geïnstalleerd.
------
Ik heb eens een keertje een show gedaan (stage
) waarbij er ongeveer 100 waren gemonteerd onder de stoelen van het publiek
.
Tijdens een bepaald nummer werden ze aangezet & het effect is fantastisch.
Verkoopadres:
CineDream
http://www.cinedream.be/products_buttkicker.shtml
------
Home Cinema is horen, zien, maar nu ook voelen. De ButtKicker is een systeem op basis van een cylindervormige "shaker", die door een magnetische piston geluid (en dan vooral lage tonen) omzet in sterke trillingen. Het resultaat is een intensere beleving van films, games, concerten... in uw eigen zetel. U wordt nu meer dan ooit bij hetgeen wat zich afspeeld betrokken.
Hoe sluit ik een ButtKicker aan ?
In feite werkt een ButtKicker op dezelfde manier als een passieve subwoofer. De ButtKicker werkt het best met een echt "LFE" signaal, dat op de meest praktische manier bekomen kan worden door de "subwoofer out" uitgang op uw surround (voor)versterker/receiver te splitsen. Hierdoor wordt uw bestaande subwoofer nog steeds aangestuurd, én is er een extra signaal dat naar de ButtKicker Amp verzonden wordt.
De zeer krachtige ButtKicker versterker (met een vermogen tot 2100 Watt) stuurt dan met een luidsprekerkabel de ButtKicker LFE aan. Alhoewel één ButtKicker meer dan voldoende is om een enorme sofa aan te sturen, kan u ook tegelijk verschillende ButtKickers parrallel aansturen.
Hoe moet ik een ButtKicker monteren ?
De ButtKicker kan rechtstreeks op uw meubel bevestigd worden, bv. aan de achterkant, maar veel vaker wordt er gebruik gemaakt van een houten plateau waar u dan uw sofa op plaatst. Dit plateau kan van verschilende materialen zijn, maar de beste resultaten krijgt u met een dikke MDF plaat (16-18mm) waaronder u verschillende gummivoeten monteerd. De ButtKicker wordt dan mee op de MDF plaat gemonteerd, en dankzij de gummivoeten laat deze alles wat erop staat correct "shaken".
De mogelijkheden zijn uitgebreid, zo kan u bijvoorbeeld (indien u met een zwevend parket werkt) ook een ButtKicker rechtstreeks op de houten vloer monteren. Laat u vooral niet verassen door de geringe omvang van het toestel. Eén ButtKicker shaker biedt meer dan voldoende kracht om zelfs de grootste sofa te doen "trillen".
Toepassingen
De ButtKickers zijn niet alleen geschikt voor Home Cinema, maar ook in pretparken wordt hij vaak toegepast. Zo werden er voor de nieuwste Disney attractie "Mission: Space" (Disneyworld Florida) maar liefst meer dan 600 originele ButtKickers geïnstalleerd.
------
Ik heb eens een keertje een show gedaan (stage
Tijdens een bepaald nummer werden ze aangezet & het effect is fantastisch.
[ Voor 78% gewijzigd door jeroenzelle op 17-05-2004 13:11 ]
Staat op z'n site, staat alleen geen prijs bij.
Er staat:
"Jawel ik kon goedkoop aan een stel bass shakers komen bij Purple Haze in woerden. Nou dat wilde ik wel een keer uitproberen. Zo gezegd zo gedaan. Twee setjes Aura bass shakers gekocht. Deze sets kwamen uit een faissementsverkoop. De currator dacht dat dit schokdempers waren
"
Er staat:
"Jawel ik kon goedkoop aan een stel bass shakers komen bij Purple Haze in woerden. Nou dat wilde ik wel een keer uitproberen. Zo gezegd zo gedaan. Twee setjes Aura bass shakers gekocht. Deze sets kwamen uit een faissementsverkoop. De currator dacht dat dit schokdempers waren
Ik heb hier ooit is veel goedkopere varianten van gezien, die moest je onder de bank zelf bevestigen....weet iemand waar ik die kan vinden?Jeroenz18 schreef op 17 mei 2004 @ 13:04:
Een goede bassshaker kost ongeveer 449 euro ... zonder versterker.
http://www.partsexpress.com heeft ze voor $29,80 maar dan moet je ze uit de VS laten komen en dat is maybe prijzig
hmm 2 zelfs voor die prijsRazorfist schreef op 17 mei 2004 @ 14:13:
http://www.partsexpress.com heeft ze voor $29,80 maar dan moet je ze uit de VS laten komen en dat is maybe prijzig

http://www.partsexpress.c...&DID=7&Partnumber=299-027
ja krijg nou watduncanvdlinden schreef op 17 mei 2004 @ 14:45:
[...]
hmm 2 zelfs voor die prijs, ik heb ze ook in nederland gezien voor weinig geld, ben alleen vergeten waar...
http://www.partsexpress.c...&DID=7&Partnumber=299-027
Ik heb even gekeken en er komt $40 verzendkosten bij wanneer je 1 setje bestelt.. redelijk veel dus
29 dollar scheelt best veel met die 450 euro. Als er zelfs 8 of meer koopt zijn ze maar 27dollar. Dus 8 personen -> 40 dollar verzending => 5 dollar. Dus totaal 32 dollar. Das niet gek. Nou vraag ik me nog steeds af of niet het hele huis meetrilt. Ik woon zelf namelijk in een studentenhuis en wil toch wel enigszins op goede voet met mijn medebewoners blijven wonen.
edit: lijkt me eigenlijk best leuk om iemand in die stoel te zetten die dat helemaal niet weet, hehehe
edit: lijkt me eigenlijk best leuk om iemand in die stoel te zetten die dat helemaal niet weet, hehehe
[ Voor 14% gewijzigd door Dr C op 17-05-2004 16:21 ]
Zozo, net mijn eerste MA-500 binnegekregen. Als ze allebei binnen zijn, neem ik wel even fotootjes. Hij ziet er alleszins al héél stoer uit 
edit : zei daar iemand Bass Shakers?
[ Voor 60% gewijzigd door TomSwinnen op 17-05-2004 16:29 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Voordat we allemaal fanatiek die dingen gaan bestellen, kan Walter.pkk misschien vertellen of ze echt nut hebben. Oftewel, geeft het echt iets extra's aan een film of is het gewoon een irritand trillende stoel
?
Verwijderd
Is het de R-Sub15?Mr.C4 schreef op 15 mei 2004 @ 20:51:
[afbeelding]
Je bent je mailadres vergeten.
ja, en ik ben benieuwd hoe je deze dingen kan aansluiten, zonder extra versterker erbij te hangen.GNIFFEL schreef op 17 mei 2004 @ 16:35:
Voordat we allemaal fanatiek die dingen gaan bestellen, kan Walter.pkk misschien vertellen of ze echt nut hebben. Oftewel, geeft het echt iets extra's aan een film of is het gewoon een irritand trillende stoel?
Verwijderd
Ik heb een setje van 4 besteld op ebay via die link.TomSwinnen schreef op 17 mei 2004 @ 16:26:
Zozo, net mijn eerste MA-500 binnegekregen. Als ze allebei binnen zijn, neem ik wel even fotootjes. Hij ziet er alleszins al héél stoer uit
100 watt p/s. 40 euro voor 4 incl verzenden.
Het is het proberen waard toch..
Hoe ga je dat precies aansluiten?, ik zit er sterk over te denken voor de fun een setje of 2 te bestellen maar kheb geen idee hoe ik dat kan aansluitenVerwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:55:
[...]
Ik heb een setje van 4 besteld op ebay via die link.
100 watt p/s. 40 euro voor 4 incl verzenden.
Het is het proberen waard toch..
Verwijderd
Ik ga er denk ik 2 onder mijn bed monteren. Dan split ik het signaal wat van mijn versterker naar mijn subwoofer loopt. Deze zet ik als input op een oude versterker die ik nog wel op zolder heb staan. De shakers sluit ik dan aan als speakers op die oude versterker. Zou moeten werken.. (toch?)duncanvdlinden schreef op 17 mei 2004 @ 19:54:
[...]
Hoe ga je dat precies aansluiten?, ik zit er sterk over te denken voor de fun een setje of 2 te bestellen maar kheb geen idee hoe ik dat kan aansluiten
Verwijderd
Een tijdje terug kwam deze 6.1 receiver van cambridge, de R540
een beetje in de belangstelling. Deze was voor 250 pond bij richersound te koop
maar helaas niet naar nl te verslepen

Er is trouwnes ook een 540RS
Nou vind ik deze eigenlijk wel mooi, lekker plat design en niet onnodig veel knoppen. Heb zelf een beetje rond gezoch .. maar in nl betaal ze zo'n dikke 700 euro voor dit ding. Dat vind ik toch wel een beetje erg duur!! En de AB is ook mooi
Bij onze buren is is al wat betaalbaarder 599 euro heb ik ondekt bij bv
https://www.audiophiles.at/
Heeft iemand al wat reviews kunnen ondekken ? En zijn er mensen die misschien
in ons landje een zaakje weten waar ze deze hebben voor een normale prijs ?
Bedankt!
een beetje in de belangstelling. Deze was voor 250 pond bij richersound te koop
maar helaas niet naar nl te verslepen

Er is trouwnes ook een 540RS
Nou vind ik deze eigenlijk wel mooi, lekker plat design en niet onnodig veel knoppen. Heb zelf een beetje rond gezoch .. maar in nl betaal ze zo'n dikke 700 euro voor dit ding. Dat vind ik toch wel een beetje erg duur!! En de AB is ook mooi
Bij onze buren is is al wat betaalbaarder 599 euro heb ik ondekt bij bv
https://www.audiophiles.at/
Heeft iemand al wat reviews kunnen ondekken ? En zijn er mensen die misschien
in ons landje een zaakje weten waar ze deze hebben voor een normale prijs ?
Bedankt!
hmm laat ik nou ook nog een oud 4kanaals versterkertje hebben,Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:59:
[...]
Ik ga er denk ik 2 onder mijn bed monteren. Dan split ik het signaal wat van mijn versterker naar mijn subwoofer loopt. Deze zet ik als input op een oude versterker die ik nog wel op zolder heb staan. De shakers sluit ik dan aan als speakers op die oude versterker. Zou moeten werken.. (toch?)
met best wat vermogen
3 op de leuningen van me bioscoopstoelen, 1 onder me bed
Verwijderd
Ja, ik weet dus niet of het echt iets toevoegd maar voor dit geld is het in ieder geval te proberen. Ik ben benieuwd en zal ook mijn ervaringen hier posten.duncanvdlinden schreef op 17 mei 2004 @ 20:11:
[...]
hmm laat ik nou ook nog een oud 4kanaals versterkertje hebben,
met best wat vermogen
3 op de leuningen van me bioscoopstoelen, 1 onder me bed
yup zo denk ik er ook over, het is het proberen waard voor het geld, welke heb jij eigenlijk besteld, deze?Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 20:25:
[...]
Ja, ik weet dus niet of het echt iets toevoegd maar voor dit geld is het in ieder geval te proberen. Ik ben benieuwd en zal ook mijn ervaringen hier posten.

Verwijderd
Nee, ik heb andere. Ik zal er even een plaatje bij zoeken hoor..duncanvdlinden schreef op 17 mei 2004 @ 20:46:
[...]
yup zo denk ik er ook over, het is het proberen waard voor het geld, welke heb jij eigenlijk besteld, deze?
[afbeelding]
Edit: Zien er wel wat minder mooi uit, maarjah, bedoeling is toch dat je ze niet ziet uiteindelijk
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 21:36 ]
Verwijderd
Even een korte evaluatie. M'n zetel doet het goed. De trillingen zijn wel vrij indirect maar dat geeft bij film niet zo. Het signaal moet wel gefilterd worden voor optimaal resultaat. De twee shakers kunnen de stoel vrij hard opschudden. Maar de kunst is om ze goed te plaatsen en goed af te regelen. Eigenlijk net als bij een sub. Maar als het tegenvalt ligt het meestal aan de plaatsing. Metalen oppervlakken zoals de onderkant van m'n drumstoel hebben een perfecte sync. Hout loopt een klein beetje achter maar bij film merk je er niks van. Bij muziek ligt het iets anders en is het minder bruikbaar. Maar het geeft best een sensatie als het systeem goed is afgesteld. Ik heb ze bij purple haze gehaald voor 30 euro per twee nieuw. Van de week haal ik de subamp op en dan kan ik wat meer vertellen.
En het is niet echt overkill. De sub is imho niet erg lomp, maar goed smaken verschillen. Een goeie sub is onmisbaar en goed wil dan zeggen minimaal een 10" langeslag speaker op een fatsoenlijke subamp in een kist van minimaal zeg 40 liter. Goed de mijne is 85 liter en heeft een 12"er. Kijk eens naar de set van Jag dat is eerder overkill, al zou ik het ook zo gedaan hebben
Het gaat ook meer om de headroom die je hebt. Een sub op z'n teentjes laten spelen is slecht voor het geluid. Het geeft veel vervorming als een sub tegen z'n xmax aan zit. Nu ik de sub op spikes heb gezet ben ik de trillingen kwijt bij muziek en bij film heb ik ze terug terug maar dan veel intenser zonder dat er mensen last van hebben. Want de stoel die ik heb gekocht weegt nogal en zo worden er minder trillingen overgedragen aan de vloer. Ik zou de stoel nog op spikes kunnen zetten
En het is niet echt overkill. De sub is imho niet erg lomp, maar goed smaken verschillen. Een goeie sub is onmisbaar en goed wil dan zeggen minimaal een 10" langeslag speaker op een fatsoenlijke subamp in een kist van minimaal zeg 40 liter. Goed de mijne is 85 liter en heeft een 12"er. Kijk eens naar de set van Jag dat is eerder overkill, al zou ik het ook zo gedaan hebben
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 23:15 ]
Ik zal vanavond het topic, maar weer wat leven inblazen met mijn setje.. is inmiddels weer wat aangepast
volgens mij hadden ze die bassshakers ook bij conrad (wel ander model) kan het zo snel ff niet vinden op hun site maar dacht iets van 50 euro, 75watt.....
edit:
Bass-Pump III €51,50
productomschrijving:
Simpel uitgedrukt dreunt, klopt en trilt de Bass-Pump op het ritme van de muziek. Veelzijdig toepasbaar o.a. voor thuisbioscoop, Dolby Surround, multimedia, shows, disco´s of zelfs in de auto. Ten opzichte van traditionele luidsprekers, waarbij slechts een lichte membraan trilt, trilt nu de hele zware Bass-Pump op het ritme van de lage tonen. Door de schroefbevestiging aan de bodem van het voertuig, wordt dit gevoel rechtstreeks overgedragen aan het lichaam van de luisteraar. Voor hetzelfde effect moet men bij traditionele luidsprekers tot aan de pijngrens gaan. De Bass-Pump kan ook parallel naast een bestaande subwoofer of Coax- en composystemen op de bestaande eindversterker worden bediend.
Technische spec.: Belastbaarheid (max./sinus) 80/50 W • Impedantie 8Ohm • Frequentiebereik 20 - 80 Hz • Afm. (Æxh) 131 x 42 mm. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
edit:
Bass-Pump III €51,50
productomschrijving:
Simpel uitgedrukt dreunt, klopt en trilt de Bass-Pump op het ritme van de muziek. Veelzijdig toepasbaar o.a. voor thuisbioscoop, Dolby Surround, multimedia, shows, disco´s of zelfs in de auto. Ten opzichte van traditionele luidsprekers, waarbij slechts een lichte membraan trilt, trilt nu de hele zware Bass-Pump op het ritme van de lage tonen. Door de schroefbevestiging aan de bodem van het voertuig, wordt dit gevoel rechtstreeks overgedragen aan het lichaam van de luisteraar. Voor hetzelfde effect moet men bij traditionele luidsprekers tot aan de pijngrens gaan. De Bass-Pump kan ook parallel naast een bestaande subwoofer of Coax- en composystemen op de bestaande eindversterker worden bediend.
Technische spec.: Belastbaarheid (max./sinus) 80/50 W • Impedantie 8Ohm • Frequentiebereik 20 - 80 Hz • Afm. (Æxh) 131 x 42 mm. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
[ Voor 80% gewijzigd door Speedfight op 19-05-2004 15:48 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Verwijderd
Voor 30/35 kun je die aura's halen en die kun je dan beter verdelen omdat je er twee hebt. Als je een grote stoel hebt is dat wel aan te raden. Weer even rondje itten afstellen met als versterker m'n oude sansui au7900 maar de stoel geeft nu echt een mooie impact. Behoorlijk schrikken af en toe bij saving private ryan. Ik heb de bassboost aangezet en de bas zelf ookk open gedraaid op 600hz. Hierdoor komt er iets meer kick uit dan sub zodat het geluid wat schoner lijkt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 16:50 ]
Ik volg dit forum al een geruime tijd en nu vond ik het eens tijd worden om mijn sets eens te posten. Sorry voor de brakke pics (heb nog geen digicam)
Mijn 1e set

Een Sony STR-DE595 en een Sony DVP-NS330

De bijbehorende sub

Een totaalplaatje van me set met een Philips 28PW8608 breedbeeld TV
2e set

Mijn andere set die momenteel aan mijn PC zit (Sony LBT-XB8AV) met 5 CD wisselaar, ben nl. af en toe lui

De speakers bij de LBT-XB8AV deze hebben ingebouwde subs

En natuurlijk een de afstandsbedieningen
Wet specs
TV (Philips 28PW8608)
70 cm breedbeeld
100 Hz
Sony LBT-XB8AV
Dolby surround pro logic
2x210 front
2x35 rear
1x70 center
5 cd wisselaar
Sony HTP-3500
versterker
5x 100
1x120 sub
Mijn 1e set

Een Sony STR-DE595 en een Sony DVP-NS330

De bijbehorende sub

Een totaalplaatje van me set met een Philips 28PW8608 breedbeeld TV
2e set

Mijn andere set die momenteel aan mijn PC zit (Sony LBT-XB8AV) met 5 CD wisselaar, ben nl. af en toe lui

De speakers bij de LBT-XB8AV deze hebben ingebouwde subs

En natuurlijk een de afstandsbedieningen
Wet specs
TV (Philips 28PW8608)
70 cm breedbeeld
100 Hz
Sony LBT-XB8AV
Dolby surround pro logic
2x210 front
2x35 rear
1x70 center
5 cd wisselaar
Sony HTP-3500
versterker
5x 100
1x120 sub
[ Voor 3% gewijzigd door E-razor1984 op 19-05-2004 18:39 ]
Post me HT maar weer eens aangezien er wat veranderd is.
Ik heb me PC uitgerust met een Hauppauge PVR 350 ter vervanging van me video.
Vond de hauppauge zo nog wat onhandig terwijl hij toch tv-out heeft. Dus ook maar een mediaMVP aangeschaft ben lui en wil niet steeds kabel van PC naar me kamer leggen.
Zoek de verschillen.
Voorheen

Nu

Speakers

AB's

Heringedeeld DVD rek

Specs
Wishlist
Breedbeeld TV
DVD-brander voor in de PC
Ik heb me PC uitgerust met een Hauppauge PVR 350 ter vervanging van me video.
Vond de hauppauge zo nog wat onhandig terwijl hij toch tv-out heeft. Dus ook maar een mediaMVP aangeschaft ben lui en wil niet steeds kabel van PC naar me kamer leggen.
Zoek de verschillen.
Voorheen
Nu
Speakers
AB's
Heringedeeld DVD rek
Specs
- TV en Video Aristona
- DVD Sony NSDVP-305
- MD/Cd deck Sony MDX-D3
- HT-Amp Sony STR-DE695B
- Hauppauge MediaMVP
- PC met Hauppauge PVR 350
- Berg AB's
- Speakers JBL SCS-178 Beach
Wishlist
Breedbeeld TV
DVD-brander voor in de PC
[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 19-05-2004 21:25 ]
Ja heb er nog speakers aan zitten dat zijn de standaard satelietten die er bij zaten komt toch nog best wel wat herrie uit (en beide sets staan maar op een kamertje van 2,5 bij 5 meter dus 't past maar netmelcon schreef op 19 mei 2004 @ 20:43:
Heb je ook nog speakers aan die de-595 zitten![]()
?
Maar ziet er leuk uit....
na dan ook maar een pic van mijn "super elite" home cinema systeem

specs (
):
tv: Sony KV-28FQ70
dvd: Sony DVP-NS305
microset: Sony CMT-GPX7
en dan nog een gare sagem mr zap set top box
ik mijn oog op de Sony AVD-C700ES, maar deze zou ik dan moeten importeren, ook heb je dan een probleem met de regiocodering en het lijkt erop dat het apparaat geen scart aansluiting heeft (zie pics), dit valt dan nog wel te fixen... maarja, handig is het niet
iemand ervaring hiermee?

specs (
tv: Sony KV-28FQ70
dvd: Sony DVP-NS305
microset: Sony CMT-GPX7
en dan nog een gare sagem mr zap set top box
ik mijn oog op de Sony AVD-C700ES, maar deze zou ik dan moeten importeren, ook heb je dan een probleem met de regiocodering en het lijkt erop dat het apparaat geen scart aansluiting heeft (zie pics), dit valt dan nog wel te fixen... maarja, handig is het niet

iemand ervaring hiermee?
[ Voor 20% gewijzigd door airliner op 20-05-2004 04:20 ]
weeniet of je dit egt home cinema mag noemen maar ik bijn er blij mee (voorlopig) 
misschien kennen ppl mij van posts als van 'welke goedkope surroundset' of pc speakers set voor aan dvdspeler nodig. kheb nu de oplossing voor mijn probleem
ik wist nog dat mijn ouders nog een heleoude stereo systeem op zolder hadden + 2x 50cm boxen
vanmorge ff wezen kijken op zolder en tot mijn verbazing was het een marantz 104 tuner en een pioneer sa-608 versterker(oude glorie
)
tuner:

versterker:

tuner ligt nog op zolder maar de versterker aan mijn dvdspeler
ik heb de kiss dp-500 voor films(divx/xvid/muziek/dvds etc) alleen het probleem daarmee was dat t geen versterker/decoder had
(daarom op zoek naar pc speakers set vooraan dvdspeler
)
na ff wat plaren is het gelukt. de speakers(sonic art staat erop
) aangesloten(8ohm/60w)
nu kan ik voorlopig wel vooruit met films
alleen geen surround
misschien kennen ppl mij van posts als van 'welke goedkope surroundset' of pc speakers set voor aan dvdspeler nodig. kheb nu de oplossing voor mijn probleem
ik wist nog dat mijn ouders nog een heleoude stereo systeem op zolder hadden + 2x 50cm boxen
vanmorge ff wezen kijken op zolder en tot mijn verbazing was het een marantz 104 tuner en een pioneer sa-608 versterker(oude glorie
tuner:

versterker:

tuner ligt nog op zolder maar de versterker aan mijn dvdspeler
ik heb de kiss dp-500 voor films(divx/xvid/muziek/dvds etc) alleen het probleem daarmee was dat t geen versterker/decoder had

na ff wat plaren is het gelukt. de speakers(sonic art staat erop
nu kan ik voorlopig wel vooruit met films
[This space is for rent]
Die Pioneer is echt héél stoer vind ik! Is het geluid nog een beetje goed, en heb je last van krakende potmeters en dergelijke?
Mocht je hem ooit willen verkopen, denk dan even aan mij
Mocht je hem ooit willen verkopen, denk dan even aan mij
Dit topic is gesloten.